od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Květen v roce 2012
  • Zobrazuji 125 zaznamu.
  • 1.5.2012 12:37Speedy
    Karrol : já bych byl ochotem poskytnout mého hammyho :)
    4.5.2012 19:19Mišule
    Karrol: Čipík by byl určitě taky k mání :) A jsem z Prahy ;)
    4.5.2012 20:59joudik
    Tak slavnostne oznamujeme, ze se Bibinka A Gerbicek stali hrdymi rodici malinkatych mimisku :) Narodili se dnes kolem 2 hodiny ranni :)
    4.5.2012 21:41Karrol
    joudik: Gratulujeme! :) A tiše závidíme :)
    4.5.2012 22:33NAVi
    joudik: Gratulujeme! A PPLka je asi neposílá, co? :-D Ale vážně, moc vám to přejeme a pokud by se nějakou náhodou někteří potomci převáželi do domoviny, určitě bychom o nějakou tu veverku měli zájem. I když třeba nebude umět česky... =)
    5.5.2012 10:43joudik
    NAVI:popravde receno premyslime, jestli to nejak nepujde udelat, abysme ti ho nejak dopravili...jelikoz jsme oba puvodne z Brna a kdyz jedeme do CR, tak jezdime tam. Urcite bychom byli oba moc radi, aby ti malinci sli do dobrych rukou :O)
    5.5.2012 17:54NAVi
    joudik: No, kdyby se to podařilo, byly bychom ohromně rádi. I při vašich návštěvách Brna by určitě šlo domluvit i návštěvu na kafe a zkouknutí potomka. A ač to může znít namyšleně, věřím tomu, že u nás bude opravdu v dobrých rukou. Stačí se podívat na naše klece, na to, že tu už rok sledujeme diskuzi a vlastně nejen tady a jistou zárukou je taky moje přítelkyně znalá zvířectva a studující Zootechniku.
    5.5.2012 18:36Mischel
    Dobrý den
    Potřebuji poradit. Mám ročního burunduka, pořídila jsem mu roční samičku. Mám ji teprve od včerejška, a jsou v jedné kleci. Samička má svoji boudičku aby cítila svůj pach z dřívějšího domova.TAkže každý má svůj domeček. Samička ale vrčí, bojí se. Mám ji dát čas ,nebo ji mám zrušit boudičku aby se seznámila s ženichem? Vyleze jen,když on se schová.Zvyknou si na sebe? je rozumné mět dvě boudičky?
    5.5.2012 19:20Karrol
    Mischel: Rozhodně MUSÍ mít 2 boudičky, aby měl každej svoje soukromí!!! Upřímně řečeno, my chtěli mít Čika a Kiki spolu a nakonec to nepřipadalo v úvahu, protože kromě období páření na sebe jen útočili. Já bych si ani netroufla je mít v jedný kleci.
    5.5.2012 19:52joudik
    NAVi: no prave...my jsme je puvodne nechteli pripoustet, protoze jsme meli strach, aby neprisli malinci do spatnych rukou..jenze Bibi tak snku nam vubec nejdetrasne vabila,ze nam ji bylo lito a dali jsme ji na navsevu Gerbicka a najednou jsou malinci..my bysme strasne radi, aby se dostali do dobrych rukou, o penezni stranku nam vubec nejde...a u vas by se melo mimi jak v bavlnce..
    5.5.2012 19:54Mischel
    no tak to je smutný.Já myslela že když Jackovi pořídím slečnu aby nebyl sám,že to bude veseljší ve dvou,tak to vypadá podle toho co píšete,že to asi nedopadne co? :o(
    5.5.2012 21:20Karrol
    Mischel: No oni jsou to prostě samotáři no. I když někdy mám pocit, že když Čiko v tý kleci už není, tak někdy je Kikinka taková skleslejší. Ale útočili na sebe hodně.
    6.5.2012 08:02Mischel
    Karrol: no Čiperka vylízá už z boudičky a běhá v kleci když je tam sama a Jack je schovaný,ale jak Ti dva se střetnou tak se do sebe pustí na chvíli.To jsem opravdu netušila,že to tak dopadne.Asi ke změně časem nedojde že?Chtěla jsem časem aby měli maličký a udělala si menší rodinku.Dokonce teď chceme dělat venkovní voliéru aby se mělin ještě líp než jenom v pokoji
    6.5.2012 08:32radek
    Zdravím Vás, před 4 dny jsem si pořídil cca 3 měsíčního samečka... Je ale pořád schovaný v budce... občas vykoukne a když nezaznamená žádný pohyb vmístnosti, v yběhne pro jídlo, napít se, ale hned tase zapadne zpátky do domečku... co s tím? neměl by být už více "otrkaný"? :-( všude čtu, jak už druhý den zkouší chovatelé dávat jíst z ruky, aby si zvykl, ale u mého není šance se "potkat"... děkuji R.
    6.5.2012 08:38Mischel
    Radek: mě to dělal sameček taky když jsem si ho přivezla domů.Já sem se dočetla,že pokud je pořád zalezlí v domečku, tak je lepší budku během dne odstranit a pak večer vrátit aby se měl kam uložit ke spánku.Občas jsem mu to tak udělala,a už je to mazel který mě okusuje ,olizuje a dokonce běhá po pokoji.Jen ta samička teď zlobí :o(
    6.5.2012 08:43radek
    Mischel: Děkuji, já se právě chtěl vyvarovat odebírání domečku, myslím, že kdybych jí začal odšroubovávat ze zdi klece, byl by více vystresovaný :-(
    6.5.2012 08:50Mischel
    Radek:aha vy to máte zaudované přímo,no tak to je horší,to by byl opravdu vystresovaný z toho co se to děje.Tak jen snad z té budky nějak vyhnat a zadělat dírku.Ještě tak bych to řešila.
    Ale třeba se nějade někdo kdo Vám poradí ještě líp než já :o)
    6.5.2012 09:11radek
    Mischel: no.. myslím, že bych ani nestihl cokoli podniknout a zase by skočil zpátky :-))) mimo domeček neběhá, bývá venku max na 20 sekund.. taky nechci, aby "věděl", že ta moje ruka mu znemožnila přístup do bezpečí.. :-(
    6.5.2012 09:18Karrol
    Mischel: No já myslím, že se o tom i někde píše ;) Každopádně podle mě jsou i lidi, kteří to tak mají. Určitě ale musím být veliká voliéra a každej svou boudičku! Ale jak říkám, já osobně bych se bála.
    6.5.2012 09:53Mischel
    Radek: tak počkejte ještě tak 3-4 dny a pak budete muset budku odstranit,a udělat ji tak,aby se dala snadno oddělávat. ČLÁNEK- pro plaché veverky platí stejné pravidlo: nejprve je zkuste nalákat na pamlsek, když jsou hladové a vylezou ze své boudičky. Někdy tomu ale musíte pomoci. V případech, kdy se veverka odmítá vzdát svého úkrytu je lepší jí boudičku odebrat. Pak musí zůstat venku a nemůže se vyhýbat aktivitám ve svém okolí. Pošlu Vám odkaz kde je hodně o nich napsané,ale i tak si myslím že už to máte vše přečtené :o) http://www.cenisek.estranky.cz/clanky/chov-burunduku.html
    - - - - -
    Karrol: prohodila jsem jim budky,tak teď mají k sobě větší kontakt tak uvidím jak to dopadne :o)
    zatím nějak na sebe nereagují
    - - - - -
    tady je vlastně úplně ten stejný článek jako v tom odkaze.Takže se omlouvám,že jsem nabídla jiný odkaz.
    Jinak můžete mě ještě poradit jakou hlínu,nebo kde sehnat hlínu pro vevrky aby se mohli popelit?
    6.5.2012 10:35Karrol
    Mischel: Tak držím palce! Lepší, když nereagují, než kdyby se rvali. To bude tím, že ty články jsou od stejného člověka ;)
    6.5.2012 11:13Mischel
    nebudu už nic měnit.A pokud si nebudou rozumět,tak každej bude mět svojí klec.Ale jak to udělat,abych měla rodinku?Koupit si přímo pár od chovatele?Asi to bude jednodušší co?
    6.5.2012 11:48Buru
    Mischel: Jak to udělat abys měla "rodinku"? Jestli tím myslíš, že chceš mít mláďata, tak co takhle je k sobě připustit až bude samice vábit??? To tě nenapadlo? Víš o těch burunducích vůbec něco? A mít je oba v jedné kleci... samozřejmě to jde, ale ta klec musí být dostatečně velká, aby každý mohl mít svoji část.. nikdy se ti nebudou mazlit, nebo co čekáš že budou spolu dělat... Možná by stálo za to, zjistit si jak se takový burunduk chová normálně v přírodě, nejsou to žádná smečková zvířata!
    6.5.2012 12:20Mischel
    Buru: tak klec mám dostatečně velkou.Samičku mám teprve 3tí den,a jde mě o to jesi si Ti dva na sebe zvyknou.Ona dělá jako satan když se k ní přiblíží.Teď jedem koupit věci na voliéru,takže bude ještě větší než klec.Budou mět spoustu místa.Jinak jsem celou dobu měla jen jednoho burunduka.Čtu pořád něco,ale raději se zeptám kdo má zkušenosti,takže když mě s něčím poradíš víc budu ráda.
    6.5.2012 13:01Buru
    Mischel: To doufám.. Vždyť to jsem ti už napsala, že nezvyknou... Jasně, že se jí to nelíbí, když jí do jejího teritoria leze nějaký cizí. Když je chceš spářit, musíš je dát k sobě, když samice vábí, ale to bys měla vědět, když tak pořád čteš...
    6.5.2012 13:12Karrol
    Mischel: Jediná možnost jak mít mláďata je připustit je v období, když samička vábí. Samec je údajně v období páření připraven vždy, náš Čiko naposledy nebyl, ale to bylo nejspíš tím, že už ho něco trápilo. Ale jak píše Buru, kámoši z nich rozhodně nebudou.
    6.5.2012 14:29Mischel
    Buru: zdá se mě to nebo jsi tak přísná ? :o)
    6.5.2012 18:19NAVi
    Mischel: Náhodou, s Buru i s Karrol souhlasím. A taky by jsi měla vědět, že myšlenka na rodinku není zrovna nejlepší. Z toho, co je známo, víme, že matka na své vlastní mláďata začne dříve nebo později útočit. Důvodem je, že v přírodě žijí každý sám a jinak než zaplašením mláďat je od sebe nedostane. A když jsou v kleci (nebo třeba i ve voliéře - prostě v uzavřeném prostoru), kde mláďata nemají kam utéci, bude na ně útočit pořád dokola a čím dál agresivněji. Jakmile se malincí dožijí určitého věku (pár měsíců), tak to začne a nic s tím neuděláš. Dle mého soudu je nejlepší mít tolik klecí, kolik burunduků anebo alespoň tolik, kolik máš samiček a pokud budeš mít opravdu velkou voliéru, tak samečky asi můžeš mít u sebe. Ale nemá smysl mít 5 samotářských zvířátek u sebe jenom proto, že ty chceš, aby jim nebylo smutno.
    6.5.2012 20:10Mischel
    Navi: já Ti děkuji za info.To jsem nevěděla že opravdu nemůžou vůbec být společně.Není to tak jako s osmáky,které chovám.Je to hodně tedy rozlišné.Jelikož jsi mě to pěkně napsal,budu hodně přemýšlet o tom jesi vůbec nějaké mladé budeme mět.Jeden chovatel burunduků mě řekl úplně pravé opaky,než co tady od Vás čtu.Jsem ráda,že jsem přišla na tuto stránku a mohu se sváma poradit
    6.5.2012 21:32Moncza
    Ahojda, kdyby nějaká burundučí samička chtěla dětičky, mám samečka pěkně naruženého ;)) Královehradecký kraj
    6.5.2012 22:49Buru
    Mischel: Nevím, záleží na tom, co si pod tím představuješ. Nicméně pokud jde o živé tvory, tak možná i ano. Nejsou to žádní plyšáci. Každé zvíře potřebuje určité podmínky pro život a pokud ho chce člověk zavřít u sebe doma, musí se těmto podmínkám snažit co nejvíce přiblížit. Ano, osmáci jsou někde úplně jinde, než veverky... Jestli ten "chovatel" nebyl spíše množitel... Rozhodnutí nemít mláďata je v tvém případě více než rozumné. ;-)
    7.5.2012 10:30Mischel
    Buru: mě není 10let abych nevěděla to,že živý tvorové nejsou plyšáci.Když jsem si dopisovala s chovatelem burunduků,tak mě tvrdil,že samec se samičkou můžou být v jedné kleci,že to není žádný problém a tak.No, tak sem se teď přesvědčila o tom,že to tak není.Samička bude mět svojí klec,to není problém,místa je dost.Holt,sem sama udělala chybu :o( ,že jsem si vše sama pořádně nepročetla,a četla jsem jen to co jsem chtěla.
    7.5.2012 12:43Joudik
    Buru a Mischel: I kdyz je pravdou,ze burunduci jsou teritorialni zvirata a meli by mit kazdy svou klec, znam jednu chovatelku, od ktere mame Gerbicka, a ta mela samicku i samecka v jedne velke kleci uz leta a byli uplne v pohode,ale meli kazdy svou boudicku-to rikala,ze pokud jsou spolu takhle od mala(samozrejme kazdy od jinych rodicu) tak jsou uplne v pohode...a mela jse uz sest let takhle a bez problemu-sedeli si tam spolu a kamosi...takze asi i takove vyjimky jsou..
    7.5.2012 13:56Mischel
    v mém případě mám smůlu.Oni od mala spolu nejsou a nevěřím tomu, že by si Ti dva na sebe zvykli.I když včera po 21hod Čiperka za ním lezla do budky :o)
    7.5.2012 17:57Karrol
    Joudik, Buru, Mischel: Vždyť říkám, že to tak lidi mívají, jen, že sama bych si na to netroufla.
    7.5.2012 20:58radek
    zdravím, používáte někdo na koupání písek určený pro činčily? nebo ho nedoporučujete a raději mám jít do lesa pro hlínu? moc díky...
    7.5.2012 21:48Mischel
    No, na to jsem se taky ptala a žádná odpověď.Ale četla jsem , že právě doporučují hlínu z lesa,tak nevím,vyzkoušíme a uvidíme
    7.5.2012 23:23Buru
    Joudik: Jo, to určitě, však jsem taky psala, že to jde, jen se musí dodržet některé podmínky. Vždycky se to líp řeší pokud jsou odmalička spolu a samozřejmě je každý individuální.
    8.5.2012 09:54Nikopol
    radek: S pískem pro činčily zkušenost nemáme. My používáme rašelinu, ale Annie baví se v ní hrabat jen dokud je vlhká, za to když jsme ji dali květináč s hlínou ze zahrady, tak z té byla nadšená, ještě jí do toho vždycky zahrabeme pár semínek, buď si je najde a posbírá, nebo jí z toho vyraší výhonky a ty pak ráda ukusuje. Už jsem ale i na pár videích viděla, že měli i ten písek.
    8.5.2012 12:47radek
    Nikopol: moc díky... zkusím.. třeba do ní vleze, alespoň se pohne z rohu...
    8.5.2012 16:09Filisek
    Zdravím a prosím kohokoliv kdo by věděl tel.číslo na pana Tenkla prosím napište mi jej do SZ.
    - - - - -
    Já mám taky Pištu s Tinou ve společné volieře a když je oddělím,tak se hledají.Jsou na sebe milí a hodní.Když jsem je dal k sobě Pišta měl 3 roky a Tina rok a půl.Ale opravdu jak které zvířata si na sebe zvyknou a vyhovují si.
    8.5.2012 20:03Mischel
    tak dnes jsem je oddělila :o( dva večery jsem je pozorovala,Čipera za ním lezla do boudy a ležela tam s ním.Ale dnes celý den po něm strašně vyjížděla,až Jack má šrám u oka.Takže každý má svoji klec.
    9.5.2012 10:00Joli
    Dobrý den, přivezli jsme si domů půlročního burunudka, máme ho od neděle - 3 dny, a moc s námi nekomunikuje. Je pořád zalezlý v nádobě, ve které jsme ho přivezli (má ji v kleci). Sotva vyleze ven. Je toto chování normální? Vůbec není zvědavý, jen si tam sedí.. Je to náš první veverák, máme ještě potkany, ti byli vždy živější..
    Děkuji za odpověď
    9.5.2012 15:43Mischel
    Joli: tak tento problém měl i Radek,během dne mu odstavte boudičku.Je to napsané i v článcích že to doporučují.Já to svému Jackovi tak dělala a koukal opravdu kolem sebe a pak si zvykl.Jo a na noc tu boudičku mu zase dejte
    10.5.2012 17:04Nikopol
    Chtěla bych se zeptat, jak často a proč vám veveřáci vrtí ocasem? Annie to nikdy moc nedělala, ale poslední dobou s ním mává o sto šest. Všimli jsme si, že hlavně na lesklé předměty, tak jsme přemýšleli, že by se viděla v odraze a považovala se za jiného burunduka, kterého chce zastrašit nebo naopak přilákat. Taky nás napadlo, jestli to nějak nesouvisí s vábením, protože to občas i vypadá jako by se nastavovala pro nějakého chlapa, ale vrkala naposledy před dvěma týdny a ocasem máchá pořád. Že by ji najednou všechno tak zajímalo?
    10.5.2012 18:04Karrol
    Nikopol: Naše veveruše to dělaj vždycky, když něco zkoumaují a většinou u toho i podupávaj zadníma packama. Je fakt, že to dělali víc jako mladší, ale občas se to objeví pořád.
    11.5.2012 16:36Joli
    Mischel: Děkuji :)
    11.5.2012 22:55Mischel
    Joli: pomohlo?
    13.5.2012 14:03nikisek001
    chtěla bych se zeptat jestli je vhodné pro zemní veverku klec vyrobit. Ze starej skrine vyriznut okna a vlozit tam pletivo? jde to? Neskodi to burundukovi? dekuji za odpoved
    13.5.2012 16:18Cappy
    nikisek001: pokud není nějaká mořená či chytlá plísní apod.., tak nevidím důvod, proč ne ;)
    13.5.2012 16:39Waki
    Ahojky lidicky, tak uz jsem tu zas ta nase mrska se porad skovava dostala novou bedynku s kokosovim vlaknem na hrabani aby se zabavila a trochu vilezla ven ona se misto toho vystehovala ze sveho domecku a nastehovala se do te hliny ktera je zavesena na voliere ale dneska se nam po dlouhe dobe podarilo ji vchod zavrit a tet se zas schovava v sene co mam delat a v kolik hodin ma zas tu jeji hlinu otevrit aby mohla jit zas v klidu spat?? Dekuji predem za pomoc!!
    13.5.2012 19:21Nikopol
    nikisek001: My jsme takto upravenou skříň měli, bylo to v pohodě, akorát jsme si říkali, že kdybychom ji dělali ještě jednou, vyřezali bychom asi ještě jeden bok, protože jak bylo ze tří stran dřevo a jen z jedné pletivo, tak klec byla docela tmavá, ale to taky záleží na umístění.
    Waki: My Annie otevírali boudičku tak kolem pěti odpoledne. Ohledně ochočování nám hodně pomohlo, že jsme ji vypustili volně po pokoji, samozřejmě nejdřív jsme ucpali všechny otvory, kam by mohla zalézt. Možná se to zdá vůči veveřičce kruté, ale je dobré jí ani na chvíli nedat pokoj, chodit kolem ní, mluvit, nabízet jí semínka, zkusit ji vzít do ruky - měli jsme štěstí, že Annie ani nenapadlo nás kousnout. Chce to dost trpělivosti, ale dá se to zvládnout.
    13.5.2012 20:35Karrol
    S Kikinkou jsme to taky dělávali tak, že přítel dělal něco v sede v pokoji, kde běhala a měl třeba na koleni nebo na rameni semínka a ona si pro ně začala chodit. To už je ale asi spíš pokročilejší fáze :)
    14.5.2012 13:32Mischel
    já to nechápu.Vím že jste mě psali že můžou a nemužou být vevrky společně v jedné kleci.Mám čiperu a Jacka zvlášt,ale 2x mě čipera zdrhla a utekla za Jackem do klece.Tam za ním vleze do boudy a spí tam s ním až do rána.No a ráno ho prohání, zahání :o( proč jim společné spaní v jedné boudičce nevadí ,a ráno je pak vše jinak?
    14.5.2012 15:59Nikopol
    Mischel: Já bych to asi shrnula tak, že i když v noci jsou spolu v pohodě, nic bych neriskovala, když přes den se nemusí, aby se nestalo něco smutného. Rozhodně nebudou trpět tím, že bydlí odděleně. Nesmíš se na to dívat tak, že se jí třeba po Jackovi stýská, že se za ním vrací, tím to určitě nebude. To spíš přijde nám lidem, že potřebují někoho k sobě, aby jim nebylo smutno, protože se na to díváme ze svého pohledu. Možná jí jeho boudička připadá prostě jako dobré místo na spaní. Naše Annie taky chce z nepochopitelného důvodu spát v košíku, kde mám hřebeny a další blbosti a není v něm žádné místo, ale líbí se jí tam prostě víc než v její boudičce. Možná taky můžeš zkontrolovat, jestli jí v jejím hnízdě něco nehnije, nemá to tam vlhké a podobně.
    14.5.2012 18:37Karrol
    Mischel: A taky, jestli tam má dost vystýlky.
    15.5.2012 14:13Mischel
    Karrol a Nikolop:
    Boudička je suchá,čistá nic tam špatného nemá jen binec:o) Má tam jen to co si tam sama nanosila ke spaní.A vystýlky mají taky oba dost.Nešetřím na ničem.
    Jinak poraďte mě ještě co kupujete za krmení?oni jsou dost vybíravé jak jsem zpozorovala
    - - - - -
    jo a jaká podestýlka je pro ně nejlepší?já používám kukuřičnou drť jak hrubou tak tu jemnou a k tomu jim přisypávám asan
    15.5.2012 15:25Nikopol
    Mischel: Tak to se jí asi prostě jeho boudička líbí. Vzhledem k tomu, že na něj ráno útočí, tak jeho klec považuje za své teritorium.
    Já jsem na krmné směsi rezignovala, protože půlku věcí z nich Annie nechce a další by tam myslím neměly být zastoupeny v takové míře v jaké jsou (slunečnice, buráky, ...) a chodím do zdravé výživy, kde jí nakoupím nějaké semínka a namíchám vlastní směs. Momentálně má pšenici, oves, pohanku, konopná semínka a mák. Hodně ojídá větvičku z prosa, co má přímo v kleci. Na podzim sbíráme žaludy, bukvice a kaštany. Ze zeleniny má ráda hlavně rajčata, brokolici a hrášek, ovoce skoro všechno, ale nechce žádné tropické.
    Jako podestýlku používáme CatBest.
    15.5.2012 20:58Mischel
    Nikopol:
    no jak píšeš,právě že všude je moc slunečnice.Moc jim to ale nedávám.Mám nějaké zrní,granulky,oves a tak.Žaludy ještě mám,a lískáče taky.Asi tedy zkusím taky zajít do té zdravé výživy a koupím to co nemáme.Jednu směs pro vevrky jsem měla a byla opravdu dobrá,jen nevím už ten název,je totiž jen na objednání ve zverimexu,ale snad pán si bude pamatovat.
    16.5.2012 12:01Mišule
    Mischel: Já Čipovi kupuji krmení od Versele Laga, přímo pro burunduky :) Až na pár takových těch barevných kravinek z něho vždy vše sní ... :)
    17.5.2012 10:19Karrol
    My většinou kupujeme pro křečky nebo morčata a přimicháváme tam dýnový a slunečnicový semínka. Připadá nám, že v těch veverčích je moc granulí, který nežerou.
    17.5.2012 18:24Jiťa
    Náš Alby taky tomu pohybu moc nedá. Často je zalezlý. jenomže když ho pustíme je hrozně šťastný a když ho pak musíme zavřít hrozně se vzteká a to pak lítá po kleci jako ďáblík. Doporučuji nechat hodně běhat volně. Jenže my máme štěstí, že Alby vždy příjde za námi když je ho potřeba zavřít. Naučili jsme ho to na laskominky.
    - - - - -
    Mohu ještě poprosit. Pořád nás trápí ten ocásek=o( Nemáme na něm vůbec žádnou srst. Tady mají veverčáci takové krásné ohony a Alby má takvou štětku hnusnou. Poraďte prosím.
    17.5.2012 19:39radek
    Zdravím, dal jsem burovi větve vrby a pustil se do listů jako blázen, žral je jako divej.. je to normální? může to??? Nebo jsem měl větve odlistit, aby žral jen kůru???
    17.5.2012 21:58Cappy
    radek: burunduci rádi zelené, nemělo by to vadit, chce to dávat pupeny zkraje jara, pampelišky, sedmikrásky, různé květy, apod.. mají to rádi, můžou se potom utlouct
    18.5.2012 15:01radek
    Cappy: moc děkuji, já se lekl s jakou vervou se do toho pustil..
    - - - - -
    ještě dotaz... malému jsou 3 měsíce, mám ho doma 14 dnů a mám pocit, že až moc spí.. občas se probere, protáhne se, napije, ale zase zaleze a spinká.. je to v tomto období normální?
    18.5.2012 18:05Jiťa
    Tak teď schváloně zkusila dát Albymu pampelišku a mladé výhonky listu a co myslítě? Asolutní nezájem! Prostě dobře rozmlsaná veverka. proč by chtěl listy, když mujže mít pomeranče potvůrka=oD
    18.5.2012 20:52anča
    ahoj ...chtěla bych se zeptat jestli někdo neví kde by se takový burunduk mohl sehnat ...hledám a hledám různé chovné stanice ale nemůžu nic najít ...budu ráda když mi někdo napíše ...děkuji ;)
    18.5.2012 20:55Karrol
    Jíťa: Kikinku tohle taky vůbec nebere ;)
    anča: Ani nevim, jestli u nás něco jako CHS burunduků existuje.
    18.5.2012 21:21anča
    Karrol: no právě ...nemůžu nic najít ..kde ste je koupila vy ?? jestli se teda můžu zeptat ...:D
    18.5.2012 23:15Karrol
    anča: Oba od chovatelů. U nás jsou to ale jen soukromí nijak nepapírovaní chovatelé, kteří mají maximálně několik párů a pokud byste narazila na někoho, kdo jich bude mít hodně, zavání to překupnictvím.
    18.5.2012 23:35Radek
    anča: zítra (v sobotu) je v Praze na Výstavišti burza zvířat... Pokud jste z Prahy, zkuste to tam
    19.5.2012 07:10anča
    Radek: děkuji za radu ale jsem z Přerova a Praha je odsud 300km ....;)
    19.5.2012 14:51Karrol
    anča: No já nevim, já bych ohledně tohohle burze moc nedůvěřovala. Nikdy nevíte, na koho narazíte. Vyplatí se nespěchat a hledat chovatele.
    - - - - -
    My sami jsme se teda nemohli dočkat a málem jsme na to doplatili. Nicméně nakonec jsme měli štěstí a Kikinka je veliký sluníčko :)
    19.5.2012 20:39anča
    Karrol : no já hledám po internetu ůplně všude a nikde nic
    - - - - -
    a ještě se chci zeptat všichni říkají že burundučí ocásek je hrozně křehký a může se ulomit, ale já si nemůžu pomoct já bych mu ten ocásek pořád hladila ...:D je až tak ten ocas křehký že by upadl ??
    19.5.2012 20:49Mandulienka
    dnes nas bohuzial navzdy opustilo jedno z nasich vevercich babetok. :,( Nech odpociva v pokoji... :,(
    19.5.2012 20:58Karrol
    anča: Já myslim, že hlazení neuškodí, otázka je, jestli se mu to bude líbit :)) Každopádně se za něj nesmí chytat!!!
    - - - - -
    Mandulienka: To nás moc mrzí :(
    19.5.2012 21:12anča
    Karrol: děkuji za odpověď..můžu se jen zepata kde ste koupily burunduka v y??
    19.5.2012 21:32Mandulienka
    Karrol: ani neviete ako to strasne mrzi mna... :(
    19.5.2012 21:55Karrol
    anča: Na tuhle otázku už jsem odpovídala, od chovatelů.
    Mandulienka: Bohužel vím, my jsme si to samé zažili před 2 měsíci :(
    20.5.2012 08:57Anonym
    Karrol: já na burze nekupoval, ale dal jsem se tam do řeči s chovatelkou vakoveverek a její manžel se zabývá chovatelstvím burunduků...zrovna měli doma mladé, tak jsme ještě počkali další cca 3 týdny, až odstavovali. Narazil jsem na výborné lidi, kteří mají ke zvířatům moc fajn vztah a kdykoli mám jakýkoli "problém", můžu jim zavolat.
    20.5.2012 09:24Karrol
    Anonym: Tak to je dobře :) Jen říkám, že je to o štěstí.
    20.5.2012 12:52anča
    Karrol: promiň občas zapomínám ...;)
    - - - - -
    a můžu se jen zeptat ? kde na těchto stránkách se dá zaregistrovat ?? nemůžu to najít
    20.5.2012 14:01Mandulienka
    Karrol: to ma mrzi...
    20.5.2012 15:21Karrol
    anča: Že by napravo od tlačítka odeslat vedle nápovědy? ;)
    20.5.2012 18:22Mandulienka
    no tak dnes sme prisli o dalsie 2 mlade...nechapem, co sa to stalo... :,(
    20.5.2012 18:49Joli
    anča: Já jsem hledala na Bazoši a nakonec jsme jeli pro veveráka kousek ke Kladnu, jestli chceš, můžu vyštrachat kontakt.. Jinak jsem našla samou Ostravu, příp. jižní Moravu.. Jsem ze západních Čech, takže trochu z ruky :)
    20.5.2012 19:38anča
    Joli: děkuju moc no já zase sem z moravy z Přerova takže spíše s té moravy ..:D
    20.5.2012 19:51Nikopol
    No nám se třeba vyplatilo jet z Opavy až do Plzně. Sice celý den ve vlaku, ale když jsme vyrazili v sobotu na jízdenku sone+, tak to ani nevyšlo draho. Báli jsme se spíš, aby to vydržela veverka, protože bylo horko, ale všechno dobře dopadlo a opravdu té cesty nelitujeme. Původně jsme taky měli domluveného burunduka u překupníků, ale jsme rádi za Annie, která si na nás během týdne zvykla a navíc lidem, od kterých ji máme můžeme kdykoli zavolat a poradí. Navíc myslím, že i s cestou nás stejně vyšla levněji než třeba ve zverimexu.
    21.5.2012 22:39killah
    Já se o víkendu stěhoval...vever při tom rozruchu zalezl do boudy a vylezl až jak ho stěhováci naložili do auta....no byl celkem paf.....a od té doby nevylez, možná šok ze stěhováků....tak doufám že ho to brzo přejde...
    21.5.2012 22:55Joli
    anča: tak to jsem našla tohle http://zvirata.bazos.cz/inzerat/15841313/Burunduk-paskovany-chov-a-prodej.php ale nevím, kdo jsou zač :)
    22.5.2012 07:02Tynuska
    Tak tenhle Jan Řehák - to je ukázkový překupník.
    22.5.2012 08:38maca
    A nejlepší je, jak tam mám napsáno lokalita Jeseník a je ze Zlína - Želechovic. Lepší mi přijde se dívat na inzeráty na Fauně: http://www.ifauna.cz/hledat?q=burunduk.
    22.5.2012 09:16Nikopol
    killah: My s Annie jsme zažili zatím dvě stěhování. Většinou jeden den moc nevylézala, ale další už začala zkoumat. Dělali jsme to tak, že až byl trochu klid, vytáhli jsme ji z boudičky a vzali si ji k sobě trochu uklidnit a potom ji vrátili do boudičky, ať si později vyleze sama. Bylo to i kvůli nám, ať víme, že je v pořádku. Tak ať se ten tvůj brzo vzpamatuje.
    22.5.2012 17:11Anča
    Joli: seš hodná moc děkuji mrknu na to ..;)
    - - - - -
    jak velkou klec bych si asi měla pořídit pokud chci jen jednu veverku ...;) ??
    22.5.2012 21:24Mandulienka
    No tak dnes sme sa dozvedeli od veterinara, preco nam pravdepodobne uhynuli mlade. Nasa veverka Vendyna mala poporodnu hypocalcemiu, teda nedostatok vapnika v krvi. Vdaka veterinarovi je teraz vsetko poriadku, ale islo jej o zivot. Davajte si na svoje vevercie "maminy" velky pozor.
    22.5.2012 21:54killah
    Nikopol:
    vevera to bylo taky druhé stěhování...už je ok, já už ho moc nepouštím, čím je starší, tím je zákeřnější....ale teďka už snad má klidné období, takže ho zkusím pustit
    23.5.2012 11:07Radek
    Zdravím, mému malému jsou 3 měsíce a mám pocit, že pořád spí... je to v tomto období normální? Mám ho cca 20 dní, myslím, že se pořád bojí, skoro nikdy v mé přítomnosti neběhá po voliéře..
    23.5.2012 12:35killah
    Radek:
    našemu veverovi taky trvalo tak měsíc než se odvážil vylezt přes den....trpělivost, nechat hladovět a dávat mu oříšky/červy z ruky
    23.5.2012 12:51Anča
    jak asi velkou voliéru bych potřebovala na jednu veverku
    23.5.2012 12:53Radek
    no.. v pondělí mi utekl, když jsem mu dával žrádlo a zalezl pod sedačku.. vzhledem k tomu, že jsem potřeboval odejít a neměl jsem zabezpečené dráty, zásuvky atd, naháněl jsem ho jako blázen a on se tím strašně vystresoval, teď je jeho bojácnost o dost větší :-( Jak jsem psal.. nemohl jsem čekat, až se vrátí sám, protože jsem musel odjet :-( snad se to srovná :-(
    - - - - -
    Anča: ideální je výška 100, délka 100 a hloubka 80 cm
    23.5.2012 17:27Karrol
    Lidičky, vážně je tak těžký si nejdřív přečíst jednotlivý rubriky a pak teprve pokládat otázky? Takhle tady jsou odpovědi na některý otázky snad 1000krát...
    23.5.2012 22:18Radek
    Karrol: myslím, že diskuze je o názorech, radách, zkušenostech a rozhodně není na škodu se x krát zeptat třeba na banalitu, než dělat nevědomky chyby. Poznámky takovéhoto - řekl bych až ironického - typu "odrazují" ostatní, aby se dotazovali... Takže více "tolerance" by určitě nebylo na škodu
    23.5.2012 23:01Karrol
    Radek: Samozřejmě souhlasím s tím, že tohle všechno je důležité, opravdu se líp zeptat, než chybovat. Nicméně minimální velikost klece je základ a myslím, že není tak těžké přečíst si článek, kde je to zdůrazněné. Myslím, že tahle diskuze je dost tolerantní, když se podívám na některé jiné, kde jsou otázku pdoobného tyou rovnou mazány. A to nemluvím o tom, že jsem jednou zažila, jak se diskutující sesypali na mladou paní, která se jen zeptala, jestli by neměla dát svá zvířátka do jiných dobrých rukou, protože se bála, jestli by nemohla nějak ohrozit očekávané miminko. S takovými věcmi rozhodně nesouhlasím. Myslím, že i já jsem poměrně tolerantní moderátor, když často jsou smazány některé příspěvky, které mě nijak nevadí, jiným. Nicméně snad mohu požádat o to, aby si diskutující nejdříve něco přečetli než cokoliv dalšího udělají. Každopádně tady nechci rozpoutávat žádnou hádku, protože to sem taky nepatří.
    23.5.2012 23:11Radek
    Karrol: fajn.. tak prostě a stručně - ať se daří našim zvířatům co nejlépe :-)
    24.5.2012 09:46Karrol
    Radek: S tím nemůžu nesouhlasit :)
    25.5.2012 20:06Anča
    nemáte někdo samičku u které plánujete miminka ..?? ...;) djete vědět
    26.5.2012 15:08Iva
    Dobrý den. Vím, že se tu velikost klece už řešila. Jednu konkrétní jsem si vyhlédla a zajímá mě také názor někoho jiného. Takže se ptám, myslíte si, že je tato klec pro burunduka vhodná http://www.levneklece.cz/www-levneklece-cz/eshop/8-1-Klece-pro-fretky-burunduky/0/5/98-klec-XXXL-cincila-fretka-potkan-osmak-burunduk-100-cm-x-100-cm/ ?
    26.5.2012 19:21Buru
    Iva: Není to nejhorší, ale jsou to opravdu minimální rozměry, které předpokládají pravidelné pouštění mimo klec.
    26.5.2012 21:53Tynuska
    Iva: u téhle klece bych spíš měla strach z velké rozteče mříží - myslím 1,4 cm, tím se ti veverka lehce protáhne.
    - - - - -
    Ooops, pardon omyl:)) 1,4 cm se samozřejmě neprotáhne :))
    26.5.2012 22:09Iva
    A něměl by někdo radu, kde sehnat nějakou vhodnou klec, nejlépe do 3000 Kč? Ještě jsem našla tuhle, ale nevím, jestli by byla vhodná, je určena papouškům http://profizoo.cz/eshop/353/17811/voli-ra-l-430
    26.5.2012 22:57Buru
    Iva: Na první pohled nevypadá špatně, ale nemůžu u ní najít žádný popis. U těhle klecí pro papoušky si dávej pozor na rozteč mříží, většinou jsou příliš velké a burunduk by ti z ní mohl utíkat.
    27.5.2012 09:28Karrol
    Iva: Pokud je ta rozteč vpořádku, líbí se mi víc ta druhá. Ale určitě bych řekla, že obě dvě vyžadují pouštění po bytě. My jsme ji nechávali vyroboit na zakázku, ale to se do 3000 určitě nejvejde. Klec je u burunduků bych řekla asi největší invetsicí. Někdo ji tady měl od truhláře, ale víc nevim. Taky se dá udělat domu, ale to chce nějakýho zručnýho chlapa :))
    27.5.2012 10:30Iva
    Tak ta rozteč u druhé klece by měla být 1,1 cm. Bohužel žádného zručného chlapa v okolí nemám. Vím, že klec je u burunduků asi ta největší investice. Jsem finančně limitovaná, takže bych se s klecí ráda vešla do 3000 Kč, ale kdybych objevila nějakou vážně pěknou, investovala bych i víc. Ovšem zatím jsem na takovou nenarazila.
    Tady
    http://kunrt.cz/?q=system/files/pictures/Burunduk/Klec_burunduk_de.pdf jsem našla postup na výrobu klece. Kdybych sehnala někoho, kdo by ji udělal, nemáte představu, kolik by to mohlo stát? (jenom materiál bez práce)
    27.5.2012 12:54Jiťa
    Ahoj, nás stál materiál pouze 1600 Kč, klec udělal přítel a nebylo to ani moc těžké. Vnitřek jsem poskládala já. Až budu mít konečně příští týden svůj telefon, tak Vám pošlu podrobný nafocený postup výroby. Nemám tu zatím ani jednu fotku Albyho, což mě teda mrzí mnohém více.
    - - - - -
    PS: Asi nejjednodušší způsob výroby klece ideálních rozměrů je vysazení dvířek staré skříně - případně ještě jedné stěny,kvůli dostatku světla a příbití pletiva. Existují na to takové malinké háčky, vypadají trošku jako sponky do koníka na papír.
    28.5.2012 10:53Buru
    Iva: Souhlasím s Karrol. Klec je důležitá a nejspíš největší investice, bohužel na našem trhu nějaké specializované burundučí klece moc nejsou, nejlepší je si ji udělat nebo nechat udělat. Co se týče ceny, asi bych doporučila ukázat ten návod nějakému truhláři, ať ti udělá cenovou nabídku.
    Další dobrou možností je, jak píše Jiťa, použít starou skříň, což ovšem předpokládá, že nějakou takovou máš k dispozici. Teoreticky by se možná dala nějaká starší a levná sehnat v bazaru nábytku. Přeju hodně štěstí při shánění nebo výrobě. :)
    28.5.2012 16:29Iva
    Moc všem děkuju za informace a za rady:-)
    29.5.2012 17:03Waki
    Ahojky zdravim! :-) Mam dotaz, je mozne ze ta nase veveruska muze predvidat nejakou zemskou katastrofu jako je treba zemetreseni??
    29.5.2012 18:14Nikopol
    Waki: Myslím, že zvířata obecně jsou na to citlivější než lidé. Stejně jako jsou psi třeba nervozní před bouřkou a my zatím ani nevíme, že se blíží. Třeba naše Anuška loňské léto vždycky před deštěm začala vrkat.
    29.5.2012 18:23Waki
    Nikopol: No ta nase Eluska se ani nesla rano najist ani na zachod nic a to chodi kolem pul 8 a kolem osme zacala vrkat asi na 45 min a kolem 9 bylo to zemetreseni bylov Italii ale tady v tirolich to bylo docela dost citit cela klec se klepala i ja jsem mela strach je to neco malo pres 300 km od mista zemetreseni tak me to docela zarazilo... No jak bylo po asi za minutku hned vylezla papkala a na zachudek, napit a vse zas v pohode... ;-)
    29.5.2012 19:19Jiťa
    Ahoj...mám jednu otázku..Albysek nám začal nějak pelichat...Je to v tomto období normální?
    29.5.2012 19:24Fifi
    Nemáte někdo mláďata na prodej?
    29.5.2012 19:25Nikopol
    Jíťa: Jj, mění zimní srst za letní. Naše Annie už je po výměně, teda ještě zbývá kousek ocásku.
    29.5.2012 19:43Mišule
    Ahoj, chtěla bych se zeptat, zda je možné, že začne být veverák ted na létko více agresivní, celou zimu byl v pohodě a teď poslední dobou je Čipouš čím dál tím více agresivní ... Jsem třeba na počítačí on na mě chvíli kouká jak píšu a po chvíli vystartuje a z ničeho nic mě kousne do dlaně ... Nikdy to nedělal, až teď ... Nevíte, čím to může být ??
    31.5.2012 22:40Joudik
    Tak jsme pridali nase malinky do alba!! Predstavte si, je jich 9!!!! Neuveritelne, fakt jsme tomu nemohli verit, kdyz jsme dnes menili klec, protoze Bibi nam z ni vylozene utekla ::O))) oddelali jsme budecku a postupne je prendavali a byli jsme v uzasu!! Fakt 9 nadhernejch malejch roztomilejch broucku :O))) Mrknete na ne.
    31.5.2012 23:00NAVi
    Joudik: Nádhera! Tak kdy jedete do Brna?? :-D Teoreticky, už za měsíc bychom byli schopni jednoho přijmout. Ale když to bude později, tak nevadí. My si rádi počkáme =)