od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Červenec v roce 2016
  • Zobrazuji 59 zaznamu.
  • 1.7.2016 06:22Haňa
    Jirka: poradila bych se přímo na VFU, kdy bude možné pořídit kamarády.... a asi bych nechala udělat kontrolní bakteriální rozbor. VFU patří u nás ke špičce, pokud máte pochyby, domluvte si přímo MVDr. Jekla či MVDr. Hauptmana, ti jsou přes potkany nejlepší....
    a pak je prý velice pečlivá potkaní vetka v EXOVET Brno - má prý velice individuální přístup...
    http://www.exovet.cz/
    zkušenost (naštěstí) s tímto nemám, ale tyhle bakterie jsou potvory i u lidí, tak je dost dobře možné, že léčba bude zdlouhavá....
    moc držíme palce
    1.7.2016 12:49Jirka_
    diky za info. Antibiotika které dostal zprvu preventivně, údajně byly nasazeny správně a jsou právě na ty potvory. Takže pokračujem dál v léčbě. Kouknu doma u kterého lékaře jsme byli. Jsme možná jen netrpěliví.
    Zajímalo mě, zda už si někdo zánětem močáku prošel.
    1.7.2016 19:28Fosilka
    Ahoj všem,
    chtěla jsem se zeptat, ta zítřejší výstava v Hrabové začíná a končí v kolik hodin?Nějak se mi to nepodařilo nikde zjistit a neradi bychom ji prošvihli:)
    1.7.2016 20:05Haňa
    Fosilka: 8:00-18:00 :-)

    https://m.facebook.com/events/105679613153180/?acontext=%7B%22ref%22%3A3%2C%22ref_newsfeed_story_type%22%3A%22regular%22%2C%22feed_story_type%22%3A17%2C%22action_history%22%3A%22null%22%7D
    2.7.2016 07:19Fosilka
    Haňa-děkuju:-)to bylo jediné místo jsme nehledali:)
    - - - - -
    *kde jsme nehledali:)
    3.7.2016 12:46Pavla
    https://goo.gl/photos/XpjyyZyCeyiNAmuF7 takhle se u nás blbne
    3.7.2016 13:54Efča
    Pavli to nemá chybku :-) :-)
    Škoda,že Ivánek není pacientem našeho veta - on vyhlašuje 2x ročně fotosoutěž.Ale mohou se jí zúčastnit jen jeho pacienti.
    3.7.2016 17:59Věška
    Pavla: Moc hezké fotky. Ivánek je borec.
    6.7.2016 09:43LuCc1211
    Zdravím, mám takový problém, mám doma potkánka, věk bohužel neznám. Včera se mi přestal líbit jeho zdravotní stav. Přestal pít. Jediné co jsem do něj dostala byl meloun, tvaroh s medem a syrové kuřecí maso. V klidu jí. Celou noc jsme ho kontrolovala. Bobule bez problémů a moc taky vylučoval. Dnes ráno mě přijde úplně zesláblý. Krmiv ho tvarohem. Chuť k jídlu má. Na veterinu se bohužel nedostanu. Pojízdná nejsem a u nás bohužel jediná veterinární nemá pohotovost, protože je státní svátek. Nevíte jak prckovi víc pomoct?
    6.7.2016 16:11Konemy
    LuCc1211: Dá se z toho těžko pochopit, co mu teda vlastně je. Žere, nepije a je zesláblý, nebo má i další problémy?
    A aspoň přibližný odhad věku? Hned by se to líp radilo. Ono kdyby to byl mladý potkánek, tak by to mohlo být něco jiného, než u dvouletého stařečka...
    10.7.2016 11:58Marcie
    U Pekelníků právě probíhá bylinkobraní! Dávám na vědomí, že přijímám objednávky na bylinné čaje a sirupy výborné chuti. Testováno na Pekelnících ;-) výrobky domácí kvality, vše s láskou a péčí pěstované, sklizené, usušené či vyluhované a svařené, sirupy bez écek a chemikálií a konzervované pouze cukrem a bio citrony. Přírodní a voňavé. Na mlsání i léčení rozličných neduhů. Připravujeme čaje a sirupy proti nachlazení a respiračním onemocněním, pro podporu zažívání, pro podporu laktace u samiček maminek, proti stresu a mnoho dalších. Možno míchání čajových směsí na přání z různých druhů pěstovaných i divoce rostoucích bylin. Více na dotaz. Web ohledně těchto dobrot je zatím ve výstavbě :-)
    10.7.2016 19:43johanka
    Marcie - to zni zajimave <3
    11.7.2016 13:35Efča
    johanka - no více než zajímavě .Marcie má asi nějakou krásnou velkou zahrádku nebo ráda chodí na procházky do lesa.

    Marcie a prosím Tě pro moje chromé kolínko bys něco neměla? Odchází mi chrupavečka....
    11.7.2016 20:32Marcie
    Efča: Na lepší pohyblivost a proti bolesti kloubů jsem v minulosti již vyráběla dědovi kostivalovou tinkturu dle recepisu Marie Treben. Pochvaluje si ji. Můžu várku udělat. Jen vyrazit ven na divoký kostival. Rozhodně neublíží:-) Doba macerace v pálence je dva týdny. A je v podstatě bez data spotřeby. Hotová vydrží roky :-)
    - - - - -
    Zahrádku máme již dlouho, jen tento rok máme velmi bohatou úrodu bylinek a ovoce. Bylinky jsou převážně na malé zahrádce v Moravské Třebové, tam jsme mívali dřív celou naši ChS. Léta si dělám vlastní čaje, masti, sirupy apod.
    Další velká zahrada je v Linharticích, patří babičce a dědovi. Taky něco málo bylinek, ale hlavně ovoce a zelenina.
    A les a louky kolem jsou bohate na voňavé bylinkové skvosty.
    14.7.2016 06:31Haňa
    myslela jsem vždycky, že toto na zeď psát nebudu, ale ti naši ocásci si to zaslouží.......

    ..... včera mi odešla do potkaního nebe Safirka...... nádherná dumbatá okatá černá huskýnka, nejpohodovější a nejmilejší ze všech mých ocasatých lásek..... vzalo mě to víc, než jsem čekala.....byla tak skvělá....stávala u vrátek jako první, na zavolání vždycky přišla...zvědavá, co nesu...... moje sluníčko.....
    kdybych si mohla vybrat jednoho, který by tu mohl zůstat navždy, byla by to ona......
    měj se tam nahoře moc hezky, ty moje beruško.....:-*
    14.7.2016 15:32Efča
    Ale ne Hani.....
    14.7.2016 17:16ovce
    Dobrý den,
    na zahrádce máme od jara 2 potkany. Nevypadají jako divocí potkani, jsou mnohem menší a bílí s pruhem na zádech, zkrátka vypadají jako ti potkani, co lidé doma chovají jako mazlíčky. Na vedlejší neudržované zahradě mají asi svůj úkryt, k jídlu si očividně taky něco najdou, vypadají zdravě. Nevím, kde se tam vzali, jestli mohli někomu utéct. Když je něčím uplatíme, nechají se i pohladit. Ale otázkou je, co teď s nimi. Nám tam nijak nevadí, ale nejsem si jistá, zda mohou přežít zimu. Na druhou stranu by mi bylo líto je zavírat do klece, pokud by mohli žít na svobodě. A taky se bojím, aby mě při odchytu nekousli (přece jenom můžou mít nějakou nemoc). Prosím o vaše názory.
    14.7.2016 19:00Marcie
    Haňa: Safirka navždy zůstane v srdcích těch, kteří ji znali. Upřímnou soustrast.
    - - - - -
    Ovce: Laboratorní mazel potkan do volné přírody nepatří. Nejen že by pravděpodobně nepřežili zimu, protože laboráčci jsou mnohem choulostivější než divočáci, ale hlavně nemají tak vyvinutý pud sebezáchovy- respektive postrádají plachost, která by je ochránila před většími predátory- kunami, kočkami a psy, které mohou běžně potkávat venku mezi zahradami. A v neposlední řadě i před lidmi, kteří pro potkany nemají pochopení. Venku platí pravidlo: Důvěřivý potkan = mrtvý potkan. Doporučuji nalákat potkánky na nějakou dobrotu do klícky, přepravky nebo aspoň krabice a odnést buď do útulku pro malá zvířata nebo požádat o pomoc domácí depozita. Ty vedou třeba různí chovatelé, případně pro pražské doporučuji kontaktovat Potkaní klokánek a dohodnout se s některou z "tetiček". Můžu se zeptat odkud jste?
    14.7.2016 19:14Efča
    ovce - souhlas s Marcie,jen bych dodala,že pokud by sis je chtěla nechat, je potřeba absolvovat veterinární prohlídku a zejména ošetřit proti parazitům kterých budou po tom pobytu v přírodě plní a protože jsou zvyklí na "velký" pohyb tak pořídit velikou klec.Také zjistit zda se jedná o páru nebo jedince stejného pohlaví
    Pokud si je necháš rádi poradíme ,v případě,že je nabídneš k adopci tak nejlépe do Potkaního klokánku nebo do útulku.
    14.7.2016 19:53ovce
    Děkuji za reakce. Ještě se zeptám, jak je to s veterinou - ošetří v pohodě i takové polodivoké zvíře? Vůbec si to nedovedu představit, ať už to, že budu veterináři vykládat, že jsem potkany našla na zahradě, nebo i tu praktickou stránku, jestli se vůbec nechají prohlídnout.
    14.7.2016 19:59Efča
    ovce- hlavně je třeba vybrat veta který potkánkům rozumí. Pokud napíšeš lokalitu odkud jsi tak Ti tu poradí zkušenější kam jít.
    Jak se budou chovat v náručí těžko říci - možná si budou pamatovat když příjdou k lidem.
    14.7.2016 20:09ovce
    Praha 10
    14.7.2016 20:26DT
    Ahoj, muzou potkani uzene korbaciky?
    14.7.2016 20:29Sankari
    ovce: Zkus se domluvit s holkama z Potkaního klokánku, hodně je jich z Prahy, mohly by ti pomoci s odchytem i veterinou. Mají zkušenosti, už vícekrát byly takové výpravy za utečenci.
    - - - - -
    DT: Ne, nic uzeného a slaného se nedává žádnému zvířeti.
    14.7.2016 20:35Marcie
    DT: karbačiky jsou hodně slané, raději bych volila nesolené čerstvé přírodní sýry jako je ricotta, Cottage, přírodní kozí apod, případně jen mírně solené ementálové typy, ty ale fakt jen hodně občas a kousíček jen na chuť. Jako ždibec karbačiku jednou za čas mu neublíží, ale fakt je to zbytečně dost slané.
    14.7.2016 20:37DT
    Dobre, dekuju za odpovedi :)
    14.7.2016 21:15Efča
    ovce- jo Praha je "dobrá " lokalita myslím,že tam uspěješ s radami, vetem i Klokánkem
    - - - - -
    DT - slané, kořeněné, aromatické věci se běžně napodávají žádnému zvířátku - no asi by neměli ani člověku leckdy-lze pouze vyjímečně např. v případě odchytu zaběhlého zvířátka ap. a to jen ždibínek na nalákání.
    - - - - -
    Kdo může pojďte na chat- čeká tam věrná nejvěrnější Ošla- zasloužila by metál za věrnost poněvadž už je snad jediná kdo tam věrně čekává.. a marně..
    - - - - -
    ... a já jsem tam taky - pojďte k nám....
    14.7.2016 21:15Marcie
    No popravdě sůl je velice důležitá pro zdravý organismus každého savce, ale pouze ve stopovém množství. Tedy u tak maličkého zvířete, jakým je potkan, není potřeba krmit slané. Naopak je snadné potkánky solí předávkovat a to rozhodně není dobře. Jen když je extrémní vedro, tím jak se zvířátko ochlazuje, tak organismus sůl přirozeně více ztrácí a v přírodě tedy zvíře vyhledává zdroje soli. Všežravci v přírodě mají jako hlavní zdroj soli krev ukoristených živočichů. Což málokterý majitel laboráka krmí svého potkana syrovým masem, natož ještě krvavým:-) Ale zas v granulích a různých konzervach, kapsičkách a pamlscích bývá soli dost a dost. obzvlášť pro potkana. Pro příklad třeba pes krmený běžnými market granulemi sežere za půl roku v potravě i tolik soli, co barfovaný pes za celý život. Pak ale který z nich dřív umře na selhání ledvin že... Prostě všeho moc škodí. Já zastávám názor, že je dobré krmit rozmanitě, avšak u krmení taky trochu myslet :-)
    22.7.2016 16:04kaarel
    jak se zbavit potkanu?
    22.7.2016 18:40Konemy
    kaarel: Tohle je mazlíčkářská diskuze -_-
    22.7.2016 20:41Efča
    jak se zbavit kaarla?
    23.7.2016 21:47Tarbo
    kaarel - tak jako se zbavili rodiče tebe - ignorací , a proto teď chuděrko sedíš za pc a prudíš, ale máma s tátou tě maj rádi, možná, i když si tě nevšímají, zkus si uklidit pokojíček a uvidíš, jak to mamku potěší.
    26.7.2016 16:35melodavec
    Zdravím,mám prosbu,máme 5mesíčního potkyše a značkuje,pokaždé co ho mám mimo klec a i mě si označkuje....
    Myslíte,že pomůže kastrace,?nechci aby byl jen v kleci
    Děkuji
    26.7.2016 17:54Marcie
    Melodavec: potkani značkují. Všichni. Kastrace nepomůže. Pokud je sám, tak je to špatně. Potkan nesmí být sám. Pokud ti vadí značkování. Potkana venuj někomu, komu nebude na obtíž jeho přirozenost. Psi štěkají, kočky mňoukají, lidí mluví, potkaní značkují. Tečka. To nezměníš tím že jim usekneš nějakou část těla.
    26.7.2016 18:05Haňa
    melodavec: ano, potkani značkují a my všichni "potkánáŕi" s tím už jaksi počítáme....:-)
    některý jedinec víc, některý míň, ale všichni to dělají....
    jak píše už Marcie, kastrace na toto nemá vůbec vliv ( značkují i holky)
    a potkan opravdu potřebuje nutně ke spokojenému žití aspon jednoho parťáka stejného pohlaví a
    to, že potkan může být se svým člověkem šťastný, je blud :-/

    pokud ti na potkánkovi zaleží, tak buď poŕiď kamaráda a na značkování se povznes a nebo ho daruj do klučicí smečky.....
    26.7.2016 20:08Efča
    melodavec - to,že si tě označkuje by pro tebe měla být čest poněvadž tím pádem "jsi jeho" .
    - - - - -
    A samozřejmě,že se přikláním k názorům ostatních kteří nejen tvrdí,ale vědí, že potkyšek nesmí být sám a je třeba mu pořídit minimálně jednoho kamaráda stejného pohlaví.
    Veškeré základní info o péči seznamování je tady nahoře v tom žlurém rámečku.Případně se tu ptej .
    27.7.2016 19:47Lexi
    Ahoj, mám takovej blbej dotaz - můžou potkani zvracet nebo něco na ten způsob? Pustila jsem holky proběhnout a našla jsem Sašu, jak mi sedí na posteli a vedle ní jakejsi plivanec, co zapáchal vyloženě jako zvratky. Saša se teda tváří jakože nic, ale já nechci nic podcenit...
    27.7.2016 19:49Sankari
    Lexi: Ze žaludku zvracet nemohou, ale možná jí něco jen zaskočilo.
    27.7.2016 20:06Lexi
    Sankari - to je mi právě záhadou, co jí mohlo zaskočit, protože minimálně půlhodiny před tím nic neměla (byli jsme na veterině a hned jak jsme přijeli domů, tak se to stalo).
    27.7.2016 20:23Tarbo
    Lexi - nebyl to bobek průjmovej? Bylo to čirý ? Nebo prostě jen čůránky? Občas jsou čůránky cejtit víc a smrdí to prostě "jinak " :D Potkyši neumí zvracet.
    27.7.2016 20:33Lexi
    Tarbo - co se týče barvy, těžko říct, protože se to stalo zrovna na peřinách (s barevným povlečením - Saša si taky umí vybrat místo)...na první pohled jsem si taky myslela, že se prostě počůrala, ale konzistencí to bylo jak když sliny plus takovej ten kyselej smrad...a když jsem Sašu prohlížela, tak ten stejnej smrad jí šel od tlamičky
    27.7.2016 20:37Tarbo
    Lexi - něco podobnýho jsem našla přesně v posteli na peřinách, čirý a smradlavý, běhali mi tam myšouni, ale nakonec jsem zjistilla, že mi tam hodil žaludeční šťávy pes. :)
    27.7.2016 20:47Lexi
    Tarbo - že bych někde doma pobíhal pes a já o tom nevím? :D :D :D pro jistotu jsem se zeptala i ostatních členů naší domácnosti, jestli si náhodou někdo neublinknul mně do postele, ale nikdo nic neví :D :D :D tak já nevim...
    - - - - -
    Ale Saša už spokojeně dlabe zrní z misky, tak to asi nebude nic vážnýho...
    27.7.2016 21:07Tarbo
    Lexi - :D Oni to nikdy nepřiznaj, dělaj, jakoby to museli prát nebo co :D Pokud jsou všichni v pořádku, tak je to dobře, ale záhada zůstává. Já bych je asi jen trochu víc sledovala a když budou všichni v pořádku, začala bych podezřívat ostatní členy domácnosti.. i ty lidský :D
    27.7.2016 21:23Lexi
    Tarbo, Sankari - jasně, budu to sledovat, každopádně díky za rady :-)
    28.7.2016 14:44Aneta8
    Nemáte, prosím, typ na klec, která by byla o menší základně (cca 50x50 a menší) a spíše do výšky?
    Děkuji
    28.7.2016 20:35RECERT
    Ahojky Co s potkaním miminem ještě slepým, čím to mám krmit? Nějak se to objevilo najednou v domě, ale mohli to přinést hafíci, zkoušela jsem to dát na různá místa, aby si to maminka našla, ale bez úspěchu, takže nevím, kapat tomu vlažné mléko do tlamičky? a jak často a kolik krmit?
    29.7.2016 09:42Děda
    Recert: je to tvrdé ale nejlépe rychle a bezbolestně utratit. Nevytvoříš vhodné podmínky a bude se trápit, je to divočák, nebude z něho mazlík.
    29.7.2016 14:19RECERT
    Pro dědu

    To si nemyslím, jednak jsem zjistila, kde bydlí zbytek potkaní rodinky, ale možná ani nebudu riskovat navrácení, potkani se řídí pachem, matka by ho nemusela přijmout zpět, ale hlavně..... mívala jsem potkany, morčata, pískomily, psouny preriové a vypiplala jsem i naprosto ztracené případy. Navíc....zvířátka se u mne dožívají nadprůměrného věku.....

    Jen s takhle malým potkánkem nemám zkušenosti zatím. Nicméně jsem si našla jeho vývoj den po dni, krmím mlékem, lehounce teplým, masíruju bříško, takže něco zbaští, to co z něj vyleze má dobrou barvu a v mezičase spí. Snažím se mu masírovat celé tělíčko podobně, jakoby ho masírovala jeho máma. Nic horšího se nestane, než že to mrňous nedá, ale zatím...evidentně zvládá, ale je to teprve prvních 24 hodin za námi.

    Co se týče vhodných podmínek, díky mým letitým zkušenostem bych mu je, samozřejmě , uměla vytvořit, ale tady žije halda potkanů volně a já se spíš budu snažit ho mezi ně vrátit, v momentě kdy se sám nakrmí a bude dospělák a to je během dvou týdnů, uvidíme.

    Lidé tu běžně potkany tráví, u nás ve stavení se toto neděje, ale když je odchytíme, stěhujeme to do přírody. Dřív to byl myší ráj, odstěhovali jsme přes 60 myšek. Nic nezabíjím...kromě injekce z milosti, když byl jeden můj 18letý pejsek po mozkové mrtvici a bez známek mozkové aktivity.
    Ani mouchu ne, nevím, kde jsem k tomu přišla, ale mám to ta nastavené po celý život.

    A mazlík...ten se stane z takového mrněte klidně, ale nechci ho učit na svůj pach a podobně.....

    Nicméně díky za radu :-)
    29.7.2016 17:15Haňa
    recert: můžeš kouknout tady na archiv diskuse,od 22.11.2014, Lenka 978 vypiplala potkaní mimi...
    je tam hodně rad.
    mléko je určitě špatně, když tak použít sušené mléko pro koťátka a někde jsem četla, že snad sunar ( to ale nemůžu najít (??). Lenka krmila plnotučnou neslazenou ředěnou tatrou.
    - - - - -
    a tady:
    https://www.google.cz/search?q=caring+for+little+stuart&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=cs&client=safari&gfe_rd=cr&ei=A3ObV8aCG4eh8wfLgrjwAg
    29.7.2016 17:21Sankari
    RECERT: Přece jen zkus mládě vrátit mámě. Je velká pravděpodobnost, že ho přijme. Potkaní samice mají velmi silný mateřský pud, ani pach člověka by ji neměl odradit.
    (I když se zachraňováním škodné nesouhlasím, taky jsem vozila chycené myšky do přírody :-) )
    29.7.2016 17:27Haňa
    recert: připojuji se k Sankari :-), jestli mají potkaničky tak silný mateŕský pud - a Sankari je zkušená chovatelka :-) - je to pro mimčo to nejlepší řešení...i přes riziko, že se to nepovede.....
    ...možná je to pro Tebe lákavé, zkusit vypiplat mimčo, ale máma je máma a tu nenahradí nic.....
    29.7.2016 18:43ČERT
    Moc děkuji za rady, tady je každá rada dobrá.

    Ale musím upřesnit stav věcí. Potkaní rodinka je zřejmě tady za touto místností v chodbičce, kudy chodí ven 4 hafové, tři holky a jeden kluk, z toho dvě hgolky jsou přímo loviči myší a podobných zvířátek.

    Právě proto mne překvapilo, že se to holátko najednou objevilo tady na podlaze, sem by se takhle malé nezatoulalo, musela ho přinést některá ze psích holek.

    Ta chodba vedle obsahuje boiler, starou ledničku a šílený odkložený různý binec. Můj dohad je, že pelíšek s potkánky je za tou ledničkou. Takže až dojede přítel, sama tu mám docela záběr, hárají mi všechny tři holky a kluci vyvádí ve dne v noci, takže až přijede. zřídíme východ jinudy (oknem) na dvůr a já se vrhnu na tu chodbičku, zkusím to tam opatrně vyuklízet kolem lednčky a pokud narazím na pelíšek, mrně tam stopro přidám.

    Jen si tím hnízdem tam nejsem až tak jistá, jednak neslyším mrňata, ale hlavně, já jsem ho v té chodbičce různě nechávala, aby si ho mamuše vzala zpět, ale nikdo si ho nevšimnul a to hned, jak se našel, kdy jsem ho nevzala ani do ruky kvůli případnému cizímu pachu a mazala jsem ho tam dát pro potkaní mamču, aby ho našla.

    Teprve po těchto pokusech jsem si ho převzala do péče, ale s tím, že jak tu nebudu na zvěřinec sama, určo to ještě zkusím, najít rodinku a vrátit ho mezi své sourozence.

    Takže tohle by bylo určitě naprosto nej řešení. Neláká mne vypiplat si potkaní mimčo, máme potkánků plný dům : - ))))). A mláďat jsem fakt vypiplala dost, mám tady někde i staré album pod "ČERT". Jen šlo o jiná zvířátka tenkrát.

    Moc díky za odkaz na video, jsem opravdu vděčná a už jsem volala příteli do auta, aby mi přivezl neslazenou Tatru.

    Ono je fuk, že je to mimi a že k tomu člověk, logicky, hned přilne. Důležité je, aby se potkánek měl prima a nej by mu určo bylo u mámy.

    Tak uvidím, jak se nám zadaří a ještě jednou díky, dám vědět.
    29.7.2016 20:17Sankari
    Nechat si dobrovolně namnožit v baráku divoké potkany, přenašeče leptospirózy a všech možných nákaz, zvláště když se tam pohybují volně psi, to mi hlava nebere :-)
    29.7.2016 21:10ČERT
    Milá Sankari, dobrovolně to skutečně nebylo, nicméně, pejsky máme zdravé a to tu bydlíme sedum let bez jakýchkoliv zdravotních problémů.

    Nicméně, potkánky hodláme vystěhovat do přírody...a dům, co nejvíce uzavřít. Ale ne z důvodu zdravotních, ale prostě z důvodu pocitu čistoty v domě. Náš domeček je tak trochu něco jako Hrad, hodně veliké a hodně staré, kolem 840 let a to jen to, co se podařilo zjistit z různých historických zdrojů. A skutečně u takového "domečku", nelze až tak moc očekávat, že v něm nebudou bydlet potkánci a podobně.

    Jen sklepení má tři patra směrem dolů, do země, druhé dvě patra.

    Jedno je jisté, určitě nepoužijeme na jejich vymícení granulí, které jim budou rozežírat vnitřnosti.

    Nejsme věříci, ale držíme se úsloví...Co sám rád nemáš, druhému nečiň.
    29.7.2016 21:55Sankari
    Já to taky nemyslela tak, že by sis je tam dobrovolně nastěhovala. Ale vím, jakou nám dalo práci se zbavit jednoho potkana ve sklepě. Při představě, že by se mi tam rozmnožili mi nebylo zrovna dobře. Jakmile založí kolonii, těžko je jen tak pochytáš.
    29.7.2016 22:02Efča
    Čert - pokud jsi odhodlaná zkusit mimčo zachránit tak by bylo nejlepší sehnat kojící samičku se zhruba stejně starými mláďaty.Tady jde spíš o to- jak uvádí Sankarka.že "domácí" chovatelé by takovou mamimu poskytli vcelku ochotně domácímu odchovu- ale co se divokého mláďátka týká tam si nejsme nista. Přeci jen z té divočiny může donést nějakou nemoc a to si každý nelajzne.Jediní komu by to mohlo být fuk a prodali takovou samičku i s malými jsou velkochovy nebo zverimex.
    30.7.2016 00:00ČERT
    Povedlo se nám malého vrátit k mámě, ale nijak moc nepije, máme kameru i s nočním viděním kvůli hafům vedle, tak je sledujeme, ale vidím to s ním nedobře. Máma se k němu chová ale dobře jako k ostatním, tak snad se dá dohromady. Jejich pelíšek jsme objevili až po vystěhování celé chodby vedle a pak jsme to tam pro ně zase opatrně zastavěli. Víc asi udělat nemůžeme.
    - - - - -
    Efči, to je přímo jeho mamuše, jedině od ní se mohl dostat volně do prostoru, kde jsme ho našli.
    - - - - -
    Sankaru Ono je pravda, že potkany pochytat dá daleko více práce než u myšek, ty jsme chytali tak dlouho až nám tu nezbyla myška ani jedna. Ale na potkánky máme podobnou fintu, oni se totiž chodí krmit ke kleci s papouškem, takže tam na ně číháme a máme šikovné jakoby přenosky, jen to chce hned rychle zavřít a následně odstěhovat. Je jasné, že je to taky úkol ma dlouho a dokud se to tady celé neuzavře, nikdy nebudou pryč úplně. a staré zdivo je prostě staréé zdivo.
    30.7.2016 14:06Efča
    ČERT - tak to lépe dopadnout nemohlo a je na něm zda té situace využije ke své záchraně. Jde také o to jestli při tom přenosu šelmičkou neutrpěl příliš velký šok nebo nějaké vnitřní zranění.