Pořizujeme morčeO morčatechKam na veterinu?Seznam CHS

NemociJídelníčekBydleníPlemenaHygiena


Diskuze

Inzerce

Jména

Odkazy

Ostatní

E-mail

FAQ

Diskuze o morčatech


Ostatní diskuze na králíci.cz

ADOPCE
Hledají nový domov!


Nejčastěji pokládané otázky
Před odesláním vašeho dotazu si přečtěte prosíme tyto FAQ.
Než se rozhodnete položit dotaz do diskuze, přečtěte si, prosím, veškeré texty v menu. Otázky, které jsou zde dobře popsány, budou z diskuze vyřazeny, aby se neopakovaly stále stejné dotazy.


Přezdívka Heslo (pro registrované)
   
nápověda | registrace | zobrazit jen důležité příspěvky  

Než se rozhodnete položit dotaz do diskuze, přečtěte si, prosím, "Pravidla této diskuze", dále i veškeré texty v menu a zvláště pak "Nejčastěji pokládané otázky" neboli "FAQ". Pro vyhledávání zkušeností ostatních uživatelů je také velmi výhodné použít "Archív diskuze". Pokud se Vámi položené otázky budou týkat informací dostatečně zodpovězených v textech těchto stránek, budou z diskuze vyřazeny, aby se neopakovaly stále stejné dotazy.

Info, Pravidla této diskuze Archív diskuze

Bart - dnes 00:06
U nás nezabírá ani Biolapis ani Protexin Professional. Jedině kaše z granulí Trovet. Ta nám okamžitě u morčat stolici upravila. Zabírá i na přibírání na váze (v případě potřeby). Momentálně dokrmujeme po broušení stoliček a řešíme řidčí stolici poslední dobou taky. Tak že vyzkoušeno na dalším morčeti a opět fungují.

BB - včera 13:37
To by mně zajímalo, z jaké chs ta morčátka Neeen má....

Zbyněk - včera 13:06
BB: mě ani náhodou a to už jsem zkoušel na patnáct morčat :) To, co popisuje Neeen, je na okamžitou veterinu, přičemž bych já:

1) zkusil jeden den probiotika dle mého popisu a pokud nebude změna, tak ihned k lékaři!

2) při maličké změně bych preventivně nasadil Panacur, ale já vím, že moje dámy občas mají Paraspidodera Uncinata, když to nevíš, je to ztráta času a riziko

3) při kalné vodě, stříkající z konečníku, bych si ještě dovolil tipovat na kokcidii, ale rozhodně bych s tím hned letěl na rozbor. Blbé je, že trvá 3 dny a při kokcidiích máš spolehlivě po morčeti. Kokcidie ale prý způsobují stolici do zelena, nevím.

4) nakopal bych tu "chovatelku", která prodává nemocné chudáčky z množírny, s rozeběhem do zadku a poslal na ní veterinární správu!

BIoLapis je na jemné doladění, je prima u uměle kojených mláďat, stejně jako ProRabbit, ale jde li o život, tak fakt nee!

Jinak se striktně vyhýbám všem natím, jak říkávala Buub blahé paměti - nadýmá to, zavápňuje to, k ničemu to není!

BB - včera 11:10
Nonyna, Zbyněk - a u mně zafungoval pokaždé.. :-) a to ina průjem ,, jako hrom,,.....
- - - - -
Možná je dobré vyzkoušet vždy co jde,
jednou pomůže to, příště ono...

Nonyna - včera 09:19
Zbyněk:
- - - - -
Nám Biolapis snad nikdy nepomohl, tak jsem ráda, že uvádíš jiné řešení...

Zbyněk - včera 06:17
Neeen: pokud morče ještě žije, tak Protexin Professional čtvrt sáčku ráno a odpoledne pak dej pastu Fibreplex. Nasbírej trochu stolice do lahvičky a odnes na nejbližší veterinu, pošlou to na koprologii. A modlit! BioLapis je k ničemu, tím čas neztrácej!

Nonyna - 20.8.2019 09:54
Neen: Ten průjem se mi zdá závažnější než cokoliv na kůži. Zkus dát smectu a probiotika..

Veronika5 - 20.8.2019 08:14
Kájka: Přesně tak, ve své kleci zásadně nečůrá :))!

Kájka - 19.8.2019 22:43
Verčo, ušák je chytrý a čistotný. Chodí se "venčit" k sousedům, aby měl u sebe čisto :-))

Veronika5 - 19.8.2019 21:31
Kájka: Ne ne, my máme látkové podložky. Ušetří se a taky hobliny nejsou po bytě. Hobliny dáváme jen do záchůdku/krmelce - na dně hobliny, na to seno. Různě se v tom rochňají, něco sežerou, něco počůrají, to se ráno a večer vymění. Vzniklo to tak, že králík začal používat morčecí krmelec jako svůj záchod :).

BB - 19.8.2019 20:44
Veronika5 - Koblížek je kráásný.....

Neeen: souhlasím s Kájkou - ihned probiotika, koupíš na každé slušné veterině, např. BioLapis.... a prohlédnout veterinářem, který rrozumí morčíkům...

Kájka - 19.8.2019 20:20
Veroniko, pěkné :-)
A vy nepoužíváte hobliny apod.? (nevidím je tam)

Veronika5 - 19.8.2019 19:28
Ahoj po delší době, ráda bych pochlubila novým bydlením, mám z něj opravdu radost. Je to tak trochu z nouze ctnost, protože jsme část vršku morčecí klece zapomněli na dovolené a vůbec nevíme, kdy se s ním zase shledáme...
Tohle je ale rozhodně změna k lepšímu: http://www.kralici.cz/morcata/alba.asp?a=34677
- - - - -
Mimochodem - mám tu stále plastbox 100 cm od Ferplast, používaný kratičko, dám ho za méně než polovinu původní ceny, fakt ho nikdo nechcete???
Strašlivě se nám tu ty věci na zvířata hromadí :)))
- - - - -
BB: Moc chválím morčáky, ty červeně strakatí jsou jak náš Koblížek :). Závidím jim venkovní výběh, to bohužel u nás neznají... Zato trávy mají letos spoooustu :).

Kájka - 19.8.2019 19:13
Neen: Nemám s tím zkušenost, ale rozhodně bych dala na radu vetrináře, který
morčátko viděl. Jinak -nechat udělat stěr na kultivaci je dobrý nápad.
- - - - -
Vypadá to, že morčátko má průjem :-( Chce to probiotika -co nejdříve!
Pokud to bude trvat do zítra, tak bych zašla zas na veterinu.

Neeen - 19.8.2019 18:14
BB: mockrát děkuji za radu.

Teď jsem si všimla, že místo bobků z ní jde prostě hnědý sliz, nevíte někdo jak postupovat??

BB - 19.8.2019 16:35
Neeen: pokud je to skutečně plíseň zkus zcela bezpečnou a netoxickou houbu na plíseň v tabletách, rozpustit ve vodě a postříkat morče ,můžeš i to zdravé a všechno kolem nich - prostě celou klec..
- - - - -
postříkat rozprašovačem

Neeen - 19.8.2019 15:28
Nonyna:
Díky za radu, takže mám teda nechat udělat stěry abych věděla o co go?
- - - - -
Asi teď udělám to co mi řekl vet., oddělím ji, budu potírat tím co mi dal a za týden půjdu na kontrolu a uvidím jak dále..

Nonyna - 19.8.2019 15:02
Neen: Není normální, že malá morčata mají běžně po porodu plíseň. Paní z CHS má zjevně plíseň v chovu. Je mi divné, že ti první morčátko umřelo...na plíseň se neumírá, nebo aspoň ne tak rychle.
Na tvém místě bych si ze stejné CHS morče již nevzala. Ale už ho máš....může to být i svrab a plíseň dohromady. Vzhledem k tomu, že to řešíš už u 2.morčete...nechala bych na vet udělat stěr, aby se vědělo, co to tedy vlastně je. Trvá to déle, cca 14 dní - kultivace. Mezitím bych morče zakápla strongholdem - to je proti svrabu(ale zeptej se, jestli už to neudělali v CHS před tím, že ti ho dali) a pak bych léčila i plíseň - doporučuji celkovou koupel v imaverolu, opakovat 3x po 4 dnech.
- - - - -
Jo, a fakt bych ji nechala odděleně...já vím, je ti ho líto...ale neohrozila bych to zdravé.

Morče, jak už mělo jednou plíseň, je velmi pravděpodobné, že ji bude mít v sobě už stále, i když bez projevů...projeví se při zvýšeném stresu. Mám morčíka, kterého jsem ji přivezla z CHS a taky se mu druhý nebo třetí den objevila plíseň...vyléčili jsme ji, ale znova ji měl např. při přestěhování klece na jiné místo nebo cestováním na výstavu. Vrací se to.

Neeen - 19.8.2019 12:53
Ahoj všem, potřebovala bych poradit, nedávno jsem tady psala, že jsem si z jedné chs dovezla morče, které mělo v sobě nemoc ( plíseň?), po telefonické domluvě s chovatelkou, mi bylo řečeno, že to tak malé morčata po porodu mají, není potřeba to nějak řešit, tak jsem si řekla ok, paní asi ví co mluví, když má dlouholetou úspěšnou chs. Nicméně zanedlouho mi morče zemřelo...dostala jsem nahradu v podobě jiné morčiny z téže chs, jsou jí přes dva měsíce a začíná mít podobné příznaky nemoci jak předešlé morče. Jedná se o žluté šupiny na uchu, svědí to a nedávno měla bolák u tlamky. Tak jsem dneska zašla na veterinu a pan vet. mi řekl, že je to asi plíseň a dal mi na to nějaký červený roztok k potírání s tím, že dodal, že musí být sama, koupit všechno nové vybavení atd...jenže on si vlastně ani není jistý, jestli to ta blbá plíseň vůbec je, takže já teď nevím, jestli mám tu malou oddělit, což se mi vážně nechce, bo jsem ji díky předešlým zkušenostem nechala měsíc v karanténě a bylo všechno ok, zdá se mi prostě blbost nechat tak malé morče samotné..
Nevíte někdo o co se jedná?Jestli je to plíseň? Mám ji oddělit? Jsem z toho všeho už vážně přešlá..

Díky

BB - 16.8.2019 18:45
Děkuji všem za kladné ohlasy :-) Chlupáčům vyřídím :-)

judistka12 - 16.8.2019 08:15
BB - taky se mi líbí ty dalmatinci, jsou to ňuňánci

Jezzabell - 15.8.2019 22:17
BB Vymazlení chlupáči! Dalmatinci mě uchvátili;)

Kájka - 15.8.2019 21:32
BB: Pěkná banda :-)
Obzvlášť musím sloižt obdiv těm 2 samečkům s dalmatinskou kresbou, ti jsou! :-) ten klučík, který má hlavičku napůl černou, to je krasavec č.1 :-))

Freya_01 - 15.8.2019 20:40
Zbyněk: právě, že taky řešíme to zdraví, muže nám v nemocnici, tak si říkám, že dokud nejde o život.. nejde o nic. :) už je všechno lepší, naštěstí. :) teď jsem přijela, utahaná, ale ulevilo se mi.
no a mamča.. uvidí se za dva měsíce. to je jediná překážka, že je to mamča, ať by nakryl jakoukoli holku, to je jedno. ale takhle se bojím, aby to nebyla mamča, kdo by byl březí. malé by byly rozety (malej má vírek na hlavě, tak možná někde v minulosti rodem proběhl crested). nezbývá než se modlit :)

BB: já nemám slov, jsou překrásní a ti crestedi... ach bože. nádhera!!! :)

BB - 15.8.2019 17:57
Konečně jsem dala dohromady foto té mé aktuální ,,bandy,,. Kdo chce, mrkněte : holky:

http://www.kralici.cz/morcata/alba.asp?a=34669
- - - - -
a kluci :

http://www.kralici.cz/morcata/alba.asp?a=34670

Zbyněk - 15.8.2019 07:07
Freya_01: tak pokud ti mládež nevadí, máš je kam dát, plus nezabřezl maminku, nebo ségru, tak je to ok. U mě by bylo zabřeznutí tragické, oba jsou dalmatini. Já jsem rodičovství vždycky plánoval s tím, že jsem dobře věděl, co si mohu dovolit přijmout do smečky. Pravda, druhý a tragický pokus u Frídušky přinesl pět mláďat, kdyby to bývali přežili, tak to bych se opravdu nenudil..
Život tak smutný není, to zase přejde, ale vím o čem mluvíš, také máme v rodině "veselo" s nemocemi.
- - - - -
uuu: to záleží na morčeti, některá jsou křížená s potkany:))) Ale tak 60 cm, pokud u stěny není domeček, je téměř sázka na jistotu

bauli - 14.8.2019 20:17
Freya_01 Souhlas- hlavně ať jsou všichni zdraví!! A jestli si vrzl:-) tak mu to přejme:-)
Vždyť hned nemusí být mimča -třeba se nezadařilo:-)

Freya_01 - 14.8.2019 20:08
Zbyněk: nádherné fotky, úžasné.
hele mě je jedno, zda si vrzl.. denně člověk zažívá tolik smutného, že život se má oslavovat.. mě trápí zdraví, víš, aby byla v pořádku mamka a co malí, nebudou postižení a tak...já chovám morčata už tolik let a stále mi dochází jaký amatér vlastně jsem. ať jsou všichni zdraví.. víc netřeba řešit :)

uuu - 14.8.2019 08:02
Ahoj, chtěl bych se zeptat, jak vysoká musí být stěna ubikace, aby morče nevyskočilo. Díky

Zbyněk - 14.8.2019 07:01
Freya_01: kdysi jsem měl doma půjčeného nesmělého černouška - k černé Adélce. Nikdy jsem je neviděl něco spolu dělat, každý ležel v jednom rohu, sameček dával samičce přednost u misky a v podstatě jako kdyby v té kleci nebyli. Po dvou měsících jsem to vzdal, samečka vrátil a smířil se chovatelským neúspěchem. No a zhruba po měsíci jsem zaregistroval, že Adélka si jen tak leží na bříšku a občas bezdůvodně, nespokojeně zavrčí. To mě bylo divné, vzal jsem si jí na ruku a hle, v bříšku probíhal morčecí fotbálek:) Naprosto dokonale ujtajená březost a to jsem ještě netušil, že mě čekají tři týdny na mateřské, protože ti dva malí lenoši se prostě nebudou chtít kojit:) http://www.kralici.cz/morcata/alba.asp?a=33675 Dodneška netuším, kdy a jak to Adélka s Otíkem upekli:) Bohuže už tu nejsou ani mladí, ani Adélka a všichni mi strašně chybí:(
Archív diskuze | Fotky z akcí | Alba uživatelů
 

Starší příspěvky