Než pořídíme králíčkaRady pro první týdnyVýchova a ochočeníSoužitíEshop

JídelníčekBydleníRozmnožování a péčeAnatomiePlemenaVeteriny

Nemoci

Diskuze

Inzerce

Galerie

Jména

Odkazy

Ostatní

E-mail

Otázky

Diskuze


Ostatní diskuze na králíci.cz

ADOPCE
Hledají nový domov!


Nejčastěji pokládané otázky
Před odesláním vašeho dotazu si přečtěte prosíme tyto FAQ.
Než se rozhodnete položit dotaz do diskuze, přečtěte si, prosím, veškeré texty v menu. Otázky, které jsou zde dobře popsány, budou z diskuze vyřazeny, aby se neopakovaly stále stejné dotazy.



Přezdívka Heslo (pro registrované)
   
nápověda | registrace | zobrazit jen důležité příspěvky  


Info, Králíci a letní vedra, Klíšťata, Cestování Pravidla této diskuze

Salla - včera 17:31
Hanulkak: zoufat si muzes tak za rok. Bud rada,ze do zachudku cura. Bobky v nem pres pubertu nebudou,to si nedelej iluze. Vysavac ci smetacek budou dalsi pul rok tvymi nejlepsimi prateli. Az puberta prejde,tak se usak sam srovna. Takze trpelivost.

hanulkak - včera 10:47
Dobrý den, mám měnší problém. Mám doma asi čtyřměsíční králičí holčičku a i když na malou už jde většinou na záchodek, bobkuje mi všude jako vzteklá. Vím sice, že jde pomalu do puberty, ale děsí mě, že by se to nikdy nenaučila. Zkusila jsem ji pořídit větší záchodek, ale ten vůbec nepřijala a zásadně chodila vedle něj. Tak už má zpátky ten starý a s tím už je to lepší, ale bobky máme stejně všude. A přitom máme malý byt, takže doběhnout na tenhle by pro ni neměl být problém.
Nemáte nějaký tip, jak ji to naučit?
Předem díky za každou radu

Meggie11 - včera 09:56
lennny:
on je neokusuje jen tak nebo z hladu..chce ven. Klec je pro něj omezený prostor a králíček tááák rád běhá :-). Když má hodně energie, potřebuje ji vyběhat. Prostě se snaží dostat ven

lennny - včera 09:31
dobrý den , muj kralik okusuje draty na kleci nevím jestli chce utect nebo najíst ,ale jídlo má a myslim ,že se u mě cití dobře

Zany - včera 01:05
Motýlek: Taky jsme na radu veterinářky přecházeli z oblíbené směsky na granule Versele laga - no byl to boj :-) Veterinářka nám řekla, že musíme vytrvat, že králík není tak hloupý aby u plné misky zemřel hlady. Trvalo to tehdy asi 3 dny kdy podle mě uraženě nic nežral ( možná tajně trochu sena ), ale teď granule miluje.

Nienna - včera 00:07
Denisa Trojančíková - 18.2.2018 16:04
leprechaunek: Děkuju :)
Teritoriální asi bude, ale agresivní asi ne. Ona hlavně má nejradši mě. Mazlí se v posteli, pusinkuje, ale když nejsem doma, tak je na mamku prý zlá :D mazlit se nechá i od ostatních členů rodiny, ale ne tak moc a cizí lidi nemá ráda vůbec. Sama právě nedokážu posoudit, jestli by někoho přijala.
Se samečkem by nebyl problém, ale chtěla bych od miminka a jak bych to pak udělala? Jako než by se dal vykastrovat.

leprechaunek - 18.2.2018 15:49
Denisa Trojančíková: tím škubáním bych se úplně neřídila. Moje pako to dělá taky, přitom jinak je to ukecané, přátelské zvíře - tím bych se řídila spíš, než tím škubáním. Malá ušatá plyšáky nepotřebovala, ale zato byla tak vzteklá a teritoriální, že bych jí "kámoše", rozuměj nepřítele na život a na smrt, ani nepřinesla na oči :))) Zkušenost to není, ale osobně bych se prostě řídila povahou králíka. Pokud není příliš teritoriální a agresivní obecně, a máš možnosti, proč to nezkusit. Ale víš jak, klasika... za sebe bych hledala pár, kastrovaného samce, ne kámošku. :)

Denisa Trojančíková - 18.2.2018 14:19
Ahoj,
už dlouho přemýšlím, že bych Amálce (3 roky) pořídila kamarádku. Ale mám z toho obavy jestli by dalšího přijala. Hlavně když souloží, nebo jak to nazvat, s plyšáky, tak je přitom škube. Mám strach, aby to nedělala i kámošce.
Proto se chci zeptat na Váš názor.

Candík - 18.2.2018 13:32
Elinka&Julinka: Podívej se tady na odkaz:
http://www.kralici.cz/pages.asp?f=otazky#vychova

Elinka&Julinka - 18.2.2018 13:15
Dobrý den,
Chtěla bych se zeptat,jak kralicka naučit na zachod.On tedy chodí,ale dvakrat se vycural mimo klec.Mame ho 14 dni.Da se i naučit,aby bobkoval pouze na zachod??
Moc dekuji...

Melody - 18.2.2018 12:27
Motýlek: Pokud má ušák k dispozici seno, není o hladu. Granule jsou pouze doplňkem, při přechodu na bezobilky umí někteří stávkovat - základ je vydržet, trpělivost a nepovolit. Uvidíte, jak mu časem zachutnají.
- - - - -
KlaudieNavrat: Pro mazlíka to není vhodná složka potravy. Doporučuji prostudovat http://zakrslykralicek.cz/granule.htm

Alpa - 18.2.2018 12:21
Motýlek - u nás se tohle krmivo baští. Směsky králíkům jedou, protože jsou sladší. Pomalu to zkoušej, určitě si zvykne. Základ je seno, zelenina, občas dej třeba vločky a králoš nebude mít hlad i bez nezdravých granulí.

Motýlek - 18.2.2018 11:28
Dobrý den, koupila jsem králíčkovi lepší krmivo než je zvyklý, nechce ho jíst, já vím je o hodně zdravější než to staré, ale jak vidím, že ho nejí měl by být o hladu tak to nevydržím a dám mu to staré, nevíte prosím jak bych ho mohla naučit jíst to lepší???
Děkuji
PS: to nové krmivo je Versele-Laga
Cuni Complete Adult

KlaudieNavrat. - 18.2.2018 08:58
Dobré ráno, je pro králíka (jako domácího mazlíčka) vhodný oves? Popřípadě jak by měl vypadat vhodný jídelníček? Dávám mu pouze vodu, seno, granule a oves. Zeleninu a ovoce nikoliv, jelikož se bojím, aby z toho neměl problémy. Klaudie

Jirka28 - 18.2.2018 08:37
Tygrinka: Tak o chuti do života a k jídlu nemůže být řeč. Děkuji za radu.

weksernates - 18.2.2018 08:14
Benny 1: Souhlasím s Leprechaunek, králík se prostě nikdy nebude chovat tak, jak my chceme. Je třeba čas, práce, přizpůsobení se jeho chování. Nemyslím tím nechat si ho skákat po hlavě, ale dát mu prostor. Jinak ty kapky jsou Bachovy esence, je to docela finančně náročná záležitost, a není jisté, zda to pomůže. Pár lidem to pomohlo, ale... těžko říct.

Tygrinka - 18.2.2018 07:37
Jirka28: Kvůli zlomenině se špatně hýbe, takže přelézání do záchůdku a zvedání hlavy k napáječce ho bolí. Takže odstranit záchůdek a místo něj mu dát na příslušné místo pouze podestýlku, aby tam mohl udělat potřebu. A k pití dávat misku s vodou. Nyní možná i bude "nečistotný", to by se mělo po zhojení zase dát do pořádku. Hlavní nyní je, že vyměšuje standardně a má chuť k životu a jídlu.

KaK - 17.2.2018 22:39
Nancyy: Nevím, jak to přesně myslíš, lehnul si na záda a kroutil se. Králíci, zvlášť mláďata (ale dělá to i moje sedmiletá Fanynka) sebou občas praští, jako kdyby je kleplo. Někdy z klidu, ale většinou nejprve lítají jak šus a pak padnou na bok nebo na záda a vypadají jako mrtví. Za minutku zase vstanou jako by nic. Tak to je normální, ale když to člověk vidí poprvé, tak to dost vyděsí.
Jestli myslíš něco jiného, tak to by asi už normální nebylo. Králíček se různě kroutí, když ho bolí bříško, ale to si většinou nelehá na záda, ale sedí schoulený na bobku a tak posedává a kroutí se, snaží se ulevit si od bolesti. Pak mě ještě napadá nemoc zvaná encefalitozoonóza, při které králíček otáčí hlavu na stranu a tělíčko taky kroutí na stranu a padá. To jsou obojí případy pro veterináře. Ale předpokládám, že se jednalo o to první.

Nancyy - 17.2.2018 17:47
Zdravím, mám čtyř měsíčního králíčka a dneska si lehnul na záda a tak zvláštně se kroutil, docela mě to vylekalo.. Je to v pohodě? :D :) Děkuji.

Jirka28 - 17.2.2018 14:31
Dobrý den,

Prosím o radu, náš králík si svým nedopatřením a takříkajíc ,,splašenosti" zlomil pánevní kost (stalo se tak tohle úterý). Jeli jsme okamžitě k veterináři, vše prodiskutováno, nějaký větší zásah není nutný, kost sroste, máme jen analgetika proti bolesti na pět dnů, ale tohle není jádro problému. Od toho úrazu se nedotkl vody. Nemáte tušení proč tomu tak je? Vodu získává z mnoha zeleniny, víc mu jí i ve vodě pereme, kterou dostává dvakrát denně, zkoušel jsem i namočit trochu granule, ale to mu moc nejedete, respektive vůbec. Nevíte čím to může být? Dále když vyběhne ven z klece tak i během chvilky začne okamžitě všude ,,bobkovat" a čůrat. Vím, že veterinářů je tu asi málo, ale jen jestli tu nemáte někdo s něčím takovým zkušenost. Je to neskutečná změna chování jak v pití tak ve vylučování. Prosím tedy o jakoukoliv zkušenost, poznatek nebo nápad. Děkuji

leprechaunek - 17.2.2018 14:28
Benny1: to je v pořádku, monstrum bych tomu neříkala :))) Moje samička, v mezičase, co mi ohazovala zeď do výše jednoho metru, se mnou spávala v posteli při čtení :)))
To je prostě náladovost ovlivněná hormony, ona za to nijak nemůže, povahou to může být milionové zvířátko. :)
Jestli jste z Brna, tak neváhej a sjeďte na Královo Pole na kliniku k Hauptmanovi a Jeklovi, lepší péči v republice nenajdeš. Doslovně, jsou to bývalí veterináři z VFU, s nimi se radí zbytek republiky. :) Uvidíš, co ti řeknou. :)

Benny1 - 17.2.2018 14:17
leprechaunek: Aby to nevyznělo blbě, ona není takové monstrum. Má mě hrozně ráda, pořád mě líže a lehounce okusuje během mazlení. Nechá si ode mě udělat všechno, i sahat na pusu a zoubky, přitom si blaženě skřípe zubama. Když si jí nevšímám, tak mi líže alespoň ponožky nebo nohavice. Ale její chování je nepředvýdatelný, jak jsem psala. Několikrát za den mě z ničeho nic kousne do předloktí, pořád jsou všude bobky a každou chvílí utíráme z gauče nebo podlahy moč a skoro každý den alespoň jednou mám počůraný oblečení. Na zeď moč nestříká, akorát někdy na mě a někdy v koupelně na nábytek. O kastraci jsem si toho přečetla hodně, asi máš pravdu, že naše veterinářka nebude moc specialistou na králíky. Jsme z Brna, tak zkusím kontaktovat nějaké doporučované veteriny. Děkuju moc.

leprechaunek - 17.2.2018 12:42
Benny1: kam chodíte na veterinu? :) Ono "králičí medicína" není stejná jako psí nebo kočičí...
Taky je to popravdě věc názoru, ale s hláškou, že "se to volí jako poslední řešení" naprosto souhlasit nemůžu. Kastrace je "poslední řešení" možná u zvířat, u kterých se dá uvažovat o chovu... pokud jde o mazla, tak důvod váhat nad kastrací neexistuje.
Jinak ano, spousta zvířat přežije nekastrovaných, ale to je prostě případ od případu. Já mám nekastrovaného bývalého chovného samce a nejsou s ním absolutně žádné problémy, je úžasný. Samice mi dělala něco podobného jako tobě, ale už byla starší a navíc značkování bylo jednou za čas v celkem snesitelné míře. U vás? Pokud samička reaguje takhle extrémně, tak bych se s tou kastrací vůbec nerozpakovala. Řešení by mělo odpovídat závažnosti stavu, rozumíš, a vy máte doma celkem hooodně velkého rapla. Kastrace u králíků není krajní řešení v žádném ohledu, a pokud je k ní indikace z důvodu chování, tak vy to stoprocentně splňujete.
Navíc jak psáno, je to prevence rakoviny dělohy, a tu mívá hodně přes 90% králičích samic ve věku kolem 4 let. Jestlipak ti veterinářka s tím "krajním řešením" řekla i toto...?
Obecně se doporučuje králice kastrovat tak jako tak, právě kvůli rakovině. Pokud jsou k tomu i problémy s chováním, je to dvojnásobná indikace. Být tebou, obhlédnu, kde máte nejbližší veterinu doporučovanou ke kastraci samičky, a jakmile se trošku oteplí, objednala bych ji.

Pokud jde o ten zbytek... ježíšikriste.
Ber to tak, že i veterináři zkrátka mají svůj přístup k životu a svoje názory. Já ti řeknu jediné, když jsem přišla k veterinářce, která se mým rodičům o kočky starala pět let a byla vždy skvělá, s králíkem se zaníceným okem, tak mu neudělala sebemenší vyšetření a zesměšňovala mě, že králík má avitaminózu a že se o něj špatně starám... nutila nám vitamínové kapky a prý ať králíkovi dávám suchý chleba - jako zdroj vitamínu B (!!!). A to je výborná veterinářka na psy, opravdu, má pěknou pověst. No mě tím leda naštvala a po příjezdu k sobě domů jsem micáka vzala k naší obvyklé veterinářce. Za pět minut byla obarvená rohovka a zjištěné její masivní poškození, a můžeš jen hádat, jak dlouho bych to "léčila" tím zatraceným vitamínem. Asi na věky.
Takže opravdu ne všechna doporučení veterinářů je nutné brát vážně. Já jsem velkým zastáncem bylinek a přírodní medicíny, ale všechno má své meze.

Jinak já zas děkuju za upřesnění, ono tohle to chce, aby se člověk něčeho dobral. :)
Čůrá i na dlaždičky v koupelně a ohazuje tě? Jo, tak to je čistokrevné značkování :)) Hele opět, s močovým měchýřem to vůbec nemusí souviset, to by to moje zvíře už muselo třikrát zdechnout, protože já mám parkety či dlaždičky občůrané, když má náladičku, klidně taky pětkrát za jednu hodinu :-D Tak jedna louže denně je obvyklá norma, a většinou jde hezky zařídit drbáním nohou pod krkem. Králík se mazlí, zvedá ocásek a najednou cák. Jindy se prostě rozletí a s prominutím... eh... počůrá všechno hlava nehlava. :))) To "ohazování", jak píšeš, mi dělala kdysi samička, přesně se rozběhla a flák na zeď.
Hele opět, pokud tohle dělá samec, je to ještě pochopitelné, byť ne omluvitelné... pokud samice, patří pod kudlu a hotovo dvacet. Já prcka nedávám jen proto, že tu zem vytřu snadno a jinak s ním není problém, nečůrá na nábytku ani neohazuje. Kdyby to dělal, tak chlapec jde na to šup.

S tím kousáním, jo takhle. Hele... já si upřímně nemyslím, že to zvíře má jakoukoliv psychickou poruchu, já si myslím, že s ní bohapustě cloumají hormony a je náladová.

Na tomhle místě bych ti doporučila jediné, protože mě věřit můžeš a nemusíš. Mrkni nahoru do záložky veterin, najdi si nějakou fakt doporučenou kliniku pro králíky, a zkonzultuj její chování a vhodnost kastrace tam.
Protože za mě to prostě není psychicky narušené zvíře s problémy s močákem - které v tomhle věku opravdu nejsou obvyklé :) Za mě je to jen zvíře těsně za pubertou, se kterým mohutně cloumají hormony.

S kapkami na tohle tu nemá zkušenost asi nikdo, obvykle se prostě kastruje - jak psáno, je to dva v jednom, ta prevence rakoviny je obrovská karta pro, proč tu lidi mohutně propagují kastraci samic. Ale i pokud přistoupím na to, že by to byla "léčba" a účinná - chceš je do ní lít sedm let? Doufáš, že tak dlouho zůstane vůči těm bylinkám vnímavá?
Moje samice takhle ohazovala zeď ještě v šesti a půl letech, to ti svatosvatě přísahám. Nebyla kastrovaná, protože já tenkrát měla v okolí blby veterináře, kteří mi tvrdili, že pět let na operaci je moc, a já ji dostala jako pozdně čtyřletou, neměla jsem ji od mláděte. Mít dneska mladou, co takhle vyvádí? Joooj, ta by jela. :)

Jako u kastrace taky asi nikdo nezaručí, že z ní bude beránek, ale je to dlouhodobé řešení a v žádném případě neublíží, nic tím nepokazíte. Pokud pomůže, tím líp. Statistiky kastrace vůči kapky zaručeně nikdo nemá, ale pro mě osobně by to byla rozhodně první volba před těmi kapkami.

Takže jak říkám... neradím jdi do toho či onoho, radím zkonzultovat na některé osvědčené králičí veterině: http://www.kralici.cz/pages.asp?f=veteriny
Za mě to, co paní doktorka praktikuje, je opravdu tak osvědčený postup na psy a kočky, u nich bych opravdu asi šla touhle cestou. Spíš u psů, kočku bych taky kastrovala a neříkala tomu krajní řešení. Ale králíci se opravdu řeší trošku jinak. Sehnat si víc hlasů, a hlavně víc odborných hlasů, je to nejmenší, co můžeš udělat, než se nějak rozhodneš. :)

Merlouska - 17.2.2018 12:41
Ondrej: klidne mu na vodu dejte misku, vetsina kraliku ji ma stejne radsi a vsadim se, ze si na ni zvykne hodne rychle :-) Co se sena tyce, tam uz je to trosku horsi. Pokud vam nevadi bordel, tak muzete poridit jeslicky nebo kouli. Z vlastni zkusenosti:
jeslicky (http://obchod.kralici.cz/p1421-trixie-jeslicky-krmelec.aspx): je potreba je privazat, aby je kralik nestehoval a neprevrhaval, pokud seno "drzi pri sobe", tak to kralik cele vytahne na zem a bordel je proste vsude.
koule (http://obchod.kralici.cz/p1421-trixie-jeslicky-krmelec.aspx): osobne mi prisla celkem super, jen je potreba ji pravidelne doplnovat, protoze neni moc velka. A kralice mela aspon nejakou zabavu. Tady je jeste fotka, sice mirne mazla, ale videt to je :) http://img.kralici.com/kralici/alba/08d32d08909510c80258.jpg
Teoreticky je tu moznost jeste dat seno do nejake krabice nebo neceho takoveho, at se kralik obslouzi sam, ale u me to nefungovalo, kralice si do toho nacurala a bylo.

Jinak si myslim, ze vas postup je dobry, usak holt potrebuje trochu casu aby se otrkal. Drzim palce, at z nej mate brzo kamose, ktery se neboji lumpacit po celem byte :-)
Archív diskuze | Alba uživatelů
 

Starší příspěvky