PotkaniVýchova a ochočeníAnatomieZajímavosti

BydleníKrmeníRozmnožováníVeterinární péče

 

Diskuze

Inzerce

Jména

Odkazy

 

E-mail

Diskuze


Ostatní diskuze na králíci.cz

Nejčastěji pokládané otázky
Před odesláním vašeho dotazu si přečtěte prosíme tyto FAQ.
Než se rozhodnete položit dotaz do diskuze, přečtěte si, prosím, veškeré texty v menu. Otázky, které jsou zde dobře popsány, budou z diskuze vyřazeny, aby se neopakovaly stále stejné dotazy.


Přezdívka Heslo (pro registrované)
   
nápověda | registrace  


Info  

Kaja1 - dnes 09:50
Sankari - :D Copak já obhajuji týrání. To jsi mě pobavila! V žádném případě! Každý musí sám doma posoudit, při prvotních známkách nemoci zvířete, že musí k veterináři. Pokud se ale přesto na problém svého nemocného zvířete zeptá zde, mělo by se mu v první řadě dostat rady ve stylu "běžte s ním k veterináři". Vůbec nic jsi nepochopila. Mě se tady prostě jenom nelíbí, že se tu běžně střílí diagnózy naslepo, bez fotek i bez jakýchkoli dalších informací... Nebo ty jsi snad věděla, kdy její potkanice potratila? Navíc, potrat není životu ohrožující stav. Ani já po potratu samičky neletím ihned k veterináři. Pokud je samice v kondici, tak to zvládne.

Sankari - dnes 09:21
Kaja1: Nevím o případu, kdy bychom se někomu nesnažili poradit.
Ale nediv se, že pokud někdo napíše, že mu už delší dobu potkanka krvácí po porodu z rodidel a on to neřeší, tak se mu dostane ostřejší odpovědi. To opravdu normální chování není. To už jde o týrání, až je zvířeti cokoli! I dítě by mělo vědět, že když je zvířátko nemocné, potřebuje doktora.
Obhajovat týrání zvířat je na mne dost silná káva :-(

Kaja1 - dnes 07:29
Marcie - Tak to je super, za to vás chválím. Upozorňuji, že já nikdy nebyla prodavačka ve zverimexu. Ale protože mám doma hodně zvířat, jsem tam dost často. Nakupuji tam chov. potřeby.
Myslím, že bychom mohli tuto debatu ukončit. Snad ještě Yparzy napíše a upřesní, co se u ní stalo a vy jí snad slušně poradíte :)

Marcie - včera 22:46
Kaja1: no vida, to já se nestyděla požádat o občanku, nebo poslat dítě domů ať dovede taťku nebo mamku. Ale jistě vše je o lidském faktoru.

Lexi - včera 22:32
Efča, Sankari: děkuju za rady, s tím rozdělováním máte pravdu...nechám je, ať se jim bolístky pořádně zahojí a pak to zkusím znovu...tentokrát ale už budu mít připravenou klec a třeba se nakonec umoudří :)

Kaja1 - včera 22:29
Marcie - Ježišmárja. To byl pouze smyšlený příklad. Dobře, pro tvůj klid, byli rodiče ve zverimexu s holčičkou koupit toho potkana. Dobrý?
Můj názor je tedy ten, že málokterý prodavač ve zverimexu toto opravdu řeší. Oni mají jediný úkol a tím je prodat, prodat a zase prodat (jedno jestli zvíře nebo chov. potřeby), ale hlavně aby utržily. Ještě jsem nezažila, aby po mladých zákaznících někdy chtěli ukázat občanku :o)

Marcie - včera 21:14
Kája 1 : dítě které si samo bez rodičů koupí potkana ve zverimexu musí ze zákona být starší 15 let. Pokud zverimex prodá živé zvíře mladšímu, pak si zadělává na pěknej flastr až je někdo nabonzuje.

Efča - včera 20:27
No Yparzy vznesla dotaz a my bysme měli zejména poradit co a jak a zjistit jak situace nastala, od toho tu jsme. Taky jsme dělali chyby a není vyloučené, že ještě nějakou uděláme. Pokud nám vysvětlí jak se to stalo a bude ochotna naslouchat našim radám tak je to v pořádku a rádi poradíme v zájmu blaha zvířátka. Jo pokud by pak dotyčná byla "chytrá jak to rádio a nepřístupná radám" tak jo potom ji klidně "roznesu na kopýtkách".

Kaja1 - včera 20:18
Athe - Nemyslím si, že jsem chytrá jako rádio :-) Na to tady máte jiné...
Musíte si prostě ujasnit, zdali chcete lidem poradit a nebo je spíše odradit. Uvedu příklad. Tak třeba malá holčička co si koupila potkánka ve zverimexu. Po nějakém čase jí doma potkaní samice porodí mladé a např. roztahá po ubikaci. Holčička se zde zeptá na obyčejnou otázku, na kterou by se jí mělo obyčejně a normálně i odpovědět. Místo toho jí tady hned ze začátku ostře zdrbnou. Co si myslíte, že holčička udělá? Rozbrečí se a poběží k mamince. A co si myslíte, že jí maminka řekne. Tak už tam nechoď! Takže, opravdu hodně (především malých a mladých lidí) zde opravdu tímto "ostřejším" přístupem odradíte. Mohla se tady pro rady vracet, ale teď už se sem bude bát napsat.
Souhlasím s Komeny. Nikdy nevíte, kdo je na druhé straně, proto se musí začínat radit slušně. Ale, dělejte si to jak chcete.

Konemy - včera 19:59
Ať je to jak to je, Yparzy už sem asi doopravdy nepřijde. Takže se budeme moct jenom dohadovat, jak to bylo, protože od ní už se to asi nedozvíme. Takoví lidé se tady objeví docela často a je jasný, že udělali chybu. Ale vzhledem k tomu, že opravdu neznáme okolnosti, nemůžeme vědět, jestli to jsou mláďata omylem nebo naschvál atd. a zase se můžeme jenom dohadovat...
Podle stylu psaní bude Yparzy tak možná 9 ( doufám, že ne víc) a v asi jejím věku jsem dělala třeba já takové kraviny, že se mi dělá zle. V tomhle věku děti prostě neřeší, že třeba budou krýt na nemocných zvířatech, že všechno pokazí a že nemají mláďata kam dát. Mláďata jsou roztomilá, potkani jsou neobvyklí a kamarádům se určitě podaří skrýt potkánka před mámou pod postel...
Nebo to může bejt klidně holka starší než já a v tom případě je to ostuda, která o potklanech moc neví. Blbý je, že v tom možná bude pokračovat.
A nebo si vzala potkana ze zverimexu, nebo adoptovala březí potkanku.
To všechno jsou právě ty dohady, který k ničemu nevedou.... já spíš doufám, že Yparzy přijde a my se dozvíme, jak to bylo doopravdy...jenže já má ze svých desti let jednu nepříjemnou zkušenost s tím, že když na člověka někdo takhle vyjede, byť oprávněně, má potom člověk chuť vymazat svoji přezdívku z celého širého světa internetu a už se nikdy na králících neukázat.Sice doufám, že Yparzy přijde, odepíše a poučí se, ale asi se to nestane.

Athe - včera 18:33
Kaja: A to toho člověka měli pochválit? Tady šlo o jasný zanedbání péče. Ta slečna neměla co vysedávat u počítače, ale dávno letět na veterinu. Tady už nešlo o to, že by někdo střílel od boku diagnozy, té potkanici něco bylo, něco, co se zatraceně mělo řešit hned, jak si toho holka všimla. A je nakonec jedno, jestli tam hnila mláďata nebo šlo o něco jiného. Ty seš taky koukám chytrá jak radio. :D
----
A ano, tohle je běžná praxe běžných lidí. Nejlépe ještě rodin s dětmi, kde se zvířata berou jako hračky. ;)

Kaja1 - včera 18:24
Athe - Právě že sem pravidelně zavítám. Možná tu nejsem přihlášená, ale to je proto, protože doma potkany nemám. Jsem ale přihlášená na jiných diskuzích. A od posledně, co mi zůstalo v paměti, kdy jste odsoudily někoho, že nechal její potkanici "hnít neporozená mláďata v břichu" bez pomoci. To mě taky dost zaskočilo, bez fotky a bez jakýchkoli informací střílet diagnózu a nenávistně napadat... U Yparzy mě právě že vůbec nepřijde, že by si rady nebrala nijak k srdci. Jelikož už ani neodepsala. Ze začátku to chce prostě vždycky pomáhat a radit slušně! Mějte se...
- - - - -
"Základem by mělo být, nastudovat, pozjišťovat a pak pořizovat zvíře. Lidi to ale většinou dělají obráceně." Pokud to někdo dělá opravdu obráceně, tak je to nezodpovědný člověk.

Athe - včera 18:03
Kaja1: Ono zase všechno nejde tak sluníčkově, jak si asi představuješ. Někdy se prostě ostřejšímu názoru nevyhneš, a to hlavně proto, že obrovské množství lidí, co se na podobné diskuze chodí ptát, jsou telata, co si nenechají nic vysvětlit, většinou se kvůli všemu hned urazí a radu si vůbec k srdci nevezmou, vedou si svou a ještě jsou pak hnusní oni, takže zase na jednu stranu chápu, že někdy člověk vyletí, protože někdy to po dobrém nejde... zase nemůžeš poučovat lidi, jak se tu mají chovat, když sem ani nechodíš a nemůžeš vědět, jak to tady někdy třeba vypadá... Já si rozhodně nemyslím, že by tu někdo vyloženě neměl chuť lidem radit. Jen musíš pochopit, že lidi jsou tu už otrávení z toho, že lidi pořizují zvířata, o kterých nic nevědí a neumí se o ně postarat. Základem by mělo být, nastudovat, pozjišťovat a pak pořizovat zvíře. Lidi to ale většinou dělají obráceně.

Vrabček: Jako jo, ono to tak s největší pravděpodobností fakt bude, jen jsem si vybavila, jak jsem se jednou ujala morčiny, protože kdo ví, jak by nakonec skončila, a ta pak měla tři prťata. Když jsem se na něco ohledně jich zeptala na morčecí diskuzi, taky se na mě sesypala hromada lidí s tím, ať se nepletu do odchovávání mláďat a kdesi cosi, přitom jsem záměrně nemnožila ani zvíře nekupovala... Tak jsem jenom chtěla říct, že ta situace fakt může být jakákoli.

Vrabček - včera 16:53
Athe: tak podle dotazu (moje potkanice má poprvé mláďata..) usuzuji, že to bylo úmyslné nakrytí
- - - - -
Kaja1: Nevím o tom, že bych k Yparzy byla neslušná...

Kaja1 - včera 16:33
Je zde diskuze právě od toho, aby se zde lidé ptali na to co je trápí a vy jim slušně poradili a pomohli. Vrabček to opravdu ale přehnal, myslím si, že se tady Yparzy už neukáže. Buďto buďte slušní a mějte chuť lidem poradit, nebo raději ani neodepisujte. Kdo to pak má číst a kazit si náladu. Každého, kdo by se chtěl na něco zeptat, akorát odradíte. S takovou se tady za chvíli nikdo neodváží na cokoli zeptat ...

Athe - včera 14:35
Sankari: já vím, že je špatně oboje, myslela jsem to tak, že to klidně takhle udělat mohla, což je hloupej krok, ale taky za tím může být i něco jiného, i když je to dost nepravděpodobné. Prostě nikdo nemůže vědět, jak k ní přišla, a tak by neměl hned dělat závěry, i když by se se svým odhadem třeba trefil. Navíc když už se tak stalo, vyštěknutí o tom, co dělat neměla, jí stejně nepomůže.

Sankari - včera 13:59
Athe: Ono je špatně oboje, i kdyby nechala samici připustit sama nebo si ji koupila v obchodě nakrytou. Bohužel se už stalo, lidská blbost, škodící zvířatům, tu asi bude ještě dlouho :-(

Athe - včera 11:22
Vrabček: nemyslíš, že když tu nevíme, jak celá situace vznikla a co všechno za tím je, tak bys nemusela hnedka vyletět? Je dost možný, že tu samici fakt připustila, aniž by měla znalosti nebo si koupila potkanku ve zveráku, ale jde tu o ten princip... Jak to tady bude vypadat, když se na každého hned vyletí, i když nemáš ke konkrétnímu případu žádné informace? Něco jiného je, když ten člověk dělá nesmysly a na rady nebere zřetel a ještě ze zkušenějších dělá blbce, ale tohle bylo trochu přehnaný.

Sankari - včera 09:22
Yparzy: Zahrabávání je normální, chce si je schovat před predátory. Doufám, žes jí dala dostatek materiálu na hnízdo (např. papírové utěrky). Rozhazování už tak normální není, možná ji rušíš nakukování a ona je z toho nervózní.

Vrabček - včera 06:24
Yparzy: že nemáš odchovávat mladé, když o tom nic nevíš

Yparzy - včera 04:51
Ahojky moje potkanice má poprvé mládata a rozhazuje je po kleci nebo je zahrabe hluboko pod stelivo co to znamená?

Kaja1 - 25.5.2016 18:12
Konemy - Doporučuji mast Tenazym suspenze 10 mg. Jen se to musí dávat dovnitř do otevřené rány. Raději pod něj dejte něco úplně měkkého, tedy nějakou deku, hadříky... Je to ale docela vážné a bohužel morčata na to často umírají. Budu vám držet palce!
- - - - -
Protože, když se infekce rozšíří dál do těla, tak zvířátko dostane celkovou sepsi a umírá na otravu krve. Takže fakt to není žádná sranda. Je to docela vážné. Pokud si myslíte, že je vaše vetka v tomto směru nezkušená, možná by bylo dobré zajít i k jinému veterináři.

Sankari - 22.5.2016 20:51
Lexi: Ono není dobré je opakovaně oddělovat. Když už se seznámí, doporučuji mít už nachystanou vyčištěnou a přestavěnou klec, s hodně úkryty, trubkami a hamáčky. Klec by se pak měla postavit někam, kde budou pod tvým dohledem a pokud to jde, na jiné místo, než bylo dřív (než se holky zklidní).

Efča - 22.5.2016 20:07
Lexi - nejsem si tak úplně jistá,že je dobré znamovat již takto dospělé samičky.U samečků by to tedy nešlo rozhodně.Něco jiného je když do party přidáš mládě ,případně zvířátko do puberty,ale dospěláky bych neriskovala já osobně.
Ovšem možná se Ti ozve někdo zkušenější

Lexi - 22.5.2016 19:37
Ahoj všichni, seznamuju naši Sašu s adoptovanou holčičkou (obě jeden a půl roku a obě předtím měly parťačku). První kontakt na neutrální půdě celkem ok, menší šarvátky a chlupy trochu lítaly, ale obešlo se to bez nějakým šrámů. No ale podruhé (opět na neutrální půdě) se servaly jak koně, obě dokousané, doškrábané, Saša má tržnou ránu na bříšku (naštěstí to nějak nekrvácí), kdybych je nerozehnala, tak by to nedopadlo dobře. Holky jsem skoro musela vykoupat v Betadinu....Je to normální průběh při seznamování?

Sankari - 22.5.2016 17:02
Konemy: Otlaky se léčí špatně a dlouho. Chce to denně dezinfikovat betadinou a potom natírat a natírat mastičkou. Mně se osvědčil Dermazulen a Ondřejova mast.

Athe - 22.5.2016 14:58
Haňa: Díky :)

Efča - 22.5.2016 14:28
Konemy - tak snad to bude brzy dobrý.Možná je citlivější- někteří potkánci mohou lézt po čemkoliv a nic.. no já mám štěstí poněvadž už mám za ty roky přes padesátého potkánka a nikdy jsme to neměli.. snad jsme to nyní nezakřikla.

Konemy - 22.5.2016 13:52
Efča: Děkuju.
Drátěná patra nemají.

Efča - 22.5.2016 13:46
Konemy - zkus Betadina mastička.A hlavně pokud má sklony k otlakům je třeba mít pod ním měkko - žádná drátěná patra
Archív diskuze | Alba uživatelů
 

Starší příspěvky