od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Leden v roce 2017
  • Zobrazuji 77 zaznamu.
  • 1.1.2017 10:25Efča
    Míšánek - tak občas sem zavítá Marcie,Haňa, Sankari....ale už je nás málo.Proto jsem vlezla na ten FB i když děsně nerada,tady to bylo mnohem lepší,klidnější,přehlednejší..FB nemám ráda...i když nepopírám,že jsou tam i zajímavé věci,třeba jsem tam našla pro mě zajímavou skupinu -Příznivci ex dostihových koní.Z čehož mám radost poněvadž se tam dozvím kde se octli někteří vyřazení dostiháci a jak se mají.
    1.1.2017 18:45Tarbo
    Dnes nás ve spánku opustil Dortík S6 Nippyland *13.9.2014 - pápá myšáčku. Byls šikovnej dědeček :*
    1.1.2017 20:55Petr
    Tarbo :-(
    2.1.2017 08:31Marcie
    No jo, FB hodně vzal. Ale vzal i hádavé lidi...třeba Adushku a podobné. A upřímně jsem ráda že už sem nechodí a nepomlouvá a neshazuje a nenadává ostatní. Takže všechno zlé je pro něco dobré:-)
    - - - - -
    My jsme měli konec roku uplakaný. Odešli nám tři naší staroušci. Ve čtvrtek dokonce dva zároveň- Drobeček a Evolet. V sobotu na Silvestra dopoledne další-. Legendární strakáček Dorian.
    2.1.2017 11:57Efča
    Tarbo + Marcie- to mě mrzí,ale jistě udělali místo nějakému nově narozenému potkánkovi .

    Marcie - ale tady se hádalo lépe než tam :-)
    2.1.2017 12:56Míšánek
    Tarbo - Marcie - je mi to líto, ale Efča má pravdu, další miláček čeká...
    3.1.2017 11:42Efča
    Já měla spíše na mysli,že se místo nich narodili další jiní potkánci.Prostě ti co odešli udělali místo novým miminkům
    3.1.2017 12:09Tarbo
    Kdepak, další myšáček čeká na někoho jinýho. Už vážně končim s potkyšákama. Jsou to úžasňáci, ale já už je nestíhám. Našich 9 kluků je posledních, co mám. Možná v budoucnu někdy tak 3, 4 klučíky, ale teď už miminka nepořizuju a držim se :)
    - - - - -
    Marcie - to je mi líto, tohle jsme měli vloni, že šli takhle za sebou..
    3.1.2017 19:23Efča
    Tarbo - víš ,já už to tu omílám dlouho,také bych je měla zrušit-nechat dožít ty co jsou...Jsem s nima doma sama a když by se mi něco stalo není tu nikdo kdo by se o ně adekvátně postaral-kdybych třeba musela na delší dobu do nemocnice, lázní...ap.Jenže se vždy naskytne důvod proč si vzít dalšího...
    3.1.2017 23:05Marcie
    Efča: ale prosím tě, kdyby každý přemýšlel jako ty, tak by si nepořídil nikdo nikdy nic. Maximálně kaktus, tomu stačí ho zalít 4x do roka...
    4.1.2017 10:49Efča
    Marcie - :-) já vím,ale mám děsivou představu,že kdyby něco tak mi tu v kleci chudáci zdechnou hlady...Sice mám v penežence psané,že v případě nehody volat i sousedku ,že nakrmí zvířata,ale jestli by to někdo udělal,kdo ví.....
    5.1.2017 01:41Marcie
    Efča: tak zrovna zdechnutí hlady bych se nebála. Potkan je schopen cítit potravu na desítky metrů daleko a když má hlad, prohryže se i betonem, aby se k jídlu dostal. Tvojí potkani vědí, že ve skříňkách, ve spíži a v ledničce je jídla habaděj. A nějaká směšná klec by jim nezabránila v záchraně vlastního života. To například moje potkaní "čůzy" prohryzaly spodek od dva týdny nové voliéry a vůbec jim to nebylo blbý, a to i když měly plnou misku žrádla a rozhodně jsem nebyla někde měsíc ve špitále na jipce, ale jen 6 hodin v práci.
    - - - - -
    Prosím vás všeci, mám prosbu. Neznáte někoho, kdo umí rumunsky a byl by ochotný mi pomoci domluvit se s chovateli z Rumunska? Vyhlédla jsem své feně fešáka hodně z daleka a jaksi nás trápí jazyková bariéra. Budu vděčná za každý tip a kontakt. Moc díky.
    5.1.2017 11:42Efča
    Marcie - myslíš?

    Jééje rumunsky tedy neumím,ale nenašel by se někdo na obou stranách kdo umí anglicky? Já bych mohla zajistit pomoc s bulharštinou.
    5.1.2017 14:39Marcie
    Efča: no kdyby to šlo anglicky, tak by bylo po problému. Ale v Rumunsku mnoho lidí nad 30 let prostě anglicky neumí... Každopádně moc díky za tu bulharštinu ;-)
    5.1.2017 18:36Efča
    Marcie - mám na rajoně pána původem z Bulharska tak by nebyl problém :-)
    - - - - -
    ..jo a kdybys potřebovala italštinu tak se obrať na Ridiho :-) :-)
    5.1.2017 23:08Marcie
    Efča: dík. Italštinu mi tlumočí Klárka Vítová, ještě že jí mám :-)
    6.1.2017 10:06Efča
    Marcie - no vida.. to máš dobrý.
    6.1.2017 23:13Marcie
    Šmankote, já snad upadnu. V Čechách se v pohodě kříží holá maminka a kudrnatý otec a nebo chlupatá maminka a tatínek polo dumbo. To už je fakt vrchol všeho množení! https://zvirata.bazos.cz/inzerat/69681650/potkanek-potkan.php
    7.1.2017 14:38Efča
    Marcie - protože množí kdekdo a nemá o tom ani páru. Já stále říkám,že je v tomto ohledu ohromná chyba,že se potkánci tak snadno množí.
    7.1.2017 15:59Saryk
    Zdravím kdo jste tady a prosím o pomoc
    pro nalezené a málem umrzlé mladé potkánky.
    Ráno je našel můj pes ve sněhu jsou bílí tak bych je přehlédla
    jeden mrtvý a 2 naštěstí žili tak rychle pod bundu zahřívat.
    A doma pookřáli dostali nažrat a budou v pořádku.
    Pokud byste měli někdo zájem anebo věděli o někom dejte vědět.
    Ještě se mi to nikdy nestalo a vyhodit tyto zvířátka v mrazu
    je svinstvo největší.Tam kde jsem je našla by je nikdo
    nenašel ani neviděl kromě psa a dobré duše.

    Předem děkuji za pomoc.Šárka.
    7.1.2017 19:29Efča
    Saryk - zkus je nabídnout na FB v Potkani v nouzi.
    Jinak máš s nimi nějaké zkušenosti nebo potřebuješ něco vědět?
    - - - - -
    Jo pardon už to čtu -máš....
    7.1.2017 20:46haňa
    moje Zituška - Zita od Pekelného Strážce - poslední z mé první party, má dnes 2 roky a 7 měsíců :-)
    je to už potkaní babička, ale drží se ;-) .....klidná, pohodová, nad věcí, úplně z ní čiší "moudrost" a nadhled, dá-li se to tak ŕíct...... ona je skvělá odjakživa....
    všechno nejlepší, moje zlato :-*
    - - - - -
    Saryk: potkánkům pŕejeme brzy nové milující domovy ...
    7.1.2017 21:02Efča
    Hani tak jí za mě potřepej pacičkou a dej velikou pusenku :-)
    7.1.2017 21:15Saryk
    Hani a Evi:děkuji za přání a snad se jim blýská na nový domov.
    Zítra dám zprávu a jinak se mají dobře jsou moc hodní
    a hladoví a žízniví.Potkany už nechovám,ale jsou
    pro mě mazlíčci a nechápu co za člověka je vyhodí v mrazu.
    Budu vybirat pečlivě nový domov.
    8.1.2017 13:29Efča
    Saryk je hezké, že ses jich ujala.A nerozmyslíš si to a nenecháš si je? Možná jste si souzeni :-).Víš to co dokážou udělat lidi zvířatům jakožto údajně nejinteligentnější tvorové na planetě..to by zvířata člověku nikdy neudělala. Člověk se považuje za nejchytřejší,ale k čemu mu to je když při tom ztratil cit.A navíc - jaké je měřítko k porovnání inteligence?
    - - - - -
    https://www.facebook.com/groups/potkanivnouzi/?ref=bookmarks
    8.1.2017 20:43Saryk
    Efča:ano to je pravda ale je to samec a samice snad sourozenci
    a už mám zájemce.Ještě popřemýšlím.Jinak věřím,že zvířata tady byli dřív než lidé
    a člověk měl mít o zvířata péči a pak se to zvrhlo v nadvládu lidí
    nad zvířaty.Tak je to smutné a za práva zvířat se bije málo lidí.
    8.1.2017 21:43Marcie
    Efča: tak nakonec to vypadá tak, že si vystačíme s angličtinou. Už máme krytí víceméně domluveno :-)
    Haňa: Zitušce přejeme hodně zdraví a spokojenosti! A ještě "100" dalších! :-) Bráška Zoltárek rovněž gratuluje!
    8.1.2017 22:15Efča
    Saryk.A sakryš...Víš za to že se lidi bijí za práva zvířat bych tedy ruku do ohně nedala-těch je skutečně jen hrstka.Je to škoda, že jsou jiného pohlaví,ale doufám,že se podaří najít dobrý domov.Pro mě je to bohužel v současnosti daleko-marodím..
    - - - - -
    Marcie- no to by bylo prima :-). Jedeš krýt do Rumunska? A co tam mají za zvláštního chlapečka?:-)
    8.1.2017 23:03Haňa
    Marcie: tak Zoltárek se taky drží :-) to je úžasné! pozdravuje ho sestŕička Zituška a dcerka Delisa ( Delizia Sankari) :-)

    Saryk: tak to je šance, že holčicka může být v očekávaníí....:-/ snad ne.....
    dnes byl na FB další "nález": taky na sněhu..... bŕezí holčicka.....
    to jsou ty "vánoční dárky" :-(
    9.1.2017 09:08Efča
    Hani - to snad ne....ti lidi jsou fakt pitomí....Ne to je slabé slovo,ale takové které by to vystihovalao snad ještě ani neexistuje..Nejsem plačka tak tu vzteky skřípu zubama,ale ještě pár takových a asi ze mě bude.
    - - - - -
    ..ti naivní blbci si zřejmě myslí, že když se v telce a médiích tvrdí, že potkan přežije všechno,že mu snad dávají svobodu...
    9.1.2017 12:45Marcie
    Efča: malí knírači v původním německém "pinčím" rázu už vymírají. V ČR už není jediný papírový pes, který by byl schopen krytí. Posledních pár kousků bezpapíráků přežívá, jedná se víceméně o samé starší ročníky. Všichni už mají ty teriérovité americké knírače, přeúhlené, nohaté, krkaté, jemnosrsté, kudrnaté... fuj. To není knírač, ale bohužel už kříženec s key blue teriérem, dovezli to z USA a Evropa se do toho zcvokla. Během 20 let původní ráz knírače vymizel. Moje fena je mezityp, více však do původního Němce, protože pochází ze staré linie, kterou si vedeme v rodině už 5 psích generací. Bohužel její dědek je Neo Knight of Danian a to je americký typ psa, vnesl do linie tu nohatost. Aspoň že stará dobrá Aška ( babička mé feny), podržela ten typicky pinčí zbytek. No a já jsem byla pevně rozhodnutá, že jí seženu pejska v původním typu. A hle, povedlo se. Pes, kterého jsem jí našla, jako by z oka vypadl mému prvnímu psovi, kterého jsem měla v dětství. A za takovým pojedu třeba na konec světa...
    - - - - -
    Kerry blue teriérem
    - - - - -
    Haňa: jéj, vyřídím :-) děkujeme
    9.1.2017 18:58Efča
    Marcie - tak to chápu,ale řekni mi - kdo další to tak zodpovědně ještě dělá? Víš máš pravdu, že pěkného malého knírače jsem neviděla - tedy vlastně žádného,ani ošklivého :-) snad sto let.A ta plemena která byla za našeho mládí - což byly převážně pudlové, špicové,NO, boxeři,kolie (skotské),jezevčíci...tak jsou na ústupu už hodně dlouho a kdejaký debil (pardon nemyslím to na nikoho osobně :-) ) má dnes hlavně čivavu, yorkšíra, retrívra, labradora, jacka ruska,borderku. Z těch co jsem jmenovala výše zejména kolie vůbec není vidět- ale my tu jednu černou máme :-) a ostatních rapidně ubylo. A pak hledej vhodné partnery ke krytí...
    Hlavně přeju aby ten pejsek ke krytí byl skutečně dle Tvých představ a přání a ať se dílo zdaří až
    přijde ten správný čas.
    9.1.2017 19:04Haňa
    Marcie: tak po Tvém příspěvku už je mi jasnější, proč už netoužím po knírači :-) , i když jsem pŕed mnoha a mnoha lety byla z kníračů nadšená, protože "můj" první pes u babičky, který mě zbožňoval a já jeho, byl kŕíženec knírače......
    myslela jsem, že to bylo těma kupírovanýma ušima a ocasem, že se mi až tak líbili, ale ne..:-) ....jsou prostě teď "jiní"....., jen jsem sama na to nepŕišla v čem ;-)

    držím palce, ať vše klapne, jak má, můžeš se radovat i z krásných zdravých psích miminek :-)
    9.1.2017 22:35Sankari
    Efčo, ono je teď tolik plemen, že se ty dřívejší běžné mezi nimi ztratí. A kólie taky bohužel nejsou to, co bývaly před 40 lety. Jsou malinké a přestali pracovat, protože už s nimi nikdo nepase, takže ani vlastnosti nemají jak dřív. Je z nich společenské plemeno, chlupaté malé koule, bez té dřívější živosti.
    10.1.2017 09:33Efča
    Sankari - tak na tom něco je co píšeš. Asi už nic není jako dřív...
    Adámek je takový nyní čipernější,víc chodí a dokonce běhá a i se supí na Popíčka když moc otravuje.:-).Dala jsem jim ty kvasnice do vody, naštěstí se dobře rozpustily a zdá se, že jim to dokonce i snad chutnalo.
    10.1.2017 18:09Sankari
    Já pangamin drtím v hmoždíři a míchám do zrní.
    10.1.2017 19:26Efča
    No toto byly "pravé" kvasnice :-),ale Pangamin jim drtím taky-ale roztluču ho paličkou na maso v ubrousku.
    10.1.2017 19:34Ivett26
    Ahoj, dělám seminární práci o etologii potkanů a chtěla bych se zeptat zda jste se někdo pokoušel přičlenit nového jedince k původní skupině (popřípadě k původnímu potkanovi). Moc by mi vaše odpovědi pomohly. Děkuji :)
    10.1.2017 20:08Marcie
    Ivet26: tady bude mít spousta potkanářů spoustu příběhů a zážitků, protože začleňování nových mláďat, a mnohdy i odrostlejších jedinců do starousedlické skupiny, se dělá běžně. Vcelku pěkný článek o seznamování najdeš zde :http://www.czkp.cz/ja-potkan/vse-kolem-me/seznamovani/. Nebo ještě tady:http://www.klubmorcat.cz/potkani/seznamovani-potkanu.html
    11.1.2017 09:19Sankari
    Ivett: To dělám každou chvíli. Dokonce poslední dobou ani nemusím u samic řešit, do které klece která patří, momentálně nemám žádnou "prudičku". Když vypustím víc klecí naráz, dám je pak zpět jak mi zrovna přijdou pod ruku, jen aby bylo v každé kleci odpovídající množství :-)
    - - - - -
    U samců to je horší, tam takové experimenty dělat nemohu, když přidávám nového samce, musím poctivě dodržet pravidla seznamování.
    12.1.2017 09:20Terez0606
    Zdravím, chci se zeptat zda by mi tu někdo poradil nějaký domácí recept na krmnou směs pro potkánky...:) Aby to bylo výživné a chutné. Děkuji za odpovědi :)
    12.1.2017 09:28Efča
    Terez . Můžeš se inspirovat v Rodentia - buď Ti poradí jak namíchat nebo si namícháš u nich ze surovin dle sebe.
    12.1.2017 09:47Terez0606
    Efča: Moc děkuji za super doporučení :)
    12.1.2017 12:19Efča
    Terez - vůbec není zaco..
    13.1.2017 17:00Terez0606
    Jeste se chci zeptat zda je vhodna klec ve velikosti zhruba 58-51-35 (d,v,š) pro potkaniho kluka :)
    13.1.2017 18:34Marcie
    Terez0606: pro 1 kluka? Tak to tě zklamu. Jeden potkan o samotě být nesmí. Minimálně dva stejného pohlaví. Tedy pro dva kluky... je to hraniční, je to zhruba 100 litrů objem prostoru. Ideálně je 120 a více. Na jedno zvíře se doporučuje prostor cca o 60 litrech. Kalkulátor klece zde: http://www.zhamaku.cz/kalkulator.aspx
    13.1.2017 18:45Efča
    Terez - ne klec je malá a jak píše Marcie potkánek je skupinové zvířátko a musí být minimálně 2,ale i to je skutečně minimum,časem je lepší utvořit skupinku 3- a víe potkánků-stejného pohlaví samozřejmě.Vůbec nevybírej z klecí určených pro potkany, ty bývají malé, vhodnější jsou klece pro fretky nebo činčily.Ale tam pozor na rozteče mříží - max. 1,5 cm jinak myšouni prolezou
    - - - - -
    ... kalkulátor je pouze orientační a ber ho jako minimální míry,ale když vybereš klec větší - klidně i mnohem větší :-) :-) nic tím nezkazíš a navíc budeš připravaná pro případný větší počet zvířátek.
    13.1.2017 19:31Terez0606
    Děkuji za info, zatím se snažím zjistit si co nejvíce informací abych mohla nejprve pořídit veškeré vybavení co nejvíce vyhovující potkanům. Poté si tedy pořídím dva potkánky (pozdjěji možná i více, jsem začátečník co se tohoto zvířátka týče a nerada bych si naložila moc velké sousto). :)
    13.1.2017 20:32Efča
    Terez - bylo by fajn si domluvit schůzku u nějakého chovatele a podívat se jak to může vypadat a co a jak vybrat.
    - - - - -
    ..odkud jsi?
    13.1.2017 20:43Terez0606
    Efča- jsem z Brna :)
    14.1.2017 10:52Efča
    Terez - to je dobrý -tam je hodně chovatelek ,zkus se poptat jestli by se s Tebou některá sešla na kafíčko popovídali byste si,třeba by i ukázala jak ta má ona zařízené.K nám je to cca 80km - pokud bys je chtěla absolvovat, ukážu též...
    Když se tu zaregistruješ budeš mít přístup i do alb členů a pak můžeš mtknout i na má albíčka s názvem tak bydlíme nebo jsme bydleli..
    14.1.2017 21:41Tarbo
    Ahoj, měli jste už někdy to "štěstí" , že vám potkánek umřel v náručí? Nemyslím utrácení, myslím na stáří - při drbkání prostě umřel? V klídku.. Já jsem strašně ráda, že na to nebyl sám a že prostě počkal na nás, až budeme s nim. Je to strašně smutný, ale na druhou stranu strašně krásný. Stihli jsme se s ním rozloučit, dokud se mu nezastavilo srdíčko.. Potkany máme léta a nikdy se mi to nepovedlo , až dneska :(
    15.1.2017 14:58zubinek
    Ahoj, dobrý den,
    zvažuji koupi potkánka. Proto bych prosila o pár odpovědí na dotazy:
    1) jakou podestýlku? je vhodný např. kočkolit?
    2) jaká klec je vhodná pro dva potkánky? (za předpokladu, že bydlím v malém bytečku, kde bohužel nemohu pořídit giga klec kterou by měli ideal)
    3) jakou směsku, krmení používat?
    4) je lepší pořídit samičky nebo samečky? (u holčiček se bojím rakoviny mléčné žlázy a u samečků kousavosti)...
    Děkuji za info
    15.1.2017 19:42Efča
    zubinek
    1. já používám hobliny TierWohl.Dále je dobré konopné pazdeří nebo hobliny Profibed. Kočkolit (u nás Borcat) pouze na záchůdek
    2. Klec čím větší tím lépe.Ono častokrát nezůstane jen u dvou potkánků tak je lépe počítat do budoucna s větší aby se pak nemusela pořizovat nová. Rozhodně je vhodnější mít dva potkánky v kleci pro 10 než opačně. Vybíráme z klecí velikostně pro fretky nebo činčily.My nyní máme Animall Kamill - je výborná pro potkánky,ale člověku se hůř čistí. Jinak jsou dobré klece např. Furetky
    3. Směsi prodávají ve zverimexech nebi si můžeš objednat v Rodentia-tam si můžeš nechat i namíchat dle sebe.
    4. Teoreticky platí, že samečci jsou v dospělosti spíš peciválové,holčičky by měly být akčnější,ale jak píšeš, trpívají na nádorky mž.Ale zkušený vet je snadno vyoperuje -nebývají zhoubné.Samečci bývají kousaví spíš pouze v případech, že jsou drženi o samotě ,ale to pak můžou být i samičky.Pokud jsou ve skupině a od mala zvyklí tak nejsou agresivní. Ba právě oproti akčnějším samičkám bývají více mazliví.Čímž nechci tvrdit, že samičky se nemazlí,ale nemají na to tolim času :-)
    Ti dva potkánci jsou minimum,ale lepší je větší skupina.Pokud ještě nemáš přikláněla bych se k tomu vzít rovnou tři nebo dva a další dva za půl roku.Ono je to i vhodné z toho důvodu, že když na stáří pak nějaký odejde, nezůstane kamarád sám. Já mívám 2-3 věkové skupiny
    15.1.2017 20:11Ivett26
    Moc děkuji :)
    15.1.2017 23:37Haňa
    zubinek:
    1. hobliny Profibed (kononé pazdeŕí, štěpky, Tierwohl..) / hlavnê nesmí být prašná
    2. pro 2-3 je slušná klec Činčila ELOX VĚTŠÍ ( super jsou klece Freddy) / klec spíš vysokou než širokou a když to jde, vyhnout se chromu - začne brzy páchnout/
    3. Rodentia.cz, vyvážená pestrá krmiva (pak plus ovozel,občas kvalitní bílkoviny...)
    4. vybírej spíš podle povah, holky bývají akční průzkumnice, kloučči zhruba od půl roku mazliví pohodoví medvídci ( zvlášť pokud vybereš od dobré chs z nějaké "hadrové" linie)
    kousání bych se vůbec nebála, chce to ale poŕidit hned potkánky dva ( bratry, sestry) a z dobré chovky ( ne uverimex, ne množitel, ne hadař). Potkani se dají i adoptovat ( zachránění z nevhodných podmínek....), ale pokud začináš, doporučuji vymazlená, zdravá, socializovaná mimina z chs.
    no a tři jsou o hodně lepší než dva, už je to parta....
    dva jsou nezbytné minimum.....
    - - - - -
    dobré je pro začátek si pŕečíst o potkanch tady:
    http://www.czkp.cz/ a na potkanari. cz :-)
    - - - - -
    Tarbo: jak píšeš....... smutný, ale krásný.....kéž by jich takto v klidu a v požehnaném vêku odcházelo co nejvíc......
    16.1.2017 19:14Petr
    Tarbo :-(
    16.1.2017 21:41Tarbo
    I pro potkany by to šlo :) http://creativelife.cz/miniaturni-obchody-pro-mysi-se-otevrely-ve-svedsku/
    18.1.2017 08:45La Souris
    Ahoj, neplanujete nekdo topaz miminka?
    19.1.2017 10:15Marcie
    La Souris: zkus se poptat u Mouseville
    23.1.2017 00:03je_sus
    Zdravím, poprosila by som o radu, mám zachráneného potkana - samicu starú 9 mesiacov, rada by som jej dopriala spoločnosť druhého potkana, ale obávam sa toho, že by sa nemusela s novým prírastkom zniesť, samozrejme by som jej tam potkaniu kamarátku len tak nehodila do klietky, ale postupne ju zvykala... aké sú Vaše skúsenosti v tejto oblasti? Ďakujem
    23.1.2017 18:53Haňa
    je-sus: ahoj, myslím, že na Tvou otázku není zcela jednoduchá odpověď.....
    ono může se stát, že potkan, který je dlouho sám, se zapomene chovat po potkaním a není schopen soužití s dalšími potkany....na druhou stranu, samotný potkan se vždy trápí a ona má ještě pŕed sebou dlouhý život :-) a pokud by se Ti povedlo pŕidat k ní další holky, bylo by to naprosto skvělé ....
    každopádně to chce seznamovat velmi opatrně, důsledně dodržet podmínky seznamování
    http://www.czkp.cz/ja-potkan/vse-kolem-me/seznamovani/
    a hlavně poŕidit dvě mimča..... pohrají si spolu, nebudou tak prudit a její pozornost se rozptýlí.....
    ( ono pŕi seznamovaní osamoceného potkana může dojít i k nejhoršimu...:-/)
    ale moc chválím, že na holku tak myslíš :-) pokud by měla žít celý život sama, tak se ani té záchraně nedá ŕíkat záchrana..... potkan potřebuje parťáky .....:-!
    a hlavně, pokud se podaŕí a budou spolu v kleci, hášteŕení, přetlačování, kopání, pištění, honění...( i škrábance) to všechno je normální a ustane to ....až se vyjasní hieraechie....
    držime moc a moc palce .... holčičce pohlazení....
    23.1.2017 19:09Efča
    je-sus - souhlasím ve všem s Haňou.Jen bych ještě dodala dotaz jak dlouho je samička sama - jestli žila do teď ve skupině nebo ne.
    Asi tak - je ještě relativně mladá na to aby dožívala sama takže bych byla proto aby byla začleněna do skupiny.Jak uvádí Haňa- je vhodbější pořídit ji ty parťačky dvě a pokud máš možnost tak klidně tři.Oni si přeci jen více vystačí spolu a nebudou tu velkou tolik obtěžovat.Jinak odhadnout reakci zvířátka na novou situaci je obtížné.Také záleží na tom zda byla zvyklá ve skupině či ne.Jsou případy kdy miminka přijme okamžitě za své a může být nadšená,jindy to seznamování pár dní trvá.Ano může se stát,že mladou zakousne,ale to se stává skutečně vyjímečně.Úplně nejlepší by bylo tu původní dát s malými do úplně jiné klece nebo do klece mladých.Aby nebyla ve svém terotoriu...
    Odkud jsi?
    23.1.2017 20:23je_sus
    Ďakujem za rady. Bývam v Jihlave, potkanica bola predtým zvyknutá na spoločnosť ostatných potkanov, ale kedže ochorela musela byť oddelená a po uzdravení nebolo možné ju začleniť späť z technických dôvodov v zverimexe. Teraz je sama 5 mes.
    23.1.2017 21:05Haňa
    je-sus: ono 5 měsíců je v potkaním životě dlouhá doba... ale zas pokud pŕed tím žila ve skupině a navíc ve skupině, kde se stŕídali jedinci a tím i hieraechie ( pokud se vůbec stihla nějaká vytvoŕit), tak snad to klapne....:-) ono hodně záleží na povaze...
    když se to pak povede, stojí to za to...:-) méla jsem samotnou jen první potkaničku a už nikdy víc bych to neudělala.....
    24.1.2017 20:38Efča
    Je-sus - pokud byla zvyklá ve skupině tak je šance na začlenění k miminkům veliká.
    26.1.2017 17:35Pavla
    Ahoj holky je to se mnou hodně zlý.Mam na krku hnisajicí nádor,hned u tepny.Je to jen otevřené,nekrot.tkáň musí odpadnout sama.Nemohou nic jiného dělat vzhledem k tepně.Takže jsem střežená jak muniční sklad.Kromě atb beru koloidní stříbro,a od soboty se bude na ránu přikládat med z manuky,prý dobře ničí stafylokoka.Omlouvám se za příspěvek,kdyžtak ho smažte Pa
    26.1.2017 19:23Efča
    Pavli - to nás moc mrzí,ale věříme,že to bude dobré a držíme veškeré pěstičky i pacičky.Ivánek pomůže překonat nejhorší .
    26.1.2017 21:47Haňa
    Pavli, moc pŕeju, ať je ti co nejdŕív lépe, drž se.
    27.1.2017 09:25Míšánek
    Pavli, přidávám se k Efče a Haňi, zase bude dobře, uvidíš. Ozvi se nám, ano?
    27.1.2017 19:53Ptáková
    Pavlo, moc držíme s děvčaty palce. Ať se to brzy vylepší, drž se.
    27.1.2017 21:33Pavla
    Ahoj,tak jsem byla znovu na sále,nádor praskl a začal se z něho silným proudem valit děsnej sajrajt.Hrozilo protržení tepny.No a když jsem se jakž takž probrala,tak mi volá ségra,že mámu odvezli,že si zlomila krček a jde zítra na operaci.No a mě před chvílí začala z nádoru vytékat i krev takže doktoři jsou v pohotovosti.
    28.1.2017 13:48Efča
    Pavli drž se - ten sajrajt je dobře,že jde ven-jen pozor na tu tepničku. Nejsi s tím doufám doma a ležíš pod koktrolou lékařů.
    Dnes je ta lékařská věda tak vyspělá a jde mílovými kroky kupředu,že jistě se nejde co nejdříve řešení.
    - - - - -
    ..promiň ještě dovětek- vím,že je to závažné s maminkou,zlomit si krček není taky žádný med,ale to Tě ta sestra s tím musí nyní zatěžovat, nemohla s tou informací pár dní počkat?
    30.1.2017 15:50Efča
    Pavli myslíme na Tebe stále a neustále a doufáme,že je Ti mnohem lépe :-)
    30.1.2017 18:03Míšánek
    Pavli - vydrž, bude zase lépe - musí, kamarádi doma čekají na dobré zprávy a my také
    31.1.2017 18:41Efča
    Pavli jakmile to půjde tak se nám ozvi aspoň krátkou větičkou....ať víme, že jsi fit.
    31.1.2017 18:49Pavla
    Ahoj holky jsem doma,denně však musím na výplachy,děsně to páchne.S mojí matkou je to horší,po té narkoze začala mluvit nesmysly,a to už je čtvrtý den po operaci