od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Říjen v roce 2016
  • Zobrazuji 103 zaznamu.
  • 1.10.2016 13:19SpadlaZoblaku
    Tak všichni prvňáčci kromě dvou chlapečků už mají domovy :-). Lynette dnes poprvé půjčila druháčky. Absolutně netuším, co z nich bude :-D.
    1.10.2016 21:12Marcie
    Tak opět nejspíš budeme shánět kojnou samičku. Nemá někdo? Naše LHčka porodila trojčátka.
    - - - - -
    Tak děťátka pojedou brzy ráno do Prahy k tetičce Mouseville a náhradní mamince. Uf, to bude zas noc... Držte nám palce:-)
    1.10.2016 21:36Haňa
    Marcie: to jsem moc ráda, že jsi našla .... držime maloškům palce....:-)
    1.10.2016 22:07Sankari
    Marcie, držíme palce i všechny pacičky. Škoda, že jsem nemohla pomoci, holky si dávají s porodem načas.
    2.10.2016 08:15Marcie
    Holky, děkuji všem za pomoc. Jsme na cestě k Mouseville. Trojčata se přes noc napila té trošky mleziva, co měla maminka a od brzského rána jedeme. Vezou se v plátěném pytlíčku na bylinky umístěném ve výstřihu :-) a spokojeně si chrupkají. Tak snad je náhradní maminka přijme.
    2.10.2016 09:34Haňa
    Marcie: tak to jsi jim "našla" na cestu moc fajn místo :-) dál držíme palce...
    2.10.2016 09:46Marcie
    Tak a miminka jsou předána. Teď je to na nich a na jejich nové mamince. Za deset minut mi odjíždí vlak zpět do Svitav. Myslím na ně. Ať to zvládnou miláčkové. Helče Mouseville patří obrovské díky!
    2.10.2016 12:04SpadlaZoblaku
    Holky, trochu mimo mísu, ale stejně. Na zahradě jsem ostříhala svou planou růži. Bio, nestříkaná a tak. Vím, že morčata si na větvích bez trnů, lístcích i květech pošmáknou. Mohu dát odtrněnou haluzku i potkanům? Dík.
    2.10.2016 12:37Efča
    Marcie - to jsem ráda, že to dobře dopadlo,bohužel naši samečci nekojí takže nemůžeme v takových případech pomoci.
    Spadla ... co se růže týká nevím,ale ovocné větvičky určitě ( kradu na rajoně :-) )
    2.10.2016 20:13Marcie
    Spadla: Růže je celá jedlá, takže klidně.
    2.10.2016 22:58SpadlaZoblaku
    Marcie, pecka, dík.

    Jak dopadla náhradní maminka? Doufám, že fajn. Myslíme na prcky.

    P.S.: Všichni prvňáčci už koukají na svět <3!
    3.10.2016 12:30Marcie
    Takže trojčátka prý jejich nová maminka přijala jako své vlastní. Všichni jsou krásně napapaní a čilí. Mám obrovskou radost :-) Ať se jim daří!
    3.10.2016 18:56Efča
    Marcie - aha tak může "pokrádat" i lístky růží? A co kaštany mohli by taky? Zvěř ano,ale to je velké zvíře, kdyby potkánek zďobl celý kaštan nebylo by to na něho moc?

    Prima,že se maličcí ujali :-)
    4.10.2016 18:18Marcie
    Efča: jsem si jistá, že divocí hlodavci spadané kaštany baští. Veverky si je sklízejí sami. Takže bude li plod zralý a volně ložený aspoň pár dní bez ostnaté slupky odvětrat od saponinů, tak potkanovi neublíží. Ale ani dančí a srnčí by se kaštany nemělo přežrat. Natož potkan. Nadýmají. Tak potkanovi fakt s mírou. Já osobně jsem kaštany nikdy nezkoušela dávat, ale hlodavci obecně milují třeba žaludy.
    4.10.2016 18:40Efča
    Marcie - aha tak to raději nic...děkuju.
    5.10.2016 07:45Tonča
    Dobrý den,odkázala mě sem mámina kamarádka.Mám tenhle problém.Jsem majitelkou dvou potkanek a v sobotu mi donesli nalezenou potkanku.Vypadá to,že utekla ze zverimexu a pravděpodobně byla pro hada,ale určitě to nevím.
    zrovna chystám uplně novou klec a pořád jsem se k tomu nemohla dokopat,tak nyní nastala doba kdy musím.Potkanky jsem nejdřív seznamovala na velké uzavření lodžii,protože jiné neutrální místo doma nemám,jedině tam neběhají.Byla velká rvačka.Zkoušela jsem další místnosti a zase.Potom zkouším tu novou klec a tekla krev.Ona prostě holky nesnáší a napadá je jak může.Ted jí mám v té staré kleci a napadlo mě jestli jí někdo nevyhodil,protože nejde začlenit.Klece mám u sebe a ona má sklony útočit i přes mříže.K člověku se chová hezky,není nějaký supermazel,ale nechá se chovat.Měla bych možnost jí dát lidem co jí našli,ale potkan by neměl být sám.Poradíte mi?
    5.10.2016 10:06Haňa
    Tonča: určitě někdo poradí ví, ale zatím dej aspoň klece kus od sebe, jen je to dráždí...
    A je to pak ještě horší... Pokud je rvačka na neutrálním území, nemá smysl je dávat spolu do klece..
    ro nemůže klapnout...
    Potkan nemá být sám, ale pokud byla sama a dlouho, může mít se začleněním problém, řešením může být přidání dvou mimin k ní.
    Ale třeba je na ni toho jen moc a chce to čas... .. Nové prostředí, není ještě "doma" a do toho má vycházet s dalšími dvěma....(??)
    Nehledě k tomu, že by měla být v karanténě...
    Dej klece od sebe a zkus jí dát čas... Ať není ve stresu...
    Abys je ale mohla zkusit dát do pečlivě vyčištěné přeskládané klece, musejí spolu v klidu vyjít na neutrálním území....
    Jinak opravdu k ní zkusit dát dvě mimča....
    Samota je to nejhorší, co by ji mohlo potkat....
    Držíme palce...
    - - - - -
    .... Poradí víc...
    5.10.2016 10:28Tonča
    Tak jsem se domluvila s nálezci,že jim potkanku dám i s klecí.Dodržíme karantenu a pak zkusí koupi mládé.Když ani to nepůjde,pořídí si druhou klec a nedá se nic dělat,bude sama.Taky už je asi stará,tak nevíme jak dlouho.
    5.10.2016 11:08Haňa
    Tonča: to je asi dobré řešení.... Chce to ale opravdu prcky dva....
    Doporučuju z chs, ať pak nemají doma tři "rozjívence" :-)
    Tak snad se zadaří.... Potkaničce hodně štěstí....
    5.10.2016 16:36Sankari
    Souhlasím s Haňou, zřejmě samice nebyla na smečku zvyklá. Klece blízko sebe spíš situaci horší. Zkuste přidat mláďata, opět dodržet pravidla seznamování, nebo ji už nechte dožít samotnou, když to jinak nejde.
    6.10.2016 12:27monimoni
    Ahojte, mám dotaz.. Mám dva kluky a jeden mi nastydl. Máte nějaký tip jak ještě víc podpořit léčbu krom jitrocelového sirupu a kapek echynacey přidaných do vody? Nechce se mi ho tahat na veterinu dokud vyloženě nevrká, lítali jsme po veterině dva měsíce přes léto kvůli různým amputacím atd. a antibiotik se nažral až až...
    6.10.2016 12:55Sankari
    monimoni: Teplý čaj do napáječky místo vody. Taky nám docela dobře zabírá Hedelix. A nosní kapky Nasivin pro děti.
    6.10.2016 13:17Haňa
    Monimoni: vlažný čaj ( třeba dětský průduškový) je lepší než ta voda.
    Na imunitu ta echinacea, co dáváš ( lepší je asi sirup) a nebo imunoglukan ( kapsle), je drahý, ale vydrží dlouho. Kapsli dávám na holek, takže stačí jej malinko a kapsli zas můžeš zavřít.
    No a moc se mi teď osvědčil i lichořeřišnicový sirup ( od firmy Topvet) je tam napsáno sice na močové cesty, ale lichoreřišnice je výborná i na cesty dýchací.
    Dávám ráno a večer slízat ze lžičky.
    Topvet má i jitrocelák a echinaceový a byla akce poštovné zdarma...
    Tak ať se kloučkovi brzy uleví...:-)
    - - - - -
    .... kaspli dávám na 9 holek....
    6.10.2016 15:54Klec
    Dobrý den, je vhodná klec pro potkana s roztečí mříží 2,2 cm?
    6.10.2016 16:20Efča
    Klec -Pro dospěláky ano,ale pro mláďata nebo drobnější samičky ne -mohli by prolézt ven.
    7.10.2016 07:48TOBIK
    Tak naši XXLáci jsou v pohodě.Akorát ten co dostal švára k narozkám byl nemocný.Už je v pohodě a já jsem si dal závazek,že už nebudu říkat našemu kamarádovi,který pracuje ve výzkumáku,ZMETEK.
    Švagrův XXL Ríša,začal pčíkat a potácel se.Tak jsme ho vzali do výzkumáku.Kamarád nám řekl,že je to mutant a že neví jak to dopadne.Švára se střídal se ségrou a jezdili tam denně na injekce antibiotik a zabralo to.Protože Zmetek je dobrý veterinář a ve výzkumáku má možnost odebrat krev,udělal to a vše v pořádku.Tak má na kontě taky jedno zachráněné zvíře,nejen mučení.Taky jsem poznal,jak mají potkani sociální cítění.Když byl Ríša marod,leželi s ním na kupě,ted už má každý zase svůj pelech.
    7.10.2016 19:30Efča
    Tobik :-).
    8.10.2016 10:22Konemy
    Tak Riki je zase oddělený, ostatní ho kousali a škrábali do krve, má pod srstí ošklivé šrámy a stroupky, nepustili ho vůbec k jídlu. Nemáte nějaký tip, čím ho krmit, aby přibral?
    8.10.2016 12:38Věška
    Konemy klidně mu dej Lipánek, uvař těstoviny a nebo Calo - Pet pastu, ta je ale docela drahá a nemáš jistotu, jestli mu bude chutnat, já jí koupila a potkánci ji nejí. Ale při oslabení jim Lipánek dávám. Také jim vařím Bulgur, ten jim moc chutná. Jestli potřebuje přibrat, neřešila bych nějaké cukry.
    8.10.2016 12:46Sankari
    Konemy: Mně to spíš přijde jako svrab. Pokud už je hodně cizopasníkem napadený, může být oslabený a tutíž hubený. A stroupky tomu odpovídají. Potkani se při rvačkách zas tak moc neškrábou, spíš by měl tržné rány od zubů.
    8.10.2016 13:05Konemy
    Sankari: Svrab to určitě není, ani se nedrbe, ale viděla jsem je mockrát, jak ho mydlí. Navíc tam má adi 3 cm drápanec uprostřed zad a to by si sám škrábáním se neudělal, ani se neudrží na zadních.
    8.10.2016 18:18Marcie
    Tak hlásím, že trojčátka už mají týden a jsou velcí a tlustí! Myslím, že už mají vyhráno. Já jsem šťastná jak blecha!
    9.10.2016 00:19Haňa
    Marcie: to je skvělé...:-), moc a moc jsem to jim i Tobě pŕála ....:-)
    9.10.2016 09:38Efča
    Marcie - to je bezvadný :-)
    9.10.2016 19:08Pavla
    https://www.youtube.com/watch?v=7_LuBkWzbqE&feature=youtu.be Holky mám obr radost v tom mém bolavém údolí.Po dnešním úspěšném tréninku jsem grogy
    9.10.2016 19:26Efča
    Pavli Ivánek má talent prostě na všechno :-)
    9.10.2016 19:42Vrabček
    Pavla: Jak se jinak máš? :-)
    10.10.2016 14:37SpadlaZoblaku
    Marcie, to je paráda, moc jsem na Vás myslela!

    U nás novinky. Miminka měla 5. 10. velké focení. No, nevyšlo to tak, jak jsem si představovala.. :D. Ale co už, no. K rezervacím se mi uvolnily dvě holčičky a stále jsou volní dva chlapečci. Po 20. 10. už mi půjdou z domu. Jsem z toho taková rozčarovaná. Chjochjo.

    Druháčci se vybarvili. Resp. zčernali, dacani :D. Všichni jsou černí jak uhlí, berkshiři a irishové :-). Tři robátka spotted. Už jsou nějací předběžní zájemci, tak uvidíme. Ale jsou rozkošní, takoví malincí krtečci :-).

    Přikládám album prvňáčků
    http://www.kralici.cz/potkani/alba.asp?a=10265
    10.10.2016 16:39Efča
    Spadla... jak může být takový krasaveček jako Ediie ještě volný????
    - - - - -
    ...na takové mám "úchylku". :-) :-)
    10.10.2016 17:04SpadlaZoblaku
    Já ti nevím, Evi. Chceš ho :-)?
    10.10.2016 19:03Efča
    No já ti taky nevím -ne že by se mi nelíbil :-) :-). Je moooc pěkný .Jde také o to jestli je to huskynek tak stejně zbělá. Ale - před třemi týdny jsem začleňovala dva nové chlapečky od Kawi k našim "dědkům" s tím,že šli všichni do nové klece,ale nyní už nemám druhou tak velkou na začlenění a dávat ho k nim "na ostro" se mi moc nechce.Navíc mě asi čeká operace kolínka a bude krmit sousedka která se jich bojí - staříci ji neutečou,ale kdyby ji vyběhl někudy mlaďošek tak nebude schopna ho chytit a zavřít.Bude risk už těma Kawičátkama,zejména Popelníček to je živlík :-).Takže si budu muset nechat zajít choutky....Ale děkuju za nabídku.
    11.10.2016 07:27DŽINA
    Před časem jak jsem tu psala ,jsem se ujala dvou potkanek ve věku 2 roky.Je jim ve kutečnosti dva a čtvrt.Zachránila je kamarádka,ve veterině,když je chtěli dát utratit.Probírali jsme tu kelce.Nakonec jsem jim opravdu dala tu králičí ,protože neměly šanci zdrhnout.Oni nahoru nevylezly a tak jsem jim dala rekvizity dolů.Ale řeším jiný problém.Ta jedna mi umřela asi mrtvička.Byla hospitalizovaná den na infuzích,ale nepomohlo to.Já už v budoucnu potkany neplánuji,pokud se zas neobjeví nějaký ,který potřebuje záchranu.Druhá zůstala sama,tak nevím zda shánět nějakou samičku v jejím věku,nebo jí nechat dožít samotnou.
    11.10.2016 13:40SpadlaZoblaku
    Evi, to chápu. Snad kolínko vyléčíš a budeš v pohodě. Myslíme na tebe a držíme všechny pacičky, co doma máme :-).

    Džina, já bych ji asi nechala dožít, pokud už miminka neplánuješ. Je hezké, že sis je vzala a postarala ses o ně, aby měly klidné stáří.
    - - - - -
    Svět se asi otočil vzhůru nohama, nebo já nechápu.

    Ozývá se mi čím dál víc lidí, kteří se netají s tím, že mají jednoho potkana ze zverimexu s boulí na noze, kterou si nemůžou dovolit řešit s veterinářem, nebo takových, co klidně napíšou, že nebudou kupovat ze zverimexu za osmdesát korun, když můžou mít u mě zadarmo. FB plný fotek hadů.. Rozhodla jsem se po konzultaci s chovatelkami, co udávaly adopčata, zavést adopční poplatek ve výši stovky. Všem (včetně mě) to přijde naprosto v pohodě, mimina budou mít veškerý luxus, dostanou s sebou baliček s krmením a pamlsky (v životě jsem k žádnému potkanovi nic takového nedostala), nechávám jim dělat fotky, které jim vytisknu (hádejte, co jsem nikdy nedostala), nechám je všechny překapat proti breberám, protože březí Susan mi vetka nedoporučila zakápnout Advocatem a dozvěděla jsem se, že bych i já sama osobně měla novým majitelům zařizovat dopravu. Ono totiž nestačí, že napíšu, že slečna XY jezdí pravidelně trasu Praha-Brno. Já jsem údajně povinna sama slečnu oslovit a ten převoz zařídit, protože to CHS dělají. Když jsem odpověděla, že nejsem CHS a dala jsem kontakt na tu osobu, při čemž jsem přdpokládala, že dotyčná zájemkyně by si teda měla dopravu zařídit sama, dozvěděla jsem se že jsem množka, protože chci za adopčata stovku a nejsem ochotna domlouvat dopravu.

    Tak já nevím. Udeřila se do hlavy ona, nebo jsem na hlavu já? Asi si olíznu plochou baterku a dám si dvacet, nebo nevím. Fakt už nevím.

    Přece, když to zvířátko chci, tak se nějak snažím, ne? Když už dostanu přesné jméno a kontakt na někoho, kdo tu dopravu zajišťuje, tak mu asi napíšu, ne? A když je mi líto dát stovku za mimino s takovouhle péčí, určitě tím tomu člověku dávám skvěle najevo, že když bude potřeba veterina nebo se něco semele, rozhodně zaplatím 1200 za hospitalizaci potkana s dýchacíma obtížema. Já se na to vydlábnu už, fakt.
    11.10.2016 17:22Marcie
    Spadla: potkanata nikdy nedavej zadarmo, ozvou se ti dost casto hadari, prave proto ze zverimex ma cenu a ty ne. S lidma co nejsou ochotni si prijet osobne se vubec nebav. Dej si cenu jako poplatek za adopci a nejlepe chtej podepsat smlouvu o opatrovnictvi zvirete, stejne jako utulky. Nejsi tu od toho abys poslouchala trapny keci blbejch lidi. My chovatele, tyhle lidi posilame do haje, jsou drzi, nabidnes jim prst a urvou ti ruku a kdyz se ti to nezda, narknou te ze jses mnozka... typicke... navic tito lide nejsou schopni postarat se o zvire az to bude potreba. Nechali by ho umrit nebo ho vyhodi aby s tim nemeli vydaje a starosti. Neres tyhle lidi, proste jim odepis ze za jejich podminek jim zvire nedas a hotovo.
    11.10.2016 19:04Efča
    Spadla - přesně jak to píše Marcie. Co je zdarma toho si nevážíš nebo to zneužiješ.To je první důvod pro nedávat zadarmo a druhý samozřejmě ten,že s tím máš nějaké vydání- veterina, krmení, péče...Víš brala jsem si od Kawi taky dva kloučky -popelníčky a i Kawi za ně nic nechtěla,ovšem já osobně považuju za slušnost poslat alespoň pár korun jako kompenzaci za výdaje ,péči a také jako poděkování za záchranu.Řekla bych, že většina lidí co si bere pejsky nebo kočičky z útulku tak také tam nechá nějakou korunu nebo doveze krmení pro ostatní.A pokud někdo není ochoten akceptovat tu "blbou" stovku tak ať jde o dům dál.
    - - - - -
    ..a děkuju za pochopení co se kolínka týká :-)
    11.10.2016 20:28Vrabček
    Spadla:Naprosto souhlasím s Marcie :-)
    11.10.2016 21:53Marcie
    Jo a my taky máme miminka. Lupina včera porodila Drobečkovi 10 Pekelníčků. Máme 8 kluků a 2 holky! Americké modré a jsou tam i světlooký kluci...možná platina??? Prckové jsou nacucaní a spokojení a Lupina je vzorně opečovává. Jsme šťastní že už se nám zas daří.
    11.10.2016 22:06Haňa
    Marcie: tak zas to u Tebe píská :-) To je moc fajn .....
    11.10.2016 22:13SpadlaZoblaku
    Marcie, Vrabček, já si právě myslím, že ta "blbá" stovka fakt není moc a jde mi fakt jenom o to, abych vyselektovala ty hadaře a tyhle haj*ly. Vždyť to nepokryje ani část nákladů za veškerou péči. Achjo. Dík za povzbuzení.
    Marcie, k miminkům gratuluju, ať to piští <3.

    Evi, no, právě tahle Kawi byla první, co na mě prstem ukazovala, že si dovoluju chtít za adopčata peníze. Že ona má adopčata co chvila a nikdy za ně nic nechtěla. Že ona sama by za adopče z principu prachy nedala, za dopravu prý taky neplatí. Tak to asi žije v jiném světě než my všichni ostatní. Já platila za adopčata i za dopravu. Doslova mi napsala, že ji "vyšokovalo", že zrovna já jdu po prachách. Hodně mi tím ublížila.
    11.10.2016 23:02Marcie
    Haňa: jo, je to úžasná hudba pro moje uši.
    Spadla: tedy nevím proč má Kawi problém se stovkou za adopčátko. Kolik svých adopčat teda podruhé viděla? Dneska stovka nejsou žádné peníze, inflace no... před třiceti rokama byla stovka pěkný obnos, ale dneska? Koupíš v samošce chleba, litr mléka a dvacet deka vysočiny a máš po stovce jen to hvízdne... zato kilo kloudné miminkovské směsky nekoupíš pod 70 kč a to nemluvíme o tvarohu, jogurtech, masu, ovoci, zelenině... pipeta na brebery cca tři stovky... to jako nechápu, proč bys měla být na prachy...
    11.10.2016 23:18Haňa
    Spadla: nezabírej si to..... ono udat mimča do dobrých rukou je strašnê moc těžké..... ono je to kolikrát těžké i pro zkušené chovatele s "kvalitními" zvíŕaty....
    není to jednoduché najít ty správné domovy...
    chápu Kawi i Tebe.... svět není černobílý, jsme různí a máme právo na různé názory ...:-)
    jinak by to bylo všechno pŕíliš jednoduché....
    na straně Kawi v tomto pŕípadě stojí pravidla té FB skupiny , žádný "prodej", žadné peníze....
    ale zas Kawi má v tomto výhodu, je známá, spousta lidí si jí váží a tak nemá problém udat mimča do rukou těch, které zná nebo za které se někdo zaručí...
    nemyslím, že by to myslela zle, není z těch, kdo dělají jen tak pro nic za nic zlou krev....
    máte můj obdiv obě,
    jsi skvělá, že jsi se na to dala, bude Tě už vždycky hŕát pomyšlení, že jsi tolika drobkům pomohla najít domov.....
    - - - - -
    .... a ono a o nejde, aby si všichni "potkanáŕi" skvěle rozuměli.... a táhli za jeden provaz....
    všem nám jde o potkany, ale máme různé povahy a zkušenosti....
    taky nemůžu zdaleka ŕíct, že bych se všemi souhlasila a souzněla....
    ale nehrotit to, na co si dělat nepŕátele.....
    Kawi ti napsala, co uznala za správné a žadné "rozmaznutí" se nekonalo :-)
    to ona zas taková není.....
    dělej, jak Ty to cítíš a jak to vnímáš.....
    Ty jsi teď za malošky zodpovědná .....:-) a je na Tobě, jaké "podmínky" určíš....
    a pokud jim to pomůže najít bezpečný a milující domov.....:-)

    .... nemohla jsi pŕece čekat, že to půjde úplně hladce.....
    malošků je tolik..... a milujících náručí není nikdy dost.....

    držte se a buď nad věcí :-)
    Ono tam opravdu myslím šlo jen o pravidla skupiny.....
    maloškům pohlazení....
    11.10.2016 23:55SpadlaZoblaku
    Hani, já ale neřeším skupinu. Psaly jsme si s Kawi pak i soukromé zprávy, ve kterých se pozastavovala nad tím, že něco chci za adopčata a velice se bušila do hrudi, že ona odchovala několik vrhů adopcat a všechno vždycky táhla že svyho a všechna udala zadarmo. V případě zájmu doložím screen. Nenechám se od nikoho očerňovat. Už dost na tom, že mě jedna nejmenovana chovatelka pomlouva u ostatních, protože jsem její kamarádce odmítla dát adopčata. Když se mně někdo nelíbí, tak mu prostě svoje mimina nesvěřím. Hotovka. Na protekce se nehraje.

    Z veselejsiho soudku: prvňáčci se přestěhovali do Zenky. Strašně se jim tam líbí a rošťačí. Dostali sputniky, trubky, žebříky.. Hlavně ty žebříky se jim líbí. Akorát chudák Božský na jeden vylezl a nějak nepochopil, jak dolů :-D.

    Druháčci se přestěhovali do Freddyny po prvňáčcích. Většina z nich už kouká, ale nechcou ven z hnízda. Lenoši. Zase mám vyhlídnutou favoritku. Asi bude další suvenýr. Chlap je z nich naštěstí taky úplně hotový, tak nedělá problémy :-) :-).
    12.10.2016 05:30Haňa
    Spadla: já taky "neřeším" skupinu :-), jen jsem tím chtěla ŕíct, že obě máte asi kus pravdy.....
    je mi jasné, že jste si psaly soukromě, o screeny ale nestojím... nejsem pŕíznivcem toho, aby do soukromé pošty nahlížel nêkdo další.... soukromá pošta je proto soukromá, že se týká jen těch dvou ....( pokud to někoho vyloženě neohrožuje :-))
    těš se z malošků a hledej domovy tak, jak Ty uznáš za nejlepší..... ale nemyslím, že by ses musela cítit uražená....byl to prostě jen názor a na to má Kawi, která se pohybuje v potkanáŕských kruzích už hodně moc let a opravdu zachránila spousty potkanů péčí i radami, právo.....
    však ani potkanáŕi nemusejí být všichni pŕátelé.... to ani nejde..... slušnost by ale měla být, zas tak moc nás není, aby si člověk zbytečně dělal nepŕátele jen nepochopením toho, co mu druhý chtěl ŕíct...
    - - - - -
    .... skvêlé, že se mimčům tak daŕí ;-)
    12.10.2016 10:20Sankari
    Spadla: Když ono to nemá jasné řešení a pravdu máte vlastně obě. Na jednu stranu vybírání peněz nahrává množitelům, kteří se mohou schovávat za nechtěné vrhy. Stovku by od hadařů za mládě nedostali a od zachránářů ano. Přitom nemusí zaručovat nic - původ, dobrou péči... No a na druhou stranu se zas mláďata zdarma mohou stát levnou hadí večeří.
    Nikdo ti nemůže nakazovat, jak to máš pojmout, ale pokud má Kawi nastaveno ve své skupině, že tam jsou pouze potkani zdarma, musí se to respektovat. Nabízet můžeš jinde.

    Taky se mi nelíbí, aby někdo zveřejňoval soukromé zprávy bez souhlasu druhé strany, není to fér a přiznám se, že pokud by tohle někdo udělal mně, už bych s ním dikutovala pouze veřejně nebo s ním nediskutovala vůbec.
    12.10.2016 10:55RENDY
    Zdravím,dostal jsem typ na tyto stránky.Chci septatna tohle.Zdědil jsem po bráchovi,který odjel studovat dva potkany.Je jim dva a půl +-.Mají tu svou velkou obří klec,vybavenou vším cirkusem co k tomu patří,ale už nikam nevylezou.Takže se hrabou furt dole.V sklepě mám hodně velkej Roddy box po morčatech.Co kdybych ten cirkus dal do něj a měli by větší místo.Je to stovka.Ta velká klec je monstrum do hůry,ale podlaha cca 65.Voni když jsou mimo klec,tak většinou spěj v koutě.Díky
    12.10.2016 11:43SpadlaZoblaku
    Přemýšlela jsem o tom, jestli vůbec svoje mrňata do té skupiny dávat, protože technický vzato nejsou v nouzi. I jsem to tam psala, že se jich nepotřebuji zbavit, takže si budu majitele vybírat. Nicméně je ale fakt, že právě v té skupině je největší hustota lidí, kteří hledají mimina bez Pp. Upřímně ne nenapadlo ještě kontrolovat pravidla..

    Rendy, potkani už jsou dědulové a do výšek by lozit neměli. Asi už ani nemohou nebo se jim nechce. Chtělo by to něco nižšího s tím, že vybavení bude hodně nízko a nebudou mít kam spadnout. Taková bezbariérová klec. Hodně měkké věci, hamáčky a tak. Možná by se dal použít i ten box, když ho upravíš..?
    12.10.2016 12:28RENDY
    SpadlaZoblaku-díky.Já se na to odpoledne vrhnu a myslím,že to nebude problém,jsem docela kutil.Dík.
    - - - - -
    Ještě se chci zeptat,jesli je normální,že jeden ten starý potkan je hodně olysaný.Dokonce má na boku strup.Měli jsme strach,aby neměl svrab a jeli jsme do veteriny,ale prý je to stářím.Ten druhý je v pohodě.Byli jsme na klinice v Brně.
    12.10.2016 14:20Haňa
    Rendy: starší potkánek může mít srst řidší, ale strupy by mít neměl...
    Ono s těmi veterinami je to někdy těžké ( v poslední době jsou kolikrát nedobré zkušenosti i s VFU ) neříkám, že je to Váš případ :-)
    Jestli chcete mít jistotu, na svrab je výborný stronghold pro koťata ( prodá ho ho vet, ampulka stojí něco přes 200,-) potkanům ( oběma) stačí kápnout kapku mezi lopatky. Je tam toho malinko, je dobré přetáhnout to do inzulinky.
    Strup může být i zrající absces....(??). Kdybyste potřebovali, v Brně jsou na potkánky prý dobří Fialovi u ZOO a pak snad Animed

    Jinak dědouškům bude určitě v něčem nižším dobře :-)
    12.10.2016 14:56RENDY
    HANA-mockrát děkuji,tou kapičkou nic nezkazím.
    12.10.2016 15:06SpadlaZoblaku
    V Brně ještě fajn Exovet, ale chtít pouze MVDr. Kusákovou. Má tam druhou paní doktorku, se kterou už byly párkrát nějaké potíže.
    12.10.2016 20:55Dundra
    Je v pořádku,že můj potkan má orandžové zuby?
    Je to můj první potkan takže nevím.
    Díky za odpověď.
    12.10.2016 20:59Konemy
    Dundra: Ano, potkani i osmáci mají oranžové zuby, kdyby měl jinou barvu, znamenalo by to nějaký problém. Jestli ho máš samotného, rozhodně mu pořiď kamaráda stejného pohlaví.
    13.10.2016 10:10Haňa
    Sankari, Marcie: tak Cikorka a Deli už začínají fungovat ve skupině...:-) po čtyřech dnech, které vesměs strávily v dlouhé rouře a co chvíli se v noci ozval pískot a rachot a ráno byly všechny holky - mladé i staré "vyřizené", zelenina nesežraná - neměly čas :-), tak už dneska ráno ty dvě cácorky běhaly po kleci, snídaly s ostatními ( i když ještě trochu křečovitě ;-)) a očividně si to užívaly :-)
    A nesmělá "žížalka" Anička se nezdá.... :-), nabyla sebedůvěru a dávala nově příchozím hodně znát, že ona už je "dávno" starousedlík ;-)
    13.10.2016 11:33Sankari
    Haňa: Výborně, mám radost!
    13.10.2016 13:48Efča
    Hani moc hezky jsi to napsala :-)
    13.10.2016 17:21Marcie
    Haňa: to je super! At se jim dari! Ale u vas doma bude, tim jsem si jista :-)
    16.10.2016 19:50Dundra
    Nevíte někdo jestli se něco muže stát potkanovi když sežere asi tak 3 kuličky z bubble tea?
    16.10.2016 19:54Konemy
    Dundra: Je to svinstvo a cukr, samá chemie, ale stát by se SNAD nic nemuselo... Jak se to stalo?
    16.10.2016 21:11Dundra
    Vylezl na stul a Já tam to tam měla
    17.10.2016 20:42Sankari
    Dundra: Zdravé to není, samý konzervant, barvivo... ale hned z toho neumře.
    Spíš se divím, že ti rodiče nezakázali takový hnus kupovat.
    19.10.2016 11:10SpadlaZoblaku
    Tak jsem teď vážila velké holky a všechny prvňáčky. Úplně teda koukám, velké holky mají všechny nad 300 g, což se divím, přišlo mi, že jsou takové jakési mrňavé. No a miminka mají kolem 95 - 97 g. Od soboty budou k odběru, tak to do té doby do stovky určitě doženou. Mám z nich velkou radost.

    Jinak všechny holčičky z prvňáčků i s maminkou jsou už několikátým dnem ve velké kleci u velkých holek. Seznámení bylo úplně v pohodě, fungují spolu, jako kdyby tak byly odjaktěživa. Dokonce okoukávají manýry od velkých tet, takže když jdu krmit, navěší se na klec všechny (včetně Susan) a jdou se pomazlit :-).
    19.10.2016 11:20Simoonea
    Ahojte, v zime si budu porizovat miminka. Problem je, ze na svou prepravku Mini Trixie nemam zatepleni :(. Nevite o nekom, kdo by jej prodaval nebo šil?
    19.10.2016 15:14Haňa
    Simoonea: zateplení na přepravku šila ( a snad ještě šije) chovatelka z chs http://www.womisrats.cz/hamaky/, pak na FB stránky Myšošití od atti.
    Pokud se nechystáš s potkánky moc cestovat a jde jen o to dovezení, příp. cestu k vet, klidně se to dá vyřešit i tak, že přepravku dáš do větší tašky, co neprofoukne a obalíš menší dekou či velkou šálou....( popř. přidat termofor??) ale pozor i na přehřátí.... Oni se přehřejí velmi snadno....
    - - - - -
    Anebo to zkusit dle návodu ;-)
    http://potkanari.cz/zateplena-taska-na-prepravku/
    - - - - -
    Spadla: moc pěkně se čtou tak hezké zprávičky :-)
    19.10.2016 17:02Vrabček
    Simoonea: Řešením je použít Ikea tašku a přepravku zablit do ručníku nebo dek ;-)
    22.10.2016 15:50Haňa
    Marcie: "novinky" pobavily :-) blahopřeju Chagalovi k otcovství ;-)
    pŕíroda si to zaŕídila sama, jak se jí to zdálo nejlepší ....:-)
    a jak píšeš, hlavně, že jsou mimča i maminka zdraví a prospívají ... a dêlají radost :-)
    to je moc fajn.....:-)
    22.10.2016 18:31Marcie
    Haňa: No jo, to abych měla o zábavu postarané :-)
    22.10.2016 19:17Efča
    Marcie - ano ano zábava je nejlepší relax :-) :-)
    24.10.2016 12:27líba
    Mám starého potkana,pro kterého jsem musela uzpůsobit klec.Nízkou,protože víc než šest centimetrů nevyleze.Potřebovala bych rohové plato.Nevíte jak se odborně jmenuje a kde ho objednat?Díky
    24.10.2016 13:16Haňa
    Líba: http://ostatni-hlodavci.heureka.cz/ferplast-l373-patro-do-klece/#utm_medium=cpc&utm_source=google&utm_campaign=Dynamicke-reklamy&utm_term=_inurl%3A.heureka.cz%2F&gclid=CPXhzfqm888CFUWfGwod5UIIPA
    Dají se k tomu koupit i plné schůdky, moje holky je bohatě využívají...
    Tak ať se potkánek drží :-)
    - - - - -
    líba: http://m.heureka.cz/ostatni-hlodavci/ferplast-fpi-4898-zebrik-pro-fretky/
    24.10.2016 13:36Efča
    líba - také mám jednoho staříka.Uzpůsobila jsem mu patra "na husto" aby mohl lézt nahoru,ale stejně se drží dole. Má tam budku a nad budku jsem zavěsila hamáček-tam se vyškrábě poněvadž vedle budky je ještě kousek trámečku. A je zajímavé,že ví co zmůže a co ne a tak už se ani nesnaží to zkoušet. Navíc tam s ním vždy některý z kluků zůstává na spaní,někdy všichni. Nevím jak se domlouvají kdo zůstane a kdo ne nebo jestli je to spontání rozhodnutí každého.Možná některého požádá...nevím ale nikdy tam prostě není sám
    24.10.2016 17:25líba
    hana-moc díky,nenapadlo by mě hledat u fretek.I když je fakt,že když jsem kluky měla ještě dva,tak jsme taky upovali něco z fretek.Taky díky za žebřík.I když nevím,ale zkusím to,jestli tam vyleze.Už jsem objednala.Díy
    25.10.2016 14:29SpadlaZoblaku
    Julie - nahatá kráska z prvňáčků, která měla zůstat doma, nás včera náhle opustila :'(.
    Ještě ráno normálně přišla na snídani.. A odpoledne k obědu už nepřišla. Prohledala jsem hamaky a skrýše v kleci. Ležela už mrtvá, pokroucená v nejvyšším košíčku.
    25.10.2016 14:58Haňa
    Spadla: to to je mi líto...:'-(, chuďátko..... a necháš udêlat pitvu? těžko ŕíct, co se mohlo stát.....
    drž se....
    25.10.2016 19:40Efča
    Spadla ... to mě mrzí. Moc..
    25.10.2016 22:45Bedrunka
    Dobrý den/Ahoj,
    sháním potkánka bez srsti Sphynx. Nikde jsem nedohledala v žádných chovných stanicích. Pomůže mi prosím někdo ?
    25.10.2016 23:18Haňa
    Bedrunka: moc neporadím, ale musíš hledat pod fuzz ne shpynx.
    z chovek myslím chová fuzz chs TazManie a chs Mouseville. zkus obě chs kontaktovat....
    jinak určitě je lépe počkat, než brát potkana z pochybných chovů či ze zveráče. Platí to pro všechny potkany a pro fuzz obzvlášt..... ( zdravotní problémy)
    přeju, ať brzy najdeš :-)
    26.10.2016 08:20Marcie
    Bedrunka: sphynxe pravidelně odchovává pouze jedna stanice v ČR a to ChS Potkanviv. Sphynxové jsou vzácní a tak jsou obvykle taková mláďata na rezervaci předem. Kontaktujte jí a zeptejte se na nejbližší plánovaný vrh sphynxů. ChS Potkanviv web zde:http://potkanviv.webyan.cz/
    - - - - -
    Haňa: Fuzz a Sphynx jsou dvě rozdílné variety, mají odlišný standard i genetický základ. Plešatý fuzz je špatný fuzz, správně má mít jemnou podsadu a krycí srst má chybět, proto působí plešatěji než chlupaté variety, prosvítá mu hodně kůže. Navíc je kůže hladká a jemná. Sphynxové mají buď zcela plešatou varietu, ti mají maximálně pár chlupů na hlavě, řasy a vousky. A nebo varieta Sphynx patchwork má po těle různě rozmístěné tuhé řídké chloupky, které vypadávají a zase se objevují jinde po těle. Kůži má narozdíl od fuzze naopak tuhou a vrásčitou. Stejně tak občasné chloupky jsou tvrdé a trčící.
    26.10.2016 09:01Haňa
    Marcie: moc dík za upřesnění, to jsem pak poradila úplně špatně...
    Ještě na to kouknu, ať se trochu přiučím...
    Když já jsem na ty chlupatce :-), tak toto mi jaksi uniklo....
    - - - - -
    Marcie: nakoukla jsem do "plánů" a Onera i Oressa mají vybrané nápadníky...., to jsem ráda, že holky nezůstaly "na ocet" ;-). Tak ať se daří ....
    26.10.2016 11:12Marcie
    Haňa: jo jo, holky už jsou u svých nápadníků. Onera je v Praze a Oressa v Brně u Sankari. Onera už začala přibírat, tak snad se podařilo a nejspíš v pátek si pro ni pojedu. Na Oressu zatím čekáme. Jsou to pěkné holky, ze slušné linie, to by bylo, abych pro ně nenašla ženichy.
    26.10.2016 19:10Efča
    Marcie tak držíme pěstičky.
    27.10.2016 14:10Marcie
    Efča: Moc děkujeme :-)
    27.10.2016 19:00Efča
    Marcie - vůbec není za co :-) :-)
    30.10.2016 10:00Konemy
    Kam všichni zmizeli?
    30.10.2016 12:25Marcie
    Nikam. Jen nikdo nepíše.
    30.10.2016 16:06Efča
    Konemy - to už jen my staří pardáli sem zavítáme jinak všichni sedí na tom blbým FB.A ne a ne sem dostat nějaké nováčky...
    - - - - -
    ..tady jen to takové komornější,já FB nemusím i když jsem tam nakonec vlezla,ale jen díky tomu, že zde to zkomírá.Ale tam je to takové neosobní. I když pravda je,že tam je spousta krásných fotek...
    30.10.2016 18:52Raven
    Já sem tu taky pořád, jen si mě nikdo nepamatuje :D (sem tu pořád protože adminuju o jedny dveře vedle)
    Což mě přivádí na myšlenku.. Nemáte někdo náhodou krom potkyšů taky králíka? Na jejich fóru neni nikdo schopnej mi odpovědět... Pokud ano, jak se snáší mezi sebou? Holky /obě strany/ jsou hodné a neublížily by si navzájem, ale strašně na sebe žárlí.. :D Už se úplně kdo se mnou zas kdy nebude mluvit :D
    - - - - -
    *bojim
    30.10.2016 19:06Marcie
    Raven: králíky jsem dříve chovala od dětství cca 10 let, navázala jsem na zálibu mého dědy a mamky. Co se týče samic, bývají společenské za předpokladu, že mají na daný počet dostatečně velkou ubikaci. Klasický kotec obvyklých králíkáren bývá třeba pro dva králíky, byť zakrslíky, malý. Kdo má možnost celoročního zastřešeného výběhu, tam si králíci jen "chrochtají". Naopak samci od puberty jiné samce mohou napadat a zle pokousat.
    Jaké máš pro ně podmínky? Tedy kde a v čem bydlí a zda mají možnost proběhnout se mimo ubikaci.
    - - - - -
    I když přesně asi nerozumím tomu, jak se projevuje to žárlení... proč si to myslíš?
    30.10.2016 19:24Efča
    Raven - tak já sem též téměř denně nakouknu,ale pokud není žádný nový příspěvěk tak na co odpovídat,že jo. Už i chudinka Ošla to na chatu vzdala. Ta by zasloužila medaili za věrnost poněvadž sama vytrvale tam byla i když se jí nikdo nehlásil...
    30.10.2016 22:11Markéta
    Ahojte, co kupujete potkánkům za krmivo?:)
    30.10.2016 22:41Efča
    Markéta - hodně berou Rodentii,já zkouším kde co poněvadž mám mlsnou bandu co by snad jedla jen kaviár a vybrané lahůdky. U nás mají prakticky jen Darwin.Ale kdo má možnost si koupit samostaně suroviny tak si míchá směky vlastní.
    30.10.2016 22:56Sankari
    Raven, myslíš vztah ramlice x ramlice? Nebo ramlice s potkankou?

    Markéta: Nejlepší je si krmení míchat sama, pokud máš možnost. Dobrá volba je i objednat si už hotovou směs z Rodentie, vybere si snad každý podle kondice a stáří potkana i podle stavu své peněženky :-)
    - - - - -
    Efči, to se si chvíli člověk neaktualizuje spojení a hned se po tobě nechtěně opakuji :-)
    31.10.2016 11:10Marcie
    Sankari: vidíš, to mě vůbec nenapadlo...
    31.10.2016 19:10Efča
    Sankari - no vidíš jaký ten svět je.... :-)