Než pořídíme králíčkaRady pro první týdnyVýchova a ochočeníSoužitíEshop

JídelníčekBydleníRozmnožování a péčeAnatomiePlemenaVeteriny

Nemoci

Diskuze

Inzerce

Galerie

Jména

Odkazy

Ostatní

E-mail

Otázky

Diskuze


Ostatní diskuze na králíci.cz

Hledá nový domov!


Nejčastěji pokládané otázky
Před odesláním vašeho dotazu si přečtěte prosíme tyto FAQ.
Než se rozhodnete položit dotaz do diskuze, přečtěte si, prosím, veškeré texty v menu. Otázky, které jsou zde dobře popsány, budou z diskuze vyřazeny, aby se neopakovaly stále stejné dotazy.



Přezdívka Heslo (pro registrované)
   
nápověda | registrace | zobrazit jen důležité příspěvky  


Info, Králíci a letní vedra, Klíšťata, Cestování Pravidla této diskuze

Lukyna - dnes 00:53
Omlouvám se, myslel jsem 500ml za den celý týden

Dreams - včera 23:22
Lukyna:
Za celý týden? To se vůbec nic neděje. Za takové "optimální" množství se bere 100-150ml/kg. Samozřejmě pokud ušák ji i hodně ovoce a zeleniny tak je to počítané i s tím. Takže jde i o stravu, kterou má. Ale obecně bych řekla, že pokud to trvá více dní a vypije i dvojnásobek než by měl, tedy kolem 300ml/kg a více, tak bych raději na veterinu zašla. Může to mít spoustu důvodů.

Lukyna - včera 22:10
Dobrý den, potřebuju poradit. Můj 8 měsiční králík celý týden vypije cca 500ml vody, mnohem více než dřív. Vím, že to může být nějáká nemoc, ale nepije jen kvůli většímu teplu venku? Nemá více jak jedno kilo.

nellak - 14.5.2022 16:56
Ahojte. neviete z čoho presne sa skladá toto seno Otava 2021 z obchodu kralici.cz?
Nie som si istá či to obsahuje alfalfa...

vladous - 13.5.2022 14:22
Monakuč:

Děkuju za sdílení zkušeností :)

LenkaaLuna - 13.5.2022 09:16
Ahoj, potřebovala bych se poradit, můj králíček 6. měsíců, chodil normálně čůrat do svého záchodku, a teď momentálně 3 dny, např. leží a počurá se pod sebe to udělá 3x a pak zase chodí normálně na záchůdek. Je to normální? nebo se mám obávat ? Děkuju všem za odpověď.

Monakuč - 12.5.2022 19:54
vladous:
Ceny si stanovuje každý vet sám, to se nedá moc srovnávat, záleží na jeho nákladech, vybavení, velikosti ordinace, lokalitě, taky jaký zub, případně kolik zubů se brousí, jak dlouho to trvá, jaké jsou pak další léky, které králík dostane ... my se obvykle pohybujeme v řádu několika set korun až něco přes tisícovku, podle toho, kolik se toho dělá, hrotík je s nadsázkou "za pár kaček", korunky jsou dražší, trvají déle a je to složitější. Bohužel to není nic levného a řekla bych, že kolem té tisícovky to dnes bude všude. Ale naštěstí se to fakt postupně zlepšuje, intervaly se většinou prodlužují. Mates se teď dokonce vykrmil na 1,82 kg (po zákroku jsme byli rádi za 1,6 kg), a to nejen že nemá ani jeden přední zub, ale dokonce nemá na jedné straně kromě stoliček ani čelist :), takže jídlo byl zpočátku docela oříšek, než si to sedlo. Brousilo se cca dva týdny zpět, po měsíci, ale jen proto, že pan doktor měl dovolenou a už to měl Mates malinko přerostlé a nechtěli jsme riskovat nechat to kvůli té dovolené. Jinak bychom asi ještě týden počkali. Ale fakt to chtělo čas, cca ten rok, než jsme se dostali na tuto frekvenci. Časem se to ještě může i prodloužit, jsou králíci, kterým stačí pak třeba jen jednou za dva až tři měsíce. Jinak ty čelisti se časem trochu přizpůsobí novým poměrům, může se trochu změnit postavení, třeba Mates byl ještě v zimě křivotlamka, dnes má tvářičky v podstatě srovnané, že by sis toho, že mu jedna čelist chybí, už nevšiml. A kupodivu i ty stoličky se pak mohou trochu přizpůsobit, paradoxně ho zlobí spíš ta strana, kde mu všechny zuby zůstaly, ale ta strana, kde je celá čelist dole pryč a je jen ta horní, je relativní v pohodě.

vladous - 12.5.2022 14:17
Monakuč:

Děkuju. Můžu se zeptat jak to zabroušení vychází finančně? My byli na zabroušení stoliček jednou, už si nepamatuji co kolik stálo, ale pod 1000 Kč s inhalační anestezií to určitě nebylo.
- - - - -
A čím to je, že teď to je po roce? Když není protilehlá stolička, nemůže se přece obrušovat ne?

Monakuč - 12.5.2022 13:28
vladous:
Nejprve co týden, pak ob týden, ob dva týdny ... nyní po cca roce a něco v průměru po 5 týdnech, někdy potřebuje zabrousit jen hrotík, někdy i korunky.
- - - - -
Luckka:
Dělal se rtg? Je známá příčina abscesu? Podle toho se pak musí řešit - může to být od kořenu jiného zubu (pak je nutné tento zub vytrhnout), může to být v důsledku zanícení rány po trhání toho původního zubu, pak to chce pravidelně čistit, proplachovat i doma (nám se osvědčil slabý roztok hypermanganu), a samozřejmě denně antibiotika (nejlépe penicilin) a analgetika. A rozhodně dokrmovat. Jaké jsou šance králíka, ti tu nikdo od stolu neřekneme, ale pokud se problém léčí a řeší, tak jak se to řešit má, tak zpravidla poměrně slušné. Veteriny ti tu už byly doporučeny, za sebe radím jet do Brna na kliniku Jekl+Hauptman.

Dreams - 11.5.2022 22:03
Luckka:
Souhlasím s ostatními, zkusila bych jiného veterináře. Určitě dokrmujte "tekutým senem", které mu nahradí potravu, když nemůže sám baštit. Kralíčci nemůžou být bez jídla moc dlouho - už dva dny jsou opravu problém, jak už tu bylo psáno.My na tekutém seně byli dost dlouho, vypadalo to, že na něm možná zůstaneme, ale na konec začal králíček jíst sám.. nejdřív občas a dnes už jsou to asi dva týdny co ho nedokrmuji vůbec. A to někdy na konci února to vypadalo hodně špatně.. ale u nás prošel králíček hodně operacemi a pak jsme se shodli, že to necháme být a uvidíme.. protože ani po dalších operacích se nelepšil.. týden byl hodně kritický..ale zvládli jsme to a dnes už je (musím zaťukat) zase energický, veselý a v rámci jeho možností zdraví králíček, který jí sám bez dokrmování a jediný co dávám je lexicom na bolest.
Tím jsem chtěla říct, že samozřejmě nejít na to silou, pokud to nepůjde tak to nechat, ale zkusila bych určitě jiného veterináře a správnou léčbu. Jsou to bojovníci. Držím palce, ať se z toho dostane.

vladous - 11.5.2022 21:22
Luckka: Dáváš mu instantní seno? Může být apatický už jen kvůli nedostatku živin. 2 dny bez žrádla už jsou krizové.
- - - - -
Má dostat léky na bolest, léky na podporu střevní peristaltiky, antibiotika, instatní seno, probiotika. Abych to shrnula...
- - - - -
Pro všechny :-) :

Prosím, jaké máte zkušenosti po vytržení stoličky - jak často chodíte na zabroušení?

Merlouska - 11.5.2022 01:33
Luckka: nevim, odkud jsi, ani na jakou veterinu chodis, ale podle toho popisu mi to jako odbornik na kraliky moc nepripada. Ma usak nejake leky na bolest?
Pokud ti na usakovi zalezi, tak prosim radeji zkus nejakou opravdu dobrou veterinu. Kdyz napises, odkud jsi, tak te budeme moct nasmerovat. Obecne jsou nejlepsi veteriny asi v Brne (Jekl & Hauptman) a v Praze (Hurka a H-Vet), kontakty najdes nahore v liste v kategorii "Veteriny".

Luckka - 10.5.2022 18:50
Zdravím. Prosím Vás o radu. Před 2 měsíci mi kralik přestal jist, byli jsme na veterine, kde mu byl po uspani vytrzen kyvajici zub, za 3 dny se mu udělala malá boule na čelisti. Doktor dal pár injekci antibiotik a dále neřešil. Řekl, že pokud se to zvětší ať přijdeme. Nyní tam s ním chodím znovu, protože se boule mnohonásobně zvětšila, má velký zánět. Vet mu to při narkoze rozrizl a nyní chodíme každý den na vymackavani hnisu, ránu má stále otevřenou. Kralik vůbec nežere, je apaticky, jen leží, je bez života. Na dotaz, zda se to vyléčí, mi Vet nebyl schopen odpovědět. Bojují s otázkou, zda jej nechat uspat. Vidím jak se děsně trápí a bolí ho to. Nechci ho nechat trpět, na druhou stranu bych ráda aby ještě nějakou dobu žil. Vet jsem se už na uspani ptala, ale teď to odmítl se slovy, že nemůžu myslet tak černě. Prosím Vás, jak byste se zachovali vy? Děkuji.

Kysa - 10.5.2022 10:33
Monakuc: v neděli se mi podařilo mu jednu zajistit. Od včera jedem na těch dvou denně. Naše doktorka ještě tenhle týden není tak je to prostě naprd. Bude asi potřeba zbrus zase ale nějak nevím jak teď dal, dokrmuju, má probiotika, má Meloxydil, a ty atb. Začínal mu podle rentgenu zánět, nicméně si myslím že to bude stejně na extrakci, má pokročilý stupeň syndromu onemocnění dentice.Přerustaji mu všechny kořeny zubů, některé už nemá a chodíme každý měsíc na brus. Pomalu se připravuju nejhorší, bojujem s tím už 2 roky. On je veselej, běhá, apatický není ale nejí :(

Monakuč - 7.5.2022 19:56
Kysa:
Zkus nějak pořešit aspoň tu jednu dávku zítra, aby tam nebyla tak dlouhá pauza do pondělí. Pokud má dostávat denně, tak to ten stav denně vyžaduje, je třeba to dodržet. Intervaly mohou bývat i delší, ale to záleží hlavně na typu onemocnění a dávce, určitě jsou důvody, proč to máte dávat tak často. Škoda, že nejsi blíž Brna, bych mu to píchla, do HB to máme daleko ... Ale fakt jde hlavně o to se překonat na tu první dávku, ta je nejhorší, druhá jde už snáz a od třetí to dáváš jako profík i do svalu. Nicméně obavy chápu, taky jsem je měla, když jsem to měla píchat poprvé.

Kysa - 7.5.2022 17:23
Monakuc: Havlíčkův Brod, zítra tu veterina jede dopoledne ale tam vím, že se na králíky netváří ale každopádně píchnout atb by snad měli zvládnout. Ono já to celý týden řeším jak jen to jde protože ošetřující veterinářka byla celý týden pryč, posílala jsem snímek i na konzultaci do Brna ale není v mých možnostech tam jet :/ penicilin je na popud bývalé ošetřující veterinářky která už je teď v Praze, v pondělí se vrací naše veterinářka tak snad najdeme řešení, jen vydržet do pondělí

Monakuč - 7.5.2022 13:15
Kysa:
Zkus si to natrénovat s jednou jehlou bokem na kousku nějaké kůže, třeba stará peněženka, opasek, abys měla v ruce odhad síly. Není to tak hrozné, neboj, ale měli tě na veterině nechat si to zkusit. Do pondělí bych nečekala, raději zkus najít nějakou jinou veterinu, kde by to píchli teď přes víkend, předpokládám, že máš nějakou lékařskou zprávu nebo něco takového. Odkud jsi?

Kysa - 7.5.2022 12:03
Monakuc: nedaří se mi, má kůži jak hroch, včera měl dávku na veterine, jsem zoufalá, má dostávat každý den ale asi budu muset počkat na pondělí a chodit s ním na píchání, jsem měkká, bojím se zatlačit

Monakuč - 7.5.2022 11:20
Kysa:
Řekli ti to naprosto správně, má se to píchat do svalu.

KaK - 7.5.2022 09:33
Kysa: Byl to penicilin, ve specialitě Norocillin, dávala jsem 1x týdně (interval může být 4-7 dní). Pokud máš aplikovat do stehenního svalu, tak je dobré po vpichu lehce zatáhnout píst zpátky, jestli nejde do stříkačky krev a není napíchnutá céva. Nepamatuju se, že by mi někdy u králíka něco píchali do stehna, vždycky všechno pod kůži za krkem. https://www.norbrook.com/products/norocillin-la-injection

Kysa - 7.5.2022 07:35
KaK: a jednalo se o penicilin g? Ukazovali mi, že se pichne do stehna, ale koukala jsem, že lidé spíš dávají za krk a pro mě je to asi také přijatelnější. Tak snad to zvládnem

KaK - 7.5.2022 00:34
Kysa: Ano, dávala. Za krk, mezi lopatky, pod kůži. Jednou rukou nadzvednout kůži a druhou rukou do té kožní řasy vpíchnout jehlu. Pozor, nepropíchnout skrz na druhou stranu. Taky je dobré zkusit s jehlou pohnout do stran, aby bylo poznat, že je pod kůži a nezapíchla se do svalů. Dostala jsem takové krátké ostré jehličky, s těmi to šlo dobře. Králíci mají dost pevnou kůži.

Kysa - 6.5.2022 23:23
Zdravím, prosím dával jste někdo doma injekčně králíkovi penicilin? Na veterine mi to ukázaly ale budu vděčná za každý tip a radu jak na to, dekuji

kikina10 - 6.5.2022 17:16
Dobrý den,
chci se zeptat, dáváte králíčkům rýmovník? A pokud ano, tak jak často? Děkuji.

jana53 - 6.5.2022 09:42
Vášula _ vobycejnej vocet. nechat delsi dobu, aby se kamen rozpustil

Vášula - 6.5.2022 07:07
Dobrý den,
máte někdo nějaký super tip, čím čistit záchůdek? Králíček rád čurá přímo na hranu a tak je úplně jedno, kolik je tam steliva a záchůdek má vždy po pár měsících nevratně zničenou stěnu. Někdy si říkám, že snad musí bašit kyselinu sírovou. Písek ani savo zpět odbarvit záchod nedokážou:-(. Podotýkám, že velikost záchůdku je Jumbo!

Judin - 5.5.2022 12:24
Dobře. Určitě objednám. Jen jí dnes bral krev a ještě dostala na kokcidiozu lék, plus má nějaký sirup, tak počkám 2 týdny, jak se z toho vyléčí a pak určitě udělám testy na encefalitotoonozu. Děkuju za rady. :)

Efina - 5.5.2022 11:17
Judin: Souhlasím s jana53 testy na encefalitozoonózu se nedělají na počkání, vždy se musí vzorek krve dostat do laboratoře, výsledky bývají zpravidla do 14 dní, posledně to u nás na veterině u ZOO v Brně zvládli za týden (bylo to před velikonocemi, chtěla jsem mít jistotu, že je můj ušák stále negativní, jelikož se to může objevit znovu, jelikož jak encefalitozoonózu jednou králík má potvrzenou, tak na 100% vyléčit nelze).

jana53 - 5.5.2022 10:34
Judin _ TESTY na ENCEFALITOZOONÓZU dělá i https://cz.laboklin.info/ VÝSLEDKY do 3 dnů. Cena asi 1 300,-kč Tel.: 730 105 024. Doktor si vobjedná kurýra a ten vzorek doručí do německa. V Brně u J&H to může trvat i 14 dní.
na pockani se nedelaji

Judin - 5.5.2022 10:11
Jojo, zítra jdeme, tak určitě řeknu. Děkuju za info.
- - - - -
Tak jedeme z veteriny. Krev dopadla relativně v pořádku. Dostala sirup každý den, aby tolik nepila, ale bohužel se zase objevili kokciodozy. Váží 860g , má 5 měsíců. Dostala opět lék na kokcidie, který se bere jednou za týden. Nevíte, jestli během toho může granulky pro juniory? Dekuju
Archív diskuze | Alba uživatelů
 

Starší příspěvky