od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Listopad v roce 2019
  • Zobrazuji 198 zaznamu.
  • 1.11.2019 09:39vely
    AHojte, nas kralicek je pred prvym ockovanim bola preliecena proti kokcidioze dvoma davkami, trus uz mala ok, skusala som jej dat trosku zeleniny a zakazdym ma hnacku po zelenine, cim to moze byt? a to som jej dala minimum dakujem
    1.11.2019 12:36Merlouska
    Asi ji zelenina proste nedela dobre. I takovi kralici jsou.
    3.11.2019 12:10Daniberu
    vely: Jakou zeleninu jsi dávala? Možná jsi to tak dělala, ale ono je potřeba ji zavádět postupně a po jednotlivých druzích. Prostě dát něčeho kousek a počkat, co to udělá. Když dobrý, tak přidal kousek něčeho dalšího atd. Samozřejmě je pravda to, co píše Merlouska, ale ještě bych to nevzdávala. Možná s tím ale ještě chvíli počkej. Oni mají po té léčbě kokcidiózy narušenou mikroflóru, takže by to mohlo být i tím.
    3.11.2019 15:14rega
    Ahojte, ako sa dava kralikovi do nosa vincentka ci morska voda ak je treba, by sa mu trochui uvolnil nos od sopla? Alebo je to len o inhalacii? Potrebujem radu (idealne spravy ci telefon), Vierkin Ferdik sa tu prave rozfrkal a chvilu nemohol ani dychat.

    Este ma napadlo mu trochu zvlhcit vzduch v izbe, nie som si ista, ci je vhodna nejaka aroma lampa, ked potrebujem, aby sa mu to uvolnilo.
    3.11.2019 16:01jana53
    rega _ to bude nejlip vedet sasa. ja bych rekla, ze aroma lampu ne, zvlhcovat vzduch co se da a zkusila bych to strikat na cumak rozprasovacem. treba taky rymovnik: kdyby ho kousal, silice se mu dostane i do nosu. kdyz nebude chtit, tak rozsekat a strkat k cumaku, aby to dejchal. ale jestli je to bacil, tak bude potrebovat prasky (injekce?)
    3.11.2019 16:17vely
    Daniberu- mrkvu ale totálne celá okakana klietka. Tak nabudúce skúsim niečo iné neskor
    3.11.2019 16:20Merlouska
    vely: tak to urcite zkus jeste jinou zeleninu, treba nejaky salat, rapikaty celer nebo neco takoveho. Podivej se kdyztak i tady, jakou vsechnu zeleninu muze: http://www.kralici.cz/pages.asp?f=krmeni#zelenina
    3.11.2019 19:04KaK
    jana53: Ahoj Jano, už jsem s regou mluvila. Byl to jednorázový záchvat, teď je prý v klidu, ani soplík nemá. Popsala jsem jí, co a jak kapat do nosu v případě potřeby, nejlepší je vincentka, prodává se i ve spreji pro mimina. Rýmovník mu dala a zapnula zvlhčovač vzduchu a přitopila. Atb Ferdík bere, chodí na injekce penicilinu, v pátek byl naposledy a taky mu brousili ten přerůstající řezák. Asi ho to teď bolí a protože má přerostlé kořeny, tak asi i dráždí k tomu kýchání.
    3.11.2019 20:14rega
    ano, Ferdik vyzera teraz trochu lepsie. Som spanikarila,ked som videla ten zachvat, to posledne,co teraz potrebuje, je dalsi problem. vincentku uz mame pre istotu kupenu:)
    - - - - -
    dakujem vsetkym za rady. dufam, ze cast z nich nebudem nikdy potrebovat (neberte to,prosim, v zlom).
    3.11.2019 22:15claudie
    Holky rymovnik a vincentka na nepruchodne dutiny pecka...a my pouzivame jeste Sinupret pro miminka.....a ucinkuje velmi rychle i pri zachvatu...do nekolika minut...uvolni dychaci cesty
    4.11.2019 23:24rega
    rymovnik a zvlhcovac zabrali, cumacik ma dnes pekne suchy a dycha dobre, na neho.
    5.11.2019 09:16Daniberu
    rega: Jsi strašně hodná a šikovná, že se o prdelku takhle obětavě staráš. Moc držím palce, aby byl čumáček dál suchý a Ferdíček se nedusil. Věruška by měla radost, kdyby věděla, jak dobře je o jejího broučka postaráno. Děkuju ti i za ni....
    5.11.2019 12:39claudie
    Rega: presne tak Veruska by za Ferdika i dychala ...probiraly jsme vse o rymovniku a aloe atd...a doufam ze ma paticky uz lepsi :)...Veruska vas podporuje a mysli na vas z oblacku :)..
    5.11.2019 17:40rega
    claudie: no tie otlaky ma stale, velke a tmavoruzove, ale nie krvave, mesiac sa o to nikto nestaral. a priznavam, nemam na to uz silu, uz tvrdo bojuje pri dokrmovani:)
    6.11.2019 00:01Simi3
    rega: ... I kdyz se spolu nebavime... i ja dekuji, ze ses Ferdika ujala... pres Lenku mu daruji trochu granuli, co mi zbyly... ...
    6.11.2019 11:04jana53
    rega _ jooo, simi3 ma recht. napis, co by se ti hodilo a kam to mame prinest, nebo kam poslat prispevek na sirotka (ostatne mam dojem, ze neni prvni, koho ses ujala). taky dekuju
    6.11.2019 11:22rega
    ja som sa nikoho neujala, to by Modry inak protestoval :) Ferdik je u nas len docasne, nez zacne zasa papat uplne sam a nebude treba 5x denne dokrmovat, ale len prikrmovat par krat za tyzden. Inak byva stale tam, kde bol zvyknuty a kde ma svoje miestecka (a napriek tomu,ze je vidiet, ze mu tam Vierka chyba, tak mi tam pride veselsi a trosku akcnejsi. Aspon pocas nasich navstev.)

    Ale kebyze ma niekto doma zbytocnu rodicare instantnu kasu, tak sa hlaste do sprav. Ferdik ju zboznuje a teraz ma aj obrovsku spotrebu. Riedim ju sice nasimi velkymi zasobami (Oxbow a zvysky granuli), ale musi tvorit zaklad tej zmesi a pomalicky dochadza.
    6.11.2019 12:55Simi3
    ... crocky asi taky aspon trochu nepapa, ze? ... Ci je dam Modrymu, to uz je jedno... Ted jsem je nasla, je jich jeste docela dost... ...
    6.11.2019 17:47Alpa
    Ahoj holky, oznamuji všem, kteří jste mě podpořili radou apod. Peggy po týdnu začala dělat potřebu tam kam má :-) Snad to tak zůstane. Už přiběhne na zavolání ( ale spíš, proto, že dostane dobrůtku). Zdravíme páníčky i králíčky, A+P http://www.kralici.cz/alba.asp?a=24950
    6.11.2019 19:24Megg
    Ahoj, tak si k vám budu muset zase pro radu :) Moje králice (10 měsíců) už je asi úplně v pubertě, protože začala nejen zlobit, ale čůrat a dělat bobky, kde ji napadne... Už jsem z toho docela zoufalá, když sbírám tak 50 bobků denně po bytě, a to ani nemluvím o tom čištění od moči :( předtím se nestalo, že by jediný bobek někde nechala, a teď to z ní lítá na všechny strany. Chtěla bych se vás zkušenějších zeptat, jestli toto přejde, nebo pomůže až kastrace (moc se mi do ní nechce). Na druhou stranu, jak nebyla nikdy mazlivá, tak teď si už o to hlazení i sama říká a nechala by se skoro pořád. Potom taky další věc, nikdy se nenechala chytit do ruk, vždy když jsem ji chtěla vzít, tak hned utíkala pryč, a nešlo to. Teď poslední týden, se začíná tak nějak jakoby bříškem lepit k zemi, a zapírá se zadníma, a nehýbe se, takže si ji už do ruk dokážu vzít, ale po chvilce sebou tedy vždy začne tak házet, že mi zase vypadává. Nevíte, co tohle znamená? Děkuji moc za odpověď.
    6.11.2019 20:45Merlouska
    Megg: je v puberte a chtela by se rozmnozovat :-) Ono to asi prejde, az skonci puberta, ale pak jeste obcas na kraliky "leze jaro" a tak podobne.. takze to s kratsima nebo delsima prestavkama muze trvat i nafurt.

    Jinak co se tyce te kastrace - nutit te do ni samozrejme nikdo nemuze, ale udava se, ze az 80 % samic starsich 4 let dostane rakovinu rozmnozovacich organu. Takze i z tohohle hlediska je to docela vhodne.
    Mne se do toho taky moc nechtelo, ale pak v 6,5 letech jednou kralice pri obstastnovani mice po sobe zanechavala stopy krve, tak jsme letely na veterinu - nastesti to byla pry jen silna rije, ale i tak mi doporucili ji nechat co nejdriv vykastrovat. No a kdyz jsem videla, jak precizne to doktori udelali a jak bezproblemove se z toho kralice vzpamatovala, tak uz se toho nebojim a to petimesicni mlade, ktery mam ted, na kastraci za par mesicu pofrci taky.

    Jo a jen na okraj - Misa ted taky zacala byt desne pritulna se zacatkem puberty. Pri hlazeni obcas vibruje a nastavuje prdelku, takze myslim, ze je celkem jasny, o co ji jde :-)
    - - - - -
    A k tomu zvedani - to nema rad skoro zadny kralik. Misa ted uplne zboznuje, kdyz si k ni lehnu na zem a stridave ji hladim nebo me ona olizuje a dokaze to takhle vydrzet klidne hodinu. Kdyz ji chvili ignoruju, tak zacne hrozne prudit, abych se ji venovala dal. Ale jakmile ji zvednu, tak pokud sedim, okamzite se hrabe pryc. Kdyz stojim, tak to obcas zkousi taky, ale to ji drzim pevneji, protoze ze stoje mi proste na zem spadnout nesmi, takze to uz pochopila, ze je odpor marny. Ale jak sedim, tak fakt neni mozny ji udrzet.
    6.11.2019 20:55Megg
    Merlouska: Jo tu kastraci asi budem muset podstoupit, vím, že z toho zdravotního hlediska se to doporučuje, ale úplně se do toho teď nehrnu, říkala jsem si třeba, až jí budou tak dva roky... Asi je to vyhledávání hlazení pubertou, ale právě jsem překvapená, že ještě před týdnem se nedala vůbec chytit, a teď najednou přestala utíkat a tiskne se k zemi, ze které ji pak úplně v pohodě vezmu. Jinak já se právě bojím ji zvednout do výšky kvůli tomu, že mi z těch ruk vypadává.. ale asi máš pravdu, že třeba by se taky bála a míň sebou házela ve výšce.
    6.11.2019 22:00Michelle69
    Dobrý den mám ročního králíka už jsme si ho ročního pořídili chceme ho naučit na wc ale nechodí tam děla to všude jinde jen ne tam myslíte ze má smysl ho to učit ? Ze se to naučí ?? A nějaký typy jak na to ? Dekuju
    6.11.2019 22:40Merlouska
    Michelle69: zrovna pred par dny se to tu resilo, podivej se do starsich prispevku, par rad tam najdes.
    7.11.2019 07:22Kler
    Zdravím, jsem s kralicky poměrně nová, tak nemám moc zkušeností.
    Cca 2-3týdny zpět jsem si pořizovala miminko kralicka z Chovné stanice, kralicek je zdravý atd.
    Ale poslední týden si všímám, že úplně moc dobře neslyší. Může králík být hluchý? Když zachrastim s pamlsky nebo jídlem, nereaguje. Když zapnu vysavač, nereaguje. Když na nej jakkoli mluvim, tak nereaguje. Reaguje npř. Když něco spadne, a to nejspíš kvůli vibracím ze země.
    Příští týden jedu k veterináři na prohlídku, tak to samozřejmě zminim. Ale chci se radši předem zeptat, jestli s tím někdo má zkušenost? Dekuji. :)
    7.11.2019 19:56Zuzvik
    Kler: Je to možné, že je hluchý ale ještě jsem se s takovým králíčkem nesetkala. Pokud nereaguje když zachrastíte s pamlsky tak nejspíš tento zvuk si ještě nespojil s jídlem. Na vysavač reagovat nemusí pokud z něj nemá strach a nebo na nej reaguje tak, že se nehýbe a vám to muže připadat jak kdyby ho neslyšel. Zkuste se na to u veterináře zeptat, ale myslím si že by hluchý být nemusel.
    7.11.2019 20:00leprechaunek
    Kler: já jsem se s tím setkala, ale u staršího králíka. Nejdřív nám jen přišel jako neuěřitelný kliďas... Teprve se zánětem ucha, který dost dobře mohl být chronický, nám došlo, že prostě jen nemusel slyšet :) Choval se podobně, nereagoval na žrádlo, volání, nebál se hlasitých zvuků... Ale já ho měla od jeho tří do sedmi let, u mrněte těžko říct, jestli to může být. Možná jako vrozená hluchota...? Nevím. :)
    7.11.2019 21:26Merlouska
    Jen takovej zvidavej dotaz, ten kralicek je normalni nebo beranek? A jakou ma barvu?

    U te barvy - casto se rika, ze bila a modrooka zvirata byvaji hlucha - ne teda vsechna, ale asi dost, kdyz se to rika.

    No a taky nedavno jsem zahlidla clanek o nejake studii s tim, ze berankum ty spadle usi muzou zpusobovat potize se sluchem a zuby + pry jsou u nich castejsi bolestive reakce pri vysetreni usi. Ta studie jako takova ma nejspis dost mizernou kvalitu (maly vzorek a ponekud nereprezentativni, byli to kralici utulkaci), takze bych to moc za bernou minci nepovazovala, nicmene kdovi, jestli na tom nemuze neco byt. Takze to berte ciste jen jako zajimavost, rozhodne to neni dukaz. Kdyztak tady je odkaz:
    https://veterinaryrecord.bmj.com/content/early/2019/08/28/vr.105163

    Ona celkove ta hluchota u kraliku asi moc prozkoumana neni, u kocek a psu asi uz jo, ale u kraliku ne.

    Jinak ono asi u kraliku hluchota moc pravdepodobna neni, ale uplne vyloucit to asi nejde, obzvlast s tim dnesnim krizenim vseho mozneho. V prirode by gen hluchoty u kraliku moc dlouho neprezil (protoze jeho nositel by se ani nestihl rozmnozit, nez by ho neco zabilo), u chovnych kraliku se to asi klidne vyskytnout a sirit muze.

    Jinak pokud umis anglicky, tak na googlu se da pod heslem "deaf rabbit" najit docela dost zajimavych informaci/pribehu/zkusenosti.
    - - - - -
    leprechaunek: a kdyz se ten zanet vylecil (pokud se vylecil), zacal usak lip reagovat na zvuky? Nebo to bylo furt stejne?
    8.11.2019 06:01Zuzvik
    Merlouska: Myslím si že u králíků to s barvou souviset nebude. Když se to tak vezme, je plno plemen i co jsou na výstavě co mají pouze bílou barvu s modrými a nebo červenými oči a problémy s hluchotou tam nejsou. Já sama chovala jednu dobu albíny a vždy mi všichni slyšeli.
    Ten článek je velmi zajímavý. Já akorát slyšela pouze o tom, že králíčci s ušima dolů se šlechtili pro větší odolnost proti prachu a větru. O tomto co se píše v článku jsem ještě nikdy neslyšela.
    8.11.2019 09:23Kler
    Zdravím, dekuji všem za odpovědi. Králíček je modrý(šedý) beránek a má šedé oci. Takže netusim. Na googlu jsem samozřejmě hledala anglické články, ale zajímalo mě, jestli se s tím někdo od nás setkal. Na českých stránkách jsem nikde nic nenasla.
    Každopádně ouška už má úplně spadlá, občas tedy jedno ještě dá nahoru, ale vážně jen občas. Nechá si na něm sáhnout bez problému, Ani si je nijak neskrabe nebo něco. A ouska vypadaji v poradku, tak netusim. Třeba to je vážně vrozené, uvidím.

    Já jsem právě také nikde nezahlidla, že by někdo měl hluchého králíčka. Je možné, že mě třeba jen fakt dobře ignoruje :D ale včera jsme doma zkoušeli vzít píšťalku, a trosku pískat a postupně přidávat. Vůbec nic, nereagoval. Ani se neotocil, bez reakce proste. Tak uvidím co řekne veterinář.
    8.11.2019 09:36ctulka
    Tak tedy nevím, co s tím našim ušatcem dělat. Od malička je po celý den puštěná,vždycky se někde rozvalil a bylo. Jenže ted se mi schovává za křeslo. Nejdříve to začalo na chatě, když byla vedra a Bobek se schovával mezi stěnou a klecí. To bych chápala. Ale doma? Má klid a stejně nevyleze. tak aspoň několikrát za den se k němu sehnu a podrbám jej za ouškama. A večer milostivě vyleze a přesně víme proč. Chce drbat přes očička a tlamičku. Tak dlouho do vás ždibe,až nás navede,kde drbat. Uvažovali jsme o kastraci,protože si ted více značí a line kolem něj zápach, hlavně když se vybobčí. Ale je naučený na záchudek,takže aspoň že tak. Ale protože byl hodně nemocný a zůstala mu hlavička vytočená na bok.nechci jej podrobovat narkoze. Ani neočkujeme. No a zase je zalezlý. Otočený ke mě zadečkem a hledí do zdi. No když byl u nás vnouček,tak se taky schovával.To bych chápala. Ale ted? Nemáte tu někdo takové podobné poznatky? jak na něj?
    8.11.2019 09:59Dušanskej
    Zdravím , máte někdo zkušenosti s granulemi Brit pro mladé králíky? Díky
    8.11.2019 10:10katyvypl
    Dobrý den, prosím vás mám takový zvlášt ní dotaz, ale náš rok a půl starý králík má strašně veliké bobky. Oproti jiným králíčkům a tím myslím i sousedovic masné králíky... Dostává jen seno a 1x denně granule Versala Laga. Žere normálně, je kastrovaný, tak je to takový kliďas, ale ty bobky má veliké jak třeba hroznové víno.
    8.11.2019 11:28jk
    ctulka _ poradne vzcistit pohlavni kouty, do granuli pridavaji yuccu, která ma omezovat smradek z bobku. nemůže bejt po nemoci svetloplachej?
    8.11.2019 11:41Zuzvik
    Dušanskej: Za mě fajn granulky. U mě králíčkům chutnají.
    - - - - -
    katyvypl: Je to zvláštní, ale pokud je v pořádku a bobky jsou pevné a mají kulatý tvar tak bych to asi neřešila. Krmení má kvalitní, takže tím by to nemělo být. Jedině se zkusit zeptat u veterináře.
    9.11.2019 08:36ctulka
    jk světlo plachý určitě není a vyčistit pohlavní kouty nejde. Mrská sebou a vždy se vysmekne a to potom hrozí zlomení packy nebo nějaký uraz.Ale možná,jak půjdeme krátit drábky a tam je přece jen ovladatelnější, připlácne se na stole a aspoň chvilku se s ním dá něco dělat
    9.11.2019 12:43jana53
    ctulka _ chce to 2 lidi: jeden drzi (na zadech na kline), druhej cisti
    9.11.2019 21:14Simi3
    Ahoj, nasla jsem kratke video s Ferinkou, tak se Vam chci s tim pochlubit. :) Je 2 roky a 9 mesicu stare, jeste z doby, kdy jsem bydlela s Fercou v Praze. Typicka Ferinka, kdyz mela hlad - to byla mazlik. :) Ta kvalita je hodne spatna, ale dulezity je obsah. :)
    https://m.youtube.com/watch?v=qM0pNp8LG1A
    Snad se ma Ferca dobre tam za duhovym mostem... ❤😢

    A prosim - zije/zil tu nekdo v Anglii? Za rok tam mozna budu vybirat skolu, tak se chci zeptat na par veci. At se i prizpusobim pripadnemu budoucimu kralickovi. :)
    10.11.2019 08:03Hanka D.
    Ahoj, jaký mate názor na očkování? Mám zatím 3 a půl měsíčního samečka beránka a když jsme byli na prohlídce u veterináře, tak jsem se na očkováni ptala. A doktor mi řekl, že se kastruje jen v nouzi, když to kralicka ohrožuje na zdraví. Tak jak to je? Popravdě se trosku bojim puberty a nechci aby mi značkoval
    10.11.2019 13:09Veronika5
    Hanka D.: Kastrace, nebo očkování?
    Pokud tě zajímá kastrace, měli jsme králíka, samce a jenom jednoho a nekastrovali jsme ho, a nebyl k tomu nejmenší důvod. Po něm máme samce plus samičku, samce jsme kastrovali hned ve třech měsících, za prvé to bylo stejně v plánu aby samička nezabřezla, za druhé jakmile se mu těsně před třemi měsíci věku probudily hormony, začal být agresivní, a jednou když jsme nebyli doma, málem přizabil samičku - byli puštění na volno po bytě. Pokousal ji na X místech, brala pak atb aby se všude zahojila. Vůbec se to nemělo stát, ale asi si ji nějak spletl se samcem - názor veterináře: takhle by zatočil s jiným samcem, tudíž je pravděpodobné, že si velmi mladou pohlavně
    nedospělou samičku s tím samcem prostě spletl, protože mu ještě úplně jako samička nevoněla.
    Doslova hodiny po kastraci se s ní už mohl proběhnout a agresivní nebyl, a teď, 14 dní po kastraci, už zase běhají spolu. Byli jsme v Praze na Hůrce, finančně je to teda pálka, ale bylo to velmi šetrné - měl jen jednu 1 cm ranku kterou vše vytáhli, druhý den mohl běhat, skákat, a vypadal, že o ničem ani neví.
    Takže za mě - preventivně nekastrovat, a pokud nastane potřeba, tak pak ano, a vybrat opravdu dobrou veterinu.
    10.11.2019 17:11jana53
    Hanka D. _ kdyz tu hroznou pobertu pretrpis, budes mit mnohem cipernejsiho chlapika, kterej za tebou furt poleze (pravda, s nekalym umyslem te znasilnit, ale tomu se da zamezit) a nebude mit velkou tendenci tloustnout. ja preferuju vydrzet
    10.11.2019 17:25Hanka D.
    Jee ptala jsem se na očkováni, omlouvám se. :D
    Hmm..tak pokud to nebude nějak prehnane, tak to zkusim vydržet. Bala jsem se toho značkování a té agresivity prave.. tak uvidím.
    Dekuji moc. :)
    10.11.2019 17:28Bojovnice Elsa
    Dobrý večer,máte někdo zkušenost s prognózou dožití u králicka s abscesy,kdy selhala roční lecba a na veterine nám rekli konečná😑 jak ji pomoci treba bylinkami,homepatika a betaglukan na imunitu ji už dáváme.Děkuji za rady
    10.11.2019 18:34Babu.m
    Ahoj, kolik snese nejmíň stupňů králík? Stěhovala jsem se, a nyní je mám v chodbě, kde se netopí. Bojím se, aby nenastydli. V zimě se tam dostane teplota určitě i na nulu.. Jsou zvyklí být v bytě. Nikdy nebyli venkovní. Díky Bára
    11.11.2019 08:48claudie
    Bojovnice Elsa : je to narocne tema...resila jsem to u vice zviratek...s nadstandartni peci jako o miminko kralicek zil jeste 2 roky a dozil se 7 let..s pomoci bylin a doplnku z cinske mediciny ...plus doplnky jako draci krev
    - - - - -
    Babu.m : pokud je kralicek chovany v byte...je pro jeho organismus sok...kdyz teplota klesne pod 15stupnu...zalezi na jeho zdravotnim stavu a imunite...ale jsem nazoru...pokud zvire milujeme..poskytneme mu stejne podminky jako sobe
    - - - - -
    Babu.m : a jeste nutno rict...ze na podzim do vanoc ...se cisti ledviny...pracuji i jen na 20% a telo potrebuje teplo...takze v tomto obdobi je dulezite neprochladnout...a zviratka by nemeli lezet na studene dlazbe...ale napr.na koberci
    11.11.2019 11:49leprechaunek
    Bojovnice Elsa: podívejte, těžko cokoliv říkat, když nikdo neznáme aktuální stav toho zvířete. A i kdyby ano, kdo z nás laiků ho dokáže posoudit.
    Betaglukany jsou na nic a bylinky neztiší bolest... Králíka bych minimálně vzala na velkou kliniku, Praha nebo Brno, kde buď řeknou, že je to beznadějné - a pak bych volila uspání, nebo vám ho, v ideálním případě, snad pomůžou nechat dožít, ale pod medikací. To zvíře vám neřekne, že trpí bolestí jak prase - ale může to tak být, protože ten absces samozřejmě napíná ostatní tkáně nebo je u kostí třeba i rozkládá... Tohle se snažit řešit bylinkama je prostě... nepopsatelně krutý vůči tomu zvířeti...
    Takže PROSÍM, pokud ho chcete mít naživu, ať je to pod veterinárním dohledem.
    A pokud vám to veterináři odmítnou... přijměte, že asi vědí proč...
    11.11.2019 12:45Daniberu
    Bojovnice Elsa: Souhlasím s leprechaunek. Jen ještě dodám, že Praha a velká klinika nemusí být záruka. Mrkni tady na doporučené veteriny. Bydlím v Praza a pár kroků od nás je "super klinika", velká, moderní a taky sakra drahá, ale odborná péče, zvlášť co se týče králíků, úplně na prd, takže radši popojedu do H-vetu. Klinika moderní, ale ne moc velká, ale ordinuje tam specialista na králíky, pan doktor Valeš.
    11.11.2019 12:56leprechaunek
    Daniberu: já samozřejmě myslela Hůrku, H-Vet nebo v Brně Jekla s Hauptmannem :))) Ale my dvě si rozumíme, že :))))
    Ono je to občas sporný, mně Jarouše taky zachránili na snobský klinice pro ratlíky, a profesionalitou zásahu na králíkovi strčili do kapsy všechno, co jsem do tý doby viděla... Ale jinak jasně, v takhle zlém stádiu už bych nic mimo tyhle tři kliniky nedoporučovala. :)
    11.11.2019 13:13Kralik28
    Dobrý den, mám králíka koupenýho ze zverimexu a jsou mu 4 měsíce. Králík se nás bojí a to ho máme už dva měsíce. Králík je agresivní a dokonce mě i kousnul. Už nevím co s ním mám dělat
    11.11.2019 13:16georgina
    Daniberu, pravdu máš.. H vet dr. Valeš je kvalita, lidský přístu a slušná cena.. moderní vybavení, my jinde nejezdili celých 10 let přes celou Prahu
    - - - - -
    Kralik28, popiš jak to u vás všechno probíhá, jak dlouho je ušák venku z klece, jak se k němu kdo chová, netaháte ho v náručí? Musíš napsat víc aby ti bylo pomoženo..
    11.11.2019 13:49rega
    Spravy o Ferdikovi: Ferdik je od vcera poobedia uz zasa doma. Dobral nejake lieky (z Hurky), mal vela sily a uz sa tvaril az moc nestastne u nas v ohradke. Dokonca menej jedol - ale to vyzeralo byt uz len od nastvania, ze je u nas, nie od bolesti, takze sme sa ho rozhodli previezt domov. Tam hned po otvoreni prepravky zacal behat, radostne potriasat zadkom a patrat, kde je co nove. Dokonca sa nam aj motal pod nohy a nechal sa pohladit, akoby od radosti z navratu domov hned zabudol, kto ho vyze tyzdna tyral :)

    Takze uvidime, co bude dalej, mam za to, ze keby zas nepapal, tak sa to dozvieme.
    11.11.2019 15:31Alpa
    Kralik28 - kdo ví, jak dlouho byl ve Zverimexu a jaké měl podmínky ... My máme králoše, který byl půl roku v králíkárně a za tři dny běhal spokojeně po bytě ... Toaletka trvala přes týden, ale zvládli jsme to. Buďte trpěliví a do ničeho ho nenuťte. Pokud útočí v kleči, tak to je občas běžné, čhrání si svůj domeček, pokud venku, tak se zřejmě bojí... Napiš nám víče informačí a snad poradíme...
    P.S. nepíše mi písmenko
    Rega - to je super, snad bude zase dobře !
    11.11.2019 15:50Simi3
    leprechaunek, Daniberu, georgina: Taky se k Vam pridavam, Vales na H-Vet je strasne moc super! :) Taky jsem s Ferinkou jezdila jen k Valesovi, kdyz jsem s ni bydlela v Praze. :) Pote co se Ferca prestehovala na Moravu za Brno, tak jsme zacaly chodit na veterinu k Jeklovi a Hauptmannovi do Brna, tam je to taky moc super! :) Taky strasne moc ochotni a na kralicky nejlepsi. Sami mi tam navrhli, jestli nechci Ferce udelat celkove vysetreni a sestricka mi dokonce sama zavolala, aby mi rekla vysledky. :) A na Ferinku taky strasne moc mili. :)
    11.11.2019 16:34Kralik28
    Králíček je minimálně 4 hodiny denně venku, jenom v sobotu je celý den zavřený. Králíček má pelíšek udělaný pod topením a já jsem tam chtěla uklidit drobky, tak jsem tam sáhla a králíček mě pěkně kousnul, že teklo docela dost krve. Ve zverimexu byl takový osamělý a vůbec nebyl zvědaví jako ostatní. U nás v bytě běhá jako splašený a když jr unavený, tak se natáhne. Občas si vezme i z ruky ňaminku a nechá se pohladit
    11.11.2019 16:54Alpa
    Není mu tam horko? To si tam udělal sám ? Vypadá to, že si brání soukromí. Možná, že je spíš introvert, ale po pubertě se to může změnit. Když snese hlazení, tak to třeba nebude tak beznadějné :-) Držíme palečky a napiš, jaké dělá pokroky.
    11.11.2019 20:14bojovnice Elsa
    Dobrý večer, moc děkuji za příspěvky. Abych to uvedla na správnou míru musím se trochu rozepsat. Trápit ji určitě nechci. Ohledně veterinární péče nemám připomínky, u nás v KV kraji nejlepší (zde doporučované) také jsem v začátku prošli více veterinářů. Prodělala 2 operace, hluboké čištění,dreny, čištění po týdnu,doma pak každý den 2x,rentgen (od zubů to není)odběr z nosu a nasazení ATB, které zabrali až 3 druh ,další už jsou rezistentní na bakterii, nakonec je brala pul roku a stejně se to tvořilo, druhou operace proběhla 22.10. i přes čištění se absces udělal jinde a stehy se zahnisali. Na kontrole jsem byli tento pátek a domluvili se že už ji nebudeme dále trápit, zdroj bude asi někde jinde v těle, kde to je pro operaci nedostupné. Pročítala jsem tuto diskuzi, odborné články i poradnu Veteriny na Hůrce ,uvažovali jsem o Praze (cca 2 hod cesty),ale byl by ten kolotoč vyšetření a cestování pro ni stresující. Ten rok z jejího 1,5 života si toho špatného užila dost. Jinak zatím je při chuti, lítá po pokoji, trochu plachá ,ale ke mně přijde se mazlit. Kdyby ležela třeba nejedla ,ukončím její trápení hned. Je to prostě bojovnice ! Každopádně pořeším ty léky na bolest a všem děkuji, chtěla jsem jen zkušenosti jiných chovatelů ,kteří měli stejné trápení. U nás je to první králičí mazlíček a s tímto jsme nepočítali. Pěkný večer Všem a chlupáčům obzvlášť.
    P.S. Omlouvám se, za tak obsáhlý příspěvek :-)
    11.11.2019 22:27KaK
    Fanynce bude ve čtvrtek 9 let, konečně jsem jí udělala album (teprve druhé). Ještě dlužím jedno Šušánkovi. http://www.kralici.cz/alba.asp?a=24952
    11.11.2019 22:30leprechaunek
    bojovnice Elsa: jestli je takhle mladá, zkuste tu Prahu...
    Kdyby nic jiného, aspoň si nebudete vyčítat, že "třeba šlo udělat ještě něco". Zavolala bych tam, domluvila se na pevno, že ji dovezete a co by bylo potřeba udělat, a frčela bych, než budou mrazy...
    Cesta je nic, s králíky jezdím pěti, šestihodinovky... ty dvě dá... stres vůbec neřešte, berte to tak, co je den stresu proti chronické nemoci nebo utracení...
    Jinak sama jsem chodila na výbornou specializovanou veterinu v krajském městě, a stejně jsem zůstala paf z toho, o kolik vyšší úroveň má péče v Brně u bývalých doktorů z kliniky. V tomhle tady lidi opravdu vědí, co říkají, když vás odkazují do Prahy...
    Asi by bylo ideální, kdyby šlo poslat rentgeny, výsledky... Ale to už bych prostě domlouvala individuálně...
    Jako jestli chcete ještě něco zkusit, tak bych se opravdu přimlouvala za tohle, místo babské rady...
    http://www.kralici.cz/pages.asp?f=veteriny#Praha
    PS, můžete zkusit dávat goji, sušené šípky, echinaceu... jako podpora to určtiě neuškodí, ale řešení to není... za mě bych prostě ráno volala.
    Držte se a kdyžtak o sobě dejte vědět...
    12.11.2019 09:21claudie
    Holky naprosto souhlasim s vycerpavajicimi info o urovni veteriny v Praze...a je treba kralicka lecit medikaci...jak pise
    Leprechaunek...mela jsem na mysli spojit zapadni i vychodni medicinu a byliny...nestaci jen chem.lecba
    - - - - -
    Rega: to jsou uzasne zpravy...hlavne aby Ferdikovi ta radost zustala a mel chut k jidlu a nezhorsovaly se otlaky na tlapkach
    - - - - -
    Veruska je ti urcite moc vdecna za to jak jsi Ferdika zachranila :)
    12.11.2019 11:22DanaK
    Dobrý den, chtěla bych se poradit, jestli můžou králíčci okusovat šišky - smrkové, borovicové? Děkuji za radu
    12.11.2019 12:10Alpa
    Ahoj, mám toaletku s roštem a nevybrala jsem dobrou podestýlku (rozkládá se na mazlavý sajrajt).
    Nějaké doporučení, zkušenosti? Díky
    12.11.2019 14:08Daniberu
    rega: Díky za dobrou zprávu o Ferdíkovi :)
    12.11.2019 15:27jana53
    Alpa _ https://www.pytelgranuli.cz/podestylka-cats-best-original-40l.html hrudkujici drevity drobky, ne valecky, posilaji pytel (asi 18kg), se kterym se snadno manipuluje, ne jako krabice, ktera neni za co vzit. delaji se tam hroudy, ktery se snadno vyndavaj lopatkou https://obchod.kralici.cz/p5171-nobby-lopatka-na-trus.aspx. bahno dela mikes, green cat je z kukurice a muj kralik to zral jako zrni - taky nebrat
    12.11.2019 18:50KaK
    rega: Jano, díky za zprávy o Ferdíkovi, doufejme, že mu ta dobrá nálada vydrží co nejdéle. A velký dík za obětavou péči :)
    13.11.2019 22:46leprechaunek
    Tož děcka, když už sem zase občas nakukuju... Tak představím i současného parťáka, alias třetí generaci Jaroušů :) Z mimina už vyrostl, už je to jen spratek s modrou krví :-D
    http://www.kralici.cz/alba.asp?a=24888
    14.11.2019 23:07KaK
    Dnešní zpráva o Ferdíkovi: papá sám a dobře. Bohužel ten řezák rychle dorůstá. Snad bruska ještě počká.
    15.11.2019 10:36claudie
    Kak: hlavne ze dobre papa...dik za info...a ty zoubky jsou jeho celozivotni problem...tak snad bude muset na brusku snad az po novem roce prdelka❤
    15.11.2019 14:58Daniberu
    KaK: Taky děkuji za informaci. Ten řezák mu takhle rychle roste už dlouho, ale to ty víš. Snad mu ještě nějakou dobu nebude bránit v baštění a kazit mu náladu. Kéž by mu pomohlo, že tady skoro všichni držíme sirotkovi palce a tlapičky a ty s regou i aktivně pomáháte.
    15.11.2019 16:26KaK
    Daniberu, claudie: Tak hlavně rega pomáhá, s tím dokrmováním. Já jen doprovázela na Hůrku, protože jsem tam sama chodila s Fanynkou pro atb. Ale asi bych tam s nimi chodila i bez Fanynky. Asi by bylo lepší brusku oddalovat, dokud to půjde. I Věrka psala, že někdy mu ta bruska nesedne a přestane jíst. Někdy je to bez problémů. Ferdíkovi dělali brusku při první návštěvě a to bylo bez následků. Po třech týdnech znovu a to přestal jíst. Kolegyně v práci mi včera říkala, že byla jednou u dentální hygienistky a přestože jindy u jiných jí nic nebylo, tak po této návštěvě ji tak bolela celá hlava, že to bez prášků nedala. Jste hodní, že na Ferdíka myslíte a držíte palečky i pacičky :)
    15.11.2019 17:29Marcelka52
    Ahoj holky,

    chtěla bych dát bráškovi k vánocům taky králíčka. Hodně se stará o toho mého, tak aby měl svého parťáka. Myslíte, že by se dva kluci snesli v jedné kleci?
    A našla jsem takovou dřevěnou klec pro králíka.
    Máte někdo svýho ušáka v dřevěném pelíšku? Bojím se, aby ho nerozhlodal. Děkuju
    15.11.2019 18:43Alpa
    Dva v jedné kleci = problémy ! Raději si to nastuduj, aby nedošlo k rozčarování.
    15.11.2019 22:25georgina
    KAK, tak na Ferdíka i na Věrušku.. hlavně aby se Ferdík držel
    16.11.2019 09:24ctulka
    Ahojky. Vím,že jsem před nedávnem vznesla dotaz na názor nebo zkušenost králíček verzus kočička. Bobek má 5 let a Felix 6let. Ale vnouček má silnou alergii na kočky.A tak bych si jej vzala. Nevím jak to udělat.Snažíme se to oddálit,co to půjde,ale musím mít nachystaný plán,jak to udělat. Děkuji a omlouvám se. Třeba se tu mezitím našel někdo se zkušeností
    16.11.2019 09:49Daniberu
    ctulka: Já mám obavu, že ty zkušenosti jsou opravdu nepřenosné :(. U někoho to funguje bez problémů a výjimečně se i kamarádí, ale asi nejběžnější a přijatelná je dost častá situace, kdy tak nějak koexistují a nejsou mezi nimi žádné větší rozepře. Vyloučit ale situaci, kdy si "polezou na nervy" a králíci, nebo kocour budou "zlobit", tj. značkovat, "fackovat se" apod., nemůžeš. Proto bys asi měla mít připravený krizový plán, kdy budeš mít možnost je alespoň v době, kdy jsou bez dozoru, rozdělit. Je to ale jen můj, možná přehnaně pesimistický a opatrný, názor. Držím palce, aby ti vyšla nějaká z těch dvou lepších variant.
    16.11.2019 10:40Veronika5
    Marcelka: V žádném případě v jedné kleci, a u dvou kluků je pravděpodobné, že se nesnesou ani volně v místnosti. Jedině samec plus samice a jednoho (asi samce) nechat vykastrovat. A i pak můžou být problémy. Já mám posledně jmenovanou dvojici, běhají spolu volně po bytě a máme dvě klece, kam si můžou podle libosti zalézt, a v případě potřeby je možné každého zavřít zvlášť. Do jedné klece bych je spolu fakt nezavřela. Jako mrňata mi samec samici napadl, asi si ji spletl s jiným samcem, a měla bys vidět, jak potom vypadala - asi čtvero kousanců na zádech, jeden velký na noze, jeden na očním víčku, oko naštěstí přežilo. Přišli jsme domů a na podlaze chuchvalce chlupů. 14 dní na atb, aby se vše dobře zahojilo. Tak takhle by asi samec naložil s jiným samcem ve svém teritoriu.
    Dřevěnou klec bych nedávala, asi by dlouho nevydržela - nám chodí hlodat i lišty od plvoucí podlahy, a poslední dobou má samička tendenci okusovat barvu z topení. Házíme po ní papírové kapesníčky, tak snad se to odnaučí ;).
    16.11.2019 11:59Honzus
    Ahoj, chci se zeptat co dělat se zakrslou králicí. Krom toho, že se veškerého kontaktu s námi bojí (máme jí přes dva měsíce) a doslovna před rukou utíká, tak na mě začla i nově vyjíždět. Zrovinka dnes mě pokousala a tohle chování opravdu nehodlám tolerovat. Abych to uvedl na pravou míru, Judy je dost zvědavá, leckdy za námi chodí a pamlsky nám jí z ruky (při tomto jsme dovoleni jí trochu pohladit, ale ne moc). Dnešní výpad nebyl pod nějakým strachem, samozřejmě jsem byl s rukou dost opatrný. Nevím, co to do ní vjelo. Aktuálně jí je 8 měsíců. Děkuji za případné rady. Honza
    16.11.2019 13:12leprechaunek
    Honzus: zaprvé máte vzteklého puberťáka, cca do roka to s ní snadný nebude nejspíš vůbec. Zadruhé, proti všeobecně rozšířeným pomluvám, samičky bývají daleko větší s prominutím svině, než samci :-D Jestli není kastrovaná, zvažte kastraci. Není to "samovolné řešení" všech problémů, ale přesto ji to může dost zklidnit.
    K tomu zbytku: "nehodlám tolerovat". Hele tenhle přístup si nejlíp vymažte ze slovníku. S králíkem násilím a tresty nic nespravíte, tím spíš s nas*anou samicí. Králíci se toho moc naučit nedokážou, a nějaká racionální výchova na ně v podstatě nezabírá.
    Co zabírá: identifikovat, co to zvíře děsí nebo dráždí, a tyhle podněty omezit. Ono většinou cesta do stavu, který máte vy, nevede přes svinské zvíře, ale přes nezkušenost nebo nepochopení páníčků :)
    Zkus napsat, jak ji máte "ubytovanou", jaký má režim (pouštění atd) a v jakých situacích vyjíždí. Z toho se dá radit, co a jak, aby se to zlepšilo :)
    16.11.2019 13:28Honzus
    leprechaunek: děkuji za rady :) fyzické tresty samozřejmě nedělám a ani nehodlám začít. Občas má ale i kontakt s jinými osobami a nechci aby na ně v případě nějakého podnětu vyjela. Myslím, že se Judy nejvíc bojí právě toho kontaktu s námi. Dnes jsem jí chtěl zkusit pohladit po tememi hlavy a opatrně jsem k ní šel rukou, tak aby jí mohla zaregistrovat. Nevím, jestli jsem udělal něco špatně, ale skončil jsem s rafancem.

    Podmínky ma myslím dobré: 120cm Casita, na volno puštěná do chodby a přes dozor pak i po celém bytě. Krmím V-S Cuni dle dop. dávkování a dávám kvalitní seno + občas mňamku.
    16.11.2019 15:08leprechaunek
    Honzus: já jsem třeba zastáncem adekvátních trestů... když pes rafne, tak mu deset minut nevysvětlovat, že má být hodnej pejsek, ale jednu mu bleskurychle lísknout. Klasické podmiňování, žádné krvelačné týrání. Ale právě králíci tohle fakt neumí...
    Každopádně obecně málokdy koušou ze zloby, prostě opravdu odmalinka zlej králík je jeden z pár stovek... většinou koušou ze strachu nebo v obraně. Úplně klasická je teritoriální agrese v kleci... páníček šáhne dovnitř, vždyť přece nic zlýho nedělá, a už mu visí králík v prstě. To prostě dělají, můj králík si brání i svůj kobereček uprostřed pokoje :))) Řešením není být na něj naštvanej a "vychovávat" ho, ale nešahat mu tam :)))
    JInak představa mazlivých přátelských králíčků je něco jak v tom vtipu - "to bylo demo, blbe..." Jsou fakt od přírody mazliví králíci, ale moc jich není... a jinak i takové průměrně kontaktní a nezkažené zvíře si zvyká na páníčky a nějakou "blízkost" poměrně dlouho, včetně toho hlazení. Spíš v řádech týdnů, nebo spíš tak 1-3 měsíců...
    Takže jako první rada by asi bylo prostě ji nechtít hladit :) hlavně ji nehladit z výšky... ti králíci jsou kořist velkých ptáků, že, co si má chudák králík myslet, když po něm člověk ze dřepu natahuje pařát :))) to trošku přeháním, ale prostě ti králíci, hlavně z počátku, můžou fungovat i jinak... :) na pouhou společnost u nich na zemi, na mluvení... králíci jsou společenští tvorové, ale trochu jinak, než si lidi myslí - oběma samcům vždycky stačilo, když jsem s nimi byla v místnosti, sem tam na ně promluvila... časem jsme si vybudovali "mazlící rituály", kam se bobani uloží nebo usadí a vyzývavě po mě čučí, když mají náladu na mazlení :-D a jako funguje to, když za nimi pak přijdu, natáhnou se za rukou sami a chvilku se nechají hladit... a pak si jdou po svých. Pointa je, že to je třeba jednou denně, a jinak mě nepotřebujou vidět jak je den dlouhej :)))
    To píšu asi hodně kostrbatě, ale prostě ve vašem případě bych asi řekla trávit s ní co nejvíc času, ale "bezdotykově". Nechat ji, ať je ve vaší společnosti, ať si opravdu zvykne, že jí nikde od nikoho nic nehrozí... chcete být s ní, tak si k ní sedněte na zem... třeba přijde za vámi, ale když ne, je to oukej... a prostě to na nějaké hlazení ani moc netlačit :) s tím, že buď se to zlepší časem, nebo si budete muset zvyknout, že máte parťáka, a ne mazla :))
    16.11.2019 15:32Marcelka52
    Holky díky moc za rady. Asi zkusímě mít králíčky každého v jiné místnosti, aby se nepotkávali.
    Holky, jak řešíte binec okolo klece? Mamka je z toho docela rozmrzelá, bobky, seno, chlupy lítají na všechny strany. Proto jsem chtěla koupit něco co má ze tří stran stěnu, aby ten binec nepadal ven. :(
    16.11.2019 21:18georgina
    Marcelka52, asi bych dávala pozor abys tu klec moc nezavřela.. ušák nerad průvan, ale taky nerad vlhko.. aby se mu do kožichu nedaly plísně.. nevím co chceš kupovat..
    Měla jsem 4 ušáky, chodili na záchodek poctivě, ale občas bobek a seno prostě po bytě byly.. to je o tom že je doma zvíře.. to nebude sterilní prostředí.. to se mamince pokus vysvětlit.. u nás to bylo po bytě, protože to ještě roznášely psiny :-D Můžeš maximálně mamince slíbit a starat se o pořádek kolem..
    - - - - -
    leprechaunek, ani psovi bych nelískla.. proč.. když se vychovává pozitivní motivací, je to daleko lepší metoda.. tři pejsci doma a ani jednoho jsem lískat nemusela :-D
    16.11.2019 22:06leprechaunek
    georgina: já klidně jo. Pes "mít problém" s čímkoliv může a já se nad tím zamyslím, ale zubama v mojí ruce mi to prostě vysvětlovat nebude. Tečka.
    My měli psa poměrně dominantního a navíc pacholka :-D Takže sem tam třeba něco ukradl a rozkousal... a při snaze mu to vzít mi otiskl zuby. Jo, jasně, měla jsem ho to nechat dožrat, já vím :))) Ale v takový chvíli mi veškerá pozitivní motivace může, tohle si prostě vyřizuju na místě a fakt se za to nebudu ještě omlouvat ani jemu, ani veřejnosti. :-D
    16.11.2019 22:43georgina
    leprechaunek, já neříkám aby ses omlouvala :-D jen je fakt že jak psa socializuješ takového ho máš.. já i s bílýma holkama chodila do školičky, jsou zlatíčka, poslouchají a staší málo.. opravdu udělají co chci.. naučili mě pozitivní motivaci a přemýšlet po psím. Clověk chce psa polidštit a diví se že pes neví a je nejistý.. ale je na každém.. já ani děti lískat nemusela :-) je to v každém z nás jakou vysílá energii :-) u nás se snášela i zvířata všechna do kupy.. nebyl nikdy problém.. :-) a jsem za to vděčná :-)
    16.11.2019 23:07leprechaunek
    georgina: :))))))))) Zkus poradit tomu Honzovi... Jemu jsi nenapsala ani řádku. Já s deset let mrtvým psem fakt radit nepotřebuju :))))
    16.11.2019 23:46Merlouska
    leprechaunek: jak pises, ze kralici neumi to podminovani.. ja si teda nejsem jista, jestli uplne dobre chapu, jak to mas na mysli, ale mne prijde, ze minimalne nekteri to teda chapou... takove to, ze vi, ze delaji neco, co nemaji (protoze jsem jim za to predtim nejakym zpusobem "vyhubovala"), a kdyz se k nim behem provadeni te neplechy otocim nebo se zvednu, tak zdrhaji, pricemz kdyz delaji neco jineho nebo jsou jinde a ja se zvednu, tak je jim to putna, cili rozlisuji situace, kdy je zle a kdy ne...
    Nebo je to neco jineho nez o cem mluvis?
    17.11.2019 07:49claudie
    Georgina; naprosto s tebou souhlasim...vw vsem co jsi napsala 😇 zviratka jsou vtelene duse...ktere nam prichazi na pomoc i pro pouceni...a nas lidi uci myslet jejich reci
    - - - - -
    ...a slyset rec jejich duse...a kralicci obvzlast...jsou to andelska stvoreni...kteri nas uci pracovat s nasi energii..a mluvit s nimi dusi...tak jako oni mluvi s nami..abychom to umeli s i s pejsky a jinymi zviraty i s lidmi..
    - - - - -
    Honzus; za 30 let chovu kralicku jsem presvedcena...ze nejrychlejsi zpusob napojeni se na Judy dusi bude...byt s ni v souladu...pobyvat v jeji blizkosti...nacitat jeji energii.a pamlsky ji davat z ruky a lehnout si na zem....
    - - - - -
    Musis se snizit na jeji vnimani sveta...kouse a bojuje s vami..protoze vas vidi jako obry..a nema k vam jeste duveru...duvera se u ktalicka buduje na nejcistcim a nejspravedlivejsim principu
    - - - - -
    ...a to s cistou laskou...ona pochopi ...ze ji milujes...a to ze ti veri ..poznas podle toho...ze te uz nekousne...a sama pribehne k tobe....jakmile te uvidi...jedinou vyjjimkou je situace...kdyz ji rukou odeberes papani...nebo sahnes do jejiho prostoru...
    - - - - -
    Ovsem ma to jedno uskali..pokud si ziskas plnou duveru kralicka...je treba ho chranit...a to dusledne...kralickovi zmizi duverou pud sebezachovy...a dojde snadno omylem ke zraneni...budes ho mit pod nohama stale...
    - - - - -
    A je treba pak kralicka chranit i pri kontaktu s lidmi...aby jim omylem z nevedomosti ..nevyskocil z naruce...nebo mu jinak neublizili...a uvedomit si ze do prostoru Judy nesmi navstevy..ublizuje ji to stejne jako kdyz nekdo vstupuje do tveho prostoru doma bez pozvani...
    - - - - -
    A jeste maly detail..pokud jsi Judy ubytovak v chodbe...kudy vsichni prichazi...uvedom si ze chodbu prijme jako svoje uzemi...a vsichni kdo vstupuji...jsou pro ni vezrelci..kralik neni predator...naopak...tudíž jedinou obranou jsou pak kousance.nehlede ..na stres ...ktery ji to zpusobuje a muze koncit nejakou nemoci....
    - - - - -
    http://www.kralici.cz/alba.asp?mode=edit&uid=11804&id=24907
    17.11.2019 09:14ctulka
    Honzus My už máme 3. králíčka a nikdy nebyl problém, ale museli jsme si na sebe zvyknout a vymezit pravidla. To znamená,když jsme si jej donesli domů,tak z počátku byl v menší kleci a měl krabičku u klece,aby se mu do ní lépe lezlo a cítil větší bezpečnost. Asi po týdnu jsme mu nechávali otevřenou klec,aby si sám zvolil,kdy chce ven zkoumat okolí. Králíčci jsou zvědaví,takže to zase tak dlouho nebylo. Ale já si co to šlo sedla k němu,mluvila na něj,četla si a pod. Aby jsme si na sebe zvykli. Potom mu dala opatrně ruku,aby si ji mohl očuchat, časem mu dala pamlsek,ale z počátku na zem vedle sebe. Náše zkušenost je,že samičky byly víc teritorialní,do klece mne sice pustili,ale musela jsem je jednou rukou držet a druhou čistit. Pokud jsem jim po dobu čištění zabránila skočit do klece, dávaly to jasně najevo. Ted máme Bobka a tomu je to jedno. Skočí si taky do klece,ale nemusím jej držet, klidně přihlíží. Sice to tu píši rozsáhle,ale snad mi to tu odpustí. Ale i Bobek nikdy na nikoho nevyjížděl,ale posledně,jak jsem měla doma vnoučka, tak přišel s tím,že na něj Bobek vyjel a otiskl zoubky. Takže poznatek, cítil ohrožení, takže proto vyjel. Od té doby se nám schovává za křeslem a přiběhne až odpoledne. Vždycky jsem ho ale zavřela, protože máme vypozorované,že celý byt bere jako své toritorialum a lekne se a proto vyskočí,když kolem něj přejdeme. Zdá se mi,že to zabírá. Ale večerní mazlení nebere konce.
    17.11.2019 09:56Alpa
    Já mám druhou samičku a opět kámošku. Kousání neznám ani u jedné a ani problém s úklidem ,,králičího bytečku". První holka byla od prvního dne doma v naprosté pohodě, druhá je půlroční, z králikárny a trvalo jí to asi tři dny. Já tady bojuji za samičky :-) ! Záleží na nátuře zvířátka. Hlavní je získat důvěru a je vyhráno. Držíme pěsti, ať Judy brzy pozná, že jí nikdo neublíží a zuby si šetří jen na seno !
    17.11.2019 10:18Redyt
    Ahoj všem
    máme 5timěsíčního mazlíka Tedíka a dnes ráno, když jsem si s ním hrál, mi několikrát šel na ruku jako by to byla samicka a chtěl a dělal víte co. Poprvé jsem ho slyšel mrouskat a kastrovaný není. Má někdo podobnou zkušenost? Případne jak mu pomoci?
    17.11.2019 10:35Alpa
    Redyt - začíná puberta. Pokud by to bylo neúnosné, tak by mohla pomoci kastrace. Králoši jsou sexuálně hodně aktivní zvířátka :-)
    17.11.2019 10:37Alpa
    P.S. - někdy pomůže plyšák - jako náhrada za partnera
    - - - - -
    pro Redyt
    17.11.2019 11:06jana53
    Honzus _ ta chodba vazne neni dobry misto: je tam izolovana, zrejme tam je dlazba, nebo lino a muze mit z toho votlaky - pozor na to. bylo by lepsi umistit ji nekam, kde se nejvic "bydli", aby mohla vsechny pozorovat a zvykala si. jako trest se mi osvedcilo placnout dlani do podlahy, nebo tlesknout. pripomina to rozzlobenyho kralika. jestli je, ale, placha, tak se to delat neda. kdyz kralik dela neplechu a neda si rict, jemne ho prstama kousu no zadni nohy. jednak to lechta a jednak ma strach vo achilovku. vetsinou zdrha a vykopava, aby nepriteli dal pecku cenichovku.
    co se klece tyce, to radit nemuzu. vsichni moji kralici znali klec jen z filmu. kdyz se pacholkovi hrabu v nocniku (sedi vedle a cpe se), pokukuje, co blbnu, proc seru stary bobky a hbite mi upece cerstvy.
    nejlepsi je, kdyz ma svuj koutek, ale muze smejdit alespon po jedny mistnosti. je to nesikovny, kdyz clovek dela neco na zemi, protoze asistujou (vsichni mi to delali) a velice efektivne prekazej. ale to patri k souziti. prave ta velka zvedavost kralika primeje k blizsimu kontaktu. to, ze ja neco skladam, nebo presouvam je proste k nevydrzeni, musi prijit a vsecko zkontrolovat, pripadne ze zapojit. kdyz k tomu dostane nejakou jednohubku, nezbavis se ji. pri tom ji muzes trochu pohladit, vodstrcit atd., aby si zvykla na dotyk. chovej se jako tolerantni kralik: chvili prekazet, pak trochu postouchnout, pohladit, ale nezvedat a nemanipulovat s ni. brzo zjisti, ze ses vlastne takovej neskodnej trouba, kterej si necha sebrat jidlo a dokonce podrbe, nebo pohladi. udelej si na zemi pohodlny hnizdo, tam si cti, nebo neco a kdyz budes u toho treba chroustat jabko, tak to nevydejcha.
    - - - - -
    Honzus _ oprava: stary bobky neseru, ale zeru :-p
    17.11.2019 12:05Redyt
    Alpa - plyšáka jsme nasadili do akce dopoledne, tak uvidíme. Diky za info
    17.11.2019 12:10Alpa
    To jabko je super. To opravdu vystřelí ať už je kdokoli ... Možná by to byla cesta :-) A to.že se motají pod nohama, je taky pravda (občas nehoda - nakopnutí, ale tomu se úplně nedá zabránit ...), jsou šíleně zvědaví :-)
    17.11.2019 21:22KaK
    rega, georgina, claudie, janulaol…: Tak Ferdík zase stávkuje, v pátek přestal jíst. Panu K. se ho večer podařilo dokrmit (20 ml), včera byli na Hůrce (podpůrné léky a na bolest - klasika), večer ho p. K. 3x po dvou hodinách dokrmil, dneska zas na Hůrku a to si ho tam nechali celé odpoledne, že mu dají infuzi a budou ho dokrmovat. Zítra odpoledne jsou objednaní na kontrolu k dr. Sekyrové a možná bude i bruska (kouzelník by byl lepší)
    - - - - -
    daniberu
    17.11.2019 23:43EddieNK
    Chci se zeptat.. Náš králík vydává občas divné zvuky něco jako kdyby pšikal co to je je to normální??
    18.11.2019 08:00Králiček Chloe
    Zdravím, dnes ráno jsem dala svému králíčkovi (samice) snídani (jablko, malý kousek salátového listu - má je moc ráda), ale nespapala to, ani se za mnou nepřišla mazlit do postele, což dělá jinak každý den. Seno nevím jestli papá, musela jsem odjet do školy. Bobky jsem v zachůdku viděla, ale Chloe jen leží a k jídlu si sotva čuchla. Je asi 3-4 týdny po kastraci, ale po ni jedla normálně, takže tomu nedávám velikou váhu. Napadlo mě jestli by ji nepomohl Bio-Lapis? Vím, že když králík nejí je to nebezpečné, ale zase jestli ji můžu pomoct doma tak bych radši, než ji brát k naši veterinářce, asi každý kralik to špatně snáší, hrozně se vždy bojí a přepravku nemá ráda. Samozřejmě pokud nebude jiná možnost tak pojedeme hned. Prelečená je na mor, myxo. A na kokcidiozu taky, do vody přidáváme i acidomit. Děkuji za odpovědi. Bojím se o mého úšáčka. :,(
    18.11.2019 12:04rega
    veterinar, cim skor. moze mat nafuknute bruskobalebo upchate creva ( napriklad chlpmi). z popisu sa toho moc odvodit neda, ale neriskovala by som. Kralik musi jest a bobcit, ak nieco z toho nerobi, treba hned riesit. Obzvlast ak je apaticky..
    18.11.2019 12:23ctulka
    Králiček Chloe na nic nečekat a co nejdřve jit k vetovi. U králíčků je to nutnost. Zjistit,co se děje.
    - - - - -
    a pokud nejí ,tak to je špatné. U králíčků jde všechno jaksi rychle,proto píši HNED VETERINA
    18.11.2019 14:19georgina
    leprechaunek :-D pořád stejná :-) já vím proč sem nechodím už leta :-D jen snad pro osobní zprávičky od lidí které mám ráda.. bylo to tady super.. Kdysi.
    18.11.2019 15:12Honzus
    Ahoj, děkuji za rady a určitě se jima budu řídit :-) V chodbě sice je, ale já zde mám i pracovnu, tzn. jsem zde víceméně po práci furt :-) Navíc je v chodbě asi teplotně nejoptimálnějc a pravda, je zde dlažba, ale jinde jsou plovoučky. Je to potom takový rozdíl? :-)

    Každopádně na ní teď nebudu sahat, když má náladu tak za mnou chodí a vždy jí za to odměním :-) Ještě jednou děkuji.
    19.11.2019 13:01claudie
    Georgina: jsem rada ze jsi tu stale i ostatni fajn holky, ktery s laskou pisi do diskuze a zalezi jim na rychle pomoci usakum a ne na sebestrednem nazoru , pres ktery nejede vlak :)
    - - - - -
    Honzus: na dlazbe by nemelo lezet zadne zvire...hrozi podchlazeni...a ted v obdobi oslabenych ledvin obvzlast. Porid Judy do chodby koberecek...bude na nem i odpocivat...
    19.11.2019 13:07Merlouska
    a ja jsem zase rada i za lidi jako leprechaunek, protoze i kdyz mozna nekdy diskutuje ostreji, coz citlivejsim jedincum zrejme nedela dobre, tak jeji rady a informace jsou zpravidla taky dost uzitecne. To, ze se neshodnete v nazoru na neco, prece neznamena, ze na ni budete utocit. Vsak je normalni, ze na vychovu ci stravu muze mit kazdy jiny nazor. Tak proc se kvuli tomu tvarit urazene?
    19.11.2019 18:23jana53
    Honzus _ zajed si do holesovicky trznice, je tam hala s kobercema. mivaji dlouhy pruhy umelejch jemnejch plysaku za par supu. kdyz to pocura, daji se vymachat ve vane, voda brzo vytece
    19.11.2019 21:13rega
    tip, co si priat pod stromcek : https://www.mujkoberec.cz/butter-kings/267722-textilni-rohoz-nice-back.html
    19.11.2019 22:28Merlouska
    rega: ju, to je hezky, kdyby to bylo z nejakeho rozumnejsiho materialu, tak to poridim kralici na valeni se :-D
    19.11.2019 23:04claudie
    Merlouska: nikdo na leprechaunek neutoci...dle meho nazoru utocit a sejmout komentarem kazdou myslenku, ktera se neslucuje s jeji...je prave vysada leprechaunka...a nikdo nekomentoval jeji odborne rady k chovu kraliku , ale zpusob
    - - - - -
    jakym se vyjadruje. A me pisi do soukromych zprav novacci, kterym leprechaunek...slusne receno neomalene ..vyprasi kozch ...avsak kazdy ma strach o toho sveho usaka a rozhodne nepise do diskuze proto, aby si zde nechal vynadat
    - - - - -
    Rega: to je pecka koberecek...cela Jessika ;)
    20.11.2019 01:13leprechaunek
    Merlouska: my si s Georginou v klidu povídáme po zprávách :)
    Víc tady ty kecy řešit opravdu nebudu. :)
    - - - - -
    Jinak za poslední rok tu mám 30 příspěvků, polovinu po smrti Věrky. Kdo si myslí, že sem chodím nadšeně stírat nováčky, ať si tu zášť klidně užije...
    20.11.2019 05:47Lindaduskova
    Zdravím slečny, potrebuju pomoc! Mam 3,5mesicniho zakesleho beránka, je ještě dost maličký. Má cca ani ne 1kg.. a 2 dny zpět mi lékař predepsal silný antidepresiva, po kterých jsem slušně mimo.. a mam problém rozlišit sen a realitu. No a jde o to..večer mě vzbudil králík, ze v kleci běhal atd, nic neobvyklého, tak jsem si rozsvitila a uklidnila ho trosku a všimla jsem si, ze byla v kleci 5kč mince?? Netuším jak se tam dostala,každopádně ráno jsem si nebyla jistá, jestli tam vážně byla nebo ne a zdálo se mi to. Každopádně ráno už tam nebyla. Myslíte, že by byl kralicek schopny minci spolknout nebo rozkousat? Jak by se to projevovalo? Ale jak říkám..je to vážně ještě prcek a myslím, ze by se mu to do krku ani nevešlo, ale třeba se mýlím...
    20.11.2019 08:58rega
    Lindaduskova: rozkusat urcite nie, to by si vylamal zubky, prehltnut.. neviem, myslim,ze je na to ta minca moc velka. Kebyze chces mat istotu, musis s kralickom na rentgen, ale ak sa chova ako normalne, tak asi nebude dovod.
    20.11.2019 09:20Alpa
    Lindaduskova - to by nejedl, je to hodně tvrdé, velké a bez chuti. Myslím, že můžeš být v klidu. Pravděpodobně se ti to jen zdálo, nebo je pětikoruna někde zasunutá .... Pro klid bych zavolala na nějakou veterinu, kde rozumí králíkům a zeptala se na názor
    20.11.2019 11:22ctulka
    --------------------------------------------------------------------------------
    Králiček Chloe dej nám tady zprávu, jak jste dopadli
    - - - - -
    Holky, myslím si,že tady máme právo diskutovat všichni. To neznamená ,že se budeme navzájem osočovat. Ale pokud s tím nesouhlasíme, pište si do soukrommých zpráv
    - - - - -
    Tak dávám zase novou zkušenost s Bobkem. Včerá mi spadla na zem pastelka,čerstvě ostrouhaná.A ten náš zvědaveček hned zmerčil a jal se ji sežrat.Takže .špičku tuhy a část dřeva stačil spořádat.Dneka je ok,takže snad bez následků. Proto to tu ale píši,kdyby tu někdo řešil stejnou věc.
    20.11.2019 12:29Lindaduskova
    Teď jsem přijela z práce a běhá tady jak pomatenej. Skáče atd, tak snad dobrý, nejspíš se mi to jen zdálo. Je to moje první zvířátko tak plaším :D
    Dekuju moc :)
    20.11.2019 13:57jana53
    Lindaduskova _ tak vidis, bura by vazne asi nespolknul. davej pozor na umelohmotny veci (pytliky, lino, polystyren atd.) to radi kousou a mohly by se mu ucpat streva. a hlavne bacha na kabely: prekousne ho v mziku a muze dostat pecku. at se dari. kdyz tak se prihlas, at se ti daji posilat i soukromy zpravy
    20.11.2019 18:42PetraPetra
    dobrý den, na Vánoce budeme mít doma králíčka. Potřebuji vědět, jak vysokou ohrádku mu máme pořídit, aby z ní nevylezl, přitom abychom mu mohli umožnit větší, ale kontrolovaný, výběh než jen v kleci. děkuji za informaci.
    20.11.2019 18:46Králíček Daisy
    Ahojky,prosim,mam dotaz,mam doma králíka rex beranka,je to zlaticko,strašně rychle se naučil na wc.Ale poraďte prosim,uplne jakoby vsee zapomel a čura v kleci jak do wc,tak i za svou boudičku a jakmile ho vytáhnu probehnout,dělá jednu louzi za druhou.Vzdy to po nem utřu a kapesnik mu hodím do wc,ale dělá to pořád.Děkuji moc
    20.11.2019 19:17jana53
    PetraPetra
    https://cestovani-se-psem.heureka.cz/kovova-ohradka-tommi-pro-stenata-nebo-kraliky-6ks-63x80cm/
    neco kolem 60cm minimalne, skacou dost vysoko. klec vazne nepotrebujes, tohle je lepsi. tady v e-shopu mivaji i jednotlivy dily (momentalne to tam nevidim). taky se da koupit zahradni https://www.obi.cz/dratene-a-pletene-pletivo/dekoracni-pletivo-poplastovane-90-cm-x-10-m/p/4535944 ale je mekci, muselo by se trochu vyztuzit a ma vetsi diry - spis se hodi na zahradu, nebo pridat k tomu kralicimu, aby bylo vyssi. klasicky kralici na kralikarny nebrat, muselo by se dat na ramy, jinak se s tim neda manipulovat.
    ta vohradka neni moc velka, ale kdyz se rozlozi do rohu (ze bude tvorit jen predni stranu), mela by stacit
    20.11.2019 19:53PetraPetra
    děkuji za odkaz na ohrádku.
    Ještě se chci zeptat, jak velký záchod králíčkovi pořídit. Je lepší na začátku menší, rozkouše ho? a pak časem pořídit větší?
    20.11.2019 20:06jana53
    PetraPetra _ nerozkouse. lepsi je rovnou vetsi, at ma pohodli.
    20.11.2019 20:22PetraPetra
    a jakou velikost? bude stačit tento? https://obchod.kralici.cz/p4500-tommi-rohova-toaleta-vel-m.aspx
    20.11.2019 20:38Simi3
    PetraPetra: Ten je maly. Urcite porid nejaky vetsi, ten pro kocky.
    Jeste k te ohradce - kdyz byla Ferinka mladsi, porad mi ohradku preskakovala, a to byla min. 75 cm vysoka. :) Takze i s timhle bych radsi pocitala, mozna budes k te ohradce potrebovat jeste sit, ale uvidis, Ferca byla celkove az moc zlobiva... :)
    20.11.2019 20:49Marcelka52
    Ahoj holky,

    hele jak moc dáváte králíčkovi granule? Já tomu mému kupuju Verse laga a on se snimi cpe víc jak senem. 8kg pytel snědl za ani ne dva měsíce. Kolikrát má ráno prázdnou misku, tak jdu do školy, že mu dám až odpoledne a on mi pak sní na posezení přes půl mističky, jako by celý den nic nejedl.
    20.11.2019 21:11PetraPetra
    Simi, jaký bys mu pořídila z nabídky zdejšího eshopu? vůbec nevím... máme menší klec (80 cm), přes zimu bude v ní (když nebudem doma), v létě bude na balkoně s větším výběhem.
    20.11.2019 21:17Dreams
    Ahoj,
    Mám dotaz ohledně mého zakrslého králíčka teddyho (3 a půl roku). Dnes byl venku na zahradě a choval se jako každý den, běhal a vypadal šťastně.. ovšem za jeden den vypil skoro celou napáječku s vodou. Normálně naopak nepil skoro vůbec.. napadlo mně, jestli to není tím, že už nedostává trávu a nemá tedy živiny z ní, ale že by pil tak přehnaně kvůli tomu? Navíc co se vrátil z venku, tak sedí buď u napáječky a pije a nebo sedí na záchodě.. občas si i lehne..Dotaz už jsem sem psala asi před měsícem. Přemýšela jsem, jestli s ním raději nezajít k vetrinářce, ale za dva dny už byl zase jako normálně a skoro nepil.. teď to má opět zpátky.. Jestli máte někdo nějakou zkušenost s nadměrným pitím, tak dejte vědět. Děkuju moc za všechny rady a přeji hezký den.
    20.11.2019 21:28KaK
    PetraPetra: Mně se nejvíc osvědčila tahle toaleta https://obchod.kralici.cz/p184-savic-toaleta-flappy.aspx , ale nevím, jestli se ti do té malé klece vejde.
    - - - - -
    Dreams: Asi jako první by mě napadlo, že se nachladil a prostudil si ledviny. K veterináři bych zašla a nechala ty ledviny vyšetřit. Zvýšené pití se vyskytuje taky u nemoci zvané encefalitozoonóza, ale tam je to dlouhodobější, ne takhle jen na pár dní.
    20.11.2019 21:36Merlouska
    PetraPetra: moje ohadka ma 75 cm na vysku a kralice z ni zdrhala. Takze bud jeste vyssi (asi uz jen domaci vyroba, myslim, ze takove se uz neprodavaji), nebo musis vymyslet i nejakou "strechu".

    Zachod - zkopiruju jeden ze svych starsich prispevku:

    Zkus nejprve vetsi zachod, doporucuju i pokud mozno vysoky a s okrajem - kralici maji nekdy tendence zvednout prdelku tak moc, ze u nizsich zachodu pak stejne nacuraji pres okraj. Ja mam treba pro (2,25kg) kralika tohle (koukej hlavne na rozmery, konkretni wc neni podstatny):
    https://www.akva-exo.cz/detail/pro-kocky/zachodky/bez-krytu/10234/ - wc de luxe, kralici by se do nej vesli i dva, kdyz hrabe, tak to tolik nelita ven, nema sanci precurat pres okraj, protoze je vysoky
    https://obchod.kralici.cz/p1475-toaleta-jerry.aspx - prakticky totez co vyse, jen o malinko mensi
    https://www.akva-exo.cz/detail/pro-kocky/zachodky/bez-krytu/9582/ - maly a nizky, takze pouzivam jen jako venkovni
    20.11.2019 21:37rega
    Dreams: suhlasim s KaK, bude to chciet veterinara, z krvi mu zistia, ci si nenachladil ladviny..a uz ho von nedavajte, tieto teplotne soky sposobuju kralikom zbytocne problemy.
    20.11.2019 21:54Simi3
    PetraPetra: Jak pise KaK, ten zachod se mi zda taky v pohode. Nebo porid nejaky kolem techto rozmeru. I kdyz do te 80 cm klece je asi velky...
    20.11.2019 22:10PetraPetra
    jo, do 80 je ten z odkazu velký. Ale třeba do balkonové králíkárny bude na jaře OK. Asi to poznáme, až budeme králíčka mít doma.
    21.11.2019 06:55Dreams
    Děkuju moc. Máte pravdu, už zůstaneme jen u vnitřního venčení a k veterinářce zajedeme co nejdřív, doufám, že to bude jen to nachlazení a nic horšího.. moc děkuju a hezké ráno všem.
    21.11.2019 08:13Veronika5
    Marcelka52: Měla bys mu to dávkovat - záleží jak je starý. Právě proto, aby ti nejedl granule na úkor sena. Z toho jsou pak problémy se zuby (nedostatečné obrušování), s trávením, a tloustnutím. Množství by nemělo přesáhnout 2-3 lžíce na den, pokud není králík úplné mimino. Samozřejmě záleží i na velikosti králíka - pokud máš několikakilového obra, bude to množství vyšší.
    21.11.2019 19:07Dreams
    Hezký večer, tak jsme byli dnes u veterinářky a naštěstí jde opravdu pouze o zánět. Dostali jsme prášky a něco jako antibiotika. Máme to přes víkend, tak snad to pomůže. Jinak radím opravdu všem, co váháji jestli jít nebo nejít k veterináři, raději opravdu jděte. Kdyby se náhodou jednalo o něco vážnějšího, přijdete na to dřív, anebo jako tomu bylo naštěstí i v našem případě si oddychnete a uklidnite se, že nejde o nic vážného. Nezapomeňte, že váš ušák má zdraví jen jedno (stejně jako vy) :)
    21.11.2019 20:24Simi3
    Dreams: To je dobře, že je to “jen” zánět. Držím palce, aby se to zlepšilo! Souhlasím s Tebou, určitě je lepší prevence. Když jsem Ferinku nechala kastrovat, preventivně jsem ji před operací nechala udělat předoperační vyšetření krve. A zjistilo se, že má Encefalitozoonózu, a to nikdy žádné příznaky neměla, takže se na to přišlo včas. Od té doby jsme chodily každý rok na krevní test na tu encefalku. Naposledy jsem jí nechala udělat i celkové vyšetření krve, to dopadlo dobře.
    Proto šetřím na dalšího ušáka, vezmu si ho z útulku, ale hlavně na veterinární péči pro případ nouze. :) Pořídím si ho ale jedině tehdy, když budu vědět, že ušáka celkově zvládnu finančně, chci aby se měl co nejlépe. :)
    22.11.2019 01:15georgina
    Merlouska, ohradky jsou i 90cm vysoke, pro stenata. Mela jsem pro cacorky..
    22.11.2019 14:50Perry
    Potřebuji poradit. Můj spolubydlícímá králíka. Dá se spřátelit?
    22.11.2019 20:43Alpa
    Perry - se spolubydlícím určitě :-)
    23.11.2019 12:17Perry
    Jakože můj kamarád(spolubydlící)ale i tak dík😘😘
    - - - - -
    Můj králík (samec)
    si trhá chlupy,je to v pohodě?
    23.11.2019 22:59Adriana020304
    Dobrý den, potřebovala bych poradit. Mame králíčka 3 roky v domě, většinou byl v pokoji nebo obýváku. Zjistila se u mě silná alergie na jeho srst, proto nezbývá než ho umístit jinam. Myslíte, že by bylo pro kralická vhodné, umístit ho v garáži kde je přeci jen nižší teplota než na kterou je zvyklý?
    24.11.2019 00:20Simi3
    Adriana020304: Urcite to vhodne neni, byl by to pro kralicka teplotni sok a hrozil by i zapal plic. Uplne minimalni teplota by mela byt tak 18 stupnu a vic.
    24.11.2019 07:25Salla
    Adriana020304: mas potvrzenou alergii primo na kralika? Mnohem castejsi je totiz alergie na seno se kterou se da bojovat vhodnym uskladnenim sena. Pokud ovsem alergologie potvrdila kralika, tak mas jen 2 moznosti. Potlacit alergii leky a doufat, ze se to casem srovna nebo kralicka nekomu darovat. Jeho odsunuti pryc je defakto pro nej konec slusneho zivota.
    24.11.2019 11:30jana53
    Perry _ neni to v pohode
    24.11.2019 15:53Amalka117
    Dobrý den, chtěla bych poprosit o radu. Včera jsem si přivezla králíčka z chovné stanice a nechce vůbec jíst (dala jsem jí granulky od původní majitelky) a ani sena se nedotkne. Jen pije, ale nejí. Psala jsem původní majitelce, ale ta s tím prý nemá zkušenosti a mám jít na veterinu. To se mi moc nechce s takhle malým prckem! Můžete mi někdo prosím poradit jak bych jí přiměla jíst? Předem moc děkuji za jakoukoliv radu.
    24.11.2019 18:33rega
    Amalka117: ak neje, dokrmit, ihned a niekolko krat az do doby, nez zacne jest sama. a zajtra zajst na veterinu aj s bobkami ( ak dostatocne dokrmite, budu aj tie) a nechat urobit rozbor na kokcidiozu. plus ak nebude jest, riesit co dalej, ci nedat podporne lieky.
    24.11.2019 20:38Alpa
    Amalka117 - nebyl zvyklý na jiné granule ? Nám dva dny králoš taky stávkoval, ale seno jedl a dnes se granulí nemůže nabažit :-) Pokud je malinký a nemá vyšetření-rozbor, tak veterina.
    24.11.2019 22:31Amalka117
    Dobrý večer, všem moc děkuji za rady. Dala jsem čerstvé seno a přidala trochu sušených bylinek a už papká aspoň to. Tak uvidím zítra jestli ubydou i nějaké granulky.
    24.11.2019 23:05KaK
    Amalka117: Ale ty bobky na rozbor zanes pro jistotu v každém případě, kokcidióza je u mláďat nebezpečná.
    - - - - -
    Amalka117: Asi ta změna prostředí byl pro ni velký stres.
    25.11.2019 08:44Simatko
    Ahoj lidičky, pomoc:
    Moje králinda Žofka má pořád hodně měkké bobky. A to žere jenom seno a granule Versele Laga.
    Mrkev a jablko jí vůbec nemůžu dát. To hned dostane průjem. Tak jsem se rozhodla jí koupit nejluxusnější granule OXBOW, jestli jí to třeba nějak nepomůže. A ona k nim ani nečuchne. :-( Ach jo.
    25.11.2019 10:33vely
    Ahojte poradte co s kralickou nasou, ona neznesie ziadnu podstielku v zachode vsetko vyhadze akykolvek druh, robi to odkedy ju mame teraz v puberte je to horsie, dakujem
    25.11.2019 12:25Alma81
    Prosim mate nejake schudky pro kralicka,aby vylezl z klece?
    25.11.2019 12:28Merlouska
    vely: napada me asi jedine zkusit zachod s rostem, pripadne kastrace (i kdyz tam neni 100% jistota, ze to prestane delat)
    25.11.2019 13:43Sttanul
    Dobrý den,
    od soboty mám cca půl ročního zakrslíka.. Všude se dočítám, že je nevhodný chleba a suchá kukuřice ( u té nemohu najít důvod).. Že má mít stále k dispozici seno, to je jasné, ale co se týče v noci, mám mu jídlo (granule) brát pryč nebo je potřeba aby měl stále misku naplněnou? Děkuji za rady.
    25.11.2019 14:08jana53
    vely _ http://www.kralici.cz/alba.asp?AB vpravo dole mam foto
    25.11.2019 16:08Alpa
    Sttanul - chleba a pečivo určtě ne. Půlročnímu králíkovi stačí 2-3 lžíce granulí denně. Já dávám lžíci ráno, lžíci večer (původní majitelka dávala granule jednou denně). V horní liště je jídelníček, mrkni se tam ...
    25.11.2019 17:28ctulka
    Sttanu granulky na papkání dávám ráno a večer 1 zarovnanou lžíci, jinak dostatek sena,v noci se v něm přehrabuje a a baští. Ted jsme byli 2dny mimo,tak dostal půl většího pytlíku sena pan malina a do něj jsem zahrabala 2 lžíce papacích granulek. protože jsem se bála,že by se nacpal a potom by mu mohlo být špatně. Když jsem měla kukinku i Křupinku, občas jsem jim dala jako pamlsek kousek usušené kůrky chleba, mohli by se po tom umlátit. Bobek ale nedostává,protože mu podom bylo špatně,takže jsme to přestali dávat. Jinak s tím chlebem je to tak,že pokud jsou chováni na maso tak jo,aby přibírali.
    - - - - -
    Alma81 My pokaždé dáváme králičkovi vedle klece krabici,aby se jim lépe odhadovalo,jestli skočit. Takto už mám 3.králíčka a pokaždé se to osvědčilo. A začínali jsme jej dávat do 80 cm klece,aby se nebál a zvykli jsme si na sebe. Potom,jak kousek povyrostl, dostal klec 120cm a zase malou krabičku.
    25.11.2019 20:39jana53
    ma nekdo zkusenosi s podestylkou ASAN? jak se z ni vybiraji bobky atd. pouzivam Cat's Best Öko Plus, se kterou se dobre pracuje, ale zda se mi, ze vodira paty...
    25.11.2019 21:24KaK
    jana53: Jednu dobu jsem krátce používala. Výhoda - měkký, nepráší. Nevýhoda - je všude, bobky a počůrané kousky vybíráš jako popelka (nebo necháš déle a vysypeš celé komplet).
    25.11.2019 22:54Simi3
    jana53: Taky jsem pred lety zkousela ASAN a presne jak pise KaK. Navic ta pomocena podestylka smrdi. Jinak mela Ferinka celou dobu tu Cat's Best Öko Plus, ta je podle me nejlepsi. Hrudkuje, takze to tak nesmrdi a da se to lepe uklizet. A bobky se daji vybirat lopatkou, ktera zachyti bobky a podestylka propadne, takze se te podestylky hodne usetri. Tu lopatku, co jsem mela pro Ferinku v eshopu nevidim, asi ji uz nemaji. Ale urcite se da sehnat podobna. ASAN je sice mekka, coz je vyhoda, ale u te CBOP si nemyslim, ze by tak drela paty. Urcite lepsi nez pelety. Kazdopadne muzes dat do zachoda CBOP a na to seno, takze to bude pro usaka i mekkci. :)
    26.11.2019 11:54KaK
    jana53: Jak píše Simi3, mně doktorka kvůli otlakům taky doporučila na podestýlku dát vrstvu sena. Trochu hůř se to uklízí, ale otlaků jsme se zbavili.
    26.11.2019 14:46Roketlife
    Jak řešíte pelíchání, Roky má hodně hustou srst a některími kartáči to vůbec nejde vyčesat.
    Je možné že při pelíchání se oběvuje změna nálad.
    26.11.2019 14:47jana53
    KaK + Simi3 _ diky za info. ja si hned myslela, ze tam bude naka lecka (docela si ten zakublanej, mokrej blevajz dokazu predstavit). lopatku mam a myslim, ze CBOP je asi nejekonomictejsi podestylka. clovek vyhodi vopravdu jen hroudy a bobky. ani zrnko nazmar ;-p
    docela mi v e-shopu chybi hodnoceni produktu...
    26.11.2019 16:16georgina
    jana53, asan bych nedoporučovala a co vím, nedoporučuje ani vet, někteří ušáci jsou zvyklí ochutnávat podestýlku a v případě asanu to má fatální následky.. jakmile by se octl v bříšku, ucpe a je velký problém s trávením..a může umřít..už několik ušáků co vím na to doplatilo :-( samo že někdo používá a nic se neděje, ale já to riskovat nikdy nechtěla..
    26.11.2019 16:55chovatelka
    jana 53: používám jenom Asan a seno, bobky jsou na hromádce a vyberu je, mokrou podestýlku z rohu taky vyberu a vydrží to měsíc do celé výměny.
    26.11.2019 18:38Simi3
    Roketlife: Linani jsme resily vycesavanim, ktere je dulezite, protoze jak se usak myje, tak spolyka i linajici srst a hrozi ucpane brisko. Takze vycesavat a vycesavat. :) A nemam pocit, ze by zmeny nalad byly z linani. :) Asi mas proste takovyho usaka. :) Ferinka mela taky porad jinou naladu. :) To tak u nekterych usaku byva, to je normalni. Pokud jim tedy zrovna nic neni...
    26.11.2019 18:41jana53
    georgina _ to se u nas delo s kukuricnou podestylkou: vrhnul se na to jak leopard na gazelu. hned to muselo jit pryc.
    26.11.2019 19:00Dreams
    Simi3: Ano, to máš pravdu. Jsi zodpovědná majitelka králíčka, je dobře, že takhle přemýšlíš už dopředu :)
    Nicméně jsem si asi ulevila předčasne.. Králíček dostal antibiotika, že by to mělo pomoci a kdyby ne, měli jsme se zastavit znovu. O víkendu vše vypadalo dobře, pil jen trochu (normálně pije okolo cca 50ml) ale v pondělí už opět začal pít hodně.. dnes dobíral ráno antibiotika a právě ráno v půl šesté jsem koukala, že jen za noc (12h) vypil skoro půlku napáječky (250ml) no a když jsem se vrátila v šest večer domů, koukala jsem, že dohromady za 24h vypil cca 350ml.. což mi přijde opravdu dost - ještě k poměru, jak pil předtím. Plus dostává ještě mrkev a okurku, takže má vodu z toho.. ale zároveň jsem koukala, že má dost mokrou pusu, tak nevím jestli úplně všechno vypil, nebo něco i "vybrindal".. no jsem z toho ted špatná.. doufala jsem, že to bude jen nachlazení.. zítra tedy jedeme v veterinářce znovu, tak uvidíme, držte nám palce ať to dobře dopadne, pak dám vědět.
    Hezký večer všem
    27.11.2019 05:42Lucik96
    Zdravim, prosim pekne o radu. Mam skoro dva roky kralicka. Ted na me znama utoci, ze ho mam mit ockovaneho, protoze pry prenasi tetanus a mohl by pry nakazit jeji neockovane deti. Musi mot nejake takove ockovani?
    27.11.2019 05:52Pavlíček
    A má se kde a od koho nakazit? (ten králík)
    27.11.2019 07:29Salla
    Lucik96: kdyby mel kralicek tetanus, tak je mrtvy. Kralici se ockuji pouze proti myxomatoze a kralicimu moru. Ani jedna z nemoci neni prenosna na cloveka, ale obe jsou smrtelne pro kralika. Ockovani je tedy vhodne, ale jen kvuli zdravi kralicka.
    27.11.2019 08:15lucik96
    Pavlíček: Kralik se nema kde nakazit. Celou dobu neopustil zdi baraku. Krom psu jina zviratka nemame.

    Salla: Dekuji moc. Myslela js si, ze to co tvrdi je kravina.
    27.11.2019 11:58Dreams
    Tak jsme se vrátili od veterinářky.. Kulíška jsem tam nechala a pojedem pro něj okolo 16h.. nakonec to vypadá, že má špatné zadní zoubky (ne přerostlé, ale nějak špatně zahnuté - tlačí mu to do dásně a proto i od včerejšího večera skoro nejedl..) Prý mi to zbrousí a mělo by to pomoct. Tak doufám, že to bylo tím a bude to dobré. Teď na něj budu ty 4hodinky myslet.. okolo 14h mu to zbrousí a pak si ho tam chtěji chvíli nechat, než přijde pořádně k sobě, tak snad vše dobře dopadne, mějte se hezky!
    27.11.2019 12:38Morgan.
    Dobrý den, v poslední době naše králinda většinu času pije, pořád ji vidím nebo slyším zvuk napáječky, k vodě má přístup nonstop. Je to v pořádku?
    27.11.2019 13:11Dreams
    Morgan: Dobrý den, minulý týden jsem řešila stejný problém se svým králíčkem. Pokud toho vypije opravdu dost - raději zajeďte k veterináři.. u nás šlo o nachlazení, dali nám anitibiotika do stříkačky a mělo by to pomoct - pokud tedy nejde o něco jiného. Může to být prý i počátek různých nemocí.. U nás to nakonec dopadlo tak, že měl špatně zahnuté zoubky a musela jsem ho tam nechat a budou mu to brousit.. takže to nadměrné pití měl nejspíše od toho (ale od včera už ani pořádně nejedl)..
    Pokud to trvá delší dobu a vypije toho opravdu dost, raději bych sjela k té věterinářce - ať máte jistotu. Nemusí to být nic a pokud ano, podchytíte to hned v počátku. Budu držet palce, ať vše dobře dopadne :)
    27.11.2019 15:08Morgan.
    Dreams: Děkuju moc
    27.11.2019 20:26Kralik28
    AHoj, chci se zeptat, jak králíčka zaháníte do klece. Náš králíček má klec na zemi a jen otevřeme klec a on vyskočí, ale mám problémy ho zahnat zpátky do klece, když třeba potřebuju nutně narychlo odejít.
    27.11.2019 21:23Simi3
    Dreams: Jojo, snazim se. Sice to bude za dlouho, ale uz ted premyslim, jak se prizpusobim novemu kralickovi. :) A bez kralika se spatne zije... :))
    Držím Kulíškovi palce a budu na něj myslet. Snad se brzy zotavi.
    - - - - -
    Kralik28: Ja Ferinku zahanela do ohradky jedine crockama, ty Ferinka naprosto zboznovala, takze jak citila crock, tak bezela za nim jak silena. :) A kdyz to neslo po dobrym, tak to slo “po zlym” - proste jsem Fercu vzala a dala do ohradky. :)
    28.11.2019 01:27Jolana
    Dobrý večer, mohu králíčkovi ošetřit odřeninu pod bradičkou Betadinou roztokem? Pokud si to olízne,bude to vadit? Děkuji za odpověď.
    28.11.2019 01:42Merlouska
    Ja taky lakam kralika do ohradky na jidlo. Funguje to skoro vzdycky :-)
    28.11.2019 07:31lucik96
    Kralik28: Nas kralicek je nauceny, ze staci jen zatrepat plechovkou, ve ktere ma granule. To pak sedi pripraveny v kleci u misky. Obcas si ale postavi hlavu a musim ho nahanet, aby vubec sel do klece.
    28.11.2019 08:10Janulaol
    Kralik28: u nás je to stejné, jak už tady většina psala, lákám ho na jídlo.
    28.11.2019 08:48claudie
    Jolana: osetrit ranku nejlepe duzinou aloe vera lecivkou...nebo kapnes draci krev...oboji muze kralicek olizovat...a oboji velmi rychle hoji ranky i paty kralicka...uz do druheho dne.
    - - - - -
    Kralik 28: jak pisou holky...na jidlo a pamlsky kralicek funguje :)
    28.11.2019 11:16Simi3
    Jolana: Urcite mu to muzes osetrit roztokem z Betadiny a vody. Redi se 1:10. Kdyz si to olizne, tak se nic nestane, ale at si to neolizuje hned, aby Betadina poradne pusobila. :)
    28.11.2019 15:54Vasek94
    Zdravím všechny, chci se zeptat jak to mate s hygienou kralicka, myslim tim zda jej koupete ci nikoliv. Dekuji
    28.11.2019 16:18Simi3
    Vasek94: Usaci se koupat nesmi kvuli pripadnemu nastydnuti, kdyz to neni vylozene nutne. Kralicek se umyje sam, jsou moc cistotni. :)
    28.11.2019 21:31claudie
    Jolana: jak pise si...lze ranku osetrit i roztokem z Betadiny
    - - - - -
    Vasek94: kralicci se dusledne umyvaji sami a peclive se o sebe staraji.
    30.11.2019 08:50Megg
    Ahoj, prosím moc o radu.. Mé králínce je teď necelých 11 měsíců a včera si asi vytrhala chlupy ze zad, trochu jsem jich našla v pokoji, a na tom místě teď má holé asi dvoucentimetrové místo, které je i červené, jakoby do krve, je to normální? Je to falešná březost? Teď se na to místo pořád nějak dere, a přijde mi, že trhá dál, ale nikam si ty chlupy teda nenosí, že by si stavěla hnízdo... Mám jí to vytrhané místo nějak ošetřovat? Vypadá to hrozně. Děkuji za odpověď
    30.11.2019 10:28jana53
    Megg _ kozni problem - veterina
    neuroza - venovat se ji, nezavirat, nechat behat po mistnoasti, zabavit ji
    panthenol, mesickova mast, calciova mast...
    30.11.2019 11:11ctulka
    Vasek94: ušáčci se koupou jen mimořádně,třeba když si v kleci nabobčí a potom ještě načurají a potom se to přilepí na zadeček. Mám ušáčka, který má po nemoci vytočenou hlavičku a přesto se zvládne sám očistit kožíšek. A nekoupala jsem jej ani v době,kdy byl hodně nemocný,ale přesto se čistil.
    30.11.2019 11:16Dreams
    Simi3: Děkuju moc..
    Kulíšek byl ve středu na tom broušení zadních zoubků.. dnes už vypadá podstatně lépe. Baští sám, nemusíme už ho ani dokrmovat tekutým senem a i vesele běhá.. bohužel, když už to vypadalo, že bude zdraví jako dřív, objevil se další problém..
    Chtěla jsem se zeptat, jestli s tím někdo nemá zkušenost.. objevilo se mu to včera (dva dny po tom zákroku). Má červené a dost nateklé pravé očičko... To druhé má naštěstí zdravé.. Může to být způsobené po tom roztoku, co v očičkách měl při zákroku? Děkuju moc za všechny rady.. odpoledne pojedeme nejspíš opět na veterinu, právě kvůli tomu. Akorát musíme jinam, protože na tamté o víkendu nejsou.. Doufám, že nepůjde o nic vážného. Děkuju všem a hezký den.
    30.11.2019 11:19ctulka
    Megg tak určo veterina. U nás Křupinka taky mívala falešnou březost,ale srst si trhala z laloku pod bradičkou a nosila si v tlamičce seno nacpané do tlamičky. A to,že to má červené je známka,že je třeba zajít k vetovi. My mívali problém,že si trhala srst hlavně na zádečkách a pod tím měla kůžičku celou černou.Tak jsme taky mazali k vetovi.Udělal jí stěry a pod mikroskopem je sledovala. Potom jsme dostali prášek,který jsme rozpouštěli ve vodě a potírali ji postižené místo.Pomohlo to a když se to po dlouhé době opakovalo,už jsme věděli,o co se jedná a zasáhli.
    30.11.2019 13:15jana53
    album s nekolika fintama na litou zver http://www.kralici.cz/alba.asp?a=24956
    30.11.2019 14:09Dreams
    Tak jsme byli u veterinářky s tím očičkem.. Dostali jsme kapky, máme kapat každé dvě hodinky.. Říkala ale, že je divné, že má to oko "mrtvé" a že ho má vyboulené, protože mu tam něco pod tím roste a tlačí ho to tam.. Kapky by měli prý trochu pomoct.. doufám, že to nějak zvládneme ty dva dny a hned v pondělí zajedeme na tu veterinu, kde mu brousili ve středu ty zoubky.. protože to nejspíše bude mít kvůli tomu, když se to objevilo 3 dny potom zákroku.. napadlo nás, jestli se mu tam nemohl vytvořit na těch zoubkách vevnitř v puse nějaký hnis a proto má vyboulené to očičko, myslíte, že by to mohlo nějak s tím středečním broušením souviset? Doufám, že to bude dobré.. škoda je, že na té veterině, kde mu to dělali o víkendu nejsou, tak snad to ty dva dny nějak zvládneme a v pondělí nám poradí co s tím.. Celé 3 roky byl zdraví, nikdy mu nic nebylo a teď se mu všechno nahrnulo najednou.. jsem z toho dost špatná, doufám, že tu bude lepší..
    30.11.2019 17:07Redyt
    Může mi někdo poradit, kdo prodělal kastraci králíčka, jestli krmit či nekrmit před operací? Aby nepapal celé dopoledne před operací mi přijde moc. Na netu jsem zase četl, že krmit normálně. Jak jste to měli vy, kdo prošel stejnou zkušeností??
    30.11.2019 17:17KaK
    Redyt: Králíček musí jíst normálně i před operací. Jestli ten požadavek na hladovku vznesl veterinář, tak bych od něj prchala hodně rychle, to je zásadní neznalost.
    30.11.2019 18:06Ou
    Zdravím, mam takový dotaz mame dva králíky samičku 4 roky a samečka asi 7 měsíců, mladý má chutě samozřejmě a samička začala jakoby kňourat nebo jakoby chtěla, ale nevím jestli je to dobře nebo špatně když vydává takové zvuky. Jsou vedle sebe v kleci a pořád se láskyplně otiraji hlavickama tak prosim o radu zda jsou to radostne zvuky ci naopak nevim co si o tom myslet 😃
    - - - - -
    Redyt - taky v utery jdeme na kastraci a hodne vyhlasena veterinarka poradila 8 hodin pred kastraci nepapkat aby nenastaly komplikace
    30.11.2019 19:21janulaol
    Redyt: k té kastraci, je to přesně jak píše KaK
    30.11.2019 19:55Redyt
    Díky za odpovědi, klidně pište i další, kdo šel na kastraci a jak situaci řešil
    30.11.2019 20:13KaK
    Ou: Komplikace můžou naopak nastat, když bude mít králíček prázdný trávicí trakt, pak se mu může trávení zastavit a to bývá průšvih. Nech mu aspoň seno, granulky můžeš pár hodin před zákrokem vysadit. Králík není pes, který musí mít prázdný žaludek, aby nezvracel. Ale králíci nezvracejí. K takovému veterináři bych na operaci nešla.
    30.11.2019 22:21Redyt
    Taky bych se přikláněl k tomu mu aspoň seno nechat...