od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Leden v roce 2014
  • Zobrazuji 327 zaznamu.
  • 1.1.2014 07:46utahraptor
    Georgina: Dávej echinaceový nebo jitrocelový sirup, někdo má dobré zkušenosti s Hedelixem - jestli máš štěstí a je to viróza, tak většinou stačí podpořit imunitu a počkat (asi jako u lidské rýmy), pokud štěstí nemáš a chytne to potkanovi plíce, tak máš šanci na to, že to přežije, mnohem mnohem nižší.

    Každopádně dej věci na podporu imunity a buď se uzdraví nebo umře.
    1.1.2014 10:48Efča
    Hezký a pohodový rok 2014 všem přeje Efča a myšouni :-) :-)

    https://lh4.googleusercontent.com/-DW1lMDgA4CA/UsPkA0fNiEI/AAAAAAAADrI/SnBzDsUa4Z4/s640/PC240116.JPG?gl=CZ
    1.1.2014 11:04Georgina
    Utahraptor: Bojím se že by mu atb uškodilo, je jen jeden měsíc starý. A jak poznám že mu to chytne plýce? Jinak díky za pomoc.
    1.1.2014 11:12Efča
    Georgina - pokud si pořídím jakékoliv zvířátko, je potřeba si také zajistit případného veterináře pro případ, že zvířátko onemocní nebo se zraní. Argument, že v okolí nemáte veterináře je nepřijatelný.V tom případě si zvíře nepořídím nebo budu muset jezdit tam kde ten veterinář je. I kdyby to mělo být za dolama za horama.Znám slečnu která jezdí s potkánkama na veterinu z Kroměříže až do Brna. I přesto, že v okolí jsou vetové znalí potkánků,ale je tam s nimi spokojená.
    1.1.2014 12:27Niuvi
    Zdravím. Před prázdninami jsem si pořídila potkánky (nikoli mé první, ale vždy jsem měla jen a pouze samičky), a protože ten, který se mi líbil, byl sameček, tak k němu putoval i sameček druhý. Paní v obchodě tvrdila, že jo, že to je určitě sameček, a protože byli mladí, já to na dálku neviděla a zatím jsem je pouze ochočovala, nechali se krmit, ale na ruku brát ne - neviděla jsem, jestli doopravdy jsou samečci, ale stále jsem byla v přesvědčení, že ano. (přece jen, občas trvá, než ty větší kulky dorostou a jdou hned tak vidět) Dnes jsem ale zjistila, že mám dalších 7 malých, eh. Sameček putoval do provizorní klece (2 klece pro hlodavce nad sebou, později mu pořídím větší, samozřejmě, ale dnes je vše zavřené), samička s mláďaty zůstala u sebe. Můj dotaz teda je, jestli můžu poté k samečkovi dát potomky (taky samečky) a některé samičky nechat s maminou, jestli to nebude dělat neplechu? samozřejmě, že ne všechny, ale tak... nechci, aby byli sami. Nikdy jsem takovou situaci neřešila, samečka jsem jaktěživ neměla, tak nevím, a nikde nic nemůžu najít
    1.1.2014 12:33Sankari
    Niuvi: K samečkovi klidně můžeš mladé samce dát, samičce zas nech některou z dcer. U mamky nech mladé cca 5 týdnů, pak mladé samečky odděl.
    1.1.2014 12:35Niuvi
    Sankari: Tak díky za radu :)
    1.1.2014 12:38utahraptor
    Georgina: Plýce ne, ale může dostat i zápal plic - to pozná veterinář stetoskopem, jestli dýchá na plicích normálně nebo ne. Jestli je mu jeden měsíc, tak ho může zabít i běžná viróza, ale tak hlavně že nedostane ATB, že ano...
    1.1.2014 14:14Efča
    Niuvi - udělala jsi to dobře,když už se přihodilo. Jak uvádí Sankari, v pěti týdnech je musíš rozdělit na holčičky a chlapečky.Určitě u chlapečků kuličky nepřehlédneš,na rozdíl paní z obchodu.Nejlépe když samičky necháš u miminky a kloučky dát k tátovi. Až jim budeš shánět nový domov (do obchodu ne tam by skončili na něčím "talíři") tak dbej na to aby pak nebyli sami-takže někomu kdo už potkánky má nebo dát jedině minimálně dva.
    No a u maminky a tatínka určitě nech nějaké jako společníky,nemusíš jen jednoho,klidně i dva tři :-) :-).Tatínek to hold bude muset chvilečku vydržet dám. Ještě jde o to zda nestačil po porodu nakrýt samičku podruhé..
    - - - - -
    ....vydržet sám
    1.1.2014 15:28Georgina
    Utahrapor: jak to jako myslíš,že hlavně že nedostane ATB?
    1.1.2014 16:46Yvaine
    S drobným zpožděním přeji všem do nového roku jen to nejlepší
    1.1.2014 16:50Pavla
    Gragorina-asi takto,je lepší dát atb než potkánka nechat pomalu umírat.asi tak
    - - - - -
    oprava Georgina
    1.1.2014 18:11utahraptor
    Georgina: No tos psala ty, že se bojíš aby mu neublížila antibiotika... ona mu totiž mnohem víc ublíží ta nemoc.
    1.1.2014 18:55Domish
    Tak jsem tady a otravuju znovu :-D Jak už jsem psala, pořídila jsem tedy Miley kamarádku. Miley je spokojená nade vše, ale já mám s malou Kimmy přece jenom trochu problém. Miley jsme si přivezli ochočenou už ze zveráku, hned šla na ruku a mazlila se. Kimmy jsme si vzali z jiného zverimexu, kde potkánky zřejmě nikdo nikdy na ruku nevzal, ani nepustil z klece ven, takže jakmile jí pustíme ven, rozeběhne se pod nejbližší skříň a tam je schopná zůstat třeba i hodinu. Bojí se mojí ruky, nechá se hladit,ale chytit ne. Je opravdu mladá, ale nevím jak postupovat abych si jí postupně ochočila, nechci jí zbytečně nahánět v kleci, potom se mě bojí. Kdybyste někdo měl nějakou dobrou radu, budu ráda :))
    1.1.2014 19:15Majik
    Domish: Já jsem si koupila malinkeho potkanka ze zverimexu, chvíli se bál Bale potom mi spal za krkem, byl strašně klidný. A jak jsem se druhy den probudila nebyl v kleci, utekl někde do našeho bytu, nemohly jsme ho najít už jsem se bála ze někde zemřel, ale taťka ho v noci chytil ale musel odsouvat tři skříně v mém pokoji.
    Já jsem si ho ochočila tak ze jsem mu dala do klece můj prst namočený ve smetaně a on přišel ntak jsem si ho vzala a zalétl mi pod triko a usnul. Doufám že se ti podaří nějak ochočit.
    Držím palce!!!
    1.1.2014 19:32Efča
    Domish - prvních pár dní ji nepouštěj,případně jen na postel, stůj ap. nebo do místnosti kde nemá kam zalézt.Také bude dobré v pokoji kde je budeš pouštět zatarasit (např. prkénky) mezery mezi zdí a nábytkem.
    Jinak ji hodně krm z ruky, ber si ji na rameno, pod mikinu,potichu na ni mluv..Naši jsou naučeni když se podává pamlsek, že na ně pomlaskávám.Takže je dobré je na nějaký zvuk naučit přicházet.A protože krmím až po procházce tak mi stačí, že si stoupnu ke krmení a už všichni peláší domů,vědí, že bude večeře.Pokud se "zaseknou" stačí začít na ně volat a oni dojdou. Ti mladší to vždy okoukají od těch starších.
    1.1.2014 19:40Kometa
    Domish: v první řadě bych jí asi z té klece nepouštěla, nebo bych jí zamezila v přístupu na místa, odkud jí nemůžeš vyndat - buď to nějak zadělat, nebo jí pouštět třeba jen na gauči, posteli atp... To lákání vybátého zvířete z pod nábytku je zbytečně stresující... i pro tebe :) Jinak se doporučuje odklidit různé úkryty i z klece (domek, trubičky atp.), nechat na spaní jen hamaky, aby se nemohla skrývat. Klec je dobré postavit na nějaké hodně frekventované místo, aby si zvykala na ruch kolem. No a pak učit jí, že se nemusí bát kontaktu. Co nejčastěji si jí brát k sobě, nosit jí třeba pod mikinou, dávat jí tam pamlsky. Pokud se nechce ani nechat vzít do ruky, snaž se jí hlavně nenahánět, tím to bude horší. Zkus jí vždycky v klidu, ale rychle a rázně vzít, tak aby neměla čas utéct. Pokud je vystrašená tak, že se ani vzít nedá, zkus jí nejprve zvykat tak, že dáš třeba svou ruku do klece a necháš jí tam, aby si jí očichala, budeš jí z ruky do klece dávat pamlsky a tak... Musíš jí prostě postupně naučit, že se tě nemusí bát. U zvířete ze zverimexu to může trvat dost dlouho, já měla třeba jednu samičku, která se do ruky nechala vzít asi po půl roce úporného snažení, aby se mě nebála, a tak docela se neochočila nikdy... to je bohužel nevýhoda zvířat ze zveráku - nikdy nevíš, co tam s nima dělají a jaké trauma si třeba prožila :/ Každopádně ale většina potkanů se po nějakém čase ochočí ;) Držíme palce, ať to jde rychle... ona i ta druhá jí v tom trochu pomůže, bude od ní okoukávat její zvyky :)
    1.1.2014 19:58Domish
    Moc děkuju za rady, prostě na ní půjdu pomalu a nějak to společně zvládneme :) Dám vědět jak to dopadlo :)
    1.1.2014 21:22Sisa
    Ahoj...tak Sisinka dneska pár minut po půl páté odešla do piškotového nebe :( je mi po ní strašně smutno a oči si můžu vyplakat,ale věřím,že už ji nic nebolí a vesele skotačí s ostatníma potkánkama...
    1.1.2014 22:18johanka
    Sisa: to je mi lito:´(( drz se!!
    2.1.2014 11:47Pavlinka
    Ja vim jake to je .Mě nedávno umřela andulka ani nevím proč, uměla mluvit a taky se ráda koukala. Další měsíc mi umřela potkanka, taky byla super, vždy když se podíváme za skříň tak tam vidím hromadu oříšků protože ona si je tam schovávala.
    Je to hrozné pořád jsem brečela.
    Tak se hlavně drž!!!
    2.1.2014 21:24Efča
    Sisa je nám to líto,ale určitě je to pro ni lepší.
    3.1.2014 12:57edik
    Ahoj, nevíte něco o nějaké potkani výstavě???
    Dík za odpověď :D
    3.1.2014 13:25františek
    http://potkani.rodent.cz/index.php/vystavy/prehled-vystav/
    3.1.2014 13:38edik
    František - moc díky :-D
    5.1.2014 11:20Niuvi
    Opět zdravím. Jak už jsem psala níž, mám odděleného potkánka kvůli malým. Pořád je v té křečkovské kleci (včera jsem byla v obchodech a nic neměli), ale začal být strašně apatický. Vypadá zdravě, srst má normální, oči, uši, všechno v pohodě. Když byl ještě s tou samičkou, aspoň vystrčil hlavu z domečku, když jsem jim podávala jídlo, proběhl se v kole, ale teď nic. Od nikoho si nic nevezme z ruky, ať už v kleci nebo mimo ní, žere jen z misky když na něj nikdo nemluví atd. Když je venku, vůbec nechce běhat, zaleze třeba za polštář nebo pod peřinu a nic. Jediné, co dělá, je, že občas začne čenichat okolo sebe. V kleci jen leží v pelíšku. Máti do mě hustí, že je nemocný, ale tak... Myslíte, že půjde ještě "rozmazlit", anebo že se to zlepší až bude mít větší klec a společnost dalších potkanů, nebo že je to prostě povahou a furt bude na všechno a všechny kálet?
    5.1.2014 13:14Efča
    Niuvi - pokud je "jen" smutný,musíš se mu co nejvíce zatím věnovat aby se nenudil a neměl čas tesknit.Ale já osobně když např. dávám zvířátka na arodku třeba po operaci a jsou zvyklá ve skupině, zatím se mi nestalo, že by teskili až tak, že by se chovali tímto způsobem. tak nevím.Případnou nemoc podle tohoto popisu nepoznáme - ty by byl ,kromě apatie, i např. naježený, špatně by dýchal ap.
    5.1.2014 13:24johanka
    Niuvi: se nediv..koupila jsi mu "kamarada", coz je to, co potkan najvice potrebuje, a pak jsi mu "ho" zase vzala..s nejvetsi pravdepodobnosti je smutny:( bud k nemu prikoupit prcka hned nebo pockat aspon ctyri tydny po porodu a dam mu tam synka (lepe dva)
    6.1.2014 05:27Starsi potkanek
    Zdravim, potrebovala bych pomoct. Moji potkance, pochazejici ze zverimexu, táhne uz na dva a pul roku. Je čilá, má chuť do života, stále skace na ruku(premenili jsme kluky a holky, kluky dali do klece a stare posledni dve slecny do akvarka) aby se dostala ven. Ale dela ji problemy chuze, casto upadava, ma slabsi nozicky. Coz je asi normalni vzhledem ke stari. Ma velmi prořídlou srst, a urcite ne lesklou, hrozne me to znepokojuje a nevím, zda je to normalní k jejimu veku. Ale nejvetsi problem se nachazi u zoubků. Vsimla jsem si, ze je ma prerostle. Nemuze papkat tvrdsi potravu. Zoubku jsem si vsimla az dnes, ale tekutou a mekkou stravu jí, stejne jako jejím kamarádkám které uz odesli, podáváme asi 1-2 měsíce. Dostává vlazne/teple mleko ve vicku od sklenice a v nem rozmoceny, rozdrceny piskoty. Obcas normalni, obcas sladky. Take kupujeme presnidavky, ovesne vlocky, jogurty apod... Prosím o radu ohledne problemu, obzvlast u zoubku... Meli bychom s ni dojit na veterinu? Nebo pokracovat s touto stravou, popripadne co ke strave pridat.. Holcicka hodne zhubla, kdysi byla krasna, statná a mohutná s lesklou srstí a aktivní. Avsak kdyz ji polozim na zem, stale prozkoumava okoli a snazi se chodit-plazit po pokoji.. Trha mi srdce videt ji v tomhle stavu.. Zvlast po té, co chvili pred ni takhle dopadla nase vsemi nejoblibenejsi potkanka, nejaktivnejsi milacek co se nejmene bal. Vsichni jsme si jeji smrt oplakali, pri cemz jsme se k ni chovali stejne jako k te soucasne, jen ta minula na tom byla hur, padala hodne do stran a cukalo ji oko.. A byla také vyhublá, ale s chutí do zivota.. Predem moc dekuji za odpovedi, budu si jich moc vazit.
    6.1.2014 08:16utahraptor
    Vezmi ji k veterináři, ať její stav posoudí on. Ty přerostlé zoubky mohou být tím, že nedostává krmení, které by jí zoubky obrušovalo. Piškoty rozmočené v mléce rozhodně nejsou vhodné krmení pro potkana v jakémkoliv věku! Klidně na tom může být zdravotně hůře i proto, že nedostává potřebné živiny. Starý potkan potřebuje snadno stravitelnou potravu, např. místo zrní spíš vločky, ale musí mít dostatek živin.
    6.1.2014 16:49Efča
    Starsi potkanek - určitě je to částečně způsobené věkem,ale přerostlé zoubky je třeba u veterináře nechat zkrátit,jinak nebude moci baštit tvrdou potravu a zoubky budou neustále přerůstat a mohou pak způsobit i poranění dásní nebo tlamičky.
    Hubnutí je ve starém věku také obvyklé,ale samozřejmě jinak musí být potkánek úměrně svému věku čiperný a normálně baštit.Muže být sice slabší,např.již tak svižně nevyleze na patro.
    6.1.2014 17:42Brunice
    Dobrý den,
    chtěla bych se věnovat potkaní terapii. Musím na to mít nějaký kurz? Nějaké povolení nebo tak něco? Zkoušela jsem hledat na netu, ale bezvýsledně :\
    Děkuji za odpovědi :)
    6.1.2014 21:35utahraptor
    Brunice: Myslíš zooterapii, jako že bys chodila s potkany za starými lidmi a tak?
    7.1.2014 08:35Pavla
    Brunice koukni na mé stránky www.chsnauteku.estranky.cz najeď si rubriku caviaterapie a tam si přečti podmínky.Je to sice terapie s morčetem,ale podmínky jsou stejné
    7.1.2014 17:59Loreth
    Ahoj,

    před několika dny jsem si vzala od nejmenované "chovatelky" přibližně tříměměsíční potkaní holčičku. Po bližším přezkoumání jsem pojala podezření, že je březí. Na chovatelku jsem patřičně naštvaná ale díky bohu jsem na podobné případy připravená. Problém se bohužel objevil záhy. Potkánek se rozpšíkal a obávám se zánětu dýchacích cest. Momentálně je na ředěném heřmánkovém čaji a zítra razím na vet. Chci se zeptat jak se postupuje při konfliktu březost x atb. Děkuji
    7.1.2014 21:04Efča
    Loreth - pokud jedete na veterinu řekni vetovi, že máš podezření na březost.Mě by ji zkusit vyšetřit,pokud to nepůjde,měl by vybrat takové léky aby neublížily v případě březosti.Ale jestli "jen" pšíká,měl by stačit Echinaceový sirup s medem nebo C vitamínem,vlahý čaj a držet ji v teple.ATB se dávají až v závažnějších případech.
    7.1.2014 22:32Loreth
    Efča - dekuju, da se ten sirup koupit bez predpisu? A kolik cca stoji?
    7.1.2014 22:49Efča
    Loreth není vůbec za co.Jo jo sirup koupíš normálně v lékárně,měl by stát okolo 80kč.
    - - - - -
    No i když - já kdysi také pojala podezření na březost u samičky,sice nevím jak když pouštím kluky a holčičky zvlášť,ale snad umí být i šikovní přes klec,ale to asi spíše u větších rozestupů mříží,my máme 1 cm.Ale docela jsem se lekla :-) No a ona měla tak vyžrané bříško. Nebyla tlustá ani tak sama o sobě ,jen to bříško měla pěkně napucané.No a teď mám takovou Pepinku,taky má ten pupíček jak týden před porodem :-). Třeba ji máš taky jen napapanou :-). I když u tak mladé holčičky ...
    9.1.2014 07:47Loreth
    Efča - no ona nijak extrémně nežere a navíc, nevim mám to trochu odkoukané od myšek .. No uvidíme.. a hlavně mi připadá že tloustne každym dnem.. ale to je asi můj komplex :D
    - - - - -
    Máte někdo zkušenost s VO Stromovka (Praha 7)? Lidi s většíma zvířata mají dobrý ohlasy ale znám přístup některejch vetů ke všemu co se tváří jako hlodavec.. :/
    9.1.2014 20:13Efča
    Loreth - možná jen zvyklá baštit něco jiného ,i když na to by si měla zvyknout téměř okamžitě. A jí s chutí? Nebo je nějak "zvadlá" nebo s chová normálně?
    No podívej - potkanečka je břetí cca 21-24 dní. Tak si spočítej jak dlouho ji máš a kdy by asi tak případně mohla rodit.Buď to bude nebo nebude.
    9.1.2014 22:57Loreth
    Efča - Něco podobnýho sem podnikla.
    Jí docela normálně, vyloženě s chutí jenom z ruky.
    10.1.2014 10:10františek
    Mojí potkyši jsou závisláci na piškotech. Vždycky schválně nahlas šustím sáčkem od piškotků a oni se můžou zbláznit stylem,že akvárko plné hladových piraní,vířících hladinu,když se dovnitř hodí maso je proti mojím potkyšům fakt nic. Vždycky se u toho hodně nasměju. Včera si František schoval piškot pod schůdečky a šel si suverénně pro další :-) tak jsem mu samozřejmě dala,když se tak nenápadně snažil. Taky je super psina,když jim dám do klece jeden piškot a oni si ho navzájem kradou a přetahují se o něj. Ještě že neumí mluvit.
    10.1.2014 21:49Efča
    františek - s piškůtky opatrně, nejsou moc zdravé když se krmí hodně.Občas jako pamlsek ano,ale potkánci po nich moc tloustnou.

    Loreth - tak držíme pěstičky aby to dobře dopadlo
    11.1.2014 16:40františek
    Efča- Já kupuji piškotky ve zverimexu se sníženým obsahem cukru a lepku. Vážím je pravidelně co 3 měsíce,František má stálých 52dkg,Vikisek mi vyrostl do krásy je srpnový a má 48dkg,miminko Matýsek má 25dkg (jsem zvědavá,jak bude vypadat,až vyroste) a ty dvě černé berkshirské potvory :-) Alex s Arturem 54dkg. Nejsou tlustí,jenom jsou větší a statnější.
    11.1.2014 20:50Efča
    františek - aha ,no ve složení se nevyznám zda jsou ty psí zdravější.
    11.1.2014 21:46utahraptor
    františek: Jestli je tam snížený obsah lepku, tak by mě zajímalo, z čeho to dělají...
    12.1.2014 01:54Loreth
    utahraptor - bude to podobný jako s dětskejma sušenkama, tam je ho taky míň =)
    12.1.2014 02:40Delfes
    Utah oproti normálním piškotům je tam kukuřice.
    12.1.2014 09:51Efča
    Letos nevyšel potkaní nástěnný kalendář nebo jsem ho prošvihla? Nevidím ho ani v nabídce Barvič+ Novotný kde jsem ho brávala..
    12.1.2014 11:07johanka
    Efca: ne e..neni..
    letos byl "jen" tento:
    http://ratlove.webnode.cz/prodej-kalendare-20142/
    super fotky..bohuzel vyprodan..
    - - - - -
    ale divam se, ze na inzerci ho zrovna nekdo nabizi:))
    - - - - -
    to je asi osud:))
    12.1.2014 12:27Misicinka
    Jen bohuzel zadne misto pro poznamky :(
    12.1.2014 14:07Mishelle2
    Zdravím ve spolek, mám dotaz. Samec rex, samice standart, mohou mít double-rexe? Jelikož je narodili rex i standarti.
    Kloučkovy, co mám z toho vrhu doma, je teď měsíc a srst mu během pár dní hrozně zřidla až má místy i holé místa.. Jedná se o double-rexe? Děkuji M.
    12.1.2014 14:52utahraptor
    Ne, nemohou mít double-rexe. Ale extrémní vypelichávání u normálních rexů je v době přesrsťování normální :)
    12.1.2014 16:35Mishelle2
    Super, děkuji. :)
    12.1.2014 20:31kwento
    Ahoj chci se zeptat... Mam 4 potkany, nejsou z CHS a u dvou co jsem kupovala spolecne me ujistovali, ze jsou to kluci.... prijela jsem domu po 14 dnech a ten udajnej kluk ve znacnem stadiu tehotenstvi.. rozhodla jsem se, ze je odchovam... muzete mi poradit jak poznam pohlavi a zda to pozna i tokovej lajk jako jsem ja hned zezacatku?? nacetla jsem na strankach, ze se to urcuje podle vzdalenosti... dekuji
    12.1.2014 20:50Efča
    johanka - děkuju :-)
    - - - - -
    kwento - no bohužel klasika z obchodů..Je vidět co tam pracuje za odborníky. Tímto se omlouvám všem zkušeným prodejcům kterých zřejmě bude jako šafránu,možná ještě méně.

    No oni ty kuličky u samečků se skutečně přehlédnout nedají.
    - - - - -
    https://lh5.googleusercontent.com/-tvbdxkANFig/UtLx2JPSxMI/AAAAAAAADrc/Lnz1tfeftT4/s128/P1010707.JPG?gl=CZ
    12.1.2014 20:50Misicinka
    kwento: prostuduj si toto http://potkani.rodent.cz/index.php/chov-potkanu/jak-rozmnozovat/odchov/
    pohlavi poznas hned po narozeni http://chsmouseville.wz.cz/potkan.htm (prvni foto)
    12.1.2014 20:53Efča
    https://lh5.googleusercontent.com/-tvbdxkANFig/UtLx2JPSxMI/AAAAAAAADrc/Lnz1tfeftT4/s640/P1010707.JPG?gl=CZ
    samička
    - - - - -
    https://lh5.googleusercontent.com/-ixkD8w9toek/UtLx3Nf28SI/AAAAAAAADrk/meviyfn0xdI/s640/P%2520Fan%25C4%258D%25C3%25A1tka%252012.5.2009%25206-05-11.jpg?gl=CZ
    sameček
    - - - - -
    ..ta boulička pod ocáskem jsou klučičí kuličky
    12.1.2014 21:14kwento
    vsem dekuji za reakce.... potkani.rodent.cz jsem si uz procetla, ale nedokazala jsem si predstavit zda poznam u narozenych miminek pohlavi, u vetsich uz to poznam.... Misicinka dekuji, presne tenhle obrazek jsem hledala, snad vse urcim spravne :) jo a holky, jeste se zeptam, poznali by jste podle fotky, za jak dlouho asi tak bude samicka rodit???
    12.1.2014 23:47Efča
    kwento - téééžko aspoň za mě.Ale pokud už by měla hodně velký pupíček tak zřejmě do týdne?Pokud je máš doma minimálně dva týdny,tak do týdne nejpozději. Březí jsou 21-24 dní.Záleží zda případně zabřezla tam nebo až u vás.
    13.1.2014 08:12kwento
    bricho uz ma takovehle https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1/1528744_3971499262126_1812581336_n.jpg ja si myslim, ze to bude mit kazdym dnem
    tady se Vam tedy taky pochlubim s moji smeckou
    nejstarsi dumbo siamak Filipek 2 roky 9 mesicu https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/298599_1568156580061_1613981182_n.jpg na fotce jeste mladoch s 11ti letym dedeckem Kajou https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/308724_1568160780166_434364454_n.jpg
    od spoda: Filip, Darwin (tomu sediva uz mizi a je skorem bily), Black(ina) a Spajk https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-ash4/1451619_3755979154258_1503494460_n.jpg
    a tady uklidova ceta https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/1483159_3882679321683_106931035_n.jpg
    13.1.2014 10:39Loreth
    Chtěla jsem poděkovat za rady, potkánek po sirupu velice rychle přestává prskat.

    A rovnou s dalším dotazem. Bydlí zatím sama (vzhledem k možné březosti jsem se rozhodla si případně nechat holčičku z vrhu. Popř. až po úplném vyléčení shánět kamarádku. Během posledních 2 dní zničila v kleci polovinu vybavení.. Zatím provizorní 100ml napaječka se proměnila v hromadu plastu a hamak vypadá jako cedník. Předpokládám že to bude "z nudy". Existuje na to nějaký fígl?? Snažila jsem se jí zabavit tvrdým pečivem na hlodání, nezabralo.
    13.1.2014 12:03Kometa
    Loreth: Napaječku připevni z venku, jestli jsi to už neudělala, to se na ní hůř dostane, pokud jí bude hryzat i tak, může ještě mezi ní a klec něco vložit, třeba aspoň kus kartonu, plastu... Hamaky někteří likvidují celoživotně :) Ideální je nekupovat drahé hamaky, ale vyrábět sama ze starého oblečení, tak tě to nebude nic stát a můžeš produkovat další a další - prostě ustříhni čtverec hadru, připevni třeba drátkem nebo zavíracím špendlíkem a hotovo :) Někdy je těžké zamezit likvidaci vybavení klece, ale pomáhá trochu unavování běháním venku, hraním si s potkanem, můžeš třeba zkusit jí učit nějaké "povely", potkany hodně baví agility - přeskakování různých překážek (stačí provizorní - krabice, ruličky, knížky...). Celkem dobrá zábava je taky třeba papírová krabice a do ní dát něco k jídlu, zabaví se tím, že se pro to musí prokousat :) Zkus a uvidíš... ale někteří jsou prostě destruktoři. Já mám teď dvě takové bestie, které ač mají zábavy plno, stejně je ze všeho nejvíc baví hryzat klec :/
    13.1.2014 13:36Loreth
    Kometa - díky, mě právě fascinuje že to začla dělat až po týdnu, hamaku mi líto neni, to je kus kalhot xD ale mám pocit že je celkově vzteklejší, dneska mě (musím podotknout že za celou dobu poprvé) kousla. Což mě krapet překvapilo. Ale snad jí to přejde.
    13.1.2014 13:43Kawalski
    trochu mimo téma: kdo používá stronghold, funguje vám i na psy?
    13.1.2014 15:35edik
    Ahojky, můžu koupit potkana k potkanovi kterého už mám???
    13.1.2014 16:20Pavla
    Kawalski-já používám stronghold na krysaříka a funguje
    13.1.2014 16:43Loreth
    Kawalski - nám fungoval..
    13.1.2014 16:51Potká ek :)
    :))
    - - - - -
    ahoj lidi :D
    13.1.2014 18:38johanka
    edik: samozrejme, ze muzes..nebo lepe receno - MUSIS - potkan je smeckove zvire, rozhodne by se nemel chovat sam..
    13.1.2014 20:31edik
    Johanka: Jako první jsme měli ve zverimexu koupit potkani holčičku, ale nakonec to byl kluk a holka už byla objednána u jedné paní, tak jsem mamku přemluvila na ještě jednu holku ale ten potkanek asi zůstane sam, protože mi mamka dalšího nedovolí. A nechci ho dát pryč!!!
    13.1.2014 20:38Paja
    Ahoj vsem, kdo by mel zajem o krasnou klec pro potkany, mrknete prosim do alba na FB, prodavam po svych klucich - super stav. Jeji foto najdete i zde v albech pod prezdivkou PAJA https://www.facebook.com/pajoslava/media_set?set=a.10201521889150681.1073741830.1280311387&type=3&uploaded=15
    13.1.2014 21:27Efča
    Paja na FB nechodím,můžeš to hodit sem tu fotečku?
    13.1.2014 22:25bastik
    Paja prosím a cena?
    13.1.2014 23:51Marcie
    No koukám, že těm "hobby chovům" jejich kšefty moc nevycházej... vymazlení, vyňuchňaní, ale nakonec je vymazlili leda hadovi... Zdá se, že ta paní, co tady před nedávnou dobou dokazovala, jak je PP na nic, nám i sobě samé dokázala akorát to, že se asi docela přepočítala.
    Můžeme být rádi, že neskončili třeba v krabici u popelnic...
    http://www.bazos.cz/hodnoceni.php?mail=Ynh0bWl8dmlUZndueWRsPWJ8&telefon=958852587&jmeno=Potk%C3%A1nci
    14.1.2014 06:14utahraptor
    A jéje, že já to vůbec čtu... tatínek double-rexiík, jeden sysnáček má zvlněné chloupky... kdepak, tomu říkám hobby, množit něco, o čem si neumím pořádně zjistit ani informace...
    14.1.2014 08:21Misicinka
    Marcie: To si dela srandu s tim poslednim inzeratem :/
    14.1.2014 09:14Katinec
    Nejde nám o výdělek, dbáme na to, aby byla miminka rozmazlená, zvědavá, hravá a hlavně zdravá! Snažím se dokázat, že ne vždy je potřeba průkaz původu, což je někdy skutečně velký mýtus.

    Chá, chá, chá, asi umřu smíchy a pak ta svoje vymazlená muck miminka nacpeme hadíkům, oni je taky sežerou s láskou, že jo.
    Zabít je málo.
    14.1.2014 09:28kwento
    ajaj, to se sem pak az bojim dat fotky toho meho "hobby mnozeni"
    14.1.2014 10:31Percy
    Proc mne neco takoveho neprekvapuje. A kdyz je pred tim varujeme, ze to neni jen tak, tak jsme co? Mrchy zavistive, ze ano... Hadi se aspon naji,
    14.1.2014 12:55Misicinka
    kwento: hobby mnozis potkany?
    - - - - -
    edik: ponauceni, nekupuj potkanky ze zverimexu, ani od "nejake pani", ale od registrovanych ChS, vyhnes se tak zbytecnym problemum
    14.1.2014 16:25kwento
    Ahoj, našla jsem u toho nejstaršího potkana na srsti nějaký lehce nacervenale breberky.. je to drobné a má toho plno, nejdřív jsem myslela že to jsou stroužky jak je starej že se rozebral, ale když jsem si ho vyndala a měla jsem to na prstech tak se to vybalo... pěknej hnus... nevíte co to je? Vypadá to jak nějaké larvy... okoupu ho v heřmánku
    - - - - -
    Micisinka: nemnozim.... ale co s tím když jsem po 14 dnech přijela domů a zjistila jsem že muj klucici potkan je tehotnej?
    - - - - -
    Tak jsem byla na veterině, Filipa jsem tak nechala rovnou uspat :'( měl už ochrnuty zadní nohy, byl hubený a plný vší... na ostatní jsem si tam rovnou vzala sprej... ale co mě dostalo, že mi vetka nabídla, že buďto mu dá injekci a nebo ho dá do mrazáku, to jsem byla proti.... no nic jdu zahnat žal čištěním
    14.1.2014 19:13evicka
    kwento: jej, to s tím Fillipem je mi to moc líto
    14.1.2014 19:19Proč?
    Kwento - ty tvoje připomínky jsou hrozné - není ti hanba před chovatelkami, které své potkánky s láskou opečovávají a jistě se s mimči těžko loučí ?
    14.1.2014 19:21Lucina
    Ahoj. Zařekla jsem se, že už si nekoupím potkana ve zverimexu. Ale dnes jsem byla koupit nějaké pamlsky a mají tam dumbo aguti hooded kluka, dali ho k jinému vrhu a oni mu tam ožírají varlata. Takže uvažuju..... Mám tři kluky s p.p. od deseti měsíců do roka, myslíte, že by bylo začlenění problematické?Řekla bych, že je to výsledek nějakého hobby množení a budou mu tak tři měsíce maximálně.
    14.1.2014 21:38toustik
    Ahoj všichni..mam trapeni se svou amalkou..jeste do nedavna byla ten nejhodnejsi potkan, potom zacala trochu vic vyjizdet po jidle a poslednich nekolik dnu se chovajako nepricetny silenec. Pripada mi zla. Lita po kleci, vesi se, ale jen na predni nohy, pak se schvalne pousti a pada a snazi se vykousat ven. Drive jsem ji nechavala otevneno a ona se nehnula ne dal, nez pul metrů od klece a ted , kdyz ji pustim vyriti se ven a besni po celem byte. Taky po me Vyjizdi kouse me..
    - - - - -
    Nevite, co se deje? Zblaznila se nadobro?
    14.1.2014 21:51Efča
    toustík - pokud je sama tak je to následek samoty.Potkánek nesmí být sám,je to společenské zvířátko a v období zejména puberty se pak ze samotářů mohou stát nervozní ,nešťastná a agresivní zvířátka.Jediná náprava je, že se k ní pořídí minimálně ještě jeden potkánek,samozřejmě stejného pohlaví.
    Jak je stará a jak ji máš dlouho?
    14.1.2014 21:58toustik
    Efca: diky..mam ji od uplneho miminecka, dva roky..priblizne..myslela jsem si, ze to bude nejspise samotou..pred zhruba rokem ji umrela kamaradka..
    - - - - -
    Kdyz ji ted zacnu seznamovat s novym mimcem, ma byt postup klasicky? Bála bych se mozna, ze pri jeji nynejsi agresi by to mohlo byt potom v kleci docela drama..
    14.1.2014 22:03bertice
    Toustik: když seznamovat, tak rovnou dvě miminka..... já osobně bych už asi neseznamovala pokud má 2 roky a nechala dožít samotnou...nemusela by už přijmout nikoho, ale možná tady bude i názor zkušenějších
    14.1.2014 22:05Efča
    Toustík
    No v tomto případě bych ty samičky vzala dvě.Protože si spolu vyhrají a Amálka sice bude mít zase společnost,ale vzhledem k tomu,že je to již starší dáma,přeci jen už vyžaduje trošku klid a ten by s jedním miminkem neměla,neustále by ji obtěžovalo hrami.
    14.1.2014 22:09kwento
    PROČ? moje nemistne poznámky? A k čemu? A které? Ze sem se rozhodla odchovat potkany, místo toho abych je dala pro hady, nebo rovnou spáchala do záchodu?

    To sem trochu nepochopila, myslí si tu ještě někdo že mám blbé připomínky? Sem s tím....
    14.1.2014 22:11toustik
    Bertice: dobre, dekuju za rady..jen me trochu mrzi predstava, ze si tohle silenstvi "odnese do hrobu"
    Efca: tobe taky dekuji
    14.1.2014 22:15Efča
    bertice - no to je individuální.Pokud na společnost byla zvyklá neměl by být problém.Potíž je spíše v případě,že je potkánek sám celý život a na stará kolínka se mu pořídí další.Tady sice je už taky dlouho sama,ale myslím,že tam by šance byla,přeci jen nebyla sama celý život.

    Navíc když se ta mimča vezmou dvě tak v případě problémů se mohou od staré samičky oddělit.Když by bylo jedno, zas by byli dva ptkánci sami.
    - - - - -
    Toustík teoreticky by ji měla společnost zklidnit.Jestlim je zdravá- bez dýchacích potíží,nádorů ap. ještě tu může minimálně půl roku být.
    14.1.2014 22:20toustik
    Efca: nadory sice nema, ale pravda je, ze v noci sípe a to i kdyz je v teple po cely den i noc.dáváme ji mleko s medem..
    14.1.2014 22:21Efča
    dobrou všem...
    - - - - -
    toustík zkus spíše Echinaceový sirup nebo Jitrocelový
    14.1.2014 22:37toustik
    Efca: echinacea nezabirala, ale jitrocel jsme nezkouseli..dobroou
    14.1.2014 23:57kwento
    Tak uz jsme zacli rodit
    - - - - -
    Jsem zvědavá kolik tam toho bude rano... Jeden dnes odesel a druzí přichází
    15.1.2014 19:26Bruno
    Ahoj, nevíte, zda existuje sameček burmese, jehož majitelka jím poskytuje krytí? Mně přijde, že je to nemožné :) Jednu dobu bylo burmíků plno, teď nadlidský úkol sehnat dospělého samce...
    15.1.2014 23:34Katinec
    Bruno - Já vím akorát o Hryzalce, ale nejsem si jistá, kolik samců ještě má a jestli burmesáka.
    16.1.2014 10:35Kawalski
    bruno: chs womi's rats má mladého burmesáka, ale je to aguti a je ještě květnový, takže ještě poměrně mladý. zas do budoucna na krytí být má
    16.1.2014 13:36Filip
    Dobrý den. Sháním dva potkání chlapečky, jsem z Nového Jičína.
    16.1.2014 21:35Efča
    Filip - je tu v tom žlutém rámečku vlevo i rubrika inzerce tak si tam dej požadavek jaké potkánky sháníš,kontakt ap.
    17.1.2014 17:48kikiki92
    Zdravím, chtěla jsem se zeptat, jake mate zkusenosti s prolizackama ze dreva apod. Z jakeho mate materialu? Mám dvě samičky, které mají dřevěné prolézačky, jež jsme sami vyrobili, ale problémem je to, že holky na ně čůrají a strašně to pak smrdí. Nevíte, o nějakém vhodnějším materiálu, ze kterého bychom prolézačky mohli vyrobit svépomoci? Nebo druh dřeva, který saje a nesmrdí?? Díky
    17.1.2014 18:00Marcie
    kikiki92: Všechny druhy dřeva po počurání smrdí. Buď ušij nebo kup textilní hamaky a různé tunely, co se dají zavěsit do klece. Samozřejmě i ty po počurání smrdí, ale dají se vyprat a používat zas a znova, dokud je potkani nerozežerou :-D Jinak vybavení z plastu, které se dá snadno umýt, desinfikovat či odsmradit pomocí octa. Ale to je spíš o nakupování hotových věcí než o jejich vyrábění...
    17.1.2014 19:34Kometa
    Nedá mi to, abych tu neudělala trochu reklamy :) Ty moje myší potvory mi pořád žraly hamaky... až jsem z nějakého popudu koupila dva hamaky od Wren. Nevím, jestli jsou nějak extra nechutné nebo co, ale mám je už rok a půl (fakt že jo, kupovala jsem je, když jsem si jela pro Tonču, takže jsou vlastně stejně staré jako ty dvě moje mrchy) a není na nich ani kousanec! Neuvěřitelný :))) Všechno v kleci sežraný, ale hamaky úplně celý! :) Fotodokumentace:
    http://img.kralici.com/potkani/alba/08d0e1d0de8710c80258.jpg
    http://img.kralici.com/potkani/alba/08d0e1d0eb2810c80258.jpg
    http://img.kralici.com/potkani/alba/08d0e1d1231c10c80258.jpg
    http://img.kralici.com/potkani/alba/08d0e1d135d910c80258.jpg
    18.1.2014 18:23bertice
    tak by možná Wren mohla říct, z čeho šije, pač já sem naposled brala od Womi a kostka je v rozkladu :D :D
    18.1.2014 20:21šmudlík
    Ahojky tady ta otazka tady urcite uz nekdy zaznela:-) Chtela sem se zeptat jestli neznate nejake podomacky vyrobene hracky pro potkany nejake sem uz vyrobila , ale uz mi buhuzel dosla fantazie . Predem dekuji za jakykoliv napad na vyrobu hracky :-)
    18.1.2014 20:31Wren
    bertice: chceš na zkoušku hamáček? Přihodím Ti ho pak k Benovi ;) Zítra mě čeká šicí den, tak spáchám jeden navíc pro Boba "k Vánocům" :D Z toho materiálu už nešiju, používám teď fleece vyšší gramáže
    18.1.2014 23:10ANONYM12345
    Ahoj, chtela jsem se zeptat, zda nekdo nemate zkusenosti s koupi nahradnich dilu do klevi Savic (ferddy max). Podarilo se me zlomit srouby, co drzi patra (ty zlute), tak zjistuju, zda je moznost je nekde dokoupit. Diky za tipy a zdravim vsechny chlupace ;-)
    18.1.2014 23:24Efča
    Anonym- možná někde ve větších prodejnách nebo na internetu (zadej si název dílu) ,také v inzerci tu někdy bývá možnost.Případně nahradit patra něčím niným omývatelným ( zbytky z parapetů plast.oken,plexisklo ap.)
    18.1.2014 23:25bertice
    Wren, čéče...skoro by se aji něco hodilo, Snížek načal a Bubáček dodělal :D
    19.1.2014 00:39Wren
    bertice: ok, máš ho mít! :D
    19.1.2014 13:07Misicinka
    Anonym: patra lze v pripadu nouze pridratovat, na nahradni srouby jsem zatim nenarazila
    19.1.2014 13:24Míšanek?
    Wren nešlo by koupit hamáček a rourku pro Besinku od Hryzalky a Meginky z X rats jsem v Praze
    19.1.2014 17:31Wren
    Míšánek: není problém, jsi na FB? Mrkni do: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151417573577530.1073741825.94648167529&type=1&l=eadb084b93
    19.1.2014 17:54terezka97
    ahoj! potřebuju pomoc! zhruba za hodinu odjiždim na týden do německa a potkany mimá hlídat známá,ale jeden z mich potkanu asi před hodinou utekl a je skovany pod skříní kterou musi odtahnout jen stěhovácí takže není šance odsunutí, podstrkovala sem ňamky všechno ani se toho neotkl, na zavolani mlaskani enchce vylest a nemuzu ho tady nechat je tu hodně kabelu a víte co..
    Jsem totálně vynervovana, jestli to zjistí otec, zabije ho, tak tak je mám doma povoleny, prosim nějakou radu,co jste delali vy, specha to :((
    19.1.2014 18:23Míšanek?
    Wren - nejsem na FB, prosím napiš mi e-mail,pošlu objednávku s adresou
    19.1.2014 18:32Wren
    Míšánek: wren@email.cz, ten odkaz můžeš rozkliknout i tak, je tam info k hamáčkům, látky, typy... :)
    19.1.2014 18:39bertice
    Wren: juchuchu juchůůů, děkuju i za kluky :)
    19.1.2014 18:41kakashi
    zápal plic u potkana, mohla bych poprosit o informace?
    19.1.2014 19:00Wren
    kakashi: http://www.czkp.cz/kdyz-onemocnim/nemoci-a-zdravotni-problemy/dychaci-soustava/respiracni-onemocneni-potkanu/
    19.1.2014 19:15Míšanek?
    Wren poslala jsem do mailu objednávku, jen platbu pošlu převodem -pošle to dcera, napište mi číslo účtu na mail.
    S technikou si příliš nerozumím,je mi 75 let,ale potkánky mám moc ráda. Dáša
    19.1.2014 19:34Wren
    Míšánek: písnu Vám na email :)
    19.1.2014 20:32Kitty
    Ahoj všichni, nemáte prosím ponětí o někom kdo by měl ke krytí kluka ze zdravé linie v barvách platinum (ideál), ruská platina, ruská dove, mink? Z těch co alespoň občas kryjí - díky moc za každý typ.. Nějak nám dochází genetické zásoby :(
    19.1.2014 20:47briguš
    Chci se zeptat zda by potkanek mohl mit klec o velikosti š36 D58 v51?
    19.1.2014 21:05Efča
    Anonym - no pokud by šlo je o přidělání patýrek,mě se osvědčily "fofr pásky".Kupodivu je nekoušou.
    - - - - -
    briguš - ne je malá
    - - - - -
    Mrkni např. na klece velikosti Fredy 2 ap.Pro potkánky jsou vhodné klece velikostně pro činčily nebo fretky. A ne pro potkánky,ale, potkánky.Pokud si budeš pořizovat,minimálně dva stejného pohlaví.
    - - - - -
    ..ne pro potkánka,ale potkánky
    19.1.2014 21:32kwento
    ahojky, zeptam se.... pokusila jsem se rozeznat pohlavi... hned u narozenych, to mi to slo ale spatne, ale vysledek byl hodne:malo a pak ve 3 dnech to bylo 7:3 a dneska v 5 dnech a taky 7:3... 7 dal od sebe a pod ocaskem jakoby skvrna vypada to jako kulicky.... a 3 bliz u sebe... mam 7 kluku a 3 holky???
    20.1.2014 10:13Misicinka
    kwento: pokud maji tecky pod ocaskem, budou mit kulicky s cernymi fleky, rozdil ve vzdalenosti je oparvdu vyrazny, se podivej na fotku: http://www.chsmouseville.cz/staryweb/potkan.htm
    urcit si je musis sama, my je nevdime...
    - - - - -
    briguš: nemohl, protože nesmí být sám,ale s jiným potkanem stejného pohlaví ;)
    20.1.2014 12:11Anonym12345
    Děkuju za tipy, zkusím ještě prolustrovat net....
    20.1.2014 13:01kakashi
    Může se potkánkovi dát Rodicare?
    20.1.2014 15:30Domish
    tak jsem tu znova :D Mám menší problém . Miley má průjem, docela dost. Už je tomu dva dny a vůbec se to nelepší. Má takový trošku nafouklý bříško, takže jsem jí radši dala pryč od Kimmy, mají klece hned vedle sebe, vidí na sebe, ale jelikož se to fakt nelepší, mám strach jí dát zpátky, aby to nechytla i Kimm. Potřebovala bych vědět co děllat a jestli to je vážné nebo jestli se to časem zlepší :)
    20.1.2014 16:36Marcie
    kakashi: Ano, který konkrétně?
    - - - - -
    Domish: První pomoc při průjmu zde:
    http://potkanileky.webnode.cz/dieta-pri-prujmu/
    Každopádně pozor na dehydrataci, doporučuji do napaječky heřmánkový čaj s medem, aby potkanovi chutnalo a častěji pil. Dieta při průjmu je psaná v odkazu, řiď se jí. Podej smectu nebo trochu živočišného uhlí, měla by stačit čtvrtka tabletky. Jestliže už je potkan bez nálady, hrbí se, ježí se, hned na vet a podat ATB, prvděpodobně to bude bakteriální infekce. Před podáním ATB se dá udělat kultivace z hovínka. Pokud je to nějaká zákeřná bakterie, pak mnoho času není a ATB budou potřeba. Hlavně zvíře sleduj. Pokud se po uhlí nebo smectě + dietě neupraví zažívání do druhého dne, obvykle zvíře začne chřadnout a bez veterináře se již neobejdete. Držím palce.
    20.1.2014 17:29barca5656
    Ahoj, prave jsem si poridila potkaniho chlapecka (5t), zajimalo by me, jaky jenidealni cas na porizeni kamarada, aby nebyl tak sam. Chci, aby si sedli :) muzu pockat jeste tak mesic?
    20.1.2014 17:45kakashi
    rodicare instant
    20.1.2014 17:49Navel
    barca5656: pořídila bych klidně hned, aspoň si bude mít s kým hrát
    20.1.2014 18:04Marcie
    kakashi: Ano, určitě, sama ho používám zejména pro potkánky v rekonvalescenci po nemoci nebo operaci. Jde o nadrcenou směs bylin, pro potkánky prospěšných :-) Klidně ho přidej do jogurtu nebo tak podobně, potkyš to pak sní i s tím.
    20.1.2014 19:45kwento
    Micisinka: koukala jsem na Mouseville... a maj to vsichni kluci ty tecky snad jsem to urcila dobre :D
    20.1.2014 20:52Efča
    barca5656 - úplně nejlepší je vzít zrovna minimálně dvě potkáňátka.Jinak je nejlepší přidat co nejdříve.Samozřejmě stejného pohlaví.
    No já když vidím ty naše partičky,začínám mít dojem,že i ti dva jsou málo :-) No vlastně jsem si tím jistá.
    20.1.2014 22:39Ammie
    Ahoj mam takovy dotaz, mam dve rok a pul stare potkanky a dnes jsem si vsimla, ze jedna z nich ma u ouska takovou boulicku, myslite, ze je to nador? Mam pocit, ze to tam vcera nemela...
    20.1.2014 23:25Misicinka
    Ammie: u ouska? posli mi foto na email chsmouseville@email.cz, spise si myslim, ze pujde o absces nebo zanet ucha, radim na vet, ktery ma zkusenosti s potkanky, mozna to bude chtit atb nebo vycistit absces
    - - - - -
    barca 5656: kamarada pordit co nejdriv :)
    21.1.2014 08:35františek
    Barča5656-Efča....přesně tak :-D minimálně dvě mimča. Neváhala bych. Více potkanů,znamená méně nudy. Baruško,jak máš velkou klec???
    PS: já mám 5 kluků a ještě plánuju minimálně jednoho potkyše.
    21.1.2014 16:28barca5656
    frantisek, misicinka, Efca, Navel - jasnacka, ja uz v minulosti mela 5 potkanu, nejdrive 3 holky, pak 2 holky, po dlouhe dobe jsem se zase rozhodla pro potkanidla, tentokrat chlapecky. k amlemu prckovi uz mam rezervovaneho dalsiho, ktery snad bude doma do tydne max.14 dni :) frantisku, klec ted ani presne nevim, vyrabela jsem ji doma ale ma asi 60x40x70...ale casem az povyrostou asi dodelam jeste jedno patro. :)
    21.1.2014 16:32Myška2
    dobrý den chtěla bych si pořídit potkánka rodiče s tím souhlasí. ale je jestli nepřenáší nemoci na člověka? chovám myšky. chtěla bych se vše dozvědět znáte nějakou dobrou stránku?
    21.1.2014 16:43Efča
    barca5656 - ááááá tak to joooo :-) :-)
    - - - - -
    Myška2 - pro začátek stačí když si přečteš veškeré zájladní infornace tady v těch žlutých rámečcích.Jinak pokud chceš vědět něco konkrétního,klidně se ptej přímo "u nás " tady.V každém případě ne potkánka,ale potkánky..minimálně dva ,ale to je skutečně minimum,lepší je větší skupinka (můžeš doplnit postupně nemusíš všechny najednou).
    O přenosných nemocech nevím,možná tak nějaké případné, parazity,ale u potkánků "domácích" se předpokládá, že jsou zdraví.
    Jinak pochvala za to,že se nejdříve informuješ než si pořídíš zvířátko.
    Ovšem pozor na myšky -potkánek je dravec a mohl by myšky zakousnout pokud by se k nim dostal.
    21.1.2014 16:59Myška2
    a jaké jsou nejčastější nemoci?
    - - - - -
    radši 2 kluky nebo holky?
    21.1.2014 17:03Misicinka
    Myška:
    1) potkan je skupinové zvíře a nesmí být chovám sám, ale musí být s jinými jedinci stejného pohlaví (platí pro samce i samice narozdíl od myšek)
    2) potkan a myš nesmí přijít do kontaktu, jelikož porkan by mohl myšce ublížit
    3) potkan, který je chovaný doma a neběhá po venku a není v kontaktu s divokými zvířaty na člověka žádné nemoci nepřenáší, spíš člověk na něj může přenést nachlazení (proto se potkanům podporuje imunita, když je doma někdo nachlazený), často můžou mít potkani vnější parazity (z krmiva nebo podestýlky, proto se toto doporučuje přemrazit) jako je kožní či vzácnější ušní svrab nebo všenky
    4) přečti si zvyklosti potkánků:
    http://www.chsmouseville.cz/wp-content/uploads/2013/01/ZvyklostiNOVE.pdf
    - - - - -
    dodatek: kožní paraziti jsou druhově specifičtí a na člověka se nepřenáší (myšky svrab i všenky mít také mohou)
    samci jsou všeobecně klidnější a mazlivější, línější, větší
    samičky jsou drobnější, agilnější, aktivnější
    21.1.2014 17:04Myška2
    promiň ale ta stránka se mi nenačetla a píše to že neexistuje.
    21.1.2014 17:05Misicinka
    jinak vše o potkanech od chování, krmení, po výstavy a nemoci najdeš zde: http://potkani.rodent.cz/
    - - - - -
    me se nacita uplne bez problemu... http://www.chsmouseville.cz/ v druhem odstavci jsou zvyklosti
    21.1.2014 19:18Myška2
    děkuji a může se potkan chovat v akváriu( nahoře mřížka)? velikost 60*30*30 (š, d, h)
    - - - - -
    prosím odpovíte???
    21.1.2014 19:21lala
    dobrý den,
    moc se mi líbí potkánci ale mamka s tím nesouhlasí. jak ji přemluvit??
    - - - - -
    nesouhlasí abych je chovala
    21.1.2014 20:17Adahradska
    Myška2-ne, akvárium je nevhodné-nevětrá. A ta velikost je moc malá, i u klece by byla.
    21.1.2014 20:21louda
    Dáváte někdy na chut zeleninovou přesnídávku?
    21.1.2014 20:33Efča
    lala - vzít ji na nějakou výstavu nebo k chovateli který je poblíž vašeho bydliště
    21.1.2014 20:33Marcie
    Myška2: Akvárko je pro chov potkanů nevhodné. Tak aby bylo akvárko zaklopeno jen rovnou mřížkou shora. Špatně to větrá, drží se tam vlhkost, a nejen že to brzy zapáchá, ale množí se tam plísně, rosí se stěny a to není dobře. Potkani ani nemají možnost šplhat po stěnách, jako v normální kleci a tím mají méně podnětů k zábavě. Navíc dva potkani v prostoru 60 x 30 x 30 by žít nemohli, neměl by tam žít ani jeden (a držení jedináčka je samozřejmě krajně nevhodné). Příliš malé.
    Pokud přeci jen to své akvárko chceš využít, vyrob na něj klecovou nástavbu, třeba z pletiva, které seženeš v potřebách pro kutily a zahrádkáře nebo v železářství. Nástavba by měla být aspoň půl metru vysoká a mysli i na dvířka, dobré je udělat jedny na boku a druhé shora na stropě klece. Akvárko bude sloužit jako vanička u klasické kupované klece. Jen skleněné akvárko má tu nevýhodu, že se s ním špatně manipuluje, je těžké a křehké. Mysli na to, že podlážka je třeba při každé výměně podestýlky vymýt, aby bylo udrženo hygienické prostředí, což je pro zdraví potkanů potřebné.
    Zasílám odkaz na stránky o klecích pro potkany, jsou tam i návody na výrobu klecí svépomocí od různých chovatelů. Odkaz tu:
    http://www.klece.estranky.cz/
    Nejjednodušší je samozřejmě zakoupit již hotovou klec, ale někdo rád třeba něco do interiéru na míru nebo tak, takže to řeší vlastními silami.
    21.1.2014 20:34Efča
    louda - pokud myslíš konzervovanou ta není asi moc vhodná ani pro děti,jedině by byla bez konzervantů. Takže když jim bude chutnat tak pouze vyjímečně jako drobný pamlsek.Jinak dát spíše zeleninu a ovoce čerstvé.
    21.1.2014 21:31Marcie
    louda: Jistě dětská přesnídávka potkanovi neublíží, ale z hlediska zachování čerstvosti, vitamínů a příznivější ceny doporučuji spíše zeleninu podávat čerstvou. Pokud však tví potkani přesnídávku baští, čas od času ji klidně mohou dostat.
    - - - - -
    Bacha, množírny mají zálusk na harley potkany :-(
    http://www.bazos.cz/hodnoceni.php?mail=ZXlga3Z6Y2d5fFJncn9vcmwodH8%3D&telefon=739060544&jmeno=Origami
    21.1.2014 23:09Pikyniky22
    Ahoj, mame dve zhruba 10 mesicu rok stare potkani holky, ale je problem. Jedna je vetsi a dominantnejsi (je docela agresivni kouse i mne :/) a porad sikanuje tu druhou ( perou se a vetsi kouse mensi - ta mensi ma strupy na zadech, porad se perou o jidlo), mela bych je oddelit ? Nebo je mam nechat a cekat jesli se to zpravi ? A jak mam zpravit to kousani mne ? Nemluvim tady o lehkym hodlani ale o prokousavani mych prstu do krve :/
    22.1.2014 09:37Misicinka
    Pikyniky22: odkud holky jsou? v jakých situacích kouše i tebe?
    Pokud se perou o jídlo, dej do klece dvě misky (každou na opačný konec klece)
    Často také pomáhá zvětšit počet potkánků ve skupině - hierarchie se pak lépe rozdělí
    22.1.2014 09:38utahraptor
    Marcie: Jen klid, harley potkani neexistují (nejsou ve standardu :)))
    22.1.2014 11:22Percy
    Marcie koukam, ze oni si s im nedaji pokoj. Porad dokola....
    22.1.2014 11:22Pikyniky22
    Misicinka: No jsou ze zverimexu no :/ my sme chteli potkankyze zverimexu protoze jsou to nasi prvni potkani. Kouse kdyz se priblizim k jeji papuli prstama. To me vzdycky prokousne az do krve, kouse me i kdyz ji davam nejake jidlo. A bohuzel dalsiho koupit nemuzu to by tatku slehlo. Je silnej alergik a astmatik :/
    22.1.2014 14:09Myška2
    chtěla bych se zeptat jestli bych mohla mít jen 1 samičku potkana. 2 potkany mít nemohu a já nechci mít samce protože je líný a já bych chtěla si s ní hrát, cvičit ji atd. je to možné?
    22.1.2014 14:16krecek
    Potřebuju poradit chovnou st.v Praze.shanim potkanka s pp.diky
    22.1.2014 15:29Myška2
    prosím poraďte!!
    22.1.2014 15:33Kometa
    Myška2: ne, není to možné. Potkani se musí vždy chovat minimálně po dvou, ať samice nebo samci. Potkan o samotě trpí stejně, jako kdybys mu nedávala jídlo nebo pití - stejně tak jako jíst, pít, spát... potřebuje i kontakt s jiným potkanem. Když nemůžeš mít dva, nemůžeš si pořídit žádného, bohužel.
    22.1.2014 15:42Myška2
    a můžu koupit 1 samičku a pak přikoupit? třeba za měsíc přikoupit další?
    22.1.2014 16:25Letrie
    Myška2: Můžeš, ale podle mě je to zbytečné. Z vlastní zkušenosti vím, že dva potkani se ochočí úplně stejně rychle - možná ještě rychleji, protože si navzájem dodávají odvahu a tolik se nebojí - jako jeden. Pokud máš samotného potkana - i kdyby měl být sám jen týden - je to "práce na plný úvazek", musíš se mu věnovat hodiny a hodiny denně a stejně mu NIKDY nenahradíš kamaráda jeho druhu. I mně se stalo, že mi jeden z potkanů umřel a musela jsem třeba tři týdny čekat, než doroste miminko, které jsem si vybrala. Už po pár dnech bylo vidět, jak se potkan nudí, není úplně v pohodě a chybí mu někdo, kdo by s ním byl 24 hodin denně a s kým by si rozuměl - a to jsem se mu vážně poctivě věnovala.
    Já osobně považuju za nejlepší pořídit si sourozence z jednoho vrhu - znají se, jsou na sebe zvyklí a bude pro ně jednodušší seznamovat se s novým prostředím ve dvou. I moje nynější partička tří kluků začínala tak, že jsem si pořídila dva brášky a o měsíc později ještě jedno oprsklé mimčo. Sice mi i tři potkani připadají trochu málo, protože jsem byla zvyklá na čtyřčlennou bandu, ale i tak jsou hrozně rádi, že se mají. Myslím že nikdo, kdo někdy měl aspoň dva potkany a viděl, jak úžasně se spolu baví by už nikdy nechtěl samotáře. Proč taky chudáka zvíře zbytečně trápit, když dva potkani nesežerou o moc víc, než potkan jeden a klec pro jednoho potkana je dost velká i pro dva? :)
    22.1.2014 16:38myška2
    problém je mamka dovolí jen 1.
    22.1.2014 16:41potkan S
    Je jméno Samnantha pro laboratorní potkanku dobré?
    22.1.2014 16:43Myška2
    je pravda že potkan je něco jak malý pes?
    22.1.2014 16:48Natalusq
    Myška no to podle mě určitě ne ,třeba nějaký jedinec ,ale moje potkaní samičky váží 400g :D
    - - - - -
    potkan S ano velmi pěkne jmeno hlavne aby z toho šli dělat zkraty treba Sami a takový urcite ji budes rikat zlodejko a ruzne :D. no ale urcite dva potkanky jsou to spolecenska zviratka a ziji ve skupinach:)
    22.1.2014 16:57Percy
    Myska2 pokud myslis ochocenim, socialnim citenim a hlavne schopnosti ucit se, tak ano potkan je takovy mini pes. Nicmene pokud nemuzes mit alespon 2 potkany stejneho pohlavi, musis si nechat zajit chut.
    22.1.2014 17:33Marcie
    Percy: No já nevim, asi fakt nedaj. Si frajerka usmyslí, že bude chovat LHčka. Vždyť neumí zacházet s žádnými potkany. Když nechá rodit tříměsíční samičky (no koukám, že jejich data narození radši z webu už smazala) a kryje je ani ne tříměsíčním samcem, vždyť to jsou ještě sama mláďata. Je mi z toho na nic :-( Chápete to? Jak někdo může být takový idiot. To je jak kdyby měla rodit 13ti letá lidská holčička co sotva dostala prvně měsíčky :-(
    22.1.2014 17:38Letrie
    Myška2: Pokud si myslíš, že si pořídíš jednoho potkana a rodiče ti jako zázrakem povolí druhého, docela dost se mýlíš. Neříkám, že se to nemůže stát, ale skoro ve všech případech to dopadá tak, že rodiče dalšího potkana prostě nedovolí, řeknou, že můžeš být ráda, že "máš jednoho, tak už dál neotravuj. Spoustu lidí má potkana jednoho a je spokojenej, je to přeci jenom potkan, tak může být rád, že nebydlí v kanálu." Pokud můžeš mít jenom jedno zvíře, vyber si nějaké, které je naopak od přírody samotářské a budeš mu stačit jen ty.
    PS: Potkan je sice hooodně inteligentní zvíře, které taky žije ve skupinách (i když psí a vlčí smečky se velikosti potkaní skupiny nemůžou ani přiblížit), ale jako malého psa bych ho neoznačila. Mám doma srovnání a i když lze potkana naučit lecos, pes to není. Pes vnímá svou rodinu jako svou smečku, je tisíce let šlechtěný tak, aby člověku alespoň částečně rozuměl a byl schopen s ním spolupracovat. Naše fena je členka naší rodiny - žije s námi, spí s námi, sedí s námi na gauči, pracujeme spolu, vnímá mě jako "šéfa", který určuje pravidla a řídí se jimi, podobně jako by v psí smečce poslouchala nejvýše postaveného jedince/alfa pár. Ačkoli i potkani jsou členové naší rodiny a všichni je milujeme, pořád jsou to "jen" úžasní kamarádi. Mají svoji klec, ve které spolu bydlí, svoji hierarchii a svá pravidla. Pokud má pes dostatečný kontakt s ostatními psy, fyzické i duševní vybití, potom mu "stačí" jen člověk, který tvoří jeho smečku a jeho šéfa. Potkanovi nikdy jen člověk stačit nemůže a nebude, bude jen tiše trpět.
    22.1.2014 17:43Myška2
    Ale já znám pána který má jen jedno. a je šťstný
    22.1.2014 18:01Marcie
    myška2: pokud nemůžeš danému zvířecímu druhu poskytnout podmínky vhodné pro plnohodnotný život, tak si ho nepořizuj. Mě se taky líbí třeba koně nebo netopýři. Ale nemám podmínky pro to je chovat, tak si je přece nebudu pořizovat.
    Držet sociálně založené zvíře jako solitéra je druh týrání. Už to, prosím tě, pochop. Tobě by se taky nelíbilo, kdyby třeba přiletěli ufoni a unesli by tě na nějakou jinou planetu, kde by si s tebou hráli hodiny a hodiny a krmili tě dobrotami, ale už nikdy by jsi neviděla žádného člověka. Oni by si možná mysleli, jak báječně se o tebe starají, ale určitě bys byla bez rodiny a svých kamarádů šeredně nešťastná. Lidé také nejsou samotáři, stejně jako potkani. Divocí potkani žijí ve skupinách až v koloniích, stejně jako lidé žijí v obcích a městech. Potkávají se, komunikují spolu, řeší spolu různé situace, vytvářejí přátelská pouta... Jedináček přece tohle dělat nemůže.... Jedináčkům se žel velmi často stává, že se zblázní... Láska ke zvířatům není jen o to je mít doma, ale hlavně ctít jejich potřeby a zajistit aby byly bez výhrad uspokojeny. Láska ke zvířatům je i to, že když nemohu splnit potřeby vyvoleného zvířete, nebudu sobec a nebudu si ho pořizovat, protože vím, že by zvíře díky mě bylo nešťastné.
    - - - - -
    myška2: zeptej se toho pána, jestli slyší, jak jeho potkan pláče. myslíš si, že slyšíš to, co potkan říká? Lidské ucho je schopno zachytit zhruba jen 10% zvuků, které potkani vydávají. A ano, potkan pláče, ale lidské ucho to nemůže slyšet. Člověk je nastaven na jiné vlnové délky, proto nemůžeš potkanovi nahradit komunikaci s jiným potkanem. Prostě to nedovedeš, biologicky to není možné.
    Já znám pána, který mlátí svou manželku a dceru. Myslíš, že i když si jeho paní nestěžuje, že je s pánem šťastná?
    Když někomu nevidíš do hlavy, nesuď, zda je šťastný.
    Magnetická rezonance mozku potkanů jedináčků ukázala, že je potkan v téměř neustálém stresu narozdíl od potkanů chovaných ve skupině. A to je nezpochybnitelné!
    Když je někdo v neustálém stresu, jde o psychické týrání.
    22.1.2014 18:07Letrie
    Myška2: Jak poznáš, že je ten potkan šťastný? Jen kvůli tomu, že zvíře nevypadá jako týrané automaticky znamená, že je šťastné? Zkus si představit, že tě někdo vezme od rodiny a přátel. Je to někdo, koho neznáš, kdo nemluví tvojí ani žádnou jinou známou řečí, má jiné projevy chování, používá jiná gesta a žije úplně jinak. Tahle bytost tě zavře do jednoho jediného pokoje, kde nebudeš mít internet, mobil, knížky, filmy, hudbu a samozřejmě nebudeš mít kontakt s žádným jiným člověkem. Ano, budeš tam mít postel, záchod, sprchu a budou ti dávat najíst, dokonce se ti občas bude ona podivná bytost věnovat. Nebudeš vypadat jako týraná - budeš čistá, najedená a nezraněná, ale znamená to, že budeš šťastná? Když nebudeš mít s kým mluvit, koho mít ráda, komu si postěžovat? Když jiného člověka do konce života neuvidíš ani neuslyšíš? Oné bytosti taky budeš připadat náramně šťastná, ale budeš se tak cítit?
    22.1.2014 18:36Anonymní příspěvek
    Myška2 - A více zvířat si pořídit nechceš? Už ses registrovala na králíky, kde jsi žadonila o králíčka. Také na morčata, o kterých ti prý taky "od nějakého pána bylo řečeno, že jsou samotní šťastní a dožijí se více let". A teď už jsi i na Potkyších? Když všude píšeš, že ti rodiče dovolí jen jedno zvíře, tak proboha hledej takové, které dává přednost samotě, než takové, které potřebuje k sobě parťáka. Kup si třeba křečka.
    22.1.2014 18:50Pavla
    Myška2 je i na kočkách.Souhlasím s anonymním příspěvkem.
    22.1.2014 19:02Myška2
    já jsem zaregistrovaná jen tady
    - - - - -
    to je nějaký omyl. a doma chovám jen myšky. tojepravda. věřte mi. :((
    22.1.2014 19:03Anonymní příspěvek
    Myška2 - Kdybys aspoň nelhala. Ale když píšeš ty stejné dotazy, na všechny diskuze, tak je to přinejmenším podezřelé. A furt a furt ty stejné fráze.
    22.1.2014 19:37Marcie
    Tak mi připadá, že si jen nějaké děcko z nás všech dělá dobrý den, jak koukám...
    22.1.2014 20:09louda
    Dobrý den potkanka mě uz asi tyden vrka neznate nějakou dobrou veterinu v praze která rozumí potkanům.
    22.1.2014 21:00Efča
    No třeba si Myška pořídí krokodýla a ten ji sežere...
    22.1.2014 21:27Loreth
    Tak tu holčičku co mám doma jsem definitivně prohlásila za blázna :D Předělala jsem víko tak aby ho nemohla kousat (Zatím bydlela v ikeáku, než trochu doroste aby mi neprolezla šprušlema). Téměř okamžitě se pustila do ohybu v plastu a během pár desítek minut díra na potkaní hlavu. Sem zoufalá... :(
    22.1.2014 21:31Efča
    Loreth -asi se nudí .

    Kup soupravu na opravu laminátových lodí, tím to půjde. U nás to mají v prodejně barvy -laky.
    22.1.2014 21:34Loreth
    Efča - Taky si myslím, prošla karanténou protože když sem viděla v jakym stavu mi jí slečna "chovatelka" předala bála jsem se k ní rovnou pořizovat druhou, už hledám, doufám že to pak přejde. Nejlepší by byla klidně o trošičku starší než je ona a nějaký flegmatičtější :D
    22.1.2014 22:03Efča
    Loreth - to nevadí klidně i podobně staré mimčo,pak už nebdue mít čas na vylomeninky :-)
    V Praze je docela dost chovatelů,jistě brzy najdeš. I když je pravda, že pokud jsi ještě od chovatele nebrala,může si tě trošku prověřit .
    22.1.2014 22:20Loreth
    Efča - ale brala :D hlavně sem registrovanej myškař :D i když 2 roky neaktivní..
    - - - - -
    vim že to neni rozhodující, ale někdo si mě pamatuje ;)
    22.1.2014 22:32Efča
    Loreth - aháááá
    - - - - -
    ..dobrou..
    22.1.2014 22:37Loreth
    Efča - tak to byl fofr, mám už 3 měsíční v jednání, tak uvidíme.

    Dobrou noc.
    23.1.2014 07:05postroj
    musí mít potkani postroj?
    - - - - -
    můžou mít?
    23.1.2014 07:49utahraptor
    postroj nemají moc rádi, jen výjimky.
    23.1.2014 07:56pepan
    Zdravím.Chtěl bych napsat mou včerejší příhodu.Nsši mi nikdy nebránili doma zvířata.Výsledek je pět králíků,dvě morčata a pes.Ale nikdy jsem nesměl kvůli mámě přinést domů potkana.
    Včera jsme byli s králíkem na veterině i s mamkou.
    Otevřly se dveře do čekárny a vplula luxusní slečna,s luxusní přepravkou.Měla v ní starého ochrnutého potkana a šla ho dát utratit.Je to šampion a má rodokmen.Je starý a ochrnuly mu zadní nohy.inak se měl dost k světuTak mi ho bylo líto a kupodivu i mamce,tak jsme si ho vzali.Načet jsem tu i na jiných stránkách jak zacházet se starým a ochrnutým potkanem.Má se docela k světu.Jen mám malou klec,60 centimetrů,ale zdá se že mu to nevadí.Je dost zvědavý,čuměl s náma do dvou na telku.Tak si myslím,že tu ještě nějakou dobu může pobejt.Dneska jdu vrátit tu luxusní přepravku a nakoupit k rákosníkům plno ručníku,jako pofdestýlku.Jo a taky dostanu luxusní rodokmen,na ten samozřejmě kašlu.Tak z jedné návštěvy veteriny je spousta radostiPokud můžete ještě posloužit nějakýma radama budem rádi.Já Simon von nevím co.
    23.1.2014 09:56Pavla
    pepan-jako podestýlku bych ručníky nedávala,bude to hned smrdět.Dej mu klasické hobliny.Ručník můžeš použít jako hamak,pokud tam potkánek vyleze
    23.1.2014 10:25PEPAN
    Pavla-díky moc.Vyrobil jsem hamak z tepláků a dal ho skoro na dno klece.No já potřebuji podestýlku,která nebude klouzat.On u televize na gauči,docela slušně leze,teda předníma nohama,ale hobliny v kleci mu kloužou.Ještě mě napadlo,že ségra má pro svoje morčata koupelnové podložky,pořád je pere tak to vyzkouším.
    23.1.2014 12:16Kometa
    Pepan: měla jsem mladou potkanku ochrnutou na zadní nožky po úraze, místo podestýlky jsem používala takové ty "počůravací podložky" - lze to koupit v lékárně, dává se to v nemocnicích pod lidi. Nastříhala jsem to na velikost terária a na krajích přilepila izolepou, aby se to neshrnovalo. Výborně to saje moč, nesmrdí a potkan neleží ve vlhku (ručníky se namočí a bude ležet ve své moči), akorát Victorka měla tendenci to neustále cupovat na hnízdo :) Vicky nechodila vůbec, byla na tom dost špatně, nevím, v jaké fázi je ten tvůj potkan, možná dokáže trochu šplhat, takže by bylo dobré, aby klec byla nízká (aby nemohl z výšky spadnout), případně tam natahat hamaky, aby padal do nich :) Dej ale pozor, jestli na tom už je špatně, aby si třeba hamaky nenakousal a nezamotal se do nití... zdravý potkan se dokáže vymotat a odkousat, ale hodně ochrnuté zvíře už to nemusí dokázat. Určitě je taky potřeba ho hlídat, jestli je schopen se sám omývat a starat se o sebe - ta moje pak už nedokázala si bříško a tak očistit, musela jsem jí každý den omývat. O rodokmen si řekni, pochopitelně ti už u takového zvířete k ničemu není, ale jednak z něj aspoň budeš vědět, kolik mu vlastně je, a jednak by bylo dobré informovat chovatele o tom, co se stalo, pokud to neudělá původní majitel. Většinu chovatelů zajímá, co se s jejich odchovanci stalo, kde skončili, jestli ještě žijí, zda jsou v pořádku...
    23.1.2014 13:01pepan
    Kometa-tak jsem zangažoval jednu bývalku,je zdravotní sestra a není nad to rozcházet se přátelsky.Nabídla pravidelnou dodávku těch podložek.On je potkan ještě docela fit,teda v rámci možností.Pěkně leze a rozhodně nijak netrpí.Mám slíbenou velkou klec po morčatech mé segry.Ona už má morčatárnu.Do klece dám různé domečky.
    23.1.2014 14:00Kometa
    Vím, že už jsem to tu jednou někdy na podzim řešila, ale ještě jednou :))) Máte někdo zkušenost s podáváním Galastopu při nádoru mléčné žlázy? Toničce se udělala v létě nádor na mléčce a někdy z kraje podzimu jsem jí začala zkoušet Galastop dávat. Veterinář si tenkrát nebyl jistý jaké dávky, dohledal mi, že by to mělo být 0,1ml 2x denně... Nic méně když jsem to hledala i sama, dopátrala jsem se několika zcela odlišných dávek - někde psali stejnou, ale někde řádově vyšší a někde zase nižší... Nakonec jsem dávala tu dávku doporučenou vetem v průběhu celého podzimu a zdálo se, že to docela pomáhá a nádor roste pomaleji. Načež jsem se začala rozmýšlet nad operací (původně se mi do ní nechtělo jít, protože bylo nutné jí provést i s kastrací, čehož jsem se bála - je to přece jen už náročná operace, a také cena je u nás nemalá) mezi tím myš nastydla a byla na tom dost špatně a brala ATB, tak jsem jí delší dobu Galastop nedávala (nechtěla jsem do ní cpát x léků najednou) a nádor mezi tím začal dost růst, možná i díky tomu, jak byla oslabená. Bohužel teď už je nádor v takové fázi, že mi vet nedoporučil ho operovat (má to v tříslech, zasahuje to k močové trubici a operace by byla příliš riskantní) a tak chci nadále podávat Galastop, abych růst nádoru pokud možno co nejvíc zbrzdila... Chtěla jsem se zeptat, jestli s tím máte někdo zkušenosti a jaké dávky jste používali.
    23.1.2014 14:14Ošla
    Kometa: 0,1 ml 2x denně ve dvoutýdenních cyklech (14 dávat, 14 dní nedávat), čerstvé informace z odborného semináře
    23.1.2014 14:37Kometa
    Ošla: díky moc :)
    23.1.2014 15:05Ošla
    Kometa: není zač :-) Tohle je z VFU, jinde to možná dávají jinak, ale jim se to osvědčilo takhle :-)
    23.1.2014 15:45Tínka
    A hoj, můžu se zeptat, kolik asi tak potřebuje potkan prostoru?
    23.1.2014 16:47Efča
    No -zajímavá situace...slečna jde uspat potkánka kvůli zdravotním problémům a pak ho dá někomu jinému?
    To samozřejmě není výtka na pepana.Ale beru to tak,že pokud já uznám,že zvířátko již nemá smysl trápit a rozhodnu se pro humání utracení,PROČ ho věnuju někomu jinému?Nějak mi to nejde na rozum.
    Ale pro pepana dobrý,alespoň maminka uvidí, že potkánci jsou fajn.Pepan - až jednou odejde,a asi to nebude tak dlouho trvat,zkus to vzít od miminka,to bude mamina jistě už vstřícnější.Ale minimálně dvě a stejného pohlaví .Nejlépe z CHS.
    - - - - -
    Tinka - co nejvíce.Pro 2-4 potkánky je vhodná klec velikosti Fredy 2.
    23.1.2014 20:06lala
    budu mít 2 potkánky. Mám pro ně koupenou klec asi 1m vysokou. co jim mám nachystat než si je koupím?
    - - - - -
    děkuji za odpovědi a nápady
    23.1.2014 20:11Marcie
    Kometa: Na ten Galastop se zeptej Alenky Vocelkové- ČS Z planety Zubajda. Říkala mi o něm, že to dostali na veterině v HK v minulosti pro jednu svou potkanici právě na nádor mléčky. Jistě s vzpomene, jak to dávkovali. Já s tím zkušenosti nemám.
    - - - - -
    Kometa: Jéj, přehlídla jsem Ošly vzkazík, tak nic :-)
    23.1.2014 21:47Ptáková
    Naší nejstarší Terezce jsem dnes našla na zadní noze otlak. Kdysi už jsem to řešila s Kiinou, tak jen jestli si pamatuju dobře - desinfikovat naředěnou Betadinou a namazat Infadolanem, nebo Bepanthenem Plus (Dermazulen spíš rozmáčí a kalciová mast taky není nejlepší?) Má někdo zkušenost, zda je tak vynikající Alaptid, nebo je to srovnatelné? Pochopitelně ještě "vyměkčíme" podestýlku
    23.1.2014 22:00Wren
    Ptáková: další tipy čím mazat jsou ještě tady http://www.czkp.cz/ja-potkan/kdyz-onemocnim/nemoci-a-zdravotni-problemy/kozni-problemy/otlaky-na-tlapkach/
    23.1.2014 22:07Ptáková
    Díky Wren, snad jsme to tentokrát chytili úplně na začátku, u ní bude potíž nadváha a že měla tu nohu už kdysi zlomenou, doufám, že se léčba zadaří lépe než s chudinkou Kiinou.
    23.1.2014 22:18Domish
    Děkuju moc za rady, Miley dostala dietu a opravdu se to po 2 dnech zlepšilo ! :)
    24.1.2014 09:21Kometa
    Marcie: díky, poptávala jsem se ještě jinde a většinou mají všichni stejnou dávku, co mi řekl vet. Tak u toho zůstaneme :)
    24.1.2014 12:02Paja
    Ahoj vsem, az dnes jsem sem zavitala a vsimla si reakci, takze opozdene - za vterinku hodim album sem, kdyz nemate nektere FB. Bude tam i popisem. Cena klece je 800,-
    - - - - -
    Tak tady je foto klece a v popisku je i odkaz na album, kde je vybavena.
    http://www.kralici.cz/potkani/alba.asp?a=9774
    - - - - -
    Kdyby se nasem zajemce, napiste mi prosim na email babeko@atlas.cz Nevim, zda sem jeste zabrousim a na emailu to bude jistejsi. Dekuji. Kdyztak pokud chodite jeste na jina fora, budu moc rada za sireni, ja uz jsem zapomnela kde co je a navic je skoda, aby mi klec lezela dalsi roky doma, kdyz by z ni mohl byt dalsi krasny domek ;-) Diky
    24.1.2014 14:36Loreth
    Ahoj, máte někdo zkušenost s tímto obchodem popř, konkrétní klecí??

    http://www.levneklece.cz/www-levneklece-cz/eshop/0/0/5/545-velka-vybavena-klec-pro-potkana-krecka-57x33x65-Levne-klece

    jsem asi trochu neználek ale tyhle věci obvykle kupuju osobně :D
    Díky
    24.1.2014 14:45františek
    Ahojky všem. Musím se pochlubit,už nám běží upoutávka na TV Polaru. Bude se to vysílat 29.1. takže následující středu. To bude trapas :-D bude to v 18:15 hod. Už ani pořádně nevím,co jsem tam žblaptala,protože se to natáčelo naostro bez přípravy. Natáčelo se to v listopadu,to byl ještě Vikisek poloviční,takže je tam ještě jako miminko. :-D a neměla jsem Matýska.
    24.1.2014 19:11Sabisek13
    Loreth: řekla bych, že je malá. potřebuješ klec pro minimálně dva ;)
    24.1.2014 19:11lala
    za 1měsíc a půl si pořídím potkánky.jak se na jejich příchod mám připravit? (klec už mám)-co do ní zajímavého atd.

    jak si usnadnit čekání?( jedu na hory takže si je dříve nemohu koupit)
    24.1.2014 19:20potkan S
    Nazdárek, proč nemůžu mít jen jednoho potkana v kleci, vím, že ve dvou by jim bylo veseleji, ale když si sním budu často hrát, tak by to snad šlo.
    24.1.2014 19:33Navel
    potkan S http://www.utahraptor.cz/news/jednoho-nebo-dva-/
    24.1.2014 19:56potkan S
    No, jo, ale já se bojím, abych jednoho potkana neměla víc ráda, než druhého. Problém, je taky v tom, že kdybych je na chvíli pustila z klece, abych je taky uhlídala.
    24.1.2014 20:22Efča
    Potkan - potkánek ti nestojí o hraní s tebou,ale o společnost dalších potkánků.A je mu jedno jestli miluješ více jeho parťáka nebo jeho.
    - - - - -
    lala - podívej se zde do albíček potkankářů,tam najdeš inspiraci jak klec vybavit.
    Určitě bych dala Sputnik XL (pozor dělají se dvě velikosti,XL je ten větší),je mezi potkánky velice oblíben.Dále hamaky - buď koupíš již hotové např. ve tvaru kostky nebo tunýlku nebo si uděláš své ze starých hadrů.To dělám já - posbírám staré hadry (nesmí se třepit) - mikiny, trička,kalhoty,povlečení..a vždy při čištění klece ustřihnu na míru (dávám dvojité aby si mohli zalézt i dovnitř). No a klec by měla mít nějaká patýrka.
    Dále misky na krmení, nejlépe závěsné a napáječky. .Vhodná je u boudička,nejlépe plastová nebo z umyvatelného materálu.Dřevěné nejsou vhodné, časem načichnou.I když já je mám,protože plastové s více východy jsem zatím nesehnala.
    24.1.2014 20:38Sabisek13
    potkan S - proč můžou velké chovky uhlídat desítky potkanů a ty bys neuhlídala dva?
    24.1.2014 20:41Navel
    potkan S: pokud neuhlídáš dva, neuhlídáš ani jednoho a potkana si nepořizuj
    24.1.2014 20:55Efča
    potkan S - nemluvila bych ani o hlídání jako spíše o zabezpečení. A to kabelů, šňůr a mezer za nábytek.
    24.1.2014 20:57lala
    potřebuji radu jak si usnadnit čekání?( jedu na hory takže si je mohu koupit až za měsíc)
    24.1.2014 20:59utahraptor
    lala: Co třeba čtením příruček o chovu a krmení potkanů? :)

    http://jdem.cz/kpq29
    http://potkani.rodent.cz
    http://potkani.rodent.cz/wp-content/uploads/2013/01/Prirucka_krmeni_potkan.pdf
    24.1.2014 21:11Efča
    lala :-) no těšit se,těšit se,těšit se .. a mezitím lyžovat.Neboj to uteče a brzy je budeš mít doma.Určitě je to rozumné rozhodnutí .Brát si je a pak odjet by nebylo správné.
    - - - - -
    ..no a pokud nemáš ještě vybráno tak určitě si zkrátíš čekání hledáním tady v inzerci
    24.1.2014 21:57kwento
    tak po dlouhe dobe zase ahojky, potkanci uz jsou peknoucky https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-frc1/1620617_4007139473109_1981895729_n.jpg a asi to budou ty tri holcicky a zbytek kluci.... 3 maji blize u sebe
    25.1.2014 11:36Kája123
    Ahojte, chci se zeptat, jak velkou klec bych měla koupit pro jednoho potkánka? Názory se na různých vebech liší, tak se ptám u zkušených:)
    25.1.2014 11:59Myška2
    Kája123 : Za 1. musíš mít alespoň 2 potkánky.
    2. klec alespoň 100cm x 50 x 50 cm. ( V x rozměry spodní vaničky)

    ( takovou mám alespoň já:) )
    25.1.2014 12:42Grove
    Zdravím všechny po velmi dlouhé době, kdy jsem se tu neukázala.
    Mám dotaz, nevíte někdo o kousavém či jiném odloženém potkanovi, kterého nikdo nechce nebo si s ním neví rady? Radši samce než samici.
    25.1.2014 13:15Efča
    Grove - proč kousavého? Nestačí "jen neochočený"?
    25.1.2014 13:26lala
    Efča:Není to jedno?
    25.1.2014 13:27Grove
    Efča: Ahojky, tak třeba taky, ale ne miminko. Prostě někoho, kdo to skutečně potřebuje. Však víš, co myslím :-)
    25.1.2014 16:11potkan S
    Je dobré dát potkanovi k hraní tužku?
    25.1.2014 16:19Navel
    potkan S: ne, není
    25.1.2014 16:33potkan S
    A kdybych z toho vyndala tu tuhu? Mohla by to hryzat.
    25.1.2014 16:44Navel
    potkan S: ne nemohla - tužka není vhodná hračka pro potkany - ať už plastová, dřevěná, s tuhou, bez tuhy. Nejlepší hračkou pro potkana je druhý potkan, ale to už jsme tu řešili včera. Tj. předpokládám, že jsi si potkánka i tak pořídila - jednoho.
    25.1.2014 17:19potkan S
    Ne, zatím jsem si nepořídila ani jednoho. Osobně si myslím, že počet potkanů záleží taky na tátovi. Potkani, nebo spíše jejich vzhled tátovi moc nevyhovují.
    25.1.2014 17:57Myška2
    z čeho se dá vyrobit roura na zavěšení?
    25.1.2014 19:07potkan S
    Dokážete říct 10. za sebou ,,Lorelei?"
    25.1.2014 19:22Sabisek13
    potkan S - počet potkanů nezáleží na tátovi, ale na potkanovi. jestli si ho chceš pořídit a trápit samotou, radši ho nech tam, kde je a bude mu líp. tyhle blbý nápady už přesahují od Vánoc veškerý meze :X (teď to myslím obecně)
    25.1.2014 19:25Myška2
    Budu mít 2 potkaní samičky. jaká by jste mi doporučili hezká jména? ve žlutém rámečku jich je moc.
    25.1.2014 21:17Efča
    Myška - no nějaké jméno co je ti blízké nebo se dobře vyslovuje.Třeba po někom..já třeba měla Olinku po paní chovatelce,Jeníčka po bývalém kolegovi z práce (nečekaně nás opustil :-( )..
    - - - - -
    ...stejně jim budeš říkat - vy potvory chlupatý :-) :-)
    - - - - -
    lala - co máš na mysli tím není jedno?
    - - - - -
    potkan S - na hlodání je nejlepší tvrdý chléb (neplesnivý)
    26.1.2014 08:41Myška2
    a máte konkrétně nějaké které se vám líbí?
    26.1.2014 11:05johanka
    detsky koutek...
    26.1.2014 11:25Ptáková
    Se jmény je to jako s přezdívkou v partě - prostě se to tak nějak samo vyvrbí. K nám holky přicházejí se jmény od chovatelů, ale během dne nebo dvou se to ustálí na něčem přirozeně se hodícím. Myslím že každý nakonec "zkomolí" to oficiální jméno do domácké podoby, která už pak té ochechuli zůstane :))
    26.1.2014 12:24františek
    Chtěla bych se zeptat,protože tomu ještě nerozumím a nikdo mi to ještě nevysvětlil. Jaký je rozdíl mezi potkanem s PP a VP??? Není v tom třeba rozdíl,že potkan s VP nemá razítko v rodokmenu a že má předky ze zverimexu??A proto má v papírech napsané,že není chovný A potkan s PP má předky s rodokmeny a v rodokmenu má razítko od české asociace klubu potkanů (nebo jak se to jmenuje) a je chovný?? Nebo jak to teda je??? A druhá otázka:co znamená chovný s výhradou??
    26.1.2014 12:59Delfes
    františek-PP je oficiální doklad ZO ČSCH nebo ČKP, oba rodiče jsou chovní(registrovaní) a spojení odpovídá tomu,že vrh může dostat PP, tedy míra příbuznosti, barevné linie,...., VP je neoficiální doklad, který může vydat naprosto kdokoliv. Je však velký rozdíl v tom, kdo jej vydává. Registrované ch.s. musí ve VP uvádět pravdivé údaje a i vrhy s VP podléhají pravidlům chovu, tedy minimální věk pro krytí samice , počet vrhů a nevím jak ČKP, ale ČSCH to má v pravidlech chovu. VP obvykle dostávají mládata, kdy chovatel nechce ztratit genetickou základnu např díky nestandardním znakům, varieta, či barva není ve standardu, případně potřebuje dostat určitý typ srsti nebo znaků do jiné linie. Prostě vrh je dělán z dobrého důvodu s chovatelským cílem. Pak jsou tady VP vydávaná kýmkoliv, neregistrovaní chovatelé si můžou ve VP uvádět naprosto cokoliv, nejsou vázání žádnými pravidly chovu.
    Chovný s výhradou znamená, že buď se jedná o jedince s VP, který je natolik kvalitní, nebo je takovým přínosem chovu,že jej posuzovatel zaregistruje, odpovídat musí podle standardu hodnocení chovný 1 a dostne chovný s výhradou, krytí je omezeno na 3 vrhy s PP, Chovný s výhradou u PP zvířete znamená,že má nějaký nedostatek, obvykle ne úplně ideální znak, nebo ne nejlepší kvalitu srsti, aj, ale je vhodný k chovu.
    26.1.2014 19:29Efča
    Ptáková - z Kombajnérky a Karikatury zmenšeninky moc nejdou-takže jsou z nich Anežka a Viktorka :-) :-)
    26.1.2014 19:31Myška2
    je dobré jméno Princezna Angela? 5kat jí budu Angie ( angí)
    - - - - -
    je balónek dobrá hračka pro potkany?
    26.1.2014 19:31Efča
    ..tedy spíš Aníííííí a Vikííííííííííííí
    26.1.2014 19:31Myška2
    myslím plyšový ne nafukovací:)
    26.1.2014 19:35Efča
    Myška- mě se osvědčila jména krátká nebo dobře vyslovitelná,případně co se dají zkrátit- Polly,Rudi, Bára,Mici,Míša,Agnes,Fanynka,Olinka,Kája.....
    - - - - -
    No potkani si nehrají jako psi-jedině byste zkusili agility,ale je za tím mnoho mnoho hodin práce a trpělivosti a výběr vhodného zvířátka.
    26.1.2014 20:54Brigit
    Ahojky.Našla by se tu něaka hodná dušička co by darovala klec na potkanka?moc vás prosím.pište na email:brigitalemonova@seznam.cz
    27.1.2014 10:49Loreth
    Myška - Třeba moje je podle (mého) táty Cocaine.. ono to má svoje důvody(když vám potkan lítá 14 dní v kuse kolem klece.. :D ).. Stejně na ní volám Kený a jde to, vymyslí se to samo...

    K tomu míčku.. já našla doma plyšovou kostku tak sem jí to zkusila podat.. chvilku se o to se mnou prala a pak s kostkou v tlamě vesele hopsala po pokoji. Ale do klece bych jí to nedala, bůh ví co je uvnitř.
    - - - - -
    achjo tady už se lidi hádaj i v inzerci?? :(
    - - - - -
    Efča - no u nás by z ní byl asi kombík.. :D
    - - - - -
    Myška - měla jsem dááávno Tori a Ritu a přišlo mi to krásně poetický..
    (dobře přestávám spamovat :)
    27.1.2014 17:36Nely
    Brigit- Napiš do rubriky INZERCE, je tam větší šance že se ti někdo ozve toto je jenom diskuze...
    - - - - -
    Kája123- Kup si nejméně dva potkany stejného pohlaví :-) tady máš kalkulátor klecí -
    http://www.zhamaku.cz/Kalkulator.aspx
    27.1.2014 19:56Efča
    Loreth - Kombík je taky dobrý :-)
    27.1.2014 22:03Caroll
    Ahoj prosím poraďte mi jaká je nejlepší hračka pro potkany ?
    27.1.2014 22:09Sankari
    Carrol: druhý potkan a k tomu rozmanitě vybavená klec - prolízačky, patýrka, košíčky, hamaky, lana, všelijak zavěšené dobroty...
    28.1.2014 09:17Kitty
    Ahoj, prosím nemáte někdo zdravého platiňáka na krytí (či minka nesoucího ameriku)? Díky za každou odpověď - samičku dovezu kamkoli :) Případně pokud o někom víte, tak do SZ - díky díky díky!
    28.1.2014 16:09Myška2
    Ahoj, můžu mít potkana na volno nebo na rameni když budu psát úkol nebo hrát na klavír?(nebo když budu dělat cokoli jiného?)
    28.1.2014 16:28Loreth
    Myška - já s nima lítám po bytě pořád, jen na ně nesmíš zapoemnout.. :D hodně se jich naučí třeba ležet v kapuci, to je fajn ;)
    - - - - -
    *zapomenout
    28.1.2014 16:41potkan S
    Je pravda, že potkani moc nemají rádi takové ty prolézažky?
    28.1.2014 16:43Pavla
    Myška2 a to máš jen jednoho potkana?Vždyť ti tu ostatní psali,že potkani musí být alespoň dva
    28.1.2014 16:57Misicinka
    potkan S: pro potkana jsi nejlepsi prolezacka ty :)
    28.1.2014 18:47Myška2
    myslela jsem potkany:)
    - - - - -
    jak je velký měsíční potkan? máte foto?
    28.1.2014 19:25barca5656
    ahojky, muzu mit dotaz? uz 14 dni mam potkaniho kluka a vse bylo zuzovy, je to mazlik, nedela bincus. pred tydnem jsem mu poridila kamarada, s tim mam ale problém. uz jsem potkany chovala, ale nikdy nebyl velky problem s tim, ze potkan "smrdel". novy klucina ale smrdi tak, ze musim klec cistit kazdy den. coz o to mi nejde, ale pokazde kdyz ho vyndam ven dela bobky, vsude. nikdy jsem s tim problem nemela. muzete mi prosim poradit, jak ho to odnaucit? nebo myslite si, ze se to s vekem zlepsi, druhy potkani kluk vydrzi venku treba i 3 hodiny, ale tenhle je venku 2 minuty a je schopny udelat 3 bobky. :(
    28.1.2014 19:46Kawalski
    barca: kaká, protože se bojí ;-) je to zverimex, nebo prověřená chovka? pokud je odněkud, kde nebyl vymazlován, tak se objí kontaktu s lidmi, bojí se samozřejmě nového prostředí. nechala byhc ho klidně pár dní až týden jenom si zvykat na nové prostředí, netahala oh, nevyndavala, jen na něj mluvila skrz mříže, podávala dobrůtky, max potom otevřela klec a dala urku, ať sám přijde. pokud je druhý potkan ochočený a dokáže k tobě pro jídlo dojít a vzít si z ruky, hodně to pomůže, ten nový to od něho okouká ;-)

    a určitš nečistit každý den, jednou týdně fakt stačí. potkani si potřebují vytvořit svojí pachovou sotpu v kleci a pokud jim pořád čistíš, budou čůrat tím víc, aby si ji stihli vytvořit ;-)
    28.1.2014 20:10barca5656
    kawalski : oba dva jsou z chovatelske stanice, kdyz on vyjde z klece i sam, rozhodne ji z ni netaham :) druhy prcek uz je otrkany :) pokusim se necistit kazdy den, a uvidim jestli se to zlepsi
    28.1.2014 20:15brigit
    Ahoj.chci ze zeptat kolik stoji potkan ve zverimexu?
    28.1.2014 20:27Navel
    brigit: jak kde.. počítám tak od 30 Kč (+ min. 200 Kč návštěva veterináře, odvšenkování, odsvrabení)
    28.1.2014 20:48Efča
    brigit - přesně jak uvádí Navelka .V obchdě tě potkánek vyjde zhruba od 30 kč,ale s největší pravděpodobností bude brzy potřebovat veterináře. Zejména co se týká parazitů a nachlazení.Takže je lepší si pořídit z chovné stanice,ale osvědčené.Tam dostaneš zvířátko sice dražší,ale zdravé a ochočené.Peníze co bys ušetřila za koupi ve zverimexu, stejně pak vrazíš do té veteriny.
    A potkánky minimálně dva, sám být nesmí.
    28.1.2014 21:09Brigit
    Vzdy sem mela jednoho potkanka a byl v poradku.a vzdy sem mela ze zverimexu a vzdy byl zdravi.ale i tak dekuji
    28.1.2014 21:36Efča
    Brigit - tak to není argument. To,že jsi měla vždy jednoho a máš za to, že to bylo v pořádku, neznamená, že to v pořádku bylo.
    No samozřejmě,že může zverimex nabídnout i zvíře v pořádku,ale není zas vyjímka když tomu tak není.
    28.1.2014 21:44Navel
    Brigit: tak v tom případě není nic jednoduššího, než do zverimexu zajít a podívat se na cenu. Jen tu pak prosím nepiš dotazy co s nemocným zvířetem, těhotnou samičkou, kousajícím jedináčkem... Hodně štěstí.
    28.1.2014 21:52Letrie
    Brigit: Pokud už jsi měla potkana ze zverimexu, tak proč se tu ptáš, kolik stojí? Ten zbytek snad ani nebudu komentovat. To si vážně myslíš, že jen kvůli tomu, že něco "vždycky tak bylo a bylo to v pohodě", je to správné? Takže když dřív nemohly ženy chodit do škol, byly uvázané jen doma u dětí, neměly ani hlasovací právo a leckdy byly v podstatě jen majetkem svého manžela, bylo to správné? Že černoši nebyli nic než otroci a homosexualita se brala jako vážná nemoc, která se léčila elektrošoky, na tom asi taky nebylo nic špatného jen proto, že to tak vždycky bylo, že?
    Co takhle si zkusit o zvířeti něco zjistit, než si ho pořídím? Že potkan nesmí být sám je ta nejzákladnější informace, kterou se o něm dozvíš, protože je to vážně důležité. Tvůj potkan by určitě ocenil, kdyby sis pročetla věrohodnou literaturu o potkanech a dopřála mu spokojený život s alespoň jedním kamarádem, než aby ses řídila heslem "doteď to tak bylo a bylo to v pohodě, tak je to správné". :)

    Achjo, tohle se tu řeší pořád dokola a pořád si spoustu lidí nedá říct... Než si člověk pořídí auto, hledá si všechny dostupné informace, aby vybral to správné, ale při pořizování zvířete očividně nikdo moc nepřemýšlí. Proč taky - hodíme potkana do klece, párkrát za den ho podrbem za uchem a nasypeme mu plnou misku. No co víc si ten hlodavec může přát, vždyť je to jenom potkan a vypadá tááák spokojeně, že... Fakt by mě zajímalo jak člověk, který nikdy neměl skutečně spokojenou partičku potkanů může posoudit, jestli je jeho jedináček v pořádku a šťastný...
    28.1.2014 22:02Efča
    Letrie - hezky napsané,já už na to nemám nějak sílu .....aspoň dnes.
    28.1.2014 22:13Loreth
    Možná by ten odkaz s informacemi které se tu točí pořád dokola byl místo odkazu odeslat, bylo by to prospěšnější :D
    28.1.2014 22:27Efča
    Loreth - no možná bylo,ale na stranu druhou- pokud si někdo vezme i tuto informaci k srdci a záleží mu na tom zvířátku ( a ne jen na sobě) a "chytne se za frňák" ,tak pak se zamyslí a začne se vzdělávat a informovat.Ale musí chtít sám...jinak i poslané odkazy nebudou k ničemu pokud si je nepřečte nebo usoudí, že jeho pravda je někde jinde.

    Dobrou jdu do hajan..
    28.1.2014 22:32brigit
    Letrie:dost si me urazillo.to si snad nemusela.ale.je to od tebe dost hnusy a trapny
    28.1.2014 22:45Efča
    brigit - proč myslíš?
    Nenapadlo Tě, že má pravdu?
    PROČ lidi neumí naslouchat druhým lidem? Nikdo nejsme neomylní a i my dělali chyby.Ale neslouchali jsme radám zkušenějších .Nestáli jsme si tvrdě za svým názorem,ale byli jsme schopni uznat i to, že druhý může mít pravdu.

    Potkánky si kup kde uznáš za vhodné, to je tvá volba. Ale jak bude to zvířátko u tebe žít a zda bude spokojené,to už je na tvém svědomí.
    - - - - -
    No zkus odjet na měsíc na opuštěný ostrov. Uvidíme jak se ti tam bude líbit. Možná den,dva...ale pak? Bez lidí, radia, televize, internetu,supermarkatů.....
    28.1.2014 22:46Beruška
    Já tedy nevidím v komentáři Letrie ani jedno urážlivé slovo. Naopak, je to velmi výstižně napsáno.
    28.1.2014 23:06Efča
    brigit - my tě nemíníme urážet,jen máme snahu dát takové rady aby potkánci byli spokojení.To snad jsi schopna pochopit?
    Kolik máš roků?
    - - - - -
    Beruška - já též ne,ale zřejmě brigit bude malé dítko a nemá o takových věcech ani páru.
    No možná se mýlím...kdo ví?
    - - - - -
    Ii když dítka už by měla touto dobou být v postýlkách...
    29.1.2014 06:18utahraptor
    Já už začínám mít alergii na větu začínájící "Já vždycky měla blablabla"
    29.1.2014 08:57Sankari
    Brigit: Určitě se spoj s vědeckými kapacitami ze světových univerzit a svoje poznatky o chovu osamoceného potkana jim předlož. Budeš světová, všichni biologové před tebou smeknou, protože mnohaletý výzkum o životě sociálních tvorů jim naprosto rozbouráš. Možná tě čeká i Nobelovka.
    Na základě tvých výzkumů se svět celý změní. I lidé budou žít samostatně a stýkat se pouze za účelem páření, protože je to lepší a je to v pořádku. Otevřela jsi mi oči, hned odpoledne vyhodím svého muže i syna z bytu a budu žít sama, spokojená a šťastná.
    29.1.2014 09:34Lejdyna
    Sankari :-DDDDDDDDDDDDD to mi fakt neda :-DDDDDDDD
    29.1.2014 10:21Dyta
    Sankari: jo, tak to mě dostalo :D
    29.1.2014 10:41Misicinka
    Sankari: skoda, ze tady neni "like" :D dokonale, asi taky chlapa vyzenu
    29.1.2014 12:11Percy
    Sankari pravdu dis, to by byl klid. :o))))

    Utah to jsme dve.
    29.1.2014 14:15Myška2
    je dobré jméno pro potkanku Chiquita ( čti čikita)? Říkala by jí Čiki.
    29.1.2014 14:52Letrie
    Brigit: Netuším, čím jsem tě urazila a rozhodně se za svůj komentář nebudu omlouvat - nepřijde mi ani hnusný ani trapný. Pokud sis vzala osobně druhou část komentáře, která byla spíš obecný povzdech nad dnešními lidmi, je mi líto - ale byla záměrně oddělena od zbytku. Doufala jsem, že se zamyslíš nad tím, jestli náhodou není pravda někde jinde, než si myslíš - jestli náhodou lidi, kteří mají s potkany několikaleté zkušenosti a mnozí z nich jsou chovatelé, nemají pravdu. Bohužel jsem zapoměla, že urazit se na člověka, který mluví na rovinu a zbytečně nikomu nemaže med kolem úst, je daleko jednodušší, než přemýšlet nad jeho slovy.
    29.1.2014 15:27jajak
    Myška2:jasně že je,ale mě se spíš líbí jméno Maggie(čti megí)
    29.1.2014 19:57Nelik
    .
    29.1.2014 20:05kaja :D
    Prosim o radu mam potkana a potřebuji se ho nějak zbavit. Kouše a já už nemůžu do té klece dát ani misku s jídlem. co mam dělat? :D :(
    29.1.2014 20:14Efča
    kaja - no to bude tím,že zřejmě je sám.Nebo jich máš více? Jak je starý?
    29.1.2014 20:55Misicinka
    Kaja: nejak se zbavit zvirete, za ktere mate odpovednost ?

    kousat muze, protoze je sam, ma malou klec, apod..
    29.1.2014 20:58Loreth
    Kaja - samec nebo samice? a věk??
    30.1.2014 09:25Sankari
    kaja: Takové chování je většinou způsobené chovatelem.
    Napiš odkud jsi, jak je zvíře staré, jesli je samo a v jakém prostředí je chované.
    30.1.2014 10:04hašlerka
    dobrý den, chtěla bych jsem se zeptat co by jste doporučili jestli dvě samičky nebo dva samečky?
    chtěla bych jsem si pořídit, tak proto se ptám....
    - - - - -
    ale hlavně bych chtěla tak abych neměla samce a samici, jako pár
    30.1.2014 10:12Ptáková
    Hašlerka: je prima, že rozumně chceš dva jedince stejného pohlaví (to se na diskuzi u nováčků vidí jen málokdy, spíš se už řeší "nečekaná" hromada miminek....)
    Já bych hlasovala pro holky. Někdo tvrdí, že jsou aktivnější, zvědavější, mazlivější, méně pánovitější než kluci, ale ono je to spíš o konkrétních zvířatech - protože chovatelé "klučičích" smeček zas budou tvrdit, že jejich hoši jsou stejně přítulní... je to slovo proti slovu, nicméně k samičkám se podle mne později lépe zařazuje další mládě a jsou snášenlivější ve větším počtu (i když takovéto klasické kočkování je tam pochopitelně také). Takže já bych za "Holky z Horek" hlasovala pro 2 holčičky, držím palce při rozhodování a výběru :))
    30.1.2014 10:18hašlerka
    Ptáková: no já jsem už měla 2x potkanky, ale vždy jen jedno a vím že by bylo lepší si pořídit dvě a to hlavně kvůli toho aby si měli jak hrát, když třeba nejsem na víkend doma a vzít si je se bou nemohu....
    tak proto se raději ptám co je lepší....
    a jako pár bych nechtěla nebo kdyby se narodili miminka, tak co bych potom měla s tím dělat, když by si ně někdo nechtěl vzít...
    - - - - -
    a chtěla jsem se ještě zepatat jaké by bylo asi nejtipičtější jméno pro potkanky...
    měla jsem jako první Pišťulu a jako druhou Buffy
    30.1.2014 11:34hol
    hašlerka:My jsme vždycky Josefku a Majdu
    30.1.2014 13:25františek
    http://www.polar.cz/archiv/video/mazlicci-29-01-2014-18-16
    Hlavně mě neukamenujte,příjmám jen pozitivní ohlasy.
    PS: jelo se naostro a byla jsem úplně nepřipravená.
    - - - - -
    Ježíííííííš,ostudááá :-D
    30.1.2014 13:40hašlerka
    hol - no já jsem právě chtěla poradit nějaké typické pro ně....
    30.1.2014 14:24SLAVOJ
    Zdravím dlouhé ocásky.Má dcera odjela pracovat do Německa.Nechala tu dva potkany o které jsme se vzorně starali.Jeden ale chcípnul a druhý zůstal sám.Byli bráchové,tomu druhému jsou také dva roky ,je hodně tlustý,tak nevím jak dlouho vydrží.Můj dotaz směrem k Vám zní,zda pořizovat přibližně starého kamaráda,nebo ne .Potkany už do budoucna nechceme.Díky
    30.1.2014 14:26Navel
    Slavoj: pokud další potkany nechcete, tak nechte toho stávajícího taky v klidu "chcípnout" a dalšího už nepořizujte. Oni by se ani nemuseli snést a byl by to podle mě v tomhle věku již zbytečný stres.
    30.1.2014 14:50Míšanek?
    SLAVOJ řekla bych, že tak kouzelná zvířátka jako jsoupotkánci umřou a ne chcípnou no fuj!
    30.1.2014 15:03Eby
    františek bylo to dobré. Takové lidové a lidské :)))))
    30.1.2014 16:58SOS potkan
    Dobrý den, mám takovou prosbu. Před časem jsem se nechala přemluvit od známé k pohlídání potkana po dobu dovolené. Z pár dní jsou už skoro 4 měsíce urgování, aby si pro něj přijela. Naposledy mi řekla, že už ho nechce, ať prý si poradím sama. Jenže já jsem potkana nikdy nechtěla, navíc teď mám miminko a potkana už doma prostě mít nemůžu a upřímně (prosím pochopte mě) ani nechci. Nenašla by se nějaká dobrá duše, která by se o něj postarala a odvezla si ho (jsem z Děčína)? Teda respektive ji - je to holka, stáří prý dva roky, černo-bílá strakatá (poslala bych fotku). Budu hlídat reakce na této diskuzi, ale prosím, piště mi na katerina.huskova@centrum.cz
    Děkuji předem KH
    PS: samozřejmě klec a vybavení - patra, napáječka a plastový kulatý domeček půjde s sebou
    30.1.2014 17:34hašlerka
    SOS potkan - kdyby to šlo a nebyla tak daleko, tak bych si holčičku vzala...
    30.1.2014 18:50hol
    hašlerka: Nebo Máju
    30.1.2014 18:57Petr
    SOS potkan - vzal bych si ji,ale jsi moc daleko.
    30.1.2014 19:15hašlerka
    hol: Máju mám pojmenované morče :( jinak je to pěkné jméno
    30.1.2014 21:10johanka
    SOS Potkan: dej inzerat sem - https://www.facebook.com/groups/potkanivnouzi/
    30.1.2014 21:22Efča
    Hojky - máte někdo zkušenosti ze slaměnými hoblinami?
    31.1.2014 08:41Kometa
    Efča: myslíš, takové ty kousky slámy? Já mám :) Někde jsme je kdysi dostali na výstavě, tak jsem to zkusila dát do klece a moc mi to nepřišlo dobré. Jednak mi přišlo, že to moc nesaje a rychle zasmrádne. A jednak to ty potvory shrabávaly na hromady (nebo i nosily do domku) a pak chodily čůrat na to holé dno mezi tím :D Nic moc řekla bych. Ale začala jsem to potom používat do přepravky. Jak jsem holky hodně vozila na kolej, tak mi přišlo, že ta sláma je taková pohodlnější po ně na ležení, že se do ní můžou i trochu zahrabat a tak :)
    31.1.2014 09:43Ammie
    Ahoj, ve stredu jsem byla s potkankou na veterine, kde ji mackaly absces. Je to prý všechno venku, ale bouličku má pořád, nevíte za jak dlouho to splaskne?
    31.1.2014 10:21Misicinka
    Ammie: absces se nekdy muze znovu naplnit, kde presne ho ma? mas nejakou fotku?
    31.1.2014 12:23Ammie
    Misicka - má ho u ouška, fotku nemám.. ale má tu bouličku měkkou
    - - - - -
    No tak sem jí do toho zkusila píchnout jehlou a něco jí z toho vyteklo,ani jí to nebolelo
    31.1.2014 13:18Sankari
    Ammie: Dokud v ráně má hnis, udržuj otvor volný. Nenech ho zarůst, aby se to nemuselo znovu řezat. A čisti tak dlouho, až se hnis přestane tvořit.
    31.1.2014 15:07Ammie
    "No tak sem jí do toho zkusila píchnout jehlou a něco jí z toho vyteklo,ani jí to nebolelo" - toto jsem nepsala já, byla bych vděčná kdyby se znudění lidi přestali vydávat za někoho jiného!

    Sankari: Do niceho jsem ji nepíchala, stroupek tam má, ale na veterině mi řekli, že jí to nemam ničim máčet a nechat jí to takhle volně, uvidim jak to bude vypadat příští tyden, když tak bych tam s ní znovu zašla
    31.1.2014 16:45Nelik
    Ahojky, nevíte někdo, jak odnaučit potkanici kousat hamaky ? Jedna v tom moc ráda spí a ta druhá do toho vleze a podkousává ho, takže pak obě spadnou. Jak ji mám naučit, že to není jídlo ?
    31.1.2014 16:48Misicinka
    Ammie: stroupek odstran a znovu ji absces vycisti, asi se zase neplnil hnisem (propichnout sterilni jehlou je uplne v poradku)
    31.1.2014 17:11Nelik
    Nevíte někdo odpověď na můj předchozí dotaz, prosím ?
    31.1.2014 18:00Babi
    Nelik: někteří potkánci koušou úplně všechno, co jim přijde pod zoubky, takže se to asi neodnaučí, natírat to něčím "nechutným" nepomáhá, spíš jim to chutná, takže toto nedoporučuji.
    31.1.2014 20:37Efča
    Nelik - nijak
    31.1.2014 22:30Loreth
    Nelik - moje to dělala hrozně dlouho, teď sem koupila novou (velkou) klec a dala hamaky vysoko, přestala.. (tim tě nenavádim ke kupování klece :D ) Může to časem přejít.