1.3.2010 11:07Čipka
Čípa mi s obrovskou radostí skáče do obličeje,takže občas utržím pěkný šrám i na něm.
Přelínávají činčilky na zimu nebo v zimě?Ta naše má teď nádhernou srst,ale poměrně výrazně změnila zabarvení.Záda má hodně tmavě sědý,téměr černý a když ji do chloupků fouknu,tak jsou s nádechem do modra.Pod tlamičkou je bílá s nádechem do růžova.Škoda,že to foťák neumí tak dobře vyfotit,jinak bych to poslala.Myslela jsem,že už mi nepřibere,ale teď jsme na 515 gramech a to moc nejí.Peletky od Vitakraftu nechce vůbec,tak dlabe jen obyčejný granule a seno.Tak nevím po čem ji ta váha jde nahoru
1.3.2010 14:11Čipka
ewyk- dostává granule od Darwina,protože tady nic jinýho nemají.Ale budu ji teď objednávat alpský seno,tak ji vezmu nějáký jiný granulky.I když ona jich moc nesní.Odhadla bych to na jednu čajovou lžičku za den,zbytek vyhází.Hodně se cpe senem.
Dnes jsem ji donesla nový větve,tak až je vydrbu a vysuším,tak to zase bude u nás štěstí.
1.3.2010 15:59Vignette
To Esme se teď nějak rozežrala (taky víc pije), granule, co jí vydržely vždycky dva dny, teď mizí za večer... zapomněla jsem je koupit a asi den nebo dva byla bez nich- teď jsem jí je nasypala do misky a ještě pořád u nich sedí :). Mimochodem, jaký rozdíl je mezi sépiovou kostí a kalciovým kamenem? Měla by mít v kleci obojí? Zatím má jen sépiovku, ale včera jsem ji přistihla, jak okusuje zeď... :)
1.3.2010 23:23ewyk
Čipinka Darwins jej určite nedávaj, to ju radšej nechaj len na sene. Sa nedivím že priberá. Ak tam nemáte nič schopné tak tu v shope je široký sortiment byliniek, tiež sú tu krmivá Pre Alpin ktoré sú dobré aj pre činči. Radšej by som na tvojom mieste objednala viac granuliek, nájdi ktorý druh jej chutí a raz za čas sprav velikú objednávku aby sa ti oplatilo poštovné.
- - - - -
Vignette - sépiová kosť aj kalciový kameň sú v podstate to isté. Veľa sépioviek je v dnešnej dobe už umelá ( nie sú priríodne), vyrábajú sa zo sádry. Takže je to rovnako syntetický vápnik ako vápnikova kocka. Ak zoženeš pravú sépiovú kosť, tak radšej tú ako kalciovú. Je obohatená aj o iné minerály. Inak zdroje vápniku stačí aby mala tak do pol roku, max. do roku. Dospelej činčile vápnik netreba dopĺňať, má ho obsiahnutý v strave. Jeho zvýšený prísun by jej mohol skôr ublížiť (močové a ľadvinové kamene a piesok).
2.3.2010 08:14Čipka
ewyk-tak jsem zrovna objednala všechno co potřebujeme,tak snad bude opička spokojená.Pre alpin jsem ji brávala jen seno,tak jsem ji objednala i granulky.Snad ji budou chutnat.Normálně ji kupuju písek od Apetita,teď ho neměli,tak jsem ji vzala jiný(takový hrubší a šedý),koupat se v něm nechce a z koupelny má mrška záchod.Koupe se v tom,co si nakouše ze sep.kosti nebo někdy ze zdi.Pěkně marnivá je ta moje Čipinka.Tak jsem ji taky objednala píseček.Fuj to bude pecka.Zrovna zchroupala jabloňovou větvičku a šla chrnět.
2.3.2010 10:00ewyk
Čipka tak to poznám :D moje sú tiež vysadené na určitý typ piesku a akonáhle dostanú iný, tak je z ich strany hlboká ignorácia. A ešte ma vydierajú pohľadom v štýle "snáď nechceš aby sme sa v tomto kúpali". Pre Alpin sú dobré, majú široký sortiment, takže si človek môže vybrať presne druh ktorý potrebuje.
JJ lacná záležitosť tie činčuchy zrovna nie sú, ale čo človek narobí keď im chce dať to najlepšie. By si ju mala naučiť masírovať, nech si to odrobí verejne prospešnou činnosťou :D
2.3.2010 14:11Čipka
ewyk-tak to máš pravdu.Já už začínám mít pocit,že ne že já mám činču,ale činča má mě.Ale to,že je mrška mě zase vynahradí tím,že mi občas přiběhne dát pusu nebo mě nechá zabořit obličej do jejího kožíšku.Začíná být mazlík(když teda chce) a kdybych ji půjčila ruku,tak si ji odtáhne do domku a už mi ji nevrátí.Při výběhu si chodí schrupnout do šuplíku a když se vzbudí,tak mě volá tak,že začne dělat děsný kravál a já jako správná maminka hned přiběhnu a Čipinka se mazlí a mazlí.Neskutečný zvířátko
2.3.2010 15:21ewyk
Niky11 tie očká má z tých zubov, je treba ho vziať okamžite k veterinárovy. Keď rodičia zvieratko dovolili, tak musia rátať s tým, že je treba sa mu venovať keď to potrebuje. Takže treba okamžite presvedčiť rodičov aby si ten čas našli a vziať ho k veterinárovy, Tie zúbky treba zbrúsiť, inak prestane papať a následne na to mu začne odchádzať záživanie, pečeň a zomrie.
- - - - -
Čipka tak to máš potom pekné zlatíčko :D moje tak mazlivé nie sú. Ale viem si to živo predstaviť ako tvoj drobec spinká v šuflíku a zobudí sa a začne robiť povyk a volať k sebe svoju "mamu". JJ sú to vypočítavé potvorky.
5.3.2010 18:34Vignette
Prosím vás, dává se k činčile něco jako účtenka? Pro případ, že by třeba umřela (na cincile.eu jsem četla cosi o šestitýdenní "záruce") a já chtěla zpátky peníze, nebo tak...? Ptám se kvůli violetce, kdyby se jí něco stalo, tak by mě ty peníze docela mrzely :( (samozřejmě peníze až na druhém místě, ale...)
5.3.2010 20:58Vikina
Vignette- seriozní chovatel, který se činčilám věnuje Ti vystaví kupní(či darovací) smlouvu. Dělají to jen někteří chovatele, kteří se činčilám ,,zažraně" věnují a určitě tuto smlouvu vystavují chovatelé co chovají činčily s PP jako na stránkách cincila.eu. V té smlouvě je i záruční doba(záleží na chovateli). O tom by Tě měl informovat chovatel od kterého si chceš činču koupit nebo se ho na to zeptej či ho požádej, aby Ti tuto smlouvu zaopatřil.
Já mám všechny činčily bez kupní smlouvy a sama smlouvu nevystavuji, jelikož je mám jako hobby. Ale nebo de si smlouvu předepsat a dohodnout se s chovatelem na kritériích. Tato smlouva je jen mezi chovateli případně majiteli, tedy co já vím zkus napsat nějakému zkušenému chovateli a nebo se zeptej na cincila.eu, či si tam najdi toho zkušeného chovatele, co s tímto má zkušenosti. Můj typ je pan Ing. Šverma neboli uživatel Sepp či jiní znám paní Číhalovou, co tyto smlouvy poskituje je jich více. Nebo prohledávej různé stránky, kde by mohli být informace o těchto smlouvách a pak to navrhni té chovatelce, co od ní budeš mít tu činču.
- - - - -
Moje kamarádka si něco podobného jako ,,smlouva" dělala, když si jela kupovat králíka,aby měla potvrzeno, že si ho koupila a aby ji část peněz proplatila ČSCH. takovéto smlouvy si píši chovatelé např. jsme ji dostali když jsme si byli kupovat psa nebo tyto smlouvy vystavuje i má teta na prodejné želvy.. atd.
7.3.2010 23:44Vignette
Díky za rady... violetka už je u nás doma a Esme je přestěhovaná do prádelníkoklece (juch, konečně se nám povedlo ji dodělat! :))- zdá se, že z nový klece byla vyplesklá víc, než violetka z úplně novýho domova. Je teda strašně, ale strašně malinká (cca 200 g), poloviční než Esme (to vlastně i váhově odpovídá), ale hrozně aktivní, zrovna tu šplhá po větvi :), sama hezky jí a nebojí se nás... tak držte palce, aby byla v pohodě a krásně nám tu rostla :o)
8.3.2010 11:24Vignette
Určitě se jí pokusím vyfotit co nejdřív :). Holky se zatím jenom očuchaly a vypadaly v pohodě, Esme jsem ale musela držet, protože ji to k violetce nějak moc táhlo :))... tak snad jim to vydrží, až se bude seznamovat "naostro". Jinak jméno ještě vymýšlíme... ;)
- - - - -
Hmm, jenom asi budu muset dneska koupit pořádnou váhu, sice violetka zbaštila malou hromádku sena a granule, ale stejně se o ní bojím, s jejíma 200 g...
8.3.2010 22:12Vignette
Tak, hotovo, mám tu dvě nová alba- jedno s novou prádelníkoklecí a druhé patří Esk :). Jinak Esk se jmenuje opět podle knížek Terryho Pratchetta, dokonce v jedné jsou Esme(ralda) i Esk(arina) spolu- Esme je stará čarodějka a učí Esk čarovat- tak myslím, že by to tak mohlo fungovat i u nás. Jen čarovat doufám, že se nenaučí, ono stačí, jak je to teď, i bez kouzel :-))
Jinak na fotkách to ani nevypadá, ale je hrozně křehoučká a maličká- krásně se mi vejde do dlaně- a ocásek má taky menší, než to vypadá...
Dávali jsme Esme chvilku k Eskince do klece a hodně intenzivně se očuchávaly (Esme se na drobka úplně přilepila), ale pak Esmouš vlez Esk do domečku a nějak z něj nechtěl vylézt, dokonce na malou krátce křikla... tak jsme ji radši vyndali. Poučení pro příště, žádný domek... Bleška z toho byla chvilku trošku ztuhlá, ale hodně rychle se vzpamatovala, tak snad jsme ji moc nestresovali...
9.3.2010 00:06Vignette
Díky, taky si držím palce :)
Vypadá to, že Esk esmovatí, taky už tu šplhá po mřížích jak křeček... ačkoli, narozdíl od Esme, velice rozvážně... zato ale líp zvládá chůzi po větvi :). Taky je díky bohu míň bojácná, takže nám už od prvního dne šplhá po rukou :). Jo a Esme vymýšlí co nejkrkolomnější cesty na nejvyšší poličku a občas pěkně slítne... chvilku je ticho a zkouší to zas :-D. Největší radost mi dělá, když dobrovolně vleze do hamaku :)
9.3.2010 11:40Vignette
To je hodná, že ho přinesla... Esme by si ho určitě nechala někde, kam já bych se nedostala, přiběhla by si pro rozinku a spokojeně se vrátila k pilníku :))
No doufám, že Esk poroste jak z vody... podle mě jí dobře, ale teda... je tak maličká (už vážně budu muset koupit tu váhu)! Je asi fotogenická, protože na fotkách nevypadá tak malá a hubená, jako je ve skutečnosti... Esme bych si klidně maličkou nechala, ale u Esk se modlím, aby už vyrostla ;)
10.3.2010 21:17Vignette
Já bych řekla, že na jméno stejně moc slyšet nebudou :). Ale bylo by to fajn ;)
Heh, obě činči chrní (myslím, že ne na dlouho, v tuhle hodinu)... to je klíííídek! :-D
- - - - -
Hmm, další pokus o seznámení... Esme byla dána do klece k Esk a ta se na ni pokoušela skočit (občas se jí to i povedlo), takže to nakonec dopadlo tak, že Esme zdrhala a Esk ji honila... eh. Jinak předtím jsme je zkusili dát obě do jedný krabice, ale obě vyvíjely úsilí akorát na to, aby zdrhly. Chjo... poslední místo, co mě napadá, je (pořádně vymytej) koš, ze kterýho by vyskočit nemohly. Rozhodně se mi kvůli seznamování nechce kupovat malá klec :(
10.3.2010 23:17Vignette
Dá... tak to bych mohla zkusit. A do výběhu... Esk jsem ještě nepouštěla vůbec, dneska se mi akorát poprvé proběhla po posteli... A nemyslíš, že je to moc velký území na seznamování? To by se nemusely potkat vůbec... Teda ono by to možná šlo i v předsíni, to je pidi místnůstka s botníkem, ale četla jsem, že botama se přenáší něco, z čeho činči můžou chytit nějakou nemoc...
11.3.2010 10:17ewyk
Vignette no ja som presvedčená o tom, že keď ich spolu pustíš aj do veľkého priestoru, že sa určite budú zaujímať jedna o druhú. Sú to zvedavé zvieratká a keď uvidia niečo "nové" vo výbehu, tak to pôjdu preskúmať. Môžeš im do stredu miestnosti nasypať seno, aleb nejaké sušené bylinky, alebo kôru a určite sa tam stretnú.
12.3.2010 11:26Vignette
Tak asi se seznamováním chvilku počkáme, než přítel přiveze přepravku na kočky... tuhle metodu všude vychvalují, tak uvidíme... :) Akorát pak je budem muset šoupnout do prádelníkoklece a tu netuším, jak moc se mi povede vydezinfikovat...
Jinak- včera jsme konečně koupili váhu, tak jsem obě holky vážila (ale byl to boj, zvlášť Esme je hrozná)- Esk má 216 a Esme 369 g... to je rozdíl, na to, že je Esme jenom o osm dní starší, co? Mno, snad bude Esk pořádně jíst a rychle přibere. Nevíte, kolik by měla činčila v růstu přibírat? Myslím, že když jsme si ji brali, tak nemohla mít víc než 200 g, ale nevím to jistě...
12.3.2010 11:50Pacinka
Vignette: tak to budu moc držet palce, je opravdu maličkatá. Osobně nedávám činčilky pryč dříve, než váží těch 250...a to ve dvou měsících splňovala obě má miminka, když šla pryč, měla 350 g...
Kolik Esk je? Vím, že jsi to psala, ale jsem hlava děravá..
- - - - -
Už na to koukám...no, to je dost nízká váha :( Na ten věk...tak tuplem držíme palce, ať to dožene..
12.3.2010 18:25ewyk
Kremrole niektoré činčilky vedia chodiť na jedno mieto v klietke na záchodík, vo výbehu som zatiaľ nepočula o tom že by sa to niektorá naučila. Veci okusujú veľmi radi, takže kábely, nábytok a pod. dobre zabezpečiť. Či by sa zniesla s králikom? No keď som mala zajov tak mali spolu výbeh a činči im chodili robiť zle, vždy prišli a potiahli ich za chlpy a zdrhali preč :D ale zaléží od povahy králička, veľa králikov hlavne samičiek je silne teritoriálnych, takže činčilku by nezniesli. Takže výbeh musíš iba vyskúšať či to pôjde, ale rozhodne ich nenechávať nikdy bez dozoru (aj keď sa znesú) a v malom priestore.
Keď si budeš kupovať činči tak si kúp dve, jednej bude samej smutno, sú to spoločenské zvieratká, v prírode žijú vo veľkých kolóniach.
13.3.2010 23:52Vignette
ewyk: No, kéž by :-)). Uvidíme, jak se budou mít ty naše mršky ;)
(Ale teda prvního činčiláka- tak mě napadá, že ani nevím, jestli to byla holka, nebo kluk, protože jsme z tý chlupatý kuličky byli všichni úplně u vytržení a zapomněli se ve zverimexu zeptat ;))- děda hrozně cpal vším šťavnatým a nedal si to vymluvit a druhýho činčiláka jsem pro změnu krmila směskou- na moji obranu to psali v příručce, kterou jsem si hrozně důkladně nastudovala :-X, takže až těm současným dávám všechno, co potřebují... doufejme)
14.3.2010 21:45Ivíssek
No už je to několik dní co jsem sem psala že čekáme mladý ,ale pořád nic činčilky nemám od doby zabřeznutí tak upravdu nemohu vědět kdy :-(,ale mám je doma skoro 2 měsíce a Vendy váží 800g(začátek mého vážení 700g a je ji prý 1,5 roku)) je to dva dny co zhubla 26g (vím že je to váha jako prd),někde jsem četla že se to před porodem stává ??????? Krmím pořád stejně ,ale nevšimla jsem si jestli žere nebo ne dneska jsem ji dávala suchý jablíčko a vzala si ,ale jestli žere stejně nebo ne to nedokážu vypozorovat.A jestli se otvírá nebo ne to taky nevim ,ale nechce se mi ji každej den stresovat chytáním,nepříjde si ani pro mls k ruce a tak bych ji musela nahánět a chci ji nechat klid.
A ještě jsem se chtěla zeptat mám činčilky ve voliéře 1.7m(v)2m(d),50m(h) Oka v pletivu 1cmx1cm to je v pohodě to jo ,ale ta výška nemůže to mladým nějak ublížit ,poličky jsou od sebe 25cm někde 30cm plus od zhora dolu větev .Ale nevim jak jsou mladý akční nebo ne ?Jestli hned skáčou a nebo jsou jen dole? Někde jsem četla právě že skáčou?,
- - - - -
kdyžtak koukněte na foto voliéry
16.3.2010 14:09Čipka
Ivissek- to jsou krásný malý šmudlátka.Gratuluji.
Čípa má zase bobíky lepíky.Ach jo.Teď vím,že ji to dělají nové větve.I když jsem je vydrbala a důkladně vysušila a vím,že na ně nebyly použity žádný postřiky a pod.,tak ji to něják nedělá dobře.Větvě jsem ji vyndala,je na dietě a druhý den na fibreplexu.Zatím dlabe a je jí dobře.Uvidíme.Snad jsem to chytla včas.Teď si už druhý den užívá masáže bříška a moc se ji líbí.Hroznej mazel,sama ho nastavuje.Zase mě rafla do nosu a má z toho psinu.Kdyby se uměla smát,tak se za pupik popadá.
16.3.2010 20:34ewyk
Čipka tak rozhodne nie sú najlepšie, jabloň obsahuje amygdalín (najviac síce v jadierkach ale malinké množstvo je aj v kôre a listoch) ktorý sa v tele štiepi na kyanid. Preto je potrebné vetvy z ovocných stromov nehať vyschnúť aspoň 6 mesiacov. Osobne ich činčám nedávam vôbec, ja by som sa tiež nenapila vody v ktorej by bolo nepatrné množsvo kyanidu keď nemusím. O moc lepšia voľba je lieska, vŕba, buk, lipa, jelša.
16.3.2010 21:04Čipka
Vignette-podle toho,jak jsem to v posledních měsících vyzorovala,tak ji opravdu to jabloňový dřevo nedělá dobře.Aspoň se mi to tak zdá.Když ji dám nový,tak má po nějáký době lepíky.Minule se to zhoršovala tak rychle,že to málem nepřežila,tak pro jistotu léčím od začátku příznaků.
ewyk-zkusím se podívat po nějáký větvi ze stromů co píšeš.Snad něco seženu.Díky.Snad to bude brzo dobrý.
- - - - -
Že to má z té jabloně mě napadlo až včera,ne že bych ji to dávala úmyslně.
18.3.2010 19:58Vignette
Chm, tak máme s bobkama asi trochu větší problémy, než jsem myslela... dneska jsem našla dva čerstvý Eskinčiny bobky polorozpadlý... a myslím, že se ji nerozkousala, nebo tak něco :(. Nevíte, co s tím? Měla bych někde sehnat sušený borůvku? Nebo ji (ale znamená to, že zároveň i Esme) nechat jenom o seně a vodě? A co to, co používá Čipka (Fibreplex)- co to je zač? Díky za rady, nějak se mi to přestává líbit :-/. Ačkoli jinak je v pohodě, čilá, přibírá, papá... a tak...
18.3.2010 20:35Čipka
Vignette-Když ti přibírá a papká,tak to asi nic nebude.Čipce jsem dala Fibreplex proto,že pokud ji začnou trápit bobíky,tak přestává jíst a jde rychle dolu s váhou.Dieta a ani antibiotika ji minule nezabraly,tak jsem to teď pro jistotu řešila hned takhle.Doporučujou nechat udělat malým koprolku(sbíráš tři dny bobečky a pošleš to do laborky na rozbor),ale to mám vyčtený z vebovek a tady ti holky určitě poradí.
ewyk- tak už vím o jedný vrbě,ale musím počkat,až trochu sleze sních a pak se na ni vypravím.Musí se taky nechat nějákou dobu vyschnout?
20.3.2010 21:53Vignette
Tak jsem se tu krásně rozčílila- ani nevím, jak jsem k tomu přišla, ale právě jsem přečetla celou diskuzi, kterou na cincile.com založil uživatel "Anika a Michal". Chocolate tu už o tom psala, diskuze začala tím, že psali, že nechávají činčilu puštěnou přes noc. Pak taky začali bránit směsky (ačkoli tvrdili, že je rozhodně bránit nechtějí) a nakonec z nich vypadlo, že nekrmí senem, protože jsou na něj alergičtí. No vytočila jsem se do vrtule, tak zabedněný lidi, co pořád dokola melou to svoje a rady ostatních ignorují... grrr!!! Jak proboha může být tahle ID na cincile.com "bronzový uživatel"?! (Odpusťte mi to, jen jsem potřebovala upustit trochu páry ;-))
21.3.2010 22:04Ivíssek
Aselia17 - jsem tu zaregistrovaná cca 2 měsíce na chat jsem vlezla asi 2x a nikde nikdo takže já nevim :-)))))) ale dobrá otázka :-))).
Nejhorší je začít s chovem ,člověk neví přesně co a jak protože včude i na diskusích se píše pořád jinej a jinej názor ,ale já se držím tohohle -každý den dostanou seno(pravý domácí ,jsme z vesnice výhoda) granule,voda...A to jim ke spokojenosti stačí.Musím je ochočovat tak je zvykám na rozinku nebo sušený křížali ,aby ke mě přiběhli malej kousek vždycky večer když jsou vzhůru,ale pokáždý přiběhne jinej.A dostávají čersvé větvičky vrby a nebo kočičky.
22.3.2010 09:56Vignette
No, vy jste byly ale všechny tak klidný (ty i chocolate)... já kdybych nepřišla až po uzamknutí tématu, tak bych se asi neudržela a napsala něco mnohem, mnohem nepříjemnějšího! Jsem tady příteli citovala ukázky a hrozně se chechtal (nejen, že jsou nepoučitelní, ale píšou, jak když se teprve učí dát dohromady větu), ale... představa, že tyhle dva mají doma nějaký nebohý zvíře... :-/
22.3.2010 15:38Vignette
Pacinka: No to já vím, že bych pravděpodobně dostala ban, ale šla mi tu pára i z uší, takže nevím, jestli by mě tohle riziko dokázalo zabrzdit :-))
Chocolate: Taky jsem se divila... být na mně, tak je klidně vykopnu úplně >:-(. Doufám, že už na ně nenarazím. A na cincile.com se to zlaté, stříbrné a bronzové členství přiřazuje za co? Jen za počet příspěvků, nebo tak...? Protože to vůbec nechápu... jak zrovna tahle ID může být bronzovým uživatelem :-o
22.3.2010 15:49Chocolate
Vignette-jo,je to podle počtu příspěvků-dlouho jsem sama netušila,než se tam taky někdo ptal.
No já jim chtěla napsat něco od plic,ale nešlo to-mně by s radostí blokli hned,jak znám spravedlnost a své štěstí.
Ale jsou jak s prominutím dem****í dětičky :o)
- - - - -
jo a nejvíc se mi líbilo,jak se jich zastávala Janča (asi naštvaná za to,že můj přítel,se kterým se z dřívějška zná)nereagoval na její trapné svádění na sraze :o)
Jinak doporučuji si taky dávat pozor na uživatele Petulinovo :-) Trošku drbna,která mi chtěla shodit chov-že prý mám v chovu jedince (brown velveta) který je po spojení b.velvet+black velvet...prostě když se jí něco nelíbí,tak vytáhne nějakou blbost,aby se daného člověka snažila pošpinit
22.3.2010 20:02Chocolate
Ivíssek-taky jsem dostala pořádného zprda jednou-bylo to tuším za to,že jsem dala činčile,která mi odmítala srknout týden z napáječky kousek okurky :o)
Taky když jsem dávala příklad,že se nesmí křížit brown velvet a black velvet,tak jsem se dozvěděla,že nemám kecat blbosti apod.(přitom to v kalkulačce tak vyjde)To chce brát někdy s rezervou :)
22.3.2010 20:43Vignette
Mno, mně se víc líbí na cincile.eu, než cincile.com :). Přijde mi, že na eu je sice o tisíc lidí míň, ale je tam to zdravý jádro, co činčilám rozumí... tam se nebojím poprosit o radu. Kdežto na cincile.com je zaregistrováno takový množství lidí, že člověk musí názory hodně přebírat ;). Nevím, jen mi to tak připadá... :)
22.3.2010 22:39Chocolate
já jsem taky nevěděla,že jsou jiné barvy :) jsou to první miminka,tak jsem z toho vedle,ale už pak bude jen se samičkama,které teď taky čekají na svůj den,ale už jsou bez samečka,protože po sobě poslední dobou vyjížděli a hlavně nechci,aby mi pořád rodili a vysilovali se :)
- - - - -
Vignette-jinak máš pravdu,já má taky raději eu,tam jsem začínala a beru to jako svou domovinu a bráním jí zuby nehty :D
22.3.2010 22:52Chocolate
No,někdy mi přijde,že jsou ceny přehnané...ale třeba za extra dark ebonka je 3000,- nebo chocolate,ale jinak mi to přijde dost přehnané.Nepočítám další kapitolu-blue diamondi za 50000,- nebo angory za 80000,- :)
22.3.2010 23:03Chocolate
Tak co vídám,tak bílá se dá sehnat kolem 600-800,-,béžová taky tak,většinou vídám za těch 800,-,hnědá záleží která?brown velvetka jsem pořizovala za 1000,-,ale chocolate je už třeba za 2000 nebo 3tis. (tyhle nemám),černá-velvet je kolem 900,-,ebonci záleží na odstínu :) jinak jestli máš zájem,mám v profilu své stránky a jsou tam i mutace :)ale jen fotky,kdybys chtěla vědět nějaké rozdíly,tak jsem k dospozici :)
- - - - -
no,já bych popravdě ani tak drahou činčilku nechtěla-neměla bych odvahu a přece jen,k čemu?
já raději barvičky,které už doma mám nebo toužím po extra dark ebonkovi :)
22.3.2010 23:19Chocolate
Ivíssek-Bobina tam má jeden pár na sobě,jinak to má dobře,ale do toho člověk nevidí,od nich činčilku žádnou nemám,tak ani neví,jak to vypadá tam :)
Vignette-violeti jsou krásní,ještě safíři,ale budu mít violetího kluka,se těším :)
Jsem ráda,že malá přibírá ,)
22.3.2010 23:25Chocolate
Ivíssek-to nevím,já mám 9činčilek a jsem ráda,že stíhám po večerech :o) z toho ale mi zůstanou na miminka jen dva páry,zbytek budou holky,které budou spolu :)
ale podle mně záleží na člověku-když se jim fakt věnuje,tak beru 20+,ale pokud je to jen na kožich a nevěnují se jim,co se týče kontaktu,tak nevím,to už není nic pro mně :-( Pro peníze nevím,podle mně jen,když má někdo ty exkluzivní mutace jako chocolate,extra dark ebonky a pod.
22.3.2010 23:37Chocolate
Ivíssek-u nás to je taky stejně,ale občas,když mně naštve,tak mi pak slibuje hory doly a je v tom i činčila:)
Jo,bílá a černá vedle sebe jsou krásné,já je měla,ale nesedli si-sice čekám jejich miminka,ale jsou od sebe a sameček je u kamarádky,kde je jak v ráji :)Já poletím do hajan,zítra bude náročný den a děti mi brzo vstávají (chjoooo :) ).Dobrou noc a díky za fajn pokec ,)
- - - - -
no,cena krátkého kožichu je kolem 16000,takže třeba já bych z toho měla oblečení na celý život-a to možná i pro děti :D
23.3.2010 09:08Chocolate
:) jsem spíš rodinný typ a přítel je starší,takže to tak nějak i vyplynulo :o)
Není kam spěchat-člověk ucítí,kdy přijde ten pravý čas a bude chtít doopravdy ,)
A neboj,sympatická seš už i tak :)Takže až přijdou děti,tak to bude všechno tak jak píšeš ,)
23.3.2010 10:12Čipka
Vignette-já mám takový seníček,co máš na obrázku,ale je jen kovový,bez barvy.Zezadu a z boku jsem na něj přišila kus kartonu,aby seno nepadalo ven a je spodkem opřený o domeček.Byla jsem od zvěrol. upozorněna na to,že do něj činči lezou a už ne jednou se setkal s tím,že si v něm činčilka zlomila nožičku.Když jsem ho měla zavěšený na volno,tak do něj ta moje uličnice lezla,ale teď,co jsem ho ze dvou stran zadělala a opřela spodkem,tak to nedělá.Z toho jednoho boku,co je nekrytý,tak má misku s jídlem a je to v poho.Jinak jsem ji ho zkoušela zavěsit i zvenčí,ale byl z toho šílenej čurbes a Čipinka to seno nechtěla.Jo a zvrchu jsem ji přimontovala prkýnko,má to jako poličku na spaní.Koupila jsem ho normálně u nás ve zverimexu.
23.3.2010 11:51Chocolate
já jsem koupila seníčky,které se přichytávají zvenku-jsou sice plastové,ale nemají šanci je kousat-bohužel se mi to hodí jen do klecí,kde nejsou makinké mezírky,ale jen do klecí,které mají mřížky cca 2cm od sebe,aby to seno mohli k sobě vytahávat.jinak mám taky seníčky s tou černou barvou a nijak jí neohlodávají a barva je stále stejná,ale rádi si do něj skočí a spí tam.
Ještě uvažuji nad dřevěným seníkem,co jsem viděla pro králíky,ale jsou drahé,tak to nevyjde,minim.v nejbližší době
- - - - -
jo a kouli jsem pořídila morčatům,ale dala jsem jí hned pryč-měli tendence do ní bouchat hlavičkou,aby dělala kravál o stěnu výběhu,takže kvůli kraválu letěla pryč :D
23.3.2010 12:13Vignette
Zvenku to u nás asi nepůjde, máme pletivo se snad centimetrovými čtverečky ;-/. Jsem zvědavá, jak to nakonec vymyslíme, protože tam, kde by se seník uchytit dal, překáží větve (navíc ten, co jsem objednala, je strašně velký), nebo by musel být pod napáječkou, což je hloupost... Hm, no, uvidíme...
Ale s tou krabičkou od léků je to lepší, než když ho měly na dně v kartónový rouře od koberce- tu braly spíš jako prolejzačku (zvlášť Esme tam vždycky vlezla, seno vytlačila a buď usnula, nebo vykukovala tou třetí dírou, co je nahoře :)) a seno se hrozně míchalo s pilinama, ani se nedalo odhadnout, kolik ho tak snědly. Krabičku sice Esmouš občas shodí dolů, ale jinak celkem funguje. Jinak mi přijde, že ty naše potvory sní sena strašně málo- sice to vypadá, že u něj sedí docela často, ale ubývá strašně pomalu... Jo a taky to vypadá, že skoro vůbec nepijou- vím, že činčily obecně pijou málo, ale těm našim stačí na dva dny tak centimetr vody (nevím, kolik to přesně je :)) z naší 600ml napáječky... a v diskuzích psali třeba o tom, jak jim za den činčila vypije půlku napáječky (i kdyby to byla ta úplně nejmenší, tak je to strašně moc!) :-O
- - - - -
A zapomněla jsem dodat, že navíc ani nedostávají žádný šťavnatý krmivo... zvláštní :)
23.3.2010 12:40Chocolate
Je to jak u koho-mám tady pijany,ale i činčilu,která si vystačí opravdu s málem-i v přírodě činčilky neměli možnost dostat se k vodě.Sice je jiná doba,už jsou polodomestikované,ale i tak to asi moc nevyhledávají :) Pokud jim nic není,tak bych se tím netrápila :)
Jo,tak u těch čtverečků mám ty vnitřní seníčky ,)
25.3.2010 21:49Chocolate
Ivíssek-jestli chceš,tak Ti s barvičkama a cenami můžu poradit,aby ses nenechala napálit-hodně lidí to totiž rádo dělá,zvlášť když ví,že se v tom někdo nevyzná.Jestli bys měla zájem,písni mi SZ ,)
Jinak koukám,že jsme na tom stejně-taky jsem přitáhla domů jednoho psa...pak byla štěňata a zůstal nám další pes..pak se přidala jedna činčila...9činčil....3 pískomilové...křeček...9morčat....králík.. :D:D:D a snášející partner :D
27.3.2010 12:41Vignette
Muhehe, tak včera Esme vynalezla super schovku, zespoda se dostala do posledního šuplíku plechovýho kontejneru (asi je tam nějaká díra, protože když tam lezla, tak se šuplík ani nevysunul)- vůbec jsem ji nemohla najít, ale slyšela jsem šustit papír... vysunu šuplík a čučí na mě Esme :))- a zrovna v tomhle šuplíku mám účty a takový důležitý věci- asi je budu muset přesunout, protože co kdyby na ně činčucha dostala chuť... :-D A Esk mi včera poprvé, potom, co zbaštila kousek šípku, zahrála na zuby :). Esme to snad ještě neudělala (maximálně párkrát potichounku zoubkama zaklapala), ale Esk skřípala zubama tak minutu nebo dvě a hrozně intenzivně, až jsem se skoro bála, jestli jí nic není (pak jsem si vzpomněla na diskuzi, kde někdo psal, že mu to činči občas dělají a že to pokládá za určitý druh zubní hygieny)...
Taky se mi povedlo pár prvních fotek z výběhu (ale je jich jenom pár, oproti focení v kleci je tohle dost těžký :))... zajímavý je, že Esme se pořád drží hrozně u země (skoro na ní leží- asi to bude tím, že je trošku plašan, takže je ve střehu... ale i tak už se naučila skákat mi do klína pro dobroty :)), zatímco Esk má pořád aspoň jednu packu ve vzduchu, věčně panáčkuje a prozkoumává... takovej klokan :))
Jinak teď už Esme váží těch 400 g a Esk 240 :). Ale budu muset sehnat ty sušený borůvky, Esk je sice čiperka největší, ale měkký bobky má pořád... a to už ji máme tři týdny :(. Teda možná se to už malinko zlepšilo, ale... stejně...
28.3.2010 18:49Vignette
Každej máme něco ;-)))
Mimochodem, přemožena dojmy z jarní vlny mikrošků (ten výraz se mi začíná líbit :-)) si tu načrtávám novou velkou skříňoklec... zjistila jsem, že druhý prádelník (z prvního už klec je) by se vlastně klidně dal vyhodit, protože úložnýho prostoru v něm stejně moc není... takže zkouším navrhnout skříň, která v sobě bude mít jak úložný prostor, tak i dostatečně velkou klec pro páreček :). Ale vidím to na dlouhodobý projekt, další činčily už určitě nebudu kupovat dřív jak po letních prázdninách... a bůhví, jestli vůbec :)
- - - - -
Ivíssek: Už jsi sehnala nějakou novou barevnou činču? :)
28.3.2010 20:07Chocolate
Vignette-já taky vždycky s radostí malovala náčrty a nakonec to skončilo jinak :)
Ivíssek-jestli chceš a narodí se nám samička black velvet,tak Ti jí můžu rezervovat a kdybys měla cestu do Hradce Králové(jestli je teda Jičín blízko,mám nějaké tušení,že to v těch místech je),tak tamtudy občas jezdíme k nám na Moravu a nebyl by problém jí přivézt,ale opravdu netuším,jestli se holka narodí :-/ Ona příroda si ráda hraje :) Jinak taky se nám může narodit i white (ale neručím,jestli rovnou wilson (to je táta).
- - - - -
jen dodám-kdybys třeba nesehnala do té doby :) Mají se narodit nejpozději do týdne + 8 týdnů u mámy :)
28.3.2010 21:58Vignette
Hihi, z Esk bude asi cirkusák :). Z výběhu si občas sama skočí do klece (Esme ne, tý se musí přistavit trubka od koberce :)) a když jí nastavím ruku, tak mi po ní přeběhne a skončí za krkem- akorát tam teda moc dlouho nevydrží (kéž bych si ji jednoho krásnýho dne mohla po bytě nosit na ramenou ;-))), je to hrozná neposeda :). Jsem ráda, že se mě nebojí... teda Esme se mě taky nebobjí, ale bojí se všeho okolo- zvuků zvenku, zvuků, co dělá Esk... dokonce i zvuků, co dělá sama... snad se to časem zlepší ;)
29.3.2010 20:00Vignette
Tak z Esk bude cirkusák určitě, leze po mně celý, dokonce si dvakrát osedlala hlavu :-Dzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzu (tohle vám vzkazuje Esk, teď mi tu ťapala po klávesnici :-D). Jinak ůß (ehm, tohle vzkazuje Esme) tu obě lítaj jak tryskomyši a poprvé u toho na sebe vzájemně kvíkaj- většinou si Esme kvíkala sama pro sebe, malá jí na to neodpovídala :))
29.3.2010 21:05Pacinka
Vignette: jo jo...mám to jejich žvatlání ráda, je to miloučký :) Kdybych je pustila k notesu, tak mi z něj nic nezůstane. Při posledním pokusu mi Maya sebrala myš a snažila se s ní utéct - a Willy mi přepnul psaní na ICQ, nevím, jak to udělal, ale psala jsem najednou zprava doleva, to nešlo :D