od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Srpen v roce 2013
  • Zobrazuji 167 zaznamu.
  • 1.8.2013 09:40Nikopol
    Karrol: Ano, velkochovatel, bohužel.
    1.8.2013 09:47Karrol
    Nikopol: Já si to myslela :(
    1.8.2013 10:55jardík
    Zdravím přátelé, mám dotaz, začala sezona různých druhů ovoce, jak je to s jádrama a peckama z ovoce. Myslím že jsem někde četl, že by se jim hlavně peckoviny (pecky) neměli dávat, že prý obsahují tu samou nebezpečnou složku jako třeba mandle, ale moje veverky už rozlouskli několik pecek např. ze švestky a z třešně a v pohodě. Takže si myslím že každej si taky na fóra napíše co chce. Jak to teda je (třešně, švestky, špendlíky, merunky, broskve, atp). Díky.
    1.8.2013 11:12Nikopol
    jardík: Pecky opravdu obsahují amygdalin, ze kterého se uvolňuje kyanovodík. Jíst vnitřek pecek je tedy nebezpečné i třeba pro člověka, jenže jde o množství. Pro člověka je nebezpečné vyjedení několika desítek pecek, ale kolik pro veverku? Organismus tvých veverek si s menším množství jedu hravě poradil, ale opravdu nevím, jaká dávka už by byla problémem. Já pecky vybírám, i když jadřince z jablek ne a Annie je taky stále tady.
    1.8.2013 17:45jardík
    Chovatel od kterého 1 veverku mám mi právě i radil že je dobré dát ovoce s peckama, protože je to nejlepší způsob na obrušování zubů.
    2.8.2013 06:43noric
    jardík: myslím si osobně, že ten chovatel je "chovatel množitel" a idiot :((
    - - - - -
    zuby si krásně brousí na ořechách
    2.8.2013 17:23jardík
    Tak idiot je možná silné slovo, každopádně množitel to není protože má pouze jeden pár, já jsem byl u něj osobně a nechová jen burunduky...je to blázen do zvířat a je to jeho koníček, má ještě oceloty, nosály....mimochodem pracuje v ZOO u hlodavců takže si myslím že o tom asi něco ví ;-)
    2.8.2013 19:12noric
    jardík: tak jo, když myslíš, tak jim dávej peckoviny. A když to říkal chovatel. Já to svejm vopicím v životě ani neukázal, existuje i jiné ovoce a rostlinstvo a jsou spokojený.
    2.8.2013 21:58Iza Bella
    ten burunduk je pěkný zvíře .........
    4.8.2013 10:12Radek
    přátelé, co znaná, když samec vrtí ocáskem jako vlječkou? malej to dneska občas dělá...
    4.8.2013 10:22noric
    Radek: to je rozčílenej nebo zvědavej, prostě ho něco zajímá, znamená to určitý rozrušení
    4.8.2013 10:24Radek
    no... rozčílenej ne, dělá vše , co normálně, v klidu leze, občas na pletivo a žebrá o jídlo :-))) a mezitím to občas udělá. nemůže to být vábení? je mu rok a půl a zaznamenal jsem to snad poprvé
    4.8.2013 11:00Karrol
    Radek: Vábení to není, obvykle to dělají, když objevují něco nového a zkoumají to, naši to proto dělali čim dál tím míň :)
    4.8.2013 11:06Radek
    no.. malej má fakt vše při starém
    4.8.2013 12:27Karrol
    Radek: Já nevim, může to bejt třeba i jen malá změna pachu, nebo viděl za oknem něco novýho. Opravdu nevim o tom, že by to vyjadřovalo něco dalšího.
    4.8.2013 13:25noric
    Radek: a nemá třeba v kleci něco novýho, třeba i nějaký nový neznámý jídlo, ovoce nebo něco takovýho ? Nebo nelítá ti tam třeba moucha ?
    - - - - -
    Každopádně to není nic divnýho nebo neobvyklýho, moje vopice jsou starý pažby a taky se furt něčemu divěj :-)
    - - - - -
    a vrtěj ocáskem
    4.8.2013 20:49Nikopol
    Naše Anuša vrtí na všechno černé. :-D
    5.8.2013 22:44Buru
    Radek: náš to dělá v podstatě pořád, je to takový objevitel :D
    7.8.2013 12:22PavliK
    Moje Viky na všechny šišky v okolí :-D
    7.8.2013 17:51buruburu
    Zdravím, potřebuji poradit kde seženu burunduka páskovaného . jak naši kluci říkají buruburu :) . z křečků už nějak vyrostli a tyhle chlupáčci jim padli do oka. petr
    7.8.2013 20:03noric
    buruburu: pozor, burunduk rozhodně není hračka pro děti, je to stále poměrně divoké a nikoliv domácí zvíře. Pro děti je daleko vhodnější třeba králíček nebo morče. Burunduk se dá poměrně dobře ochočit, ale v žádném případě vychovávat. V naprosté většině případů si vždy bude dělat co chce. Mazlení a dětské tahání je naprosto vyloučené. Fakt nekecám
    7.8.2013 21:57buruburu
    noric- no upřímně napíši, že jsme vybírali z mnoha zvířat a buru nám přijde nejvhodnější právě pro tu svobodomyslnost. jak známe své děti buru bude spíše pro nás :-) . křečka si do ruky berou pouze když chce a lákají ho na mňamky. hlavně jsme je odnaučili štouchání do zvířatek jako takových.
    7.8.2013 22:14noric
    buruburu: no on si to naštěstí taky burunduk ani moc nenechá líbit a umí velice bolestivě a do krve rafnout. Pro spolužití s člověkem musí mít svůj klid a pohodu a jak říkám, to není zvíře na mazlení a poslouchání povelů. Je to silná osobnost
    - - - - -
    a sehnat se dá někdy ve zverexech nebo od chovatelů, ale tady pozor, skutečných chovatelů a ne těch šmejdů množitelů, kteř mají fabriku na burunduky a jde jim jen o prachy. Myslím, že tady se najde nekdo, kdo bude vědět víc o chovatelích. Já mám jednu vopici ze zverexu a pak už její dceru, doma narozenou a vypiplanou :-)
    7.8.2013 22:19buruburu
    noric- každý se brání :) . klid mít budou toho se nebojím. klec máme připravenou, velkou, 100-60-90. ted zbývá boudička , větve/ovocných je na zahradě dost/, prolézačky. jen nemůžem sehnat chovatele
    7.8.2013 22:39noric
    buruburu: tady bude někdo určitě vědět, jen co příjdou
    - - - - -
    s tím kousnutím, jednou na veterině ošetřovali mně a ne vévu, tý naštěstí nic nebylo a já odcházel se zavázaným palcem, Celou veterinu hodinu vytírali od krve :-D
    - - - - -
    Véva byla jen v duševním pohnutí v šestineděli (skutečně a beze srandy) a já pokousanej, jako kdybych spadnul do výběhu šakalů :D
    8.8.2013 17:30NAVi
    buruburu: To není velká klec, to je tak minimální, co se dá pro burunduky pořídit. Je potřeba počítat s tím, že burunduka bude potřeba pravidelně pouštět po pokoji, aby se vyběhal a měl co zkoumat. S tím je spojený i nepořádek (hrabe v kytkách, na různých místech zanechává bobky, hrabe se v papírech atd.). Předpokládám, že to u vás nebude problém.
    Pak ještě zmíním samozřejmost, ale raději se chci jen ujistit - pořiďte si jen jednoho burunduka.
    A další taková známá informace je, že jsou denní tvorové a chodí spát někdy už třeba ve čtyři nebo v pět odpoledne, zatímco ráno vstávají už třeba v šest (samozřejmě, existují výjimky). Z toho důvodu je tedy potřeba, aby kluci na něj měli čas a nezačínali se mu věnovat až pozdě večer poté, co se vrátí domů. Ale s tím asi také počítáte, že :-)

    Pokud si ho nakonec skutečně pořídíte, budeme jen rádi, když uvidíme nějaké fotečky a také si tu budeme moci přečíst, jak se u vás doma má =)
    9.8.2013 19:30Nikopol
    burburu: Já bych ještě doplnila informaci o tom, že s valnou většinou burunduků je pořízení jen od jara do podzimu. Přes zimu spí, i když jsou ubytováni v teple, a před zimou mají podzimní agresi, kdy si velmi útočně střeží své teritorium a zásoby, a to jak samečci, tak samičky. Ať pak nejste zaskočeni, když se z hodného tvora stane malý vrahounek a následně ospalec, kterého třeba týden vůbec neuvidíte.
    9.8.2013 20:47noric
    Nikopol: naprostou pravdu díš, rozesmál mě "malý vrahounek", ale je to tak :)
    9.8.2013 21:09buruburu
    navi,nikopol- klec má pro začátek, ta pak bude na chatě, kde bude v ní přes noc a jinak bude mít venku "výběh" :-) , poté se počítá v obýváku s voliérou něco kolem 120- 90- 265. prostě ke stropu v paneláku. Docela dost diskuzí a článků jsme četli na netu. Jen je škoda, že v našem okolí ho nikdo nemá. Doma už dva nepořádníky máme takže jeden navíc nás nemůže rozhodit :-) . A kytky v bytě?? Ty naštěstí nemáme, jen na balkoně a ty jsou jedlí , rajský, borůvky a maliny. Jen budu muset nějak dořešit sítě na okna.
    Jak jsem psal buru chtějí sice kluci, ale znáte děti zájem pár týdnů a šmitec. Takže se rozhodovalo i podle nás. A to jsme zvažovali i minipjase :-), ale mít tři to už bych nedal.
    Jednoho chovatele jsme našli, ted mrnouse má. Jaká je Vaše zkušenost, v kolika je nej brát buru od maminy ??
    - - - - -
    no negativ jsem četl dost, ale potřebuji poradit chovatele ne množitele u pár takových jsem byl. Ne díky o to nestojíme.
    S různými zvířaty , malýma velkýma , osobní zkušenost mám, teď potřebuji rady pro chov a né s prominutím odrazovat.
    10.8.2013 08:27Radek
    bb: asi není od věci sem napsat, od koho konkrétního bys malého mohl mít, je tady spousta lidí, co mají zkušenosti a třeba Ti napíšou, že zrovna váš zdroj je množitel a ne chovatel. mám pocit, že je dobré vzít malého do 3 měsíců, aby se lépe ochočil.. já měl tříměsíčního a ochočený tedy moc není..
    10.8.2013 09:32buruburu
    Radek- zdravím, zatím mi to Radku přijde, že se mě nás snaží každý od našeho záměru pořídit buru odradit. Dost mě to překvapilo
    10.8.2013 09:42Radek
    bb nene, tak to neber, jen se tady často objevují týpci, co třeba chtějí pořizovat dva do jedné malé klece, nebo jako hračku pro dítě. U mého trvalo docela dlouho, než si na mě zvyknul a spousta lidí tady mi radila co a jak.. byl jsem v začátku zoufalý z toho, že se ke mně nemá.. hodně udělalo krmení jen z ruky :-) a musel jsem sebrat boudičku, což zní někdy drsně, ale díky tomu si buru zvykne na život a ruch kolem klece... malej je jinak zlatej,mám ho fakt rád. je to osobité zvíře.. např. když mu měním podestýlku, pak se se mnou třeba 14 dní "nebaví" a když na něj promluvím, třeba se otočí zády a sedí jakoby nic :-))) trucoun :-))
    10.8.2013 10:17Nikopol
    buruburu: Já si myslím, že je lepší upozornit na negativa, abyste s tím počítali a nebyli pak zklamaní a třeba se nechtěli veverky zbavit. Pokud vás nic z toho neodradilo, je to super a určitě se u vás malý burunduk bude mít skvěle! Tak pokud chcete trochu navnadit: Je to opravdu mimořádné zvířátko, když byla naše Annie mládě, trávila jsem s ní snad celý den, spala mi v kapse, nosila se na rameni, ukazovala, kam ji mám vysadit, pokoj se proměnil ve veverčí doupě plné prolézaček, jedly jsme společně ráno jogurt, teď už vyrostla a je o dost samostatnější, do kapsy už si lehnout nepřijde, ale pokud chce někam donést, stále si o to umí říct a sledovat, jak hopká po bytě nás ještě nepřestalo bavit. Dobrá výhoda taky je, že si vybere jen jedno místo, kam chodí na záchod, takže žádné bobky všude po bytě. Na hlodavce žije dlouho, je to velmi inteligentní tvor, divoký, zábavný, roztomilý, když se vyhřívá na sluníčku, příteli se líbí, že si jídlo drží "ručkama". Snad se vám tedy podaří najít vhodného chovatele, bohužel někdy se na to čeká dlouho, my se dočkali za půlroku, ale vyplatilo se to. Jako rada, ať nekoupíte mládě od množitele: Většinou je podivné, vám chce zvíře dovezt a nelze jej vyzvednout osobně, když v inzerátech nabízí možnost sestavení nepříbuzných páru, či prodává spoustu jiných druhů zvířat. Bohužel chovatel burunduků jako takový vlastně není, jsou to spíš nadšenci odsud z fóra, kdo mívá mláďata, která se mají opravdu dobře, ale bohužel je jich hrozně málo. Letos měla mladé Čipinka, ale nevím, jak to s nimi dopadlo. Ještě si vzpomínám, že někdo odsud si jel pro burunduka do Německa, tam snad byl nějaký pán, co se jejich chovem zabývá. Tak hodně štěstí.
    11.8.2013 16:55C M Burns
    buruburu:
    Jak tu píšou všichni ostatní, je dobré předem znát negativa... na druhou stranu je tu snad každý u koho převážila pozitiva tohoto tvorečka.
    Abychom teda všichni neodrazovali, tak sepíšu to co mi příjde jako pozitiva a co mě mile překvapilo:
    + je to denní tvor, nedělá vnoci kravál (jeden z hlavních faktorů, který u mně hodně převžuje)
    + je roztomilý
    + velice čistotný, nepáchne, chodí čůrat a kadit výhradně do záchodu, ikdyž je na volno po celé místnosti.
    + je velice zvídavý (to máme společné) a umí jíst packama :-)
    Jsou to velké individuality, takže je každý jiný. Nevím jak ostatní, ale oproti ostatním hlodavcům můj Kubík nelikviduje nábytek a nekouše kabely! Proto ho můžu s klidným svědomím pustit běhat a já v klidu bez strachu pracovat.
    Pokud u tebe převládnou pozitiva nad negativy a jsi schopen zkousnout jejich individualitu (pro mně to byl trochu problém, ale teď to již respektuji), pak je to zvíře pro Tebe.
    11.8.2013 21:38noric
    buruburu: všichni mají naprostou pravdu, je to tak, burunduk je prostě nejlepší, ale mazel to bohužel není :-D
    12.8.2013 17:02Sarah
    mám burunduka skoro rok ale pořád je agresivní nebojí se jídlo si bere skrz mříže ale když ho pustí chci mu dát jídlo tak de po prstech dokonce mě kousl i do palce u nohy co sním mám dělat ?
    12.8.2013 18:59Lilek
    Ohledně toho vstávání.. mám buráčka něco přes rok a mám ho na koleji. Naučil se chodit spát v 22:00 a vstávat až v 7:00 s mnou. Ze začátku mu to dělalo problém, ale teď se vyspí jako nikdy jindy. Občas se jde v noci napít jinak spinká jak zlatíčko.
    Klidně mě mějte za tyrana a nadávejte mi jak chcete, ale myslím si, že někteří lidé jsou ohledně velikosti klece dost zaujatí. Mám klec 80*80*60 a buráček tak má víc prostoru na skákání a blbnutí, než si myslíte. Nehledě na to, že je přes den otevřený a bloudí po pokoji.
    12.8.2013 19:01Lusinka
    Ahoj, proč je pro veverku "jedovaté" peckové ovoce a pro jiné hlodavce ne? Dík
    12.8.2013 20:01noric
    Lusinka: ale ono je jedovatý pro každý malý zviře, samozřejmě jeden kousek meruňky nevadí, ale ve větším je to pomalej zabiják
    - - - - -
    Lilek? no tak to je OK, když chodí ven, tak to nevadí
    - - - - -
    Lusinka? v tom ovoci je obsaženo stopové množství kyanidu (hořké mandle), je to v pecce to jadýrko, ale i ve dřevě a všude, nám to nevadi, ale malým zvířýtkům jo.
    12.8.2013 20:48Lusinka
    noric: jo, chápu to :)
    Jenom mě to teda překvapilo, protože jsem měla doma Křečka jedlíka a ten fakt miloval švestky a broskve. Měl je fakt ve velikém množství a dožil se krásných 4 let což je podle mně krásný věk na tak malého tvorečka :) (a ani jsem nevěděla, že by to bylo nějak "jedovaté") :)
    12.8.2013 20:56Nikopol
    Lusinka: A jedl pecky nebo jen dužinu?
    12.8.2013 21:46noric
    Já jsem těma peckovinama asi posedlej, ale vím o špatnejch zkušenostech, tak jim to nedám ani náhodou.
    13.8.2013 09:26Nikopol
    noric: Chápu, my jsme zase měli špatnou zkušenost s velkým množstvím oříšků atd., tak si teď taky dáváme pozor.
    13.8.2013 09:39Lusinka
    nikopol: Ne, krájela jsem mu jenom ten plod. Takže se k pecce neměl ani jak dostat. Ale v tom případě, pokud je jedovatá jen pecka, tak by teoreticky mohl i burunduk ten plod bez pecky ne? (né, že bych to chtěla zkoušet, jen hipoteticky)
    13.8.2013 11:48jardík
    Ono asi také záleži na jednotlivém zvířeti.... ještě když jsem nevěděl, že by jádra z peckovin neměli jíst, dával jsem jim švestky, třešně a třeba i merunky, někdy dokonce dužinu jen rozkousali a vyplivali a vrhli se na pecku, snědli toho nespočet..ted už jim to nedávám (většina lidí píše že to není dobře) ...teda krom dužiny samozřejmě...mandli bych jim nikdy nedal, ale viděl jsem tu v galerii jednoho uživatele, že se jeho veverka cpe mandlemi..toho bych se teda bál.
    13.8.2013 14:38DieselPower
    Zdravím všechny, chtěl bych se zeptat, jestli můžu dát veverce "Syrovou" dýni. Díky za odpověď
    13.8.2013 14:47noric
    Diesel: určitě a což teprve ty jadýrka, vydlabej, usuš je a to je potom jízda :)
    - - - - -
    Já vím, jsem s tím trapnej, ale je plno jinýho ovoce. Jestli ovšem máte potřebu jim to dávat, tak prosím. Já jen podle svý smutný zkušenosti :(
    - - - - -
    Lusinka, tak jistě, kousek broskve mu asi nevadí, ale .......
    13.8.2013 15:53DieselPower
    Tak semínka už sušim, jak ji mi říkal v práci, ale tu samotnou dýňi do sebe nacpal a koukal, že by si dal ještě :) Jinak dík ;)
    13.8.2013 16:36noric
    Diesel: to seš ty :D
    13.8.2013 17:19DieselPower
    No jasný :D
    16.8.2013 12:06Karrol
    Prosím prosím, nemáte někdo kontakt na Joudíka? Napadlo mě, jestli nemá mláďata. Jsme vděční i za jakoukoliv radu.
    16.8.2013 12:41Nikopol
    Karrol: Stále se nedaří sehnat mladé? :-( Na Joudíka bohužel kontakt nemám a ani tu dlouho nebyl. S tou Čipinkou to nedopadlo? Ta měla prcky, ne?
    16.8.2013 13:08Karrol
    Nikopol: Nedaří :( No my jsme právě nechtěli tak brzo, protože nás čekalo hodně dovoolenejch, tak bychom měli málo času a teď je to hold špatný :(
    16.8.2013 22:33jardík
    Karrol : co by jsi chtěla samce nebo samici? a jak starou? mohu doporučit jednu chovatelku z Kladna, mám od ní samičku, pokud by teda nebyl probém v tom, že má svůj zverimex
    16.8.2013 23:02Karrol
    jardík: Tak jestli s ní máš dobrou zkušenost... Chtěli bychom tak 5-6 týdenní samici, problém ale trochu je, že bychom potřebovali odběr na začátku září, protože teď se ještě chystáme na dovolenou... Není to náhodou http://www.terra-animal.cz/www-terra-animal-cz/5-NABIDKA-ZVIRAT/15-DROBNI-SAVCI?
    17.8.2013 07:57noric
    Karrol: měl bych jednu chovatelku z Miškovic, zjistím bližší, nebo to sem dá DieselPower
    17.8.2013 11:06Karrol
    noric: Tak to zní dobře :)
    17.8.2013 15:14noric
    Karrol: prosím tě, ale nemám zatím tušení, jak je na tom, jestli vůbec má, jenom vím, že existuje a Diesel si od ní prcka bral. A není to snad fabrika, má jenom páreček
    17.8.2013 15:34Karrol
    noric: Jasně, to chápu, tak mi prosím o ní něco napište :)
    17.8.2013 16:07noric
    Karrol: jak budu něco vědět, dám vědět nebo jak říkám, napíše to sem Diesel, je to kolega z práce, má taky ďábla :), bral si ho právě od ní, takže určitě ví víc :)
    17.8.2013 21:26DieselPower
    Karrol: Kdyžtak mi napiš na mail (v.vach@seznam.cz) a já ti pošlu tu adresu na tu paní, od které mám čipa. Nerad bych, aby mě pak někdo vynadal, že tady pouštím do éteru jejich adresu :)
    17.8.2013 21:32Lusinka
    noric: samozřejmě, každý má určitou zkušenost, na kterou si potom dává pozor :) Neříkám, že bych mu to hned dávala, jen mě to zajímalo, jak to vlastně je :)

    Ještě jsem se chtěla zeptat, jak je to s ovocem - protože jsem před burundukem chovala osmáky a ti ovoce nesměli :)
    18.8.2013 08:14noric
    Lusinka, jasně, ovoce v pohodě, pozor třeba na hrušky, ve větším množství by mohl být i průjem, ale jinak dobrý. Asi nebudou dlabat citrusy, ale mandarinku moje opice dost ochutnávaly. Meloun, ananas, kiwi atd. Zkus i rajče, okurku, jadřinec z papriky (ne pálivý :D) je to taky individuální, mají rúzný chutě. Někomu bouchaj banány jak divý, moje se jich ani nedotknou
    - - - - -
    jahody, maliny, borůvky mají rádi
    - - - - -
    no a ty peckoviny, abych už s tím nebyl trapnej, když jim dáš jednou za čas kousek, tak se nic neděje. Jde o to aby to nebylo třeba denně :)
    18.8.2013 11:15Lusinka
    noric: No jasně :) o těch peckovinách jsem chtěla jenom vědět jak to vlastně je, né že bych mu je chtěla dávat :) jenom že mi jednou ukradnul sušené švestky a naštěstí nic se mu nestalo :) Jinak banán mi taky nechce, okurku jsem ještě nezkoušela ale rajčatka se mi taky moc nedotknul.. Jablko ani hrušku nechce. Asi zůstaneme jenom u různých oříšku (kromě mandlí jasně ;)) Možná ještě zkusíme ten pomeranč a mandarinky, ael taky tomu moc nevěřím :D
    18.8.2013 11:17Karrol
    Lusinka: Ale vitamíny potřebuje. Zkus ty jahody, borůvky, maliny, to obecně maj rádi :)
    18.8.2013 12:11noric
    Lusinka: taky mu můžeš občas dát dětskou přesnídávku, piškot, cornflakes, jogurt a to ovoce určitě, to by fakt měli, taky moučný červy. Ty moje vopice se ted specializovaly na pšeničný klasy, honem jsem jim ještě narval na polích 3 tašky :). I v Praze jsou pšeničný pole a žně :DD. Jsou úplně posedlý vyloupáváním a syslováním, furt maj tváře jak balony :))))
    - - - - -
    Karrol: domluvili jste se nějak s Dieslem ?
    18.8.2013 13:02Karrol
    Lusinka: Nakonec všechno to najdeš tady v infu :)
    noric: No vpodstatě jo, akorát, že on má jen adresu, ale ani mail ani tel :(
    18.8.2013 13:19noric
    Karrol: je to mladej, ještě nezodpovědnej člověk, já mu dám v práci sodu :D
    - - - - -
    :))
    18.8.2013 14:27Karrol
    noric: Ale on psal, že tel už nemá :D
    18.8.2013 14:43noric
    Karrol: já vím, ale aspoň víš kde ta chovatelka bydlí. Jsi z Prahy?
    - - - - -
    já ho večer v práci ještě zmáčknu :D
    - - - - -
    určitě někde musí mít maila nebo telefon, je to bordelář :D
    18.8.2013 17:45Karrol
    noric: No z Prahy jsem, ale přijde mi takový blbý tam naběhnout, že chci burudnuče :D Díky :)
    19.8.2013 08:18noric
    Karrol. jak blbý? Je zlá doba, žádný upejpání, zadarmo ti ho nedává :)
    19.8.2013 09:27Karrol
    noric: :))))
    19.8.2013 15:08noric
    Karrol: no a ne ? :))
    19.8.2013 17:22Nikopol
    Lusinka: Zkus cherry rajče a rozkrojit ho napůl. Annie, když byla menší, taky velké rajče nechtěla a třešňové si ani sama nevykousala, ale kdy se rozkrojilo napůl (napříč, ne podélně), tak bylo hned po něm.
    19.8.2013 18:44Karrol
    noric: Těžko říct :))))
    - - - - -
    Říká vám něco tenhle mail JSanimal@seznam.cz?
    - - - - -
    A ještě
    hovorkapavel@seznam.cz. Omlouvám se, ale chceme mít jistotu...
    19.8.2013 22:04Lusinka
    Nikopol: no, já jsem mu dala rajčatka jenom kousek, když jsem jedla a sotva se toho dotknul, ale zkusil ho.. jinak si hrozně oblíbil ostružiny :D Od nich ho nemůžu odervat a taky mi kradl mléko, když jsem ho měla na snídani a ne a ne ho od něj odehnat :D
    Piškotů dostává dostatečně a vitamínů má dost i z toho krmení, které mu dávám (vlastní namíchaná směs)

    Jinak pokrok. Dneska jsme mu zkusila dát Grapefruit (teda to co zbylo s té poloviny, kterou jsem jedla) a jeden celý měsíček si vyloupal :D ale ke slupce se nedostal.. Příště chci zkusit pomeranč a ještě mě napadlo, že bych mohla zkusit vajíčka uvařená (jelikož mi dneska kradl chleba ve vajíčku :D) - samozřejmě v malém množstí, aby mu to neublížilo :)
    19.8.2013 22:06Katka
    Karrol: Znám jedině JK animals a to je firma, která nám dodává zboží do zverimexu.. :)
    19.8.2013 22:44Nikopol
    Těšíte se na podzim?
    http://www.youtube.com/watch?v=vJrYE7TLJq4
    20.8.2013 07:32Katka
    Nikopol: Chudák jak s ní hodila :D :(
    20.8.2013 09:57noric
    veverka predátor, v podstatě ale nic jinýho nezasloužíme (jako lidstvo) než aby se jednoho dne všechny zvířata nasraštvali a vlítli na nás. Chválím, jak skočila hnusný holčičce do ksichtu a tu babu, za to jak s ní flákla, bych přísně ztrestal
    20.8.2013 13:07Karrol
    Tak to je hodně drsný :D
    20.8.2013 14:48Buru
    noric: super :D
    20.8.2013 18:07noric
    Karrol, Buru: :-DD
    20.8.2013 20:39C M Burns
    Dneska jsme na balkóně našli docela velikou kobylku, tak jsem ji ukázal Kubíkovi. Vyvrcholilo to docela brutální vraždou a hromádkou nožek, křídel a tykadel na parapetu...
    20.8.2013 22:45Buru
    C M Burns: :-D krásný popis :-D
    21.8.2013 09:50Karrol
    http://www.youtube.com/watch?v=ADuSnt6PFn8 :)
    21.8.2013 16:43Dana
    Ahoj lidi mam burundučí samičku Sexynu a scháním samečka na krytí, předpokládám že určitě někdo z Vás má samečka sem ze Středních čech okres Mělník, pište lidi z okolí kdo má zájem. Nabízím na oplátku mláďe nebo nějakou korunu dle dohody. e-mail: dana.kubistova@seznam.cz
    21.8.2013 17:21noric
    Dana: kolega má samečka Čipa, je to v Letňanech, akorát teď má myslím dovolenou. Já mu dám vědět, třeba se domluvíte
    - - - - -
    Karrol: prcek by byl hypoteticky na cestě :)) viz Dana + Diesel
    - - - - -
    respektive jejich vévy :)
    21.8.2013 19:08Nikopol
    Dana: To je zajímavé, že vám teď na konci srpna vábí. Naše Annie vždycky vábí na začátku jara. Tak ať najde švarného hocha. :-D
    21.8.2013 20:15Karrol
    No to by bylo skvělý!!! :)
    Dana: Prosím prosím, jestli to vyjde, můžeme si zamluvit jednu samičku? :)
    23.8.2013 12:08lusinka:
    Máte pro buráčka hlínu, kde dovádí, koupe se atd..? :) Mohlo by se mu dát lignocel (kokosová drť) a nebo taky písek na koupání pro činčili, osmáky..? :)
    23.8.2013 12:59Nikopol
    lusinka: Naše Annie má nejradši obyčejnou hlínu ze zahrady, ještě trochu vlhkou, nebo rozhrabává květináče. Myslím, že ten písek na koupání není tak úplně ono, je to hodně suché, burunduk nepotřebuje hlínu na vyválení, baví ho v ní hlavně hrabat. Můžeš mu to třeba ozvláštnit tím, že dáš do hlíny nějaká semínka.
    23.8.2013 17:13Buru
    lusinka: Náš miluje kokosovou drť. Když mu dám hlínu, vždycky v ní hrabe jen pár dní, jakmile vyschne tak ho už nezajímá, oproti tomu ta drť ho fascinuje a hrabe se tam pořád =)
    23.8.2013 20:24noric
    já vopicím dávám takovou to kokosovou drt, co se namočí a nabobtná, je to původně snad na kytky
    23.8.2013 20:32Lusinka
    Ano, to co nabobtná je ten lignocel :) jenom jsem nevěděla, jestli jim to zase nějak nemůže uškodit :) A už jsme konečně zjistli co je náš zázrak: sušené banány a ostružiny :D
    23.8.2013 21:26noric
    já zas nevedel jak se to jmenuje, dávám jim to už hodně dlouho a jsou spokojený
    25.8.2013 14:01Mandy
    potřebují burundukové nutně hlínu a ten krmný vápník?
    25.8.2013 22:41noric
    Mandy: hlínu nebo to kokosový vlákno bobtnající (Lignocel), prostě něco na hrabání a na lízání ten vápník, prodávaj to v různejch tvarech (zmrzlina, šiška atd)
    26.8.2013 13:44Sanny
    Ahoj,chci se zeptat,jestli může burunduk chytit nemoc od člověka(kašel,rýma....) ???
    Díky za odpověď ;)
    26.8.2013 16:13jardík
    Karrol: sorry že odpovídám pozdě, nějak jsem neměl čas...ano ten odkaz sedí to je ona...každopádně v září už budou mít 4 - 5 měsíců...
    26.8.2013 16:18Mandy
    a ten multivitaminový preparát?
    - - - - -
    A mám velmi vysoké akvárko,je vysoké 180cm,můžu si i do akvárka pořídit burunduka?
    26.8.2013 16:47pol
    Prosím , jak rozpoznám samečka burunduka od samičky ?????????
    26.8.2013 17:43Nikopol
    Mandy: Když budeš dávat opravdu pestrou stravu, tak nepotřebuješ multivitaminový preparát, to je můj názor.
    Ohledně akvárka jaké jsou další rozměry? Mně přijde lepší teda klec, protože máš pak s veverkou větší kontakt a po stěnách může lozit, ale tady je třeba i terarium pro burunduka a vůbec to nevypadá špatně:
    https://www.kralici.cz/burunduci/alba.asp?a=127. Hlavně ať má dostatek místa, kde řádit skákat, šplhat.
    26.8.2013 19:44Buru
    Mandy: Jak píše Nikopol, jde ho mít i za sklem, ale musíš tam mít pořádné větrání a musíš mu zajistit dostatek pohybu a hodně větví apod. po čem může skákat a lézt. Ale taky si myslím, že klec je lepší už kvůli tomu kontaktu, takhle můžu kdykoliv k němu přijít, podrbat ho, podat mu něco malého přes klec a tak. =)
    - - - - -
    pol: pěkně je to popsané v knize Otto von Frische: Zemní veverky ;)
    26.8.2013 20:42noric
    Sanny: může, bacha na to
    - - - - -
    pol: sameček má modrý kalhotky s kapsama a samička růžovou sukýnku :)
    - - - - -
    pol: sameček má pindíka a prdelku od sebe cca 0,5 cm, samička má prdelku a pipinu těsně u sebe a taky má cecíky
    26.8.2013 22:39Buru
    noric: :-D tohle je mnohem lepší popis než v knížce :-D :-D
    27.8.2013 07:48noric
    Buru: že jo :D
    27.8.2013 10:11pol
    Moc vám děkuju takže máme holčičku.
    27.8.2013 12:55Mandy
    Nikopol:A ty používáš ten multivitaminový preparát?
    27.8.2013 13:39Nikopol
    Mandy: Mám rozdrcenou směs s vápníkem s nějakými těmi tabletami, kterou občas nasypu do nějaké ňamky, ale abych pravdu řekla, tak už jsem si na to dlouho nevzpomněla, takže v podstatě nepoužívám.
    27.8.2013 14:22Dana
    Nikopol
    Ahoj no já jí mám necelí rok takže nemem takové zkušenosti a nejsem si jistá jestli poznám že vábí, jak se to projevuje?
    - - - - -
    noric
    Děkuji za nabídku, někdy začátkem jara bych určitě měla zájem poznat Čipa :) jestli tuhle stránku navštěvujete často tak se tady později domluvíne jestli je to možné
    27.8.2013 15:57Mandy
    A koupou se burundukové taky v písku?
    27.8.2013 16:00noric
    Mandy: nekoupou, ale potřebujou spíš hlínu než písek, potřebujou hrabat. Písek spíš do hajzlíku
    27.8.2013 16:02Mandy
    Takže mám hlínu dát do nějákého květináče,nebo jako podestýlku
    27.8.2013 16:22noric
    Mandy: úplnš ideální je, když koupíš (OBI, IKEA, Baumax atd.) takovej plastovej kontejner, jsou různý velikosti, je to kupodivu dost levný. Do víka uděláš díru, aby tam mohly vlízt, dáš tak přes půlku hlínu a pak uvidíš tanec :)
    - - - - -
    Mandy: ten kontejner je ideální, protože tu hlínou nehážou kolem a není bordel, ale samozřejmě jí můžeš dát v podstatě kamkoliv, jako podestýlku ale ne, protože je vhká
    - - - - -
    Mandy: ten kontejner zhruba velikosti nebo obsahu kýblu. cca 10 - 15 litrů
    - - - - -
    Dana: jo, chodím sem furt. Toho Čipa domluvím s kolegou a on se ozve když tak sám. Má ted dovolenou. Mohlo by to vyjít, už se ptal na samici, ale moje vopice už jsou starší dámy :)
    27.8.2013 16:56Nikopol
    Dana: Až začne vábit, tak to poznáš. :-) Prostě cvrlikají, pískají, volají samečka. Obvykle se vábení objevuje na začátku jara. Nám trvá tak den dva a objeví se tak třikrát v průběhu jara, zhruba v rozestupu týdne či dvou. Mimo toto období samička není svolná se se samečkem pářit. Se samotným rozmnožováním už ale bohužel zkušenosti nemáme, ale chov burunduků je popsán i přímo tady na stránkách.
    27.8.2013 17:03Mandy
    A mám ten kontejner dát do klece mebo mimo?
    27.8.2013 17:07Nikopol
    Mandy: To už je na tobě. Jestli se vleze do klece, proč ne, nic se mu nestane. Jestli chceš, aby si buru pohrabal jen příležitostně, klidně ho dej mimo. My máme hlínu i v kleci i venku. :-D
    27.8.2013 17:36noric
    Nikopol, Dana: to rozmnožování už se musí nechat na nich a nekecat jim do toho :). Pak se musí vyrobit porodnice a čekat :)
    - - - - -
    Mandy: a hajzlík klidně z plastový krabice od zmrzliny, já jim tam dávám na střídačku jemnej písek nebo piliny a krásně tam choděj, občas si tam čuňata i zahrabou něco dobrýho a pak se hrozně divěj, že jim to vyhodim :D
    27.8.2013 17:38Mandy
    Moc děkuji,a mám takovou hloupou otázku.Existuje postroj pro burunduky?
    27.8.2013 17:40noric
    Mandy: tak to teda opravdu neexistuje. Jako na co ?
    27.8.2013 18:05Mandy
    Kámoška říkala že to existuje a já jsem jí stejně nevěřila.
    27.8.2013 21:36noric
    Mandy: No a jako k čemu by to mělo sloužit, jako chodit s veverkou na vodítku nebo co ? Zabývám se veverkama nekolik let a tohle jsem ještě neslyšel. S veverkou se takovýhle věci dělat nedaj. Je to blbost
    27.8.2013 22:37Mandy
    A snese se buru se psem?
    28.8.2013 08:36noric
    Mandy: záleží na psovi, ale bez dozoru bych je nenechával. Mně se veverka na psovi vozila a kolegovi kouše kocoura do ocasu, ale nezkoušejte to. Ještě jsi nevysvětlila, proč postroj na burunduka, to mě dost zajímá
    28.8.2013 09:28Mandy
    To já nevim já sem to nevymyslela,kámoska říkala aby moch chodit ven ale podle mě je to blbos i proto že veverka je mrštná a zpostroje by se dostala.
    28.8.2013 09:39Nikopol
    noric: My jsme třeba o postroji uvažovali první rok, co jsme Annie měli. Byla hodně krotká, dost na nás navázaná, taky byla ještě mláďátko. Takže se nám zdálo, že by mohlo jít vzít ji poběhat někam do lesa. Samozřejmě, že bychom nenavlékli postroj a vodítko a hurá ven, ale postupně bychom zvykali. Na jedněch stránkách ochranářské stanice pro veverky, jsme viděli, jak takhle venčí burunduka a veverku dokonce na volno. Ale zaprvé nejde vymyslet postroj, který by byl veverce pohodlný a ze kterého by se zároveň nedokázala dostat, za druhé Annie vyrostla a už zdaleka to není prcek, co přiběhl na zavolání, no a taky jsme usoudili, že by to byl možná větší stres než radost. Do budoucna už chystáme jen venkovní voliéru spojenou s vnitřní, až se dostaneme z bytu.
    - - - - -
    Mandy: Náš pes chce Annie lovit, a to už je na sebe zvykáme rok. Pravda, už je to lepší, ale ne že by se kamarádily, jen se pesa naučila ležet pod židlí, napjatě sledovat, ale nevybíhat. Bez dozoru bychom je nikdy nemohli nechat puštěné dohromady.
    28.8.2013 11:07Mandy
    A co máte za plemeno?My máme cotona.Kamarádí se se sousedovic kočkou a s našimi potkany a i s naší korelou.
    - - - - -
    Je to malý hodný psík takže mě zajímá jestli mu něco nemůže udělat burunduk.
    28.8.2013 11:59noric
    Nikopol: tak to čumím jako puk :)
    - - - - -
    Mandy: asi nezaleží na rase psa, naše se vozila na kokrovi a ten je měl na salámu. Ted provokujou boloňáka a maltézáka a ty i přes menší velikost by je rádi ulovili. Prostě bez dozoru ani vteřinu !!!!
    - - - - -
    a burunduk je maximálně kousne do ocasu nebo do ucha, takovej predátor to zase není :)
    28.8.2013 12:11Mandy
    Má dost velký zuby :)
    - - - - -
    A je nějaký rozdíl mezi chováním samce a samičky?Je někdo z nich víc přítulný?
    - - - - -
    A kolik močných červů do týdne dávat ?
    28.8.2013 13:33noric
    Mandy: tak má a bolí to, to je pravda. Za normálních okolností je to chování celkem stejný, rozdíl je pak v době vábení. Moučný nemusí být pravidelně, někdy je nedám hodně dlouho, vopice je ani někdy nechtějí. Někdo je dává pravidelně, to je různý
    28.8.2013 14:21Mandy
    Jako krmny vapnik jde pouzit i sepiova kost?
    28.8.2013 15:24Nikopol
    Mandy: My měli sépiovou kost, ale neokousávala ji, tak jsme ji rozdrtili na prášek a ten přidáváme občas do jídla, třeba do přesnídávky.
    28.8.2013 15:43Mandy
    A když mám závěsnou postýlku,potřebuje i budku?
    28.8.2013 15:46Linda
    noric kolik ti je let?
    28.8.2013 16:55noric
    Mandy: no jistě, na spaní a na zásoby, a když budeš mít ty domečky tři, tak je taky využije
    - - - - -
    Linda: je to důležitý to vědět ? :D
    28.8.2013 19:05Mandy
    Ja mam takovy strach ze kdyz si burunduka poridim ze se o nej po par letech prestanu zajimat.
    28.8.2013 19:51Buru
    Mandy: Tak si pořiď křečka ;) nebo plyšový zvířátko...
    Nám se s burundukem nejvíc kamarádí roční kocour a 1,5letý pes-leonberger.. tak asi vážně nezáleží na plemeni, ani na velikosti.. ale stejně bych je nikdy nenechala jen tak samotné =)
    Hamaky má teď 3 a k tomu 2 domečky a ještě pár papírových krabiček.. využívá všechno :-D
    A co se týče moučných červů, tak ty taky dáváme tehdy, když si vzpomenem, ale máme sušený, tak je to relativně často. Sépiovku v kleci má, ale nepřijde mi, že by ji okusoval, takže taky přidáváme vitamíny a minerály do přesnídávky nebo ovoce/zeleniny.
    Nejnovější fotky můžete vidět tady: wlkodlacice.rajce.idnes.cz/Pizla_26.8.2013 =)
    28.8.2013 21:32Katka
    Mandy: já mám sepiovou kost a ohryzává mi ji.. Mám taky takový okusovací kámen pro hlodavce a v návodu bylo, že je to vlastně sepiová kost pro hlodavce a to okousává taky :)
    28.8.2013 22:45Nikopol
    Mandy: To si pořádně rozmysli. S burundukem to není vždycky jednoduché, je to pořád dost divoké zvíře a žije delší dobu než třeba křeček a byla by škoda, kdybyste se pak trápili jak on, tak ty.
    29.8.2013 08:26Katka
    Mandy: Nejde o to, jestli se přestaneš starat po pár letech.. O burunduka stejně jako o jiné zvíře je starost každodenní (krmivo, voda..) nehledě na to, že mu musíš uklízet i klec, pokud tam má nepořádek.. Buráček taky, pokud máš klec, dost hrabe a tím dělá nepořádek kolem klece a on si to sám neuklidí :)
    29.8.2013 08:51noric
    Mandy: tak víš co, jestli už teď uvažuješ o tom, že se o zvíře (jakýkoliv) přestaneš starat, tak si skutečně kup plyšovou mrkev a vůbec o žádným zvířeti neuvažuj. Já měl dojem, že to myslíš vážně a teď jsem radikálně změnil názor. Kolik ti je let, prosím tě ? Takhle se chovají nezodpovědný a rozmazlený děti. To jsou pak ty štěňata v popelnicích a uvázaný v lese. To sis snad myslela, že budeš chodit s burundukem v postroji na vodítku a pak se na něj vykašleš ? FUJ TAJBL :(( Jsem nasr...j
    29.8.2013 09:38Sanny
    Musí se burundokovi zastřihávat drápky nebo si je zvládne obrousit o dřevo ?
    29.8.2013 09:51noric
    Sanny: jestli má větve, tak by se měly brousit samy
    29.8.2013 11:50Buru
    noric: Nebuď ;) Furt lepší, než kdyby jí už rodiče burunduka pořídila a ona teprv dohledávala info, případně se snažila ho udat, protože ji už nebaví. Ber to z té lepší stránky, aspoň nad tím přemýšlí =)
    29.8.2013 12:51noric
    Buru: já vím, ale mně to hrozně vadí, takovýhle uvažování. Jak k tomu to zvíře příjde, aby jeho majitel takhle uvažoval a to ho ještě ani nemá. Kdyby se jednalo o cikánskýho parchanta, tak ještě rád pomůžu a rozšlápnu mu hlavu, ale jakákoliv levota na zvířeti, to neberu. Dneska se mi líbí burunduk, ale pozejtří se mi už líbit nebude, budu chtít tučňáka, to je na vyřezání špinavým sklem. Omlouvám se, ale já vytek a když jsem tohle řekl svejm vopicím, tak jsou taky zásadně proti a vyhlásily protestní hladovku
    29.8.2013 15:52Nikopol
    noric: Já bych nebyla až tak radikální. Nevíme, jak to Mandy má, možná slyší od rodičů, že ji to za chvíli přejde, možná je to jen starostlivá holka a má obavy. Jediné, co bychom měli udělat je dát jí veškeré informace, podle kterých se může dobře rozhodnout o tom, jestli už je dost velká na to, aby nesla za nějaké zvířátko zodpovědnost, jestli by se o burunduka vůbec chtěla starat. Co si budeme povídat, i když se dítěti kupuje pes, v podstatě se o něj budou starat rodiče, proto bych to i viděla tak, že by bylo nejlepší, aby vevi nebyla jen Mandy, ale měla z ní radost celá rodina. Mandy, pokud se ještě přijdeš podívat, promluv si s rodiči, jestli by se jim burunduk taky líbil a jestli by ti s ním pomáhali. Jeho ochočování přece jen není procházka růžovým sadem a není to klasický mazlíček.
    29.8.2013 15:56noric
    tak dobře, dáme jí šanci
    29.8.2013 21:35Mandy
    Nikopol,noric:Díky,mám obavy,je to zvire na devet let ale zkusim se zeptat rodicu a sester
    jestli by vevi taky nechteli.
    30.8.2013 06:51noric
    Mandy: jestli to myslíš vážně, tak ti rádi pomůžeme a poradíme, ale musí to být pro blaho veverek
    30.8.2013 09:26Mandy
    Vsude se pise ze zcatecnik by mel mit jen jednu veverku.Ale v knizce sem nasla, ze musi byt min.2. Jak to tedy je?
    30.8.2013 10:04Katka
    Mandy: Ony se dvěvévy snést můžou ale taky nemusí.. Znám případ kde mají holku a kluka u sebe a jsou v pohodě, ale když čekají mladé a nedají samečka pryč v čas tak mladé požerou. Stejně tak znám případ kdy se snesly dvě holky (matka s dcerou), ale naopak znám případ kdy matka u sebe nesnesla vlastní potomstvo..

    Každopádně se jeden buráček ochočuje lépe, než kdyby byli dva. Prvně si kup jednoho a pokud se to bude líbit i ostatním v rodině, můžete uvažovat po nějakém čase o druhém. Ovšem počítej s tím, že by měli mít dvě klece, kdyby se náhodou nesnášeli..
    30.8.2013 10:32Nikopol
    mandy: Co to je za knížku? Rozhodně jednu veverku. Že by měli být dva vůbec není pravda, v přírodě sice žijí v koloniích, ale každý má v jejím rámci své teritorium. Neboj, burundukovi nebude smutno. Spíš si myslím, že burunduci, kteří se spolu snášejí jsou výjimka, i když třeba noric tuším takovou výjimku má.
    30.8.2013 13:32Mandy
    Knížka:Hlodavci,píšou tam o všech hlodavcích v přírodě i doma,i o burunducích.
    30.8.2013 15:40noric
    Mandy: Rozhodně jednoho, burunduk není kolektivní zvíře, i jeden musí mít dostatečně velkou klec nebo možnost pouštění po bytě. Sameček se samičkou se v mnoha případech nesnesou a hrozí nebezpečí napadání (jsou samozřejmě vyjímky, ale nedopuručuju). Já mám matku s dcerou, náhodou jsou v pohodě i když už jsem mezi ně taky musel vlítnout, jednou se mi pokousaly do krve, ale jinak spolu spí v domečku, soudružsky vedle sebe dlabou a dělí se pochoutky. V tomhle případě ale klec už musí dosahovat skutečně velkých rozměrů, aby si v případě potřeby každá našla svůj klid a prostor. V některých těch "odborných" knižkách není všechno tak úplně pravda (autor někdy hází všechny hlodavce do jednoho pytle, to ovšem není směrodatné, každý druh se chová jinak, třeba pískomilů by mělo být víc atd.) Ty se rozhodně nepouštěj do žádných experimentů jestli to teda myslíš vážně, tak začni s jedním burákem a pořádně se mu věnuj.
    - - - - -
    Každý ti tady rád předá zkušenosti a poradí, hlavně se prosím tě nepokoušej o ten postroj, to mě dostalo :D
    30.8.2013 16:08Nikopol
    Mandy: Pokud jsi tak ještě neudělala, přečti si i odkazy na těchto stránkách nahoře, jsou zaměřeny přímo na burunduky a myslím, že je v nich pro začátek dost informací.
    30.8.2013 20:16Linda
    Existuje koule pro burunduky?
    30.8.2013 22:34Nikopol
    Linda: Jestli myslíš to průhledné, do čeho se strkají chudáci křečci, tak to se mi teda vůbec nelíbí a už vůbec mi to nepřijde vhodné pro burunduka, který potřebuje někam šplhat. Jestli nějaké takové se semínky na ojídání, tak se dají koupit třeba ty, co jsou pro papoušky.
    31.8.2013 07:35C M Burns
    Koule pro burunduky extra asi neexistuje, ale koupil jsem asi normálně pro rybičky a je to vynikající věc. Tu, kterou mám je o průměru asi 20 cm a nasypal mu tam tu bentonitovou podestýlku pro kočky. Chodí na záchod prakticky jen tam i když je na volno po bytě a vydrží to hodně dlouho, než je to potřeba vyměnit. Když hrabe, tak tvar koule nedovolí, aby to vylítlo mimo nádobu ;-)
    31.8.2013 08:53Linda
    Viděla sem totiž na you tubu že běhá v tý kouli.
    31.8.2013 09:15noric
    Linda: kouli ne běhání nebo kolotoč na běhání v žádném případě, zvíře si vypěstuje závislost naprosto zblbne. Jako hajzlík nebo na hrabání jistě, ale rovný dno. Na Youtubu je k vidění hodně kravin
    31.8.2013 11:15C M Burns
    Jo, vy jste mysleli tu kouli do které se zavře a v ní běhá po bytě, jo? Tak to je v tom případě zbytečné kupovat si veverku a týrat jí tak. Veverka hrozně ráda skáče a v té kouli to půjde asi těžko :-D
    Pokud se bojíte útěku nebo zalezení pod skříň, pak musíte vytipovat a vybrat vhodnou místnost pro běhání. Nejlepší je ta, kde je umístěná klec. Případně místnost zabezpečit tak, aby se nikde zašít nemohl.
    Když jsem si ho koupil, tak stejně jsme si na sebe dlouho zvykali. Prvních cca 6 týdnů byl zavřený jen v kleci, pak jsem ho začal brávat do koupelny, kde mohl chvilku pod mým dozorem běhat. Pak jsme ho i s klecí přestěhovali do kuchyně, kde rád běhá a může furt někde lézt a skákat. Často jsme jej pustili po celém bytě, ale dostal od přítelkyně zaracha, protože jí pokousal hezký slovník.
    31.8.2013 11:41Anonym
    já nepochopím, jak můžou mít některý lidi takový nápady viz postroje, koule, kolotoče a nechat se tím inspirovat na blbým Youtube. Veverce skutečně stačí ke štěstí pár větví, kus špagátu a prostor na skákání a proběhnutí, občas pustit po místnosti a bude nad míru spokojená, nepotřebuje hračky jako pes nebo kočka. Nevnucujte jim to, co by zrovna vám připadlo roztomilý, hezký nebo co se vám líbí. Veverka má ráda a potřebuje přírodní materiály a ne plasty, gumy, sklo a já nevím co jěště. Burunduk není hrací a mazlící tvor, je to nesmírně roztomilé, ale stále divoké zvíře, nelze ho drezýrovat a umravňovat. Ochočí se dříve nebo později a je schopen se něco naučit, ale domácí mazlíček to nikdy nebude.
    31.8.2013 11:46noric
    to jsem já, stala se chyba ve stroji
    - - - - -
    nebo ve mně ?
    - - - - -
    prostě, stala se chyba, ale jsem to já a moje vopice, které vás tímto srdečně pozdravují s plnými tvářemi pšenice :))
    31.8.2013 22:07Mandy
    noric:ty rikas vopice svym burundukum?
    31.8.2013 22:21noric
    Mandy: no jasně :)
    - - - - -
    jsou to moje vopice pruhovaný