od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Květen v roce 2001
  • Zobrazuji 103 zaznamu.
  • 2.5.2001 08:03Radka
    Ahoj chovatelé!
    Chtěla bych se optat, co mám dělat se svým 1 ročním králíčkem, který se mi občas vyčůrá těsně vedle svého záchodku. Půjde to nějak odstranit?
    A taky jak dlouho býváte s králíčkem venku? Já tak nejdýl na 1,5 hodiny. Není stejně moc dlouho i v těchto teplech?
    Díky!
    2.5.2001 11:00Verča
    Včera jsem chovala měsíčního králíčka!Byl skvělěj!Strašně hodnej - teda asi proto,že se bál.Ale pak se mu ode mě nechtělo.
    2.5.2001 11:51Bella
    Já mam teď "na skladě" :-) 4 králíčky. co es narodili přesně o velikonocích, to je co. Mimo to mam ještě doma 3 dvouměsíční a už s jich musím zbavit, jinak přerostou, ale tentokrát jsem si s nima dala práci a ochočila jsem si je, takže nejsou jak z divokejch vajec
    2.5.2001 22:08Ušatej
    Pro Evu já používám karton(králík ho zbožňuje)
    2.5.2001 22:09Ušatej
    Pro Janu:
    Kralík teď dost zlobí, doufám, že to v pátek vyjde.
    4.5.2001 08:26Lenka
    Pro Eriku
    Zajímá mě to stelivo ASAN. Nevíš náhodou, kde se dá koupit? (jsem z Brna).
    4.5.2001 09:33Verča
    Lenko,
    taky mě zaujalo stelivo Asan, ale na internetu jsem našla jedinou stránku, kde se o tom píše : www.bohemiafoods.cz
    4.5.2001 09:55Jana
    Pro Ušatej
    V pátek přijdeme. Dle všech dostupných informací bude nejlepší, když je spolu necháme déle. Ta naše klec není vhodné řešení, mělo by to být na půdě samečka, ona by si své teritorium striktně bránila. Počítám s tím, že k Vám Čerťasku dáme okolo 19:10 a přijdeme pro ní třeba okolo 21 hod. Vyhovovalo by Vám to takhle?
    5.5.2001 00:23Erika
    Pro Lenku a Verču:
    Ohledně steliva Asan jsem se dopátrala kontaktu na výrobce, který by mohl poskytnout informace o maloobchodnících kteří jej prodávají. Zde jsou kontakt:
    dr. Kotalík firma ASAN - tel.: 0368/521115, 521350, fax.: 0368/521098.
    Adresa je: ASAN Milevsko, Nádražní 752, 399 02 Milevsko.
    6.5.2001 23:31Majka
    Ahoj,
    měla bych dva dost důležité dotazy a doufám, že mi s tím budete moci někdo poradit:1. máme u bytu velkou terasu a letos se k nám opět nastěhovali normální černí mravenci, rádi bychom se jich zbavili, ale nevím jaké prostředky použít,aby jsme neohrozili i našeho králíka. Dříve jsme používali normální návnady s jedem, ale to by s ním asi nemuselo dopadnout dobře.
    2. Máme velkou zahradu, na které chceme samozřejmě udělat výběh i pro Beníka. Ale nevím, jestli nebude problém v tom, že se tam vyskytuje dost klíšťat.Buď jsou malá, co jdou na lidi, ale i větší asi jako půl čočky, která na lidi nejdou. Jdou klíšťata i na králíky? Dá se tomu nabránit takovým tím obojkem nebo postřikem? Protože mají králíci takovou hustou srst nedovedu si představit, že ho budou trápit klíšťata.Tak moc prosím o radu.
    Jinak co se týká našeho problému dospívání, tak jsme mu trošku upravili režim a výběch, aby pochopil, kde je on doma a řekla bych, že je to lepší. Tak moc děkuju za pomoc.To stelivo ASAN bych taky ráda zkusila,tak jestli budete mít někdo nějaké další informace,budu za ně vděčná.Přeju všem pěkný týden.
    6.5.2001 23:53Erika
    Pro Majku
    Klíšťata na králíky jdou, ale kvůli hustému kožíšku to samozrejme mají horší. Zatim jsem je našla jen na králíčím čumáčku kde je kratší a řidší srst nebo u oka. Jinde ne. S prevencí zkušenosti nemám, ale o postřiku dost pochybuji, vzhledem k tomu že si králíci často líží srst.
    7.5.2001 07:40Matýsek
    Ahoj všichni, hlásím se s informací ohledně "většího línání" - viz můj dotaz a Vaše rady z doby cca před třemi týdny. Baštím (celkem bez odmítání - zatím) Roboran H... (jak dlouho asi mám ještě tuto "dobrotu" sypanou snad v rozumném množství denně na skoro všechno krmení -konzumovat?)... v místnosti, kde mám bydlení již není teplo... dvounožci mi již také tak intenzivně nevyčesávají srst... Změny zatím nejsou moc viditelné, ale možná to chce čas... Tak te´d počkám na Vaši odpověď ohledně Roboranu... a potom se uvidí...
    Hupky dupky - zdravím Vás všechny s veškerou králičí úctou...
    7.5.2001 08:04Dušinka
    Ahoj! Chtěla bych od Vás poradit. Mám ročního králička, je živý, skotačivý, prostě veselý. Jen občas si sedne sám do koutu a začne se tak divně třást, asi jako kdyby měl škytavku. Nevíte někdo, prosím, o co by mohlo jít? Když však na něho sáhnu, nebo ho pohladím, je to pryč. Děkuji!
    7.5.2001 09:33Lenka
    Stelivo ASAN
    Zjistila jsem, že v Brně se dá stelivo sehnat na Štefánikově 47 (asi). Je tam nějaký znerimex. V polední přestávce se tam chci jít podívat (mám to kousek od práce) a dám vám hned vědět, jak jsem dopadla.
    klíšťata a mravenci
    Pracuju ve firmě, která dováží různý chemický přípravky na hmyz a pod. Máme jeden přípravek na hmyz, se kterým se stříkají i zvířata. Postřik se jmenuje Cyper 0,5 EM a má rozprašovač. Když beru svýho králíčka ven, tak ho trošku postříkám. Na zahradě máme hodně klíšťat. Jednou jsem ho zapoměla postříkat a měl jich 20 (přesně). Všechny na šňupáku a kolem očí. Vytahovala jsem je pinzetou. Bertík držel jako přibitý a potom mě olízal. Bylo mi ho hrozně líto. Cyper 0,5 EM je dobrý i na mravence. Stačí postříkat cestu, kterou chodí. Je dobrej i proti mšicím na kytky. Včera jsem s ním stříkala kytky na balkóně. Po soborním dešti byly plný mšic. Pokud by ten postřik někoho zajímal, tak klidně poradím.
    7.5.2001 11:06Karolina
    Hledame vhodneho ženšíka pro ročni kralici Kopretinu. Je to pry novozelandska albinka, tzn. neni ani zakrsla ani velika, a ma malá ouška.
    7.5.2001 13:29Lenka
    Koupila jsem stelivo ASAN. 5 kg stojí 42,- Kč. Zverimex se jmenuje GREL s.r.o., Štešánikova 47, Brno. Měli ještě 10 kg balení 80,- Kč a potom menší balení v průhledném sáčku za 34,- Kč, ale nebyla tam uvedená hmotnost. Vypadá to jako odpad papíru, má to tvar slisovaných válečků (jako králičí granule, ale trošku větší). Marva bílo- modro-fialovo-různobarevný. Nevím jak to líp popsat. Z papíru slisovaný válečky, nalámaný na 1 cm kousky. Až to vyzkouším, tak o tom něco zase napíšu.
    7.5.2001 23:49Erika
    Pro Radku
    Králíčky nechávám běhat venku klidně celé odpoledne. Když je moc teplo, dám jim ven i misku s vodou, ale většinou toho nevyužijí a raději si uškubnou něco zeleného. Ohledně toho čurání vedle záchodku - zkus pročíst starší příspěvky z diskuse.
    9.5.2001 20:51Ušatej
    Ahoj všichni
    :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
    9.5.2001 20:55Ušatej
    Pro Janu
    Jak se daří Čerťáskovi???????
    Králíkovi dobře!!!!!!!!!!!
    9.5.2001 21:09Opicka
    AAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHOOOOOOOOOOOOOJJJJJJJJJJJJJJJJJ!!!!!!!!!!!!
    9.5.2001 22:15Katerina
    Ahojky vsichni :-)Zdravim Eriku a vyrizuju pozdrav od Leve bila paciky....je to peknej lumpik, ma moc rad nabytek:-)))Ahoj:-)Kacka
    9.5.2001 23:23Erika
    Pro Kateřinu:
    Ahoj, děkuju za pozdrav od ušáčka. Zkus mu nabídnout jabloňovou větvičku, třeba jí dá přednost před nábytkem. Maminka Wendy prý také pozdravuje toho lumpíka. Nemáš jeho fotku? ;-)
    10.5.2001 16:07Jana
    Pro Ušatej
    Čerťáska ze začátku nebyla moc přítulná, ale teď je to již OK. Akorát se nechce vůbec nosit. Přesto, že nevíme, zda se to podařilo, chystáme jí samé lahůdky aby měla dost vitamínů.
    10.5.2001 17:18Erika
    Tak jsem konečně sehanala v Praze to 'papírové' stelivo ASAN. Na mě působí "přívětivě" (možná díky němu bude méně nepořádku) a ani králičice nic nenamítala na změnu.
    10.5.2001 23:50Lucie
    Zdravím a prosím o radu všechny zkušené:
    koupili jsme malé dceři (3 roky)k narozeninám zakrslého králíčka. Máme strach, že volný pobyt po bytě by nemusel dobře snášet vzhledem k tomu, že dcerka je velmi živé dítě (často křičí, dupe, tleská...a běhá po celém bytě). Nemáte někdo zkušenost, jak zpříjemnit život králíčkovi většinu času uvězněného v králíkárně ? Možná jsme nákup uspěchali, ale dcerka po něm moc toužila a přes rok jsme je chodili okukovat po obchodech.
    Uvítala bych také někoho z liberecka, kdo by mohl poradit v případu nouze.
    Předem děkuji všem, kteří se pokusí o radu.
    10.5.2001 23:53Lucie
    Byla bych ráda, kdyby někdo našel přebytečnou králíkárnu (box, klec) a mohl by ji darovat či levně prodat. Děkuji.
    11.5.2001 06:11Matýsek
    Ahoj Eriko,
    ... prosím Tě mám (ještě) konzumovat ten Roboran H... nijak "viditelně" mi to po cca 4 týdnech baštění nepomáhá... Asi teda zahupknu k panu doktorovi... dalšímu...
    Díky za odpověď
    Hezký májový víkend Tobě i všem našim ostatním přátelům...
    11.5.2001 08:04Verča
    Tak vy už si všichni "ASANujete" a já mám pořád před výplatou. Ale snad už se taky příští týden dočkám a můžu začít shánět. Bez peněz to jednoho moc neba!
    11.5.2001 14:05Bella
    Lucie:já jsem z Liberce, ale to nehrajetak velkou roli,jen chci říct, že já mám rok a půl starou sestru a chová se k mým králíčkům hrozně, alespoˇůn mito tak připadalo, pravda ovšem je, že si ti malí zvzkli a mé malinké sestřičky ničitelky se nebály a bralivše jako hru. Nechali se tahat zakůži, házet do mokrýho lavoru ahladit mokrou rukou. jsou z nich teď ty nejochočenější králíčata, jaké jsem kdy odchovala. Jinak jednomu králíčkovi nejvíc zpříjemníš život (a taky sobě),pokud ho dobře ochočíš a připravíšho na životsvámi doma. Nemá cenu ho šetřit křičení, hlazení a tahání od cerky, pokud to vážně neohrozí jeho zdraví.Králík neni z cukruněco vydrží
    11.5.2001 14:12Bella
    Lucie:a kdybys náhodou sháněla králíčka pro známí, nebo kamaráda, určitě ho najdeš u nás :O) , králíkárnu navíc bohužel nemám, mamka ji před roky spálila. Jinak nejlepší je vzítsi králíčka alespoň jednou denně tak na půl hoďky do náruče a hladit ho a tahata pak ho nechat proběhnou a dávat mu z ruky třeba mrkev, tak se dá ochočiti ten nejzlobivější králík a pokud je to ještě mládě, brzy si zvykne. já mám králíjy celý rok v králíkárně, alev létě jsou ve výbězích a hlavně mláďatům se snažím zajistit co nejvíce podnětů, situací a snažím seje seznámit i s"cizími"králíky, kteří nejsou agresivní, takže z králíčků vyrostou vůči hlukuodolní a poměrně nebojácní domácíkrálíčci
    11.5.2001 17:27Erika
    Pro Lucii
    Pro králíčka který musí být více zavřený je nejlepší velká králíkárna. Musím ale s Bellou trochu polemizovat o tom hluku. Je možné že si na hluk králík zvykne (i člověk si může zvyknout na hluk i když už je ve škodlivé intenzitě), ale protože mají citlivý sluch, není jim to příjemné. Proto na ně může účinkovat tleskání když dělají nějakou neplechu tak aby toho nechali, protože jim to vadí. Kdyby jim to nevadilo dělali by si dál co chtějí. Samozřejmě je možné, že míra hluku který snesou se může u jednotlivých králíků lehce lišit. Nicméně většina králíkářských příruček mluví o větším hluku v souvislosti s králíky negativně. Nejlepší variantou může být školení dítěte jak se ke králíkovi chovat.
    11.5.2001 22:39Mirek
    Dobrý den, přečetl jsem skoro vše o králících ale problém, se kterým se potýkáme, jsem tu nenašel.
    Máme králici, které je přes 2 roky. Již v minulém roce jsme chodili k veterináři a králika léčili ( a nechali tam dost peněz :-(...) . O co jde ? Náš králik Filip (i když je to samice) má skoro každý druhý den slepenou hrudku bobečků, někdy mazlavých, někdy již dost zaschlých. Stravu má pravidelně ráno polovinu misky oves. vloček, čerstvou vodu. Seno měníme i s Kočkolitem 1 x za týden. S kvalitou senou jsme se také potýkali a zdá se , že jsme vybrali dobré, voňavé seno.
    Zašpiněného Filipa vždy kolem 20 hodiny ( běhá po bytě asi 2 hodiny, každý den ) vezmeme, zkontrolujeme a ... musím ho jít umít do umyvadla. Tam ho držíme jako mimino v náručí a pod tekoucí vodou odstraňujeme slepené bobky. To však nekončí. Pod nimi je (v drážkách přirození) ještě bílá plíseň, kterou musíme také odstranit dezinf. roztokem (hnědý roztok asi za 50,-), který jsme dostali - zaplatili - od veterináře.
    A problém stále přetrvává.
    Dále nevím jestli neděláme chybu, když si navykla od nás, přesně jak píšete - zašustí pytlík ... ,dostává skoro denně rozinky 5 až 10 rozinek , sultánek, za den.Šíleně mu chutnají !
    Není to právě tato chyba, příčina špatného trusu ?
    Minulý rok jsme se pokusili ji spářit s králíkem, 2 x za sebou , 2. návštěva byla za týden ... a nic. Není všemu na vině nakonec špatná strava ?
    Děkuji předem za odpvěď, s pozdravem Miroslav Suchý, Brandýs nad Labem.
    12.5.2001 00:59Erika
    Pro Mirka:
    Zkuste měnit podestýlku 2x týdně a častěji vymýt klec vhodnou dezinfekcí nebo alespoň octovou vodou. Už jste zkoušeli 7-14 denní senovou dietu? (každý den dát v dostatečném množství králíkovi čerstvé seno + vodu). Senová dieta pomohla již mnoha králíkům proti "slepené hrudce bobků". Přesto mi jeden veterinář řekl že je to normální. Nemyslím si to a nesvědčí o tom ani mnohé zkušenosti ze zahraničí. Co se týče té plísně, to opravdu nevím.
    12.5.2001 01:05Erika
    Pro Matýska
    To snad ještě není ani měsíc ne? Konzultaci s jiným veterinářem rozhodně doporučuji. Neznám přesně dobu užívání Roboranu H, ale podle popisu to vypadá že se může užívat dlouhodoběji.
    "Preventivně podáván zvyšuje odolnost zvířat proti infekčním a jiným onemocněním, zlepšuje celkovou tělesnou kondici jedinců, podporuje správnou pigmentaci, je určen hlavně pro drůbež, psi kočky a kožešinová zvířata. Léčebně se Roboran podává při příznacích Hypovitaminóz, při kožních chorobách, po operativních zákrocích a v průběhu všech chorob a po nich."
    12.5.2001 07:28Bella
    Erika:jasně,králíci jsou od přírody plachá a lekavá zvířata, je to vlasně otazkou jejich přežití, ale musím říct, že naši králíci, co žijou venku už na hluk kolem vůbec nereagují, jen jedna plaší samice, ale když tlesknu, nereaguje úlekem žádný, necítí se být ohroženi, nespojují si rámus a útk
    12.5.2001 10:38Ušatej
    Pro Mirka s plísní ti neporadím ale hrudky bobečků by mohly být kvůli přemíře nějakých potravin!!Třeba je to těmi rozinkami!!
    13.5.2001 00:58Erika
    Pro Bellu:
    Souhlasím s tím, že si králík může na hluk zvyknout, ale to neznamená že mu není nadále nepříjemný. Králíci které znám se tleskání rozhodně nelekají a nevidí v něm ohrožení, ale není jim to příjemné. Stejně tak v případě příliš hlasité hudby králičice raději odejde na chodbu.
    13.5.2001 09:47Ušatej
    Pro Janu
    Králík nejdřív dost zlobil ale teď je neuvěřitelně hodnej!!! :))))))))
    13.5.2001 21:37Bella
    erika:jasně, hodně velkej rámus škodí každmu, králíček má velký ušiska(i když je zakrslej) a tak slyší víc a zvuky jsou pro něj silnější a ostřejší, to chápu, ale přesto mu každý zvuk i silnější nevadí a může v ostražitoti dost otupět.
    13.5.2001 23:27Erika
    Pro všechny:
    Kdo má zájem mít na www.kralici.cz VLASTNÍ STRÁNKU o svém ušáčkovi, napište mi e-mail. Stránka by měla adresu typu http://www.kralici.cz/jmenokralika
    16.5.2001 13:30Filip
    Jaké jídlo mají nejradči králici zakrslí.
    Prosím odepište na e-mail f.svanda@seznam.cz.
    17.5.2001 09:49Matýsek
    Milá Eriko i ostatní naši dvounozí kamarádi,
    tak jsem si odhupkl ke zvěrolékaři... to když dvounožci zjistili, že mám v srsti na několika místech na zádíčkách jakési "stroupky"... z nichž se vytrhávají nejvíce chloupky u kořeně sem tam s kousky "něčeho bílého" - tam je asi původ toho všeho... Nevíte co to asi "mám"? nemělo by to sand být ze zanedbané čistoty o mně... domeček /klec mi moji dvounožci čistí denně... je to možná moc, ale oni toho vůbec nelitují, protože mě mají rádi!
    Pan doktor mi dal nějaký šampón k naředění 1:10 a tím mě dvounožci nejprve na 15 minut potřou "bolístky" (ona ale nebolí! - spíš mi dělá dobře, když mě v těch místech hřebenem odstraňují "tamto"...) docela pěkně to voní... (i když samozřejmě spíš "dvounožsky")... ale potom je třeba, abych byl "umyt". Dosud jsme se ale nekoupal a tak po první aplikaci to byl se mnou hotovej cirkus... Navíc jsem po skoro kompletním (nechtěně( namočení a i přes usušení vypadal jako zmoklý králíček... Nemáte radu jak králíčky umývat, když - pokud jde o mě - dvouleté nepoznání koupele hraje svoji roli... a zápasení se mnou mě moc nebaví... Nežlo by to jenom třeba mokrým hadrem několikrát pořádně umývat?
    Díky - s hupky dupky pozdravem Vám všem...
    17.5.2001 10:14Verča
    pro Matýska:
    S umýváním je asi potíž.Ale včera jsme králíčkovi vyoperovávali klíště, které měl za ušima.Drželi jsme ho v ručníku,který měl částečně přes hlavu.On když nevidí,tak neví a nebrání se.Nevím sice,jestli je to pro něj psychicky únosné, ale co se dá dělat.Alespoň se neškube a nepereme se.
    17.5.2001 15:33Macek
    Ahoj,mám problém se svojí kralicí Mackem,je jí 1,5 roku naučila se chodit na písek,kde vykonává svou potřebu močení,ale bobky dělá všude možně.Nevím zda-li se to ještě muže odnaučit a hlavně jak!
    17.5.2001 16:35Eva
    ahojte vsici:)
    az tedka jsem se dostala na inet a tak vam moc dekuju za prispevky k tomu jakou pouzivat podestylku. Jeste by me zajimalo, ockovani. Jak casto a kolik priblizne stoji.Vim, ze psi ockovani neni moc levna zalezitost a tak me zajima to kralici. :) Jeste jsem se chtela zeptat, jestli nekdo nevi nebo se mu snad narodi v lete kralicci.:) Mela bych zajem o samicku zakrlicka, ale ne beranka. No a abych si ji mohla vzit tak po 20 cervenci. A nejlepe Brno a okoli.:)
    Dekuji predem za informace. Mejte se vsici slunickovate hezky:)
    17.5.2001 21:38Ušatej
    Pro Janu
    Co Čertík?Má se dobře?
    Králík přímo výbrně!!!!
    17.5.2001 23:17Erika
    Pro Evu ohledně očkování:
    Králičí mor
    Nemoc má rychlý průběh a krátkou inkubační dobu. Králíci umírají v křečích s příznaky dušení. Přenos choroby se odehrává přímým kontaktem či bodavým hmyzem. Prevencí je hygiena, očkování a ochrana králíků před komáry. Imunita po očkování přetrvává zhruba 6 měsíců.

    Myxomatóza
    Většina postižených králíků umírá. Projev: uzlovitá zduření v podkoží hlavy, na boltcích, puse, kolem nosu, kolem pohlavních orgánů. Prevence je stejná jako u králičího moru. V místech výskytu těchto chorob či pobytu králíka na venkově očkovat již v 10. týdnu života, znovu v 6 měsících a pak každých dalších 6 měsíců. Imunita po očkování přetrvává 4 – 6 měsíců. Někteří veterináři uvádějí, že stačí očkování 1x do roka zjara, zkušení chovatelé však doporučují každých 1/2 roku.
    17.5.2001 23:29Erika
    Pro Matýska:
    Netuším co to může být. Jediné o čem vím že se projevuje strupy je prašivina, ale ta by měla snad postihovat hlavně uši, ne celé tělo. Nicméně přikládám její popis. Pan doktor vám k tomu nic neřekl?
    Koupání - při koupání se pozná jak moc vás má králík rád ;-)). Raději než celkové koupání provádím jen umytí toho nejnutnějšího mokrou houbičkou a potom vysušení ubrousky a vyfénování. Nejlepší je spolupráce dvou lidí. (Králíkům by neměla při koupání natéci voda do uší.)
    Třeba si, Matýsku, na koupání zachvíli zvykneš ;-).

    Prašivina (ušní svrab)
    Je to parazitální onemocnění způsobené roztoči. Pravidelně je třeba uši kontrolovat uši. Postižená místa: uši, nos. Tvoří se lupy či strupy, králíci se škrábou, jsou neklidní, méně jedí. Když nemoc postihne zvukovod, potřepávají hlavou. Je podstatné začít s léčbou včas. Postižená místa potírat stolním olejem (možno použít také Arpalit či očkovat). Důležité je po léčbě vydezinfikovat klec a vybavení klece, aby se nemoc znovu neobjevila.
    17.5.2001 23:37Lucie
    Moc děkuji všem, kteří mi poskytli radu. Dcerka se ke králíčkovi chová velmi pěkně, až nás to zarazilo. Pouze se ho snaží dávat do kočárku místo panenky, což se mu moc nelíbí. Jinak nemáme nejmenší strach z toho, že by mu mohla nějak ublížit.
    17.5.2001 23:43Lucie
    Momentálně řešíme dost zásadní problém. Nevěděli jsme, že mládě králíčka je na tom se zažíváním obdobně jako mládě lidské a poskytli jsme mu výběh v travnatém porostu s pampeliškami. Moc mu chutnalo a teď má veliké obtíže - zácpu. Vůbec nejí (pouze pije), nebobkuje, téměř se nehýbe. Byli jsme s ním na veterině, dostal injekci Bykahepar a nálev Detoxan do tlamičky. Doporučili nám dietu (příp. heřmánkový čaj) a pohyb (ale hýbat se nechce). Je to již 7 hod. a stav se vůbec nezlepšil. Spíš naopak. Doufáme, že nedojde k nejhoršímu. Má-li někdo ze zkušených chovatelů radu, jak ve velmi krátké době pomoci, prosím poraďte. Opravdu neradi bychom o něj přišli, dcerka ho dostala dárkem a velmi těžce by to nesla. Děkuji.
    18.5.2001 07:41Matýsek
    Milá Eriko, díky za radu… teď už vím/e co „to“ asi je… ano mám lupy až stroupky, takže jde opravdu asi o prašivinu… Jak vidíš nemusí být jenom na ouškách (tam nic nemám) – já mám stroupky hlavně na zádech, nad ocáskem… Díky za radu pokud jde o sušení ubrousky a fénováním To asi (vzhledem k mém „neprobuzenému zvyku koupat se“ bude lepší. - Včera jsem dvounožce (paničku) zase při koupání potrápil… potom jsme se ale zase měli m o c rádi…
    Jinak mě ale nekoupe /doslova/, jenom se snaží osprchovat mi zádíčka a při mém mrskání se voda občas postihne i další část tělíčka… Opravdu díky za informaci…
    Pana doktora se dvounožci (páníček) zapomněl zeptat „o co jde“… - asi pod vlivem radosti, že se podařilo nemoc identifikovat… ještě jednou moc děkuji… Když koupání „novým způsobem“ bude milejší tak dám vědět – na otázku jsi se vlastně ozvala jenom Ty, takže to vypadá,že zkušeností s koupáním králíčků asi moc není… Hezký víkend – hupky dupky…
    18.5.2001 14:10Erika
    Pro Lucii:
    S králíčí zácpou zkušenosti nemám, ale vzhledem k tomu že je pro ně nebezpečná, je lepší navštívit veterináře znovu než zbytečně vyčkávat když se situace nelepší.

    Zácpa
    Králík sedí s nahrbeným hřbetem a nadmutým břichem a nejí. Dejte mu dostatek vody, salát, mrkev a zařiďte aby měl pohyb, který napomáhá uzdravení. Donuťte ho k pohybu.

    18.5.2001 18:33Petra
    Eriko,
    ráda bych na své stránky umístila odkaz na Tvé "králíky" a ráda bych k tomu použila malý obrázek králíčka v levém horním rohu, můžu?

    PS.: Nejsem si jistá, ale myslím si, že mrkev se dává proti průjmům, a tedy rozhodně NE při zácpě!
    18.5.2001 18:57Lucie
    Pro Eriku: moc děkuji za odpověď. Zrovna jsme opět přijeli z veteriny. Králíček dostal 3 injekce a něco do tlamičky. Paní doktorce připadal králíček velmi malý (mladý), doporučila dát i mléko, mrkev a seno , vodu. Hodně pohybu. Zítra máme opět jet na injekce. I když je králíček kulatější než včera, byla optimistická. Tak snad to dopadne dobře. Děkuji.
    20.5.2001 19:09Bella
    Lucie:tak to vypad docela dobře, v první chvíli mě napadlo, jestli nemá třeba kokcidiozu, naši králíci ji měi a bylo to strašný, přivezli jsme si ji od chovetele, od kterého jsme kupovali asi 15 mlaých králíčku,pár jich dokonce zemřelo.Mám na to dodnes vzpomínku:jedna malá králička byla hodně nemocná a už to s ní vypadalo opravdu špatně, nejedla, strašně moc pila a nemohlá kálet, měla ztvrdlá játra. Od veterináře jsme tenkrát dostali lahvičku se zelenou vodou a tu dostávali 7dní obtýden do vody. sama ale už nemohla pít z misky a tak jsem jí musela vodu stříkat do tlamičky injekkční stříkačkou, špatně se jí polikaloa voda vytékala koutky ven. Nakonec jsem jí ale zachránila a přežila to, navíc si mě oblíbila(divila jsem se, neboť při napájení jsem jí držela na zádech a do tlamičky jsemjí"cosi"rvala).Dnes už má za sebou několik vrhů a nikdo by na ní nepoznal, že byla někdy nemocná. Ale stále mě má ráda, a když jsem si ji zjara vzala do pokoje, protože měla mláďata a venku se zase uděllo chladno, zjistila jsem, že pokoj v mé nepřítomnosti hlídá. Proháněla psa a když do pokoje přišla mamka, tak jí vyhnala(králice mamku)
    20.5.2001 19:18Eva
    Pro Eriku: Diky za radu ohledne ockovani. To znamena, ze 2 mesicni kralicek pri odberu by mel byt uz proti temto nemocem ockovany? Existuje neco jako ockovaci prukaz, ktery kdybych si kupovala kralicka mela dostat? No s ochranou pred komary to asi bude, jelikoz mame louku za domem. Chtela jsem se zeptat jeste na klistata, mohla bych dat kralickovi protiklistovy obojek?
    Predem diky za odpoved. :)))
    20.5.2001 23:50Erika
    Pro Petru:
    Díky, budu ráda, obrázek na odkaz samozřejmě můžeš použít.
    21.5.2001 00:13Lucie
    Bella a Erika: tak náš mazlíček umřel.....
    Nikomu bych nepřála, chovat v náruči umírajícího králíčka. I když byl s námi jen chvilku (10 dní), moc mě to mrzí. Vypadalo to v pátek po návštěve veterináře dobře, snažil se běhat, pil, ale bříško stále rostlo. Dceři jsme namluvili, že ho tatínek veze k panu doktorovi do králičí nemocnice, ale když se ráno probudila, první slova byla : "Pojedeme si dneska pro králíčka, už je zdravý?" To jsem měla teda slzy na krajíčku. . Příště si už nekoupím králíčka ze zverimexu (nevěděli ani, jak je starý), ale pouze od zkušeného chovatele, který dá přesné rady ohledně krmení a dalších věcí ......snad se nám to již nikdy nestane. Moc vám děkuji za odpovědi.
    21.5.2001 12:44Petra
    Lucie, je mi to moc líto, zažila jsem také podobná neštěstí, a nejlepším lékem je pořídit si co nejdřív zvířátko nové - samozřejmě pokud není podezření, že předchozí zemřelo na nějakou infekci. Myslím, že v obchodě vás měli varovat, že zakrslé králíčky je třeba velmi opatrně přivykat na jinou potravu než granule a seno. Pokud mohu poradit (mám doma velkou králici Jenoféfu) dala bych králíkovi trvale k dispozici dostatek sena, vody a granulí nebo směsi pro králíky (např Anima apod.). Dále pečivo na hlodání a pak bych zkoušela přidávat v malém různé dobroty, jako ovoce, zeleninu a trávu. Vzhledem k tomu, že zakrslí králíčci jsou na krmení choulostivější, koupila bych s králíčkem i krmení, na které je zvyklý, a postupně bych ho třeba nahrazovala jiným.

    Eriko: Díky, už to tam je. (http://www.webpark.cz/paf)
    21.5.2001 15:11Lucie
    Petra : děkuji ti za zájem, potěšil mě.
    Mrkla jsem se na tvé stránky a moc se mi líbily.
    21.5.2001 15:13Lucie
    Bella : 11.5. jsi mi nabídla, že pokud budu chtít pro někoho králíčka, mohu se obrátit na tebe. Platí to stále? Napiš, zda by byl 1 k odběru i před vánoci a jaké máš barvy. Děkuji.(lucie.buriankova@atlas.cz)
    21.5.2001 16:37Pavel
    Přátelé, jak bojovat proti úhynu králíčat? Mláďata jsem od samice odstavil v osmi týdnech, byla asi tři týdny v pořádku a pak nastal hromadný úhyn. Slyšel jsem, že to může způsobit kokcidiosa a že se má dávat antibiotická kůra sulfadimidinu, ale nikdo mi neřekl, jestli před odstavením nebo až po něm. Poraďte mi prosím. Radši na e-mail : p.spurny@post.cz Děkuji.
    21.5.2001 19:09Bella
    Lucie:je mi to moc líto, já dobře vím, jaké to je přijít o mladého králíčka. Před vánoci je to problém, chovám králíčky venku a králíci se sami množí jen v teplejších dnech, takže v zimě nebývají.Ale kdybys chtěla(vím, že je těžké nad tím teď přemýšlet)mám teď 4krásná králíčata, z nichž jeddno je fakt krásny-žlutý a má býlej čumáče, další dude mít zbarvení po japonský mámě a už má černý fleky, ostatní jsou černobílí.Kdybysis to rozmyslela, že chceš králíčka dřív, jsou k odběru už te´d, pokud jdou do rodiny, jinak do krámu je dám až tak za 14 dní, stejně tady příští týden nejsem. Ráda ti jednoho z nich dám, mám radost, když vím, kam se moje odchovy dostanou. a smrt toho vašeho králíčka si hlavně neber na svědomí, za nemoc nikdo nemůže, z krámu už mohl být nakažený. Na co vlastně ten váš králíček umřel?
    21.5.2001 19:10Bella
    Lucie:kdyžtak mi napiš na X-Bella@seznam.cz
    21.5.2001 21:13Kamejk
    Ahoj lidi!Mám králíka už pátým rokem. Chodíte s králíkem na procházky? Já jo. Chodíme spolu do lesa, mám ho na kšírách. je na něm vidět, jak ho to baví, akorát vždycky přinese domů spoustu klíšťat. Nevíte co na ně? zlutapampeliska@seznam.cz
    21.5.2001 22:28Majka
    Kamejk:Problém ohledně klíšťat se snažím vyřešit už asi 14 dní. Po všech informacích a shánění jsem dneska koupila spray značky Frontline. Mělo by to být proti klíšťatům a blechám. Zatím jsem to nevyzkoušela. Má se nastříkat a vetřít do srsti králíka po celém těle. Že si toho lízne by vadit nemělo, kočka je na tom stejně. V návodu je i rozpis na 1kg hmotnosti zvířete 6 stisků spreje. Na klíšťata by to mělo působit 30 dní a ostatní 60 dní.Tak jestli s tím máte někdo zkušenost - prosím napište ji. V nejhorším případě ho věnuju bráškovi - má kočku.Díky
    21.5.2001 22:33Majka
    Matýsek: my svýho ušáka koupeme od asi 4 měsíců, koupal se už několikrát a je to s ním teď už v takové fázi, že sedí ve vaně a drží. Jen si dávám pozor na uši. Sušení taky docela přežije, jen mu je pak dlouhé fénování.Takže bohužel žádnou radu nemám. Prostě si na to zvyknout.
    22.5.2001 00:59Erika
    Pro Lucii:
    Je mi to moc líto :( , držela jsem mu palce. Nedostatečná informovanost ve zverimexech mi přijde opravdu naškodu králíčků. I k nejjednoduššímu přístroji dostane člověk při koupi alespoň stručný návod, oč více by se to mělo týkat zvířátek...
    22.5.2001 07:58Kubík
    Všem - kterak mě naučili moji páníčci vracet se do klece
    U mých páníčků se mám moc fajn, mám velkou klec, hrají si se mnou a také dobré papání... Vždycky, když mě chtějí zavřít do klece (když chtěli někam odejít), tak mě museli chytit a já jim s radostí utíkal. Samozřejmě jim to netrvalo dlouho, vždy mě chytili. Po zavření do klece mi však pokaždé dali jogurtový bonbónek. Ten mi moc chutná a tak jsem po určité době situaci řešil po svém. Když mě moji páníčci chtějí dát do klece, tak prostě stačí zachrastit krabičkou s bonbónkami a já vím, že něco dostanu. Sám si tedy skočím do klece, opřu o stěnu, natáhnu čumáček a oni mi dají zasloužený bonbónek. Obě strany jsou spokojené a je to bez námahy :-))
    Kubíček
    22.5.2001 09:28Verča
    pro Kubíka: s králíčkem jsme řešili zavírání do klece obdobně. Sám se vracel kvůli jídlu. Ovšem časem mi to prohlédl, že nejde jen o jídlo,ale o "vězení".Že by byl tak vychytralej...
    22.5.2001 09:32Boss
    Ten muj hajzl (králík) pořád hryže, když mu nesu krmení!!
    22.5.2001 11:59Jana
    Pro Ušatej
    Dnes nám pan doktor potvrdil, že Čertík nebude mít malé. Je mi to líto, ale alespoň nebudete mít problémy s rozhodováním, zda si nějakého nechat.
    22.5.2001 12:24Lucie
    Boss : teda promiň, ale říkat králíčkovi HAJZL....ani se nedivím, že tě hryže. Vlídnější přístup bez nadávek by určitě pomohl.
    22.5.2001 12:26Lucie
    Erika : v tom s tebou souhlasím. Měli by aspoň znát přibližné datum narození. Pak by se mohl člověk přizpůsobit s krmením a nedopadlo by to tak, jak to dopadlo. Díky za odpověď.
    22.5.2001 12:30Lucie
    Bella : moc děkuji za nabídku, ale musím to ještě prodiskutovat s manželem. A trochu se bojím, že by se mohlo zase něco přihodit a na to fakt nemám, jsem hrozná citlivka. A máš úplnou pravdu, že se obviňuju, ale jak to tady tak pozoruju, opravdu asi řádí nějaká choroba (viz. Pavel 21.1.)Jinak se ti určitě ozvu na e-mail.
    22.5.2001 19:14Kamejk
    Majka: Díky. Ptala jsem se na to taky veterináře, a ten říkal, že na králíky nic neni. A to pro kočky se na ně nesmí používat!!
    22.5.2001 20:28Bella
    Lucie:veterinář ti neřekl, na co králíček umřel, co měl za nemoc?snad mohl aslespoň říct, jestli to byla infekce, nebo vrozená nemoc, či nějaká špatná životní činnost
    22.5.2001 20:31Bella
    Boss:jeden z mejch králíků to taky dělá, teda snaží se o to, kdybych mu v tom nezabránila. Naštěstí kousne jen maličko, protože rychle pozná, že já nejsem k jídlu!
    22.5.2001 21:06Erika
    Pro Boss:
    Důvodem může být hájení teritoria. Může cítit že je mu narušováno teritorium a s tím ohrožení, nejistotu nebo jen vstek. Doporučuji více respektovat jeho teritorium a do jeho příbytku zasahovat opatrně. Jedna možnost jak uklidnit králíka aby nekousl když mu člověk dává krmení do králíkárny je tato:
    1) Nejdříve příjemným hlasem na králíka promluvit a uklidnit ho tím
    2) Do klece dávat ruku pomalu, hlavně ne před čumák králíka (zvláště pokud je agresivnější). Vepředu před čumákem špatně vidí, takže se může leknout a nemusí rozlišit co to je a chňapne. Nejlepší je jemně zeshora položit králíkovi ruku na hlavu, pohladit ho po hlavě, uklidňovat ho a druhou rukou manipulovat s krmením. V případě, že se rozčílí i při hlazení a chce po ruce chňapnout, je třeba mu místo hlazení jemně ale pevně přitisknout hlavu k zemi. Tím dáváte v králičí řeči najevo svoji autoritu. Takto je možno králíka udržet se střídavým hlazením po hlavě a tisknutím hlavy lehce k zemi a zatím obstarat krmení druhou rukou. V průběhu celé "operace" na něj mluvte příjemným hlasem. Takto se náš agresivní králík postupně změnil v dokonalého miláčka. Chce to ale trpělivost.
    22.5.2001 21:23Bella
    Protože já ma těch králíků víc, nemam moc času s nim ráno "konzultovat", jestli mě zrovna dneska kousne, prostě mu pod nos strčim odměrku se žrádlem, tim ho nacvíli zabavim a mezitim vytáhnu z kotce misku, sice mu to hned dojde a skočí k ní, ale já jsem rychlejší, nasypu do misky žrádlo a opatrně mu jí strčim zpátky. Těžko můžu hlasem uklidnit králíka, kterej mě má spíš za něco, čeho se bojí a nestojí o to, ostatně podobně se teď p zimě tvářej všichni králíci-přes zimu s nimi netrávím moc času a oni mi pokaždý zdivočej---až na Sandrušku :o)viz.moje povídáni na minulé straně o léčení mladých králíků
    23.5.2001 16:34kosik
    koupila jsem kralikovi HAPPY FRUTTI, je to dobry?
    23.5.2001 23:24Lucie
    Bella : ne, veterinář mi neřekl přesně co mu je. Jen, že to zřejmě bude tím, že nejspíš sežral nějakou jedovatinu, která rostla v travnatém porostu. Ale moc se netvářil a hlavně mi připadal, že králíčkům moc nefandí. A druhý den tam byla doktorka a ta zas říkala, že je moc malinký, určitě ne 2 měsíční a měl být výhradně na mlíku a seně. Tak nevím.
    23.5.2001 23:27Lucie
    Bella : píšu ti E-mail, mrkni se.
    25.5.2001 12:50free01
    Ahoj! Minulý týden mi umřela moje Beruška, doktor tvrdi, že měla nádor v bříšku a možná i žloutenku. Chci si koupit nového, ale mám strach, aby se nenakazil. Beruš totiž chodil a čůral kde se dalo. Může být agresivní, když ho všude ucítí?? A nemůže se nakazit???
    26.5.2001 08:52Ušatej
    Pro Janu
    To je škoda :o((((
    27.5.2001 16:16Erika
    Pro Bellu:
    Dostala jsem e-mail od jednoho člověka, který si koupil králíčátko ve zverimexu, ale do 14 dnů mu umřel. Podle veterinářky dostal obrnu nebo jinou chorobu protože byl sebrán od maminky moc brzo. Dostal radu, aby si koupil králíčka od chovatele, který má králíčky rád a nedělá to jen kvůli výdělku. Prosil mne tedy o kontakt na někoho takového, tak jsem myslela na Tebe. Napsala bys mi prosim na info@kralici.cz ?
    27.5.2001 20:58Katerina
    Pro Eriku:MAme fotek plno....jenom je nekde vylovit a poslat:-)Zkusime to.
    Usacek se i prez jablonove vetvicky, kterych ma plny pokojik, pustil pro zmenu do linolea,snad mu nebude spatne.Jeste mem dotaz...je mozne ,ze kralicek nema rad mrkev? Vzdycky do ni jenom kousne a necha ji lezet.Maminku Wendy moc pozdravuje a posila jednu cumackovou pusinku.
    28.5.2001 08:30Lenka
    Pro Katerinku:
    Můj králíček taky nemá rád mrkev. Do jednoho roku ji přímo zbožňoval, ale teď (je to rok) se jí ani nedotkne. Stejně tak nemá rád seno, tvrdej chleba, zelí, zrní a ovesný vločky. A přitom je to taková typická králičí strava a v knížkách ji doporučují. Větvičky mu taky nic neříkají. Nejraději má granule, sušenou zeleninu a ovoce a jabka.
    V jednom zverimuxu mi doporučili sušenou vojtěžku, že se po ní můžou králíci utlouct. Bertík se jí ani nedotkl. Dala jsem ji známímu, má klasický králíky. Skoro se o ni porvali.
    Bertík je prostě nějakej zvláštní.
    28.5.2001 08:41Lucie
    Pro Bellu :
    napsala jsem ti e-mail, dostalas ho ?
    Můžeš mi, prosím, odpovědět ?
    28.5.2001 19:19Bella
    , takže es to pokusim vynahradit
    Lucie, Erika:promiňte, teď jsem tady nebyla 4 dny, byla jsem pryč se psamam
    28.5.2001 19:43Bella
    Lucka.mejlík!!!
    Erika:mejlík!!!
    28.5.2001 22:01Lucie
    Díky za mejlík, odpovim brzy.
    29.5.2001 01:23Erika
    Pro Kateřinu:
    Fotky určitě pošli, jsem moc zvědavá. Sandy když nechtěl mrkev celou, zkusili jsme mu ji nastrouhat na velká oka a to si dal říci. Wendy myslím měla také nějaké období kdy se mrkve nabažila a už jí nechtěla, ale pak se k mrkvičce zas vrátila. Hodně tu zeleninu střídáme.
    29.5.2001 01:26Erika
    Pro Lenku:
    Wendy tvrdý chleba také nejí, to myslím vůbec není na škodu. Co se týče sena, jsou králíci docela nároční. Ne každé jim chutná a voní. Wendy se kupovaného sena už ani nedotkne, chce jen kvalitní domácí.
    29.5.2001 13:47Lenka
    Pro Eriku:
    Beřtík ze začátku seno jedl. Kupovala jsem mu takový pěkný, voňavý, zelený. Ze začátku se jím ládoval celkem hodně, potom se v něm jen tak povrtal a teď se ho ani nedotkne. Ve zverimexu mají takový žlutý připomíná spíš slámu než seno, ale toto je fakt pěkný. Zkoušela jsem nasušit i vlastní ze zahrady, pečlivě jsem ho přebrala, ale ani se ho nedotkne. Místo sena mu asi stačí granule. Kupovala jsem mu králičí, ale začal dost přibírat. Potom mi v jednom obchodě poradili, abych mu dávala granule pro činčilu. Granule pro králíky jsou prý pro klasický králíky a je v nich dost tuku. Granule jsem zaměnila úplně bez problému. Bertík přestal přibírat a nadváhu vyběhal.
    Co se týče toho chleba, beru ho spíš z pohledu obrušování zubů. Jelikož Bertík nechtěl ani větvičky, zuby mu pěkně přerostli. Když jsem si toho všimla a chtěla s ním jít k veterináři tak si je o něco zlamil. Měla jsem z toho celkem strach a on si to vyřešil po svým.
    Ono to zvíře asi i samo pozná co potřebuje a co ne.
    30.5.2001 23:20Lucie
    Erika : díky za odpověď ohledně králíkárny.
    Vyrábíme kombinovanou z umělohmotné přepravky.
    30.5.2001 23:21Lucie
    Bella:
    díky za mejlík, už píšu odpověď.
    30.5.2001 23:41Erika
    Pro Lucii:
    Pak kdyžtak pošli fotku králíkárny ;-).
    31.5.2001 00:29Lucie
    Erika:
    Jasně, až bude (snad do víkendu).
    Taky mě to napadlo.
    31.5.2001 19:26Bella
    Lucie:mejlíky
    31.5.2001 19:48Pepa
    Pěkný stránky, díky za ně!!!
    31.5.2001 21:48Lucie
    Bella : mejlík !!!
    31.5.2001 22:16Lucie
    Erika : mejlík