od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Prosinec v roce 2019
  • Zobrazuji 131 zaznamu.
  • 1.12.2019 00:49Merlouska
    Urcite se kralik pred zakrokem nema prezirat, ale hladovka je rozhodne spatne.
    Ja to nikdy nijak neresila, proste kdyz kralikovou cekala operace (byla 2x), tak mela normalne seno a granule jako vzdycky, hodinu pred operaci jsem ji sbalila a odnesla na veterinu. Ani jednou zadny problem.
    1.12.2019 10:06Janulaol
    https://www.kralici.cz/pages.asp?f=hladoveni
    1.12.2019 21:5821111981
    Dobrý den mám roční holčičku megi a začala mi skákat na gauč a dělá mi tam potřebu vycura se tam ale jen Tehdy kdyz se vzdali nebo někam jdeme jak ji to mám odnaučit
    2.12.2019 08:55jana53
    21111981 _ zataras, nebo izolace, podivej se mi do alba - finty
    2.12.2019 09:48Redyt
    Tak jen info ohledně kastrace, volal jsem do Brna do veteriny specializující se mimo jiné i na kastrace králíčků a vúbec žádná hladovka není nutná. Radéji pojedu s naším mazlíčkem 40 km než veterinář co zahlásí 8 hodin hladovku! Jsme objednáni na příští čtvrtek, tak pak pisnu jak to probíhalo. Jinak děkuji všem, co mi napsali své názory a nasměřovali nás k odborníkům!
    2.12.2019 10:49ctulka
    21111981 no nám to Křupinka dělala taky, tak jsme jí opatřili druhý záchudek a zpočátku byl na sedačce a postupně jsme jej dávali pod sedačku. Jinak měla stále potřebu přeznačkovávát. Navíc se asi bude blížit puberta. To zapomínají téměř všichni králíčci na dobré vychování.
    2.12.2019 13:36KaK
    Redyt: Dobrá volba :) Díky za zprávu a držíme palce, ať všechno dobře dopadne :)
    2.12.2019 17:07Martina1234
    Dobrý den, nemáte někdo zkušenost s tím, že králíčkovi vypadaly okolo konečníku chlupy a je tam holý? Občas trpý na takové měkčí bobky, ale nevím, jestli by to mělo souvislost... děkuji moc za rady :)
    3.12.2019 18:00Dreams
    Ahoj..nikdy bych nečekala, že se z pouhého nadměrného pití, které se jevilo jako nachlazení vyklube něco takového.. Asi před 2 týdny jsem sem přišla pro radu, ohledně nadměrného pití - jednalo se o nachlazení a dostali jsme antibiotika. Bohužel asi za 5 dní přestal skoro jíst, takže musel jít na broušení zoubků.. potom to vypadalo, že bude v pořádku.. Avšak 3 dny po broušení mu nateklo pravé očičko, měl ho červené a naběhlé. Na veterině nám řekli, že je "mrtvé" a že to vypadá, že mu ho budou muset vzít.. což mně hrozně vyděsilo.. odkázali nás na vetrinu, kde se specializují na malé savce. Tam nám bohužel opravdu potvrdili, že nejspíše bude mít od těch zadních zoubků (které mají kořeny přímo pod očičkem) zánět a ten se tlačí do očička a že se oko nejspíše nepodaří zachránit.. včera jsme tam byli a rovnou jsme ho tam nechali. Dnes večer nám volali, že má operaci za sebou a že se očičko opravdu bohužel zachránit nedalo.. nechají si ho tam i dnes.. zítra nám zavolají jak to bude vypadat.. držte nám prosím palce. Kulíškovi je 3 a půl roku.. nikdy za celý svůj život nebyl nemocný a teď tohle.. Kdyby to někoho náhodou napadlo - o uspání jsme nepřemýšleli, jelikož jedl a pil po tom broušení zoubků normálně i běhal a je poměrně stále mladý.. Na veterině nám řekli, že i bez očička můžou žít plnohodnotný život. Já doufám, že mu to pomůže a už ho to nebude bolet a všechno bude v pořádku. Dám pak někdy zase vědět..
    Važte si toho, že máte doma zdravé ušáky! Hezký večer..
    3.12.2019 19:54KaK
    Dreams: Je mi líto vašeho ušáčka, že má takové trápení a držíme palce, aby to dobře dopadlo :) Jak píšete, je ještě mladý, tak má velkou šanci.
    Měla jsem králíčka Matýska (
    http://www.kralici.cz/alba.asp?a=18302), ten přišel o očičko kvůli encefalitozoonóze. S jedním okem žil v pohodě, vůbec mu to nevadilo, po enukleaci mu sešili oční víčka, takže nebyla vidět oční jamka a jizvu schovaly chlupy.
    Možná by nebylo od věci, vzhledem k tomu, že encefalitozoonóza se projevuje nervovými příznaky, poruchou ledvin s nadměrným pitím nebo zánětem v oku, nechat vašeho ušáka pro jistotu vyšetřit. Odebírá se krev a posílá do laboratoře.
    3.12.2019 20:17Dreams
    Kak: Děkuju moc, ani nevíte, jak mně váš komentář potěšil. Paní veterinářka nám dnes volala a ptala se, zda souhlasíme s rozborem, že ho pošle do laborataře (kvůli penězům). Samozřejmě jsme souhlasili, peníze jsou v těchto případech vedlejší. Jinak nám říkala, že mu také sešila oční víčko a že mu to časem zaroste a nebude to skoro vidět.. Doufám, že vše už bude v pořádku a brzo se nám vrátí domů. I když jsem samozřejmě na druhou stranu ráda, že si ho tam pro jistotu nechá, aby ho mohla hlídat, jak jí a podobně. Ale není doma 24h a už mi moc chybí.
    Matýsek byl také statečný, že to takhle zvládnul. Kolik mu vlastně bylo let, když se tahle nemoc u něj projevila? Moc děkuju za komentář, moc mně to potěšilo, protože jsem z toho dost špatná. Navíc právě při dnešním telefonátu říkala, že neví, co je zdrojem toho hnisu - takže snad rozbor řekne víc (hlavně to prý posílala kvůli tomu, jaké antitbiotika mu má pak dát, aby zabrala). Tak uvidíme.. zítra se nám ozve.
    3.12.2019 20:44Janulaol
    Dreams: taky držíme palce, aby vše dobře dopadlo
    3.12.2019 20:49rega
    Dreams: su rozbory a rozbory. treba sa extra opytat, ci robili aj na EC (encefal...),pretoze sa zvycajne posiela inam a plati extra. Dalej, robili mu rtg? hnis byva sposobeny aj prerastanim korenov stoliciek.

    K jednemu ocku: zvykne si, mozno mu to bude dlhsie trvat,lebo on prisiel nahle, ale zvykne. teraz doma moc nemente nabytok,len daj pozor na ostre rohy a obal ich, ak to pojde. a moze mat chvilku problemy s rovnovahou, nez sa nauci orientovat len s jednym ocickom. nebolo by vhodne, aby niekde vyskakoval a zoskakoval (zasa, nez si zvykne). Mali sme doma kralicka oslepnuteho vo vyssom veku a slo to
    behal a vyvadzal az moc:) a teraz mame jedneho, co nahle oslepol na jedno oko v cca 3 rokoch, ma ho, ale ma tam silny zakal. chvilku uvazovali, ze mu ho vezmu, ale nastastie nema komplikacie, tak zostalo. s nim prave riesime tu zhorsenu orientaciu "vo vyskach", takze sme ho az pred rokom ucili vyskakovat na primerane vysoku krabicu a na gauc ma z krabic schodiky. teraz ma vyse 6 a vymysla coraz viac.
    3.12.2019 21:10KaK
    Dreams: Matýska jsem si brala z útulku jako asi půlročního a už to očko měl nemocné. To vyoperované oko poslali na histologii a tam to zjistili, tak pak ještě dělali krevní testy na tu encefalitozoonózu.
    3.12.2019 21:18Dreams
    Děkuju moc všem, moc mi vaše podpora pomáhá.
    Prý odeslala na rozbor hnis z toho zánětu, protože ještě nenašla zdroj toho zánětu.., aby mohla nasadit prý správné antibiotika
    - - - - -
    Děkuju, zítra se nám zase ozve, tak uvidíme a dám vám vědět.
    5.12.2019 10:59ctulka
    Ahojky. Tak ted nevím,jestli jít k vetovi nebo ne. Bobek má po nemoci hlavičku na bok,to už jsem tu psala, ale ted se u nemocného ouška objevují něco jako ospalky. Ale nedává vědět,že by jej to bolelo. Sleduji to, ale moc se mi k vetovi nechce, aby jej nauspával. Je to už dva roky, co měl to ouško bolavé a zůstala hlavička vytočená. Tak vždycky mu ty ospalky odstraním,aby to nedělalo neplechu. Ale myslím si,že jej to nebolí. Dělají se mu ospalky i v koutky u spodního očička. Nechápu, jak to dělá,že si to spodní očičko nepoškodí. Baští , ted je dokonce i přes den aktivnější, chodí si pro podrbáníčko i přes den. půjdeme stříhat drápky, tak uvidíme. Nechci jej vystavit stresu zbytečně. Vždycky se tu najde i několik názorů a to pomůže v rozhodování. Jsem ráda,že tu jste.
    - - - - -
    A myslím si, že je fajn, že se nás tu hodně zaregistrovalo. Jo a abych nezapomněla. Bobek je klučina, ale zatím jej nechci kastrovat. Bojím se,že by to mohl být problém skrz tu vytočenou hlavičku. Je fakt, že i když je Bobek naučený na záchudek, tak jakmile mu záchudek vyčistíme,tak si na něj musí rychle nabobčit, což je cítit, Tak mu potom ještě na tu hromádku dáme ještě trošku peletek.Pomohlo to. Omlouvám se, že můj příspěvek je tak dlouhý. Jo a co se týče Bobka a Felixe /kočička od dcery/ tak si jej ještě nechají,Budou vnoučkovi dělat ještě podrobnější testy, po čem ty alergie jsou a jestli se nedá najít ještě nějaká cesta.
    - - - - -
    No a ještě jeden poznatek. Bobek si na sedačku neskočí,tak to je fajn,ale kdyby jste jej viděli,jak se neskutečně natahuje, na klec. Má tam papírovou rolku se sáčky, které používáme při čištění záchudku Jestli se mi ho podaří nafotit nebo možná i natočit, tak to dám do albíčka. Ahojky
    5.12.2019 11:50jana53
    ctulka _ ja bych na veterinu zasla. nejspis ho ani uspavat nemusi, treba to spravi spravny kapani, ale jestli je to neco komplikovanejsiho, mohlo by se to zhorsit...
    5.12.2019 15:21Daniberu
    ctulka: Může jít jen o nadměrnou tvorbu mazu. Bertík ji v jednou uchu trochu větší má, ale žádné "ospalky" mu z něj nepadají. Poznám to jedině tak, že si to ucho začne trochu drbat. Až půjdeš na tu veterinu, tak na to upozorni. Bertíkovi se pan doktor vždycky mrkne do ucha a když je potřeba, tak mu to vyčistí. Je to hned. Nevím, jestli to má souvislost s encefalou. Bertík ji má taky, ale hlavičku na stranu ne.
    - - - - -
    ctulka: Ne v jedou uchu, ale v jednom :)
    - - - - -
    Promiň, zase překlep. Už radši neopravuju :))
    5.12.2019 16:50Deniel
    Můj králíček má studené uši, je to tím, že ji je zima ? Nebo to je normální ?
    5.12.2019 18:19ctulka
    Daniberu Měl potvrzenou encefalku z krve a bral léky. Ale už si nevzpomínám jaké. Potom si jej nechali na infuzi a druhý den,když mi jej dávala zpátky ,tak už tu hlavičku měl vytočenou. Ale byla ochotná zavolat na veterinu v Brně,kde jsou vyhlášení odborníci na králíčky. A tam si vyžádali nové rengeny a na základech těchto rengenů potvdili to, že má nemocné to ouško. Doufala jsem v to,že se mu ta hlavička spraví,ale nespravila. Ale jemu to nevadí,naučil se s tím žít.
    5.12.2019 19:40panaha
    Zdravím,

    vydrží králík venku ve chlívě přes zimu (ikdyž se zateplí klec polysterynem)? Je tam od jara.

    Díky za odpověď
    5.12.2019 20:28Dreams
    Hezký večer,
    Tak se nám Kulíšek vrátil po 3 dnech domů.. má sešité pravé oční víčko. Paní veterinářka je úžasná a Kulíšek dostal tu nejlepší péči. Dostali jsme domů spoustu prášků a také tekuté seno - včera mu prý dávala tu jednu stříkačku asi hodinu. Večer, když jsem mu jí dávala, už jí jedl sám a dobrovolně i se docela divil, že už tam nic není, když to dojedl. Tak doufám, že začne brzy s naší pomocí pomalu ale jistě jíst. Jinak sedí v bedně na stejném místě - ale tak je pouze dva dny po operaci. Doufám, že to bude den odedne lepší a společně to zvládneme. Kulíšek ale ukázal, že je statečný, takže veřím, že se to bude zlepšovat a už bude všechno v pořádku.. v pondělí jdeme na kontrolu + mu bude vyndavat drenáž z toho očička.. Děkujeme všem za podporu - jinak i paní veterinářka říkala (zvířátka si bere s sebou domů a nenechává je přes noc v ordinaci), že ho měla puštěného a že do ničeho neboural, že jak mají celý život ty dlouhé chloupky kolem očí, že toho moc nevidí (je zakrslý teddy), tak by si na to mohl zvyknout možná lépe a snad bude brzy v pořádku.
    5.12.2019 21:53georgina
    Držím tlapky, aby jste to zvládli co nejlépe a rychle.. nabízej co možná největších lahůdek, na které je zvyklý.. naši většinou se rpzjídali bylinkama na které byli zvyklí, bazalka, petrželka, mrkev nať, kopr.. nejraději zelené.. tak nabízej a nabízej.. pokud nebude tak budete muset dokrmovat. A velké pohlazení teddýskovi.. :-) já měla čtyři
    - - - - -
    Ddreams
    6.12.2019 10:49Dreams
    georgina: Moc děkujeme. Dnes je první celý den doma, tak uvidíme. Jediné co trochu baštil byl kousek okurky, jinak nic moc zatím nechce. Ale to tekuté seno ze stříkačky jí, takže alespoň tak.
    6.12.2019 17:35Martin a Kristýna
    Dobrý den,
    máme doma staršího králíčka (zakrslý beránek). Má už 9 let, chápeme, že už je stará, ale v poslední době nechce moc jíst, vodu dáváme po lžičkách, dáváme heřmánek, sem tam si zobne stéblo sena, když ji pustíme z klece, jde vidět, že je slabší na zadek. Krmíme pouze senem a někdy dostane minimálně Nutri Complete (zelené granulky - žádné směsi). Po nich se jindy míní utlouct, teď si jich mnohdy ani nevšimne. Poradí nám někdo, jak jí ulevit/podpořit, aby byla vitálnější? Nebo už se máme smířit s tím, že jsou to příznaky stáří? Děkujeme za rady
    6.12.2019 20:11Kájula
    Dobrý den, můj králík se asi hrozně nudí. Poslední dobou mně dost demoluje pokoj.. Potřebuji poradit jak ho mám zabavit I když nemám úplně nejvíc času? Děkuji za rady.
    7.12.2019 17:52claudie
    Dreams: jak pise Georgina...snazte se kralicka rozpapat bylinkama a pred papanim tekuteho sena je dobre dat dve strikacky teple vody v teplote tela..aby byl stale dostatecne zavodneny..bude mit pak i chut k jidlu :)
    - - - - -
    Prejeme s kralicima holkama at je mu po operaci uz dobre:)
    - - - - -
    Deniel: kralicek by uplne studene ouska mit nemel...mas ho v teple mezi 18-25stupni? Kazdy kralicek je individualita...a nektery musi mit tepleji
    - - - - -
    Martin a Kristyna: je spousta moznosti...jak kralickovi pomoc a prilepsit...plus k tomu co krmite...bylinky-petrzel, kopr, bazalka...muzete nasadit do kvetinace - jitrocel, rebricek a pampelisku
    - - - - -
    Bylinky je treba omyt ..pokud koupite. Jinak pridavejte trosku lneneho seminka....kousek mrkve, rapikateho celeru a rimskeho salatu.vyzkousejte co bude papat...dostane vetsi chut k jidlu..obcas kousek jablicka nebo kolecko bananu.
    - - - - -
    Opatrne pokud holcicka neni zvykla na zeleninu...aby nemela prujem. Muze i mene papat...protoze je obdobi snizene funkce ledvin...a klesa chut pit i jist.Kolik vypije denne? U starsiho kralicka je treba hlidat pitny rezim ...na 1kg vahy cca 100-150
    - - - - -
    ml ...muze se podavat i vlazna az tepla...do teploty tela.
    - - - - -
    0011: veterina je stres pro morcatka i kralicky...ale doporucila bych ti zateplit prepravku...aby nenastydlo morcatko...a dojet na veterinu. Podle popisu se plisen pozna slozite...papa i pije normalne...i chovani ma standartni...?
    7.12.2019 18:18jana53
    Martin a Kristýna _ ... když ji pustíme z klece, jde vidět, že je slabší na zadek... v kleci silu nenabere, potrebuje se pohybovat, kdyz ma zrovna silu a naladu, coz ji pomuze na zazivani. sezenim v kleci ji atrofuje svalstvo dost rychle. dat vodu, pripadne hermankovej caj do misticek kolem, davat kousicky zeleniny nekolikrat denne a jak pise claudie, bylinky atd.
    7.12.2019 19:58Daisy1591
    Dobrý den, zkouším to tady i když mi tu dost často nikdo neodpoví. Máme 4 letou králici. Je to zakrslý králík Teddy. V poslední době se u ní vyskytuje nadměrné množství měkkých výkalů, které králíček pojídá. Některé sní některé nechá a je jich za den cca 4-5 které nechá ( měkké bobky tvoří takový "hrozen", a celé tyhle "hrozny" se válejí po kleci). Moje otázka je proč je všechny nesní, chyba v krmení ? Něco chybí ? něco přebývá? Nebo jen sní takové množství které potřebuje a zbytek prostě nepotřebuje tak je nechá a není to chyba? MOC VÁM DĚKUJI ZA ODPOVĚĎ.
    7.12.2019 20:05Líla
    Dobrý den,
    před měsícem jsme si pořídili králíčka. Den, dva ji trvalo, než se rozkoukala, ale poté byla zlatá, nechala se hladit, nic nekousala, neutíkala před námi. Zhruba po týdnu ale začala být bezdůvodně agresivní, útočila na nohy, ruce, nebo se nenápadně připlížila zezadu a kousla do zad. Od té doby se nechá hladit jen výjimečně u jídla, kromě dřevěných hraček demoluje i klec. Necháváme ji každý den vyběhat, 2-4 hodiny, ale když chceme, aby skočila do klece, tak utíká, ale my bohužel nemáme tolik času, abychom ji hodinu přemlouvali, aby do klece skočila. Rádi bychom, aby přestala zbytečně kousat a byla přítulnější, máte nějaké rady prosím?
    8.12.2019 08:49claudie
    Daisy1591: rada ti odpovim...vis pokud se to stane ze ti nikdo neodpovi...snaz se napsat znova..dotaz odplyne v diskuzi a hlavne ...zaregistruj se...a muzes psat i soukrome zpravy...a ptat se ihned...kdyz neco potrebujes :)
    - - - - -
    Ohledne vanocek...tech mekkych bobecku. Usak je pojida rovnou z ritniho otvoru...ppkud jim produkuje nadmiru...muze je nechat lezet. Napis cim krmis.. a jestli denne papa seno a vypije denne cca 100-150ml? Muz3 se to stat kdyz basti jen
    - - - - -
    Granule a malo sena...a vybira si jen co mu chutna. Davas i zeleninu? A bylinky?
    - - - - -
    Kajula: precti si tady na webovkach vychovu a moznosti hracek...kralicek musi mit zabavu...jako dite...jinak si ji hleda sam :) a u toho rozkouse vse na co prijde..nemuze si hrat tlapkama...k hrani ma zoubky...proto vse ochutna :)
    - - - - -
    Musi mit k dispozici papani a vetvicky na okusovani a hracky ...mimo vsechny hracky...ktere jsou popsány na webovkach...na okamzite zabaveni funguje zmackat list papiru do koule a hodit usakovi...okamzite pribehne...a bude
    - - - - -
    Papir drtit. Je treba aby papir byl cisty...do tiskarny...zadny ingoust ani noviny atd...
    8.12.2019 11:13Daisy1591
    claudie : hrozně moc děkuji za odpověď. Seno má k dispozici neustále, je to vybíravka takže ne každé seno je jí po chuti. Jakmile dané seno nežere, nechápe cca dva dny na zkoušku, jestli jen nedělá kina a pak měníme. Granulky máme dostává jednou denně, vždycky ráno. Zeleninu baští ráda nejvíc asi mrkev, potom také okurky, papriky a salát. Bylinky Nás vůbec nenapadli takže tam nevíme jaké dávat :)
    8.12.2019 13:40claudie
    Daisy 1591: kocko co se tyce kvalitniho sena...tady je vyber na eshopu. Udelej kralinde system..tak jak musime udelat system detem 😉rano a vecer ji deka vzdy trosku cerstveho sena, aby ji vonelo.Pak teprve zeleninu ...a udelej vyber zakladnich snadno omyvatelne zeleniny...rapikaty celer stonek, pul mrkve...davka ve velikosti baby mrkve, rimsky salat list, fenykl ...z bylin bazalku, kopr, petrzel...ta je obvzlast prospesna na na spravne traveni...pak i nat z mrkve a v kvetinaci muzes mit jitrocel, rebricek, pampelisku, oves atd....vse kupovane dukladne omyvej a osus...nesmi byt z lednice. Zelenina musi mit pokojovou teplotu.Omyvat je nutne kvuli vsem nezadoucim bakteriim...ktere by mohly kralicka ohrozit i naczivote...vcetne nebezpecne encefalky. Zkus co bude papat a porce ranni a vecerni by mela byt ve maxi velikosti misticky na salat...muzes dat i kolecko petrzele...kralici ji miluji.
    - - - - -
    Granulky rano a vecer...polevkovou lzici...jake granulky davas? Jinak pres den a pri hrani s usakem muzes davat pamlsky...mesicek jablka...kolecko bananu ...doporucuju...procti si tady na webovkach jidelnicek...ne vsechna zelenina a ovoce je vhodne...napsala jsem to nejdulezitejsi...ale kazdymu usakovi vsechno nechutna...hlavne nedavej salaty ..ktere obsahuji dusicnany ..a zaregistruj se at s nami muzes lepe komunikovat😊
    8.12.2019 14:30leprechaunek
    Daisy1591: ty vánočky může mít z nadbytku zeleniny. Jsou králíci, kterým zelenina vůbec nesedí - obvykle se to projevuje nadbytkem "vánoček", přesně jak u vás. Jsou králíci, které ji ani nechtějí. Taky jsou veterináři, kteří krmení čerstvou zeleninou vůbec nedoporučují...
    V podstatě je to každém králíkovi individuálně: co chce a co snese. Pokud králičí trávení se zeleninou nefunguje, nezbytná určitě není.

    Jedna z možností je opačný přístup - seno, suché byliny.
    Zejména na tu mrkev buďte opatrní, ta je sladká, k těm vánočkám může hodně přispívat. Okurky a salát obsahují hodně vody - opět to některým králíkům nemusí sedět.
    Mít rád a dobře trávit jsou dvě různé věci :))
    Trošku si dejte pozor, abyste si tím tolerováním vánoček, "protože něco má ráda", nevyrobili chronické problémy s vánočkováním, ty se pak řeší strašně špatně.
    Pokud králinda nechce seno, nechte na veterině zkontrolovat zuby.
    - - - - -
    Claudie: tyhle stránky si laskavě pročti hlavně ty. Tvrdit tu, že encefala je bakterie z neomyté zeleniny, a doporučovat králíkovi s rozhozeným trávením banány a jablka... ty kráso, to už překračuje hranice z běžných kravin do přímo život ohrožujících rad.

    Milá daisy, vánočkující králík by měl být na co nejvíc suché a NESLADKÉ dietě. Obecně.
    Pokud ho nakrmíš vodnatou zeleninou a hromadou cukru, je velká šance na to, že se ve střevě rozjede řada patologických procesů: přemnožení patologických bakterií, tvorba plynu, tvorba hlenu, tvorba toxinů.
    Zachránit králíka z takového stavu je obtížné až většinou NEMOŽNÉ!!!!!
    Takže prosím tě, na kolenou tě prosím, vyprdni se na půl mrkve, kolečka banánů a podobný nesmysly, králíka nech na suchý dietě, můžeš podávat bylinky, sušené pampelišky, jitrocel... Pro klid v duši bych doporučila skočit na veterinu, nechat udělat koprologii, jestli bude výsledek čistý... což dost možná bude...
    Pokud by nebyl, králík se přeléčí, pokud by byl, je možné nasadit probiotika, Emanox, Ema-Faunu.
    Stabilizace trávení ze stavu "4-5 vánoček denně" může být už relativně dlouhodobá záležitost, a po celou dobu by králík měl být víceméně na té suché, senové dietě.
    8.12.2019 17:27claudie
    leprechaunek: tvoje utoky na me patri do soukrome zpravy, ale chapu, ze se na diskuzi potrebujes odprezentovat a to ti bez stirani jinych chovatelu nefunguje. Me se tvoje zlost nedotyka, pokud si tim posilis ego...preji ti to :)
    - - - - -
    A co se tyce encefalky...cti co pisu. Psala jsem o bakteriich na neumyte zelenine ...plus moznost nakazy encefalkou. Coz pro Daisy nebyla info...kterou bylo treba dukladne rozebirat. Encefalka je parazitarni infekcni onemocneni...ktere zpusobuje prvok... jednobunecny organismus...ktery se mnozi uvnitr hostitelskych bunek. K nakaze dochazi pozrenim infekcnich spor. Bilymi krvinkami je parazit roznesen do celeho tela.
    8.12.2019 18:53jana53
    Líla _ 2-4 hodiny venku je malo. mladej kralik potrebuje pohyb a socializaci. kralik je zvedavy, kontaktni, spolecensky zvire, rad asistuje, smejdi a prolejza. kdyz vsechno pozoruje jen pres mrize ma pocit izolace a lidi, co ho zaviraj nebere jako partaky, ale veznitele. kdyz se nauci cistote, neni pro zavirani duvod. vybehanej - unavenej kralik si necha vic libit a nema roupy na demolice a napadani
    8.12.2019 21:59Merlouska
    claudie: tak mozna priste asi pis lepe, protoze to, co jsi napsala, se opravdu da vylozit jako ze e. cuniculi je bakterie, takze ti, kdo o tom nic nevi, to muzou takhle pochopit.
    "...kvuli vsem nezadoucim bakteriim (...) vcetne encefalky..." -- to je z lingvistickeho hlediska pomerne jednoznacne.

    A jinak uprimne mi rada od leprechaunka prijde na travici potize asi nejuzitecnejsi.
    - - - - -
    Jinak, nemate nekdo zkusenosti s timhle:
    https://obchod.kralici.cz/p640-trixie-termodeka.aspx ?

    Koukam se po necem do prepravky, ocenila bych neco pratelneho a neshrabatelneho, ale tohle asi furt vypada, ze to porad odhrabat pujde, co?
    8.12.2019 22:50leprechaunek
    claudie: já nemám problém s tebou, ale s tím, co píšeš.
    Standardní postup na rozhozené trávení je senná dieta, koprologie, a následná léčba nebo podpora trávení probiotiky nebo vhodnými přípravky a bylinami. Ve tvém příspěvku jsem většinu toho nenašla.

    Krmení ovoce, zejména ultrasladkého banánu králíkovi s rozhozeným trávením je hazard s jeho životem, tečka.
    Nepiš tu takovéhle "rady" a já nebudu mít nejmenší potřebu se vyjadřovat. Mně je úplně jedno, kdo je autorem, ale návody na zabití zvířete tu prostě bez odezvy nechávat nebudu.
    - - - - -
    PS - ano, je to drsné vyjádření. Ale bohužel odpovídající. Nadprodukce vánoček svědčí o rozhozeném trávení. Rozhozené trávení plus nálož nepřirozené sacharidové bomby je bez diskuzí krok hodně špatným směrem - a v případě těch králíků nikdo neví, který krok je ten "poslední" mezi "jen" vánočkami a už enteropatií nebo enterotoxémií, které znamenají konec pro to zvíře.

    Radit konverzačně ovoce, notabene banány nemocnému králíkovi je prostě risk jak hrom, tohle by tu vůbec nemělo znít nahlas!!!!

    Víc k tomu nemám co dodat.
    8.12.2019 23:04Simi3
    Claudie: Leprechaunek te jen opravila, aby se tu nesirili spatne informace. Leprechaunek ma pravdu. :)

    Merlouska: Tu termodeku jsem mela pro Ferinku a klouze to po prepravce a odhrabat to jde taky snadno. Nasla jsem par fotek s tou termodekou -
    http://www.kralici.cz/alba.asp?a=22746&page=0&comment=n
    Ale nedoporucuji.

    Co se mi osvedcilo nez to Ferca rozkousala :) - byl polstar pro kocky z Ikei s nepromokavym povlakem, ale uz ho tam nemaji, koukam. Tady je nekde na fotkach: http://www.kralici.cz/alba.asp?a=24927&page=0&comment=n
    Maji tam jiny, ten by taky mohl byt ok: https://m2.ikea.com/cz/cs/p/lurvig-polstar-bila-30376638/
    Ale taky zalezi, jak mas velkou prepravku. :)
    9.12.2019 00:33Merlouska
    Simi3: diky moc za info, ja tusila, ze to asi nebude uplnej ideal. Misa je peknej hrabos, kdyz ji do prepravky slozim rucnik a soupnu ji tam, do 15 vterin je to odhrabany.. tohle by asi dopadlo podobne :-D V lete je to asi jedno, ale v zime bych radsi, kdyby pod sebou neco mela.

    Ten polstar bych mohla omrknout, diky za tip. Akorat ta barva nic moc, kdyz pocitam s tim, ze se do toho obluda cestou nejspis vycura, tak to pak moc parady nenadela - to, co jsi mela ty, vypada lip :-)
    Podle popisu by mel byt pratelny potah i vnitrek, coz zni docela fajn. Velikost by taky mela byt ok, ta prepravka ma vnejsi rozmery asi 56x30 cm, takze podlaha bude o neco mensi. Si kdyztak udelam do ikey vylet a omrknu to.
    9.12.2019 07:04claudie
    Merlouska: uz jsem to zde psala...tedy jeste jednou. Jsme v diskuzi, takze zde rozhodne mohou zaznit ruzne nazory a ja nemam problem s tim, ze leprechanek napise elaborat a udela podrobny rozbor temer kazdeho slova , ktere v diskuzi napisu. Ale nevidim duvod k neomalenemu , hrubemu a primitivnimu chovani. A nejen ja, ale i jini registrovani chovatele zde, vi, ze leprechanek pitva moje prispevky zcela cilene :) a proc vime tez ze :) mozna by jsi ji mela poradit , at take tak dusledne opravuje kazdy prispevek zde , plus odpovida vsem, kteri zde napisi dotaz:)
    - - - - -
    A co se tyce prispevku pro Daisy....za vsim co jsem napsala si stojim a kazdy mame moznost upotrebit radu , kterou uzname za vhodnou...a je to nase svobodna vule. Ja pomaham 30let usakum s kamaradkou veterinarkou a vyuzivame zapadni i vychodni medicinu a jnemam potrebu zde Jane(leprechanek) dokazovat co vim a umim :) to si v diskuzi muze posoudit kazdy sam:) a pokud vi leprechaunek vi vic nez Monika Wegler ...tak muze tez napsat knizu k uzitku chovatelu kralicku. Ale prezentovat se zde a lincovat me Georginu a jine chovatele je jiste zabavnejsi :)
    - - - - -
    Mozna jsi mela dostudovat veta Jano a smysluplne lecit zviratka...
    9.12.2019 09:04ctulka
    Ahojásek holky. Tak už jste tu zase na nože. Většinou je to o toleranci a schopnosti reagovat jen na příspěvky o králíčcích. Ale upustit od napadání těch,co tu píší. To si prosím už pište v soukrommých zprávách
    9.12.2019 10:54jana53
    Merlouska _ dej mu na dno prepravky koberec, ten tak lehce nevyhrabe. hadr muzes pridat, aby se mel na cem vybourit
    9.12.2019 11:02Jutta
    Merlouska: Do přepravky se mi v poslední době nejlépe osvědčilo dávat přepůlenou menší koupelnovou předložku z PEPCO (á 59 Kč, šedá, tyrkysová a růžová? barva, dole pogumovaná). Podložka v přepravce kupodivu vydrží i hraboše. Ušáka ještě zabalím do dětské flísové deky. I když se ušák z deky vybalí, tak má pod sebou alespoň teplou podložku.
    9.12.2019 11:22panaha
    Zdravím,

    vydrží králík venku ve chlívě přes zimu (ikdyž se zateplí klec polysterynem)? Je tam od jara.

    Díky za odpověď
    9.12.2019 12:06jana53
    panaha _ kralik vydrzi lecos. a kdyz ne, zadna skoda: ve chlive v kleci stejne zadnej zivot nema
    9.12.2019 13:17ctulka
    Děvčata, ještě jsem se tu nevyjádřila já se svýma zkušenostma. Vánočky- nastolit dietku jen seno a granulky a ty taky jen menší porcičku. Pokud je králíček nemocný a je potřeba jej rozpapat,tak by se mělo zkusit všechno možné. Nám pomohla dětská jablečná přesnídávka. Ale dávali jsme ji opravdu jen trošinku na malinkatý talířek,aby jsme měli jistotu,že ji sbaštila. To nám poradil veterinář. Pokud se bobečky spojovaly a vypadaly jako korálky, opět jen seno a vodu
    9.12.2019 14:15georgina
    panaha, když zateplíš klec polystyrénem, bude se tam srážet voda, bude ve vlhku :-O a to fakt nebude dobré.. to snad ne.. proč?
    9.12.2019 15:07Merlouska
    Jutta: diky za tip, snad jen jeste otazka: nevadi te pogumovane strane prani?
    Jinak balit kralika do deky.. hm, uz uplne vidim to jeji nadseni :-D Ale je fakt, ze by pak mela mozna i s cim blbnout, aby se behem dlouhych cest zabavila.
    9.12.2019 15:17Jutta
    Merlouska: Prala jsem už několikrát a zatím odešla jedna podložka, dvě ještě drží. Ale za tu cenu se to zatím bohatě vrátilo. Jezdíme MHD, tak z králíka se snažím vytvořit bejbátko v peřince. :) Králík se bohužel většinou bohužel sám vybalí.
    9.12.2019 15:40rega
    Merlouska: alebo pozri na albumy od Vierky/Candik/ ts tam ma niekde ukazany usity obal na prepravku zo zateplenej latky. Spoje su robene cvockami a suchym zipsom.
    9.12.2019 18:28Iiivan
    claudie a spol.: neviem, čo kto máte proti sebe, ale leprechaunek píše pravdu - u králika ako domáceho miláčika(tj. ktorý sa má dožiť v zdraví čo najdlhšie) treba kŕmenie, kde je veľa vlákniny(peristaltika) a málo cukru(to je aj zelenina a hlavne ovocie-rast nevhodných typov mikroorganizmov v tráviacom trakte) aj málo tuku(na játra škodí) a bielkovín(škodí ledvinám). a množstvo toho "málo" je obvykle ešte menej ako si väčšina ľudí predstavuje("jenom kousíček"...ani ten obvykle NIE). A radiť zjavne "načatému" tráveniu králika(vánočky) cukor je naozaj hazard a cesta ku nekróze čriev(cz: střeva) a začarovaný kruh nastáva pomerne rýchlo!
    9.12.2019 19:23jana53
    AURUMVET asi dobra klinika v budejovicich, clanek Zvláštnosti výživy králíků https://www.aurumvet.cz/zlate-rady/drobni-hlodavci/zvlastnosti-vyzivy-kraliku/
    9.12.2019 20:49Dreams
    Tak se skoro po týdnu od operace, kdy Kulíšek příšel o pravé očičko hlásím zpět. Musím říct, že první dny nebyli vůbec jednoduché.. Kulíšek jen seděl a nechtěl vůbec nic jíst. Museli jsme ho dokrmovat tekutým senem a ráno i večer dostával prášky na bolest, na střeva a antibiotika. Každý den byl ale vidět posun kupředu.. Zítra to bude týden od operace a Kulíšek už běhá, začíná sám jíst - i tvrdší stravu jako například mrkev. Je opět zvědavý a hodně reaguje na vnější podněty. Dnes jsme byli také na kontrole u paní veterinářky, kde mu vypláchla dren v očičku a v pátek by mu ho měla vyndat úplně. Ještě nás čeká dlouhá cesta k úplnému uzdravení.. samozřejmě.. očičko už mu nikdo nevrátí, ale je neuvěřitelné, jaký je to bojovník. Pomohla tomu hlavně úžasná péče paní veterinářky, doufám, že i naše podpora, kdy jsme se s ním někdy až prali o to, aby jsme do něj alespoň trochu jídla dostali a hlavně, jak k tomu Kulíšek sám přistoupil. S jedním očičkem se sžívá velice úspěšně, vůbec do ničeho nebourá a až mu narostou zpátky chloupky, nebude to ani poznat. Jinak pravé oční víčko má tedy sešité. Po celou tu dobu jsem o něj měla velké obavy, ale když vidím, jak rychle se zotavuje a že je skoro všechno jako dřív, dělá mi to nesmírnou radost.
    9.12.2019 21:18rega
    Dreams: drzime palce, nech to aj dalej pokracuje tak dobre.
    10.12.2019 12:36Kralik28
    Ahoj, už jsem tady psala, že mě králík kousnul a nevím proč. Do teď byl hodný, ale teď zase po mně vyjíždí a chce mě kousnout. Poradíte mi, prosím? Jak mu mám ukázat, kdo je tu pán a že to prostě dělat nebude?
    10.12.2019 14:00Dreams
    rega: Děkuju moc
    Jinak z rozboru, který se posílal až do Německa se nic nezjistilo.. Němci však byli prý tak zvědavý, o co mohlo jít, že udělali testy ještě na jiné věci (na své náklady) a zjistili, že Kulda měl v sobě plíseň.. prý je to hodně ojedinělé.. nejpravděpodobnější varianta je, že si píchl stéblo sena nějak špatně pod to oko, byla tam ta plíseň a začalo se jí tam dařit a napáchala tohle..
    - - - - -
    Kralik28: Není třeba věkově v pubertě? Náš králík měl někdy taky takové období, kdy tohle dělal. Bezdůvodně na mně vyjížděl a někdy mně i kousnul.. ale většinou to trvalo třeba týden a pak se zase vrátil do normálu.
    10.12.2019 16:40ctulka
    králík A nechce na sebe upozornit? Bobek nám to dělává také. Ale většinou večer,kdy si sedneme a manžel chce poslouchat zprávy, tak začne zlobit. Taky se to stává v období puberty, ale to my už máme za sebou.
    10.12.2019 19:51leprechaunek
    claudie: protože jsem tu odpovídala šest let nonstop a postupně přestala mít čas - jako skoro všichni z té doby. Jsem vděčná, že tu odpovídací štafetu v základních radách přebere taky někdo jiný.
    Jak jsem psala, nebudu jen tolerovat obecně chybné rady s možnými špatnými následky pro králíka. Ty bys určitě udělala to samé, kdybys něco takového četla. :)
    - - - - -
    Dreams: tiše sleduju váš příběh a moc držím palce. Prosím informuj dál... plíseň u králíka tu snad ani nepamatuju...
    Akorát nevím, není možná "infekce" skrz dýchací cesty? Vdechnutím spor plísní... Popravdě by mi to i vzhledem k lokalizaci sedělo trochu víc, než píchnutí sena pod oko...
    Jinak pokud tam jsou plísně, určitě bych zkusila dát něco na podporu imunity. Imunoglukan, echinaceové kapky, klidně sušené šípky, goji... ono to má sice sporné účinky, ale v takových případech je každá pomoc dobrá.
    11.12.2019 18:57claudie
    Leprechaunek: Jani...vim jak 6 let fungovala diskuze od Verusky, nemusis mi nic objasnovat. A webovky mam dukladne proctene i diskuzi v archivu. Jsou zde vsechny dulezite info pro chovatele a velky potlesk vsem, kteri na nich pracovali. Setri energii na pomoc chovatelum zde v diskuzi a pokud se mnou chces psat, pis do soukrome zpravy. Pises mi stale do diskuze..ale s.zpravy nectes. A nikdy jsem do diskuze nenapsala zadnou kritiku na tve prispevky. Pouze na tve chovani ...k registrovanym chovatelum. V mem prispevku , ktery tady uz tyden rozebirame, jsem pouze v rychlosti sepsala nastoleni rezimu jidelnicku a pokud by Daysi reagovala na me otazky, dobraly bychom se k reseni, proc premira vanocek, ktera neni samozrejme vporadku. Jelikoz jsi ty i dalsi chovatele podrobne rozebrali problematiku a Daysi se neozvala, nebylo treba dalsiho komentare.
    - - - - -
    Je advent...cas vanoc..vune jehlici..svaraku...cukrovi a setkavani ...Myslim, ze vsichni si tento cas chceme uzivat a nevytvaret dohady a rozpory...a kdyz k tomuu pomuzeme zviratkum, zachranime je ...a nebo jim pomuzeme vytvorit
    - - - - -
    ...stastnejsi zivot, bude nas to hrat u srdce ❤
    Holky preji vsem pohodovy advent plny bezpodminecne lasky❤
    11.12.2019 20:22leprechaunek
    claudie: veřejně jsem ti odpověděla na veřejnou poznámku, proč neodpovídám všem a neřeším všechny :) Nic víc a nic míň. A ano, advent a mír chceme všichni, tak už to prosím taky přestaň řešit. :)
    12.12.2019 11:45Janka 1234
    Dobrý den, chtěla jsem se zeptat jestli to už někdo zažil můj ušák asi před týdnem přestal jist granule, které měl rád a ji víc sena, zeleninu a hodně pije. A když se postaví na zadní tak dostane balanc, že spadne jako by neudržel rovnováhu. Jinak je ciperny litá po bytě jako vždycky jen nevyskakuje na postel, gauč atd. Neví prosím někdo čím to může být? Děkuji
    12.12.2019 13:17rega
    Janka 1234: napadaju ma rozne veci a ani jedna nie je dobra. Chce to ist ihned na jednu z odporucanych veterin,lebo to mozu byt zubky alebo EC(encefalitozoonoza) a bude treba urobit krvne testy. Kludne kombinacia roznych veci. Je fajn, ze papa seno, ale vela vody a strata rovnovahy.... este moze mat nejake zranenie, mizno budu robit aj rtg. Kazdopadne, tyzden je flha doba a veterinu treba riesit uz dnes. Ide vikend, bude to horsie dostupne a drahsie.
    12.12.2019 14:24Janka 1234
    rega:děkuji, zajedu dnes na veterinu.
    12.12.2019 15:24claudie
    Janka 1234: jak pise rega...ihned veterina
    12.12.2019 19:26Redyt
    Tak náš Tedík má po kastraci, v Brně vynikající klinika a SUPER páni doktoři, mohu jen a jen doporučit, jsou skvělí, kompletní vyšetření udělali a zákrok a hlavně ŽÁDNÁ DIETA, normální papání jako každý jiný den. Jekl & Hauptman skvělá volba, doporučuji ostatním!!
    12.12.2019 19:43Kralik28
    je mu 5 měsíců, ale vyjede po mně i když mu dávám pamlsky.. zavrčí, vyběhne a chce kousnout
    Už nevím co s ním...doma se ho začínáme bát
    12.12.2019 20:19jana53
    Kralik28 _ kralik "pana" nezna. zna jen partaka (se kterym se vzajemne respektujou), nebo nepritele (strach > utek, utok). navic je zrejme v puberte. situaci nikterak nespecifikujes, podle popisu to vypada, ze se najednou vod nekud vyriti a bez duvodu utoci, coz je dost divny. 4 hodiny vybehu - nic moc pro pubertaka, kterej se potrebuje vyradit. pres mrize se vztahy nezlepsi...
    12.12.2019 20:39leprechaunek
    Kralik28: králíkovi to, že jsi pán a dělat to nebude, prostě neukážeš. Oni takto nefungujou, nechápou podmiňování, nechápou tresty.
    Obecně se s králíkem musí naučit vycházet majitel, tzn. většinou respektovat jeho potřeby. Nesahat do klece, neotravovat zvedáním, nošením, mazlením, pokud králík nechce... ideálně i respektovat biorytmus, protože králíci jsou převážně večerní, noční a ranní zvířata, a spoustě z nich nějaké "programové hodiny mimo", samozřejmě přes den, prostě nevyhovují.
    Nejlepší je kritickým situacím předcházet... do klece nesahat, králíka násilím nikam nezahánět, králíka nenosit v náručí, králíkovi dávat žrádlo nebo pamlsky tak, aby neměl příležitost kousnout. Třeba dát pamlsek na zem vedle spícího králíka, než jemu rozdivočelému z ruky. Pokud králík leze kam nemá, zabarikádovat, aby se tam nedostal, pokud žere co nemá, zahradit, aby na to nemohl.
    Zhruba tímhle způsobem funguje králík a lidi s králíkem.
    S kousáním analogicky, je prostě nutné mu předcházet, a je nutné předcházet situacím, které ho vyvolávají.
    12.12.2019 20:47Simi3
    Redyt: To je dobre, ze jsi sel nakonec tam. Na veterine Jekl & Hauptman jsou fakt vyborni! Preji Tedikovi brzke zotaveni! :)
    13.12.2019 04:49Redyt
    Tak náš Tedík má po kastraci, v Brně vynikající klinika a SUPER páni doktoři, mohu jen a jen doporučit, jsou skvělí, kompletní vyšetření udělali a zákrok a hlavně ŽÁDNÁ DIETA, normální papání jako každý jiný den. Jekl & Hauptman skvělá volba, doporučuji ostatním!!
    13.12.2019 10:31jana53
    KOUSANI _ je to fut dokola: lidi si poridej zvire, vo kterym nic nevedi a projektujou si do nej svoje predstavy, jak ma roztomilej kralicek vypadat a jak se ma chovat.
    NAVRH: koho napadne neco k doplneni prispevku leprechaunka (i kdyz je hodne vycerpavajici), poslete to do diskuze pod nazvem KOUSANI, pripadne UTIKA, BOJI SE a muzem si z toho doma zkompilovat textovej soubor a posilat to, misto aby se furt vymejsely novy texty a lidi zbytecne travili cas smolenim dalsich a dalsich elaboratu.
    taky by se dalo poslat poslat webmasterovi, aby doplnil claky vychova etc.
    14.12.2019 09:21Ou
    Zdravím, naše králícice začala poslední dobou vytahovat seno z boxu a vystyla si s nim klec je to normální, vsimla jsem si toho po kontaktu se samcem (ten je kastrovany, ale jen kratce a nekde jsem četla že můžou být ještě měsíc plodni). Tak se zároveň obracím s otázkou jak
    poznám březost samice?
    14.12.2019 09:36ctulka
    Jana 53 Víš, Jani. Ačkoliv se ti to asi nelíbí, ale já si myslím,že i když jsou tu reakce různé a dalo by se to ještě rozšířídit i na jednotlivé potíže, ale právě tak,jak to tu ted funguje, je dobré. Když si to tu pročítám,tak občas mohu i já někomu pomoci a dostat i radu.
    14.12.2019 15:52Redyt
    Ou - 14 dní po kastraci je králíček plodný, říkal mi teď pan foktor po Tedíkově kastraci
    14.12.2019 21:26jana53
    ctulka _ jo, to je fajn. ja jen, ze nektery problemy se resej furt dokola, v archivu se to spatne hleda, protoze treba chybi kodovy slovo, nehlede na to, ze spousta lidi nehleda nic, jen polozi dotaz a ani nepopise poradne situaci, kdy a jak problem vznika. napisou 2-3 radky a babo rad, kdyz se vlastne nic z dotazu nedozvis. kdyby existovala sirsi databaze rad, muze to vlastne kdokoliv zkopirovat (vcetne prezdivek autoru) a vlozit do diskuse. kdo by mel dalsi napady, proste je zverejni a nemusi vypisovat alternativy uz napsany. to by nikoho nevomezovalo, kazda rada je dobra. ...treba...
    15.12.2019 08:05palko
    leprechaunek: ahoj, chodievam na tieto stranky rada, je tu mnozstvo skvelých informacii...vsetko tu mam prelustrovane od jedalnicka az po koniec :)...a aj na iných mnohych strankach, takze info mam, môjho kralicka palka si uz dobre poznam...ale mam obavy, nas zajino je asi trochu rozmaznany...vsetko papa, len nie seno, a je mi jasne, ze to je kvôli traveniu a zubkom to najpodstatnejsie, ale nechce jest seno, vsetko ostatne zje s radostou, ale seno mu akosi "nevonia".... aj si obcas poviem, ze nedostane nic ine, aby som ho donutila jest seno, ale on ostentativne si sadne pred misku a caka a caka....a aj ja cakam, ze kedze nic nedostal, otoci tu hlavicku 3cm vedla a zacne papat seno, ktore ma tesne vedla misky....ale to je len moja tajna predstava...a ked tam tak sedi a caka a caka, tak ma ako vzdy (ked sa rozhodnem..."no a ides papat aj trochu sena")tak ma zlomi a dam mu papat to ostatne ako zvycajne....davam mu rano a neskor poobede kvalitne granule, (riadila som sa podla zlozenia v tej tabulke ktore su naj), vecera je miesana zeleninka...a medzitým ako pamlsky, kusok jablcka, bananiku, cucoriedok a pod....susim mu bylinky a vnate aj to mu davam....obcas zozeniem topinambur (dobry na travenie)...takze seno mu popri tych dobrotach akosi nevonia...co s tym mam robit?... ja nevydrzim ho nechat hladovat, aby som ho od hladu donutila jest seno....ved hladovanie u kralicka nie je dobre....a este to citove vydieranie jak sedi pred tou miskou a caka...no kto by odolal?...ci nechat to tak? veterinar povedal, ze je to v pohode, ze ma pestry jedalnicek, ze to mu staci...ale ja vnutorne som nespokojna, ze co to do buducna donesie ak uplne ignoruje seno....sa ho pytam, ci je vôbec kralicek :)))...tak neviem, ci to tiez takto niekto ma...a ako to riesi...ci neriesi?...dakujem...
    15.12.2019 08:55Redyt
    Palko - A co jiné seno? Náš králíček k jednomu druhu jen čuchnul a nepapkal ho, jiné ano. Ale to jsi asi zkoušela....u nás Tedikovi moc chutná seno p. Malina
    15.12.2019 09:06Janulaol
    palko - já mám ten samý problém, taky mi králíček nechce seno, co si tak ještě trošku vezme, je seno pan Malina
    15.12.2019 09:25palko
    ...vyskusala som rozne druhy...nakupene mame mnozstvo sena ,ale zbytocne len mi tam stoji.... toho p.malinu este nemam vyskusane, tak na vase doporucenia vyskusam....on volakedy papal seno a rad...ale teraz ked je uz dospely prestal...
    Janulaol: a ako to riesis? ci nechavas tak?
    15.12.2019 09:41ctulka
    My jsme také závisláci na senu Pan Malina. jiné nám Bobek nežere. Ale asi je to tím,že Bobek má rád silná stébla a když to křupe. Ale chápu,že pokud jej třeba něco bolí, odmítá to.Asi to chce vypozorovat,co by mu chutnalo a já si většinou pomáhám radami,tady na diskuzi. A hlavně mu jej dávat opravdu jen po trošinkách,aby vonělo,nebo do něj zamíchat i bylinky, Mátu,pampelišku,sedmitrásky. Suším si je většinou na jaře,kdy je to nejlepší.
    - - - - -
    A otevřený sáček pokaždé zavírám,aby nezvlhlo a nevyčuchlo. Potom postupně přidávám-míchám do sena,které aspoň trošku žral. Ale nemáte potíže se zoubkama? Můžou jej bolet a proto nechtějí seno
    - - - - -
    Palko. A nečekej,že se do toho hned pustí. Já mu dávám ráno a večer granulky a seno po trošinkách celý den. A on,až se nedívám se do něj pustí. Dávám mu jej jen na dno klece,ne do seníčku , ale vedle rohového záchudku.
    15.12.2019 10:03Janulaol
    paloko - nenutím ho, dávám opravdu jen po trošinkách jak tady píše ctulka, jsem ráda, že si alepoň něco vezme
    - - - - -
    palko - omlouvám se za překlep
    15.12.2019 10:27palko
    ...tak sla som objednat p.malinu...ale na slovensko ho neexpeduju...? pri objednavke je moznost len CR.... uz som aj googlila,ale p.malina je v ponuke len cez cz stranky...
    - - - - -
    ...aha pardon...da sa aj do SR...uz som nasla
    15.12.2019 11:55leprechaunek
    palko: ach jo... nerada veřejně nesouhlasím s veterináři, ale ne, zelenina nestačí. Zeleninou si totiž králík stoličky neobrousí - nemusí ji žvýkat tak, jako seno, takže se zuby neobrušují a přerůstají, a to je průšvih.
    Co s tím, to ale bohužel nevím. Měla jsem stejný exemplář doma... radši by prostě dva dny hladověl, než by kousnul do sena... přitom zuby podle zběžných kontrol v pořádku. Tak dostával taky zeleninu... pamlsky...
    V sedmi letech se konečně udělal rentgen kvůli oku a zjistilo se, že má všechny zuby přerostlé tak, že je zralý na vytrhání celé tlamy. Naštěstí nebo bohužel, toho už se nedožil.

    Takže za mě v prvním bodě určitě udělat rtg tlamy a případně řešit, co řešit půjde... Pokud to řešit nepůjde, tak prostě krmit stávajícím způsobem, ale být připravený na budoucí komplikace. :((
    On ten králík na rozumně poskládané zelenině opravdu přežije v pohodě, to jo... ale je to kompromis, který si vybere daň jinde. :(((

    PS, u nás frčí seno JR Farm, hlavně pampeliška a jablíčko. Ale jestli králík nežere seno trvale, tak... asi žádný zázračný stejně neexistuje... :(
    15.12.2019 13:38jana53
    palko _ kdyz neji seno, sezen mu trochu travy. muj pacholek se naucit jist travu na zahrade a pak - z nouze i seno, ale jen https://www.arnukzoo.cz/zakladni-hlodavci/seno-ajax/ krmim ho granulema (grainless) rano a vecer, pres den trochu zeleniny. v noci mu vyhladne a seno vezme na milost. chce to pevny nervy, protoze somruje naprosto profesionalne a jako vyderac by uspel v kazdy konkurenci.
    system "just chcipnu hlady vedle hromady sena" zkouseji skoro vsichni. jestli se ukaze, ze ma chrup v poradku, zatni zuby, zavri voci a vydrz.
    15.12.2019 15:23leprechaunek
    jana53: jenže jak dlouho má člověk "zavřít oči a vydržet", aniž by to ohrozilo toho králíka? To je otázka. Jestli je pravda, že to nemá být víc než 24 hodin, tak můj boban to protestně dal naprosto snadno. A tipuju, že to dá většina králíků...
    Kromě toho jsou i králíci, co seno preferujou... když to člověk vidí a vzpomene si na králíka, co seno tvrdošíjně odmítal, tak... já mám prostě fakt problémy věřit, že většina jich to dělá z pouhé rozcapenosti.
    Pokud navíc majitel zná historii a ví, že dřív králík to seno žral...
    No, je to složitý.

    Btw kdyby tu člověk otevřeně řekl, že krmení zeleninou je zadělávání si na problémy nejen kvůli potenciálním chronickým problémům s trávením, ale i kvůli možnému (až nevratnému) omezení sena a přerůstajícím zubům, tak taky dostane lískanec po papuli.
    15.12.2019 20:14Líla
    Zdravím, zkoušel někdo dát králíčkovi Mangostanu lahodnou? Vím, že je zde psáno, že exotické ovoce moc ne, ale toto ovoce je velkým zdrojem protizánětlivých látek.
    15.12.2019 21:37Dreams
    leprechaunek: Děkuju mockrát. Ano máte pravdu, je to pravděpodobnější, že se to stalo tak, jak píšete.
    Děkuju všem za vaší podporu a aktualizuji naší situaci. Musím říct, že jsem nevěděla, jak moc dokáží být zvířátka silná a dokáží se vypořádat s nejrůznějšími situacemi. V úterý tomu budou dva týdny, kdy Kulíšek přišel o své pravé očičko.. je až neuvěřitelné, jak to vzal. Dnes už je skoro stejný, jako byl před operací. Vesele běhá, vůbec do ničeho nevráží.. papá s chutí všechno možné, takže už ho vůbec nemusíme dokrmovat senem. V pátek jsme byli u vetrinářky a už mu vyndala dren z toho očička. Ještě to teda musíme 1x denně čistit, než se mu to zahojí a ta malá "díra" co tam má mu zmizí. Také ještě dobíráme prášky - 2x za den, ráno a večer. Kdy je tedy Kulíšek poté patřičně naštvaný. Vždy poté, co mu prášky dáme a pustíme ho, si dupne zadníma nohama a zaleze si do domečku, popřípadě někam do kouta - což se mu člověk ani nemůže divit. Chvíli asi ještě bude trvat, než bude úplně v pořádku, ale už je skoro vše jako předtím, z čehož mám obrovskou radost. Samozřejmě trochu ztratil důveru k lidem, ale nechá se pohladit, jen je někdy takový plachý, ale věřím, že to chce čas a brzy i tohle bude v pořádku. I chloupky už mu začínají dorůstat, takže se celkově zotavuje velmi dobře. Moc všem děkujeme za vaší podporu, moc si toho vážím. Krásné vánoční svátky.
    - - - - -
    Konečně jsem sem nahrála alespoň pár fotek Kulíška - jak před operací, tak po.
    Fotky pořízené v období duben 2016 - říjen 2019:
    http://www.kralici.cz/alba.asp?a=24957
    Po operaci: http://www.kralici.cz/alba.asp?a=24958
    15.12.2019 21:42jana53
    leprechaunek _ ja nemyslim nechat ho JEN vo sene a vode, ale krmit malo, 2x denne jen trochu grainless granuli, aby mel hlad. dala bych i kousicek ovoce: jednouchej cukr podporuje traveni. vetsina mejch potvor seno nechtela a byla to vesmes ma vina, protoze dostavali hodne zeleniny, takze si v klidu pockali, az vymeknu. a byli to kralici z kralikarny, takze na nej byli zvykly - puvodne, nez se rozmlsali. ale je fakt, ze nektery seno ze zverimexu je spis jako slama, takze se jim nedivim. no, toho pan malinu si lidi docela chvalej...
    chce to holt hlidat, jestli seno ji aspon trochu, aby nemel bricho uplne prazdny. khnum si na konec zvyknul a rano je v sene vzdycky vyzrana dira. ovsem chce jen ajaxe z arnuka, nebo seno vod jany z moravy. aspon, ze tak
    16.12.2019 13:23leprechaunek
    jana53: Jani, u nás tohle fakt nefungovalo ani na lžičku granulí denně. On by fakt radši hladověl, než žral seno.
    To s tou trávou je asi dobrý nápad, super jsou i sušené byliny - já pískleti letos kromě pampelišek nasušila jetel a králík se může zbláznit :))
    Ale jinak bych na nějaké přesvědčovací kúry určitě najela až po rentgenu hlavy, bezpodmínečně... :(
    17.12.2019 19:01Simi3
    Našla jsem dalších pár fotek Ferinky, které jsem asi ještě nikam nedávala, tak jsem udělala album. :) Ještě jich mám hodně, tak je budu postupně přidávat do alb. :)
    http://www.kralici.cz/alba.asp?a=24960
    18.12.2019 22:01jaka
    Dobrý den, prosím o radu, naše děti si donesly dvě měsíční zakrslé samičky, možná sestry,které jsme ubytovaly společně a byly spolu spokojené až do minulého týdne ( jsou jim cca 4 měsíce ). Najednou se začaly v kleci honit, skáčou po sobě jako při páření, více jedna z nich a teď tu slabší dokonce kousla, má to do krve a trochu vytrhané chlupy. Pak jsou zase půl dne nejlepší kamarádky, a tak dokola. Tak se chci zeptat nějaké zkušené chovatelky, jestli to přejde, nebo je nutné je oddělit...... Děkuji :)
    18.12.2019 22:28KaK
    jaka: Nedoporučuje se chovat dva králíky v jedné kleci, každý by měl mít svou.
    http://www.kralici.cz/pages.asp?f=souziti
    Osobní zkušenosti nemám, u nás byli všichni, kromě prvního, který byl "jedináček", na volno a kastrovaní.
    18.12.2019 22:43leprechaunek
    jaka: kromě toho, co píše KaK, bych obě holky bez milosti vykastrovala. Měla jsem nekastrovanou samici, strašná teritoriální potvora.
    Každopádně buď dvě klece, dvě ohrady nebo volně s možností schovávaček... dva králíci v jedné kleci jako za žádných okolností. Dřív nebo pozděi by se vám fakt zabily.
    19.12.2019 10:55jana53
    jaka _ nezavirataby mely moznost uniku. misto kleci ohradu, zvire potrebuje pohyb a prostor. do kastrace oddelit
    22.12.2019 11:19-anonym-
    Dobrý den, chtěla bych se zeptat. Králík mi z ničeho nic zhubl. Normálně jí, běhá, panáčkuje je veselej - nevypadá, že by ho něco bolelo. Možná trochu víc pije. Dřív dostával klasické směsy zrní, pak jsme přešli na bezobliné granule. Je možné, že by zhubl z toho?
    22.12.2019 15:02Merlouska
    Mozne to je, smesky nejsou pro kraliky moc idealni vyziva.
    Nicmene zalezi na tom, jak moc zhubnul, jestli je ted stihly, nebo jestli je vylozene hubeny. Pokud hubeny, tak tam muze byt bud nejaky zdravotni problem, nebo nema dostatek zivin. Cim ho krmis a v jakem mnozstvi? A jak velky ten kralik vlastne je?
    22.12.2019 16:57Simi3
    Ahojky, zbylo mi par jablecnych crocku a noveho kralicka budu mit za hodne dlouho, takze daruji, je skoda to vyhodit. :) Predani v Praze nebo 30.12 cca od 17:30 - 19:30 v Brne. :)
    22.12.2019 21:02jana53
    -anonym- a co koprologickej test, nemuze mit parazity?
    24.12.2019 19:04Simi3
    Preji krasne vanocni svatky Vam vsem a usakum. :)
    26.12.2019 19:03Dreams
    Zpožděně přeji také všem ušákům i jejich majitelům krásné vánoční svátky a hlavně zdraví do nového roku! :)
    26.12.2019 21:39fleury
    Dobrý deň. Môže králik prechladnúť z toho, ak je nablízku človek, ktorý má chrípku? Počas Vianoc bolo u nás viacero chorých ľudí (počúvala som z diaľky kašeľ), medzi nimi aj ja, kedy som mala chrípku, králička som nebozkávala, len som na neho dýchala, keď som ho prenášala na rukách a kedy on sám ku mne chodil a lízal mi ruku, ruky som si vždy predtým, ako išiel vonku, umyla mydlom pod tečúcou vodou a ak sa aj stalo, že som si kýchla na ruku, tak som si ju išla znova umyť. Bojím sa, aby sa odo mňa nenakazil, zatiaľ je úplne v pohode, chrípka u mňa prepukla pred 2 dňami, kedy som nasadila antibiotiká a v ten prvý najhorší deň som sa od neho držala čo najďalej. Ďakujem vám za odpovede, pýtam sa preto, lebo môj predchádzajúci zajko mal ako 7 ročný zápal priedušiek ktorý chytil vonku z chladnej zeme, inak nebol nikdy chorý.
    26.12.2019 22:35rega
    fleury: kralik ludske choroby typu chripka nechyti:) Ale nenesu dobre striedanie teplot...
    26.12.2019 22:39fleury
    Ďakujem za odpoveď, u nás doma je našťastie stále teplo, králiček má teraz počas zimného obdobia pod klietkou hrubú deku a ešte má v klietke kus starej rohožky, a ešte mu na noc zakrývam klietku ďalšou dekou.
    27.12.2019 22:35Bubla1
    Ahoj, setkali jste se prosím někdy s tím, že by měla králičice falešnou březost po kastraci? Má spoustu projevů jako při falešce před kastrací, staví i hnízdo. Kastrovana byla cca před 3 roky, za tu dobu nic podobného nebylo.
    28.12.2019 02:09Anonymni dotaz
    Ahoj všem, obracím se na vás s prosbou o radu, možná je to banalita, ale raději se zeptám zkušenějších. Kralicek mi poslední asi měsíc začal jist více sena, granuli ji porad stejně, ale senem se celkem slušně cpe a s tím také více pije - v průměru řekla bych asi o 30 ml vody víc, než předtim. Setkal se s tím někdo, ze by kralik takhle víc jedl? Napadlo me, jestli to nemůže byt třeba tím, ze je zima... Nevim, zda si mam delat starosti, tak se na vás raději obracím. Dekuji za všechny rady.
    28.12.2019 09:12ctulka
    Anonymni dotaz To ,že králíček baští víc sena, bych asi moc neřešila. Víc sena = víc pití. Ale pro jistotu bych mu nechala udělat vyšetření krve na vyloučení encefalky. Nezměnili jste seno ? Horší by bylo,kdyby seno nechtěl.
    28.12.2019 09:22Anonymni dotaz
    Ctulka - Moc dekuju za odpověď! Nene, nezmenili, ale je pravda, ze občas od stejné značky vypadá lip a občas hůř... On teda popravdě od malička na jeho váhu pije málo, ma asi 3 kg a vypije ted zhruba 150 ml, to by mohla byt encefalka i tak myslíš??
    28.12.2019 09:42Anonymní dotaz:
    Ctulka: Ale přiznám se, že v první chvíli mě to napadlo taky, jenže pak jsem o tom začala shánět více informací a našla jsem si, že ti ušáci byli opravdu hodně - třeba i půl litru i litr, neměli chuť jíst ani běhat, tak jsem popravdě doufala, že to bych mohla vyloučit rovnou... :) Ale možná tam raději přece jen zajdu.
    28.12.2019 15:01rega
    ja si myslim, ze to riesit netreba. 150ml mi nepride nie jak vela na 3kg kralika. nie ak basti vela sena a je vo vykurovanom byte. Osobne by som to teraz len sledovala tak jednym ockom.
    28.12.2019 16:29magegie
    dobry den prosim o radu,mam doma kralicka na zachod chodi curat bez problemu ale bobky sou všude po kleci a ne v zachodku jak ho to naucit diky moc za odpovedi
    29.12.2019 12:26Ou
    Prosím o radu, náš králík zacal strasne okusovat plastove soucastky v kleci i zachudek a porad ho premistuje, v kleci ma i vetvicky na okusovani a podobne ale on se radsi vrha po plastech mam strach aby mu to neublizilo
    29.12.2019 12:39Alpa
    Ou - u nás platila (ne hutnala) izolační páska, nebo páska na koberce. Oblepené hrany zůstaly nedotknuté. Ale nemusí to platit vždy a všude ..... Jsou to lumpi :-)
    29.12.2019 12:46leprechaunek
    Ou: je to prd rada, ale u nás záchod lítal i po ohrádce, a momentálně mezi větvemi z jabloně, jedle a sušenou pampeliškou absolutně vede gumová podrážka od pantoflí a demolice tunelu.
    Jestli žere klec, tak zrušit ji by mohlo být efektivní řešení :))))
    29.12.2019 13:00ctulka
    Anonymní dotaz no můj Bobek zase tak moc nepil a přesto mu encefalku zjistili. Ale asi bych jej trochu víc sledovala a popřípadě zkonzultovala s vetem Aby jsi jej nemusela někam táhnout
    29.12.2019 14:26katyvypl
    Dobrý den, prosím vás, jsou pro králíčka jedovaté fialky? Dnes nám Barnabáš poprvé skočil na parapet a snědl květy a pár listů. :-(
    29.12.2019 15:47jana53
    Ou - zruseni klece bude asi nejspolehlivejsi: bude mit vic podnetu, pozornost se rozptyli... muzes mu dat par papirovejch krabic bez potisku a do nich pridat trochu bavlnenejch hadru. treba ho to zaujme
    29.12.2019 16:29Ou
    Zrušení klece nepřipadá v úvahu máme ještě samičku a jsme na bytě
    29.12.2019 17:22magegie
    Jak stim zachodem naucit sem zacatecnik prpsim o radu dik
    30.12.2019 09:37PetraPetra
    ahoj, králíčka máme doma týden, je mu 7 týdnů. A taky bych ráda poradila, jak naučit na záchůdek. Čůrat zvládá v pohodě, musím zaklepat, zatím bez nehod. Pro jistotu jsme pořídili i větší záchůdek, který máme na chodbě, kde ho pouštíme bez dozoru, tam to taky pochopil.
    Ale ty bobky... v kleci má seník nad záchůdkem, misku s granulemi vedle, ale bobkuje na podlážku, na vyvýšený domeček. V domečku naštěstí minimálně.
    nějaké rady, tipy?
    30.12.2019 16:43leprechaunek
    Holky, já bych ráda se záchůdkem poradila, ale pravdou je, že oba samci se mi na něj naučili sami a stoprocentně... no a samička prostě byla prase až do smrti, ať člověk dělal, co chtěl.
    Takže pokud někdo ví, snad poradí....

    Ou: to už je otázka na vás... já mám králíky v pronájmech léta a ač nepoznali klec a mladší už ani ohrádku, tak vždycky byli zlatí. Za mě je lepší řešení zajistit byt a případně prostě přispět na škody, než mít králíka, kterému to nevyhovuje, na malém prostoru...
    Ad víc králíků, no, proto já je třeba nemám. Co kastrace...?
    Nemyslím to zle, ale ono dát zvířata do neideálních podmínek, a pak si stěžovat, že se taky nechovají ideálně, je... takové trošku neřešitelné...
    30.12.2019 17:25magegie
    Curani na zachudek pochopil celkem rychle,jen mi dela starost ty bobky mimo zachudek nechci to tam nechavat,mam ho jen par dnu..a este nevim co a jak
    30.12.2019 21:30Creaters
    Hezký večer přeji, zkusím se zeptat zde...dostala jsem zakrslika s tím, že je to mládě, ale podle tetování jsem zjistila, že má dva roky...je možné i takto starého ušáka ochočit? Hladit už se pěkně nechá, i u toho vrže zoubkama, ale zvednout se nedá ani náhodou, začne strašně vyvádět a škrábat a když ho chci nechat proběhnout po domě, tak je potom taky dílo ho chytit. Dnes zalezl za krbová kamna a nemohli jsme ho dostat ven. Začal se vztekat a dupat. Když je puštěný z klece, tak ani sám nepřijde a když jo tak stačí se pohnout a uteče pryč. Vím, že to chce čas, ale hledám nějaké rady jak to zlepšit... děkuji
    30.12.2019 21:36leprechaunek
    Creaters: jasně že je :) Měla jsem králíky tříletého a čtyřletého, oba byli skvělí. Musíte akorát brát ohled na to, že v tomhle věku už je prostě králík stará páka má svůj rozum - pokud se nechce zvedat, nezvedejte ho, respektujte, že se mu to nelíbí. POkud někam zalézá, vymyslete zábranu... ohrádku třeba? Nebo ho tam nechte, až sám vyleze, pokud se nezapálí :)))
    Jinak určitě, nechte tomu čas, zejména u těchhle starších zvířat to spřátelení s páníčkem trochu trvá, klidně i řadu týdnů. Trpělivost, ono to půjde. :)
    30.12.2019 21:56PetraPetra
    má tu někdo zkušenost s kokcidiozou? Máme králíčka od chovatelky, byl přeléčený, bohužel ji i tak má. Máme ho teprve 9 dní. A máme o něj všichni velký strach..... Dle veterinářky prostě stres z odstavení (brali jsme ho přímo od samice), změna prostředí, atd.
    uvítám pozitivní zprávy, že vše dopadlo OK.
    Ten náš stále žral, byť asi miň. ale seděl nehnutě v kleci, často se čistil, jako by především odpočíval. Nelekal se prudkých pohybů, prostě apatický. Jiné příznaky ani moc neměl, i veterinářka udělala rozbor až na moje výslovné přání, přišel jí na pohled zdravý s "jiskrou v oku" :-)
    30.12.2019 22:07jana53
    Creaters _ hlavne si nesmi udelat spojeni: clovek = honicka => zavreni do klece. takze vetsi vohrazenej prostor, tam se s nim zavrit (cti si, nebo neco) davat mu z ruky kousky zeleniny, granule..., podrbat atd. musi mit duvod k radosti, ze te vidi, ne obavy z vezeni, nebo chytani
    - - - - -
    PetraPetra _ lecbu vopakovat, delat koprotesty na VSECHNY parazity. i kdyz je na konec cistej, udelat po 2 mesicich dalsi - pro jistotu
    31.12.2019 10:11Veronika5
    Ou: Mám samce a samici na volno po polovině bytu. Samec je kastrovaný, samička jde na kastraci příští týden (sexuálně obtěžuje samce, a, jak píše leprechaunek, i ona je s prominutím prase, tak třeba na to ta kastrace trochu pomůže). Chce to ale fakt hodně prostoru když je králík sám, i když jsou ve dvou. Viděla jsem to teď na dovolené, kde museli být králíci týden zavření v ohrádkách. Za prvé - zavřít je do výběhu společně fakt nešlo, i když ten výběh měl na délku 2.30 m. Docházelo ke konfliktům, tak jsme výběh rozdělili na dvě části o délce 116 cm a šířce 75. V těchto prostorech dovolenou zvládli, ale procento ničení úplně všeho se značně zvedlo. Nyní doma mají zase neomezený výběh po bytě a spokojeně koexistují a rozkousané záchodky, koberečky apod. také už neřešíme.
    Nepíšeš, zda jsou kastrovaní či ne, ale takhle to probíhá u nás.
    Ad bobky všude možně - mám zkušenosti zatím se třemi králíky, a u všech to vypadá tak, že loužičky na 99% končí kde mají, ale s bobky je to horší - s oblibou chodí do sena, když mají šanci, a i po bytě je potřeba něco občas zamést. S tím je asi potřeba trochu počítat. Jestli je mu teprve 7 týdnů, je také možné, že se to ještě samo zlepší.
    31.12.2019 11:21leprechaunek
    Já to nechci zobecňovat, určitě to neplatí na všechny králíky, znám spokojené "klecáky"... ale osobně mám prostě stejnou zkušenost jako Veronika: čím větší prostor, tím větší klid. Jo, je to rarach, pořádá mi závody bytem, tu a tam dloubne do futer nebo hrabe v záchodě, ale obecně o něm většinu dne nevím, jen střídá pelechy a občas se přivalí nažrat. Odnikud se neprolamuje, protože nemá proč, a ničím nemlátí, protože si energii vybije na koberečcích, plyšácích a míčku, co má volně v pokoji kdykoliv k dispozici.
    Mně se tohle zatím potvrdilo na třech králících, takže mi to prostě přijde minimálně jako věc ke zvážení... spíš než přemýšlet, jak přemluvit králíka, aby nekousal záchod. To bych osobně fakt neuměla :)))
    31.12.2019 13:27Veronika5
    A takhle to vypadá, když se všichni vyřádili, a dělají si pohodu :)!
    http://www.kralici.cz/alba.asp?a=24963
    31.12.2019 20:48Ryuu
    Dobrý večer, chtěl jsem se zeptat na názor na granulované seno. A zda je vhodné, či nikoli.
    31.12.2019 23:08Simi3
    Preji vse nejlepsi do noveho roku 2020 Vam i usakum! :)