Psoun prériovýAnatomieKrmeníVýchova a ochočeníVhodné výrobky

KlecChov a rozmnožováníZajímavostiNemociVeterinární péče


Diskuze

Inzerce

Jména

Odkazy

Ostatní

E-mail

Diskuze


Ostatní diskuze na králíci.cz

Přezdívka Heslo (pro registrované)
   
nápověda | registrace | zobrazit jen důležité příspěvky  


Info Chcete psouna?

Nazgul - 29.8.2015 00:42
V některých státech jsou psouni loveni jako "sport".

Silva - 28.8.2015 23:37
Dnes se už naštěstí ví, jak mají pozitivní vliv na vegetaci a tím i na vše ostatní. Jejich hromadné hubení je snad už minulostí. Na toto téma nedávno proběhl dokument u kterého jsem brečela jak želva. Samozřejmě všude se najdou hajzlové, kteří nic a nikoho nerespektují a zničí vše co jim příjde pod ruce:((( Doufám, že ani psounům ani jiným zvířatům již nehrozí hromadné hubení, lidi snad již začínají chápat ochranu přírody jako nutnost a někteří jako samozřejmost. Doufám, že Monika uskuteční svůj sen a přiveze si jen krásné zážitky a podělí se s náma:)

Nazgul - 28.8.2015 22:01
Jak kteří lidé, jak kde. V každém státě mají jiné předpisy.

Bubo - 28.8.2015 10:08
Moni... zajímavé a užitečné, pochopila jsem správně, že v místě jejich domoviny je lidé hubí jako u nás přemnožené hlodavce (myši)....?

monika - 27.8.2015 14:47
Ahoj všichni,
Jsem pracovně na 4 týdny v Los Angeles. K nejbližším psounům to mám cca 1300 km a volný jen víkend, ale snažím se zjistit, jak si splnit sen a dostat se k nim. (sama + neumím moc řídit).
Con Slobodchikoff, kterého znáte možná z nějakých dokumentů (+taky napsal knížky o psounech) mi doporučil obrátit se na společnost která se jejich záchranou zabývá. Při té příležitosti jsem narazila na link na stránku na stránku, kde je možnost finančně podpořit projekty na záchranu psounů, jejich přemisťování na bezpečná místa, léčbu onemocněních atp...
Link jsem vložila do odkazů

http://www.kralici.cz/psouni/pages.asp?f=odkazy

https://secure.humanesociety.org/site/Donation2?idb=[[S76:idb]]&df_id=9740&9740.donation=form1&s_src=web_id417731622_webdn_86193303_id86193303

Bubo - 26.8.2015 07:46
Souhlasím, mám samičku Bertinku (bubáčka), je to nejmazlivější holka pod sluncem, nemá problém s žádným zvířetem ani člověkem, je nekonfliktní, hotové dobračisko, že se neumí bránit / a že ze začátku jsem to taky nedávala/, ale teď bych jí za nic nedala, naproti tomu mému druhému psounkovi Čendíkovi /hunďákovi/ s tím, jsem se už naučila taky pracovat, takže i když vím, že je to takový pošuk, tak se může přetrhnout, když mě vidí, abych ho neustále drbala, i když zápasí s říjí, která u něj trvá neobvykle dlouho, cvaká zubama je vzteklej, ale prostě drbat chce, avšak jak psala OL, když vidím, že je v říji nebo není ve své kůži, opatrnost nejvyšší, zezačátku mě taky dokázal prokousnout ruku dost hluboko, jo jo... chce to trpělivost a lásku... jak to někdo tady řekl, buď má někdo psouna rád nebo ne se vším...pozn.... a jak jsem vypozorovala demolišn women je spíš Bertinka

Silva - 25.8.2015 21:25
Souhlasím s Monikou. Chovám psouny od roku 2000. První byl úžasný, i když si to mé návštěvy nemyslely. Poslední mám pocit, že je reinkarnovaný můj první, taky pusinka. Mezitím jsem jich tu měla hromadu. Zpravidla jsem se ujmula těch, kterých se zbavovali lidé co na to neměli. Nic méně dalšího již neplánuji. Je to náročné po všech stránkách a ikdyž si myslím, že nejsou úžasnější zvířata tak ve volné přírodě jim bude asi líp.

monika - 25.8.2015 19:42
Monika se s tim sice zit naucila, ale dalsiho psouna uz si asi neporidi protoze ji doslo ze psoun do bytu nepatri. A taky je dulezite aby rodina byla jednotna jak s takovym psounem nalozit. U nas byly hadky na dennim poradku protoze se pritel chtel psouna za kazdou cebu zbavit protoze na to co se u nas delo by mel nervy malokdo. Viz archiv diskuze od listopadu pred ctyrmi roky dale. Rozhodne psouna nedoporucuji do rodin s detmi nebo kde deti do deseti let budou. Vyjimky potvrzuji pravidla a nekdo vyjinecne narazi na dobreho psouna ale ja bych do toho nesla. Ja sve psouny miluju ale pravdepodobne jsou posledni

OL - 25.8.2015 15:28
já nevím.když byl u nás ten první samec,kulička,nějak sme to pochopili.monika taky do té doby než si přinesla oskara o zuřících psounech nic nevěděla a naučila se sním pracovat.bud ho má člověk rád nebo ne.--ještě jedna věc.nikdy to žádný můj psoun nedělal.když neil leží,nejraděj na rohu postele,ale i nazemi a pořád mele ocáskem.když chodí to nedělá.

Silva - 25.8.2015 13:40
Ol: No nic méně takový to psoun potřebuje někoho, kdo na to má trpělivost a lásku. Uznej, že pro někoho kdo neví do čeho jde není takovéto zvíře ideální. Není každý tak otrlý, aby měl doma zvíře u kterého neví kdy zaútočí. Zvláště jsou-li tam děti. Lilinka je mazel a není útočná a taky jsem se u ní setkala s absolutně nečekaným útokem pronic zanic, tak to u psounů je.

OL - 24.8.2015 21:11
já s lucy nesouhlasím,vždy sem měla starší psouny a byli skvělí.ze psounem se musí umět pracovat.s neilem to neuměl martin,nevyšla s ním veronika a my máme skvělého psouna,komedianta.fakt.on si pořád chce hrát,člověk jde,on chytá nohu,s rukou si hraje,běhá za ní,chytá ji,hraje si na schovku,skočí na olinu ta to nechápe,prská na něj,ten zas na ni cvaká.-loni v tuto dobu už jsem byla 3x pokousaná.neil,když to na něj šlo,kouše bez varování,to je bez natáčení sea ježení se.sme přišli z venčení,se takhle okoupu a utírám se a hups,z ničeho nic byl zaseklý v noze.předtím vlastně si takhle ležím a on šel,no a já vidím pěkný kožich se nahnu,pohladím ho po zádech se otočil a už byl zaseklý v hřbetu ruky.pak si ještě seděl u dveří já sem šla a už byl v noze.normálně sem na něj mluvilaˇˇco to děláš,pust mneˇˇa nějak sem ho sundala.pak už sem s tím počítala,sem dávala bacha aby moje nohy s ním nepřišli do kontaktu.já si v takovém případě aplikuju tramal,je to hrozné,velmi to bolí.zimu sme přežili no a pak bylo hrozné to,když už nekousal ale věřit se mu ještě nedalo.sem byla třeba v kuchyni a na noze sem cítila dotek čenichu.projela mnou nefalšovaná hrůza.tak to bylo víckrát.ze psounama rozhodně není nuda bydlet

Lucies - 24.8.2015 20:13
Leerna - jsi ochotná se psounovi věnovat opravdu každý den - píšeš jen o pracovních dnech, co víkendy - akce, výlety, dovolené - to zvíře na Tobě bude sociálně závislé? Kolik hodláš investovat do psouna? Ideální klec stojí 5-7000,-, za pořízení psouna počítej taky minimálně 5000,-, ale spíš víc. Pokud chceš na zahradě vybudovat výběh, tak tě to taky bude něco stát, aby to k něčemu bylo. Ale pokud chceš mít jen jednoho psouna, tak není dobré, aby žil ve výběhu celoročně - strádal by tam. Co se týče veterináře, tak po všech zbytečných úmrtích bych doporučila pro včasnou diagnozu MVDr. Jekla z Brna a MVDr. Pokorného od Plzně. Nevím, odkud jsi, ale jsi ochotná jet až k některému z nich v případě potřeby? A cena za veterinu? Já sama jsem za rok léčení zaplatila tolik, co za luxusní dovolenou. A to nepočítám běžné preventivky a nějaké drobnosti.

Sama píšeš, že teta měla psouna 9 let, ale ty s dítětem nepočítáš v průběhu následujících pěti let. A co ten zbytek psouního života?

Co budeš dělat se psounem, když tě bude kousat? Necháš si ho? Mám na sobě několik jizev od psounů, když na mě zaútočili naprosto bez důvodu a bez varování. Jedna psounka mi visela zakousnutá v krku.

určitě si projdi všechny sekce nahoře a tyto dvě alba:

http://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?a=225
http://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?a=226

Možná se ti teď zdá, že se tě snažíme odradit. Ale není to tak, jen máme bohaté zkušenosti s tím, jak se pak lidi psounů zbavují a snažíme se všechny varovat.

Pokud i přes toto všechno jsi rozhodnutá si psouna pořídit, tak pak vítej mezi námi a neboj se ptát. A hodně štěstí při hledání, mladých je poslední dva roky jako šafránu. A rozhodně nedoporučuji si pořídit staršího psouna, protože majitelé se jich většinou zbavují z důvodu nezvládnutí výchovy, což je pro začátečníka nevhodné (nikdy to nepřiznají, tvrdí, že je jejich posun úplně hodný a bezproblémový) a hlavní důvod je jejich zdravotní stav, kdy na první pohled nemusí být nic poznat... A další věc - pozor na chytráky, co prodávají starší psouny jako mláďata lidem, kteří to nepoznají.

Leerna - 24.8.2015 18:57
Ahoj lidi je mi 27 a hrozně ráda bych si pořídila psouna teta jednoho měla přes 9 let ale potom jí umřel. Vždycky se mi moc líbil. Mám proto 3 dotazy. 1. stačí se v pracovních dnech věnovat psounovi max 3-5 hodin? 2. Kolik stojí veterinář? 3. Jak zabránit pokousání?
- - - - -
Silva ano myslím přemýšlela jsem o tom už cca 2,5 let. Děti v průběhu 5 let rozhodně neplánuju a bydlím v domku na vesnici. Za otázku včera v 19:39 se omlouvám někdo mi ukradl přezdívku a proto jsem se raději zaregistrovala :)

Silva - 23.8.2015 19:15
Leerna: Čas je asi dostatečný, ale závisí na psounovi, někteří jsou velcí závisláci.
Veterinář je především problém, v tom směru, že jich je málo co o psounech něco opravdu ví. Jeho cena se odvíjí od zákroku. Např. RTG zubů je cca. 1500,- až 2000,- doporučuje se preventivně každý rok od cca 2 až 3 let. Případné chirurgické zákroky jdou zpravidla do tisíců. Vytržení dolních zubů cca 3500,- + případná následná péče. Horní zuby v případě odontomy budou jistě ještě dražší. To, ale jen typuji tím jsme si naštěstí projít memuseli.
Pokousání asi nezabráníš, když se psounovi něco nelíbí a chce kousnout tak kousne:) případnou návštěvu můžeš ochránit zavřením do klece. Je na tobě jestli zavřeš psouna, nebo návštěvu:)
Psouni jsou stále jen divoká zvířata zavřená v lidském obydlí. I ten nejvymazlenější se zvláště v období říje může stát agresivním. Zastávám názor, že psouna by si neměl pořizovat někdo kdo děti má nebo je plánuje. Kousance jsou nehezké, bolestivé a špatně se hojí. Dětem se špatně vysvětluje, že si se zvířátkem nemá hrát a neodhadne případný útok. Je docela problém, když se psoun zakousne neucuknout.
Z hlediska finančních nákladů je u psouna nejnáročnější jeho potřeba hlodat, zničí opravdu vše viz. demoliční album v záhlaví. Myslet si, že to se mi nestane je pouhé bláznovství. Stačí chvilka nepozornosti a z útulné domáctnosti je kůlnička na dříví. Také zajištění domácnosti pro bezpečí psouna něco stojí ( např. kabelů). Je tedy s tímto potřeba počítat. Každopádně pokud to s psounem myslíš vážně, je tu jistě spousta chovatelů na které se dá obrátit a poradí a pomůžou. Jde o dlouhodobé rozhodnutí a je třeba jej dobře promyslet. Psoun je opravdu jiný než ostatní zvířata. Trpí, pokud nemá především hromadu lásky a péče a ještě víc pokud musí z domu.

Leerna - 23.8.2015 16:13
Ahoj lidi je mi 27 a hrozně ráda bych si pořídila psouna teta jednoho měla přes 9 let ale potom jí umřel. Vždycky se mi moc líbil. Mám proto 3 dotazy. 1. stačí se v pracovních dnech věnovat psounovi max 3-5 hodin? 2. Kolik stojí veterinář? 3. Jak zabránit pokousání?

Saninka - 17.8.2015 15:37
Po delší době jsem se sem nalogovala a nestačím se divit... je škoda, že cena nemůže být ještě vyšší, aby si takovéto úžasné tvorečky nepořizoval kde jaký pitomec...

Klárka - 16.8.2015 13:26
Sasanka: Už je to pár let co nám odešel náš osmiletý miláček, ale tvoje názory mě nenechaly v klidu. Zdejší stránky stále sleduji, psoun je totiž láska na celý život. Prosím tě, v zájmu tvého případného psouna nic si nekupuj. Jelikož to co jsi tu napsala vypovídá pouze o tom, že nemáš ani páru o tom co jsi se rozhodla pořídit za zvíře. No a pokud jsi jej pořídíš, bude to jen další chudák. Souhlasím se všemi co ti zde psali a musím říct, že k tobě byli ještě slušní. Přispívají zde lidé, kteří psouny opravdu milují. Psoun je závislák, který potřebuje tvoji plnou pozornost a lásku a to několik hodin denně. Nestačí mu jen občasné podrbání. To ti však jen opakuji to co všichni ti co o psounech něco vědí. Ten plyšák je myslím docela dobrá rada, měla bys to zvážit.

Lucies - 15.8.2015 08:30
No mě spíš přijde, že Sasanka se nudí a jen přišla na tyto stránky provokovat. Což je ta lepší varianta. Pokud to opravdu Sasanko myslíš vážně, tak v tom případě bych tipla, že jsi jen trapná pozérka, která se chce předvádět před známýma, jak má doma neobvyklé zvíře nebo si dávat "selfíčka" se psounem na facebook. Jediné zvíře, které bych ti doporučila, je plyšové. A i u toho bych měla strach, že bude trpět...To, že jsi měla morče 6 let ještě nic neznamená. Znám hodně lidí, kteří měli zvíře celý život v nedostatečné kleci a jen mu házeli něco na žrádlo a jednou za čas mu vyčistili klec a při té příležitosti ho pohladili. To zvíře žilo dlouho, ale svůj život si odžilo, ne užilo. Bohužel i dnes je spousta lidí, kteří nechápou, že zvíře je živý tvor, který má také mozek a duši a není to jen hračka ani dekorace.

Silva - 15.8.2015 02:49
Sasanka: Upřímě doufám, že se nenajde nikdo, kdo ti psouna prodá. Mám plné zuby lidí, kteří se rozhodnou pořídit si psouna a mají k tomu přístup jako ty. Takových psouních nešťastníků jsem už tady několik měla. Chovatelé jako ty,, si koupí co chtějí " a nemají ani páru co to obnáší. Jakmile zjistí, že to potřebuje hromadu času a opravdu nestačí občasné pohlazení. Psoun trpí nemá-li dostatečnou pozornost. V lepším případě se zněj stane agresor, v horším případě si může začít i ubližovat. Dále tito rádoby chvatelé bývají rozčarováni z toho, že psouni všechno rozkoušou. Chudák psoun pak zůstává zavřen v kleci, kde si mlácením o mříže většinou způsobí odontomu. No a pak přijde první říje a na psouna podávají inzerát. Takže ty, si prosím nepořizuj nic, protože láska k zvířatům je pro tebe pravděpodobně cizí pojem. Mimochodem klec po morčeti je zpravidla nevhodá a dost pochybuji, že při tvém přístupu to u tebe bude jinak.

monika - 14.8.2015 21:48
Sasanko ted si to nevysvetluj spatne. Ale psoun neni zvire na obcasne pohlazeni. Psoun je od.morcete diametralne odlisne zvire a neda se s nim vubec spojovat. Psoun kteremu lidi nedaji maximalni peci a mnozstvi casu se stane teroristou cele rodiny. Pokud chces zvire na obcasne pohlazeni, je mnoho vhodnejsich i levnejsich a daleko mene narocnych

RadkaS - 14.8.2015 19:19
na obcasne pohlazeni ? tak to muzes jezdit k nam .Pohladis a muzes odjet ..to si myslim,ze je fer....

Sasanka - 14.8.2015 14:29
Silva já klec mám a psounovi "VŠE" rozhodně obětovat nehodlám na psouna mám vyhrazené 4000 a to rozhodně stačí. Já hledám pouze zvíře na občasné pohlazení. To co si pořídím je moje věc... Morče jsem měla necelých 6 let a to je velmi vysoký věk!

akomaraxL - 14.8.2015 13:03
Souhlasím Silva :)

Silva - 13.8.2015 22:58
Sasanka: Nezlob se mám pocit, že tušíš vůbec o jaké zvíře máš zájem? PP u psounů je věc, kterou jsem naposledy viděla v roce 2000. Kdy se psouni dováželi z ameriky. Samozřejmě nebudu tvrdit, že některý z místních chovatelů něco takového nevystavuje. Jen jsem o žádném neslyšela. Cena psouna se pohybuje od 5000, - do 8000,-. Pokud si nehodláš koupit nějakého zdecimovaného od lidí, kteří stejně jako ty vůbec netušili co si pořizují a po prvních komplikacích (a že jich je) se zbavují zvířete, které je pravděpodobně v né právě dobrém zdavotním a psychickém stavu. Tak ti doporučuji něco si nejprve o tomto zvířeti přečíst. Podívat se jaké komplikace jsou spojeny s jeho chovem. Nejlépe se podívat k někomu kdo je chová již delší dobu. Můžeš přijet i ke mě. Na těchto stránkách je poměrně hodně informací, klidně si pročti archiv diskuze. Psouni jsou neskutečně sociální zvířata potřebují hlavně lásku, hromadu času, bezpečný prostor a nejlépe jen jediného majitele. No a upřímě jestli chceš do psouna investovat 2000,- tak tě upozorňuji, že cena psouna je nejmenší položkou. Podívej se kolem sebe, vše na co padne tvůj zrak bude rozkousané. Tím myslím vše, doslova. Dále je třeba počítat s výlohama za veterináře ty jdou do tisíců. Navíc jich po republice není moc co se vyznaj tak si připočti výdaje na cestu. Takže co se mě týče, kup si morče nebo raděj ani to né. Protože nemám chuť číst nějaký další inzerát na téma prodám staršího psouna. Pokud tě toto všechno neodradí a myslíš to vážně ušetři si cca 15000,-. K psounovi budeš potřebovat také výbavu a zabezpečení a napiš si inzerát příští rok na jaře až budou miminka - jestli budou a pak mu dej vše co můžeš. Chovat psouny je životní styl, kterému musíš být ochotná obětovat VŠE není to jen pokus.

Sasanka - 13.8.2015 20:25
Koupím psouna s PP napište mi. Cena do 2000 Kč
Archív diskuze | Alba uživatelů
 

Starší příspěvky