od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Listopad v roce 2008
  • Zobrazuji 56 zaznamu.
  • 1.11.2008 13:33Pacinka
    Patrick: tak asi máme poslušné nehryzavce:))

    Tak mě napadá..plánuješ časem třeba další činčilku?
    1.11.2008 16:32Patrick
    Pacinka :No jsme si je vicvicel :D ne Kenny ma vecí chute a ma rad vetve od dedy

    No chtel jsem si koupyt ale rodice nedovolují
    1.11.2008 17:04Pacinka
    http://www.youtube.com/watch?v=bhOh7DQmGqQ&feature=related
    - - - - -
    Patrick: kup a přestav před hotovou věc:) To funguje spolehlivě...
    1.11.2008 17:25Patrick
    Ale kdybych nemel jeste psa a kočku tak by to proslo
    1.11.2008 23:09Pacinka
    Patrick: hele..já mám dva králíky, dvě činčily, koně...u rodičů jsem měla ještě dva pejsky a dvě želvičky..takže počet zvířátek neřeš:)
    A jestli jsou ve veliké kleci dvě činčilky anebo jen jedna, to je už přeci bezpředmětné, ne?:)
    2.11.2008 00:01Anitram
    Nespolehala bych na to, že by ho rodiče s novou činčou nevyhodili. Raději bych to řešila vzajemnou domluvou. Mluvit neustale o te činčile, řííkat rodičum, že činčila je stadove zviře a potřebuje kamarada a postupně rodiče přidavat do života s činčilou a tak je nenasilnou formou dovist k zalibě v činčily:-)
    2.11.2008 00:16Pacinka
    Anitram: máš pravdu..toto se mi podařilo u jedné kamarádky. Její matinka byla proti všem zvířatům, nechtěla domů ani křečka. Tak mě napadlo, aby kamarádka maminku přivedla na návštěvu a kouknout se na prcky. Udělala jsem hodinovou přednášku, odpovídala na všemožné dotazy, činčilky byly zvědavé, chtěly se kamarádit, při běhání byly komunikativní a maminku zapojovaly do akce..a jak to dopadlo? Od kamarádky mi během čtvrt hodinky přišla SMS, že máma vymýšlí, kam dát klec:D
    2.11.2008 18:27Patrick
    Já a Kenny si zatim vistrame ale horší bude až pujdu na strední :(
    2.11.2008 20:49Jesse
    Naši to řešili , když jsem mel jednu , dve ... Teď jich mame osum a už jim to je uplně jedno, jedna nebo dve navic :) .
    3.11.2008 14:22Pacinka
    Jesse: já mám dobrý to, že rodiče řešit nemusím..spíš už nemáme prostor, tak mi páreček stačí..:) Stejně se mi snad ve zdraví naklonují:D
    3.11.2008 15:00Sepp
    Přinést domu zvíře a "postavit rodiče před hotovou věc" je hodně nezodpovědné a spoléhat se na to, že když už je doma, tak ho rodiče "nevyhodí" je spíše přání než skutečná realita.

    Stejně tak, pokud Patrick na základní škole a vlastně ani neví, na které střední skončí (třeba bude na internátu a kdo se pak bude o činčily starat?). A řešit to jako Jesse, že jedna nebo dvě navíc je úplně jedno je nezodpovědné nejen vůči rodičům, ale především vůči činčilám. Činčila není potkan, nebo křeček, který žije pár let, ale spíše je to jako se psem, tedy 10 až 15 let. Ruku na srdce, myslíte, že by vašim rodičům bylo jedno, zda mají doma jednoho nebo osm psů?

    Myslím, že nejlepší řešení je to od Pacinky - ať vezme Patrick mamu nebo tátu a jde se podívat k nějakému chovateli, pokud rodiče uvidí, jak náročné či nenáročné je starat se o více činčil, můžou se na místě s chovatelem domluvit a činčilu si domů hned odvést.
    3.11.2008 17:00Patrick
    Tak stim intrem to zas tak spatní není mamka a Kenny jsou taky pratele takže to je docela ok ale budu se snazit bít doma
    - - - - -
    *být
    3.11.2008 21:16markééta
    chtela bych se zeptat jestli rozmery 55.30.23 staci na klec pro cincilu
    3.11.2008 21:31Michaelle
    markééta-to je málo aspon na výšku 80x60x50 pro jednu
    4.11.2008 16:38Postřelená srna
    Ahojky uvažuju o koupi činčily a chtěla bych se zeptat zda je lepší pořídit si kluka nebo holku například co se lépe ochočuje nebo jestli v tom není rozdíl děkuju za radu:)
    4.11.2008 17:15Patrick
    no podle me je to jedno ale já chtel samičku ale mímu Kennymu se nedalo odolat
    4.11.2008 18:56Pacinka
    Postřelená srna: v podstatě je to jedno, osvědčily se mi jak samičky, tak sameček...A pokud chceš mít jen jednu činčilku, tak na tom vůbec nezáleží. Každá činča je originální..
    4.11.2008 20:02Jesse
    Ja bych nepřinesl činčilu domu bez souhlasu rodiču . Asi jste mě špatně pochopil , Seppe :) . Chtěl jsem tim řict , že se rodiče smiřili s moji zalibou v činčilach a neprotestuji , jak tomu bylo dříve , když jim oznamim , že bych si chtěl pořidit novy přirustek . Činčily si oblibili stejne jako ja . Je to hlavně o přistupu . Třeba ja si hradim většinu nakladu sam. Každy zviře si zaslouži stejnou peči .Nemyslim si ,že je lepši přinest domu potkana než činčilu , jen kvuli tomu , že většina žije dele a rodiče se ho tedy "zbavi rychleji" . Zviře by se bez dovoleni rodiču vubec nemělo brat domu , aby se nestlao nechtěnym .
    Ja osobně bych teda rodiče k chovateli nebral , Kdyby řekli ne do oči chovateli , ktery stavil hodinu sveho času vysvetlovanim a ukazovanim , určitě by to bylo dost ponižujici .
    - - - - -
    Postřelená srna : Mě přijdou jako větši mazlici kluci , ale je to dost individualni . Holky na sebe dost prskaj a huř se seznamujou , i když je to možna tim , že mam 3 domainantni samice , ale to muže bejt jen muj připad :) . Naši kluci sou hrozny kamaradi , neprskaj a seznamovani bylo uplně bez problemu , narozdil od holek .
    5.11.2008 12:10Patrick
    Jesse:Stím to souhlasim taky si Kennyho sponzoruji sám
    7.11.2008 01:10Aliwella
    Platit si všechno sám je nejlepší, i když to bohužel není vždy možné. Pak je jistota, že o zvířátko bude vždy dobře postaráno...Taky si je platíme s přítelem sami. Bohužel mám vlastní zkušenost s tím, že ne všichni rodiče jsou přemluvitelní, někteří prostě nepovolí, a pak je asi bohužel nejlepší, ale ne moc radostné, počkat, dokud se člověk neosamostatní a nemůže si pak konečně pořídit vysněné zvířátko. Je to dlouhé čekání, ale pak je to kupa radosti :)
    7.11.2008 16:05Agnes
    Ahoj můžete se podívat na toto album https://www.kralici.cz/cincily/alba.asp?a=23
    7.11.2008 17:59Patrick
    Agnes:Pekná činčilka

    Aliwella:Tak já už chodim kazdou sobotu na brigadu takže nemam problem z penezmi (vecinou vijimky vánoce :D )
    7.11.2008 22:21Pacinka
    Agnes: moc roztomilá...kolik jí bylo? Určitě ti musí chybět:(((

    Mně zemřela má první činčilka v září...v důsledku vysokého věku...
    8.11.2008 17:01Agnes
    No Agnes mi chybí hodně a moc stará nebyla asi něco chytla za nemoc!
    9.11.2008 09:56Pacinka
    Agnes: víš, kolik jí přibližně bylo...?
    A nemoc..tak zvířátko je nutno sledovat..jestli je vše v pořádku a v případě podezření jet na veterinu..
    10.11.2008 11:24Sepp
    Plně souhlasím s Aliwellou. Je lepší (pro činčilu určitě) počkat až se člověk osamostatní a není finančně závislé na rodičích (nejde jen o peníze, ale rodiče mají za své děti i právní zodpovědnost, stejně tak dítě bydlí v domě/bytě rodičů - mnohdy dokonce v podnájmu, kde si majitel nemovitosti zvířata nepřeje).
    Věřím, že jednu činčilu rodiče dítěti umožní koupit - pokud nemá činčila vrozené vady, pak jsou náklady na její chov téměř nulové a není třeba ani velkých sum u veterináře.
    A jinak můžu říci, že mi bude milejší slyšet o rodičů ne, než abych prodal činčilu dítěti, které mi bude večer volat, že ji rodiče nechtějí a že neví co s ní. Nepřijde mi nijak "ponižující" budoucímu majiteli činčily popisovat chov, i když nakonec řekne, že nemá zájem, naopak.
    11.11.2008 17:05Agnes
    No Aginka vypadala zdravě a věk přesný nevím!!!!!
    12.11.2008 10:23anysek
    ahojky,včera rano se nam narodilo činčilátko,dneska sme zjistili,že maminka nechce žrát, je divná, na ruce jen leží a dokonce kousla,to nikdy neudělala,tak ta je ted na cestě na veterinu. a miminko sme začali přikrmovat, ale obávám se, že pokud se mamince něco stane, tak že se o miminko nedokážeme postarat, tak nás napadlo, jestli tu není někdo z Brna, kdo má doma třeba samici s miminkama a jestli by nešlo tam našeho prdolku přidat
    - - - - -
    tak samička včera večer umřela, o miminko se staráme samy, zatím nám to jde, přikrmujeme ho a zahříváme, tak snad to zvládne, je to holčička Hopík
    12.11.2008 13:47Aliwella
    anysek: to je mi moc líto:( držím palce, at to holčička zvládne!
    12.11.2008 14:38Pacinka
    anysek: To je smutné..:(((
    Každopádně hodně zdaru a síly při záchraně prcka!
    12.11.2008 16:54Agnes
    anysek to je velmi smutné ,ale držím Vám palečky ať to Hopík zvládne!
    13.11.2008 16:14Jesse
    Seppe , v tom pripade doufam , ze je takovych velkochovatelu i chovatelu s vasim pristupem vic . Myslim , ze se najdou i taci , kteri vidi jen prodej a nasledny zisk z mladete a je jim jedno , kde jejich odchov skonci . Cil je pro ne mlade prodat .

    Do zacatku bude potreba do cincilky nejake penize investovat . Klec , vybaveni a vsechno okolo levne urcite nebude , i kdyz domaci vyroba vyjde urcite levneji.
    - - - - -
    anysek: to je mi moc lito :(
    13.11.2008 17:49Sepp
    Věřím, že chovatelů se stejným přístupem je většina.

    A pokud bych jako zájemce, který si činčilu od někoho kupuje, měl jen podezření, že prodává s vidinou zisku a nejde mu o zdraví činčily, či nemá zájem se mnou o chovu diskutovat, pak bych neváhal mu říci "Ne, děkuji, nemám zájem". To můžu doporučit každému z vás.

    Stejně tak, jako prodejci, mi není jedno ke komu se má činčila dostane a jak se bude u něho mít - proto taky uvítám, když s dítětem, které o mládě projeví zájem (či místo něj), si pro činčilu přijede rodič.
    13.11.2008 17:59Agnes
    Ty jo činčilky jsou roztomilá zvířátka ,že jo?
    13.11.2008 19:07Anitram
    Já osobně jsem toho názoru, že by každý rodič by mě dítěti pořídit zvíře a učit ho tak k respektu a chování se k živému tvorovi. Proto si myslim, že pokud chce dítě činčilu, tak proč mu ji neprodat. Já osobně to dělám tak, že pokud mi napíše nezletilé dítě, tak chci, aby mi dalo kontakt na rodiče a zavolám jim a pokud mají zájem o návštěvu, ráda je uvidím.
    S tim říct ne. To se musí každý naučit, už několikrát sem zájemcovi řekla, ne nedávám činčilku, protože nesplňujete mé podminky. Hald je ohenň na střeše , lidi pak pomlouvaji a nadavaji, ale je lepší to překousnout, než si pak vyčítat, jakýmu individu sem prodala činču.
    14.11.2008 07:31Angor
    Anysek:
    malé činčilky mají asi větší šanci na záchranu umělým dokrmováním než třeba králíčci. Vím o dvou vrzích, které se podařilo odchovat bez samiček, miminka dostávala papat injekční stříkačkou a zvládla to.
    14.11.2008 17:27Agnes
    Anitram:Máš pravdu!
    16.11.2008 19:14Anitram
    ono dokrmovani činčilek je velmi naročne.....většinou dochází k uhynu, prootže se mimčo nadechne mléka. Ja to dělám tak, že když je možnost, dám ho k jiné samičce. Ono přece jenom mateřské mléko je lepši než uměle
    17.11.2008 13:14Patrick
    Nemate nidko mlade černé činčili(samici)
    18.11.2008 16:01Patrick
    mam jeste otazku dnes jsem videl Kennyho jak si vikusuje chlupy z nohy ale jen trohu třív to mel taky ale myslil jsme ze jsi to jen vytrch nwt co stim????
    19.11.2008 19:23Pacinka
    Patrick: jestli tam nemá vyloženě vykousaná místa nedělá to nápadně často, neřešila bych to. Je to asi jako kdyby ses ty podrbal...:)
    20.11.2008 14:14Patrick
    jj díky
    20.11.2008 17:10Agnes
    Patrick:Bohužel nemám ,žádné mladé momentálně nemám žádnou!☻☻☻
    20.11.2008 19:09Patrick
    Agnes :A ty mívas černousky????
    20.11.2008 20:03Eliška
    jejdá!! já bych si ták přála činčilku! ale tu chce brácha! sou opravdu krásný!!!!
    21.11.2008 19:48Pacinka
    https://www.kralici.cz/cincily/alba.asp?a=26
    21.11.2008 20:36Patrick
    Pekné fotky.Ale me se moc nelibej bíli z revenýma ocima sry (ale určo sosttním jo)
    Alwe ta černoučka je rozkošná
    21.11.2008 22:17Pacinka
    Patrick: já mám ráda oba stejně...a oba jsou kouzelní:)
    Děkuju...
    21.11.2008 23:44Anitram
    Já mívám černoušky, ale teď mám k odběru pouze samečka http://chinchillas.rajce.idnes.cz/29.10.08/#Medium_ebony_AVc_13_.JPG
    22.11.2008 16:19Patrick
    Pacinka :To at si říka kazdej co chce ja mam taky rad viho Kennyho

    Anitram :To ne ale díky schanim samičku pro samce ale fakt díky
    Kdyby nahodou se narodila nejaká černoska tak pls dej vedet
    22.11.2008 18:07Pacinka
    Patrick: to je jasné, každý máme rád své činčilky:)

    Byl jste se někdo podívat v Letňanech na výstavě? Já byla dnes...činčilek tam moc nebylo...a asi pět prcků k prodeji..
    24.11.2008 16:39Agnes
    Patrick:nn já teď zrovna činčilu nemám a dlouho mít nebudu musíme se stěhovat...........
    30.11.2008 11:06Pája
    ahoj měla bych takový dotaz.mám činčilí samičku a chtěla bych si pořídit druhou ale navím jestli se spolu snesou.máte nělaké zkušenosti??
    30.11.2008 12:24Taffa
    Pája: Je to hodně individuální, někdy seznámení proběhne bez sebemenších potíží a jindy to je obtížné. Určitě se vybav další klecí. Já mám osvědčené to, že obě činčilky dám do nové klece, kde nemaj ani jedna svůj pach. Nebrání si svoje terirotium a tak se rychle zkamarádí.
    Pokud se rozhodneš mít páreček, dej pozor, aby samička nebyla moc mladá a nezabřezla předčasně. Musí ji být minimálně 8 měsíců. Pokud nechceš odchovávat miminka, můžeš klidně mít spolu 2 samičky. Krásně se snášej.
    Koukni se po internetu, já sama mám na stránkách návody na seznámení činčilek. ;)
    30.11.2008 13:34Pája
    moc ti děkuji =o)
    30.11.2008 17:37Jesse
    Pája : Mě se osvědčila metoda s přepravkou . Dám činčilky do přepravky , kde jsou na sobě namáčklé a nechám je tam 6 a více hodin , lepší je seznamovat v ranějšich hodinách , když nejsou aktivní.
    Tak sem seznamil samičky , které se mi předtím málem pozabíjeli , teď jsou kamarádky :) .