od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Srpen v roce 2018
  • Zobrazuji 186 zaznamu.
  • 1.8.2018 07:48katyvypl
    Euridike: leprechaunek to napsala krásně. Já jen doplním, my si pořizovali mláďátko a to ze začátku vyžaduje více péče a pozornosti, zvláště když člověk chce, aby byl králíček vychovaný. Denně jsem s ním strávila až tři hodiny, učení na toaletu, zákaz okusovaní koberce, ale také postupné ukazování bytu (ze začátku mu trvalo vždy týden než se posunul o metr ve volném prostoru) :-) Také je velmi důležité připravit děti a návštěvy, že králíček SE NEZVEDÁ, hladí se pouze, když sám přijde apod. A jak se tu již psalo, každý králík je jiný, dočteš se zde, jak někteří králíci své majitele koušou, čůrají po zdech, nevylézají z klece... My měli štěstí, možná to bylo i díky mé péči a výchově, máme úžasného mazla, který je naprosto vzorný, chodí na záchůdek, miluje hlazení, nikdy se proti mě neohradil. ALE - a to je další nepředvídatelná věc - trápí nás zdraví. Je mu rok a za tu dobu už jsme za něj utratili nemalé peníze. Nejvíce nás trápí přerůstající zuby a jak jsem zjistila, je to docela běžná věc, takže je třeba počítat zkrátka i s tím, že přes veškerou snahu a péči nemusí být váš králíček zdravý. Na závěr dodám, že náš Eliáš je puštěný od 5.h do cca 21.h, zavíráme ho jen na noc, ale vše to šlo postupně, ze začátku jsme ho zavírali, když jsme šli do práce, až tak od půl roku byl puštěný stále - během toho člověk rychle zjistí, kde a co je potřeba ještě zajistit (je toho vždy více než si člověk umí představit, nám vyskakuje i na okno, takže kytky pryč) :-)
    1.8.2018 08:56Tautau
    Děkuji za rady :) a ano, máme rohový záchod, tak hned dneska koupím nějaký pořádný. Jinak klec má 120×80 a je v ní jen dopoledne cca 7 hodin, někdy ani né, pokud jsem já nebo přítel doma, jinak je stále puštěná až do noci :) jen u toho koberecku bych se bála, aby si ho nepročůrala ješte více, ale budu zkoušet všechny rady :)
    1.8.2018 09:48Salla
    Tautau: kdyz pocura koberecek tak zaprve se to vsakne a nebude v mokru, za druhe se koberecek vypere,nebo staci vymachat ve vode a v tom vedru je do hodiny suchy.
    1.8.2018 10:06Tautau
    To máte pravdu, děkuji moc za radu, kobereček určitě zkusím, snad z toho to moje čuňátko časem i vyroste :)
    1.8.2018 14:35Frodo
    Zdravím. Mám dlouhosrstého králíčka a i přes každodenní česání se nám vytváří uzle z chlupů, které nejdou vyčesat. Mohu požádat o radu co s tím? Má jemné chlupy, ale i přesto rozčesat nejdou.
    1.8.2018 14:54Melly
    Dobrý den, nejsme jediný koho sužuje teplo, máme Teddy králíčka a chudinka je z toho dost špatná snažíme se jí brát na chladná místa v bytě ale ne vždycky to jde. Nevíte jak králíčkovi v tomhle počasí alespoň trošičku ulevit a pomoct. Děkuji moct za rady
    1.8.2018 15:07Alpa
    Frodo . mám Teddyho a ,,dredy", které nejdou rozčesat ustřihnu.
    1.8.2018 15:21Frodo
    Alpa - Jenže některé má úplně u kůže a i přes zastřihnutí tam kousky zůstávají a na ty se namotávají další
    1.8.2018 17:11Jan
    Melly - zkuste třeba sklenici od marmelády(či něco jiného) z lednice a strčte ji králíkovi do klece, nebo lahev s ledovou vodou.... pokud máte třeba dlaždici, tak zkuste i tu. králíček si předměty použije a sám a přitulí se k nim, pokud bude chtít, ale nenuťte mu je.
    - - - - -
    Frodo - jak je králíček starý? Pokud je to mládě, tak těm se to stává, než přelínají na "dospěláckou" srst, pak by se to mělo zlepšit. Pokud je dospělí, tak radím česat a česat. Pokud je to velký dread doporučuju králíčka netrápit a ustříhnout ho. Pokud se ptáte, jak se dají dready rozčesat, tak je nejlepší je prostříhnout směrem ke kůži. Nejlepší na rozčesávání je odvšivovací hřeben, ten jemnou srst rozčeše dokonale.
    1.8.2018 20:06Frodo
    Jan - díky za radu. Králíček má už sedm let, a i přes každodenní česání nám to nejde.
    1.8.2018 21:18Ronja
    Prosím o radu.
    Může holka značkovat? Dle dr. i chovatelky máme holku, ale dnes jsem byla označená. Dozpívá a jsem její "sexuální oběť".
    Díky
    1.8.2018 22:13Salla
    Ronja: muze.
    2.8.2018 08:26Pipinka
    Zdarec po dloooouhé době. Celkem zajímavý článek https://www.ifauna.cz/kralici/clanky/r/detail/8275/zdravotni-problemy-v-chovu-kraliku-dil-11-encefalitozoonoza/
    3.8.2018 07:48Sovalen
    Zdravím,
    chtěl bych se zeptat.. koupili jsme si zakrslého beránka s VP (předtím jsme ho měli ze zverimexu). Zajímá mě, co znamenají níže uvedené zkratky.
    NHD/ML/ZW ST,RT, BA.
    A jaké máte zkušenosti s VP? Přijde mi, že si tam každý může napsat co chce..
    3.8.2018 07:55Salla
    Sovalen: ano, VP je jen car papiru nic nezarucujici.
    3.8.2018 08:36Kopeckovic11
    Dobrý den, kolika let se cca kraličci dožívají? Děkuji
    3.8.2018 08:47Salla
    Kopeckovic11: polud je nepotkaji zdravotni problemy, tak klidne pres 10 let. Uz nevim jiste,ale nejstarsi tady mel myslim 14 let.
    3.8.2018 08:54Sovalen
    Salla:
    ano.. ale králíčka nemám vůli VP, ale protože je nádherný! Ale když už ten výpis mám, tak mě zajímá, co ty zkratky znamenají.
    - - - - -
    Kopeckovic11:
    https://domacikralicek.cz/vek/
    3.8.2018 09:29Zuzka007
    Ahojte, jdu za vámi pro řadu. Máte nějaký tip jak trochu ochladit/ulevit usakovi od těch veder? Naše bobina je čistě bytový králíček ven se boji.tim jak bydlíme v posl sním patře v paneláku ještě pod plechovou střechou máme v bytě hrozně. A vidim že i Boba si ty tepla vůbec neužívá. Ona sama se chladí o zeď nebo si lehá je kovové kostce co máme na zemi. Napadlo mě ještě jestli by nebylo dobré ji dát třeba do nějaké nádobky vodu aby se chladila. Co myslíte?
    3.8.2018 10:11Salla
    Zuzka007: koukni do clanku Kralik a letni vedra hned pod okynkem kam pises
    - - - - -
    Sovalen: a proc se nezeptas toho, kdo ti kralika prodal, co ty zkratky znamenaji?
    3.8.2018 10:26Sovalen
    Salla: No.. vzhledem k tomu, že mi ten výpis poslal až dnes skoro po dvou měsících od koupi králíčka, protože prý neměl čas, tak jsem myslel, že by mohlo být rychlejší, kdybych tu někoho poprosil a vysvětlil mi to.. Ale bohužel.. Myslel jsem špatně...Nikdo tak milý a hodný se tu nenašel.. :)
    3.8.2018 10:30Salla
    Sovalen: problem je,ze to jsou kdo vi jake zkratky a asi tu neni nikdo,kdo je zna. Ja vim,ze NHD je nizozemsky zakrsly kralik (mozna beran?) nebo neco takovyho a to je vse.
    3.8.2018 10:49leprechaunek
    Sovalen: spousta lidí tu totiž králíky z těchhle chovů jednoduše nemá a ani je to nezajímá :) To nemyslím ve zlém. Spousta lidí má buď zverimexáčky, nebo králíky darované, adoptované, od souseda... nebo čistokrevné, kde se tyhle zkratky nepoužívají. tak to prosím neber osobně. ;-)

    Zkus kámoše googla, něco jako "zkratky v chovu zakrslých beránků", vím že jsem jejich vysvětlení určitě na pár stránkách viděla, ale prostě si ho nepamatuju. Vím že se používá mini lop pro beránky, německy zakrslý je zwerg, to by mohlo něco málo vysvětlit, ale zbytek fakt netuším. Zkus ten google. :)
    3.8.2018 11:05Sovalen
    Jo, děkuji ti!
    Ty zkratky by tak nějak souhlasili. Něco jsem na googlu našel. Máme právě zakrslého beránka.
    3.8.2018 21:01Meloun
    dobrý večer, nevadí, když jsem svého 10 měsíčního králíčka nikdy nepřeléčila proti kokcidiím? Nikdy ani nebyl na rozboru bobků. Dávám mu pouze suchou stravu - seno,granule a oves. Děkuji za odpoveď :)
    4.8.2018 13:27Salla
    Meloun: na kokcidiozu jsou nejnachylnejsi mladata,takze pokud prezil do ted,kokcidiozu pravdepodobne nikdy nemel
    4.8.2018 16:26Terkina
    Zdravím. Jestli se to tu už řešilo, tak se omlouvám, ale chtěla bych se zeptat... Jsou do záchůdku lepší dřevěné peletky nebo taková ta hrudkující podestýlka pro kočky? To pro kočky jsem ještě nezkoušela...
    4.8.2018 16:56Candík
    Terkina: my máme hrudkující podestýlku a nedám na ni dopustit. Vyzkoušeli jsme více podestýlek, ale tahle se mi zdá nejlepší. Používáme Cats Best Öko Plus a naprostá spokojenost u králíčka i u nás. Pohlcuje pachy, vybereš jenom hrudky, takže spotřeba je malá, a je měkká na tlapičky. :)
    4.8.2018 17:12Salla
    Terkina: taky jsem stejne jako Candik po vyzkouseni mnoha druhu skoncila u Cats Best Oko plus.
    4.8.2018 20:59Bubli06
    Ahoj,prosim o radu. Mame 6 roku kralicka a posledni dobou zacina curat i mimo zachudek na koberec (na ruzna mista). Co s tim??? Nikdy to endelala a posledni dobou hruza.
    4.8.2018 21:19Salla
    Bubli06: nechala bych u veterinare proverit, ze nema problem s mocovym mechyrem.
    4.8.2018 22:08karlosholik
    Zdravím, chtěl bych se zeptat, co dělat, když bude mít králík tasemnici. Někde jsem se dočetl, že stačí tableta na odčervení psů a koček.
    4.8.2018 22:16makyna13
    Ahoj, prosím o radu. Dovezli jsme si domů před týdnem samici od chovatele. V inzerátu bylo, jak je vymazlená a zvyklá na dotek od člověka. Když jsme přijeli na místo, zjistili jsme, že je to celkem velkochov a že králici jsou celý rok zavření v králíkárně. Králíček se nám moc líbil, chtěli jsme ho za každou cenu. Byla špinavá a celkem dost smrděla. Vzali jsme si jí tedy domů. Snažili jsme se jí věnovat dle toho, co jsme si tady přečetli. (jednoho králíčka jsme podle toho bez problému vychovali). Samičce je teď 5 měsíců a strašně se bojí lidí. Pořád před námi utíká a schovává se. Z ruky si teď jídlo vezme, ale hodně opatrně. Bojí se.. nevíme co s tím..
    4.8.2018 22:34Jan
    makyna13 - Určitě jí dejte čas. Podle toho, že byla špinavá, soudím, že se o ní téměř nikdo nestaral. Může mít i nějaké trauma. Jděte na ní opravdu pomalu, nesnažte se jí honit ani jí nutit do kontaktu s vámi. Jen si sedněte na zem a počkejte jestli za vámi přijde sama. Časem se to zlepší, ale také záleží na její povaze, někteří králíci zkrátka o pozornost příliš nestojí, jiní ji vyžadují hodně. Teď je ještě v pubertě, tak uvidíte až se zklidní :)
    4.8.2018 23:36leprechaunek
    makyna13: napište prosím trochu víc o tom, jak ji máte ubytovanou (klec, její vybavení apod), jak probíhá krmení, venčení. V tomhle případě může jít o spoustu drobností, které ji můžou děsit. Pokud je chcete rozluštit, je potřeba je nejdřív popsat :)

    Na prvním místě z toho mála, co zatím píšete, bych určitě doporučila naprosto striktně oddělovat jídlo od kontaktu s člověkem. Někomu se to může zdát jako banalita, ale já jsem si vždycky králíky vychovávala tak, aby věděli, že jsou dvě situace, kdy je nebude nikdo a absolutně za žádných okolností rušit: misky a toaleta.
    Králík je, co se krmiva týče, na člověku závislý, ale to neznamená, že by se o něj měl bát, tahat s člověkem a předvádět cirkusové kousky nebo dostávat jídlo "na oplátku" za to, že něco vykoná. Králičí snídaně a králičí večeře jsou u nás skutečně "jídlo" stejně jako u lidí, ušáci na něj mají právo a mají právo si ho zbaštit v klidu, bez obav a kdy chtějí, je absolutně jejich a nic kvůli němu nemusí.
    Rozlišuju mezi stravou a pamlskováním, bez obav, nicméně pokud je ušanda vystrašená i u pamlsků, zvážila bych, jestli je vhodné ji tím stresovat.
    Jestli můžu doporučit, omezte kontakt na minimum, starejte se o ni - ona není blbá, ona uvidí, kdo jí dává baštu a vodu... a travte s ní čas třeba jen tiše vsedě na zemi, bez kontaktu. Jen buďte u ní. Kdo ví, co má za sebou, taky upřímně - on ten týden je poměrně málo, hlavně u bázlivějších zvířat. U všech mých králíků - vždycky jsem si brala dospělé, nikdy mláďata - se mi prostě vyplatilo počkat na první krok ze strany toho zvířete, ne spěchat z mojí strany. Kdysi samička, která byla odložená původním majitelem, mi začala důvěřovat dobře po měsíci... A jen tak mimochodem, za dva roky z ní byl mazel, co mi spal v posteli :) Ale ona byla první, kdo mě naučil, že u králíků týdny žádná míra. Nespěchejte a nechte to na ní, to je nejlepší, co můžete udělat. Plus zkuste popsat výš uvedené, opravdu jsou králíci, co jsou dost selektivní na způsob bydlení nebo manipulaci, a někdy jedna odstraněná drobnost změní opravdu hodně. :)
    5.8.2018 10:49Salla
    karlosholik: navstiv veterinare a porad se s nim.
    5.8.2018 14:00corina
    Ahoj všichni, kdo si mě ještě pamatují.
    15.4. 2018 jsem musela nechat uspat Janečka, ale vlastně jsme mu říkali Macínek:). Dožil se krásných 10 let. Poslední rok byl dost nemocný, měl bulku u zubu. Operaci jsem k jeho věku nezvolila. A tak jsme 8 měsíců každý týden chodili na ATB injekci. Po celou dobu byl veselý, baštil a nechal se strašně dlouho mazlinkovat. Věřím, že se u nás měl dobře...Macííí , nikdy na tebe nezapomeneme.
    - - - - -
    A ještě jedna fotečka na rozloučenou:
    http://www.kralici.cz/alba.asp?a=24893
    - - - - -
    A ještě bych vám ráda představila moji novou kamarádku Hopinku. Našla jsem ji ve zveráku na Chodově. Seděla sama v akvárku a když jsem k ní přišla, začala hopkat a ukazovat se, jak umí krásně papat seníčko a stále se ke mě natahovala. Nechala se i pohladit. Docela dlouho jsem váhala, zda si ji vzít tak brzo po smrti Macínka, ale doma bylo bez králíčka tak prázdno a Hopi byla tak roztomilá, že jsem si ji přinesla. A už je jen moje a nikomu ji nedám:):)

    http://www.kralici.cz/alba.asp?a=24894
    5.8.2018 14:24rega
    corina: to su ale smutne spravy :( To vies, ze sa u Teba mal dobre, rovnako ako aj jeho kamos Uzlik.. Hopi si Ta vybrala dobre :) Tak nech prinasa nadalej radost, hlavne nech jej to zdravie sluzi aj za tych ostatnych.
    5.8.2018 17:51Kulda4
    Zdravím prosím jaké dáváte Králíčková seno když je mlsoun a má rád seno králíci cz
    5.8.2018 21:26Zany
    Taky jsem chtěla vyzkoušet seno králíci cz, které tady bylo všemi tak vychvalováno a v eshopu pořád není. Nevíte jestli se bude ještě prodávat ?
    6.8.2018 06:49Martinazgag
    Ahoj, moc prosím, máte. Nekdo zkusenost.. Mám ročního králíčka, který začal být strašně apaticky, šla jsem k veterináři hned, dal mu injekci, probiotika a tekuté seno, které teda moc nechce ani stříkačku. Byla jsem tam včera, dnes jdu zase, jeho stav se nezlepší. Strašně se bojím, že mi umře. Máte někdo stejnou zku
    šenost, že se zlepšil po a tibiotikach nebo něco?
    6.8.2018 12:06Salla
    Martinazgag: a rekl ti veterinar,co mu je? Apatie je priznak skoro kazdeho problemu,ale kazdy problem se resi jinak. Muze byt prehraty,muze byt nadmuty,muze mit zaludek ucpany chlupy a dalsich milion veci. Pokud tvuj veterinar netusi a naslepo “leci”,zkus jineho. Nahore je odkaz Veteriny s doporucovanymi a take tam je odkaz na stranku s tipy uzivatelu na dobre a spatne veterinare v hodne mestech.
    6.8.2018 17:05kryjaru
    Zany seno králíci.cz je každým rokem v tuto dobu vyprodané, také ho beru, ale určitě na podzim zase bude.
    6.8.2018 17:54Skye
    Ahoj, dobrý den,
    poradíte? Skye je 5letá kastrovaná samička s ledvinovými kameny po E.cuniculi. Zaléčená, teď už 5měsíců perektní stav, čilá, zvědavá, žere za dva, bobky v naprostým pořádku...a dnes jsem jí našla zaschlé asi sliny kolem tlamky, je to trochu cítít "po zvířátku". Nepozoruji žádnou změnu v chování a tak se chci jen zeptat na vaš názor, třeba jste se s tím už setkali. ZZuby měla na poslední prohlídce taky v pořádku, sena jí spousty. nechi jí v těhle vedrech tahat přes celé město na veterinu, když vypadá, že je v pořádku. Předem děkuji za odpovědi.
    6.8.2018 22:28Maka
    Dobrý den, měla jsem zajdu teď na broušení zoubků u doktora a vratili mi ho se zalepenou packou po kanyle od infuze a ze prej si to sám sundá.. Jenže už to jsou 3 dny a pořád to tam má a když se mu to snažím sundat, nenechá se, je to přilepené a opravdu to drží. Nevíte co s tím?
    6.8.2018 23:11Zany
    Kryjaru - díky za informaci. Ten náš mlsoun seno skoro vůbec nežere, tak snad s tímhle uspěju, jestli ho seženu:-)
    7.8.2018 13:39Zoe Chaya
    Dobrý den, můj Králíček měl v žaludku bezoár, existuje vhodná pasta, která se dá čas od času preventivně podávat? Zatím jsem našla pouze přípravky určené kočkám.
    7.8.2018 14:11elleW
    Zoe Chaya: Já dávám Trixie sladovou pastu s příchutí lesních plodů.
    7.8.2018 14:13NovyChovatel
    Dobrý den, mám prvního králíka (8 týdnů starý), je u mě 9 dní. Je to šikula, na záchůdek umí (mám v kleci i externí) - občas upustí 1-3 bobky při vyběhnutí, ale jsou hned před záchodem. Nebojí se ani jíst z mé ruky, jsme třeba 5 centimetrů od sebe a furt jí, různě mě očichává, občas olizuje (nevím jestli to není potem). Ale nastává zde problém, nechávám ho puštěného z klece. Prozkoumává okolí, na záchod doběhne atd. Vůbec se venku nechce hladit, jedině když je pod postelí, protože si asi myslí, že ho nemůžu zvednout do vzduchu. Vždycky od ruky utíká (dokud v ní není jídlo). V kleci (i když je seshora otevřena) by se nechal hladit klidně rok. Nevíte nějaké rady? Díky
    7.8.2018 14:35Jitule84
    Dobrý den....chci se zeptat jestli jsou vhodné pro králíčka granule Wagg. Děkuji
    7.8.2018 15:06Salla
    NovyChovatel: trpelivost. Co nejcasteji si jen tak lehni na zem,cti si knihu,divej se na tv a pockej az usak sam prijde te prozkoumat. Oni jsou zvedavi. Nech ho po sobe lozit,ocuchavat te, pohlad ho... hlavne nikam nespechat a usaka nebrat do ruk, to si pamatuji a pak pred tebou utikaji.
    7.8.2018 19:59NovyChovatel
    Salla: Děkuji. Právě on mi přijde takový nebojácný, akorát se nechává hladit jen tam, kde si myslí, že ho nemůžu zvedat. Zkusím tedy zkoušet pár týdnů, pak se ozvu:)
    - - - - -
    A ještě dotaz. Když králíčka bere do ruky někdo jiný a ne já, je možné, že se bude bát i mé ruky?
    7.8.2018 21:18Salla
    NovyChovatel: obavam se, ze ano.
    8.8.2018 07:11Marta77
    Ahoj, Kamarádka má samičku starou cca rok a půl a chtěla by malé králíčky. Byla na krytí u zkušeného samce asi před měsícem a samička nespolupracovala. A aby nemusela kamarádka jezdit zbytečné cesty daleko, tak já mám doma mladého samečka narozeného 1.3.2018. Minulý týden jsme to zkoušeli u nás a nic. Včera u nás byla znovu a zase nic. Samička si lehne, rozplácne se a sameček nic nezmůže. Nevíte, čím by to mohlo být? Samozřejmě už jí nebudeme dále trápit, ale zajímalo by mě, čím to může být. Dřív, když jsem byl malý jsme doma chovali králíky a nikdy s tím nebyl problém, za 5 minut bylo po všem.. S tímto jsem se ještě nesetkal..
    8.8.2018 07:17Kájka
    Marta: Neberte si to zle, ale napíšu vám můj osobní názor. Přemýšlím, zda to vůbec myslíte vážně -aby zvířátko zabřezlo v těchto strašných vedrech? :-( Myslím, že ta vaše samička má (jediná) rozum.
    - - - - -
    Zřejmě vidina malých roztomilých králíčků je u vás (lidí) na prvním místě. Mě osobně to děsí :-(
    Více se radši rozepisovat nebudu.
    8.8.2018 07:18Nastreia
    Marta77: Ahoj neberte to zle, ale pokud nemá kamarádka kam mladé udat, tak ji to zkuste prosím vymluvit :( králíčku je všude až až. Sama mám doma jednoho broučka, ale který se svými dětmi i jejich maminkou skončil v azylu. Ex majitelka je měla vsechny v hrozných podmínkách, což by snad nebyl případ kamarádky, ale v dnešní době množit králíčky, ještě směsky mimo chovnou stanici, to opravdu není dobrý nápad :(
    8.8.2018 07:19Kájka
    O zkušených chovatelů se takové věci plánují, zvířátka v létě (v horkém) počasí nepřipouští. Je to riziko.
    8.8.2018 07:20Nastreia
    A ještě jak píše Kajka, v takovém šíleném vedru.
    8.8.2018 07:26Kájka
    Kdo mě tady zná, bude vědět, že to nemyslím zle, když napíšu, že alespoň příroda má rozum (a zvířátka někdy víc než lidí, řídí se instinkty, tím je příroda ochraňuje)
    - - - - -
    Neumím si představit, jak by mohlo dopadnout, kdyby samička rodila ve vedru 38 C ve stínu :-(
    8.8.2018 07:30Salla
    Marta77: a ja jeste dodam, ze v roce a pul je na prvni kryti uz pozde. Porod by mohl dopadnout tragicky.
    8.8.2018 10:45leprechaunek
    Kájka: jak by to dopadalo, blbě. Lidi, co mají králíky v králíkárnách, vědí svoje. Ona je děsná p*del, když samice - protože laktace je obrovská metabolická zátěž - v těch vedrech pojde a nechá po sobě třítýdenní mladé... :(((
    9.8.2018 08:39Skye
    ahoj ještě jednou. Tak nakonec to byl zub, měla malinký háček na stoličce. zmátlo mně, že i přes dáseN odřenou do krve jedla a chovala se normálně. Bohužel mám i horší zprávy. Skye selhávají ledviny. Zřejmě po prodělané E.Cuniculi. Máme ATB a Panacur. Pokud máte tip na nějaké další léčení, triky, jak posílit ledviny, potravinové doplňky, budu moc vděčná za radu. Současně kromě sena, vody, větší dávky listové zeleniny dostává jen malou dávky Versele Laga Complete na radu doktorky-pro větší příjem minerálů a vitamínů. Taky jim oboum dávám dýňová a lněná semínka. A jako pamlsek mrazem sušené brusinky (ty jediné nejsou doslazované).
    Díky moc.
    9.8.2018 14:04NovyChovatel
    Chci se zeptat, když byl králíček často brán do rukou, lze ho odnaučit časem strachu z ruky? Díky
    9.8.2018 14:18Salla
    NovyChovatel: musis postupovat opacne. Nejprve si u nej ziskat duveru a on ti pak mozna dovoli,abys ho bral do rukou. Pokud bude proti sve vuli neustale bran a nebude mu to prijemne,bude se lidem radeji vyhybat.
    9.8.2018 14:20NovyChovatel
    Já ho měl v ruce jen jednou. My ho máme od jedné paní a ta ho zvykala brát si na ruce (má jiné dva starší králíky) a právě mamce jsem konečně vysvětlil, že ho brát nemá (ta ho měla tak 5x). Jen jestli, když zjistí, že už ho nikdo nebere a pouze hladí, tak přestane mít strach?
    9.8.2018 15:21Salla
    NovyChovatel: casem ano.
    9.8.2018 21:05Zany
    NovyChovatel: U nás to bylo přesně tak jak píše Salla - protože Zany zvedání a nošení nesnášel, tak jsem ho brala jen v nutných případech. A časem zjistil, že mu ode mě nic špatného nehrozí a teď je z něj flegmatik, kterého můžu tahat jak chci :-) Ale to nebyla změna za pár dní, ale roků :-)
    10.8.2018 09:29Lenka78
    Ahojte, dlho sme sa neozvali, lebo v nasich zivotoch sa toho vela zmenilo. Bola som mimo tyzden a pol s rodinou v zahranici,, Mucka sme museli nechat v hoteli u veterinarky (pozna ju), kde sa o neho vzorne starala, naozaj. Len teraz sme doma a pride mi nejaky dezorientovany, chodi na zachodik ako povodne, ale nasla som 2 mlacky aj mimo zachodika. Trosku sa obavam ale, ci tie mlacky su nahoda alebo ho musim preucat nanovo, co myslite?
    10.8.2018 10:11Sarah,Jenny&Jerry
    Ahoj prosim o radu ake su mladatka baranceka a levika lebo premyslam o pripusteny a neviem ci to je dobrý nápad dakujem za kazdu odpoved
    10.8.2018 10:46Salla
    Lenka78: je na vas nastrvany,ze jste ho nechali samotneho. Dej tomu cas,ja myslim,ze se to urovna brzo
    - - - - -
    Sarah,Jenny&Jerry: neni to dobry napad. Byli by to krizenci,jakych je plna inzerce a utulky a nikdo je nechce. Stejne jako u psu - pokud nemas chovatelsky zamer s cistokrevnymi zviraty,tak nevyrabej krizence. Kraliky rozmnozit umi kazdy,ale nikdo pak ta mladata uz nechce,protoze jich jsou miliony.
    10.8.2018 12:03agness
    Dobrý den, všimla jsem si, že můj králíček má malinko bílého hnisu v jednom oku.. Mám to nějak řešit?
    10.8.2018 17:57agness
    leprechaunek - Opravdu moc děkuji za odpověď! Nakonec jsem rodičům řekla a jeli jsme na veterinu. I když to na první pohled vypadalo jako "maličkost", tak z toho nakonec byl zánět. Takže ještě jednou děkuji :)
    10.8.2018 18:02leprechaunek
    agness: není vůbec zač :) snad bude ušák brzo vpořádku. :)
    10.8.2018 23:26dejvos
    zdravim, nedávno jsem dostal biteho králíka, má 4 měsíce, u veterináře jsme byli, je v poho. Byl mezi dětmi a ty ho bili po hlavě, nosili atd. Králík se mě přirozené boji, ale nekouše, když je ticho, vyleze z klece, žere z ruky. Je možné, aby mě měl rad za nějakou dobu? Aby měl šťastný život ? Je mi ho fakt líto, chudák usak.. nechci ho opouštět.
    10.8.2018 23:43Salla
    Dejvos: urcite je, chce to hlavne trpelivost. Casto si k nemu lehni nebo sedni na zem, cti si, nebo koukej na tv, a nechej kralika, at sam za tebou prijde, zacne po tobe lozit atd. Kralici jsou zvedavi a kdyz lezis, nejsi takovy obr. Pocitej ale, ze to muze trvat i par mesicu, nez se to urovna.
    10.8.2018 23:55dejvos
    Ano to věřím, díky za odpověď. Nechci ho nikam odkládat, vážně chudák..
    - - - - -
    Ještě otázka, mám pro nás zamezit prostory, ať jsme spolu? Myslím nějak zablokovat místo pod posteli atd?
    11.8.2018 01:02Salla
    Dejvos: treba dat tam krabice? Knihy? Podle toho, co najdes doma, az tu bude zitra vic lidi, treba napisi dalsi tipy.
    11.8.2018 08:43dejvos
    Jasné, jen mě zajímá, jestli je to dobrý nápad, aby někam nemohl, nebo to nebude vadit.
    11.8.2018 08:47Salla
    Dejvos: je to dobry napad. My doma taky meli ucpane vsechny skviry, aby kralik nelezl za skrin nebo za gauc.
    11.8.2018 10:43dejvos
    Super díky, už s nim sedím, plánuju mu věnovat aspoň 4-5 hodin denně. Z klece vylezl celkem rychle, už běhá, dovnitř se mu ani nechce.
    11.8.2018 11:36Sarda
    Zdravím, vcera jsem si přinesla zakrsleho králíčka, ma 8 měsíců, ale bohužel se strašně boji a nechce ani jist a pít..poradite mi prosím jak na ní?
    11.8.2018 11:40dejvos
    Mužů se zeptat, proč mě olizuje?
    11.8.2018 13:18Salla
    Dejvos: mladata olizuji vsechno. U nas bylo jedno, jestli cloveka, nebo treba gauc. Je to socialni chovani, kdy se kralici mezi sebou olizuji. Pozdeji dospeli kralici vetsinou cloveka olizuji, kdyz je hladi a “pecuji” mu tak o srst.
    - - - - -
    Sarda: nejprve ho nechej uplne v klidu, pokud jsi mu dala pitko, dej mu take misku s vodou. Zradlo ma stejne jako mel predtim? Jestli ne, tak kralici mnohdy byvaji konzervativni a neradi zkousi nove jidlo. Az se usak vzpamatuje, tak si precti prispevky, ktere jsem tu psala dejvosovi poslednich par dni a postupuj stejne, aby sis ziskala kralikovu duveru.
    11.8.2018 13:33NovyChovatel
    Salla: Díky! Ten mě olizuje úplně celého právě :D Od nosu až po dlaň. Vypadá celkem vesele, skáče, je rád, že je venku. Snad to s ním půjde. Je to roztomilouš.
    11.8.2018 15:05Versa
    Dobrý den, mám dotaz. Králík mi přestal žrát, tak jsem byla na veterině a dostal tři injekce, ale stav od rána beze změny. Krmim ho Rodicarem, ale může i rozmočené granule? Na jak dlouho vydrží jeden pytlík Rodicare? Veterinář mi říkal, že mu mám dát za den tak 2-3 10ml stříkačky, mě to přijde málo. Žaludek i střeva má prázdná, takže ucpaný není. Stoličky prý lehce přerostlé, tak jestli to je tím, ale včera žral úplně normálně.
    11.8.2018 17:02KLAMER
    Ahoj, dneska nám odešel Ferda, byl s námi neuvěřitelných 10 let, našli jsme ho hopsat na jednom pražském sídlišti jako už minimálně ročního a protože se nikdo nepřihlásil na naše vývěsky, zůstal nám. Ať je mu země lehká. Děkuji, že jsem to mohla někomu říct.
    11.8.2018 17:37ssara
    Ahoj Klamer, moc dobře vím, jak se cítíš. Před 2 měsíci jsem musela nechat uspat naši králičí babičku
    (teď v srpnu by měla 9 let) hodně se mi po ní stýská, ale jiného králíčka si pořízovat nebudu, nebyla by to totiž ona. Pro mě to byl opravdu člen rodiny. Určitě jsi hodně smutný(á) já jsem probrečela tři dny. Chce to čas. Mě poháhají fotky a videa, která máme.
    11.8.2018 22:23Lenka78
    Zdravím všetých, pridala som jeden nový album, ktorý je taký rýchly sumár ... polepšíme sa http://www.kralici.cz/alba.asp?a=24895
    11.8.2018 22:41Bára_T
    Ahoj, chtěla bych se zeptat: Mám samičku, které jsou 4 roky a přemýšlím o její kastraci. Nechával někdo kastrovat takhle starou samici? Má s tím někdo zkušenost?
    11.8.2018 22:56KaK
    Bára_T: Nechávala jsem před osmi lety kastrovat pětiletou samičku. Průběh byl trochu dramatický, protože veterina, kam jsem tehdy chodila, neměla inhalační anestezii, takže dostala injekční a samotný zákrok byl komplikovaný patologií na pohlavním ústrojí, takže trochu větší řez. Po operaci samička nechtěla dlouho jíst, museli jsme pár dní chodit na infuze a dokrmovala jsem, ale po týdnu už byla zase normální. Ve výsledku jsem byla ráda, že jsme do toho šli, protože se zklidnila, přestala mít "své dny" - já jim říkala "hnízdní období", kdy s ní nebyla řeč a pořád jen někde hrabala a vzhledem k té patologii bylo asi na čase.
    Důležité je vybrat dobrou veterinu (seznam vyzkoušených veterin vhodných i pro kastraci samičky je nahoře na liště Veteriny -
    http://www.kralici.cz/pages.asp?f=veteriny ). Riziko samozřejmě existuje vždycky.
    - - - - -
    Bára_T: Třeba ještě napíše někdo, kdo měl hladký průběh, určitě jich bylo víc. Rozhodování není lehké, taky jsem se tady radila, poté, co jsem se dozvěděla o častém výskytu rakoviny dělohy u starších samiček. Držíme palce a packy :)
    12.8.2018 01:49Merlouska
    Bara: ve ctyrech letech jeste neni stara :) Ja nechavala kastrovat svou samici v dobe, kdy ji bylo cca 6,5 roku. Vse probehlo uplne bez problemu - jasne, prvni dva dny nevypadala uplne fit (malo jedla, porad polehavala a pohybovala se hodne opatrne), ale to se po takove operaci da ocekavat. Pak uz se to zlepsovalo a po tydnu byla uplne normalni. A stejne jako KaK myslim, ze muzu taky rict, ze se zklidnila. Uz dokonce ani nehrabe diry na zahrade :-)
    Urcite ale taky doporucuju vybrat proverenou veterinu.
    12.8.2018 13:16Bára_T
    Děkuji moc za odpovědi, budeme ještě přemýšlet :).
    12.8.2018 21:09dejvos
    Skála: děkuji moc za rady! S kralikem to vypadá o hodně lépe za par dni. Dokonce se nebál ani se roztáhnout na podlaze a nechat se hladit vedle mě. Ten králík má v sobě tolik důvěry, chudák..
    12.8.2018 21:29Lucie5
    Dobrý den, mám králíčího kluka týden doma, jsou mu tři měsíce. Zatím se ještě rozkoukává, klec má otevřenou ale ještě se pořád hodně drží v ní. Chovat nebo hladit se zatím moc nechce, ale já ho nijak nenásilním. Dle rad si sedám k němu a on ke mě opatrně přijde, očichává mě a pak mě začne okusovat. Nevím jak si to mám vyložit, nepřipadá mi to jako projev agrese, nebo útoku a nevím jak na to reagovat. Samozřejmě se mi to nelíbí, ale zase nechci aby si zakódoval, že ke mě nemůže. Nevíte proč to dělá? Jinak je moc hodný.
    13.8.2018 03:06Tygrinka
    dejvos: Super, že se dostal k tobě. Do škvíry mezi skříní a zdí jsem šoupla složenou krabici. Je tam sice trochu místa, zkoušel se mi tam napasírovat, ale je to díky krabici tak nepříjemně úzké, že už to nezkouší. Na úkryt má poličku se záchodem, kterou si vybral sám, a několik tunelů, takže netrpí nedostatkem možných úkrytů. Co se týká zvýšeného nábytku, tak na zem můžeš dát také třeba balíky papírů do tiskárny, nacpat tam larysu nebo nějaké plastboxy. Stačí prostor zúžit tak, aby tam měl 20-30cm od kraje, tj. možná to využije jako příjemný úkryt nebo tam nepoleze vůbec. Je ovšem možné, že to bude kousat či značkovat. Pokud by kousal plast a žral hadry (i takoví jsou), tak musíš samozřejmě zvolit něco jiného. Osobně dávám přednost papírovým věcem z nelesklého papíru. Můj ušák je kousač a hraboš, v kleci nebo svém výběhu udělá z krabice za chvíli mrtvolu, ale venku si toho nevšímá, jen ochutná, dvakrát třikrát kousne, označkuje bradičkou a nechá být. Cizí ušák na návštěvě mi zábranu pod šuplíky z balíku papíru trochu pochroumal, ale jemu to nemohlo ublížit a spokojeně "pracoval" a cupoval a cupoval, jen se za ním kouřilo :o) Pak jsem to vyměnila za krabici od bot vyplněnou pár časopisy, aby byla trochu zatížená, a to zatím vydrželo.
    13.8.2018 10:01Anonym 01
    Dobrý den měla bych dotaz. Mám zakrslého králíčka už 8 let a vždycky byl velice aktivní. Teď poslední 3 dny nic nežere a ani se sám z napáječky nenapíše. Pít mi dávám přes stříkačku. Myslíte si že je to stářím?? Ráda bych ji nějak pomoci.
    13.8.2018 10:38Salla
    Anonym 01: spis to bude zdravotni problem. Ihned navstivte dobreho veterinare. Pokud kralik vic jak 24 hodin nezere, je to velky pruser a sance na preziti se rapidne zmensuje at uz je prvotni problem jakykoliv. Apatie a nezrani je projevem temer vsech kralicich problemu.
    13.8.2018 10:50NovyChovatel
    Lze králíka odnaučit skákání na postel? Díky
    13.8.2018 12:19katyvypl
    NovyChovatel: Králíka lze odnaučit téměř cokoli, ale chce to důslednost. Nám se našeho králíka podařilo odnaučit chodit do ložnice, ale trvalo to půl roku, stále jsme ho vyháněli, nejdřív vždy zalezl pod postel a nechtěl se hnout, nyní tam vběhne a jak slyší povel: "Běž domů", utíká hned pryč, moc dobře ví, že tam nesmí.
    13.8.2018 15:19NovyChovatel
    Aha a dala byste mi nějaký tip?
    13.8.2018 17:09Jan
    Nový chovatel: Tohle je zkrátka dost složité, králík není pes. Naučit ho nějaký povel není úplně snadné a chce to velkou dávku trpělivosti. Navíc se Vám může klidně stát, že králík ví přesně, co po něm chcete, ale na truc Vám nevyhoví, nebo Vám začne dělat něco naschvál.
    Moje samice vědí moc dobře, kde jsou hranice, ale zkrátka někdy mají "rýpavou" náladu a snaží se zkoušet mojí trpělivost. A ano, někdy to dopadne tak, že se mi starší drzounka vyčurá do rohu v obýváku. Druhá naštěstí řeší nesouhlas "jen" 5 minutovým dupáním. :-D
    Nejlepší asi bude, když králíka naučíte, jak vyjadřujete svojí nelibost... Když bude dělat něco, co nesmí, stanovte si nějaký zvuk, který uděláte pokaždé, když chcete ušákovi něco zakázat. Zvuk neměňte, abyste ho nemátl. Králík to pochopí, ale nečekejte, že hned a také nečekejte, že když mu něco zakážete, že to nebude zkoušet.... Tak bych to asi shrnul. Pochopitelně jsou králíci, kteří chápou po měsíci, jsou tací, kteří po roce "nerozumí" :-D Takže hodně štěstí.
    - - - - -
    Lucie5: Králík Vám určitě nechce ublížit. Moji králíci to nedělají, ale většinou je to tím, že si králík neuvědomuje, že Vás to bolí. Řekl bych, že králíci mají okusování něco jako reflex, je to to stejné, jako když Vám hrabe na klíně. Nejde o nic dramatického, pokud ho to chcete odnaučit, tak ucukněte a třeba zasyčte, nebo mu dejte jinak najevo, že Vám to vadí. Králík je citlivé zvíře a pochopí to. Nebo si berte nějaké dobroty a dávejte je ušákovi, když se k Vám přiblíží. Vyhnete se kousnutí a zároveň k Vám bude rád chodit.
    13.8.2018 20:04Spisa
    Dobrý den,máme 4 měsíčního králíka.U nás je dva měsíce.Vubec nechce vylézat z klece,pokud ji nevyndame a poté stejně co nejrychleji zase zaleze.Posledni dobou začal ještě kousat.Treba když mu chce poklidit v kleci.Co delame špatně
    14.8.2018 00:47Pida
    Dobrý večer, králíček má pod bradičkou zapařené, odřené místo a u pusinky strup, který jsem mu bohužel strhla. Mohu mu to natřít mastí betadine-tou tmavou , když je to blízko tlamičky? Ještě mám RevitGal-s vitamínem E na regeneraci kůže. Děkuji za odpověď.
    14.8.2018 08:47Salla
    Spisa: nejcastejsi problem byva, ze klec stoji na plovoucce a nebo linoleu a kralikovi to klouze, takze se ven boji. Klec by mela stat na koberci, sundej z ni vrsek a kralika si nevsimej. Sedni nebo lehni si opodal a bud trpeliva/y. Do klece kralikovi nesahej, to te kousne skoro kazdy. Hlida si svoji noru a nema kam utect, takze utoci.
    - - - - -
    Pida: zajdi k veterinari. Mokro pod krkem je casto priznak problemu se zuby. Veterinar ti se spravnym osetreni poradi.
    14.8.2018 13:07leprechaunek
    Píďa: tohle chce spíš zjistit a řešit příčinu. Jak píše Salla, můžou to být zuby, ale mokro pod krkem s následným zapařením si králík dokáže vyrobit i sám... a třeba si tam i způsobit zánět. Pokud by šlo jen o strup, tak buď jemně betadinou, ta by neměla ublížit, nebo třeba potřít odvarem z heřmánku. U králíků jsou přírodní přípravky vždycky lepší.
    Ale jak psáno, pokud jsou tam i problémy s mokrou srstí a zapařením, tak je na místě opatrnost a případně fakt veterina.

    Spisa: řešením by mohlo být i klec úplně zrušit a nechat jen záchůdek, seno a misky. :)))
    14.8.2018 16:24dejvos
    No tak králík občas vyjde na kobereček, a v pohodlí si lehne a nechá se hladit. Ale to asi záleží na náladě, stále má podle mého strach. Nechává se hladit venku u záchůdku, tam si asi přijde nedotčený :D ale docela se zlepšil, bál se ruky i v kleci.. díky všem za rady.
    17.8.2018 06:01Chezz
    Ahojte, myslíte že bude zajda v pořádku když odpoledne odjedeme a vrátíme se v neděli? Než odjedeme dám mu najíst a pak mu tam nechám hodně vody a sena, všechno zatáhnu a zavřu ať domu nejde teplo..
    17.8.2018 10:45Salla
    Chezz: vic jak 24 hodin bez dozoru je risk. Chce to adpon jednou denne,aby nekdo na usaka kouknul,jestli si nevylil vodu nebo si do misky nenahazel podestylku. Kralik se muze taky nudit,sezere vsechno zradlo najednou a nadme se,protoze nebude mit dost pohybu.
    17.8.2018 11:34Chezz
    Salla: vodu má v napáječce, a podestýlku jen v záchodě to by mělo být v pohodě, jednou jsem jí tak už nechala a byla v pohodě ani neměla všechno snězeny jen se chtěla mazlit. Dávam ji najíst dneska normálně a pak jen
    - - - - -
    hromadu sena, jen mám strach aby ji nebylo teplo no :(
    17.8.2018 12:35Salla
    Chezz: napajecka neni taky vyhra. Nekolikrat se mi stalo,ze kralik tahal za tu hubici az ji vytahl a voda se vylila. Ale ono to vypada, ze jsi stejne uz rozhodnuta.
    17.8.2018 13:51Chezz
    Salla: přiznávám, potřebuju spíš uklidnit, protože fakt nemám teď možnost na hlídání...
    17.8.2018 14:55abík
    Dobrý den mám velký problém dostala jsem jako dárek od tety zakrslého králíčka no ale má to mega háček ....... bydlíme v paneláku a máme 4 letého jezevčíka Pajdu. Je nevycvičitelný!!!!!!!!!!!!! štěká na všechno díky bohu o mém 8 týdenním králíčkovi neví ale jak to půjde dál?!!!!!!! to ho budu furt tajit??!! prosím poradte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    17.8.2018 15:01Salla
    Abik: mozna by bylo lepsi najit kralickovi jiny domov, dokud je jeste malinky. Jinak se obavam, ze jednoho dne jezevcik kralika zakousne. Uz jsme tu meli pripady, kdy kralika zakousl i westik nebo husky. Obavam se, ze se ti asi nepodari nekolik let doprat kralikovi vybeh a prostor tak, aby se o tom pes nedovedel. Osobne si myslim, ze pes a kralik nejsou vhodna kombinace. Sama ted mam psa a kralika bych do domu neporizovala. Kdyz jsem mela kraliky, tak jsem zase neporizovala psa.
    17.8.2018 15:11abík
    Salla- jasně chápu poblíž máme dobrý zverimexkde tomu rozumí ale itak se mi bude stýskat. ps:kdyby měl někdo ešte nějaké nápady OZVĚTE SE PROSÍM!!!!!!!!!!!!!!!!
    17.8.2018 15:14Salla
    Abik: jestli to ma znamenat,ze kralika chces dat do zverimexu,tak to neni zodpovedne. Najdi mu rodinu pres inzerat nebo zname. Neudani kralici ve zverimexu,pominu-li hrozbu kokcidiozy,konci jako krmeni pro hady.
    17.8.2018 17:56abík
    Salla- já nechci aby skončil jako krmivo pro hady!!!!!!!!!!!!!!!!! A už vůbec ne aby onemocněl kokcidiozou!!!!!!!!!!!! No ale kámoška říkala že by si ho vzala..... No skusim se jí zeptat ona totiž má už králíčka a říkala že by potřebovala králíčka jako kamoše pro toho svého. Salla - dík za upozornění nedokážu si představit že by můj králíček skončil jako žrádlo pro hady!!!!!!!!
    17.8.2018 20:29leprechaunek
    abik: ještě jednou možností je vrátit naprosto nevhodný dárek tetě...
    17.8.2018 21:29Vanky
    Dotaz: potřebuji zítra koupit instantní seno Rodicare - neví někdo kde je šance ho sehnat?
    Děkuji za odpověď
    17.8.2018 22:17Jutta
    Vanky: My kupujeme na kralici.cz dokrmovací kaši Recovery, je to daleko modernější a chutnější verze Rodicare. U nás to vedou na veterině a potom jsem viděla teda Rodicare v Brně v Pet Planet. V nejhorším rozpustit na kaši granule.
    18.8.2018 08:27Candík
    Vanky: tady v obchůdku ho mají. My nakupujeme v internetovém obchodě Činčilka. Mají tam jak sáčky po 20 g, tak i větší balení 17O g. Zrovna jsem ho objednávala. Kdybys byla z Prahy ( což nejsi ) tak je tam i možnost osobního odběru.
    18.8.2018 10:12Bocman
    Vanky: Myslím, že ho vedou slušněji zásobené veteriny. Koukám, že jsi z Mostu, zkusila bych nějaké obvolat.
    18.8.2018 10:30Poppie
    Dobrý den, s naším králíčkem (9 měsíců) máme takový zvláštní problém. Přes den chodí dělat bobky normálně na záchůdek, sem tam upustí pár bobků mimo, ale jinak je docela čistotný. Přes noc ale jako by zapomněl, kam má chodit a ráno jsou bobky vždycky po celé kleci. Nevím, jestli se bojí jít v noci sám na záchod nebo co :D (což bych naprosto chápala, taky jsem se bála když jsem byla malá). Měl někdo podobný problém? A dá se to nějak řešit, anebo si musím zvyknout, že budu každé ráno vybírat bobky?
    18.8.2018 14:04Nex
    Zdravím, uvažuji nad pořízením zakrslého králíčka. Ráda bych drobnější plemeno, ale nemusí to být úplný prcek. Nějaké zajímavé zbarvení (třeba se mi líbí černá tříslová nebo chinchila), zda to bude beránek nebo standart nerozhoduje, ale spíš s prodlouženým čumáčkem. Máte tip na nějaké plemeno a tím i chs? Případně přemýšlím nad adopcí, ale lze poznat už na miminku jestli to bude macek nebo ne?

    Další má otázka je směřována ke kleci. Chtěla bych větší (kdyby přibyl ještě kamarád) a zároveň esteticky jemnou (bílé dno, bílé mříže, ne klasickou ostrou kostku), cena tak do 3000, nějaké tipy?

    A do třetice všeho dobrého :D Je rozdíl mezi králíčí holkou a klukem? Mám teď potkanky a ty jsou jak z divokých vajec, ráda bych kamaráda, který se bude mazlit a bude vyhledávat mou pozornost :)
    18.8.2018 14:20Candík
    Nex: já ti moc neporadím, ale jestli jsem to dobře pochopila, chtěla bys mít dva králíčky v jedné kleci. To nejde, každý musí mít svojí klec - noru. I kdyby spolu kamarádili, tak by se ti mohlo stát, že jim něco "přelítne přes nos", poperou se a jeden by neměl před druhým kam uniknout. To by pak mohlo dopadnout špatně. Jeden králík = jedna klec. :) Pro jednoho králíka je potřeba klec alespoň 120 cm.
    18.8.2018 16:01Králíková
    Dobrý den, potřebuji poradit, co je vhodnější varianta. Mám 4 měsíčního králíčka, kterého máme doma třetí týden. Zatím naši společnost moc nevyhledává, spíš před námi utíká. Je na volno, klec má stále otevřenou, ale zatím se spíš drží u klece a nepodniká ničivé výpravy. Potřebovali bychom odjet od středy do neděle a jsou tu buď varianty, že ho vezmeme sebou, ale je tam pes, takže by musel zůstat převážně v kleci a mám strach z toho cestování a změny prostředí. Nebo ho můžu nechat doma, kde bude mít klid a volnost a každý den den by se něj mohl někdo přijít podívat a doplnit jídlo, vyhodit zachod atd... Tak nevím. Na jednu stranu cítím výčitky, že bychom ho po tak krátké době nechali samotného, na druhé straně mi přijde, že o naši společnost ještě nestojí tak, že by nás měl ty čtyři dny postrádat. Nemám ještě moc zkušeností s králičí duší :-) Jestli jsou spíš jak psy a budou nejraději u člověka navzdory té stresující změně, nebo spíš o samotě ve svém prostředí.....
    18.8.2018 16:15Salla
    Králíková: podle meho je nejlepsi varianta cislo 2. Sama jsem takhle nekolikrat pomahala kamaradce. Sepis “manual” co se ma udelat a zkontrolovat a vse bude ok.
    19.8.2018 07:15Chezz
    Králíková: určitě ho nech doma kdyz máš možnost hlídání, jestli vám ušák ještě moc nevěří tak změna prostředí mu v tom určitě nepomůže. My jsme brali zajdu sebou na víkend až po delší době a pak stejně jen vyděšeně koukal
    - - - - -
    a ani moc nezral, a často dupal. Přijeli jsme domů a byl úplně jako vždy
    19.8.2018 21:30AlexSton
    Dobrý večer, mám dotaz: Našeho králíčka necháváme na volno na zahradě a potřebujeme nějaké tlumené osvětlení, ale nic tam nemáme. Manželka minulý týden koupila tato světla:
    https://tatogroup.com/cs/1939-osvetleni
    a nevim, jestli to můžu použít, aby se zase nebál...neřešil jste někdo? díky za radu
    19.8.2018 21:46Péťa 2
    Dobrý večer.Chtěla bych se zeptat.Máme doma dvouměsíční zakrslou samičku králíčka.A teď poslední dobou je agresivní.Dnes kousla dceru a mě už čtyřikrát.Uznávám,jednou v kleci,což jsem se tady od Vás dočetla,že je to normální,že si hlídá svou "noru.Ale proč,když člověk sedí na židli,ona nepozorovaně přiběhne a kousne do nohy.Dcera jí dnes hladila,samička se ohnula a kousla jí do stehna.Jakmile jí hladíme,točí se za rukou a kousne.Potom začne třeba útočit na nohy,když jdeme po jídelně.Nikdo jí neublížil -jednou mi teda ujely nervy a bouchla jsem jí-to bylo úplně první kousnutí,takže spíše nečekaná reakce od ní a i moje.Hned jsem si to uvědomila a víc jsem jí už nebouchla.Začala jsem na ní vykřikovat jménem a zvyšovat hlas,když něco vyvedla,ale nepomáhá.Dnes jsme se doma dohodli,že zasyčíme a hodíme po ní balíček papírových kapesníčků.Ale stejně je vzteklá.Hrozně nás mrzí,že je taková.Pouštíme jí denně z klece,jídlo má,pití má,laskominy také,ale ona začíná být agresivní.A my nevíme co Floře je.Prosíííím poraďte co s ní!!!!!! Moc děkuji
    19.8.2018 22:33leprechaunek
    Péťa 2: dvouměsíční? Jak dlouho ji máte? A jinak jak dlouho ji pouštíte? Berete ji do ruky, do náručí nebo něco?
    19.8.2018 22:39Péťa 2
    Jsou jí tři a půl měsíce.Máme jí právě dva měsíce.Pouštíme jí na dvě-pět hodin denně.Bereme jí do ruky,hladíme necháváme vylítat,pěkně na ní promluvíme,když k nám přijde a snažíme se jí přivolat zvukem a jménem.Dcera s ní tuhle asi cca 2 hodiny seděla u televize,hladila jí a Flora byla spokojená.Je to asi cca týden možná čtrnáct dní a vše bylo dobré.To už teda útočila po mě.Dceři nic nedělala,až do dnes.
    19.8.2018 22:40KaK
    AlexSton: Světlo na zahradě jsem neřešila, spíš noční šelmičky jako kuny nebo toulavé kočky. Nebýt našeho jezevčíka, který mě v noci probudil, když na zahradě pištěl hrůzou králík, kterého něco honilo, tak nevím, jak by to dopadlo. To bylo naposledy, co byl Bobeš v noci venku.
    19.8.2018 23:11Salla
    Peta 2: vrcela u toho a sklopila usi dozadu, nebo jenom stipla zubama (boli to, stipou obcas do krve). Pokud to druhe, tak to je u kraliku projev lasky - sexualni touhy. To prvni obvykle byva ze strachu a je potreba zjistit, co to vyvolava a vyvarovat se toho.
    20.8.2018 09:36leprechaunek
    Péťa 2: aha. A kolik přesně jí tedy bylo týdnů, když jste si ji brali?
    JInak kromě toho, co píše Salla, je prostě zatím v tom tvém povídání několik možných "kolizních bodů"... první může být, že samička je nevyblbnutá, protože aniž bych se vás chtěla nějak dotknout, dvě hodiny pouštění nejsou zrovna moc. Pro představu, můj mican žije na volno a aktivní z vlastní vůle je cca 8 hodin denně.
    Další potíží může být braní do ruky - to je jeden z typických průběhů. Ono mrňata se nebrání, prostě proto, že jsou mrňata. Jak to začne brát rozum a sílit, a později přicházet do puberty, tak najednou zaryté hlazení a braní do rukou přestává fungovat a smetáci začínají kousat a štípat. Nevím, jestli jste si pořídili typické "vymazlené mláďátko", ale z principu, králíci mazlení na ruce a v náručí buď mají rádi, nebo nemají, a "učí" se to strašně blbě - daleko hůř, než se prodejci snaží namluvit.
    Důvod je prostý, králíci jsou z principu "přízemní zvířata", preferují pevnou půdu pod tlapkami, a hlavně to jsou z přírodního hlediska "kořist", lovená zvěř, která prostě potřebuje mít kontrolu nad tím, kdy a kam zdrhne, aby se zachránil třeba před dravcem. U spousty králíků jsou tyhle instinkty stále silné a zvedání, nošení a nějaké extra mazlení popravdě vůbec nemají rádi.
    Jak zaznělo, pártýdenního prcka v tomhle ohledu doslovně "přeperete", byť bez násilí. Větší králíci holt svůj názor na tyhle záležitosti začínají projevovat.
    Třetí možnost je lehce předčasný nástup puberty... :)) A čtvrtá hypotetická je předčasný odstav. Bylo tu už pár králíků, kteří po předčasném odstavu byli bezdůvodně agresivní, nesocializovaní. Ale to úplně nevypadá na váš případ. :)
    20.8.2018 14:01Králíček_1998
    Dobrý den, měla bych na Vás dotaz. Mám roční samici beránka a přemýšlím nad tím zda ji nechat vykastrovat. Moc se mi upřímně do tohoto zákroku, a tak se chci zeptat jestli je až tak moc nezbytný. Moje králinda je hodná, pořád se chce mazlit, nikde si nic neznačkuje, jen se mi výjmečně vyčůrá v postely. Není nijak agresivní a ani nemá falešnou brezost. Když si na netu čtu nějaké diskuze, vždy bylo důvodem vykastrování agresivní chování.
    Děkuji :)
    20.8.2018 15:22leprechaunek
    Králíček_1998: kastrace hodně pomáhá na agresivní chování, to je pravda. Nicméně druhým zásadním důvodem je rakovina dělohy, které jediná kastrace předchází. A u té je dost zásadně jiný pohled u majitele roční samičky, kde je to "zbytečné riziko"... u majitele třeba pětileté nekastrované, kdy už se o to zvíře bojíš den co den... a u sedmileté, která ti na tu rakovinu umírá. Tu první fázi osobně neznám, ale ty poslední dvě ano a je to odporná životní zkušenost.
    Kastrace má svá pro a proti, finanční, dopad na organismus atd... vždycky je to na zvážení majitele, ne na argumentech. Ale za mě ano, kastrovat. Ten strach před operací (tím si mí králíci prošli) je naprosto nic ve srovnání s péčí o měsíc umírající zvíře. :(((
    21.8.2018 17:18aaabbbccc
    Ahoj,chtela bych se zeptat,jak velka je sance,ze spou budou v jedne ubikaci zit dva zajdove?Budou to asi sourozenci...nejspis holky.Diky za info
    21.8.2018 17:52Králíček1
    Dobrý den,
    dneska jsme nechávali kastrovat našeho 8mesíčního králíčka a chtěla bych se zeptat, jak dlouho tak trvá než se vzpamatuje z anestezie? Malej je jak mátoha, což chápu, ale chtěla bych vedět, kdy už se třeba začne po kleci pohybovat, jíst atd.
    Děkuji.
    21.8.2018 18:16Salla
    aaabbbccc: jakmile prijdou do puberty a ta ubikace nebude velky vybeh s dostatkem schovavacek, tak nulova.
    21.8.2018 21:12Merlouska
    Tak nulova uplne ne, nekteri usaci se ve spolecne kleci snesou. Ale obecne se ty sance tezko odhaduji a urcite je lepsi mit moznost dvou kleci, pro jistotu.
    22.8.2018 07:06Michelles
    Ahoj, mám možná hloupí dotaz, ale vylila se mi na zem Magnesia (perlivá) ušák ji ze země doslova vycucnul. Vadí to nějak?
    23.8.2018 18:11telli
    ahoj,
    moj kralik ma v srsti take male akoby gulicky/bodky a veterinar mi na to dal Roboran H. Nie je este nieco ine na srst?
    - - - - -
    otazka:
    kam by som mala dat kralika kastrovat? robi sa to u veterinara? ci na nejakej klinike?
    24.8.2018 13:34anonym78
    Dobrý den, jdu pro radu. Máme mini Holandanka má 9mes, je u nás od odstavu. Dcera ho má v pokoji, aby byl neustále v kontaktu, ale nikdy neměl rád a doposud nemá, když ho zvedá. Takže jakákoliv manipulace, přenášení ven je obtížné jedině za kůži, ale dnes si ho chtěla vzít a kousnul. Denně ho bere na probehnuti na kšíry. Mám strach že už hodnejsi nebude. Věnuje se mu každou volnou chvíli. Chovatelka řekla, že si nesedly, že se to občas stává. Já osobně se králíků bojím, chovám morcata. Dcera je rozumná, stará se sama bez mé pomoci, ale nechci aby ji ubližoval.
    24.8.2018 14:46Salla
    anonym78: kralici obecne nemaji radi brani do ruk. Nejsou to plysaci. Je nutne to respektovat a nedelat jim nic,co se jim nelibi.
    24.8.2018 15:31leprechaunek
    anonym78: doplním sallu, že stejně tak mnozí nemají rádi kšíry a venku se bojí. Ideální je mít ho puštěného v bytě, nikam nenosit a nejlíp ani nezvedat, prostě jen nechat pobíhat a hladit, případně mazlit na zemi.
    - - - - -
    To nemá moc co dělat se "sednutím s dcerou", ale většinou s respektem vůči králíkovi a jeho preferencím a potřebám... a následným pohodovým zvířátkem.
    Chronickým děláním něčeho, co se mu nelíbí nebo čeho se bojí, prostě přátelské a klidné zvířátko nevzniká. Není to o nic složitější. :)
    24.8.2018 16:31anonym78
    No, nevím, je potřeba mu ostříhat drápky, občas ho předat do přepravky kvůli očkování. Pokud se králík nenaučí manipulaci, nevím jak to děláte vy. Na ksirach je spokojený, vesele skáče metr do výšky.
    - - - - -
    Jak stříháte drápky? Necháte na podlaze a běhy zvedáte?
    24.8.2018 17:59Salla
    anonym78: drapy bud u veta, nebo ve dvou lapnout podrzet a ostrihat. Do prepravky s kralikem nediskutuji,proste ho chytnu klidne za tu kuzi na krku a jde se. To ale nedelas kazdy den. Zbytek se da po dobrem treba nalakat na dobrotu. Pokud se kralik normalne brat nechce nechat a kouse,tak ho castejsim branim neotupis,ale naopak. Bude se vic bat a kousat o to vic. To je proste kralik, ma jeste nake instinkty. Nehledej za tim,ze by dceru nemel rad.
    24.8.2018 18:31leprechaunek
    anonym78: pleteš dvě věci dohromady. Stříhání drápů dvakrát do roka není totéž, jako denně nosit králíka v náručí ven...
    Pro úplnost, králíka do přepravky zavírám normálně na zemi, maximálně ho postrkuju po zadku dovnitř, a drápy mu stříhám v sedě na zemi, s micanem na klíně. Nikam nelítá. A jen tak ze srandy, zrovna mám exemplář, který se ještě ke všemu nošení v náručí aktivně brání a je schopný se zabít pádem, takže o srandu víc :))) S takovýmhle zvířetem jako pak fakt nevymýšlíš kraviny, a v zájmu jeho vlastního bezpečí manipulaci omezíš tam, kam je potřeba. A světe div se, jde to.
    Jinak jasně, varianta kšíry OK a zvedání ne je možná. Každé zvíře je jiné.
    - - - - -
    jen dodám, samozřejmě, králík musí být na manipulaci OK. Ale to prostě fakt nesouvisí s "naučením na zvedání" - aspoň ne nutně. Můj boban byl zlato, které mi záviděly i sestřičky na veterině, když nám nafasovaly léky, protože jsem s klidem mohla říct, že do něj dostanu cokoliv... a přitom se chytání a zvedání doslovně panicky bál a okamžitě hysterčil.
    Druhý teď reaguje podobně, na ruce na bocích okamžitě startuje... první očkování jsem fakt nechtěla vidět. Přijdeme, sundám víko přepravky, abych ho líp dostala ven... on tam zůstal dřepět, a tak se i prohlédl, naočkoval a v klidu zase přiklopil :))) A na ostříhání drápů si ho na pět minut položím na kolena a nediskutuju s ním.
    Ta manipulace s králíky fakt není o drilu... je o tom najít způsob, který tomu konkrétnímu zvířeti sedí nebo který je ochotné akceptovat. Ostříhat králíkovi drápy a ošetřit ho na veterině se dá v klidu i bez zvedání a nošení.
    24.8.2018 20:08anonym78
    Salla : děkuji za vysvětlení a radu
    - - - - -
    Leprechaunek : jestli tady někdo plete dvě věci dohromady, tak jsi to ty. Stříháš na klíně tak nemachruj že to nejde.
    24.8.2018 20:44leprechaunek
    anonym78: stříhám na klíně bez toho, abych králíka denně někam zvedala a něco ho učila. Beru ho na klín opravdu jen na stříhání drápů, tj. dvakrát ročně na cca tři minuty.
    Nemachruju, snažím se vysvětlit někomu, kdo si s králíkem nerozumí, v čem je problém a že to jde i jinak, než to dělá teď a než jak považuje za nutné.
    25.8.2018 13:16anonym78
    To jsem chtěla vědět, že na klín na 3 minuty kvůli stříhání drápů je nutnost, kterou musí ušák vydržet i když se mu to líbí nebo ne. Nosit ho není potřeba, na zemi je umazlený až dost, nechá se hladit věčnost. Díky za pomoc.
    25.8.2018 14:01Tygrinka
    anonym78: Zrovna u vás bych zkusila postup - nyní netahat, nezvedat, aby králík získal zpět důvěru. Na venčení bych pořídila třeba toto - https://www.zoohit.cz/shop/kocky/doplnky_na_cesty/tasky/170781 - samozřejmě přiměřené velikosti, aby to tam nebylo příliš těsné. Do tašky bych králíka na zemi nasměrovala a jemně napostrkovala. A venku vypustila. A na prvních pár zkoušek si vyhradila dost času, aby z vás necítil nervozitu, že "už jsme měli být venku a on tam nechce vlézt...". Většinou by problém být neměl, protože tunely králíci milují, ale neznám tu vaši potvůrku, třeba zrovna ona bude potřebovat více času.
    26.8.2018 06:56Nastreia
    Ahoj
    Máte někdo tašku na dva králíky? Máme holčičku cca 2,5 kg a chlapecka cca 1,5 kg a kaudeho mame zvlášť, když někam jedeme, ale ráda bych je vozila společně, na vět,
    - - - - -
    Vet, chatu atd.. máte něco vyzkoušeného? Děkuji za rady a tipy :)
    26.8.2018 11:05smajlík :-D
    dobrý den nevíte někdo jakých rozměrů může zhruba dorůst zakrslý králík???????????? Předem dík za odpoěd :-DD
    26.8.2018 11:32Salla
    smajlík :-D: pokud ma prukaz puvodu,tzn je cistokrevny, tak priblizne jako jeho rodice do 1,5kg (beranci jsou vetsi a robustnejsi). Kralici bez PP, zvlast ze zverimexu, budou mit do 5kg.
    26.8.2018 15:03smajlík :-D
    Salla - tak moc díky moje má pp tak to asi ude menší...........:-DDDDDDDDDDDDDDD
    26.8.2018 16:25Kariman
    Ahoj, mám dotaz jestli někdo neví čím to může být - moje zakrslá králinka teď začala dělat vánočky když sní nějakou zeleninu. Nechali jsme jí tedy dva dny bez zeleniny a bylo to lepší. Když jsme jí dnes dali kousek mrkvičky tak měla znova vánočky. Nějaké rady prosím ? Děkuji
    26.8.2018 17:55Lucie :)
    Dobrý den, chci se zeptat jaké granulky mají vaši ušáci nejraději?
    26.8.2018 21:13Nastreia
    Lucie: Naši jedou na Britu. Jiné odmítají :D Párkrát došli a když dostali na misku jiné, tak na mě hodili oba takový pohled, že už mám radši zásobu :D
    26.8.2018 22:18Merlouska
    Lucie: ja mam kralika popelnici, co dostane, to sezere. Ale jinak ji kupuju Crispy Pellets od Versele Laga. Parkrat jsem ji vzala i neco jineho a bylo ji to burt, sezrala to taky :-)
    26.8.2018 22:47leprechaunek
    Kariman: kolik jí je let a čím přesně krmíte a v jakém množství?
    Jinak dietou o senu a granulích nic nepokazíte, a vřele doporučuju objednat Emanox PMX - bylinkový doplněk stravy, na podobné problémy je výborný. Dávat do vody nebo stříkačkou do tlamičky. Na ty ušáky tyhle přípravky opravdu pomáhají a řeší podobné problémy i dlouhodobě.
    https://vitaminy-pro-psy.heureka.cz/emanox-pmx-prirodni-50ml/
    28.8.2018 07:40rega
    Nastreia: my mame odskusane, ze dvaja vacsi chlpaci sa pekne vojdu do Pet cargo cabrio a Avior prepraviek. Pet cargo mame uz 8 rokov, tak 2 dozadu sa zlomil plastovy pant dvierok, tak sme to zadrotovali a pouzivame ten vrchny otvor. V ruke sa ale prenesie, avior je lahsia, aj ked nema uplne predne dvierka.
    28.8.2018 07:49Kariman
    leprechaunek: je jí 11 měsíců a krmíme ráno a věcer mixem salátků s mrkví nebo okurka v množství 30g/porce, granule nutrin complete a jako pamlsek má zavěšenou hlodací tyčinku avicentra sticks. Jinak děkuji za radu a určitě zkusíme vámi doporučený přípravek.
    28.8.2018 10:18leprechaunek
    Kariman: tak v první řadě opravdu definitivně vyhoďte ty tyčinky. Většinou jsou lepené medem, cukrem nebo něčím takovým, a pro králíky nejsou zdravé. Omlouvám se, že vám to servíruju takhle natvrdo, neberte to zle, podobné chyby jsme dělali všichni :)) Ale tohle králíkům opravdu NE, nebo to zvířátko bude mít problémy furt.
    V druhém kroku prosím zvažte podávání zeleniny jako takové.
    Ono tohle se těžko soudí, spousta králíků tu zeleninu snáší naprosto bez problémů i ve větších porcích, než dáváte vy. Ale pak jsou taky králíci, kteří ji naopak nesnáší ani v daleko menších porcích. Já to přirovnávám k lidským problémům, k celiakii... někdo může jíst pečivo bez omezení, a někdo nesmí ani trošku.
    Zelenina přece jen je hodně vody a opravdu jsou králíci, kterým naprosto nesedí. Mimochodem - řada výstavních - i opravdu špičkových - chovatelů jako prevenci podobných problémů krmí výhradně "suchým" - seno, granule, oves. Eventuálně byliny. Vám minimálně pro začátek, pro stabilizaci trávení ušandy, doporučuju to samé - seno, granule a šlus, plus emanox, nechte ji pár dní. Ona to přežije a trošku se jí to trávení srovná :)
    Co dál, no.
    Těžko říct, jestli tu zeleninu dávat, nedávat nebo jak striktně... V tuhle chvíli bych za hlavního viníka možná podezírala ty tyčinky, ale zelenina průjmovým problémům opravdu neprospívá. Takže to, jestli, jak a kolik dávat, nechám na vás a budoucím stavu ušandy.
    Ale přesto bych doporučila se koncentrovat na "alternativu" - tzn. místo zeleniny větve, bylinky, klidně sušené. Prodávají se sušené bylinkové směsi, dá se dávat živá medunňka, bazalka. ÚŽasná věc jsou sušené šípky... super pamlsek pro většinu králíků jsou pískavicové tolárky. Moje bývalá ušanda milovala sušené květy ibišku.
    Jen chci říct, že se dá vymyslet spousta bejkáren, jak ty králíky umlsat a uplatit, i bez zeleniny a komerčních produktů. :)

    Ad emanox, měla jsem ho u staršího ušáka na chronické problémy podobného typu, dávala jsem 0.3ml několik měsíců, opravdu ty problémy přešly a už se nevrátily. Jestli můžu poradit, opravdu dejte ušandě pár dní dietu, nasaďte emanox, a ten pak dávejte několik týdnů i už s normální stravou. Co bude normální strava, to ale musíte trošku vyladit. :)
    Jinak se omlouvám za dost nepřesné rady, ale v krmivářství a tím spíš u zdravotních problémů je toho přesného pramálo. :)))
    28.8.2018 10:55Marley123
    Ahoj, když je můj králík celý od čůránek (nacural na podlahu a seděl v tom) můžu ho vykoupat? Vím,že se to nemá dělat, ale když ho hned vysušim vadí to?
    28.8.2018 11:21Salla
    Marley123: celeho ho urcite koupat nemusis. Vetsinou staci otrit podvozek mokrou hadyrkou.
    28.8.2018 11:39leprechaunek
    Marley123: podle toho, jak moc je mokrý. Za mě zase lepší vykoupaný, než špinavý a smradlavý králík s močí zalezlou hluboko do kožichu...
    Okoupat jde, akorát ho pak musíš pořádně vyfénovat. Králík schne strááášně blbě, takže dost času a fakt do sucha. :)
    - - - - -
    Pardon, odeslal se mi vzkaz. Jen jsem chtěla dodat, že jo, nekoupat celého, osprchovat třeba jen břicho a podvozek.
    28.8.2018 11:51Smajdalf 87
    Dobrý den,
    mám doma čerstvě králíčka. Je to 10 měsíční samička Teddy. Při čtení různých rad a návodů jsem se dostal do situace kdy nevím jak králíčka učit chodit na záchod v kleci. Dočetl jsem že pokud králíček vykoná potřebu mimo záchod, mám ho i s výměškem vzít a posadit na záchod. Ale zároveň se jinde dočtu, že buďto mám nechat králíčka v kleci bez obtěžování 4 dny, nebo že mu nemám sahat do klece, nebo že jej nemám brát do rukou aby to v něm neevokovalo útok dravce.
    Tedy, lze se dočíst spousty informací, ale nemůžu se zbavit pocitu, že jdou někdy proti sobě.
    Chci aby si ke mně králíček vybudoval důvěru, ale nechci z něj mít prasátko co se vyměšuje všude kolem.
    Můžete mi prosím někdo poradit jak se v těchto prvních dnech chovat a jak kombinovat všechny ty rady co jsou na internetu k přečtení?

    Ps.: snažím se bobky sbírat i s vytřenou močí přenést do záchůdku. Jeden den to vypadalo, že to králíček pochopil, ale teď zase vykonává potřebu hned vedle záchůdku.

    Velice děkuji za jakoukoli radu která nám usnadní vzájemné poznáváví.
    28.8.2018 12:36leprechaunek
    Smajdalf: no různí lidé holt mají protichůdné názory, co naděláš :)))

    Jako první bych řešila, jestli se králík do záchodu fyzicky vejde. Spousta rohových záchodů je králíkům prostě malá, obecně je jim často malá i ta klec...
    Jinak si radit netroufám, moji micani měli oba volnost, velkou "vanu" plnou hoblin - a první do ní začal skákat sám, druhému stačilo tam dát - v jeho nepřítomnosti - pár bobků, toaleťák vymáchaný v moči a na pár hodin misku s granulemi, a v životě už neupustil bobek vedle.
    Ale rohový záchod a klec nepoznali ani jeden. Takže přeju šťastnou ruku v poslouchání, jak máš králíčka na záchůdku nadšeně chválit a hladit :))))
    - - - - -
    * v rámci přesnosti teda nutno dodat, že samozřejmě micáci neměli hobliny, ale hrudkující podestýlku. Jen tak na okraj, i typ podestýlky může občas vadit, hlavně takové ty tvrdé válečky citlivějším králíkům. Králík nebude chodit na záchod, kam ho bolí skákat, že.
    28.8.2018 13:34Smajdalf 87
    leprechaunek: děkuji za radu. Zachudek je dost velký i na misku s granulemi, určitě vyzkouším i tohle. Ovšem trápí mě tím pádem jiná věc, rád bych králíčka pochválil. Jenže je stále ještě vystrašený a moc se hladit nenechá. Ruku opatrně očichá a pak si poskakuje, ale před hlazením spíše uskakuje. Nerad bych si králíčka znepřátelil.
    28.8.2018 16:26leprechaunek
    Smajdalf 87: trpělivost a čekat, až si začne pro pohlazení chodit sám. :) U nás tahle fáze trvala dobře tři měsíce... :) Fakt to chce neuspěchat a získat si důvěru toho zvířátka, a chválit hlazením až pak. :)
    I proto jsou fajn pamlsky nebo i třeba zpočátku granule v záchůdku - to zvířátko se tam "odmění" samo a nikdo ho nemusí stresovat. :)
    28.8.2018 16:35Bocman
    Smajdalf 87: Mně už druhá králinda taky odmítá chodit do jakéhokoliv záchůdku. Ale vypozorovala jsem, že se ráda vyměšuje na hladký plast nebo linoleum v předsíni. Takže jsme obě naučili chodit na velký kus plastového ubrusu v rohu pokoje (obě byly na volno, bez klece). V pokoji sice takový igelit nedělá žádnou velkou parádu, ale králice je velice spokojená. Jenom to musíme častěji utírat, aby to nerozšlapala.
    28.8.2018 18:44SindyEM
    Smajdalf 87: Rady na internete, sú rady na internete, a máš pravdu, že časť z nich je protichodná. Ja ti poradím jedno. Každý králik je osobnosť sama o sebe, a ku každému treba aj pristupovať inak. Je fajn prečítať si rady, ale nakoniec je vždy najlepšie riadiť sa inštinktami. Rešpektovať potreby toho tvora, pozorovať, a vyložene sa prispôsobovať. Prispôsobiť aj výchovu. Ja som napríklad kašlala na rady typu: "nechať králika zo začiatku v kleci..." Vedela som, že chcem dopriať tomu malému voľnosť. A tak som toho roztraseného šmudlína vyložila z prepravky do klece, ale otvorenej. Trvalo mu pol hodinu, než preskúmal klec, a rozhodol sa, že chce preskúmať aj zvyšok bytu... zo začiatku som zatvárala do klece na noc (teraz už ani to). Čo sa týka záchoda...platí jedno pravidlo! Čím väčší, tým lepší. Na to, aká podostielka vyhovuje tebe aj králikovi najviac, na to si musíš prísť sám. Najodporúčanejšie a najpoužívanejšie sú: Cats Best Oko Plus, drevené pelety a Asan. Za použitie záchoda určite chváliť a pamlskovať (ideál je sušená zelenina, príp. ozaj niečo čo vieš, že je zdravé, pretože, keď si teraz vybavím, koľko sme v rámci výchovy s Aleškom pamlskovali za odmenu...). A tá dôvera? To nie je vec dní, niekedy ani týždňov, ale mesiacov. :) Zasa kus od kusu. Za seba odporúčam znížiť sa na jeho úroveň a tráviť čas čo najviac na zemi. Pozerať telku zo zeme, čítať si zo zeme..byť na notebooku na zemi...skrátka, keď môžeš, zníž sa na jeho úroveň a počkaj si, až sám za tebou príde a dostatočne ťa preskúma. :) Inak ja som králika na záchod učila tak, že "na mieste činu" som nadávala, a ukazovala mu miesto, kde sa vyšpinil, následne schmatla králika, prípadne aj s bobkami, a preniesla na záchod..po položení do záchoda zmenila tón hlasu a hovorila mu, že tam to patrí..pochopil rýchlo, kedy nadávam a kedy chválim. Ale opäť..mám králika tzv. "nebojsa". Prenášať na záchod králika, ktorý sa nedá ani chytiť na ruky je asi nereálne...na tieto veci si každý musí prísť sám. :) Veľa šťastia a hlavne trpezlivosti.
    28.8.2018 23:53Smajdalf 87
    Děkuju všem za radu, bude to boj, ale to se nějak poddá.
    29.8.2018 11:24Ajoch
    Dobrý den používáte někdo toaletu s roštem? Mám takový blbý dotaz - Kam přesně dáváte tu podestýlku a jakou konkrétně používáte? Děkuji
    29.8.2018 14:51Salla
    Ajoch: moc lidi tu rostovou toaletu nepouziva. Smysl by davalo nasledujici pouziti: hrudkujici podestylka, ktera propadne rostem - naplnit toaletu a dat vrstvu na rost, pak po zvednuti rostu na nem zustanou bobky a hrudky, pod rostem cista podestylka. Jinak musi jit podestylka pod rost - na rostu budou bobky a bude pocurany, nicmene moc pronikne i pod rost a uklizet toaletu musis stejne. Moc nevidim rozdil proc tohle a ne toaletu s hrudkujici podestylkou a lopatkou na presivani.
    29.8.2018 16:03Ajoch
    Salla: Děkuji za odpověď. No já se taky přiznám, že nevidím rozdíl. Nicméně jsem tady v historii dohledala diskosu kdy ji doporučovali kvůli otlakům. Protože jsem zjistila, že můj Bucifálek má velké otlaky a všude má koberec...tak už nevím jak tomu jinak předejít a hledám řešení, jak se toho zbavit mimo to, že mu to budu mazat a snad se to zahojí. Děkuji
    29.8.2018 16:29Salla
    Ajoch: tak u otlaku to je jina, to nezalezi na tom, jak spravne ten rost pouzit, to je spis o tom, aby kralik nestal na podestylce, tudiz podestylku jen pod rost a pak uklizet jak rost, tak toaletu. Obcas se pouziva pro otlaky do klece molitan obaleny treba prosteradlem a do zachudku save podlozky
    30.8.2018 06:48alkaluska
    Dobrý den, prosím o radu zda jste se někdo nesetkal se symetrickým vypadáváním trsů chlupů u králíčka. Má to podruhé, poprvé jsem to přisoudila kastraci a následnému vyrovnávání hormonů ale to už je cca rok zpět. Normálně jí a pije a sama si je neškube, má na zádech symetrické čáry a když pohladím tak to padá. Nevíte někdo co by to mohlo způsobovat a jak jí pomoci. Děkuji
    30.8.2018 07:47Salla
    alkaluska: a ma pod temi chlupy cernou kuzi, ktera brzy zacne zarustat? To muze byt normalni linani, nekteri kralici linaji extremne. Pokud nema v tech mistevh strupy a zarusta to, tak je to normalni a nemusis to nijak resit. Jen ho casteji vycesavej, at si ty chlupy neslize a nezacpe se s nimi brisko.
    30.8.2018 08:16alkaluska
    Salla: Až na kůži nevidím takže asi je to jen hodně ale normální jen to vypadá divně. Počkám budu vyčesávat a hlídat Děkuji
    30.8.2018 10:47leprechaunek
    alkaluska: králíci dokážou vylínat příšerně :) V mém okolí byly kolečka, sukýnky, šipky, příčné i podélné čáry, trojšipky... :))) A jo, línají po trsech chlupů. Jestli to jde, vybírej to, vyčesávej... můžeš přidávat lněné semínko, někteří ušatci ho rádi chroupou. :)
    30.8.2018 21:22SindyEM
    Ajoch: Roštové toalety sa používajú tak, že sa nasype podostielka pod rošt. Zabráni sa tak, aby králiček na pacičkách danú podostielku vynášal, prípadne možnosť použiť lacnejšej podostielky...ale ja sa priznám, že v tom veľmi nevidím výhodu, čo sa otlakov týka. Ono ten rošt tiež na packy nie je trikrát výhra..jediná výhoda je v tom, že nedrepí v počúranej podostielke (moč je agresívna sama o sebe, nie to ešte na rany/otlaky), ale keď človek pravidelne záchod čistí..... a príde mi lepšie dať králičkovi záchod s kvalitnou savou podostielkou, v ktorom prípadne môže aj hrabať apod. Je to pre neho prirodzenejšie. Na otlaky by som asi odporúčila ako podostielku Asan :) Inak samotný záchod podľa mňa otlaky ani nespôsobí, ani nevylieči. Do záchoda králik skočí pár krát denne. Dôležité je poriešiť hlavne okolie, v ktorom hopká a často sa pohybuje. ;) My už jeden boj s otlakami máme za sebou a podostielku v záchode som vtedy absolútne neriešila (máme Cats Best). Veľa šťastia. ;)
    31.8.2018 13:42luki956
    Dobrý den, příští týden si jedu pro králíčka a tak bych se chtěl zeptat zda jsou vhodné takové ty minerální kameny nebo soli. A kolikrát denně a jaké množství králíčkovi dávat granulky, koupené mám JR Farm junior. Děkuji za odpověď
    31.8.2018 13:54Salla
    Luki956: mineralni kameny a soli moc vhodne nejsou, naopak treba vapnikove okusovatka mohou prispet ke kamenum v mocovem mechyri. Doporucuji procist si jidelnicek (odkaz nahore). Zpracovan dlouholetou chovatelkou mazlikovych kraliku.
    31.8.2018 13:57luki956
    Salla: aha, tak to jsem preskocil nekde. Dekuji