Pořizujeme morčeO morčatechKam na veterinu?Seznam CHS

NemociJídelníčekBydleníPlemenaHygiena


Diskuze

Inzerce

Jména

Odkazy

Ostatní

E-mail

FAQ

Diskuze o morčatech


Ostatní diskuze na králíci.cz

ADOPCE
Hledají nový domov!


Nejčastěji pokládané otázky
Před odesláním vašeho dotazu si přečtěte prosíme tyto FAQ.
Než se rozhodnete položit dotaz do diskuze, přečtěte si, prosím, veškeré texty v menu. Otázky, které jsou zde dobře popsány, budou z diskuze vyřazeny, aby se neopakovaly stále stejné dotazy.


Přezdívka Heslo (pro registrované)
   
nápověda | registrace | zobrazit jen důležité příspěvky  

Než se rozhodnete položit dotaz do diskuze, přečtěte si, prosím, "Pravidla této diskuze", dále i veškeré texty v menu a zvláště pak "Nejčastěji pokládané otázky" neboli "FAQ". Pro vyhledávání zkušeností ostatních uživatelů je také velmi výhodné použít "Archív diskuze". Pokud se Vámi položené otázky budou týkat informací dostatečně zodpovězených v textech těchto stránek, budou z diskuze vyřazeny, aby se neopakovaly stále stejné dotazy.

Info, Pravidla této diskuze Archív diskuze

Zbyněk - dnes 17:54
Ano, Ajati nezklamala:)) Tak holky, ještě Mila a Lilka a bude to snad už komplet:)

Myslím, že jsi vůbec nepochopila, co jsem chtěl říci - že morčík může mít plísně díky stresu od nedobrého sena, protože jsem ještě osobně NIKDE neviděl lrmit koně kvalitním, voňavým, zeleným senem. Nikde, tečka a dál se na toto téma už odmítám bavit.

Ajati - dnes 17:50
Zbyňku - kde jsi viděl krmit koně "hnusným" senem, jak popisuješ?
Píšeš, jako by to bylo normální a v pořádku?
Víš, on kůň nepatří ke zvířatům, na kterých by se dalo šetřit a vůbec se nevyplácí ho šidit.
Seno sušíme vlastní, (troufám si říct, že hodně kvalitní), pokud nestačí, objednávám "koňské seno" od "koňského dodavatele", svěží a krásně voňavé, srovnatelné s naším.
Pevně věřím,že i hodně ovcí žere dobré seno .
Hodně tady radíš o morčatech, určitě ses za tu chvíli, co je chováš, dost o nich naučil, snad to myslíš i dobře, ale občas píšeš opravdu zavádějící blbosti.

Kájka - dnes 17:14
Náš morčík první den také skoro nejedl, ale přes noc všechno snědl. Druhý den jedl ještě málo, ale pak už dobrý.

Mary - dnes 16:51
Juvelínka:Je to docela normální moje byla v soku asi 4 dny,přes den nepila nejedla ale v noci sem ji načapala jak pije a papká seno.Po 5 dnech se to zlepší a uvidíš že bude papkat i přes den jen tomu dej aspon 3-4 dny čas.

Arin - dnes 15:24
Juvelínka: Morče v novém prostředí trpí vždycky a má deprese. Nejhorší je, že se to na morčatech nepozná a vypadá, že je v pořádku. Po přinesení nového morčíka domů bude vždycky apatický. Pokud máte jen jednoho, bude potřebovat hodně pozornosti. Zkuste být s ním v místnosti a třeba si jen číst nebo na něj opravdu lehce a opatrně mluvit. U morčata je nechuť problém. Zkuste se spojit s chovatelem, jestli ho máte z CHS, a zeptejte se na co bylo zvyklé. Moje morčinka byla po přinesení domů opravdu hodně vystrašená, ale nejsem si vědoma, že by nejedla. Pokud nezačne jíst ani zítra, okamžitě navštivte zvěrolékaře.

Neeen - dnes 14:33
Zbyněk:souhlasím s Dame a Ashara.Naše rodina chová už dlouhou dobu koně,kdybych dala našim koním plesnivé či dokonce ten hnůj jak píšeš,tak by to absolutně nežrali,a i kdyby jsme něco takového dávali,tak mají do dne koliku a bylo by po nich.Seno si něláme svoje,jak pro morčata tak pro koně a nevidím rozdím v tom ,proč bych měla dávat morčeti nějaké "kvalitní"seno z Albertu,když jim můžu dát domácí od koní,morčatům chutná i když si ho beru od koní.Vidím ,že se v jiných zvířatech než v morčatech zřejmě nevyznáš,tak laskavě nepiš takové blbosti.

Ashara - dnes 09:10
Zbyněk
mám koně, v ustájení, a pokud si majitel nechá svého koně krmit hnusným senem, je to jeho věc, ale zodpovědný majitel si vybere stáj, kde krmí kvalitním senem - podívat se čím krmí a vyptat se na zdroj je jednou ze základních věcí kterou dělám než svého koně někam dám.
Ve stáji kde jsem teď si majitel areálu dělá seno i slámu sám, a seno je výborné kvality, zelené a voňavé, rozhodně lepší než 90% sena pro hlodavce co vidím v obchodech.
A většina mých "koňských" přátel smýšlí stejně, a koně by si do stáje kde krmí humusem prostě nedali.

Juvelínka - dnes 08:43
Ahoj, včera odpoledne jsme si domů přinesli nového morčičáka- jeden měsíc starý, váží 300 g. Problém je, že od odpoledne vůbec nic nesnědl, má tam kopu sena, mrkev, listovou petžel, ráno jsme mu tam přidali okurku. Jinak je v pořádku, jen je asi moc vyděšený. Myslíte, že to může být ze změny prostředí? Je to normální stav, že nic po přinesení domů nechce? Děkuju za odpověď

Zbyněk - dnes 08:34
Milá Dame, ne že bych na tvé výlevy musel nutně reagovat, ale v zájmu IIveetaa - ještě jsem opravdu neviděl, že by koně někdo krmil voňavým a zeleným senem, to tedy opravdu ne. Obvykle je to žluté a morče by ho nežralo. I farmář v Pticích se měl ptal, jestli chci seno pro koně, nebo "králíkářské" a byl to sakra rozdíl. Na Kokořínsku jsem neviděl jediné stádo ovcí, které by mělo k dispozici seno, nad kterým by se mi nezvedal žaludek. Vlhký, plísní a zatuchlinou páchnoucí šnek. Občas jim koupím balíček v Albertu a rvou mi chudinky ruce, když jim přeložím něco, na co absolutně nejsou zvyklé. To samé tam dostávají koně a nejedná se o jednu jedinou stáj!
Fascinue mě ale, jak bezpečně poznáš na dálku svrab:)) Mé samičce začal zrovna u krčku a kamarádce samečkovi také. Na zadečku vůbec nic. Léčil jsem více morčátek a obvykle měly svrab v horní polovině těla, krček, záda, hrudník.
Takže se prosím trochu zklidni, prospěje ti to a diskusi také.

IIveetaa: Bioparox by na svrab nepomohl, ale to je samozřejmě potřeba určit, protože léčba je naprosto odlišná, než u plísní. Jinak svrab i plíseň mohou propuknout díky stresu - má vaše morče dostatečně velikou ubikaci? Alespoň 100x54 cm klec? Má schovávačky, kvalitní stravu, pohodlí, není na rušném místě, netahá ho dítě příliš? Strava - dobré seno po celý den, ráno a večer cca (odhadem) 40 g zeleniny a pítko. Zelenina, vhodná pro každodenní podávání: mrkev, rajče, řapíkatý celer, paprika, čínské zelí, fenykl. Občas červenou řepu, nať z mrkve, denně může být i kopr. Bylinky kupuji sušené od Darwina, ale jsou dost drahé.
Jestli je samotné, zvažte parťáka stejného pohlaví, ideálně po doléčení. Přičemž platí pravidlo, že svrab není v dnešní době žádný problém, ale plíseň ano, je přenosná na člověka. Morčecí svrab prakticky vůbec. Injekce i spot ho vyřeší do deseti dnů. Svrab lze poznat tak, že v holém místě jsou typické červené puntíky a občas je vidět kanálek v kůži.

Dame - dnes 07:16
Zbynek - to jsou zase vylevy... Koukam, ze jsi zase v kondici. Seno pro kone nemuze byt hnuj, musi byt kvalitni, stejne tak i pro ovce, kravy nebo kraliky. Vsechna zvirata trpi stejne, pokud nemaji dobre seno, zrovna kun ma temer stejne obtize jako morce, pokud sezere spatne krmeni. Takze se nemontuj, kam nemas, koni jsi v zivote asi nikdy nevidel. A zrovna vesnicky veterinar pres dobytek pozna svrab nebo plisen uplne stejne jako specialista pro drobne savce (ten IIveetiin nebude vesnicky, bude mestsky a netrefil se), projevy jsou stejne a Imaverol je urcen primarne pro dobytek, takze i ten "vesnican" jej bude mit v ordinaci.

IIveetaa - vase morce ma svrab - plisen to nebude. Je jedno jednoduche pravidlo (plati ve vysokem procentu pripadu, ne u vsech) - plisen zacina na hlave, svrab na opacnem konci, na zadku. Vyzadejte si lecbu svrabu. Ten morceci muze byt za jistych okolnosti prenosny na cloveka, ale ten neni hostitelem tohoto druhu, pokud by tedy onemocnel, tak priznaky samy bez lecby odezni po vyleceni morcete.

Mila - včera 22:54
Lilla - to trilkování, zpěv morčecí si vysvětluji i jako varování či oznamování něčeho. Co jsem vypozorovala - pak následovali třea říje, cysty, stres, strach.....občas se projevila i nemoc, s následným úhynem....

IIveetaa - včera 21:14
Zbyněk: Od veterináře jsme dostali sprej Biopirox... vet. je spíše pro drobná zvířata. Na koně a velká zvířata máme ve městě jiné vet. Hobliny byli samozřejmě z čistého dřeva. Máte spíše nějaký tip, co morčeti podávat i třeba vnitřně (bylinky...? ) na urychlení uzdravení? Přeci jen nechci, aby se nemoc přenesla na dceru nebo psa. Díky

Zbyněk - včera 21:06
Ashara: tvořivost jsem intuitivně vytušil:)) No dobře:)

IIveetaa: zakoupit na veterině Imaverol a vykoupat morče dle návodu. Nesmí se dostat do oušek, oček a do čumáčku! Veterinář určil plíseň na základě čeho, stěru a kultivace? Je to specialista na drobné savce? Pozná svrab od plísně? Ptám se asi hloupě, ale už jsme tu měli několik vesnických specialistů na dobytek, kteří naordinovali morčeti na svrab Framykoin.
Seno od poníků nenosit, jednak je to spíš sláma, než kvalitní seno - morče by mělo mít pěkné, zelené a voňavé seno a ne ten hnůj, co se dává koním! A může to být příčina plísně. Základní hygiena je nutná. Hobliny nesmí být z mořeného dřeva.

IIveetaa - včera 20:53
Ahoj všem. Prosím o radu. Máme doma 1 obyč morče, samce. Před cca 14 dny jsem si začala všímat, že se častěji drbe a má na zadečku nějaká holá místa. Šli jsme dnes k veterináři, bylo mi sděleno, že morče má plíseň, která je přenosná na lidi ( mám 4 letou dceru) a psa. Nevíte čím tento problém mohl vzniknout? Dostali jsme nějaký sprej, který máme 2x týdně stříkat, dále jsme dostali sprej na vystříkání klece. Do nedávna jsme používali jako podestýlku pelety, ale protože jsem je minule nemohla sehnat, dala jsem mu čerstvé hobliny od manžela z práce ( je truhlář). Seno jsem mu donesla od poníků, kam s dcerou docházíme. Potřebovala bych radu, jak morčátko co nejdříve uzdravit. Zítra chci ještě zajít ke známému a vyhlášenému bylinkáři, jestli by mi poradil, čím léčbu uspíšit a zefektivnit. Prosím o každou radu, nevím, čím se to zvrtlo. Děkuji!

Buub - včera 20:01
Morčak

to poznáš.

ratonito - včera 19:58
Jája: i u samic to může být až takhle?

Jája - včera 19:54
ratonito: zřejmě říje

Morčak - včera 19:42
Jen teoreticky dotaz. Jak se pozná nadmute morče. Kdyby na to někdy náhodou došlo.

ratonito - včera 19:39
Dnes je to u nás jakési podivné. Lítají a honí se v kleci víc než obvykle, jedno pořád strká čumák pod čumák toho druhého a to druhé pořád vrní. Dlouze a nahlas.

Tygrinka - včera 18:57
Danek15: Doplnění Kájky: Většinou je průjem u morčete způsoben dietní chybou, třeba podáním namrzlé zeleniny nebo zeleniny hned z lednice. U lehkého průjmu bez výrazných známek onemocnění, tj. zvíře přijímá potravu, pije, má zájem o okolí, je veselé, potom dodržujeme hygienu - měníme častěji podestýlku, zvířátko udržujeme v teple a suchu a k jídlu nabízíme seno a vodu, nebo vlažný heřmánkový, fenyklový čaj, plus probiotika. V případě, že průjem neustane do dvou dnů je nutné navštívit veterináře. Okamžitá návštěva je nezbytná, trpí-li zvíře nechutenstvím, apatií, má naježenou srst.

Ashara - včera 18:31
Zbyněk
Ano, určitě by to jednodušší bylo :-)
Ale - nemůžu si pomoct, chtěla bych aby to bylo i hezké, a ty plůtky se mi prostě líbí :-)

Morce123456 - včera 17:48
ratonito-ja teda morcatum dávám. Doufám že mi věříš. Zrovna ji má v kleci, obrusuje jsi zoubky a je to pro ně dobré.
- - - - -
Morceti se nic nestane to mi věř.Mluvim z vlastní zkušenosti a je to i na internetuhttp://www.kralici.cz/morcata/pages.asp?f=krmeni jinak nedávám tenké větvičky ale hrubé cca. 7 cm na výšku. Jenom si na tom brousí zuby a hloda to.
- - - - -
Nebo ještě http://www.kralici.cz/morcata/pages.asp?f=jidelnicek#vetve

AnaviReese - včera 17:31
CHS Mown Hay představuje včerejší vrh CH9:
http://mownhay.websnadno.cz/AKTUALNE-vrh-CH9---1412017.html

Zbyněk - včera 17:17
Tygrinka: moc díky, takže vlhčený uborusek nevadí? Zkusím, pak čisotu vodu a na závěr trochu oleje. Ano, fialky to teda fakt nejsou, oběma se nám zvedal žaludek:)) Hoblin tam byla hrstička, ale vak je veliký.

Bara 2: samička bude mimo říji samce odhánět, protože jemu je jedno, jestli má samička říji, nebo ne:) Pak se jim to jendou povede, samička zabřezne a zase ho bude odhánět. Je také možné, že si nesednou a samička ho na sebe vůbec nepustí, to se mi stalo dvakrát a pomohla výměna manželů:))

Ashara: není to moc komplikované?:) Použil bych čtyři kůly a mezi nimi králičí pletivo, pokud bych u morčat nehlídal po celou dobu pobytu, tak pletivo i nahoru kvůli dravcům.

Lilla: je to takové cvrlikání, jak papoušek?? Když to dělá jedno morče, obvykle vidí nějaké zásadní nebezpečí pro smečku a varuje ostatní, ti ztuhnou a obvykle rychle zalezou. Někdy prostě vidí to, co ty nevidíš, upřeně kouká třeba do rohu a "zpívá", zatímco ostatní se přitisknou do koutů a poslouchají. Je to výraz stresu a nebezpečí, vzácně pak disharmonie ve smečce, ale ta se většinou řeší rvačkou a cvakáním zubů:)

Kájka - včera 17:09
Tady v článku "nemoce" (nahoře) píšou:
Pokud má morče průjem (může být doprovázen nechutenstvím a apatií), ihned nasadíme dietu (seno, voda, probiotika) a co nejdříve navštívíme veterináře. Průjem u morčat je nebezpečný a mnohdy i obtížně léčitelný.
- - - - -
Můžete dát Smectu (proti průjmu), prodávají to v lékárně.

Danek15 - včera 16:13
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat jestli nevíte co by pomohlo morčátku na průjem.
Děkuji za rady

Lilla - včera 15:39
Díky :)

Kájka - včera 15:09
Lilla: chtěla jsem vložit odkaz, ale nejde mi to. Píšou o tom na stránkách "Morčata u Reny", článek "řeč, projevy a smysly morčat", jsou tam i nahrané ukázky.

Lilla - včera 14:51
Ahoj, nevíte co se děje když morčata zpívají- přímo jako vrabci. Jsou tři a znají se už moc dlouho.

Kájka - včera 13:47
Arin: Chovatele můžeš trochu poznat tak, že se přijdeš k němu podívat na morčátka (než si nějaké od něho vezmeš) a uvidíš, jak se tam morčátka mají (jaké mají bydlení atd.)
Já si myslím, že většina chovatelů to nedělá pro peníze, ale protože je to baví.
Archív diskuze | Fotky z akcí | Alba uživatelů
 

Starší příspěvky