od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Prosinec v roce 2012
  • Zobrazuji 176 zaznamu.
  • 1.12.2012 11:41Jěžek
    Zdravím ! Tak ty klece jsou hezky velky. Ty boxy jsou maly. Nebo kde sehnat box co ma delka pres 60 cm ?
    1.12.2012 12:43Bodlina
    Jěžek-ano dají se koupit zkuste na googlu nebo aukru
    - - - - -
    Markéta-hlavně že paní má na stránkách napsáno kdy se nejdříve odstavují.Tohle fakt nepochopím :-(
    1.12.2012 13:26terka
    hezký den jak velký by měl být prostor ubytování pro jednoho ježečka? děkuji
    1.12.2012 14:50CHS Hedgehog Dream
    Jěžek: http://www.exo-eko.cz/Rozsirene-vyhledavani?HledaneSlovo=rody+rabbit&HledatZboziSubmit=Hledat
    tyto mají na délku téměř metr

    Markéta: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=383363731700108&set=a.352443194792162.43126.178309815538835&type=1&theater
    právě kvůli tomu předčasnému odstavování, jen aby "chovatelé" mohli nacpat ježky zákazníkům pod stromeček vznikl tento článek
    1.12.2012 18:56Markéta
    CHS HD: Článek sdílím.
    - - - - -
    Dnešní nákup na Aquatera burze v Olomouci - litr a půl moučných červů, půl litru zophobasů a 400 švábů - to je mlaskání! :-)) Plus jedna špatná zkušenost - jeden Slovák prodával ježčího samečka se svrabem.. :-(
    1.12.2012 18:57Jěžek
    Jasně to umim taky vyhledat box za 15 stovek :-(
    Na bazosu jsou stejny za 1100 .
    1.12.2012 19:01CHS Hedgehog Dream
    Markéta: děkuji :) čím více se bude šířit, jak se k ježkům správně chovat, tím i ubude neinformovaných lidí, kteří koupí kde co se nabízí aniž by se zeptali co a jak. Nejmenoval se ten slovák Štefan, odněkud z Levic? před časem jsme jednoho řešili na FB, že měl v inzerátu fotku, kde z ježka svrab přímo kapal :(

    Jěžek: já tam pracuji, takže vím, že se takové boxy dají koupit. Zda a za jakou cenu si ho seženete, už je pouze na Vás :)
    1.12.2012 19:07Bodlina
    Markéta-tak to mi kupujeme běžně co chvílu akorát místo švábu cvrčky a sarančata :-) granulky dáváme minimálně mám štěstí na super dodavatele.Sice to vyjde dost draho měsíčně,ale ježci to milují :)
    - - - - -
    Jěžek -ptal jste se kde sehnat box a jestli se dělá CHS HD jen poskytla foto a kde se dá sehnat najít si ho musíte sám kde je nejlevnější případně zda někdo neprodává použitý atd
    - - - - -
    jinak koho zajímá jak se daří Summer(zachráněný ježek) tak roste jak z vody už je pěkně velká a sežere toho za tři :) vypadá spokojeně tak snad to bude v pohodě
    2.12.2012 10:53Chrisbelisek
    Já jsem měla box délka 80cm a můj ježek každou noc škrábal a chtěl ven, nyní jsem pořídila klec (120cm délka) a je spokojenej, průvan mu nehrozí a je vedle topení takže má i teplo. Akorát si neumím představit kdybych měla více ježků klec zabírá hodně místa...:D
    - - - - -
    https://www.kralici.cz/jezci/alba.asp?a=22 nové fotky =)
    2.12.2012 13:27Eloa
    Ahojky, chtěla bych se zeptat kolik jídla (cvrčků, granulí) dáváte denně jednomu ježkovi
    2.12.2012 15:17Jěžek
    Zdravím !
    Eloa : Tak zhruba 2 pol lžice granulí . Ale to je pro žrave jedince. Mládata a kojíci matky.
    hmyz mají radi nejvíce .... Moučne červy sem im dával max 2 lžice. S tím se dokážu cpát až do prasknutí. :-)
    2.12.2012 16:52Markéta
    Eloa: Mám misky cca 8 cm v průměru a dávám jednou denně misku. Mláďatům dvakrát denně menší množství.
    2.12.2012 17:53Eloa
    Kuji moc za rady, plánuju koupi ježka a tak se snažím zjišťovat vše možný aby se mu u nás dařilo co nejvíce :)
    3.12.2012 00:05Domi
    Eloa: -> http://www.westcoasthedgehogs.com/files/hedgehogbook/download.html
    3.12.2012 00:16Misa
    Dobrý den, mám problém, zhruba před týdnem jsem si koupila ježečka, který je starý 8 týdnů. Asi před dvěma dny se začal škrabat. Není to podle mě tak hrozné, jak jste uváděli v sekci "nemoci", chtěla bych se tedy zeptat, u jak starých ježků probíhá výměna bodlinek a jestli je možné, že je to ono. Díky za odpovéď
    3.12.2012 07:38chs hedgehog dream
    vymena bodlin-Quilling probiha za zivot jezka 4x cca do 5 mesicu veku. jeji delka a vek ve kterem prijde je individualni, nejdelsi je ta posledni, ktera muze trvat i mesic. pokud se jezek skrabe, je vic protivny a v ubikaci najdete vice vypadanych bodlin, muzete usuzovat na quilling. pri vymene bodlin jezek NEMA jine priznaky jako zarudlou kuzi, vypadane chlupy ci supinatou kuzi pod bodlinami
    3.12.2012 10:09Eloa
    Chtěla bych se ještě zeptat, jak lze určit věk ježka..
    3.12.2012 12:12CHS Hedgehog Dream
    Eloa: pokud se jedna o dospeleho jedince tak velice tezko
    3.12.2012 20:20Evča
    Dobrý den, jak tady čtu níž tak vidím že se asi mému ježečkovi budou měnit bodlinky ale přece jen se zeptám, jsou mu 3 měsíce a pořád se jako blázen škrábe ale zarudlou kůži nemá.....myslím si teda správně že to je spojené s výměnou bodlinek?
    3.12.2012 20:50Markéta
    Evča: Pokud skutečně nemá zarudlou kůži ani jiné příznaky nemoci či parazitů, bude to quilling :-)
    3.12.2012 21:58Misa
    Tak jiné příznaky jsem u něj nenašla, budu tedy doufat, že jde o quilling. Díky moc :)
    4.12.2012 00:53Jěžek
    Zdravím ! Tak na ty bodlinky by se hoili nejaky vitaminy ? Ja im davam na okusovaní sepiovou kost - menší pulku. :-) A praškuju roboranem granule tak že to proste pocukruju. 1x tydne ... :-)
    4.12.2012 22:59Evča
    Dneska sem bohužel našla že má zezadu na ouškách na špičkách jakoby stroupky maličký
    4.12.2012 23:22Beruška
    Evča: tak to možná vypadá na svrab. Měla byste zajít s ježečkem k veterináři.
    5.12.2012 21:04Evča
    Už sme u veterináře byli a svrab to není je to nějaké mykotické onemocnění a máme léky tak už bude snad v pořádku
    5.12.2012 21:36Beruška
    Tak aspoň, že to máte vyřešené :) Ať je ježeček co nejdříve v pořádku.
    5.12.2012 22:00Markéta
    Evča: A víte, kde k tomu ježánek přišel?
    5.12.2012 22:41Evča
    Veterinář mi říkal, že tohle je onemocnění co si mohl klidně přinést z chovné stanice odkud ho mám ale jelikož ho mám 3 měsíce, tak si myslím, že to ne a pak říkal, že jak je to plísňové onemocnění tak se to přenáší sporami a ty se k němu mohli dostat přes otevřené okno a nebo sem je mohla venku někde chytit na oblečení a pak se k ježečkovi dostali touto cestou.
    6.12.2012 13:24Terýsek
    Evča: myslím, že veterinář v tom nemá jasno. Stroupky na ouškách jsou typickým projevem svrabu. Jednak mohl být přinesen z chs a projevit se až při snížení imunity, ale 3 měsíce jsou opravdu hodně. Svrab se dá přinést také na botách, s podestýlkou. Léčí se jednoduše kapkou strongholdu mezi lopatky, navíc pokud by to nezabralo, rovnou se vyloučí svrab a ektoparazité a může se přistoupit ke zdlouhavé a náročné léčbě mykotických onemocnění, určitě bych to primárně vyzkoušela, protože mykozy jsou "běh na dlouhou trať"
    6.12.2012 18:00CHS Hedgehog Dream
    ode dneška fungujeme na nové doméně http://www.hedgehog-dream.eu/ :)
    6.12.2012 21:30Evča
    Terýsek: tak sem asi podala špatný informace jelikož ježíkovi mám dávat jednou za týden mezi lopatky nějakou vodičku takže si myslím že spíš já si pořádně nepamatuju co říkal
    6.12.2012 21:51CHS Hedgehog Dream
    Evča: má prosím ta vodička jméno? Některé dříve používané přípravky se totiž dnes již nedoporučují kvůli špatné snášenlivosti u ježků. Konkrétně jsou to přípravky obsahující Ivermectin, jako je třeba spot-on Frontline.
    6.12.2012 22:20Terýsek
    Evča: Kolik si platila? Pokud stál přípravek fakt jen pár korun a dal ti ho do stříkačky, je to pravděpodobně Ivomec - antiparazitikum vyvinuté pro prasata, účinná látka je právě Ivermectin. Stronghold je velmi šetrný,doporučuji ten pro koťata, ale mini tubička stojí okolo 250 Kč.

    Jinač Evčo z Chs Hedgehog dream - Frontline má učinnou látku Fipronil , to je jiná "rodina" :) Jaké působí potíže prosím nevíš?
    6.12.2012 22:36CHS Hedgehog Dream
    Terýsek: několik ježků po podání Ivermectinu zemřelo. Potíže bych to nenazvala, pravděpodobně se vzhledem k nižší imunitě či horšímu zdravotnímu stavu otrávili. Jinak si nelze vysvětlit, proč někteří po podání Ivermectinu zemřeli a jiní ne
    6.12.2012 22:45Terýsek
    Chs HD: On totiž není registrován vůbec pro malá zvířata. Slyšela jsem něco o otoku mozku po podání u králíků nebo psů. Bylo to ovšem injekční podání. Takže Ivomec v žádném případě, to si zapamatuju :). Frontline má jinou účinnou látku, ale myslím, že zrovna na svrab nezabere.
    - - - - -
    Případně veterinář podal velké množství, těžko říct.
    6.12.2012 22:56CHS Hedgehog Dream
    Terýsek: oni jsou ježouři taky citlivější na chemikálie než třeba králíci a navíc u nich není působení různých látek tak dobře zmapováno jako u jiných zvířat, která jsou v zájmových chovech chována o mnoho déle
    6.12.2012 23:59elen
    zdravím mám doma ježčí miminko a ráda bych mu koupila takovou tu běhací kouli abych nemusela mít strach že mi někam zaleze - stačí ta velká-large, nebo extra large - ta už má průměr 25cm? taky mám doma dva psy a zatím to nechci zkoušet ale jaké máte zkušenosti, zvyknou si na sebe? říkám si co kdyby se třeba potkali neplánovaně, mám je nechat vzájemně očuchat? mám krysaříka a stafordšírského bullteriéra který je ovšem velmi mírný, nechá si i vyžrat misku cizím psem a ani nemrkne, jen velmi žárlí a odstrkuje konkurenci :-) aby měl pozornost.

    děkuji za každou radu
    7.12.2012 09:12Evča
    Terýsek: platila sem okolo 400 korun, ale řekla bych že strach mít nemusím že by mi můj veterinář dal něco špatného. Mám ještě fretku a ta má pravidelné problémy a tu mi léčí a nejsou žádné problémy. A o mého králíčka se taky dobře postará :-)
    7.12.2012 13:00Markéta
    elen: Mně ta koule připadá dost hrozná - zavřít tam zvíře a nechat ho, ať se v tom trápí.. Bude s tím různě narážet.. A ten pohyb pro něj rozhodně nebude přirozený.. Co se týká pejsků - on se na ně stejně zježí a bude funět :-)
    - - - - -
    Poslední focení Háček, než se rozjedou do nových domovů:
    https://www.kralici.cz/jezci/alba.asp?a=71
    - - - - -
    A dnešní focení Íček: https://www.kralici.cz/jezci/alba.asp?a=84
    7.12.2012 16:37CHS Hedgehog Dream
    elen: z 8mi ježků kteří teď s námi bydlí s kočkou kamarádí pouze Baya. Kočka ji mezi všemi ježky pozná a nechá ji po sobě lézt. Jiné ježky ne. Ostatní ježky respektuje, nesnaží se po nich sápat, pouze je pozoruje, ale ježani o ni nejeví zájem a spíše o setkání s ní nestojí. Záleží to tedy pouze na konkrétních zvířatech, v každém případě by mělo setkání proběhnout pod kontrolou, stafík by mohl ježkovi i vážně ublížit. I když je mírumilovný, nikdy nevíte, kdy se ve zvířeti projeví lovecké pudy, a to, že na ježka přes ostny nemůže některé psy dokáže přivést pomalu k nepříčetnosti. U krysaříka spíše očekávám hodně štěkání při setkání (většinou to tito malí psi dělají ze strachu), což se ježánkovi 100% líbit nebude.
    Na kouli mám stejný názor jako Markéta. Navíc je to vyráběno z poměrně tvrdého, ale křehkého plastu, takže při nárazu se koule může rozbít a zvíře se může pořezat o střepy. Pokud chcete nechat ježánka běhat a máte strach, aby někam nezalezl, kupte mu ohrádku. Dají se i pospojovat, u některých dokupovat díly, takže ježek může mít dost velkou probíhačku i bez nebezpečí poranění a Vy ho nebudete muset lovit z nedostupných míst.
    8.12.2012 17:58Lemac
    ahojky, sice nemám ježka bělobřichého ale už od září mám obyč ježka, strýc mi ji donesl na pokraji smrti ale teď je už z ní krásná slečna Ježková, na jaře ale zas poputuje ven ale ježourky mám moc ráda
    8.12.2012 21:17Markéta
    Lemac: Ahoj, zdravíme ježčí zachránkyni :-) Byla by nějaká fotečka ježčí slečny?
    9.12.2012 12:39Eloa
    Ahojky, chtěla bych se zeptat v jak velké kleci, boxu máte ježky.
    9.12.2012 14:20Léňa
    Včera jsme si přivezli ježečka tak tady je její první album : https://www.kralici.cz/jezci/alba.asp?a=87. Jmenuje se Dorotka. Chtěla bych se jen zeptat, zda by jste mi někdo neporadil s barvičkou. Děkuji
    9.12.2012 18:47CHS Hedgehog Dream
    Eloa: plast boxy 80x60x40

    Léňa: to bude Brown, zda je to WB nebo algerian poznáte podle kůže mezi lopatkami, Brown má růžovou, Algerian Brown šedou. Vypadá úplně jako naše Stephany, od koho ji máte? :)
    9.12.2012 19:41Léňa
    ChsHD: byly jsme na burze pro cvrčky a když jsme jí tam viděli chudinku tak jsme jí museli vzít domů. Snad se u nás bude mít dobře. Hlavně nás bývalý majitel ujišťoval, že nejí granulky pro kočky, ale hlavně jen červi, že prý jejich zuby na granule nejsou uzpůsobené a ježci předčasně umírají z důvodu vypadání zubů. Tak jsem jí včera zkusila dát trochu granulek i červi a první na co se vrhla byly granule.
    9.12.2012 20:01Markéta
    Léňa: Já granulky před podáním trošku vlhčím vodou, aby nebyly tak tvrdé.
    9.12.2012 20:11Léňa
    Markéta: to jsem taky zkoušela, ale nechtěla je
    9.12.2012 21:11CHS Hedgehog Dream
    Léňa: ne vypadávají, ale celoživotním chroupáním granulí se jim zuby obrousí tak, že již nejsou ve stáří schopni nic jíst. Předcházet se tomu dá a také spoustě jiných problémů hlavně pestrou stravou, poměrně obsáhlý článek o tom, co ježourovi můžete dávat mám na svých stránkách
    http://www.hedgehog-dream.eu/chov-a-reprodukce/vyziva-a-krmeni/
    je toho celkem dost :)
    9.12.2012 21:39Lemac
    Markéta: mám když byla prtě teď už vesele chrní ve sklepě :-) a moc se teda nekámoší nevděčnice
    - - - - -
    CHS Hedgehog Dream
    ona by ta strava neměla být až tak rozdílná proti tomu co baští ježci venku ne. i když strác když mi Slečnu ježkovou donesl tak byla rozkrmená kočičíma granulkama a konzervou. Teď jí dávám kapsičky, ty granule a sem tam vajíčko + třeba jablíčko to jí šmakuje
    - - - - -
    https://www.kralici.cz/jezci/alba.asp?a=88
    tu je moje slečna ale tu je ještě prcek
    9.12.2012 21:45Markéta
    Léňa: Pokud je zvyklá na tvrdé granulky, je potřeba jí je tou vodou úplně nerozmáčet, to by ti moji taky nechtěli. Já je jenom tak tenkým proužkem vody malinko zvlhčím. Možná to pár dní potrvá, ale zvyknout by si měla.
    9.12.2012 22:14CHS Hedgehog Dream
    Lemac: v ideálním případě ano, ovšem nevím, kde bych sháněla "hady a štíry" pro 8 ježků, vzhledem k tomu, co v té Africe tak můžou jíst :)

    Léňa: zkuste je jen spařit, "rozčvachtlé" granule rychle kvasí, takže nějaké velké namáčení zrovna také není to pravé
    10.12.2012 09:06Ajwie
    Ahojte, včera som si všimla, že mojej ježurke chyba jeden ten dlhy predny zubok...nechapem, ako jej mohol vypadnut, ked nejedava nic tvrde...granulky jej vzdy namacam...je mozne, ze to bol nejaky mliecny zubok a vymeni sa?..lebo ma len 4 mesiace...stretli ste sa niekto s tym?
    10.12.2012 11:31Léňa
    CHS HD : tak jsem koukala na Dorotku a mezi lopatkama se mi zdálo, že měla kůži šedivou. Děkuji za radu.
    10.12.2012 13:01chs hedgehog dream
    ajwie: jezci prezubuji ve 2 mesicich, takze vymena zubu je spis nepravdepodobna. nemohla treba spadnout nebo si zoubek vyrazit pri "lumpaceni"?
    10.12.2012 14:29Ajwie
    chs hedgehog dream: hmmm...neviem...mozno v noci blbla...viem, ze zvykne vyliezavat na domcek a odtial si veselo skace...tak mozno nejako zle dopadla...nastastie papa normalne a nic ju asi v ustockach neboli:)...noo uvidime...mozno je to oneskorenec mliecny zubok a snad narastie novy:)...myslis, ze by ju ten jeden zubok mohol nejako obmedzovat ak jej bude chybat?
    10.12.2012 16:32Anonymka
    Čauky, prosím vás kolik procent masa mají mít ty kočičí granule a kapsičky.. co jsem koukala ve zverimexu tak ve všem byli chabá 4% masa
    10.12.2012 17:15Lemac
    CHS no jo já to beru z pohledu toho že mám doma obyčejného ježka :-) který pak na jaře pude zase do přírody. Ale je zvláštní jak sou si rozdílní , loni jsem měla ježka taky a ten miloval to když jsme uvařila kuřecí masíčko + rýži a to do něho padalo ale tady Slečně ježkové to teda moc nešmakovalo
    10.12.2012 17:26Jěžek
    Anonymka : 36 % Proteinu a 12% Tuku - Dospele ježky
    10.12.2012 17:47Anonymka
    a pro malé resp tak 3-4 měsíce staré ?
    10.12.2012 18:09Markéta
    Anonymka: Granule má na svých stránkách pěkně zpracované CHS Hedgehog Dream - je tam i info, které jsou vhodné pro mláďata.
    - - - - -
    Anonymka: Co se týká kapsiček - já občas koupím v DM drogerii kočičí vaničky, a ty mají 60% masa.
    10.12.2012 20:29CHS Hedgehog Dream
    Ajwie: zda je to opožděný druhý zub nebo o něj přišla v důsledku úrazu by dokázal posoudit asi pouze veterinář na základě rentgenu. Tyto přední zuby ježci využívají k lovu kořisti, takže čilejší hmyz se jí asi bude hůře chytat.

    Anonymka:
    http://www.hedgehog-dream.eu/chov-a-reprodukce/vyziva-a-krmeni/

    http://www.hedgehog-dream.eu/chov-a-reprodukce/nutricni-hodnoty-krmiv/

    Granule s vyšším obsahem masa seženete v každém "lepším" Zoo obchodě. Všeobecně - to, co najdete v supermarketech většinou nestojí za nic. Navštivte specializovanou prodejnu. Tam, kde mají prodavačky certifikát nutričního poradce pro chov zvířat Vám budou schopné i poradit.

    Lemac: to ano :) já si také neuvědomila, že máte venkovního. Ve Vašem případě bych se opravdu snažila mu dávat stravu, kterou pak bude venku jíst a nejlépe aby měl i možnost si ji ulovit, aby nezlenivěl a každý den Vám nečekal přede dveřmi co dobrého mu přinesete :)

    Markéta: celkem dobré jsou konzervy Grand od Jeseničanu, domácí produkce, když napíšou, že je vevnitř půl kuřete, tak tam skutečně je. Nejsou ani drahé, dělají se pro psy, kočky a fretky a nemají žádné přídavky v podobě sóji či obilovin. Na konzervě pro štěňata tuším že je napsáno 100% masa, zkusím se na ně zítra v práci juknout, když nezapomenu :)
    10.12.2012 21:21Markéta
    CHS HD: Teď na ten Grand koukám a opravdu nejsou tak drahé:
    http://www.zbozi.cz/?q=grand+konzerva+ko%C4%8Dka
    10.12.2012 21:25Lemac
    CHS HD
    upřímně se děsím toho až mladou budu pouštět ven nejradši bych si ji nechala ale vím že patří ven a už jsem rozumná ale celkem mě to s ní baví .... když si vezmu že ze začátku sem ji i musela zahřívat a budit aby žrala a teď už je fakt nádherná
    - - - - -
    Markéta
    je fakt že ta Grand konzerva neskutečně krásně voní :-)
    11.12.2012 12:26molly
    Ježečci se mi moc líbí!
    - - - - -
    Super!
    11.12.2012 13:03dotaz
    Jak se pozná zda ježek slyší nebo je hluchý?Díky
    11.12.2012 16:10Markéta
    dotaz: Zkuste v jeho blízkosti udělat nějaký nečekaný zvuk, uvidíte, jestli se lekne.
    11.12.2012 19:49Dáša
    Dotaz: Na toto téma jsem minulý týden mluvila s velmi zkušeným veterinářem - majitelem naší kliniky, autorem mnoha publikací... Bylo mi sděleno, že při pouhém zvuku může ježek vnímat vizuálně třeba jen pohyb (stín), který zvuk způsobí. (Pozor, vidí i ve tmě.) Taktéž je schopen vnímat "vibrace", které zvuk způsobuje. Jediná 100% jistota je změřit případnou hluchotu na speciálních přístrojích... To je tak asi vše, co mi řekl odborník. :-)
    - - - - -
    Právě jsem objevila:
    http://www.ifauna.cz/drobni-savci/inzerce/r/detail/1890983/jezek-belobrichy-import-nemecko/
    11.12.2012 20:33CHS Hedgehog Dream
    Jsi trochu zaspala Dáši :) tyhle obarvený ježky jsme tu řešili už před 14 dny
    11.12.2012 21:07Markéta
    Dáši, děkujeme za fundovanou odpověď na téma zkouška sluchu.
    11.12.2012 21:20dotaz
    Dáša: kolik to tak stojí?Díky
    11.12.2012 21:35Dáša
    dotaz: To já fakt nevím. Ptala jsem se jen "teoreticky", jak poznat hluchotu. Byla jsem tam s mimčama na "výstupní kontrole" a pro zdravotní knížky. Tak tam přišla "půlka kliniky" na obhlídku. Zlatý hřeb byl, když tam přijel i přítel naší ošetřující "vetky" - ježky ještě neviděl a slečna doktorka mu o nich doma věčně vykládá... :-) Takže se večerního "dýchánku" účastnila slečna doktorka, majitel kliniky, sestřička, studující "vetka" z Brněnské Veteriny (přijela z Brna) a ještě i ten přítel - stavař. :-))

    Markéta: Díky za pochvalu. Snad fundovaná opravdu je. :-) Snažím se stále zjišťovat něco nového.

    CHS HD: Já vím... Totálně nestíhám. Mám tolik práce okolo panenek, že teď poslední dny mám každý den "od nevidím do nevidím"... Musím rychle dokončit focení a rozeslat balíčky.

    Všem: Moc se omlouvám, že moc nekomunikuji, ale fakt teď mám blázinec. Po novém roce to snad bude klidnější.
    11.12.2012 23:35CHS Hedgehog Dream
    Dáša: já vím :) džím palce, ať to všechno zvládneš a těším se na sobotu! :)
    12.12.2012 11:17Markéta
    Na konci alba dnešní focení malých "kaštánků" :-)
    https://www.kralici.cz/jezci/alba.asp?a=84
    12.12.2012 19:42Léňa
    Koupila jsem u veta Stronghold pro koťata. Chtěla jsem se zeptat kolik ho mám nakapat na ježečka. Chci to jako prevenci jelikož její původ moc dobře neznám. Děkuji
    12.12.2012 21:16Markéta
    Léňa: Měl by se dávkovat podle váhy ježečka, máte k tomu rozpis dávkování?
    12.12.2012 22:47Léňa
    Dorotku má 450 g a 6ml strongholdu je na 1 Kg. Takže by mělo stačit nějak´ch 2,5 ml. Dá se tím ježeček předávkovat?
    13.12.2012 10:20Evča
    Dobrý den chtěla bych se zeptat kolik by měl ježeček vážit ve 3 měsících??
    13.12.2012 11:33Beranek
    Léňa - jedna malá kapička strongholdu úplně postačí. Myslím, že 2,5 ml je až dost. Určitě se dá ježeček předávkovat, takže na to pozor! I veterinář nás vždycky upozorňuje.
    Evča - Tak kolem 300 g určitě :-) Já si kupovala vždycky ježečky v měsíci a půl a vážili okolo 150 - 200 g.
    13.12.2012 12:14chs hedgehog dream
    evca: zalezi na tom, jestli mate mini, medium nebo jumbo line. nase stephany vazi ve 3 mesicich 240g, zato posy 320.
    - - - - -
    lena: na pulkiloveho jezka jednu kapku mezi lopatky a jednu na prdelku
    14.12.2012 11:21eliisa
    Ahojky muzu se vas prosim zeptat kolik stoji takovej jezecek? PREDEM DEKUJI :))
    14.12.2012 12:01Evča
    chs hedgehog dream: když sem byla minulý ten u veterináře tak vážil myslím 220g tak sem si říkala jestli to není málo, asi je to individuální. Když si vezmu že moje fretka je asi o polovinu menší než všechny v jejim věku a je naprosto zdravá asi mám štěstí na nějaký malý prcky
    14.12.2012 13:01Beranek
    eliisa - To je teď různé. Jak jsem se průběžně koukala, tak ceny ježečků šli rapidně dolů a tak když bude dobře hledat, tak můžete narazit i na ježánky za 1000 kč. Jinak ježečci se prodávají třeba i okolo 3500 kč. To taky záleží na barvě, pohlaví, stáří, socializaci a povaze daného ježka. Jinak ceny šli dolů asi u všech zvířat, papírového skinníka teď můžete sehnat i za 300 kč....
    14.12.2012 14:02Jěžek
    Zdravím !
    TierWohl Super 25 kg. Používa to nekdo ? Ktery je lepší pro ježky ? Super nebo classic ?
    14.12.2012 16:59CHS Hedgehog Dream
    Evča: můžu prosím vědět, od koho ježečka máte?

    eliisa: u ježků za tisícovku bych si dala pozor, pravděpodobně Vám chovatel pouze předá zvíře a ve stylu "rychle zmiz" už ho nikdy neuvidíte. Pokud budete ježka kupovat, najděte si chovatele, který Vám bude poskytovat celoživotní chovatelský servis, hlavně pokud jste začátečník.
    - - - - -
    Jěžek: TierWohl tuším že používá Markéta
    14.12.2012 20:23Markéta
    Ježek: Používám a můžu doporučit. Obojí jsou dobré.
    - - - - -
    eliisa: Ježečci od dobrých chovatelů se pohybují průměrně v rozmezí 2000 až 3000 Kč. Pokud je ježeček mezinárodně registrovaný, vzácného zbarvení apod. cena se zvedá. Samičky jsou dražší než samečci. Zahraniční dovozy mohou jít až k 7000 Kč. U ježečků nabízených pod 1500 Kč už bych byla hodně opatrná až podezíravá, že něco není v pořádku (může se jednat o zvířata nemocná, z příbuzenského křížení, od pochybných množitelů, neochočená a neochočitelná atd.).
    14.12.2012 21:38Jěžek
    Markéta : TierWohl Super jsou podle popisu male granulky. Pro ježky je to dobre taky ?
    14.12.2012 23:09Markéta
    Ježek: To nejsou žádné granulky, to jsou normální hobliny.
    15.12.2012 01:21anhelli
    Jěžek:
    Tierwohl Classic jsou normalni hobliny. Tierwohl Super jsou takove malicke stepky, mi spis prijde.
    Tady je vyfoceny, i kdyz z dalky, rozdil mezi Super a klasickymi hoblibami:
    http://www.speiser-anwil.ch/images/tierwohl/handsaugstark.jpg
    A tady je se Super vyfoceny roborak:
    http://www.hamsterhilfe-nrw.de/bilder/wiki/gehegeeinrichtung/granulat.JPG
    15.12.2012 10:58Ivka
    Ahoj, máme čtrnáctidenní miminka, dvě, a jejich matka je dnes ráno začla z ničeho nic tahat po boxu a prý s nima i třásla. Neviděla jsem to, nejsem doma, volali mi to z domova celí zděšení. Krmení má z pestré stravy, tím by to podle mého nemělo být... jediné, co mě napadá je, že třeba cítí pachy z kuchyně, kde se vaří a jí se to nelíbí...
    15.12.2012 12:46Markéta
    Ivka: Buď s miminky není něco v pořádku nebo ji někdo nějak vyrušil nebo ji něco vystresovalo. Je potřeba, aby byla co nejvíce v klidu, do ubikace sahejte jen na nakrmení, hlavně nezvedejte úkryt a na miminka nesahejte. Pokud jsou poházená po ubikaci, na něco je naberte (třeba na lžíci) a dejte jí je do úkrytu. Venku z úkrytu mohou prochladnout.
    15.12.2012 19:36Ivka
    Markéta: V místnosti je teplo, cca 28 °C. Mimča sice ještě nevidí, ale pohybují se sami, až jsem se tomu divila. Na mimča nesaháme. Už je vše v pořádku, naštěstí.
    16.12.2012 11:58Jěžek
    Markéta : Tak ktery Tierwohl mám objednat pro ježky ?
    16.12.2012 21:57Markéta
    Ježek: To je jedno, oba jsou dobré. Super je trošku jemnější.
    - - - - -
    Dnes jsem si přivezla dvě nádherné nové samičky do chovu, mám z nich velikou radost :-)
    https://www.kralici.cz/jezci/alba.asp?a=89
    16.12.2012 22:22CHS Hedgehog Dream
    gratulujeme k novým přírůstkům :)
    16.12.2012 22:36Dáša
    Také se připojujeme ke gratulaci. Ježíšek naděloval... :-)
    16.12.2012 22:54Markéta
    Děkuji :-) No, Ježíška jsem si musela udělat v tomto případě sama :-D
    17.12.2012 10:24Anonymka
    Moc děkuji za rady a stránky ohledně krmení.. ale nikde není napsáno kolik toho ježek má denně spořádat
    17.12.2012 16:39CHS Hedgehog Dream
    Anonymka: dávejte hmyz nebo maso a granulí co sežerou. Pokud Vám začnou tloustnout, je lepší dávat granule s nižším obsahem tuku, než snižovat krmnou dávku.
    17.12.2012 19:21Jarka
    Zdravím po opravdu dlouhé době,přidala jsem pár foteček naší Brusinky.
    Podívejte se na:
    https://www.kralici.cz/jezci/alba.asp?a=90
    Všem krásné Vánoce přeje Jarka z Prahy.
    17.12.2012 21:36Markéta
    Anonymka: Já mám misky průměr 8 cm, dávám misku denně.
    - - - - -
    Beranek: Kristýno, je nějaký (rozumný) důvod, proč mi u alb dáváš zásadně jednu hvězdičku, když všichni ostatní mi dávají pět? Když se ti moje fotky tak hrozně nelíbí, tak na ně nekoukej. Tvoje snaha mi schválně zhoršit hodnocení je dost trapná.
    18.12.2012 09:23Bodlina
    Markéta-myslím že to si můžete řešit i v soukromí a ne tady
    18.12.2012 17:40Markéta
    Bodlina: U některých jedinců řešení věcí v soukromí bohužel jaksi nemá efekt..
    18.12.2012 19:11Eloa
    Jarka: žjůů tak je kráásná
    18.12.2012 19:40Markéta
    Jarka: Také přejeme pěkné "bodlinaté" Vánoce :-)
    19.12.2012 00:52Evča
    CHS Hedgehog Dream: z chovatelské stanice od třebíče http://jezekbelobrichy-pichlavaklubicka.webnode.cz/nabidka-miminek/
    19.12.2012 05:52CHS Hedgehog Dream
    Evča: její matka pochází od chovatele mini ježků, takže je předpoklad, že bude menší. Ale pokud ji chcete pro chov, nevybrala jste si zrovna nejlíp, ta samička je zbarvení reverse pinto, které není vhodné používat v chovu.
    19.12.2012 17:30Dáša
    Ucho?
    http://angoraferrets.rajce.idnes.cz/Hedgehogs%20#DSC_0072.jpg
    19.12.2012 17:33Jěžek
    A jaký je rozdíl ? Mini ježek a ,,normál,, ? Ale nemyslím jenom velikost.
    19.12.2012 17:35Dáša
    Ježek: Co vím, tak jen ve velikosti. Jinou jsem na mých miláčcích nenašla. :-)
    19.12.2012 18:55CHS Hedgehog Dream
    Jěžek: Pygmy ježci se chovají ve třech velikostech:
    mini line - váha v dospělosti okolo 300g. V USA prý velmi oblíbené linie, angličanky však rozmnožování takto malých zvířat nedoporučují a také ví proč. Pokud je samička extrémně malá, s největší pravděpodobností bude mít těžký průběh porodu a každý vrh, zvláště početnější ji velmi vyčerpá. Pokud je připuštěna větším samcem, než je ona sama, je těžký porod téměř jistotou.
    medium line - ježci váhy cca 350-500g. V této váhové kategorii se pohybuje většina u nás chovaných ježků.
    jumbo line - váha cca od 500g výše.
    19.12.2012 19:43Jěžek
    Tak děkují za rozsahlou odpověd.
    19.12.2012 20:18Markéta
    Dáši, ať je to cokoliv, pěkně to nevypadá...
    20.12.2012 00:23Evča
    CHS Hedgehog Dream: ježíka nechci na chov je to mazlík :-)
    20.12.2012 17:57Jěžek
    http://zvirata.bazos.cz/inzerat/20524027/Atelerix-albiventris-Jezek-usaty-belobrichy.php
    Nový druh ježka.
    20.12.2012 18:15CHS Hedgehog Dream
    :D také jsme na to koukali
    20.12.2012 20:18Dáša
    To si někdo dělá pr...? Nebo, co to má znamenat? Asi jsem před Vánoci přetažená, ale toto opravdu nechápu. :-) Že by někdo zahájil speciální plemenitbu?
    20.12.2012 22:05Markéta
    Dáši, v poslední době se zdá, že různých "speciálních" druhů ježků je jaksi moc... :-(
    20.12.2012 22:40Krista
    Není tam náhodou ušaté A bělobřiché?
    - - - - -
    Uvažuji o tomto ježelkovi, ale myslíte že je normální, že má tak olysalou tváøièku?
    http://zvirata.bazos.cz/inzerat/20532428/Jezek-belobrichy.php
    21.12.2012 15:18chs hedgehog dream
    krista: inzerat je opraveny, to "a" tam skutecne nebylo
    - - - - -
    ten jezek s "olysalou" tvarickou... neni to nahodou od te pani, co jsme ji tu jiz jednou propirali, ze pripousti nedospele samicky a dokonce naparila sourozence? jsem na mobilu, tak se nemuzu poradne podivat
    21.12.2012 15:37Kačerka
    CHS HD: Není, Moniku znám, jeden čas sem i chodila, jen nevím pod jakým jménem. Mám od ní ježčí slečnu a největší spokojenost. http://jezinci.webnode.cz/ tady jsou její stránky
    21.12.2012 15:56Krista
    Ch.s.HD: aha, tak pardon, já to viděla až později a to už bylo oprvavené :-)
    Kačerka: atak to je faj, samička se mi moc líbí. Ale stejně, proč myslíte, že má ,,plešatý" čumáček až po očíčka? Resp. co to způsobuje a jestli chloupky dorostou později.
    21.12.2012 16:39Kačerka
    Krista: já teda nevím, můžu to pořádně porovnat jen s naším ježurou. Ale jak má Bodla řůžovoučkou tvářičku, tak bílý maličký chloupky jen nejsou pořádně vidět.
    21.12.2012 17:20CHS Hedgehog Dream
    Kačerka: myslím, že to je ona, vrh A - samička porodila ve 4 měsících, vrh B - samička porodila v 5 měsících, navíc byla připuštěna typově úplně stejným samcem, od stejného chovatele a se stejným datem narození, vrh D - opět stejná samička jako u vrhu A, po 4 měsících od předchozího porodu další vrh, takže samička je na 9 měsících již po dvou mladých! to není zrovna moc etické od chovatelky
    - - - - -
    Krista: teď se dívám na pc, ale na těch fotkách stejně není vidět, zda ježek chloupky má nebo ne. U White face je celkem normální, že na fotkách maska vypadá jako bez chlupů, musela bych vidět detail
    21.12.2012 18:15Krista
    Ch.s.HD :-O :-((
    22.12.2012 10:44Anonym
    CHS Hedgehog Dream,Kačerka: Monika je "známá" firma.. už chovala kde co.. potkany, křečky.. moc dobré reference na ní nejsou.
    22.12.2012 13:17Eloa
    Já jsem si dneska přivezla od paní Moniky ježečka a zatím jsem spokojená.. komunikovala se mnou opravdu mile, se vším mi poradila.. ježeček vypadá také pěkně
    22.12.2012 14:42Marťa
    může se mnou cestovat ježek letadlem?
    22.12.2012 14:48CHS Hedgehog Dream
    Marťa: může, ale dovolují to jen některé společnosti. Je třeba se vyptat, jestli se s tvojí společností může cestovat na pet letenku. Pet letenky jsou do 5 nebo 6 kg a přepravku je třeba volit co má označení IATA
    - - - - -
    Eloa: milá můžu být i na popeláře. Nejde o to, zda ježeček vypadá pěkně, roztomilá jsou všechna mláďata. Jde o to, co je "uvnitř" a to bohužel při páření sourozenců nic pěkného není
    22.12.2012 14:51Marťa
    CHS HD - a to nepotřebuju ani žádné povolení vzhledem k tomu, že je to exotické zvíře? Aby si třeba nemysleli, že ho pašuju
    22.12.2012 15:23CHS Hedgehog Dream
    Marťa: záleží na tom kam letíš, v každým případě sebou musíš mít potvrzení od veterináře že je zvíře zdravé - nejlépe orazítkovanou zdravotní knížku s fotem. My jsme toto řešili hlavně kvůli exportu do UK, kde DEFRA (jejich vet. správa) požaduje také prohlášení chovatele, že zvíře se narodilo v registrované stanici a po celou dobu života tuto stanici neopustilo (hlavně že není z odchytu) a že nepřišlo do styku s možnými přenašeči infekčních chorob. Těch podmínek je tedy víc, UK je v tomto dost specifické a přísné, to by ses musela opravdu zeptat na podmínky té země kam letíš.
    - - - - -
    Mimo EU to samozřejmě bude všechno složitější, hlavně při letu zpátky. Aby ti taky ježek pak neskončil v karanténě na Ruzyni
    22.12.2012 16:29Kačerka
    Eloa: měla jsem to taky tak, všechno bez problému, doteď s Lily nic nebylo. Vrh v němž byla Lily nebyli rodiče příbuzní, na to jsem si pozor dávala a u tvého taky ne. Jen když jsem se dívala tenkrát na naší maminku, nenapadlo mě podívat se, jestli už někdy nerodila. Na jednu stranu mě to teď i mrzí.
    23.12.2012 09:23Beranek
    Všem přejeme příjemné prožití vánočních svátků a hodně štěstí, radosti, zdravíčka a úspěchů v novém roce 2013 :-)) https://www.kralici.cz/jezci/alba.asp?a=91
    23.12.2012 21:10bendyl
    Beranek a ostatní: děkuji, a taky všem přeji krásné Vánoce plné pohody a do dalšího roku hodně štěstí a samozřejmě spokojené ježečky :)
    23.12.2012 21:25Tereza
    Chtěla bych se zeptat od jakého věku ježka se ježek může trochu umýt.. mám ježka doma den a celkem často bobkuje.. a myslím že zanedlouho bude pěkně znečistěný
    23.12.2012 21:25Markéta
    VŠEM CHOVATELŮM JEŽEČKŮ I JINÝCH ZVÍŘÁTEK, NÁVŠTĚVNÍKŮM TÉTO DISKUZE OBZVLÁŠŤ, PŘEJI KRÁSNÉ SVÁTKY A POSÍLÁM POHLAZENÍ VAŠIM BODLINATÝM, CHLUPATÝM I NAHATÝM KAMARÁDŮM :-)
    24.12.2012 09:45bendyl
    Tereza: myslím si, že na věku moc nezáleží, ježci by se moc koupat neměli, ale je mi jasné že občas to jinak nejde - taky jsem vlastníkem takového prasátka - rozhodně ale nekoupat ve smyslu napustit vanu a nechat ho plavat, já koupu jen tak v umyvadle a po co nejkratší dobu, šampon jsem koupila Johnson pro děti :-) a nenamáčet uši a tak
    24.12.2012 10:08Dáša
    Veselé Vánoce a šťastný nový rok všem ježkům a ježkařům... Dáša
    http://www.hedgehog.cz/inpage/novinky/
    24.12.2012 11:01CHS Hedgehog Dream
    http://www.hedgehog-dream.eu/
    Krásné svátky všem přejeme my i naše stádečko :)
    24.12.2012 16:47Tereza
    Také se přidávám k přání.. vše nejkrásnější k Vánocům :)
    a posílám fotku toho mého nového mazlíčka
    https://www.kralici.cz/jezci/alba.asp?a=92
    26.12.2012 13:30CHS Hedgehog Dream
    http://www.hedgehog-dream.eu/co-je-to-chs-/

    nový článek o chovatelích a chovatelských stanicích, aneb nepleťme si pojmy s dojmy - co je vlastně chovatelská stanice a jak poznat tu dobrou
    26.12.2012 17:11Tereza
    Ahojky, na jednom blogu jsem četl, že by se mělo jednou za čas zajít k veterináři kvůli odčervení.. jaký přípravek by jste mi doporučili ? chovatelka mi doporučila Stronghold spot
    26.12.2012 17:58CHS Hedgehog Dream
    to Vám doporučila dobře, konkrétně se jedná o přípravek určený pro koťata a stěňata. Tento přípravek se používá jako léčba vnitřních i vnějších parazitů, dnes se však již upřednostňuje nejdříve provést rozbor trusu (pro vnitřní), případně seškrab z kůže (pro vnější) a až na základě prokázaných parazitů léčit.
    26.12.2012 20:28Markéta
    CHS HD: Pěkně napsaný článek. Jen bych tolik neodsuzovala chovatele, kteří nemají registrovanou stanici - nemyslím, že to nutně musí znamenat, že jsou líní a nechovají v souladu s kodexem. Někdo prostě občas chce mít miminka a nechce kvůli tomu hned registrovat a (zdánlivě) složitě vyřizovat.
    26.12.2012 20:40Bodlina
    Markéta-taky s tím souhlasím nemám chs a nemyslím si o sobě že bych byla množitel nebo svoje miláčky nechovala v dobrých podmínkách a dávala jim nekvalitní stravu.Mají každý den hmyz,kvalitní granule čisté ubikace.To kolikrát nemá i některá chs to si zas myslím já.Spíš bych to brala člověk od člověka a jaký k tomu má vztah.Když jsem si pořizovala první ježurku tak sem ani nevěděla co a jak protože nikde nic nebylo a ježek s PP už vůbec ne.Jinak je to pěkně napsané s tím také souhlasím.
    26.12.2012 22:12CHS Hedgehog Dream
    Markéta, Bodlina: Díky za komenty :) Pokud chce někdo mít miminka a nevydává se přitom za oficiální chovatelskou stanici a kupující je s tím obeznámen, pak není důvod jej ukamenovat hned při prvním setkání. Najdou se i tací, kteří mají o ježcích dobré vědomosti, dobře se starají, ale nemají registrovaná zvířata a ty je nutné "oddělit" od těch, kteří se navenek prezentují jako CHS mezinárodní třídy, ale skutečnost je úplně jinde. Pro nás, kteří ježky žijeme, je to jednoduché, protože se povětšinou všichni známe, z různých diskuzí, z netu, někteří i osobně. Pro člověka, který ale kupuje ježka poprvé a v "našem světě" se vůbec neorientuje je jasné vymezení pojmu dost velkou berličkou, o kterou se může opřít, aby nenaletěl.
    28.12.2012 19:47Marcela Staňková
    Dobrý den, prosim Vás je tu někdo kdo by věděl kde sehnat ježka ušatého ? Koukám kde můžu ale nikdy nedohledám.. Předem DĚKUJI !
    28.12.2012 20:11Dáša
    Marcela Staňková
    Vím o tomto. Ale je to jen nabídka z inzerátu...
    http://www.ifauna.cz/exoticti-savci/inzerce/r/detail/1900819/jezek-usaty-praha-ziva-exotika-5-1/
    28.12.2012 21:09Marcela Staňková
    Dáša Děkuji moc !
    28.12.2012 21:18CHS Hedgehog Dream
    Dáši vítej doma :)
    28.12.2012 21:26Dáša
    CHS HD:
    Doma? Konečně jsem se dostala k počítači, ovšem stále na Moravě.
    Pěkný článeček... Ale taky někdy odpočívej - aspoň o svátcích. :-)
    28.12.2012 21:31CHS Hedgehog Dream
    Dáša: tak já myslela, že už jsi zpátky :D
    28.12.2012 22:15Marcela Staňková
    Ahoj.. Píšu ještě jednou, nevíte jak dlouho se ježek ušatý dožívá ? nebo je to stejné jako u ježka bělobřichého? popřípadně nevíte někom kdo má právě mladé ježka ušatého?
    28.12.2012 22:19Dáša
    Marcela Staňková: Myslím, že základní informace jsou přímo na této diskuzi v horní části - záhlaví... Jinak se omlouvám, ale o těchto ježcích, ani jejich chovatelích nic víc nevím.
    29.12.2012 13:39ali
    Marcela Staňková , zrejme je to podobné ako u afričanov... :) aspoň na nete som našla,že 6-10rokov... :)
    29.12.2012 22:21Markéta
    Marcela Staňková: Info k ušáčkům máte tady v článku: https://www.kralici.cz/jezci/pages.asp?f=jezeku
    - - - - -
    Máme miminka! :-) Rozárinka dnes porodila a zdá se, že jich je snad pět! :-)
    29.12.2012 22:37Léňa
    Mám takový problém. Přivezli jsme si 8.12 ježečka z burzy. ( ani nevím jak je staral, ale vypadala jako mládě - paní myslím si, že množitelka si to nepamatovala ) Nechce vůbec žádné masové kapsičky ani vařené maso. Jen co si občas vezme jsou granulky. Nejvíce jí červi, kterých má neomezený přísun. ( když nemá - hned doplním ) Přijde mi, že trochu povyrostla, ale pořád mi nechce přibírat na váze. Má okolo 240 g. Zdá se mi to celkem málo a mám strach, abych něco nezanedbala. Jinak jsem jí nedávno dala 2 kapky Strongholdu. Nevíte co s tím?
    30.12.2012 07:08CHS Hedgehog Dream
    Léňa: je celkem normální, že ježci, pokud nejsou zvyklí na pestrou stravu, některé nově nabízené pochoutky odmítají. Zkuste je předkládat častěji, možná to, co dnes ježek odmítl si vezme za týden. Jedna z mých samičaek vůbec nebyla zvyklá jíst hmyz a prvního červa sežrala, až když u nás byla déle jak měsíc! Takže doporučuji vytrvat a nevzdávat to.
    240g je normální váha u mláďat mezi 6-12 týdny. Píši tak velké věkové rozmezí, protože mini ježek této váhy dosáhne někdy i později než ve 12 týdnech, oproti tomu ježek jumbo line tuto váhu bude mít již při odstavu. Vážila jste ježurku, když jste ji přinesla domů, nebo jen teď, když se Vám zdálo, že nepřibírá? Věk u ježka můžete odhadnout podle quillingu (výměny bodlin), která probíhá přibližně na 4, 6, 9 a 12 týdnu věku, ale jsou to jen přibližné termíny, každý ježek to má jinak, někteří dokonce quillí až do 6 měsíců. Zkuste se poradit s někým ve Vaší blízkosti, kdo už odchoval nějaká mláďata a pozná, po které výměně bodlin ježek zrovna je.
    30.12.2012 09:24Markéta
    Léňa: Přesně jak píše CHS HD - s novým krmením to chce trpělivost a zkoušet to. Já jsem si teď nedávno přivezla dvě nové samičky, které byly zvyklé jen na granule a moučné červy, takže s ostatním se teprve seznamují. Ale jsou to šikulky a mají velký apetit, takže to jde dobře :-) Co se týká věku - s nákupem zvířátek na burzách toto bývá opravdu potíž, spousta prodejců skutečně není schopná ani říct věk... Ale pokud se vám líbila a je jinak v pořádku, přesné určení věku není to nejdůležitější :-)
    30.12.2012 12:52Marcela
    Prosim.. máte někdo zkušenosti s tímto mužem ? mám pouze Email Rafal@atelerix.pl podle všeho je to asi polák.
    30.12.2012 16:49CHS Hedgehog Dream
    Paweł Rafał Światły - jediné co se dá o něm najít je tato stránka, kde je zapsaný jako chovatel ježků http://www.royal-canin.pl/hodowle/koty/hodowla/3539 který krmí granulemi RC
    kde jste k němu přišla?
    - - - - -
    tak pozor, malá změna, on má i web, ale pravděpodobně již delší dobu nefunkční
    http://atelerix.pl/
    a co tak na ni koukám, patrně se jedná pouze o dalšího z "velkomrskačů" malých ježků
    30.12.2012 16:54Navel
    chs Hedgehog Dream: to je asi reakce na jeho inzerát na ifauně http://www.ifauna.cz/drobni-savci/inzerce/r/detail/1901051/jezek-belobrichy/
    30.12.2012 17:29Marcela
    Navel CHS HD : Ano právě od něj jsem chtěla ježka tak právě nevím .. co myslíte ?
    Původně jsem chtěla přesně na tento inzerát odpovědět.
    30.12.2012 17:56Bodlina
    mám dojem že zrovna před tímto chovatelem mě varovali lidé z burzy ,ale na 100% to říct nemůžu.Každopádně asi bych do toho nešla co jsem viděla ježky na burze tak mi bylo blivno :(
    - - - - -
    navíc když se cokoli stane jak to budete řešit?Pán sbalí fidlátka a odjede
    30.12.2012 18:17Markéta
    Marcela: Pokud jsou o prodávajícím takovéto pochybnosti, raději si to pořádně rozmyslete.. Než koupit neochočeného a třeba i nemocného ježka, to je lepší si najít dobrého chovatele a třeba i chvíli počkat.
    30.12.2012 18:21Bodlina
    asi tak myslím že není takový problém sehnat ježurku to ochočení by mě až tak nevadilo jak teda to zdraví a kdoví jak jsou staří nevím nevím já bych do toho teda nešla
    30.12.2012 18:51Navel
    Marcela:ježky nechovám, ale obecně při nákupu na burze bych byla fakt opatrná.. pokud si člověk nemůže prohlédnout chov a chovná zvířata, tak bych do toho asi nešla... a ještě k tomu od polského chovatele (nic proti tomuto konkrétně, spíš obecně proti polským chovatelům)
    30.12.2012 18:57Bodlina
    Navel - mě právě na polského chovatele ježků upozorňovali že je má nemocné,ale zda je to on to nevím.Jezdím si tam pro žrádlo a vybavení tak sem tam člověk s někým prohodí řeč
    - - - - -
    ne teda do Prahy,ale do Brna a říkali mi to lidi co jezdí na burzu do Ostravy a Prahy
    30.12.2012 19:28CHS Hedgehog Dream
    Navel: ten inzerát jsem neviděla :) když ono těch poláků po burzách jezdí mraky. Já si tedy radši ježka koupím od chovatele, který po burzách nejezdí. Můžu si tak prohlédnout rodiče, chov i ostatní mláďata a když se mi zvíře nelíbí, sbalím se a jdu pryč. Konkrétně s poláky mám zkušenosti dobré i špatné. Na chovu Pauliny Walicke by se mohli mnozí učit, například. Ale stejné je to i u nás, jsou prostě chovatelé, kteří chovají pro ježky samotné a jsou ti, co množí jenom pro prachy.
    30.12.2012 19:30Bodlina
    CHS Hedgehog Dream -přesně tak je to vždy o lidech a hlavně o penězích bohužel
    30.12.2012 19:34Navel
    CHS Hedgehog Dream: jj to mi došlo :) proto jsem sem hodila ten odkaz. Ano, to máš pravdu, všude jsou dobří i špatní "chovatelé", ale u zahraničních bych prostě osobně byla ještě víc na pozoru... těžko mu pak z čech pojede do Polska někdo "nabančit"
    30.12.2012 19:35Dáša
    Markéta: Gratulujeme k miminkům!
    30.12.2012 21:29Markéta
    Děkuju, Dáši :-)
    31.12.2012 09:27Beranek
    CHSHD, Marcela - Já jsem si taky koupila ježčího samečka z Polska a bohužel jsem měla zrovna tu smůlu, že byl nemocný. Asi měl svrab. Sameček byl ale v karanténě a tak jsme to hned vyléčili - kapkou strongholdu.
    31.12.2012 22:59CHS Hedgehog Dream
    vše krásné do nového roku a hodně radosti s ježečky přejeme všem ježečkářům :)
    31.12.2012 23:16Beranek
    Do nového roku,
    jistotu v kroku,
    nic ať není v sázce,
    žijte si jak v pohádce,
    nektar zdraví pijte
    a vesele žijte,
    vždy dost zlatek,
    každý den ať je svátek!
    Přejeme vám hodně radosti, zdraví, štěstí a chovatelských úspěchů do nového roku :-)
    https://www.kralici.cz/jezci/alba.asp?a=91