Založenie akváriaStarostlivosť o akváriumChorobyRastlinkyJazierko

Bezstavovce v akváriuBiotopZákladné druhy rýbRozmnožovanie

Potrava

Diskuze

Inzerce

Jména

Odkazy

Ostatní

E-mail

Diskuze o rybách


Ostatní diskuze na králíci.cz

Přezdívka Heslo (pro registrované)
   
nápověda | registrace | zobrazit jen důležité příspěvky  


Info Doporučujeme: www.akvarista.cz

A. - včera 20:05
Ahoj, chtěla bych se zeptat, jen pro informaci, podle které si všechno ještě rozmyslím.
Zalíbily se mi krevetky a tak mě napadlo, že bych si v budoucnu mohla nějaké pořídit. Ale je mi jasné, že akvaristika je docela náročná věc, ať už jde o ryby nebo krevetky, tak by mě zajímaly takové ty obecné informace.
Jak přibližně zařídit takové krevetkárium a kolik by měl být objem akvária? Bylo mi řečeno, že stačí 10-15l pro menší počet krevet. Nechci jich mnoho, kdyby to šlo, klidně bych měla třeba jen tři. U toho ale zase nevím, jestli je možné mít je v takovém počtu.
Prostě bych byla ráda, kdyby mi tu někdo řekl, co a jak do začátku a já se pak postupně optám, kdyby mě něco ještě zajímalo.

moncica - včera 01:25
Urcite nejsem. ..to nam poradili ve zverimexu...ze bychom je mohli dat k bette...ale bouzel umreli...jsem zacatecnice takze jsem vubec nevedela co a jak...a bzdu mit jen tu bettu samce...a jsem spokojena :) ale dekuji za nazory...

Ewyk - 23.1.2015 21:05
Anonym - to akva je strasne malinke, urcite nie na neonky. precitaj si diskusiu par stranok dozadu, riesi sa to tu stale. Mas urcite zlu chemizaciu, to akva je prerybnené.

Tinne - 23.1.2015 13:08
Anonym-proč mám pocit že jsi Renča nebo denda?Ale Jája se už podívá na tvou IP.Akvárko je malé.Neonky se chovají v hejnu,nejméně po deseti.Píše se to tu pořád dokola.

Anonym - 23.1.2015 10:47
Ewyk:Máme jen 3 a velikost akvarka je 30x20x20 myslím ze 6 litru..proto jsme jich vic nechtěli...jen aby beta nebyla sama...no a ty neonky jsou furt dole..:(
- - - - -
filtr je tam taky..

Ewyk - 23.1.2015 09:37
Anonym musíš nám povedať viac o nádrži - veľkosť, osadenstvo, filtrácia, chemizácia vody, ako dlho je zabehnuté a pod. Hneď prvou chybou je počet neoniek, sú to húfové ryby. Húf=min.10ks a tomu treba prispôsobiť veľkosť akva. To že nechcú jesť môže mať veľa príčin. Nemajú prejavy nejakej choroby? (nafúknuté bruško, odstávajúce šupiny, fľaky na tele...)

Anonym - 22.1.2015 23:12
Dobdy den,chovám 3 neonky a 1 betu...neonky mi vubec nechtějí jest..a plavou spíš na dně...co mam dělat..?

Jája z morčat - 19.1.2015 20:51
Že beťák toho moc nenaplave, ještě neznamená, že musí být nacpaný v deseti litrech. Je to už dost velká ryba, aby si zasloužil slušně velké AQ. Těch 10l je politika prodejců. Nic víc. Bohužel, na to zákazníci hodně slyší. Zrovna tak ostatní ryby. Nechceš mi snad tvrdit, že ancistrus patří do AQ, které má čistých litrů na plavání 30. To bys mě rozesmála. Ten má v dospělosti minimálně 10cm, takže pro něj těch 100l je minimum. Těch 37l, které zmiňuješ má ve finále 30l na plavání, to jen tak na okraj. S mým AQ se mýlíš. Strašně moc kytek v něm opravdu není. Navíc čistých litrů na plavání má 100, takže těch pár pavích ok má v něm prostoru docela dost na rozdíl od třicetilitrového AQ se třemi rybami. Určitě jim je líp, než kdyby byla 2-3 oka ve třiceti litrech. Porovnáváš neporovnatelné. A to mi chceš tvrdit, že když jsou AQ nemocné ryby, že to AQ vygruntuješ dočista dočista? Velikost ryby je daná geneticky, nikoliv velikostí AQ. Takže není důvod, proč by se ryba měla přizpůsobit svou velikostí malému akvárku, takže není s podivem, že ti ryby dorůstají normální velikosti. Přepočítávat rybu na litry můžeš, když má přiměřeně velké AQ, nikoliv cachtátko. A docela omyl je, že začátečníkovi stačí malé AQ - v malém AQ se dost špatně udržuje rovnováha na rozdíl od velkého. Já bych to shrnula asi tak - zřejmě nějaké základní vědomosti máš, ale moc jich není. To, co tu argumentuješ není zrovna OK, to je tvoje úvaha. Je lepší uvažovat z pozice ryb, když je nutně už musíš mít.

Tygrinka - 19.1.2015 19:02
Jája z morčat: Mno, já to zase konzultuji s letitými chovateli ryb. To velkochovatelství fakt není pro každého a kvůli 3 rybám pořizovat meganádrž, do které by se stejně mělo pak přikoupit ryb více, bo jinak se tam ty 3 ztratí, každý nechce. A začátečník také nějak začít musí. S neonkama máš pravdu. Beťák opravdu nepotřebuje 100l akva, stačí mu 10l vody, opravdu toho moc nenaplave a spíš se někde válí a spinká, víc, ovšem nijak extrémně moc, plavou jen mlaďoši do 1 roku, raději se předvádí před kolegou než by plavali sem tam jako prdlí, pak jsou to spíš velm klidné rybky. Takže žádné mučení rybek v minimálním prostoru, ale zase to nepřehánět. Ty máš ve svém akvárku strašně moc kytek a ryb minimálně 15 a to ještě živorodek, v přepočtu na litry vody a volný prostor jsi na tom stejně jako ti s menším akva a menším počtem méně náročných ryb a kytek.
- - - - -
Jája z morčat: Obecně samozřejmě platí, že čím větší nádrž, tím lepší (ovšem pak to chce více ryb), ale i menší akva se dá udržovat a dají se tam chovat rybky bez toho, že by strádaly. A jestli strádají nebo ne, to se dá vcelku lehce poznat. Ono v případě nějaké infekce komplet vyčistit 100l akva také není zrovna jednoduchá věc a že k tomu občas dojde, je nasnadě. Archiv jsem četla a chápu tvé reakce. Mé obecné znalosti jsou dostačující a když nevím, mám se kde poradit. Ryby se mi běžně dožívají aktivního vysokého věku a rostou do slušné velikosti,. Nicméně dále to rozebírat už nehodlám.

Jája z morčat - 18.1.2015 11:16
Tygrinka: Tobě to možná připadá přehnané, ale je vidět, že ti chybí znalosti - obecné znalosti o akvaristice. Píšu to tu pořád dokola. Vytáhni si z archivu, co jsem tu kdy psala, a čti. Možná ti to rozšíří obzor.

Tygrinka - 18.1.2015 00:18
Sheila9: Pokud dobře koukám na ten obrázek, tak akva máš 37 litrů. To opravdu není nějaká mrnda na jednoho betáka.
Jája z morčat: 37 litrů není zase tak málo a rybek tam nemá zase tolik... Beťákovi stačí 10l vody, to není ryba z rybníka.
- - - - -
Jája z morčat: Abych to upřesnila - na hejno neonek je to asi malé, ale 1 beťák a 2 ancistrusové by se tam v pohodě měli vejít. Fakt mi přijde 37litrů na 1 bettu dost přehnané.

Jája z morčat - 17.1.2015 19:16
Sunrise: První pomoc je častá výměna vody, když nevíš, co je s rybou - každý den 1/3 vody za odstátou vodu celý týden. Správná péče o AQ je zásadní pro fungování.

Ale také je důležité znát tvé AQ:
1. velikost AQ (dálka x výška x šířka v cm)
2. kolik je ryb a jaké druhy ryb
3. jak děláš údržbu a jak často
4. jaké máš osvětlení - kolik watů
5. jaký je filtr
6. jak je AQ zarostlé
7. ideální je udělat nerozmazanou fotku z blízka, lépe více fotek
8. jak je AQ staré - kdy jsi ho založila, za jak dlouho jsi do něj dala ryby a jak jsou ryby dlouho v AQ

Pokud je tvé AQ v pořádku (spíš bych si tipla, že ne), což teď asi nedokážu určit, tak by to mohla být vada plynového měchýře (neudrží rovnováhu). To vyblednutí může být např. stres, ale vzhledem k tomu, že je postižená jen jedna ryba a je nevybarvená a "padá", tak to zřejmě bude nějaká nemoc. Je možné, že to jsou vnitřní paraziti - to je hodně pravděpodobné.

Takže napiš mi vše, co jsem napsala v bodech 1 - 8 + jak dlouho pozoruješ příznaky, a teď zatím měň každý den vodu, jak jsem psala výše, po celý týden. Ale spíš si myslím, že to je konečná pro neonku. Možná, že byla oslabená jen ta jedna, ale také je možné, že se onemocnění projeví i u těch ostatních.

Sunrise - 17.1.2015 14:15
Ahoj co znamená když neonka ztrácí barvu a někdy plave po boku. Jinak normálně jí a ostatní neonky jsou v pohodě. Je to nějaká nemoc?

Jája z morčat - 12.1.2015 20:08
sheila9: Koukám, že sem moc nechodíš, tak ti to ještě kopíruju sem , do diskuze. :-) Do tvého AQ je vhodná akorát ta betta. Ale i tak to je pro ni malý rozměr. Žádnou další rybu bych tam nedala. Pokud bys bettu neměla, tak krevetky. A jestli tam máš stále ancistrusy, tak je někomu dej. Jsou to ryby do minimálně 100l. Co se týká dna, tak taková ideální klasika je křemičitý písek. Dají se koupit i písky barevné, hnědé, černé.
- - - - -
sheila9: Barevný křemičitý písek: http://www.flexiobklady.cz/produkty-pisek.php

sheila9 - 1.1.2015 22:20
Jája: nojo.....chybama se člověk učí.... já nějak nemůžu přijít nato, které rybičky by byly ideální + koupit je alespoň do 40 km od bydliště. To je prostě problém :o/
A na to dno bys mi doporučila co? Když tak pošli prosím odkaz - díky...

Jája z morčat - 1.1.2015 11:45
sheila9: Máš to moc pěkné, až na to dno plné vápence a neonky, které by potřebovaly mnohonásobně větší AQ.

sheila9 - 31.12.2014 22:33
Ahoj akvaristi :) Přeju Vám v novém roce hodně chovatelských i pěstitelských úspěchů. U nás stále nepřestáváme s postupným vylepšováním nádrže. Posuďte sami:
http://www.akvarko.cz/akvarium.php?nadrz=1735

Nyx - 29.12.2014 19:02
Jája z morčat- Moc děkuji :) Míchám jim to s Daphniemi a obyčejným krmením. Občas jim donesu i nítěnky :) Mám ty závojnatky už moc dlouho a nerada bych jim ulížila :)

Renča - 29.12.2014 18:53
Proč by hned každý musel mít své stránky? Nevím, kolik jí je, ale jelikož už má dítě... Navíc, věk není důležitý. někdo může toho vědět dost v 20, jiný v 50.

Tinne - 29.12.2014 17:00
Renčo-tak když nemáš peníze na vyhovující podmínky pro ryby tak si je NEPOŘIZUJ!!Já jsem také chtěla žebrovníka a jelikož bych tak velké akvárko neměla kam dát,tak se na žebrovníky chodím pouze koukat

Jája z morčat - 29.12.2014 16:59
Akvárium: Renčo, používej svou přezdívku - považuj to za poslední výzvu. Dovedu si představit, jaká je tvoje rádkyně "akvaristka". A kterápak to byla a dej mi odkaz na její stránky, ať se poučím. Ty skutečně už nevíš, kde se máš radit. Nebo, že bys jen plácala, abys měla nějakou oponenturu? A jestli sis nevšimla, tak jsem ti také slušně poradila (opět opakuju - 25.12.), jak to má vypadat, ale ty rady nepotřebuješ, protože máš svou tvrdou zabedněnou hlavu. Raď se u ní, uděláš nejlíp. Předpokládám, že to je také nějaká náctiletá začátečnice, která nemá o akvaristice pořádné znalosti.

Akvárium - 29.12.2014 16:52
Aha, proto mi jiná akvaristka zkušená napsala, že je to v pořádku, akorát jsem je tam mohla dát později? Ona totiž po mě neřve, že jsem nenechávala akva zajíždět přes měsíc, ale dokonce mi slušně a stručně poradila, jak dál.
Psala jsem, že mám 37l akvárium a ty - kup si 54l. Opravdu nemám tolik peněz na rozhazování, abych si mohla kupovat akvárka podle nálady...

Jája z morčat - 29.12.2014 16:31
Akvárium: Renčo, používej svou přezdívku. Opět tu plácáš nesmysly. Znovu opakuju, že ryby, které jsi koupila žádné noční zbarvení nemají. Je to stres a špatné podmínky. Za celých 35 let, co se akvaristikou zabývám jsem si nevšimla, že by ryby na noc měnily barvu tak zásadně, jak píšeš. V klidovém stavu se zbarvení ryb může změnit, ale ne tak razantním způsobem. Ovšem ve stresu, nemoci a při špatných podmínkách v akváriu ano. To je ale něco úplně jiného, než spánek. Pleteš tu dohromady naprosto rozdílné věci. A když si tak brouzdáš po internetu, tak by sis měla přečíst, jak se AQ zakládá a jak máš o AQ pečovat a co které ryby potřebují ke slušnému životu. Jenže to ti jaksi nedochází, že to bys měla v první řadě udělat. a pak se divíš, že ti chcípají ryby a ještě se ptáš proč. Odpověď jsi dostala už 25.12. Bylo by fajn, když přestaneš kopat kolem sebe a zaměříš se na ryby.

Akvárium - 29.12.2014 15:59
Ehm, tak jak je tedy možné, že na netu je napsáno, že mají noční zbarvení? A potom, nikdo tě nenutí odepisovat, já se jen ptala, proč mi umřela. Radši tu už nebudu nic psát, protože ikdybych měla 200l akva, tak mi řekneš že je to pro MĚ málo...

Jája z morčat - 29.12.2014 10:46
Nové fotky mého AQ, fotila jsem teď v prosinci - hlavně pro ty, kteří si provoz akvárka představují jako Hurvínek válku: http://www.kralici.cz/ryby/alba.asp?a=178
Archív diskuze | Alba uživatelů
 

Starší příspěvky