od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Leden v roce 2014
  • Zobrazuji 68 zaznamu.
  • 1.1.2014 18:38noric
    Nebály se vaše vopice střílení ?
    2.1.2014 12:26Nikopol
    noric: Annie to ani neprobudilo z jejího tvrdého spánku. :oD
    2.1.2014 13:17noric
    Já byl v práci na noční a ráno taky nic neříkaly :D
    2.1.2014 18:41Buru
    noric: my byli pryč a na Nový rok taky nic neříkal, takže nejspíš v pohodě :-D
    5.1.2014 11:37C M Burns
    Trochu tady to téma skomírá, tak bych položil dotaz do pléna. Souvisí to s nedávným případem burunduka od Camille, který měl hlavičku nalevo. Zmiňovali jste nepříznivé účinky ořechů. Nikde v literatuře jsem si toho ale nevšimnul, že by měly mít ořechy na zdraví burunduků nepříznivý vliv...? Může mi to, prosím, někdo osvětlit a případně podložit tyto domněnky?
    Zajímá mě to hlavně proto, že ten můj má ořechy hodně rád!
    5.1.2014 12:00Hrskt
    C M Burns: Já bych to tipoval spíš na mrtvičku. U hlodavců je poměrně častá. Máme morčátko, které jí o Vánocích mělo a do teď se z toho nevyhrabalo, pořád chodí na stranu a padá. Na druhou stranu je veselá, pořád kvíká a poskakuje, i když u toho padá, tak máme aspoň radost, že je na tom psychicky dobře :) To samé jsme měli u potkana a i druhého morčátka, ale to už je delší dobu. Nevim jak hodně na to trpí Burunduci, ale řekl bych, že v rámci hlodavců nebudou vyjímkou...
    5.1.2014 12:17Karrol
    Já nevim, mně to s těma ořechama připadá pořád takový přeháněný. Jako co asi jedí v přírodě? Vždyť jsou to veverky...
    5.1.2014 13:00Buru
    C M Burns: Ořechy nemají nepříznivé účinky. Tady jde o to, že pokud má veverka k dispozici pouze ořechy, kukuřici, semínka, tak je to problém, protože má z toho plno fosforu ale žádný vápník. Takže pokud má k tomuhle základu pravidelně další věci bohaté na vápník, není s ořechy ani ničím jiným problém.
    Karrol: Veverky se neživí primárně ořechy ani v přírodě. ;) Ořechy jsou poměrně "nedostatkové zboží" v lese. Nicméně i kdyby přírodní veverka jedla denně ořechy, tak jí to nic neudělá, protože kromě toho jí taky plno brouků, šišek, šípků, kořínků, ovoce, prostě všechno co kde najde.
    - - - - -
    Jinak fosfor a vápník pracují spolu, pokud je jednoho přebytek a druhého nedostatek, jsou z toho vážné problémy vždycky, ať už u lidí, psů, veverek nebo jakéhokoliv jiného tvora :-)
    5.1.2014 13:09Karrol
    Buru: Já myslela i semena atd. :) Každopádně díky za osvětlení, protože mi nějak uniklo to POUZE, teď už je mi to jasnější. Připadalo mi totiž, že od té doby, co se to stalo s Lumpíkem se tady všichni najednou zbláznili :D
    5.1.2014 13:18noric
    Souhlasím. Myslím, že pokud mají opice pestrou stravu, tak nemůže z této strany hrozit nějaké nebezpečí. V přírodě určitě sežerou všechno, co se dá použít.Ty ořechy mě taky zarážejí a nezdá se mi to. Nicméně přeju ještě jednou všem naším veverkám mnoho zdaru a hlavně zdraví. Ať žijou, potvory pruhovaný. Ať žijou i naše družební veverky obecné v lesích a družba s nimi. Ať žije nerozborné přátelství a spolupráce s veverkami celého světa. HuráááááááááááHurááááááááááHuráááááááááá
    5.1.2014 15:56Buru
    Karrol: Tak tak, ořechy a spol. obsahují hodně fosforu, musí se k tomu tudíž doplňovat ten vápník, čili když má zvířátko nějaké rozumné dávkování základní směsky a k tomu pravidelně ovoce apod. tak je to v pohodě. Hlavně takhle v domácích podmínkách není problém dávat občas jogurt a další mléčný výrobky, který jsou nejlepším zdrojem vápníku vůbec, takže když se k té výživě přistupuje se zdravým rozumem, tak je všechno v pořádku =) Jo a taky na ně občas nezapomeňte otevřít okno, ať mají trochu sluníčka, kvůli vitaminu D. ;-) Kromě toho, kdo by se bál, tak se dá koupit takový prášek pro hlodavce, kde je směska všech možných minerálů a vitamínů. Já mu to občas přidávám pro jistotu, aby opravdu dostal vše co potřebuje. Třeba loni po zimě jsem mu to přidávala pravidelně, protože byl takový nějaký schlíplý a prostě něco bylo špatně, ale těžko říct co přesně, takže než experimentovat s přidáváním/ubíráním nějaké složky v potravě jsme mu radši dali všechno v tom prášku a po každodenním přidávání asi týden, byl zase v pořádku. Jinak mě k tomuhle tématu ještě napadá, že náš teda "není blbej" a třeba teď má období kdy vůbec nejí kukuřici a to se po ní ještě tak před měsícem mohl utlouct a takhle to vždycky střídá se vším, tak mám pocit že když má všeho dost, tak si tělo prostě řekne, co potřebuje a co nechce. :-)
    5.1.2014 16:51Kate
    Buru: Když už zmiňujete ten jogurt, tak bych měla jen dotaz, jaký veverám dáváte? Domácí jogurt z domácího mléka může být? :) díky
    5.1.2014 19:37Buru
    Kate: Ano určitě, veverka z toho určitě bude mít radost :) My kupujeme hlavně takové ty ve skleničce. Akorát záleží jak moc velkého máš mlsouna, ten náš třeba čistý jogurt odmítá, ale když je nějaký s ovocem tak se olizuje až za ušima. Oni ty domácí jsou možná kyselejší tak jestli proto to nechce, těžko říct, každopádně s ovocem je to lahůdka :-D
    6.1.2014 12:03noric
    Moje vopice kategorický odmítají ty přírodní jogurty a milujou oříškový Florián a s tím jejich výběrem stravy to je fakt, jsou věci které by mohly dlabat každý den po kilech a další měsíc se toho ani nedotknou. Ale ty moje držky pruhovaný jsou rozmachaný a ze samý roztažnosti už nevědí co strčit do huby, Dej sem jahody, honem a hodně, bác a za měsíc ani ťuk, naval něco jinýho :D
    9.1.2014 17:26Sanny
    Můj veverčák je ještě pořád z toho zimního spánku úplně mimo,hrozně agresivní a vzteklej. Na začátku července když jsme si ho pořizovali se choval jako mílius a v životě by mě nenapadlo že na mě bude takhle útočit. Až bude na jaře dostatečně vyspinkanej bude zase všechno při starém ??? Doufám že se z něj přes zimu nestal morous na pořád.
    9.1.2014 22:02noric
    Mělo by se to po zimním období vrátit do normálu
    9.1.2014 22:09Buru
    Sanny: Tak je to individuální, ale ano, je to normální, je to přece zemní veverka ;-) Kdyby tě někdo nenechal spát, taky by z tebe byl morous :-D Ale neboj, cca v březnu se udobříte.
    12.1.2014 20:16Sanny
    Tak to je fajn :D Už aby to bylo ! :))
    13.1.2014 16:31Lany
    Má cenu jim ted jeste vubec davat zrni? Jakmile mu neco nasypu tak to ma hned vsechno vynoseny v domecku. A rekla bych ze tam to i zustane protoze kazdy den dostava jeste cerstvou zeleninu/ovoce a z toho se nají. :D :D
    13.1.2014 16:59Buru
    Lany: Já mu jednou za čas dosypu, aby měl co dělat :-D Jí toho minimum, ale zabaví se tím odnášením a přenášením a schováváním :-D
    14.1.2014 10:36Nikopol
    Lany: Dělám to jako Buru, třeba ještě zrní zahrabu do květináčků, co má v kleci nebo jen vysypu na podestýlku, ať to jen nevybere z misky.
    14.1.2014 12:32Hrskt
    Vy máte ty svoje chlupáče tak akční. Ten můj se pořád hrozně bojí. Celej den je zalezlej. Teď jsme se ještě stěhovali, takže o víkendu měl převoz, takže teď je vystreslej ještě víc... doufám, že to na jaře bude lepší no... ale nepřijde mi, že má teď zimní spánek, spíš se jen hrozně bojí....
    14.1.2014 15:04C M Burns
    Měl bych dotaz ohledně toho, jestli tady nemá někdo zkušenost se slzícím okem. Tomu mému chudáčkovi občas teče pravé oko a trochu ztratilo na lesku. Levé je OK. Má s tím někdo zkušenosti? Děje se to nepravidelně ale jen na tom jednom oku.
    Jinak je možné, aby měl už teď "pářící agresi"? Na podzim agresivní nebyl, ale teď jak mu naběhly kulky je agresivní jako čert (taky občas vlní ocasem).
    14.1.2014 15:09Nikopol
    Hrskt: Anuška teď moc akční není, vyleze tak jednou za dva dny, zkontroluje, jestli je něco k snědku a zase zaleze. S Annie jsme se stěhovali několikrát a bylo to pro ni taky dost těžké, i když už byla ochočená. Teď asi nic moc nenaděláš, buď v jeho blízkosti, zkoušej mu dávat semínka klidně přes klec, když náhodou vyleze a jinak nezbývá než dočkat jara.
    14.1.2014 17:41Buru
    C M Burns: Našemu se v posledních dnech taky dost zvětšily kulky, ale mám pocit že je spíš míň agresivní než byl doteď :-D
    S tím okem těžko říct, může to být jen něčím podrážděné, ale je divný, že je to jen občas, jestli mu tam třeba něco nespadlo, nebo se něčím nepíchnul, z podestýlky nebo tak.. Asi bych zkusila zavolat nějakému vetovi a zkonzultovat to s ním.
    14.1.2014 19:16Nikopol
    C M Burns: Vykapat borovou vodou nebo opthalmoseptonexem asi nepůjde, co?
    15.1.2014 09:48noric
    A neslzí mu očičko, kvůli těm koulím ? Mně taky vyhrknou slzy, když mě bolej koule :D Ne, vážně: možná se něčím podráždil, mně jedna vopice taky slzela z jednoho očka a přešlo to, bylo to mechanické podráždění. Ty kapky bych asi zkusil, ale jak vytvořit tak malou kapičku
    15.1.2014 16:06kobylatko
    Kapička nevadí že je velká,normálně kápnout a zbytek utřít vatovým tampónkem dělávám to tak u mých osmáčku když je náký problém :)
    15.1.2014 20:28Karrol
    Kontaktovala nás paní Horáková z České televize ohledně pořadu Hobby naší doby, který se má natáčet 24.1. a má být o burunducích. Vzhledem k tomu, že my teď momentálně (bohužel) burunduky nemáme a natáčení má probíhat přímo z místa, kde burunduci bydlí, tak se nemůžeme zúčastnit. Proto se chci zeptat, jestli by někdo z vás neměl zájem. Kdyžtak mi prosím napište a já do SZ napíšu kontakt.
    15.1.2014 22:03NAVi
    Karrol - u nás by to asi šlo. Přítelkyně končí zkouškové, tak bude asi pořád doma. Jen, jestli jim nevadí, že jsme v Brně.. ale to už se zeptáme sami.. předem díky za kontakt! =)
    A navíc by měl i Joudik radost, že uvidí svého odchovance v TV ;-)
    15.1.2014 22:48Karrol
    NAVi: No, zrovna koukám, že jsem blbá a zapomněla jsem napsat, že se jedná o Prahu a okolí :D Škoda :(
    16.1.2014 07:57noric
    To si paní Horáková nevybrala nejlepší období, když buráci většinou chrápou
    16.1.2014 09:05Karrol
    noric: Jo, to je pravda, ani mi to nedošlo, jak je teď nemáme :D
    16.1.2014 09:44Hrskt
    Nabídl bych se, ale u nás by nebylo co točit, ten trouba je pořád zalezlej a zatim se moc nekamarádíme :)
    16.1.2014 12:14Buru
    noric: Náš je aktivní dost, mám pocit, že je přesvědčený že je jaro :-D
    - - - - -
    Dokonce přestal být extrémně agresivní a útočný.
    16.1.2014 14:37Nikopol
    Buru: Vůbec se mu nedivím, já mám taky pocit, že každou chvíli přijde léto. :-D
    16.1.2014 16:40noric
    No a já, když jsem už přes deset dní neviděl Mufínu, která si udělala pelech v kontejneru a občas vylezla, tak už jsem začal mít obavy, jestli není něco špatně. Odklopil jsem zadejchaný víko a tam v koutě úplně vlhká spící a zpitomělá véva. Nerad, ale musel jsem jí probudit, bojím se aby z tý vlhkosti (dechu) něco nebylo. Docílíl jsem pouze její vrcholný nasranosti. Pro jistotu už víko nedám, at větrá :)
    - - - - -
    Ale hnízdo má útulný, líbilo by se mi v něm :D
    - - - - -
    Netuším, proč zvolila tohle místo, v kleci mají 4 domečky
    16.1.2014 18:06Buru
    noric: Chudák, takhle narušovat osobní svobodu :-D asi si jen chtěla udělat saunu no.. :-D
    16.1.2014 22:39Lany
    Ja tomu nasemu taky musela prohlídnout pelech, on si totiz zacal schovavat i cerstvou zeleninu :-/ Tak jsem to musela povyhazovat at nespi v plisni....
    17.1.2014 16:35Buru
    Náš naštěstí zeleninu/ovoce neschovává, to vždycky zdlábne hned.
    17.1.2014 17:37kacka a spol...
    Ahoj, potrebuju se zeptat jestli jsou pro burunduky opravdu nutne umele vitaminy, vapnik... Dost by mi to pomohlo. Predem dekuji:-)
    17.1.2014 18:51Buru
    kacka: Při vyvážené stravě není potřeba dodávat "umělé" vitamíny.
    17.1.2014 19:22jiji
    Ahoj,chci se zeptat,snese se burunduk s piskomily,mysmi nebo papousky?
    17.1.2014 19:24Lany
    Musela sem toho naseho buruncaka ze spanku,protoze spal strasne dlouho.
    17.1.2014 20:06Buru
    jiji: V jedné kleci? To asi těžko, rozhodně bych to teda nezkoušela.
    17.1.2014 20:23noric
    jiji: v žádném případě !!!!!!!
    17.1.2014 21:02jiji
    V žádném případě s kým?Ani s ptáky?
    17.1.2014 21:15noric
    jiji: prostě s nikým, burunduk není kolektivní zvíře
    - - - - -
    a proč by měl být společně s ptáky?
    17.1.2014 21:40jiji
    mám ve zdi velké akvárko,u kterého sou i bidýlka pro ptáky atd.
    18.1.2014 09:08noric
    jiji: No a jak to souvisí s burundukem ? Tak si dej do akvária rybičky a na bidýlko papouška, ale nedavej je dohromady, prostě to nejde. Nesnesou se v podstatě ani dvě veverky
    - - - - -
    Zeptala ses, dostala jsi odpověď, že to nejde. Tak to, že máš akvárium s bidýlkama na tom nic nezmění.
    18.1.2014 09:36Nikopol
    Já si myslím, že se nám tu zase někdo vrátil rozvířit vody. ;-)
    18.1.2014 09:48Karrol
    Domluvili jsme se s paní Horákovou, že natáčeí pořadu o burudnucích nechá až na jaro, tak kdyby pak někdo z vás měl zájem, bylo by to fajn :)
    19.1.2014 10:31kitty
    Dobrý den,
    jsem tu nová a potřebuji se poradit. 11.1. jsem si přivezla asi 8 měsíční samičku. První 2 dni jsem ji vůbec neviděla, ani najíst se nešla. Pak začala jíst aspoň v noci, tak jsem ji ve dne vylákala z budky na dobroty, z budky vylezla, vzala si z ruky, dokonce mi ruku zvědavě zkoumala, okusovala hodinky a tak, takže ruky se nebojí, ale hned zase zalezla do budky a celý den nic. Zajímavé je, že poslední 2 dni začíná být aktivní, ale až večer po 19 hod a řádí i v noci,jakmile se v pokoji pohybuji zase zaleze do budky. Celý den pak zase spí. Je to normální, všude čtu, že je to denní zvířátko a i proto jsem si ji pořídila. Ale samozřejmě nejen proto :-) Dá se to nějak otočit aby byla aktivní přez den? Moc děkuji za rady ;-)
    19.1.2014 10:57noric
    kitty: tak v první řadě, máš jí velice krátce, musí si zvyknout, všechno očuchat, zasmradit :). potom musíš taky počítat s tím, že je zimní období a většina burunduků zimuje a taky ho nemusíš třeba několik dní vůbec vidět, protože chrápe. Nijak jí neomezuj, naobracej jí režim, nech jí, at si dělá co chce. Pohybuj se u klece, když je venku z domečku, mluv na ní, at si na tebe zvyká. Chce to klid a trpělivost a bude to ok
    - - - - -
    Já mám dvě a jedna je i v zimě aktivní a druhou už jsem 14 dní neviděl, protože chrápe :D
    - - - - -
    a loni to bylo přesně naopak.
    19.1.2014 12:25kitty
    noric: děkuji za radu, vím, že je u nás teprv krátce. Dnes v noci opravdu řádila, překousala závěsné šňůrky od Hamaku :-D Ale hlavně že to svoje království už prozkoumává. Do teď byla jen zalezlá.
    19.1.2014 12:34kacka a spol...
    Ahojky, muzete mi prosim nekdo napsat co nejvice hracek co muzu dat Pepsine do klece?
    19.1.2014 15:39gagule
    Ahoj, neplánujete někdo na jaro mláďata? Nebo nevíte o kvalitním chovateli? Je to opravdu peklo někdo najít =(
    19.1.2014 20:02noric
    kacka a spol: hračky jako takový žádný. Žádný plasty, gumu apod. Dej jí větve, šišky, papírovou utěrku, seno, slámo, skořápku z kokosu, pověš jí do klece kus tlustýho provazu. Ona zase veverka není nějakej extra hráč, ale zabaví se s věcma, který může použít na budování pelechu
    20.1.2014 13:52kacka a spol...
    A co hamaky,tunely a tak?A mají taky rádi písek?
    20.1.2014 14:27noric
    jo to klidně a maj to rádi, taky různý domečky, ale hlavně at je to přírodní materiál. Písek, spíš hlínu na hrabání, dej to do plastovýho kontejnýrku s víkem s dírou, jinak bude všude bordel
    20.1.2014 20:03kitty
    Tak už se naše malá ukáže na chvíli i přes den, nabaští se a honem zase schovat. Přidala jsem pár fotek, snad jsme jí udělaly správné bydlení, co říkáte? Co popřípadě vylepšit?https://www.kralici.cz/burunduci/alba.asp?a=166
    21.1.2014 20:21gagule
    Už nic,vzal sem si ho ze zverimexu
    - - - - -
    milé, díky za pomoc, jen si zkus příště vymyslet vlastní přezdívku =)
    24.1.2014 16:04Karrol
    Lidičky, kdybyste někdo na jaře měl mláďata, náš zájem pořád trvá :)
    24.1.2014 22:35olí
    Ahoj,
    cca před měsícem sem si dovez mládě burunduka.Vážně bylo moc lehké ho ochočit,do 3 týdnů byl jako beránek.Jenže pak nám skočil za akvárko a když jsme ho odsunovali,tak začal strašně pískat a když už jsme ho dostali ven,zjistili jsme,že nemá 2 prsty u zadní nohy.Šli jsme k veterináři,prsty se zahojili,žádná infekce........jenže....se od té doby strašně bojí lidí.Zkoušeli jsme ho ochočit jako když k nám přišel poprvé ale to nešlo.Můžete mi tedy říct,co mám teď dělat?
    25.1.2014 08:15noric
    oli?: Tak ještě jednou a s nějakou logikou. Měsíc máte burunduka, z toho 3 týdny ochočování, pak úraz a ted se teda týden bojí. Tak to bych se asi bál taky. Co od něj chcete, aby po stresující, bolestivé zkušenosti byl okamžitě jako "beránek"? Tak to asi půjde těžko, bude to chtít čas a trpělovost.
    25.1.2014 08:49Karrol
    olí: Souhlasim s noricem, nechala bych ho teď nějakou dobu v klidu. My jsme ze začátku s Kikinkou měli problém, že měla nějakýho vnějšího parazita a museli jsme jí do srsti dávat takovej prášek, což byl naprosto neskutečnej úkol. Tím jsme se v ochočování taky na chvíli vrátili o několik kroků zpět.
    25.1.2014 10:46C M Burns
    Karrol: Jakého parazita? Jak se to projevovalo... možná by nějaké zkušenosti mohly pomoct v indikací případných problémů ;)
    25.1.2014 14:06Karrol
    C M Burns: No ono to je už dost dlouho, jakého nám snad ani neřekli. Šlo o to, že se hodně drbala a objevovaly se jí lysinky. Dostali jsme na to takovej prášek, ale to se moc nedalo, protože nebyla ještě moc ochočená a samozřejmě nevydržela na místě a nechtěla na sebe nechat moc sahat. Pak jsme dostali takovou tu kapku, jak se dává štěňatům a koťatům a ještě navíc jen nějakej zlomek z toho množství, to už bylo lepší :)