od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Květen v roce 2013
  • Zobrazuji 99 zaznamu.
  • 1.5.2013 12:39MichaEla777
    Čipinka: Jsou krásný !! :)
    1.5.2013 13:15Čipinka
    Děkuju,doufám že je všechny odchová.Dneska je jim týden :)
    1.5.2013 16:21MichaEla777
    Tak jsem dneska zase zkusila pustit Čipouše... Dokonce už i bez rukavic a tlustý mikiny :D Ze začátku byl přítula, občas se u mě zastavil a vzal si ode mě z ruky dobrotu, běhal po pokoji, všechno očuchával a čím dýl byl venku, tím rychlej začal všude lítat a nakonec po mě zase vyjel.. Ne že by teda kousnul do krve, to ne, ale prostě byl zase trochu agresivní... Tak nevím jak to mám brát :// Je to sameček, tak jestli ještě teď to jaro bude takový jak na houpačce, protože si chce vrznout ?? Nevím no :))
    1.5.2013 17:04Nikopol
    MichaEla777: Může to být tím jarem. Nebo taky jestli nekousl pořádně bolestivě, mohl si chtít hrát, Anuška to tak třeba dělá.
    1.5.2013 20:24C.M.Burns
    Čipinka: Nejen mně by určitě zajímal vývoj mláďat. Mohla byste, prosím, rozšiřovat galerii i s údaji jak jsou stará? Díky.
    1.5.2013 20:33noric
    Čipinka: počkej až to budou hotový pruhovaný malinký veverky, to je úplně boží a až polezou sami :-D
    1.5.2013 20:35Buru
    MichaEla777: Nám to Pižla taky dělá, když ho pustím, tak ze začátku je v pohodě a pak čím dál víc zrychluje až je z něj neřízená střela :-D A taky vždycky začne trochu okusovat, ale nikdy ne do krve, jen tak trochu. Nevím proč to dělá, možná si chce hrát, nebo jak prozkoumá okolí tak dojde k tomu, že mu vadím v teritoriu.. nevím, ale vždycky se s ním pak chvíli "peru" a pak je v pohodě. =)
    1.5.2013 22:11Čipinka
    C.M.Burns : jo budu,ale nebude těch fotek moc :( nechci jí tam lézt-aby je ne nechala
    Noric: strašně se na to těším :)
    1.5.2013 23:25Faraolka
    Čipinka: obrovská gratulace....úžasný veveřičky...
    2.5.2013 10:32noric
    Čipinka: do toho jejich pelechu nelez pokud možno vůbec, až vykouknou sami. Máma by se na ně mohla vykašlat. Až je vyvede, tak naopak jim věnuj velkou péči, klidně do kapsy krásně se ochočej :-)
    2.5.2013 15:23Čipinka
    noric: To já už všechno vím :)
    2.5.2013 18:56Anonym
    ahoj o Burunducích slyším poprve. Jak je asi velký a je to něco jako veverka? Budu si tento blog číst,protože mám o burunduka zájem,ale nic o nich nevm. Prodávají se normálně ve zverimexu?
    Předem děkuji za pomoc
    - - - - -
    může mít burunduk třípatrovou klec?
    2.5.2013 22:00Buru
    Anonym: Nejdřív si to všechno přečti, to je dobrý nápad. ;-) Tohle jsou základní informace, na které nemá smysl se ptát na fóru. Netuším, co si představuješ pod pojmem "něco jako"... Burunduk je veverka, ale rozhodně není žádný mazlíček. Každopádně si to tu pročti, nejlépe si taky přečti nějakou knížku o burunducích a pak, když ti něco nebude jasné, se přijď zeptat. My ti tady určitě ochotně odpovíme. ;-)
    3.5.2013 09:43noric
    Anonym: přesně jak píše Buru, tady ti nejde říct všechno. Musíš si o tom něco přečíst a taky vědět, jestli ho skutěčně chceš, není to jako mít želvu nebo rybičky. Burunduk není a nikdy nebude vysloveně domácí zvíře, Ale je správnej. Rádi ti poradíme, ale musíš aspoň základní věci mít přečtený
    - - - - -
    Psalo se tu, že dáváte vévám taky jogurt. Já jsem včera poprvé zkusil dát vopicím oříškovej Florián, byly úplně posedlý, vrhly se na něj jak piranhy :-). Jen už si nevzpomínám kolik a jak často, asi to nebudekelímek denně :), to je jasný, ale nemáte s tím někdo větší zkušenosti ? Taky se bojím, aby neměly průjem. Ale moc jim chutná, to mi udělaly radost :-D
    3.5.2013 10:42Nikopol
    noric: Já třeba Annie dávám vylízat kelímek od jogurtu, nebo jí občas nechám nějakou tu lžičku. Není to nijak pravidelně, někdy víckrát do týdne, někdy jen jednou, někdy vůbec, ale zatím s tím žádné problémy neměla.
    3.5.2013 12:19noric
    Nikopol: já jim dal dohromady jednu lžičku, je to dost sladký a bojím se průjmu. No, uvidíme co to udělá. Nakonec posraný veverky jsem za celou dobu ještě neměl :-) Samozřejmě doufám, že nebudu :-D
    - - - - -
    Anonym: čím větší klec, tím lepší. Já mám dvoupatrovou
    3.5.2013 13:55Buru
    noric: :-D My dáváme většinou nějaké ovocné, nebo nejradši mu dávám kousek "farmářského" jogurtu, co mívám od kamarádky z malé rodinné farmy, takže tam se nebojím že by to bylo sladké apod. Jinak taky dostává různě, někdy skoro denně, když ho zrovna mám a snídám, někdy třeba jednou za 2-3 týdny. Ale nikdy průjem ani jiné problémy neměl. Většinou mu prostě trochu kydnu na to víčko a nechám ho ať si vezme kolik chce. Mám ozkoušeno, že sní tak cca 2 lžičky (čajové) najednou.
    3.5.2013 15:36Jiťa
    Taky dávám jogurt. Vylizuje kelímek potvůrka. Někdy i přesnidávku a to je pak teprve nářez! Není nic lepšího než véva otáčející se ve sklínce na zemi všemi směry a k tomu ten dlouhý jazyk. Se nasměju vždycky.
    3.5.2013 19:47MichaEla777
    Tak že by si chtěl hrát ?? Jsem ještě pořád taková lehce bojácná ... :D Před zimou jsme byli fakt kámoši, tak doufám, že se do toho zase dostaneme ... Je pravda, že do krve nekousl, ale vyloženě mi přišlo že po mě vyjel, spíš než že by si chtěl hrát.. Uvidíme až ho zase pustím ... :))
    4.5.2013 09:28noric
    Přesnídávku dávám taky, kdzž není čerstvý ovoce, Jahodovou, malinovou, borůvkovou, taky je mají moc rádi, akorát jsou dost sladký. Ten jogurt mě potěšil, moc jmi chutná. Před chvílí jsem přišel z noční a vopice ještě chrněly v domečku. Zachrastil jsem ořechama, vylezly a můžu se posrat smíchy, když začnou zívat a cvičit (protahovat). Dostaly k snídani ořech, jahodu, jogurt a červíka a už zase seděj a chtivě koukaj co by ještě upadlo. Prdlajs bude, jdu spát :-D
    a cvičit lydal jogurt, jahodu, červíka a už začal tanec :-D
    - - - - -
    zase píšu jak debil :)
    - - - - -
    negramotnej :)
    4.5.2013 11:16Buru
    noric: to je po určitě tou noční, jdi spát ;) :D
    MichaEla777: Chápu, taky se ještě pořád trochu obávám :D Ale to časem přejde, je to jenom psychický :D Teď jsem zjistila dobrou vychytávku, přinesla jsem si z restaurace takovou tu palmičku jak se dává do zmrzlinových pohárů (ne deštníček, ale takové to roztřepené na konci) a když to vypadalo, že by mě chtěl okusovat, tak jsem s tím začla mávat. Ještě pokaždé ho to tak zaujalo, že na mě úplně zapomněl a šel lovit palmičku. :-D
    - - - - -
    P.S. Vážně přemýšlím o koupi kamery, kvůli burundukovi.. :-D
    4.5.2013 17:25MichaEla777
    Buru: Fákt ? :D To je taky dobrá vychytávka.. Já většinou vytáhnu něco o čem vím, že mu chutná ... Ještě chvilku přečkat jaro a pak už snad bude hodňoučkej... :D
    4.5.2013 18:07Buru
    MichaEla777: No jo :D On je takovej zkoumavej, takže to docela funguje :D Dneska mi pro změnu útočil na smetáček, tak jsem ho nechala, trvalo to skoro 10 minut než spolu dobojovali, ale pak asi vyhrál, protože spokojeně odešel a konečně mě nechal zamést.. :D
    4.5.2013 20:57MichaEla777
    Buru: Tak my máme vysavač a od toho se většinou schová na kilometr daleko :D A nejradši se pere s tlustýma ponožkama a se mnou :D
    5.5.2013 13:43noric
    tak asi věnuju vopicím celou jednu místnost (dočasně), at se maj ty potvory pruhovaný dobře, dokud bylo puštěný topení (Wafky), tak jsem se bál, aby se jim něco nestalo, je to přece jen otevřenej plamínek. Ale ted je tam pustím, budou mít takovou probíhačku a prolejzku, že se jim o tom ani nezdálo :-D
    5.5.2013 14:34Čipinka
    Dneska jsme zase nakoukli :o) https://www.kralici.cz/burunduci/alba.asp?a=157
    5.5.2013 15:28noric
    Čipinka: nojo, už jsou to vopravdický pruhovaný buřti :-D
    5.5.2013 17:54Karrol
    Buru: Nechceš se zaregistrovat? :)
    5.5.2013 18:00NAVi
    Karrol: Nechce. Patří ke mě.. ;-)
    5.5.2013 18:37Nikopol
    Čipinka: Páni, rostou neuvěřitelně rychle. Přeji, ať se jim i vám zadaří najít jim správné nové veverčí domovy.
    5.5.2013 20:59Georgina
    noric..tak to jsem zvědavá :-) to budou holky spokojené :-) jsem na to zvědavá :-)
    5.5.2013 21:28Karrol
    NAVi: Aha :D Sice nechápu, proč by to i tak nešlo, ale dobře :)
    8.5.2013 19:35Te
    Ahoj. Najde se někdo, kdo daruje zvířátko, abych mu mohla poskytnout nový a krásný domov?
    8.5.2013 20:13C.M.Burns
    Te:
    Když je někomu za těžko dát chovateli za námahu při výchově zvířete do tisícovky, tak pochybuju, že mu dá pěkný domov, který stojí minimálně třikrát více (a to je opravdu to minimum pro škudlily)... Toť jen můj subjektivní dojem.
    8.5.2013 20:43Buru
    C.M.Burns: Sdílím tvůj subjektivní dojem.. =)
    8.5.2013 22:36jardik
    Přátelé, je tu někdo, kdo chová více veverek pohromadě ve velké volieře? a hlavně samečka a samičku? Děkuji :-)
    9.5.2013 09:45noric
    jardík: mám dvě vopice v jedné velké kleci, matku s dcerou. Samečka a samičku pohromadě si dovolím nedoporučit. To by musela být voliéra jako barák a stejně bych byl velice ostražitej
    - - - - -
    Myslím si, že nový a krásný domov můžu poskytnout každýmu zvířeti, bez ohledu na to, jestli ho koupím, dostanu, naleznu, vezmu z útulku a pod. Je to o vztahu ke zvířatům a ne o penězích. To je zase jen můj subjektivní dojem.
    - - - - -
    Buru: jak ti bojuje se smetáčkem, tak mě zase jezděj na velkým smetáku, když se zametá :D
    9.5.2013 15:00Jiťa
    Ano ano taky jsme jezdili na vysavači..Ale bobek co ho mám teď vysavač nenávidí. Sedí se sklaplýma ušima dozadu a vražedně kouká..
    9.5.2013 22:10burundukx
    Chtěl bych se zeptat. likvidovali jste někdo veverkám hnízdo? Naše holky ho mají dva roky a lechce jim zapáchá.
    10.5.2013 13:32Nikopol
    burundukx: Annie vyměňuje buď obsah nebo rovnou celou boudičku celkem pravidelně. Přes léto jí to vůbec nevadí, v zimě, když tam má zásoby je to horší. Jinak jí dáváme vždycky trochu vystýlky dovnitř a zbytek dáme do klece, aby si už s tím vevnitř udělala, co chce.
    10.5.2013 14:46burundukx
    Nikopol: šlo mi právě o to ,že bych jim boudičky vyčistil. Ale když si vzpomenu , co jim to dalo práce to tam všechno nanosit, říkal jsem si , že je asi dost naštvu :-)
    10.5.2013 15:07Nikopol
    burundukx: Lepší je trošku je naštvat, než aby tam měly veverky nějakou plíseň, hnilobu nebo něco. Ale Anuška to mimo zimu nese opravdu dobře.
    10.5.2013 19:08Buru
    burundukx: Tak rozhodně je lepší je na chvíli "naštvat" než aby byly nemocné ;) Náš si hnízdo moc nedělá, jen do hamaky na spaní si nosí papíry a občas nějaká semínka, takže tam není co by smrdělo. Ale jinak klec čistím každý týden, vymetu všechny slupky, posbírám případné zbytky od ovoce, zeleniny apod. a vyčistím záchod. Vzhledem k tomu, že pro Pižlu to znamená na celkem dlouho volný výběh po pokoji, tak si zatím nikdy nestěžoval :-D
    10.5.2013 19:43noric
    burundukx: já jim vždycky nechám kousek toho jejich zaprděnýho ze starýho pelechu a oni okamžitě budujou nový a hned tam nosej nový papíry, seno, zásoby, no všechno. Akorát jsou chvíli dotčený, co jsem si to dovolil :)
    10.5.2013 21:22burundukx
    Nikopol: plíseň nebo hniloba nehrozí, holky jsou dost čistotné , jde sppíš o takový ten zvířecí pach.
    Buru: Moje holky si do hnízda zásoby nedělají, mají další boudy a pytlíky kde si samy udělaly zásobárny, většinu schovek se zásobami mají po bytě. Do hnizda chodí vyloženě spát.
    Noric:Zkusím jak říkáš , nechám kousek původního . Snad je moc nenaštvu.
    Jinak díky všem za radu
    10.5.2013 21:56noric
    burundukx: naštveš, ale za ořech odpustěj :D
    10.5.2013 22:09burundukx
    noric: to asi jo , po lískáčích se můžou utlouct. Zítra jim to vyčistím tak uvidíme
    11.5.2013 03:43Buru
    burundukx: To jo, náš taky ne. Zásoby dělá zásadně na dně klece, případně v pytli. :)
    11.5.2013 12:13Zee
    Ahoj, již delší dobu sháním samičku jako společnici do naší rodiny ale zatím jsem neměla štěstí. Neměl by někdo tip na solidního chovatele, nejlépe z Prahy? Klidně do SZ. Díky
    11.5.2013 15:36Navi
    Zee: Čipinka má teď malé: https://www.kralici.cz/burunduci/alba.asp?a=157 :)
    12.5.2013 09:41Lucie
    Mam dotaz :-). Zuzanek mi nejak oproti zime nezere. V zime by mi po cemkoli urval ruce (delal si zasoby), ale ted skoro nezere ...orechy nechce ...ovoce nechce ...jogurty nechce a jedine co chce jsou cervi. Ja samozrejme nevim jestli papa ty orechy co ma v boude a lezt mu tam nechci kazdy den a pocitat zda ubylo :-D :-).
    12.5.2013 17:39Marťa
    Ahoj,chtěla bych se zeptat zda neznáte nějakého chovatele,který by prodával mláďě Burunduka páskovaného,nejlépe samičku.
    12.5.2013 18:56Georgina
    Lucie, pokud baští červy, potřebuje po zimě víc bílkovin.. :-)
    12.5.2013 19:05Lucie
    Tak ty mu kupuji casto :-), spis me udivuje ze najednou nechce nic jineho mlsoun :-)
    12.5.2013 20:12noric
    Lucie: moje vopice jsou taky neskutečně vybíravý, ze samý roztažnosti už nevědí, co by do tý huby vzaly, dýňový semínka zásadně čerstvý vydlabaný z dýně, vlašák vyloupanej (koupenej) ne, jen ve skořápce, normální krmení jim kupuju papouškový a v tom se taky nimraj, hlodavcový ani specielní burundučí, drahý jako kráva z německa, to se taky nežere, vošklíbají se na něj. Potvory zmlsaný, koukaj furt jako kdyby trpěly hladem, dávej nám čerstvý semínka, jogurt, jahody :-D
    - - - - -
    slunečnici bílou, žíhanou, černou, kukuřici bléééé, co nám to ty vole dáváš, já už nevím co je pro ně dostatečně nóbl, Poraďte co vy dáváte, co maj ty vaše vopice rády
    12.5.2013 20:51Lucie
    Tak to je dobrý nejsem v tom sama:-D dneska alespon oliznul pudink :-D:-D no o specialnim zradle pro Buru se radsi ani nezminuji to je u nas uz taky ble :-D ...jahody ty jako jedine jsou dobre jeste obcas pomik no...mel rad jahodovou detskou presnidavku tak to risknu snad bude porad v oblibe...jinak u nas ted neleti zadne orechy a spol :-D... jo za to popcorn kdyz mam :-D tooo joo ten by mi celej snedl
    12.5.2013 21:20MichaEla777
    Noo tak nám Čipouš z krmení jí jenom oříšky, slunečnicový semínka a kukuřici ... Na to že toho tam je asi milion, docela slabý :D Občas si vezme banán, jinak by mi pořád žral sušenky... :D Taky už nevím co mu dát, zmlsanej je děsně teda ... :D
    13.5.2013 08:57noric
    Lucie: tu přdesnídávku dávám taky, ale ona je dost sladká, tak jenm kdž není nic čerstvýho, ta jim taky chutná (jahodová, malinová, borůvková)
    13.5.2013 10:05Lucie
    Tak my od včera máme novou super zábavu :) Zuzoun celý den prosedí u okna a kouká hrozně důležitě ven :D http://img.kralici.com/burunduci/alba/08d01dd83d1110750258.jpg?a160
    14.5.2013 08:00noric
    Navi: opožděné blahopřání Pižlovi k narozkám :)
    14.5.2013 12:36Kali
    Dobrý den, mám takový dotaz...Jak moc jsou burunduci chytří? Daji se něčemu naučit? Když je pustím např. v pokoji na zem, neutečou jako křeček ?:) Děkuji za odpověď :)
    14.5.2013 19:07NAVi
    Noric: Děkujeme. My jsme to pro změnu slavili v předstihu. Tady je pár fotek z oslavy.. https://www.kralici.cz/burunduci/alba.asp?a=159

    Kali: Troufám si říci, že jsou velice chytří. Mají tendence zkoušet nejrůznější způsoby, jak se někam dostat, když si to umanou. Dobývání se do krabiček a jiných zákoutí, kde tuší jídlo, je oblíbenou zábavou, která vydrží opravdu dlouho. V žádném případě tě však poslouchat nebude a stejně tak nebude sedět na zemi jenom tak. Naopak, veverka je tvor divoký a zvyklý být neustále v pohybu. Většinu času bude lítat tak rychle, že ho třeba i vyfotit bude úkol. Když budeš mít štěstí, naučí se časem na písknutí nebo vyslovení jména přijít blíž, ale rozhodně se s ním nemůžeš mazlit. Některé si ani do ruky nevezmeš, jiné jenom když jí. A pak jsou tedy tací, kteří se sami přijdou přitulit, ale zdaleka jich není moc.
    Jestli chceš získat více informací, pročti si rubriky v horní části stránky.
    15.5.2013 14:43noric
    Kali: přesně, jak píše Navi a k tomu jsou ještě neskutečně zvědavý, všechno musí prozkoumat
    - - - - -
    Navi: to nemá chybu, doufám, že jste marcipánovýho Pižlu nesežrali :-D
    15.5.2013 22:18Buru
    noric: :-D bohužel.. marcipánový Pižlík nepřežil :))
    16.5.2013 10:25noric
    Buru, Navi: to je ale skoro hnusnej kanibalismus :-(
    16.5.2013 19:10Kali
    moc děkuju za info :)))
    16.5.2013 20:32Buru
    noric: vždyť by se nám tady zkazil, bylo to pro jeho dobro :-D
    18.5.2013 08:52Faraolka
    Tak podávám další info, na naše soužití s Burákem....
    Vlastně jsme na tom pořád stejně.... :-(
    pořád kouše, já se nějakému kontaktu u pouštění pomalu začínám distancovat, přítel je tedy statečnější, na zaklepání venku normálně přiběhne na ruku jde, ale pořád do ní kouše..já jsem včera šla z kuchyně, najednou od někud vysřelil a začal mi jít brutálně po noze, po jedné :-D...tancovala jsem jako magor až se mi elegantně zakousl do kotníku (mam tam teď moc hezkou památku...
    začínám se smiřovat s tím, že hold vše není jak si malujeme a z mého snu mít burunduka, kterého budu pozorovat při řádění, budu jen zdrhat a snažit se minimalizot škody na mém těle ....
    18.5.2013 22:17noric
    trpělivost !!!!!!
    19.5.2013 08:50Buru
    Faraolka: noric má pravdu :) Každý by chtěl mít doma tu úžasnou veverku, která mu bude sedět na rameni a přiběhne na zavolání apod., ale obávám se, že takové jsou pouze kreslené veverky. Musíme si prostě uvědomit, že i když je máme doma a jsou ochočení, pořád jsou to divoká nedomestikovaná zvířata. Oni prostě nebudou dělat to, co my chceme. Pižla poslední asi týden začal taky jít po rukách jako piraňa. Netuším proč, dřív to nedělal. Jediné, co můžeme dělat je je pozorovat a snažit se pochopit, proč dělají to, co dělají. Já si třeba nemyslím, že by mě začal napadat a kousat jen tak, protože si zrovna usmyslel, že by mohl. Asi se mu něco nelíbilo, nebo mu něco chybí. Nevím, ale časem postupně se snažím pochopit. =) Ruce mám momentálně celé poškrábané/pokousané, ale zas to není taková katastrofa vzhledem k velikosti zoubků, takže to moc neřeším a prostě se přestanu hýbat a počkám. Ještě vždycky se za chvíli pustil, když zjistil, že se ruce nehýbou. Asi už to pak není taková sranda, nebo je považuje za nebezpečí a když se nehýbou, jsou "mrtvé". Kdo ví... Pokud se bojíš, tak si ber rukavice, ale když jsem to zkoušela, tak po nich šel snad ještě víc než jen po rukou :-D Každopádně, co jsem vypozorovala od Pižlíka, tak nějaké odhánění, "strašení" apod. nefunguje. Lepší je chvíli počkat a případně ho něčím zaujmout, takže teď mám vždycky po ruce několik dobrůtek, které dostává jen mimo klec. Ještě vždycky mě pustil, když uviděl jídlo. :-D A ještě je dobré, když má takovouhle náladu, ho neotravovat, nepřibližovat se k němu, počkat až přijde sám, ale to asi neděláš, že. :)
    Rozhodně to chce tu trpělivost a nezmění se to ze dne na den. I když, u nich nikdy nevíš, že.. =)
    19.5.2013 11:19ČIKI
    Dobrý den, mám doma burunduka páskovaného a na stehnech obou zadních noh mu začínají vylínávat úplně holá místečka. Kůže na těchto místech je krásně růžová. Nemohl by mi někdo porad čím to může být způsobeno.. popřípadě co dělat?
    20.5.2013 06:28Jiťa
    ČIKI: Albysek měl podobný problém..Jenže s tím, že se pořád drbal a to mi bylo nápadné. Byli jsme na veterině a prý měl nějaké mikro parazity, kteří ho nejvíce trápili mezi nožkama a ...víš čím=oD Do stal jednu injekci, celý den prospal a už se nedrbe a má tam i jemnou novou srst. Já teď ale nevím jestli to má z vnější strany. S tím jsem se tedy nesetkala zatím....
    20.5.2013 11:17noric
    Buru: máš naprostou pravdu, bez výhrad souhlasím. Když budu chtít mazlící zvěř, tak si opatřím kotě nebo štěně. Veverka na ňuňání nebyla, není a nikdy nebude. S tím nic nenaděláme
    - - - - -
    a sežrat marcipánovýho Pižlu, to by vám šlo :)
    20.5.2013 20:18Buru
    noric: :)))
    21.5.2013 11:37jardík
    Zdravíčko :-) scháním mladičkou samičku, má někdo na prodej z čerstvého vrhu? Díky.
    - - - - -
    čipinka: Ahoj budeš mít na prodej samičku? Jsem z Pelhřimovska. .-)
    21.5.2013 14:00Katka
    Ahoj, zkoušíte dávat burundukům třeba olíznout lžičku od jogurtu nebo takové věci? Co třeba zkusit vařený brambor, neuškodí mu to? :)
    - - - - -
    Ahoj, prosím Vás, potřebuje burunduk taky písek na koupání, jako to mývají činčili a spol? :)
    21.5.2013 14:35noric
    Katka: moje vopice milujou ořiškovej Florian, lžičku na dvě osoby :), ale obden - dva. Je to přece jenom sladký a výživný. Písek na koupání, nikdy jsem neviděl, že by se burunduk "koupal" v písku, to veverky nedělají, mejou se velmi pečlivě pacičkama a jazykem. Písek mají v hajzlíku, a svědomitě na něj chodí :) Bramboru bych nedával, nemusely by jí strávit
    21.5.2013 17:39katka
    jo, s tím záchodem, je nutné ho pořídit do klece? a pokud ano čím ho mám vyplnit, obyčejným pískem a nebo právě tím koupacím nebo něco uplně jiného (vím, že existují i steliva pro kočky?)? :)
    - - - - -
    ještě, o těch vitamíneech, co se kapou do vody, je to nesmírně nutné? a k čemu to vlastně slouží? Jsou to vitamíny pro hlodavce nebo přímo pro burunduky?
    21.5.2013 22:03noric
    Katka: hajzlík mají v kleci (stačí plastová vanička od zmrzliny) a písek ten jemnej koupací. Vitamíny žádný nedávám, takže s tím nemám zkušenosti, všechno potřebné asi získávají z normálních věcí (ovoce, pořechy, červy) a nic jim neschází a nestěžujou si :)
    21.5.2013 22:36C.M.Burns
    katka: já jsem jako záchod použil kouli pro rybičky o průměru asi 25 cm. Moje první experimenty se zakládaly na domněnce, že se veverky chtějí popelit. Tak jsem na popelení koupil tu kouli (koule proto, že když hrabe, tak to není všude kolem) a šel jsem pro popelení nakopat hlínu do lesa... Popelení se nekonalo, ale konaly se tam jiné potřeby. Potěšilo mně, že ikdyž běhá mimo klec, tak pro potřebu si odskočí pravidelně do koule.
    Protože hlína poměrně brzy zapáchala, bylo ji potřeba často měnit (ikdyž koule docela zamezovala rozšiřování zápachu po místnosti). V globusu jsem náhodou narazil na bentonitové stelivo pro kočky, údajně vhodné i pro hlodavce. Musím poznamenat, že zmíněné stelivo výborně absorbuje nejen kapaliny, ale i pachy, takže je výdrž náplně v kouli významně delší.
    Jinak u těch vitamínů pozor, ať nedojde k hypervitaminoze. Já osobně preferuji čerstvé ovoce rozličných druhů. Od našeho ovoce až po exotiku. V nedávné době se mohl utlouct po lichi. Nejen, že mu chutnalo, ale rád ho jen loupal ;-)
    22.5.2013 08:02katka
    Děkuji za rady ;) a záchod máte na dnu klece nebo v některém z pater? :)
    22.5.2013 11:17Lucie
    Když tu tak řešíte ten záchod .. zrovna řeším super problém :D ... jak začlo teplo a Zuzánek všude lítá .. tak krom toho že mam "černé korálky na dosti místech roztrousené tak hlavní problém je , že mi začal místo do klece na záchod kam chodil... chodit na stůl :/ když to vydrhnu savem aby z toho stolu necítil svůj pach tak tam jeden den nejde a pak znova.. když dám překážku jde o kus dál :D ... začínám být malinko zoufalá , už nevím co dělat :/
    22.5.2013 15:48Čipinka
    Tak miminkům je dneska 28dní-máme jich 5 a všichni to jsou klucí. https://www.kralici.cz/burunduci/alba.asp?a=157
    22.5.2013 16:41noric
    Katka: tak s tím umístěním hajzlíku si myslím, že je to jedno kde je, hlavní je, aby se nepřeklopil nebo nehýbal, když tam ty pruhatý ďáblové konají :). Moje vopice přišly na to, že se tam dá zahrabat ořech a hrozně se divěj, když jim to vyhodím :D
    - - - - -
    Čipinka: No to jsou fantastický borci :D :D .D. Mazáci úžasný, moc gratuluju :D
    22.5.2013 20:15katka
    čipinka: jsou krásní :) budete je rozprodávat? :)
    22.5.2013 20:18Čipinka
    katka: jojo už mam na všechny zájemce ;)
    23.5.2013 10:12katka
    hele, když se mi do ruky dostane asi 2 měsíční mláďátko, je už zvyklé jíst normální stravu tj. obilí, slunečnice, ovoce, zeleninu atd..? Nebo se ještě nějak dokrmuje? :)
    23.5.2013 14:57Petr
    Ahoj lidi, prosím Vás ohledně větví v kleci, mám tam jabloň a hrušeň, ale chtěl jsem to pozměnit. Mohu dát větve z Třešně? Vím, že by peckoviny vévy neměli, tak se ptám :) S jakými druhy stromu máte ještě zkušenosti?
    23.5.2013 18:01Buru
    Petr: Náš tam má na lezení převážně jehličnany, teď momentálně zbytky vánočního stromku :D a jinak mu jednou za čas trhám větvičky různých keřů a stromů, co potkám, typu buk, dub, bříza, šípek... Teď se mu to vůbec líbí, protože jsou ještě s pupeny, případně mladými lístky a to vždycky rád okusuje. :)
    - - - - -
    Petr: A k té třešni.. já nevím, říká se, že by peckoviny neměli, ale spíš si myslím, že je nebezpečné ovoce a hlavně ta pecka.. Náš třeba přímo větve v podstatě vůbec neokusuje, takže i kdyby tam bylo něco škodlivého tak to nesežere. Ale hlubší znalosti k tomu nemám no..
    23.5.2013 20:46Petr
    No já se právě bál dávat větve třeba z buku, dubu.. Co třeba Jasan? :) Zase vím, že ty peckoviny jsou taky dost aromatické a netuším, jestli tak "nesmrdí" i ty větve právě.. aby mu to nevadilo.
    24.5.2013 08:06burundukx
    Petr: třešeň bez problému, mám ji v kleci přes rok a veverky s ní žádný problém nemají
    24.5.2013 13:37Buru
    Petr: netuším, jaký je rozdíl mezi bukem, dubem, nebo jasanem..
    24.5.2013 17:13b
    Jaké jméno mám vybrat pro mojí burunduččí holčičku a chlapečka co je lepší :
    toby , piškot a freddy (kluk)
    viky , abeba (čti abíba) a debbie (debí) pro holku.
    24.5.2013 17:51noric
    Petr: ty peckoviny radši nedávej, i v tom dřevě je stopové množství kyanidu a při delším okusování by to takhle malýnu zvířátku mohlo ublížit. Jinak můžeš dát celkem cokoliv
    - - - - -
    b: dej jméno jaký se líbtobě, tý vévě je to srdečně jedno a na 90 % na něj stejně nebude moc reagovat :)
    - - - - -
    Petr: hlavně v broskvi a merunce
    26.5.2013 15:56Pavel
    Můžu dávat burundukům směs pro křečky (jsou tam : slunečnicová semínka, pšenice,ječmen apod.) jsou tam samé obiloviny.
    26.5.2013 16:08NAVi
    Pavel: Ano, samozřejmě můžeš. On sám si dá to, co bude chtít a zbytek ti tam nechá. Každopádně je nutné takovouto stravu doplňovat o další věci. Samo o sobě to nestačí. My dáváme denně dobrotu v podobě čerstvé zeleniny/ovoce (rajčata, okurka, paprika, hrozno, jablko - klidně celý ohryzek, jahody, banán atd.), dále dáváme několikrát týdně sušené červíky či cvrčky, stejně často trochu jogurtu nebo něčeho podobného. U všech těchto čerstvých věcí je nutné dodržet malé množství a zkontrolovat, zda to skutečně snědl. To proto, aby se mu v kleci nezačalo něco kazit.
    26.5.2013 18:23Pavel
    NAVI : moc ti děkuji a samozřejmě že počitám s tím že mu den co den budu dávat ovoce čili zeleninu.
    31.5.2013 10:55noric
    mně připadají ty moje vopice chudinky úplně zpitomělý tím počasím, jeden den bylo jaro, tak se vesele lítaly jak praštěný a tedˇjsou zase furt zalezlý a nevědí jak se zachovat. Biologicky mají jaro a takovejhle chlív, tma, zima. FUJ !!!
    Jak to prožívají vaše vopice?
    31.5.2013 13:04Buru
    noric: u nás taky tak :(