od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Duben v roce 2016
  • Zobrazuji 230 zaznamu.
  • 1.4.2016 15:51felinda
    Jak si mam ziskat jeho duveru????????(potkana)
    1.4.2016 20:04Efča
    felinda - pomalu a trpělivě. Zkus krmit z ruky, nedělat prudké a rychlé pohyby, tiše na něho mluvit...Musíš sama vidět a sledovat co mu vadí a co nevadí a podle toho se zařídit.
    1.4.2016 20:11Pavla
    Ahoj holky,dnes mě pustili z nemocnice domů-tentokrát to bylo o fous,byla jsem dva a půl dne v umělým spánku.Ten můj úžasňák Ivánek mi přichystal překvapení.Vyhrál totiž-vlastně video jak přerovnává velikonoční vajíčka tam a zpět,hlavní cenu v soutěži Pet center.Vyhrál papaní pro Zorinku.Zorinka slíbila,že se mu odvděčí,že mu koupí na farmářských trhách něco dobrého
    1.4.2016 20:48Efča
    Pavli nestraš nás ....tak hlavně,že už jsi doma a je Ti lépe.
    Ivánkovi samozřejmě gratulujeme a je od něho hezké,že vysoutěžil papáníčko pro svou kamarádku :-)
    1.4.2016 21:24Sankari
    Pavli, to nám (a zvířátkům) nedělej. Chceme od tebe už jen dobré zprávy.
    1.4.2016 21:27Tarbo
    Holký, která z vás tu psala ,že jim myšák kouše mříže? :D Já psala, ať je ráda, že nám koušou plast, tak novinka, po x letech mám mimíse, co kouše mříže taky :D To je nějaký nakažlivý, ne? Já to tu přečtu a druhej den začne ve 3 ráno hlodat :D
    1.4.2016 22:08Vrabček
    Pavla: Pavli, to snad ne, jen nás nestraš, a doufám, že po tomhle už se do nemocnice jen tak nevrátíš! A velká gratulace Ivánkovi! ;-)
    2.4.2016 09:22Milovník potlanů
    Dobrý den/Ahoj, mohla bych se zeptat? Jak velkou klec mám pořídit pro jednoho potkánka? Děkuju.
    2.4.2016 09:38markel
    Myslis pro dva potkany,ze jo?
    2.4.2016 09:41Agneska
    Jak se jmenují vaši potkani?:) Nemůžu nic vybrat.
    2.4.2016 09:52Pavla
    http://www.jpeg.cz/obrazek/e4M2 světový šampionát pro dobrou náladu od nás
    2.4.2016 10:18Haňa
    Pavla: Pavli, ty máš vždycky tak originální nápady :-) a skvělé herce ;-) moc pěkné.....
    - - - - -
    Agneska: a to jsi nevybrala ani ze žlutého sloupečku tady vlevo?? ;-)
    je tolik nádherných jmen...... některé moje holky mají jména od chovatelky ( Zorinka,Zituška), některé původní jsme si trochu časem upravili ( Zephyria je Safira a Bejby je Bobulka), někdy zůstane přezdívka ( Maličká) a u těch bezejmenných adoptovaných dáš, co se Tě zrovna napadne ( Adélka, Amálka) ;-)
    a nebo vzít i normální kalendáŕ nebo si najít na internetu kalendáŕ psí a kočičí.....
    - - - - -
    Milovník potkanů: Tvá otázka je špatně položená...... potkan nemůže být sám.... a pokud slyšíš někde opak, je to špatně.....:-(
    potkan je společenské skupinové zvíŕátko a člověk mu nemůže NIKDY nahradit potkaního kamaráda. Proto se potkánci chovají ve skupinách, či minimálně po dvou STE JNÉHO pohlaví.
    pokud máš pochyby, tady je výborný článek
    http://www.utahraptor.cz/news/jednoho-nebo-dva-/

    pro DVA (popŕ. tři) potkánky je z těch menších vhodná klec třeba Činčila ELOX větší, samozřejmě čím je klec větší, je to lepší.
    tady se dá spočítat,pro kolik potkánků je klec vhodná http://www.zhamaku.cz/kalkulator.aspx
    - - - - -
    milovník potkanů: jinak je dobré pro začátek přečíst si záložky ve žlutém rámečku tady nahoře a výborný potkanářský web je http://potkanari.cz/

    potkánci jsou skvělá zvířátka, ale je třeba znát aspoň základy chovu ( jako ostatně u všech zvířat) a samotný potkan nemůže být šťastný ......

    jeden může (musí být) kŕeček nebo myší klouček, ale ne potkan.....
    2.4.2016 12:41Efča
    Pavli kam chodíš na ty kulisy - to je bomastická fotečka :-)

    Milovník potkanů by měl vědět, že potkánci musí být minimálně tři stejného pohlaví - mít jednoho je trestný čin poněvadž se jedná o skupinové zvíře které se nesmí chovat jednotlivě.

    Agneska -krátké co se dobře vyslovuje a nebo po někom - kamarádovi, známem, celebritě...
    2.4.2016 16:22Pavla
    Efča,tak třeba tento kulečníkový stůl jsem našla vyhozený u popelnic,je v pořádku,byl však jen s jednou koulí a bez tág.Tága jsem udělala slepením špejlí a zbytek koulí musím nějak vymyslet
    2.4.2016 17:21Vrabček
    Sankari: Pořád nic nevíme? ;-)
    2.4.2016 20:01Efča
    Pavli jsi šikovná a je vidět,že Ti to "pálí".Myslím, že by spousta Tvých foteček mohla vyjít jako pohlednice.Ovšem kdo by je vydal. Buď by bylo potřeba sehnat sponzora nebo si je vydat sama..
    - - - - -
    Sankari -nevíme, nevíme?Hlavně prosím Tě přísný zákaz mi je ukazovat jo??????
    - - - - -
    .. pardon Sankarko teprve koukám,že už jsou dva vrhy na světě :-).Tak to gratulujeme a já už tam na ty stránky nelezu :-) :-)
    2.4.2016 20:13Vrabček
    Efča, Sankari: A jooo, už to taky vidím ;-)
    2.4.2016 20:32Efča
    Vrabček - těšíš se těšíš co? .-) :-)
    3.4.2016 04:14Vrabček
    Efca: Spíš se modlim :-D
    3.4.2016 11:59johanka
    ted jsem se divala k Sankarce na ty tri polofinsky holky a jsou teda paradni:))
    deti budou urcite taky a jestli to bude navic rexaty a dumbaty, tak to taky nechci radeji videt :D
    velka klec je zlo!!!
    3.4.2016 12:33Efča
    Vrabček za co? Aby na tebe "zbylo" nebo máš vysněný nějaký znaky?

    johanaka to jsou sestřičky našeho Adámka- to jen abys věděla po kom jsou tak hezký :-)
    3.4.2016 13:12Vrabček
    Efča: obojí ;-)
    3.4.2016 14:37Efča
    Vrabček - no aby na tebe nezbylo z tolika miminek? :-)
    3.4.2016 14:39Vrabček
    Efča: Jak psala Sankarka, seznam čekatelů je dlouuuuhý ;-)
    3.4.2016 14:43Sankari
    Sice je seznam dlouhý, ale hlavně na strakáče. A jak to tak vypadá, zas jich tolik znakatých nebude.
    3.4.2016 14:59Efča
    ...ještěže se nehlásím....:-)
    - - - - -
    Sankarko a i chlapci už mají vybranou nějakou nevěstu?
    3.4.2016 16:15Sankari
    Efča: Zatím ne, ti si ještě chvíli počkají.
    3.4.2016 19:51Efča
    Sankarko - jo chlapci mají ještě čas :-). Já jen jestli už je třeba mezi chovatelkami zájem pokud se tedy budou moci ženit i s cizími slečnami.Nebo je máš jen pro své holčičky?
    3.4.2016 22:20vyhublik
    Ahoj, mam 3 potkany, ale byl jsem ted hodne mimo cr a nemel jsem sanci se o ne starat a tak jsem poveril svoji pritelkyni, jenze dneska jsem prijel domu a potkani hubeni tak, ze jim skoro leze pater.. dal jsem jim hned jidlo, skoro po trech tydnech vymenil podestylku, protoze se ji pritelkyne ani nedotkla, dal vodu, vycistil celou klec, mezi tim se dva se najedli krom jednoho, ten do ted sedi v rohu klece a nic.. Vubec nevim co mam delat, zitra jdu s nima k vetovi, jestli nemaji nejake parazity, kdyz byli v tak hnusne podestylce kde lezli i jakysi brouci. Ale chci se zeptat, cim nejak rychle nabrat vahu? nechci je ztratit, fakt mi na nich zalezi..
    4.4.2016 06:57Haňa
    vybublik: můžeš koupit nutridrink nebo Instantní dětské kaše - hipp,sunarka ( hami) v lékárně
    sunarka je prý výborna a chutná medová s oŕíšky, banánová, vanilková, dají se do ní pŕidat ovesné vločky...
    jinak skvělá je Calopet pasta - já ji mám od veta
    určitě nic nepokazíš kuŕecím vývarem se zeleninou ( nesolit), dělám z kuřecího skeletu, dám jim pak všechno....
    obilnininy asi teď ve formě vloček, jsou stravitelnější.....jinak těstoviny,rýže, vajíčko, kopec zeleniny....
    parazity mít nemusí, kdyby náhodou ano, nejlepší je Stroghold pro koťata ( vet), jedna ampulka stačí pro všechny, kapka za krk...
    horší ten klouček, co nežere.... to by nebylo dobré..... ale třeba mu jen přerostly zoubky.....
    - - - - -
    tomu, co nežere, bych zkusila dát aspoň vodu, něco slíznout z prstu - pribinák, jogurt, tvaroh, nabídla oŕíšek (??)
    otázkou je, co máš doma....

    pŕítelkyni komentovat nechci..... obrázek sis udělal sám....:-/
    moc držím potkánkům palce...
    - - - - -
    ... samozrejmě vyhublik....
    4.4.2016 10:50Marcie
    Lidicky, kolik stoji galastop? Nechce se mi volat veterinarovi kvuli takove blbine
    4.4.2016 11:36Sankari
    Galastop sol 15ml od 800,- Kč, 7ml od 400,- ml. To jsou přibližné ceny z VO, záleží na tom, kolik si který veterinář přirazí.
    4.4.2016 18:50Marcie
    Sankari: děkuji pekne
    4.4.2016 22:18Vrabček
    kdo je Eva Černá?
    4.4.2016 22:33vyhublik
    Haňa: Dekuji moc za rady, byli jsme dneska u toho veta, dostali jsme Stroghold a zbavujeme se parazitu, koupil jsem rovnou i ty detske kase, kluci mlsali jak o zivot. Prcek mel prerostle zoubky, ale jelikoz byl nejmladsi a taky i nejhubenejsi, nezvladl to.. Byl to fakt milacek, hrozne rad semnou koukal v noci na hokej a obcas utekl z klece aby si sedl na okno a pozoroval jak spim. Uz ted mi hrozne chybi.
    5.4.2016 10:32Haňa
    vyhublik: tak to je mi prcka líto ;-(, hrozný konec ......., podle toho, jak jsi psal, je s podivem, že to zvládli aspoň ti dva.....
    moc to nechápu, je mi jasné, že někdo se štítí potkanů tak, že je třeba nevyčistí a nepustí, ale že byli bez jídla...:-/ to je mazec.....
    myslím,že většina z nás neodjíždí bez spolehlivého opatrování na víc než víkend, měl jsi štěstí a hlavně oni měli štěstí, že se do toho nepřipletla nějaká ještě nějaká nemoc či nehoda....
    ale je fajn, že kloučci dlabou, teď už bude snad jen dobře ....:-)
    zas to s těmi kašemi nepřežeň ;-), jako základ potŕebují i směs zrní ( taky kvůli zoubkům), výborné jsou směsi z Rodentie....
    - - - - -
    .... tak se dnes koukám navečer na holky, jak to chodí v kleci a jsem překvapená, jak Bobule ( to flegmatické bilé obtloustlé a myslím, že skoro slepé stvoŕení) řádí.......;-)
    Asi vycítila přiležitost na změnu hierarchie.... trojice sestŕiček Od Pekelného strážce pomalu stárne, Bobulka má pŕece jen čtyŕi měsíce k dobru a Bobulka, která se vždycky tváŕila, že v kleci ani není, stále jen spala a jedla, dává o sobě notně znát.....
    na holky si zatím netroufá, i když je o hodně větší, ale pokusničky, které jsou poloviční, teda šikanuje fest...... dŕív ji sestŕičky "srovnaly"....... teď koukám, že se pokusničky musí o sebe postarat samy.....
    ještě, že jsou tak splachovací a že jsou dvě...... Bobulka je se svou dvojnásobnou váhou jako tank....a je pěkně "vyčůraná";-) .nikdy bych to do ní neŕekla, že je něčeho takového schopna. Natlačí holky někam do kouta a dá jim to "vyžrat".
    Jako maličké jí dávala Zituška moc a moc na frak a tak teď to konečně asi trochu vrací.....
    potvůrka ... jako u lidí, někdo se povznese a někdo ne.......
    jen aby taková nebyla, až budou někdy mimča.....
    - - - - -
    ... ale i když je dávno z holek největší, je to stále naše "Maličká...".
    Jsem moc ráda, že se konečně trochu rozhýbala a že je vidět, že život těší...:-)
    Vycházkám ani mazlení nikdy moc nedala, někam zalezla a nebo se plížila kolem zdí a nebo vyjídala holkám zásoby a teď má ( konečně ;-)) povyražení.....
    Pokusničky samozřejmě pískají, ale taky už to nejsou žádné křehotinky a to přetláčení k potkanímu životu patří.....
    Bobulka se vždycky holek bála, nikdy jsem ji jako dospělou neviděla na zádech ( ó ta potupa) a přítomnost mladších holek ji očividně psychicky i fyzicky prospívá....
    Starší černá polovina klece ( tři moje milované černé sestřicky) je už víc v klidu a užívá si pohody a mladší bílá polovina ( tři albínky) lítají po kleci....;-)
    Aspoň se doma navečer nenudíme ......
    5.4.2016 19:38Efča
    Hani- krásný román :-).
    A co morčáček ?
    5.4.2016 21:47Haňa
    Efča: nj, romány o těch, co milujeme, se píší dobře :-)

    náš nový morčík Toník se má snad fajn, jen si trochu stěžuje, že zatím bydlí sám.....:-/
    Nedělám si iluze, že by o pubertálního kloučka byl zájem, morčátek je jako potkánků všude plno....
    a tak vypadá to, že nezůstane kloučkem a pak se připojí k mým dvěma holkám....
    sice prostor nic moc, ale ani morče není rádo samo......
    a v létě je pouštím na balkon a jinak aspoň občas po kuchyni. jsou to relativně nenáročná zvíŕátka.
    první holčičku si pŕála dcera, druhou jsme poŕídili, že morče nemá být samo a teď jsem před Velikonocemi Toníka "odlovila" na poli ještě s dvěma ( asi ) brášky. ty si vzala ( naštěstí!!) známá pejskaŕka.
    bohužel to byli všichni kluci, jinak bych si samozřejmě nechala holku a nemusela nic řešit.....
    někomu asi překáželi...... příroda by si s nimi poradila hodně rychle....:-/
    6.4.2016 21:21johanka
    Vrabcek - Evca Cerna je moje Fb kamaradka, ktera miluje potkany a pomaha, jak to jde.. ted napriklad pomahala odchovavat vrh adopcatek z Amour de Rat
    proc? klidne i do SZ..
    7.4.2016 20:57Efča
    Hani to ráda slyším,že se všem daří pěkně.
    - - - - -
    Jééé Sankarko to je krasavečků. U mě by vyhrála asi Britney.:-)
    7.4.2016 21:54Sankari
    Efča: No jo, Britney je nejhezčí, ale Míša už na ni čeká dlouho, tak jsem překonala nutkání.
    7.4.2016 22:02Efča
    No mě to bylo divný, že bys ji dala a zejména když je jedna taková.Ale budou další :-).Míša má štěstí.
    - - - - -
    Tak to víš, že já mám "úchylku" na znakáčky a taky na vše co je v černobílé nebo bíločerné.Ale je fakt, že bych příště taky chtěla mít nějakého zlaťáčka,nejlépe znakatého a tmavookého :-).Ale to až se mi uvolní dvě místa.Což ještě dlouho nebude.
    Všem posílám pusénky
    8.4.2016 13:48Sankari
    Efča: Jeden chlapeček se moc povedl, krásné strakatý a ještě má na hlavě srdíčko :-)
    http://www.kralici.cz/potkani/alba.asp?a=10230
    8.4.2016 16:59Haňa
    Sankari: nádhernej ...... a už máš pro něj jméno? něco jako Láska? Srdce? jsem zvědavá.....:-)
    8.4.2016 17:07Markel
    Haňa: Na C, tak treba Core :)
    8.4.2016 17:25Haňa
    sankari: nj, na C se "srdcová" či "lásková" vymýšlejí těžce ;-)
    a necháš si ho?? ;-)
    8.4.2016 17:30Sankari
    Přemýšlela jsem nad Courage (odvaha).
    8.4.2016 17:34Markel
    Sankari: Vem kuráž a nech si ho :D
    8.4.2016 17:39Haňa
    sankari; no ja nwm,odvaha je moc pěkné jméno, ale dcerka si to hned přeonačila na lehkou děvu :-D :-D
    8.4.2016 17:53Markel
    Haňa: Ne, curva je je křivka italsky :D
    8.4.2016 18:10Marcie
    Merkel: Curva uz byla. Tu mela Utahraptor :-)
    8.4.2016 18:16Markel
    Marcie: No, jak originální :)
    8.4.2016 18:47Vrabček
    Sankari: Těším se na fotky zbylých miminek :-)
    8.4.2016 18:50Markel
    Vrabcek: hehe,to my vseci :)
    8.4.2016 19:24Haňa
    dcera myslela "coura" ge :-D
    - - - - -
    ale mně se to líbí, klouček pŕece nemůže být lehká děva :-)
    a co "courageous heart" ??
    stejně obdivuji některé chovatele, ono vymyslet tolik jmen pro tolik maličkých a aby to nebylo ůplně páté přes deváté a mělo to nějakou formu..... no, klobouk dolů .....
    8.4.2016 19:33Efča
    Sankarko no fůůůůj ten je krásnej:-)
    Ne ne musím odolat - 5 je na tu klec maximum...
    - - - - -
    ...třeba až pak jeho vnoučka...
    8.4.2016 19:39Haňa
    Efča: ty si tedy zamlouváš hóoódně dopředu ;-) ;-)
    8.4.2016 20:06Sankari
    Tak tedy první fotka vrhu D3 po naší Wilsonce.
    http://www.kralici.cz/potkani/alba.asp?a=10231
    8.4.2016 20:17Markel
    Sankari: aje... :D :D
    8.4.2016 20:40Efča
    Hani - no to jóóó :-)

    Sankarko - tak třeba Crazy Love :-) nebo Crazy Heart
    - - - - -
    Markel - jakýpak aje....:-) :-)
    - - - - -
    A kruci -vidím vraníka s blazedem a další strakáčky.....
    8.4.2016 20:48Sankari
    Markel: Žádný aje :-) Vrh C3 je tady:
    http://www.kralici.cz/potkani/alba.asp?a=10232

    Efča: Jméno bude až podle toho, jestli ho bude chtít Blanka za krytí nebo zůstane doma. Nemohla jsi napsat jen jeden nápad? Co mi to děláš?
    8.4.2016 20:58Efča
    Jéééžišimarjáááá- tak to nechci vidět až budou mít C+D jednotlivé fotečky,to si ruce uhryžu abych nesahala na klávesnici..

    Sankarko českýho mě nic nenapadlo :-)
    - - - - -
    ... a na to že neumím anglicky tak dobrý ne? :-) :-)
    8.4.2016 21:02Sankari
    Efča: Výborný.

    Tak skořičáků se ti zachtělo? :-)
    8.4.2016 21:17Efča
    uuuáááááá
    - - - - -
    Mám plno mám plno mám plno......
    Však ještě za rok dva nějací budou potomečci...
    - - - - -
    No na C můžeš mít třeba Carlos, Caramel, Cantilena,Carmen,Camill,Cascada...
    - - - - -
    ... no to mi připomělo jak jsem se vloni nařehtala - jeden dostihový hřebec se jmenuje Dudlik
    - - - - -
    ...já si počkám na nějaký Háčko a budu mít Heřmana a bych mu mohla říkat Heřmánku. A je slíbený Alánek na počest té Alenky...
    8.4.2016 21:35Sankari
    Efča: To doufám, že budou :-)
    - - - - -
    Když už jsem měla v ruce foťák, ještě jsem přidala pár obrázků adopčátek. Jsou to opravdoví pekelníci, chvíli nepostojí.
    http://www.kralici.cz/potkani/alba.asp?a=10214
    8.4.2016 21:50Efča
    Šikovná Maceška -ti tedy povyrostli.. :-)
    8.4.2016 21:56Sankari
    Efča: Starala se opravdu vzorně. U nás ale nakonec nezůstane, půjde s jednou dcerou ke slečně, která s ní bude mít trpělivost. Pořád je divoká a musí se na ni pomalu a opatrně.
    8.4.2016 21:57Markel
    By me zajimalo,jestli Sankarivubec dava inzeraty... :D
    8.4.2016 22:04Sankari
    Markel: Nedávám. :-)
    8.4.2016 22:08Haňa
    Markel: :-D :-D

    Sankari: jj, i na těch fotkách je vidět, jaký jsou pekelníčci šídla ;-), ta "sputniková" fotka je super, jen uši....
    8.4.2016 22:21Markel
    Sem si myslela. Posahanejch jako ja je jeste dostatek. Si kompenzuju,co mi rodice jeste nedavno zakazovali. Zaclo to u morcete,pokracovalo potkany,chlapem,psem. A uz jsme velka rodina :D
    8.4.2016 23:31Vrabček
    škoda, že tu není možnost smajlíku se srdíčky místo očí, Déčka jsou dokonalá! :-)
    8.4.2016 23:41johanka
    Sankari: krasni:) vsichni jsou zadani, doufam :))
    8.4.2016 23:41Vrabček
    johanka: Já doufám, že ne :-D
    9.4.2016 10:15Efča
    Sankari - to je bezvadný, že se Maceška bude mít dobře.Škoda, že jsem zrušila holčičky,jinak bych si ji klisně vzala taky,u mě není nutnost muchlání :-)

    Markel - Sankarka nemá zapotřebí dávat inzeráty, ji lidičky "urvou ruce" i bez ní. :)
    9.4.2016 10:49Sankari
    Samiček je jako vždy málo, opět budu muset někoho zklamat. :-(
    9.4.2016 11:04Vrabček
    Sankari: Ale jsem ráda, že se Ti nakonec strakáčci povedli. Že takové krásné maminky mají i stejně krásně strakatá miminka = v budoucnu bude více a více miminek-strakáčků (snad) ;-)
    9.4.2016 11:22Efča
    Vrabček - ano ano potřebujeme více a více strakáčků :-)
    9.4.2016 11:23Markel
    Efča: Však já vím, to je jasné. :)
    9.4.2016 11:29Efča
    Sankarko a z těch dalších vrhů po Ratsiankovi taky budou nějací potomci?
    - - - - -
    Markel - já mám trošku štěstí, že už "jdu jen po samečcích" :-) a tak mám větší šanci, že na mě nějaký zůstane.
    Já samičky zrušila kvůli nádorkům - s těmi změnami v práci mám čím dál méně času s nimi jezdit na operace i když veta mám zkušeného,ale musím dojíždět a stíhat to z práce coý je docela hustý...no i s klučkem se občas musí,ale to není tak často. U holčiček je téměř jisté,že tam časem budu muset....
    - - - - -
    ...i když jak jsem si nikdy nemohla vybrat zda jen kluky nebo jen holky...spíš bych tíhla k holčičkám :-) ale toto rozhodlo...
    9.4.2016 14:54Markel
    Efca: Samci jsou strasni smradolini... :D Ale treba casem..

    Asi uz mam vybrano, jestli s tim bude Sankarka souhlasit ovsem...
    9.4.2016 21:51Tarbo
    Markel - To teda nejsou :D
    9.4.2016 21:58markel
    Tarbo: kazdy to ''vnimame'' jinak,ze... :D
    9.4.2016 22:53Efča
    Markel - no co bys čekala od "chlapů"
    10.4.2016 11:48Ptáková
    Tak kdyby člověk podlehl stereotypnímu uvažování, tak by od "chlapů" čekal třeba poházené ponožky, sáčky od brambůrků, vylehávání před televizí i Ligy mistrů... ale tohle ta naše zlatíčka ušatá přece nedělají, tak proč je takto shazovat? :)) Proti tomu je výměna podestýlky ráj na zemi, tož buďme fér (a to jsem též příznivcem a správcem výhradně dámské posádky).
    10.4.2016 14:27Radek K.
    Zdravím,
    mám doma menší chov potkanů (asi 40ks), předem se přiznám, že nejsem mazlíčkář, ale chovám potkany jako potravu pro hady, či velké ještěry, snažím se jim ale i tak dopřát nadstandardní podmínky. (chovné samice mají mezi porody pauzu, mají dostatek prostoru a dá se říct, že i kvalitnější krmení) Co mám tedy za problém? No dcera si jednoho potkana ochočila a on má bouličku na zádech a na ní stroupek. Nevíte jak to vyléčit? Případně zda by si s tím veterinář poradil, nebo to nemá cenu? Normálně takové potkany zkrmím a neřeším to, ale dcera ho nechce dát. Je to samice, odhadem půl roku stará.
    10.4.2016 14:57Sankari
    Radek: Asi se jedná o absces. Navlhčete stroupek navlhčenou vatičkou a po změkčení vymáčkněte hnis. Ránu pak vydezinfikujte a udržujte otevřenou, dokud se hnis nepřestane dělat.
    10.4.2016 15:36Vrabček
    jůůů, Sankarka už má jednotlivé fotky vrhu C :-) a koukám, že jméno Crazy heart to vyhrálo ;-)
    10.4.2016 15:46Efča
    Ptáková - ano máš pravdu otevřela jsi mi oči :-) a chlapům od potkánků se tímto omlouvám :-) :-)
    - - - - -
    ...vůbec jsem se na Céčka nedívala a vůbec se mi žádný nelíbí :-)
    10.4.2016 15:49Sankari
    Vrabček: Přiznávám, že jsem už začala fotit i vrh D, ale psi na mne smutně koukají, že místo nich se starám od rána o potkany, musím se taky trochu věnovat jim. Tak snad stihnu zítra.
    - - - - -
    Efča: Ve vrhu D jsou taky krasavci, připrav si brindáček :-)
    - - - - -
    Ale fuj. Bryndák, samozřejmě :-)
    10.4.2016 16:23Efča
    Sankari - o jéééé raději plínku.....
    - - - - -
    ... myslím, že některý by se měl pojmenovat po paničce - Dobrý démon...
    - - - - -
    ..protože Sankarka je pěkná ďáblička když nám předvádí to co předvádí :-) :-)
    - - - - -
    .. a při tom je to tak hodná holka...:-)
    10.4.2016 16:31Vrabček
    já se těším na Déčka :-)
    10.4.2016 16:56Efča
    Vrabček - jen se těš...:-) Budeš si brát?
    10.4.2016 17:03Vrabček
    Efča: Spíš ne, nezbyde :-)
    10.4.2016 17:10Markel
    A my mame dve :) B i C :) sestrenky, hec. :P Diky,Sankarko.
    10.4.2016 17:57Vrabček
    Markel: Závidím :-)
    10.4.2016 19:06Sankari
    Vrabček: Uvidíme, kolik zájemců z dřívějška odpadne.
    10.4.2016 19:16Vrabček
    Sankari: Tak doufám, že někdo už odpadl :-D
    - - - - -
    předpokládám, že holčiček je standardně méně :-d
    10.4.2016 19:49Markel
    Hehee, ja uz Sankarce rikala, ze chci mlade po W hned, co se Wecka narodila. Ale to asi ani nepamatuje... Jsem chtela strakatou a budu mit dve nestrakaty, to vypada :D, teda nest.hooded nepocitam :D.
    http://www.potkan-sankari.wbs.cz/Mladata-k-odberu.html Vsechny holky, (dobre, i kluci) krasny! Nevahejte :D
    10.4.2016 20:25Efča
    Vrabček - třeba zbyde :-)
    10.4.2016 20:28Pavla
    Omlouvám se za raport.Admin ať promine. Zpráva z tisku :-) Ivánek sice na stupních vítězů nebyl,i přesto jsem ráda za těch 93,5 bodů.Pohár nedostal od Z.O.chovatelů,dostal ho od Hry a titul zní Největší showman Můj šoumen na For Petsu-neustále si chtěl povídat zřejmě se sousedkou.Musela jsem se smát-škoda že jsem to nenatočila-Ivouš měl puštěnou audioterapii a chvilku inhaloval kapičky od Michal Babka.Chvíli na to si stáhnul sluchátko níž,otočil se směrem k sousedce a v rytmu audioterapie se začal pohupovat v bocích-fakt jsem nemohla.Odpoledne neustále stěhoval květináč s osením,který jsem mu koupila na podporu útulku pro kočičky.Byl nejvíce hlazené morče od návštěvníků a vůbec mu to nevadilo,naopak k nim natahoval hlavičku.Titul Největšího showmana si právem zaslouží
    No a ti dva,myslím tím Princeznu a Ivouše,se neustále hádají při cestování o klokanku,Dneska se mi do klokanky nacpali oba.A to bylo během hodinové jízdy busem hádání,hlavně ze strany Ivouše Ještě poznámka k For Petsu.Včera tam bylo narváno.Plno milovníků zvířátek,každý se rozplýval nad kočičkami,pejskami,králíky a jinými,ale hodně hlavně žen mělo oblečení doplněné různými pravými kožešinami:-(
    10.4.2016 21:29Efča
    Pavli moc hezky se to četlo Ivánek je prostě jedinečný :-). A šoumenství má v krvi a když ho navíc panička podporuje tak to nemůže dopadnout jinak než skvěle :-).
    Myslíš,že to byly pravé kožešiny, dnes už se dělajé kvalitní imitace..No na druhou stranu možná chodí obdivovat kočičky, pejsky ,morčátka a jiné milláčky ,ale ti kožešinoví pro ně asi živé bytosti nejsou...
    11.4.2016 12:27Markel
    Ale prosim vas. Vy, vsichni milovnici zviratek... Kolik z vas neji maso a zivocisne produkty a nepouziva zivocisne produkty? Nebudu rypat, ale tryzneni hospodarskych zvirat je uplne stejne jako tech kozesinovych. Takze asi tak. Ja se omlouvam, nerada na toto tema vubec diskutuji, to byla pouze poznamka k zamysleni se. Pokud by to nekoho vice zajimalo, podiskutujeme v soukromych zpravach. Diky za pochopeni.
    11.4.2016 16:59Efča
    Markel - no jo to je pravda,ale maso je svým způsobem nutné je to jídlo.Asi tak - když porazíš kravku tak ji celou zužitkuješ - maso, kůži...ap. ale kožešinový zvířata se chovají pouze pro kožešiny a ty lze dnes nahradit jiným materiálem.
    Spíš by se mělo něco dělat s podmínkama ve kterých ta zvířata žijí.
    11.4.2016 17:30Athe
    Efča: Žít v představě, že zabitá hospodářská zvířata se celá zužitkují, je šíleně naivní. To by se nesmělo vším tak plýtvat, takhle se toho vyhodí možná víc, než se ve výsledku sní. A že je nutné taky není pravda. Ale o tom se tu dohadovat nebudu. Diskuze na tohle téma akorát všude a vždycky končí tak, že se všichni poštěkaj a o to opravdu upřímně nestojím.
    11.4.2016 18:03Marcie
    Problém není v tom, že zvířata slouží i jako potrava a zdroj dalších produktů, problém je v tom, že se lidi k nim chovají jako hovada a plýtvá se úplně všemi zdroji, tedy i jídlem. Lidi si neváží toho co maji. To je problém.
    11.4.2016 19:25anonymka002
    Ahoj,dnes jsem si pořídila potkana. Normálně jsem jí dala do klece a ona si vlezla do rohu a tam je, nežere ,nepije. Je to tím že si musí zvyknout ?
    11.4.2016 19:42Efča
    Athe - ne ne já se štěkat nemíním,no pravda, ono se dnes plýtvá vším--- častokrát si říkám,že babička od B. Němcové se musí v hrobě obracet když to vidí - ta by pro pírko i přes plot přelezla....Co obracet ta tam musí rotovat...
    - - - - -
    Marcie- tak tak..
    - - - - -
    anonymka - kolik máš těch potkanů a odkud?
    11.4.2016 19:46Haňa
    anonymka002: ahoj, potřebuje čas, aby si zvykla.. Nachystej jí krmení a pití někam poblíž a udělej to tak, aby Ty jsi ráno viděla, jestli něco sežrala. možna si dá až v noci, v klidu....
    pokud ji máš ze zverimexu, pak není vůbec zvyklá na lidi a hlavně potkanci MUSEJÍ být minimalně DVA!!! ( stejného pohlaví!!) Tvoje potkanka musí být vyplašená už z toho že je SAMA....:-( a navíc v neznamém prostředí.......
    jinak i moje vymazlené ochočené holčičky z chovné stanice strávily první noc "v zachodě" na dně klece a měly strach z neznamého prostředí ( a to bylyl dvě a tulily se k sobě)
    zvykne si, ale potřebuje co nejdŕív kamošku .....;-)
    špatně by ale bylo, pokud by se choulila v rohu naježená, apatická, pšíkala nebo vrkala a nebo by ráno nebylo NIC ujedeno....
    11.4.2016 19:58Markel
    Anonymka: nejspis chce cas. Nech ji/ho v klidu,at se rozkouka. Ze zverimexu? Snad je zdravy. A neni to nakryta holka...V noci se naji a napije. Urcite bude chtit spolecnika.
    - - - - -
    Efca: Mas zkreslene predstavy o chovu hosp.zvirat stejne jako vetsina populace. Treba pro ''vyrobu'' vajec jsou drceni maly kohoutci,protoze z nich nosnice nebudou,ze... atd atd atd... ja pise Athe,takove diskuze nikam nevedou a uz jsem poucena nikoho nepoucovat.
    - - - - -
    Tedy kdo chce,hleda si informace sam. Je spousta literatury,dokumentarnich filmu... nutne nemusi byt vsichni vegani,ale pokud ma nekdo moc rad zvirata,vetsinou se po poznani reality k tomu uchyli... je to kazdyho vec,to he fakt
    - - - - -
    * je fakt. Pardon,blbne mi mobil.
    11.4.2016 20:00Efča
    Markel- něco vím, mnoho nevím a iluze si nedělám.Ale tady to nevyřešíme...na to jsme moc malí páni.

    Taže zpět k myšounům - u nás nic nového :-)
    11.4.2016 20:02Markel
    * malí kohoutci, teď nevim í/ý achjo,pardon
    - - - - -
    Efca: spotrebitel je ten nejvetsi pan,to pozor. Mluvis jak moje mamka,co si hladila a muchlala se s brachovymi kozami na zahrade a pak se cpala pred televizi jejich masem... no jo.. to spinavou praci odvedl nekdo jiny totiz. Mnam.
    11.4.2016 20:25Athe
    Efča: Já teď u Batmana zaregistrovala, že mi občas ze spaní jaksi "povídá". Vůbec nevím proč to dělá. Nejdřív jsem se bála, že mu něco je, ale jinak se chová úplně normálně jako vždycky. Nastydlý není, je čilý a jiné změny jsem na něm vážně nezpozorovala. Jen posledních několik dní poslouchám takové zvláštní brebtání. Není to pokvikávání, když se fackujou a jeden skončí na zádech a piští. Nezní to tak, že by ho něco bolelo. Jak se to začalo ozývat, chvíli mi trvalo přijít na to, co se děje... a pak jsem zjistila, že to jde od Batmana, když spí ve sputniku. Vzbudila jsem ho a on na mě vykoukl a ještě chvíli takhle "povídal", než se přihnal druhej sviňák, naknedlil se k němu a pak už byl klid. Ale další den to dělal zas. Hlavně nevím, co za tím hledat.

    Nemáte někdo zkušenosti s něčím podobným?
    11.4.2016 20:26Marcie
    Markel: můžu se zeptat na tvou profesi?
    11.4.2016 20:40Markel
    Marcie: Ale ano. Studentka a matka.
    11.4.2016 20:41Efča
    Athe - možná kecá ze spaní :-)
    11.4.2016 20:46Athe
    Efča: mě to dost zaskočilo, protože tohle prostě od žádného svého zvířete neznám. Je to takový až zpěvavý... Jak kdyby se mi ve spánku měnil v andulku nebo co. :D
    11.4.2016 20:48Markel
    Athe: Nas andulak napodobuje morcata velmi verohodne.. ne, to s tim nesouvisi :D mimo misu.
    11.4.2016 20:52Athe
    Markel: Naše korely zase napodobovaly mobily. Tehdy byly ještě takové ty tlačítkové cihly, co když se na nich psalo, tak hrozně hlasitě cvakaly a po čase jsi nepoznala, jestli vedle v místnosti někdo píše smsku nebo korely blbnou. A pak začaly napodobovat i vyzvánění. :D
    Ale to jsou papoušci. Potkani nezpívaj! Proč ten můj jo? :D :D
    11.4.2016 20:55Marcie
    Markel: zajímavé. Profese matka :-D A co studujes?
    11.4.2016 21:06Markel
    Marcie: Tak profese či studium nesouvisí s tím, co tu píšu. To je jen popis reality. Žádná zemědělka ani veterina to u mě není. Ale hudba.
    11.4.2016 21:22Efča
    Athe - u nás spí potichu, nevím co by to bylo, musela bych to slyšet na "vlastní uši".Takto těžko hodnotit.
    - - - - -
    No o některých ptácích je známo,že znamenitě napodobují zvuky a nemusí to být jen papoušci nebo krkavcovití.
    Kdysi byl dokument a mimo jiné tam byl i lyroschvost-napodoboval veškeré zvuky ze svého okolí - motorovou pilu, dokonce i spoušť foťáku a převíjení filmu a bomba byla,že napodobil i samečka jiného ptáka a přilákal tím samičku toho druhu...
    12.4.2016 06:30Vrabček
    Takže mám favorita a tím je holčička D6 :-D krásná fufí ;-)
    12.4.2016 11:48Markel
    Vrabček: Sankari ti napsala rezervaci na kluka, heheeee :D :D
    12.4.2016 12:55Sankari
    Né, to byl jen omyl :-)
    12.4.2016 14:11Markel
    Tolik mimin, kdo se v tom má vyznat, že jo :D
    12.4.2016 20:03Efča
    Vrabček - u mě by zvítězili kdybych mohla - Britney, Crazy Heart,Coudy a všichni skořicoví, Celesta a D 7,8 u chlapců a u holčiček D 3,6,7. :-)
    Tak si poslintávám...
    12.4.2016 20:53johanka
    tady je zas naslintano:)))
    12.4.2016 21:06Efča
    johanka a čemu se divíš??? :-)
    - - - - -
    Olinka nám povinně koupí bryndáčky..
    12.4.2016 21:16johanka
    a kdo psal, ze se divim?:)) ja to chapu:) taky jsem se divala..
    12.4.2016 21:48Markel
    Mam tu hodne bryndacku,kdyby nekdo potreboval... zrovna rostou zuby :D
    12.4.2016 22:26Vrabček
    tak jsem si právě všimla, že naše modelka Lízinka má na jedné straně pár míst s lysinkami v srsti. Je to na straně, kde měla v únoru operaci nádorku mléčné žlázy (a jako okolo ní pár místeček), ale rána už zarostla a je krásně zahojená. Není tam náznak stroupků, tak nevím, co si o tom myslet. Druhá potkanka má srst krásnou, bez lysinek. Nevíte někdo, co by to mohlo být? Třeba se víc čistila a vyškubala si jí? Vypadají doslova jak oholená ta místa :-D
    - - - - -
    Hmmm, asi to bude pozůstatek po bitce. Na jedné straně klece byla uplne odhrnuta podestýlka a domeček byl také posunutý. Budu ji sledovat ;-) Dobrou :-)
    13.4.2016 15:58Efča
    Markel mám obavy že tyto bryndáčky by nám nestačily :-)

    johanka - taky sis poslintala monitor?
    13.4.2016 16:52Markel
    Efca: no maj nepropustou vrstvu k tomu :D
    13.4.2016 19:33Efča
    Markel to je od nich milé :-) a jsou dostatečně velké?
    13.4.2016 20:17Markel
    Ano ano. Mam tu i na vetsi deti :)
    14.4.2016 19:22Athe
    Mně hrábne... Už mám zase problémy se Sheldonem. Když byl maličký, přinesla jsem ho už pořádně nastydlého, uspleného, ukašlaného... Z toho se ho povedlo dostat, ale celou dobu se mu pak pšikání vracelo, ať jsem dělala, co jsem dělala.
    Dneska jsem si ale všimla, že má problémy s čůráním. Byl zvyklý chodit na jedno místo, ale dneska neustále všude učurává a jen ze sebe něco dostane, potichu vykvikne a hned se začne čistit. Určitě to není tím, že by mu vadilo něco z vnějšku, protože na pohled je vše v pohodě, krev v moči taky nemá. K tomu jsem ho taky dneska už slyšela jakoby zakašlat. Určitě to budeme řešit veterinou. Jen by mě zajímalo, jestli tu není někdo, kdo už si tohle zažil a mohl by mi teda aspoň přiblížit, jak se léčilo a jestli úspěšně? Děkuju.
    14.4.2016 19:27Efča
    Athe - nemůže mít zánět močáčku?Nebo se mrkni jeslti tam nemá špunt který by mu překážel v čůráníčku.

    Markel - zatím dobrý už to slintání ustalo prozatím...
    14.4.2016 19:36Athe
    Efča: Nic, co by mu překáželo jsem právě nenašla. On i loužičky dělá, ale jen maličkaté, prostě pořád chodí, je vidět, že to zkouší, ale jen si trochu učurne, tak hned kvikne a popobíhá dál. Zánět močáku mě právě taky napadl. Asi si dovedeš představit, jak jsem z takový vidiny "nadšená". Už je to docela staroušek, v druhé polovině května jsou mu dva roky. Jen jsem tak trochu naivně doufala, že to stáří s sebou sice přinese viditelný změny, ale ne až takový zdravotní problémy. I ten absces se i přes antibiotika léčil nějak blbě dlouho (dávala se pak ještě další atb, protože první úplně nezabrala) a malá boulička mu tam stejně zůstala, takže předpokládám, že se ta potvora chystá vrátit.
    14.4.2016 20:51Haňa
    athe: taky to vidím jako zánět močáku...:-( s veterinou vůbec neotálej...
    14.4.2016 21:18Efča
    Athe - to je těžko říci - možností je více.V tom lepším případě by to byl ten močáček,ale mohlo by se třeba i jednat o nějaký nádor...ale to je jen odhad. V každém případě ho to zřejmě bolí a tak je potřeba mu dát léky a asi ATB.Jak píše Haňa na veterinu už bylo včera pozdě pokud má bolesti..A močáček se dá snadno přeléčit ATB .Pokud se to léčí pozdě nebo se nedoléčí může to pak být chronické.
    14.4.2016 21:49Haňa
    ...chronické a nebo konečná......
    ale snad bude zas dobŕe ....
    15.4.2016 18:06Athe
    Tak máme atb na 9dní na ráno a večer. Za týden na kontrolu i s močí. By mě zajímalo, jak ho donutím udělat takovou loužičku, ze který něco bude a někde, kde to budu moct natáhnout do stříkačky. Až na to, co dělal teď kvůli bolestem, jinam než do podestýlky prostě nejde.
    15.4.2016 19:08Sankari
    Athe: Zkus ho dát před odběrem do prázdné přepravky, bez podestýlky.
    15.4.2016 19:29Efča
    Hani nestraš,snad to ATB spraví
    15.4.2016 19:50Haňa
    Efča: však jo :-), jak už má atb, je o velký kus blíž k uzdravení....držíme palce! ;-?
    15.4.2016 20:07Athe
    Sankari: Zkusím, snad budu mít úspěch. :)

    Efča, Haňa: Já věřím, že to zvládne. On je to jinak pořád celkem divočák a i když si teda rozhodně libuje ve spaní v posteli, často tam vydrží i celou noc, a celkově nejoblíbenější sport je jednoznačně gaučink, když ho to popadne, pořád hopsá a poletuje jako blázen. I na tu postel si pořád dovede vyskočit sám. Takže vůli pořád má. Horší by bylo, kdyby se sám rozhodl to vzdát, to už pak nepomůže nic.

    Jinak jsem při té příležitosti, když už tu sedím, přidala aktuální fotky kluků a rovnou hodila i albíčko s myškama. :)
    http://www.kralici.cz/potkani/alba.asp?a=10233 http://www.kralici.cz/potkani/alba.asp?a=10234
    15.4.2016 20:53Tarbo
    Naši myšáci vyvolávají duchy zemřelých, použili k tomu dotykovou lampičku a dělaj seance :D http://img.kralici.com/potkani/alba/08d3656fc4ce10e10258.jpg
    15.4.2016 21:00Efča
    Athe - držíme mooocinky pěstičky aby byl chlapeček brzy v pořádku. Fotečky luxusní :-)
    - - - - -
    Tarbo a zjevil se jim někdo?
    15.4.2016 21:04Tarbo
    Efča- to nevim, ale podělali z toho prostěradlo :D Takže asi jo :D
    15.4.2016 21:20Athe
    Tarbo: A myš je bezdrátová? :D Mně už jich několik takhle vyrobili, že radši myš i sluchátka mám radši bezdrátový. Začalo mi to trochu lézt do peněz. :D A mohla jsem dělat cokoli, vždycky se nakonec stala nějaká "nehoda", kdy se mi k tomu ty potvory dostaly. Buď mou vlastní vinou nebo svou vychcaností. :D
    Mimochodem, předpokládám, že ta klobása tam je taky myšák :D Musím se přiznat, že nejdřív jsem ho ani nezaregistrovala. Teprv až na několikátý pohled se mi povedlo zachytit, že tam je ještě další. A doufám, že jsem ho chudáka neurazila nebo snad tebe. Oni jsou i naháči hrozně roztomilí, sama bych jednou jednoho taky chtěla. Jen pro mě jsou to prostě klobásy. :D
    15.4.2016 21:27Efča
    Tarbo - o jééééé to muselo být veselé :-)
    - - - - -
    Athe - tak klobásky jo ? :-) :-)
    No abych se přiznala já jsem na chuť naháčkům nějak nepřišla,ale je fakt, že jsem ho měla v ruce a je do ruky velmi příjemný.
    15.4.2016 21:33Athe
    Efča: Já měla nahaté morče. Takový černý hrošík to byl. A jak hřál. Jen když ho chtěl člověk tak nějak poňuchat, jako je běžné u chlupáčů, bylo to takový divný. :D
    15.4.2016 23:09Vrabček
    Céčka koukají, juuuui
    16.4.2016 08:17Efča
    Athe - jo takové jsem viděla na výstavě a vypadalo jako kožený :-)

    Ježci zřejmě taky chtějí jít s módou - včera ukazovali v televizi nahatou ježečku-bez nejen bodlin ,ale i bez srsti. Vypadala prčovně a samozřejmě zůstane doživotně v záchranné stanici.

    Vrabček - a tak už máš vybráno?
    16.4.2016 10:29Athe
    Efča: Ono vlastně jakoby kožený je, žejo, když se nad tím zamyslíš. :D
    16.4.2016 13:11Tarbo
    Athe : Jo, bezdrátová :) A ta klobása je náš pán Ošklivka Betty od Potkanviv- je to sphynx patchwork :) http://www.kralici.cz/potkani/alba.asp?a=10215 A je hnusnej, ne že ne - proto se tak jmenuje :D
    - - - - -
    Efča - oni naháčci jsou i povahově úplně jiný než chlupáčci, ale je to moje srdcovka, mám ráda ošklivoučký skřítečky :D
    - - - - -
    Apropo- sháním teď fuzzíka :)
    16.4.2016 14:47Efča
    Athe - :-) no to jo s tím se dá souhlasit,ale ono asi bylo něčím nakrémovaný tak vypadalo velmi zajímavě.Já něvím k čemu bych to přirovnala...

    Tarbo - aha vidíš to mě nenapadlo že by byli rozdílní v povaze . A jak se to projevuje?
    16.4.2016 14:52Athe
    Tarbo: Na třetí fotce odzadu je to takovej roztomilej skříteček... Ale hned na té po ní už je to teda docela hnusáček. :D Tak mě napadlo, že kdybys nějakému neznalému člověku řekla, že má nějakou smtelnou nemoc přesnosnou na lidi, jen by se za tou osobou zaprášilo a už bys ji asi nikdy neviděla. Dobrej odpuzovač nezvaných hostů. :D
    16.4.2016 16:34Raven
    Zdravím, sháním kontakty na organizátory výstav v Praze. Nemáte někdo? Díky :)
    16.4.2016 20:08Athe
    Tak to zatím se Sheldonem vypadá dobře. Už se mi nesnaží čůrat všude po podlaze a chodí zase do záchůdku a ani už mi tu nebrečí. Před chvílí jsem dávala třetí prášek (respektive třetí část tabletky) a slupl ho dokonce jen tak, ani jsem ho nemusela tajně schovávat do něčeho, v čem by to nepoznal. Tak doufám, že se mi uzdraví úplně a za týden z veteriny budeme odcházet bez další zásoby prášků a v pohodě.
    - - - - -
    Efča: Jo, nakrémovaný asi bylo. Ona se nahatá morčata mají mazat, aby neměla moc suchou kůži. Vím, že někteří zase říkají, že je to zbytečné, ale já toho svého mazala kokosákem a byl jak dětská prdýlka. :D Jedna známá, co měla taky skinničku ji nemazala a přišla mi taková šupinkatá... No, můj Jonáš byl prostě v lepším stavu. :D
    16.4.2016 20:31tarbo
    Efča : možná se nám to jen zdá, ale víc piští, nejsou tolik kontaktní a jsou to rasisti :) A neměla jsem to jen já, takže tomu věřím :)
    - - - - -
    Athe - Dík za nápad, to zkusím třeba na veterině v čekárně :D
    16.4.2016 23:33Efča
    Athe - tak to snad je na dobré cestě, držíme pěstičky :-)
    Tak to víš, že takové nahaté morčátko musí i vypadat na tu výstavu - ale to právě bylo první co mě napadlo když jsem ho viděla- bylo celé černé, takové lesklejší a říkala jsem si, že vypadá jako kožené :-) což samozřejmě bylo .-).Ale pokud vím tak i psíci nahatí se mažou v létě krémem na opalování. No a když budeme uvažovat "logicky" tak lidi jsou vlastně taky nahatý a denně se nečím mažou. Tedy mám na mysli krémy ap.Takže nahatá zvířátka by se jistě měla mazat též aby měla hebkou a vláčnou kůžičku.

    Tarbo - pravda nemám zkušenosti s nahatýma potkánka,ale když tu byla Evča Drimová - Edrimea, tak tenkrát měla nahatýho samečka Falca - a i podle ní byl "divný".Byl to její miláček , mazlíček,ale neplodný a prostě svůj.
    Já samozřejmě naháčky nezatracuju,jsou tak oškliví až jsou krásní :-) ,ale dobrovolně bych si ho nepořídila. Jo samozřejmě pokud by šlo o nějakou záchranu od týrání , špatných podmínek a nebylo by vyhnutí tak ano,ale jinak ne. Čímž ovšem nepohrdám těmi kdo je mají :-)
    17.4.2016 06:00Pennie
    Dobrý den, mam takový problem, mam maličkou potkaní slečnu ze zverimexu se slovy "uz ji někdo vracel, kouše." Uz i me kousla a ne jednou, je velice plachá a myslim ze ma automaticky vštípenou agresi, kdyz vidí ruku. (Zřejmě špatne zacházení.) Mam ji ted dva dny ale zatím ji nevyndavam, nechávám ji si zvyknout a zároveň po par kousancich se ji bojím vyndavat a nevim uz jak na ni, abych ji neublížila. Jidlo si z ruky nebere. Jednou ho ocuchala a byl náznak ze si ho chce vzít, po te se koukla za co ji jidlo dávám a kdyz videla ruku štípla me a utekla se schovat. Prosím o tipy, rady. Dekuju
    17.4.2016 07:57Athe
    Pennie: Teď si vem, že chudák už má za sebou s lidmi hromadu špatných zkušeností. Kdo ví, co se dělo, než ji do toho zverimexu dali, pak si ji někdo vzal a zase vrátil... teď je u tebe a nemůže vědět, že ty to s ní myslíš dobře. A to všechno bez nějakého parťáka, který by ji byl psychickou podporou. Určitě by byla někdo úplně jiný, kdyby někoho takového měla. Potkánci skutečně potřebují kamaráda (klidně i víc kamarádů) svého druhu.
    Ideální by bylo, kdyby sis vzala druhou potkaní holčičku - tentokrát už od chovatele, která by byla na lidi zvyklá. Je dost možné, že kdyby ta původní viděla, že nové mimčo se lidí nebojí, okoukala by to od ní a problémy by se časem srovnaly, protože by se naučila, že ti může věřit.

    Efča: Lidi jsou každou chvíli něčím namazaný. Hlavně přes víkend a o velikonocích... Ale to už pak nejsou moc ve výstavním stavu. :D
    Když tak řešíte tu povahu, prý to samé platí i u nahatých koček, že jsou povahově odlišné od těch normálních. Takže na tom asi opravdu něco bude.
    17.4.2016 08:40Sankari
    Pennie: Budeš muset být hodně trpělivá, potkance věnovat každou svou volnou chvíli, uplácet ji dobrůtkama, i přes kousance ji brát k sobě.
    Potkani v obchodech nejsou mazlíci, všude se to píše, je to žrádlo. Nejen že sis donesla kousavé zvíře, ale ještě může být nemocné a plné parazitů. Jen léčení běžného svrabu tě přijde na stejné peníze jako zdravý a ochočený potkan od chovatele, takže o ušetření to asi není. Mohu se zeptat, proč sis ji koupila a podpořila týrání a špatné podmínky chovu?
    17.4.2016 10:47Haňa
    Pennie: jak už bylo psáno přede mnou, zverimex není zrovna vhodné místo pro získání potkaního mazlíka. pro Tvou potkaničku je to teď moc těžké, má špatné zkušenosti, je sama v neznámém prostředí..... potkani ze zverimexu nejsou vůbec zvyklí na lidi a když už mají nějaké zkušenosti, tak dost hrozné...:-/
    i ve zverimexu se občas najde přítulnější zvíŕátko, ale to jsou opravdu výjimky a riziko nemocí a parazitů za to nestojí...
    Jestli Ti na potkance záleží ( jako že ano ;-)), dej jí čas.....
    rozhodně potřebuje apoň jednu potkaní kamarádku ( dvě jsou ještě lepší), ale teď nespěchej, pokud má parazity nebo je nemocná, nakazila by Ti i další holčičku...( holčičky)
    dalšího potkánka poŕiď z chovné stanice a nebo adoptuj u potkanářek, které zachraňují nechtěné vrhy, v obou pŕípadech dostaneš vymazlené zdravé mimčo ;-)
    pak jsou dvě možnosti, buď se Tvá potkanička naučí, že člověk je parťák a bude Ti dělat radost a nebo zůstane svá a nezávislá, ale prožije fajn potkaní život v partě....;-)
    a ještě mě napadá, když kouše, může být i březí a brání se.....(!!) Bŕezost je u potkaniček ze zveráče častá :-/
    tak zatím buď trpělivá, netlač na ni, nabízej jídlo z ruky a poohlídni se po kamarádkách.....
    ( jestli bude bŕezí, je pak ideální nechat k ní jednu či dvě dcerky)
    a sleduj ji, jestli vypadá zdravě, každopadně je dobré zakápnout ji Strongholdem proti parazitům.
    ( stronghold pro koťata u veta - stačí kapka mezi lopatky)
    držím Ti palce, maličké taky a pŕíště žádný zverimex...
    17.4.2016 13:10Efča
    Pennie - všechna děvčata to napsala velmi hezky a pravdivě takže mě nezbývá než souhlasita doufat, že se dle jejicjh rad zařídíš.
    Nyní bych v prvnín řadě zakápla Strongoldem proti parazitům,s pořízením kamarádek bych počkala až se případných nechtěných nápadníků zbaví a také se mezitím uvidí, přesně jak píše Haňa, zda není březí.
    Pokud kouše při podávání z ruky tak dávej větší kusy nebo pro začátek nějakou pinzetkou. Nech ji v klidu a hodně na ni potichu mluv. Také pomůže když při každém krmení nebo dávaní pamlsků budeš vydávat nějaký stejný zvuk - třeba pomlaskávat nebo tak něco. Aby si ten zvuk spojila s něčím příjemným.
    19.4.2016 17:25Hank
    Ahoj, můj potkan se již týden škrábe za ušima a už to má rozškrábané do krve. Jinde se neškrábe a jiné kožní příznaky nemá (puchýřky, začervenání, vypadáváni srsti). Nevíte čím by to mohlo být způsobeno?
    19.4.2016 17:30Vrabček
    Hank: Pravděpodobně nějaký parazit, nejlépe navštívit veterináře
    19.4.2016 17:40Veruss
    Ahoj. Prosím pomoc. Pořídili jsme si nové miminko, a seznamujeme. Venku jsou v pohodě, ale doma si to jedna brání. Jak se to řeší? Po jaké době se mají dávat spolu domu?
    A jedna z nich je úplně mimo, klepe se a chce od ní pryč...
    19.4.2016 18:12Vrabček
    Veruss: už odepisuji na FB
    21.4.2016 20:19Efča
    Haloooo vzbuďte se tu ....
    21.4.2016 20:46Sankari
    Mám radost, zrovna mi psala paní kvůli rezervaci na další vrh, protože samička ode mne je již starší. Starší znamená 3 roky a 4 měsíce! :-) Takové zprávy by měly chodit velmi často.
    Pro Marcie: Je to mimčo od tvého Pendragona.
    21.4.2016 20:47Efča
    Olinko tak to je skvělý!
    21.4.2016 22:24Haňa
    Sankari: tak to potěší :-), to věřím.....
    více takových a soběstačných ...:-)
    22.4.2016 10:16Vrabček
    Sankari: Věřím, že naše bude také tak dlouhověká! :-O ;-)
    22.4.2016 13:22Marcie
    Sankari: Ježkovy voči to je nádhera! Hrdost největší :-)
    - - - - -
    Přeji krásný Den Země, děvčata :-)
    23.4.2016 20:18Áňa3
    Prosím, teď mě nezabijte. Chci potkana, a můj táta (mám rozvedený rodiče, a potkana bych měla u něj, s tím, že bych sem každý den chodila za potkánkem), mi dovolil mít jenom jednoho. Zkoušela sem mu vysvětlit, že člověk mu kamaráda nenahradí, že se bude nudit, dokonce sem ho i přemlouvala, ale prostě nic. Spousta z vás mi tady teď napíše že pokud ne 2 a více, tak ani jeden, ale já o potkánkovi snim už asi 4 roky. Hodně bych se mu věnovala. Tak se tedy ptám. Bude jednomu potkánkovi stačit klec která má 80cm,(teď přesně nevím, jak je vysoká)? Taky jste toho názoru, že když si koupím potkánka ze zverexu, tak uvolním místo pro další chudinky? Ale zase silně pochybuju, že by mi chovatel prodal jednoho potkana...Prosím, hlavně mě neukamenujte, já to fakt nemyslím špatně..Děkuju.
    23.4.2016 20:22Sankari
    Aňa: Věř, že to myslíme se zvířaty dobře a opravdu si jednoho potkana nepořizuj. Jak by bylo tobě celý život samotné? I kdybys žila s jiným druhem? Jestli ti dovolí jen jedno zvířátko, pořiď si křečka nebo myšáka.
    23.4.2016 21:31Haňa
    Áňa3: ahoj, věřím, že to nemyslíš špatně a chápu, že o potkánka moc stojíš ( jsou to úžásná zvíŕátka), ale on opravdu sám jeden potkan NEMŮŽE žít spokojeným životem..... i kdyby se mu člověk věnoval celých 24 hodin denně ( což nikdo z nás nemůže), NIKDY mu nemůže nahradit společnost potkaní skupiny ( či alespoň jednoho kamaráda stejného pohlaví) .....
    potkan není pes, aby mu stačila člověčí smečka, naše chování se pŕíliš liší od jeho a ačkoliv nás potkánci mají rádi, mnoho jich je mazlivých, pŕíjdou na zavolání....., stále pro ně jsme jen zdrojem potravy a čistého bydlení a jejich opravdový život se odehrává ve skupině.....
    proto chovatelé nedají mimčo do samoty.... nikdo z nich nechce, aby se pracně vypiplané miminko nemělo dobře.....
    a ano, jsem názoru, že koupí potkánka ze zverimexu jen uvolníš místo pro další, neboť to není tak, že STEJNĚ tam budou další, ale protože ho koupíš, PROTO tam budou další a další maminka se urodí k smrti..... ale to už se tady i jinde probíralo mockrát...:-/
    navíc jsou pak noví majitelé bezdradní, protože místo mazlíka si přinesou nedůvěŕivé vylekané kolikrát kousavé, nemocné, zasvrabené a není výjimkou že březí zvíře....
    a co to je za "záchranu" ??? navždy sám...:-(

    Chápu Tvé přání a hodně oceňuji, že máš cosi načteno, neboť se ptáš fundovaně, ale pokud nemůžeš mít potkánky aspoň dva, nepoŕizuj žádného a nenech zvíŕátko trápit......
    hodně lidí ( i dnes zkušených chovatelek :-)) počkalo ( muselo počkat) s poŕízenim potkánka až do vlastní domácnosti..... a to pravě proto, že nechtěli zvířeti ublížit a upřednostnili jeho zájem před svým....

    možná by pomohlo vzít tatínka na výstavu potkanů, navštívit nějakou chovatelku, vysvětlit, že péce o dva potkany je co se týče krmení, podestýlky, velikosti klece stejná.....
    na druhou stranu, potkánek může být náročný, co se týká výdajů za veterinu.... a když by byli dva, postará se tatínek, kdyby Ty jsi nemohla?? ( nemoc, prázdniny....)
    - - - - -
    .... a toto jsi četla??
    http://www.utahraptor.cz/news/jednoho-nebo-dva-/

    taky jsem začínala z neznalosti s jedním potkánkem a dnes, když vidím moji spokojenou partu holek, moc a moc toho lituji a už bych to NIKDYneudêlala....
    24.4.2016 09:28Efča
    Hani moc hezky jsi to napsala takže já už k tomu nemám co dodat.

    Áňa 3 - zkus to dát přečíst tatínkovi nebo napiš odkud jsi a domluv si schůzku u nějaké chovatelky abyste se šli s tatínkem podívat jak to má vypadat.Když by tatík nepovolil tak bych se přikláněla k radě Sankarky a pořiď si křečka,ten je samotář.
    Když bys byla někde ze zlínska pozvala bych vás je mě na exkurzi.
    - - - - -
    Sankarko - no sláva :-) že Calimero a Diplomat již jsou zadaní bych si snad ukousala nejen nehty ale i ruce abych si je neodklepla :-) :-). No a že Dilinka,Delizia a a Daenerys jsou holčičky :-)
    U nás vše při v pořádku :-)
    24.4.2016 11:15Haňa
    Efča: u nás taky vše v poŕádku, jen máme trochu " polní lazaret". holky nikdy nějak nestonaly, když nepočítam nějaké to pšíkání, ale teď už jsou to potkaní babičky, tak se to malinko kupí......
    Safirka bere Galastop, co nám doporučili v Brně, má malý nádůrek, ale není ohraničený, takže operaci (zatím) nedoporučili. Amálka - jedna z pokusniček z VFU - je takový kŕehoučký drobek, bere teď atb, protože vrkala jak holubička.....je teď za "krasavici", mám ji poznačenu modrou fixou mezi ušima :-) takže vypadá jak pankáč.
    Bobulce jsem našla podruhé během pár dní maliné krvavé "bebínko" na tlamce, mezi okem a nosem. Potřela jsem to betadinou. poprvé jsem myslela, že je to skrábanec z bitky, teď nevím.....:-/
    ( svrab??) snad to nebude nic horšího.... na druhou stranu, ona tak občas ( hlavně na vycházce v pokoji) šikanuje pokusničky, že to opravdu může být jen škrábanec z "nutné obrany" /bobulka skoro nic nevidí, a tak neuhne/
    no, a akutně teď Zorinka má na zádech celkem velkou bouli, moc a moc doufám, že absces.....
    teď, konečně po skoro třech týdnech na tom začíná být jak když nekróza....tak snad se z ní udělá ten tak dlouho očekávany strup.....
    Tak tož tak...:-) ono stáŕí je nelehké.....
    ale to zvládneme ;-)

    btw: Marcie, za jak dlouho se udělá ten strup, když užbto nekrovatí?? v ŕádu hodin?? a pomůže vet, i když to ješt nebude uplně "zralé",
    chystám se s malou někam dál, u nás vet nemá zkušenosti, na jednu stranu se bojím ji tahat někam zbytečn a na druhou stranu mam obavy, aby to neprasklo....
    tak nm prosím družte palce, ať je to "jen " absces a at se s tím porovnáme......
    dík :-)
    24.4.2016 11:54Pavla
    Holky omlouvám se,že to sem nepatří,ale:Jsem doma z nemocnice a můžu říct,že jsem část té mé zlé nemoci porazila.Klouby nebolí,epilepsie v normálu,žádné hnisání.Na facebooku jsme s kámošem vytvořili událost Držme pěsti Tinne.Aby jste byly v obraze.Dne 21.května se vydám s Ivánkem ve spec.batohu a s Prineznou tak zvanou vozíčkářskou trasou Miličín-Prčice v rámci pochodu Praha-Prčice.Dokonce se přidá moje 85letá babička.Budu mít s sebou osobního asistenta.Trasa je 13km.Zkrátka tu nemoc chci porazit už kvuli sobě,zvířatům přátelům i mému příteli.Takže džte mi palce,nebo 21.května sraz v Prčicích
    24.4.2016 12:07Vrabček
    Pavli, tak to zní skvěle! Hlavně opatrně na té tůře, aby sis ještě něco neudělala, náhoda je blbec :-)
    Hani: Ta to tedy máte pěkné. Držíme palečky všem, co marodí, aby byli co nejdříve fit! :-)
    Efča: To jsem se nasmála u Tvého příspěvku :-D
    24.4.2016 13:29Sankari
    Pavli, to dáš, vždyť těch palců, co ti tady držíme...
    24.4.2016 17:18Vrabček
    Sankarko, označila jsem Tě na FB a budu moc ráda za názor ;-)
    25.4.2016 10:31Evvva
    kdybyste se děvčata někdo chtěl zbavit Freddy max nebo ll za rozumný peníz, nebo kdybyste o nějaké věděly... :) děkuji
    25.4.2016 15:54Efča
    Vrabček - tak k smíchu ti jsem jo? :-) :-)

    Pavli- Sankarka má pravdu - tady ti všichni držíme veškeré palečky i pěstičky takže to zvládneš jistě na jedničku i se všemi kteří tě doprovodí.A souhlasím i s Vrabčičkou abys byla na sebe opatrná,žádná zbytečná hrdinství. I kdybys náhodou nedošla do cíle,tak to nebude žádná ostuda,důležité je, že jsi to zkusila. Tím samozřejmě nechci tvrdit, že to nezvládnete,já jen pro případ, že by něco nevyšlo.Já už jsem taková, že myslím dopředu i na blbé věci...takže budeme držet vše co se dá -tedy kromě stolice....tam nemohu sloužit....
    25.4.2016 21:54Neznala
    Chcem sa opytat ci mi viete poradit CHS ktora by mala v polovici maja k odberu dvoch samcekov na mazlikov, ktory dokazu spolu fungovat. Modry s bielymi znakmi, cierny s bielymi znakmi alebo cisto cierny. Prechadzam vsetky odkazy ale strasne vela CHS je uz neaktivnych. A tiez si nechcem zadovazit dvoch divochov bez socializacie tak radsej od overeneho chovatela
    25.4.2016 23:03SpadlaZoblaku
    Po dlooooouhé odmlce se zase hlásím já a moje smečka s novinkami :-)!

    1) Slavíme teď troje narozeniny po sobě, takže bude velká potkaní party.
    2) Máme nové album, mrknout na něj můžete zde:
    http://www.kralici.cz/potkani/alba.asp?a=10236
    3) Tuto novinku se dozvíte v albu výše!

    Zítra prolezu archív, ale kdybyste mi tu někdo udělali krátký výpis nejdůležitějšího, co se za poslední čtyři měsíce událo, ulehčí mi to život :-))!
    26.4.2016 19:10Haňa
    Neznala: ono to opravdu chce se stránkami jednotlivých CHS prokousat, zkus nahlidnout i tady do inzerce, některé chs inzerují i tady na stránkách....
    záleží taky, odkud jsi, popř. kam jsi schopna dojet :-)
    přehled chs tady:
    http://www.czkp.cz/informace-o-klubu/seznam-clenu-ckp/ a nebo tady: http://registrace.potkanizo.cz/
    a pokud jsi náhodou v Praze, CHS Mouseville má mimča skoro pořád...:-)
    - - - - -
    SpadlaZoblaku: jj, ty "dočasky" ;-), maličká Půjčka je nádherná....:-)
    27.4.2016 01:36Helena
    Pavla : Moc držím pěsti!
    27.4.2016 15:47Jasmina
    Zdravím. Co to znamená dumbo nebo standard ouška? Děkuji :-D
    27.4.2016 16:33Haňa
    Jasmina: koukni na mé album http://www.kralici.cz/potkani/alba.asp?Hana12
    Zituška má ouška standard a Zorinka dumbo, jinak jsou úplně stejné :-)
    27.4.2016 17:21Jasmina
    Hani, moc děkuji za vysvětlenou :-) Už je mi to jasné.
    27.4.2016 21:33Marcie
    Neznala: ChS Sankari (Brno) má poslední černé chlapečky s bílými packami. Pospěš si, Sankarka nemívá volná mláďata dlouho :-)
    28.4.2016 06:35Haňa
    Tak jsme včera měli neočekavanou noční úpravu klece.... Safirka ná naraženou nožku, nahoře v kleci, kde spává, má po ruce jídlo, pití i záchod, ale i tak se snaží občas belhat po naší veliké kleci nahoru a dolů.
    když jsem ji včera pozdě večer viděla, kolik jí to dá práce a očima jsem ji držela, aby nespadla, ještě v noci jsem "kutila" (chudáci sousedi), rozřezala dřevené schůdky, co jsem udělala holkám na hraní v pokoji a dala je do klece místo šedých plastových. Vypadá to, že to ocenila :-)
    Práce to byla náročná ;-), starší holky sice už tak pozdě v noci po večeři a vycházce pospávaly, ale vydatně mi při "montáži" asistovaly pokusničky Adélka s Amálkou......zvědavky největší :-)
    sice dřevěné věci do klece nedávám, ale kvůli Safirce jsem udělala výjimku...:-)
    no a o víkendu mě čeká "výroba" dalších "schodů", aby se holky jako dřív dostaly pohodlně a samy z klece na zem...
    s holkama mám pořád inspiraci, co dělat .....;-)
    28.4.2016 10:37SpadlaZoblaku
    Hani, to sis dobře mákla. Ale stalo to za to, viď :-)? Snad se Safirka zlepší a nozicka ji nebude bolet.
    Jak jsi, prosím tě, dělala fy žebříky? A z čeho? Já bych chtěla udělat holkám do klece taky, ale nevím, jestli prostě stačí urezat vetvicku z ovocného stromů a nějak to stlouct dohromady nebo jak..

    Jinak já jsem si včera taky mákla. Na kleci holek už byly vidět známky používání, tak jsem ji predelala. Snížila asi o 30 cm, predelala dveře, lépe upevnila konstrukci na spodní vanu, aby se nikudy nedalo prolezt a maličká (přítel ji začal jmenovat Pandorka, ale ona stejně slyší i na Půjčka :-D) už včera v noci byla v kleci s velkýma holkama :-).
    Chvilku byl humbuk, ale ráno všechny spinkaly nacpané v jednom sputniku. Mám radost!
    28.4.2016 19:49Efča
    Haňa - Hani to jsi měla tedy veselo,ale jistě to stálo za to a máš zkušenost do budoucna.Safirce dej za mě velkou pusenku aby jí brzy bylo lépe.
    - - - - -
    SpadlaZoblaku - koukám jsi se nakazila od Hani :-)
    28.4.2016 23:01Haňa
    SpadlaZoblaku: schůdky jsem dělala z latěk, nášlapné lišty jsou půlkulaté, nalepené herkulesem, lepidla jsem dala malinko, jen aby to drželo pospolu.
    fotky jsou "hore nohy", nedokážu je otočit, za což se omlouvám....:-)
    http://www.kralici.cz/potkani/alba.asp?Hana16
    29.4.2016 00:48Helena
    Prosím nevíte někdo něco o letošním Ostravském šťurování ?
    29.4.2016 11:22Sankari
    Helena: Mělo by být 2. července U lípy. Bára Veselá dá určitě přesnější info.
    29.4.2016 15:06johanka
    tak, tak, zatim nejsou propozice ani na Fb..
    - - - - -
    krome terminu, jak rika Sankarka:)
    29.4.2016 17:23sevcte
    Ahoj, mam dotaz, ne za me, ja nemam s potkany zkusenosti, ale za kamaradku :) ma pulrocniho samecka, ale porad kouse. Naposledy ji vykousl z ruky kousek masa, doslova... Nevite, jak to resit? :) pohyb ma, beha venku, prozkoumava, ale pri hrani je takhle agresivni. Predem dekuji za odpoved.
    29.4.2016 17:41SpadlaZoblaku
    Tak jsem to asi zakřikla a máme problém. Dneska jsem kontrolovala malou Půjčku. Na zádíčkách má pár šrámů. Ne přímo krvavých, krev nikde nebyla na tělíčku ani v kleci, ale prostě má pár povrchových škrábanců. Měla bych to řešit, nebo čekat, až tohle období přejde? Doufám, že je to tím, že jsem přidávala samostatné mimino do zavedené smečky holek a jenom jí ukazují, kde je její místo, ale i tak se pro jistotu ptám..

    Hani, díky za inspiraci! Jen mi ještě pověz, je to lepidlo bezpečné? Udrží je to? A když to nějak okoušou, neublíží jim to? Mám ho taky doma, ale chtěla jsem spíš vsázet na hřebíky. I když o ty hlavičky se taky mohou nějak škrábnout, takže bac jak uhoď :-/.

    Efi, jo, je to nakažlivé.. A to si v neděli jedu pro další. Jedné holčičce (nádherné roční aguti princezně) umřela kamarádka a nikdo se jí nechtěl ujmout skoro měsíc. Tak jsem to psychicky nevydržela :D. Jsem nepoučitelná..

    Jinak Maya je na tom už hůř, dva a půl roku už je přecejen věk a je to na ní vidět. Jako běhá, lozí po kleci, papá, všechno. Ale dalších narozenin se asi nedožije :(. Při představě, že už nebudu mít v kleci Mayu a celkově nic, co končí "van Rattenburg", jsem zavolala Helince a doptala se, zda bude mít někdy během příštího půl roku mimina v jakékoli příbuzenské linii s Mayou. Tak už mám rovnou rezervovanou další holčičku. Asi se zblázním :D.

    ---

    sevcte: Samečka má samotného, nebo ve smečce kamarádů? Pokud je sám, může (a pravděpodobně je) to být následek tohohle.
    Kamarádce doporuč, ať si přečte tenhle článek:
    http://www.utahraptor.cz/news/jednoho-nebo-dva-/ a pořídí dalšího potkana, ideálně dvě mimina.
    29.4.2016 17:46Sankari
    SpadlaZoblaku: A jsou ty šrámy od bitek? Neškrábe se třeba kvůli svrabu?

    sevcte: V půlroce je cca potkaní puberta. Jestli je potkan sám, a navíc nemá žádnou výchovu, může mít problémové chování. Ke kamarádce se chová jako k potkanovi.
    29.4.2016 17:55Haňa
    SpadlaZoblaku: škrábance nevadí, to se může stát.... i při divočejší hře, jen desinfikuj hned ředěnou betadinou..
    co se týká lepidla, nepočítala jsem s tím, že žebŕíky budou v kleci a že by tedy mohly být hlodány, ale ono to lepidlo drží výborně, takže opravdu jen pod každým "schodečkem" je lepidla uzounký pásek a musely by holky hodně hlodat, aby se k tomu dostaly..hřebíků bych se bála víc...
    a spíš vidím problém v tom, že to za chvíli bude páchnout, ale když tak udělám další, pŕece jen starsí holky nešplhají po mŕížích a ty plastové žebŕíky taky nejsou pro starší nožky. klec mám vysokou 120, tak jim to těm mým potkaním babičkám musím trochu ulehčit....;-)
    Jinak chápu těšení se na nové holky ;-) a ať se Maya drží zdravá co nejdéle..:-)
    29.4.2016 18:13sevcte
    No a co kdyz poridi mimco, samecka a ten starsi ho usikanuje? :) jak je to s navykanim starsi, mladsi?
    29.4.2016 18:22Sankari
    sevcte: Proč by ho měl šikanovat? Jen se musí dodržet pravidla seznamování. První chyba je v tom, že si tvoje kamarádka vůbec nic o potkanech dopředu nezjistila, tak ať si dá konečně aspoň teď tu práci, projde pár článků a poučí se aspoň v základech. To, že potkan stojí pár korun ještě neznamená, že ho musí někdo trápit svou hloupostí!
    29.4.2016 19:10Haňa
    secvte: potkan nemůže být sám.... když už se tak stane, často mu z toho lidově řečeno "hrábne"....
    třeba není ještě všechno ztraceno a klouček pŕijme kamaráda....
    pokud se dodrží správná pravidla seznamovaní, nebývá se seznámením problém. u kloučka kamarádky se může stát, že už neví, jak se k druhým chovat, proto je tŕeba být hodně opatrná, pečliv načíst pravidla seznamování
    http://www.czkp.cz/ja-potkan/vse-kolem-me/seznamovani/ a nejlépe poŕídit mimča dvě....
    vím,že za to nemůžeš, ale je to s podivem, že v dnešní době internetu a FB si kamarádka nezjistila pŕed poŕízením potkánka tak zásadní věc, že potkan je skupinové zvíŕe....
    sám se trápí, i když to třeba nepoznáme....
    29.4.2016 19:15sevcte
    Ouky douky, diky moc za rady! :)
    Ja mam cely zivot jen morcata, tak jsem rada, ze jsem tu nasla pomoc :)
    29.4.2016 20:02Sankari
    sevcte: Držíme palce, ať seznamování dobře dopadne. A snad se kamarádka poučí a příště už si před pořízením zvířátka zjistí informace o chovu.
    29.4.2016 20:14Efča
    Spadla Zoblaku - ano toto je jedna z nejnebezpečnějších infekcí :-) naštěstí se zdá, že i přes svoji nevyléčitelnost není aspoň nebezpečná a dá se s ní vcelku dobře žít :-) :-)
    To je skvělý, že myslíš takto dopředu a más zajednanou holčïčku, naprosto tě chápu :-).
    30.4.2016 10:39SpadlaZoblaku
    Sankari, svrab to nebude, vypadá to jinak. Hodím sem pak třeba fotku ještě tak pro jistotu. Ale před zařazením do smečky byla všechna mimina zakapaná Strongholdem a u mě v karanténě týden. Jsem si jistá, že jsem nic nezanedbala. No a chlap říkal, že viděl Nalu, jak po malé jde zubama, tak snad ji jen skrabla.

    Hani, doufám, že to bylo, jak říkáš. Betadinu mám, tak udělám nějaký slabý roztok a budu desinfikovat vatičkou. Díky za tip.
    Co se těch zebriků týče, já bych je chtela právě přímo do klece, jako normálně kulaté, šprušlové. Tak jsem si říkala, že dva silnější klaciky jako konstrukci a dovnitř jako šprušlinky tenčí a jakoby zboku do nich zatlouct z každé strany hřebíček, aby procházel příčně tím silnějším a podélně tím tančím klacikem, jestli to dává smysl :-D. Ještě to vymyslím.
    Přáníčko Mayence vyřídím, děkuji moc.

    Evi, je to hrozně návykové, no. Ale jsem za to ráda. Už jsem i koukala k Helči na stránky, jaká tam vlastně ta zvířátka jsou. A vypadá to, že miminko bych si brala od Mayiných vnoučat :-). Úplně se mi líbí ta myšlenka, že tady bude kousek z ní, i když ona už na nás bude koukat z nebíčka. Ale až za dlouho. Ještě aspoň půl roku - do třetích narozenin. Kéž by.. :-).

    A ještě bych se tak chtěla zeptat: je možné, že potkani s přibývajícím věkem hůř slyší? Maya nějak úplně přestala reagovat na jméno, dokonce i na mlaskani a tak. Přemýšlím,čím to může být. Možná už se jí jenom nechce za mnou běhat.. Nevím.
    30.4.2016 12:32Sankari
    SpadlaZoblaku: Ano, na stáří může potkan slyšet hůř. Nejhorší je to u takových těch už spavých, když někam při procházce zalezou, usnou a neslyší volání :-) Jednu hluchou tříletou samičku jsme takto hledali pár hodin, mlaskali jak blázni, volali... a nic. Až po dlouhé době vylezla pod komody, vyspinkaná, spokojená a koukala na nás jak na blázny, proč se tak radujeme.
    30.4.2016 12:49Efča
    Sankari - milý příběh,ale ty vaše nervy co?

    Spadla ... jo jo o návykosti v tomto případě se dá hovořit,kéž by všechny byly takové..
    30.4.2016 13:01Sankari
    Efča: No jasně, báli jsme se, aby nekousla do nějakýho drátu nebo aby na ni něco nespadlo, nebo se na ni nešláplo. Když je potkánek hluchý, musí se hlídat víc. Nás tehdy nenapadlo, že zaleze do jiného pokoje, kam běžně nechodila.

    Taky mám tu potkaní nemoc, ale to tady asi každý :-)
    30.4.2016 14:14Haňa
    SpadlaZoblaku: to je moc hezká myšlenka, že by jsi měla pravnučku své oblíbené holčičky :-)
    Hřebíčky bych do klece nedávala, dřevo rozkoušou za chvilku, navíc, když by to byly větvě a trčící hřebíček tedy může být hodně průšvih :-/. Vím, jak to myslíš, jestli máte fajn vrtačku, dala bych tlusté větve jako bočnice, do nich navrtala díry a malé větvičky jako schůdky jen protáhla. I když práce to bude plno a je otázka, jak dlouho jim to vydrží ;-)

    Efča, Sankari: taky už teďka občas "hledáme" :-) onehdy jsem Zorinečku nechtíc zavřela v koupelně - zavírala jsem dveře HNED, jak jsem je pustila a pak jsem ji hledala hodně dlouho a před dvěma dny jsem vyházela skoro celou šatní skříň ( muž nebyl doma, tak byla VIP vycházka protekčně v ložnici), abych pak našla Safirku úplně tvrdě spící za košem s prádlem pod topením.....
    Obě většinou poběhají jen chvilku, pak se někde uvelebí a spí :-)
    A Zituška mě doběhla úplně, když jsem si nevšimla, že zalezla do klece a spí ve sputniku ( převrátila jsem celou kuchyň a nic :-)
    - - - - -
    Jinak schůdky pro Safirku se osvědčily, i když nožce hodně ulevuje, v pohodě se dostane nahoru i dolů po kleci, jak ona chce :-)

    Zorinečka je po operaci, boule na zádech byl netypický nádor...
    Zvládla to moc pěkně, jen je teď v duna boxu a smutní po holkách....
    30.4.2016 15:44Evvva
    Jaký je prosím rozdíl mezi freddy max a chichi2 nemůžu najít povrchovou úpravu a systém dvířek u té druhé....kterou byste zvolily?
    30.4.2016 16:46Haňa
    Evvva: Evi, myslím, že ChiChi 2 je jen starší název a typ Freddy max. Dívala ses na Konárovice, že?
    Efča má chi chi....., tak ta určitě poradí...:-) spodek má jiný tvar a není tam výbava - sputnik a polička.
    30.4.2016 17:36Helena
    Sankari: Děkuji za informaci.
    30.4.2016 20:20Efča
    No Sankarko nevím jestli pamatuješ když jsem Ti psala jak jsem hledala tenkrát Vašíčka :-) :-). To byla panika...

    Hani aspoň sis srovnala skříň :-)

    Evvva - Chichi co mám já má jen jedna dvírka i když větší takže než zavěsím hamáčky nádherně si protáhnu tělíčko
    30.4.2016 20:29Haňa
    Efča: vidíš, to mě nenapadlo :-) já byla tak ráda, když jsem Safirku našla, že to přebilo všechny ostatní dojmy :-) . Už to mám ( skoro) tak vychytané, že se holky nemají ( skoro) kam schovat a tak, když je nenajdu hned po chvilce, zachvátí mě panika.... ;-)
    30.4.2016 21:08lásečka
    Mám velký problém koupila jsem si ve vzerimexu 2 potkánky, ale doma jsem zjistila že mají vši existuje nějaký prášek nebo šampon ? předem děkuji.
    30.4.2016 21:27Haňa
    lásečka: u veta koupit Stronghold pro koťata (1 pipetu) a každému potkánkovi kápnout mezi kopatky kapku (rozhrneš chloupky)
    ono se to u potkanů ze zveráče stává často.....
    30.4.2016 21:36lásečka
    pro :HANA : A KOLIK TEN STRONGHOLD STOJI ????
    30.4.2016 21:43Haňa
    lásečka: asi 230,-
    30.4.2016 21:44braun
    ahoj hele mislite ze kdyz ma krecek blechy nebo vši že bych je mohl umejt samponem pro psi ?
    30.4.2016 21:51Sankari
    braun: Ne, proto je pro psy a ne pro křečky. Zeptej se veterináře, jaký přípravek použít.

    lásečka: Spíš počítej kolem 300,- Kč, záleží na veterináři.