od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Únor v roce 2011
  • Zobrazuji 127 zaznamu.
  • 2.2.2011 08:28Pacinka
    Vignette: tak co, jak dopadla ta koprolka?? Jsem celá netrpělivá a zvědavá..
    2.2.2011 09:09Vignette
    Ještě nedopadla, včera jsem tam volala dokonce dvakrát a nic :-/
    2.2.2011 10:46Pacinka
    Vignette: jéé..to jsou flinkové...ať koukaj fungovat a pohnout..a informovat!
    2.2.2011 11:08Vignette
    Vsadím se, že tam stejně nic nebude :(
    - - - - -
    Jinak dneska Esk jedla probiotika poprvé sama, díky bohu :). Akorát jí je nesmím dávat z prstu, protože je to prostě trouba, vůbec neumí jíst a málem mi ukousla prst :)). Stejně tak to dělá s napaječkou, doteď nepochopila, že do ní fákt nemusí kousat, když chce pít- takhle se u nás bezpečně pozná, kdo zrovna pije- u Esme jenom tiše ševelí ta kovová kulička uvnitř a Esk vydává zvuky, který jsou schopný mě probudit i v noci :)
    - - - - -
    Huh! Máme giardie!!! No ty brďo... tak dneska jedu pro léky
    2.2.2011 11:11Pacinka
    Vignette: oujé...tak šup a léčit, ať se jich zbavíte...nezmiňoval tu někdy někdo, že by to mohlo být ono? (před časem...)
    Držím pace!
    2.2.2011 11:25Vignette
    No zmiňoval, ale na to konto jsem hned dávala dělat koprolku a ta byla čistá!
    - - - - -
    Hmmm... a jestli budu muset cpát něco i do Esme (jakože asi jo), tak to bude dobrý peklo :(
    - - - - -
    Jinak kdyby měla giardie už od června, nebo kdy jsme to dávali dělat tu koprolku, tak už by tu určitě nebyla
    2.2.2011 11:27Pacinka
    Vignette: o to líp, žes ji zopakovala a všimla si úbytků na váze atp...takhle máte reálnou šanci to zvládnout..
    2.2.2011 11:35Čipka
    Vignette-tak to držíme moc palečky ať se z toho brzo dostane.Budeš muset určitě i přeléčit Esme,bo to jsou mrchy zákeřný.Teda ty giardie.Šmudlinka maličká,dej ji za mě pusinku,moc na ni myslím
    2.2.2011 11:40Vignette
    Díky. Teď jsem vážně ráda, že jsem ji nikam netahala, protože jsem myslím četla, že stres může hladinu giardií ještě zvednout... to by asi nebylo dobrý
    2.2.2011 12:48Ivíssek
    Vignette- tak hlavně že je příčina na světě a dá se to rešit..než furt pátrat a doufát....
    2.2.2011 16:31Vignette
    Jj, to určitě... jen doufám, že to opravdu jsou "jen" ty giardie. Mimochodem, Esk už má v sobě první dávku... k chytání Esme se teprve osměluju :-/
    - - - - -
    Kurňa, to má ale blbou konzistenci (moc tekutý) :(. Obávám se, že už mi toho poměrně dost vyteklo... naštěstí to není drahej lék, tak si tam holt kdyžtak dojdu znova- stejně to mám dávat deset dní a sedmý den přinést bobky na koprolku...
    - - - - -
    Tak už i Esme, uff... ale je to dobrá hysterka, ještě si nepřestala vytírat packama tlamičku :). Po dlouhý době jsem měla příležitost ji zvážit, tak hlásím, že má 645 gramů :)
    2.2.2011 20:18ewyk
    Vignette tak to som rada že už niečo našli. Dúfam že liečba rýchlo zaberie a že bude skoro v poriadku.
    2.2.2011 20:41Vignette
    To já taky. Ještě řeším, kdy a jak dezinfikovat (před pár dny jsem sice klec čistila, ale jenom horkou vodou s octem), vypadá to, že giardie jsou opravdu pěkný potvory...
    2.2.2011 21:35Čipka
    Vignette-já to s desinfekcí niják nepřeháním,drhnu to tak jednou za měsíc nebo když počůrají poličku a zatím to je v pohodě.Normálně to taky čistím jen horkou vodou.Jestli ti to spíš nechytla ze sena,nebo mohla mít nervíky a mrchy se namnožili.
    2.2.2011 21:42Ivíssek
    Holky víte jak se řešilo na com. jak tam ta slečna prodává ty tři bratry hrozně levně....jestli to výjde měla bych si pro ně zítra jet....už my poslala tel. číslo a fotečky kluků...a moc se tu na ně těšíme...hlavně jsem ráda že jsou to bratři a snesou se že nemusím mod řešit místo na karanténu....jen doufám že mě za to nikdo neodsoudí...že jsem využila tohoto levného kupu.Protože tu mám zatím jednoho použitelnýho,kterého jsem dávala k samicím,a pak je tu Teo a Aisha,ale ty rozdělovat moc nechci.
    Jsem ráda že v chovu bude nová krev.A každá samice bude mít svého samce a nebudu je muset stresovat znovuzvikáním si.
    2.2.2011 21:50Čipka
    Ivissek-pání,ty jsi se do toho opřela.A za kolik je koupíš může být přeci každému ukradený.To je snad jen tvoje věc.Už se těším na fotečky tvých nových myšek.
    - - - - -
    Tak jsem na to koukala.Budeš mít krásný barvičky.A co,že jsou levný.Hlavně,že budou zdravý a dobrý na chov.
    2.2.2011 21:55Ivíssek
    Jo právě že se mi nesmírně hoděj...a slečna prostě netušila kolik taková činčilka stojí a je jí to jedno...nechce na tom vydělat...a já jsem ráda že levně koupím. :-) měli by mě přijít na necelích 500kč...Jen je komunikace trochu pomalejší tak nevim....ráno mám pro ně jet slečna mi spala jestli by mi nevadilo kdybych pro ně jela už zítra tak jsem ji napsala že ne místo tu mám :-)
    2.2.2011 22:14Vignette
    Čipka: No jo, jenže... "Kromě léčby je důležité i ošetření okolí, neboť cysty giardií jsou poměrně odolné a dokáží přežít v pitné vodě, půdě nebo třeba i na stěně výběhu několik týdnů. Určitou roli může hrát i létající hmyz (mouchy, atd.), který roznese infekci po vzdálenějších boxech. Důležité je provést nejprve mechanickou očistu (odstranit nalepený trus, nečistoty na stěnách výběhu), omýt a zdezinfikovat krmné misky, napáječky, předměty, které přicházejí do styku se zvířaty. Teprve potom provést dezinfekci pomocí jodových a chlorových přípravků rozpuštěných v teplé (nad 65°C) vodě."
    - - - - -
    Ivíssek: Téda, vážně ses pěkně rozjela :). A víš aspoň váhy samečků?
    2.2.2011 22:27Ivíssek
    Kluci mají kolem 400-450g což si myslím je faj na půl roku
    - - - - -
    Jinak jsem si doma udělala místo na činčilky a vejde se mi jich sem 10 tj.5 párů...víc už to nebude...jen jsem měla moc místa a když jsem udělala voliéru proč ji nazaplnit . :-)
    Se všema činčilkama se mazlím jako bych měla jen 2 nebo 3 každý den je pozoruji a starám se o ně tak v tom to problém taky nevidím bude to OK :-)
    Moc se na ně těšíme :-)
    Zítra se snad pochlubím :-)
    Jen budou potřebovat pořádnou koupel v písku
    3.2.2011 00:04ewyk
    Vignette na dezinfekciu by si si mohla zohnať prípravky bežne používané aj vo vet. ambulanciach - Neochemosept, Chloramin, Chirox, Incidur. Niečo z toho určite zoženieš v lekárni alebo predajni so zdravotnými potrebami.
    3.2.2011 07:57Čipka
    Vignette-jo já vím,když už se ty mrchy vyskytli,tak je pořádná desinfekce nutná a to i nějáký čásek po vyléčení.Já jen,že to běžně nedělám tak často.Používám Sanytol,ale je bez chloru a to nevím,jestli by to giardie zabilo i když to je desinfekce.Ale je to netoxický.Hlavně,ať se z toho prďky dostanou a co nejdřív se toho zbaví.Jsem pako.Teď jsem si to přečetla,že to musí být chlorový nebo jodový přípravek.
    3.2.2011 09:40Vignette
    Ok, něco zkusím sehnat. A kdy myslíte, že mám dezinfikovat? Přece to nebudu muset dělat každý den, ne?
    - - - - -
    Eskoušek už má Panacur i probiotika v sobě, je úžasná, ani se se mnou neprala, dokonce i ten Panacur vypila téměř dobrovolně.... a probiotika už jsou pro ní vzácná pochoutka :-D
    S Esme to bude veselejší, číhám, kdy bude správně rozespalá, abych ji mohla čapnout ;-)
    3.2.2011 10:16Čipka
    Vignette-no asi hned a tak aspoň dvakrát týdně by to mohlo stačit.Akorát,že to budeš muset dělat nějákou dobu i po tom,co budou holky negativní.Spíš vidím problém v tom,že by holky neměly být v tý kleci,hned jak ji vydrbeš.Aby nedýchaly ty výpary z chloru.Možná zkus sehnat něco s tím jodem.Ten není tak agresivní na dýchací cesty.
    3.2.2011 10:43Vignette
    Nj... a taky nemůžu dezinfikovat všechno, třeba větve :(
    3.2.2011 10:50Čipka
    No jo.Ty prostě jen vypaříš vroucí vodou.Nemáš parní čistič?Na tohle by byl super.Taky už dlouho přemýšlím,že ho pořídím,ale něják mi na to nezbývají finance.Na čištění klece by byl suprovej.Zrovna včera jsem objednávala dlabanec a blbůstky pro činči.Nemám ani všechno,co jsem chtěla a 1300 je v tahu.Ale co by člověk neudělal pro jejich úsměv
    3.2.2011 10:53Vignette
    No jo, ale i to by byla hodně velká komplikace, protože než bych je mohla vrátit do klece, tak by musely proschnout :(. A holky je používají, aby se vůbec dostaly z jednoho patra do druhýho..
    - - - - -
    Na tebe se holky usmívají, jo? Moc hezká představa :)
    3.2.2011 11:34Čipka
    Já vím,že to je pakárna,ale nevím,jak by ses toho chtěla jinak zbavit.
    No tak neusmívají,ale ksichtíky dělají.A mrkaj jedním okem.
    - - - - -
    Ivissek-tak už je máš,viď?
    3.2.2011 12:34Ivíssek
    Tak už je mám...právě jsme dorazili domů :-)) fotky budou večer...momentálně nemám čas...celý den mi zaberou činčilky a předělávání klecí a ...a všem to tu vylepšuju a přeměňˇuju ...převrtávám poličky a tak...prostě si vyblbnu...nabyla se mi aku vrtačka tak můžu pokračovat.
    3.2.2011 12:57Chocolate
    Vignette-dala bych je do nějaké menší náhradní dočasné klece,větve bych tam na tu chvíli,než se uzdraví,nedávala.Menší klec se líp dezinfikuje a čistí,takže by nehrozilo,že by ´někde něco´ .)
    - - - - -
    Iví-gratuluji :)
    3.2.2011 16:21Vignette
    Esme se mi pořád ještě nepodařilo chytit, akorát jsou po celý kleci chlupy a teď na mě i prská, ach jo. Přesně takhle jsem si představovala, že se budu učit na zkoušku.

    Chocolate: Mám tu jenom klec pro králíka, to by se asi zbláznily jak veverky, tak já... Ale ještě o tom popřemýšlím
    3.2.2011 18:39Ivíssek
    Tak kluci mají album :-) jména nemáme :-(
    4.2.2011 14:21Čipka
    Ivissek-tak je se ti malí rošťáci zabydlují?Na fotkách nevypadají ani trošku nervozně z nového prostředí.Pěkní kulišáci

    Vignette-jak válčíš?
    4.2.2011 14:50Vignette
    Mno, jde to... dneska jsem obě veveruchy odchytla hned ráno, takže léky máme za sebou (na Esme jsem si začala brát ručník, čistě pro můj pocit, že se kdyžtak zahryzne do něj :-))) a večer se asi konečně pustím do tý dezinfekce. Poslední dobou nějak neprojevujou přání běhat mimo klec, tak jsem neměla příležitost... ale dneska je snad vyšťourám :)
    4.2.2011 15:33Ivíssek
    Čipka-kluci se tabydlují skvěle....hamaj .bumbaj...hned všechno testujou...teď už jen ty jména a rozmazlovat :-)....včera jsme celuj den jména vymejšlely a nic nás nenapadlo .
    4.2.2011 15:40Čipka
    Vignette-takyjsem Čípu tahala v ručníku,když jsem do ni cpala ant. a dokrmovala.Ale docela rychle si zvykla a pak to šlo samo.Začla pak být i přítulnější.

    Ivissek-tak to je fajn.A jména nějáký vymyslíš,uvidíš.Já bych mohla pojmenovat činčilý fotbalový mužstvo.Ale napadaj mě samý takový jako:HUGO,ALBERT,THEODOR,DAMIÁN,DOBY,CELESTÝN a podobně
    4.2.2011 15:59Vignette
    Já právě doufám, že by si aspoň mohla zvyknout... zatím vždycky před vyndáním pěkně prská, ale jakmile ji už čapnu, tak je to v pohodě (akorát se občas trochu mrská) a probiotika mi slízá z prstu, aniž by mě rafla :)
    4.2.2011 16:09Ivíssek
    :-) Čipka...my jsme včera ze srandy jim začli říkat.Albert,Hubert a Norbert....ale projeli jsme činčilí kalendář a je to ....Brown velvet...Axel,Black velvet.....Nio a Hetero beige.....Diesel...jako Vin Diesel :-))))
    4.2.2011 16:28Čipka
    Ivissek-no vidíš.Hezký.Hlavně ten Vin Diesel,taky ho můžu.No a Nio,hmmmm.Axel je po kom?
    4.2.2011 16:30Ivíssek
    Axel...se mi líbil když jsem to jméno vyděla u toho malího černýho persiána http://diskuze.cincila.com/viewtopic.php?t=6854&postdays=0&postorder=asc&start=75
    A tak prostě je to Axel
    4.2.2011 16:39Čipka
    No jo.Nádhernej
    4.2.2011 16:56Ivíssek
    Inspirace..není to teda jan AXL ale je AXEL :-) ale na pamatování dobrý a bude se to dobře vyslovovat i naší malí protože na všechny činčilky mluví jménem :-) jsou ji 3 skoro
    4.2.2011 17:41Vignette
    Nio je hezký jméno :)
    - - - - -
    Nevlastníte náhodou někdo UV lampu? :-D Ono to vypadá, že ty mrchy giardie jsou dokonce odolný i proti běžným dezinfekcím :(
    4.2.2011 18:02Ivíssek
    NN nemám :-(
    4.2.2011 19:01Čipka
    Vignette-Taky nemám.A vetka ti nic neporadila?

    Tak dneska přišlo krmení.Objednala jsem jim i jako mlsku VITAKRAFT FIT BITS a po tom se můžou utlouct.Jsou to obří granule a je sranda je pozorovat,jak se tím cpou.Dávají se dvě denně.A od VITA MOLEN BITES CHINCHILLA,ale do toho se jim zatím moc nechce.
    4.2.2011 19:25Vignette
    No právě, že tý veterinářce asi budu muset zavolat, o dezinfekci neříkala nic :-/
    - - - - -
    Jo, mně včera dorazil ten Ovator a mrkvový granulky, ale zatím jsem jim to nedávala... Asi počkám, až budou v pořádku...
    4.2.2011 20:00Ivíssek
    Holky taky jim chci něco na chuť obědnat :-) můžete mi něco doporučit ....ty mrkvový granule zní dobře :-)
    4.2.2011 20:09Vignette
    Jj, na .comu je chválili, tak jsem zvědavá :). Jinak koupit se dají tady, ale jsou docela drahý... já je od chovatelky koupila tak za třetinu- http://www.ovator.cz/product/mohrengold-ovator-100-g-nove-k-dispozici-unikatni-vyrobek-doporucujeme-pro-vsechny-chovatele-829/
    4.2.2011 20:42ewyk
    Ivíssek no sú to fešáci, fakt krásni

    Vignette šak som ti písala čo sa používa na dezinfekciu ubikácii, kúp si niečo z toho. S chlórom je napr. ten Chloramin. Dobrý je aj ten Chirox, ten sa používa aj v prítomnosti zvierat, ale neviem či to zabije aj tie potvory. Ale ten Chloramin určite pomôže.
    4.2.2011 20:53Ivíssek
    Zkouším někoho na ten Ovator zda někdo nemá větší množství že by mohl trochu poslat :-)????
    4.2.2011 21:16Vignette
    ewyk: Vím, ale právě že jsem našla, že jsou cysty odolný proti chlóru :(
    4.2.2011 21:48Lucinka
    Ahoj, budeme si domů pořizovat činčilku a já se chtěla zeptat, jestli je lepší mít dvě nebo jen jednu? Samozřejmě stejného pohlaví, bez mimin. Co myslíte?
    4.2.2011 21:58Vignette
    Dvě ;). Nebude jim smutno :)
    4.2.2011 22:00Lucinka
    Vignette: díky;o) Zatím sháníme informace kde se dá, na pořizování přijde řada až za dva týdny (nebo i víc).
    4.2.2011 22:06Vignette
    Doporučovala bych vzít si třeba dva bráchy nebo dvě ségry, aby vám odpadla starost se seznamováním a karanténou :)
    4.2.2011 22:13Čipka
    Lucinka-sourozence můžu jen doporučit,mám dvě segry a jsou v pohodě.
    4.2.2011 22:16Vignette
    Ale určitě si ověřit, že jsou stejnýho pohlaví, příbuzenský křížení by pak mohlo být docela nemilý překvapení ;)
    4.2.2011 22:25Lucinka
    děkuju:o) ještě mít doma mimi, by se člověk zbláznil:o)
    4.2.2011 23:46ewyk
    Vignette aký máte interval dávkovania 5-5-5? Inkubačná doba cýst je 10 dní, takže dezinfikovať sa odporúča od 3 dňa od začatia liečby až po desiaty deň najlepšie denne alebo aspoň každý druhý deň. Giardie sú citlivé na vysokú teplotu, treba dávať iba prevarenú vodu na pitie a takisto by nebolo zlé to naparovanie. Určite minimálne misku a senník preliať vriacou vodou a tiež by mohlo stačiť to isté na miesta ktoré prichádzajú do styku s ich výkalmi, čiže poličky a pod. Myslím že to by sa vriacou vodou dalo zvládnuť. Inak sa u činčíl pri giardioze odporúča na dezinfekciu izopropyl alkoholu, tym vydezinfikovať ako hračky tak aj celé príslušenstvo vrátane klietky. Izopropyl alkoholu sa u nás dá dostať napr. tu http://xbox-shop.sk/110-izopropyl-alkohol-reball.html , pozri aj vaše shopy s potrebami k Cd a pod. Používa sa to aj na odmastenie. Po dezinfekcii to musíš samozrejme ešte umyť vodou. A inak kúp si domov antibakteriálne mydlo a dávaj si pozor na umývanie rúk a pod. giardioza je prenosná na ľudí.


    - - - - -
    Vignette Tak pozerala som to a našla som to aj na českom webe http://www.softcom.cz/produkt/isoclene-isopropyl-alkohol-pro-bezne-cisteni-af-250ml/ v Prahe určite bude niečo také aj v obchode s takýmito vecami a nevyzerá to byť ani nejak drahé.
    5.2.2011 00:15Vignette
    Esme denně dostává 0,5 ml léku, Esk 0,25- třetí den léčby je dneska. Převařenou vodu kvůli čemu? Dávám balenou... takže nemám? ;) Ten izopropyl zkusím sehnat, akorát... mám tím teda natřít i ty větve a pak je opláchnout? Neublíží jim to? A jinak díky za info :)
    5.2.2011 09:10Čipka
    Vignette-ještě,že máš myšky jen dvě a ne dvacet.Myslím,že by stačilo ty větve přelít důkladně vařící vodou.Na ně bych asi nic chemickýho nedávala,aby se to nevsáklo.

    Jinak ségry včera taky dostaly tunel z větviček plněný senem.Ráno jsem je šla zkontrolovat.Seno je všude a z tunelu zbyla asi tak půlka.Hmm,no nekup to.
    5.2.2011 09:33Vignette
    Jo, asi to tak udělám... tu siporexovou hračku asi budu muset vyhodit, ale to je celkem minimální ztráta. Horší je, že se učím a nestíhám se vypravit někam hledat isopropyl, navíc v sobotu :-/. Ono je to tenhle tejden vůbec veselý...
    5.2.2011 09:59Čipka
    Vignette-to mi vyprávěj,dcera už má naštěstí po zkouškovým,ale taky to byl horor.Furt jen řvala nestíhám,nestíhám,tak si umím představit,jak na tom jsi.A ještě do toho potvůrky s chorobou
    5.2.2011 15:34Vignette
    Tak jsem dvě hodiny hledala (drogerie, lékárna, optika, elektronika, oddělení kutilství v Tescu), bohužel nenašla... V drogerii dokonce neměli ani to antibakteriální mýdlo, to jsem našla až v lékárně. Prostě do pondělka žádnej isopropyl mít nebudu. Vrrr
    5.2.2011 20:38ewyk
    Vignette môžeš dávať aj balenú, ono je to skôr odporúčané že keď má giardiózu tak by nemala piť "čerstvú vodu" takže balená je ok. No a koľko to máte brať, tými 5-5-5 som myslela či to berete 5 dní potom 5 dní zas voľno a zase 5 dní. Prikláňam sa tiež skôr k tomu aby si tie vetve len obliala vriacou vodou a ten izopropyl len na poličky a zariadenie (napájačky, misky, senník...) No keď to teraz nemáš tak to poumývaj aspoň tým antibakteriálnym mydlom a horúcou vodou, snáď to bude stačiť. Je písané že sa to má tým izopropylom (neriedeným) dezinfikovať, takže asi pootierať handričkou alebo nastriekať a potom umyť vodou.
    5.2.2011 22:30Vignette
    Ok, tak s balenou budu pokračovat (dávám jim ji od začátku, jen jednou, z nouze, dostaly převařenou vodu). Léky máme dávat deset dní v kuse, pak se (na základě koprolky) uvidí, co dál ;). Větve poleju vařící vodou a ostatní vydezinfikuju, už mám isopropyl objednaný... ale bude asi až v to pondělí :/
    - - - - -
    Akorát doufám, že se tu výpary z toho isopropylu nepřiotrávíme :)
    - - - - -
    Započalo Velké Dezinfikování, zatím to odnes hamak (antibakteriální mýdlo a vroucí voda), domeček (antibakteriální mýdlo a vroucí voda; nevěřily byste, co z něj všechno vyteklo!) a tunel z proutí (jenom vroucí voda). Za chvíli asi zavařim varnou konvici- škoda, že aspoň neslyšim giardie volající o pomoc :). Jinak všechny tyhle věci (spolu se záchodem, miskama a napaječkou) poputujou zítra spolu s veverkama do menší klece, abych se mohla pořádně pustit do velký... Aneb už mě to učení vážně nebaví :-D
    5.2.2011 23:46ewyk
    Vignette tak nezávidím ti ani to učenie ani to čistenie, ale čo už moc si teraz nepomôžeš. Tak zabi čo najviac tých malých príšer a myšinkám želám veľa trpezlivosti a aj tebe samozrejme :D
    6.2.2011 10:14Vignette
    Jo, jinak Esk podle mě vypadá trochu líp (ikdyž předtím nevypadala špatně), je ještě o něco aktivnější... no ale pořád jí váha nejde nahoru, spíš má opačný tendence :-/. Když jsme začali léčit, tak měla 320, teď je to 317... tak nevím, kdy by se to mělo začít spravovat. Nebo je taky možný, že ten Panacur nezabírá... ale to se dozvíme až koprolky, dneska nebo zítra začnu sbírat bobky...
    6.2.2011 13:07Čipka
    Vignette-teď asi moc příbírat nebude,Panacur ji určitě trošku rozhodí zažívání,ale probiotika to srovnají.Hlavně ať to zabere a zlikviduje to ty mrchy.Pak určitě půjde s váhou nahoru.Čípě to taky trvá dlouho,než začne nabírat,když už teda zhubne.Naštěstí,teď jí moc dobře,i když váha stojí.Je to jsi mi připoměla,že budu muset nechat taky udělat kontrolní koprolku.Už je to určitě půl roku,co jsme ji dělali naposledy.Budu si to muset psát do kalendáře.
    6.2.2011 15:24Vignette
    Chm, teď mi psala romana na .comu, že Panacur dávají i v Brně, ale prý nezabírá, že se mi to do dvou týdnů vrátí- doporučuje Metrozol, chm... Já už se z těhle protichůdných rad asi picnu ;). Každopádně to vypadá, že teď budeme dělat koprolku extrémně často
    - - - - -
    Echm, polít plastovou napaječku vroucí vodou asi nebyl úplně nejlepší nápad, co jsem kdy měla ;). Takže píšu si: sehnat novou napaječku...
    Jo a Esk mě kousla do prstu, ale jenom proto, že jsem jí z něj opět dávala probiotika... fakt s těma svýma zubiskama vůbec neumí zacházet :)
    - - - - -
    Jsou teď v menší kleci a Esk strašně řádí :-D
    6.2.2011 20:17ewyk
    Vignette no, vidím že máš veselo :D každá liečba zvyčajne začína zaberať po 3 dňoch. No to vieš že čo chovateľ to iný názor, ja sa prikláňam tiež k Panacuru mám s ním aj osobne dobrú skúsenosť, aj keď nie pri giardiach, ale je najviac odporúčaný aj na zahraničných fórach. Uvidíš na kontrole.
    6.2.2011 20:37Ivíssek
    Vignette-nezávidím
    8.2.2011 20:32Jarkamich
    přivezla jsem si novou samičku , je kouzelná
    8.2.2011 20:56ewyk
    Jarkamich tak to gratulujem k prirastku. aka je?
    8.2.2011 21:10Jarkamich
    ewyk: black velvet , 2 měsíce stará , 350 g a má ráda sušený jablíčko
    - - - - -
    jinom koťe nemůže rozdýchat že jsem jí přivezla v jeho přepravce ... od včerejška mi vyhazuje přepravku ze svýho pokoje ... a v noci se mnou poprvé nespalo
    8.2.2011 23:46ewyk
    Jarkamich a čo si čakala :D takéto niečo si dovolovať, že sa nehanbíš :D :D a ako sa fešanda bude volať?
    9.2.2011 06:23Jarkamich
    ewyk: začala jsem jí říkat BUBU
    9.2.2011 10:43Čipka
    Jarkamich-taky gratuluju k přírůstku a těším se na foto.Taky se ti to pěkně rozrůstá
    9.2.2011 17:47Ivíssek
    Jarkamich-gratuluji :-) tady se to krásně rozrůstá.
    - - - - -
    Aisha---- mám ji od 27.12. ......váha 505g pak klesla po aklimatizaci na 495g pak se holka srovnala na 505g váženo 26.10 ....3.2.....váha 517g..dnes 9.2. .....562g :-) nevim ale vypadá to že Aisha asi čeká mimi :-))
    - - - - -
    No ale skok fakt velikej ..je to vůbec možný + bříško na omak je hezky pevný...né že bych ji extra prohmatávala,ale vypadá to že jsme březí bohužel nevim jak dlouho tak bude překvápko :-) hlavně se těšim co ti dva stvoří :-)
    9.2.2011 19:15Čipka
    Ivissek-no páni,tak to máš nadílku.Ona byla se samečkem?Kolik jí vlastně je?Já už se v těch tvejch myškách ztrácím.
    9.2.2011 19:35Ivíssek
    Byla se samečkem a je ji 10 měsíců....se samečkem byla nevim jak dlouho ? Ale asi se činčily
    9.2.2011 21:47Jarkamich
    děkuji za gratulace .... rozrůstá se to pěkně , ale už to snad takhle zůstane ustálený ... činčilka je ted podrážděná pěkně na mě prskala ale křižalku si vzala, co vzala vytrhla mi jí z ruky už se těším až se rozkouká a nebude se schovávat .....
    9.2.2011 22:20Vignette
    Ivíssek- Mno, akorát do chovu by měla mít nad 550...
    10.2.2011 16:29Ivíssek
    Měla by mít víc,ale já si ji březí přivezla nejspíše....
    15.2.2011 00:45ewyk
    Tak toto video musíte vidieť - http://www.youtube.com/watch?v=a6OIe4nL1kA&feature=rec-LGOUT-exp_stronger_r2-2r-2-HM to je tak chutné :D že chillaxing :D :D
    15.2.2011 07:35Čipka
    ewyk-tak takovýho mazla bych chtěla taky.A kdo ne,že?

    Vignette- jak bojuješ?A co holky?
    15.2.2011 08:41Ivíssek
    ewyk- fakt hezké video ... o tom se mi může jenom zdát :-)
    16.2.2011 16:05Vignette
    Tak koprolku prý máme čistou, hurá... Jen doufám, že už se ty potvory nevrátí :-/
    Esk poprvé za hoodně dlouhou dobu přibrala asi deset gramů, tak jsem málem bouchala šampáňo :). Ovšem dneska už má zase o pět míň... Tak snad to bude pomaličkou stoupat
    16.2.2011 20:09ewyk
    Vignette no super, to je dobré. Tak snáď už nebudete mať žiadne problémy a rýchlo naberie na váhe.

    Čipka no ja som najskôr myslela, že je to plyšák. To som ešte nikdy nevidela, že by myšinka hentak držala.
    16.2.2011 21:22Čipka
    Vignette-tak to je fajn.Hlavně,ať se to nevrátí a prdelka přibere.Já vážila Čípu.Jeden týden má 530 a druhý 515.Taky mi to hlava nebere.A to tak hezky papká.

    ewyk-Čípa taky drží dlouho,když ji drbu,ale že by lehla na záda,to ani omylem.A kdybych ji nechala ležet na klíně,tak hned vezme roha.Ty dvě potvůrky zatím o drbkání nestojí vůbec.
    16.2.2011 22:05Vignette
    Jo a Esme má zas vypadaný chloupky kolem očí, ale snad se to spraví samo... nebo teda asi udělám heřmánek a zkusím jí to vytřít. Když už jsem se rozhodla tahat ji častěji proti její vůli z klece, tak ať to má aspoň důvod :)
    Čipka: Jj, Esme se docela drbat nechá, ale Esk ještě pořád nejeví téměř žádný známky přítulnosti ;)
    17.2.2011 08:42Ivíssek
    Taky tu mám adepta na heřmánkový odvar... zdá se mi že má nějakou ranku pod očičkem těsně...včera jsem jim radši ještě někde užezala větvičky ,,ty jejich zuby z toho nadělají vždy takový hroty :-( a snad to bude v pořádku.
    17.2.2011 11:02Čipka
    Ivissek-Taky máš pocit,že máš doma bobry? Ty to ohlodávají do špičky.Asi jim dám na ořezání tužky a pastelky
    17.2.2011 20:49Ivíssek
    Jo Bobři.....pche to je prd oprpti oproti našim činčilkám nevynechají jedinou větvičku bez pořádný špičky :-))) a najednu stranu :-((((
    22.2.2011 16:15Vignette
    tak Eskí už má 320 gramů, hurá :)
    22.2.2011 17:48Čipka
    Vignette-tak snad už půjde skřítek maličký s váhou nahoru.Držíme palečky
    22.2.2011 18:10Ivíssek
    To je stejně prdeček malinkej co? To ti Esme musí připadat jak obřice oproti ní.
    22.2.2011 18:25Vignette
    Esme mi přijde normální (dneska vážená, má 630 g... taky už teda měla i víc)... Esk je bleška, ale doufám, že se jí podaří se zase vyškrábat na těch 400, to by bylo super :)
    23.2.2011 08:44Čipka
    Vignette- a ještě jim budeš dělat nějákou další kontrolní koprolku,nebo jak to pak je,když je kontrola po léčbě negativní?
    23.2.2011 09:30Vignette
    No nevím, pokud se mi budou zdát v pořádku a Esk bude přibírat, tak už koprolku dělat nebudu. Sestřička, která mi výsledky říkala, už o žádný další koprolce nemluvila...
    23.2.2011 15:29janaM
    Ahoj,
    dneska jsem si přivezla domů činčilku,měli by jí být 4 měsíce. Jakou by měla mít váhu? zdá se mi malá
    23.2.2011 16:55Dadyna
    Ahoj,muzu se zeptat doma mám 7 měsíční samičku silver masaik a chtela bych aby měla mlade vázila jsem ji a ma 497 gramu a ted nevim jak to mám udělat,mam koupit samecka k ni?a nebo to pujde taky tak ze si ho od nekoho na nejakou dobu vypujcim a až se spari tak vratim.A kdyztak jaká barevná mutace se nesmi se silver mosaik krizit-,Dekuju moc
    23.2.2011 18:47Ivíssek
    janaM-Ahoj gratuluju k činčilkce...váhu by na 4 měsících mohla mít kolem 350g-450g záleží na pohlaví,jestli byla jedináček nebo ne a tak...čím ji krmíš?
    Dadyna-Určitě to není jako u pssů že když bude mít říji vezmeš někde samce a bude to...oni si na sebe musejí činčilky zvyknout ,aby mohli mít mladý....Váhu by měla mít nad 550g aby ji březost nezatížila a následný porod ...aby ji neublížil....tak do té doby bych se kdyžtak podívala po samečkovi ..+ 1měsíc karanténa ....a pak seznamování.Určitě nemusíš spěchat.Jak dlouho činčilu máš?
    A jsi si jistá že udáš mladý?
    24.2.2011 16:41janaM
    krmím granulemi,mám načteno co můžou a co ne,tak to má váhu docela v normě.časem bych mu chtěla pořídit kamarádku až si u nás zvykne
    24.2.2011 20:37Dadyna
    No počítala jsem jí to a měla by mít tak okolo 7 měsíců,tak ja doufam že bych ty miminka mohla prodat :)
    - - - - -
    a muzu se jeste zeptat je nejaka barevná mutace co nelze krizit s silver mosaic?
    24.2.2011 23:10Vignette
    janaM- ty máš kluka? protože mu můžeš pořídit i kamaráda, bude stejně spokojený ;)
    Dadyna- Se silver mosaic nemůžeš křížit žádnou činčilu, která by měla byť jen malé bílé flíčky- takže třeba wilson white, wilson white mosaic, silver mosaic, white ebony, pink white, bílou čokoládu, atd., atd.
    26.2.2011 11:41jaynne
    Dobrý denmasi před 3 měsíci jsem si pořídila činčilu.Na internetu jsem si přečetla čím jí mám a nemám krmit.Zdůrazněné bylo že činčily nesmí oříšky... Ale když jsem koupila směsku granulí určené přesně pro činčily,byla plná ořechů... :( Nejsem si ted jistá jestli je činčily mohou nebo ne...poradí mi někdo? Předem moc děkuji...
    26.2.2011 13:24Ivíssek
    jaynne- činčilka oříšky nesmí....žádný z chovatelu tudiš směskou nekrmí....jsou na to určený obyčejný zelený granulky od různých značek a činčilkám neubližují...oříšky jim zatěžují játra a činčilka se nemusí dožít věku ,který by ji byl jinak dopřán s kvalitnější stravou.
    26.2.2011 16:41Vignette
    Takže být tebou bych směsku vyhodila a nahradila ji obyčejnými granulemi (např. značku Apetit asi seženeš všude) a senem ;)
    26.2.2011 20:43ewyk
    jaynne je len doplním že tie granulky by mali obsahovať čo najviac vlákniny. Skvelý výber granuliek je tu v shope, za seba ti odporúčam tieto: https://obchod.kralici.cz/p850-pre-alpin-lepo-herbs.aspx , https://obchod.kralici.cz/p898-care-cincila-v.aspx , https://obchod.kralici.cz/p950-chinchilla-degu-pro.aspx , https://obchod.kralici.cz/p951-chinchilla-complete.aspx
    26.2.2011 21:42janaM
    chtěla bych mu pořídit samičku,už se poohlížím,mám standardka tak chci nějakou barevnou
    když jsem se koukala zpět tak samička musí dorůst nad 550g,ale co když nedoroste?a to jsou nějaké vyjímky?četla jsem že Ivissek má samičku nad 500g u samečka tak teď nějak nechápu?nebo má mít nad 500g?
    27.2.2011 07:12Ivíssek
    janaM ...ano mám činčilkuu která je u samečka a měla 500g..já ji koupila i se samečkem a předchozí majitel ji se samečkem už nějakou dobu choval a samička je tudiž březí ...nedávala jsem je doohromady já...a jelikož je ji 9 měsíců...doufám že mi ještě trochu doroste...nýnější váha je 609g ...horší by bylo kdyby teprve tedˇ vážila nějakých 500g.....nemůžu za to a nezbívá mi nic jiného než čekat jak to dopadne...ale zas neměla nejmenší váhu věřím že to zvládne bez problémů...Pak teprve uvidím na jaké čisté váze Aisha je ...protože ji bude tedˇ 11 měsiců a to by taky něco nabrala :-)
    27.2.2011 11:19supernod
    jeste pred rokem vsude psali ze minimalni vaha je 450g a porad to zvysuji.tak nevim co si o tom myslet.za chvili budou davat do chovu kilove cincily ne ???? a to mi tvrdila i jedna znama chovatelka tech 450g !!!
    27.2.2011 11:41Vignette
    450 je opravdu hodně málo... mám činčilu, která měla 400 gramů a to je vážně bleška, tu bych do chovu nedala ani náhodou...
    27.2.2011 12:57supernod
    neni to tak davno co o tom psali jako o minimu a najednou se musi vic a vic.pak budou jen krmit vlockama aby byli tezsi a tezsi.
    27.2.2011 13:25Ivíssek
    Když jsem si zji šťovala informace jako začátečník tak v brožurách zas tak velkej důraz na váhu nebyl veden....nějak to tam furt neřešili jako na fooooru...Já nepotřebuji mít kilové činčilky..jen chci aby chovatelé mohli odemně bez problému odebírat mladý .....když chtějí mít kvalitní chov...chci jim nabízet kvalitní jedince...proto jsem obměňovala dva samce z chovu kteří měli váhu sotva na hranici.
    27.2.2011 13:58Chocolate
    8.příspěvek:
    http://www.diskuze.cincila.com/viewtopic.php?t=8454&highlight=450+gram%F9
    a je spousta takových,co mají činči u sebe ještě malé nebo doporučují váhu pouhých 450g ;)
    ale nechce se mi to hledat ;) každý má jiný názor nebo názory mění ;)
    27.2.2011 14:55Ivíssek
    Proto říkám že se přímo o Aishu nebojím....když jsem ji vážila prvně měla 505g... já osobně jsem si myslela že minimální váha je 500g tak jsem to neřešila ...až tedˇ poslední dobou se řeší nějak více ta váha . http://diskuze.cincila.com/viewtopic.php?t=10766 Tak a tady třeba slečna zužuje chov kde ty činčilky mají váhu ještě horší než mojí kluci co šli k vůli váze pryč....a nestydí se za to psát že zužuje chov.
    27.2.2011 16:14Chocolate
    Ale tak rok dva zpátky ještě všude psali o 450g,jak píše dole a já s ní/m souhlasím,protože mi to tvrdili taky jako začátečníkovi.To,že se to mění každou chvíli podle toho,jaké si lidi pořídí zvířata,je věc jiná (někdo brání menší zvířata,někdo zase naopak čím větší tím lepší-a jen proto,co zrovna doma mají).Je to jako křížení violetů,co se řeší na eu.-jednou jsou proti dvoum na sobě a pak zase jsou pro-kam vítr,tam plášť....
    - - - - -
    to je to samé,když začalo com,jak psali o směskách-normálně je skoro každý dával ;) pak se preferoval hrozně Apetit a teď najednou není dost dobrý :)) kde to jsme :))
    27.2.2011 19:20Ivíssek
    jj a za rok bude celej můj chov k prdu pač budou činčilky uchovněný jen s váhou nad 600g :-)
    27.2.2011 21:03roko20
    žadny chov nemusi byt na prd,ja se seppem jsme minule vedli diskusi na chinchilla lanigera proti Michalu W.a Monče.Michal W.byvali kožkar si vymyslel nejake nezmyselne uchovnovani,sam si udelal standard podle svich činčil,Nekteri mazličkaři začali rozprodavat sve chovy aby nakupili (kvalitnejši)od Michala, ja osobne mam samice ktera ma720g ale zakladatelky chovu maj mene,proto je ted neprodam,nepotřebuji aby naše činčily měli nejaky papir že jsou uchovneni v 1a2 třide,více se dozvite na chinchila lanigera.Podpořte neuchovnovani.
    27.2.2011 22:55Chocolate
    roko20-četla jsem to a teď jen ukázka,jak takový chov vypadal a kdoví,jak to je (aneb Žanda proti farmě Bobina,která při prodeji mimin nechtěla uvádět nic o rodičích): http://www.diskuze.cincila.com/viewtopic.php?t=4411&highlight=violett
    mimochodem-ty vztahy jsou pokaždé jinak,takže člověk nikdy neví,kdo s kým-podle zájmů no :))
    28.2.2011 07:55Mortysche
    Dobrý den,mám dva činčilí kluky,věk 9 měsíců,váha 585 g a 655 g.Dnes se mi je konečně podařilo zvážit.Je ta váha moc nebo málo?
    28.2.2011 15:31Vignette
    Ty váhy jsou fajn... na kluky přímo skvělý ;)
    28.2.2011 16:15Felis
    Ahojky,chtěla bych se zeptat,jestli jsou pro činčily přirozenou potravou houby?jeden pamlsek pro činčily je obsahuje,tak proto se ptám:)
    28.2.2011 17:17Ivíssek
    Felis...nevim ,ale houby bych svejm nedávala
    28.2.2011 20:48ewyk
    Felis v žiadnom prípade. Vhodným pamlskom sú sušené bylinky a občas kúsok sušeného ovocia.
    28.2.2011 23:11Felis
    ewyk myslela sem si to,tak je mi divné že to nacpou činčilám do pamlsku...:) ono to složení je celkově komické : listy, větvičky ořechu, houby, kořen pampelišky, pupeny jehličnanů