od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Prosinec v roce 2013
  • Zobrazuji 125 zaznamu.
  • 1.12.2013 08:19noric
    Ginger: tak zase extra divoké zvíře to není, ale rozhodně někteří borci koušou, to je problém právě současného ročního období, kdy s pořizováním zásob a přípravou na zimování roste u některých jedinců agresivita. Je to ale individuální např. moje vopice jsou jako beránci a kolega má vévu, která by zakousla i pitbula. Já měl dvakrát ze zverexu a naprosto v pořádku, to je různý. Někteří chovatelé jsou jenom množitelé a fabrika na zvířata, těm se samozřejmě vyhnout, to jsou hovada.
    1.12.2013 18:18Ginger
    A ještě bych se chtěla zeptat pří výběru právě ze zverimexu mám brát spíše aktivní a pobíhající zvířátko nebo jak přesně odhadnu že je zcela v pořádku??:)
    2.12.2013 07:32noric
    Ginger? tak samozřejmě aktivní !!
    2.12.2013 12:49Lany
    Tak ten můj už taky začal pěkně kousat :-/ Ale s tim asi nic nenadělam co? Snad ho to přejde dřív než na jaře :D
    3.12.2013 06:58Buru
    Lany: Pochybuju, že by ho to přešlo dřív než jaře ;-)
    3.12.2013 14:17Nikopol
    Lany: Přesně, jak píše Buru. :-D Ale u nás se Annie taky přes víkend zvrhla, a to jsem ji tu ještě nedávno chválila. Zase někde v boudičce natrénovala svůj vrahounkovský pohled. :oD
    3.12.2013 14:45noric
    Tak já teda nevím, co to máte všichni za piranhy, ty moje trubky jsou jak andílci :D
    3.12.2013 18:18Buru
    Nikopol: úplně to vidím, jak trénuje v boudičce před zrcadlem :-D
    noric: jojo, my máme ukázkovou piraňu :D
    3.12.2013 19:56Anonym
    Okolo kolika měsíců nebo týdnů by se měl burunduk pořizovat?Mohli byste mi dát internetovou adresu na nějaké dobré chovatele
    Děkuji:)
    - - - - -
    A ještě jak to probíhá s tím mateřským mlékem-jaké mám přesně koupit pokud si koupím mládě od chovatele(věkem tak jeden měsíc),co si koupit a jak na to krmení..kolikrát za den?:)))
    3.12.2013 20:12Giselle
    Nejlepší je asi okolo těch 5 týdnů,dobře si na tebe zvykne:)Od chovatele jsou hezky vymazlené..:))O mateřském mléku konkrétně nic moc nevím ale někde by to tady mělo být-mám dojem že v jak ochočit burunduka..
    3.12.2013 21:14C M Burns
    Co jsem posledně psal, že na Kubíka vlezla podzimní agresivita, tak to trvalo tak 3 hodiny a pak ho to přešlo a je zase úplně v pohodě... a to jsem si ke kleci přinesl i rukavice. Docela ho štve, když se mu hrabu v podestýlce kde má schované zásoby, jinak mu nic nevadí a nekouše :-)
    4.12.2013 16:28Lany
    Ted se ten nas tvaří jako beranek :D ale ja se ho bojim :D ... A přestal mi žrat zrni... ani si už nedělá zásoby, v misce mu to lezi uz týden a nic neubývá. Ale to bude asi jen tím, že už má dos zásob ne? Protože ovoce a zelenina, jogurt.. mizí hnedka :-) A taky mi příjde ze si občas loupe i něco ze zásob.
    4.12.2013 19:24noric
    Už to nemá kam dávat :)
    5.12.2013 18:15Sanny
    Ahoj dneska když jsem mu dávala jídlo do misky tak mi skočil po prstu a pěkně mě kousnul (musim říct že by mě ani nenapadlo že mě může až takhle kousnout ! ) Je pěkně agresivní a vůbec bych to od něj nečekala... je to normální ? je to něčím spojeno se zimním spánkem ?
    5.12.2013 18:47Nikopol
    Sanny: Naprosto normální, po mě i vylítávala a kousala mě do rtu a do nosu, několikrát za sebou. Přejde to na jaře, krmit doporučuju večer, když spí.
    5.12.2013 19:16noric
    Kolegovi pokousal i kocoura :). Ty moje vopice jsou naprostý beránci, furt jen zásobujou a budujou
    5.12.2013 21:58Kate
    Zdravím :) chtěla bych se vás zeptat, jestli máte nějaké zkušenosti s ochočováním přes zimu...nebo alespoň nějaké rady, jak se o to pokoušet. Burunduka jsem si pořídila v listopadu, což není zrovna nejvhodnější doba, ale nějak jsem si říkala, že ho zvládneme ochočit...Zkoušíme na mazlíka jít přes jídlo, tak už si párkrát vzal něco z ruky, ale pořád se nás dost bojí. Je to těžké, když na něj padá zimní spánek...někdy je aktivní půl dne a někdy ho celý dva dny nevidíme, ale vždycky když se naskytne příležitost, tak jsme u něj. Takže jestli máte nějaké návrhy jak na něj, tak vám za ně budu vděčná :)
    5.12.2013 22:40noric
    Kate: no ted na zimu to asi bude horší, ale chce to trpělivost a ještě jednou trpělivost a mluvit na něj, at si zvyká na hlas a určitě se to povede
    5.12.2013 23:05Buru
    Kate: Nejlepší rada je počkat do jara :D Ale jinak má noric pravdu, nechce to nic víc než trpělivost ;)
    6.12.2013 10:21Nikopol
    Kate: Já myslím, že to děláte správně, pokud zatím není agresivní, nabízejte mu zrní a dobroty z ruky, klidně i přes klec, třeba si ke kleci sedněte, ale nemusíte si ho vůbec všímat. Prostě jen buďte poblíž, když je vzhůru. Ale asi bych na něj víc netlačila, vynahradíte si to na jaře, berte to tak, že skoro my všichni si teď se svými veverkami moc neužijeme a někteří z nás budou na jaře taky znovu ochočovat, aspoň naše Annie si na nás vždycky trochu odvykne a je pak více lekavá. ;o)
    6.12.2013 11:50Kate
    Díky za odpovědi :) Tlačit na ní určitě víc nebudeme, o to jsme se pokusili jednou a půl hodiny v kuse na nás vrčela, když jsme si dovolili podívat se jí do domečku :D takže budeme zkoušet dál a dál a snad se skamarádíme :D :)
    6.12.2013 16:33olok
    Ahoj,chci se zeptat.Přes jaro,léto, možná i podzim je lepší klec v domě nebo venku?
    6.12.2013 17:00Nikopol
    olok: Záleží jakou máš představu, myslím, že pokud je veverka vevnitř, je trochu jako domácí mazlíček, pokud bude venku zase spíš jako zvíře na dívání. My třeba do budoucna plánujeme, že by měla Annie obojí, chceme to vymyslet tak, aby měla nějakou průlezku z vnitřní klece do venkovní, něco jako mají zvířata v zoo. Jinak je možné mít veverku venku i celoročně, jen to chce, aby měla místo, kde se může schovat před větrem. Ale bohužel s venkovní veverkou tu nejspíš nemáme nikdo zkušenosti.
    6.12.2013 17:14Karrol
    Nikopol: To zní suprově, s tim průlezem z vnitřní klece do venkovní :)
    6.12.2013 17:45Nikopol
    Karrol: Strašně se na to těším, ale to musíme vydržet, až bude nějaký domek, teď v patře v bytě to bohužel nejde. :oD
    6.12.2013 17:47Karrol
    Nikopol: Jo, to známe :D
    6.12.2013 22:20noric
    Máme doma veverky, maj pruhatý prdelky :)
    8.12.2013 10:10Hrskt
    ...a krásně jemnou srst, ukousnou ti prst :)
    8.12.2013 20:27Camille
    Mám na vás akutní dotaz. Jsme pěkně vyděšení, protože se naše Lara začala z ničeho nic motat jako přiopilá. Mysleli jsme, že to je probuzením ze zimního spánku, už jsme ji tak v mírné verzi párkrát viděli. Jenže před chvíli vylezla a opravdu hodně to motání zesílilo. Dost mi to připomíná popisem případ Lumpíka a jeho metabolického onemocnění kostí... http://veverka-lumpik.blog.cz/0911/sileny-vikend-aneb-lumpik-bojuje-o-zivot. Ačkoliv Lara dostává oříšky naprosto vyjímečně a směs tak jednou týdně, jinak jen ovoce a rajčata, tak je mi to divné. Samozřejmě hned zítra ji vezeme na veterinu, na Noricovo doporučení k dr. Valešovi, i když nevím, jak ji tam dostaneme - není moc ochočená.. Ale do té doby chci zjistit, jestli se někdo s něčím podobným nesetkal. Fakt jsme z toho zoufalí... Budeme vděční za každou radu.
    8.12.2013 20:32noric
    Camille: tak to nemám ponětí, co to může být, Valeš určitě poradí a pomůže. Kdyby to šlo, tak bych klidně půjčil přepravku. Ale jsem zítra celý den v práci :( Každopádně moc držím place a fandím
    8.12.2013 20:50Nikopol
    Camille: Setkali jsme se, chtělo to čas, teplo, hlídat, aby někam neupadla a neublížila si, snažit se vyvarovat všeho, čeho by se mohla polekat, ale my měli s Annie tu výhodu, že je dost ochočená, takže jsme ji mohli podržet v dlani, chvíli to i vypadalo, že snad umírá, ale jen vyčerpáním usínala. Poté jsme ji dali do vaty pod lampičku, hodilo by se i UV, jestli máte třeba žárovku pro plazy, ale tu my neměli. Každopádně u nás to asi bylo těmi ořechy, všechno jsme vysbírali, i ze zásob, roztřídili směsi - pryč slunečnici, buráky, kukuřici, moc tam toho nezůstalo, od té doby je Annie v pohodě, ale nikomu to nepřeju, byl to opravdu hrozný pohled.
    8.12.2013 20:56Camille
    Noric, Nikopol: Děkuju za rychlé reakce. Nikopol, můžu se zeptat, jak probíhala léčba? Dostávala Vaše veveřička vit. D a vápník? A jak dlouho jste cca léčili?
    Já právě vůbec nevím, jak to s tou veterinou uděláme... Ona Lara není ochočená ani normálně, natož v období agrese. I teď v tomhle stavu pořádně zaprská, když se přiblížím ke kleci. Vůbec si neumím představit tu prohlídku zítra...
    Achjo... a pomyšlení, že jsme jí to nejspíš způsobili my :( Myslela jsem, že směska jednou týdně není moc, ale je fakt, že zásoby má obří...
    8.12.2013 21:08Nikopol
    Camille: My jsme k veterináři nebyli, za chvíli se uklidnila, akorát byla vyčerpaná. Já jsem pak rozdrtila sépiovou kost a nějaké minerální tablety a přidávám jí to občas do přesnídávky. Stále ale i přemýšlíme nad koupí nějaké té žárovičky pro plazy, je to kvůli tomu, že se nedostane ven na sluníčko a díky tomu se dá syntetizovat vitD. Jinak se mi moc nezdá, že by to vaše dávkování bylo hodně, Anuška toho určitě dostávala daleko víc. Veterinář by si ale snad měl poradit, jen může být těžké odhalit, z čeho vůbec takový stav je, možná třeba zkuste než vyrazíte zavolat, ať ví, na co se nachystat.
    8.12.2013 21:11Camille
    Nikopol: Aha, tak to je na tom ta naše určitě hůř... Bůhví, co to bude. Už jsme ji několikrát viděli, jak se motala, když vylezla, ale vždycky se to spravilo za chvíli. Teď má fakt i hlavičku vytočenou na stranu, všechno. Na veterinu určitě zavolám, Valeš bohužel ordinuje až odpo. To z toho budu v nervu celý den. Teď jsem jí aspoň nadrobila sépiovou kost na jablíčko. Dává si, ale motá se u toho :(
    8.12.2013 21:20Nikopol
    Camille: Jestli máte i nějaké minerálové tablety s tím vitD, tak by to taky chtělo, protože bez něj se nemůže vápník využít. Určitě pak napište, jak jste dopadli, taky by mě moc zajímalo, co to vlastně je. :-(
    - - - - -
    http://www.squirreltales.org/#Section-H Pokud umíš anglicky, tak aspoň prozatím by se to mohlo hodit.
    8.12.2013 21:38Jenna
    Camille- s něčím podobným jsem se setkala u potkana (motal se, hlavičku měl nakřivo a měl problémy s rovnováhou..), u potkana to byla mrtvička :((, každopádně u veverky netuším. Držím palce, ať to dobře dopadne a ať se Lara uzdraví
    8.12.2013 21:57Karrol
    Camille: To mě strašně mrzí :( Pokud byste chtěli na tu veterinu už dopo, tak na klinice Kolmá ordinuje zejtra dopo dr. Kňákal, měl by bejt na hlodavce i veverky dobrej, ale nemám zas takovou osobní zkušenost, byli jsme u něj jen s hloupostí, s ničim vážnym http://www.vetkolma.cz/index.php. Jsou teď na Poděbradský.
    - - - - -
    Camille: Jinak taky se mi nezdá, že byste toho zrní dávali zas tak moc.
    8.12.2013 22:08Camille
    Díky všem. Ohledně té mrtvičky, taky nás to napadlo. Ale zase ona až na tu rovnováhu je poměrně normálně aktivní, vzteká se, když se přiblížíme, žere. Akorát se jí výrazně hůř šplhá a motá se jako opilá. Karrol, já právě taky nemám pocit, že by toho měla nějak moc. Navíc si i dřív sama okusovala sépiovou kost, takže vápníku by mít málo neměla... No, uvidíme, co nám zítra řeknou.
    8.12.2013 22:12Karrol
    Camille: Moc držíme palce, pak se určitě ozvi!
    9.12.2013 00:02noric
    Camille: vy se k tomu Valešovi nemáte jak dopravit ?
    9.12.2013 08:44Hrskt
    Camille, Jenna: Nám se stalo něco podobného také u potkanů a pak u morčátka. Taky se motala a napadala na jednu stranu (s největší pravděpodobností šlo o malou mrtvičku), ale za čas se srovnala. Držim palce, ať jí to přejde co nejdřív...
    9.12.2013 09:06Karrol
    noric: Camille psala, že ordinuje až odpo.
    9.12.2013 20:52DieselPower
    Zdravím, můj Čip je už cca 3 měsíce abnormálně agresivní. Jakmile je možnost, tak útočí. Skáče i na obličej, útočí na jídlo co mu dávám a dokonce honí i kocoura, aby ho kousnul. teď momentálně je už asi měsíc v arestu a nepouštím ho. Předtím byl puštěnej každý den, dikud nezačal být tak zlej. v březnu mu bude rok. Setkal se už někdo s takovým chováním? Já už mám ruce jako cedník :) Dík
    9.12.2013 20:57Karrol
    DieselPower: To je zimní agrese, na jaře by ho to mělo přejít ;) Přítel měl jednou pokousanej nos, byl to dost hroznej pohled :D
    9.12.2013 21:04DieselPower
    mě se zakousl do prstu a nechtěl pustit, ze mě krve jak z vola a on kousal pořád dál. Jakmile jdu okolo, snaží se útočit :) Sice je to prcek, ale už se ho i bojím :D
    9.12.2013 21:31Camille
    Tak bohužel, na veterině jsme se nedozvěděli nic pozitivního... Dr. Valeš to tipuje pravděpodobně na něco v mozku, nejspíš nádor. Zkusil nám dát atb na zánět středního ucha, který by to taky mohl být (Lara stáčí hlavičku). Nicméně prý když to nezabere, není už nic moc, co by s ní mohl dělat... Ptala jsem se, jestli je to pro ni bolestivé. Prý pravděpodobně ne, máme se řídit tím, jak se staví k jídlu. A doporučil přemístit ji do malé nízké klece, aby si neublížila... Takže je to na nic :(
    Na veterině se chovala vzorně, hrozně jsem se bála, že tam uteče a už ji neuvidíme. Teda vzorná byla, až na jeden prokousnutý palec - můj :D
    Jinak o metabolickém onemocnění kostí ani neuvažoval, na můj dotaz mi odpověděl, že by pravděpodobně nestáčela takhle hlavu, kdyby to bylo metabolické. Tak nevím...
    9.12.2013 21:49Karrol
    Camille: Budeme moc držet palce, aby to byl ten zánět středního ucha! Kolik těch palců by jim člověk obětoval, kdyby to pomohlo, co? :) Určitě nás průběžně informuj!
    9.12.2013 22:01Camille
    Karrol: Díky, ale bohužel to prý není moc pravděpodobný, při zánětu středního ucha by se drbala. Já už jsem od včerejška tak nějak smířená s dalším průs...m. Naše zvířata prostě nemůžou mít život bez podivnejch nemocí. Hlavně je pro mě důležitý, aby ji to moc nebolelo...
    9.12.2013 22:25noric
    Camille: Každopádně já i moje vopice držíme palce a drápky
    - - - - -
    Dáváte někdo těm krvelačnejm pruhovanejm predátorům granátový jablko ? Já je sice už čtyři dny neviděl (v práci - ráno vyspávaj a večer už taky), ale dal jsem jim hrstičku těch kuliček a dneska naprosto vymydlýno :)
    - - - - -
    Camille: že je Valeš sympaťák a má zájem ?
    10.12.2013 00:17Buru
    noric: my jo, jednou za čas to koupíme, tak taky dostane a miluje ho =)
    Camille: taky držíme palce, ať je to co nejdřív lepší!
    10.12.2013 08:32Camille
    Noric: Valeš je super, my ho taky už znali, chodíme k němu s morčaty. Jinak granátové jablko jsme taky asi dvakrát koupili a slavilo úspěch.
    Díky všem za podporu, budu průběžně informovat.
    10.12.2013 09:57Hrskt
    Nemáte někdo náhodou zkušenost, jak se snáší Burunduk s Morčátkem? :)
    10.12.2013 10:51noric
    Hrskt: Jako společně v kleci ? Asi bych to radši nezkoušel. Já kontaktoval vévy s pískomilama a musel jsem velmi rychle zasahovat
    - - - - -
    a to ty vevery jenom lezly pískomilům po kleci
    - - - - -
    zvenku a byl pěknej šrumec
    10.12.2013 14:11Lany
    Pořídila jsem té naši veverušce vitaminové tabletky, dnes jsem kousek jedne nastrouhala do lzicky jogutru, spolu se sepiovou kosti, hezky to vsechno snedl :) Jak casto by měl vitaminy takto dostavat? ... cerstve ovoce a zeleninu mu davame kazdy den.
    10.12.2013 14:21Hrskt
    noric: Ježiš v jedné kleci to ne, to bych si netroufl :) Spíš tak jako obecně, stěhujeme se s přítelkyní k sobě a ona si veze morčátko a já veverku :) Každá má svojí klec, ale tak zajímalo mě, jak jde celkové soužití například při vypouštění na proběhnutí... jestli máte nějaké zkušenosti.
    10.12.2013 16:11Nikopol
    Hrskt: Asi nezbude než to vyzkoušet. Já bych postupovala tak, že bych nejprve pustila veverku a nechala ji přes klec seznámit s morčetem a uvidíte, jak budou reagovat, podle toho se zařídíte, jestli bude mít smysl je pouštět dohromady, nebo se budou venčit každý zvlášť. Můžete taky zkusit vzít si to klidnější zvířátko do ruky a nechat očichat takto.
    - - - - -
    Lany: Záleží asi jak moc má bohatou stravu, myslím, že vitamíny z potravy jsou daleko lépe vstřebatelné než ty z tablet. Já dávám velmi málo, vyloženě když si vzpomenu, třeba i jen jednou za měsíc a Annie je v pohodě. Chce to jen mít trochu rozum s krmením, ničeho moc, ale zase ne málo. Ale myslím, že na krabičce je doporučené dávkování.
    10.12.2013 21:12noric
    Hrskt: tak to chce fakt velmi opartrně vyzkoušet. Nám veverky běhaly mezi králíkama a lezly jim do klece krást dlabanec a ze psů (malejch) si dělaly vyloženě srandu, schválně se jim promenádovaly před čumákama a pod. Ale všechno pod bedlivým dozorem a pohotovostí k zásahu :)
    11.12.2013 09:21Karrol
    Camille: Nj, to znám, nám se taky dějou divný věci :( A nejhorší je, že ve většině případů vlastně ani nevíme co se stalo, takže nevíme čemu příště třeba předejít :(
    Hrstk: My je teda pouštěli každý po jedný místnosti, ale když jsme měli mláďata, tak na ně morčindy byly hrozně zvědavý a lezly jim do klece a mláďata na ně taky. Ale těžko říct, jak by to bylo s dospělou veverkou.
    13.12.2013 20:46noric
    Máte někdo taky rozežraný a rozmazlený veverky? Ty moje vopice už nevědí co by ze samý roztažnosti vzaly do huby
    13.12.2013 21:19Buru
    Kdybyste se někdo chtěl pobavit naším veverákem, tak si stáhněte video o jeho dobývání se k okurce, tady: http://leteckaposta.cz/200144233 =) =) =)
    14.12.2013 10:22Nikopol
    noric: Naše už spinká, ale když vyleze, tak je z ní vysavač, jablka zpracovává tak dokonala, že zůstane jen stopka. :oD
    Buru: To jsem zvědavá.
    - - - - -
    Buru: Skvělé! Naše Annie by se teda ale kvůli okurce takhle nepředřela, tu nemá moc ráda, takhle kdyby tam byla piškota. :-D My zase dáváme do klece krabičku od vajec naplněnou zrním, na které jsme uřezali některé vršky těch komůrek pro vajíčka (jestli to dobře popisuju), ať se holka taky trochu snaží, nebo zahrabáváme zrní do rašeliny, co nevyhrabe, to jí vyraší a ona ty výhonky miluje. :-)
    14.12.2013 12:04Buru
    Nikopol: Náš se takhle "předře" úplně pro cokoliv :-D Prostě ho to baví, což je super, protože pak nemá potřebu hryzat klec apod. Nad krabičkou od vajec už jsme taky uvažovali, ale ještě jsme se k tomu nějak nedostali :-D Zatím využíváme různé krabičky od hermelínu apod., do které nejčastěji dávám nějakou zeleninu, ovoce, šípek, prostě něco co nemá pořád k dispozici.. i když, on se do toho chce dostat i kdybych mu tam dala třeba pár dýňových semínek, páč ty jsou taky velká pochoutka :-D A třeba na tu krabičku od hermelínu už útočí z principu, i kdyby byla prázdná :D Asi už si zvyknul že v ní bývá něco dobrého, tak teď jí rozkouše i jen tak. Jinak má na hrabání kokosový vlákno a zahrabává si tam zrní sám, tak mu do toho nehrabu :-D Ale občas mu dám to, co vyraší kolem kytek a ty výhonky má taky rád, ale to spíš přes léto, protože když ho pouštíme tak ke kytkám zahrabe to zrní, teď k tomu nemá příležitost. =)
    14.12.2013 14:12anicka
    Kolik stojí takoví burunduk
    14.12.2013 15:05Amy
    anicka- záleží na chovateli, ale určitě od 800 Kč a výše, např. u nás ve zverimexu je mají za 1 100 Kč...
    14.12.2013 22:24noric
    Přátelé, s těma krabičkama nebo vůbec s potištěným papírem pozor. Tiskařské barvy bývají většinou toxické, může to být pro ty malý vopice nebezpečné, když to koušou !!!
    14.12.2013 22:52Buru
    noric: bývávalo, dnes už barvy toxické nejsou ;)
    - - - - -
    respektive, samozřejmě že ne všechny, ale to co se používá na potraviny je ok, dneska už se počítá s tím že se k tomu dostanou děti atd.
    15.12.2013 09:35Likca
    Ahoj lidi. Vcera vecer jsme si privezli cca 50dni stareho burunduka. Je normalni, ze jen vylezl z prepravky, lehnul si hned u ni a spi az do ted? Kdyz se ho snazim probudit tak nereaguje a pred chvili trosku zaprskal, lehnul si o 2cm dal a zase spi. Asi zimni spanek? Dale ma taky dost opelichany ocasek, ale pry doroste. Bojim se aby nebyl nemocny :-/ dekuju za rady.
    15.12.2013 21:58noric
    Likca: Furt spí ? Bude asi vystresovaný přepravou, novým prostředím a vším novým i vámi. Má domeček ? Potřebuje klid a všechno si očuchat a okoukat. V žádném případě ho k ničemu netlačte, musí sám. Hlavně trpělivost
    16.12.2013 20:14Likca
    No spí pořád, ale sežral apsoň jablíčko a pár semínek :) Ráno na mě vystrašeně koukal a zalezl si. Domečky má 2, slaměnou rouru a pelížek vysací - taky se dá schovat do něj. Má to si myslím opravdu pěkně udělané to terárko, že mu snad nic nechybí - až na hlínu zatím, tu dáme asi dnes.
    Já vím, musí se pomalu, jen jsem teda čekala že od chovatele nebude tak bojácný a zimní spánek mi je také divné, že by měl, to by si asi dělal zásoby atd.
    - - - - -
    Tak začínám mit strach. Lezi a zni to, jak kdyby měl ucpaný nosánek. Chvílema vrka, pak jakoby se dusil a další zvuky jak kdyby chroupal Písek co tam ani nemá. Je to normální? Nechci platit ale ani nic zanedbat. Přijde mi, ze nespí, před chvílí mrkal. Lezi vpilinach v prostoru, ale včera byl v boudě.
    16.12.2013 20:32Maggie
    Likca- vezmi ho k vetovi...co nejdřív !
    16.12.2013 21:12noric
    Likca: honem k veterináři !!!
    16.12.2013 21:21Buru
    Likca: Prvně konzultuj s chovatelem a veterinářem, pak na internetových diskuzích...
    17.12.2013 08:29Nikopol
    Likca: Můžu se zeptat, od kterého chovatele ho máte?
    17.12.2013 09:27Likca
    Chovateli jsem psala, prý občas takové zvuky vydávají, ale nevím. Možná jen zahaní, protože když mě vidí tak vrká víc. Mám ho od pana Řeháčka.
    - - - - -
    Buru: Nechci ho stresovat hodinovou jízdou k veterináři a zase zpět, pokud je to normální. Proto se ptám, jaké zvuky třeba vydávají, třeba je to normální a fakt se jen bojí a má to být jakože štěkot to vrkání. Asi to tak stejně ale dopadne, protože prostě nevím, tak ho aspoň prohlídnou.
    17.12.2013 11:33Aja
    Licka: Asi před měsícem jsme si pořídili burunduka taky od pana Řeháčka. Po týdnu nám umřel... Netušíme proč,ale vůbec nežral,jen párkrát kousl do jablka, pak se mu slepily očka,začal být apatický a byl konec.
    Tak jsme si zajeli v rámci reklamace pro nového za 300 Kč.
    Nový veverčák krásně žere, šmejdí po kleci, ale jakmile se přiblížíme okamžitě se schová. Očividně nebyl vůbec zvyklý na lidi.
    Pan Řeháček chová burunduky v suterénu nějakého baráku v Osoblaze a dojíždí je tam jen krmit...
    Každopádně držíme palečky,snad dopadnete líp...
    17.12.2013 11:45Likca
    To jsi mě teď dost vyděsila .. :( náš docela žere.. jablko a i slupky od slunečnice nacházím. Myslíme, že je jen nystydnutý, tohle nic vážného nebude. Dám mu jitrocelový sirup a ve čt kdyžtak pojedeme na veterinu. Uvidím dnes jak bude vypadat, třeba pojedeme už zítra, ale přítel říkal že vypadá líp už a když chtěl nahrát zvuky co vydával tak celou dobu nic. No, že není zvyklý na lidi jsem si taky všimla, dost se bojí, ale tak to chápu, že si musí zvyknout.
    Bude to dobrý, děkuju :)
    17.12.2013 13:15Buru
    Likca: Nemusíš tam rovnou jezdit, stačí zavolat. ;) Od pana Řeháčka už se tu vyskytlo víc takových případů, bohužel jeho chovatelské podmínky nejsou vůbec dobré. :-(
    17.12.2013 16:02noric
    Likca: cvrlikají jako ptáčci, popiskujou a někdy když se honí (aspoň moje vopice) tak vyloženě na sebe vrčí, ale sípání určitě neníé to pravý vořechový. Pana Řeháčka neznám, ale podle všeho to je prd chovatel, ale je to pouze množitel
    17.12.2013 17:19likca
    Tak ted jsem mu dala na piškot sirup jitrocelový co jsem se dočetla. Má to i ve vodě. Každopádně už nesípe a oříšky nastrazene zmizely :) bude dobrej. Je tu třetí den a jsou mu necelé 2mes. Boji se zatím. No tak jsem aspoň poskytla mláděti domov :) Taky pana neznám, ale zrovna mel mládě no.
    17.12.2013 17:22noric
    Likca: hlavně at není v průvanu, nemusí mít extra teplo, ale chránit před průvanem
    17.12.2013 17:41likca
    Piskot spapal :) jen co jsem odešla tak ho snědl a přesunul se do patra. Jinak průvan určíte nemá a teplo je tam taky :) ne pretopeno ale tak 22 doma máme. Spis se asi boji jen, protoze jakmile jsem vedle schována tak slyším ze šmejdi.
    17.12.2013 19:28Nikopol
    likca: Ono lze dobře říct: měl zrovna mládě (pokud to mládě opravdu je), ale měli bychom se více zajímat, odkud naše zvířátko pochází, jak se mělo, v jakých podmínkách vyrůstalo, někdo může namítnout, že aspoň jednoho zachránil, ale takto to nejde brát, protože potom v tom budou množitelé pokračovat. Já vím, sehnat burunduka je těžké, čeká se půl roku, rok i víc, ale myslím si, že zdravé zvíře z dobrých podmínek, zvyklé na člověka, za to stojí. Nic nevyčítám, jen se prosím nad tímto zamysleme. Jinak ať se malému daří.
    17.12.2013 20:27Buru
    Nikopol: souhlas.. my jsme na Pižlu čekali třičtvrtě roku a rozhodně se to vyplatilo.. =)
    17.12.2013 22:38likca
    Ty stránky ma moc pěkně uděláne a i recenze jsem četla výborné. Ted už je to jedno, jinak samozřejme taky souhlasim. Hlavně ať je ted v pořádku a zvykne si.
    17.12.2013 22:45Karrol
    My čekáme už rok a teď přes zimu tu ani zkoušet nechceme :(
    17.12.2013 23:03noric
    Objevil jsem úplně náhodou paní doktorku na buráky, je v Horoměřicích u Dr. Herčíka
    17.12.2013 23:44Aja
    Taky jsme se snažily kupovat burunduka od dobrého chovatele...
    Naneštěstí spousta věcí vám dojde,až když se něco pokazí:-(
    18.12.2013 07:55Likca
    Tak jsme koukali na kameru nastraženou a hezky tam běhá, šmejdí, žere i pije. Všechno v pořádku, takže možná trochu nastydnutý a vystrašený. Když jsme doma my tak moc nevyleze. Taky mě napadlo, že to co mi přijde jako ucpaný nos - takové klapaní, jestli třeba nemůže skřípat zubama? Teď jsem četla, že některá zvířata vržou i ze spaní. Máte zkušenost?
    18.12.2013 08:35noric
    Likca: tak hlavně, že je v pořádku
    18.12.2013 09:43Likca
    Noric: jj, snad ano :) Snad ho brzy ochočíme :)
    18.12.2013 10:20noric
    Licka: no to chce velkou trpělivost
    18.12.2013 11:17Nikopol
    Likca: Počítala bych s nějakým ochočením až po zimě. ;o) Nj, stránky má pěkná a recenze na svých stránkách také, ale když člověk trochu pohledá na internetu, tak najde spíše nechvalné diskuze, ale my taky měli původně objednanou veverku u velkochovatele, akorát že se na podařilo najít, jak to vlastně funguje.
    18.12.2013 14:22Buru
    No nevím, jestli hlodavec může skřípat zuby.. těžko říct, ale spíš bych řekla že moc ne..
    - - - - -
    Jinak Nikopol má pravdu.. to, že má někdo něco napsané na vlastních stránkách vůbec nic neznamená..
    18.12.2013 14:51Likca
    Jo, ochočení asi až po zimě, ale aby se apsoň tak strašně nebál. Ale teď jak budeme 14 dní doma, tak si zvykne na naší přítomnost a bude muset vylézt i před námi. Nečekám že mi hned bude žrát z ruky a poleze po mě :) No skřípat asi nemůže ale cvakat snad jo.. protože tam mi to přijde.
    19.12.2013 15:01teryburunduk
    ahoj kde se dá koupit burunduk za rozumnou cenu?
    19.12.2013 15:45C M Burns
    Zrovna je na Burunduky akce v Kauflandu...
    19.12.2013 17:39Nikopol
    C M Burns: Jen aby to někdo nevzal vážně. :oD
    teryburunduk: Bohužel burunduk není myš, rozmnožuje se jednou (výjimečně dvakrát) ročně, a proto nečekej nižší cenu než tak 800, ale spíš kolem 1000, taky počítej s vysokými náklady na klec, zhruba 3000. Ale máš dost času našetřit, protože mladí burundukové se rodí až na jaře. ;o)
    19.12.2013 19:37Buru
    C M Burns: :-D well said...
    19.12.2013 21:21Hrskt
    No v řetězci PET center ho mají za 2500 :D dneska jsem na něj koukal :) a jinak od chovatele do 1000, já ho měl za 700 :)
    20.12.2013 08:46Karrol
    Chovatel teda spíš tak 1500.
    21.12.2013 17:09Karrol
    Přání :) https://www.kralici.cz/burunduci/alba.asp?a=39
    21.12.2013 19:45NAVi
    Karrol: krásné :)
    my taky přejeme:
    https://www.kralici.cz/burunduci/alba.asp?a=165
    21.12.2013 21:40anonimeček
    Dobrý den jak velká klec musí být pro brunducíka veliká (minimální velikost mam dost malý pokoj) prostě co nejmenší dostačujíci pro pěkný život brunducika
    21.12.2013 22:44noric
    tak 100 x 80 x 60 minimálně
    - - - - -
    anebo může být i menší, ale burajs musí mít možnost pohybu mimo ní
    21.12.2013 23:01anonimeček
    Aha moc děkuji a koušou moc burajsi?
    21.12.2013 23:16noric
    ted před zimou celkem jo, ale taky jak kterej, je to různý
    22.12.2013 00:37Buru
    anonimeček: Přečti si alespoň informace tady na webu a až pak se přijď ptát, když něco nebude jasné...
    22.12.2013 10:43Camille
    Tak dávám vědět, jak to vypadá s naší motající se Larou. Doktor měl podezření na nádor, mrtvičku či zánět středního ucha. Zkusil nasadit atb, kdyby to bylo ouško. Po týdnu užívání se Lara trochu zlepšila, už nepadala na bok (měli jsme pocit, že si vůbec neuvědomuje, že je ve špatné pozici - koukala na nás z domečku hlavou vzhůru, žrala v poloze na zádech apod.). Teď dáváme atb druhým týdnem. Larka je v malé klícce, aby si při případném pádu z výšky neublížila. Ale už začíná být pěkně vzteklá :D Cloumá mřížema a dožaduje se pozornosti - ráda by se do nás zakousla. Z předchozího stavu jí zůstala už jen hlavička mírně na stranu, jinak se zdá být jistá už i při šplhání a malých skocích. Konzultovali jsme to s veterinářem a ten se kloní k názoru, že tedy pravděpodobně to byl opravdu ten zánět středního ucha, na který zabrala naslepo nasazená atb. Nebo druhou možností je, že se postupně sama vzpamatovává z mrtvice. Každopádně doufáme, že se bude už jenom lepšit.
    Všem na diskuzi a také jejich veverkám přejeme krásné Vánoce!
    22.12.2013 10:58anonimeček
    A ještě bych se rád zeptal malí brunduk se muže odstavit od matky kdy jakože v kolikátem měsíci by sem si ho mohl koupit?
    22.12.2013 11:05noric
    Camille. Tak hurá !!!!!!! Ať žije a má se dobře :D
    - - - - -
    Valeš je dobrej
    - - - - -
    Anonimeček: tak to ti musí chovatel sdělit, kdy bude k odběru nebo ve Zverexu jsou taky už ke koupi, to už jsou odstavený samostatný vopice
    22.12.2013 11:44Karrol
    Camille: No super, máme velkou radost!!! :)
    22.12.2013 12:27noric
    Zjistil jsem dalšího doktora na burunduky. Karrol to prdne do odkazů :)
    22.12.2013 12:32anonimeček
    A vážně koušou ? Nebo jsou hodní a chodí sami do klece na záchod nebo budu muset sbírat bobky,?
    22.12.2013 13:18noric
    Když mu dáš do klece hajzlík, tak tam ukázněně chodí
    22.12.2013 13:53Buru
    Camille: Výborně, máme radost, ať už je to jenom lepší! =)
    22.12.2013 22:18anonimeček
    Je tady někdo kdo má bíleho brundunka?
    25.12.2013 00:57Ousko
    Potřebovala bych vědět, jak si burunduci obrušují zoubky?
    25.12.2013 21:22ghczxgzjtvh
    Ousko no tak vetve a takovoj tu kost co se davá andulkam
    25.12.2013 22:23noric
    Ousko: taky ořechy
    29.12.2013 00:12Filisek
    Po dlouhé době zdravím.Neplánuje někdo na jaro mrňata???Kdyby byly bílé tím lépe.Díky...
    31.12.2013 09:15noric
    Myslíte, že by mohly vopice dostat pár zrníček z papáji ?
    - - - - -
    Přeju Všem a hlavně jejich veverkám všechno nejlepší do Novýho roku :D
    31.12.2013 10:12Nikopol
    noric: Já bych v tom problém neviděla, ale teď jsem četla, že se rozdrcené používají jako náhražka pepře, tak jestli by jim to vůbec chutnalo, i když celkem bych se i vsadila, že to ani nezkusí a rovnou je uskladní. :oD
    31.12.2013 10:20noric
    Nikopol: tak ty moje blbky jsou schopný ochutnat cokoliv :)
    31.12.2013 13:07Buru
    noric: Těžko říct, můžeš to zkusit a uvidíš. Náš ale nejdřív ochutnává všechno, předtím než si něco uskladní. Jednou nám ochutnal cibuli, od té doby jí obchází obloukem :-D
    31.12.2013 17:06noric
    Tak žádný nadšení nebylo, vopice ochutnaly a letělo to velkým obloukem :D