Než pořídíme králíčkaRady pro první týdnyVýchova a ochočeníSoužitíEshop

JídelníčekBydleníRozmnožování a péčeAnatomiePlemenaVeteriny

Nemoci

Diskuze

Inzerce

Galerie

Jména

Odkazy

Ostatní

E-mail

Otázky

Diskuze


Ostatní diskuze na králíci.cz

Hledá nový domov!


Nejčastěji pokládané otázky
Před odesláním vašeho dotazu si přečtěte prosíme tyto FAQ.
Než se rozhodnete položit dotaz do diskuze, přečtěte si, prosím, veškeré texty v menu. Otázky, které jsou zde dobře popsány, budou z diskuze vyřazeny, aby se neopakovaly stále stejné dotazy.



Přezdívka Heslo (pro registrované)
   
nápověda | registrace | zobrazit jen důležité příspěvky  


Info, Králíci a letní vedra, Klíšťata, Cestování Pravidla této diskuze

Bongani - dnes 20:24
jana53: Taky jsem se koukla. Vždycky fascinovaně pozoruju, jak se ti králíci nechají brát, nosit, česat, stříhat a já nevím co ještě. :-) Myslím, že máme s Hankem moc hezký vztah, ale jakmile bych se pokusila dělat něco takového, tak by bylo po přátelství. Hladit ho smím, ale jenom po čumáku a rukou (a samozřejmě, když má zrovna ON náladu), když jsem párkrát zkusila vytáhnout hřeben, tak mručel a vztekal se a přestal se mnou mluvit.

jana53 - dnes 17:52
Vašula _ koukni se na youtube angory. nekde tam je i video, jak rozcesava dlouhy chlupy silnym fenem - velice ucinne. hlavu jim chrani rucnikem.

palko - dnes 15:06
fleury:
náš králiček to mal ešte ako mladý....nám lekár nepovedal, že sa to prenáša aj na človeka, resp. že sa to neprenáša....čistili sme mu klietku dezinfekciou a každý deň, my sme mu dokonca okrem roztoku na tú pleseň robili aj kúpele čo nám dal doktor, to bola čistá katastrofa, sa nedalo to ani ,bol z toho vydesený, nepoužívala som ani rukavice, len som si potom dôkladne umyla ruky a vydenzifikovala....nič sme nikto od neho nedostali, akurát sme kým to mal, obmedzovali hladkanie, ale neobmedzovali sme ho v pohybe...on je pustený navoľno nonstop, takže som ani neuvažovala, žeby som ho zavrela , a ešte chorého...

Vašula - dnes 13:13
Dobrý den, od září k nám přišla dvouletá zakrslá králička. V předchozím domově byla jen zavřená a nikdo na ní neměl čas. Králice byla samý dred a po vyčesání dredů byla fakt nakrátko. Nyní jí srst dorostla a je neskutečně dlouhá. Dostali jsme k ní i hřebínek, ale moc to s ním nejde. Máte někdo dobrou zkušenost s nějakým typem hřebínku na skutečně dlouhou srst? Nyní je navolno a s kamarádem, tak se jí dredy nedělají, zřejmě jí s péčí pomáhá i domácí králíček. Předem dík za tip:_)

fleury - dnes 12:43
Dobrý deň. Môj zakrslý králiček začal pred týždňom od pondelka meniť kožuch a v posledné dni sa to dostalo až do takého štádia, že má na tele holé miesta bez srsti. Dnes som bola u veterinára, prešiel po tých miestach takým špeciálnym prístrojom a žiaľ, potvrdila sa pleseň. Povedal, že je to zo stresu a z oslabenej imunity a že je dobre, že som prišla hneď v tých začiatkoch, aby sa to začalo liečiť ešte v tých úplne prvých štádiách. Králiček pekne papá, pije vodu a je veselý. Dal mi roztok na potieranie tých holých miest a výživový doplnok s omega 3 na podporu výživy a posilnenie imunity zvnútra. Povedal, že je to liečba na dlhšie obdobie na 6-8 týždňov a o 3 týždne mám prísť na kontrolu, aby sa tým špeciálnym prístrojom už potvrdil negatívny výsledok plesne s tým, že tá liečba trvá celkovo 6-8 týždňov, aby sa to úplne preliečilo a nevracalo sa to. Nakoniec mi povedal, aby som časom zašla za kožným lekárom, lebo sa tá pleseň prenáša aj na človeka. Prosím vás, máte skúsenosť s plesňou u vašich králičkov? Ako ste to celé zvládali? Čím ste mu čistili klietku? Mohli ste ho mať pusteného po domácnosti, hladkať ho alebo ste to museli úplne obmedziť? Ako ste ochránili seba, aby ste od neho nechytili pleseň? A ak ste ju od neho chytili, aká bola vaša liečba? Ďakujem vám za komentáre, potrebujem povzbudenie a podporu, že všetko dobre dopadne.

Dreams - včera 19:05
SarkaBrno: Tak dnes jsme byli na veterině na broušení předních zoubků a ptala jsem se ohledně těch bobků a paní doktorka mi řekla prakticky to stejné, co jste psala. Že je to s největší pravděpodobností způsobené tím, že kvůli špatným zoubkům ty bobky nejí a to právě hlavně ráno a dopoledne. Říkala jsem, že odpoledne a k večeru to má zase normální, tak to vypadá že je to pouze těmi zoubky. Pro jistotu máme domů probiotika a pořád kdyby něco i léky na bolest, ale vypadá to, že to bude tím a navíc posledních pár dní musím zaťukat už to má zase v pořádku. Takže to jsem moc ráda :) Kdyby cokoliv, tak máme samozřejmě přijít. A i musím říct, že mně dnešní návštěva obzvlášť potěšila, protože než jsem s Kulíškem odcházela, tak mi paní doktorka říkala, že byla v Brně kam jezdí na různé odborné konference, byla tam i na praxi, atp. a bavila se tam s panem doktorem o Kuldovi a ten říkal, že tam měli králíčka úplně se stejnou diagnózou a zvládl to s ní půl roku.. Kulíšek to má teď rok, což je neuvěřitelné a ani já jsem chvílemi nevěřila, že to zvládneme. A že nám i pan doktor přeje hodně štěstí, že je Kulda takový malý unikát. Hlavně to, že jsme ho rozjedli.. Tak to bylo moc milé a hrozně mně to potěšilo.

jana53 - včera 15:40
Eksitus _ ze zacatku mi granule https://eshop.plavnicka.cz/ jed, ale pak uz je nechtel. vetina mejch kraliku seno bojkotovala a jedli jen granule. zuby jim neprerustaly. khnumovi davam vrbovy vetvicky a ty tenky (do 1,5mm) ji cely. dostava ostropercec - desne tvrdy semena. v lete chodi na pastvu a tak ma i trochu travy. jestli ti seno ji aspon trochu, tak mu ho davej.

Merlouska - včera 15:01
Eksitus: ne, granule na obrusovani zubu nestaci. Na to jsou nejlepsi prave dlouha stebla (at uz sena nebo travy). Granule kralik ukousne prednimi zuby (takze si obrousi maximalne ty) a rozmelni je slinami, zatimco stebla musi fakt zvykat a prave tim se obrusuji ty zadni zuby.

Eksitus - včera 09:32
Zdravím všechny přítomné, mám na vás dotaz. O tom, že má mít králíček seno neustále k dispozici netřeba diskutovat. Chci se, ale zeptat jestli má někdo zkušenost se sennými granulemi... stačí na obrušování zoubku? chutnají? Popravdě přijdou mi praktické, ale jestli jsou vhodné i pro ušáky už nevím

jana53 - 26.11.2022 20:25
Vendy M. _ kdyz si sam k topeni vleze, tak bych ho nevyhanela. ale vetsinou se jim taplota nad 22°C dlouhodobe nelibi a dou se jinam vochladit. teda kdyz je kam.

Vendy M. - 26.11.2022 19:43
Dobrý den, chtěla bych se zeptat jestli je problém mít králíčka v blízkosti topení?

Janulaol - 26.11.2022 09:21
Protože ne každý ma facebook, tak se svolením Kristýny Danielové přidávám i sem velice smutným příběh a upozornění na veterinu v Mariánských Lázních, velice špatná zkušenost s veterinářem Zbyňkem Hermanem.
Zdravím , chtěla bych tu zveřejnit slova mého taťky a vlastně za nás všechny , za účelem upozornit a podělit se o zkušenost.
Dobrý den .Rád bych se podělil o svou zkušenost s veterinářem Zbyňkem Hermanem v Mariánských Lázních. Před rokem jsme si pořídily králíčka ,se kterým jsme se zaevidovali u pana doktora.Ten nás přijal a zaevidoval jako samičku,jmenovala se Niky.Králíček prospíval až na bouličku za uchem ,kterou zahnaly antibiotika od pana doktora.Byli jsme spokojení že pomohl a že jsme vybrali dobře,až do minulého týdne .Králičinka už povyrostla a měla své dny ,přišla na ní příroda a jisté touhy, které byly tak silné ,že se nám jí zželelo a protože jsme se dočetli že pokud se králinda nenechá kastrovat nebo připustit,což jsme nechtěli, tak s toho může mít v budoucnu zdravotní problémy, tak jsme se rozhodli i po zkušenostech z okolí pro prý jednoduchou kastraci, ať jí to netrápí ,když jsme jí nemohly dopřát samečka .A začala noční můra.Nejsem přecitlivělý, ale toto mě upřímně dostalo.Králindu jsme neměli 24hodin před operací krmit pouze napájet, to jsme dodrželi,předal jsem jí panu doktorovi a cca po dvou hodinách po operaci jsme si jí vyzvedli.Při tom mi pan doktor s úsměvem sdělil, že to není holka, ale kluk a že to zjistil až po tom co mu dal injekci na uspání extra silnou ,určenou prý pro holky.Už mě zarazilo to ,že při evidenci se ani neobtěžoval zjistit ,jestli má v péči opravdu holku nebo kluka. Mi jsme to totiž nepoznali a řekli jsme,že je to holka, protože nám to řekli při prodeji.Ale on se měl přesvědčit, než něco píchne a to je fakt.Takže králíčka jsme si přivezli domů,do večera byl jako mrtvolka až pozďe večer se začal hýbat ,ale od začátku nepil a nejedl, chtěl ,ale nešlo mu to.Snažili jsme se co jsme mohli, ale králíček byl apatičtější víc a víc ,jen na svá místečka se občas dohopsal, ale jen smutňe koukal ani čumáčkem nehýbal. Pan dokotor říkal,že do druhého dne se rozjí, když se nic neďelo,třetí den jsem ho odvezl zpět k doktorovi ,který králíčka tahal, až se mu z rány valila krev (netuším jesli byl vúbec zašitej ,nebo proč se to stalo) nemocnému zuboženému králíčkovi ještě cpal do zadečku teploměr ,výbava jak ve středověku v časech bezdotikových teploměrů.Jak z chlupaté deky jsem z doktora vymámil info, že mu teda mám dávat výživu do stříkačky do pusinky a antibiotika taky do pusinky a nazdar jeďte domů .Poslední den králíček nesmírně trpěl, skřípal zoubky bolestí a mi jsme se snažili v dobrém úmyslu do něj i v noci a pořád dostat trošku vody a tekuté stravy ,jenže už bylo pozďe, králíček už nechťel schovával hlavičku a bylo mu evidentně hrozně.Snažil jsem se ještě volat doktorovi a vyprostit si na odpoledne injekci na bolest kterou mi pan doktor ani jednou sám nenabídl a mi nepoznali že ho to tak bolí.Včera už jsem pro ní nestihl dojet , králíček ,který byl v perfektní formě, veselý a absolutně zdravý kamarád ,který vždy přihopkal pro pohlazení a cítili jsme ,že je u nás opravdu spokojený a že je to opravdový člen naší rodiny nám včera přes naší velkou snahu za velkých bolestí umřel před očima způsobem, že by se nemuseli styďet ani v hollywoodském hororu .Máme teď po něm doma prázdno a smutno a za mně za to může pan doktor ,králíčkúm nerozumí a přesto je operuje. Vím, každá operace má svá rizika ,ale takové chyby, jako uďelal pan doktor jsou amatéřina jako trám ,pokud ďelá králíčky okrajově a múže jim ublížit ať je nebere a odesíla lidi ke specialistovi a toto se nebude dít. Musel jsem to napsat, Nikymu už nikdo nepomůže a snad bude jeho trápení výstrahou pro příští potencionální pacienty.Pouze dodám ,že ještě před rokem bych to označil za přehnanou reakci a přesto že nám Niky počůral a rozkousal ze začátku půl bytu,
(rošťák🥰)přilnul nám k srdci a jeho hopkání po bytě a to jak si přišel pro pohlazení ,nám nesmírně schází, byl to bez přehánění člen rodiny, jmenoval se Niky a byl to králičí beránek náš kamarád.

Dreams - 25.11.2022 09:50
ctulka: Moc mně to mrzí..zkuste si o tom s manželem ještě promluvit a zkusit ho přemluvit..určitě by ušák pomohl zaplnit prázdné místo i by vám pomohl bojovat s nemocí.. držte se.
Králíčka mám prvního, ale platí to o všech zvířátkách a moc dobře si pamatuji, když nám po 13 letech zemřel pejsek. Bylo mi v tu dobu 9let a nejvíce celé rodině pomohlo, že už do týdne nám běhalo po zahradě nové štěňátko, kterému už je teď taky 13let. Hrozně to letí. Ale zvířátka jsou jako rodina, jsou to parťáci, který se k nám nikdy neotoci zády a jsou tu pro nás kdykoliv a za jakékoliv situace.. Posílám objetí a hodně sil.

Merlouska - 24.11.2022 22:40
Mne vzdycky po odchodu jednoho zviratka pomohlo jine...

Bongani - 24.11.2022 21:26
ctulka: Dovedu si představit, jak to bolí a jak ti chybí. Pamatuju si správně, že manžel dalšího nedovolí? A nedá se nějak přemluvit? Vždyť by ti to pomohlo i při léčbě. Drž se a doufám, že to bude brzy lepší.

ctulka - 24.11.2022 19:28
Ahojky holky. Taky jste byli smutní , když Vám králíček odešel za duhový most . Já se stále nemohu srovnat s tím, že mi Bobek umřel. Smutním a stále víc. Nového si pořídit nemohu a je mi hrozně. Léčím se s depresemi a bojím se, jestli to zvládnu. Aby se mi zase nerozjely.

jana53 - 23.11.2022 00:37
Dreams - 22.11.2022 22:52
SarkaBrno: děkuju, je to dost možné. Musím zaťukat, že teď už je posledních pár dní zase prakticky nedělal, jedl normálně i fungoval normálně tak jsem to nakonec nechala být s tím, že příští pondělí máme jít stejně na pravidelné broušení zoubků na veterinu, tak když na to nezapomenu zkusím se zeptat q pak dám vědět. Máte pravdu, že to dává smysl a může to těmi zoubky asi dost možná být. Děkuju a hezký den.

Grei - 22.11.2022 22:36
Dobrý den, chtěl jsem se zeptat zda někdo nevíte, kde bych si případně určité adoptované zvířátko mohl vyzvednout? Snažil jsem si nejít lokaci avšak nenašel. Přeji hezký den.

SarkaBrno - 22.11.2022 17:42
Dreams: Reaguju trochu se zpožděním, nějakou dobu jsem tu nebyla. Nicméně s těmi bobky to má Arnošt úplně stejně. S veterinářem jsme se shodli, že je to s největší pravděpodobností způsobeno právě těmi problémy se zuby. Tyhle bobky jsou totiž ty, které si králíčci běžně sní přímo od zadečku, ale Arnošt právě nemá přední zuby a má trochu ochrnutou tvář od operace středního ucha. Stoliček už taky moc nemá, takže i pak doktor říkal, že se mu ty bobky těžko tou tlamičkou berou a tím pádem často zůstávají nezsnězené (u nás často i rozpatlané po zemi)
A Kulíšek má s těmi zuby taky evidentně potíž, tak jestli to není taky tím. Ale jinak u nás úplně totožné, má i normální bobky, jen každý den ty vánočky a slepence. Testy na kokcidie jsme dělali opakovaně a je zdravý.
Je pravda, že mě nenapadlo, jak píše Bongani, že by mohl mít málo vlákniny. Já mu čerstvé omezila právě kvůli těm mazlavým bobkům, abych to ještě nepodpořila, ale zas ta vláknina by mu chybět mohla.... Takže taky ještě vyzkouším tuto změnu :)

Dreams - 21.11.2022 16:41
Bongani: To moc ráda slyším. Přeji ať už se máte s Hankem jen dobře a jste oba šťastní a zdraví.

Bongani - 21.11.2022 16:13
Děkujeme všem, co nám drželi palce, Hank už je doma, kontrola dopadla dobře, zoubky má bez problémů. Už zase hopká a baští. Dokonce za posledních 14 dní přibral 250 g. Tak snad už bude jenom dobře. Přejeme všem ušákům i jejich lidem hlavně hodně zdraví. :-)

Merlouska - 21.11.2022 06:20
Miuska89: zalezi na kralikovi. Nekteri jsou popelnice, jini se zase na salat jen podivaji a dostanou prujem. Ja s tim, co usakum davam, nikdy problem nemela, takze v tom zatim pokracuju - kdyz budu mit usaka, kteremu nejaky druh zeleniny ci ovoce nebude delat dobre, tak se tomu taky prizpusobim.

jana53 - 21.11.2022 05:31
na SALATY muj pacholek dlabe, ji je jen v nouzi, kdyz nema zeli. je na nej zvyklej, nikdy nemel potize. ale kdyz je nekdo citlivej, nebo ze zacatku, tak vopatrne.

Bongani - 20.11.2022 09:40
Miuska89: Little gem klidně dávej. Všechny saláty jsou vhodné, ale spíš je potřeba je dávat opatrně, jestli králice není zvyklá. Hank baští celý léto opravdu hromady trávy, takže je na čerstvé zvyklý, ale jestli dáváš seno, granule a jen občas něco zeleného, tak bych začala opatrně, třeba jenom jeden lístek a postupně zvyšovat dávku. A asi bych se vyhnula zelí, kapustě a podobným nadýmavým věcem.
Já se řídím kromě těchto stránek taky stránkami německými, třeba tady je seznam zeleniny: https://kaninchenwiese.de/ernaehrung/futterlisten/gemueseliste/. Když si to hodíš do překladače, tak to celkem srozumitelně přeloží. Na hodně místech tam píšou, že když se krmí granulemi, tak některé druhy zeleniny (právě zelí a jemu podobné), by se vůbec neměly dávat.

Miuska89 - 20.11.2022 09:11
Ctulka který je teda nejelpsi? Da se to takhle rici nebo zalezi na kralikovi?
- - - - -
Podle čeho se nejlépe ridit? Dekuji
- - - - -
Nasla jsem salat little gem Akorat nevím jestli ho muže, divala jsem se i tady do jídelníčku na zeleniny a tento jsem nenašla. Rada bych ji dopřála zmenu, ale ne na úkor ze ji to ublíží,

ctulka - 20.11.2022 08:18
Holky, pozor na výběr a kombinaci salátu a další výběr zeleného , z důvodu nadýmání.

Miuska89 - 20.11.2022 08:16
Merlouska
Bongami
Kam moc děkuji, ja dávám římský salat ten ma nejraději ale chtěla bych i neco jiného, Lollo biondo neznam vyzkousim at ma zmenu, to ze mají mít radsi horké saláty slyším poprve hodně jsem četla co a jak ale tohle ne, děkuji moc

Merlouska - 19.11.2022 23:01
Ja davam nejvic asi ledovy salat (maji ho nejradeji), obcas koupim nejaky jiny - hlavkovy, rimsky, lollo biondo, polnicek. Nekdy dostanou rapikaty celer, tu a tam mrkev/celer, zeli nebo kousek kvetaku.

Bongani - 19.11.2022 19:06
Miuska89: Taky dávám římský salát, ledový prý není moc vhodný. Jestli budeš kupovat směs, tak si přečti, z čeho se skládá. Jak jsem se tady dočetla, např. špenát by se měl dávat jenom v hodně malém množství, rukola taky. Naopak vhodné jsou hořké druhy, jako radicchio nebo čekanka, pak jsou dobré taky takové ty kudrnaté saláty. Prý obecně jsou lepší tmavé a spíš hořčejší druhy. Já tomu nevěřila, ale ten můj vybíravec úplně miluje hořkou čekanku. Jinak souhlasím s KaK, ty směsi mi přijdou zbytečně drahé. :-)
Archív diskuze | Alba uživatelů
 

Starší příspěvky