od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Srpen v roce 2016
  • Zobrazuji 133 zaznamu.
  • 1.8.2016 03:37Erikasoler
    Dobrý den, Obracím se na všechny osoby, které potřebují pro své sdílených I udělit peněz na úvěry ve výši € 3000 až € 950000 komukoliv, která ho dokáže vrátit s úrokovou sazbou 3% ročně, a doba 1 až 15 let, v závislosti na požadované částky. Dělám to v následujících oblastech: - finanční-Ready Ready Připraveno pro reálném Estate- Investissement-Ready automobilového-consolidation- odkupování Crédit připraven osobně jste přilepená Pokud jste opravdu v nouzi, prosím, kontaktujte mě pro více informací. Prosím, kontaktujte mě e-mailem: elisabetherikasoler@gmail.com
    1.8.2016 19:03Efča
    Co má půjčka společného s potkaními mazlíčky?Zde není stránka o půjčkách..
    2.8.2016 13:26EDYNA
    Erikasoler-paní,budto jste na hlavu padlá,anebo si tu děláte nevyžádanou reklamu.ZTAHNĚTE SE!!!!
    2.8.2016 14:42Efča
    ...u nás v práci na nástěnce je napsáno něco v tom smyslu - chytrý zákazník si půjčuje u České spořitelny. No já tvrdím,že CHYTRÝ občan si nepůjčuje NIKDE.

    Tím uzavírím toto téma a spoléhám na to, že někdo něco pěkného písne o svých miláčcích...

    Sankarko už jsi fotila ?
    2.8.2016 16:00BarboraN
    Dobrý den, je tato klec dostatečná pro dvě potkaní samičky? Děkuji za odpověď
    https://abc-zoo.cz/13085-klec-pro-krecka-a-mys-rene-62-modrobezova-62-x-37-x-42-cm.html
    2.8.2016 17:40Konemy
    BarboraN: To tedy rozhodně ne.
    - - - - -
    http://www.zhamaku.cz/kalkulator.aspx
    2.8.2016 17:50Sankari
    Barbora: Jen taktak, komfortní by to pro ně nebylo.

    Efča: zatím mám nafocenou jen jednu samičku, ale neboj, já se pak pochlubím.
    2.8.2016 19:15Efča
    Sankari - vida takže jak už jsi začala tak to budeš muset dokončit :-) Určitě se pochlub ať vím o co přicházím :-)
    4.8.2016 19:51Petr
    večerní hygiena :-)
    - - - - -
    http://www.kralici.cz/potkani/alba.asp?a=10247
    4.8.2016 22:14Efča
    Petr - sympatická očista :-)
    - - - - -
    file:///C:/Users/Eva%20Hnilicov%C3%A1/Videos/P-%20potkani%201/P-R%C3%AD%C5%A1a%20na%20kaf%C3%AD%C4%8Dku.MP4
    - - - - -
    pardon nastala chybka v odeslání..
    - - - - -
    file:///C:/Users/Eva%20Hnilicov%C3%A1/Videos/P-%20potkani%201/P-R%C3%AD%C5%A1a%20na%20kaf%C3%AD%C4%8Dku%20%E2%80%93%20kopie.MP4
    5.8.2016 22:26ČERT
    Takže potkani jsou v pořádku celá rodinka a taky se nám je podařilo hned odstěhovat, ale dali jsme jim tam zásoby na dlouho, na kraji je takový opuštěný statek...a mají tam pytel granulí, dál je to prostě jejich boj, nám tu stále zůstává potkan Tonda, ten se chodí nabaštit s kamarádem každý večer do kuchyně...víme jen, že jsou dva , ale párek to nebude, neb za celou dobu nevyvedli mladé...tihle dva. Díky téhle dizkuzi dostávají jako bonus lžičku pacholíka každý no...kde bydí nevíme, někde vedle v ratejně...byteček v jedné skříni jsem jim zrušila před časem, vedle bydlí jen dva velcí hafíci a papouch a vodní želvy, nábytek tam je stejně postupně k likvidaci, jediné, co mi vadí je, že jsou oprsklí a hluční, musím tam občas naběhnout a vynadat jim po potkaním...pak zalezou a ztichnou...potkani jsou vážně chytrá zvířátka.

    Nicméně i tyhle chceme odchytit a vystěhovat...nějak časem. Další tu huž nemáme, venku a ve sklepeních ale nějací budou, neotravují, tak nám nevadí.

    Stěhujeme je proto, aby je nenaháněli hafové, ti dva vedle ....už na ně asi kašlou, , hlavně když ho chytí do tlamy, potkanovi se nic nestane, tlama je jak domeček pro morčata...takže jak ji otevřou, potkan vyskočí a maže do pryč. A bafani nemají snahu je zbaštit, jen sem tam je chytí a pustí....ale taky už jsem viděla přebíhat potkánka přes ně a ani nehli brvou, chlapci psí : - ))))))

    Co se týče nemocí a jejich přenosu...jsem zdravá jak nikdy a to jsem s téměř nulovou imunitou na světě, díky kdysi prodělané nemoci a následnému léčení. Pokud by byli potkani skutečně tak nemocní a nositelé kde čeho, jak je možné, že při podobném letitém soužití mi nic není...zhruba sedum let. Ale to je jen otázka do dizkuze : - )))

    Pěkný víkend všem
    5.8.2016 23:14melodavec
    děkuji moc za rozřešení,kastrovat nebudu,že mám jednoho potkyše je tím,že paní co od ní mám prcka,řekla,že pokud se mu budu věnovat,tak stačí jeden,prckovi je už 6měsíců a když jsem měla před xxx roky,měla jsem tři,nesmrděla jim tak srst jako prckovi,ani moc neznačkovali.napadá mě blbý nápad:když bude mít kámoše,nebude mě značkovat
    Zvážím to....myšlenku pro dalšího jsem měla....ale je tam strach,aby ho přijal,když je tak dlouho sám
    6.8.2016 09:37ZhuZhu
    Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jestli je tato klec vhodná pro dva potkánky? Děkuji za odpověď.
    https://www.akvamex.cz/klec-mega-iv-76-x-44-x-47-vyska/#popis-produktu
    6.8.2016 15:42Konemy
    ZhuZhu: Teoreticky, ale stejně bych radši vzala nějakou vyšší.
    6.8.2016 18:24ZhuZhu
    Konemy - A jakou máte vy? Já jsem hledala, jenomže s tím nemám žádné zkušenosti, takže za každou radu budu vděčná.
    6.8.2016 18:53Konemy
    ZhuZhu: No já jsem to měla vyřešené tak, že na podobné klecí (akorát od Inter-Zoo)byla ještě jedna klec, do které potkánci mohli dírou ve dně. V té je teď ubytovaný staroušek s otlaky a v té s podobnými rozměry jsou dva potkani, kterým ale sháním nějakou hodně velkou klec. Bohužel s klecí neporadím:( ona tamta vaše vybraná by šla, ale komfortnější by pro ně byla fakt nějaká vyšší s menším dnem, ti potkánci jsou spíš šplhací.
    S těmi vhodnými klecemi je to trochu složitější, hodně se doporučuje Freddy 2, ta je drahá, ale prý opravdu vydrží.
    - - - - -
    A dejte si pozor na chromované mříže, nasáknou močí a už se to nevyčistí.
    6.8.2016 18:58Haňa
    zhuzhu: slušná pro 2-3 potkánky je http://petdiscont.cz/produkt/188572-inter-zoo-klec-cincila-70-cm, je eloxovaná, takže nezačne páchnout a pak z těch dražších vynikající Freddy 2, popř. Freddy max.
    chromu je lepší se vyhnout, moč ho naruší a klec pak páchne.
    a nebo koknout na levneklece.cz a nechat klec v práskové lakovně nalakovat.
    klec je lepší vyšší než širší. pozor taky na rozteč mŕíží, ideálni je 1,5 cm
    - - - - -
    samozŕejmě čím větší, tím lepší, minimalní vhodné rozměry podle počtu potkánků zjistíš tady: http://www.zhamaku.cz/kalkulator.aspx
    6.8.2016 19:00Konemy
    Kdyby vám chrom nevadil, tak třeba tahle: https://www.akvamex.cz/klec-cincila-fretka-viii-80-x-48-x-80-vyska/ by byla pro dva potkánky fajn.
    6.8.2016 19:28Ájinka
    Holky a je reálné sehnat vhodnou klec pro dva potkyše do 600-700,- ?
    6.8.2016 20:02Konemy
    Ájinka: Možná tak v bazaru.
    6.8.2016 21:20Athe
    Ájinka: Záleží, co od toho očekáváš. Jestli pořizuješ dva potkánky a neplánuješ do budoucna pořizovat další a nevidíš to na to, že by ses po těchto potkanům věnovala i dál, bezpečně ti postačí nějaká chromová, klidně i bazarová (dají se tam sehnat v hodně dobrém stavu) a v tom případě v téhle cenové relaci určitě seženeš. Jestli ale s potkánky počítáš na delší dobu, než je průměrný potkaní život (a tedy hodláš je mít i potom, co ti stávající odejdou), rozhodně se vyplatí investovat do eloxové, prostorné, která pojme víc než jen dva. Kupováním levných klecí nakonec ve výsledku ještě proděláš.
    7.8.2016 09:51Ájinka
    Athe - jasné :) Dřív, když jsem potkany chovala měla jsem činčilu elox tu větší a asi půjdu znovu do ní :)
    7.8.2016 10:32ZhuZhu
    Konemy, Haňa - Moc vám děkuji. :)
    7.8.2016 12:19Efča
    melodavec- pokud je samečkovi půl roku tak bych mu ty parťáky pořídila dva. Za prve až tento jednou odejde tak nezůstane ten mladší sám a za druhé se trošku vybouří spolu a nebudou tolik otravovat hrami toho staršího. Z vlastní zkušenosti vím,že i ty dva jsou stejně málo - když jsou dva tak spolu mohou a taky nemusí vycházet-nemají možnost si vybrat ve skupině kamaráda.Když je parta 4-více zvířátek tak si najdou každý svého parťáka se kterým budou více .
    - - - - -
    ZhuZhu - pro potkánky vybíráme klece určené velikostí pro fretky nebo činčily-jen pozrt na rozestupy mříží-max.1,5 cm
    11.8.2016 16:19Efča
    Lidi kde zase jste???
    - - - - -
    Koukejte z toho FB vypadnout :-)
    11.8.2016 20:03Marcie
    Efča: FB je fuj! :-)
    11.8.2016 21:01Míšánek
    Efča - Marcie
    souhlasím
    11.8.2016 21:16Vrabček
    já jsem taky tu :-)
    12.8.2016 18:26Efča
    Marcie - to je to je- já tam chodím jen z nouze poněvadž tu nikdo není

    Vrabček a Míšánek ahojky taky
    - - - - -
    Jo zlatý starý časy kdy se tu hezky povídalo,občas někdo prudil- co bysme za něho dnes dali...a my se hezky rozčílili ale taky hodně pomohli těm kdo o to stál...a bylo to tu takové rodinější.
    - - - - -
    Chudák Ošla už to zřejmě taky vzdala-statečně sedávala na chatu,marně.Pamatuju dobu -a není to zas tak dávno, když jsme napsala na chat příspěvek a než se došlo z kuchyně, WC ap. tak už byl fuč jak se okamžitě na vše odepisovalo a reagovalo...Copak my ti lidi sem nenaučíme chodit?
    - - - - -
    ...no nemusejí případně chodit noví úplně by stačili ti co tu bylo předtím..
    13.8.2016 07:11Konemy
    No jó no:-(
    13.8.2016 10:07Anetka12
    Zdravím,
    včera jsem našla miminko myšky, maximálně 14 dní staré a nechtěla jsem ho tam nechat, aby nezemřelo. Psala jsem na diskuzi u myšek, tam mě jedna uživatelka poslala sem, že tu někdo dokrmoval potkaní mládě, tak bych se chtěla zeptat, zda má někdo zkušenosti.
    Dala jsem mu trošku obyčejného mléka a celkem to pilo, přesto mi uživatelka doporučila třeba mléko pro koťata. Buda ráda za jakoukoliv odpověď :)
    13.8.2016 13:36Haňa
    anetka 12: okopíruju to, co jsem psala nedávno, když holčina našla mimi potkana:


    recert: můžeš kouknout tady na archiv diskuse,od 22.11.2014, Lenka 978 vypiplala potkaní mimi...
    je tam hodně rad.
    mléko je určitě špatně, když tak použít sušené mléko pro koťátka a někde jsem četla, že snad sunar ( to ale nemůžu najít (??). Lenka krmila plnotučnou neslazenou ředěnou tatrou.
    - - - - -
    a tady:
    https://www.google.cz/search?q=caring+for+little+stuart&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=cs&client=safari&gfe_rd=cr&ei=A3ObV8aCG4eh8wfLgrjwAg
    13.8.2016 14:11Efča
    Anetka12 - nejlépe by bylo sehnat kojící samičku se zhruba stejně starými mláďaty.
    13.8.2016 14:27Anetka12
    Haňa: díky moc :)
    - - - - -
    Efča: ano, to jsem se dočetla, ale s tím by bohužel mamka nesouhlasila a ani nevím, jestli by to malé vzala, přeci je to myška (možná myšice, jak jsem koukala po netu) .
    13.8.2016 17:51Nex
    Ahoj, prosím nemá někdo tip na nějakou dobrou webovou stránku, kde bych našla fotoukázku co nejvíce možných barev? :)

    A také, budu kupovat klec, ale je bez poliček, chtěla bych plastové, aby nenasákly močí, nemáte nějaký tip, kde nějaké sehnat? Nejsem zrovna zručný typ člověka a asi nemám ani nikoho, kdo by tuhle roli zastoupil :D.
    - - - - -
    Anetka12 - No ono to bylo asi myšleno tak, že ty by jsi dala myšku na odchov někomu jinému, kdo má kojící myšku, ne že by sis vzala k sobě myš s mláďaty :)
    13.8.2016 17:53Anetka12
    Nex - no jo, to mi jaksi nedocvaklo, ale i tak by to byl problém, kdo by si vzal myšku, která je normálně v přírodě, když by mohla mláďata nakazit, celkově by tam mohl vzniknout problém :/ :)
    13.8.2016 18:30Efča
    Anetka12- muselo by se malé ošetřit proti parazitům- a tady jde také o to jak se to malé dostalo ven - jestli ho tam přitáhl nějaký predátor anebo ho matka "¨vyhodila" poněvadž může být slabé nebo nemocné.Možná by bylo dobré kontaktovat nějakou záchrannou stanici nebo ZOO.Ale jestli se v záchranné stanice budou zabývat běžnou myškou..kdo ví. ZOO by si ji mohla případně nechat do nějaké expozice.
    Jedině asi velkochov by mohl poskytnout kojící samičku,ale ti nepůjčují, jedině by ji prodali...

    Nex - patra se dají koupit i samotná, lze použít např. i plexisklo a nařezat na míru na patýrka.
    Viz.moje alba tak bydlíme...
    13.8.2016 18:51Haňa
    nex: patra
    https://www.google.cz/search?q=patra+ferplast&client=safari&hl=cs&prmd=ismvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjh56vhhr_OAhUEuRQKHYUNDgUQ_AUIBygB&biw=1024&bih=672#imgrc=-tgxO0PlkKgZrM%3A
    jsou vynikající, dobře se udržují, daní se koupit i žebŕíky

    barvy např. tady:http://bebecha.wz.cz/barvy.php
    - - - - -
    ... dají se koupit...
    - - - - -
    .... a tady: http://zniflheimu.cz/barvy.php
    13.8.2016 19:21Anetka12
    Efča - No, nejsem si jista, zda by byli ochotni se zabývat myškou, kterých je všude dost. A s tou kojící samičkou to bude asi složitější, řekla bych.
    13.8.2016 20:19Efča
    No Anetko máš " zavaříno" na velké starosti,nebude to jednoduché.
    13.8.2016 20:25Anetka12
    Efča - tomu věřím, ale jsem ráda, že jsem to mimčo nenechala venku. A myslím, že je pozitivní i to, že papá, i když se tomu do toho 2x nechce, uvidíe, jak to bude dál :)
    13.8.2016 20:26Efča
    Jo to je mi jasné :-)
    14.8.2016 13:39Anetka12
    Tak to bohužel malé mrně nepřežilo a v noci zemřelo, ale dalo se to asi čekat...
    14.8.2016 14:00Haňa
    Anetka: jj, dalo se to čekat.....
    je to smutné, ale je to příroda....asi nebylo úplně v pohodě......udělala jsi, co jsi mohla .....
    15.8.2016 08:51Efča
    Anetka12 udělala jsi maximum,ale příroda ví proč to dělá.
    15.8.2016 19:06Allex
    Dobrý večer chci si pořídit potkánka.Je lepší si pořídit holku nebo kluka?
    Děkuji.
    15.8.2016 19:12Michala
    Dobry vecer, chci se zeptat zda nema nekdo zkusenost s nemocema u potkanu.
    Jedna se o to ze muj skinny potkan (mesicni) prestal jist,silene zhubnul a skoro vubec nechodi. Potrebovala bych radu,dekuji za odpoved
    15.8.2016 19:12Konemy
    Allex: Kluci jsou línější a mazlivější,holky tryskomyši.
    Potkany vždy dva!
    15.8.2016 19:41Allex
    Děkuji za odpověď Konemy
    15.8.2016 20:23Efča
    Oprava - minimálně dva, dle mých zkušeností je lepší parta 3 a více zvířátek. Nemusí být stejně staří,ale v jedné skupině musí být pouze jedno pohlaví.
    Jak píše Konemy - samičky bývají více akční, zvídavější,ale ne vždy mají čas se muchlat,navíc dost často trpívají na nádorky mléčné žlázky. Naštěstí to jde velmi dobře operovat,ale rádo se to někdy vrací.Chlapci v dospělosti bývajé spíše peciválové i když momentálně náš Ríša je na samce velmi aktivní.Při stáří zase trpívají na ochabené zadní nožičky.
    - - - - -
    Michala - měsíční potkánek by měl být zvídavé čiperné zvířátko,pokud tomu tak není je něco hodně špatně.Nevím jak ho máš dlouho,ale měsíční by měl být ještě tak týden u mámy.Nemá nafouklé bříško?
    15.8.2016 20:40Michala
    Efča. Je to vrh od me samicky narodil se v poradku zadne znamky nemoci,ciperny byl do odebrani ostatnich mladat,pote mi se samici v kleci zustali 2skinny samicky a 1samecek( jeji deti ze stejneho vrhu). Zacal se stranit ,jenom spi,malo ji malo pije a brisko ma nafouknute v dolni casti.vubec nemam poneti co by to mohlo byt.dneska jsem odebrala ty dve samicky a jeho jsem nechala s mamou,ale neni videt pokrok.dekuji za odpoved
    15.8.2016 20:52Efča
    Aha - v každém případě pokud se optkánek straní a není tak je to velmi vážné a je nutné navštívit zkušeného veta přes potkánky (ne každý je umí). V případě, že by měl nafouklé bříško bych se obávala megacolonu - v tom případě by bylo nutné zvířátko okamžitě uspat poněvadž trpí bolestmi bříška.Ale samozřejmě vet řekne více.Já jen odhaduju.
    - - - - -
    GENETICKÁ STŘEVNÍ VADA – MEGACOLON

    Jedná se o disfunkci střeva spočívající v neschopnosti trávit vlákninu (hlavní výživná složka obilovin, kterými se potkan běžně krmí). Špatně natrávená potrava se poté hromadí v konečníku, který ucpává. Dochází tak k postupnému plnění střev a zvětšování objemu dutiny břišní – potkan je „nafouklý“. K projevu této vady dochází od 4 do 6 týdne života mláděte, kdy matka ukončuje laktaci a dochází k přechodu mláděte na pevnou stravu.
    - - - - -
    U postiženého mláděte dochází ke hromadění stolice v oblasti konečníku, konečník je na omak tvrdý, vystouplý a protažený. Výkaly u východu z trávicí soustavy jsou zatvrdlé a blokují průchod dalším výkalům, proto dochází k plnění střev a nafukování bříška. Postižené mládě je také oproti ostatním sourozencům menší, celkově drobnější, hubenější, má méně kvalitní srst.
    15.8.2016 20:53Michala
    Efča .. Dekuju moc za radu
    16.8.2016 11:30ZhuZhu
    Dobrý den, chtěla jsem se zeptat v jakých mezích je drbání ještě zdravé? Možná nesmyslná otázka, ale s potkánky nemám zkušenosti a pak mám akorát strach.
    16.8.2016 11:42Haňa
    zhuzhu: jako, že se sami škrábou?? Taky jsem to jeden čas sledovala s obavami, ale oni se v rámci své očisty škrábou a drbají poměrně často.
    Pokud jim v kožíšku neběhají viditelné breberky ( všenky) nebo pokud nemají v srsti krvavé stropky ( svrab), tak můžeš bý v klidu.....
    Urcitě by sis všimla, kdyby to nebylo v pořádku :-)
    16.8.2016 12:03ZhuZhu
    Haňa - ano, děkuju moc, ulevilo se mi. :)
    16.8.2016 19:36Efča
    Michala - jak to dopadlo s malým?
    16.8.2016 22:09Michala
    Efča.. Malyho dokrmuji a davam mu pravidelne pit.. A casto se mu venuji. Je videt ze ma snahu
    16.8.2016 23:23Whaik
    Dobrý večer, mám doma 2 měsíčního potkana a chtěli jsme mu koupit společnost. Je dobré kupovat potkana ve zverimexu?
    17.8.2016 08:43Sankari
    Whaik: Není. Ve zverimexech se kupují potkani jako krmivo, ne mazlíčci. Pocházejí z velkomnožíren, z příbuzemského křížení, bývají nemocní a plní parazitů.
    Navíc nejsou zvyklí od malička na kontakt s člověkem, jako ty od registrovaných chovatelů.
    17.8.2016 10:38Haňa
    Whaik: je moc fajn, že chcete potkánkovi pořídit parťáka, potkan společníka svého druhu ke spokojenému žití nutně potřebuje :-)
    Samozřejmě kamaráda stejného pohlaví..... Ať nejste zavaleni kupou mláďat.

    Zverimex není vůbec dobré místo pro pořízení mazlíka... Jsou to krmná zvířata a mohou mít plno neduhů, jak už psala Sankari. A nemáš ani záruku toho, že Ti prodají to správné pohlaví, samička může být ( a taky velmi často bývá) nakrytá.....

    Z registrované chovatelské stanice koupíš zdravé vymazlené socializované mimčo bez breberek....:-)
    A většina chovek poskytuje "chovatelský servis" - když potřebuješ fundovanou radu, máš se na koho obrátit.

    Samozřejmě se najdou i výjimky, kdy zverimexák je faj společníkem, ale těch je opravdu málo, spíš je obrovská šance na zvíře plaché, nedůvěřivé, nemocné.....

    A tím spíš, když už doma potkánka máte, bála bych se, že ho zvířetem ze zveráče ohrozím....:-/

    Pokud napíšeš, odkud jsi, můžeme doporučit nějakou chovku poblíž. Ale ono i polid si vybereš někde dál, převoz se většinou dá nějak domluvit....:-)

    S pořízením kamaráda ( stejného pohlaví) moc neotálej, potkánkovi je samotnému smutno....
    - - - - -
    ..... pokud vybereš.....
    - - - - -
    Seznam ChS:
    http://www.czkp.cz/informace-o-klubu/seznam-clenu-ckp/
    - - - - -
    .... A tady: http://registrace.potkanizo.cz
    17.8.2016 19:55Efča
    Michala - snad to bude dobré...a ještě sedí v koutku nebo je již čipernější?
    - - - - -
    ..a na té veterině jste byli nebo nebyli?
    17.8.2016 21:16Marcie
    Trosku z jineho soudku, ale prosim o sdileni. Nabizime k adopci kote. Kocourek, cca dva mesice stary, obyc kratkosrsty evropan. Barva zrzavo- bila. Moc mily a hodny, zvykly na lidi, mazel a vrnidlo od prvni chvile. Nekdo ho hodil v noci na dnesek do arealu ZOD Opatovec a nasel ho rano hlidac a prinesl mi ho. Kocourek absolvoval preventivni aplikaci antiparazitik. Ma spinave usi, cistime. Ale to bude brzy ok. Jinak je ve velmi dobrem stavu a zda se zdravy. Za par dni by byl k adopci. Sam papa vsechno. Evidentne se o nej nekdo staral nez byl vyhozen. K odberu bude ve Svitavach nebo mohu dovezt do Brna. Pripadne pres hodne prevoznicky kamkoli po CR.
    18.8.2016 13:36Michala
    Efča..bohuzel je mi to lito, ale veterinu jsem nestacila..vcera rano umrel,jeste ted to silene boli ze jsem o nej prisla.jeste noc pred tim jsem dostala kontakt na super veterinare ale malej to nezvladl ,snad je mu lepe..:'(
    18.8.2016 20:23Efča
    Michala - ano rozumím Ti,ale asi to tak být mělo. Víš - pokud to byl skutečně megakolon,což se samozřejmě jen můžeme domnívat,ale dle příznaků to tak být mohlo, udělal nejlépe jak mohl.Takovému marodovi se vlastně ucpou střívka a vše se v nich hromadí a neodchází ven. Pacient pak má velké bolesti -třeba jako zaražené prdíky,jen s tím rozdílem,že ten s tím megakolonem pak může doslova prasknout..
    18.8.2016 20:42Michala
    Ja vim no, ale ikdyz jsem ho mela chvilku tak jsem si ho zamilovala..Moje samicka byla z toho docela spatna ze prisla o mlade ale uz se dala do kupy a je s ,,holkama,, relativne spokojena.Jste hodna ze jste mi odpovedela na muj dotaz,delala jsem vse co jsem mohla a tez si myslim ze je to lepsi,je mu lip a hlavne ho nic neboli.. :( Usnul a uz se neprobudil tak snad umrel bez bolesti.
    19.8.2016 08:35piškot
    Dobrý den, neprodáváte nebo nevíte o někom kdo prodává potkany v Liberci?
    Děkuji mockrát.
    19.8.2016 09:06Konemy
    piškot: http://www.potkanmarvel.wz.cz/odkazy-chovatelske-stanice.html
    19.8.2016 12:01Marcie
    Marvelka uz vic nez pet let nechova...
    19.8.2016 13:50Efča
    Michala -já vím...

    Marcie - chová Marvelka chová,ale malého Míšu :-) :-)
    ...pro nezasvěcené - Míša není potkánek ale synek :-)
    22.8.2016 09:30Konemy
    Marcie: Já nemyslela jako ať si vezme potkyše z ChS Marvel, já jsem sem dala odkaz proto, že tam má seznam ChS.
    - - - - -
    Achjo, kde všichni jsou?
    Kdy už zruší FB?:(
    22.8.2016 12:53Marcie
    Konemy: Ze seznamu nyní fuguje jen minimum stanic. Většina je léta zaniklá.
    22.8.2016 13:02Konemy
    Marcie: Aha... No, to mi nedošlo
    22.8.2016 13:47Haňa
    Konemy: aktuální by to mělo být tady: http://www.czkp.cz/informace-o-klubu/seznam-clenu-ckp/
    A tady: http://registrace.potkanizo.cz

    Zdravím Tebe i Tvé kloučky :-)
    22.8.2016 19:11Efča
    Konemy - ten FB nám to tu pěkně podělal...
    23.8.2016 13:01Nex
    Ahoj, dneska celý den projíždím youtube a hodně zahraničních majitelů potkanů dělá o těchto tvorečcích videa, což si myslím, že hodně pomáhá odstranit předsudky společnosti k těmto úžasným zvířatům.
    Jaký máte názor na to vy? Myslíte že by mělo cenu udělat něco takového i v češtině? Většina mladých lidí je nyní na youtube a instagramu a myslím, že to jsou právě oni, kterým má cenu nějak "otevřít oči" a dát jim rady ohledně chovu těchto zvířat cestou, kterou sami rozumí, by nemuselo být špatné, co myslíte? :)
    23.8.2016 13:56Efča
    Next - no proč ne :-) jen by to mělo být dostatečně reálné. Aby to ukazovalo ta zvířátka jaká jsou a ne aby z toho vznikly ty slaďáčky kdy pak každý chce domů - mývala, veverku, opičku,outloně.... ap . poněvadž jsou táááááák rozkošný....
    23.8.2016 14:00Nex
    Efča, joo, mě napadlo se nějak zaměřit na ta různá témata, co mají chovatelské stanice rozepsané na webových stránkách a podobně. A hlavně ukázat, že to není "jenom potkan", ale že je o něj starost, jako o jakékoliv jiné zvíře, ne-li mnohdy větší :).
    No opravdu mě to nadchlo, protože v komentářích pod těmi videi od těch zahraničních youtuberů jde vidět, že ty jejich rady a podobně berou ty lidi vážně a že je to opravdu oslovuje. Ne jeden se přiznal, že musí pořídit svému potkanovi kamaráda nebo mu koupit klec místo akvárka a podobně :).
    23.8.2016 15:46Konemy
    Nex: Skvělý nápad. Jen do toho!
    23.8.2016 20:55Nex
    Koremy, děkuji za podporu :) Po delší pauze, kdy jsem potkany neměla si budu pořizovat dvě holčičky a jsem na ně natěšená, jak malé dítě, tak snad mě to nepřejde, protože si myslím, že youtube je opravdu skvělý prostředek, jak promlouvat k mladým lidem a snad se díky tomu dostanou ty hlavní zásady chovu potkanů víc do povědomí :)
    23.8.2016 21:13Efča
    Nex - jo jdi do toho :-) :-)
    25.8.2016 23:03Hejcmanka
    Ahoj, už třikrát mě můj potkánek kousl. Nebylo to nic vážnèho. On je docela mazlík, ale když jde o jeho klec tak je trochu agresivní. Když mu vyklízím klec, mám ho volně puštěného a musím si dávat pozor aby mě nekousl. Jde to nějak odnauči? Aby mě nekousal když mu šahám do klece?
    26.8.2016 09:00Sankari
    Hejcmanka: A jak se chovají ostatní potkani v kleci?
    26.8.2016 09:26Hejcmanka
    Bohužel je už sám, jeho kamarád odešel do piškůtkového nebe před 2 měsíci. A je už starý tak by si na nového kamaráda nezvikl. Ale kousl i jednou když ještě měl kanaráda.
    26.8.2016 09:53Pavla
    Holky potkanářky moc vám děkuji za zajištění mé klokanky na Princeznu.Též děkuji Mila Drago Nováková,která mě ji dnes dovezla.Jste fakt skvělý.V listopadu se na mě a DL můžete těšit.To dám,musím.
    26.8.2016 11:00Haňa
    Hejcmanka: kolik mu je?? Co si pamatuju, tak potkánka sis pořizovala teprve loni na podzim....tak to je mu teď tak rok....
    A v roce potkan starý není, může mít před sebou jestě víc, jak půlku života :-/
    Samotnému je mu smutno a tak nemá na Tebe vždycky náladu....

    Už na podzim jsem Ti psala, že potkan NEMŮŽE žít sám...
    A jestli žil v kleci celý život sám a kámoše měl jen občas ( jak jsi taky psala), není divu, že je takový....
    Když nedopřeješ zvířeti základní podmínky k životu ( a jednou z nich je u potkanů i život ve skupině), nemůžeš se pak divit, že nemáš doma pohodové zvíře.....
    - - - - -
    ... Pokud je aspoň trochu zvyklý na druhého potkana a nezapomněl se ještě chovat jako potkan, dva potkaní kloučci těsně po odstavu Tvůj problém vyřeší... A on bude konečně spokojený a vyrovnaný...
    26.8.2016 14:13Hejcmanka
    Nene, já jsem dostala dva roční potkany, teď jsou mu dva roky. Zkoušeli jsme k němu dát tetinýho potkánka, ale jen se prali. A je pohodový kouše jen když mu dám ruku do klece a poruším tím jeho teritorium.
    26.8.2016 18:53Athe
    Hejcmanka: Dva staří potkani dohromady nepatří, když spolu nežili celý život. Je úplně normální, že se servou. Ke starším se přidávají odstavená mimina, ale to už ti tu holky říkaly.

    Mimochodem, to, že tě bere jako vetřelce, když k němu strčíš ruku, rozhodně neznačí, že je pohodový. Pohodové potkanisko se k tobě rozeběhne, aby dostalo něco dobrého, ne aby si bránilo své teritorium.
    26.8.2016 19:36hejmanka
    Jen když mu vyklízím, jinak si přiběhne pro pomazlení, pro mňamku.
    26.8.2016 20:14Efča
    hejmanka - ale Athe má pravdu, pohodový potkánek ví, že není třeba si před Tebou bránit teritorium.Takže ani při "jen" vyklízení by to dělat neměl, to není omluva.

    Haňa - tedy Hanďo Ty máš ale paměť..já nevím pomalu co bylo včera natož na podzim :-).
    26.8.2016 20:46Haňa
    Efča: no, některé příspěvky či lidé něčím zaujmou...... :-) ..... a pro osvěžení paměti a ujištění faktů je tady archiv ;-)
    26.8.2016 22:32Erucale
    To jste tu všichni tak zlí? Hejcmanka chtěla jen poradit a ne ji něco vyčítat!
    Hejcmanka: musíš ho přesvětčit že mu nechceš ublížit. Pomalu ho navikej na ruku.
    26.8.2016 22:51Konemy
    Erucale:Nevím o tom, že by na ni byl někdo zlý. Dostala věcné a pravdivé odpovědi...
    26.8.2016 23:24Erucale
    Hele chtěla poradit a vy jste jí akorát házeli to co psala nevím kdy. Ale souhlasím že by ten potkyš neměl být sám.
    26.8.2016 23:46Haňa
    Erucale: nemyslím, že bych zrovna já byla na někoho "zlá"....
    spíš naopak.... :-)
    vždycky se snažím, když něco píšu, být vlídná a chápavá, protože nevím, kdo je tam na druhe straně a každý jsme jiný - to, co někomu nevadí, se jiného může dotknout...
    a jde v prvé ŕadě potkánky a tak není dobré kohokoliv odradit....

    ale někdy to není úplně lehké, ona i tato diskuse má svou historii a "paměť" a někteří ( teď nemyslím nikoho konkrétního) prostě NECHTĚJÍ pochopit zcela základní potkaní potřeby a nechtějí slyšet ověŕené dobře míněné rady....a myslí si, že oni to "zvládnou" zcela jinak a po svém... - na úkor zvíŕete..

    tak to se pak radí těžko....
    27.8.2016 08:44Sankari
    Erucale: Když chce někdo poradit, zvlášť v případě kousání, musí napsat po pravdě všechny okolnosti. Bez toho to prostě nejde.
    27.8.2016 09:49Efča
    Erucala - my nevyčítáme my jen upozorňujeme.Vyčítání vypadá úplně jinak :-)

    Hani - hezky jsi to napsala.

    A Sankarku s jejímy zkušenostmi bych brala sakra vážně
    27.8.2016 10:05Nex
    Ahoj, nemáte náhodou nějaký tip na dobrou/levnou klec pro 4-5 potkánků? :D Plánuji zatím teda jen dvě holčičky, ale už vidím, jak budu sledovat ty chovatelské stanice a rychle mi bude počet nabývat :D Tak bych nerada za půl roku kupovala novou klec :D
    27.8.2016 14:23Erucale
    http://klece-hlodavce.heureka.cz/levne-klece-klec-80x120x50cm/

    Nex- my máme doma tuhle. Rozměry 80*120*50. Je skvělá a stojí jen 1180kč. :-)
    27.8.2016 14:59Nex
    Erucale, děkuji za tip :) Po téhle jsem taky koukala :)

    Ještě mě napadlo zkusit přemluvit tátu, jestli by mi nevyrobil klec/voliéru :D Když jsem byla malá, tak mi vyrobil super pro potkana ze skříňky a dneska jsem našla nějaké jiné, co by mohli být jednodušší...

    http://www.anibox.cz/images/phocagallery/thumbs/phoca_thumb_l_sam_2497.jpg
    http://www.anibox.cz/images/phocagallery/thumbs/phoca_thumb_l_sam_2496.jpg

    Kdyby všechny dřevěné části ve vnitřku klece byli pokryté pletivem (myslím ty rámy, vybavení budu spíš dělat plastové), tak by to potkani neměli jak rozkousat, ne? Už je to 5 let od mých posledních potkanů, tak mám dojem, že jsem zapomněla, jak vynalézaví jsou :D
    27.8.2016 15:58Sankari
    Nex: U dřevěných dílů klece je největší problém s nasáknutí močí a následným nepříjemným pachem. Proto se hodně chovatelů od skříňovek zas vrátilo ke klasickým klecím.
    A podobný problém je i u klece z odkazu od Erucale - chrom brzy kvůli moči černá a klec smrdí. Lepší je vybírat elox (dráty potažené plastovou vrstvou).
    27.8.2016 16:22Věška
    Ahoj holky, už jsem psala i na fb, ale asi po měsíci, co tu mám na hlídání tři potkánky, ten jeden mě začal neuvěřitelně napadat a i spolubydlící v kleci. Potřebuji poradit, jak se k němu mám chovat. Všichni jsou to adopčátka, dva jsou bratři a jeden je Wistárek. Nejvíc napadá Wistárka a mě, brácha se umí alespoń trošku bránit. Abych pravdu řekla, mám na něj strašný vztek, i když vím, že za to nemůže. Je jim 7 měsíců, takže asi puberta.
    27.8.2016 17:19Efča
    Věška - no pokud se nervou do krve ,drobné šrámy nepočítám,tak je zatím nech. Musejí si vyříkat kdo je největší kápo. Někdy si to potřebují zopakovat anebo se některý snaží převzít pozici. Náš Ríša stále zkoušel převzít vedoucí místo a tak prudil dominantní nebo vysoko postavené samečky.Zkus vysledovat zda ho některý z ostatních třeba neprovokuje. Takže se dívej jak to začíná a jak to končí-co pak dělají všichni když to skončí.
    - - - - -
    ..jdu pustit "krakeny" ale ještě dojdu... tak vydrž kdyžtak
    27.8.2016 17:32Věška
    Provokuje puberťák, co chce být vedoucí, rasí Wistárka do krve, už se mi to vůbec nelíbí a mám na něj vztek. Vím, že je to jenom zvíře, který nepřemýšlí jako my, ale mě vadí když se ho ty dva bojí. Po dobojování je Wistárek nacpaný pod košíkem a ani se nehne, už vůbec se nejde najíst. Rafíček se umí alespoň trochu bránit a bojuje asi o pozici, kdo bude vedoucí skupiny. Už jsem měla takový vztek, když jim i mě, Čupík ubližoval, že jsem mu fakt chtěla ublížit. Nakonec se člověk ovládne, ale nechci se další dva roky bát potkana.
    27.8.2016 17:52Markéta
    Ahojte, mohli by jste mi prosím doporučit nějaké kupované krmivo pro potkánky?:)
    27.8.2016 18:49Efča
    Věška - no to je ošemetná situace a těžko radit ,ale pokud to jen trošku jde tak doporučujeme neoddělovat nebo aspoň ne na dlouho.Případně jen na den dva ,ale ne vždy to zabere.Pokud je oddělíš na dlouho tak už se pak nemusí zdařit je dát dohromady.Nyní si nevzpomenu jak je máš staré,ale jestli jsouv podobném věku možná by ten "agresor" lépe přijal malá mimča poněvadž ta by ho neohrožovala v pozici vůdce.Těžko teď říci zda si to vyjasní a pomine to nebo je to stav ¨trvalý- budeš se muset zřejmě řídit svým citem a tím co vypozoruješ.
    - - - - -
    Markéta - doporučuje se zde a chválí Rodentia,ale naši se v ní přehrabují-asi jsou zmlsaní.Já pokud nemám Rodentiu tak u nám v kríměš amní jen Darwina.Kdybych je měla krmit jen tím co jim jede tak bych tady pochvalu nedostala :-)
    - - - - -
    Věška - jejda jak ublížit?
    27.8.2016 18:55Věška
    Efča Všem je okolo 7 měsíců, takže puberta. Do teď byli skoro s dvouletým potkanem, ale ten je rasil a i on sám z nich byl ve stresu a pořád vrkal. Po návštěvách veteriny, bylo doporučeno ho oddělit, ať mají kluci klid a dopadlo to tak, že je začal šikanovat ten, který se před tím oddělením nejvíc bál toho dvouletého. No už se stalo, problém je, že teď se ho bojím já.
    27.8.2016 19:29Efča
    Tebe taky kousl? Pokud ano zkus si vzpomenout za jaké situace-někdy jsou rozrušeni z hádky, že chňapou po všem a to pak není radno k nim strkat prstíky.
    Jestli jsi od nich oddělila alfa samce tak se přou o pozici ,to by bylo logické a až se to vyřeší mělo by se to uklidnit v případě, že nový alfa nenajde zalíbení v šikaně. Jak dlouho jsou od staříka oddělení?A stařík je sám?
    - - - - -
    .. nyní jdu pryč nevím kdy se vrátím tak případně se ozvu zítra..
    27.8.2016 20:41Věška
    Efča Oddělený jsou asi měsíc, Čupík se začal chovat divně asi před 14 dny. Mě bohužel pokousal také a ne jednou. Nemyslím si, že byl nějaký rozrušený. Tulil se a najednou kousl. Přikládala jsem to tomu, že ze mě cítil potkana z jiné smečky. Druhý den, jsem se k nim převlíkla, vykoupala a já nevím co všechno. Zase jsem je po sobě nechala přelézat a hladila. A Čupík mě tentokrát kousnul do zápěstí a to tak, že se zakousl a trhnul, takže mám jizvu, jak když jsem se chtěla podřezat. No a od té doby se ho bojím. Vím, že je to špatně, ale strach je strach.
    - - - - -
    Efča Právě mi už přijde, že si zalíbení v šikaně našel.
    27.8.2016 21:06hejmanka
    já se svého potkana taky trošku bojím ale dokážu ten strach překonat a pomazlíkovak se s ním. :-)
    27.8.2016 22:19Efča
    Věška-měsíc oddělení už je dost...To co popisuješ to dělávají spíše potkánci v pubertě co žijí osaměle.Dělá to tedy až po oddělení nebo to zkoušel už i před tím?
    - - - - -
    hejmanka - Věška - tak ono není divu to jejich kousnutí není nic příjemného..
    28.8.2016 09:58Věška
    Efča Až po oddělení, předtím to byla úžasná kontaktní myška.
    28.8.2016 11:50Efča
    Jestli Tě před odělením od ostatních nekousal a začal až po té ,to by s největší pravděpodobností mohlo znamenat, že se k Tobě chová jako k potkánkovi poněvadž je sám a nemá si to jak vyříkat s "pravým" potkanem a tím pádem zkouší zda by mohl převzít místo velitele.V tomto případě bych zkusila variantu s mláďaty.
    28.8.2016 12:10Věška
    Efča To jsme si nerozuměli, on není sám, on má v kleci další dva, stejně starý a jsou spolu od miminek. Bohužel kouše i je a oni jsou už z něj vystresovaný.
    28.8.2016 14:25Efča
    Jo pardon - však jsi to psala...takže abych to shrnula jestli to mám správně pochopené.
    Oddělila jsi od nich nejstaršího dominantního samečka a tento Čupík nyní kouše Tebe i ostatní potkánky a stařík je tedy sám a v této kleci jsou tři..
    28.8.2016 16:22Věška
    Efča Jj, teď jsi to shrnula úplně bezvadně, tak to je. Za chvíli za nimi jdu, teď jsou asi hodinu puštěný, tak snad mě Čupík nepokouše. Ale děkuji za rady a podporu. Nejradši bych ho oddělila, ale Drago říkala, že ještě měsíc puberta, tak snad se zklidní, musím vydržet.
    28.8.2016 17:15Efča
    No zřejmě jsem si seděla na vedení :-)
    Já bych to viděla tedy na to, že jak se oddělil dominantní sameček tak si Čupík nyní nárokuje jeho pozici a tím,že si asi není tak úplně jistý že ji má pro jistotu dělá"bububu" na ostatní.Je to logické vyústění změn ve skupině.
    Ono tady je třeba zvážit určité "experimenty". Těch by bylo několik ,ovšem nejsem si jista tím dlouhým odllučením staříka od skupiny... Teoreticky by se mohl vrátit stařík zpět s tím,že by se třeba na den dva oddělil Čupík, ale těžko předvídat zda by si musel pozici u mladých dědek znova dobýt nebo by to brali jako návrat šéfa...a jak by se tvářili na sebe po návratu prudiče..Pak by šlo k sobě dát zkušebně právě jen dědka a Čupíka..s tím,že by zůstali spolu nebo by se posléze přidali zpět do skupiny.Ale to jsou velmi citlivé experimenty a předem těžko říci jak by zvířátka reagovala, můžeš maximálně maličko odhadnout dle jejich povah.Ještě by mohl stařík zpět a Čupík by dostal prcky - ty ho v pozici šéfa ohrožovat nebudou.
    Zkus to ještě vydržet a uvidíš- jen nevím s tím stačíčkem jestli ho zkusit dát zpět nebo ne...Já se dokážu rozhodnout dle pozorování u svých zvířátek a odhadu jejich povah,ale u cizích si netroufám..)
    Třeba poradí ještě někdo zkušenější.
    28.8.2016 17:54Athe
    Efča: Já jsem z toho, co psala Věška, tedy ještě pochopila, že starouš byl oddělen právě proto, že nebyl jen dominantní, ale právě spíš až agresivní. Takže nevím, jestli by jeho návrat byl dobrý krok. Spíš mám z toho takový pocit, že dědek byl takový uzurpátor a Čupík se ho tak moc bál, že po jeho oddělení vyvádí jak ďas, aby mu náhodou nezačal ubližovat ještě někdo jiný a bylo jasno, že teď už si to líbit nenechá. Samozřejmě, tolik zkušeností nemám, ale přijde mi to jako docela pochopitelné v dané situaci. Otázkou je, jestli bude stačit se ujistit, že ostatní po něm nepůjdou a bude pokoj, nebo je předchozím spolubydlícím tak poznamenaný, že už pořád preventivně půjde po všem, co se hýbe.
    28.8.2016 18:23Konemy
    Riki sebou divně škube... Před chvílí mu tekla pěna z tlamy, rychle dýchá... Na většině zavřeno, co mám dělat? Myslela jsem, že se dusí, ale tlamu si nenechá otevřít, nevím, co mám dělat...
    - - - - -
    *veterině
    - - - - -
    Teď leží, strnule a divně, nevím co mu je a co mám dělat, to nemohl počkat na pondělí...
    - - - - -
    Strašně se o něj bojím...
    - - - - -
    A tahá za sebou nožky, snad to není mrtvice :O
    - - - - -
    Už se tolik netřese, ale sedí nahrbený na jednom místě a pořád přežvykuje a cvaká
    - - - - -
    Žere jogurt, tak snad bude v pořádku, vypadá líp, snad to nic není://
    28.8.2016 18:29Věška
    Athe Pochopila si to správně a bohužel si myslím, že máš pravdu v tom, že půjde po všem, co se hýbe. Dám tomu ještě trochu času, třeba pochopí, že ani ode mne, ani od potkánků, mu nic nehrozí.
    28.8.2016 19:15Efča
    Athe - to je právě nesmírně těžké radit a odhadnout když to člověk nevidí na vlastní oči. Však víš,že častokrát nováčci berou běžné potyčky ,které my už nevnímáme, jako "boj o život".Tím netvrdím že je tomu tak i u Věšky..Ona sama zná svá zvířátka nejlépe - my můžeme pouze poradit základy a to jaké máme své zkušenosti,ale protože každé zvířátko je individualista a origoš musí se ona sama rozhodnout dle svého vědomí, svědomí a citu...
    28.8.2016 19:15Erucale
    Konemy- to nemáte v okolí veterináře? Nášvet nám dal kontakt na sebe kdyby se něco dělo se zvířátky i mimo ordynační hodiny.
    28.8.2016 19:18Efča
    Konemy - těžko říci takto od stolu- mohlo mu zaskočit, mohl mít epileptický záchvat,infarkt....
    - - - - -
    I náš vet je pro své zákazníky vždy na telefonu..I když naštěstí jsem neměla tu čest vyzkoušet zda a jak to funguje..
    28.8.2016 19:56Konemy
    Teď už je naštěstí v pořádku, běhá, žere...
    28.8.2016 20:09Efča
    Konemy- tak snad nás jen vyděsil a nebude se to opakovat.
    29.8.2016 02:06Lenka33
    Ahoj, chci se zeptat. Budu si porizovat 2 bratry a o 2 mesice pozdeji dalsiho potkaniho kluka, ale bojim se ze ho mezi sebe neprijmou. Nemate s tim nekdo zkusenost?:/
    29.8.2016 05:54Konemy
    Lenka33: U tak malých potkyšů by to mělo být v pohodě. Já jsem seznamovala ročního a půlročního s miminkem a ještě ten den ho přijali. Zkus je seznámit na neutrální půdě, na místě, které neznají.
    29.8.2016 08:19Nex
    Tak oznamuji, že pokud se nic nezvrhne, tak mám konečně klce pro holky :) Nevím, co je to za značku, ale je 77x80x50 (pro 5 potkyšů), což je nádhera :) Sice není s eloxem, ale zas nemůžu chtít všechno :D A s klecí mám možnost přímo v našem městě zajít do práškovací dílny, kde mi to můžou posléze poeloxovat :). I dno má krásnou barvičku, tak se těším až bude klec doma a začnu ji vyzdobovat :D
    29.8.2016 16:22Markéta
    Děkuju moc:) Ještě jsem se chtěla zeptat jestli někdo nemá zkušenosti s klecí Freddy 2. Přišlo mi vše kromě návodu a na netu nemůžu žádný najít.
    29.8.2016 18:20Haňa
    Markéta: jakého návodu?? freddyny má plno potkanáŕů.....;-)
    - - - - -
    krmení je výborné na rodentia.cz


    Lenka33: seznámit na neutrálním místě ( kde nikdo z nich nebyl) a pak dát do oečlivě vyčištěné jinak zaŕízené klece.... to bude v pohodě :-)
    více tady:
    http://www.czkp.cz/ja-potkan/vse-kolem-me/seznamovani/
    29.8.2016 18:34Sankari
    Markéta: Freddy 2 je jedna z nejlepších klecí, u potkanářů hodně oblíbená. S čím si nevíš rady? Návod tam asi nebude, stačí dát mříže na dno a zacvaknout na boku drátky.
    29.8.2016 19:04Markéta
    Aha už vím kde je nejspíš problém, chybí mi 2 díly na patro. No snad to potkánky udrží :D
    29.8.2016 21:43Efča
    Markéta - tak patýrek si můžeš udělat nebo koupit víe než nabízí výrobce.