Než pořídíme králíčkaRady pro první týdnyVýchova a ochočeníSoužitíEshop

JídelníčekBydleníRozmnožování a péčeAnatomiePlemenaVeteriny

Nemoci

Diskuze

Inzerce

Galerie

Jména

Odkazy

Ostatní

E-mail

Otázky

Diskuze


Ostatní diskuze na králíci.cz

Hledá nový domov!


Nejčastěji pokládané otázky
Před odesláním vašeho dotazu si přečtěte prosíme tyto FAQ.
Než se rozhodnete položit dotaz do diskuze, přečtěte si, prosím, veškeré texty v menu. Otázky, které jsou zde dobře popsány, budou z diskuze vyřazeny, aby se neopakovaly stále stejné dotazy.



Přezdívka Heslo (pro registrované)
   
nápověda | registrace | zobrazit jen důležité příspěvky  


Info, Králíci a letní vedra, Klíšťata, Cestování Pravidla této diskuze

Tonička - 14.1.2022 18:59
Ahoj, poradíte? teď jsem si všimla, že králindě teče z nosu, odpoledne párkrát frkla. Jinak je v pořádku, jí a bobkuje jako vždy. Jen jsme byly v úterý na veterině ostříhat drápky, máme to blízko, byla venku max. 10-15minut. Jiného králíka nemám. Nemohla se nikde nakazit, spíše než na rýmu mám podezření na prach ze sena. Je možné, že jí tak teče z nosu kvůli prachu?

Dreams - 13.1.2022 21:06
Tak to je skvělé, že je Váš Matýsek takový jedinečný šikula. Vůbec se nezlobím a věřím Vám, i dle toho jak popisujete co všechno pro Vás pan doktor udělal.
Děkuji moc za kontakt do Starého Plzence o tom zase nevím já. Nějakou dobu tu nebudu, ale až budu moct a budu vědět něco nového určitě Vám dám vědět a děkujeme s Kulíškem, že na nás myslíte. A pozdravujte od nás Matýska.

Monakuč - 13.1.2022 20:27
Dreams:
BoleVET vůbec neznám, v mém okolí králíkáři z Plzeňska chodí všichni do Starého Plzence k dr. Pokornému, u kterého s jistotou vím, že zkušenosti s abscesy od zubů má včetně prasklé čelisti, je zkušený a nemá problém konzultovat s dr. J. a H., vím o několika králících, které spolu probírali. Operaci by určitě byli schopní udělat, kdyby jim ten zákrok dával smysl. Doktoři Jekl a Hauptman jsou v Česku nejlepší, jsou to bývalí učitelé z veterinární fakulty, kteří se před pár lety osamostatnili do vlastní praxe, neber to zle :), ale jim se u nás opravdu nikdo ani zdaleka nevyrovná. A pokud veterinář s nimi konzultuje vážné případy, má u mne velké plus, protože to znamená, že zná své limity, ví, že nemá smysl experimentovat, že by to nemuselo být pro dobro králíka, a že jsou situace, na které nemusí stačit - a běžně k nim vážné a komplikované stavy referují. Chápu, že se ti do toho moc nechce, ale fakt bych se ještě objednala minimálně k Pokornému pro druhý názor a nejlépe prostě jela do Brna. Rozumím též, že si můžeš myslet, že to zveličuji :), ale ten rozdíl je třeba zažít, lidi sem běžně jezdí přes celé Česko a i ze Slovenska. Mně se ten přístup tvé doktorky upřímně moc nezamlouvá.
Co se týče Matýho, tak abych to napsala úplně přesně - vlevo dole nemá čelist a zuby, viz co jsem psala, pak mu chybí řezáky nahoře i dole. Ostatní zuby a tedy i čelist, tedy vpravo dole a nahoře na obou stranách, zatím má, ty se musí jednou za čas zbrousit. Zlomení čelisti i jen na jedné straně je stav, který dosud v podstatě stoprocentně končil uspáním králíka, je pár případů, kdy to majitelé zkusili nechat, někdy to srostlo, někdy to dopadlo špatně. O dalším případu, že by králík neměl čelist vůbec, tedy že by se odstranily i zbytky kosti, neví ani doktoři, o Matesovi bude pan dr. H. chystat nějaký článek/přednášku právě proto, aby dal šanci i dalším králíkům.

Dreams - 13.1.2022 16:47
Monakuč:
Moc děkuji za zprávu a vysvětlení ohledně té čelisti.. a omlouvám se, to jsem špatně pochopila. Myslela jsem, že Matýskovi část čelisti zůstala a ne, že se mu rozlomila úplně celá.. A jde vůbec, aby mu ten čumáček a všechno drželo pohromadě, když by se mu celá čelist rozlomila? (Omlouvám se za možná hloupou otázku)
Dojíždíme na veterinu do Plzně a chodíme na veterinu BoleVET - která je tady nejvyhlášenější, co se týká právě králíčků. Ze začátku jsme jezdili na veterinu Zodiacus, kde nám brousili i zoubky, ale pak při problémech s očičkem nás spojili s veterinou, kam chodíme právě dodnes. Proto jsem zmiňovala, že to nemám asi moc bohužel s kým jiným řešit. Zeptat se samozřejmě můžu, ale operaci nám nikdo jiný neudělá. Tady o Kulíškovi mají všechny zprávy, rentgeny a ví, jak na tom je. Domů jsme dostali léky na bolest i antibiotika (ne tedy podávaná injekčně, ale normálně do pusiny) Všechny tři smíchávám dohromady a dávám mu to 2x denně. A antibiotika máme přímo na hnis a pak ještě široce zaměřená, aby působila dá se říci na všechno. Boule tedy není nijak veliká, ale je hmatem citelná i je z ní poznat, že je naštěstí pod bradičkou a ne přímo v pusině.
O možnosti právě "pouze" vyčištění abscesu jsme se bavili, s tím, že by šli ven nějaké zoubky, které by šli. A pak právě nastane ta otázka - zda to tak zkusit nechat být - což mi právě říkali, že se mu tu abscesy budou vracet a nebo druhá varianta, jestli budeme chtít zkusit to postupně vytrhávat, že by se tak dalo tím abscesům předejít, ale tam právě hrozil rozpad té čelisti..
Boule s hnisem je zatím malinká, králíček baští, tak budu doufat, že i společně s těmi prášky to zvládneme a uvidíme, co potom detailnějším vyšetření bude následovat.
Přesně jak píšete ohledně Vašeho skvělého veterináře, tak já to mám podobně a myslím a doufám, že chodíme na nejlepší veterinu, kterou tu máme. Je možné, že se během této doby ještě uvolní nějaký bližší termín a dají mi vědět, což by bylo úplně nejlepší. Tak až budu vědět více, určitě dám vědět a moc děkuju!

LucieT - 13.1.2022 16:24
Zdravím, vím že různě v americe i po evropě existují různí kraličí profesionálové, kteří dva i více králíků seznámí, nevíte jestli existuje i v česku někdo takový? Problém je, že moji dva ušáci se zničehonic po měsících soužití začali do krve prát, takže bydlí teď odděleně a když je dám spolu na neutrálním území tak jsou pořád jatka. Na FB jsem projela skupinu Rabbit bonding advice, ale preferuji najít tohoto zaříkávače a ty dva dát zase za úplatek do pořádku. Děkuji za radu. :)

Monakuč - 13.1.2022 15:44
ZAJČIK:
:)))))) konspirační teoretiku :)))) králíka ucpaného nevhodnou podestýlkou jsem tady už zažila a představ si, že nedřevěné podestýlky ty odborné králičí knihy nedorucuji :o)))) ahoj :))

ZAJČIK - 13.1.2022 14:53
Monakuč - já se ptala na rady ohledně toho jak se dá naučit králík na WC. NE na rady ohledně podestýlky. Není to žádný jíl nebo gelové kuličky a dřív než jsem se dostala na tyhle stránky jsem si vyčetla v knize že používat kočičí podestýlku vhodné je. Pravda, bylo to před 18-ti lety a tenkrát možná ani nebylo tolik produktů na podestýlku jak teď. Asi nemá cenu na tyhle stránky chodit. Nevím proč by králík jedl kamínky. Možná by to chtělo si přečíst nějakou knížku o králících a nebo mrkni na nějaký dokument. Každý máme svoji pravdu, ale tady ty názory si nech na stránky Konspirační teorie. AMEN!

Monakuč - 13.1.2022 13:54
Dreams:
Po pravdě souhlasím se Ctulkou, taky bych se přikláněla ještě ke konzultaci jinde, nejlépe pochopitelně u dr. J+H, už jen proto, že mají k dispozici CT mašinku, na které krásně uvidíš rozsah problému, takto to je celkem hádání z křišťálové koule, na RTG to tak dobře vidět pochopitelně není. Na CT uvidíš i velikost ložiska, jak je velké, co všechno je zasažené atd., lépe odhadneš možnosti a šanci řešení. My takto loni v únoru zjistili průšvih a obrovské ložisko hnisu u Matesa ještě dřív, než se mu to vůbec zapouzdřilo do abscesu, natož vyvalilo - v podstatě měl jednou ráno "jen" trochu nakloněnou hlavičku na tu stranu, jinak nic víc mu nebylo, pohmatem malinko měkčí tkáň, ale žádná boule tam nebyla, a z CT jsem pak téměř omdlela. Navíc Kulíškovi hrozí i celková sepse, která pak nemusí být zvládnutelná pomocí ATB. Ale jinam, než k doktorům J+H, bych na konzultaci nešla, jednak zkušenosti, a pak taky to vybavení, a spíš bych doporučila konkrétně dr. H., který si se mnou tím vším s Matesem prochází už skoro rok a který měl jako jediný vůli a ochotu to nevzdat, když mě viděl. Pokud to nelze řešit jinak, tak bych šla aspoň do injekčního penicilinu G, denně píchat doma (neboj, zvládla bys to, zvládla jsem to i já :)), aby to ten zánět drželo pod kontrolou, a zvážila bych, zda aspoň do operace není možné ten absces provizorně otevřít, dostat hnis ven a čistit to, aby se snížilo riziko průšvihu, a případně lokálně do toho aplikovat ATB mast Tenazym. Každopádně bez zákroku na sále se to podle mě neobejde, když se neodstraní příčina, kterou bývá skoro vždy kořen nějakého zubu, tedy dokud se neodstraní ten zub, budou se abscesy v těch místech skoro jistě vracet a každý další je menší a menší šance, že to králík zvládne ... jen operace abscesu bez řešení příčiny - zubů je jen takové šolichání a oddalování průšvihu. ... A ještě k té čelisti - po zkušenostech s Matesem si rozhodně nemyslím, že v případě, že by se čelist zlomila, praskla, rozdrobila a tak, by se králík musel uspat. Mates tam skutečně nemá ani malilinkatý kousíček kosti, prostě NIC, jen tkáň, která se zatáhla a zahojila. Tlamičku má trochu šejdrem, říkám mu, že je to naše bezzubá pizizubka :), a opravdu je v naprosté pohodě. Rozhodně se nechová tak, že by nějak trpěl, něco ho bolelo. Takže variantu automatického uspání v případě, kdyby náhodou ta čelist fakt praskla, rozpadla se, bych vůbec neřešila, klidně ať paní doktorka zavolá dr. Hauptmanovi na konzultaci a jeho zkušenosti.
- - - - -
Dreams:
Ten tvůj příspěvek se mi nenačetl ... kam chodíš na veterinu?

Dreams - 13.1.2022 12:39
ctulka:
Dlouhý příspěvek vůbec nevadí, jsem ráda za jakoukoliv reakci či názor a hledala jsem právě někoho, kdo by měl s tímto zkušenost.
Máte pravdu zeptat se můžu ještě na jiné veterině..bohužel to bude znít možná hloupě, ale na tu kterou chodíme si rozhodně nemůžu stěžovat a odkázali nás na ní právě tenkrát z jiné veteriny, když jsme řešili problém s očičkem. V Plzni jde o veterinu, která má nejvíce zkušeností a specializaci právě na takhle menší zvířátka. Od té doby tam s Kulíškem chodíme pořád - cca skoro 3 roky a už nejednou mu pomohli.. konzultaci určitě mohu někde zkusit, ale už z důvodu jak se to tam včera kvůli nám řešilo a posouvalo abychom mohli jít co nejdřív bychom stejně asi nikam jinam na operaci nešli a hlavně si myslím, že tenhle typ operace by si pod sebe jiná veterina tady asi ani nevzala. Možná to zní dost hloupě já vím, protože chci pro Kulíška to nejlepší, ale zároveň jim důvěřuju.. kdyby se hrálo na kdyby, tak měli volno na operaci zrovna včera ráno, jenže my přišli na kontrolu "až" odpoledne.. ale to je kdyby, kdyby..
Moc Vám děkuju za rady a chápu jak to myslíte. Mějte se moc hezky a pozdravujte Bobka.

ctulka - 13.1.2022 10:23
Dreams jestli si můžu dovolit i já svůj pohled a zkušenosti, tak bych možná zkusila i konzultaci s jiným vetem. To čekání 14 dnů může být fatální. Chtělo by to bouli otevřít a čistit, udržovat stále otevřenou, aby mohl hnis odtékat a čistit a využít i toho, že králíček baští. U nás to tak zafungovalo. Bobkovi hnisalo ouško a jako jediné řešení byla operace a odstranění ouška. A tak jsme se pokusili mu to čistit sami. Z ouška mu tekl hnis a já mu jej odstranovala uchoštourem i 2x denně. Moc se mu to nelíbilo, ale dostal se z toho. Byl moc hodný, protože nechat se štourat v oušku nebylo moc příjemné, ale hlavně, že držel. Musela jsem jej kontrolovat i vícekrát za den a pokud se objevil hnis, tak jsem mu jej hned odstranovala. Musel jej mít stále otevřené, aby mu hnis odtékal. Pokud by se mu ouško zatáhlo, bylo by to moc špatné. Podotýkám, že Bobek má následky z dřívějšího onemocnění. /psali jsme tu a píšeme občas zprávy , jak bojuje./ Vše máme nastavené tak, že pokud bude baštit, budeme bojovat, ale pokud ne, nechali by jsme jej uspinkat. Proto si myslím, že bych tu hledala, jestli někdo nemá podobné zkušenosti jako Kulíšek. A teprve potom, bych řešila zoubky. Omlouvám se za dlouhý příspěvek, ale možná se tu sejde víc reakcí , názorů a zkušeností . Držíme vám pacičky , aby se to co nejdříve vyřešilo.
- - - - -
Jak tu píše Monča, že hnis je zatím jen v bradě a nezasahuje přímo do pusiny. je důležité a je třeba to vyřešit hned, dokud abces nepraskne . Potom by to bylo horší a ne moc dobré vyhlídky.

Dreams - 13.1.2022 09:09
Monakuč:
Hnis je zatím jen v bradě a nezasahuje přímo do pusiny. A bohužel se tam včera řešilo, že mají hodně plno, co se týká různých operací. Na tuhle prý bude třeba určitě 2hodinky a nejbližší termín se objevil toho 25.1., kdy i tak se tam muselo něco přesouvat, aby to nebylo ještě za delší dobu, tak snad to bude v pořádku..
Prasklou měl jednu část čelisti, ze které mu vydávali všechny ty zoubky. Ta mu teď dle rentgenu srostla pěkně zpátky. Ale za ty necelé dva týdny se bude znovu otvírat na vyčištění abscesu (který se nachází tedy v místě pod bradou a dle rentgenu bylo vidět, že je zatím v té bradě a ne v zoubkach) a při té operaci by se rovnou pokusili mu vyndat další špatné zoubky, co by šli a nemuseli by se vytahovat silou. Proběhne detailnější vyšetření, ze kterého by mělo být patrné jak to celé vypadá a rozhodnutí zda dělat další operace, při kterých bude riziko, že může z toho důvodu, v jakém je čelist už teď stavu, že by mohla povolit úplně celá.. což by bylo bohužel nevratné a následovala by nejhorší varianta, jak jsem psala. Protože už to má celé rozpadlé a samozřejmě by to mohl zvládnout, ale je tam poměrně veliké riziko rozlomení úplně celé čelisti.. ale právě po tom vyšetření by se mělo lépe vědět, jak to vypadá a jaká ta šance bude.
Děkuju, pamatuji si právě, jak jsi psala o bojovníkovi Matýskovi, který i bez zoubků takhle válčí a na to jsem si právě vzpomněla. I na Kulíškovi vidím, že jak nemohl po té operací pořádně bastit, tak jsem ho musela dokrmovat, ale pak začal baštit sám i za cenu, jak je to dodnes, že jsme mu pořídili granulky, které jdou dobře rozmacet. Dělám mu z toho takovou kaši, někdy je jen poleju na změknutí a sní je. Krajim mu i ovoce a zeleninu a funguje to. Jen je tady ta případná obava z úplného prasknutí čelisti.. což už se řešit pak jinak než uspáním nedá..
Ale zkusit řešit to určitě chci, proto půjde na tu operaci (odstranění a čištění abscesu a vyndání špatných zoubků, co půjdou + detailnější vyšetření) a pak snad budeme o něco chytřejší a budeme se moci lépe rozhodnout jak a co dál dle stavu čelisti.
Zdravíme s Kulíškem Matýska, je to neuvěřitelný bojovník, tak držím moc palce ať už je v rámci možností v pořádku a je spokojený ušák.
- - - - -
..
Právě i na druhé straně nejsou zoubky úplně v pořádku, ani v zadu ty stoličky, které vlastně ani částečně nemá.. celkově má tu čelist docela rozpadlou a ty zoubky dost ošklivé, proto tam panuje ta obava

Monakuč - 13.1.2022 06:42
Dreams:
Chápu, ale mám docela obavy, aby se mu ten hnis mezitím nevyvalil někam jinam a aby to pak bylo ještě řešitelné. Kdyby se jim uvolnil nějaký termín dřív, neváhala bych. Jinak tedy za sebe podle toho, jak to píšeš, bych šla do operace a při ní zkusila vedle abscesu odstranit co nejvíc zubů, které to mohou způsobovat/horšit, a modlila se, že čelist nerupne. Málokdy se povede odstranit celé ložisko abscesu, aby se to nevracelo, pokud tam zůstane i zub, jehož kořeny to způsobují nebo zhoršují. On je na tom s tou druhou stranou jak, ten aktuální stav? Tam čelist má, praskla mu a srostla? Nezapomeň, že náš Mates nemá na jedné straně čelist vůbec a taky to zvládá, už někdy od jara loňského roku, za měsíc to bude rok, co se mu objevil absces, a někdy po Velikonocích rok, co mu čelist rupla a postupně vytáhli všechny úlomky a je tam totální bezzubek. A žije s tím v pohodě, jediné, co je třeba, je brousit stoličky na té druhé "zdravé" straně (uvozovky, protože úplně v pořádku to tam taky není), nejprve to teda bylo šílené, brousily se každý týden, pak se to posunulo na dva týdny a teď jsme zvládli, pokud dobře počítám, skoro 4 týdny, než se to muselo brousit, ten interval se postupně natahuje a Mates to zatím zvládá v pohodě.

Dreams - 12.1.2022 22:07
Monakuč:
25.ledna byl nejbližší možný termín a do té doby máme právě ty léky.. už i tak kvůli nám posouvali kastrace, které nejsou tak akutní a my naštěstí taky nejsme úplně nejvíc akutní, protože musím zaťukat, že Kulda baští, takže to je dobře.
Jinak ty možnosti jsem napsala špatně, byly spíše dvě. Řešit to nebo to nechat být. Určitě to chci zkusit nějak řešit, jen nevím, zda potom se pouštět do několika operací spojené pro něj se stresem, neustálým uspáváním na operace a navíc s tím rizikem, o kterém jsem psala. Ale doufám, že po té operaci 25.budu vědět víc.. jinak samozřejmě chci pro něj to nejlepší, jen ještě nevím, která varianta pro něj bude ta nejlepší.. zda několik operací a zmíněná rizika s tim spojená anebo jedna operace na odstranění abscesu a pak už žádná operace a uvidíme co to udělá.
Zatím jsem se rozhodla pro odstranění abscesu a pak se na veterině domluvíme dle aktuální situace..

Monakuč - 12.1.2022 21:50
Dreams:
Problémy mě moc mrzí :(. Určitě bych operovala, ale moc nerozumím rozdílu mezi dvojkou a trojkou? A taky proč čekat dva týdny?
- - - - -
ZAJČIK:
Pískem pro kočky myslíš jílovou nebo silikagelovou podestýlku? Pokud ano, tak nezlob se, ale to JE nesmysl, je to naprosto nevhodné pro králíka. Je fajn, že jsi spokojená, ale snad budeš spokojená i v případě, že to králík ochutná a ucpe si tím žaludek... A to, že tvého minulého ušáka toto nenapadlo, neznamená, že to nenapadne tady toho nového. Králík nesmí mít tady tyto podestýlky, může mít pouze na bázi dřeva, to je materiál, který je mu blízký a neublíží mu, tedy nejlépe pelety, nebo z hrudkujících taky jen na bázi dřeva typu Cat´s Best Oko Plus.

Dreams - 12.1.2022 19:42
Zdravíme všechny..
bohužel jsem doufala, že rok 2022 bude lepší a že Kulíšek už si všechny zdravotní problémy vybral..bohužel tomu tak není..
Dnes jsme byli na kontrole po měsíci (jak jsem tu psala před Vánoci, že to vypadá dobře..) A na kontrolu jsme přišli i s boulí, která se Kuldovi udělala pod bradou. Bylo mi jasné, že jde o hnis a bohužel to se také potvrdilo. Paní doktorka mu rovnou provedla rentgen a dle něho je hnis zatím dá se říci v bradě, ale když by se to neřešilo, brzy by se dostal zespod do zoubků. Celkově má zoubky špatné.. vlastně Kulíškovi v pravé části jeho hlavy chybí očičko a i všechny zoubky.. Ale nemá moc dobré ani ty na té druhé straně. Řekla mi tedy dnes o 3 možnostech a byla bych ráda, pokud s tím někdo máte zkušenosti, abyste mi dali vědět, protože nebudu lhát, jsem z toho špatná.
1. nechat vše být, ani ten hnis neřešit s tím, že se mu ale brzy dostane do tlamky a nebude moct nejspíše baštit - to jsem nechtěla a hned tedy zamítla.
2. "zlatá střední cesta", kterou jsem zvolila je ta, že za 14 dní je objednán na operaci, kde mu odstraní a vyčistí ten absces a při té operaci by mu rovnou zkusila vytrhnout další špatné zoubky co tam má (ale jen pokud by šli, netahaly by se silou) a provedlo by se větší vyšetření, než dnešní rentgeny a domluvíme se dle toho, jak to vypadá a co by bylo nejvhodnější - to je aktuální situace.
3. možnost by byla finančně nákladná (což jsem samozřejmě říkala, že o peníze nejde) a spočívala by v tom, že by bral stále nějaké léky a udělalo by se mu několik operací, kde by se ty zoubky a všechno to špatné zkoušelo tahat ven.. ALE hrozí tam poměrně veliké riziko rozlomení čelisti (teď mu dle rentgenů krásně srostla, ale takový tlak by nemusela vydržet), kde by pak byla ta nejhorší varianta a to, že by se musel nechat králíček uspat.. Vím, že čelist to zvládnout může.. ale také nemusí.. nevím, o peníze v žádném případě nejde. Pro mně je nejdůležitější, aby byl Kulíšek zdraví.. a pokud to nebude možné, nechci ho nechat trápit.
Víc asi budu vědět za ty dva týdny po té operaci, kdy budeme dle situace zvažovat co dál.. vždycky jsem věděla, že je Kulíšek bojovník, ale obávám se, že tohle už asi nevybojuje.. moc bych si to přála, ale nechci ho trápit.. budeme věřit v zázrak a doufat, že za dva týdny bude pozitivní zpráva a že třeba ještě bude šance, aby tu s námi byl.. na konci února by měl mít 6. narozeniny. Budu ráda, pokud někdo máte nějaké zkušenosti nebo cokoliv a dáte nám vědět.. já to jdu trochu zpracovat, protože je mi z toho hrozně, jen když to tu píšu. Ale myslím, že to vy s vaší láskou k ušákům moc dobře víte a chápete.
Mějte se všichni dobře, opatrujte sebe i vaše ušáky.
- - - - -
Dodatek:
Teď máme na těch 14 dní do operace opět spoustu léků - na bolest (loxicom), léky na infekci (Eradia) a Borgal. Všechno 2x denně.

ZAJČIK - 12.1.2022 11:04
Lolik - jo písek kočkolit používám ho dlouho a jsem s tím spokojená. A žádný nesmysl to není.
ctulka - no tak dá se to dělat jakkoliv :) Musela jsem vyměnit kobereček když na něj čůrá. Tak že jsem ji vzala i se záchodem a vytáhla ji ven. Seděla v něm, čekala a pak si vlezla sama do klece. A nevypadala že se bojí spíš už začíná být zvědavá a to je dobře.

ctulka - 12.1.2022 09:47
Zajčik Děláte dobře, že ji zatím z klece nevytahujete a necháváte to na ní. Nedalo by se třeba zatím vyčistit záchudek tím, že jej vytáhnete a vyčistíte mimo klec, dáte peletky a zase dáte do klece ? Já jsem většinou musela Křupinku držet jednou rukou a druhou čistit. Prostě mě chtěla mít pod kontrolou, co jí to tam dělám. A nepomohlo ani to, že jsem jim klec po dobu čištění zavřela. Tak dlouho se mi cpali pod nohy, až jsem jim ji musela otevřít. Králíčci jsou hrozně zvědaví. I když mám ted samečka a ten je trošinku tolerantnější.

Lolik - 12.1.2022 06:15
Zajčik: Písek do zachudku? Co to je propána za nesmysl?

Zajčik - 11.1.2022 18:18
ctulka Děkuji :) já ji na sedačku právě dávat nechci, chci aby chodila po zemi. Byla jsem zvyklá že můj první králík byl od začátku velmi socializovaný a měla jsem ho od "mimča". Tahle holka je už větší, ale tak doufám že máte pravdu a bude za chvilku taky za mnou chodit jak pejsek. Koupila jsem dnes ty pelety když je na ně zvyklá a dám jí to do záchodku místo písku. Jinak se mně zdá každý den lepší, ve smyslu že se tolik nebojí. Když ji hladím už nedává uši dolů, ale zatím ji nevytahuji z klece ven "násilím" chci aby šla sama. Dneska ale bude čištění klece tak budu muset pomoct z klece ven.

Andronika - 11.1.2022 18:11
Dobrý večer, má tady někdo prosím zkušenosti s léčbou kožního svrabu? Veterinář nám dal něco jako kapku za krk, ale zajímá mě jakými prostředky bych já sama mohla léčbu podpořit.
Děkuji

ctulka - 11.1.2022 17:18
ZAJČIK tak to je opravdu krátká doba na to aby se to naučil. Ale pozor na sedačku, jak je něco měkkého, příjemného, tak tam začnou čurat. A to, že nechce z klece je normální. Jak se otrká, bude lítat i s kamarádem.
Můj Bobek byl zavřený 4 noci. Mívám jej celý den navolno, ale na noc jej zavírám do klece.
Má velkou klec, kde se může natáhnout i proběhnout. a panáčkovat. Byli jsme u dcerky u vnoučka a proto byl i přes den zavřený. Bobka mi chodila krmit a čistit paní sousedka. Ale když si jej chtěla pohladit, tak se mu to nelíbilo.
Do záchudku dáváme peletky a mám ještě jeden - rezervní záchudek, tak jsem se s ní domluvila, že pokud by nějak zlobil, tak mu dá peletky na kakání z vrchu. I seno a papací granulky
Po po našem návratu nám to dal pěkně s....t. Nechtěl z klece ven. Musela jsem jej bafnout a dát mimo klec a stejně si skočil do klece. Prostě totálně naštvaný králíček. A stále je, ale už je to lepší.

Alpa - 11.1.2022 15:54
Zajcik - ja mam kralosku, ktera zila pul roku v kotci. Idealni je dat kouli nad zachudek. To zabira temer vzdy. Oni totiz basti a u toho kadi, takze se to nauci prirozenym zpusobem.

ZAJČIK - 11.1.2022 11:09
ctulka - má kobereček a rohový záchod s pískem. S tím senem to je dobrý nápad mám ho v závěsné kouli dám ho blíž k záchodu, děkuji. Ona byla u lidí co měli všude v kleci ty dřevěný pelety a není tedy zvyklá na WC. Já měla králíka který chodil pouze na záchod. Nějaký bobek sem tam když běhal po bytě, ale čůral jen v záchodě. Jinak je moc hodná. Ven z klece nechce jít oni ji moc nepouštěli. Jen na sedačku. Tak se to snad zlepší mám ji druhý den teprve, ale chci udělat co nejvíc proto aby se socializovala a byly jsme dobrý kámošky jak s mým Zajčikem :)

ctulka - 11.1.2022 10:45
ZAJČIK chce to trpělivost. Za jedno sesbírání se to nenaučí. Co máš na dně klece ? A jaký tvar záchudku máš? My máme kobereček a holé dno půl napůl. Záchudek rohový a ten dávám vedle koberečku , na který dávám seno / vždy tak hrstku /. Protože králíčci rádi při žraní bobkují , tak náš Bobek se nabaští a potom hned peláší na záchudek, tam se vybobčí a zase se vrátí k senu. Rádi se v seně přehrabují a vybírají stébla, která mají ráda. Náš Bobek často sedí v záchudku a z něho se přehrabuje v seně vždy v záchudku usadí a futruje.Mám zkušenosti i při čurání vedle záchudku nebo v kleci. Poutírat papírovou utěrkou a tu dát do záchudku. a zasypat troškou peletek. Nebo na louži dát hrstku peletek a když nasáknou, dát je do záchudku.
- - - - -
Tím sbíráním bobků a dáváním jich do záchudku jsme začínali u všech králíčků, co jsem postupně měla a uspěli jsme i s tím utíráním loužiček a dáváním do záchudku. Občas to sice zaskřípe, ale většinou se to zase rychle upraví.
- - - - -
Ten rohový záchudek /větší - mí králíčci mívají kolem 2kg / si králíčci občas stěhují po kleci, jak se jim to líbí.Udělají si tak větší prostor kolem sebe.

ZAJČIK - 11.1.2022 09:42
Ahoj králíčci :) Mám doma novou holku asi rok starou a nechce chodit na záchod. Nebyla na to zvyklá. Dala jsem všechny bobky do wc tak snad se to naučí. Nějaké rady nebo typy? Děkuji

Monakuč - 11.1.2022 06:51
Dana111:
Záleží na kondici králíka, pokud je v dobrém zdravotním stavu a má třeba sklon k nadváze a méně běhá, tak klidně ano. Pokud je ale hubený, méně jí, má problém si udržet váhu, nebo má nějaké zdravotní problémy, tak spíš ne, protože takový králík potřebuje výživnější stravu, než jsou senior granule.
- - - - -
Tyna_92:
Měla jsem operované i starší králíky a bez problémů, ty mohou nastat i u mladého. Vždy záleží hlavně na zdravotním stavu, kondici, a taky na použité narkóze (inhalační!!) a kvalitním veterináři, který má s králíky zkušenosti. Zda je správné čekat, až jestli absces praskne, neposoudím...

Merlouska - 11.1.2022 01:45
Tyna_92: ja mela na operaci kralici asi v 9,5 letech kvuli nadoru. Operaci zvladla paradne, byli jsme na nejlepsi kralici veterine v CR, takze byla v nejlepsich rukou. Akorat se ji bohuzel cca mesic po operaci rozjela encefalitozoonoza, kterou uz nezvladla. Ale operace samotna uplne v pohode.

KaK - 10.1.2022 23:44
Tyna_92: Každá operace je určité riziko, ale pokud máš dobrého veterináře, který udělá králíčkovi předoperační vyšetření (poslech srdce, plic, příp. sono, krevní rozbor) a použije INHALAČNÍ narkózu, která je mnohem šetrnější než injekční a dá se dobře regulovat, tak se riziko minimalizuje. Mému desetiletému králíčkovi odstraňovali bulku pod bradou, taky jsem měla velký strach, ale dobře to dopadlo. Budu držet palce :) a kdyžtak dej vědět, jak jste dopadli.
- - - - -
Melissa: Pamlsky bych nedávala vůbec, sušené bylinky můžeš dávat hned. Co se týká ovoce a zeleniny nebo čehokoliv jiného čerstvého, někdo dává hned, někdo až od tří měsíců. Radši bych byla opatrnější a počkala. Ale hlavně je třeba před tím, než začneš dávat zeleninu, nechat vyšetřit bobečky na kokcidie, aby se mu nenamnožily a neudělaly neplechu.
- - - - -
Jana53: Roztomilé :) Jen si neumím představit to 3D

Tyna_92 - 10.1.2022 23:20
Dobrý večer, mému králíčkovi zjistili že má nad nosem docela velký absce. Dostal antibiotika a sirup, pokud mu sám nepraskne tak musí jít ve čtvrtek na operaci. Králíček má 8 roků, a mám strach že už se z narkózy neprobere. Máte někdo podobnou situaci?

Melissa - 10.1.2022 17:54
Dobrý den, od kolika měsíců můžu dávat svému králíčkovi pamlsky, sušené bylinky, ovoce a zeleninu?
Archív diskuze | Alba uživatelů
 

Novější příspěvkyStarší příspěvky