od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Listopad v roce 2018
  • Zobrazuji 138 zaznamu.
  • 1.11.2018 15:09Bafffik
    Ahoj chtěla bych se zeptat jestli králík může pomelo můj králík ho miluje.
    1.11.2018 15:25aliki
    Ty jo já do tý mojí králice nemůžu dostat žádnou syrovou zeleninu ani ovoce což mě mrzí.
    1.11.2018 18:32Jejuna
    Dobrý den, dnes mi králíček rozkousal anténní kábl, sežral asi 1 cm izolace se stíněním, ublíží muvto? Děkuji za odopověď
    1.11.2018 19:01aliki
    Mám dotaz. Karlička ráda skáče do sena mimo klec. Dala jsem do plastové nádoby co jsem měla na hračky seno a ona tam vegetí, požvykuje a tak. Napadá mě dotaz... našla jsem tam samozřejmě i bobky a nevím jestli tam i čůrá.. jestli je to vhodné nebo ne.. nebo jestli jí to mám zakázat aby tam neskákala a nedávat jí to k dispozici a nebo to prostě neřešit a jednou za čas to seno vyhodit a dát jí nové. Co myslíte?
    1.11.2018 19:26Merlouska
    aliki: ja jsem ze stejneho duvodu zrusila senovou krabici - kralice tam behem hodovani na sene i bobcila a curala. Ja nehodlam pulku sena zbytecne vyhazovat, takze pak dostavala seno do koule nebo do jeslicek. Jestli tobe nevadi seno vyhazovat, tak ji to klidne nech... nicemu to asi neskodi, jen budes kupovat 2x vic sena :)
    1.11.2018 19:41aliki
    Merlouska: Koukám k tobě do alb... a ty dáváš králíky v létě ven? Máme zahradu a taky by to asi šlo.. jen tedy tam nejsem. a Docházíme třeba 2x v týdnu..
    1.11.2018 19:54Merlouska
    aliki: jj, kralici bejvaj pres leto venku :) prirodni sekacka + hnojivo - kde byla hromadka bobku, roste nejkrasnejsi a nejzelenejsi trava.. pokud teda trava vubec roste. Letos jsem to nazvala "seno s korinkama".
    1.11.2018 21:04claudie
    aliki : krabici muzes zrusit ...pokud se Karlicka nebude nudit...a kousat neco jineho ;)...nebo do krabice misto sena dej natrhany toaletni papir...nebo zmackane koule papiru( je treba aby papir nemel zadne barviva ani jine chemicke pridavky...byl vyroben je ze dreva a vody) ;)
    1.11.2018 21:06sonata
    Zdravím, prosím kdo má zkušenosti s tekutým senem, zdá se mi že mi skoro vše vyplivla. jak to podávat ? děkuji
    1.11.2018 21:29claudie
    bafffik: ja bych kralickovi dala pomelo jen v malych davkach...obsahuje kyselinu...jako vsechny citrusy...a muze drazdit kuzi...a to je tak...znam i lidi kteri davali kralickovi ckolodadu...on ji chtel....nic se mu nestalo...ale jiny kralicek by to neprezil ....tak to zvaz ;)
    - - - - -
    bafffik: presneji receno ...kralickum citrusy nedavam vubec...ale to je na tobe ;)
    1.11.2018 23:34Nex
    Zdravím, POMOOOC :D Mrkva chápe, že v kleci se čůrá v záchodě, bobkuje taky hlavně tam, občas je nějaký ten bobek i jinde po kleci, ale hlavně tam...
    Nooo a pak je tu místnost. Po celé mistnosti ani nečůrá a ani nebobkuje... ale jakmile vleze na postel, tak je to pohroma. Dlouho nic neudělá, a pak najednou obří nálož bobků a aji počúrané... Nikdy to není na stejném místě. Jednou to je na peřinu, jindy přímo na postel, pak zas na polštář... Přitom není jen na posteli, normálně si odběhne dolů i do klece. Je nějaký způsob, jak ji naučit, že postel ne? Nikdy ji nestihnu vzít a dát do klece, když čůrá. Bobky mi tolik nevadí, ale to čůrání je na nic :/ Zamezit přístupu na postel nemám jak :/
    2.11.2018 20:05Katkape
    Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, včera večer jsem králíčkovi našla v bobcích ,,červa”. Na internetu jsem podle obrázků zjistila, že se pravděpodobně jedná o roupa králičího, který je u nich docela běžný a neškodný. Na jednu stranu mi to ale nedá a nejradši bych králíčka odčervila, na druhou stranu mám strach, aby odčervení nepřineslo víc škody než užitku...Máte někdo s roupy nějaké zkušenosti, prosím?
    2.11.2018 20:19Candík
    Katkape:ano, máme zkušenost takovou, že když je roupů víc, dostal králíček na veterině Panacur. Neškodný je jenom když je to ojedinělý nález.
    3.11.2018 00:50claudie
    sonata: tekute seno moji usaci basti jen strikackou...a k tomu pripadne stridave kousky pamlsku...ktere maji radi...napr bylinky....nebo kousicek bananu...ale je to individuelni u kazde u kazdeho kralicka ;)
    3.11.2018 11:56Teodorek
    Dobrý den máte někdo zkušenost s Asan Pet Aloe podestýlkou?? Výhody/nevýhody
    - - - - -
    Tady se píše že se nedoporučuje , ale mamka mi koupila celej pytel . Tak jestli někdo používá nebo to mám jít vrátit 😅
    3.11.2018 18:50Aja24
    Teodorek - Asan Pet Aloe podestýlku používám již dlouho a vyhovuje králíčkovi. Navrch nasypu ještě hobliny, takže takový mix a vše v pohodě.
    4.11.2018 09:14Lenour56
    Dobry den, muzou kralici okusovat skorapku od orechu? Skorapka je zavrena, do orechu se zatim nedostala. Skorapku si nechce nechat vzit, porad ji hleda. Dekuji
    4.11.2018 10:36KoB
    Nex - králici rádi čurají a bobkují na měkkém :-) Nevím jestli si ten prostor i tím nepřivlastňují, zas abych nekecala. Náš Bobin nám čůral a bobkoval po gauči, jednoduše jsem mu zakázala na ten gauč chodit. Občas když ležím a příjde za mnou nebo přítelem, tak ho nechám, ale bedlivě sledují a při jakémkoli náznaku že by chtěl čůrat nebo vypadne bodek, ho okamžitě shazují. Občas tam vyskočíl když jsem nebyla v dohledu a tak jsem ho vzala ukazala mu loužičku nebo bobek - podobně jak u štěnětě a plácla ho po zadku a vyhodila, nebo rovnou zavřela do klece. Přestal s tím...tak asi to na něj zabralo :-)
    - - - - -
    Teodorek - Asan pet aloe používám pro činčilu a je super, lepší než hobliny, nevypadává tolik z klece, nesmrdí a příjde mi i příjmemně mněkka pro tlapky, ale to by musela zhodnoti činčila :-D
    králikovi jsem to zatím nezkoušela z důvodu, že ten náš už je 6let zvyklý na cat´s Best - ocko plus, nebo originál (né peletky, ale vločky) a taky dobrá zkušenost :-)
    - - - - -
    teodorek, tak mě napadá jestli se nedoporučuje z důvodu, že by to králik mohl jíst..Pokud si nejsi jistý, tak to třeba míchej s něčím, nebo pokud už tak, zkus vyměnit v obchodě..
    4.11.2018 11:41Teodorek
    KoB- smíchala jsem mu to s podestylkou co používal do teď aby věděl , sledovala jsem ho a když to vzal do pusy tak jsem mu řekla že ne , po chvilce to pochopil a nedělal to. Uvidím co dneska . Ještě jsem se chtěla zeptat jak často zachodek čistíte já mám nutkání mu vybírat bobečky ráno a večer a přisypávat trochu čistý podestýlky a asi každý 3 dny mu vysypat celou a dát čistou 😁 právě aby bobkoval jen tam aby si "neřekl" v takový špíně já čůrat nebudu nebo tak 😁 to pak ta podestýlka mizí mrknutím okem
    4.11.2018 15:01Nastreia
    Teodorek: chce to otestovat. Asan se sice nedoporučuje kvůli tomu, kdyby ho sbastili. Ale u nás ho Leia ani Dobisek nejí, takzebez problémů používám :)
    - - - - -
    Máme rohový zachudek a večer nasypu nový asan a ráno vyberuto pocurane a za to doplním a pořád dokola. Ale já dávám asan jen na dno, protože Dobisek je zlobidlo a když je tam toho hodně, tak vyhazuje :D
    4.11.2018 15:42KoB
    Teodorek- čistím každý den, vyberu špinavé místa a dosypu novou podestýlku. Záleží asi na každém, z vlastní zkušenosti vím, že čím dýl to člověk nechá tím víc to smrdí a máš pravdu. Když jsme byli na dovči a králika krmila tchýně, neměl čištěný záchod, byla pak soušť i mimo něj. Takže taky si myslím, že čím hnusnější záchod tím méně na něj králik chodí.
    Tak jasně podestýlka mizí i u nás, ale vadí mi smrad a špína, takže ty peníze objetují, když už jsem si tu bandu chlupáču pořídila :-)
    4.11.2018 16:40Teodorek
    Super :) díky za odpovědi . Právě mě říkaj doma že to přeháním tím čištěním atd 😁 já koupila včera obdelnikovej a teodorek z něj měl velkou radost .😁 Právě včera jsem ho zastihla že to chce zbaštit tak jsem ho napomenula a nic . Ale bojim se ze když nejsem doma tak to bude baštit přitom plno dobrot má všude kolem tak nevim .
    4.11.2018 17:49Tygrinka
    Teodorek: Stelu Asanem k plné spokojenosti. Bedříšek nemá rád hodně nastláno, takže má v záchodě pár hrstí v rohu. Jinak by to vyhrabal. I tak ještě mnou nastlané množství trochu rozhrabe. Nicméně to stačí. Denně mu vyberu mokré a většinu bobků, většinou mu Asan ještě zbyde, tak nastelu do rohu někdy přisypu a komplet vyměním a vymyju až další den. Když toho vytvoří víc, tak měním komplet denně. Když je jen na seně, tak bobků tolik neudělá, ale po trávě to je nálož :o)

    Je možné, že tvé ušadlo Asan ochutná, ale neměl by se jím cpát do bezvědomí. Takže nasypat večer a jedním okem hlídat...
    4.11.2018 18:09Teodorek
    Tygrinka - jo super:) a nemůže se mu něco stát když to ochutná ? Popřípadě poznám že bude mít trávicí potíže ?
    4.11.2018 18:12Molik
    Ahoj, nemam sice králíčka, ale morče, potrebovala bych poradit v rámci Moravskoslezskeho kraje dobrou veterinu, kde jsou odbornici na hlodavce. Uz jsem utratila balik u klasickeho veterinare, ktery je sice hodne dobry, ale u psů a s morčíkem si nevi rady. Děkuji :-)
    4.11.2018 20:20Candík
    Teodorek: tady hodně lidí používá Asan, i někteří veterináři ho doporučují, ale už jsem byla dvakrát svědkem na veterině, že se ho králíček najedl a ucpalo mu to bříško. Asan totiž v bříšku bobtná. Pro pohodlí při čištění jsme spokojení s Cats Best Öko Plus.Je to velmi úsporná podestýlka, vybereš jenom hrudky, pohlcuje pachy. Když jí králíček ochutná nic se mu nestane.
    - - - - -
    Molik: podívej se tady nahoru na lištu na doporučené veteriny, kde se zabývají králíčky. Pro morčátka to bude stejné.
    5.11.2018 06:39Candík
    Teodorek:hobliny nedávám, protože to ti králíček zbytečně vynosí na srsti ven, je to zbytečné.:) Rozdíl mezi podestýlkou je ten, že Öko Plus je hrudkující, vybereš jenom ty hrudky, co načůral. Proto je úsporná, že nevyhazuješ zbytečně i čistou podestýlku. Univerzal nehrudkuje a je vhodnější pro dlouhosrsté králíčky.
    5.11.2018 14:05claudie
    krasna diskuse na tema zahudek ;))) zkusila jsem ruzne podestylky i michat je dohromady...a nakonez zvitezily piliny ;) na dno dam detskou plenu...na ni piliny....a nemusim denne umyvat zachudek...ani vybirat hrudky s bobeckama...nebo vyhazovat drahou podestylku...kazde rano a vecer prisypu na pocuranou cast trochu pilin...
    .nesbiram bobky...a celly zachudek vysypu jednou za tri dny...nekdy pozdeji...kdyz nestiham...ale driv je lepe ;) a holky usaty maji tlapky stale v suchu a na cistych pilinach ;) navic jsou jednou z nejlevnejsich podestylek...a usaci mohou piliny i vesele bastit...pokud jim chutnaji ;) a my rikame bobikarna ;))
    5.11.2018 15:37Merlouska
    Fakt piliny? Nejsou to spis hobliny? A neroznaseji to kralici po okoli?
    5.11.2018 15:46Samuelka
    Ahoj holky, nemohly byste mi někdo prosím poradit ze zkušeností.. jak dlouho kralické po broušení zubů bere analgetika? Orientačně. My jsme byli na broušení už před 14 dny a přijde mi že ho to pořád trochu bolí. Včera jsem mu dala poslední analgetika, tak myslíte že to bude už dobrý nebo budeme muset jet ještě pro další? A taky nechce od té doby vůbec jist seno. Jenom ovesné vločky a sušené listecky apod. Asi to seno je moc tvrdý. Nevadí to, že ho nechce?
    5.11.2018 17:13claudie
    Merlouska: jj hobliny ;))) ...deda byl truhlar...a rikali jsme piliny ;))) tak obcas zapomenu prekladat pro ostatni nezucastnene ;))) ...a moji usaci maji svuj pokoj...kde mam kancelar...a tam mam koberec na plovoucce.......tak par hoblin vynosi okolo zachudku...ale tim ze ja obden luxuju...tak uplne vpoho...;)
    - - - - -
    ja mam kvuli usakum vsude koberce...aby nemely otlaky na tlapkach ;)
    5.11.2018 17:16Viktorka2012
    Prosím trpělivého člověka, který má zkušenosti s Teddy králíky a poradí mi se zdravotním problémem. Mám 6,5 letou samičku, která před měsícem začala projevovat známky škobrtání se zadními běhy. U lékaře se zjistilo, že má malé defekty (otlaky), které jsem léčila očistnou pěnou a hypermanganem + každodenní očista pelíšku. K dnešnímu dni má běhy vyléčené, ale o to víc se prohloubil problém od škobrtání po neudržení rovnováhy a padání na bok )jako u mrtvičky či obrně). Přesto s příjmem či výdeji potravy nemá problém, jen posledního cca 3/4 roku bobkuje a močí všude kolem sebe, což nikdy před tím nedělala. Prostor má dostatečně velký nejen v kleci s měkkou podestýlkou, ale i každodenní výběh po byě. Nevím, co víc ještě pro ni mohu udělat a i když se chystám k lékaři, prosím o Vaši radu.
    Děkuji
    5.11.2018 18:27Tygrinka
    claudie: No jo, můj rarach by všechno pěkně vyhrabal a s plínkou udělal krátký proces :o) On by nejraději chodil jen na holý plast, ale tu trochu Asanu naštěstí akceptuje.

    Teodorek: Neměl by to žrát. Když ochutná jednu dvě nemělo by mu to ublížit. Opravdu se může při větším množství ucpat. Každý králík je jiný. Můj třeba vůbec nesnesl jiné podestýlky, až jsem přišla na popsaný způsob, který naštěstí vyhovuje. Měla jsem tu králíky, co chodili způsobně do směsi asanu a dřevěných pelet nebo jen na pelety a nosili tam poctivě opravdu všechno. Jiný zase chodil na hromádku hoblin před záchůdek, bo to byl fajnovka, co v záchůdku spal a tam nikdy nic nepustil. Známí mají ušandu, co záchůdek ignorovala, nakonec mají půlku klece s hoblinami a ona chodí na 97% tam, jinak je navolno v bytě a sem tam něco upustí na své dece vedle klece, kde nejčastěji spí. Chce to zkoušet a vybrat to, co nejvíc vyhovuje. Někdy je to delší zkoušení, než se člověk trefí.
    5.11.2018 19:16Alpa
    Viktorka - co nejrychleji veterina, vypadá to na ,,encefalku", chce to rychle Panacur !!!
    5.11.2018 19:21Kukeew76
    Dobrý večer, máte někdo zkušenosti s chovem samiček na mazlíčka? Pořídili jsme si samičku a až teď jsem se dočetla, že kluci bývají mazlivější... Ale i tak se zeptám, máte někdo opravdu mazlivou holčičku? :) Tu naši máme od minulého týdne a má 3,5 měsíce, tak snad není moc pozdě a zvykne si :)
    5.11.2018 20:33Nastreia
    Kukeew76: ahoj hrozně záleží na povaze. U králíčku co kus, to originál :) naše Leia byla cca do roka hrozně tuliva, pak nepřišla ani pro podávání mezi oušky, musela jsem přijít já a milostive roztáhla ouška jakože takdrbej no...
    - - - - -
    Teď má 2,5 roku a chodí sama. V noci když nekdy Slim na gauči, tak se přikrade a šťoucha mi do svěšené ruky dokud nezačnu drbat. I 5-6x za noc.. Pak máme chlapecka ten pro drbacku taky nechodí, ale když přijdu já a drbu, tak se
    - - - - -
    Úplně "rozteče", jak říká přítel :))
    - - - - -
    Pardon, tel si opravuje co chce :(
    5.11.2018 21:01claudie
    Tygrinka: nojono kazdy kralicek je jiny....nejde to vzit pres kopirak ;))) kamosi maji samicku...a rikaji ji bobr ;) protoze vsechno okouse...a vyhrabe ;) ja mam zpusobny holky usaty ;) nam hobliny vyhovuji
    - - - - -
    Kukeew76: chovam kralicky 30 let...a vzdycky samicky...a soucasny usandy nejsou ani kastrovany...a koukni do galerie jak jsou mazliciii ;) hlavne Jessika...ta by se chovala porad ;)....na ni jsem musela vymyslet ...ze ji bude chovat deka v pradelnim kosi ;) nebo jen tak deka na sedacce...kdyz nikdo doma nema cas na mazlickovani ;)
    5.11.2018 23:22Merlouska
    Kukeew76: vic nez na pohlavi zalezi na povaze daneho usaka. U samic je oproti samcum spis rozdil v tom, ze byvaji vic teritorialni a hlidaji si to svoje uzemi. Moje usanda se muchlat necha bez problemu, na zemi i v naruci.
    Akorat me nedavno prekvapil usak - toho mame teprve par mesicu, a ten je schopnej se pri drbani na kline vylozene "uvelebit" - tezko se to popisuje, je to asi jako kdyby si lehnul, proste se uvolni, udela si pohodli a necha se hladit. A tohle jsem treba nikdy nezazila u zadneho z predchozich usaku, a to jsme meli kluky i holky. Jinej z predchozich usaku se zase klidne nechal chovat "na miminko" (na zadech) - kralice se treba prevratit necha, ale neuziva si to, takze ji to moc nedelam, jen kdyz ji chci omrknout zespoda, jestli je vsechno v poradku. A ten mladej usak zase prevaleni na zada vylozene nesnasi, pritom jinak se muchlat necha.
    Takze ono je to opravdu tak, ze kazdy kralik je jiny a necha si libit neco jineho.
    6.11.2018 09:08Ann121
    Ahojda,
    V nejbližších měsících se budeme stěhovat i s ušatou. Máte nějaké tipy, jak to pro ní udělat co nejjednodušší? Je jí 6 a jako většina ušáků nemá ráda změny. Zatím je to naštěstí (ťuk, ťuk, ťuk) absolutně zdravý králík, ale mám obavy, aby se na jejím zdraví stres ze změny prostředí nějak negativně nepodepsal. Budeme se stěhovat do bytu po babičce, který je ve stejném domě, kde teď bydlíme. Zatím rekonstruujeme, ale asi by bylo možné jí tam už teď po chvílích brát, aby si zvykala postupně. Nic nebezpečného tam pro ní teď neni, ale nábytek atd se bude ještě měnit, takže to tam nakonec stejně bude ještě vypadat jina, tak nevím, jestli by to k něčemu bylo. Nějaké tipy od někoho, kdo ma zkušenosti s reakcí usaka na stehovani? Diky :)
    6.11.2018 09:11ctulka
    Tak jsem tu po dlouhé době. Pro ty,co s námi sledovali,jak se Bobek pomalu vrací k životu,který si doslova vybojoval. Před rokem nám onemocněl,mel encefalku a potom nemocné ouško,ale přišlo se na to dost pozdě,až se mu otočila hlavička. Takže byl jen v kleci a tam jsem mu musela dát pryč záchudek i jesličky na seno,aby se k tomu dostal.Ted se naučil už vyskočit i naskočit do klece sám,bez naší pomoci,tak má klícku otevřenou celý den. Kakat a čurat se opět naučil na záchudek a od včerejška má opět svůj rohový záchudek,na který byl zvyklý od malička,co jsme si jej donesli ze zverimexu. Když mu dáme tácek, na který chodil pom dobu nemoci,tak s ním mlátí,že mu jej tam nemáme dávat. Rohový záchudek mu čistím sice častěji,ale to jen pro to,aby se peletky nerozpadly na piliny a potom my je na kožíšku roztahoval po pokoji. Tak snad toto pomůže i jiným páníčkum,aby nemysleli hned černě. Bobek se ale fakt snažil , krásně baštil a udržoval s námi kontakt,byl na placičku,když chtěl drbat. A docela brzo se naučil žít s otočenou hlavičkou.Nechápu,jak to dělá. Ted už si vyskočí sám z klece a rozvalí se na koberci a je vidět,že si užívá. Večer do mne dube,že chce drbat. A nádherně se poskládá do záchudku,takže zatím nic mimo neudělal. Jo a abych nezapomněla, nenechali jsme jej očkovat,aby se něco nestalo,aby jsme neohrozili již tak zkoušeneho tělíčka. Jsme v paneláku,takže je to trošku výhoda,není taková hrozba nemocí králíčků. Takže tak to ted u nás funguje. Možná k tomu přispělo i to,že jsem pořád doma, jsem v id a tak se spolu povídáme. Otočil si kolem prstu i manžela,takže tak.
    6.11.2018 11:27Merlouska
    Ann121: ja jsem v tomhle asi desna macecha, ale my jsme stehovani kraliku nikdy neresili a nikdy jsem si nevsimla, ze by s tim kralik mel problem. Jo, samotny cestovani uz je jina kapitola, to asi zadny kralik nikdy moc nemusel, ale samotnej fakt, ze jsou na novym miste, je az tak nerozhodil.. proste to prozkoumali a pak uz byli ok.
    6.11.2018 13:02leprechaunek
    Ann121: mně králíci vždycky snášeli stěhování líp než já ;-)
    Vždycky jsem je vykopala z přepravky, nechala na volno zkoumat, a do hodiny měli vybraný pelech a vydatně pomáhali spánkem :)))
    Rada jediná, nehrotit a nenervovat se. :)
    6.11.2018 14:18claudie
    Ann121: stehovala jsem usaky nekolikrat...a zadny problem to neni ;) jedne co je dobre si promyslet...kde bude kralicek bydlet...a prvne ho vypustit tam...on si vse prozkouma...a najde si sam mistecka kde se bude valet a odpocivat ;) a pak teprve mu ukazat jine mistnosti... aby pak neskrabal na dvere ze chce bydlet s vami treba v loznici ;))) musi pochopit prvne kde bydli a ma zachudek a papani ;)
    - - - - -
    ...a ze v ostatnich mistnostech je na navsteve jen s panickou ;) moji usaci s nami jezdi i na dovcu autem...a nijak je to nestresuje...naopak je bavi prozkoumavat nove mistnosti...ovsem je treba aby meli svou klec...nebo aspon svuj zachudek ;)
    ...a takze jak pise merlouska a leprechaunek....zadne nerviky...a rozhodne bych kralicka vzala az do hotoveho bytu...naopak nestresovat ho vyletama na kukandu a zase zpet ;)
    6.11.2018 14:32Zany
    Ann121: Přidávám se se stejnou zkušeností - králík se s námi stěhoval 2x a nejen že neutrpěl žádné trauma, ale pokaždé byl úplně nadšený, že má nové prostory na prozkoumávání :))
    6.11.2018 15:26claudie
    přesně tak ...nadšeně prozkoumavaji :) my máme dovcu vždy jako zpestření...ze uz jsme se dlouho nastěhovali ;)))
    6.11.2018 15:35Ann121
    Moc všem děkuji za cenné rady. Na návštěvy ji tedy brat nebudeme. Snad tu zmenu zvladne, nikam s ni totiz nikdy necestujeme, kromě návštěv veta, z čehož je patřičně vyklepana. Jediny problem je s tim, ze klec bych chtela umistit do pokoje, ktery jeste nebude hotový, az se budeme stehovat. Budeme ho postupně dodělávat, takze ze zacatku bude usanda muset byt bud na chodbě a nebo v kuchyni. Tak snad to nějak s námi ve zdraví zvládne. Uklidnily jste mě, děkuji :) a jeste bych mela jeden dotaz. Nemáte někdo doma plovouci podlahu? Neposkrabe ji usak?
    6.11.2018 15:42Merlouska
    My plovouci podlahu mame v baraku v podkrovi, tam teda usaci nebydli, ti jsou v prizemi, kde je dlazba, ale chodi tam pes a podlaha je v pohode. Jinak ale plovoucka neni pro kraliky uplne idealni povrch, klouze to a tak (viz video s moji letitou damou jeste v dobe, kdy byla male trdlo: https://www.youtube.com/watch?v=lb7izRFysIo).
    6.11.2018 17:07claudie
    plovoucku mam taky...a moji usaci po ni behaji...i kdyz ne kazdy kralicek to rad...nektery se boji...protoze mu to klouze ...ale moji usaci maji koberce vsude kudy behaji...aby se jim nedelaly otlaky a nekrivily drapky...muze je to i bolet...je to snadno resitelne ikea chlupatymi koberci za par stovek nebo podozkami do koupelen ...a jsou i dekoraci v byte...koukni ke me do galerie...jsou na fotkach ;)
    - - - - -
    a plovoucku kralicci rozhodne neposkrabou...spis je to muze stresovat a nebudou behat...takze bych vymyslela do kuchyne provizorni kobercovy system ;))) aby byla usanda spokojena ;)
    6.11.2018 17:30Ann121
    Ona je zvykla, ted mame dlažbu a u me v pokoji, kde bydli, je vinyl a nevadí jí. Pred kleci má svuj kobereček :) takze to v novém byte budeme asi resit podobne. Tisicere diky
    6.11.2018 21:57KaK
    ctulka: Tak to gratulujeme k obrovskému úspěchu a Bobíkovi přejeme s Fanynkou hodně zdravíčka, je to pašák :)
    7.11.2018 11:52Teodorek
    Je tu někdo ze Znojma nebo okolí ? Daruji pytel asan pet aloe podestýlku, vůbec nám nevyhovuje .:/
    7.11.2018 12:23hrasek
    Ahoj lidi. Můj staroušek začal mít na stará kolena viditelné otlaky na tlapkách, má ty "patičky" úplně vylysalé a postupně na ně přestává našlapovat. Máte nějaký tip, co s tím? Dá se to spravit? Naštěstí nemá boláky nebo rány, jen to má absolutně lysé a výrazně růžové.
    7.11.2018 13:47Ucho 007
    hrasek: ahoj, mrkni sem - http://www.kralici.cz/pages.asp?f=otlaky
    7.11.2018 14:23hrasek
    Ucho 007 moc děkuji, jsem úplně slepá. Našla jsem si krátkou zmínku v nemocech, ale tenhle článek jsem přehlédla. Dozvěděla jsem se v něm úplně všechno, moc mi to pomohlo.
    8.11.2018 06:46Anny25
    Dobrý den, máme skoro čtyři měsíce staré mimi a odmítá jíst skoro všechny granule a vždy má po nich průjem... Granule Verse-laga mi odmítá úplně a vyzkoušela jsem už asi dalších pět druhů. Vždy mi sní jen ovesné vločky a bohužel i tu směsku (vím, že to není zdravé, ale aspoň něco malinko jí) a pak má vždy průjem... Nevíte, co s tím? :( Děkuji
    8.11.2018 09:15claudie
    Anny 25: a basti seno? ..a pije vodu?
    8.11.2018 10:25Dáňa
    Dobrý den,
    našemu zajdovi slzí jedno oko už asi 14 dní, koupila jsem borovou vodu, asi 2x kapala
    a zatím nic. Neví někdo, co s tím? Oko vypadá ok, akorát je pod ním mokrá srst. Už mi
    napadlo, jestli by to nemohly být třeba škrkavky nebo jiní červi? Pokud kapky nezaberou, zajdu na veterinu, ale nechce se mi tam zbytečně ani k lékaři nejdu s každým "prdem". Za případné rady děkuji.
    8.11.2018 10:42Candík
    Dáňa: oko může slzet i od zubů. Pokud to neustává, chtělo by to aby se na králíčka podíval veterinář, který se králíčky zabývá. Můžou to být nejenom přerůstající zoubky, ale i kořeny zubů, které tlačí na oční kanálky.
    8.11.2018 13:27Anny25
    Ano, pije a baští i seno... Jen granulky odmítá a když už je sní, tak má průjem...
    8.11.2018 14:20claudie
    Anny 25: tak nech kralicka prozatim na sene a vode...a kdyz bude traveni vporadku...tak postupem casu budes privykat i na jinou stravu...ale v principu je vporadku ze basti seno...to jsou pak uplne jiny horsi problemy ....:) a predpokladam ze jsi byla s miminem u veterinare...tak je vporadku
    - - - - -
    ...a kokcidiozu ma prelecenou...atd ?
    - - - - -
    Dana: presne jak pise Candik....pokud to pretrvava...je to na prohlidku na veterine...ktera se specializuje na drobna zviratka a rozumi kralickum...ja bych uz necekala...
    8.11.2018 14:24Anny25
    Proti kokcidioze zatím nebyla... Bylo nám řečeno, že je to preventivně zbytečné, že prý to je jako, kdyby jsme my brali preventivně antibiotika... Ale asi zajdu na veterinu a na vše se zeptám :)
    8.11.2018 14:50leprechaunek
    Anny25: na prvním místě nech udělat koprologii. Posbírej pár bobků do sklenice, zakápni vodou a obvolej okolní veteriny, kde ti udělají rozbor na počkání nebo nejdéle do druhého dne.
    Z toho zjistíš, jestli má kokcidie, a od výsledku se dá odpíchnout dál.
    Jinak co dostává za směsku? Jaké nakonec baští granule? Obojí může způsobovat problémy.


    Dáňa: tohle není každý prd, tohle je problém :)
    Škrkavky ani nic podobného to opravdu nebudou, ale může to být třeba poškrábaná rohovka, která se bez antibiotik nezahojí, nebo jak píše Candík, problémy od zubů. Vem ušáka na veterinu, měli by mu obarvit a zkontrolovat rohovku. Pokud bude problém tam, dostane antibiotika, pokud není, chtělo by to pořešit rentgen zubů.
    Ale určitě tohle řešte. Akorát si dohlédněte na popsaný způsob, už jsem zažila i "léčbu" oka víceméně od dveří ordinace. Pozor na to. :)
    8.11.2018 15:50grey
    Zdravim, poprali se mi kralicci a jeden ma prokousnute ucho. Rana je to vetsi, samotnou by me to bolelo, mam to nejak resit nebo cekat az se to zahoji samo?
    8.11.2018 19:58helka
    Ahoj všem. Chtěla bych se zeptat, zda jste se někdo setkal se stejnou situací, kterou máme momentálně doma. Naše králinda se dnes chová "divně". Zdánlivě jí nic nechybí, pohybuje se normálně, nevykazuje známky, že by jí něco bolelo, jen jiná než obvykle. Nežebrá jídlo, když připravuju večeři, nehlásí se o pozornost, není aktivní. Bobečky v záchodě jsou řekla bych v obvyklém množství. Navíc se jakoby klepe, ale není to vidět, jen to cítím, když jí pohladím. Nesetkali jste se s něčím podobným? Docela mě to znepokojuje, na veterinu se dostanu nejdřív zítra. Díky
    8.11.2018 23:55claudie
    grey: na ranu nakapej svedske kapky....pusobi dezinfekcne a i antibioticky...a nebo pokud mas aloe lecivku...potrit opakovane po zaschnuti.. .a nekolikrat denne opakovat..par dni...rana se zatahne a aloe urychluje hojeni
    9.11.2018 21:03aliki
    Hlásím, že dneska jsme byli na veterině na očkování a stříhání drápků. Karlička to zvládla stejně jako fenky i kočka. Doktorka mi ukázala jak jí znehybním, tak to občas použiju :) Jinak nový záchodek dorazil a je perfektní. Dám do alba.

    Co se týká klece zakovitla jsem tak, že mám zelený umělý trávník na spodu klecek přes to jednorázovou dětskou plenu 60x60 cm zbytek je ta tráva, ale to je pod odpočívadlem a přes to mám pletivo. Karlička chodí čůrat i kakat do záchodku. Semtam jí odpadne bobek, ale je spokojená. Když jsem tam dala koberec, tak ho odhrnula a lehla si na pletivo.. takže jsem ho dala pryč a je spokojená. Jinak leží dole na pletivu nebo na odpočívadle na zeleném koberci z obi.
    10.11.2018 09:31Tygrinka
    Anny25: Předně vynechej ovesné vločky, někteří králíci z nich mají průjem, můj také. Celý oves mu problémy nedělá. Pokud se stav do dvou dnů nezlepší, pak by to chtělo vyšetřit ty bobky. To se dělá i jako prevence, ne že ne.
    - - - - -
    Anny25: Nechej ho dva dny jen na seně. Nemá cenu nyní dělat pokusy s ovsem, když není v pořádku, to je jen tip do budoucna.
    10.11.2018 10:06Anny25
    Předevčírem jsem ještě byla na veterině :) Malá dostala injekci, trávení prý má v pořádku, jen prý možná bude mít potíže s granulemi. Teď je jen na seně a vodě a až to bude lepší, tak mám znovu zkusit granulky. Kdyby zase problém, tak přivykat na zeleninu a krmit zeleninou, pokud by to snášela líp než granule. Bylo mi řečeno, že někteří králíci prostě granule nezvládají a jsou krmeni pouze zeleninou, no uvidíme... A naštěstí kokcidie nemá :) A jinak všem děkuji :)))
    10.11.2018 13:14Bunnynka1098
    Ahoj.Mohu se zeptat?Po jak dlouhé době po preleceni proti koksidioze muzu zacit pomalu davat zeleninku?
    10.11.2018 18:00ctulka
    Bunnynka1098 - po vyšetření bobků. Dáš jich několik do skleničky,zakápneš vodou a dáš k vetovi
    12.11.2018 21:30aliki
    Chtěla bych Karličku přes léto brát do Jižních Čech do karavanu naši tam jsou celé léto, tak bych jí tam chtěla udělat výběh boudičku a výběh. To koupím, ale chtěla jsem poradit vhodnou přepravku na 200km. Co jsem koukalaj sou nějaké mrňavé a dle mě si tam prostě nenatáhne nožičky na takovou dálku. Máte někdo nějakou osvědčenou na takové dálky? Díky.
    12.11.2018 21:45bibianna
    Dobrý večer, moc prosím lidičky co mají kočičky,můžete mi doporučit nějakého opravdu dobrého veta v okolí Poděbrad,Nymburka nebo Kolína? Vím,že tady jsem na králíčkách,ale na kočičí diskusi nikdo není...😕předem děkuji!
    13.11.2018 16:27Canigou
    Ahoj, má někdo zkušenosti s doplňováním fosforu? Ať už přirozeně nebo preparátem.Karamelka už teď bere 2x denně analgetika,1x denně kloubní výživu a teď bylo z krve zjištěno málo fosforu.Mám z ní malého feťáčka. Kdyby se aspoň ten fosfor dal doplňovat jídlem, byla bych ráda.
    13.11.2018 22:23Lucka M
    Pěkný večer. Pořídila jsem si králíčka, abych nebyla sama doma. Jsme spolu už měsíc, zvykáme si na sebe, je to pěkné číslo, ale potřebovala bych poradit. Béďa rád okusuje krabice a papír. Baví ho to a je z toho nadšený, ale všechno končí v něm. Mám,strach, aby mu to neublížilo. Čím se to dá nahradit, nebo jak ho to odnaučit??
    13.11.2018 23:14Teodorek
    Lucka M - to se řeší tady a jak Claudie napsala : to je vecne tema krabice a kartony ;))))) ja jsem vsem zakrslikum od malicka pohazela zmackane papiry ( ty ktere se vyrabeji jen ze dreva a vody) a je to pro ne celodeni zabava kdyz se nudi ;)))) pohazuji temi zmackanymi koulemi...a okusuji je ;) nebo mam stohovatelne krabice...z neosetreneho dreva...naplnene zmackanym toaletakem...nebo papirovymi uterkami..nebo senem...usaci skakaji dovnitr a ven...a hrabou tam...a libi se jim jak to susti ;))) a obcas tam i spi ;)))

    Někdo psal i ze králíčci okusuji občas i něco zbaští dlouhodobě a bez problému , ale kdyby měl zajda problémy se zažíváním měl zácpu nebo něco určitě to něčím nahradit (větvičky , senová koule nebo nedávat tak často)
    14.11.2018 19:54n
    Zdravím, potřebovala bych poradit, když jsem přišla odpoledne ze školy, zjistila jsem, že samička celý den nežrala. Když jsem ji šla dát večeři, tak jindy už na ni čeká, ale dnes šla od jídla pryč a je celkově taková až moc klidná a je vidět, že jí není dobře.Nejspíše má nafouklé břicho, nohy a hlavu jsem kontrolovala a vše vypadá v pořádku.Samička má k dispozici stále seno a granulky, kterých si i nyní stále nevšímá.Myslíte si,že to opravdu může být nafouklé břicho?Děkuji za radu.
    14.11.2018 20:12rega
    n: moze to byt cokolvek, to na dialku nikto neposudi. Chcelo by to vhodneho veterinara. A ako prvu pomoc: http://www.kralici.cz/pages.asp?f=prvni-pomoc#babske-rady
    - - - - -
    plus este je moznost fenykloveho caju alebo podat Sab Simplex (pre deti)
    14.11.2018 23:19Ousito
    Chtěla bych se zeptat. Králíčkovi kručí v bříšku a má průjem, ktery ma jen nad ranem a dopoledne. Pak ma normalni bobky. Byli jsme na veterine, tam mu dali leky na kocidiozu, ale nechtela sem mu je davat zbytecne tak sem si nechala udelat rozbor na kokcidie a byl negativni. Basti seno, kapku granulky a vodu. Jinac nedostava nic. Uz nevim co s tim mam delat. Veterinar nic moc neporadil. Dejte mu seno a nic jineho.
    15.11.2018 08:47mamkaJana
    Ahoj momentálně léčíme poškozenou rohovku. Na ošetření králíka však musíme být dva - jeden drží a druhý "operuje". Můžete mi prosím poradit jak můžu králika ošetřit (kapnout do oka) tak, abych k tomu nepotřebovala pomoc někoho dalšího. Děkuji
    15.11.2018 10:07Jutta
    mamkaJana: v jednom se mi nejlépe ošetřuje, když ušáka mám na zemi a mezi koleny. Nemá moc prostoru k couvání, levou rukou přidržuji hlavičku (a přidržovala jsem oko) a pravou rukou kapu kapičky, podávám stříkačkou léky či kaši. Char jsem po operaci oka musela kapat 5x denně a byla totálně nespolupracující králík. Oko vůbec neotevírala, takže jsme následný zánět léčili skoro tři měsíce. Zkoušela jsem na kuchyňské lince a Charleene mi vyskočila a uhodila se do hlavičky.
    15.11.2018 13:58Ucho 007
    Ahoj, prisel mi dotaz "Natáčení - cvičený králík" - "do připravovaného videa sháníme cvičeného bílého králíka i s doprovodem (doprovod nevystupuje, pouze manipuluje s králíkem) - nejlépe Praha a okolí." ... pokud mate nekdo zajem, dejte echo ;)
    15.11.2018 15:03Bocman
    Ousito: Na průjem se tady doporučují kapky Emanox, většinou o nich píše Leprechaunek. Podívej se dolů na stránku, kde je archiv diskuze, a do vyhledávače si zadej "průjem". Vyjede ti spousta příspěvků, to se tady řeší často.
    15.11.2018 15:21claudie
    mamka Jana: tak jak pise Jutta....a nebo na " miminko" koukni ke mě do galerie..nejlépe zabalit do ručníku..sázku atd...králíček se cítí v bezpečí a i neochoceny raubir se uklidni ;)
    16.11.2018 22:12felix123
    Zdravím , máte někdo i pejska s králičkem? Já ano a jsou to velcí kamarádi , ale zajda začal jíst psí granule , přitom má seno , svoje granule, pamlsky, kámen, větvičku , vypěstovanou travičku prostě všechno a on chodí jist a pít pejskovi, nemůže mít nějaký problémy z těch granuli ?
    17.11.2018 10:48Alpa
    felix - pes je masožravý, takže skladba granulí tomu odpovídá. Králoš by problémy mohl mít !
    17.11.2018 11:59Jarca
    Hezké dopoledne chci se zeptat máš usak má poslední dobou průjmy a nevíme z čeho. Jí běžnou stravu kvalitní granule a mrkev. Je mu 7 ale je stále vitální. Stalo se to už někomu? Doufám že to není známka nějaké nemoci.zustane pár dní na dietě a uvidíme.
    17.11.2018 12:32claudie
    Jarca: jak pise Bowman...zadej zde do vyhledávače...ale seno a voda je první řešení...a rozbor bobecku. Mám taky aktuálně 7 létě samička...a občas se stane že nejsou bobecku v poradku...nechávám vždy kontrolovat bobecku na parazity atd
    - - - - -
    tel...si pise co chce ;) Bocman...a bobecky
    - - - - -
    felix 123 : urcite nesmi kralicek bastit psi granule..jak pise Alpa
    17.11.2018 19:56TauTau
    Ahoj, prosím o radu kde v Praze nechat vykastrovat Králíčka, mám svého veterináře, ale jelikož když jsem si Králíčka přinesla domu, řekl ze je to 2 roky stará samička a nakonec se z něho vyklubalo miminko sameček,, tak už mu moc nevěřím :D kazdopadne se u něho začala silně projevovat puberta, naskakuje na mě při každé příležitosti, znackuje co se dá a pořád dupe, tak bychom ho nejraději nechali vykastrova thned zítra, ale chci si být jistá, ze lékař bude vědět co dělá a bude mít zkušenosti, přece jenom jde o našeho miláčka :) tak bych ocenila každou radu nebo doporučení kam na jistotu objednat toho našeho pubertaka:) dekuju moc a hezky večer :) ps: na ceně tolik nezáleží, jde hlavně o dobrou práci :)
    17.11.2018 20:10Candík
    Tau Tau: veterina, kde králíčkům rozumí je v Praze veterina Na Hůrce - Vets4Pets, MVDr. Sekyrová, MVDr. Lietavcová. Tam mají zkušenosti s kastrací, nebo H-Vet v Petrovicích MVDr. Valeš.
    18.11.2018 08:14Nastreia
    TauTau: doporučuji MVDr. Valeš z H-vet kliniky. Je to opravdu odborník, který ty naše mazlíčky miluje. Sama jsem mu svěřila Leiu na kastraci a amputaci přední pacičky (bohužel to nešlo jinak) a nelituji! :)
    18.11.2018 10:32MORIE
    Náš 2-měsíční přírustek kouše zeď. Snažíme se odnaučit. Je to jen rozmar, nebo se nám snaží říct, že mu chybí nějaký vitamín?
    18.11.2018 15:47Jan
    MORIE - spíš bych řekl, že prostě "zlobí". Někteří králíci koušou do všeho na co přijdou, jiní kousání moc v oblibě nemají. Zkuste mu dát větve např. z jabloně, aby se mohl vyřádit. Podnikněte také nějaký káravý zvuk, aby věděl, že toto se Vám nelíbí.
    18.11.2018 22:30claudie
    MORIE: mladý králíček kouše vše..a potřebuje si hrát a odvádět...jako každé mladé...ale také mu může chybět vápník a cokoli k okusovani...podívej se tady na stránky...je to zde podrobné popsané ;)
    - - - - -
    a jak pise Jan...větvičky jabloně nebo hrušky...a považujete kralickovi zmackane čiste papíry...bude s nimi pohazovat a okusovat je..zabavi se ;)
    - - - - -
    ..mobil pise co chce ;)..myšleno ..pohazejte kralickovi..
    - - - - -
    a papir jen ve slozeni drevo plus voda ;)
    19.11.2018 17:25monika111111
    Zdravím, chtěla bych se zeptat zda mate někdo zkušenost se samičku, která je asi 3 týdny po kastraci a je celkem dost zlobivá. Pořad ale pořad čůrá na postel a to jsme ji měli naučenou, že to nedělala. A teď ať se snažím jak se snažím pořad to děla a někdy mi přijde, že i naschvál. A celkově je taková jiná. Co jsem četla tak by měla být přítulnejsi a vše a mě teda přijde, ze je to opak. Stalo se Vám tl někomu? Co sní. Chci zpátky svoji starou holčičku 😒 😀 díky za odpověď.
    19.11.2018 19:02SindyEM
    claudie: Už čítam X-tý príspevok od teba s odporúčaním "dávať len papier bez prísad, tj. drevo+voda"...nedá mi to už, lebo som študovala 9 rokov odbor úzko spojený s papierenským priemyslom. Papier drevo+voda neexistuje. Existujú menej ošetrené a viac...ideálne dávať aspoň nepotlačené, nenatierané, nebielené...ale spozná lajk, či je papier matne natieraný, alebo len kalandrovaný? Spozná lajk, či je papier vyrobený len mechanickým rozvlaknovanim, alebo chemicky? :/ Ak králiček len trhá papier a nepapá, je to jedno...a ak ho papá a vo velkom, tak papier nedávať/obmedziť.
    19.11.2018 19:53MORIE
    Větviček a dalších dřevěných a slaměných hraček má naše rošťanda k dispozici dost. Také jí moc baví kousat dřevo u krbu. Ale tam to samozřejmě nevadí. Dokud se nepřesune na blízký roh a tam hlodá omítku. Čisté papíry jí dát zkusím, ty má ráda ve formě zapomenutých omalovánek či karet na zemi :-)
    20.11.2018 12:37claudie
    SindyEM : ano naprosto s tebou souhlasím...že nelze rozlišit od pohledu...jaký papír spotřebitel kupuje...pokud není odborník ..dobře že jsi k tomuto tématu napsala rozbor.....
    - - - - -
    já jsem studovala v oboru průmyslovou....zpracování dřeva...proto jsem v ukdiskusi nenapsala pouze jakýkoli papír....v papírnictví spotřebiteli pořadí...pokud není uvedeno složení...což někdy opravdu neni
    - - - - -
    ale principielne papir nesmi byt potisteny...lepeny...atd...lze se docist k tomu tématu tady na stránkách....v hračkách pro kralicka...a Monika Wegler toto téma popisuje ve svých knihach
    - - - - -
    kde doporucuje i nebarveny a neparfemovany toaletni papir ...nebo papirove uterky...
    - - - - -
    papír není myšleno jako potrava a náhražka sena...ovšem králíček díky němu nebasti jiné skodlivejsi věci...kabely..koberce...atd...
    - - - - -
    myslím že je na každém z nás zdraví a radost ze zivota našich kralicku..a tudíž individuálně vymyslet ...aby byli šťastní ;)
    20.11.2018 13:04ctulka
    Tak se mi podařilo vyfotit Bobka s nakloněnou hlavičkou
    Pokud je tu někdo,koho toto potkalo jako nás, tak at neztrácí naději

    http://www.kralici.cz/alba.asp?a=24912
    20.11.2018 20:49disela
    Ahoj, máte prosím někdo zkušenost s onemocněním drápků u králíka?
    Chystali jsme se ostříhat naší slečně drápky a zjistili jsme, že dva drápky nemá hezky hladké bílé průhledné s růžovým lůžkem, ale celé šedohnědé, hrbolaté. Běhá normálně, tlapka ji očividně nebolí ani nesvědí, nebýt stříhání, vůbec bychom na to nepřišli. Napadla mě plíseň, ale na veterinu se tento týden nedostaneme, tak to zkouším aspoň tady. Děkuji
    - - - - -
    ještě fotka
    http://www.kralici.cz/alba.asp?a=24913
    21.11.2018 19:09Salla
    Disela: jina, nepruhledna barva je uplne v pohode. A ze jsou hrbolate tak me napada, ze na nich muze mit nalepenou podestylku. Zkus seskrabnout nehtem.
    22.11.2018 16:35Marta a Luděk
    Ahoj, jdu si pro radu. Dnes je můj sedmiletý králík po zkracování horních stoliček a zjistilo se, že dolní stoličky už nemá žádné. Nemá prosím někdo zkušenosti, jak takového králíka krmit??? Odmítá granule (krmíme Selective), dá si jablko, banán, kupodivu i tvrdý rohlík a miluje polštářky Complete Crock od Versele Laga. Nezná někdo nějaké šťavnaté, měkké granulky?? Jen podotýkám, že seno nežere již několik let a vlastně asi ani nikdy nežral.
    Za všechny rady děkujeme.
    22.11.2018 18:13Tygrinka
    Marta a Luděk: Tak to vám nezbývá než granule máčet a podávat ve formě husté kaše na talířku. Otázka je, zdali to bude králík takto žrát. Musíte vyzkoušet, které mu budou chutnat. A když to jinak nepůjde, tak dokrmovat stříkačkou.
    22.11.2018 19:41Candík
    Marta a Luděk: nežli uděláš z granulí kaši, zkus je jen lehce namočit aby byly měkké, ale nerozpadly se. Můj králíček jí také jenom namočené granule kvůli zoubkům, ale když bych je namočila příliš, nechce je. Zkus strouhat jablíčko, mrkvičku... musíš vyzkoušet co bude králíčkovi chutnat. Můžeš dát i pár ovesných vloček, nebo maličký kousek banánu ( toho málo a jen někdy, má hodně cukru ). U nás chutnají Science Selective a Britky. Každý králíček má jiné chutě. Jakými granulemi jsi krmila doposud? Králíček by si měl zvyknout. Kdyby ne, musíš dokrmovat, ale nevidím to jako trvalé řešení. Spíš kdybys viděla, že nejí tak aby nebyl o hladu. Nebolí ho něco, že nechce jíst? Třeba ty zoubky máte dobře zkontrolované, nemá třeba v pusince zánět, nebo odřenou od těch přerostlých zoubků? Nabídni mu i bylinky, ale to je spíš pamlsek, nemůže jich tolik sníst aby měl plné bříško. Saláty jsi zkoušela ( ne ledový, mohl by mít po něm průjem )? Zkusit ho trochu rozjíst.
    - - - - -
    Martina a Luděk: já Ferdíkovi stříhám i trávu na menší kousky, jinak by jí nejedl. Salát trhám také na malé kousky.... zkoušej co bude králíčkovi vyhovovat. :)
    23.11.2018 21:48Kris91
    Dobrý večer, jaky mate názor na očkování kralicka ci odcervovani? Já o tom nic nevím a tak budu rada za každý názor, dekuji:)
    23.11.2018 22:55Salla
    Kris91: http://www.kralici.cz/pages.asp?f=otazky#ockovani
    Kralik se preventivne neodcervuje.
    23.11.2018 23:13Uzlinka
    Dobrý večer, dlouho jsem tu nebyla, před více než dvěma lety mi umřel nufanek, můj první králíček, já se mezitím vdala a porodila a pořád toužila po dalším,ale spíš až když by byla malá větší, aby měla parťáka. Nedávno jsem si už projížděla chovné stanice, že bychom si někdy příští rok nějakého koupili, protože nufka byl zachráněný a měla jsem ho z druhé ruky, předpokládám, že že zverimexu.. no a co osud nechtěl, v pondělí mi psala mamka, jestli si nevezmete králíčka od ní z práce. Pracuje v dd a jedna holčina dostala v létě králíka a absolutně se o něj nestarala, krmení, čištění, nic... Tak ho mamka opět zachránila a my máme bubbu :) asi zase zverimex, ale hrozně milý mazel. Je trochu ostříhaný,měl v chlupech zacuchané piliny, ale možná vypadá trochu na lvíčka, těžko říct :) je krásně čistotný, záchod pochopil hned i když ho viděl poprvé v životě a už proběhlo i první mazlení s mojí malou :)
    24.11.2018 08:42Tygrinka
    Uzlinka: Jo jo, králičí mimina jsou nádherná, ale osvojit si nechtěného dospěláka většinou udělá spoustu radosti. Takto máte jistotu, že povaha ušáka je již stálá a změní se maximálně v tom, že se trochu otrká a bude vymýšlet králíčí lumpárny, ale mazlení bude mít rád i nadále.
    - - - - -
    ctulka: Dobře se s tím popasoval. Je fajn, že má páníčky, kteří mu dali šanci...
    25.11.2018 09:25ctulka
    Ahojky. Tak tu sedím a pročítám diskuzi a tak mne napadlo kolik z nás tu má zverimexového králíčka.Já už mám třetího,naposledy Křupinku,ta u nás byla 6,5roku.
    Kdykoliv jdu pro seno,tak se musím mrknout i na králíčky. Je mi jich líto,ale co s tím nadělám. Ale pokud je potká takový osud,tak jim přeji,aby si jich vybrali páníčkové co nejdříve,aby kam nemuseli být.Nechce se mi domyslet,co se s nimi stane,když si je nikdo nekoupí. Zvlášt když jsou bázliví a trvá to chvilku,než si jich někdo vybere. Nechci tu vyvolat nějaké příspěvky,které by dotyčné odsuzovali. Jen zjistit pro a proti zverimexu. Já si naposledy vzala Bobka taky ze zverimexu a je to náš miláček. Bojuje s následky nemoci,kterou prodělal loni před vánocemi.Teprve ted se naučil zase lítat po pokoji stejně,jako když byl malý. Jako kdyby se snažil mi říci ,že tu chce s námi být Ale už mi to mnohokrát vrátil. Nechápu,jak to dělá,protože má hlavičku vytočenou na stranu a prakticky vidí jen nahoru.
    25.11.2018 12:36Uzlinka
    Ctulka: jo hodně lidí chce králíčka že zverimexu zachránit, ale tím to vše jen podporují. To samé jako psi z mnoziren. Já bych si sama králíka že zverimexu nekoupila, vybrala bych si raději chovnou stanici, kde vím, že je králíček socializovaný, zvyklý na běžné ruchy, na mazlení atd... Ale pro mnoho lidí je rozdíl dát 300 a 1000 a je to pro ně stejně "jen králík" .. a od takových já vždycky usaka zachranuju :(
    25.11.2018 14:05leprechaunek
    ctulka: co píše Uzlinka je jeden aspekt, který vadí i mě. Jsou to předčasně odstavená mrňata a nebudeme si nikdo nalhávat, že na nich jakkoliv záleží původním množitelům, že... A podle mého by se MĚLO myslet na to, co s nimi bude, když si je nikdo nekoupí. Protože za každého šťastně zakoupeného ten množitel náhradou vygeneruje dalšího prcka, kterému hrozí ten samý osud...
    Drsné je, že v tomhle koloběhu cítí vinu vždycky jen kupující, respektive nekupující... nikdy dotyčný množitel.

    Pokud jde o mě, mám prcka od špičkového výstavního chovatele. Ne z nějaké snobárny, ale kromě mého oblíbeného plemene mě těší i fakt, že sice pacholek byl třikrát dražší než zverimexové mrně, ale naprosto přesně vím, že ty prachy jdou zpátky páníčkovým micanům na kvalitní krmení a další náklady spojené s chovem a šlechtěním toho konkrétního plemene. A to je fajn pocit... jo, je to kapka v moři, ale prostě přispívám tím na jeho chov, na budoucnost toho plemene u nás... přeneseně aspoň trošku na chovatelství jako takové, na zájem dětí, co je rodiče vodí koukat na výstavy králíků, a na to, že třeba některého toho prcka králíci chytnou a jednou se pustí do chovatelství taky.

    A ještě si neodpusím malou osobní poznámku :) To je naprosto napříč populací ČR, názor, že "kříženec přece stačí, papíráka nepotřebuju". Kříženci jsou adorovaní, jdou nejzdravější, nejchytřejší, nejvděčnější, nejlepší parťáci... Ať jde o psy, koně nebo králíky.
    Pokud nechám stranou deformovaná, přešlechtěná plemena, jejichž fanoušek opravdu nejsem, tak můžu říct jediné: ta čistokrevná zvířata jsou úplně stejně skvělá a vděčná. Výstavní králík je úplně stejný mazel, pacholek a kámoš, jako ten zachráněný, a to vím z první ruky.

    Nejsem si jistá, jestli by svět nebyl o trochu lepší místo, kdyby se "mazlitelé" naučili místo zásobovačů zverimexů podporovat spíš zodpovědné výstavní chovatele s přesně plánovanými občasnými vrhy... tím, že budou "odebírat" krásná, zdravá zvířata, která nejsou vhodná do chovu jen kvůli nepřesnému zbarvení, lalůčku pod krkem nebo tvaru zádi :)))) a jinak jsou to krásní a úžasní kámoši. :)
    25.11.2018 21:03Cukřík
    Dobrý den, prosíme o radu: Dnes jsme přinesli domů 4 měsíčního samečka zakrslíka, dcera mu dala jméno cukřík, je přírodně zbarvený a má malá ouška ( asi bude nakonec trochu větší ). V jakém věku doporučujete kastraci? Je v kleci vedle vykastrované 7 leté samice Jůlinky, na kterou vidí a která ho naprosto ignoruje. Máme ho zatím dát do jiné místnosti, aby na ni neviděl? Zatím po ní jen kouká a jednou hlodal mříže, když mu z druhé strany žrala seno. Jůlina má volný pohyb po bytě. Děkujeme z radu. Honza
    25.11.2018 22:16KaK
    Cukřík: Pokud vím, tak sameček se může kastrovat jakmile mu sestoupnou varlátka, což už v těch čtyřech měsících může být, zvlášť jestli má v blízkosti samičku, tak by se pohlavní dospívání mohlo urychlit. Uvádí se, že ještě měsíc po kastraci může být sameček plodný, ale pokud je Jůlinka kastrovaná, tak by to nemělo vadit (akorát ji možná bude obtěžovat).
    26.11.2018 10:26Amálka22
    Dobrý den, prosím, poraďte co na otlaky na packách. Děkuji. Vyměníme podestýlku, ale už to má zarudlé, musíme něčím mazat..
    26.11.2018 13:15ctulka
    Amálka22 možno mazat indulonou
    26.11.2018 13:21Amálka22
    Ctulka: Máte s tím zkušenosti? Je to běh na dlouhou trať, hojí se to asi špatně, že?
    26.11.2018 15:10Nex
    http://www.kralici.cz/alba.asp?a=24915
    Tak tohle je Mrkvička ☺ Netuším jak fotky otočit, takže huraaa na vykroucení krku 😆
    26.11.2018 19:16Teodorek
    Amálka22 - http://www.kralici.cz/pages.asp?f=otlaky
    27.11.2018 08:31Tanja
    Ahojky, dobré ranko. DLouho jsem tu nebyla, a hned prosím o radu. Můj králíček, 7,5 roku, trošku větších rozměrů než klasický zakrslík má nádor. Venku na bříšku, vypadá to jako pinponkový míček na kůži. Je chlupatý, tak jsem si ho bohužel hned nevšimla. Včera jsem byla u veta a ted stojím před otázkou zda operovat či nikoli. Nádor vysí na kůži, mysleli jsme původně že se jen podváže až upadne, bohužel to nejde, je hodně prokrvený a má velké cévky tak by mohl králíček vykrvácet. Králíček normálně papá a skáče. Možná by bylo nejlepší ho nechat být. Ovšem zase aby se za něj nezachytil a neutrhl si ho :-( Tak nevím. Narkoza u králíčku není moc dobrá, ale zase si říkám, že by operace byla rychlá? Nějaký názor? Děkuji
    27.11.2018 09:21Uzlinka
    Tanja: budu asi drsná, ale nechala bych králíčka dozit, dokud mu to nebude vadit, pokud tam má cévy atd je možné, že už má i metastáze někde po těle a 7,5 roku je pěkný věk. Nufanek měl absces,některý vypadal nejdřív banálně, při operaci mi paní doktorka volala s tím, že je hluboko v průduškách jestli nechat uspat nebo pokračovat v čištění co to půjde a doufat, že se to nevrátí moc rychle. Byly mu asi 3 roky, celá lecba, operace, léky, vyšetření mě vyšly na skoro 10 tisíc a za ani ne rok mi nufanek stejně umřel :( je pravda že se trápil jen ten poslední den, ale ten rok byl plný stresu pro mě.antibiotika bral strašně dlouho, protože rAna bla veliká a nechtěla se hojit
    27.11.2018 11:28Tanja
    To Ulzlinnka: Podobně jako váš králíček byla na to fena našeho dědy, tehdy jsem si říkala, že já by jsem ji operovat nenechala. Myslím, že máte pravdu, nechat králíčka dožít dokud je v pohodě a čiperný, snad nebude ta boulička moc vadit. Jediné co mi vadí, že u toho bude jeho sestřička :-(
    27.11.2018 12:59leprechaunek
    Tanja: kde jste byli na veterině?
    U takového případu bych - myšleno sama za sebe - chtěla znát stanovisko některé z předních klinik... v Brně Jekla nebo Hauptmanna, nebo v Praze Valeše. Pokud reálně hrozí, že by se ten králík mohl poranit a vykrvácet, nebo je u toho druhý králík, který nevíte co vyvede... tak bych byla velice opatrná s tím to "jen tak nechat".
    Kromě toho bych se asi bála, aby to králošovi nezačalo překážet a nezačal si to "ošetřovat" sám... moje ušanda se takhle "starala" o ochrnuté tlapičky a omlouvám se za expresivní vyjádření, byly to docela jatka.
    Nechci vás strašit, nechci vás tlačit ani do utrácení, ani do operace. Ale sama bych se nerozhodovala, dokud by to neviděl specialista na králíky.
    27.11.2018 21:35Lucie :)
    Dobrý večer, chtěla bych se zeptat na jaké veterině ve Frýdku Místku udělají spolehlivě rozbor bobků? Chtěla bych udělat rozbor abych si byla jistá, že je můj ušák v pořádku kde bych mohla mít jistotu? Předem děkuji za odpověď.
    29.11.2018 01:11Michael96’
    Dobrý večer,

    Jdu si pro radu, poridili jsme ze zverimexu mladatko zakrsleho kralicka a po dvou tydnech co ji mame doma jsme si vsimli vcera, ze ji chybi chloupky na nosanku, poradi nekdo co s tim? Nebo ceho to je priznak? Vypada to jakoby to mela odrene. Dekuji za kazdou radu! :)
    29.11.2018 12:27emaaaa
    Amálka22 na otlaky nám pomáhá Entero ZOO detoxikační gel urychluje hojení a udělá takový jako povlak na ráně ...
    - - - - -
    Neplánuje si tu někdo koupit zakrsleho beranka samečka ,,v Galerii Harfa v pet centrun u metra Českomoravská mají moc pěkného zrzečka s bílou náprsenkou a ocáskem, oddělili ho od samic k morčeti, je v malém prostoru .Seno mu dávají do malé koule ,kterou má furt prázdnou.
    29.11.2018 18:02Haňa
    Ahoj, pokud byste nêkdo mohl dát domov králíkovi, který byl použiván při výuce na VFU Brno, můžete se obrátit na chloupekj@vfu.cz.
    Králíčci (jako každý rok v tento předvánoční čas) hledají své doma ❤❤
    (nic blizšího nevím, jsem potkanář, leč MVDr. Jan Chloupek je velmi fajn a není problém se s ním domluvit)
    29.11.2018 19:13Marcelka52
    Holky, nevíte jestli může králíček větve lísky i s jehnědy? Jiné větývky mi nechce moc jíst a ta naše má jehněd strašně moc. Děkuju
    29.11.2018 20:38Vlnatka
    Prosím o radu, možná se najde někdo, kdo poradí. Od úterý běháme s kralikem na veterinu. Málo jedl, málo bobkoval a čůrat všude mimo a pod sebe. V lednu jsme řešili krystalky v moči a protože byly příznaky stejné, mysleli jsme si, že ho to chytlo zase. Nasadila se antibiotika, ale žádná změna. Moc v pořádku. Dnes vet usoudil, že bude asi problém ve střevech. Vcera ani dnes vůbec nebobkoval. Dnes dostal spoustu injekci na podporu trávení, na pohyb ve střevech a tak. Je večer, a zatím žádný bobek. Jestli je to Teda ta zácpa, máte nápad co s tím, když zatím nic nepomáhá? Bojím se, že umre
    - - - - -
    Když mu masiruju bříško, jdou ty bobky i nahmatat, ale jak s nema ven?
    29.11.2018 22:13JamesW
    Moje nekastrovana kralicice zacala po ostrihani drapu hrabat jak o zivot a skoro porad, takze se s ni dost blbe spi.

    Co jsem googlil, tak to celkem shazujou na falesnou brezost. Mate nekdo nejaky tipy, triky co s tim? :)
    Mam ji v separovany casti mistnosti se mnou a v otevreny kleci ma latku, ale behem chvile se prohrabe na platovy spodek a navic rozhazuje zachod porad.. Diky moc
    29.11.2018 22:52claudie
    Vlnatka...to muze mit spoustu pricin...zkus kralicka zavodnit...pomalu po kapkach injekcni strikackou aby polykal vodu teploty těla....je třeba alespoň 3x 5ml strikackou.....kralicka položit v látce do polohy na miminko...hlavičku musí mít podpořenou výš než tělíčko....podle co píšeš...dostal značnou dávku léčiv...doufejme že vererinar správně naordinoval..
    - - - - -
    čím krmis? A kolik vypil králíček vody...když nechtěl jíst?
    - - - - -
    a mamka 22: na otlaky i jiná zranění je výborná lecivka aloe vera...šťávou z listů potírat ...samozřejmě i na zranění lidí..a odreniny ...aplikuje se do rany...zashne a rychle hoji
    30.11.2018 05:43Vlnatka
    Vody pije právě dost, pokaždé když k němu dám misku tak se napije. Má tady seno ale to už nejedl, jinak jsme do něho tlačili rodicare. Nic jiného prý nemám dávat.
    30.11.2018 07:57claudie
    Vlnatka : v tomto stavu musí vypít víc vody než běžné králíček pije...min. ale 150 ml za den...zkoušela jsi teplou vodu? pokud nedejbože nemá zauzlovana střeva pomůže to....teplá voda...a cokoli na rozpapani...vůbec neběhá??
    - - - - -
    a ma teplá nebo studená ouska...a dýchá povrchně a rychle?
    - - - - -
    už udělal nějaký bobecek?
    30.11.2018 08:38Vlnatka
    Jen sedí na místě. Vecer a v noci jsem ho honila po pokoji, aby se hybal. Ouška má tepla dýchá spíše zrychlene. Od úterý skoro nebobkoval. Od včera asi jen tři bobky.
    - - - - -
    Sám od sebe se moc nevycura. Cural, když jsem ho honila a když mu dávám tu výživu. To vždy zatne břicho a trošku curne.
    - - - - -
    Jakoby měl úplně zabetonovana střeva :(
    - - - - -
    Teplotu nemá. Ale když na něho sáhnu, tak se celý zatne jakoby tlačil
    30.11.2018 09:20claudie
    chuderka malej...podle co píšeš boli ho to bříško....a muze mit i teplotu....ale když už udělal aspoň nějaký bobecek...má průchodná streva...musí se závodit...dej mu teplou vodu...teploty tela ..alespon 15ml aby vypil najednou...a ...
    - - - - -
    a musí se rozpadat...senem to obvykle nejde...máš bylinky? dej mu meduňku ...matu.. bazalku...rapikaty celer s listky
    - - - - -
    a to že ho donutila proběhnout ...je dobře...ale prvně tu teplou vodu..a bylinky...kdybys měla aloe lecivka...dej mu asi2 cm listů spapat
    - - - - -
    samozřejmě výživu mu dáváš správně a zapomněla jsem na laserovou petržel...podporuje traveni
    - - - - -
    ...kaderavou...mobil si pise co chce :)
    - - - - -
    moje Jessika má trávicí potíže...tuhle situaci velmi dobře znám...a rozpapaly jsme brisko obvykle bylinkama a aloe....coz se obvykle nedoporučuje...ovšem zachránilo ji to život :)
    - - - - -
    kolik let je kralickovi?
    30.11.2018 09:45Vlnatka
    Jsou mu 4. Na veterine podle mě moc neví, co by mu mohlo být. Teď jsem přijela a musela ho tam nechat. Vezmou ho ke specialistce, tak budu doufám, že na něco přijde a že mi neumre.
    30.11.2018 10:22claudie
    tak to na mě taky působí...že si veterinář neví rady :( napsala jsem ti první pomoc co nejdříve udělat...když nastane problém...ale dal je k tomu třeba spoustu dalších info...uz se ti to stalo drive...? navic obdobi podzimu je narocne...oslabene ledviny...prechlupovani...kralicci jsou nachylni k nastydnuti...je treba pozorne sledovat je kazdy den jak reaguji...a nevystavit je ani nedopatrenim..pruvanu pri vetrani...a .prochladnuti i plovoucka a dlazky můžou způsobit problém s nachlazení...a problém k řešení...a litanim na veterinu :(
    - - - - -
    tak věřme že specialista kralickovi pomuze
    30.11.2018 10:50Vlnatka
    Něco podobného jsme řešili v lednu. To jsme byli taky i na pohotovosti. Zjistily se právě krystalky v moci, rezalo ho to v mocaku. Tehdy byl ale hned další den dobrý, po podání léčiv. Protože se sám nedokázal moc vycurat, tak ho vět v úterý vycuraval sám a moč byla dost kalna že začátku. Po testech v ní ale nic nenašel. Další den už byla moc krásně čirá. Druhý vet dnes říkal, že si myslí, že to bude písek podle ultrazvuku.
    30.11.2018 22:05Lucka M
    Pekny vecer, muj prcek mi zacal chodit curat na sedacku. Krome klece ma v pokoji zachodek na opacne strane pokoje, kde si zacal sam chodit curat, ale ted, kdyz jsme mu povolila skakat na sedacku, tak mi ji sem tam pocura... Mate prosim nekdo nejakou radu, jak tomu zabranit??? Byva pusteny hodne, zaviram ho jen na noc a kdyz nejsem doma. Mam sprej proti zapachu, aby to neslo citit, ale i tak. Nechci aby mi na ni cural. Prosim, poradte. Dekuji.
    30.11.2018 22:30claudie
    podle všeho co píšeš...by bylo třeba aby víc pitl...já to znám...Jessince dávám ráno i večer teplou vodu strikackou...a je čilá a veselé basti vše i seno ...po závodnění...jinak je to horší...a není ji dobře...
    - - - - -
    pokud ma potize s curanim...hustou moc...pisek...je třeba aby v zimě půl teplou vodu...a hlídat kralicka...samozřejmě podat léky...je spoustu možností...nejen chemie :)