od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Leden v roce 2016
  • Zobrazuji 297 zaznamu.
  • 1.1.2016 10:41Péta
    Ahoj, pro všechny co nám drželi včera palečky a snažili se nám poradt. Miminka jsou napapaná a jsou to velcí bojivníci ;) Patty je skvělá matka i teta ... Stále je u mláďat a krmí teď víc než před tím, takže je už přijala za své. Luna se už po porodu vzpamatovala, ale o mladé stále nejevila žádnýzájem ... takže je vychová Patty a až budou dostatečně velčí, tak dám holky zase dohromady. Tak snad už to bude jen lepší a všichni najdou milující rodiny ;) Ještě jednou moc děkuju všem co mi včera pomáhali :)
    1.1.2016 11:22Ptáková
    Mnoho zdraví, štěstí a úspěchů v dalším roce přejí vespolek slečny Adelaide von Ruegen, Sůva z nudlí a Vypočítavá Valpurža Od Adush s Ptákovou
    1.1.2016 11:30Efča
    Péťa - tak to ráda slyším.Na situaci která byla je to dobrá zpráva.
    Peti vzhledem k tomu, že jsou samičky na sebe zvyklé od malička a nebyly od sebe oddělené dlouho nechala bych je spolu i se všemi malými. To je jedno která se bude starat a kojit. Ale zůstane zachovaná skupina -když budou od sebe dlouho tak si pak budou muset znova ujasňovat pozice ve skupině.Sice u samiček to nebývá "tak horké" jako u samečků,ale já osobně bych to tak udělala.Ale samozřejmě záleží na Tobě Ty je znáš lépe než já.
    Navíc je tady ještě šance, že by se Luna při stimulaci od mladých kdy by se případně snažili od ní pít, mohla rozdojit.Ovšem tady hraje roli čas,čím déle bude bez té stimulace tím menší je naděje.A když ne, jistě během pár dní bude mít roli aspoň chůvy.Je však třeba mít vce úkrytů - boudiček,Sputničků, rourek,hamáčků... aby se mohla rozhodnout zda bude čas trávit sama nebo se skupinkou.
    Pokud se rozhodneš je mít přeci jen odděleně tak je aspoň denně pouštěj spolu proběhnout aby spolu neztratily kontakt a neodvykly si od sebe.
    A Luna baští už dobře?
    Až budeš mít nějaké fotečky tak nám pošli.
    - - - - -
    Také všem přejeme aby se jim dařilo vše na co sáhnou a ve zdraví ,se štěstím a dobrými kamarády, přáteli a rodinou,přečkali celý další rok.
    Přejí Efča, Adámek,Běloušek,Vašíček, Vraníček, Rohlíček,Ríša a Tomášek

    https://lh3.googleusercontent.com/-nbvS2HY84Ko/VnwSHPBYi8I/AAAAAAAAETs/A2xb6f_lL2k/s640-Ic42/PC200171.JPG?gl=CZ
    - - - - -
    https://lh3.googleusercontent.com/-kN7fjvDrIa8/VnwSIvfMx8I/AAAAAAAAET0/SNP9Mmu2_9c/s512-Ic42/PC200184.JPG?gl=CZ
    1.1.2016 12:44Elisha
    Ahoj,
    mamka tvrdí, že když máme 2 vymazlený potkanice a přibude k nim asi tak 5 potkanů, ztratí svou vlastnost. Já tomu ale nevěřím. Kdo má pravdu?
    Díky za odpověď :)
    1.1.2016 12:52Sankari
    Péta: Můžeš trochu samičkám pomoci přidáním vitamínů a glukopuru do napáječky, ať mají dost energie. Pokud ta nekojící samička nebude sestře mláďata brát (a přitom nekojit), nechala bych je spolu.

    Elisha: A jakou vlastnost mají ztratit? :-)

    Efčo: Pohlaď za mne kluky a vyřiď, že jim to na fotkách moc sluší :-)
    1.1.2016 13:22Efča
    Sankarko děkuju a vyřídím samozřejmě. Jen aby nám pak nezpychli :-)

    Elisha - na to zda je potkánek mazlivý či ne nemá vliv to kolik jich je ve skupině. To závisí od toho jak jsou odchovaní , na povaze rodičů,prarodičů... a na tom jak se k nim chová majitel.
    1.1.2016 13:31Peťula Uršula
    Tak jsem je spojila ... Luna se k miminům nepřibližuje a nejdřív se trochu porvaly :( Teď Patty spí u mimi a Luna v druhé půlce klece :)
    1.1.2016 13:35Efča
    Peťula - to nevadí když se jen poškorpili - to víš nebyli pár dní spolu a navíc si musí vyjasnit "čí jsou ta miminka".Důležité je, že si nijak vážně neublížili.Takto je to v pořádku. Ona se možná Luna bude nyní chovat jakože ta mimča jií nepatří a nechá je sestřičce. Tím pádem se jim bude zpočátku vyhýbat a dělat jakože tam nejsou :-) a dávat mamině najevo, že se njí to netýká.To je normální. Suprové je, že jsou všichni spolu, tolerují se a miminka mají tu nejlepší péči.Je úplně fuj od koho. Po takto těžkých porodech se může stát, že samička ztratí o malé zájem. Někdy je to jen dočasné, někdy trvalé.
    1.1.2016 13:36Pěťula Uršula
    Tak už se mi povedlo zaregistrovat :) ... Jdu dát nějaké fotky do alba ;) Jinak (Péta)
    1.1.2016 13:50Efča
    Peťula - šikulka :-)
    - - - - -
    .. pardon Péta :-) :-)
    1.1.2016 14:17Pěťula Uršula
    Koho to zajímá, tak už jsem přidala do alb i fotky ;)
    1.1.2016 14:24Sankari
    Peťula: A ty jsi která chovka?
    1.1.2016 14:31Pěťula Uršula
    Nejsem chovka .... mám je jako mazlíky ... Čorla jsem je kámošovi, který je měl pro hady.
    - - - - -
    Ale chtěla bych papírového stříbrného dumbu ... akorád mi to zatím nikdy neklaplo. Když už jsem měla sehnaného, tak mi ho neprodali kvůli tomu, že by byl chvíli sám a já nechtěla dva ze stejného vrhu. A pak jsem si teda vzala Patty a Lunu. Ale už bych je neměnila :)
    1.1.2016 14:49Haňa
    Elisha: nakolik zůstanou mazliví, důvěřiví a přítulní, záleží na Tobě, na tom, kolik času a pozornosti každému jednotliivci věnuješ......
    Samozřejmě jinak se "pouští" dva potkánci a jinak třeba osm....
    Je třeba více času i trpělivosti....;-) / i peněz/
    Jinak skupina je bezva, určitě lepší ( pro potkánky) než dva, ale skupina jsou i tři i osm a v péči je to rozdíl.....
    A proč zrovna pět? Přidávala bych po dvou či po jednom, lépe pak odhadneš, kolik je pro TEBE akorát :-)
    2.1.2016 21:03Efča
    Peťula Uršula - a co je špatného na sourozencích z jednoho vrhu? Pokud jsou pouze na mazlíčky tak je to spíše výhoda poněvadž se nemusí seznamovat.A do dalšího chovu málokterá CHS miminka prodává.
    - - - - -
    Peťula Uršula - jak situace pokračuje, vše v pořádku?
    3.1.2016 13:21Andynka
    Zdravím mam tři potkany a největší zavislacek který by nejradši byl porad u me me začal kousat do nohou neni to do krve ale bolí to do ruky me nikdy nekousnul ale teď ty nohy co s nim ?
    3.1.2016 21:41Efča
    Andynka - oni to potkánci někdy dělají, že štípou do palců..možná ze zvědavosti, možná je to pro ně zábava,těžko říci.Mě to tedy dělal jen jeden a vždy jsem ho vzala dala pryč a říkala mu NE NE NE!!! Nesměj se,ale oni tomu rozumí.Asi tak - když mi např. začne kousat nohy od stolu tak ně něho zavolám jménem a volám NENENE! Dříve jsem musela vstát a odehnat ho nebo přemístit.Nyní už stačí zavolat. Tím netvrdím,že se tam za chvíli zas nevrátí,ale pro tu chvíli ví, že je to na něho a že to nemá dělat.
    - - - - -
    Ahojky kde pak všichni jste ? :-) Doufám,že vám není ještě špatně po Silvestru :-)
    Já na to vyzrála- šla jsem v 21 do hajan :-). Protože se mi chtělo,já slavím nebo "bumbám" kdy já chci anebo já mám chuť,ne proto,že se to musí nebo to ten den dělají všichni tak nějak z povinnosti.

    Vítejte tu v novém roce a doufám,že tu budeme mít jen samé rozumné nováčky.
    3.1.2016 21:50Tarbo
    Efča :D To NENENENENE fungovalo do doby, než jsme pořídili takový třeštiprdlo nafetovaný, co nám začlo kousat klec , prožral ve všech rozích díry, že tím projde dospělý morče. Nefungovalo NENENE, ani postřik vodou, ani namazání dir citronem, ani popepřit. Takže máme hovado, myšáky máme cca 10 let určitě a v obvyklym počtu 5-12 kluků, prošlo nám rukama hodně pískáků, ale tenhle hňup ne a ne pochopit to NENENE :D Jen tak k diskuzi :)
    - - - - -
    Jinak hodně zdravíčka všem v Novým roce :) Zbytek netřeba, zdravíčko hlavně. My "oslavili" Silvestra úmrtím našeho pana potkánka nejmazlivějšího, bohužel :(
    3.1.2016 22:17Efča
    Tarbo - tak to jsem asi měla štěstí na moudrá zvířátka.Ale je fakt,že i když nyní poslední nováček Adámek je již u nás za ty roky 56 potkánek,nikdy jsem s nimi neměla problémy s kousáním klecí nebo dna klece. Jen jedinkrát mi to holčičky maličko načli, opravila jsem to a od té doby se o nic podobného žádný myšounek nepokusil.

    Vidíš - vy jste měli smutného Silvestra a jinde se zas rodilo, sice dramaticky,ale nedopadlo to úplně nejhůř i když ani ne nejlépe .U Peťuli...
    3.1.2016 22:19Tarbo
    Efča - Bylo Novoroční potkáně? :)
    3.1.2016 22:19Efča
    ..jo ještě k těm dnům - Blažena nechávala dělat dna hliníková od klempíře na klece když o ně přišla. No pravda to nerozkousali,ale nevím zda je to zdravé. Prý už se snad nesmí ani "žrát" hliníkovýma příborama...

    Dobrou jdu chrupkat
    3.1.2016 22:23Tarbo
    Efča - my jdem zejtra koupit laminát na opravu lodí. Jak vidno myšák to sice kouše, ale nežere, tak se mu snad nic nestane, holky s tim co vím opravujou běžně.. Dobrou noc Efí :)
    3.1.2016 22:24Efča
    Jo jo to je přesně to co mi tu tenkrát děvčata poradila,dokonce jsem to sehnala u nás v tak "zapadlé dědině" v prodejně Barvy -laky

    Brooou :-)
    3.1.2016 22:35Tarbo
    Ahoj ještě jednou - znáte někdo kladenskou potkaní chovatelskou elitu? Už dlouho sleduju v našem zveráku mláďátka potkyšů v dumbu, ovšem i v barvách, který se jentak nevidí. Mám pocit, že tam měli v dumbu buď Buff, což jsem dlouho neviděla, nebo se mejlim. Pokusim se vyfotit. Očíčka černá. Měla jsem tam v rukou i rexíka :( Prodavač tvrdí, že jim to nosí někdo z Kladna z velkochovu :(
    4.1.2016 03:14Raven
    Tarbo - nemusí to bejt chovatel, u nás mají dumbo potkánky i rexe ve zverákách docela běžně. Taky fuzzíky sem tu viděl. Ptal sem se a vozí to velkochov. S paní tam mám docela dobrej vztah tak si myslím, že ani nelhala :D (Praha)

    Jinak co se toho kovu týče. Záleží na materiálu a povrchové úpravě. Pokud se použije nějakej rozumnej /tzn. dražší/ materiál a ne nějakej prasáckej zinek tak by to nemělo dělat problémy :) Ostatně stejně jako s těma příborama. Hliník, zinek a jim podobné kovy jsou hold na pytel..
    4.1.2016 09:35Percy
    Tarbo vubec to nemusi byt od chovatele. Velkochovy rady ozivuji krev zviratama z chs, samozrejme bez jejich vedomi. Naprosto bezne tam sezenes cernooke siamaky, ameriky, rusaky, dumbo usi, rex srst atd. Je to smutne, ale je to tak. Mimochodem dalsi dukaz, ze vetisna toho "krmeni" konci u nekoho doma jako mazlicek, nez hadovi v papuli. Velkochovy tomu prozpusobuji nabidku.
    4.1.2016 17:55Pepina
    Dobrý den,
    Nevíte, prosím, o nějaké chovce na Ostravsku, která má aktuálně mladé nebo v blízké době bude mít? Ať hledám jak hledám, nikde nic :( Děkuji
    4.1.2016 18:20johanka
    Pepina - mimca ma Percy a Mures Noble:)
    4.1.2016 19:56Tarbo
    Percy - to je něco teda, já koukala jak blázen, obvykle tu narazim na fuzze, hooded, albíny , aguťáky apod. klasiky, ale buffíka či rexe teda ne. Za chvíli nebude pro koho chovat, když se dá vše sehnat za rohem.
    4.1.2016 20:40Haňa
    Tarbo: to snad ne .....:-/ Doufejme..... Byla by velká škoda, kdyby seriózních chovatelů ubylo....
    Snad to není jen o barvičkách a znacích....
    U mláděte od chovatele očekávám taky bezva povahu, vymazlenost a zdraví ( co to jde)
    A tak snad nás bude stále dost, co si rádi koupíme mimi od chs.
    Vždycky je mi líto těch, co si pořídí s nadšením potkyška ze zverimexu a pak zapláčou....
    A třeba to taky hned zabalí......
    Ŕíkám si vždycky, kdyby si tak dali říct a koupili hned mazlíka a ne krmivo, o kolik víc by bylo nadšených potkanářů.....
    Kdyby se ve zveráči prodávali jen albínci, bylo by to všechno jednodušší, pro všechny, ale to je utopie......
    4.1.2016 21:05Tarbo
    Haňa - zase a opět dostanu tady vynadáno, ale zverimexáci mi vždycky vydrželi nejdýl a ke všemu byli mnohdy i vymzlenější než z nějaký chovky, už jsem to tu psala, u nás v e zveráku prostě ty myšáky tahaj na ramenou a ňufaj,myšáci jsou zvyklý na kontakt, už se mi hodněkrát stalo, že jsem si z chs přinesla asociálního chudáka. Kdy trvalo cca rok, než mu došlo, že ho nesežerem :( Dokud budou tyhle chovky, kdy myš stojí tak za prd a ne, není to náhoda, je to opakovaná zkušenost nejen u mě. Budou lidi brát raději za 70 ,- vymzlenou myš, co vydrží 2 a půl roku než vystrašenýho chudinku, co v půlroce umře ve spánku. Je to v lidech
    4.1.2016 21:35Haňa
    Tarbo: jj, je to v lidech :-), já měla hned napoprvé šťastnou ruku pŕi výběru chs a tak jen kolikrát žasnu, jaké mají ostatní s potkánky problémy......
    Ale každý potkanek je jiný, i jedna moje je taková "svá". Ale to je právě na tom to hezké, že nejsou jak přes kopírák :-)
    Jinak je moc fajn, že máš svůj oblíbený "zdroj", se kterým jsi spokojená..... ;-)
    Nejhorší je, když někdo vytáhne někde ze zveráče z bedny potkyška nemocného, zanedbaného, plachého a pak se diví, co my ostatní na těch potkáncích vidíme, když je to tak nahouby .....;-)
    5.1.2016 05:02Raven
    Tarbo - Upřímně si myslím, že pokud má zverimex úroveň, je tam dobře postaráno o VŠECHNA :) zvířata a zaměstnanci se jim věnují (což je případ mého oblíbeného zvermexu, ale to neni můj zdroj :)) nevidím důvod si nevzít potkana odtud. Bohužel obecně ta úroveň je příšerná, co si budeme povídat. S myškama je to snad ještě horší. To co sem viděl posledně v petcentru v palladiu mě uzemnilo na hodně dlouho.. :( Asi je to hold o štěstí, zvyku a o nějakém "skillu" dle kterého člověk dokáže zhodnotit zvíře a podmínky. :)
    - - - - -
    A opět dotaz na zkušené.. Kdy maminy přestávají kojit? Zdá se mi, že mimča se snaží, ale protestují jako by nic neteklo..Už docela zvládají pevnou je jim 21 dní.. :)
    5.1.2016 08:34Pepina
    Johanka - ani jedna ale nema 2 samicky :(
    5.1.2016 09:46Haňa
    Pepina: ještě chs Iletis má asi vrh narozený 2.12., ale nevím, jak je to s rezervacemi (?)
    5.1.2016 11:23Pepina
    Haňa, já tam psala a nemá volná mimina :(
    5.1.2016 11:47Haňa
    Pepina: :-(. Zkusit někde dál??
    Třeba Svitavy
    http://m.odpekelnehostrazce.webnode.cz
    Vrh M, ale taky nevím, zda bude něco volné....
    5.1.2016 17:50Ema D
    Ahoj :D Mamka má nově založenou firmu na dětské tapety. Přemluvila jsem ji, aby zkusila udělat i nějakou tu tapetu či plakát s potkanem. Jestli chcete, koukněte se :D Kopíruji její příspěvek:

    ,,Dobrý den,
    v obchůdku na Fler.cz nabízíme autorské tapety a plakáty s motivy zvířat.
    Plakát a tapeta s potkany jsou také v nabídce :D
    Mic-mic Fabrique

    http://www.fler.cz/zbozi/plakat-potkanci-50x50-cm-6958362?pos=3"

    :)
    5.1.2016 20:34Marcie
    U Pekelniku prave vitame novy zivot. Charlottka ma zrovna tezkou hodinku... prave zapiskalo prvni miminko. Drzte ji palecky.
    5.1.2016 20:38johanka
    Pepina - Mures uz nema? jeste vcera mela pet holek volnych.. divala ses na ten Fb?
    - - - - -
    a ted jsem se tam zas divala a stale stiejny stav.. pet krasavic volnych..
    5.1.2016 20:59alie
    Mohou potkani moučné červy? Někde jsem četla, že jsou pro ně zdravé
    5.1.2016 21:06Ema D
    alie: Můžou :) Ale nepřežen to, klidně bude každému stačit jeden :)
    5.1.2016 21:11Efča
    Ta Pěťula se nám nějak odmlčela nevíte někdo zda je vše u nich v pořádku? - to byla ta samička s těžkým porodem...
    - - - - -
    Marcie - jsme napnutí jao špagátek a držíme pěstičky :-) . Chtěla bych počkat na výsledek,ale asi usnu....Běloušek pozdravuje :-)
    - - - - -
    EmaD - pěkné a ty zapletené ocásky do srdíčka jsou super. Pro mě bohužel prozatím finančně nedostupné,ale možná jednou....
    5.1.2016 22:22Percy
    Tarbo tak je to všechno o lidech. Já doufám, že přispívám mláďaty maximálně ochočenými a zdravými. To ať posoudí majitelé mých maličkostí :D. Je dobře, že máš svůj zdroj. Já myslím, že šetřílci vždycky půjdou raději do toho zverimexu a kdo bude chtít, ten si zase objedná z chs.

    Pepina Mures Noble má stále na prodej holky.
    5.1.2016 23:50Pepina
    Johanka - ja koukala jen na stranky, dekuju, jdu to omrknout
    6.1.2016 09:27Haňa
    .... Tak jsem včera po strááášně dlouhé době " lovila" potkánky za skřiní....
    Holky z VFU měly vycházkovou premiéru ( spokojené jak želvy ;-)) a tam kde moje holky strčí sotva hlavu a usoudí, že dál cesta nevede, tam ty hubené dlouhé mrštné "žížalky" vlezou (naplacato :-D) celé....:-)
    Tak budou další úpravy :-)

    A taky byly potkaní " křtiny" - myslela jsem,že necháme holky bezejmené, prostě " pokusničky", navíc, když jsou úplně stejné, ale nejde to ;-)
    A tak máme Adélku a Amy, zvanou Amálka .....
    6.1.2016 18:07Sankari
    Haňa: Doporučuji do mezery mezi skříní a zdí nacpat ruličky od kuchyňských utěrek. Drží lépe než rovný karton.
    6.1.2016 20:57Haňa
    Sankari: děkuji za tip..:-) .. Mám za skříněmi už všelicos ;-), včetně starých knih, časopisů, dřevěných desek, ale ruličky mě nenapadly
    6.1.2016 21:12Efča
    ... já mám nastrkaná mezi skříněmi a zdí prkénka.
    - - - - -
    Hani to jsi hodná, že sis vzala holčičky z laborky
    6.1.2016 21:32Haňa
    Efča: ony jsou fajn :-), vnesly do klece rozruch ..... V noci to v kleci žije, ve dne se tvrdě spí :-)
    Bobulka postoupila v hierarchii a dost jí to prospělo...sice je pořád hodně obtloustlá, ale je často v akci.....
    Holky z laborky se přizpůsobily životu ve skupině lehce, hned první noc spaly v hamáčku a ve sputnicích, postupně ochutnávají a žerou všechno, co moje holky :-), i když na cestu dostaly svoje granule.
    Chytit se daji, i když z toho nadšené nejsou, ale já je nemám na mazlení, tak mi stačí manipulace při venčení a čištění...... Velice rychle zjistily, že u dveří se podávají dobrůtky.....jsou to tskové hyperaktivní všudybylky.....
    Zvětšila jsem klec, celkem se v té staré mačkaly, mají teď dvě freddyny na sobě, takže prostoru habaděj.....tak snad jsou všechny holky spokojené a o to šlo :-)

    Ale to Ty znáš.....;-) jen, aby jim všem zdraví sloužilo a užily se té pohody co nejdéle....
    6.1.2016 21:40Efča
    Hani - oni prý ti laboráčci nemívají optíže se začleněním.U nás prakticky také šlo zpočátku vše dobře. Běloušek i Šimlíček by potíže nedělali.To je pak dělal Wilíček , s tím si nesedl Šimlíček.Jinak by byli v pohodě.
    - - - - -
    Papáá dobrou :-)
    7.1.2016 07:32Talinarrayya
    Dobry den, kde bych sehnala dobry zatepleni na prepravku?
    7.1.2016 08:54Haňa
    Talinarrayya: zateplení na přepravky šije třeba "womi"
    http://m.womisrats.webnode.cz/hamaky/
    Kontakt je na stránkách ( mail, FB)
    7.1.2016 09:27Talinarrayya
    No prave ja to potrebuji do Soboty a pani pise ze do 14ti dnu.. :/
    7.1.2016 09:41Haňa
    Talinarrayya: obal přepravku dekou ( teplou mikinou) ze všech stran a šoupni do velké tašky...
    Můžeš dát i vně přepravky láhev s horkou vodou a přepravku hodně vystlat - papírové utěrky, tričko....
    V teple ( auto, autobus, vlak...) pozor na přehřátí!
    Zateplení sice vypadá líp, ale i takhle provizorně se to dá zvládnout ;-)
    7.1.2016 12:35Talinarrayya
    Haňa: dobre, dekuji moc. :) staci na tekutiny okurka nebo radsi mensi napajecka?
    7.1.2016 14:33Haňa
    Talinarrayya: ono záleží, jak dlouho budeš cestovat, ale teď v zimě bych dala přednost okurce...
    Jinak fakt pozor na ty teploty venku a vevnitř, potkan se přehřeje ( i nachladí) raz dva...
    Ale to zvládnete ;-)
    7.1.2016 15:08Ciruki
    kdybyste někdo chtěl udělat dobrý skutek, tak jsem právě přidala do inzerce inzerát na adoptovaný vrh sedmi potkaňátek, maminku našli venku vyhozenou březí :-( nakonec se přes známé dostali až ke mě, k odběru budou od konce února, ještě máme volné tři holky a oba kluky :-)
    7.1.2016 16:10Talinarrayya
    Ciruki: Ja bych si jednu slecnu vzala. :)
    Haňa: pojede z Prahy do Brna a z Brna do Znojma.. Takze to bude urcite chtit dost okurku, ze?
    7.1.2016 16:58Ciruki
    Talinarrayya - pokud by jsi měla vážný zájem, tak si přečti podmínky rezervace na mých stránkách a napiš mi buď na mail, nebo tady do SZ :-)
    7.1.2016 18:05Talinarrayya
    Ciruki- email odeslan. :) Ale na te fotce kloucku se ten ctvrty schoval a nejde videt, zapomnela jsem to tam dopsat.. :)
    8.1.2016 11:15Evvva
    musím se podělit...tohle jsou naše nové budoucí lásečky, přibudou k stávajícím holkám, čímž navýší počet ocásků na čtyři kousky
    https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1089103511122524.1073741979.894823823883828&type=3
    8.1.2016 11:41Haňa
    Evvva: Evi, nááádherné ......
    Tak ať Vám čekání co nejrychleji uběhne a ať vám holky dělají jen radost ;-)
    8.1.2016 15:04Piškot a lentilka
    Ahoj, mám nového kamaráda pro Piškota, ale bohužel jsem zjistila že je nevychovaný. Leze mi z postele a pořád někde běhá. Nevíte jak ho to odnaučit? Je mu cca 9 měsíců. Děkuji za každou radu.
    8.1.2016 15:17Raven
    Nevím jestli je znakem nevychovanosti to, že leze z postele. Moji potkani mají volný pohyb po pokoji (uznávám bylo obtížné to tomu přizpůsobit protože mám 3 pc a tak dále..) a rozhodně mi nepřijde divné když projdou dveřmi ven. Pokud potkánek nekouše tak je to spíše zvědavost a snaha o prozkoumání jeho okolí. Rozhodně bych se ho to nesnažil odnaučit. Spíše bych mu dal čas na to aby zjistil, kde je místo na kterém si s ním budeš hrát. Zvědavost je přirozená.. :)
    8.1.2016 17:39Efča
    S lítosí znamuji, že nás dnes ve věku 2 roky a 8 měsíců ve spánku opustil Tomášek Ze Svahu.Do poslední chvíle byl čiperný i když to stáříčko na něm bylo vidět. Ale baštil, chodil a i nahoru po kleci ještě mohl do hamáčku a Sputniku.
    - - - - -
    Piškot a lentilka - souhlas s Raven- to,že se potkánek zajímá o okolí a nesedí jako buchta na posteli neznamená, že je nevychovaný. Jen je zvídavý a chce se proběhnout.
    8.1.2016 18:04Haňa
    Efča: Evi, to je mi líto......
    Kéž by ale takhle "v pohodě" a v relativním zdraví a tak požehnaném věku odcházeli všichni, viď?
    Pohlaď za mě ostatní ...i pusy na bříška posílám ....;-)
    - - - - -
    Piškot a Lentilka: jak píšou ostatní, není to, že by byl nevychovaný.....
    Každý potkánek je jiný, některý je bázlivý a z postele neseskočí celý život, jiný zkoumá všechno, co se dá.....moje holky byly na posteli asi měsíc a jak se jedna odvážila dolů, už to zkoušely všechny.....
    Od té doby nemám šanci je na posteli udržet......
    Měj ho ráda takového, jaký je..... Je fajn, že je zvídavý a zdravý.....;-)
    8.1.2016 18:07Babi
    Efča - To je mi velice líto, ale pro něho dobře, že byl stále relativně zdravý a usnul. Všem klukům pozdrav a pohlazení.
    8.1.2016 18:19Raven
    Efča - to je mi moc líto.. :( Ale dožil se vážně požehnaného věku.
    8.1.2016 19:02Sankari
    Efčo, měl krásný věk. A u tebe krásný život.
    8.1.2016 19:09johanka
    Efco, to me moc mrzi:( kez by moje myska, kterou jsem musela nechat uspat tento tyden, odesla takhle sama, ve spanku a krasnem veku..
    drz se!!
    8.1.2016 19:26MoncaBene
    Je dostatečné vyklízet 3 potkanům ve větší kleci po 3 až 4 dnech? Děkuji:)
    8.1.2016 19:55Raven
    MoncaBene - Já čistím jednou týdně a bez problémů. Je pravda, že dávám velkou vrstvu podestýlky protože mám hluboké dno klece.. :)
    8.1.2016 20:14Sankari
    MoncaBene: To ti přece takto nikdo neřekne. Záleží na velikosti klece, velikosti potkanů a jejich čistotností, vybavení klece, druhu podestýlky, složení žrádla atd. atd. Nejvíc ale záleží na citlivostí nosu lidských obyvatelů bytu :-)
    Já třeba většinou čistím po 4-5 dnech.
    8.1.2016 20:23Efča
    Hani děkuju- ano jsem moc ráda, že se netrápil a držel se statečně až do konce.Ještě včera byl normálně na procházce a a běžně povečeřel ,ve středu dokonce dělal na Ríšu "zadečkový taneček" Naštěstí se nepotvrdily mé obavy, že bude zamrzlo a nepůjde vykopak hrobeček. Šel a tak leží vedle kamaráda Wilíčka.
    - - - - -
    Sankarko děkuju,doufám,že se mu tu líbilo.Dělám pro to co se dá i když vždy je co vylepšovat
    - - - - -
    Raven - také děkujeme . Bohužel tří let se jich již mnoho nedožívá a jsem ráda, že se po delší době aspoň Tomášek přiblížil té hranici.
    8.1.2016 20:26Míšánek
    Efči, už jsem Ti psala, ale ještě jednou - víš jak moc je mi to líto, ale měl se u Tebe opravdu krásně..
    Budou s Wilíčkem vzpomínat na svojí hodnou paničku.
    8.1.2016 20:30Efča
    johanka i Tobě děkujeme. Ano Tomík byl tak laskav,že mě ušetřil toho rozhodování.Pravda jak už jsem tu zmiňovala tak to byl už takový "věchýtek" a denně před odchodem do práce a při příchodu z ní ,jsem se dívala zda je ještě mezi námi .Nerada bych aby dlouho ležel v tomto stavu mezi kamarády.
    - - - - -
    Míšánek taky děkuju- to víš jen aby tam na mě nedělali dlouhý nos rošťáci.
    - - - - -
    Babi - moc děkuju- když to řeknu "hnusně" - měl to pěkný...Ne fakt mě těší,že to proběhlo takto v pohodě. Ne že bych mu to přála,ale když už...

    No mám tu červené vínko,že bych si na jeho počest přiťukla,ale nějak dnes nemám chuť.No třeba se ještě dostaví...
    8.1.2016 21:031
    1
    9.1.2016 11:37Konemy
    1:
    2
    9.1.2016 12:03Sarka
    Ahoj, mám dotaz, mám pltkanka teprve mesic a dneška ráno jsem se probudila a ona seděla v rohu a klepala se, tam jsem si ji vyndala k sobě a ani se nebránila, vzdyck mi trochu utíká. Mám jí pod perinou, leží mi u nohou, furt se klepe :(
    9.1.2016 12:10johanka
    Sarka - takhle na dalku Ti nikdo neporadi, muze to byt cokoli:( mas ji asi ze zveraku, ze?
    nesed tady a jed s ni na veterinu..
    jo, a taky by mala nemela byt sama, pokud je, porid ji co nejdriv kamaradku nebo dve
    9.1.2016 12:19Sarka
    Ano, je ze zverimexu. Hele měla jsem před několika lety jednoho a pak další a oba byli sami, byli v pohodě. Mas pravdu, měla bych jet, mám o ní strach :(
    9.1.2016 13:40Efča
    Sarka - potkan o samotě NIKDY není v pohodě.Ano zvykne si protože nemá jinou možnost,ale v pořádku to není. Podívej se na moje alba s názvem -Důkaz proč potkánek nemá být sám..
    - - - - -
    Ještě k jejímu zdravotním stavu - má v kleci nějaké bobečky? Dále se podívej zda není naježená, nehrbí se.
    9.1.2016 18:47johanka
    Sarka - psala jsi na FB, ze? je mi moc lito, ze Ti mala odesla :'(
    9.1.2016 20:23Efča
    johanka - na FB nechodím,takže ta malá odešla? No po pravdě pokud se klepala tak to nic dobrého nevěstilo...
    9.1.2016 21:04johanka
    Efca - ano, v sest Sarka psala, ze byli u doktora a mala ma zapal plic.. za par minut psala, ze ji prave odesla v naruci :'(
    9.1.2016 21:37Efča
    johanka - tak se slečna snad poučí a najde si osvědčenou CHS a vezme si zdravá mláďata.
    Bohužel lidi kokakjí an to jak se jim to zvíře líbí nebo jim je to jedno a popadnou první co se maskytne a vůbec je nenapadne se podívat na zdravotní stav.A právě to jejich - jé on tam chudák sedí sám v koutě... by je mělo spíš varovat. Ale oni na to pak dojdou...ovšem za jakou cenu...
    Tak snad se ještě ozve abysme jí poradili jak si má vybrat.

    Dobrou
    - - - - -
    ---lidi koukají na to----
    9.1.2016 23:221
    1
    10.1.2016 16:01Raven
    Ahoj,.. chci se opět zeptat na úplnou blbost :) Mám tu 7 měs. slečnu a přijde mi strašně maličká. Má cca 280-290g. Papká naprosto v pohodě a já jí dost podstrojuju ale je fakt maličká :/ Je to normální?
    10.1.2016 16:29Ciruki
    Raven - jestli není hubená, tak to neřeš, prostě jen bude menší :-) Každý potkan je jinak velký ;-)
    10.1.2016 16:51Raven
    Ciruki - no vyloženě hubená není, ale že by měla bříško, to se taky říct nedá :/ Snažim se hlídat jestli nehubne, takže každý týden vážíme a tak..
    10.1.2016 20:57Efča
    Raven - a váha se nesnižuje? Je stejná nebo vyšší? Souhlasila bych s Ciruki - pokud není vysloveně hubená tak bych to neřešila. Samičky se pohybují v rozmezí cca 250 - 500g. Ale ještě jsou darfíci a ti jsou drobnější.Hele já měla i samečky co měli třeba "jen" 400g oproti jiným co vážili i gramů 600.Takže se řiď kondicí ne váhou.
    - - - - -
    Pro případné koňáky a milovníky všech zvířátek
    http://www.napajedlastud.com/cs/mdl/info/prvni-hribe-roku-2016
    11.1.2016 10:18Raven
    Efča - nesnižuje se, ale už přes měsíc nepřibrala ani gram :/ Mě se zdá v pořádku jen se bojím abych něco nezanedbal
    - - - - -
    Efča - miminko! Gratulace :)
    11.1.2016 15:57Efča
    Raven - tak hlavně, že se nijak výrazně nesnižuje. Pokud se chová normálně-běhá, baští...a nesedí někde v koutku tak to bude v pořádku.

    Hříbátko je z Hřebčína Napajedla.Jooo bývaly časy kdy v tuto dobu bývalo už tak i deset hříbátek.
    - - - - -
    Děcka - dnes jsme byli v práci v šoku-kolegyně jela ráno doručovat autem na dědiny noviny a z térénu nám volala, že jí shořelo auto...Naštěstí stačial vylézt díky tomu, že auto chcíplo a tak šla dát trojúhelník.To je taky jediný co jí z toho auta zbylo.. I kabelka s dokladama lehla ..Naštěstí dostala od hasičů nějaký papír na který okamžitě dostala doklady dočasné...Fujky když pomyslím jak málo stačilo...
    11.1.2016 16:12Mysh-el
    Ahoj, prosím sháním dumbatá miminka (holčičky). Budu ráda za případné tipy, děkuju moc
    11.1.2016 17:44johanka
    Efca - tak to je husty:)
    Myshel - napis, odkud jsi, aby se tipy davaly snaz..jinak doporucuji pridat se na Fb do skupiny Potkani, kde je cca 5 000 clenu a vse se tam shani snaz :)
    - - - - -
    jo, a inzerat je lepsi dat primo do inzerce.. tady v tech prispevcich brzy zapadne
    11.1.2016 18:15Raven
    Efča - Díky, jo taky pamatuju když jsme měli v únoru 2O hříbat :D
    To je docela mazec. No hlavně, že je v pořádku. Někdy stačí strašně málo..
    11.1.2016 19:06Mysh-el
    Johanka - díky moc, na lokalitě úplně nezáleží... jinak Pardubický kraj nejlépe. Pro potkánky jsem si vždycky jela kam bylo třeba, i přes půl ČR
    11.1.2016 19:14Haňa
    Mysh-el: http://odpekelnehostrazce.webnode.cz
    11.1.2016 19:28Pavla
    Ahoj holky,jdu se pochlubit.V sobotu na výstavě se můj Iváneček umístil na druhém místě.Škoda,že jsem tam nebyla na vyhlášení,bylo mi blbě,ale medaili a cenu mám schovanou u předsedkyně
    11.1.2016 20:13Haňa
    Pavla: velká gratulace!! Ivánek je šikovnej a nádhernej!!! .. Opatruj se ......
    11.1.2016 21:40Efča
    johanka - no hlavně, že je Verča celá...a to vozí ráno další holky na poštu-kdyby se to stalo v tu dobu tak tam sedělo 5 lidí
    - - - - -
    http://www.hzscr.cz/clanek/z-postovniho-vozu-zustalo-ohorele-torzo.aspx
    11.1.2016 21:50Haňa
    Efča: jejda Evi, to je síla, to při ní stáli všichni svatí......., obrovské štěstí.....
    11.1.2016 22:15Efča
    Haňa - ano ,myslím,že v tu chvíli i ti co ještě neexistují...
    11.1.2016 22:52Vrabček
    Pavla: Skvělé, velká gratulace! :-)
    12.1.2016 15:52Efča
    Pavla - velká gratulace.

    Tak naše "dědina" se zřejmě tento týden rozhodla ,že bude slavná..Po tom včerejším požáru poštovního auta -mimochodem před týdnem tu taky jedno auto hořelo,prý mu upadla nádrž :.),tak dnes se tu zase střílelo..A to je teprve úterý....co bude zítra za slávu?
    12.1.2016 19:59Chluga
    Dobrý den,
    chci se zeptat nemáte někdo zkušenost s nádorem štítné žlázy u potkana? :-( a pak co dáváte potkanům po mrtvičce? Jahůdka moc neovládá přední pacičky a špatně se ji žvýká ale zatím pije a jí sama..:-)
    12.1.2016 20:28Raven
    Dnes nás opustil mladičký Uta (věk neznámý, odhadem 7-8 měsíců!! :( ). Měl na krku nádor velikosti pingpongového míčku který narostl během měsíce. Kvůli ztrátě chuti a opravdu velkým problémům s dýcháním jsem byl nucen ho dnes nechat utratit.
    12.1.2016 20:34Efča
    Raven - to nás mrzí,ale aspoň si hezky užil svůj krátký život.

    Chluga - my máme zkušenosti pouze s nádorky mž..
    12.1.2016 20:38Raven
    Efča - Doufám.. Snažil sem se pro něj udělat co bylo v mých silách, ke mě přišel zbídačený :(
    12.1.2016 21:05Efča
    Raven- jak už jsem tu kdysi zmiňovala - náš vet říká, že nezáleží na délce života,ale na jeho KULTUŘE..Souhlasím-- samozřejmě,že chceme aby se dožili co nejvíce,ale pokud už tu mají být s námi krátce a odejít jako mladí tak ať mají ten zážitek krásný.
    13.1.2016 10:52Raven
    Souhlasím s tím, jen mi dochází, že byl vlastně pořád miminko :/
    13.1.2016 14:40Saxicola
    Ahoj všem, prosím vás, kde objednáváte Strongold, resp. kde se dá sehnat za nějakou slušnou cenu? Vždycky jsem měla doma nějakou zásobu buď Strongholdu nebo Ivomecu v injekční stříkačce, jenže staré zásoby jsou pryč a potřebuji překápnout celý chov. Díky :)
    13.1.2016 15:59Efča
    Saxiola - myslím,že jinde než na veterině to neseženeš.
    13.1.2016 16:07Percy
    Efca šmankote, kde bydlíš?

    Saxicola jedině vet. Stronghold se běžně neprodává.
    13.1.2016 17:42Saxicola
    Percy, Efča: díky moc, trochu jsem to očekávala, ale vzhledem k tomu, že jsme národ e-shopů, tak by mě nepřekvapilo, kdyby jej měli i někde na objednání.
    13.1.2016 17:49Marcie
    Percy: Wendol je tata sesti deticek :-) Charlottka vzorne pecuje.
    13.1.2016 18:08SpadlaZoblaku
    Teda, člověk se tady po dlouhé době zase ukáže a co nevidí :(.
    13.1.2016 20:56Efča
    Saxiola -není za co
    - - - - -
    Spadla z obalu - a copak vidíš ? :-)
    - - - - -
    ..pardon z oblaku...
    13.1.2016 21:11Raven
    Může se potkan přiotrávit z tabáku? Otočil sem se na dvacet vteřin a měl sem po cigaretě, kterou sem nechtíc nechal ležet v dosahu. Myslím, že ji jen rozkousala, ale pro jistotu...
    13.1.2016 21:24Efča
    Raven - tak to tedy nevím,ale je to snad "jen" seno ne...
    13.1.2016 21:51Raven
    Efča - já doufám no.. Jako nevypadá, že by jí bylo zle a musim uznat, že cigaretovej tabák neni zrovna na chuť nejlepší, tak doufám, že jí to odradilo :/ Hold sem zbrklej blb..
    13.1.2016 21:52Efča
    Tak v tabáku se bohužel nevyznám.. nebo bohudík? :-) :-)

    Dobrou...
    14.1.2016 21:22SpadlaZoblaku
    Evi, samá úmrtí tady.. :(. Ale to není jen tady, je toho teď plno. Zemřel mi král labyrintu nad městečkem skřítků (David Bowie), chvilku po něm princ dvojí krve (Alan Rickman). Tak nějak špatně ten rok začal.
    14.1.2016 22:02Efča
    SpadlaZoblaku -bohužel máš pravdu-bohužel nějak se začít musí aby to mohlo někdy třeba i skončit...
    14.1.2016 22:56Pepina
    Pomuzete mi prosim? Starsi potkanka mi porad rve mladsi... Venku sou vklidu, ale jakmile je dam do klece, tak ju nenecha ani pohnout.. Mala furt pisti. Ale zatim ji nic neudelala.. Co s nima?
    - - - - -
    Ted mi ju dotrhala a pokousala ji u genitalii... Da se to resit?
    15.1.2016 15:27DT
    Ahoj, chutnaji potkankum granule Nutrin? A jsou potkani nemoci prenosne na kraliky? Predem dekuju :)
    15.1.2016 16:33Katinec
    Pepina - Že se rvou a ta mladší piští, je normální, pokud neteče krev, tak je klidně nech.
    Jestli jí ta starší zranila, může to být i omylem, třeba drápem. Kdyby jí opravdu záměrně kousala do krve, tak by nezbývalo nic jiného, než je oddělit.
    - - - - -
    DT - Jestli jsou to granule určené pro potkany, tak jim je klidně můžeš dát a sama uvidíš, jestli jim budou chutnat, nebo ne.:)
    Doma chovaní potkani netrpí žádnými nakažlivými chorobami, takže přenos na králíka nehrozí. Max. můžou mít brebery, ale ty klidně chytí i králík z podestýlky. Předpokládám, že jestli doma máte potkany i králíka, tak je k sobě nepouštíte. Potkan je šelma a ušákovi by mohl ublížit.
    16.1.2016 06:49Pepina
    Katinec: Byla kousla do krve. Zatim je mám odděleně, doufala jsem, že se mi otve někdo, kdo s tím má zkušenost a pomůže mi je skamarádit. Ta starší vždy tu malou chytne za záda, nasouká si ji pod sebe, otočí ji a kousne. Myslela jsem, že ji jen olizuje, ale to by pak nebyla malá od krve.. Ta u toho samozřejmě celou dobu piští.. A to sem si myslela, jakou jí udělám radost, když jí dovezu kamošku.. :(
    16.1.2016 08:49Haňa
    Pepina: a jak je starousedlice stará? A byla dlouho sama? Ono někdy se stane, že při dlouhé samotě zapomenou, jak se vlastně mají k druhému potkankovi chovat......
    Taky se doporučují mimča dvě..... Neprudí tolik starší, hrají si spolu a taky pozornost starší se rozptýlí.....
    A někdy si dva konkrétní potkánci prostě nesednou, jako lidé ....
    Vyčistila jsi pečlivě klec? Je dost velká? Pomůže i věci v kleci úplně předělat a klec dát na jiné místo....
    Někdy pomůže úplný holobyt jen s miskami s jídlem a někdy zas víc úkrytů pro mimčo....
    Ale jestli byla dlouho sama, záleží na její povaze, jestli se to vůbec povede....
    Mně taky malou nechtěli dlouho příjmout, teď žije se skupinou, ale bylo to dost peklo.....:-/
    Pokud máš FB, je tam více potkaních skupin - Např. Potkani, potkaní svět a chodí tam lidi , co by mohli konkrétně pomoci např. - Jana Drncová, Danny Kawi
    Než psát na desku, je lepší se obrátit přímo na ně..... Zkus....;-)
    Škrábance či kousance hned desinfikuj naředěnou Betadine.
    Moc držím palce, ať se Ti to povede....a holky se porovnají ..... Třeba i nakonec ve třech......;-). Dej vědět....;-)
    - - - - -
    .... A jak píše Katinec, třeba ji jen škrábla..... Stačí ostřejší drápky.....jestli je malá tak trochu hysterka a nechce se podřídit a jestli už starší zapomněla, jak se vlastně chovat.....
    Kdyby ji chtěla zakousnout, udělá to hned.....
    - - - - -
    ..... Ono se píše, dokud neteče krev, neoddělovat, ale je rozdíl škrábanec a kousanec.....
    Samozřejmě nebudeš přihlížet, když už to bude za hranicí......:-/
    16.1.2016 10:10Marcie
    Dotaz. Mate nekdo cislo na Veru Kabrdovou- chs Womi's Rats? Jsem necekane na ceste do Prahy a Womi je pokladnikem u ZO potkanaru. Potrebuju ji zaplatit clensky prispevek, jelikoz pry je to nyni mozne jen hotove primo ni. Na webovkach nema uveden telefon, jen mail a ja nemuzu cekat.
    16.1.2016 14:33Efča
    Pepina - souhlasím s Haňou, že k jednomu staršímu potkánkovi je lépe dát ta mimča minimálně dvě a to z důvodů ktzré ona uvádí.Dále je potřeba dát do klece více úkrytů,hamáčků,Sputničků...a hlavně nějakou menší úzkou např. trubku (seženeš v prodejnách Vodo -Topo nebo instalatérských obchodech) kam se vejde jen malá a kam za ní ta větší němůže.
    16.1.2016 15:58Pepina
    Efča, Háňa: holky, nejsou to moji první potkánci :) Klec byla drhnuta savem, omytá, přeskládaná a daná na jiné místo v pokoji. Seznamovala jsem je ve vaně - to proběhlo v klidu. Pak v přepravce - taky vklidu. U mě v mikině a taky nic.. Ale jakmile je dám do klece, tak jde po ní.. Večer mi taťka spraví druhou klec, tak je zkusím dát tam. Malá má i úkryty, kam se starší nevleze.. A já bych si ji nepořídila.. Chtěla jsem počkat na nějaký dobrý vrh, ale moje strašně aktivní sestra mi pořídila k narozeninám mimčo no... :/
    16.1.2016 17:59Haňa
    Pepina: ... Tak sestra to asi myslela dobře ;-), jen někdy se holt v životě spěchat nevyplácí......;-)
    Třeba to v té druhé kleci půjde líp a nebo pořídite ještě jedno mimi a situace se zklidní.....

    U nás bylo seznamování tak hrozné, že jsem se celý rok bála skupinku dál rozšíŕit.....
    Bylo to ale tím, že " maličká" je asi dost nervák a doteď si žije tak trochu po svém...... Nikdy si s ostatními nehraje, žádné přetlačování a vzájemné obracení na záda či naskakování...... nenechá se povalit na záda a probírat kožíšek.......
    Při přidání dalších svou holek do skupiny byla zprvu nadšená, ze už není poslední, ale pak jsem viděla, že vůbec neví, jak se k mlaďoškům chovat a dost je prudila.....( a to jsou to pokusničky, které jsou zvyklé ve skupině a jsou dost "splachovací")
    Naštěstí se vztahy už vyjasnily a v kleci je klid.....
    Ale je naše "Maličká" Bobulka prostě jiná ..... A tím, že nesnesla kontakt a to " ponížení" při obracení,proto bylo asi to seznamovani dost horor.....

    Držíme palce ...;-)
    16.1.2016 18:22Sankari
    Marci: Máš SZ.
    16.1.2016 22:04Terez04
    Dobrý večer sháním miminko.kluka potkánka je tu někdo ze severnii moravy,kdo bude mít-má miminka a je možný odběr směr Ostrava?Děkuji
    16.1.2016 22:10Efča
    Pepina -tak možná když je dáš do jiné klece a nebude to teritorium té starší tak to bude lepší.
    No já když dávala k Vendulce tři holčiky dopadlo to tak, že Honzičku prakticky adoptovala, na Olinku dělala asi tři dny "bububu" jenže ta se nedala a tak to Venča vzdala,ovšem Rexičku mi tři týdny štípala do zadečku.Ale pak byly bezva parta.
    17.1.2016 09:15Lilly23
    Ahoj. Mám velký problém moje potkani slečna má na bříšku velkou bouli u zadní páčky měří tak 1.5 cm nevíte co by to mohlo být ? Nevím kdy se dostanu k vetovi kvůli práci :-(
    17.1.2016 09:23Evísek
    Ahoj,píšu o radu , můj potkan najednou začal tak jako fnukat nebo kvíkat jakoby nevím jak to nazvat ale tak si myslím že jestli neni třeba nastydlá ...... nevím si rady . Prosím o pomoc
    17.1.2016 09:30ajsyna
    Dobrý den, máte někdo zkušenost s klecí činčila elox pro 5tydenni potkánky? Chceme si ji pořídit.Rozteč mříží je 2 cm tak aby se nám neprotahli.
    17.1.2016 11:21johanka
    ajsyna: pokud si pamatuju, ma cincila roztec 1.2 nebo 1.5, mimina se mi tudy nikdy neprotahla
    - - - - -
    evysek: pokud to pripomina vrkani, je treba vet a to nejpozdeji zitra.. zatim nasad alespon slaby detsky pruduskovy caj a na lzicku nebo do napajecky jitrocelovy sirup s echinaceou
    - - - - -
    Lilly23: pravdepodobne nador na mlecne zlaze, potkani samicky na to hodne trpi, da se to operovat, zalezi, v jake je samicka kondici a jak je stara
    mohl by to byt take absces, kazdopadne to chce veta
    - - - - -
    Tereza: inzerce je vedle.. na Ostravsku funguji napriklad chs Iletis, Percy, Bebecha, Mures Noble.. zkus je kontaktovat milem nebo na Facebooku
    - - - - -
    *mailem
    17.1.2016 12:22Ajsyna
    http://www.ajax-chovatel.cz/detail/58165-klec-cincila-elox/369 Mám na mysli tuto, a nikde jsem nenašla s menší roztečí. Pro dospělé by to stačilo, ale bojím se, aby se mi menší neprotahli.2 cm pro mládě asi nebude moc :D
    17.1.2016 13:181
    1
    17.1.2016 13:23Haňa
    Ajsyna: klec činčila ELOX má opravdu rozteč 1,4 cm, takže je i pro mimča, na netu na stránkách obchodů je to uvedeno špatně. Běžně se pro potkánky používá, pro 2-3 je to hodně slušná klec za fajn cenu....
    Hlavně vzít tu větší a elox, pozor, dělají se i v chromu
    - - - - -
    Evísek: jj, jak píše johanka - k vetovi, nejspíš dostane po poslechu antibiotika...
    Moc s tím neotálej....
    17.1.2016 13:24Lilly23
    Johanka: absces asi ne. Ale četla jsem že by pomohla být kýla. Jsou ji asi 2 roky.
    17.1.2016 13:37johanka
    Lilly: na tomhle miste je to nejcasteji ten nador na mlecce, ve dvou letech je ale na zvazeni, zda operovat nebo nechat dozit s nadorkem..
    17.1.2016 13:59Pepina
    Tak holky děkuju :) jinačí klec pomohla a holky ráno spaly spolu v hamaku :)
    17.1.2016 14:17Haňa
    Pepina: to je super!! ;-)
    17.1.2016 15:08Lilly23
    Johanka: nechci aby se trápila když to jinak nepůjde nechal ji uspat :-(
    17.1.2016 16:01Jula
    Ahoj, mám 2potkanice spolu v jedné kleci a ráda bych si pořídila křečka syského. Chci se zeptat - když dám klec s křečkem na polici pod klec s potkanicemi - nebudou se vzájemně rušit? Nebude třeba mým 2holkám vadit v noci to, že křeček bude třeba běhat v kolotoči?
    17.1.2016 16:34Haňa
    Lilly23: i potkánci s nádorem můžou žít ještě spokojeně, jestli žere, chodí, zvládne se umýt a má zájem o svět, neboj se, že by se trápila......bylo by škoda ji nechat odejít....
    Něco jiného je,když už je nádor tak velký, že potkánka hodně omezuje v pohybu nebo si ho potkánek odírá do krve ( je na blbém místě) a nebo nádor nekrotizuje ( černá) ..... a popř. pokud potkánek moc zhubne, protože mu nádor bere živiny......
    Pokud by se potkánek trápil a měl bolesti, poznala by jsi to, krčil by se v koutě, byl by naježený, bez zájmu o okoli a o jídlo......
    Pokud potkanka normálně funguje, je škoda ji nechat hned odejít......
    Buď zkus operaci a nebo ji nech v klidu ( dokud to půjde a jak dlouho ty to zvládneš ) dožít.....držime palce, potkaničče pohlazení.....
    Dobrý vet by Ti měl poradit....
    - - - - -
    Jula: to ti asi nikdo neřekne...... Hlavně se nesmějí NIKDY dostat k sobě, to by asi dopadlo hodně špatně .....:-/
    17.1.2016 16:57Raven
    Jula - Jen bych dal pozor aby na sebe "nedosáhli". Moji potkani jsou schopní spát u blackmetalu tak si myslím, že je křeček z míry nevyvede ;)
    17.1.2016 17:04Haňa
    Raven: ty jsi to napsal lépe, než já...;-) jasně, je třeba, aby se k sobě nedostali, ani když je budou dělit mřížky klece.....
    17.1.2016 17:07Lilly23
    Haňa: uvidíme co řekne vet. Snad to půjde jinak nechci ji uspat. Má ještě společníci té by bylo smutno a mě taky :-( doufám že se to dá operovat
    17.1.2016 17:29Efča
    Ajsyna - pokud je skutečně rozteč mříží 2cm tam by se mimča protáhla,ale můžeš klec dočasně, než vyrostou, potáhnout králíčím pletivem.
    - - - - -
    Pepina - no super držím pěstičky aby to vydrželo :-)
    - - - - -
    Lilly 23 - pokud máš zkušeného veta přes potkánky a umí operovat nádorky mž tak bych i s dvouletou samičkou pokud je v dobré kondici do operace šla. Může jí to o dlouho prodloužit život.Asi tak - operace nebo spíš narkoza , je vždy riziko. Na věku tolik nezáleží i když možná u starších zvířátek je to riziko o kapánek větší. My operovali samičky i nad dva roky a vždy v pohodě.Ale jak říkám - záleží na zkušenosti veta,na druhu narkozy a na tom jak to samička zvládne,to se nikdy nedá odhadnout předem.
    - - - - -
    ..pokud se rozhodneš neoperovat tak může ještě v llidu dožít, to že má nádorek ještě není důvod uspání pokud jinak funguje normálně.Ten je spíše až ve fázy kdy může nádor překážet v pohybu když hodně vyroste anebo bere zvířátku sílu a energii a to již dál nemůže.
    17.1.2016 18:01Jula
    Děkuju, na sebe navzájem určitě nedosáhnou...budou v klecích pod sebou a mezi něma dřevěná police...spíše se obávám, aby třeba křeček v noci nerušil potkanice apod....
    17.1.2016 18:59Evísek
    Johanka: děkuji moc o radu . Skusím tedy nějaký ten čaj a zítra zajedeme k veterinařovi
    17.1.2016 19:12Lilly23
    Efča: on ten vyrustek je dost velký v okolí Mostu nevim o vetovi který se zabývá hlodavci
    17.1.2016 19:26Haňa
    Lilly23: zkus tuhle http://www.veterina-most.eu/
    četla jsem dobré recenze - obě doktorky byly chvaleny, že to s potkyšky umí :-)
    - - - - -
    MVDr. Slovaková a Hlavová
    17.1.2016 20:38Efča
    Lilly 23 -ony i relativně větší nádory se dají velmi snadno operovat poněvadž bývají ohraničené.Ale pro zvířátko je samozřejmě lepší když se operuje co nejmenší nádorek.
    17.1.2016 20:43Lilly23
    Haňa: na tybjsem uplne zapomela pani Hlavová mi lecila krecka. Dekuji
    17.1.2016 21:55Raven
    Operování malého nádoru je vždycky lepší. Když se operuje velký nádor je daleko vyšší pravděpodobnost metastáze a po operaci je imunitní sys. zvířete oslabený, což často způsobí spíš zhoršení celkového stavu. (Nejsem pesimista, jen zkušenost..)
    18.1.2016 15:21Věška
    Lilly23 Místo doktorky Hlavové, je tam Lucie Rybáková, je to mladá paní doktorka, ale moc šikovná. Spolupracuje i s veterinou Na Hůrce v Praze a tam ji chválí. Také k ní se svými potkánky chodím. Když jsem měla holčičky, operovala mi je a vždycky to dobře dopadlo, také už byly dvouleté. Jediné mínus je, že nemají inhalační narkózu, ale za mě nejlepší veterina v Mostě.
    18.1.2016 17:27Lilly23
    Věška: ano koukala jsem ze maji posilu. Ale asi pujdu k pani Hlavove lecila mi krecka. O pani Slovakove ani nemluvim nasemu psovi diagnostikovala skripnuta zada ale je to epilepsie..
    18.1.2016 20:25Efča
    Tak jsem dnes musela nechat uspinkat Bělouška,už to k ničemu nebylo....Nevím přesně věk,ale 2,5 měl minimálně...Dovezla jsem je v lednu 2013 jako cca půlroční.Simlíček odešel už na podzim...
    18.1.2016 21:01johanka
    to me mrzi, Evi :'( ale kez by se vsichni nasi milacci dozili aspon takoveho veku jako on..
    drz se!
    18.1.2016 21:02Babi
    Efča To je mi velice líto. Připadá mi to jako včera, když jsi psala, že ses Šimlíčka a Bělouška ujala. Měli se u Tebe kluci báječně.
    18.1.2016 21:32Raven
    Efča - to mě mrzí :(

    Jinak nám konečně dorazila posila k Destrovi. Dva chlapečci z Klokánku. Tak máme zase plnej barák pískotu. Zatím jen takto. Kluci se nechtěj fotit.
    http://www.kralici.cz/potkani/alba.asp?a=10202.
    18.1.2016 21:35Efča
    johanka + babi - děkuju. No jo utíká to utíká...A to je ještě Ríšánek objednaný na příští čvrtek na operaci- má na boku nádorek a to ještě nevíme jaký. Není to mléčka a ani tak nevypadá. Je spíš hladký bez srsti ,původně jsem myslela,že to bude bradavice,ale na tu je to hladké...Je to prý nádorek ...snad nebude metastázový...to by byl průser říkal vet.No ještě to prý může být jen vazivo....což doufám.Ale moudřejší budeme až potom...
    - - - - -
    Raven též děkuju za podporu.
    - - - - -
    A Posránek se bude i jmenovat? :-)
    18.1.2016 21:35Raven
    Efča - nemáš zač, hlavně se držte a hodně štěstí při operaci
    18.1.2016 21:40Efča
    Jdu do hajan jsem dnes vymrzlá bo mi ujelo co mohlo a čekala jsem na zpáteční bus 40 minut,a neodpočatá pněvadž místo popracovního šlofíčku jsem byla na té veterině..
    Tak pááá a všem děkuju za podporu..
    - - - - -
    ...je to nekvalitní,ale vypadá to asi takto..
    https://lh3.googleusercontent.com/-Dx9Vwqu3ELo/Vp1NVszHQUI/AAAAAAAAEUQ/IQ1tGaQWqt8/s640-Ic42/P1180150.JPG?gl=CZ
    - - - - -
    https://lh3.googleusercontent.com/-hL3w79qFGGk/Vp1NWU45ShI/AAAAAAAAEUU/Yg4YX2rqf5o/s640-Ic42/P1180152.JPG?gl=CZ
    18.1.2016 22:18Raven
    Efča - zatim je to prostě pinďa a posránek.. na jména nemám zatím nervy, asi něco vymyslim než usnu :D
    19.1.2016 01:44Helena
    Efča - je mi moc líto Bělouška a Rišánkovi pevně držím pěsti, aby operace dopadla co nejlépe.
    19.1.2016 21:03Efča
    Helena -moc děkuju.

    Raven - já upřednostňuju jména krátká co se dobře vyslovují.A můžeš potkánka pojmenovat např. po někom známém,blízkém nebo já měla po bývalém kolegovi Honzovi z práce který nečekaně "odešel"- Honzíka, pak ještě Honzičku a nakonec Jeníčka.Nebo podle povahy- no náš Rohlíček by se měl jmenovat spíš Budulínek, Ochrápánek nebo Mějevšechnojedno.. :-).Vašíček by zas byl Tryskáček....
    19.1.2016 22:31Raven
    Efča - Já mám nějakou divnou úchylku na jména ze seriálu a her takže sem měl dva japonský: Itami (taminka) a Uta (Utík) a ještě Hei (na tu se dobře volá :D) a Eiri (rika). Kluci jsou nakonec podle raid achievmentů z wowka: Destroyer's End (destro/andy-moje miminko), Kingslayer (slay) a Firelord (lordik) :D
    20.1.2016 14:25Terez04
    Ahojky,tak jsme byli včera ve zwerimexu a přinesli domů dumbo potkánka:-) neuvěřitelně hodný a úžasný potkánek....
    prosím kde můžu sehnat takové ty plastové tunely do klece ty průhlehne,děkuji
    20.1.2016 14:29Konemy
    Jula: Křeček i potkan jsou noční zvířata, takže jestli se bojíš, že potkanice nebudou moct spát, tak oni v noci stejně nespí.
    - - - - -
    Terez04: Teď na tunely kašli a do kup mu rychle kamaráda stejného pohlaví. A přečti si o potkanech něco.
    20.1.2016 15:02Katinec
    Terez04 - například tady: http://zoohouse.cz/tunely/2556-ferplast-fpi-4840.html
    20.1.2016 16:08Haňa
    Terez04: tak Tě vítáme mezi potkanáři :-)
    Konemy má pravdu, Tvůj potkánek potřebuje ze všecho nejvíc potkaního kamráda stejného pohlaví ;-). O potkáncích něco tady v záhlaví a nebo třeba na
    http://potkanari.cz
    - - - - -
    Terez04: ještě naprosto ZÁSADNÍ článek pro všechny potkanáře.....http://m.utahraptor.cz/news/jednoho-nebo-dva-/
    20.1.2016 20:28Jula
    Konemy: no naše dvě holky potkanice se nám asi trošku přizpůsobily nebot ony v noci a ráno spinkají a odpoledne a večer blbnou a jsou akční...:)
    Ale zdá se, že potkanicím a křečkovi společné bydlení v jedné místnosti - pod sebou vůbec nevadí..spokojeně vypadají všichni 3. Dneska už dokonce malý prdolka (křeček) si bral ode mě z ruky dobrůdky...takže pohodička:))
    20.1.2016 20:53Poník
    Můj potkan omylem na sebe převrhnul kelímek s rozmíchanou temperkou a já mám pocit, že se trochu napil.. co mám prosím dělat? Veterinář už má v tugle dobu zavřeno.. :/
    20.1.2016 20:55DT
    Ahoj, můžu mít klec s potkánkama na zemi v pokoji, kde je volně puštěný králík nebo by si ublížili?
    20.1.2016 21:18Efča
    DT - klec by neměla být vůbec na zemi, táhne na potkánky pak od podlahy.Potkánci se rozhodně nesmí dostat do přímého kontaktu s králíčkem- jsou to dravci a mohli by králíčka pokousat.

    Poník - asi nic jen čekat,ale je potřeba při pouštění potkánků dát z jejich dosahu nebezpečné věci.
    20.1.2016 21:39DT
    Efča: Děkuju :)
    20.1.2016 22:30Efča
    DT není za co
    21.1.2016 08:29Evvva
    jaká by prosím měla být velikost marodky pro jednoho rekonvalescenta? Stačí takové ty pidi midi klece, nebo musí mít dané rozměry?
    21.1.2016 09:31Marcie
    Evvva: Jako marodka se často používá třeba plastbox na morčata nebo klec Ema a podobné. V krajním případě na pár dní postačí i standardní klec na křečka (pokud to není taková ta pidi klícka 20 x 20 cm!!! co bych do toho nedala ani džungaráka). Pokud je nutné, aby se pacient moc nehýbal, neblbnul, třeba při hojení pooperační rány, tak je lepší menší klec.
    21.1.2016 14:18Efča
    Evvva - a hlavně nízká pokud je potkánek např. op šití aby nelezl do, patra a nenamáhal si ránu.Já mám marodku d 60cm x š 35cm a v 30cm.Na pár dní klïdu je dostačující
    21.1.2016 15:37Lentilka_barevna
    Zdravím,
    náš kocour měl blešky a něco nejspíš hodil i na naše potkany. Mám 2 kluky a když jsem jim dneska čistila klec, tak jsem jednu blechu přistihla jak tam hopká na skříňce, která s klecí sousedí. V potkaní srsti jsem nic přímo nenašla, ale často se drbou a ošívají, tak jim asi neunikli. Je mi jasné, že hamaky a všechno látkový vyprat, zbytek pořádně umýt. Okolí klece asi něčím postříkat? Koukala jsem, že existujou nějaký spreje hubící parazity do interiéru. A co přímo s potkany? Máte zkušenosti se sprejem/nebo takovou tou kapkou za krk?
    21.1.2016 19:40Efča
    Lentilka - no oni se potkánci i bez parazitů velmi často češou.V tomto ohledu jsou velice čistitní.Ale pro klid v duši je můžeš překápnout Strongholdem, klec a její vybavení vystříkat např. Arpalitem nebo Biokillem.
    Já osobně na hamaky používám staré hadry a tak je neperu - vždy při čištění klecí vyhodím a dám nové čisté.Ale samozřejmě pokud máš hamáčky kupované tak je vyhazovat nebudeš :-)
    21.1.2016 20:07SpadlaZoblaku
    Evi, to je mi strašně líto, zase nějaké úmrtí tady :(. Ale měl se u tebe moc dobře. A dva a půl roku už je docela pěkný věk. Ale i tak. Achjo :(.

    Raven má bod za jména pro mimina!! Skoro si mohou podat ruce (pacinky?) s mojí Jinx :D.
    21.1.2016 20:09Raven
    SpadlaZoblaku - děkuji :) To jo. High5 ^^
    21.1.2016 21:11Efča
    SpadlaZoblaku - děkuju, no ne že bych byla ráda,ale jediné mě těší, že Tomášek odešel úplně krásně ve spánku a Běloušek sice ne,ale až do do konce byl v dobré kondici a jen asi dva tři dny před už jsem měla tušení, že nám bude asi odcházet...
    Těší mě, že všichni jste názoru,že se u mě měli dobře a to i přesto, že jste u nás nebyli.Dělám co můžu,ale vždy je co vylepšovat...

    Dobrou jdu si ještě číst...
    21.1.2016 21:42Raven
    Efča - kdyby se neměl dobře, nedožil by se tak krásného věku.. jistě máme asi všichni co zlepšovat :) ale o tom to je ne? Mít kam směřovat. Dotahovat věci k dokonalosti nám pomáhá jen zkušenost a soudím, že těch máš požehnaně =) tak proto.
    22.1.2016 06:29Evvva
    děkuji za rady ohledně marodky...takže klec 47 x 30 x 30 by teoreticky mohla stačit...pooperační péče nádoru? Děkuji
    - - - - -
    divně napsané..tak jinak....pooperační péče po odstranění nádoru...
    22.1.2016 08:10Terez04
    mohli by jste mi prosím poradit jak ušít doma hamák a přidělat na klec?děkuji
    22.1.2016 08:32Lentilka_barevna
    SpadlaZoblaku - díky moc :)
    22.1.2016 09:15Haňa
    Terez04: něco najdeš třeba tady http://potkanari.cz/vyroba-jednoduchych-hamak/
    jinak záleží, jak moc si chceš s výrobou hamaky vyhrát. ;-) je třeba počítat s tím, že je to spotřební zboží....
    Pokud budeš mít látku, která se netřepí ( třeba fleese, deka z ikey..stará mikina...) nemusíš ani šít, jen ustřihneš velikost, jakou potřebuješ.
    Já si šiju hmaky ze dvou vrstev, dole fleese, nahoře bavlna, ( materiál ze second handu, když je sleva ;-)), sešiju kousky dohromady, nechám dírku na převrácení, obrátím a prošiju..... Není to těžké.... Do rohů dávám poutka, někdo dává šnůrky. Pokud je to jen fleeese, stačí vystřihnout dírky...
    Hamaky se dají pověsit šnůrkama ( to mi holky hned ukously ;-)) nebo třeba kancelářekýma sponkama, spínacími špendlíky..... Nejlíp se mi osvědčily maličké žabky na záclony a na velký hamak źabky na kšandy s karabinou....
    Jde o to, aby se to dalo pohodlně sundat a oprat.
    Ono je to "šití" hlavně pro nás ;-) potkánkovi je jedno, jestli má v kleci kus ustřiženého trička přidělaný sponkama nebo hamáček se srdíčky na stužkách...
    Hlavně , aby látka nebyla třepivá , byla příjemná a nečouhaly někde nitě.....
    Tak ať se povede ....;-)
    - - - - -
    Evvva: Evi, myslím, že v pohodě stačí..
    22.1.2016 09:28Katinec
    Evvva - Klec 47 x 30 x 30 jako marodka bohatě stačí. Já používám Emu, její výhoda je hlavně v tom, že se dá krásně rozložit a šoupnout pod postel.:)
    22.1.2016 12:32Sankari
    Terez: Vezmi nůžky, kus starého oblečení (nebo starou utěrku, ručník apod.), ustřihni kus, který se ti vejde do klece a který odpovídá velikostně tvé potkaní smečce, do každého rohu připíchni jeden velký spínací špendlík a připevni na mříže klece. Hotovo, rychle, levně. Výborné jako hamaky jsou plátěné čepice nebo kloboučky, u těch nic ani stříhat nemusíš.
    22.1.2016 16:15Lilly23
    Ahojky tak ta moje malá má už druhý nádor mléčné žlázy s vet. jsme se rozhodly neléčit a nechat dožít :-(
    22.1.2016 17:32Haňa
    Lilly23: tak to je mi líto..... Snaž se tím netrápit...... Ona je zatím ráda na světě a zvířátka to berou jinak než my, dokud mohou jíst, hýbat se a nemají bolesti, jsou spokojení.....
    To pro nás je to hrozné, koukáme na ně a děsíme se toho, kdy budeme muset rozhodnout.....
    A doufáme, že odejdou sami v klidu......:-/
    Udělej to potkanicce teď tak hezké, jak jen to půjde a užijte si to ještě spolu.......
    Až bude její čas, necháš ji jít..... Do potkaního ráje......
    Tak se holky držte...... Potkaní život je tak krátký......a tolik lásky nám dokáže dát......;-)
    22.1.2016 20:48Efča
    Raven - pokud by péče měla vliv i na věk (tedy částečně asi má) tak by u některých zde přítomných měli potkánky nesmrtelné :-). Co se týká zkušeností - no čím déle potkínky mám tím jsem více přesvědčena, že nevím téměř nic....
    23.1.2016 15:11Raven
    Efča - jo tak to na tom jsme dost podobně :) Na druhou stranu, ale o čem by to bylo, kdyby jsme neměli kam směřovat? Taky sem začínal (ve 12ti) s jedním potkanem v (dneska nemyslitelně malé) nevyhovující duna plast kleci, po třech měsících bylo všechno jinak a teď je to skoro 9 let a já bych si nejraději ustřelil hlavu. Tak to asi bejt musí.. Bohužel tím že si beru domů často nemocné potkyše nebo zvířata s psych.traumatem z minulosti tak to podle toho vypadá... Poslední dva co mě opustili se nedožili 15ti měsíců :(
    - - - - -
    Chci se ještě zeptat (spíš asi CHS než mazlitelů) organizoval tu někdo import z německa? S myškařema něco podobného plánujeme a rád bych kdyby se se mnou někdo podělil o své zkušenosti :)
    23.1.2016 21:05Efča
    Raven - tak mé začátky byly též samá krpa...ale snažím se dělat chyb co nejméně, nejlépe žádné..Prakticky jsem dělala všechy chyby kteří dělají dnešní začátečníci.Bohužel v té době jsem ještě neměla internet a tak i přes veškerou péči co jsem jim dávala, napráskala jsem hodně chybiček...Pak naštěstí přišel internet a "vytřízlivění".
    - - - - -
    ...no už mám potkánky 16-tým rokem a nejmaldší Adámek je v pořadí již 56.Tak snad už něco malinko vím...
    23.1.2016 21:21Haňa
    Efča: já internet měla, ale jaksi mě vůbec nenapadlo kouknout na to, co potkánek potřebuje :-(
    Mohla být uváděna jako naprosto odstrašující případ: malinkatá klícka ( z terária naštěstí hned potkanička vyskočila), drátěné patro ( taky si tam jednou pořádně zašprajcla nožku :-(), piliny, jídlo, co dům dal ( dost katastrofa), hamáček jsem netušila, že existuje, když pšíkala, trochu jsme ji zakryli a škrábance ( svrab??) jsme pomazali bepantenem ...:-/ :-/ A vůbec mi nepřišlo na mysl, že by se třeba nádor dal oddoperovat....:-( a co nejhůŕ, žila sama ...... :'(
    Když si na to vzpomenu, hrozně se za to stydím, hlavně proto, že mi v té době už dávno nebylo ... náct a taky proto, že to zdaleka nebylo naše první zvířátko......
    Přes všechnu tu naši " péči" se naše Charlie dožila 27 měsiců......ješte to není ani dva roky, co odešla.......Snad mi odpustila.....
    23.1.2016 22:46Efča
    ... na mé začátky bych raději zapoměla....
    24.1.2016 10:26Haňa
    Efča: ...tak, tak.....
    Ještě bych měla poděkovat synovi :-D . Když Charlie odešla, chtěla jsem překvapit dcerku a tak jsem ho prosila, aby mi přinesl potkánky zase z "kroužku hlodavců". Syn se ale vehementně bránil, že už žádného potkana doma nechce a že to po něm prostě nemůžu chtít.....a pak trochu ustoupil, že budou až za týden .....a to bylo pozdě, dcera se měla vrátit z tábora za pár dní .....
    A tak jsem sedla k PC a zjistila, že je VŠECHNO jinak .......
    A na holky z chs jsme pak trpělivě čekali tři týdny ;-)

    Jj, díky internetu se náš byt změnil k nepoznání :-D místo malé klicky v pokojíku obrovská klec v kuchyni, ne ve dvou, ale v šesti se to lépe táhne ;-), do toho balíky s podestýlkou, sušící se hamáčky.....zabezpečený postupně celý byt ....;-) místo klece s jedním morčetem morčatárna s dvěma holkami.....
    Jj, člověk se učí pořád :-)
    Teď trochu bojuji sama se sebou ( a se psem) , že jsem po 25 letech soužití se psy neodhadla, že štěně křížence bígla bude tvrdohlavej paličatej hoňák.........:-/
    Už to vím....:-) .. Tak za nějakých 15 let budu mít třeba možnost ukázat sama sobě, že jsem se poučila ;-)
    24.1.2016 11:07Efča
    Haňa - no vidíš jaký synátor udělal dobrý skutek :-).
    No Hani o bíglech je známo,že jsou paličáci...dokonce je prý dost riskantní je venku pouštět z vodítka-výcvik nevýcvik když zachytí stopu...ale samozřejmě to unám jen z doslechu , majitelé těchto pejsků by mi možná odporovali..Určitě bych s ní zkusila agility nebo nějaké pachové práce.

    Myslím, že už je to u nás s potkánky mnohem lepší,ideální to z mého pohledu nebude nikdy.. Tímto se však omluvám dodatečně těm prvním potkánkům,že asi neměli vše jak mělo být,ale troufám si říci, že týrání to nebylo....
    - - - - -
    ... no Hani - máme tu případ kdy se manželata rozvedla a psík zůstal u pána (nechtěl ho paní dát poněvadž ho platil...).Dopadlo to tak,že psík je zavřený doma a nikdo s ním vůbec nechodí ven.Doma má nádobu s kočkolitem kam prý chodí . Pán totiž doleze z práce a ihned zasedá k počítači...děs.Už jsem se informovala na to zda s tím jde něco dělat,ale dopadlo to tak jak jsem čekala. Nejde o případ týrání poněvadž pejsek má kam jít na záchod a krmení též dostane..siec se jedná o francouzského buldočka který tolik pohybu nepotřebuje,ale venčení není jen o pohybu ale i o tom,že se zvířátko rozptýlí...
    24.1.2016 12:12Haňa
    Efča: jj, synáček nevědomky udělal dobrý skutek :-) ono je to tak, že nikdy nevíš, co je v daném okamžiku vlastně dobře ......
    Já jen taky doufám, že se pes nakonec umoudŕí a bude to fajn.....
    Chyba byla, že jsem spěchala a pak taky: bígl se mi nikdy nelíbil, tak jsem o něm ani neměla nic zjištěno ....:-/
    Maminka ale byla zcela pohodový klidný voříšek, tak třeba se to pak změní a dá se naše Daisy na maminku ;-) Moc v to doufám.....:-)

    Jinak chudák pejsek toho chlapa, lidi nemají rozum....:-(
    24.1.2016 12:26Efča
    ..jak se říká- to zlé je pro něco dobré..asi na tom něco bude.
    No tak je to ještě štěňátko tak uvidíš,ale určitě bych zapracovala na výcviku a něčemu proti nudě.

    Bohužel legislativně je to v pořádku...myslím toho buldočka.
    24.1.2016 17:34Terez04
    prosím poraďte je lepší pro potkanky delší klec nebo vyšší klec,máme doma takovou nic moc a chci koupit větší...
    24.1.2016 18:09Haňa
    Terez: určitě spíš vyšší než širší a je dobré poohlednout se po úpravě mříží ELOX. Obyčejné chromové klece začnou brzy páchnout..... Je možné je natřít barvou s dětským atestem, ale mnohem lepší je koupit přímo klec eloxovanou.
    Pro 2-3 potkánky je skvělá klec činčila ELOX větší ( pozor, dělá se i menší, ta je moc malá a o chromová), stojí kolem 800,-
    Z těch dražších pak třeba freddy 2, ta se dá koupit na 2000,- + poštovné
    - - - - -
    Vyšší proto, že potkánci rádi šplhají..... A důležitá je taky rozteč mříží, aby ti neprchli...;-)
    24.1.2016 18:42Terez04
    Haňa myslíš tuto ta je o.k.? http://www.mamejeradi.cz/klece-pro-hlodavce/99005-klec-inila-elox-70-cm-rzne-barvy-dna-5904356680785.html
    24.1.2016 18:49Haňa
    Terez: jj, to je ona ;-)
    Je to slušná klec za dobrou cenu....
    24.1.2016 20:04Terez04
    a ještě se chci zeptat,v jakém stáří se mohou prodávat potkánci?
    - - - - -
    ještě jeden dotaz mám přikoupit k myšákovi parťáka stejně starého nebo mladšího?
    - - - - -
    další dotaz,kde se kupuje takový ten plastový hamák,tady ve zweráku není a pouštíte v klidu potkánky na zem po pokoji,mají tendenci něco přehryzat?
    - - - - -
    a když mám potkánka ze zweráku je nějaká prevence ať je zdravý?
    24.1.2016 20:09Bb. ara
    Ahoj vespolek. Mohli byste mi prosím napsat a poradit nějaké chovatelské stanice co mají odběrná místa i v Táboře?
    24.1.2016 20:29Terez04
    proč nás potkánek počůrává?:-)
    24.1.2016 20:39Haňa
    Terez: potkánek by se měl odstavit od mámy v 5 týdnech, potkánci nemusejí být stejně staŕí, do takových 3 - 4 měsíců jsou to stále mimča, takže seznámení není problém....
    Jinak čím kratší dobu bude Tvůk potkánek sám , tím lépe :-)

    Plastový "hamak" se dá koupit přes internet, obchody ho nemívají.... Název je Sputnik XL ( xl je důležité, normální sputnik je maličkej, tak pro křečka)

    Když potkánky pouštím po pokoji, mám zadělané všechny mezery, aby nemohli za skŕíně. ( staré knihy, časopisy, karton, ruličky od kuchyňských utěrek)
    Je teba zabezpečit veškerou elektŕinu!!! Elektrické šňůry se dávají do plastových "husích krků" ( stojí pár korun) a je třeba je občas zkontrolovat.
    Potkánci koušou všechno :-) někteŕí vydrží celý život jen na posteli ( na posteli dávám "potkaní" přehoz), ale to není náš pŕípad....
    Prevence obecně je hlavně zdravé a stŕídmé jídlo ( směsky z rodentia.cz, dostatek zeleniny, ovoce, občas kousek masa, sýra, vejce, bílý jogurt......) pravidelné čistění - neprašná podestýlka, ne moc teplo, ne průvan.......;-)
    A dá se podporovat imunita - třeba Echinaceový sirup nebo Imunoglukan
    24.1.2016 20:55Efča
    Terez04- potkánek si Tě značkuje protože "jsi jeho".
    24.1.2016 21:10DT
    Ahoj, v pátek jsem si přivezla potkánka a teď pšiká. Už jsem mu udělala čaj, ale příjde mi, že ho moc nepije. Je lepší průduškový nebo heřmánkový čaj? A mám mu do něj dát trochu medu?
    24.1.2016 21:28Efča
    DT - pokud je z obchodu může být nastydlý. Zkus echinaceový sirup na podporu imunity,ovoce a teplo.Pokud by se to do týdne nezlepšilo nebo by začal "vrkat" je potřeba zajít k vetovi.Pokud máš potkánka pouze jednoho, je potřeba k němu pořídit minimálně ještě jednoho dalšího stejného pohlaví.
    - - - - -
    Haňa ,Terez04 - Sputnik XL některé větším obchody mívají,ale bývají tam dost drahé.Terez mrkni na srovnání cen (a poštovného) na Heuréku. Ceny Sputniku xL se pohybují cca 120 - 180Kč
    24.1.2016 21:41DT
    Efča: Zkusím, děkuju. Určitě dokoupím druhého potkánka, chtěla jsem rovnou dva, ale byli jiného pohlaví.
    24.1.2016 21:50Efča
    DT - případně je příště lepší si vzít potkánka z osvědčené CHS - sice bývají o dost dražší než ti z obchodu,ale jsou socializovaní (zvyklí na manipulaci od lidí) a hlavně zdraví.Ti z obchodu mívají i často všenky nebo svrab.V tomto počasí však mohou nastydnout i při dopravě pokud nejsou dostatečně zateplení.
    - - - - -
    Dobrou jdu do pelíšku
    24.1.2016 21:55Haňa
    DT: na nachlazení ( pšíkání) hodně pomáhá i jitrocelový sirup, čaj dávám dětský průduškový ( osvědčil se mi Leros z lékárny) a na 100 ml čaje patří 4 ml sirupu.
    Echinaceový je také vynikající - na imunitu - dávat ze lžičky či z prstu 3 týdny v kuse a pak delší mezera....
    26.1.2016 05:19-1'
    1
    26.1.2016 05:191
    1
    26.1.2016 19:08Denisa M.
    ahojte plánujeme si pořídit potkánka :-) ale nechceme ze zverimexu radši z CHS nebo od chovatele ... můžete mi poradit někoho v okolí Ovy, F-M, KA ;-) děkuji za rady
    26.1.2016 19:43Haňa
    Denisa M: ahoj :-) nejdŕíve si přečti výborný článek http://www.utahraptor.cz/news/jednoho-nebo-dva-/
    Potkánek NEMŮŽE být sám a žadná ChS Ti ani mimčo do samoty nedá......
    Jinak chovky na ostravsku např. ChS Percy, ChS Iletis

    A o potkáncích všechno možné http://potkanari.cz/
    26.1.2016 21:23peťula Uršula
    Tak pro ty co mi na silvestra pomáhali ... Všech pět vyrostlo a mají se čile k světu ;)
    26.1.2016 22:08Míša1995
    Ahoj, moje malá Zoe si zasekla ocásek ve dvířkách u klece a utrhla si kousek ocásku (2mm) a trčí jí kz toho kost...co mám dělat? Stačí dezinfekce? ...Achjo, a co s tou kostí?
    Děkuji.. :(
    26.1.2016 22:58Haňa
    Míša: desinfikovat betadinou, dát na čistou podestýlku ( ubrousky, kuchyňské utěrky, asan, trička...)
    Kostičky nejspíš upadnou samy, ale je třebs to sledovat, kdyby to začalo černat nevo vypadalo jinak divně, tak hned k vetovi, musel by kousek amputovat ...
    Držim palce, bude to dobré......
    27.1.2016 10:30Katinec
    Míša1995 - Jak píše Haňa, stačí dezinfekce a hlídat, kostička odpadne sama. Pokud by se ti něco nezdálo, začalo to hnisat, nebo odumírat dál, tak na veterinu.
    27.1.2016 20:43Efča
    peťula Uršula tak to rádi slyšíme.Až budou nějaké fotečky pošli.A jak probíhá péče co se samiček týká?
    27.1.2016 20:44Kristy
    Dobrý den, plánuji si pořídit potkánky 2, chtěla jsem upřesnění... Jak je to s pohlavím? Děkuji :))
    27.1.2016 20:54Haňa
    Kristy: jak to myslíš???
    Potkánky je třeba mít STEJNÉHO pohlaví, holčicky jsou většinou zvídavé, zkoumavé a na mazlení moc času na nemají, rády běhají a hrají si ......, kloučci občas mívají divočejší pubertu a tak v půlroce se uklidní a jsou z nich mazlíci, kteŕí se rádi někam pohodí......
    Výjimky samozřejmě existují.....
    Zaleží pak na Tobě, co Ti bude víc vyhovovat ;-)
    27.1.2016 21:16Efča
    Ano Hani :-) vyjímka potvrzuje pravidlo :-) náš Ríšánek v roce a půl je stále nerváček .
    Zítra držte pěstičky - jde na operaci s "nějkým útvarem".Ještě nevíme co se z toho vyklube tak snad to nebude vážné...
    27.1.2016 21:29Haňa
    Efča: ano Evi, budeme na Vás myslet a držet palce......
    U nás je výjimkou Bobulka - i když holka, není žadná průzkumnice - celou vycházku stráví ve své oblíbené krabici od bot....., no ale pak má taky podle toho figuru ;-)
    27.1.2016 21:52Efča
    Hani -děkujeme za podporu.
    Víš, už jsem to tu nedávno zmiňovala, já mám potkánky od roku 2000 a náš nejmaldší Adámek je v pořadí 56 za tu dobu.Ale žádný nebyl úplně stejný povahově. Co kousek to origoš :-).
    .. a sranda je s Rohlíčkem,on je od malička děsný flegmoušek.Jenže... měl kdysi abcísek který jsem mu asi týden musela vymačkávat a čistit.No a on od té doby se mnou moc nemluví :-) stále nezapoměl a když ho beru do ruky tak se sice nechá,ale píská na protest a kouká jak by se mě zbavil :-).Jo docela ho chápu-co kdybych z něho zase chtěla "vymačkat život" :-)
    - - - - -
    ..no už jsme operovali mnohokrát,ale toto není klasický nádor mž nebo tukový nádorek.Možná to může prý být "jen" vazivo,může to být "jen něco povrchového" anebo to může bý skrz naskrz,to prý se uvidí až se to otevře....tak z toho mám docela hrůzu..ale klidnější budu až po zákroku a doufámže se nervuju zbytečně...
    28.1.2016 11:12Julie
    Ahoj chtěla jsem se zeptat jak je to s tím čajem když mám nemocného potkana. Nemá někdo vzkušenosti? V jaké teplotě čaj podávat? Děkuji za odpověďi.
    28.1.2016 11:46Sankari
    Julie: Čaj by měl být vlažný, ideálně s jitrocelovým nebo echinaceovým sirupem. Také se může přidat glukopur. Dobré zkušenosti jsou i s Hedelixem.
    28.1.2016 11:48Haňa
    Julie: čaj vlažný, spíš slabší. Několikrát ( já dávám ráno a večer) čerstvý.
    Myslím, že nejlepší je dětský průduškový ( např. Leros)
    Do čaje přidat Jitrocelový sirup 4ml na 100 ml čaje
    Když dáš čaj, budou více pít i čůrat, častěji měním hamaky a ubrousky ve sputnicích, aby neležely holky v mokrém
    Kdyby se to nezlepšilo ( tak 5 dnů...?) nebo zhoršilo ( začali vrkat), tak je třeba jít k veterináři....
    Pšíkat mohou ale i z nevhodné podestýlky....
    Teď je ale nachlazení moc ( mizerné počasí a naše bacily....)
    Přejeme brzké uzdravení....:-)
    28.1.2016 19:54Efča
    Ríšánek po operaci
    https://lh3.googleusercontent.com/-RGzViU7L4RI/VqpjqN9HElI/AAAAAAAAEUk/UZDFQnAjoVk/s640-Ic42/P1280127.JPG?gl=CZ
    28.1.2016 20:42Marek s
    Ahojte, stala sa trochu chybička a z kúpeného samčeka sa mi vykľula samička... Keďže mi jeden potkaník zomrel, chcel som do dvojky k mojemu pozostalému ešte jedného... Teraz mladučká samička porodila a chcem sa spýtať na nejakú špeciálnu stravu čo jej dať ešte na vyše aby mala dostatok mlieka pre babatka.
    28.1.2016 21:03Efča
    Marek s - stačí jen přidat krmné dávky a navíc dát nějaké mléčné výrobky- jogurt , tvaroh,domácí smetánek..( tvaroh, žloutek,mléko nebo smetana případně ovoce). Také se hodí šťavnaté ovoce a zelenina
    Jinak tedy gratuluju k takovému nadělelní.
    Malé v 5-6 týdnech odstav -samičky můžeš nechat u maminky a chlapečky dej zvlášť. Bylo by vhodné minimálně jednu dcerku pak s maminkou nechat trvale.Pokud máš dost velkou klec můžeš jich nechat více spolu.Celkem je vhodné mít skupinku 3-6 potkánků.
    - - - - -
    ...jo to není chybička, to je u potkaních samiček z obchodu vcelku běžná záležitost. Nejsi první ani poslední komu se to přihodilo. Málokterý zverimex odděluje mláďata podle pohlaví.
    - - - - -
    ..jen je hlavně pak neužívej dál do chovu poněvadž je možné, že zde došlo k blízké příbuzenské plemenitbě.Pokud je to vrch utvořený jen se sourozenců tak je může mít i se svým bratrem..
    28.1.2016 22:02Marek s
    Efča, ono bola pôvodne určená pre hada ako holátko, ale had zomrel a ju mi jedna slečna predala, lebo som chcel fuzzy potkaníka (1 mám, samca, ktorý bol tiež pre hada)... Ale ako mám samičku len mesiac a už stihla porodiť (má bohužiaľ len 2 mesiace a týždeň )... potom ku koncu už mala dosť výrazné bradavky, tak som ich narátal 12 a dúfal som že ich všetky nevyužije, no opak sa stal pravdou a narodilo sa nám 12 ružových mikropotkaníkov. Už som ale nechal samca vykastrovať, takže ďalšie deti plodiť nebude, taktiež ak budem nechávať do skupinky tak už len samičky... chcem si jednu ponechať a jednu chce spolubývajúca, takže budú v konečnom dôsledku 4 ak to vyjde... a väčšia klietka je tiež v pláne, ale malá mi preliezala pomedzi mreže... tak sú v takej 60cm dlhej pre škrečky.
    29.1.2016 11:58Efča
    Marek s - tak to jsou prakticky všichni potkánci z obchodu určení na tyto účely. Jen hrstka jich má štěstí, že si je někdo vyhlédne a koupí domů a i jen hrstka z tého hrstky má i to štěstí,že je koupí někdo rozumný.
    Na rozteče mříží pozor malí se dokáží procpat skutečně miniaturní škvírou.Tam je třeba mít rozteče do 1cm.
    Samečka myslím nebylo třeba kastrovat,nechal bys mu nějaké synky a hold by byly dvě klece-holčičí a klučičí. Ale tak zas je to lepší než ho nechat u samičky "na ostro" anebo aby byl sám
    29.1.2016 12:05Babi
    Efča - Ríšánek vypadá v pohodě, držíme pěsti a přejeme brzké uzdravení.
    29.1.2016 12:33Ajsyna
    Dobrý den,
    Občas dáváme potkanum rybí maso, to vím že můžou. Teď máme doma uzeneho lososa, ale nevím, když je uzený jestli můžou? Davate jim to někdo? Ať jim nedam něco nevhodného :D
    29.1.2016 13:11Terez04
    Ahojte ,tak už máme oma druhého potkánka,jen se chci zeptat je to dumbo potkánek hnědý a na hlavičce má černou tečku,je to nějaký druh??,:-))
    29.1.2016 13:18Marcie
    Ajsyna: pokud je upraven jen dymem, neni problem. Ale obvykle se uzeny losos soli a to uz neni vhodne.
    29.1.2016 14:28Terez04
    ten náš nový má i proužky světlé a tmavě hnědé:-)
    a tmavou tečku na hlavě co je to za zbarvení prosím???
    29.1.2016 15:12Marcie
    Terez04: presrstuje, proto ma prouzky a tecky...
    - - - - -
    Terez04: vyfot to a my ti povime. Podstatna je zakladni barva. Odstiny pri presrstovani jsou nesmerodatne, barva se brzy ustali a prouzky a tecka na hlave zmizi. Nemizi pouze bile znaky.
    29.1.2016 19:04Marek s
    Efča, áno, viem, zas dve klietky si nemôžem dovoliť, nemám priestory na to aby boli dvojmo, pretože s nimi cestujem, keďže študujem v inom meste... takto necháme len dcéry...
    - - - - -
    ozaj, čo si myslíš, má šancu odchovať 12 mladých ? Čo som počul, tak fuzzy potkany mávajú menej mlieka... neviem čo je na tom pravdy. Dúfam že sa mi podarí nájsť nové domovy, keď už som to spôsobil, tak chcem aby sa mali dobre..
    29.1.2016 19:55Terez04
    je možné,ženový potkanek toho druhého,pořád zlobí,pere se a naš první jen lehává na záda a jakoby se bojí:-(((
    29.1.2016 20:09Efča
    Babi děkujeme, je to dobrý,dnes jsme byli ještě na ATB a v neděli také pojedeme a pak už jen stehy. Má tři,ale ty už případně vytáhnu sama.
    Už i zlobí rošťák :-). No asi tak - on je Ríšánek moc hodný,ale je děsný nerváček.Takže jsem s ním dnes musela vzít jeho kolegu Rohlíčka na cestu, jinak by se mi snad prokosal z přepravky...Rohlíček je jeho pravý opak - dejte mi nažrat, nechte mě vyspat...ostatní mi je naprosto volný....
    - - - - -
    Marek -to je v pořádku udělal jsi co bylo nejlepší.Určitě má samička šanci odchovat tolik malých,pokud má dost mléka...Potkanky jsou vemi dobré mámy většinou.I když je fakt, že s fuzzíky nemám zkušenost. Asi tak - podívej se -pokud Tě samička pustí,zda mají všechna miminka po kojení bílá bříška.Jestliyyb je samičkla bránila zkus ji vylákat na procházku a mezitím malé rychle zkontrolovat.Když by byly někteří nenapapaní častěji tak by bylo dobré jich třeba půlku dát pod jinou samičku která má podobně stará mláďátka.
    - - - - -
    Marek - pardon za překlepy sna djsi to pochopil správně i s nimi.
    - - - - -
    Ajsyna - určitě je to nezabije,ale přednost bych dala asi spíš syrovému.Ovšem pokud dostane každý jen malý kousek do paciček tak aby to hned slupl tak se nic nestane.
    - - - - -
    Terez04 -ano to je běžné ujasňování hierarchie. Bude to trvat den,dva , týden....záleží na tom kdy si to ujasní. Důležité je, že si u toho nijak neublíží.Samozřejmě,že nějaký drobný šrám může být,ale pokud by si chtěli navzájem vážně ublížit tak by to udělali s nějvětší pravděpodobností hned a tak rychle , že bys nestačila ani pípnout...
    29.1.2016 20:11Terez04
    Efča-děkuji no měli by to být příbuzní,tak snad si to uvědomí:-))) chudák Stuartek trpí,ten mladý si vyskakuje:-(
    29.1.2016 20:12Efča
    Marek s- ještě k shánění nových domovů pro Tvá "vnoučata" :-) ....Jen bych chtěla porosit o trpělivost, někdy to déle trvá než se malí umístí. Já kdysi udala dva chlapečky až jako půlroční, už jsem byla smířená s tím ,že mi "zůstanou na krku".Ale nakonec se dobře dostali.
    29.1.2016 20:15johanka
    Marek - taktez k udavani miminek - pokud jsi na Fb, dej pak inzerat do skupiny Potkani v nouzi ci do Potkani v nouzi CZ & SK
    29.1.2016 20:16Efča
    Terez04 - no já myslím, že nejvíc trpíš Ty...Jde o to to vydržet poněvaž oni někdy ječí a vřeští mnohem více než je nutné.Když to slyšíš tak bys řekla, že se vraždí ,ale když to chvíli sleduješ tak zjistíš, že jeden se podívá na druhého z 10 cm a ten ječí jako by ho na nože bral.... :-) :-)
    - - - - -
    johanka - vidíš na to jsme nevzpoměla....
    29.1.2016 20:36Terez04
    Efča spíš bojují potichu jen Stuartek je pořád na lopatkách
    29.1.2016 20:59Efča
    Terez04 - vydrž zítra třeba budou spolu spinkat na horomádce :-)
    - - - - -
    Asi tak - je to na dobré cestě.Neubližují si a nějaká ta domácá hádka bývá i v ustálené skupině.
    29.1.2016 21:13Raven
    Terez04 - Mám tu 3 mladý kluky a kdyby si slyšela ten řev... Ale když je chvíli sleduješ, zjistíš, že víc ječej než se perou :D
    29.1.2016 21:23Efča
    Raven - jo jo to je přesně ono..víc hluku ,řevu, ječení--- než je nutné.Ovšem i my s tím někdy bojujeme natož začínající nebo méně zkušení-

    No nic dobrou všem---
    30.1.2016 01:08Marek s
    Všetkým čo mi odpísali: áno, dovolí mi k nim ísť, keď otvorím klietku tak sama sa ide prebehnúť a nemá problém ani keď sa pozriem do domčeka... maličké mali biele v bruškách čo som pozeral, takže snáď to je dobré a pustí sa jej viac mlieka. s umiestňovaním počítam, že všetkých sa mi v tom mesiaci, až mesiaci a pol nepodarí umiestniť... už mám prichystanú väčšiu klietku, tam budú rodičia s dcérami a v druhej dám samčekov, ak by nastala taká situácia teda.
    30.1.2016 08:48Efča
    Marek s - výbroně tak se mi to líbí :-).
    Až budou větší a vybarví se tak je můžeš nafotit a dát sem nějaké fotečky a jak radila Johanka nabídnout je na Potkan v nouzi nebo Potkaní klokánek. Samozřejmě,že se lépe nabízí když mají fotečky v nabídce. Buď jednotlivě nebo skupinovou aspoň.
    Držím pěstičky .
    Odkud jsi,nějak mi to uniklo...
    30.1.2016 12:53Raven
    Marek s - Mám rád tvůj přístup k věci. Rozhodně doporučuji klokánek, jsou to super lidi. Dá se s nimi výborně domluvit, často zajistí i dopravu a fakt se postarají o dobré adoptivní "rodiče" :) U mě mají pět hvězdiček ;)
    30.1.2016 13:19Terez04
    prosím vás je možné,aby se malému zhoršilo astma,kyž máme víc potkanku???O večer šíleně kašle,dusí se...
    30.1.2016 14:50Haňa
    Terez04: .....už dávno jsou pryč ty doby, kdy lékaři nedoporučovali doma astmatikovi žadné zvíře..... ale astma je v tomto asi trochu nevypočitatelné..... Takže těžko říct....
    Může to mít vliv a nemusí....může ho dráždit potkaní moč či výpary z ní, chlupy, podestýlka......
    Ale já osobně bych to náhlé zhoršení teď v tomto období přičítala spíš nějaké viróze, nemocnost je obrovská, je spousta zánětů horních cest dýchacích i chřipek....
    Samozřejmě by asi potkánci ( zvířata obecně) neměla být v místnosti, kde dítě ( natož treba astmatik či alergik) spí......
    Držíme palce, ať je brzy líp, věŕím, že je to " jen" viróza......
    30.1.2016 15:02Marek s
    Ahojte, no som z Revúcej, inak študujem v Košiciach, tam sú práve teraz aj maličké, fotky mám, ale zatiaľ sú to krpci, takže vyzerajú ako každé iné potkaniatko, spravím album, tak môžete mrknúť kto chcete.
    - - - - -
    http://www.kralici.cz/potkani/alba.asp?a=10206
    30.1.2016 15:16Raven
    Terez 04 - Možné to je, ale není to způsobené zvířetem ale podestýlkou. I ty nejméně prašné piliny prostě práší. Já bydlím v centru Prahy, kde je tak jako tak prašno + v pokoji mám 4 ubikace s pilinama a kamarád astmatik (ale hodně těžkej ;) ) se u mě nevyspí. Pokud je to tím a ne nachlazením nebo virózou jak píše Haňa, tak by měl pomoct důkladný (častější) úklid, možná změna podestýlky a často větrat. ;)
    30.1.2016 15:25Pepina
    Ahojte :)
    Nebude zítra někdo z Vás na Ostravské burze prodávat potkaní miminka? :) Přemýšlím, že bych holkám pořídila kamarádku nebo 2... :)
    30.1.2016 15:52Sankari
    Pepina: Ofiko chovatelé na burzách mláďata neprodávají, tam najdeš jen potkany od množitelů, primárně určené na zkrm.
    30.1.2016 16:50Terez04
    myslím si,že to snad nebude alergie,protože už jsme jednoho měli a nic:-)
    ještě se chci zeptat,mají dneska novou vysokou klec,udělala jsem jim patra,hamáky a nic je nebere jen spí oba na dně klece i hobliny si odhrabali:-(((a my si říkali jakou nebudou mít radost
    30.1.2016 17:42Haňa
    Terez: Zvyknou si :-) a ocení to, potřebují jen trochu času....;-)
    Taky jsem kdysi byla zaskočena, když holčičky po přivezení strávily celý den a noc na dně a za celý další den prozkoumaly jen první patro ;-)
    A já myslela, jak budou hned průzkumničit a spát ve sputniku a hamáčcích u stropu...
    Teď už je to jiné, nové holky zkoumaly hned všechno, protože viděly ty ostatní.....
    Určitě budou i ty Tvé rády za větší prostor a zábavu :-)
    30.1.2016 17:54Pepina
    Sankari: ou... to jsem netušila.. :(
    30.1.2016 20:19Sankari
    Pepina: Na burzách jsou potkani stejní jako v obchodech, často nemocní, plní parazitů, z příbuzenského množení. Nejsou určení jako mazlíci, proto se nikdo nestará o jejich zdraví. Hadovi je jedno, jestli má potkan zápal plic nebo všenky.
    30.1.2016 21:09Efča
    Pepina když napíšeš odkud jsi je možné pak vyhledat nějakou CHS osvědčenou v Tvém okolí nebo poradit kam bys mohla zajet pro případná mimča.
    Od chovatele sice budou dražší než z burzy nebo obchodu,ale budou zdraví, ochočení a navíc budeš mít k nim celoživotní poradenský servis od chovatelky
    31.1.2016 11:26Chery
    Dobrý den,
    Od vcerejska mám doma 2 malé kluky.Zatím se jen rozkoukavaji, ale všimla jsem si že ten 1 psíka a hodně se skrabe, ale v srsti jsem mu nic nenašla.Nevíte, čím by to mohlo být?
    - - - - -
    U toho druhého jsem si ale ničeho nevsimla, tak fakt nevím.
    31.1.2016 11:40Efča
    Chery - ne vždy musí být případní parazité vidět. Jestli jsou z obchodu tak je možné, že mají všenky nebo svrab. V tom případě je dobré je ošetřit Strongholdem pro koťata. Seženeš na veterině, ampulka stojí okolo 300 korun ,ale je tam výhoda, že jen kápneš za krček kapičku ,nemusíš zvířátko celé stříkat. Navíc má dlouhodobější účinek než spreye které se většinou po týnu musí zopakovat.Navíc stříkání a syčení spreyů je pro potkánky nepříjemné.Ošetřit je musíš oba dva a příapdně ještě vydesinfikovat i klec a její vybavení - tam stačí Arpalit sprey nebo BioKill ap.
    Jestli jen pšíká, může to být reakce na podestýlku anebo je nastydlý. Což ti obchodví být mohou
    . Tam by stačilo teplo , nějaký dětský čaj na nachlazení a např. Echinaceový sirup na posílení imunity.V případě, že by však "vrkal" - že by tov něm chrčelo, tal tam by bylo potřeba jít k vetovi na antibiotika
    Jestli je
    - - - - -
    ... no jinak oni se často potkánci i češou což někdo mylně považuje za škrábání.Ale pokud je máš z obchodu nebo nějaké burzy ,trhu ap. tak tam by bylo na místě je ošetřit tím Strongholdem.
    Od spolehlivého chovatele by měli být již ošetřeni.
    - - - - -
    .. pardon za překlepy,jsem si to nepřekontrolovala
    31.1.2016 11:41Chery
    Nejsou z obchodu, mám je od paní která si koupila 2 pptkanice ve zverimexu a porodily jí.Podestýlku mají kukuricnou, protože je prý nejvhodnější, ale asi zkusim vyměnit. Kdyby měl nějaké breberky, tak by to asi měli mít oba dva.On právě pšika a hodně se skrabe, takže to vypadá spíš na tu alergii.
    31.1.2016 12:22Efča
    Aha ...
    Tak s kukuřičnou podestýlkou zkušenosti nemám - není tvrdá?
    Já používám hobliny TierWohl nebo Profided či Limary.Někdo používá Asan, ten je úplně snad bezprašný,ale je z papíru a tak brzy smrdí.Výborné je konoponé pazdeří,ale je dražší.
    Jo jo případné breberky by měli určitě oba dva,oni rádi přestupují.
    31.1.2016 12:36Chery
    Co jsem četla tak s asanem je to nejvhodnější. Ale u bývalé majitelky měli hobliny, tak nevím.Hobliny mi přijdou prašné na potkany.
    31.1.2016 12:39Haňa
    Chery: právě kukuŕičná podestýlka se moc nepoužívá, protože bývá zdrojem svrabu......:-/
    Určitě je třeba překápnout Strongholdem oba, že se druhý neškrábe, neznamená, že nic nemá.... Je možné , že má jen silnější imunitu.....
    A alergie to může být, i to pšíkání, ale teď je takové celkem nedobré období ( počasí + naše bacily), že spíš bude nachlazený, zkus ten průduškový dětský čaj a jitrocelový ( popř. Echinaceový sirup)
    To, že jsou od paní a ne z obchodu, ješte neznamená, že se třeba po cestě nemohl trošku nachladit....;-)
    - - - - -
    Hobliny tierwohl či profibed jsou neprašné, jinak samozřejmě, takové ty ze zveráče, ty moc dobré nejsou....
    31.1.2016 12:45Konemy
    Chery: No my používali Asan a to fakt nešlo, to smrdělo už po pěti minutách.
    TierWohl jsou hobliny, ale prach v nich není. Vydrží dlouho, pro dvě potvůrky klidně půl roku-jeden pytel je víc než 20l,páč je to pod koně a můžu jen doporučit.
    Kukuřici jsme taky měli a přinesli jsme si všenky, navíc potkyši to vočurali a pak to žrali. Takže TierWohl u nás vyhrává na celý čáře.
    31.1.2016 12:46Chery
    Zkusim vyměnit podestýlku a dát ten čaj. Když se to nezlepší, tak raději zajdeme k vetovi :)
    31.1.2016 12:51Efča
    Asan je myslím to samé jakoby se používaly noviny - je to papír a ihned to nasákne a páchne.TierWohl beru Classik,ještě jsou super,ale ty jsou asi jemnější,ty jsem neměla. Já bych používala konopné pazdeří,měla jsem vzorek a jednou-po přeplatcích, jsem i velký pytel koupila. Sama podestýlka bylo sice o něco dražší než hobliny,ale hlavně co bylo nejdraží tak poštovné. Bohužel jinde než u této firmy je neměli ..u hoblin tak drahé nebylo.Ale byla jsem s pazdeřím velice spokojena. Dokonce se dalo velmi hezky přesýpat od bobečků a pokud nebylo pročůrané nemuselo se pokaždé měnit všechno.Ono to jde i u hoblin,ale tady to šlo "samo" :-).
    31.1.2016 12:57Terez04
    kde seženu ten TierWohl
    31.1.2016 13:16Efča
    Já je nyní kupovala i s dobrý poštovným na Petshopu - 304,-Kč hobliny a 110 ,-Kč poštovné.Je toho 20kg a 400l ,já to mám na dvě klece tak na půl roku.
    Vždy se dívám na Heureku na srovnání cen a tam beru. Brala jsem u nich už vloni,je s imi i skvělá komunikace.Jsem dala špatně variabilní symbol a tak si říkám,že se mi peníze vrátí zpět..ale psala jsem jim mejlíka kde jsem to vysvětlila a vůbec nebyl problém,prostě to vzali v potaz, že máš špatný VS a peníze přijali i tak a zboží poslali.
    Ještě je za stejnou cenu a o asi 40 kaček levnější poštovné na jiné firmě,ale tam nebyly dobré recenze..Tady to má osvědčené a když si dáš tu Heuréku tak hledíš jaké jsou v těch cenách na stejném zboží rozdíly.
    Ale dají se tyto hobliny sehnat i, pokud máš možnost v okolí, v koňských prodejnách. Evča z Prahy na ně jezdívala někam do Chuchle.
    - - - - -
    Jo to druhé byla Pelíškárna....
    - - - - -
    ... koukám,už je mají v Petshopu za 301.. :-) :-)
    31.1.2016 18:25Terez04
    Efča děkuji...ještě mám dotaz,kde koupím,takové ty doma dělaně prolézačky jak péra a pyk ty plastové?Děkuji
    31.1.2016 19:02Haňa
    Terez04: http://www.zoohit.cz/shop/hlodavci/hracky/pro_fretky/259716
    http://www.zoohit.cz/shop/hlodavci/hracky/pro_fretky/153363

    Ale používám i hladké trubky z hobby obchodu, uřežu délku, jak potřebuju,popř. udělám ještě díru.
    Beru trubky tenké s velkým průměrem, aby nebyly moc těžké
    Mám to myslím v albu
    - - - - -
    Použití v kleci http://www.kralici.cz/potkani/alba.aspHana14
    - - - - -
    Safra :-) nejde to, druhý pokus : http://www.kralici.cz/potkani/alba.asp?Hana14
    - - - - -
    ..... A prolézačky "jak péra" - ŕíka se jim "husí krky" - taky hobby obchod .....
    31.1.2016 19:26Terez04
    Haňa-moc děkuji:_)))
    31.1.2016 19:27Elis333
    Ahojte :)
    Měla bych takovou otázku, netýká se sice přímo potkanů, ale snad někdo poradí :)
    K dědovi do chaty vlezlo jakési stvoření... Zajímalo by ho, co to je a ptal se mě. Popisoval ho jako cosi hodně podobné potkanovi (lépe řečeno jedné z mých nejmenších, asi 300g, aguti samiček), jen s tím rozdílem, že má chlupatý ocas. Věděli byste někdo, co by to mohlo být?
    Moc díky :D
    31.1.2016 20:22Lilly23
    Ahoj. Tak moje malá už je na tom špatně. Ráno ještě běhala a normálně jedla ale teď má na nose a oku krev nemůže pořádně zvednout hlavu. Asi do rána nevydrží :'( :'( :'(
    31.1.2016 20:27Terez04
    holky mě malý má už 4den sem tam kolem nosu krev,ne moc,ale má tak 1x-2x za den?.-(
    31.1.2016 20:32Efča
    Terez04 - mrkni do mého albíčka Tak bydlíme.Najdeš tam trošku inspirace snad.
    Já používám ty šedé hladké trubky co se používají např. na stupačky. Dají se koupit v prodejnách Vodo -Topo nebo instalatérských,ale já je vymámila od známého instalatéra jakožto odřezky z jeho práce.Dají se použít i košíčky do domácnosti které mají v domácích potřebách,ale je lepší kouzpit asi s děravýn dnem když tam načůrají aby v tom neleželi a vyteklo to .
    Na hamáčky používám staré hadry-ručníky, mikiny, osušky, kalhoty, povlečení,trička....Dávám dvojité aby si mohli zalézt i dovnitř.Neperu při čištění klecí dám čistý a starý pročůraný vyhodím.Už jsem tím tady pověstná, že sbírám staré hadry a tak občas někdo i donese pytel :-)
    - - - - -
    .. to nebude krev,ale barvivo porfirin. Pokud to nebude mít stabilně nebo moc tak se to občas může projevit.Je to důsledek stresu, oslabené imunity, nemoci či reakce na prašnou podestýlku.
    - - - - -
    ... čti ve veterinární péče
    31.1.2016 22:47Ang
    Dobrý den,
    Máme na 2 malé potkanky klec cincilu elox menší, ale 1 nám včera začal utíkat.Nevíte kolik tak zhruba bude potřeba pletiva na obtahnuti této klece? Děkuji moc.