od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Leden v roce 2013
  • Zobrazuji 120 zaznamu.
  • 1.1.2013 23:59Georgina
    Nikopol,u nás je svornost jak mezi psinama a ušákama..tak mezi veverkama.. Psiny jsou na veverky zvědavé..ušáci je ženou když jim zaberou klec a šmejdí v jídle :-D
    ale fakt je že opatrnosti není nikdy dost..bez dohledu určitě ne.. :-) holky veveří jsou tak oprsklé, že se všem jen smějou, roznášejí a ukrývají nakradené zásoby a já nacházím všude oříšky a slunečnice..ať šáhnu kamkoliv..polštář,deka..
    dokonce i v králičí kleci byly zásoby..
    2.1.2013 10:24Karrol
    My máme teda veverky a morčata v jiný místnosti, takže spolu nepřijdou moc do styku, ale když byly mláďata, tak na sebe navzájem byly moc zvědavý. Morčata lezli do klece vevevrkám, když jsme ji s dozorem nechali otevřenou a veverky morčatům, to se jim protáhli i mezi mřížema :))
    6.1.2013 10:41noric
    Georgina nekecá, je to všechno pravda :)
    - - - - -
    Buru: Papriku jo, ale doufám, že ne chilli :D. To by měli veverky u prdelky plamínek
    6.1.2013 10:58Buru
    noric: :D myslím, že toho by se ani nedotkl, není blbej :-D jednou zkoušel ochutnávat cibuli a po prvním kousnutí už se k ní nepřiblížil :D
    6.1.2013 11:20noric
    Buru? :D já vím, dělám si srandu, ale na druhou stranu, jsou neskutečně zvědavý, zase by mě eventuální ochutnávka nebo aspoň očuchání nepřekvapilo :D
    - - - - -
    Já mám doma veverky, maj pruhatý prdelky :D
    6.1.2013 12:27Buru
    noric: Jo to je fakt, prozkoumat by to asi šel :-D
    6.1.2013 13:46noric
    Buru: prozkoumávaj úplně všechno, psům žrádlo, králíkům žrádlo, moje žrádlo, kradou cukroví z talíře, pijou mi z hrnku kafe, čaj. Jsou to malý pruhovaný ďáblové :D
    7.1.2013 13:10Pavla
    noric: u nás to samé, ale nejvíc miluje pití z mého hrnku a já z toho zase nejvíc šílím :D
    8.1.2013 17:05Lucie
    Mám problém :( teď jsem uklízela záchůdek a Zuza má ve stolici malinko krve a :( přitom včera ještě v pořádku a nevypadá, že by jí něco bylo je pořád stejně živá. Jediné co dostala nového k žrádlu tak byl moučný červ jinak nevím čím by to mohlo být :( máte s tím někdo zkušenost?
    - - - - -
    Ještě jsem jí vlastně začla dávat doplňkové krmivo s obsahem vitamínů, minerálů atd..ale pochybuji, že by to s tím mělo něco společného
    8.1.2013 19:11Nikopol
    Lucie: Zkusila bych konzultaci s veterinářem, co řekne. Tady na stránkách v levo na liště, pokud klikneš na Odkazy, jsou tam dole nějaké telefonní čísla k zvěrolékařům, co by měli dobře poradit.
    8.1.2013 20:32noric
    Okamžitě k veterináři !! Třeba to nic není (doufejme), ale pro jistotu
    8.1.2013 21:17Lucie
    Tak jsem volala mé veterinářce a jelikož mezitím Zuza byla na záchodě a zase najednou žádná krev není tak by to snad prý nic nemělo být :) mám se dostavit jedině kdyby se to opakovalo :) tak budu doufat, že nebude.

    Jinak u nás zimní agrese tvrdě frčí :) skoro každý prst na ruce s náplastí a kousancem :D
    8.1.2013 23:05Nikopol
    Lucie: Tak ať je v pořádku. U nás spíš než agrese je v plném proudu zimní spánek, dneska jsem Anušku viděla po třech dnech a to jen vylezla, omrkla okolí a zase zalezla. Ale když vyleze, tak je pořád útočná, leda že pro ni má člověk něco moc dobrého.
    8.1.2013 23:18Lucie
    Nikopol: Děkuji
    Tak to Zuza léta po pokoji a v kleci jak torpédo, zimní spánek mám asi jen já :D
    11.1.2013 21:06noric
    Tak jsem dneska viděl po dlouhé době obě svoje vopice pohromadě, samozřejmě, že se honily a kradly si z držek navzájem dlabanec a pak svorně seděj vedle sebe na větvi a čechraj si ocásky :D
    - - - - -
    Veverka na hrad !
    - - - - -
    Burunduk for president !
    12.1.2013 19:54Lucie
    Tak se musím pochlubit :) dneska jsem poprvé otevřela klec když byl v pokoji náš pesan :) a čekala jsem, že buď Zuza nevyleze a nebo našeho blba kousne (náš pes si nechá cokoli..) a přišlo velké překvapení :D Zuzanka zjistila, že pes je nejlepší vozítko :D a myslím, že ty dva se dosti vyblbli :D
    12.1.2013 20:41Buru
    Lucie: To je hezký :)) příště to nafoť ;) To my momentálně nemůžeme pouštět vůbec. Obávám se, že by v téhle zimní náladě spráskal obě naše kočky a psa - leonbergera na jednu hromádku, stačilo by aby někde zahlíd jedno semínko. :-D
    12.1.2013 21:14Nikopol
    Buru: Máme to podobně. Akorát Annie ani to semínko nepotřebuje.
    Lucie: Tak o tom si nechám zdát. :o)
    12.1.2013 21:19Lucie
    Fotku jsem již přidala do alba :))
    12.1.2013 22:55Buru
    Lucie: bezvadný =))
    Nikopol: Náš se nechá pohladit na čumáčku, ale jenom přes klec. Nicméně když mu přinesu něco dobrého, tak se tváří jakože mu to beru a ne přináším a okamžitě začne útočit. :-D
    12.1.2013 23:00Lucie
    No aby jste si zase nemysleli :D ona kamarádi jen se psem :D:D se mnou taky ne :D a náplasti na rukou jsou toho důkazem:D
    13.1.2013 11:24noric
    Lucie: moje vopice se každýmu smějou do ksichtu, nám, psům, králíkům :D
    13.1.2013 12:37Waki
    Lucie: Fotky jsou uzasny!!! :-)
    13.1.2013 16:28noric
    Lucie: bombový fotky :D. Když jmse měli Týnku, tak to bylo to samý, vévy ji používaly jako autobus, matraci, doskočiště a pod. Byla to dáma a ňáká veverka jí nemohla rozhodit :).Teď máme psy boží, ale paka a takovýhle atrakce radši nezkoušíme.
    13.1.2013 17:19Lucie
    Děkuji Vám moc.
    Hale ještě mě tak zajímá jaké je % šance, že jí to kousaní po zimě přejde? :D :D zas bych jí někdy ráda pohladila :D
    13.1.2013 17:35noric
    Lucie: já myslím, že to přejde až bude mít na jaře dobrou náladu, ale pak zas bude chtít chlapa :)
    13.1.2013 18:30Lucie
    A to obnáší co :D
    Já chci taky chlapa :D , ale nekoušu tak doufám, že u ní to taky platit nebude :D
    13.1.2013 19:03noric
    Lucie: a taky pískáš a cvrlikáš, když chceš chlapa ? :D
    13.1.2013 20:18Nikopol
    Lucie: Šance je dost velká, ale možná to bude chtít trochu doochočit, i když v tvém případě, když je s tebou i přes kousání asi ne. My musíme mít Annie většinu zimy po zámkem a pak na nás už není tolik zvyklá a chce to se jí nějaký čas věnovat, než zase získáme důvěru. Každopádně loni u nás agrese postupně přešla v to, že si s přítelem chtěla v jednom kuse hrát. :o)
    13.1.2013 20:21Lucie
    Nikopol: Jsem zvědavá jak to bude :) , ale snad si bude chtít taky hrát.
    13.1.2013 20:22Nikopol
    Lucie: Ještě jsem se chtěla zeptat: Jak je starý Charlie? Naše fenka Bea má teď 9 měsíců a žádné takové blízké seznamování nepřichází v úvahu, je to divoká střela, co musí všechno ulovit a se vším si hrát, snad se časem uklidní, no a Anuška ta by zase potřebovala trochu té mladické nezkušenosti a bezstarostnosti, aby měla na psa odvahu a hlavně nervy.
    13.1.2013 23:09Lucie
    Nikopol: Charlie je dost zvláštní povahy... i když byl stejný jako Bea , ale přešlo ho to myslím třeba v roce a půl. Teď mu bude už 7 let ( hrůza, pamatuji si jak jsem si ho vezla domů malinkatého), ale například sousedův York byl dost protivný když byl starší, náš je šílený dobrák. Kdyby ho vzal někdo za ocas a zvedl tak bude jen koukat a nic neudělá.
    Ale, co není vidět z fotek tak když mu Zuza skočí na záda a on jí nevidí tak to se mu úplně nelíbí a začne se točit.
    - - - - -
    Noric: ne k tomu jsem zatím nedošla :-D
    14.1.2013 13:16Waki
    Ahojky davate teke granatove jablko nase Ela ho zkusila chutna ji ale papka i ty seminka vevnitr myslite ze je to nejak skodlive??
    14.1.2013 13:58noric
    ty semínka maj právě nejradši
    14.1.2013 18:46Buru
    Waki: Tak granátový jabko jsou v podstatě jenom semínka ;-) Pižla ho taky zbožňuje :-)
    15.1.2013 09:13Nikopol
    Waki: Přítel granátová jablka zbožňuje a co nedojí, zpracuje Anuška. :oD
    15.1.2013 13:00miisenka
    Mam dotaz, chcem si poridit burunduka, je lepsi na ochoceni samec nebo samice? A kterej z nich je klidnejsi? sem naklonena k samci, ale nevim...poradte
    15.1.2013 16:17noric
    missenka: já bych se přikláněl k tomu, že spíš samička, ale je to na tom jedinci, jak se bude chovat. Hlavně si ale před pořízením něco nastuduj a přečti nebo se i tady neboj ptát.
    15.1.2013 16:30Woodu
    Chovají se veverky nějak jinak v zimě kromě toho že jsou agresivní? ta moje skoro pořád spí nebo si vyleze do horního patra a tam jenom čumí přes mříže a vůbec nechce jít z klece ven
    15.1.2013 17:28noric
    Woodu: je to většinou tak, ale taky jsou i nespací, moje jedna vopice chrápe v domečku, akorát jednou za 2-3 dny vyleze a druhá vopice je furt venku a dělá kraviny :)
    15.1.2013 20:02Karrol
    miisenka: Myslím, že u nich to ani tak o pohlaví není ;)
    Woodu: Já myslim, že je to normální, naše Kikinka byla taky hodně utlumená, zatimco Čio lítal jak magor. Jeden rok jsme ho chtěli zkusit dát zazimovat, napadlo nás, že by třeba nebyl pak tolik agresivní, u něj se to totiž pak stalo celoročním normálem, a dali jsme ho do porskelný lodžie. Bylo mu to jedno, stejne lítal, pak přituhlo, já dostala strach a šel zase domů :D
    15.1.2013 22:26miisenka
    Uf, tak co myslite, do ceho mam jit? Cetla sem, ze samice sou na jare agresivni i znama co je mela mi radila samce, ze dys meli samicu, tak byla docela agresivni, za to samec, kteryho mela predtim byl uplnej opak :-) precteno mam az az, zejtra dojde klicka, uz jen vybrat veverku :-)
    15.1.2013 22:28Karrol
    missenka: Doufám, že je to pořádná klícka :)) Každopádně myslim, že je to u ncih opravdu těžko říct, takže záleží spíš na instinktech ;)
    15.1.2013 22:32miisenka
    Jasny, 1,50 na vejsku, staci? :-) no to je dilema :-D mam doma sami chlapaky, tak ze bych si poridila na posilu nakonec samicu? :-D
    16.1.2013 12:57noric
    já mám doma samý samice, 2 baby, 2 veverky, 2psice, 2 králice a ty dva chudáci králíci kluci jsou vykastrovaný :(( :D.
    Je tady, promiňte mi to ošklivý slovo, doslova překu...íno :D
    16.1.2013 13:07Karrol
    miisenka: Určitě :) No je to těžký :D My vždycky upřednostňovali samice :D
    16.1.2013 13:07miisenka
    To je dobry :D a samičí veverky sou hodny? :)) ja mela dva kraliky teddy samicu a samca a tam bych volila samicu, ta byla uplne super, cistotna hodna, tak nevim co s veverkama, jestli to maj taky tak:D
    16.1.2013 18:52Woodu
    U druhé veverky jsem si všimla že se poslední dobou hodně drbe po celém těle a u kořenu ocasu, myslíte že by mohla mít nějaké breberky nebo vyrážku?
    18.1.2013 09:25Jiťa
    Chtěla bych zeptat pořád se drbe ta moje potvůrka pod zadní nohou ( no u koulí =oD ) má tam už i lysinku..copak byste mi doporučili? Veterinář nebo ještě počkat? V okolí odborníka nemám =o(
    - - - - -
    Prosím poraďtě a mám ještě jednu otázku. Lze sehnat nějakou hlínu, která by byla filtrovaná od parazitů? Třeba někde v chovatelských potřebách. Ráda bych jí dala prckovi do velké klece. Rád hrabe a mám už vyhrabané všechny kytky doma =o( Jen těch parazitů se fakt bojím stačí, že se už teď drbe......
    18.1.2013 09:30miisenka
    Me jeste zajima jestli je chovate nekdo ve dvou a vic? Chlap by chtel 2, ale nevim nevim teda
    18.1.2013 10:18noric
    Jiťa: já dávám svejm vopicim místo hlíny takový to kokosový slisovaný vlákno, co když tu cihličku hodíš do kýblu a zaleješ vodou, tak to nabyde a máš toho hromadu, do toho jim přidám trochu toho jemnýho písku co prodávaj ve zverexech, promíchám a je to.
    - - - - -
    miisenka: Tak na to pozor, 2 pohromadě, to je velice ošemetná věc. Já mám mámu s dcerou ve velikký kleci. Spěj spolu v domečku, vegetujou v pohodě, ale najednou je to nmajzne a začnou se honit, řvát na sebe a pak se porvou jak koně (i do krve). No a samice se samcem v žáááádným případě, to už není jen o honění, to je o život. Tak na to fakt pozor.Veverka v podstatě není kolektivní zvíře
    18.1.2013 10:49Jiťa
    noric: moc děkuji pokusím se sehnat...jinak nevíš ještě něco k tomu drbání? Je zdravý až hanba jen se pořád drbe na jedné straně u těch kulek =oD
    18.1.2013 10:51miisenka
    No ja sem cetla, ale chlap by bral dve, muzem mit od chovatele, co nam ho doveze dom a nebo primo od nas z mesta od pana, co na nej nema cas, tak nevime od koho vzit a chlapa napadlo vzit oba, tak nevim od koho to bude lepsi
    18.1.2013 13:23noric
    missenka: tak se musíš rozhodnout, co by bral chlap nebo co je správně. Jestli chce chlap dve veverky, tak ať udělá aspoň dvoumetrovou klec a pak se tom dá uvažovat
    - - - - -
    Jiťa: tak to nevím, prohlídnul bych celou klec, domečky, zkusil klec vydesinfikovat, ale na tu veterinu bych radši šel. Ještě k tý hlíně, v OBI, Baumax atd. v těch zahrádkařskejch prodávají hlínu v pytlích, ta je dobrá, ale POZOR bez těch hnojiv. Čistou !!!!!!!!
    18.1.2013 13:29Nikopol
    miisenka: Pokud je tím chovatelem jistá paní ze Zlína, či pán z Olomouce, veverku od nich bych si nebrala. Jsou chovány ve špatných podmínkách, hodně bázlivé, často ve špatném stavu. Dávejte si pozor na velkochovatele. Jinak já bych pro začátek volila jen jednu veverku, než zjistíte, co a jak, jaké jsou, a pak třeba někdy pořídit další, ale opravdu buď do jedné veliké klece, anebo radši každou zvlášť.
    18.1.2013 14:10miisenka
    Ty jo, je to pan ze zlina, takze raci nemam brat? Tak pojedem o vikendu pro veverku k nam k panovi co na ni nema cas, mame klec 1,50 a buude tam jedna teda :-)
    18.1.2013 15:15noric
    Nikopol? píšeš, že "chovatelé" Zlín, Olomouc mají veverky ve špatném stavu. Znamená to snad, že tam dochází k nějakému špatnému zacházení, bojím se říct týrání. V tom případě je nutný podniknout nějaký kroky, aby k tomu nedocházelo :((
    18.1.2013 15:55Nikopol
    noric: Myslím, že už se to tady dost rozebíralo. Spíš aby se ozvali ostatní, co třeba tam veverku vyzvedávali nebo co ji od těchto chovatelů mají. My ji taky měli původně domluvenou ve Zlíně, ale právě z informací, co jsme se dozvěděli tady na fóru, jsme se rozhodli hledat jinde.
    18.1.2013 16:24noric
    Nikopol: no já myslím radikálně zasáhnout proti těm "chovatelům", dej mi adresu a já jim klidně pojedu dát přes držku i přes půl republiky
    18.1.2013 17:02miisenka
    A byl to z toho Zlina pan? Nebo pani? Mam to od pana...ale ma tech zvirat vic teda
    19.1.2013 10:11Nikopol
    noric: Najdeš je v inzerátech, vyznačují se tím, že když trochu pohledáš, zjistíš, že nabízí spoustu druhů zvířat, od burunduků, ježků až po hady. Podle mně to nejsou žádní chovatelé, ale jen množitelé. Myslím, že mají i smlouvu s nějakou větší firmou, co jim zvířata rozesílá. Konkrétně paní Hertlová ze Zlína či pan Řeháček z Olomouce, ale myslím, že už jich je víc. Prostě je to obchod, to samé se děje u psů, je to hrozné.
    - - - - -
    miisenka: Mně vždycky přijde podezřelé, když chovají tolik zvířat a nabízejjí třeba mláďata přes celý rok, což je u burunduků dost nepravděpodobné. Nejlepší by asi bylo vždy si domluvit převzetí osobně, ať člověk vidí, v jakých jsou zvířata chované.
    19.1.2013 12:35noric
    Nikopol: to je hnus, když o tom tak přemýšlím, tak vlastně jedne naše čubina je taky z takový "fabriky na psy" a viděl jsem i "fabriku na králíky". Tehdy mi to tak nedošlo, ale je to chlívárna. Těm zvířatům (jakýmkoliv) v podstatě nic nechybí, žrádlo, vodu a co potřebujou mají a to je vlastně tak všechno. FUJ, je mi z toho na blití.
    19.1.2013 17:17Pavla
    pokud je to pán nebo paní ne přímo ze Zlína, ale z Želechovic nad Dřevnicí, tak tam je velkochov. My z tama máme Charlieho a dalo nám spoustu práce si ho vypiplat. Už jsem to psala mnohokrát, je to o kousek níž. Puvodně jsme si mysleli, že jedeme k chovatelce a nakonec jsme přijeli k velkému baráku plnému zvířat (Od ryb, přes hlodavce až po červy, obrovské psy a koně). Bylo poznat, že zvířatka jsou jenom na chov, jidlo, vodu měli a prý mají i pravidelnou lékařskou pečí, ale já z toho byla naprosto šokovaná a málem jsem z tama utekla. Když jsme to s přítelem probírali, tak jsme usoudili, že by to nikdo nezavřel. Pouze by řekli, že smrad je pochopitelný k velkému počtu zvířat, ale že ty zvířata mají vše, co potřebují a pokud mají málo prostoru, tak to by každý obkecal, že jsou tam jen a jen přechodně. My jsme strašně rádi, že máme Charlieho a nevyměnili bychom ho za nic na světě (k tomu se váže přístup té paní, když jsme jí volali, že jsme si veverušku dovezli zraněnou a nemocnou, jestli by nám dala kontakt na veterináře, který se jí o veverky stará, tak nám řekla, at ji přivezeme, že nám ji vymění za zdravou). Nevím, možná si myslíte, že odtamtud veverku nebrat, raději od chovatele, ale s tím nesouhlasím, když tam ty veverky budou zůstávat dlouho a nikdo je nebude chtít, co s nima tak asi udělají? Každý, kdo si veverku nebo jakékoli zvíře odtud vezme ji v podstatě zachrání
    19.1.2013 18:01Nikopol
    Pavla: Já to spíš beru tak, že když si člověk od nich veverku vezme, podporuje je. Chápu, jsem taky taková, že bych si vzala nemocné zvířátko, aby se mu nestalo nic zlého, aby nemuselo dál trpět, ale jeho místo se uvolní dalšímu. Ale pokud budou lidé vyhledávat kvalitní chovatele a majitele, kterým na svých zvířatech záleží, budou muset tito podnikatelé změnit svůj přístup. A je to tak třeba i s potravinami a tak dál.
    19.1.2013 18:45Pavla
    Nikopol: Já chápu, jak to myslíš, ale pochybuju, že oni svůj přístup někdy změní :( bereš to tak, že vytrestáš majitele velkochovu, ale oni si odběratele vždycky najdou (od nich si veverku koupí stejní lidé, jako jsou oni a zase se zvířátko nebude mít dobře) a vytrestaná je akorát ta veverka. Já tě naprosto chápu, ve mně se to hodně bije. Najednu stranu bych raději příště veverku od chovatele, ale nadruhou bych Charlieho nikdy nevyměnila a kdybych se měla rozhodnout znovu, jestli nemocného Charlieho nebo zdravou veverku od chovatele, pojedu znovu tam. Ale kdyby nešlo o Charlieho, tak bych sama nevěděla a hodně dlouho bych rozmýšlela :(
    20.1.2013 00:24Lucie
    Mohu se také přidat bohužel ... málem jsem si vzala Veve z Olomouce, ale poté co jsem zjistila, že se jedná o velkoobchod a paní posílá zvířata ČD kurýr což se ani nesmí tak jsem hodně rychle ustoupila od koupi pryč...
    20.1.2013 10:10Woodu
    dneska jsem viděla bílého burunduka , je to normální zbarvení nebo to jsou albíni ?
    20.1.2013 10:11noric
    Woodu: jsou i albíni, je to sen každého pěstitele :)
    20.1.2013 10:30miisenka
    Tak sem nakonec se da rict zachranila veverku u nas ve meste, chuderka neni zvykla na lidi a mela pidi klec :-( od chovatele sem nakonec nebrala, ale vyjde to na stejno...u nas se bude mit jak "prase v zite" :-) jen s nim bude asi hodne prace, jak dlouho trva nez se okouka? Je furt zalezlej
    20.1.2013 10:31Nikopol
    Já spíš myslím, že když chceme pomoct nějakému zvířátku, měli bychom jít do útulku. Sama od tama mám fenku. Myslím, že je dokonce i záchranná stanice veverek, přítel tam myslím psal, když jsme sháněli burunduka. Ano, vždycky se někdo najde, ale pokud to aspoň většina lidí dozví, co se tam se zvířaty děje a obchod velkochovatelům neudělá, mohlo by se to změnit.
    20.1.2013 11:02noric
    Nikopol: ale bohužel všem zvířátkům nemůžeme pomoct, pejsek z útulku je krásná věc, ale dalších 20, 50 jich tam zůstane a smutně koukaj, jak se má ten kámoš, kterýho si bereš. My jsem s kolegou vždycky nakoupili škatuli dětskejch piškotů a v pracovní době jsme jezdili krmit přes plot pejsky do útulku v Troji
    20.1.2013 11:19miisenka
    Ještě takova blba otázka, jak se jmenuje to drevo co není napusteny téma srajdama?
    20.1.2013 11:39Buru
    miisenka: dřevo? asi nechápu, co máš na mysli :-D
    ad velkochovatelé: Je to těžká otázka a pravděpodobně neexistuje jediné správné řešení. Chápu lidi, kteří si ze špatných podmínek berou zvířata, protože si myslí, že je tak zachrání. Nicméně sama bych to neudělala. Spíš se přikláním k tomu, že dokud budou mít tito lidé kšefty, nezachráníme nikoho. Tady je potřeba definovat přijatelné podmínky chovu a zpřísnit tresty.. To je bohužel v naší republice běh na dlouhou trať.. My "normální" můžeme do té doby jen upozorňovat, šířit osvětu, diskutovat a doufat. Obávám se totiž, že i kdyby se o to náhodou začla zajímat inspekce, tak vůbec nic nenajdou, protože jednak svoji návštěvu oznamují předem a jednak ta zvířata pravděpodobně nejsou týrána = nehladoví, mají přístup k vodě, dostatek prostoru a nejsou zraněná nebo nemocná (ta, co jsou by velkochovatel pravděpodobně obhájil akutním stavem). To, že převážně nejsou ochočená, nemají kontakt s člověkem apod. není týrání (podle zákona). Jak říkám, je to složitý problém a nevyřeší se pouhým dáním přes držku (viz. noric) =))
    20.1.2013 12:30Nikopol
    Buru: Naprosto souhlasím.
    noric: U útulků jde taky hodně o to, aby lidé, buď kupovali psy s papíry od kvalitních chovatelů či bez papírů, ale taky si prověřit, kdo prodává a proč. Ale nejlepší by bylo, kdyby když nechtějí přímo psa s PP, ať jdou radši do útulku, kde se dá sehnat i spousta štěňat a někdy dokonce i čistokrevných psů. Ale je to otázka i toho, aby lidé zbytečně nemnožili psy, dávali pozor na své hárající fenky a tak dál. Samozřejmě jakkoli přispět útulku je velká pomoc.
    20.1.2013 18:46miisenka
    Myslela sem drevo na policku :-D
    20.1.2013 19:46Buru
    miisenka: Aha :D no tak, prostě jakýkoliv dřevo chemicky neošetřený, uříznou ti kus třeba v obi nebo něčem takovým.. nicméně jestli můžu doporučit, my na poličku používáme vyříznutý kus silnějšího kartonu z nějaké krabice a je to naprosto funkční, rychlé a zadarmo =) Samozřejmě nevydrží věčně, ale dát novou není žádný problém, a taky veverka ji nijak zvlášť nezničí, my ji máme už zralou na výměnu (po pár měsících) jen z toho důvodu, že mu na ní dáváme dobroty jako ovoce apod, takže tam má vyteklou tu šťávu a tak, a na jednom místě jí trochu kousal, ale jinak je to výborný. ;)
    - - - - -
    Myslím, že nějaká fotka je v albech uživatele NAVi, tak koukni ;)
    21.1.2013 13:21miisenka
    ja se do tech alb nemuzu dostat, ale videla sem, ze davate karton :) ale chlapovi se to prave nelibi :D jen ten nas vevercak co sme si ho donesli dom, jen spi :( snad je ok
    21.1.2013 15:09Nikopol
    miisenka: My používáme nenalakované kusy dřeva z poliček a vůbec, co se najde za prkna. Pokud nemáte, je dobrý i ten nápad vzít nějaké obyčejné prkno v obi nebo někde jinde.
    21.1.2013 16:27miisenka
    Nikopol: jj dik, ja myslela, ze to musej byt jen ty OBS desky bo jak se to pise...obyc drevo mame na zahrade, tak je to v poho
    21.1.2013 16:50Nikopol
    miisenka: Opravdu stačí obyčejné dřevo, hlavně ať není ničím napuštěné nebo nalakované a je to v pořádku.
    21.1.2013 19:14Buru
    miisenka: A proč prosím tě řešíš osb desky, když máš na zahradě dřevo? :-D jakákoliv deska je v pohodě, jen aby to nebylo chemicky ošetřené a případně rozežrané, aby vám pak doma nevylezli červíci, ale to se bude týkat spíš větví :)
    21.1.2013 19:35miisenka
    No protoze sem to do vcera nevedela, kdybych vedela, ze je tady tolik rejpalu, tak se neptam
    22.1.2013 08:34noric
    miisenka: Ja nerejpu, ale fakt je důležitý blaho a pohoda veverky. Klidně poradím, co vím. Tak se nečil :))
    22.1.2013 10:22Buru
    miisenka: Přesně tak, jak říká noric ;)
    22.1.2013 11:07miisenka
    Tak co je jako na tom, ze chci dat policku drevenou misto kartonu? Oboji je snad ok, tak nevim o co de
    22.1.2013 12:03Buru
    miisenka: Ale to přece nikdo neřeší, vidíš tam něco co tam není ;) Samozřejmě, že dřevo je nejlepší, právě proto jsem nepochopila proč by někoho napadly osb desky, když má dřevo. Tak se nečil, my jsme tu všichni v pohodě. =)
    22.1.2013 15:05miisenka
    Pac sem o nich vsude cetla, tak sem myslela, ze musej bejt jen ty :-D no co uz, vevercak mi stejnak spi, tak nez se vzbudi, policku bude mit DREVENOU ;-)
    22.1.2013 16:21Buru
    miisenka: :-D jen abys ho nevzbudila tou výrobou poličky, to by neměl radost :-D náš je taky převážně zalezlej, ale vetšinou nějakou tu hodinku přes den venku je, aby nasyslil další zásoby :-D
    22.1.2013 17:03miisenka
    Nam vylejza jen vecer :-) asi se jeste hlavne boji, jen se naji a de zas spat, vyroba bude opatrna :-)
    22.1.2013 17:29noric
    Buru: díky za podporu :D
    22.1.2013 21:10Buru
    noric: :D
    23.1.2013 08:12Jiťa
    To je zajímavé...Naše potvůrka o spaní nic neví..To chodím dřív já spát než on..Pořád visí na dveřích a čeká až půjde ven.
    23.1.2013 14:13Adam
    Ahoj. Vim, ze uz se to tu nekde probiralo, ale nemuzu to najit.
    Nasemu Ralfovi v poslednich cca dvou mesicich znacne proridnul ocas a na konci jej ma uz temer holy. Chci se zeptat, jake faktory hunatost ocasu ovlivnuji. Orechy, zeleninu, ovoce, cervy dostava, ale treba vodu s vitaminovyma kapkama nebo jidlo s krmnym vapnikem odmita. Pelicha, protoze je zima, proto, ze ma nedostatek nejakeho vitaminu (jakeho?), nebo to muze byt dane i dedicne? Diky
    23.1.2013 17:06killah
    Tak nám ten náš veverak odešel do veverčího nebe http://www.youtube.com/watch?v=hwWzHqipWug
    23.1.2013 17:14noric
    killah: upřímnou soustrast, ať si tam užívá nebeských ořišků
    24.1.2013 10:23Nikopol
    killah: Moc nás to mrzí, hodně jsmě sledovali tvá videa a i kvůli tvému veveřákovi jsme se pro burunduka rozhodli. Určitě si teď dělá za duhovým mostem nové zásoby.
    - - - - -
    Chtěla jsem se zeptat, jak dlouho vám veveřáci spí bez toho, že by vylezli se najíst a napít? Anuška vždycky spala nejdéle tak dva dny, ale teď už je to týden, co po ní není ani vidu ani slechu. Teda předevčírem jsem jí myslím slyšela šramotit v boudičce, jinak nic. Přemýšlíme, jestli už je načase ji zkontrolovat, ale zase ji nechceme nějak vystresovat případným probuzením, pokud usnula nějak víc tvrdě. No snad je slečna naše v pořádku a brzo se nám ukáže.
    24.1.2013 12:24miisenka
    Nikopol: tak to mam uplne stejne, uplny nutkani se podivat, jestli ještě zije, naposled sem ho videla vecer před 3 dnama...
    24.1.2013 13:54noric
    já měl taky pochybnosti, Matynka třeba 3 dny nevylezla
    24.1.2013 13:59Nikopol
    Na 2, 3 dny jsme zvyklí, ale že by týden vůbec nevylezla, to se nám ještě nestalo. Ale před chvílí jsem ji zase slyšela hrabkat v boudičce.
    24.1.2013 14:43noric
    tak je to snad v pořádku :)
    24.1.2013 14:45Jiťa
    Adam: Nespinká ti v pilinách? Když jsme je odstranili začala růst nová srst, ale až na jaře.
    24.1.2013 18:13miisenka
    Uf i my sme slyseli
    25.1.2013 21:37Karrol
    killah: To nás strašně moc mrzí, byl fakt roztomilej a určitě měl skvělej veverčí život :)
    27.1.2013 23:32noric
    stěhovali jste někdy někdo veverky ?
    - - - - -
    myslím z bytu do bytu, jak to snášwjí, nevíte někdo ? S tímhle nemám zkušenosti
    28.1.2013 09:34Nikopol
    noric: My několikrát. První dva dny byla Annie spíše zalezlá, ale pak se začala rozhlížet a rychle si zvykla.
    28.1.2013 13:40Buru
    noric: my stěhujeme každé léto a zimu, na zkouškové :-D v podstatě přes celou republiku.. takže 4x za rok.. a nemá s tím problém, možná proto že i tu "prázdninovou" klec už má natolik označkovanou a má v ní zásoby a tak, že to prostě bere jako doma.. většinou hned vyleze a jde zkoumat, co je nového.. taky ho přepravujeme v přepravce, kde má svojí spací hamaku a která mu zůstává celou dobu v kleci, takže si tam udělá hnízdo a je spokojený.. :)
    28.1.2013 15:40Nikopol
    My stěhovali Annie první rok každý týden od přítele ke mně a to nesla dobře, na obou místech měla svoje bydliště a převáželi jsme i jednu cestovní boudičku. Když jsme se pak stěhovali do prostředí, které pro ni bylo opravdu nové, což bylo dvakrát, tak vždy potřebovala ten den dva, než se rozkoukala.
    28.1.2013 21:44noric
    Díky za zkušenosti, tady ty moje voprsklý vopice budou mít furt svoji klec, takže by asi neměl bejt problém a cestu holt přetrpěj v přepravce nebo malý kleci, je to 20 minut autem, tak se holky nepos.... :). maximálně přepravku vzteky rozkoušou, to by jim šlo :)
    28.1.2013 22:25Buru
    noric: Tak to by mělo být pohodě ;) Já ho při jedné cestě převážim v přepravce 2,5h busem, 20min pěšky, 1,5 vlakem a 40min autem.. takže myslím, že ty tvoje si ani nevšimnou :-D
    29.1.2013 13:45noric
    Buru: to jsou teda frajeři cestovní :D to čumím
    29.1.2013 14:28Buru
    noric: jo no, holt přes celou republiku, ale snáší to statečně, většinou je teda zalezlý v domečku a spí, ale někdy se i ukáže a to je pak největší atrakce, už jsem ho 2x ukazovala stewardce v buse Student Agency :-D
    29.1.2013 14:37Pavla
    noric: my bydlime mesic v Dánsku a měsíc v ČR a Charlie jezdí pokaždé s náma, což pro něj znamená 14hodin cesty v autě a někdy přespávání v hotelu. Snaší to uplně v pohodě a někdy mám pocit, že ho ty cesty i docela baví. Má dvě klece, obě zabydlené a je spokojený, nepřipadá mi ani vystresovaný, jediné co mu vozíme jsou jeho místičky na jídlo a pítko, na které je zvyklý a taky domeček se zásobama. Pokaždé když přijedeme tak nejdřív zkontroluje, jestli je všechno na svých místech, jestli zásoby neubyly a pak spokojeně sedí a kouká z okna :)
    29.1.2013 21:23noric
    :D :D :D
    - - - - -
    prostě to jsou mazáci :))
    29.1.2013 22:21Nikopol
    Pavla: Drbny malé, koukání z okna je i Anuščina nejoblíbenější zábava. :oD
    30.1.2013 01:21Buru
    :-D a to jsem si myslela, jak moc cestujeme :-D
    Pižla doma moc ne, ale v prázdninovém bytě taky rád kouká z okna, má tam výhled na zahradu a většinou na něj z druhé strany kouká pes, nebo kočka. :-D
    30.1.2013 09:00noric
    Vopice někdy visej na zácloně nebo seděj mezi oknama a koukaj na ptáky
    30.1.2013 19:17maca
    Ahoj, tak co Vaše zimující příšery? Naše už je celkem jarně naladěná!
    30.1.2013 19:50Nikopol
    maca: Naše teda má nejhlubší zimu. Za poslední týden jsem ji viděla jen jednou, a to jen vylezla z domečku, koukla po pokoji a zase zalezla, ani se nenajedla.
    30.1.2013 20:17Mišule
    maca: Tak Čipík vypadá na to že pro něj žádná zima neexistuje :D Spí o trošičku víc, ale jinak pořád škemrá u dvířek abych ho vytáhla ven :D
    Chtěla bych se jen zeptat, je tady někdo kdo by na jaře mohl poskytnout samičku na připuštění? Kdyžtak pište prosím :))
    31.1.2013 16:20Pomozte i Vy
    Dobrý den milovníci veverek. Prosím vás, stáhněte si petici na zákaz chovu kožešinových zvířat v Čechách. Já ji stáhla a již sbírám podpisy. Je to jednoduché a můžete hodně tvorečkům pomoci od týrání a utrpení, které v tzv. "kožešinových farmách" jistě musí snášet. Děkuji všem kdo se zapojí. http://www.protisrsti.cz/