od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Prosinec v roce 2012
  • Zobrazuji 153 zaznamu.
  • 1.12.2012 13:47Natálie
    Dobrý den,
    Mám burunduka tři dny od chovatele když sme ho přivezli domů vypadal jako mrtví tak sme ho pak vysipali i s pilinama do klece a byl v pohodě,ale teďkon skoro pořád přes den spí a nejí jenom někdy kousne do jablka a nevíme jestli je to kvůli tomu že má jiný prostředí. :( Předem moc děkuji
    1.12.2012 15:42Karrol
    Natálie: Může to být zimou. Co znamená, že vypadal jako mrtvý?
    1.12.2012 16:09Natálie:
    Natálie: to bude zimní spánek a ještě k tomu nové prostředí, bude si zvykat, musí si to tam všechno očuchat a zasmradit.
    1.12.2012 16:17noric
    v domečku
    1.12.2012 16:54Natálie
    Natálie:- Moc děkuji
    Karrol- Vůbec se nehýbal a když sme ho vysypaly tak tam ležel a nic, byl jako stuhlý a dýchal ňák divně ale pak po chvilce začal trochu skákat
    1.12.2012 17:12Karrol
    Natálie: A v jaký ležel poloze?
    1.12.2012 17:16Natálie
    Karrol- Na packách ale ležel si na nich. (nestál)
    1.12.2012 17:23Karrol
    Natálie: Ale ne jako nataženej? Spíš schoulenej?
    1.12.2012 17:28Natálie
    Karrol- Nataženej ale ne uplně
    1.12.2012 17:58noric
    Natálie: dýchal pomalu, ale pravidelně ? nebo trhaně, jakoby se řekněme nemohl nadechnout?
    - - - - -
    Karrol: co myslíš ?
    - - - - -
    Natálie: má domeček, je tam co je teplo ? Kontaktujte taky toho chovatele
    1.12.2012 18:03Karrol
    Natálie: No já jsem po letošku poměrně vyděšná, takže bych to určitě konzultovala s někym, kdo by ho viděl. Jako spát by měl stočenej do klubíčka, pokud se nepletu.
    1.12.2012 18:10Natálie
    Karrol- Tak moc děkuji :) v pondělí s ním zajdeme k veterináři snad to dobře dopadne :/
    - - - - -
    noric- Dýchal trochu rychleji a po chvili se nadechl trhlave ale to si myslim ze to je jako kdyz se nadechneme mi po chvili vice.
    Má domecek a docela tam teplo je :)
    1.12.2012 18:37noric
    Natálie: Já bych toho veterináře radši navštívil okamžitě, pokud máte nekde v okolí nonstop službu, pondělí je daleko
    1.12.2012 19:12Karrol
    Natálie: Souhlasim s noricem.
    1.12.2012 19:25Natálie
    Karrol,noric- tak sme našli veterinaře hned zítra tam zajdeme.
    1.12.2012 19:32Karrol
    Natálie: Tak pak dejte vědět.
    1.12.2012 19:38Natálie
    Karrol- Dám vám vědět hned v pondělí zítra to uz nestíham :/ deme jeset do divadal atd..
    - - - - -
    jeste do divadla
    2.12.2012 10:25noric
    Natálie: Tak nevím no, kdybych měl doma nějak nemocný zvíře nebo nevěděl co s nim je, tak bych se na celý divadlo asi vyprd a radši se tomu zcvířeti věnoval
    3.12.2012 09:12Karrol
    noric: No tak pokud už v tý době bude mít víc informací, tak bych řekla, že to záleží na tom jakejch. Každopádně my měli s divadlama zážitek, ten den, co nám umřel Čiko jsme měli jít do divadla, nikam jsme nešli, ten den, co umřela Kiki jsme taky měli jít do divadla, to jsme šli, protože jsem ji našla hned ráno a chtěli jsme se pokusit přijít na jiný myšlenky, což nám stejně moc nešlo. Chvíli jsem měla pocit, že už do divadel asi chodit nebudu :))
    3.12.2012 10:36noric
    Karrol: Já vím, ale pro mně je zvíře, kterýmu něco je, prioritní záležitost, určitě aspoň před blbým nějakým divadl Víšem, Je jasný, že nemůžeš přestat chodit do práce, ale tohle bych si asi odřek. Víš, nedávno jsme se měli sejít po dlouhé době vojenský veteráni, ale musel se změnit termín, protože jeden chodí v ten den na volejbal. Co je v tomhle případě č. 1, vidět starý kamarády nebo bejít ten den na volejbale? To není fér vůči ostatním a tady to není fér vůči tý vévě
    3.12.2012 15:50Karrol
    noric: Já chápu, jak to myslíš a taky to tak mám. Navíc v mym případě to bylo o něčem jinym, bylo po všem, už nás k ničemu nepotřebovali, Kiki jsme předtím i pohřbili.
    3.12.2012 17:27Michal
    Dobrý den,chtěl jsem se zeptat,zda dáváte burundukum prez zimu nějakou jinou stravu.Nějak nám pohubl,tak nevím jestli je to normální,nebo jestli mu mám nějak obohatit jídelníček.Děkuji za rady
    3.12.2012 18:44noric
    ´Michal: zkoušel si moučný červy ? Ale ne moc, tak 2 - 4 za týden
    3.12.2012 21:42Pavla
    noric,michal: já se bavila s chovatelem a ten říkal, že není dobré mladým burundukům dávat červy. Prý je lepší dávat je až od dvou let věku, jako mladší na ně ještě nemají úplně vyvinuté střeva a mohli by jim způsobit střevní potíže. Jinak já našeho Charlieho, když se mi zdá pohublý, krmím banánem, protože má hodně škrobu a rychle se z něj tloustne :) a přesnídávkama, piskotama.. tam jsou cukry, takže taky pomáhají nabírat (samozřejmě všechno v rozumné míře, nic se nemá přehánět :))
    4.12.2012 12:51Michal
    noric,pavla:Moučné červy mu dávám,ale nijak to s nima nepřehánim.přesnídávky a piškoty mi nepřijdou moc vhodný kůli obsahu cukru.ale banán vyskouším.Jenom co vyleze z pelíšku
    4.12.2012 13:54Pavla
    Michal: ja to s tema piskota ani presnidavkou neprehanim,ale obcas je dostane za odmenu. Piskot mu nikdy nedam cely a jen kousicek,takze to mu uskodit nemuze a presnidavku ma tak jednou, dvakrat za pul roku a to muze jenom vylizat vicko:) ale pokud chces, aby rychle nabral,tak pres toto to pujde nejlip:) a uz existuji i presnidavky bez cukru
    4.12.2012 15:45Jiťa
    No já nevím, slyšela jsem, že morčata mohou dostat cukrovku dokonce z většího množství banánů. Nevím jak je to u burunduků, každopádně Alby je taky kost a kůže a nějak jsem to neřešila. Zimním spánkem rozhodně netrpí, naopak je akční až hanba. Měla bych se starat aby přibral?
    4.12.2012 16:16Pavla
    Do alb jsem vložila konečně pár fotek.. jsou tam dvě nová alba, ale některé fotky jsou bohužel rozmazané, Charlie je jak střela :)
    4.12.2012 21:20noric
    Pavla: jasně, ty červy až dospělejm, ale taky stejně jako všechno ostatní s mírou. Je fakt, že to je taky o pohybu, když jsou puštěný, tak lítaj jako paka :)
    4.12.2012 21:56Michal
    Noric:A ještě bych se chtěl zeptat,jestli jim necháváte zastřihovat drápky.Náš mazlík je má ostré a zachytává se na koberci
    4.12.2012 22:04Karrol
    Michal: Já myslim, že rozhodně nestříhat, potřebuje je k lezení.
    4.12.2012 22:33noric
    Michal: Karrol má pravdu, nestříhat, myslím že si je brousí tím lezením a šplháním. Chce to samozřejmě větve a já mám jako podlahu v druhým patře klece pláty kůry z lesa
    - - - - -
    Mně příjde, že bude krutá zima, Matylda furt chrábe v domečku, vyleze se akorát proběhnout, nažrat, porvat se s Mufínem a zase migá zpátky, nevidím jí třeba 3 dni. A Mufíno staví novej pelech ve spižírně, furt má v hubě seno, papírky a různej bordel a naopak je furt činorodej a chodí spát až pozdě večer, Teď taky furt šuká po kleci a tahá větvičky, blbec :D
    - - - - -
    Karrol: Ta Natálie se na nás vyprdla s info, jak to vypadá s tou její "marodnou" veverkou, Snad je OK, možná šli zase do divadla
    4.12.2012 22:36Pavla
    Michal: drápky bych určitě nestříhala, už jen ta představa, že bys burundukovi držel packu je naprosto stresující. Náš Charlie má taky ostré drápky.. vzdycky když vidím ty škrábance, tak mám chut nechat jej proběhnout po pilníku na nehty, ale to je pouze chut :) určitě nechat drápky, tak jak jsou :)
    4.12.2012 22:41noric
    Michal: vyhoďte koberec a hurá dřevěnou podlahu. Véva bude mít radost :)
    4.12.2012 22:42Karrol
    noric: Snad je ok.
    - - - - -
    noric: Nějak jsem zapomněla kdo je Mufíno :))
    4.12.2012 22:44noric
    Karrol: Mufíno je dcera Matyldy :)
    5.12.2012 10:09Waki
    Ahojky tak už jsem tu zas a mám zas dotaz... Naše Ela nějak pohubla a vypelychal ji ocásek... Mám strach ze to ma z hlíny v které bydlí zacala si tam něco pěstovat něco tam roste jsou tam výhonky a na nějakých místech ma v hloubce zásoby ale jde vidět ze je na tom plíseň ale nezere to to sleduji nechce se mi ji nechat v tom celou zimu ale bojím se ze když ji tu hlínu vemu ze ji to nějak zásahne???:-( nejradši bych vyměnila rychle hlínu ale aby pak nehledala zásoby a celej jeji pelisek kterej si pečlivě postavila?? Předem děkuji za pomoc
    5.12.2012 21:05noric
    Waki: nekompromisně ihned vyhodit. Není špatný koupit lisovaný kokosový vlákno (je to taková cihlička), když to namočíš, tak to neskutečně nabobtná. Já jim to dávám místo hlíny, přidám do toho trochu čistýho písku a v pohodě. Prodávaj to v kytkárně a v některejch zverexech, taky OBi a tyhle instituce. Ono v hlíně z lesa nebo zvenku může bejt nějakej sajrajt a v těch kupovanejch mi nikde nejsou schopný říct, jestli v tom náhodou není něco chemickýho
    5.12.2012 21:06Karrol
    noric: Aha :))
    Waki: Je to asi věc názorů, ale mě přijde, že odstarnit plíseň je důležitější.
    5.12.2012 21:10noric
    Waki: no to je jasný, že plíseň odstranit, ze všeho, umejt plasty třeba Savem :)
    - - - - -
    Karrol: to je v pohodě, já jsem se překouk, máš naprostou pravdu :D
    - - - - -
    Waki? tak zásoby si snad okamžitě udělá nový, to přece nebudeš řešit nějakej plesnivej vořech
    5.12.2012 22:17Waki
    noric, Karrol: moc vám dekuju za rady kokosove vlakno kupujo uz od zacatku ale tim že v tom spi tak je tam porad vlhko a nejake ty zrnicka naklici a rostou... Ten problém je ze tet 90% casu tráví v te hline a spi, chodi ven jen na záchod, napít, něco vezme na zub a zas maže zpět. Budu to muset nějak casove vychytat abych hlínu vyměnila!! Snad z toho nebude ve stresu??!! Ještě jednou moc děkuji!!
    5.12.2012 22:26noric
    Waki: Ať v tom nespí, at spí v dpmečku, nebo jiným suchým místě, v tom vlhkým v žááááádným případě, V hlíně jenom hrabat
    - - - - -
    Waki: klidně jí tu hlínu seber na nějakej čas, ať si zvykne spát v baráčku
    - - - - -
    Waki: ve stresu nebude, maximálně bude trochu nasraná :D
    5.12.2012 23:02Karrol
    Waki: Naše veveruše pak už hlínu ani neměli a nijak jim to nevadilo ;)
    - - - - -
    noric: Asi jsem už unavená, v čem, že to mám pravdu? :D
    5.12.2012 23:13Waki
    Karrol,noric: už jsem ji jednou hlínu sebrala ale chtěla jsem aby jsi zas jednou zahrabala a hned se stěhovala moc se ji prave v té hline líbí... V březnu ji budem mít teprve rok tak zkousime vse mozné hlavně aby byla spokojená!
    6.12.2012 13:16Rumun
    Je to dva týdny co jsme koupili burundučku. Byla starší – myslím, že se narodila začátkem července /alespoň to tvrdila chovatelka/.
    Přinesl jsem ji domů v přepravce a vypustil do klece. Chvíli se vrtala v pilinách, brzy však objevila budku – vydlabaný kmen stromu, a zabydlela se.
    Do budky si krom sena, které jsem tam dal, nanosila i nemálo dřevěných hoblin.

    No a od té doby jsme ji prakticky neviděli. Když jsme doma občas vyleze, ale to musí být absolutní klid – nikdo se nesmí v místnosti pohnout.
    Abych ji vůbec viděl, nainstaloval jsem před klec notebook a zřídil Viki účet na skypu . Tak se mi podařilo vysledovat, že vylézá kolem 10.00 a kolem oběda, nebo i dříve, už nevyleze zůbec.

    Vyleze až když děti usnou a je klid, kolem 22.00h. To se mi pak povedlo ji vylákat z budky na buráky… a dokonce – když se moc nepohybuju, si bere z ruky přes mříže….. Jakmile se ale pohnu, je zase fuč…..


    Chci se zeptat, je možné že se jedná o zimní spánek? Nebo je prostě stará a plachá?
    Někde jsem se dočetl, že je třeba veverku vyhladovět a ještě jí třeba sebrat domek…… To mi přijde dost nelidské i nezvířecí…..
    …a krom toho nevím jak dlouho vydrží bez jídla….pití bych ji nechtěl brát vůbec….


    Co mi poradíte? Mám ji nechat, řekněme do jara nepokoji, nebo ji přeci jen mám nutit – vyhazovat z budky…nebo kdoví co ještě.



    Díky za radu
    6.12.2012 18:01Karrol
    Rumun: Podle mě je to kombinace obojího, zimní spánek i plachost. Osobně bych to teda přes zimu nehrotila a zkusila to řešit až na jaře. Každopádně je dobře, že víte, že aspoň občas vyleze. Možná, že děti jsou na ni moc akční. Ono to s tim vyhladověním není myšlené až tak doslova, samozřejmě se to nesmí přehnat. Jde spíš o to, dávat jí do misky jen základní krmení a pochoutky, jako ovoce, oříšky, dropsíky apod., dávat z ruky. Pití samozřejmě mít musí pořád. Pokud si přes mříže občas vezme, chce to trpělivost a opravdu to nejlepší jí dávat jen tak. Dva týdny nejsou zas tak dlouhá doba, takže nezoufejte, jsou to zvířáka, který opravdu potřebují čas ;) Držíme palce!
    Co myslíte ostatní?
    6.12.2012 18:14Nikopol
    Karrol, Rumun: Měla jsem rozepsané v podstatě úplně to samé. Pokračujte tak, jak jste začali. Nám se třeba stalo, že jsme i ochočenou burundučku museli na jaře na nás zase zvyknout, takže by možná nějaké to ochočování teď přes zimu nemělo ani moc smysl, pokud začne víc spát a bude vylézat třeba jen jednou za dva, tři dny na hodinku až dvě, jako to bylo loni u nás.
    6.12.2012 20:45Buru
    Rumun: Holky mají pravdu. Nehledě na to, že když si pořídíš burunduka teď, nemůžeš čekat že se s tebou bude hnedka kamarádit, takhle na zimu. Chce to trpělivost a na zimu je to nejspíš opravdu zbytečné nějak přehánět. Jinak vodu samozřejmě nebrat, to by nemělo žádný smysl. A jídlo znamená, že, jak psala Karrol, že jí budeš dávat menší dávku základního krmení a v ruce různé dobroty. To se používá u všech zvířat, když po nich něco chceš, rozhodně na tom není nic "nelidského" :-D Dostane pořád totéž akorát ve více dávkách a na ruce, aby si zvykla. ;) Domeček se bere přes den, když se veverce věnuješ a chceš aby na tebe reagovala, ne že jí ho sebereš na furt.. Lepší info než na netu, najdeš v knížce ;-)
    - - - - -
    Waki: Běhá vám v tom kolotoči?
    6.12.2012 21:04noric
    Rumun: Karrol, Buru i Nikopol mají naprostou pravdu, já se připojuju. To že ti bere něco z ruky, to už je poměrně velkej pokrok, tak jen trpělivost a hodně úspěchů :)
    - - - - -
    Waki: Já bych kolotoč nedával, je to na zblbnutí. Dej jim do klece větve, houpačky, vydlabanej kmen, šišky, tlustej špagát a takový věci na tom se vyblbnou a když je bude pouštet z klece, tak se vylítaj až dost
    6.12.2012 22:54Karrol
    Waki, noric, Buru: Taky nejsem pro kolotoč.
    7.12.2012 08:40Rumun
    Díky za rady.
    Včera jsem dosáhl "další mety" :) Dal jsem si pistácie a pak i nakřáplej vlašák do dlaně a nechl jí tak aby na ni musela vlézt. Večer jsem asi půl hodiny hučel do budky až vylezla a světe div se, skočila mi na dlaň, seděla,jedla a nechala se i pohladit. Jakmile dojedla byla fuč :)
    Tak snad budeme kamarádi.

    Ještě jednou díky

    Jo ještě dotaz, občas jí dávám vařené maso - kuřecí, hovězí třeba z polívky. Smí to jíst? Slané to není
    7.12.2012 10:53noric
    Rumun: tak hurá, úspěch :D. To maso bych se nebál dávat, jestli ho žere tak jo. Hlavně nekořenit, nesolit. Klidně zkus vajíčko, piškot. Moje vopice milujou dětskou přesnídávku (jahoda, malina,borůvka)
    7.12.2012 11:13Rumun
    noric: přesnídávka :) tak to my mě nenapadlo, díky.
    7.12.2012 13:07noric
    Rumun: tý přesnídávky taky ne moc, stačí tak množství cca 2 lžíce obden, je to dost sladký , jinak sammozřejmě radši čerstvý ovoce, Ale nedávej broskev, meruňku a hlavně ne mandle. Ořechy jinak můžeš celkem jakýkoliv, zkus jedlý kaštany
    - - - - -
    Rumun: ty máš vlastně jen jednu vévu, tak tý přesnídávky míň, já to automaticky beru jako dvojitou porci :)
    7.12.2012 13:24Waki
    Karrol,noric,Buru: kolotoč už jsem dávno odstranila, nebehala v něm a jen překážel!!! Teď je aspoň trochu víc mista v kleci!!:-)
    7.12.2012 15:46Buru
    Waki: Jasný, mě jen zajímalo, jestli v tom vůbec běhala, ze začátku jsme o něm přemýšleli, ale nakonec jsme se nedostali k jeho koupení a radši tam teď má větve jak někde v lese. :-D
    7.12.2012 16:13noric
    já měl kolotoč pro pískomily, ty v tom lítali jak divý, vyháněli jeden druhýho, kdo bude víc jezdit :D . Jenže pískomil nemá tolik pohybu jako véva, tak to měli, aby byli šlank :))
    8.12.2012 09:53Radek
    Rumun: pistácie? to nevím nevím, jsou přesolené... co vy na to?
    8.12.2012 10:01Karrol
    Rumun: Super, tohle jsme na Kikinku zkoušeli a fungovalo to taky :) Je to velkej úspěch, od veverky nemůžeš očekávat, že se přijde vyloženě mazlit, na to oni nejsou :)) Přesnídavku milujou, dávali jsme ji hlavně, když byla Kiki těhule :)
    noric: Jsem si říkala, že 2 lžíce jsou nějak moc :))
    Radek, Rumun: S těma pistáciema si taky nejsem jistá.
    8.12.2012 11:25noric
    Radek: pistacie prodávaj i nesolený na váhu v různejch Kauflandech a podobnejch krámech. Solený samozřejmě nedávat. I když oni by si to slaný asi ani sami nevzali. Když jim zkouším dát něco, co se jim nezamlouvá, tak se dovedou dost znechuceně tvářit nebo si to vezmou, čuchnou k tomu a fofrem to zahoděj :) Ale ty pistacie si myslím, jim zrovna extra nejedou, Nejlepší jsou lískáče, vlašáky, buráky
    - - - - -
    Karrol: no já si to taky uvědomil, já měl na mysli lžičky, ale beru to po dvou :D
    8.12.2012 11:36Radek
    noric: díky za tip, já znám jen ty pražené, solené :-) Prosím a dáváte vajíčko? v jaké formě? můj se červů ani nedotkne, tak nevím, čím je nahradit :-(
    8.12.2012 11:58noric
    Radek. vajíčko určitě, ale v jaký formě nevím, to zas nechtěj ty moje. Tak volský voko asi ne :D, řek bych, že na tvrdo. Zkus taky třeba kuřecí nebo hovězí maso vařený, ale nesolený.
    8.12.2012 12:08Buru
    Cokoliv soleného, kořeněného atd. je špatně, to rozhodně nedávat. Souhlas s noricem, ten náš mlsoun by si to taky nevzal, pečlivě si vybírá co mu pojede a co ne :-D Vajíčka, například, nám taky nejí, zkoušeli jsme míchaná a nechtěl, možná natvrdo že by si kousek dal, ale nevím. Musíš to vyzkoušet. ;-) Jinak červíky miluje, máme teď takový mix sušených, ale taky si z toho teda vybírá jen některé :-D
    8.12.2012 12:42Radek
    Buru: sušené červíky??? vidíš, to mě ani nenapadlo! automaticky jsem zkoušel "čerstvé" :-)
    Noric: děkuji :-)
    8.12.2012 14:26Buru
    Radek: Jojo, našli jsme to v nějakém zverimexu a mě se moc nezamlouvalo mít doma ty živé - bleeee :D Každopádně se to celkem osvědčilo, my máme tenhle mix: tinyurl.com/dx4xg4o , ale jinak se dají koupit i jenom moučný červy atd. Většinou se to dá najít pod krmením pro plazy. :)
    8.12.2012 15:40noric
    Buru: to máš pravdu, já jim sice ty živý dávám, ale jsou skutečně hnusný, jednou mi jich pár spaklo a já se na to vyprd, vylíhli se roztomilý broučci. Bléééé :)) Když ale zase je sranda koukat, jak to véva žere, drží si ho jako párek a vždycky mu nejdříb ukousne hlavu
    8.12.2012 16:12NAVi
    noric: Jojo, ale on i těm sušeným kouše nejdříve hlavu.. to má od přírody daný..
    8.12.2012 17:59noric
    NAVi: já zase od malička ukousnu rohlíkům nejdřív prdelky :D a to mám asi taky od přirození :))
    8.12.2012 23:12Rumun
    Jasně že pistácie nesolené :) byť chovatel začátečník tak nejsem lama :)
    9.12.2012 09:26noric
    Tak jsem včera ukrad v Kauflandu dva pekanový ořechy (ptal jsem se picmocha u zeleniny, že chci jen dva na zkoušku, že si je klidně zvážím a zaplatím, koukal na mně jak na debila, tak jsem je ukrad). Vévy je okamžitě rozbourali a chutná jim to :)
    9.12.2012 13:12Karrol
    noric: Hezké :)
    9.12.2012 13:36noric
    Karrol: taky se dost stydím, ale veverkám jen to nejlepší :))
    9.12.2012 21:20Karrol
    noric: No jistě, jak jinak :))
    10.12.2012 14:51Jiťa
    Fandím..já takhle kradla kuličky hrozna, když stál svazek 70Kč. To bych jim nedala zlodějům.
    12.12.2012 00:03noric
    Jíťa: tak to normálně ochutnám, to se s nima nes..u. Přece nekoupím kyselej humus
    - - - - -
    Ty blbky se mi dneska málem porvaly o perníček
    13.12.2012 07:14Jiťa
    To víš, že jsem to ochutnala=oD Alby je miluje. Zkoušeli jste někdo ještě oříšky té Turecké lísky? Jediná věc, pro kterou se ta potvůrka nechá dobrovolně zavřít =oD
    13.12.2012 19:42Buru
    Jiťa: Asi nezkoušeli, ale upřímně řečeno, netuším jak poznám tureckou od naší, takže kdo ví co nám to na zahradě roste :-D
    14.12.2012 11:56Karrol
    V časopise Recepty prima nápadů vyšel článek o burunducích, na kterém jsme se podíleli a poskytli fotky, musím se pochlubit :)) Aspoň je ta naše beruška ještě posmrtně slavná :))
    14.12.2012 18:08noric
    Karrol: koupím, přečtu a gratuluju :)
    14.12.2012 20:08Karrol
    noric: Děkujeme :)))
    15.12.2012 15:50noric
    Karrol: to vyšli teď v posledním čísle ?
    15.12.2012 17:11Karrol
    noric: Jj, prosincový :)
    16.12.2012 13:40noric
    Karrol: koupil, přečet - moc pěkně napsaný i fotky, SUPER !!!!!! :D
    16.12.2012 19:55Karrol
    noric: Díky, taky zásluha Lucky :))))
    17.12.2012 11:23?
    Dobrý den chtěla bych se zeptat jak je to s ochočením burunduka...jestli se lépe ochočí samec nebo samice v jakém věku,samotný jedinec nebo skupinka či páreček atd.....no prostě všechno a jestli se vůbec dá ochočit někdo říká že ano ,jiný ,že ne...tak nevím jaké máte zkušenosti?? Děkuju
    17.12.2012 15:47noric
    ?: Ochočit by se měl dát, je to samozřejmě nejlepší od mláděte, je to o trpělivosti a klidu, hlavně véva musí být v klidu a pohodě a musí se cítit bezpečně. Ze začátku určitě jeden jedinec, véva není nijak kolektivní tvor
    17.12.2012 16:18Jiťa
    Pozor na to odkud se kupuje. Já mám druhého a mílášci oba dva. Jenže někteří Vám mohou prodat starého a ten se už ochočit nemusí nechat. Obtížné to může být také u těch ze zverimexu. Ale jak říká Noric je to jen o spostě času a trpělicvosti.
    17.12.2012 16:58Elis...
    doroste veverce ocásek ???
    17.12.2012 17:54NAVi
    Elis: Bohužel, už nikdy. Veverka není ještěrka. Je to jako u člověka. Když ti vezmou ruku, navždy již budeš mrzákem a bohužel je to stejně i s burundukem. Když nemá ocásek (respektive mu částečně chybí), tak má nemalé problémy s rovnováhou a díky tomu může mít velice těžký život. Nicméně není to životně důležitá část těla a tak by měla být veverka schopná dožít.
    Můžu se zeptat, co se veverce stalo?
    17.12.2012 18:36Elis...
    když jsme si veverku přivezli ze zverimexsu už ji pulka chybela podle mě ji to udělala druhá veverka kterou jsme si přivezli s ní
    18.12.2012 10:04Karrol
    Elis: Asi bude potřebovat nějaký uzpůsobení prostoru, bude mít problém se šplháním.
    18.12.2012 12:45noric
    Elis, Karrol: já bych myslel, že šplhání půjde, ale bude problém s rovnováhou na větvi, jinak jim to až tak nevadí
    18.12.2012 12:49Karrol
    noric, Elis: Já jsem to tak asi vpodstatě myslela :D
    18.12.2012 21:45Nikopol
    Elis: Hlavně pro veverky oddělené klece nebo opravdu hodně velkou voliéru, ať se vám nepoperou, nejsou to zrovna kolektivně smýšlející tvorové.
    20.12.2012 15:34Elis...
    bohužel nemužu veverky od sebe oddělit nemam další klec
    20.12.2012 16:38noric
    Elis: no tak to je základní chyba, To ji asi budeš muset opatřit a to honem rychle. Pokud teda chceš mít dvě veverky. Nebo jednu velkou klec, dost velkou
    - - - - -
    Elis: Jenom skromnej dotaz. Proč, když s odpuštěním o veverkách víte, jak tak koukám, úplný h...o, kupujete do naprosto nepřipravenejch podmínek rovnou dvě zvířata ? To je vrchol nezodpovědnosti, to se na mně nezlob
    - - - - -
    Myslím, že mi dají ostatní za pravdu
    20.12.2012 17:13Elis...
    1. o veverkách toho vím docela dost
    2. dvě veverky mám proto že jedna je moje a druhá bratra
    3. ve zveraku nám řekly že by se prát neměli když jsou z jednoho vrhu
    20.12.2012 18:32noric
    Elis: No dobře, to je věc názoru. Ale to čí je která veverka, to je přece snad jedno, ale podmínky pro ně musí být zajištěné. To co ke ve zverexu to jsou většinou bludy, chtějí hlavně prodat, Mně kdysi ve zverexu blili taky takový hovadiny, ale naštěstí jsem už měl aspoň něco načteno, tak jsem je poslal někam. Ono taky hodně záleží na tom, kdo v tom zverexu prodává a jakej k tomu má vztah a znalosti. Ale prosím, dělejte jak uznáte za vhodné, jen je mi pak líto těch vever
    - - - - -
    oprava: kecaj ve zverexu
    - - - - -
    Karrol: co ty na to ????????
    20.12.2012 18:51Elis...
    veverky mají dobré podmínky !
    20.12.2012 19:16noric
    Elis: Ve zverexu řekli, že se nebudou rvát a jedna druhý ukousla ocas, to je divný, nebo ne ? Ale jak říkám, to si musíte posoudit sami, jestli je to v pořádku nebo není. Ale proč se tady teda ptáte co dělat, když máte svoje "správné" argumenty. My tady rádi poradíme každýmu
    20.12.2012 19:22Elis
    já sem se zeptala jenom jestli veverce doroste ocasek ? na nic víc jsem se neptala !
    20.12.2012 19:33noric
    Elis? dobře
    20.12.2012 23:14Karrol
    Elis: Pravda, zeptala ses jen na to, ale v tom je asi ta zásadní chyba... Vypadá to na další děti, kterejm rodiče daj zvíře a vůbec je nezajimá, co s nim bude... Jinak tu klec bys určitě měla vyřešit, pokud ti na nich aspoň trošku záleží. Jestli na ni nemáš a rodiče ti nepřispejou, tak ti neměli pořizovat žádný zvíře.
    20.12.2012 23:22Buru
    Elis: ad to tvoje "1. o veverkách toho vím docela dost" - evidentně nevíš, když se ptáš na takovou hovadinu...
    - - - - -
    noric: Souhlas, je mi líto těch zvířat. :-/
    - - - - -
    Karrol: Přesně tak, nechápu co to je za lidi, ty rodiče, když jim ani nedochází že veverka asi bude potřebovat víc péče i prostoru, než nějaký třeba křeček..
    20.12.2012 23:54Karrol
    Buru: Dítě jim dá pokoj, když mu to zvíře poříděj ;)
    21.12.2012 08:26Elis
    veverky jsem chtěla já a né rodiče, dost jsem si toho o nich přečetla takže vím jak se o ně starat
    21.12.2012 09:10Pavla
    Elis: musím souhlasit s Buru, noricem a Karoll. Kdyby sis toho o veverkách hodně přečetla, veděla bys, že dvě veverky spolu v jedné kleci být nemůžou, je to základní info.. Každá veverka potřebuje obrovské množství prostoru, náš Charlie má klec 2x2x0,5m + jeden pokoj sám pro sebe (je to sice víc, než musí mít, ale věř mi, že pohled na spokojenou veverku, která je šťastná, že nemusí běhat tam a zpátky, ale že má prostor, je mnohem lepší než na veverku bez ocásku.) Je mi tvých veverek strašně moc líto, protože se dřív nebo později pozabíjejí, zmrzačí nebo budou frustrované. Už jen to, že jsi je mohla dát do jedné přepravky nasvědčuje o tom, že o jejich potřebách nic nevíš, nemluvě o tom, jaký jsi té veverce připravila začátek do života... Být tebou okamžitě kupuju novou klec, nebo hledám chovatele, který by se veverky ujal...
    21.12.2012 09:43Pavluše
    Ahoj, mám takový menší problém se svým burundukem. Mám ho už rok a půl a když jsem ho dostala, tak mu bylo 6 měsíců. I když byl starší, tak jsem ho dokázala ochočit, chodí mi na ruku, spí mi v ruce, mazlí se se mnou, když běhá, tak za mnou chodí a kouká se mnou na telku, sedí mi na hlavě, tahá mě za ponožky a všechny ty fajn věci co dělaj. Ale bohužel začal nějak kousat (to, že kousal ze začátku jsem pochopila, bál se) tohle období trvá tak 2-3 týdny, vim, že nestává období spánku, a tak si dělá zásoby, takže když skočil do krabice s jídlem a já ho chtěla vyndat, tak sem kousnutí pochopila, ale dneska ráno mě tak kousnul, že jsem ho musela chytit za krkem, za kůži, aby mě vůbec pustil :-( zajímavý je to, že tuhle náladu má tak jeden den a pak se zase mazlí, nemáte někdo nějakej typ co s nim?
    21.12.2012 09:55Pavla
    Pavluše: Podle mě je to čistě zimním spánkem, záleží, v jaké situaci jsi ho chytla.. náš Charlie ted taky decentně pokusuje, ale zatím ne moc a je to v situacích, kdy ho chceme zavřít do klece, nebo když mu beru misku, abych ji doplnila a on tam ještě má trošku jídla. Nejvíc ale zuří, když letí někam s úmyslem něco udělat a my ho chytneme a chceme zavřít (vždy letí do krabiček s jídlem)... já si vážně myslím, že je to jen tou zimou, ty veverky jsou ted takové nevrlé a vše musí být podle nich :) na jaře to bude určitě lepší, uvidíš :)
    21.12.2012 10:05Nikopol
    Pavluše: Pavla má pravdu, je to zimní agrese. Úplně se jim změní uvažování a najednou jsi největší nepřítel, který jim chce brát zásoby. Nic jiného nevidí, jen zrní, zrní a zase zrní. :o) Dobrá zpráva je, že to na jaře přejde. My třeba přes zimu musíme mít Annie zavřenou, ale ona už teď stejně vylézá jen na chvíli ráno, a to ještě ne každý den. Nebo jde pouštět i přes zimu, ale mnohdy to chce se vybavit rukavicemi a botami a neprůstřelnou vestou. :oD Udělat s tím nic nepůjde, jen počkat na jaro. Někdo si třeba bere burunduka k sobě večer, když už je unavený a prý se s ním dá mazlit, ale u nás to bohužel nefunguje.
    21.12.2012 11:30Karrol
    Elis: No a to je právě ten problém :)) Víš, já tě svym způsobem chápu, taky jsem si prošla tím, že jsem chtěla zvířátko za každou cenu, což mi naštěstí nebylo umožněno, ale zkus uvažovat trošku nesobecky. Pokud ti rodiče dovolili veverku, měli počítat i s nějakejma nákladama, co když onemocní a bude potřebovat veterináře? Pokud ti nezaplatí ani další nebo větší klec, tak nevěřim tomu, že by dali třeba i tisíce za nějakou léčbu. Já mám svojí veverku a bratr svojí a tak musejí mít jednu klec je naprosto dětinský uvažování, měli jste si prostě pořídit buď jen jednu a nebo dvě, ale se všim všudy, to se na mě nezlob.

    Pavluše: Určitě je to zimní agrese, ta nemá logiku :)) Neboj, na jaře bude všechno jako dřív ;)
    21.12.2012 12:04Pavluše
    Díky moc, on se pak už se mnou zase mazlil... myslela jsem si to, hlt budu muset počkat no :-) díky moc
    21.12.2012 13:06Waki
    Ahojky lidicky jak prosim nejlepe prepravim vevrusku k doktoru? V mensi kleci nebo je lepsi pouzit jeji domecek s oteviraci striskou??? Neni ochocena takze ji nemuzu jen tak vzit do ruky a bojim se aby ji moc doktor nenahanej po kleci nebo nedej buh nekde v ordinaci... A vi nekdo jak takova prohlidka probiha nedokazu si to predstavit jak to male zviratko chce prosetrit kdyz je jen v jednom kole a neposedi? Dekuji moc predem za pomoc
    21.12.2012 13:31Elis
    podle mne je nejlepší plastová přepravka ale musí být vyšší aby veverka nevylezla
    21.12.2012 13:53Waki
    Elis: Da se koupit normalne ve zverimexu?
    21.12.2012 14:01Karrol
    Waki: Přepravka je ideální a obvykle má víko :)) Dá se koupit ve zverimexu. Jinak máš nějakého veterináře, kterej je specializovanej na hlodavce? To by bylo ideální. Naše doktorka si Čika uměla chytit tak, že se ani nehnul ;)
    21.12.2012 14:20Waki
    Karrol: Ja presne nevim jaky je to doktor muj pritel s nim mluvil po telefonu a rek ze jde o burunduka a rek ze muzem prijet. Tak jen doufam ze se vyzna!!! Jinak budem muset k jinemu ale hned se vyptaval tak snad bude vedit... (Kleintierpraxis) tak to ma popsane...
    21.12.2012 14:23Karrol
    Waki: No my s Čikem taky někam takhle po hovoru jeli a byl to děs :( Tak držíma palce, aby to bylo lepší ;)
    21.12.2012 14:23Pavla
    Waki: No hlavně jestli nemá zkušenosti s burunduky, tak at si nezapomene zavřít okna. Ten u kterého jsme byli my neměl s burunduky žádné zkušenosti, ale byl to jediný veteřinář, který byl ochotný se na něj v neděli odpoledne podívat,takže jsme neměli na výběr. Kdyžtak ho upozorni, že to není potkan a že ho nesmi chytat za ocas (to ten náš taky nevěděl a po tom, co jsem po něm zařvala ať ho netahá za ocas ho málem ani nevyšetřil, musela jsem se hodně omlouvat, ale strašně jsem se lekla, když jsem viděla jak ho drží :(. Nakonec jsme to udělali tak, že jsme měli s sebou oříšky a přesnídavku, na kterou jsme Charlieho nalákali a přítel ho umí chytit tak, že se ani nehne,takže ho doktorovi držel... možná bych si vzala i rukavici, kdyby chtěl náhodou kousat záleží na tom, jestli veterinář už takového drobka vyšetřoval, jestli ne, tak pravděpodobně bude chtít, ať ho držíte sami
    21.12.2012 16:43Karrol
    Pavla: Taky máme zkušenost, že nám veterinář chytil Čika za ocas, v tu chvíli jsem věděla, že nejsem dobře, ale bohužel už nezbyl čas dojet jinam :(
    21.12.2012 16:45Waki
    Pavla,Karrol: Tak to reknu radsi jeste priteli at tam radsi jeste jednou zavola aby jsme nejeli zbytecne!!! Ja ho do ruky jen tak nevemu na ruce jsem ho jeste nemela je hodne plachej!!! Jidlo z ruky si ale veme.Zatim dekuji moc za rady:-)
    21.12.2012 19:58Pavla
    Karrol: To byl šok, když jsem viděla, jak Charlie piští a on ho tahá z klece za ocas, jsem si připadala jak siréna, ale nemohla jsem nekřičet... :( věděli jsme, že nejdeme za odborníkem, ale protože jsme obvolali 10 veterinářů a všichni nám řekli, že je neděle, že oni nepracují, tak nám nic nezbylo. My jsme totiž koupili Charlieho už nemocného a zraněného :(nejdřív pčikal a pokuckával a pak dva dny po příjezdu domů dostal takový ten hnisavý kašel a blbě dýchal takže mi bylo jasné, že není času nazbyt a cokoli bude lepší než vůbec nic.. Dostali jsme antibiotika a už jsme zdraví, ale řeknu vám začatky jsme měli těžké :(
    21.12.2012 21:27Karrol
    Pavla: Každopádně má štěstí, že se dostal zrovna k někomu takovýmu ;)
    21.12.2012 21:57Pavla
    Karrol: díky :) je to naše zlatečko, stejně jako každá veverka pro svého chovatele ;)
    - - - - -
    Waki: Tak mě ještě napadlo, nevím s čím tam jdete, ale kdyby veterinář chtěl dávat injekci, tak pokud to jen trochu jde, tak se toho vyvarovat. Vetšinou veterinář nedokáže odhadnout správnou dávku pro tak malého tvorečka a většinou ho předávkuje, takže bacha na to. Nejlepší jsou léky ve formě pasty, to mužeš odměřit nejlíp :)
    22.12.2012 12:16Lucie
    Ahoj, tak jsem si před týdnem pořídila přes veterinářky kamarádku (chovatelka ) burundučici Zuzanku :), sice jí je již 7 měsíců, ale je docela ochočená během toho týdne už nějak tak slyší na jméno a když držím oříšek tak přijde na ruku, ale jak dojde oříšek kouká mi po rukou a kde by co ještě vzala a občas v rozvášněnosti kousne do prstu(v jiných případech nekousne, je velmi hodná) dělají vám to také? Nechci ji nějak okřikovat nebo tak, aby se mě nezačla bát tak nevím jestli to nechat být nebo co s tím?
    Dík za radu :)
    22.12.2012 13:09NAVi
    Lucie: Je zima, tudíž je to normální.. počkej do jara a vše bude zase v pořádku. Nejlépe věnuj trochu času k pročtení zdejších stránek (v horní části máš odkazy na jednotlivá témata) a tam se spoustu podobných věcí dovíš =)
    - - - - -
    EDIT: Tak jsem právě zběžně nakouknul do zmíněných pasáží a asi tam o tom nic není. Omlouvám se. Zkusím to tedy vysvětlit sám svými slovy, protože ta knížka o burunducích, co ji máme, je někde zahrabaná.

    V průběhu zimy mají tendenci shromažďovat zásoby a také je silně chránit. Je to dáno už od přírody. Prostě jídla není nikdy dost a v tomto období je jejich krotkost rychle střídána agresivitou a snahou zastrašit nepřítele. Je potřeba být trpělivý, nepouštět třeba veverku, když je doma návštěva a nejlépe se v její bezprostřední blízkosti pohybovat v pevných botách a v rukavicích, které neprokousne. Je to nejbezpečnější. S oteplením a příchodem jara toto vše pomalu odezní a věřím, že Zuzanka bude tak hodná, jak jste si přáli.
    22.12.2012 14:33Lucie
    Děkuji. Jinak myslím, že jsem přečetla všechny české články co jsem objevila a dokonce i knihu. Jen všude se píše, že veve koušou třeba když se jim ruka strčí do klece nebo tak, ale přiznám se , že si nepamatuji abych četla, že jsou jak šílení po jídle a koušou do ruky protože hledají další oříšky(možná, že jsem to jen v článcích přehlídla nebo se na to tak nesoustředila) tak jsem se chtěla ujistit jestli je to zimním spánkem. :) Musím, ale uznat, že tak jak jsem se tenhle týden nasmála s naší Zuzu tak jsem se už dlouho nesmála :)
    22.12.2012 17:48Karrol
    Přejeme Vánoce plné rodinné pohody a klidový rok 2013 :)
    https://www.kralici.cz/burunduci/alba.asp?a=39
    22.12.2012 20:13noric
    Zakázat Elis veverky, možná je to hodná holka, ale veverky mít nesmí !!!!!!! Ať chová želvu.
    Zdravím všechny, koukám, jak se to tu rozjelo, co jsem tady ty dva dny nebyl, jsem ted durch v práci. Ty moje vopice se honěj jako kráva, asi půjdou každá do jednoho patra klece, Matylda má pokousanou tlamu. Mufíno, jak nechrápe a do noci lítá, tak je na ni agresivní. Z domečku se furt ozývá dost nasraný vrčení.
    - - - - -
    Všem děkuju za podpůrná a souhlasná slova ohledně chudáků veverek u Elis
    24.12.2012 12:02Elis
    noric a ty tvoje veverky chudáci nejsou ? a mimochodem želvy už chovám
    24.12.2012 12:22Waki
    Stastne a vesele Vanoce vsem i vasem veveruskam!! :-)
    24.12.2012 15:42Buru
    Waki a ostatní: Taky všem přejeme šťastné a veselé Vánoce a hlavně klidné svátky a hodně zásob pro burunduky =)
    24.12.2012 21:34noric
    Elis: nikoliv, moje veverky chudáci nejsou, hodinu před smrtí bych se chtěl mít jako moje veverky a veverky ostaních, kteří jim rozumějí. Moje veverky mají klec jako kráva a mimo to je pouštím po bytě a stejně, když je to drapne tak se honěj a řvou na sebe
    - - - - -
    Veverky celého světa, spojte se ! S veverkami na věčné časy a nikdy jinak. Veverka, náš přítel nejvěrněší. Veverka, náš vzor.
    25.12.2012 17:02Woodu
    Dáváte taky veverkám někdo pribináček ?
    25.12.2012 23:58Lucie
    No ja davam presnidavku,ale jogurty se obcas mohou co jsem cetla ;-) ovsem sama jsem zatim nezkousela. :-)
    26.12.2012 08:59Pavla
    Woodu: ja mu obcas necham liznout si bileho jogurtu, ale uz mel nedopatrenim i jahodovy a od te doby se na ten bily moc netvari, ale predtim ho mel rad
    26.12.2012 09:05R:
    můj jogurty miluje... občas dám trošku na dlaň a malej se může zbláznit
    26.12.2012 09:42Woodu
    a neuškodí veverce když ji budu dávat trochu jogurtu každý den ?
    26.12.2012 11:11Karrol
    Naši jogurty milovali, dávávala jsem jim po sobě vylízat kelímek, možná bych radši volila obden. Taky jsem pak postřehla, že když Kiki dostala v jeden den jogurt i ovoce, tak měla průjem.

    noric: Hezké :))

    noric, Elis: Už to stačí, noric se o veverky určitě stará dobře a Elis by se v tý oblasti měla víc vzdělat a nedomítat rady zkušenějších, pak není problém, aby měla veverky ;)
    27.12.2012 10:53noric
    Karrol: jo, souhlasím, ať se holka snaží. Ty moje přesnídávku milujou, jogurt mě ještě nenapadnul. zkoušel jsem i med, ale žádný nadšení
    27.12.2012 18:59Pavla
    Noric: charlie se po medu mohl utlouct, kdyz byl nemocny. Michala jsem mu do nej antibiotika a miloval ho, ale nedoporucuju, rychle po nem tloustl
    27.12.2012 19:12noric
    Pavla: no to je jasný, oni ho potvory stejně nechtěj, teď zjistily, že je dobrej vánoční perníček, tak si vždycky ďobnou drobeček :)
    27.12.2012 20:28Nikopol
    Woodu: Bacha na jogurty, já dopadla tak, že jsem vždycky musela Anušce dát lžičku bokem, jinak mi lezla až do kelímku. :o)
    noric: Med Anušce taky nechutná, ale jednu dobu jsme ho měli předepsané od veterinářky jako projímadlo, tak jsme ho museli míchat do přesnídávky.
    Jinak bobek náš nemá z Vánoc nic, spí jako šípková růženka.
    27.12.2012 22:05Buru
    Náš jogurt zbožňuje, ale jen ovocný, bílý mu nejede. :-D Pribináček ani podobné věci jsme nezkoušeli, poněvadž je nějak nekupujeme.. myslím že je lepší jogurt, ty "věci pro děti" bývají moc sladké. Ale trochu jednou za čas nejspíš neuškodí. ;) Pižlík teda nespí, ale největší vánoce měl z toho, když jsme mu dali vnitřek papriky, do té spousty semínek se hned pustil a ani ho nezajímalo, že má otevřenou klec. :-D
    28.12.2012 06:42Jiťa
    Já jsem bobíškovi koupila jako vánoční dárek balíček velkých vyloupaných lískových oříšku. Je pořád živý a vůbec nám nespí. Jinak mohu jako ňamku doporučit ovesné kroupy a sušený banán na tom teď uplně ujíždí ta potvůrka.
    28.12.2012 21:00KIka
    Chtěla bych se zeptat: Mohl by burunduk pobývat v blízkosti morčat?
    Předem moc děkuji za odpověď.
    29.12.2012 12:48noric
    Kika: Tak dohromady rozhodně ne, ale jestli myslíš blízkost klecí, tak to zkus a uvidíš, jak se budou chovat. Moje si dělaj srandu z králíků i ze psů (tady velmi opatrně, ale my máme psy debílky :)), když jsou všichni puštěný volně. provokujou, procházej se jim před čumákem a než se pes otočí, véva je na zácloně :) Ale nikdy nenechávat bez dozoru !!
    29.12.2012 12:54KIka
    noric-moc děkuju
    29.12.2012 16:36Buru
    KIka: Souhlasím s noricem, náš se třeba rád kamarádí s kocourem, samozřejmě přes klec, ale většinou to vypadá tak, že kocour leží na kleci, případně sedí před klecí a jenom fascinovaně pozoruje veveráka, který se předvádí, skáče, visí za jednu nohu apod. :-D jsou lepší než tv :-D
    29.12.2012 17:24noric
    Buru: přesně tak, producírujou se a dělaj vopice. Asi se neříká nadarmo - voraženej jak lázeňská veverka :D
    29.12.2012 17:30Nikopol
    Buru, noric: To bychom chtěli taky, naše Anuška se nejdříve psa bála a když ji začala zimní agrese, tak na něj přes klec útočila. Ještě ke všemu je pes rozblbnuté štěně s loveckými instinkty, takže se Annie pouští z klece, jen když jsem se psem venku nebo musí být pes sledován ostřížím zrakem a držen na vodítku, ale stejně, jakmile ho Anuška zmerčí, tak vybíhá na nějaké vyvýšené místo. Před podzimem to sice začínalo vypadat nadějně, přes klec se vzájemně očichávali, ale pak přišla ta agrese a zimní spánek, tak se seznamováním budeme pokračovat na jaře. Nečekáme žádné přátelství, ale aspoň mír by se nastolit mohl. :oD
    29.12.2012 18:12noric
    Mně se ty moje potvory teď v poslední době začaly honit jako blázni a někdy se i porvou, nejdřív byly na tlamě pokousaná Matynka a teď pro změnu Mufíno. Nikdy to nedělaly, tak nevím, jestli je nerozsadím. Zajímavý je, že spolu spěj v domečku a když maj něco dobrýho, tak svorně seděj a mlsaj i společnš somrujou a najednou se na sebe rozletěj a už je mela
    29.12.2012 23:35Buru
    Nikopol: Ta poslední věta je moc hezká. :-D