od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Březen v roce 2020
  • Zobrazuji 138 zaznamu.
  • 1.3.2020 10:55klára.k
    Jasně, rozumím, chtěla jsem se radši zeptat. :) Známá právě v tomto věku pořizovala králikovi taky kámošku a sedli si uplně v pohodě, ale radši to nebudu zkoušet. On se tedy s ostatními králiky vždy snášel v pořádku, když u nás třeba byl někdo s králíčkem.. ale je fakt, že přes den spí a je aktivní až k večeru. :) Děkuji za názor. :)
    - - - - -
    Hraček tu má právě plno.. má tu 2 tunely, různě prolézačky, domečky, míčky.. nějaké dřevené hračky, ale on si s ničím právě nehraje. Tak jsem myslela, že by ho aspon zabavila spolčenost dalšího králíčka, ale asi mu to tak vyhovuje, tak mu to nebudu narušovat. :D
    1.3.2020 22:27Veronika5
    klára.k: Zkusit to můžeš, ale nikdo ti nezaručí, že se snesou. Pokud jsi připravená na to, že by mohlo být potřeba je nějak oddělit, např. mít každého v jiné místnosti a společně je pouštět třeba pod dozorem, pak bych řekla jdi do toho! Pravděpodobně by ale byla u obou nutná kastrace.
    Jinak když se povede a můžou být ve dvou, je to SUPER - srovnávám našeho prvního králíka, který byl sám, a naše dva současné, kteří jsou spolu. Jinak úplně bych nesouhlasila s tím, že tolik času prospí - naši jsou většinou aktivní celé dopoledne, pak spí tak do pěti, a pak jsou s přestávkami zase aktivní. I tady vidím rozdíl oproti tomu když je králík sám - dva spolu jsou aktivnější. A spoustu času tráví spolu, spolu žerou, běhají, ve spánku se k sobě tulí.
    2.3.2020 10:31Mařena
    Manka78 - 26.2.2020 11:55
    Nám dělala to stejné, podestýlku jsme vyměnili, používáme pouze seno, vím, že není zrovna vhodné, králíček by neměl jíst pomočené seno, králička chodí do jednoho rohu a klec i záchod čistitíme denně. Seno stále hrabe, ale tak si prostě "stele"
    2.3.2020 17:55Lucik96
    Ahoj, mam dotaz. Mame dvouleteho kralicka lvicka a posledni tri dny, kdyz ho pustim na chvilu ven z klece, tak behem peti minut se mi vycura na koberec. Drive toto nedelal. Nevite nekdo, proc to dela? Ze by na neho slo jaro?
    2.3.2020 18:21ctulka
    Lucik96 přesně tak,jaro je tu. Zkus tam dát venkovní záchudek tam,kde se Ti vyčurá. Někdy to pomůže
    4.3.2020 15:52palko
    lucik96 ahoj...je mi smutno, ze ho pustas "na chvili" von z klietky...nas je pusteny nonstop, a nie je problem...ak je to domaci milacik, clen rodiny, nemohla by som sa pozerat na to, ze je zavrety v klietke, a len na chvilu ho pustim...ved to otupie, nema ziadny stimul, ani sa necudujem, ze sa vycurka, pre nho to je ako "nie jeho uzemie", tak si ho znaci...ak by bol stale pusteny, nemal by tu potrebu...a mozno to robi natruc, ze je zavrety...:(... nas ma zachodik v stale otvorenej klietke a jeden este "externy" v izbe kde zvykne spavat...a nie je problem....a ked sa obcas stane, tak vykefujem,vydenzifikujem, utriem...ale pekne pouziva tie dva zachodiky, a kedze si ho uz poznam (tiez cochvila 2rocny), a niekedy vidim, ze sa mu z obyvacky obcas nechce odskocit na wc, tak sa zacne okunat, tocit, vrtiet, hladat, ze kde by tak mohol...tak ho pekne poslem na zachodik, staci zdvihnut hlas a upaluje curat kde ma....
    4.3.2020 18:07ctulka
    Lucik96 A když jsme měli Křupinku,tak to byl zase extrem. Celou noc nic neudělala a jak jsme ji ráno pustili,tak mazala jako první na záchudek. A jak píše Palko, dá se vypozorovat moment, kdy se skrčí a zvedne ocásek.V ten moment se vyčurá. Takže chmatnout jej a dát na záchudek a potom,když se vyčurá chválit Ale neboj,určitě to zvládnete se naučit. Může na to mí vliv i jaro
    5.3.2020 11:33Janulaol
    ctulka: tak náš králíček dělá to samé, jakmile ho ráno vypustím, maže na venkovní záchůdek, u sebe má zchůdek taky, ale víc jde na ten venkvní a když někdy něco udělá vedle záchudku někdy no tak to uklidím
    5.3.2020 12:52kubaamalina
    Dobrý den, můj zakrslý kralík už několik dní skoro nejí seno a dělá málo bobků než obvykle, které jsou navíc maličké. Je důvod se znepokojovat a zajít radši k veterináři? Děkuji za radu :)
    5.3.2020 16:21palko
    ano...urcite, utekaj k veterinarovi
    5.3.2020 16:38Simi3
    kubaamalina: Urcite bez k vetovi, ktery se specializuje na kraliky. Muze to byt ucpane brisko nebo muze byt nadmuty, pro kralicky to muze byt smrtelne, takze doporucuji jit na veterinu co nejdrive. Kazdopadne do budoucna porid Sab Simplex, kdyby se to zas nekdy stalo - ale pokud nepomuze, tak urcite veterina.
    5.3.2020 18:10lucik96
    Palko: nas kralicek musi byt pod dozorem, tudiz musi byt i zavrety, kdyz zrovna nejsem s nim v pokoji nebo doma. Kdyz mel volnost, ohlodal vsechno, co nasel - od kabelu po zidle a gauc. Kdyz jsem mu jako malemu poridila zachudek, akorat ho vysypaval po kleci i obyvaku a pak strkal a tahal zachod vsude. Nedokazala jsem ho to nijak odnaucit. Od te doby, co jsem mu zmenila misto vybehu (neni tam koberec ale lino) tak nic nevyvedl a muze behat cele hodiny.
    6.3.2020 10:46klára.k
    Veronika5: no on je právě dost takovej.. že dost času prospí, spí celou noc i většinou dopoledne a odpoledne. I když jsem doma a věnuju se mu, tak si radši zaleze a chce spát. :D Tak jsem myslela, že by mu kámoška prospěla, ale radši nakonec ne. Kdyby byl opravdu problém, tak bych je bohužel neměla jak oddělit, a dát toho druhého králíčka pryč.. to bych nezvládla. Ale moc děkuji za názor. :)
    - - - - -
    A ještě bych se chtěla zeptat.. nemáte nějaké rady na dobré hřebeny pro králíčky? Nemůžu najít žádnej, co by vyhovoval. Máme doma už asi 3 a ani jeden pořádně nevyčesává.
    6.3.2020 10:52cathy
    kubaamalina-odkud jsi?Ušák má problémy se zoubky,zrovna řeším to samé.Může to být jenom háček nebo daleko větší problém,Na nic nečekej a k veterináři,ale chce to specialistu.
    6.3.2020 15:10Magdaléna13
    @lucik 96 Ahoj, my to máme stejně - poslední cca 2 týdny. Králíkovi je 3,5 roku celou dobu žije na volno a teď zlobí. Občas má tyhle období, je to na hlavu. Pořád všechno peru :( Včera se dokonce 2x naprosto záměrně vyčůral na mě. Nemám pocit, že bychom něco změnili v bytě nebo ve stravě, nevypadá nemocně, jí, pije a dělá bobky v pořádku. Nemáte někdo nějaký nápad? Díky za radu!
    - - - - -
    @kubaamalina Řešili jsme nedávno něco podobného - zkus i lehce prohmatat bříško, jestli tam nemá bouli. U nás to byl ucpaný žaludek či co (krmení jako obvykle, nechápu). Určitě neváhej a jdi k veterináři! Ať je mu brzo dobře.
    6.3.2020 17:32ctulka
    kubaamalina co nejdříve k vetovi. Mohl by se ucpávat srstí při olizování-mytí sama sebe. My na to dojeli u Kukínky. Může to být cokoliv a proto urychleně k vetovi. U králíčků to mívá rychlý průběh.
    6.3.2020 18:36jana53
    klára.k _ kartace http://www.kralici.cz/alba.asp?a=24956 ja pouzivam tyhle 3 (dole vpravo). ma normalni srst, nevim, jak fungujou na dlouhou
    6.3.2020 20:42Kialka
    Dotaz pro ty, kdo s tím mají zkušenost. Právě jsem zjistila, že si králík během dneška ucvakl/urval půlku předního zubu až k dásni. Nic nekrvácí, králík normálně žere,běhá, nevykazuje diskomfort. Mám to nějak řešit?
    7.3.2020 11:02Albina
    Ahoj mám králíka už měsíc, snažím se mu věnovat co nejvíce času (6-7 h denně) a i tak si ke mně stále nevytvořil žádnou důvěru. Když ke mně příjde a pokouším se ho pohladit tak ihned uteče, když mu dám pamlsek tak si ho vezme, ale i tak potom uteče. Zatím mě nikdy neolízl nebo se nenechal pořádně pohladit. Začínám být dost zoufala, příjde mi, že si ke mně prostě nikdy nevytvoří žádnou důvěru a nikdy mě nezačne mít rád.
    7.3.2020 11:25Alpa
    Albina - nebuď smutná, nevzdávej to ! Ještě to není zase tak dlouho. Já mám druhou králindu a je úplně jiná než předešlá, mazlí se, ale jinak. Takže asi tak, každé zvířátko je jiné a někdy to trvá déle. Ve většině případů se to poddá, ale někteří králoši jsou bohužel introverti. Netlač na pilu, dej tomu čas... Držíme palečky, A+P
    7.3.2020 11:42Albina
    Děkuji moc, budu doufat, že se to zlepší. ^^
    7.3.2020 14:17Klara0k
    Jana53: Super, kouknu na to. :) On má taky normální srst, není to teddy nebo tak. Jen začal teď línat a už jsem koupila všechny kartáče u nás ve zverimexu a ani jeden nevyhovuje. Nevyčesá to tak, jak by mělo. Tak zkusím, moc děkuju. :)
    7.3.2020 20:35lucik96
    @Albina: Urcite to nevzdavej. Nasemu usakovi to trvalo delsi dobu cca pul rok, nez se nechal pohladit. Mam ho dva roky a za tu dobu si nejvice zvykl na me, beha za mnou jako pes kamkoli se hnu (i na zachod :D ) Posledniho pul rolu si zvykl i na ostatni rodinu a obcas se od nich necha pohladit. On si tu cestu pro pohlazeni najde :)
    8.3.2020 12:35chovatelka
    Albina: Chce to trpělivost - když jsme zdědili našeho bojovýho králíka, musela jsem ho krmit v kožených rukavicích, jak po mě šel, a teď po roce a půl je to mazlík, akorát místo olizování mě něžně okousává, někdy až na modřiny...
    8.3.2020 19:36ctulka
    Albina - nezoufej. Měsíc je krátká doba. Já mám nyní 3 králíčka a u každého to bylo jiné. Bobek se nechá hladit,ale jen na zemi. Neolizuje nás, ale chodí se tulit, vždycky to dá najevo jemným drcnutím a v momentě je z něj placka a dokáže se mazlit celý večer. Miluje hlazení po očičkách, to milovali všichni tři. Sedni si k němu, mluv na něj, pomalinku mu dávej nějaké dobrůtky. Z počátku,když si vezme, je možné,že to drapne a bude to pořádat někde bokem. ale bude si brát od tebe častěji a častěji a nebude se schovávat Věřím,že postupem času najdete k sobě cestu
    8.3.2020 20:08panaha
    Zdravím,
    Dostala jsem zakrsleho králíka dlouhosrsteho. Samice 2 roky. První majitel se o něj moc nestaral. Problém je že má na zadečku přilepené hroudy bobků. Očistit mi to moc nejde je to dost tvrdé a docela to zápachá.? Nějaká ráda jak to co nejšetrněji vyčistit? Díky moc za rady.
    8.3.2020 21:41PetraPetra
    odstřihmout....? a nema prujem? protoze to neni standard. jednak je kralik cistotny a druhak jeho bobky nesmrdi. ale pro prujmu prave jo, lepi se mu to kolem prdky... treba kokcidiota - stres ze zmeny prostredi, zmena stravy....?
    9.3.2020 05:57panaha
    PetraPetra
    Odstrihnu jen kousek dál od zadečku.. Králíka to při stříhání asi bolí. Začala sem dávat jablko.
    9.3.2020 09:23Bocman
    panaha: Zašla bych k veterináři a králíkovi bych tam nechala oholit zadeček. Oni na to mívají specializované strojky, musí holit srst před operacemi. Plus můžou vzít ještě nějaká místa na tělíčku.
    9.3.2020 09:38Daniberu
    Pokud má průjem, tak jablko ani jinou čerstvou stravu nedávej. Jen seno a kvalitní granule. Na veterině kromě ostříhání srsti na prdelce doporučuji požádat o rozbor bobků na kokcidiózu, případně kompletní koprologii.
    9.3.2020 11:44ctulka
    panaha Holky ti tu radí dobře. Rozbor bobků, holení bych nechala na dohodě s vetem, a já jsem vždycky,když se něco takového ukázalo, tak jsem dávala jen seno a vodu, častěji čistila a nechala jsem Bobka zavřeného v kleci,aby mi to neroztahal po bytě
    9.3.2020 23:04Bocman
    panaha: Ještě mě napadlo, že Tvůj králíček taky mohl být dlouhodobě nevhodně krmenej, což je skoro jistý, když se o něj majitel moc nestaral. Špatné jsou takové ty barevné směsky pro králíky, které prodávají i v pet centrech. Tady na stránce nahoře je odkaz na jídelníček. Jsou tam i doporučované dobré granule, tak těmi bych postupně začala krmit. pokud tedy králík nemá vyloženě průjem.
    9.3.2020 23:10panaha
    Králík vyloženě průjem nemá. Díky za rady.
    10.3.2020 09:54kralik00
    Chtěla bych se zeptat co znamená když králík pobíhá v kuse kolem noh "dělá osmičku" okolo noh a u toho tak divně pochrochtává
    10.3.2020 14:33jana53
    kralik00 _chrochtani a osmicky znamenaji, ze se brzo moct prihlasit za clena meToo. milovnik si pripravuje pudu...
    10.3.2020 20:36Simi3
    kralik00: Prislo na nej jaro. :) Pomuze kastrace. Ferca to delala taky. :)
    11.3.2020 14:19sxe
    Ahojte :) mám jednu otázku. S priateľkou máme zajačika (uško - starý známy na králikoch), už je to starý dedušo - 9 let - a keďže sme sa sťahovali, tak na 3 mesiace sme ho museli dať k priateľkynej mame (predtým tam bol 8 let, potom púl roku s nami v podnájme, pak 3 mesíce zase tam kde byl púvodne a teď je zase v novém byte).
    Máme ho tu 3 dny, ale začal sa triasť a celkom škrípe zubami - ale bobky dáva pravidelne, jí seno i granule a chce být co nejvíc mimo klece. Horečku nemá, z nosa mu nic nejde, z očí taky ne... takže neviem či to bude tým, že je starý, alebo tým že prišiel do nového bytu alebo teda je to nejakou chorobou.
    Nechcem teraz keď je ten coronavirus moc chodiť k veterinárovi, tak zatiaľ žiadam o radu tu - či náhodou nemal niekto podobný problém.
    11.3.2020 18:57Simi3
    sxe: Pokud ji, bobkuje, je aktivni a vypada v pohode, tak si spis myslim, ze je jen vystresovany. Muze chvili trvat, nez si zvykne na nove prostredi.
    Kdyby se u nej cokoliv zhorsilo, tak bez ohledu na nejakou koronu bych ihned sla s nim na veterinu - drive nez se zeptas tady, protoze tady kralicka nikdo nevidi a posoudit to muze jen veterinar. (nejaky odbornik na kraliky)
    11.3.2020 19:21jana53
    sxe _ moh by mit nejaky bolesti, ja bych sla k veterinari (krev, rozbor bobku, moci...)
    11.3.2020 21:08tadek29
    dobry den mohl bych se zeptat je zdrava oblina smeska nebo ji mam radsi vynechat z jielnicku kralicka
    12.3.2020 08:32jana53
    tadek29 _ http://chsk.blog.cz/1703/proc-ne-obilovinam
    12.3.2020 13:17ctulka
    sxe mohlo by to být tím stresem. Když ještě žila naše Křupinka, tak to bylo podobné jako u vás. Jen s tím rozdílem, že ji to popadlo až třetí den po dceřině svatbě. Během ní normálně fungovala, běhala, žrala a nic nenasvědčovalo, že by mohl nastat tento problém. Až ten třetí den a to nám přestala žrát. Takže jsme museli k vetovi a ten nám řekl,že by to opravdu mohlo souviset s tím stresem, co to zvířátko prožilo a cítilo celou dobu. Takže bych asi zavolala vetovi a prokonzultovala s ním váš případ a objednala se, aby nemusel být v čekárně.
    12.3.2020 14:30sxe
    Ďakujem za odpovede :) dnes si ho ešte budem všímať a ak ho bude pokračovať ďalej tak ho zoberie priateľka k veterinárovi - máme ho tu neďaleko a väčšinou tam je viac doktorov ako pacientov, takže by s čakaním nemal byť problém :)
    13.3.2020 09:11mikoss
    Může králik kakaovo pohankové křupky?
    Jednu mi snědl.
    13.3.2020 12:43Alvin33
    Dobrý dotaz.Máme 14 měsíčního ,kastrovaného králíčka.Je velmi agresivní,nemůžeme ho hladit rukou,přestože jako 2 měsíční nás olizoval a nechal se chovat.Nyní je schopen prokousnout ruku nebo nohu.Chtěla jsem se zeptat zda má někdo s tímto zkušenosti a jestli se to zlepší.Děkuji za odpověď.
    13.3.2020 16:20Pollynka
    dobry den, chci se zeptat na otázku ohledně morčat. předevčírem nám umrelo morcátko (Vanilka) nevíme co jí bylo, mela zalepený yadecek od bobků ale nikdy predtím to nemela. nechtela jíst ani pít tak jsme ji dávali trochu vody stříkačkou. nemohla chodit ani se postavit jen lezela. nevedeli byste nekdo naco umřela? docela by nás to zajímalo.
    13.3.2020 18:13ctulka
    Alvin33 A nemohlo se stát,že se něčeho lekl a ted se bojí a proto kouše? Asi bych se zase začala k němu chovat ,jako by byl miminko. To znamená klidně na něj mluvit, sednout si k němu a nevšímat si jej , po chvilce mu dát na zem vedle sebe malou dobrůtku, Králíčci jsou zvědaví ,takže se určo k tomu natáhne. Polož si vedle sebe ruku a nech jej,aby si tě onufal :-)) S hlazením chvilku počkat a nechat jej,až si pro podrbáníčko přijde sám. Myslím si,že to časem zvládnete, chce to čas.
    13.3.2020 19:20Simi3
    Pollynka: Bohuzel nikdo tu nemuze vedet, proc Tvoje morcatko umrelo. To by urcila jedine pitva. Kazdopadne jste meli jit na veterinu, ale uz se stalo. Vzdy je lepsi dojit se zviretem na veterinu, nez se ho pokouset lecit sam. Kazdopadne mi to je moc lito. :(
    13.3.2020 20:07sxe
    Tak nakoniec to bol asi len stres - zajac je na to, že má 9 let - až moc hyperaktivní :D bobkuje snad všude a už se i vymočil na čisto novej koberec (chcel som ho zabiť :D ) - takže to predsa nič nie je. Momentálne mi ide po nohách :D malý nadržaný dedulo.

    Btw - foto ak by ste chceli :)

    https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.15752-9/89784437_452101608847575_4204669078935175168_n.jpg?_nc_cat=102&_nc_sid=b96e70&_nc_ohc=gTs7ehtNny8AX8fWWn0&_nc_ht=scontent-vie1-1.xx&oh=db157b2962f11a42db8dcb4fb2c99278&oe=5E9262F3
    13.3.2020 20:14KaK
    Krásný "dědeček". A asi na něj leze jaro.
    Takže ten třes už přestal?
    Ať se daří fešáčkovi v novém bydlení :)
    13.3.2020 20:37sxe
    No leze leze, nezvykol skákať aj na moje nohy len na priateľkyne, po 9 rokoch mám už zrazu jeho pozornosť aj ja :D celé nohy mám mokré od jeho jazyka a červené od zubov :D nedokážem sa ho zbaviť.
    No vypadá teraz spokojne, ešte nejaká samička zo zvieracej ríše a myslím žeby mu už nič viac nechýbalo. Bohužiaľ mal takéto šťastie len raz :) a aj to ešte keď bol mladý.
    13.3.2020 21:32Simi3
    sxe: Je dobre, ze je usak v poradku, to jsem moc rada. :) Pohlad ho za me! :)
    14.3.2020 08:29ZuzSyr
    Ahoj, potřebuji poradit, mám rok a půl starého kralíčka, vykastrovany samec, cca po půl roce začal mít po celý den otevřenou klec. V bytě žije s 11ti letou fenečkou menšího vzrůstu. Nicméně teď mi Larry ( králíček) začal večer fenku napadat, už 2x boj a pokousany pes. Musím tedy říct, ze u nás doma probíhá rekonstrukce, takže je všechno jinak, nemá nově vůbec svoji klec, tam se tedy chodil jen najist, spal vždy na dece nebo s námi i se psem v posteli. Jsem z toho dost v šoku, pes se ho boji a on dost machruje, ze má navrh. Vždy byl bezproblémový, mazlíček je teda pořad. Poradíte? Moc děkuji.
    - - - - -
    Aktuální stav, nad ránem jsem ušáka zavřela do koupelny aby nebyl zase nějaký boj, teď jsou s fenkou spolu. Naprostá pohoda Larry před ni házel přemety a teď se k ní namačkal zády a spinkaji spolu... tak já tomu nerozumím. Myslíte, ze bude proste řešení, aby měl každý svůj klid na spaní a čas spolu trávili jen přes den? Do klece ho už asi nikdy nenaucim, je opravdu zvyklý na volnost. Děkuji za názory
    14.3.2020 09:53Tygrinka
    ZuzSyr: Odpověď už máš .o) Přesně tak, potřebuje svůj klid. Nyní koupelna - pozor na prochladnutí od dlaždic. A že by se nenaučil na klec, to není jisté, když vyhledává soukromí. Možná by stačilo mu dát do koupelny spodek klece s jeho věcmi, aby byl prostě ve "svém".
    14.3.2020 11:09Pollynka
    Simi3 na veterinu jsme chteli jít, ale otvírali až ve 14:00 a do té doby uz vanilka umřelo no :( ale dekuji za odpoved.
    14.3.2020 11:43Simi3
    Pollynka: Aha, tak to me moc mrzi. :( Pro priste - pokud je moznost jit na jinou veterinu, tak je lepsi s tim neotalelet a jit. Ale chapu, ze ne vzdy je to mozny. :(
    14.3.2020 15:00MarcelkaSmudla
    Zdravím, nevíte někdo, co by mohlo znamenat, že má králíček (6 měsíců) malé bobky? Občas jsou normální, ale poslední den-2 dny malé. Pohybu má plno, je 24/7 puštěný, normálně tu běhá, žere všechno jako dřív. Zácpu bych nejspíš vyloučila, protože vždycky mu ty bobky ''vypadnou'' při běhu,na zachudek chodí, ale občas 1-2 prostě nestihne, není to tak, že by měl problém ten ''bobek udělat''. Nevěděl by jste někdo prosím? Bydlíme úplně na samotě a náš veterinář má volno. Nejbližší je cca 2h cesty a to bohužel ted nejsem schopná absolvovat.
    15.3.2020 00:24ZuzSyr
    Tygrinka: Během par dni bude rekonstrukce u konce, snad to tak bude, děkuji za radu.
    15.3.2020 05:18Čokopralinka
    Dobrý den, ráda bych se zeptala, zda má někdo podobnou zkušenost a jak případně řešil. Mám doma 5,5 letého králíčka, který je kastrovaný cca. v půl roce. Od té doby byl vzorně čistotný. Králíčci u nás mají celodenní volný výběh a kdykoliv volný přístup do klece. Nyní po téměř 5 letech začal králíček dělat louzicky z venku vedle klece. Zároveň nacházím různě drobné malé louzicky a upadává rovněž mnohem více bobečků. Jedná se o inkontinenci? Nebo se nějak vychýlil hormonálně a značkuje i po kastraci? Děkuji moc odpověď, pokud má někdo podobnou zkušenost.
    15.3.2020 09:33Carollxc
    Zdravím, měla bych dotaz ohledně změny v krmení u mé zakrslé slečny. Do teď jsem jí krmila zrním ( jinak se u nás nikdy nekrmili králíci), ale dočetla jsem se, že jsou pro ně lepší granule. Mohla by ji změna krmiva ublížit nebo ne? Děkuji :)
    15.3.2020 16:38Alvin33
    Děkuji moc ctulce za odpověď a cennou radu. Zkusíme znovu navázat spolupráci úplně od začátku. Možnosti čeho se leknout je u nás v paneláku hodně a v bytě též. Ještě jednou děkuji.
    15.3.2020 16:46Lulu33
    Ahoj, prosím vás, zajačikovi prerastaju zúbky. Sebe jesť nechce, granule ano. V minulosti jej zuby obrúsili, ale znovu jej prerástli. Najhoršie je, že sa jedna u zadný zub a ma tam aj absces, nahmatala som to. Prosím vás čo sa dá s tým robiť. Treba ten zub vytrhnúť alebo ako sa to dá liečiť prosím?
    15.3.2020 19:41jana53
    Carollxc _ http://www.kralici.cz/pages.asp?f=krmeni
    http://www.zakrslykralicek.cz/granule
    15.3.2020 22:26Monika 75
    Prosím o info, který vet v oblasti Pardubic umí zabrousit zuby a bude ordinovat i v současné situaci.
    Jde o akutní případ vyražených zubů u psouna prériového. Děkuji všem.
    16.3.2020 12:18Bocman
    Lulu33: Dole na stránce je archiv diskuze. Dej si tam do vyhledávače "absces" a "přerůstání kořenů zubů". Určitě najdeš spoustu informací. Kromě toho, že sama budeš vědět, o co se jedná, je ještě důležité najít dobrého veterináře.
    16.3.2020 18:49Spisa
    Dobrý den, nenašla jsem, jestli králík může rukou a řeřichu. Tímto prosím o radu. Můžu mu jedno či druhé dát? Popřípadě v jakém množství?
    Děkuji
    17.3.2020 06:48chovatelka
    Spisa - náš to nejí, ani se mu nedivím...
    17.3.2020 21:42Merlouska
    Spisa: oboje je uvedeno tady: http://www.kralici.cz/pages.asp?f=krmeni
    19.3.2020 19:56Zdeňulka
    Králíček,8 let,najednou má rosolovitá stolice
    19.3.2020 20:29Lulu33
    Prosím pekne aby sa mi ozvala CATHY ktorá riesi rovnaký problém ako ja a potrebovala by som sa nie o opýtať. Prsim pekne ak to čítaš ozvi sa na email lucka.963@azet.sk. Ďakujem
    - - - - -
    Ahoj, prosím vás pekne o radu a o skúsenosti 🙏🏼🙏🏼. Môj zajačik bude mat 7rokov. Ma problémy so zubami a začali jej prerastať korene. Žiaľ bohu urobil sa jej na spodku sánky absces. Zajačik papá ale iba granulky a zeleninu, seno nechce. Ja viem že musí ísť na rengen a asi sa nevyhneme trhaniu zubka a liecienii toho absecu, ale už tri dni som zúfalá a obvolavan všetko snáď. Moja veterinarka je žiaľ v karanténe a nemôže ju operovať teraz ale až na začiatku apríla. Predvčerom som sla v Bratislave k veterinarovi ale on si vôbec netrúfol na operáciu a len jej to narezal a vytlačil a nasadil Antibiotiká. Samozrejme že sa jej to tam urobilo zase ale ja jej to nechcem nechávať vytláčať keďže problém je v tých koreňoch. Druhy veterinár mi povedal že určite uspať že je to veľmi zlá prognóza ale ja sa bez boja a bez pocitu že som urobila úplne všetko nevzdám. Volala som zase mojej veterinarke a vraj je hlavne aby teraz aspoň jedla kým sa na začiatku apríla dostaneme k nej. Vône tu nemáme žiadneho veterinára ktorý by jej bol schopný pomôcť a vzhľadom K pandemii sa nedá ani nikam dostať 😢. Prosím vás podeľte sa so mnou o svoje skúsenosti a rady a aj návrhy. Moc mi vaše skúsenosti pomôžu. Zažili ste niekto takéto niečo podobne a ako sa vam to podarilo vyliečiť. Hlavne ten absces🙏🏼. Veľmi vam budem vďačná nakoľko som naozaj zúfalá. Ak by niekto poznal niekoho na SR nejakého vetirinara tiež budem vďačná lebo som naozaj odvolala kopu veterinarovi a nikto ma nechce zobrať a dať sa na tento zákrok. Ďakujem vam
    20.3.2020 19:32pinkbananaa
    Ahoj, králíček 4 roky začal asi před týdnem divně dýchat a i v něm píská (ale všechno to zní jako že je to v nose). Choval se normálně, jedl s chutí. Každopádně to neustávalo a první co jsme mysleli, že má nějakou infekci dýchacích cest. Objednali jsme se k paní doktorce a stejně to nevydrželi a radši ještě o den dřív šli k jiný. Ta řekla, že neslyší nic a že vypadá ok, ale každopádně mu dá atb. Další den naše řekla, že taky nic neslyší a nos čístej a že by jí to dýchání a občas písknutí ani nepřišlo divný, kdyby to nezačal dělat teď. Že budem pokračovat v atb. Ale že se jí zdá, že mu možná začíná šedej zákal a že je možný že špatně vidí a orientuje se čichem. No tak je den doma a moc nežere a moc neběhá. Spíš celej den spí, teda hlavně sebou háže na zem (flop). Což taky bude asi tim, že je za a) nasranej že byl u veterináře a za b) že mu 2x denně ctu atb a ještě odpoledne vitamin C. Ještě říkala, jestli ten šedej zákal nemá z cukrovky, která sem se dočetla je u králíků skoro nevídaná. Tak nevim co mu je. Nějaký nápady / zkušenosti? Snad má fakt nějakou infekci a ty atb pomůžou. Jako chápu, že už neni nejmladší, ale 10 mu taky neni.
    20.3.2020 21:38ABC
    Ahoj všem!
    Prosím ještě na úvod - nehledám výmluvy, ale spíše nevím, jestli dostanu pomoc, když tu máme takový stav s epidemií.
    Už 3x se stalo, že králíček sebou začal mlátit v kleci. Nikdy jsem neviděla začátek, takže nevím, co to mohlo způsobit. Před 1,5 rokem začal mít králíček (holka) na mléčných žlázkách boule, protože je už poměrně starší, doporučovali na veterině buď ji s tím nechat žít nebo to zkusit odebrat, ale s tím, že tam je skutečně velké riziko. Nakonec jsem ji nechala tak, jak je a vše ok.
    (Jenže teď je to už 3. týden po sobě, nepravidelně, ale intervaly se prodlužují, že to není úplně po týdnu, ale po např. 8 - 9 dnech.)
    Přijde mi, jestli právě tím, jak má ty bouličky, jestli si třeba nechce nějak lehnout a jak jí to třeba bolí nebo překáží tak se svalí na záda a nemůže se vrátit zpět, tak sebou škube, aby se převalila a lehla si (nevím, jak to lépe vysvětlit, snad chápete). Zvednu jí, položím normálně na tlapky (její přirozený postoj), chvíli se cuká, hladím ji ale po pár minutách se uklidní a je úplně normální. Nevím, jak je to s veterináři, jestli vůbec mají otevřeno a přijali by tento problém a jestli není nějaké riziko když tu máme epidemii a nebo... jestli by byli vůbec ochotni pomoci, jelikož bohužel se nám párkrát stalo (s jinými zvířátky), že řekli, že není moc pomoci, že se to prostě musí nechat být (víte, kam tím mířím :((... ) Nemáte někdo zkušenost, co by to mohlo být? Rozhodně - co nejdříve cesta k veterináři. Děkuji Vám moc.
    20.3.2020 23:08pinkbananaa
    ABC: veterináři normalně otevřeno mají a určitě bych tam hned zavolala. Zrovna včera jsme byli. U nás mají akorát na webu napsáno, at tam nechodí lidi s respiračníma příznakama. A samozřejmě jsme byli v roušce.
    21.3.2020 10:03jana53
    VETERINA _ nekde je potreba vobjednat se telefonicky, aby se lidi v cekarne nepotkavali. samozrejme prijit s rouskou.
    21.3.2020 16:05Luci13
    Dobrý den,chci se zeptat na téma králík.

    Je to 3 dny co nám zemřel náš milovaný králíček sameček beránek.Kromě toho máme doma ještě kralicici (samici).Meli spolu už 2 vrhy mladých ale ti už jsou zcela odrostli od matky a už jsou u majitelů.Hrozne moc nám sameček chybí protože to byl takový ten ,,pejsek” co vyskočí z klece a po chvilce se otocite a mate ho za sebou jak panáčkuje a prosí o dobrutku...však to určitě znáte ..
    Sameček zemřel nejspíš na kralici rýmu ale snažil jsme se ho už dlouhodobě zachránit vším možným ale bohužel ...a jak ta samička je doma a byla u něho (měli vedle sebe klece)celou tu dobu tak mě napadlo jestli to taky nemohla chytit?? Protože jsem se kdesi docetla ze je to virové onemocnění ..Ale samička se mi zda naprosto v pořádku :nekycha,nemá mokrý nosik,nezměnila se v chování ,hodně pije a hodně žere a proste naprosto v pořádku .My jsme si říkali ze budeme nejspíš chtít nového zajdu(úplně stejného i samecka)ale bojíme se ze by ta naše samice tu nemoc (kralici rýmu )měla v sobě a nového králíka nakazila...Co si o tom myslíte ??Myslite si ze je to v pohodě a nebo mám zajít se samici na kontrolu k veterináři ??Kralika bychom kupovali přibližně za 4 dny..
    Budu rada za každou odpoved.Dekuji.L Nováková
    21.3.2020 20:42Tygrinka
    Luci13: To chce karanténu. Délku by měl určit vet, co vám léčil samečka. Obvykle je to cca 14 dní. A kontrola u veta by měla být v tomto případě samozřejmostí. Ano, pravděpodobnost přenosu u vás byla a nebylo by dobré stav podcenit. Snad bude vše v pořádku a dostane malého společníka, aby jí nebylo smutno.
    21.3.2020 21:27Mardottka
    Dobrý den, umřel mi králíček a zůstalo mi po něm nějaké granule a podestýlka. Jedná se o Supreme selective adult asi 2 kg. Dále Supreme selective senior 6 kg. To je bohužel na podzim prošlé. Králíček se najednou rohodl, že ho už jíst nebude. A kukuřičná podestýlka jemná asi 26 litrů. Je mi líto vše vyhodit. Kdyby měl někdo zájem, dejte vědět. Jsem z Prahy 4, Libuš. Kontakt: Mardottka@seznam.cz nebo tel: 737 964 170.
    21.3.2020 22:53Luci13
    Tygrinka:
    Je pravda, že podcenit to není dobrý nápad.
    Děkuji
    22.3.2020 10:31ammmbra
    Zdravím všechny...prosím má někdo zkušenosti s tím,jak často po encefalitozoonoze se ještě má podávat Panacur?Naše kralinda ji měla před 3mi roky.Přelečovala jsem ji pak vždy po 3 měsících a nyní 2x za rok Panacurem preventivně.Určila jsem si to tak sama protože vetka mi tenkrát řekla že ten Panacur už musí brát denně až do konce života,ale kralinda je strašný stresmen takže jsem ji to upravila takto..samozřejmě nevím zda je to dobře,ale zatím dobrý..kralinda má 10 ročků...
    22.3.2020 12:48Simi3
    ammmbra: Ferinka Encefalitozoonozu mela, ale uz si nepamatuji, jak dlouho jsem ji Panacur davala.
    Ale prelecovat Panacurem do konce zivota? Vim o tom, ze se ma s kralickem pote chodit na preventivni krevni testy tak 1x za rok. Ja s Ferinkou na krevni testy kazdy rok chodila a Panacur nastesti potrebovala jen na zacatku, co ji to diagnostikovali, protoze potom ji vzdy mela nastesti negativni. Ale neumim si predstavit ji davat Panacur cely zivot, kdyz to pritom mela tak 7 let v pohode. Asi bych zmenila veterinu a sla nekam, kde rozumi kralickum.
    22.3.2020 16:04Merlouska
    ammmbra: ja se s encefalou za posledni roky setkala 2x, probehlo preleceni a pak uz se podavani panacuru neopakovalo. Kontrolni testy se delaly az u druheho kralika (ted nedavno), ale tam hlavne z toho duvodu, ze ji cekala kastrace, tak bylo potreba vedet, jestli uz je OK.
    Poprve to bylo na VFU pred asi 6 lety, podruhe loni/letos na klinice Jekl & Hauptman, takze predpokladam, ze tam vi, co a jak.
    - - - - -
    Jinak co se tyce toho podavani - pred temi x lety se Nedele nechala v klidu tim panacurem nakrmit ze strikacky, takze to bylo ok, i kdyz celozivotne bych to asi delat nechtela.
    Zato Misa se mnou strasne bojovala a odmitala to spolknout, takze jsem to po dvou pokusech se strikackou vyresila jednoduse - kazdy den jsem ji nastrouhala trochu mrkve, na to nakapala panacur a behem chvile to bylo sezrany. Mozna i tohle by bylo reseni pro nejake pripadne dlouhodobe/trvale podavani.
    22.3.2020 18:26Kuk
    Dala jsem zakrslého králíčka teď na měsíc do venkovní králičárny, jenže dnes zase nasněžilo a je pod nulou. Mohu králíčka nechat v králičárně případně ho vrátit zpět domů do klece? Mám strach aby mu přechod ještě více neublížil
    22.3.2020 18:52Merlouska
    Kuk: jestli jsi ho dala ven ted, tak ho dej okamzite zase zpatky domu. Kralik si na pobyt venku v zime musi zvykat uz od leta/podzimu, aby si na to udelal kozich. Kralici se nevyhazujou z tepla do zimy.
    22.3.2020 19:15MaryPod
    Ahoj, prosím potřebovala bych pomoct a poradit. Dneska jsem si u meho kralicka všimla, ze mu tečou slzy z očí. Někdy i pcika. Myslíte ze jde o rýmu nebo jen o alergii?
    Dekuju za odpoved.
    22.3.2020 19:26Luci13
    MaryPod:
    Je to určitě rýma kralici ,a z mé skusenosti radim vyhledat okamžitě veterináře než se to vyvine ještě víc .U králíka to bývá klidně až po nějaké době smrtelné.
    22.3.2020 22:32Simi2521990
    Ahojte,
    Mám dotaz. Sani má 4 mesiace a je už kastrovany. Veterinárka mi povedala, že mu mám upraviť jedálniček. Viete mi prosím niekto poradiť, koľko a čoho mu mám dať, aby nebol prejedený, ale zas sýty? Až od 4.mesiaca mu dávam petrzlen a také.
    Ďakujem 🐰
    22.3.2020 22:55ammmbra
    Simi3,Merlouska - děkuji za reakci..taky se mi to nezdálo vhodné podávat Panacur doživotně,proto jsem ji to upravila na (nyní) 2x ročně..a ted mi právě vychází že bych ji to měla opět dávat těch 28 dní ..dneska jsem ji to dala ráno a asi ji bolelo pak bříško,byla asi hodinu taková nesvá a smutná a trochu skřípala ...tak nevím zda ji to mám dávat,či už ne.Veterinářka to byla u p.vet.Rašky taková mladší paní veterinářka,pan doktor mi tenkráte řekl že ona se spacializuje na drobné zvířata...pan doktor je super ale přenechává to tam občas těm mladším veterinářkám které u něj pracují..a ty ne vždy si myslím rozhodnou správně takže k ní už nechci jít..
    23.3.2020 12:01Merlouska
    ammmbra: kdyztak zkus treba zavolat nebo napsat mail na kliniku Jekl & Hauptman a zeptat se na jejich nazor, tim asi nicemu neuskodis :)
    - - - - -
    Simi2521990: a kdyz ti veterinarka rekla, ze mu mas upravit jidelnicek, tak uz ti nerekla, jak? Pekna rada teda :-)
    Ani nepises, cim ho krmis ted, takze tezko radit. Navic zalezi i na velikosti, na tom, kolik ma pohybu atd.
    Jinak kralik ma mit neomezene seno a vodu, k tomu mu dej denne treba hrstku kvalitnich granuli, nejakou zeleninu - prednostne asi listovou (salaty, rapikaty celer apod.), korenove zeleniny mene, bylinky a tak.
    Kdyby po tom tloustnul, tak ubrat, kdyby hubnul, tak pridat.
    23.3.2020 17:21Simi2521990
    Merlouska: ach ja hlava zabudlivá. No nie nepovedala. Seno má neobmedzene a je to zakrsly králik holandský, ale neviem presne. Taký zrzavý, keďže mamu má čistokrvnu otca nie. V súčasnosti váži 1700g a veterinárka mi len povedala, že po kastracii môže vážiť aj 2 a pol kila. No a inak dostáva granule 2x denne + najnovšie petrzel polovicu, včera chutnal 1x vňať trochu jablka. Ako mne nepríde tlstý len priateľ stále či ho neprejedam. A zvážiť je ho ťažko, keďže sám od seba príde, ale inak chytiť ho je nadľudský výkon.
    Vďaka za rady.
    23.3.2020 19:22jana53
    Simi2521990 _ zvazit v tasce, krabici... a pak vodecist vahu tasky
    23.3.2020 19:36Simi2521990
    Jana53 vďaka za tip ♥️
    24.3.2020 13:17Merlouska
    Simi2521990: jestli mu jsou 4 mesice, tak muze jeste chvili rust, kralici obvykle rostou tak do tech 6-8 mesicu. Ale nevim, jestli ma kastrace na rust nejaky vliv nebo ne.
    Kazdopadne misto petrzele nebo jablka zkus spis ty salaty (nebo obecne mene sladkou zeleninu).
    A pak proste uvidis, ja myslim, ze tlusteho kralika bys snad poznala :) ii kdyz on u nich hodne mate kozich, no. Ale jestli budete cas od casu chodit na veterinu (ockovani a tak), muzete to tam konzultovat, jestli je vahove OK.
    24.3.2020 17:11Fiki165
    Dobry den, chci se zeptat samicka ma 5 mesicu a stavi si hnizdo, v brezi neni. Co s tim ?
    24.3.2020 17:45Králíček Daisy
    Ahoj lidi,vcera jsme kastrovali samici a nemůžu ji rozezrat,ppradte,vodu resim stříkackou,ale nechce vubec jist.Volala jsem na veterinu,prej to je normalni.Myslite,ze mam jeste pockat,když to neni jeste 24h?Dekuji moc
    - - - - -
    A co by jsem měla případně do te strikacky jeste dam,aby se mi rozjedla?Pořád jen polehava,ale kdyz ji davame vodu ze strikacky,tak je docela živá.Diky za pomoc
    24.3.2020 19:51Simi2521990
    Merlouska vďaka ;) skúsim a aký typ šalátu dávate vy? Ja som práve čítala, že hrozia zazivaci problémy tak práve neviem koľko a aký :)
    24.3.2020 20:27KaK
    Králíček Daisy: Je třeba dokrmovat, rozmočit granule a stříkačkou do tlamičky. Na rozjedení nabízet, co má ráda. Osvědčená je bazalka, nebo různé natě (např. petrželové). Také můžeš nabízet různé sušené bylinky. Dostali jste něco na bolest na doma? Případně na podporu trávení? To je v prvních dnech po operaci potřeba.
    - - - - -
    Simi2521990: Já dávám římský salát, nebo baby salát. Pozor na ledový salát, ten může způsobovat průjmy. I když někdo ho snáší bez problémů, ale u nás se pokakali všichni.
    24.3.2020 22:00Králíček Daisy
    No prave ze jsem se ho ptala,jestli by jsem nemela dostat neco od bolesti a podporu trávení,tvrdil,ze ne.I kdyz ja vsude četla,ze se to dava.No manzelovi se podarilo do ni dostat trochu rozlamanych granuli a vodu.Uz i nejake bobky vypadly.Tak nevim,zda tedy jet jeste na veterinu a trvat na lécích,byť jsem ho zadala a neni prej treba,nebo uz to,ze do ni neco můj dostal brát jako,ze bude uz lip?
    24.3.2020 23:04KaK
    No my jsme vždycky něco domů dostali, aspoň na prvních pár dní, doktorka říkala, že když je to bolí, tak se hůř dostávají do formy. Té první samičce nic nedali a trvalo to přes týden, než se dala do pořádku a museli jsme jezdit na infuze. Ale taky už byla starší. To je fajn, že se vám podařilo do ní dostat trochu granulí a vodu a že už jsou bobky. Ale radši ještě pokračujte v dokrmování, dokud nebude jíst úplně normálně, ono to kolikrát vypadá, že už se lepší, ale jakmile se přestane dokrmovat, tak jde zase dolů.
    25.3.2020 00:55Merlouska
    Simi2521990: ja davam nejcasteji ledovy salat a rapikaty celer, obcas kupuju takove ty salatove mixy, co maji treba v obchodech (kupuju u Alberta), tam byva treba rukola, polnicek, cekanka a par dalsich druhu, o kterych jsem predtim v zivote neslysela :-D Mrkni se nahore v menu do Jidelnicku, tam jsou vypsane ruzne druhy zeleniny a ovoce s informacemi.
    Ale jinak urcite je dobre to zkusit postupne po malych kouskach, jestli to kralik snese v pohode :-) KaK pise, ze u nich se z ledoveho salatu pokakali vsichni, ja s tim zase naopak nemela problem ani u jednoho ze tri kraliku za posledni roky, takze je to taky kus od kusu :-)
    - - - - -
    Králíček Daisy: ja nechavala kastrovat pred mesicem a neco - taky mi obluda nechtela moc jist a bobcit, na veterine po 24h rikali, ze pokud ji aspon neco malo, tak je to OK a ze kdyby nejedla a nebobkovala, tak at prijdu ten dalsi den.
    Taky doporucuju udelat ji hostinu - seno, granule, oblibena zelenina, bylinky (kopr, bazalka, petrzel...), aby mela na vyber a treba si zobne aspon neco z toho. Mne kralice zpocatku trochu ujidala seno a tu a tam si dala i kousek nejake bylinky nebo salatu. Granule ji zacaly zajimat az uplne naposled, po par dnech.

    Ad leky na bolest atd. - hele, takhle: ja nechavala kastrovat 2x, poprvy mi kralici vratili bez jakychkoli analgetik, leku atd. A to bylo na tenkrat vyhlasene VFU, takze zadni amateri. Nicmene kralice to zvladla uplne v klidu, jist i bobcit zacala brzo, jen pri pohybu byla par dni opatrnejsi. Podruhe to bylo tedka, na klinice Jekl & Hauptman, a tentokrat dostala analgetika i neco na to traveni. A stejne delala ofuky, zrat nechtela, vycurala se az druhy den, prvni mikro bobky jsem videla az po vic jak dni... trvalo 2-3 dny, nez se dala nejak do kupy a zacala zrat normalne. Aktivni jinak byla, kdyz jsem ji pustila probehnout, aby se ji trosku rozhybala streva, tak mela radost, ale to jidlo a bobky proste e-e.

    Takze ja vlastne nevim, mne prijde, ze zalezi spis na kralikovi a na tom, jak snasi narkozu, nez na tom, jestli je jeste nadopovany analgetiky apod. :-) Ale asi je lepsi je mit, minimalne aspon mame jistotu, ze kralika snad nic neboli a jen je otravenej z nasi zrady a narkozy :-)
    Drzim palce, at se usata brzo vzpamatuje.
    25.3.2020 06:01Fiki165
    Dobry den, chci se zeptat samicka ma 5 mesicu a stavi si hnizdo, v brezi neni. Co s tim ? Dekuji
    25.3.2020 12:31Merlouska
    Fiki165: falesna brezost, hnizdo sebrat a kralika zabavit jinak.
    25.3.2020 13:02Bocman
    Králíček Daisy: K tomu rozjídání králíka po vet. zákrocích: Nám se hodně osvědčilo si ke králíkovi lehnout na zem (máme ho na volno) a trpělivě třeba dvacet minut nabízet různý lahůdky, který má rád. U nás je to třeba mrkvová nať, kopr. Prostě mu to dávat k tlamičce a čekat, až se do toho pustí. On většinou neodolá a něco si dá. A tohle nabízení zkoušet několikrát denně.
    25.3.2020 15:50Fiki165
    Merlouska: dekuji moc.
    25.3.2020 20:23Simi2521990
    Ďakujem všetkým za rady ;)
    25.3.2020 23:00PetraP
    ahoj, prosím o radu. Máme králíčka kluka, je mu 4,5 měs. Byl čistotný, loužičky nedělal vůbec a řekla bych, že 90 % bobků končilo v záchůdku, zbytek v kleci někde pod seníkem, venku nikdy nic. Ale poslední dobou má bobky opravdu všude po celé kleci, oba syny už několikrát počůral, v kleci začal čůrat vedle záchůdku... Zatím nechodí čůrat z klece ven, pár bobků už mimo klec skončilo, ale to spíš asi omylem. Předevčírem jsem ho nechala omylem puštěnýho přes noc, tak ráno jsem ho našla jak krále na sedačce uprostřed polštářů - bobků plná hrst a označkoval si všechny ty polštáře a náležitě tu sedačku. Moje chyba... Nicméně co ta klec? spraví se to nějak samo nebo ho máme nechat vykastrovat? pomůže to? bobky mi nevadí, ale ty loužičky mimo záchůdek dost... Ještě teda dělá to, že si tam nahrabe seno jako podestýlku. vyloženě si vystýlá prostor. a je jedno, jestli tam má kobereček nebo ne, udělal to tak i tak a čůrá do té podestýlky... Máte radu, jak ho to odnaučit. Dávat míň sena víckrát denně nepomohlo
    26.3.2020 00:07marcus
    Ahoj, setkal jsem se se zajímavou prihodou. Králík jednou za dva dny vibruje dolní částí těla (zadeček). Je na čtyřech a z ničeho nic mu takhle dolní část 4x zavibruje a jde běhat dal. Nevypada, ze by byl znepokojen, normálně ji, vylučuje i pije. Co by to mohlo byt ? Setkal se s tím někdo? Děkuji.
    26.3.2020 01:10Merlouska
    PetraP: zacina puberta - to se i z cistotnych kralicku muzou stat pekna prasatka :-) Jsou dve moznosti - bud to zkusit vydrzet, nebo kastrovat - kastrace by mohla pomoct.
    - - - - -
    marcus: asi je nadrzenej :-) myslim, ze jsem to nekde videla jako vysvetleni...
    26.3.2020 15:01darkys
    ahoj, prosím o pomoc. mám králíčka rok a půl a nedávno začal skřípat zuby.
    průběh je takovýhle
    jde na záchod/nebo se nají, natáhne se a začne skřípat zuby. je ode mě třeba 2-3 metry a jde to slyšet, když se zaposloucháte. Většinou si 3-4 krát zaskřípe a odpočívá natažený. Dále už neskřípe. Nikdy neskřípe ale zuby, když je běhat, nebo vykonávat jinou činnost. Děje se to z 99% pouze, když se natáhne a odpočívá. Je to známka toho, že je mu dobře, nebo ho něco bolí?
    Průjem nemá, normálně jí, běhá, skáče, bobky i moč jsou v pořádku. Prostě vypadá zdravě
    26.3.2020 15:17Králíček Daisy
    Ahojky,vsem,vám moc dekuji za rady.Kralinda nam zacla jist pěkne sama nakonec hned druhy den večer.Manzel ji asi rozjedl,vzal si ji na klin a strkal ji polamane granule do tlamicky.Ted uz je asi snad vse ok,uz zase lita po bytě,jen je pravda,ze i hodne odpočívá.Dali jsme ji kastrovat,nebot byla velmi teritoralni prave vuci manzelovi,obcas ho i klapla zubama,ale ke me si to nedovolila.Byla i docela prasatko,v kleci si udržovala pořádek,ale mimo klec to hazela kudy šla.Tak snad ji to pomuze,veterinar rikal,ze jo.Za jak dlouho by mela jit vidět zmena?Asi to nebude ze dne na den.
    - - - - -
    Darkys:jsem sice jen zacatecnik v chovani kralicka,ale mělo by to byt,ze je spokojeny.Vim,ze i králíci skripou zuby kdyz je neco boli,ale to by byl asi prikrceny a nahrbeny.Pokud pak lita a je ok,tak se nic neděje.Ale mozna tady nekdo poradí neco jineho
    26.3.2020 15:29Merlouska
    Kralicek Daisy: muze to trvat jeste nekolik tydnu, nez bude zmena viditelna, ono k tomu dochazi spis tak postupne, neni to ze dne na den. Ja nedavno hledala nejaky fotky s tim, jaky prase umela byt predchozi kralice - kdyz s ni mlatily hormony, tak vyhrabavala zachod s takovou vervou, ze to litalo metr daleko :-) Kastrovana byla teda preventivne, ale ten vedlejsi efekt v podobe toho, ze prestala delat bordel, byl velice prijemny - no ale jeste asi 6 tydnu po kastraci byla schopna zachod vyhrabat. Takze ono to chce tak ten mesic az dva, pak uz by melo byt znat, jestli/jaky efekt kastrace mela. Ale ta teritorialita se uz uplne nezklidnila, porad nemela rada, kdyz jsme ji s necim manipulovali v kleci v jeji pritomnosti. Na to jsem si ale vytvorila ruzne strategie (hrabat se tam, kdyz je venku, nebo si ji pridrzet, aby nemohla startovat), takze to bylo taky OK, alespon pro me, a vychazely jsme spolu v pohode. Ja ji ale nechavala kastrovat docela pozde, bylo ji uz 6,5 roku, tak si rikam, ze stareho psa novym kouskum nenaucis... :-)

    Ted mam mladou kralici, je po kastraci zhruba 6 tydnu a porad doufam, ze prestane hrabat v zachode, ale zatim jeste nic, tak to asi bude mit spis povahove nez hormonalne :-) Ale uvidim.
    28.3.2020 08:31Lucka256
    Ahoj, plánuju pořízení králíčka, respektive teprve se teoreticky učím, jak péče o králíčka vypadá. Pročetla jsem si tyto stránky, ale stejně bych ráda věděla víc. Chtěla jsem se tedy zeptat, jestli existuje třeba nějaká dobrá fb skupina, kde bych to všechno viděla v praxi, nebo třeba nějaký youtuber, klidně zahraniční. Zatím koukám jen na Lennon the bunny, protože se mi moc líbí free roaming a nerada bych, aby můj budoucí králíček musel být zavřený v kleci. Ještě bych se ráda zeptala, pokud bych adoptovala staršího králíčka, mohl by se to naučit? Ráda si nechám poradit, chci, aby se u mě měl dobře. Děkuji moc. :-)
    28.3.2020 08:57jana53
    Lucka256 _ jestli ses z prahy, tady by ses mohla hodne naucit, i si vybrat, ale nevim, jak to maji s karantenou ;-(
    https://kralici.voriskov.cz/subdom/kralici/kontakt/
    jinak si zadavej dotazy anglicky, videi je spousta
    https://www.google.cz/search?q=rabbit+litter+box+training&safe=active&sxsrf=ALeKk01ljsn64zLTd6P33Lma1yJGb1bU4A:1585381709101&source=lnms&tbm=vid&sa=X&ved=2ahUKEwinwuqM17zoAhXNKewKHSGrADQQ_AUoA3oECA0QBQ&biw=1187&bih=889
    asi by ses mela prihlasit a napsat svuj mail a misto bydliste (staci mesto), abys mohla dostavat i soukromy zpravy. tady ti kazdej rad poradi, protoze takle zodpovednejch lidi je malo: vetsinou si poridej zvire a vubec nemaj poneti, co a jak. a mas naprostou pravdu - zvire do klece nepatri.
    28.3.2020 10:27Lucka256
    jana53, děkuji moc za obsáhlou odpověď. Účet si zařídím. :-) Deset let chovám morčátka, teď mám čtyři, takže vím, že starat se o zvíře není sranda. Ten azyl znám, chtěla jsem od nich adoptovat asi před rokem morče, bohužel komunikace byla na takové úrovni, že mi ho slíbili a pak přestali reagovat. Tak třeba tentokrát to bude lepší. :-) Ještě jedna teoretická: kdyby králíček měl zázemí poblíž ubikace morčátek, mohlo by mu to vadit? Je mi jasný, že králík a morčata se nejspíš kámošit nebudou.
    - - - - -
    A ještě jeden dotaz: Je veterina v Praze na Hůrce dobrá i pro králíky? Chodím na obě s morčaty a mám ji blízko, tak jestli je ok, nebo jestli si mám vyhlédnout jinou.
    Popř. Ještě Erika na Palmovce.
    28.3.2020 11:58jana53
    Lucka256 _ https://www.youtube.com/results?search_query=rabbit+and+guinea+pig+living+together
    zda se, ze to nekde funguje
    28.3.2020 12:46Lucka256
    jana53, znám to jen z pohledu morčatáře. Králík je oproti morčeti poměrně velký a navíc jedna moje morčina je celkem agresivní. Morčata jí neublíží, ale králík by mohl. + Se to obecně prostě nedoporučuje. :-)
    28.3.2020 15:23Veronika5
    Lucka256: Já mám dvě morčata a dva králíky. Morčata mají velkou ubikaci, králíci mají ubikaci vedle, ale ta jejich je stále otevřená. Králíci by s morčaty kamarádili, ale jakmile vlezou do králičí klece (občas třeba při krmení), alfa morče jde po nich, králík samec začne dupat a musí okamžitě od sebe. Někdy to i chvilku funguje, ale musí se hodně hlídat http://www.kralici.cz/morcata/alba.asp?a=34746 .
    Králíkovi bydlení poblíž morčat určitě vadit nebude, jediné, co by tě mohlo potkat, je systematické okaďování morčecí klece králíkem - u nás je to někdy fakt síla - nikam jinam nekadí, ale kolem morčat fakt hodně :).
    Ovšem může vzniknout i přátelství - když jsme měli minulého králíka, ten byl jenom jeden, u morčat bylo stále otevřeno a on tam trávil spoustu času. Když se nějak nepohodli, šel prostě ven. Koukni: https://www.kralici.cz/morcata/alba.asp?mode=edit&uid=2393&id=34677
    http://www.kralici.cz/morcata/alba.asp?a=34573
    Je potřeba to pohlídat a vypozorovat, zda tam je nebezpečí rvačky či ne. Záleží na povaze všech zúčastněných.
    - - - - -
    Ano a na Eriku chodím s morčaty i s králíky. Na králíky se specializují a jsou fakt výborní.
    - - - - -
    Ten jeden odkaz ještě jednou http://www.kralici.cz/morcata/alba.asp?a=34677
    28.3.2020 19:40Lucka256
    Veronika5: Já mám tu morčecí ubikaci asi 70 cm nad zemí, ptala jsem se hlavně kvůli tomu, že když jsem hlídala rodičům psa, tak ten se mohl zbláznit, když byl v té místnosti. Myslela jsem, jestli by to toho králíka taky nějak nedráždilo, ale to je asi blbost. :-) A je lepší mít králíčky dva? Někdo tvrdí, že ano, někdo tvrdí, že si vystačí s člověkem.
    28.3.2020 20:37Veronika5
    Lucka256: Na to ti každý řekne něco jiného. Tohle jsou mé zkušenosti: Můj první králík byl jeden (aguťáček, je v albu co jsem sem dnes dávala, kamarádil s morčaty), byl to první králík a na dva jsem si fakt netroufla. Když v necelém roce bohužel umřel (po několikadenní hospitalizaci, bylo to něco v bříšku a vlastně se nepřišlo na to, co), jeli jsme pro nového králíčka. No a nemohli jsme se dohodnout, kterého - polovina rodiny chtěla s ušima klasicky postavenýma a co nejklasičtějšího ušáka, druhá poloviny spíš něco neobvyklého, nejlépe beránka v co nejzajímavějším zbarvení. No a u králíků nejjistější když chceš chovat ve dvou je samec plus samice, samozřejmě počítáš s kastrací. Takže z toho vyšli Bertík a Tonička, na začátku tohohle alba jsou hned po přivezení, asi v osmi týdnech věku :) http://www.kralici.cz/morcata/alba.asp?a=34695 . Počítalo se s kastrací Bertíka cca ve 4 měsících věku, zatím byli spolu. Jenže hormony pracovaly, Bertík zjistil, že je samec, a toho druhého králíka, který ještě asi jako samička nevoněl, se rozhodl zlikvidovat - přišli jsme domů, všude chlupy, a samička docela hustě pokousaná. Týden na atb a okamžitá kastrace Bertíka - na Hůrce, naprosto profi zákrok, už ve třech měsících věku a zcela bez komplikací. Pak zase mohli být spolu. No a asi v pěti měsících nám pohlavně dospěla samička a začala samce doslova sexuálně terorizovat. Šla v pěti měsících na kastraci, opět Hůrka, naprosto bez problémů, super profi zákrok. No a od té doby máme idylickou dvojku.
    V porovnání s minulým králíkem, který byl sám, jsou myslím šťastnější. Pořád se tulí, olizují, běhají, žerou a spí spolu, ale skvělé je že při tom kamarádí i s lidmi, i když je vidět, že lidskou společnost tolik nepotřebují jako králík, který byl sám. Jsou oba hrozně milí, nechají se mazlit, vržou si při tom zoubky, oba najednou asistují při čištění klece, takže člověk nemůže udělat ani krok...
    Takže za mě . králík v přírodě nežije sám a pokud se podaří mít dva kteří spolu fungují jako dvojka, je to podle mě ideální. Určitě víš, že většinou potřebují mít každý svoji klec jako zázemí a k tomu ideálně volný výběh po místnosti. I když my jsme druhou klec už zrušili, nebyla vůbec využívaná. Ale v jejich životě byla období, kdy bylo nutné je dočasně oddělovat - když byl jeden po operaci, nebo když jeden druhého chtěl sežrat nebo otravoval. Asi se v krajním případě může stát i to, že si to nějak nesedne a pak by bylo potřeba vymyslet, jak králíky oddělit, aby se mohli třeba očuchávat přes ohrádku, ale nemohli se navzájem přizabít.
    - - - - -
    Počkej teď mi došlo, že jsem se dole upsala - doporučuju HŮRKU !!!, Eriku spíš ne.
    28.3.2020 21:27Lucka256
    Veronika5: Bertík a Tonička jsou nádherní. :-) Ještě o tom budu uvažovat, nechci mít sobecky jednoho králíka, který by se nudil a byl by nešťastný. Na druhou stranu, nejsem si jistá, jestli by pro mě jako pro začátečníka bylo dobré pořídít rovnou dva, abychom se pak třeba netrápili všichni tři...
    A k té kleci, mám 100 cm (dvě) po morčatech, které už nepotřebuju a tek nějak jsem o nich uvažovala pro dobu nezbytně nutnou, než by se králíček rozkoukal a než by se třeba naučil na záchod. Sleduju už asi rok ten kanál Lennon the bunny, kde má slečna jednoho králíčka, naprsto brojí proti klecím a její Lennon funguje 100 % jen s kočičím záchodem, jinak je celé dny volně puštěná. Je to reálné, nebo se to spíš králík nenaučí?
    28.3.2020 21:53Veronika5
    Lucka256: Je to reálné. Pokud tě nerozhodí sem tam utrousený bobek, který prostě sebereš a vyhodíš, tak můžeš být celkem v pohodě. Králíci jsou - víceméně - čistotní. Horší to může být v pubertě, kdy můžou "zlobit".
    Jinak mně teda ještě pravidelně značkují kolem těch morčat, naštěstí děti se tím dobře baví a manžel má rád králíky a je velmi tolerantní, takže ráno je jenom nutné vždycky pořádně kolem klecí zamést. A Tonička ta teda "zlobí" a i když je kastrovaná, velmi ráda natruc čůrá přímo vedle záchůdku. Pak jsou králíci, kteří s oblibou čůrají a kadí páníčkům do postele, to teda žádný z mých tří králíků nedělal. Ale vcelku má králík většinou tendenci používat svůj záchod.
    Jinak nemyslím si, že králík chovaný samostatně se trápí, jen bych řekla že ve dvou jsou spokojenější. Možná že na začátek je opravdu jeden králíček lepší, protože pak nemusíš navrch řešit ještě problémy se soužitím. Záleží, na co se cítíš a jaké máš podmínky, třeba prostorové.
    Bertík a Tonička děkují za pochvalu :)
    28.3.2020 22:32Lucka256
    Veronika5: Bobky mě fakt nerozhodí, mám doma čtyři továrny na bobky na nožičkách. :-D Co se týče prostoru, tak bydlím sama, takže asi není problém, aby mohl všude (asi kromě koupelny). Jak jsem ti psala do zpráv, budu ještě dál studovat a zvažovat a uvidím, jak se to vyvine. Děkuji za obsáhlé odpovědi i zkušenosti. :-)
    28.3.2020 23:48Marika736
    POTŘEBUJI POMOC! Nevíte někdo jak zabránit aby králík v noci nekousal mříže? Vůbec se nevyspíme. Zkoušela jsem snad všechno co jde. Prosím PORAĎTE 🙏
    29.3.2020 00:34Veronika5
    Marika736: PusŤte ho ven z klece a nechte ho běhat!
    29.3.2020 10:20Palko
    Marika: pravdepodobne ho malo pustas von, nas kralicek je pusteny cez den nonstop, obcas v noci spinka v klietke, obcas v noci spinka v izbe, takze ak je dostatocne slobodny do klietky kusat nebude... kuse, lebo sa mu nepaci byt zavrety,...ani tebe by sa to nepacilo...ale citala som v nejakom clanku, ze to vyriesili sietkou, aby nekusal do mrezi... ale najlepsie ho je nechat slobodne pusteneho, ved je to predsa clen rodiny...:)
    29.3.2020 11:30SindyEM
    Ahojte, chcem sa spýtať - tí z Vás, čo kupujú klasické pelety ako podostielku pre králička, kde kupujete tak, aby sa to oplatilo? Mám kde dať zásobu, tak by som radšej kúpila väčšie balenie ale čo najlacnejšie. Lebo pri týchto peletkách je spotreba naozaj veľká. Boli sme roky na podostielke cats best oko plus, ale Alešek mi po troch rokoch chytil manieru - vyhrabáva ich a náramne sa baví tým, že musím vysávať tri krát denne. Už som z toho šla zcvoknúť, a tak som v zúfalstve kúpila klasické pelety, ktoré sme používali úplne na začiatku, keď bol ešte mimi...a chvalabohu, tie pelety sú natoľko ťažké, že vie dostať mimo wc len zopár, ktoré ľahko zodvihnem a dám naspäť do wc. Takže sa asi vrátime späť ku klasike, vidím to ako jediné riešenie problému... menili sme aj typy wc, a nepomohlo.
    29.3.2020 13:41Palko
    Ahoj, my kupujeme v hornbachu v tom oddeleni pre zvieratka ,je na nich foto macicky,zaja a skrecka, vyjdu na necelych 9e, 8 a daco...som prepocitavala na mnozstvo,tak tie vyjdu najlacnejsie...
    - - - - -
    Sindy: ...este som zabudla dopisat, ze tie peletky su 20l...
    29.3.2020 14:24jana53
    SindyEM _ do nočníku se může dát taky pěnova podložka AQUAMAT, ale pozor, aby jí nežral. u nas to funguje
    29.3.2020 18:44petrsim6
    Zdravím všechny, mám otázku vrátil jsme se z práce pustil králíka z klece a z ničeho nic začal litat všude a nic ho nezastavilo jak blázen nemá s tím nikdo zkušenost stále je v rohu a ani se nehne
    29.3.2020 19:12Uzlinka
    Dobry den, muze mi nekdo poradit co proti kousani tapety? Kout, kde je kralik vypada desne, to by to trhal dal, ale dali jsme mu tam aspon kartony, aby dal nenicil byt. To teda kouse taky, potrebovala bych poradit neco, aby to nejak vypadalo a nehryzal to, protoze ten jeho kout je fakt katastrofa, ma klec, ktera je 24/7 otevrene, zachod ma venku, sam si vybral misto, kde se bude vyprazdnova :D a pred kleci ma penove puzzle co mela moje mala jako miminko, je to docela velke a je to jeho vybeh, na plovoucce se strasne boji, ty puzzle nekouse vubec, to nikdy ani neuzdibl. Hledam nejake elegantni reseni, ten karton se mi nelibi, navic to kouse - on to jakoby sloupava a ani neji, spis trha a pak je to vsude. Vse co je z celulozy hryze, napadlo me koupit nejakou gumovou podlozku dat ji ke zdi, aby nepokracovat v tapete. Co myslite vy? Nebo mate nejake jine tipy? Moc dekuji za odpoved :)
    29.3.2020 19:42Lyla27
    Ahojte. Mam Vas prosbu, mate niekto zkusenosti s liecbou jedneho oka zajka... Ma lave oko, asi bolave, ale nevidim tam nic.. len na oko ma mokre, a trochu lepkave, bily vytok trochu...takze mozno buchol niekde, alebo ako? normalne papa krmivo, na wc, adt... AKo mam liecit doma, alebo radsej mam ist ku veterinarke. dakujem velmi pekne ...
    29.3.2020 19:51Alpa
    Lyla27 - raději zajděte k vet na kontrolu. Nejlépe tam kde rozumí králíkům a možná by bylo dobré mrknout na zuby, někdy to s očima souvisí. Držíme palečky !
    30.3.2020 14:42honeyi
    Dobrý den, potřebovala bych poradit jestli má někdo stejnou zkušenost nebo tuší co by to mohlo být. Před dvěma dny začalo králíkovi téct z oka a přestal žrát, taky jsem včera čistila kotec, ale dnes nikde žádný bobek, jenže na zadku pár zaschlých slepených s chlupy. Má celou bradu mokrou, to si teda nejsem jistá jestli je to od napáječky nebo slintá. Takže od včerejška ji krmím že stříkačky kaší z granulí a vody, je celkem mladá, má mít 3 roky. Sedí s nezájmem v kotci jenom občas popobehne. Napadla mě zácpa, ale že by to oko a asi slintání k tomu? Tak netuším. Popřípadě než by se k nám stavila vet, máte nějaké jiné rady?
    30.3.2020 15:11Palko
    Honey:urychlene utekaj k veterinarovi
    30.3.2020 15:31Bocman
    honeyi: To vypadá na prorůstání kořenů zubů. Jde o akutní stav, králík se musí dostat do rukou veterináři, který králíkům rozumí. tady nahoře na liště jsou uvedeny dobré veteriny, kde by vám dokázali pomoct.
    31.3.2020 12:56petrabert
    Dobrý den,
    Máte zkušenosti se zkamaráděním a soužitím králíka s kotětem, nebo s dospělou kočkou?
    Je to dobrý nápad?
    31.3.2020 18:28Magegie
    Dobry den, mam kralika od prosince kdyz sem ho donesla domu vzdycky kdyz byl venku z klece a potreboval na zchod vlezl do klece a hned ven, jenze ted posledni dobou si v byte udelal dvoje dve mistecka na koberci kde bobkuje, mate nekdo zkusenost proc to zacal delat, nebo jak ho to odnaucit aby to zajelo do stejnych koleji? Diky za odpovedi
    31.3.2020 21:03martacert
    Ahojky, moje králinda se v dospělém věku musela sžít s dvěma kočkama, též dospělými od přítele. Nebylo možné jinak. Zvykly si však všechny tři krásně, kočky králindu respektují a ona si je občas dobírá. Ze začátku jsme nechali klec otevřenu jen pod dohledem, postupem času jsme nechávali otevřenou stále a nyní už králinda běhá i mimo klec. Kočičí holky se občas hrají a honí se, stane se, je jedna se jde do klece schovat před tou druhou. Králinda jen sonduje situaci, ale umí i holky postrašit.
    - - - - -
    Králinda je šestiletá a kočičí holky jsou jedna dvouletá a druhá osmiletá
    31.3.2020 23:52PAUKA
    Zdravím, mám nového králíčka, jsou mu cca 2 měsíce. Chci mu dávat co nejlepší péči, trhám mu čerstvé bylinky, k okusování větve ruznych stromů atd. Ale napadlo mě co takhle vitamíny? Mohou králici jíst klasickou formu vitaminu E normálně pro lidi?? Popřípadě malé množství nějákého oleje.. Myslím tím sezamový, avokádovy, mandlový. Nepředpokládám že by to mohli, protože jsem se někde dočetla, že tučné věci nemohou, přesto se ptám, jak to je s těmito oleji a vitamíny. Pokud máte něco neobvyklého pro králička o čem se třeba málo píše, budu ráda za tipy.