od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Říjen v roce 2015
  • Zobrazuji 63 zaznamu.
  • 2.10.2015 08:10Gnar
    Ahoj,
    včera se stala hodně zvláštní věc. Tím že je podzim v plném proudu a blíží se zima tak ten můj chlupáč sbírá a schovává co se dá sníst. Měl jsem ho puštěného a tím že dostal malou hrstičku zrní tak měl plné torbičky. Asi po 20 minutách poletování po pokoji konečně objevil starou ponožku zavěšenou tak aby si do ní mohl vlézt. Samozřejmě ho nenapadlo nic jiného než do ní hupsnout a první co bylo tak že vylezl opatrně, asi aby ho nikdo neviděl že si tam vše co měl v torbách schoval. Jenže tím jak jsem byl unešenej jak v tý ponožce řádí tak jsem ho pozoroval. Trošku jsem se přiblížil protože mu to trvalo nějak dlouho (myslel jsem že se tam zasekl a nemůže ven) ale jakmile zaslech že jsem blízko tak okamžitě vystrčil hlavu chvilku na mě koukal, vylezl a odběhl na postel kde si sednul a koukal do zdi jak kdyby jsem mu něco udělal nebo nedej bože ty zásoby ,co tam čerstvě nechal, jsem mu vzal. vydržel takhle asi minutu, pohled na něj byl docela děsivej protože se ani nehnul a nereagoval (jako v tranzu) ani když jsem do něj lehce šťouchnul, jeho oblíbené sezamové a lněné semínka taky nezabrali i když jich pár měl nasypaných přímo před sebou. Chvilku na to se "probral" vyluxoval co měl před sebou a byl jak vyměněnej. Začal trhavě pobýhat směrem ke mě, švihal ocasem a aby bylo ještě hůř začal "kňučet" jak kdyby se mu něco stalo v té ponožce. Trvalo to asi 5 minut než se trošku uklidnil ale celou dobu běhal u mě jak kdyby se něčeho lekl a chtěl se ke mě schovat, Tak jsem vzal a dával mu alespoň malinký hrstičky semínek aby se uklidnil. Bylo neskutečný jak si nechal "všechno líbit", protože jsem ho poprvé vzal do ruky a nikdy se takhle nenechal ani hladit. Vůbec si nedokážu vysvětlit co to mohlo znamenat a hlavně způsobit. Evidentně mu fyzicky nic není, takže nedokážu říct jestli něco zahlédl nebo jen opravdu chytl "depku" z toho že jsem ho viděl kam si dává zásoby.
    Můžete nějak poradit co to mohlo způsobit ?
    Díky
    2.10.2015 19:48noric
    Gnar: To vypadá, že byl asi úplně u vytržení a překvapenej z tý ponožky, že je to taková šikovná schovávačka a že je to něco naprosto novýho :D
    2.10.2015 20:19Buru
    Gnar: Prostě se tváří, že tam není ;) Zásoby jsou nejdůležitější věc v jeho světě :D
    2.10.2015 21:16noric
    Moje nová vopice Čudla taky furt lítá s tvářema jako balóny a dokonce i ten notorickej spáč Infeld likviduje všechny potraviny jako divej, akorát při tom není vidět
    2.10.2015 23:05Niqua
    u mna si poctivo zacina syslit kadeco za postelou..neviem ale nechaapem,tpreco ked je vypusteny,tak po niekolkych hodinach sa akoby chystal ulozit za postelou..a nejde do klietky..mi pekne dlho trva,kym ho presvedcim..samozrejme bez nahanania..ale nechaapem to.ved by sa mal sam vratit do klietky svojej,ked ma uz dost vybehu..
    - - - - -
    aj ked tam ide,tak zachvilu odtial vybehne naspet snuurat po izbe..
    3.10.2015 20:41miki939
    Niqua: Z toho bych žádnou vědu nedělal. Ten náš běhá normálně po bytě, mezi tím si skočí i do klece. Když je ale puštěný po 18:30 tak do klece nikdy nejde a rovnou se uloží v prádelním koši. Už je to takový náš malý rituál, že ho tam necháme chvilku spát a pak ho přenesu do klece. Tam sice chvilku poskakuje, ale pak se zahrabe a už je klid až do rána...... Prostě si najde místo, které mu přijde na spaní lepší a tam by chtěl strávit noc. Má ale smůlu... :-)
    4.10.2015 10:39Buru
    Přesně tak. Proč by se vracel do klece, když má mnohem lepší místo na pelíšek? :)
    5.10.2015 07:43Gnar
    Noric, Buru:
    Asi jo, uvidím jestli se to stane znovu :)
    každopádně k tématu, já doteď neměl žádný problém s tím že by se mi nevracel do klece.
    vždy jakmile se setmí nebo zhasnu tak behěm 10 minut je v kleci v pelechu a nemusím řešit "přemlouvání" :) a že má plno možností si ustlat jinde :D
    A kdybych náhodou někdy musel tak mi bude na 1000% stačit sklenička a zvuk otvírání víčka :D
    5.10.2015 22:01noric
    Jsou to prostě pruhovaný ďáblové
    7.10.2015 18:26Niqua
    gnar
    to ti teda zavidim..tzase uz len pocujem ako ta suchoce za postelou
    7.10.2015 18:46eejka
    Zdravím všechny, chtěla bych se zeptat. Včera jsem si přinesla nového burundučka od chovatele. Dala jsem ho s celou přepravkou do klece, aby si vylezl, až sám uzná za vhodné. Dneska jsem zjistila, že teda vylezl a obsadil domeček na zemi, byť má ještě jeden nahoře. Ale vlastně jsem ho ještě vůbec neviděla... Je normální, že nové zvířátko v rámci aklimatizace ani nejí? Možná ani nepije, ale to nepoznám. Začínám se trošku bát :(
    7.10.2015 22:55Niqua
    neboj :-)
    7.10.2015 23:32eejka
    Tak právě vylezl :) v 11 v noci, denní zvířátko :D Pro změnu jen sedí na jednom místě a kouká, už půl hodiny...
    8.10.2015 07:34noric
    eejka Klid, musí se aklimatizovat, okoukat, zasmradit. To je v pořádku
    8.10.2015 15:41miki939
    Přesně tak. Za chvilku budeš ještě vzpomínat na to, jak byl klidný, když sis ho přinesla... :-D
    8.10.2015 18:29Haňulka
    Ahoj,pořídila sem si cca 2 měsíčního samečka burunduka,mám ho přes dva dny,včera se trochu pohladit nechal,ale dnes vůbec,dokonce mě dvakrát kousl a jednou až do krve když sem ho držela v ruce a to sem ho držela něžně abych ho nepomačkala,jak mám postupovat,je to můj první drobeček
    9.10.2015 00:01eejka
    Děkuji za uklidnění :) dneska jsem přišla domů a sice jsem ho pořádně ještě neviděla, ale mistička nahoře v kleci byla napůl vyjezená, piškot shozený na zemi a okousaný, takže přes den podnikl průzkum :D
    9.10.2015 07:45noric
    Haňulka: proč si ho držela v ruce, nemají to rádi, jsou omezeni. Polezou po tobě, budou ti sedět na hlavě, ale držení v ruce se jim hrubě nelíbí, tim spíš, že ho máš teprve dva dny. To se nestačil ani rozkoukat, prolézt si svoje teritotium a ty ho hned mačkáš v ruce. Já bych tě kous taky, Nech ho pár dní, ať si dělá co chce. Burunduk rozhodně není žádný mačkací a ňuňací plyšák, J eto furt divoký zvíře.
    9.10.2015 08:21Gnar
    Haňulka: Souhlas s Noricem, já osobně už si ho neriskuju ani pohladit :D kvůli jeho pozvolně stupňující se agresivitě. A než ho pustím tak se musím přemluvit a lehce se obrnit dvouma párama ponožek s tepláky a mikinou :D Ještě na mě vyloženě nezaútočil ale je den ode dne drzejší. Včera mě kousnul taky do krve (nejspíše z důvodu úplného čištění klece kdy jsem zlikvidoval zásoby aby jsem se ujistil jestli neskladuje i ovoce)
    Jen mě "cvaknul" ale prokousl se skrz prst a musím říct že je z toho krve jak z vola ale díra nikde není vidět jen malinká červená tečka modřina kolem :D
    Taky jsem sebou pěkně škubl jelikož jsem to nečekal tak se "proletěl" naštěstí dopadl na postel, jen se oklepal a pelášil na topení kde se čistil a vypadal jak kdyby si říkal "konečně jsem mu dal co proto"
    9.10.2015 15:32miki939
    Tak to já si k němu zatím můžu dovolit cokoliv (teda naštěstí). Fakt je ale ten, že první 4 týdny byl striktně v kleci a opravdu intenzivně jsem se mu věnoval. Nějaké braní do ruky za začátku vůbec nehrozilo, ale celkem rychle si do ní jednul sám, když dostal jídlo. V kombinaci s tím, že byl od chovatele zvyklý na lidi i braní do ruky, už to šlo celkem samo...
    9.10.2015 15:46Haňulka
    vím že se jim držení v ruce moc nelíbí,ale riskla sem to a taky mi dal pěkně na prdel :D už mám dva prsty prokouslé,dnes sem mu dávala oříšek z ruky a očividně se mu líbil víc prst než ořech :D dobrá chvilku ho nechám být a uvidíme až s epořádně rozkouká :)
    9.10.2015 22:08Niqua
    A mate niekto skuusenost pri stahovani sa,?trochu sa on bojim,a hlavne preto ze teraz tych par dni som cely den tam kde sa stahujem..takze ho chaapem ze uz vecer nema zaujem ked spii.buditho nechcem..
    - - - - -
    Mate niekto radu pre mna ako ho aklimatizovat pri stahovani?trochh sa on bojim ci si zvykne,nakolko je tiez pravda ze momentalne som viac na bud.byvani...takze mu davam ak. tak papanie..
    10.10.2015 10:48noric
    Niqua: Tak stěhování zas není takovej problém. Jeho domov je klec a na ostatní si zvykne velmi rychle- A jinak, nemohla bys psát poněkud srozumitelněji a čitelněji. Nevadí slovenština, ale normální
    10.10.2015 21:43Niqua
    Sa ti zda ze moc zlozito pisem?porozmyslam nad tym a napraviim
    11.10.2015 09:10noric
    Niqua: ani ne složitě, ale jako mongol :D
    15.10.2015 17:30C M Burns
    noric: souhlas, taky jsem si musel věty od užovatele Niqua číst vícekrát :-)
    Jinak už k nám přišla zimní agrese... přijde mi to nějak brzy, když loni začal být agresivní až v prosinci...
    Jste na tom podobně nebo ještě máte miloučké veverky? :-)
    15.10.2015 18:28noric
    C M Burns: Můj neviditelný Infeld zřejmě v hlubokých nočních hodinách buduje mohutně zásoby a nový přírůstek Čudla neustále lítá po kleci s plnou hubou a furt něco louská, Agrese žádná :D
    - - - - -
    Když jí přistihnu, jak něco ukrýváa zahrabává, tak drze čumí, co jako je a co čumím já :D
    15.10.2015 21:34miki939
    noric: Máme to úplně stejně. Ten náš taky pořád jen něco zahrábavá a pak hledí a čeká, co bude. Navíc během noci se minimálně 3krát probudí, aby se pořádně nacpal. Místo agrese (naštěstí) tak zatím máme doma mrňavou kuličku. Je z něho fakt solidní špekáček... :-D
    15.10.2015 22:19noric
    miki939: Hele, bacha na to, tlustá véva taky není úplně v pořádku
    16.10.2015 08:32Gnar
    C M Burns: Co se týče agrese tak zatím mi jen drze kouká, ale mám z něj větší respekt než v létě :D Jinak je zatím jak mílius a snad to tak zůstane co nejdéle.
    Miki939: Já měl doma taky lehkého špekáčka ale během to zase shodil a vypadá jako v létě jen na něm pozoruji že je mohutnější.

    Jinak otázka, o co si vaše vévy brousí drápky, ten můj vůl si klacků v kleci pomalu nevšímá. To už musí být aby se po nějakým proběhl. Přijde mi totiž že ty drápky má docela dlouhé. Zatím se za nic nezachytává, ale chci tomu nějak předejít, protože si nedokážu představit že ho beru někam na veterinu nebo bych mu je musel zkrátit sám kdyby přerostli.
    - - - - -
    oprava: lehkého špekáčka ale během **TÝDNE** to zase shodil
    16.10.2015 08:38miki939
    noric: To je mi jasné. Samozřejmě se ho snažíme nepřežírat. Myslím si, že to souvisí s blížící se zimou a taky tím, že už dorostl do správné velikosti. Kdyby měl ale dál nabírat, tak určitě zasáhnu...
    18.10.2015 08:59noric
    Čudla se rozhodla, že vybavení klece, tj, domečky, mističky a volně ložené předměty jsem umístil blbě a je nutno je přemístit. Svědomitě to vykonává :D
    18.10.2015 11:56Bara
    Dobrý den, chci se zeptat. Nás burunduk - máme ho tři mesice- přestal zrát. Ji jen jablko a hroznové vino. Z misticky si vůbec nic nevezme. Aktivni se zda byt porad stejně. Jen jediná změna je, ze z úkrytu vylézá spát ven. Udělal si nejdříve hnízdo z hoblin a papíru a tad už se tam zahrabává cely. Také se mu změnila barva srsti z hned na šedou, ale to připisují k tomu, ze bude zima. Jinak nevypadá, ze by zhubl, ale je to divné a trvá to již několik dnu. Dekuji
    18.10.2015 16:59eejka
    Tak mám Ferdu doma už skoro 2 týdny a vlastně jsem ho pořádně ještě neviděla :( Už zase okupuje domeček dole a je tam zalezlý celý den, aspoň tedy když jsem doma. Nepřikládám to ještě zimnímu spánku, protože každý den vyleze ven a zbaští mističku. Ráno když vylezu z pokoje nebo když přijdu domů, slyším, že se lekl a utekl seshora dolů do domečku... A pak tam je celou dobu. Znamená to, že mám doma totálně plachou veverku? :(
    18.10.2015 20:20noric
    eejka: i to je možný, já mám rok samečka a ten je zalezlý furt, taky mu nic není, každý den vymydlí mističku a během dvou dní úplně oholí kukuřičný klas. Ale kdy to dělá, netuším. Když jsem se ptal veterináře, tak usoudil, že je to abnormálně líné a individualistické stvoření, netoužící po žádné společnosti. Samička Čudla, kterou mám dva měsíce je pravý opak, lítá neustále a zkoumá co uvidí. Toho blbouna anitohle nezajímá, v patře nad sebou v kleci má ženskou a nic, Je to blbec
    - - - - -
    Bara: s tím žrádlem je to takhle, oni ty vévuchy taky mají každá jinou chuť, prostě jim něco nechutná. Jeden miluje Pribináčka a ta druhá si před ním ani neodplivne. Ane jeden mi nežere zrní, ale po jedýrkách z dýně se můžou utlouct, Je to různý, my máme taky rizdílný chutě :D Vyzkoušej víc věcí, něco mu zachutná
    - - - - -
    A s tím spaním, prostě se mu to tak líbí, taky bych to neřešil. Můj Infeld jeden čas opovrhoval všemi třemi domečky a vyrobil si hnízdo v konteneru s hlínou, kterou měl původně na hrabání
    19.10.2015 18:58Niqua
    tak toto uz nechaapem..neviem preco,ale odvcera ten moj maly diabol, odmieta ist do klietky..dlabanica vymenena,klietku udrziavam v cistote, vodu ma, vsetko...akosi mi tam odvcera nechce ist..na jogurt som ho nalakala,ale akonahle mu ukazem aj oriesok, ide za nim,ale ked vidi,ze ho smerujem ku klietke, sa otoci chrbtom :-( samozrejme nehccem ho nejak chytat..a nahanat..
    19.10.2015 19:49noric
    Niqua: Opravdu by to nešlo psát jako normální člověk ? S normální interpunkcí to jest čárky a tečky a velkým písmenem na začátku věty ? Píšeš fakt jako ichtyl
    19.10.2015 20:01Niqua
    A to Ti vadí? Taký detail? Ja som si totiž myslela, že Ti vadí slovosled..
    19.10.2015 20:37noric
    Niqua: Ano vadí, musí se to luštit jako rébus. Piš jasně a srozumitelně, jsem tady normální dospělý lidi
    20.10.2015 12:48Haňulka
    ten můj lump si už asi na klec trochu zvykl,přes den mu ale domeček beru,aby nebyl pořád zalezlý a došel si k ruce pro oříšek, pohladit se sice trochu nechá,ale nevydrží mu to moc dlouho a v noci dělá jako šílený :) nemá náhodou v noci spát ? :D
    20.10.2015 13:51miki939
    Haňulka: Pokud toho naspí dost přes den, tak ho pak v noci nic nenutí :-) Ten náš se zase v noci pravidelně několikrát budí a jenom se cpe...
    21.10.2015 07:25Gnar
    Haňulka: souhlasím s miki939, můj chlupáč sice řádí přes den, ale pravidelně jak hodinky se budí přesně o půl noci aby něco zakousl a během 5-ti minut je zase zpátky v pelechu :)
    21.10.2015 11:02Buru
    Nazdárek :) Doufám, že se nikdo neurazí, ale mám pocit, že je potřeba uvést pár věcí na pravou míru. Někteří by tu hlavně měli pochopit, že burunduk není žádné domestikované zvíře a rozhodně není na mazlení a podobné aktivity. Na to si pořiďte psa... Je to stále divoké zvíře, bude spít tam, kde se mu líbí, jíst to, co mu chutná atd. A je jim úplně jedno, co si o tom myslí majitel. :-D
    Je to veverka, zjistěte si něco o jejich přirozeném životě, když je chcete chovat. Obecně málokteré zvíře spí celou dobu v kuse. I člověk se přece občas budí, aby si došel na záchod, napil se apod. A zvířata mají úplně jiné spánkové režimy, poněvadž nemají ten luxus pohodlné postele v zamknutém bytě. Takže ano, samozřejmě je úplně normální, že v noci chvílema nespí.
    Že nežere semínka, když mu dáš jabko? Tak já bych asi taky měla jasnou volbu, kdyby mi někdo nabízel čokoládový dort a suchej rohlík. Co se pití týče, není vůbec potřeba plašit, že je nevidíte pít, když dostávají ovoce/zeleninu/klíčky. Dost vody získají z toho. Jinak mě se osvědčilo nemít na vodu misku, ale napáječku. Kromě toho, že má rysky a vím tak přesně kolik ml vypil a za jak dlouho, tak taky jak mlátí tou kovovou kuličkou, tak je jasně slyšet, že se zrovna šel napít.
    A my už máme agresi téměř plně rozjetou, celý den pobíhá a shání zásoby a při přiblížení ke kleci útočí. Je to normální stav a bude to trvat až do jara. Každý, kdo si pořídil burunduka s tímhle musel počítat, takže nechápu, proč někdo "doufá že jeho agresivní nebude". Bude. Pokud je nebudete mít venku, aby zazimovali, tak budou všichni. Někdo míň, někdo víc, ale bude. Náš byl první zimu ještě jakž takž v pohodě, ale jakmile byl dospělý, tak další zimy už se s ním nedalo nic.
    Drápky i zuby si naštěstí obrušuje dobře sám. Máme větve, po kterých běhá (musí, protože nic jiného na přemístění se z jedné části klece do druhé tam nemá) a pak na oblíbeném místě, kde pobíhá nejčastěji máme velký provaz, ten se osvědčil na drápky asi nejlíp. Jinak mě ještě napadá, kdyby s tím byl problém, tak pořídit takový ten brusný papír na větve, prodává se to pro papoušky. A cokoliv ve skořápce obrušuje aspoň přední drápky.
    Když nejde dostat do klece a chcete ho tam mít, tak ho v první řadě nepouštějte. Je mnohem horší ho nahánět a chytat, než když bude v klidu ve svém teritoriu. Můžete mu velmi lehce ublížit, utrhnout ocas apod. Když zaútočí a nečekáte to, tak trhnete rukou a můžete s ním praštit fakt velkou silou, atd... U nás s tím naštěstí není problém, protože když ho pouštím, tak nemá žádné jídlo k dispozici a tím pádem stačí dát po vyčištění klece dovnitř misky plné čerstvého a je to. Když se mu moc nechce, nebo potřebuju aby zalezl rychle, tak mu prostě nabídnu zásobník na zrní a přenesu ho do klece i s tím. Kilo žrádla ještě nikdy neodmítnul :-D
    Tlusté veverky bych se moc nebála, záleží samozřejmě na konkrétní vévě a její aktivitě, ale vzhledem k tomu jak jsou většinou akční, tak to moc nehrozí. Jednou jsme ho měli trochu kulatějšího než obvykle, to bylo přes zimu, jak pořád futroval, ale na jaře to shodil během prvního týdne normální aktivity. Pokud nemá ve směsi jenom dýně, slunečnice, nebo oves, tak by to mělo být OK.
    Když se někdo diví, že si dělá pelech za postelí, nebo že se nevrací sám do klece apod., tak na tom opravdu není nic divného, uvědomte si, jak velké má normálně veverka teritorium. Když ho pravidelně pouštíte po pokoji, tak to časem prostě začne být jeho území. Tím pádem je ale dost možné, že taky vás pak začne brát jako vetřelce a hrozbu, a bude útočit. (Dvojité ponožky a tlustá mikina jsou pak hodně dúleité vybavení - taky známe :D)
    Abych to nějak shrnula, všechno co naši burunduci dělají je normální. Minimálně pro ně. ;-)
    - - - - -
    Jo, ještě k tomu stěhování se. My se stěhovali a bylo mu to úplně jedno. Udělali jsme to tak, že jsme burunduka s klecemi přestěhovali už večer před samotným stěhováním. Tím pádem už spal a ráno se prostě v klidu vzbudil v novém. Pak jsme ho nechali jen v kleci pár dní. Až bylo vidět, že už se rozkoukal a je zase na normální aktivitě, tak jsme ho začli pouštět. To zas chvíli trvalo, než si proběhl nový pokoj a označil všechny věci a než my vychytali všechny díry apod. Ale rozhodně bych neřekla, že z toho měl nějaký stres, spíš fakt vypadal že je mu to jedno, prostě se přesunul do "jiné části lesa" :-D Snažili jsme se mu to samozřejmě ulehčit, takže možná i proto. Kromě zmíněného přesunu, jsme taky nějakou dobu před a po stěhování nedělali vůbec žádné změny v kleci apod.
    21.10.2015 11:54Silva
    Souhlasím s Buru. Jsou to divoká zvířata a jejich chování se někdy neztotožňuje s naší představou o tom jak by se chovat měla. Nečtou asi tu správnou diskuzi:) Každopádně to nejsou mazlíci, mají nám dělat radost z jejich pozorování. No a někdy to není dle našich představ, něco o tom vím. Nepřála bych nikomu ty problémy co řeším se zoubky u Burinky. Stravu musím drtit a namáčet, ovoce krájím na cca 3*3mm. Dolní zuby se musí každý týden brousit na dásně horní již nemá ty se naštěstí povedlo vytrhnout. Proti tomu problém s tím co jí a kde spí případně kdy závidím:))))
    21.10.2015 13:33Gnar
    Argumentovat proti tomu co tu Buru napsala je zbytečný a nezbývá než s tím jen a jen souhlasit :)
    Co se týče toho že tu kolují stále ty a samé dotazy přičítám k tomu že nový majitelé nemají tolik zkušeností a raději se zeptají i když třeba vědí že si nový přírůstek musí zvyknout na nové prostředí atd atd atd.
    Já osobně nebyl o nic lepší a to jsem přelouskal kompletně celou tuto diskuzi od jejího založení, k tomu rubriky nahoře a ještě jsem hledal a pořád hledám nové informace a poznatky nejen zde ale i všude možně na internetu. Ale pořád jsem měl tendenci se na něco ptát abych měl 100% jistotu že něco nedělám špatně. I teď po půl roce co mám doma tu moji tryskomyš, tak mám pořád nutkání ji nějak kontrolovat co dělá a proč to dělá i když vím že to může pro něj být úplně normální ale jen já to nejsem schopnej pochopit.
    Tudíž mi nezbývá nic jinýho než si myslet že to opravdu je, jen jeho normální chování což se mi časem vždy potvrdilo.
    Je pravda že jsem hodně opatrnej protože je to moje úplně první zvíře tohohle druhu (hlodavec) a vlastně celkově mě to ke zvířatům nikdy moc netáhlo. Nakonec jsem ale rád za to co doma mám za šílence protože po diskuzi se Silvou jí absolutně nezávidím starosti které s Burinkou má a že to nebyli a nejsou jen zoubky :) Na druhou stranu má Burinka obrovské štěstí že se dostala do jejích rukou která už má s hlodavci leccos za sebou
    Každopádně Buru, děkuju za tipy ohledně těch drápků :)
    21.10.2015 15:27Silva
    Gnar: dík:) A samozřejmě je lepší se zbytečně zeptat, než něco zanedbat. Například u psounů bylo letos několik zbytečných úmrtí těchto veverek, jen protože byla podceněna veterinární léčba.
    21.10.2015 18:49Buru
    Samozřejmě, souhlasím, klidně ať se všichni ptají pořád dokola. Já to vždycky jednou za čas shrnu, nemám s tím problém. :D Jen mi některé dotazy přijdou úsměvné, já takhle detailně pozorovat a zkoumat každé svoje zvířátko, tak celý den nedělám nic jiného. Jsou to všechno osobnosti, vždycky si budou dělat to, co chtějí a co je normální zrovna pro ně. A my se můžem tak maximálně divit :-D
    21.10.2015 19:44noric
    Já bezvýhradně souhlasím s Buru, má do slova a do písmene naprostou pravdu, Já se těma pruhovanejma ďáblama zabývám už deset let a myslím si, že jim dost rozumím. Ale přesto mají ty vopice občas nějaký nový nápad nebo výmysl a koukám jako puk, co dovedou a co nevého mi připraví :D :D
    22.10.2015 14:21Hrskt
    Taky přihodím svojí trošku do mlýna :) Já mám Pika (původně Chipa, ale malá neteř to neuměla vyslovit :D) už 3 roky a musím uznat, že to rozhodně není klasické domácí zvíře. Po křečkách, papoušcích a morčatech je tohle úplně něco jiného. Za prvé tedy není absolutně ochočený, i po těch 3 letech kdy mě zná, kdy chodím pravidelně ke kleci a mluvím na něj a dávám (nebo se spíš snažím) mu jídlo z ruky, stejně pokaždé když se poprvé přiblížím ke kleci tak zdrhne. Prostě se mě bojí, i když jsem mu nic špatného nikdy neudělal a ví že mu nosím jídlo atd. Po pár minutách u klece a přebíhání z jednoho úkrytu do druhého se teda jako nechá pohladit po zádech, když jsem jó hodně pomalý a přibližuji se k němu opatrně. Z ruky si vezme málokdy a když ho pustím po pokoji, tak stejně vždycky někam zaleze a žije jenom když v místnosti nikdo není, to pak prozkoumává a šmejdí a močí a kadí :D Jednou jedinkrát takhle bláznil přede mnou a to když jsem ležel v posteli a moc se nehejbal :) Viděl, že na něj koukám, ale nevadilo mu to. Na druhou stranu vzhledem k tomu jak je hodně plachý a má ze mě asi respekt, tak na mě nikdy nebyl agresivní, nikdy mě nekousl a ani se o to nepokusil. Je pravda, že jsem ho také nikdy nechytal do rukou (stejně bych neměl šanci ho dohonit :D ). Prostě pokud chcete zvíře na mazlení, morče je lepší (mimochodem také máme 2). Ale s tímhle zvířetem je větší zábava, pokud jste ochotní se přizpůsobit jeho stylu života :)
    22.10.2015 20:56noric
    Ano, je to přesně tak, každej jedinec je jinej a svoje chování nezmění. Prostě na mazlení si opatřete koťátko nebo králíčka, ale burunduk prostě ne . Já měl naprosto přítulný a oražený veverky,a teď mám zase naprosto jinak se chovající vopice. S tím je nutno se smířit. Burundu je a zůstane vžsy naprosto divoké a individuílně se chovající zvířátko. Radost nám přináší i svojí pouhou existencí a svým způsobem života. Bohužel jsou stále lidi, kteří si myslí, že Véva bude dělat, to co chtějí oni, ale to se šeredně mýlí. Vemte to vy. kdo v nich vidíte mazlíčka, na vědomí. Jménem všech veverek děkuji
    23.10.2015 21:02Silva
    Norik a Buru, díky vám za trpělivost s námi začátečníky je mi jasné, že píšete věci co jste již mockrát psali, ale to je právě to skvělé na vás, že to nevzdáváte:) Dík.
    23.10.2015 21:27noric
    Silva: Díky za pochvalu a já na druhou stranu zase fandím, držím palce a obdivuju za trpělivost s těma nešťastnejma zubama a přeju tobě i Tvé vopici, aby to fungovalo co nejlíp
    26.10.2015 13:23Anonym
    Dneska mi Ferda nedopatřením utekl z klece... Představovala jsem si, jak dlouho ho budu chytat, přece jen neni ochoceny. Vůbec. Zatím porad nevyleza, když jsem doma, je zahrabany v domečku. Vyleze jen když je naprostý klid. Takze jediný moment, kdy ho vidím je, když přijdu z prace domu a to musim byt hodně potichu nebo když ráno vstanu. Scénář, ze ho budu hledat ve všech skrytých koutech a ze ho pak stejne nechytnu a ze kvůli tomu nestihnu důležitou schůzku se nakonec naštěstí nekonal. Napadlo me vypustit z klece osmaky, kteří smejdi všude, kde se da. Ale bála jsem se toho, ze na sebe treba nějak zaútočí. Pozorně jsem je sledovala. Bylo to dost zajímavé. Ferda se aspoň trosku rozkoukaval, schovaný v úzkém prostoru za kleci. Osmaci ho opatrně ocichavali a on je taky. Žádný boj se nekonal. Ke skulince za kleci, kde se schovával, jsem dala domeček a on si do nej po chvilce vlezl :-) záchranná akce se povedla, doufám bez nějakých stresovych zážitku :-) mate nekdo zkušenosti se setkáním burunduka s jiným zviratkem z domácnosti?
    27.10.2015 09:13noric
    Ano, moje vopice se kamarádily s králíkama a psinama. Ovšem pod přísným dohledem. Veverky si ze všech těch zvířat dělaly dost srandu. Němly se rády akorát s pískomilama, ale to na sebe útočily přes klec
    - - - - -
    Kradly králíkům a pískomilům žrádlo :)
    27.10.2015 13:35Hrskt
    Anonym: Ono tohle je asi nejhorší období pro pořízení burunduka, už je prostě větší chladno a hlavně není venku tak moc světlo, na tom našem to je také znát, že se pomalu připravuje na zimu. není tak často venku, spíš tráví čas v boudičce...
    27.10.2015 18:43Silva
    Dáváte někdo veverám kuskus nebo rýži? Řeším měkkou stravu dík.
    27.10.2015 19:45Eejka
    Hrskt: jj, s tím jsem se už smířila, že bude chrnět až do března. Tak snad to pak bude lepší :)
    noric: Díky za odpověď. Pro mě a asi i pro všechny zúčastněné to byl docela adrenalinový zážitek :D Zase se Ferda díky osmákům trošku rozpohyboval a projevil i kus zvědavosti, když se očichávali :)
    28.10.2015 10:24noric
    Silva: Tak to nevím, ale zkus to, taky můžeš zkusit vajíčko nebo kousek libovýho masa, jogurt, Pribináček nebo něco podobnýho, dětskou přesnídávku
    - - - - -
    Neviditelný Infeld má rád sušenky BEBE, ta se dá taky pěkně ožižlat až změkne
    28.10.2015 21:08Silva
    Noric: Tyhle věci jí dávám a až na maso (to je pro ní asi nerozkousatelné přesto, že je na jemno - nebo jí nechutná) a vejce to jí taky nejede. Bebe má taky ráda a navíc jí to přidávám do směsi, kterou dostává. Míchám jí směs rozdrcenou z ovsa, píniových, lískových a kešu ořechů, ovesných vloček, piškotů pro psi, chia s. konopného s. lněného s. sezamu, dýňových s. a slunečnice. Pořídila jsem si hmořdíž a každý večer tuto směs namáčím, aby byla kompaktní a snadněji stravitelná. Vypadá to, že jí to chutná. Také jí dávám ovesnou kaši pro mimnka co mi dal vet. Dostává samozřejmě i normální senínka a ořechy, ale to jen proto, aby si je mohla schovávat a dělat si tak zásoby jako každá správná veverka:) nemá šanci si na nich pochutnat. No a tak sonduji co jí mohu ještě dát abych jí zpestřila život co to jde.
    Dnes jsem seděla a loupala čerstvá semínka z dýně, aby si na nich mohla zítra pochutnat.
    28.10.2015 23:41noric
    Silva: Tak jestli jí to chutná a nemá s kousáním problémy, tak je to dobře. Přeju Ti moře trpělivosti a fandím Tobě i vévě :D
    31.10.2015 10:18Jonathan
    Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jestli mají burunduci mléčné zuby a kdy se jim zhruba mění v trvalý chrup. Jde o to, že můj burunduk (7 měsíců) ztratil horní zuby (řezáky), tak bych rád věděl, zda je to v pořádku či ne.

    Děkuji za odpovědi.
    31.10.2015 10:32Gábina
    zdravím.. kolika let se vám dožili vaši burundučcí miláčci? naše babička už má 7.5 roku
    31.10.2015 19:25Silva
    Jonathan : Pravděpodobnější je, že si je vyrazil, což je trochu problém. Budeš muset sledovat zda dorůstají správně, aby nedošlo k jejich deformaci, nebo zahnutí do nesprávného směru. Dorůstají velmi rychle cca 7-10dní. Tento problém bohužel měla moje Burinka a muselo se to řešit operativně. Tak pokud budeš potřebovat, tak se na mě klidně můžeš obrátit a ráda ti poskytnu veškeré informace. Pokud budeš muset navštívit vet. napiš určitě, protože jde o úkon v uspání. Bohužel ne každý vet. má správné znalosti o těchto zvířatech. Další hrozbou, bohužel skrytou je odontoma. Jde o deformitu zubu v lebeční části a je patrna pouze na RTG. Mnohdy bývá patrna až cca 1 rok po úrazu. Zubovina roste tak, že ucpává dýchací cesty a je to velmi bolestivé. Naštěstí právě burunduci tímto problémem příliš často netrpí. Držím palečky, aby to proběhlo bez komplikací. Každopádně situaci nepodceň a když tak písni.
    Po registraci je možné ti napsat i soukromou správu:)