od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Prosinec v roce 2019
  • Zobrazuji 37 zaznamu.
  • 8.12.2019 13:48Mia155
    Mám 3 letého potkánka ale posledních pár týdnů,má na hřbetu vypadanou možná vydrbanou srst. Nevíte xo by mohlo pomoct?
    10.12.2019 09:05Sankari
    Mia: Těžko radit, když nevíš příčinu. Může to být jen stáří, tělo už nefunguje, jak má. Ale taky to může být svrab, hormonální nebo dermatologický problém... Veterinář by ti řekl určitě víc, ale je třeba hledat mezi odborníky na malé hlodavce. U nás v Brně je to klinika Jekl a Hauptman.
    Zkus přidat vitamíny (například rozdrcený Pangamin), kapku oleje pro zkvalitnění srsti, biotin.
    18.12.2019 17:11UwU
    Vím že potkani mají rádi těstoviny ale mohu do nich přimíchat tuňáka?
    - - - - -
    Jo a ještě chci si pořídit 2 potkánky ale nemůžu je od dát do karantény jak jsem tady četla co mám dělat
    18.12.2019 22:33Haňa
    UwU neměli by nic slaného, mastného, kořeněného... lepší než "lidská" konzerva je maso (vařené i syrové - i s kostmi) - já dávám teda jen vařené. Případne hooodnê kvalitní kočičí konzerva.

    Málokdo má možnost karantény - známá třeba nechává nové potkany vždycky u velmi dobrých přátel...

    Pokud bereš mimča z dobré spolehlivé chovatelské stanice (ne od množky, co se jako chovka jen tváří a prezentuje nebo ze zveru či od hadaře) mělo by to být i bez karantény v pohodě.
    Máš něco vyhlídlého? ;-)
    19.12.2019 17:08Ryuu
    Zdravíčko, včera jsem si všiml, že moje samička nepoužívá pravou zadní. Dnes mi vet řekl, že měla nejspíše mrtvičku, ale že nemá nic zlomeného, nebo tak.
    Myslíte, že to může být tím? Jelikož jsem student závislý na rodiči, tak si nemohu vybírat, zda pojedeme ještě někam jinam.
    Samozřejmě klec přizpůsobím tak, aby nemohla z ničeho spadnout, mají v kleci různé větve na prolézání. Už jí je něco přes rok a půl, mohlo by to být i stářím?
    19.12.2019 18:57Haňa
    Ryuu: no, já nevím s tou mrtvičkou... má ještê nêjaký jiný problém?
    Občas potkan nepouživá nožku, protože si ji nêkde v kleci šprajcl a má natažené vazy neno ji má naraženou (stejnê jako človêk)Na naraženiny je vynikající kostivalová mast - uleví a pomůže hojení.
    Pokud by to opravdu byla mrtvička, nic nepokazíš vitamínem b.
    Stářím nemyslím.. stane se, že staří potkani tahají za sebou zadní nohy či je špatnê ovládají, ale to je způsobeno zmênami na páteři a na to je ještê mladá.
    Celkový problém s končetinami (spíš ale předními) může být způsoben nádorem na hypofýze.
    Pokud ale má problém s tou jednou nožkou, tipuju opravdu na úraz a kuo tu kostivalovou mast.
    (mrtvičku nevylučuji, ale to spíš by se potkan točil dokola, napadal na jednu stranu, naklánêl hlavu)
    Přejeme brzké zotavení.

    Jo, klec by obecnê mêla být tak, aby potkani nepadali z velké výšky (tak 30 cml max??), nejsou to veverky ani poletuchy... :-)
    stačí natáhnout cik cak hamaky - stará trička, utěrky, staré povlečení, prostê aby v případê nehody padli do mêkkêho.
    19.12.2019 19:53Ryuu
    Haňa: A neolíže si ji? (Tu mast) Nebo ty ostatní z ní?
    Hamaky od doby, co je všechny pokaždé hned rozcupují a ano do nich nevlezou nedávám. Rády lebedí v tvrdém dřevěném mostě, zavěšeném naopak a také v „miskách“ se senem. A moc děkujeme, také doufám, že bude v pořádku. Na ohmat ani necukne, nevydá zvuk nic.
    19.12.2019 20:21Haňa
    Ryuu: namažeš je trošku a chvíli ji zbavíš, lepší je víckrát za den, ne vrstva.
    já látky na hamaky kupuju v sekáči, z povlečení za 30,- je jich plno

    Ještê malikost - seno nedávej, můžou z nêj dostat svrab, heozí dýchací problémy - plísně, prach

    lepší jsou papírový kuchyňský utěrky ;-)
    19.12.2019 20:22Petr
    Nazdar ženský,jak jste se tady beze mne měly? :-) Co je tady nového?
    Teď dcera zjistila,že stránky zase fungují,tak jsem hned tady.Co se dělo?Jak dlouho to nešlo?
    19.12.2019 20:30Haňa
    Ahoj :-) vůbec nevím, že by to nešlo (??), jen pohyb tady je minimální...
    19.12.2019 21:49Ryuu
    Haňa: Se svrabem problémy nemám, seno mám i na zkrmování pro králíka, takže pokud by se vyskytl problém, řešil bych to tím způsobem. Je neprašné, už kvůli tomu, že můj králík je dost citlivý na prach. Kapesníky si netroufnu, už se mi také stalo, že pár z nich v nich zmizelo. Jsem více přírodní typ, takže u sena určitě zůstanu. Přesto děkuji za starost.

    S tou mastí to zkusím, jen budu muset koupit, jakmile se dostanu do města.
    19.12.2019 21:56Haňa
    jo, jakákoliv lékárna, možná i vêtší drogerie ;-)
    21.12.2019 00:45Petr
    Já sem chodil přes potkani.info a asi před půl rokem (možná i víc) přestaly stránky existovat.Teď holka zjistila,že se sem dá dostat přes králíky a tak jsem zase tady.
    21.12.2019 06:12Haňa
    ano, potkaní imfo zaniklo .... byly do dobré stránky
    21.12.2019 10:08Petr
    A proč zanikly nevíme?
    22.12.2019 23:06Ryuu
    Tak nožku už máme v pořádku, asi měla opravdu jen natažený sval.
    Nom, jdu si pro další radu :D
    Mám na hlídání jednoho potkana (přestože nesouhlasím s tím aby byl sám). Jednoduše.. pochází ze zverimexu, už v té době byl nekontaktní a jeho majitelka teď, si jej nevšímá z důvodu jejího strachu. Fushi (jméno potkana) je vyděšený snad úplně že všeho. Tím pádem se brání a kouše a nenechá na sebe ani sáhnout.
    Už jsem s ním za tři dny docela dost pokročil, nechal se bez pískání vzít, pohladit, vlastně tak byl úplně mírumilovný brouček. Až na to, že jen v kleci (mimo ní vyžaduje jít zpět).
    Jenže dnes večer se vyděsil, když jsem omylem shodit flašku. Od té doby na sebe znovu nenechá sáhnout.
    Nevíte cos tím? Sice bych mu nejraději pořídil parťáky, ale to mi neprojde.
    25.12.2019 15:44Majda123
    Ahojky, chci se zeptat na názor na přikrmy pro děti. Mohou to myšáci? Nemám na mysli přesnídávky. :)
    26.12.2019 13:08Haňa
    Majda123: můžou, ale dala bych jen výjimečně, případně stařenkám... Já teda nepoužívám vůbec, mám za to, že lepší když tak je už přikrm udêlat doma - odebrat zeleninu, maso z našeho vaření před kořenêním a solením a třeba rýži, těstoviny, hrášek, kukuřici, květák, brokolici, špenát apod. jim vařím zvlášť.
    Pokud ale nemám ve smečce vyloženê stařičkou babulenku, co příkrm už potřebuje, mají holky celkem smůlu a moc jiné věci než kvalitní smêsku (ratura.cz) a čerstvou zeleninu a kousek ovoce a jednou týdně kousek bílkoviny vidí jen velmi velmi zřídka :-) :-)
    Protože střidmě krmený potkan je zdravější potkan. A pestrost zaručuje ta kvalitní smêska zrnin a různá zelenina.
    - - - - -
    Ryuu: trpělivost, trpělivost, trpělivost...
    potkani se učí celý život a i z vystrašených plachých myšáků mohou být při dobrém empatickém zacházení fajn mazliví a důvěřiví parťáci ;-) :-)

    a ano, parťáky by potřeboval, ideálně vymazlená ochočená mimina těsně po odstavu z dobré chovky, aby mu pomohla s důvěrou.
    pokud by se tak stalo, je třeba seznamovat velmi, velmi opatrně
    https://www.sochp.cz/chov-potkanu/jak-seznamovat/
    držím palce, at k sobê najdete cestu a držím palce i jemu, ať nezůstane sám....
    26.12.2019 20:49Ryuu
    Haňa: Já právě nemohu nijak ovlivnit to, zda je sám, či nikoli.. samozřejmě se snažím být trpělivý a při náznaku jeho nechutenství se přátelil, mu dám pokoj
    26.12.2019 22:08Haňa
    jak ho vrátíš, bude všechno nanovo a pokud se ho majitela bojí, je to celé k ničemu.
    A ten chudák bude ješte víc vystresovaný, zrazený a zklamaný....
    Potkani poznají velice dobře "svoje" lidi.
    Tenhle opuštêný nešťastník, který nemá svou partu a navíc na něj lidi kašlali, to je teda hodnê smutný.
    Žadný potkan nemá být sám a ten, který nemá kladný vztah k lidem, už vůbec ne, takový nejvíc potřebuje svou smečku, která mu bude oporou a on tam prožije spokojený potkaní život.
    chápu, že všechno ovlivnit nemůžeme, ale tohle je opravdu smutný příbêh...
    - - - - -
    bude ještě víc zklamaný, zrazený a taky právem na celý svêt naštvaný...:-/

    celkem často se stane, že samotářům ze samoty "hrábne", není divu, když jsou to nadmíru chytrá společenská zvířata, která ve smečce žijí velice bohatým životem a mají mezi sebou složité vztahy...
    plné náklonosti, vzájemné péče, opory i půtek o místo v hieraechii.
    - - - - -
    tenhle nemá nic.... ani "svou" smečku ani chabou a mizernou náhražku v podobě závislosti na svém majiteli.
    Je to peklo :-/ ... pro tak společenská zvířata je samota peklem, jídlo a čistá ubikace jim prostě nestačí
    27.12.2019 00:54Ryuu
    Haňa: Tomu samozřejmě rozumím. Nemám potkany první rok. Akorát prostě je mi toho chudáka líto, přestože ani jeden z mých prstů nebyl ušetřen. Jen mu prostě nemohu pomoci jinak, než že se mu alespoň pokusím vylepšit ten čas, kdy jej strážím. Samozřejmě, rád bych mu pořídil parťáky, myslím, že by je uvítal, i když na mého kocoura se tváří přívětivě, asi jako na ten záchodek, na který se jej snažím naučit.
    Jenže některým lidem nelze nic vysvětlit, hlavně když si nechtějí nechat ani nic říct. Vlastně to je skoro u všech jejích zvířat. Má myši na krmení (což chápu, hadi potřebují nějakou potravu). To co nepochopím je to, proč má tři samce u jedné samice.. Tak jako to s tímhle uličníkem, co hlídám.. má jej samotného v kleci a nevšímá si jej. Má králíka, o kterém neví nic a trestá jej za to, že jí močí do postele, ale aby jej to v klidu odnaučila, to je, raději mu dá na zadek..
    27.12.2019 09:01Haňa
    Ryuu: no, nevím, kdo dotyčná k Tobě je a vím, že svět není černobílý a vztahy jednoduché, ale do takových podmínek bych já zvíře prostě nevrátila....
    “zachránit život znamená zachránit celý svět....”
    “když zachráníš byť jediného maličkého tvora, nespasíš svět, ale jemu změníš celý život....”
    - - - - -
    ale to jen k zamyšlení...
    každý máme jiné možnosti a jiné podmínky.
    (a ano, hadí musí žrát, ale i krmná zvířata by měla mít slušné podmínky...
    o králíkovi ani nemluvě....)
    27.12.2019 13:34Ryuu
    Haňa: No, kdybych s ní nemusel trávit ještě tři roky ve třídě, také bych jej nevrátil..
    27.12.2019 15:18Haňa
    na to jsou milosrdné lži.... umřel... ;-)
    a ona by na to nepřistoupila, že by Ti ho dala, když se ho stejně bojí?
    divná povaha....:-( :-/
    - - - - -
    ne, lhát se nemá... ony ty lži pak člověka (skoro) vždycky doběhnou...
    možná fakt se s ní zkusit domluvit, jestli by ho nemohla postrádat, když jí stejnê k ničemu není.
    Kloučkovi pohlazení (pokud to zrovna půjde) a držím vám obêma palce.
    27.12.2019 17:23Petr
    Přesně co Haňa - umřel.Nebo myslíš,že by Ti ho nedala,když se o něj takhle (ne)stará?
    Dceři spolužačka nabídla potkanku (už je to déle,viz. Šance) a nakonec to trvalo asi 14 dní,než ji přinesla a přinesla i s (prý) mámou.Obě byly jak utržené,okamžitě vlezly na stolek,kde jsme měli oběd a začaly nám žrát z talířů.Kdoví jak dlouho jim ta kráva nedala nažrat.Bohužel Šance to nezvládla a do pár minut umřela.Jestli se udusila,nebo jí to udělalo něco uvnitř,že dlouho nežrala - nevím.Snažil jsem se jí pomoct,ale když jsem viděl,že to nepomáhá,tak jsem si ji dal za tričko,aby byla při odchodu v tělesném kontaktu.
    Netušil jsem,že mě to rozbrečí - tudíž změna,rovnou té dotyčné řekni,že umřel a hotovo.
    27.12.2019 17:33Haňa
    Petr: Petře dík za podporu...
    Já bych takové osobě fakt to zvíře nevrátila... Být to pes, kůň... je to problém (i právní samozřejmě) na obou stranách, ale takto? Jo, kdyby to byl opečovávaný miláček a jen jsme se lišili v názoru na péči, je to nêco úplně jiného, tam by hrála roli morálka a dobré mravy či desatero....
    v případě tohohle zanedbaného frustrovaného kloučka bych výčitky teda nemêla.
    - - - - -
    ale to si musí Ryuu rozhodnout sám...:-)
    27.12.2019 19:40Ryuu
    Já děkuji vám za rady, říct že umřel, by sice šlo, ale vždy to chce důkaz. Spíše to zkusím prostě a jednoduše domluvit..
    I když se musím pochlubit, že už mne druhý den nekousl (Ale myslím, že jen kvůli tomu, že ze mne cítí ty moje potvory =D ). Ale i přes to, musel bych to nějak domluvit doma, přeci jen, nežiju sám na sebe, ale na otce, který zrovna dvakrát neholduje zvířatům v domě. A také by to chtělo novou ubikaci. To se vyřeší později.
    Tak ještě jednou díky :D
    27.12.2019 20:11Petr
    Jakej důkaz? Umřel a pohřbil jsem ho,to Ti ho mám jít vyhrabat? Asi takhle by jí to eventuálně řekl.Jde o to,jestli k tobě chodí na návštěvu a mohla by ho vidět.Jestli máš prarodiče ke kterým alespoň občas jezdíš,tak můžeš říct,že jsi ho pochoval u nich.Vymyslet se dá všechno,jen si to musíš pamatovat,aby ses do toho nezamotal :-)
    27.12.2019 20:31Ryuu
    Petr: Právě, že ona je ten typ člověka který by mě k tomu donutil :D Ale ne, myslím, že to půjde domluvit
    29.12.2019 18:59Liinda
    Pomoc! Mám skoro měsíc klučinu po operaci. Dneska jsem je chtěla dát k sobě, ale nestačím se divit. Chovají se k sobě jak úplně cizí. Spíš jenom ten jeden. Kouše ho, leží na něm, pere ho jako blázen. Mají oba otevřenou pusu. Co mám udělat? Mám je na sebe nechat znova zvykat? Absolutně nevím. Prosím pomozte. Jsou na sebe zvyklí od mala a vyrůstají spolu a teď tohle? Budu ráda za každou odpověď.
    29.12.2019 20:49Haňa
    Ahoj, je třeba je znovu seznámit, jako by s nikdy nevidêli...
    Měsíc je v jejich životě sakra dlouhá doba (30 našich mêsíců), zapomnêli na sebe....
    Byl nêjaký problém, že byl zvlášť tak dlouho? Běžně se dávají potkani po operacich zpět do party po deseti dnech - po vytažení stehů a už před tím se doporučuje dát k nim nêkoho hodného a se smečkou je pouštět... (ale to už je teď jedno)

    Pokud jsi potkany nikdy neseznamovala:
    základé je neutrální prostředí, kde nikdo z nich nikdy nebyl - vana,postel v jiné místnosti, koupelna, předsíň (??) Pokud budou tam "hodní" , dát do pečlivě (!!) vyčištêné nejlíp jinak zařizené klece. klec zařídit úplně střídmě, hamak, jídlo, pití...
    Ideální je na to box duna, ale uviďíš, to kdyby nebylo dobré.
    Klec dej i na jiné místo (na pár dní) - prostě aby starousedlík klec nepoznal.
    Kdyby bojovali i tak, pořidíš tu dunu, kdyby ani to nepomohlo, tak dvê mimča.
    Ale věřím, že to bude dobré a zase se kloučci porovnají :-)
    držím moc a moc palce!!
    - - - - -
    Hlavně, pokud to bude jakž takž, tak už neoddêluj!!! Začínají pak stále a stále znovu...
    Budou se asi zastrašovat, syčet, dupat, kopat, fackovat - nesmi být kousnutí do krve.
    Nestrkat mezi ně ruce, naštvaný potkan nehledí kolem sebe. Když tak k ruce rozprašovač se studenou vodou a kdyby se už moc mydlili, tak je šplíchneš...
    ted je déle volno, ideální čas na seznámení ;-)
    - - - - -
    https://www.sochp.cz/chov-potkanu/jak-seznamovat/
    29.12.2019 20:59Liinda
    Ahoj. Díky moc! Ptala jsem se přímo veterináře kdy je dát k sobě a řikal až po stehách. Na těch jsme byly cca po 14 dnech. A prý až si to přestane drbat. Jee a já kráva je rozdělila, bála jsem se aby ho nezakousl. Zítra po práci udělám to jak píšete. Doufám, že bude všechno v pohodě. A ještě jednou moc děkuji. Jsem zase o něco chytřejší. :-)
    29.12.2019 21:05Haňa
    Pokud se bili moc a nemêla jsi je v naprosto vydrbané čiste kleci, dobře jsi udêlala.
    Teď, když jsou zvlášť, je dej velký kus od sebe, jinak je to zbytečně rozčiluje a dráždí.

    Veterináře v tomto moc neposlouchat ;-)
    kamarád, kterého potkan zná a co není úplnê šus a mají se rádi, je určitě možno přidat dřív ;-)
    Já dávala hodnou holku k holce i druhý den, samota je zlá a oni se pak taky odcizí.
    Zítra budu moc držet palce!! :-)
    - - - - -
    píšu jako tatar :-), mám dnes dost...
    tak snad je to aspoň trochu srozumitelné ;-)
    30.12.2019 13:19Ryuu
    Tak mi jej nechá, teď jen to domluvit doma.
    30.12.2019 13:22Haňa
    super, držíme palce! :-) ;-)
    30.12.2019 14:13Petr
    Ryuu - super :-)
    Našel jsem starší video - možná jste ho už tady měli,vzhledem k tomu,že jsem tady dlouho nebyl
    https://www.youtube.com/watch?v=u2spkG_wm8o
    30.12.2019 23:22Ryuu
    A pak že kočky a myši se nesnesou. :D Úžasné video, které zachycuje mezidruhové (správně meziřádkové :D ) vztahy.
    - - - - -
    *meziřádové