od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Červen v roce 2012
  • Zobrazuji 225 zaznamu.
  • 8.6.2012 22:14Markéta
    Zdravím všechny chovatele a obdivovatele bodlinatých domácích mazlíčků :-)
    Vítám vás na ježčí diskuzi a doufám, že zde najdete užitečné rady, zajímavé informace a třeba i nové přátele.
    Potřebu zřízení podobného fóra sleduji už nějakou dobu prostřednictvím svých internetových stránek a svého mailu, kam se na mě obrací řada lidí z České republiky i ze Slovenska.
    Tím, že se budeme "setkávat" tady, zapojí se do diskuze mnohem více lidí a budeme si tak moci lépe vyměňovat své zkušenosti.
    Takže pište, ptejte se, dávejte fotky svých bodlináčků do alb a hlavně - choďte sem rádi! :-)
    Markéta (admin)
    9.6.2012 08:03Monika
    Design webu je luxusní.... :)))) Akorát když vlezeš na kralici.cz tak dole, jak je ta lišta s různými zvířátky dle sekcí pod králíky, ježčí tam zatím chybí...
    Jinak přítel pořád básní o ježkách (ježcích? :), on si přál chovat ježky už snad před 15 lety, to jsme ještě vůbec nevěděli, že se doma taky chovají... zrovna včera jsme to zase řešili...tak nevím nevím, jestli u nás přeci jen nějaký ježek jednou neskončí...Kolik měsíčně přibližně prožere jeden ježek v granulích? My když zachraňovali venkovního ježka, tak v červech ze zverimexu prožral skoro stovku denně a granule psí ani kočičí mu nejely. Kam se hrabe na nízkorozpočtové psouníky :) (pokud jde o jídlo, demolici bytu nepočítám :)
    - - - - -
    Aha, Ty si psala, že odkaz chybí :))) Pardon :)))
    9.6.2012 08:08Beranek
    Monika - Já kupuji ješkům asi 6 litrů močných červů, nebo Zophobasu morio a měsíčně mě to výjde na 600 kč. Zophobasi morio jsou zdražší, stojí litr okolo 250 kč a moučňáci okolo 180 kč za litr. Rozhodně jsou pro ně granule jen jako doplněk stravy - ježek je hmyzožravec, čili jeho základ stravy tvoří hmyz (žížaly, mouční červi, Zophobas morio, housenky, brouci, cvrčci, někdy i mouchy). Mým ježkům kupuji asi 1 za 14 dní dvoukilový pytlík granulí a to Sanabellu Kitten, od firmy Bosh. Jsou podle mě nejlepší a všem mým ježkům velmi chutnají. http://chsmodralentilka.rajce.idnes.cz/Nasi_jezci_doporucuji_Sanabelle_Kitten#P6040118.jpg
    http://mojijezecci.wbs.cz/PECE-A-PAPANI.html

    Markétko, super nápad! Jen to ještě chce trošku ty sekce dodělat :) Možná bys mohla napsat Kubovi Doleželovi, aby ti poslal nějaké fotky svých barevných ježků. Přece jenom má v ČR největší barevnou škálu ježků :-)) Myslím si, že taky bude rád.
    9.6.2012 10:21Markéta
    Monika: Já mám pět dospělých ježků plus mimča, co zrovna jsou, a měsíčně spotřebují asi 2-3 balení granulí po jednom kilu (jedno za 55 Kč), 1-2 balení speciálního ježčího krmiva po půl kilu (jedno za 130 Kč) a půl až jeden litr moučných červů. Čili měsíčně to může být maximálně kolem 600 Kč pro všechny. Takže pokud bys měla jednoho na mazlíka, opravdu tě to finančně nepoloží :-)
    - - - - -
    Beranek: Na to, že máš šest ježků, mi to přijde jaksi hrozně moc krmení..
    Co se týká článků - web se spustil včera, takže samozřejmě články budu dodělávat a potom průběžně aktualizovat.
    K fotkám barevných variant - na internetu je spousta krásných fotek, takže nebude problém nějaké najít. S Jakubem není komunikace úplně nejjednodušší, myslím, že na něco takového by ani neměl čas..
    9.6.2012 11:10Beranek
    Markéta - Moc krmení to určitě není. Mám sice 6 ježků, ale základ jejich stravy je hmyz. Takže po večerech chodíme na žížaly a každý den dostávají misku červů, někdy i cvrčků. Granule mají jen jako pamlsek a kupuji ty opravdu značkové a kvalitní. Kupuji 2 kg Sanebelly Kitten za 300 kč. 600 kč dám měsíčně jenom za červy. Ty je krmíš asi těma né moc kvalitníma a hlavně levnýma granulema... já zase dávám přednost granulím s velkým podílem masa.
    - - - - -
    S Jakubem jsem nikdy žádné problémy s komunikací neměla. Mě vždycky hned odepisuje. Tak jestli chceš, můžu mu napsat a poprosit ho o fotky já a pak bych ti je mohla poslat na tvůj email. Co ty na to?
    9.6.2012 12:26Markéta
    Beranek: A když dáváš žížaly z venku, nebojíš se, že ti z toho ježci něco chytnou? Já mám v podstatě tolik ježků co ty a zdaleka toho tolik nesní. Nebojíš se, že je budeš mít obézní? Já sice dávám granule levnější, ale nemyslím si, že jsou nekvalitní. Navíc dávám vysoce kvalitní směs přímo pro ježky, která je plná sušeného hmyzu, tam je přesně to, co potřebují.
    Co se týká fotek, jak jsem psala, stáhnu si je z internetu.
    9.6.2012 14:56anhelli
    Ahojte, jdu cerpat informace - pro jezky mam slabost:)))
    A co mit doma kompost? Daji se tusim koupit i komposty se zizalama primo do kuchyne a udajne to ani nesmrdi. A zizaly z nej davat jezkum?
    A da se zivy hmyz nahradit susenym?
    A jake maji jezci bobky? Asi to nebudou takove pevne kulicky nebo valecky jako kralici a hlodavci, ze?
    9.6.2012 15:52Beranek
    Markéta - Ten hmyz co je v té směsi dávám taky. Ale kupuji hmyz samostatně. Larvy bource morušového i gamarusy. Směs je spíš určená pro východní a západní ježky, kteří nemají váhu na zimu, aby nabrali. Spoustu věcí z toho mí ježci nežerou. Vybírají z toho jenom hmyz a zbytek jsem vyhazovala. Jinak krmím hmyzem hlavně živým ale i sušeným a jako doplněk stravy mají ty granulky. Sem tam jim dám i kousek sladké ovoce - třešně, jahody, meloun, hrušky, banán (- ten jim velice chutná). Proti vnitřním i vnějším parazitům dávám ježkům preventivně jednou za 2 měsíce Stronghold. Takže se nějakých nemocí nebojím....
    anhelli - To jsem viděla, ale bohužel to mít nemůžu :( Třeba u časem :)
    - - - - -
    bobky mají ježci jako kočičí hovínka.... určitě nejsou tak pevná jako u morčat, nebo králíků :o))
    - - - - -
    První alba ...
    Miňonka -
    http://www.kralici.cz/jezci/alba.asp?a=6
    Piškotek - http://www.kralici.cz/jezci/alba.asp?a=3
    Buráček - http://www.kralici.cz/jezci/alba.asp?a=7
    Fidorka - http://www.kralici.cz/jezci/alba.asp?a=2
    Mufinka - http://www.kralici.cz/jezci/alba.asp?a=4
    Jůlinka - http://www.kralici.cz/jezci/alba.asp?a=5
    9.6.2012 22:15Markéta
    Dnes jsem přidala nějaké nové články, viz. odkazy nahoře na liště :-)
    10.6.2012 14:18Beranek
    Markéta - Super! Už jsem se koukala.
    Představ si, že dnes měl někdo na burze v Přerově nádherného ježečka ušatého :)) Byl roztomilý.... :-)
    10.6.2012 15:38Markéta
    Beranek: Na trzích v Ostravě bývají ušatí ježci docela pravidelně, ale mně se víc líbí bělobřicháčci :-)
    K té ježčí směsi - jestli se obě bavíme o té od JR Farm, tak moji ježci ji mají moc rádi a baští z ní všechno, nic nenechávají.
    10.6.2012 17:21Klára
    Dobrý den,
    našla jsem na internetu krmivo pro ježky od vitakraftu (kompletní suché krmivo pro ježky,kompletní mokré krmivo pro ježky). Mohu toto krmivo pak podávat svému ježečkovi? Dále mě zajímá zda je lepší pořídit přepravní boxík (pokud ano jaká velikost -stačí vel.pro morče?) nebo postačí papírová krabice od bot? A ještě jeden dotaz přítel bude ježečkovi vyrábět domečky z překližky, jaký je ideální otvor?(kolik cm - 7 nebo vetší?)
    děkuji s pozdravem Klára :)
    10.6.2012 18:02Markéta
    Album koupajících se ježánků :-) http://www.kralici.cz/jezci/alba.asp?a=10
    - - - - -
    Dnes opět pokročily práce na článcích :-)
    - - - - -
    Klára: Poslala byste odkaz na to krmivo?
    - - - - -
    Klára: Otvor do domečku je optimální tak 8 cm. Co se týká pořízení přepravky - záleží na tom, jak často předpokládáte, že bude ježeček cestovat. Pokud byste chtěla kupovat přepravku jen proto, abyste si ježánka měla v čem přivézt domů, tak to si myslím, že krabice od bot poslouží úplně bez problémů. Ale jestli ho budete nějak pravidelně někam vozit, určitě bude přepravní boxík dobrý. Také pro případné cesty k veterináři je boxík lepší. Velikost pro močata úplně stačí.
    - - - - -
    Klára: Myslíte tohle krmivo: http://www.hobbychov.cz/vitakraft-granule-pro-jezky-500g/3311 ?
    A tohle: http://www.hobbychov.cz/vitakraft-pastika-pro-jezky-100g/3310 ?
    Dívala jsem se na složení a moc důvěry to ve mně tedy nevzbuzuje - 8,5 % proteinů mi připadá hodně málo. Pro srovnání - kočičí granule, kterými krmám já, mají 32 % proteinů, Sanabelle Kitten, o kterých psala Beranek, mají 34 % proteinů.
    Pokud chcete koupit ježčí krmivo, kupte raději to od JR Farm - je plné hmyzu.
    10.6.2012 23:57ali
    Ahojte. :) Som tu nová v utorok by nám mal do rodiny prirásť nový prírastok , ježko - samček s chovnej stanici Amadeus.
    Chcela by som sa vás opýtať ako často stravujete svojich ježurkov?:) To,že majú mať pestrú stravu som čítala ale nikde sa neviem dočítať koľko krát denne by mal dostávať .Rozmýšlaľa som , či by som mu mohla nasypať ráno pred tým ako pôjdem do školy mačacie granule a večer by som mu dávala červy,ovocie a tak..striedala by som to.Mohla by som to urobiť tak alebo 2x denne mu je veľa? :) Ďakujem za odpoveď
    11.6.2012 06:13Goofy
    Dobrý den,
    zajímalo by mě jak velké množství krmení mám dávat svému ježečkovi jsou mu 2měsíce?Granulky má stále k dispozici,ale kolik mu mám dávat moučných červů a jiného hmyzu?
    Děkuji za odpověď.
    11.6.2012 09:41Dáša
    Zdravím všechny milovníky ježečků. Doma máme tři, vlastně momentálně čtyři. :-))
    11.6.2012 14:03Evulka49
    Ahojte :) Ptám se pořád dokola a každý na to má rozdílný názor, tak jdu shánět další info. Kdy, myslím tím kolik týdnů po porodu, se mohou ježečci odebírat od matky. Někdo říká 6, někdo 8. Zní to, že to až takový rozdíl není, ale přece jen, mám radši jistotu.
    11.6.2012 14:14Klára
    Dobrý den,
    velmi děkuji za odpovědi:) ježkovi už pomalu nakupujeme výbavu.
    Ještě co se týče otvoru domečku na délku tedy 8cm a výška? aby se nám tam ježurka vešla:)
    Četla jsem ještě tady v diskuzi kolikrát ježečkovi denně dávat. Postačí mu jen jednou denně a to v 17:30, kdy ho budu pravidelně budit (mám mu nechávat mističky plné?)
    A co se týče toho krmení mohu mu tedy podávat to Sanabelle Kitten,
    http://www.spokojenypes.cz/bosch2/bosch-cat-sanabelle-kitten-400g?id=19654 červy,zophobasy,a ovoce konkrétně jaké děkuji.
    Jak se jinak daří narozeným mláďátkům. Velmi se těším až si nějakého zarezervuji.
    s přáním hezkého dne Sedláková
    11.6.2012 14:26SpeedyGon
    Klára: my ježečkům dávali také kočičí krmivo v plechovkách(Friskies) a měla jsi vidět, jak baštili...ségra kdysi našla uhynulou maminku a 1 den donesla jednoho a snad další den druhého mrňouse...oba přežili i zimu a jeden z nich chodil i později občas na naši zahradu...a byl pěkně velký...byly jsme hrdé na úspěšný odchov...
    11.6.2012 15:48Beranek
    Klára - Ano, ano tak jak to píšete. Sanebellu kitten, moučňáky, zophobasy a ovoce je pro ježečka opravdu velmi pestré krmení. Někdy můžete dát ještě muší larvy, nebo sušený hmyz - např. gamarusy. Koukněte sem: http://mojijezecci.wbs.cz/PECE-A-PAPANI.html
    Ovoce třeba - jahody, třešně (bez pecek!), banán, jablko, hrušku. Moji ježečci preferují banán a jahody. Na ty nedají dopustit a velmi jim chutnají.
    Evulka49 - Malí ježečci se od matky oddělují alespoň od 7 týdne, nebo lépe ve 2 měsících.
    - - - - -
    SpeedyGon - No, jo. Ale to myslíte, ježky venkovní - východní a západní. Ti zežerou všechno, jelikož mají hlad. Zkuste někdy dát konzervu Friskies ježkům bělořichým a uvidíte, že vám na to hodí akorát bobek :-) Alespoň ti moji a taky mého spřáteleného chovatele. Ježkům se kapsičky a konzervy moc nedoporučují, jelikož po nich mívají často průjem. Já jsem se z našeho jídelníčku vyřadila už dávno. Jelikož když mají živý hmyz, tak takové konzervované věci prostě odmítají jíst :-))
    - - - - -
    Klára - Jinak já krmím, až večer vylézají. Okolo 20 - 21 hod. Jelikož celý den prospí, tak to nemá ani cenu je krmit dříve. Někteří říkají, že když ho budeš budit třeba v 18 hod. , tak se to naučí a sám se bude v tuto dobu probouzet. Nevím jak ostatním, ale moji ježci jsou hrozní spáči a lenoši, takže ten den prospí. Když je přes den zbudím, třeba když čistím ubikaci, tak akorát funí a prostě se jim to nelíbí.
    Jinak si ještě můžeš koupit cvrčky v krabičce a pak je dát do mrazáku. Potom je musíš alespoň půl hodinky před podáváním vytáhnout z mrazničky, aby zteplali a ježci nedostali průjem. Máš vidět, jak to chřoupou :) Mají to jako chipsy... a mocmoc jim to chutná. Doporučuji to vyzkoušet.
    11.6.2012 16:14Klára
    Beranek- na ježečka teprv čekám až bude k rezervaci, bude můj první. Předtím jsem měla morčata, ale co se týče péče a stravy tak je to všechno úplně něco nového, proto mám tolik dotazů a velmi děkuji za odpovědi:)
    11.6.2012 16:20Beranek
    Nemáš zač :) Ale děláš dobře, že si před pořízením něco o tom zvířeti naštuduješ :-)
    11.6.2012 19:37Markéta
    ali: Já dospělé ježky krmím jednou denně ve večerních hodinách, a to v množství zhruba jednu misku o průměru 8 cm. Mláďata krmím ráno a večer tak, aby zhruba snědla do následujícího krmení to, co mají v misce.
    - - - - -
    Goofy: Hmyzu bych dávala cca jednu polévkovou lžíci denně.
    - - - - -
    Dáši, moc držím palce, aby si samička už konečně dala říct a potěšila vás miminky :-)
    - - - - -
    Evulka49: Nezáleží ani tak na věku jako na tom, kdy už mláďata spolehlivě baští sama. Minimální hranice pro odstav je šest týdnů a dále se řídím podle toho, jak sami baští. Když už tak týden pozoruju, že prcek každý den papká sám, odstavuju. Pozor - předčasné odstavení může znamenat úmrtí mláděte! :-(
    - - - - -
    Klára: Já mám otvory do domečků půlkruhové s tím, že šířka dole v nejširším místě je 8 cm, a bez potíží tam projde březí samička :-)
    - - - - -
    Klára: Miminkům se daří dobře, hezky rostou a v domečku se spolu tulí :-) Jak se jde samička najíst, tak vezmu baterku, trošku si tam posvítím a už je pozoruji :-)
    - - - - -
    SpeedyGon: Některé moje samičky mají masové kapsičky také moc rády, ale někteří ježci se jich ani nedotknou :-)
    - - - - -
    Beranek: Já krmím mezi 17:00 a 18:00, ježánci jsou na to zvyklí a už sami vykukují a čekají, až bude bašta :-) Zvlášť nenasyta Albík, ten kolikrát čeká už o půl čtvrté :-D
    11.6.2012 21:13Dáša
    Marky, díky za přání. Uvidíme, jak to tentokrát dopadne. Lojzík je velký fešák a snaží se. :-) Už jsou spolu 14 dní. Povahově jsou to nejmilejší a nejhodnější ježečci co znám. Miminka by byla strašně mazlivá. Povaha u ježků se prý částečně dědí... Ale to nemohu posoudit. :-(
    11.6.2012 21:34ali
    Ďakujem :)
    11.6.2012 22:26Dáša
    Marky, právě pročítám trošku podrobněji všechna pojednání o ježcích. Máš to pěkné - chválím, je vidět, že se snažíš! Mohu mít pár "nápadů"? Možná by to pomohlo i ostatním. U potravy stačí cvrčky usmrtit, pak už ježečky nekousnou... a také neutečou po bytě. Další můj osobní postřeh: Mladí a malí ježečkové se velkých červíků bojí, dávala jsem proto ze začátku jen "moučňáky"... I ti velcí červi totiž prý mohou "kousnout" a z vlastní zkušenosti vím, že jsou i "agresivní"... K ochočení mám také postřeh. Je doporučováno umístit novému ježečkovi do ubikace kousek např. "látkového kapesníčku", který bude člověk nosit několik hodin u sebe. Ježek si tak zvykne na vaši vůni... Já to mám odzkoušené. Ti moji bodlináčci zaručeně poznají, že je beru do rukou já a ne někdo "cizí". Poznají mě už po čichu...:-)
    - - - - -
    Co se týče "domečků", možná by také stálo za zmínku to naše bydlení. V zahraničí se používá, není to nic výjimečného. Jak jsem psala na svých stránkách... Ježci okamžitě opustili dřevěné domečky a dávají přednost měkoučkému a teploučkému pelíšku. :-) Možná to ale záleží na konkrétním jedinci. Nevím, u nás to však mělo 100 % kladnou odezvu. :-)
    http://jezcici.webnode.cz/bydleni/
    11.6.2012 22:55anhelli
    Dasa:
    Mas pekne stranky!:) A chtela bych se zeptat - jak se zabiji cvrcek?
    11.6.2012 22:58Dáša
    Anhelli - díky za pochvalu. Dám je do igelitového sáčku a mírně klepnu paličkou na maso. Také je můžeš dát zmrznout do mrazáku (i v zakoupené krabičce), pak nechat před krmením v potřebném množství rozmrznout, ale raději také "bácnout"... Prý se mohou ještě probrat. :-)
    12.6.2012 00:04anhelli
    Dasa:
    Jezismarja. To abych s vybavou pro jezka poridila i palicku na maso:D
    12.6.2012 07:44Beranek
    Dáša - Ti velcí červi zophobasy klidně můžou kousnout. Neživí se totiž jako moučňák piškoty, granulemi a ovocem, ale masem - nejlépe syrovým. V přírodě ožírají zdechliny, asi je tak krmí i chovateli. Já jim alespoň jednou za týden dávám syrové maso, co jsme odkrájeli. Už druhý den je to sežrané. Když mají hlad, tak se s nich někdy stávají kanibalové a žerou se navzájem. To je hezky škaredá podívaná :-)
    12.6.2012 11:07anhelli
    Beranek, Dasa:
    A daji se i cervi zamrazit? My totiz maso nejime, takze by jim chudakum nezbyvalo, nez se vzajemne sezrat.
    12.6.2012 13:36Krista
    A proč hmyzáky zabíjet nebo mrazit? Já dávám živé cvrčky (ti jsou nejvhodnější, mají nejmekčí exoskelet) červy a dokonce i menší šváby a ježci je pak můžou lovit, což je zabaví i udrží v kondici mnohem přirozenější cestou než plastový kolotoč. A navíc je to skvělá podívaná :-).
    12.6.2012 13:51Dáša
    Živé cvrčky nedávám z toho důvodu, aby nám neběhali po bytě. Např. Ayo se nám budí poměrně pozdě v noci, takže než by mohl něco lovit, byli by pryč. Červíky jsem nikdy nemrazila, ty dávám v živém stavu. Kupuji je po menším množství (každý týden nové), takže se nám nijak nepožírají, ale je pravda, že to podrobně nezkoumám. Když těm velkým hodím ledový salát či okurku, tak to také žerou.
    12.6.2012 13:53Klára
    Markéta - to je dobře, že se miminkům daří :), bude rezervace už v příštím týdnu nebo až dýl?
    jaké mají barvičky prckové?najde se tam pro nás hnědý s hnědýma očíčkama?
    děkuji
    12.6.2012 13:56Krista
    Cvrčkům se dají utrhnout zadní nožičky v kolenech, pak neutečou když není čas sledovat, jestli ježek snědl všechny. Podle mě jsou živí lepší, protože mráz může poškodit hemolymfu, která je pro ježky nejdůležitější.
    12.6.2012 14:27Beranek
    Krista - No, fůj. To je hnusné, jim trhat nožičky. To já je taky raději zamrazím :) Šváby by ti moji asi nežrali, jelikož mají tvrdé krofky, které jim půjdou jen s těží pokousat. Nemyslíš ježky venkovní?
    12.6.2012 15:09
    Beranek - ježci si s krovkami poradí;)

    jinak pro ty co se bojí, že by jim hmyz utíkal po bytě - pokud dávám hmyz živý (teda krom červů, ti neutečou) - tak prostě vezmu menší plastový box bez podestýlky, do něj dám hmyz a ježka. Mám tak pod kontrolou, že hmyz neutíká a i to, že ježek všechny chytne a sežere.
    12.6.2012 16:46anhelli
    Je fakt, ze cvrcky jsem po byte jeste nelovila - mne se vzdycky pri tomto tematu vybavi povidka ze Slovacko sa sudi od Galusky, kde jeden nestastnik lovil cvrcky po nocich v chalupe, kdyz mu tam vrzali a nenechali ho vyspat (doporucuju k precteni, pokud zvladnete prelouskat slovacke nareci:))).
    Ale kdyby to cvrcci prezili treba tyden v krabicce (a cervi v druhe), tak bych je klidne mela nekde zive. Jak se takovy hmyz skladuje? A zapacha nejak?
    12.6.2012 17:01
    anhelli - týden vydrží, oni tam často mají nasypáno něco k snědku. A když jsou zavření v krabičce tak cítit moc nejsou, když bys strčila hlavu dovnitř tak jo;) A červi se dají celkem slušně a jednoduše i chovat - stačí ti třeba kbelík od primalexu, dovnitř dát substrát a na něj nasypat vrstvu červů (a oddělovat larvy - je pak méně poškozených).
    12.6.2012 17:47Krista
    Beranek: ne, dávám to ježkům bělobřichým i ušatým a v pohodě. A zas takový fůj to trhání není. Když jim porcuji kuřecí srdíčka, tak je to horší :-).
    Anhelli: hmyz mám v krabičce do které propíchám špendlíkem mini dírky na dýchání a jako podestýlku dávám směs strouhamky a ovesných vloček, je to pro ně potrava a občas trochu zeleniny kvůli vodě.
    12.6.2012 19:04Markéta
    Dáši, děkuji za pochvalu :-)
    K těm cvrčkům - já v ty potvory prostě důvěru nemám :-D Do mrazáku by se mi je strkat nechtělo a otevřít v bytě krabičku s živýma cvrčkama, to bych vážně neriskovala.. :-)
    Co se týká zophobasů - ty je samozřejmě lepší dávat až větším ježkům, už proto, že mláďata mají malinké tlamičky a asi by s nima dost zápasili :-)
    To, že někdo pro lepší ochočení dává ježkovi do ubikace nějakou látku nebo část oblečení se svým pachem, už jsem někde četla, je to zajímavý nápad.
    Ty pelíšky jsou krásné, ale nevím nevím, jak často bych je těm mým čuníkům musela prát.. Asi každý den! Veškeré úkryty mají zásadně komplet pokaděné! :-)
    - - - - -
    Dáša: Ty brďo, masakrovat cvrčky paličkou na maso! No tak to je moc! :-D
    - - - - -
    Klára: Miminka se sotva narodila a vy už byste chtěla vědět barvu očiček?? :-) Z toho, co zatím můžu posoudit, když nakukuju do domečku, tak vypadají světlejší, ale uvidíme, jak se nám vybarví :-) Rezervace budou příští týden.
    - - - - -
    anhelli: Mouční červi v pohodě vydrží i tři týdny. Stačí občas nasypat strouhanku nebo dát kousek zeleniny. A nepáchnou vůbec.
    - - - - -
    Já, Krista: Já mám červy normálně v otevřené krabičce, mám s tím lepší zkušenosti. Když jsem je měla v zavřené, tak se jakoby zapařovali. V otevřené jsou v pohodě, neutečou (stačí výška krabičky tak 7 cm) a nepáchnou.
    - - - - -
    Nové album:
    http://www.kralici.cz/jezci/alba.asp?a=11
    - - - - -
    A ještě jedno: http://www.kralici.cz/jezci/alba.asp?a=12 :-)
    12.6.2012 19:19Beranek
    My máme červíky v tomhle a naprosto nám to vyhovuje. Mouku ani strouhanku jim tam nedávám. To se jim dává jen v případě, že je chcete chovat.
    http://chsmodralentilka.rajce.idnes.cz/Nase_mesicni_zasoba_cerviku_o#DSC06504.jpg
    - - - - -
    Už jsem jednou moučňáky chovala a smrděli pěkně :o))
    12.6.2012 20:02Klára
    Markéta- já vím, jsem moc rychlá :) Už bych ježourka chtěla mít doma a rozmazlovat ho:) No jo kdo si počká ten se dočká, něco na tom pravdy je. Přítel už ze mě také šílí pořád slyší ježek a on je zanedbáván, ježek bude papat to a to a když se přítel zeptá co má dobrého odpovím nic hledala jsem na internetu krmivo pro ježky:) no musím to usmírnit jinak zůstanu tímto tempem s ježkem sama naštěstí přítel je chápající a mé básně o ježkovi zvládá a bere je s rezervou.
    12.6.2012 20:07Markéta
    Klára: :-))
    12.6.2012 20:08sona134
    Krista - no je to hnus - rvát cvrčkovi nohy zaživa - jen ať si to podle tebe užije, než ho ježek chytí a sní, že jo ? :(
    Ja - tvůj nápad se mi líbí, nesmrdí týráním a zaručuje úspěch :)
    12.6.2012 20:17Evulka49
    Ahojte :) Napadl mě další dotaz.. Co si myslíte o "vytápění" ubikace? Koupili jsme s přítelem žárovku přímo do terárií, je to 150W, jako ubikaci máme běžné skleněné akvárium 120x60 a v pokoji teplotu kolem 21°, což by pro ježečka bylo málo, zkoušela sem se ptát na jiném webu, tam mi jeden člověk řekl, že taková žárovka zahřeje akvárium zhruba o 2 stupně za půl hodiny, další člověk se k tomu vyjádřil tak, že vůbec nevím o čem mluvím :D Takže chci slyšet další názory. Máte s tím nějaké zkušenosti? Nebo myslíte si že by byl lepší jiný typ vytápění? A kolik stupňů je podle vás ideál?
    - - - - -
    Sona134-Taky si myslím, že je lepší jim je dávat živé.. Ne jen cvrčky,ale i všechno ostatní. Ne jen, že se zabaví,ale je to aji super podívaná, jak je ježeček rád a vrhá se po nich :-)
    12.6.2012 20:26Markéta
    Evulka49: 21 stupňů je pro ježky úplně bez problémů, já je tak chovám a jsou zdraví a krásně rodí miminka. Žárovku pro ježky v žádném případě - před světlem by se schovávali a nevylézali z úkrytu!
    12.6.2012 20:28Evulka49
    No však ta by svítila jen, kdyby tady byla zima. Někdo říká že klidně i 26°, tak nevím ,ale děkuju za názor :-)
    12.6.2012 20:44Markéta
    Evulka49: Podle mě je to zbytečné. A pokud topit, tak nějak jinak než žárovkou, tou vážně ne.
    12.6.2012 20:55Krista
    Sona134: je to hrůza, ale ježek zrát musí.
    - - - - -
    Evulka49: Na vytápění doporučuji topicí podložku, buď obyčejnou, nebo pro štěňátka.
    12.6.2012 21:00sona134
    Evulka krista - já neříkám nic proti podávání živých cvrčků, ale rvát jim za živa nožičky?
    12.6.2012 21:19Dáša
    Markéta - je to možná "divné", ale ježci na ty čepice (nyní jen malé látkové dečky - je léto) ani do nich nikdy nekakají ani nečůrají. :-)) Vždy vylezou ven a jdou v dostatečné vzdálenosti do hoblin. Čisté jim vydrží určitě týden, tedy pokud nepočítám, že jsou na nich hobliny, to je jasné. Hobliny se na ně chytají více či méně, to podle materiálu.
    12.6.2012 21:57Markéta
    Dáša: Vážně, tak to koukám teda :-)
    12.6.2012 22:03Krista
    Sona134: Rvaní nožiček byla alternativa pro výjimečnou situaci, kdy chovatel nemá čas na krmení a sledování, jestli cvrčci neutíkají. Dělá se to tak standardně, u všech zvířat, kteřá jí cvrky, ale cvrčci by jim mohli ublížit.
    13.6.2012 08:18Klára
    tak teďka čtu o těch teplotách co se týče chování ježků. Tak to vypadá že mu budem muset v létě topit pochybuji, že bude v pokoji přes 20°C. To tedy budem muset ještě nějak dořešit, jak mu budem přitápět. Nějaké nápady či rdy? co ta vyhřívací dečka?jak to funguje, kde ji seženeme? a jak se čistí? děkuji:)
    13.6.2012 10:11Krista
    Klára: Topná dečka se dá koupit ve všech větších zverimexech, kde mají potřeby pro teraristy. Dává se zespodu pod terárko a většinou se ještě položí na polystyren, kvůli ztrátám tepla. Stejně dobře poslouží topný kabel, fólie, nebo podložka.
    13.6.2012 10:46Klára
    Krista- děkuji, takže normálně dám podložku pod akvárko auž se udržuje daná teplota?
    Tak to je paráda:)
    A když budu mít v domě 20°C a více asi ji používat nemám že?
    13.6.2012 18:01Krista
    Klára: Dvacet je podle mě v pohodě, ale o pár stupňů víc by bylo lepší.
    13.6.2012 18:15Bouzy
    Ahoj mám půlročního ježečka(bodlinka). A mám problém její drábky jsou přerostlé a zkroucené. Prosím jak mám tento problém vyřešit :)) děkuji.
    13.6.2012 18:24Markéta
    Bouzy: Určitě zkrátit - kleštičkami na nehty nebo pokud máte, tak kleštičkami na drápky. Pokud jsou drápky světlé, jde pěkně poznat, kde je živá část (růžová) - tam nestříhat, krvácelo by to a ježka by to bolelo. Pokud jsou drápky tmavé, tak raději zkracovat o něco méně. Nicméně jestli už se drápky kroutí, tak to jsou přerostlé opravdu hodně a chce to jistě řešit, jistě to ježurce vadí v chůzi!
    - - - - -
    Krista: Já zase myslím, že zbytečné topení ježkům je dělá choulostivějšími a náchylnějšími na případné změny teplot. Takže bych přitápěla, až když by šla teplota pod dvacet.
    13.6.2012 20:01Klára
    Markéta- prosím, kdy přibližně (jaký den budou probíhat rezervace ježurků?)a akvárium budem nakonec kupovat 120X50x45 (dxšxv), můžeme do něj použít i přírodní materiály?kůru klacky aj:?
    děkuji pěkně:)
    13.6.2012 20:23Beranek
    Klára - Určitě moji ježečci mají velmi rády tady ten domek .. http://obchod.kralici.cz/p1438-trixie-dreveny-most.aspx
    Ale určitě budou rádi i za toto:
    http://dekorace-do-akvarii.heureka.cz/flamingo-koren-mopani-30-45-cm/
    http://www.srovnanicen.cz/q/Tropical%20wood%20L/?min=152
    http://www.zverifit.cz/Teraristika_7/Dekorace-ukryty_245/Koreny-kura_247/
    - - - - -
    jako podestýlka jsou nejlepší bezprašné hobliny, zn. Allspan.
    13.6.2012 20:39pink
    chci se zeptat protože tu vidím chodit některé morčatáře co chodí vedle na diskuzi pro morčíky,jak vidí srovnání ježeček a morčátko v mazlivosti,kdo je víc umazlený
    - - - - -
    taky jak se vzájemně snáší nemyslím v jedné kleci to je jasný že každý má mít svou a mají i jinou stravu ale když by se napříkald vypustilo po pokoji na proběhnutí morčátko a ježeček zda to je rizikové
    13.6.2012 21:00Dáša
    U nás je jednoznačně mazlící morče. Ale myslím si, že tato zvířata nejde moc v tomto směru porovnávat... A když je pustíme společně? Nijak si sebe nevšímali, takže to řešíme "každý k svému" a nekombinujeme. :-) Toto je situace konkrétně u nás.
    13.6.2012 21:22Markéta
    Klára: Přesný den vám bohužel zatím neřeknu, ale pošlu vám před tím mailík. S největší pravděpodobností to bude ale sobota. Co se týká materiálu do akvária - můžete použít různé duté kmeny a větší kusy kůry, pod které by se ježek mohl schovávat, klacky by asi smysl neměly. Dobré je tohle: http://www.zbozi.cz/vyrobek/domecek-lw-dreveny-flexibilni-velky-1-ks/ Já jako podestýlku používám hobliny přímo od stoláře, pokud tuto možnost nemáte, tak nějaké neprašné, já jsem byla spokojená se značkou TierWohl http://www.zbozi.cz/?q=tierwohl+ Odzkoušené mám Classic.
    - - - - -
    pink: Morče je zvířátko, které když se vezme do náruče, tak holt drží a hladit se nechá. Ježek sice chvilku taky, ale spíš bude chtít po vás a z vás pryč lozit a zkoumat okolí :-) Pokud je pustíte ve stejném pokoji, zřejmě si sebe navzájem ani nebudou všímat. Pokud bude morčík hodně zvědavý, možná si přijde ježka prohlédnout. Ten se ale přátelit nebude a bude na morčíka funět. Čímž se morčík lekne, uteče a bude po přátelení.. :-))
    13.6.2012 21:24Tulínek
    ahoj, chtěla jsem se jen zeptat, jaké je to chovat ježka.? :) je to divné, když mají bodlinky a jsou domácí tzv.mazlíček...?
    13.6.2012 21:28Markéta
    Tulínek: Je to zajímavé a zábavné :-) Bodlinky sice mají, ale když si na vás ježeček zvykne, tak při chování bodlinky neježí, ale má je položené, takže nepíchá :-)
    13.6.2012 22:07ali
    Tak posielam vám link na našu stránku ,ktorá je zatiaľ len vo výrobe :D...
    Už je u nás doma Sebastiánko prezývaný tiež Gargamel , má dva mesiace a je strašne zvedavýýý :D
    http://littlepawss.weebly.com/index.html
    14.6.2012 10:02Klára
    Markéta- dobře děkuji,
    za e-mailík předem budu ráda. A také je dobře, že bude rezervace v sobotu aspoň si s přítelem vybereme oba:)
    Ještě se chci optat jak je to pak se zálohou dáte mi číslo účtu?v sobotu se ale do banky asi nedostanu, bude Vám dyštak záloha stačit v pondělí?
    děkuji Klára
    14.6.2012 11:22Krista
    Má tady někdo ježka ušatého?
    14.6.2012 11:24
    dotaz: kdo máte ježka - oni vám ježci znečišťují ubikaci i mimo toaletu? Jak píše markéta "čuníci"? Já jen, že všem tvrdím jak je to čistotné zvířátko:D
    14.6.2012 14:30Krista
    Já: kromě samiček s mláďaty jsou ježci čuňata, kde to na ně přijde, tam to ,,vyklopí". A když už jsme u té hygieny, kdo z vás dává ježkům písečnou koupel?
    14.6.2012 15:00
    Krista - já se tedy musím přiznat, že moje ježčice chodí pouze a jen do toalety. Bobeček či louži mimo nenajdu a čistím jen onu toaletu. Podestýlku z ubikace vyměňuju cca jednou za půl roku a i to jen pro můj vlastní dobrý pocit.
    14.6.2012 15:45Krista
    Já: tak to máš štěstí. Moji ježci si nadělají klidně i do domečku. Takže čistím dvakrát týdně :-(.
    14.6.2012 19:22Klára
    jak velké mají být mističky na krmení?a kolik?pítko chci skleněné s přísavkou, tak mi jde jen o mističky na jídlo. Mohu koupit i misky co vypadaj jako kámen aj.?viz odkaz http://www.spokojenypes.cz/misky-krmitka-terarijni/krmitko-exo-terra-na-cervy?id=62375
    a tato:
    http://www.spokojenypes.cz/misky-krmitka-terarijni/napajecka-exo-terra-velka?id=62384
    díky za odpovědi :)
    14.6.2012 20:11Markéta
    ali: Úžasná fotka nahoře na úvodní stránce! :-))
    - - - - -
    Klára: Ano, pošlu vám potom číslo účtu, poslání v pondělí samozřejmě stačí.
    - - - - -
    Já: Ježek a čistotné zvířátko??? :-))
    - - - - -
    Já: Tak to je tedy šikulka šikovná, já vybírám hovínka a počůrané hobliny každý den při krmení a kromě kojících samiček, které chodí co nejdále od hnízda, si všichni znečišťují podestýlku všude. Jo, a taky domečky a úkryty, jak na ně lezou :-)
    - - - - -
    Klára: 21 x 16 cm je hrozně velké, ježek do toho poleze a bude si do toho kadit a čůrat. Já mám kulaté misky o průměru 8 cm.
    14.6.2012 21:47ali
    Chcela by som sa vás opýtať čo mám urobiť preto aby mi začal viac dôverovať? :)...Máleho mám 2-3 dni,vždy večer mu najprv dám v boxe granulku s mojej ruky , potom si ho vezmem,nechám pobehať po byte..a zoberiem k sebe...už mi ako tak verí ..už sa neježí ked ho pohladkám ani nefučí...len keď si ho chcem dať na chrbátik a mojkať ho po brušku nechce mi to dovoliť...Neviete ako si uňho mám získať dôveru?alebo to chcel len čas? :) Ďakujem za každú radu

    Markéta:Ďakujem to je ešte foto od pôvodného chovateľa Sebinka:)
    14.6.2012 21:58Markéta
    ali: Pokud máte ježečka takto krátce a už vám baští z ruky a neježí se, tak je vše na nejlepší cestě :-) To že se moc nechce nechat hladit po bříšku, když ho dáte na záda, je úplně normální. Většina ježků, jakmile jsou na zádech, tak se "hrabou" a chtějí se obrátit - je to pro ně poloha, ve které jsou hodně zranitelní.
    14.6.2012 22:17ali
    Ďakujem :)...No z ruky papá jedna radosť ...čakám kým mi prsty nepoobhrýzuje :D...Strašne je zvedavý O:)
    15.6.2012 13:37Klára
    tak ježínkovi už se pomalu nakupuje výbava, tak už aby byl:)
    15.6.2012 22:23Markéta
    Sameček E3 dnes odjel do nového domova do Pardubic, tak jsem ježčata z vrhu E ještě přefotila :-) http://www.kralici.cz/jezci/alba.asp?a=13
    - - - - -
    A tady ještě samička D: http://www.kralici.cz/jezci/alba.asp?a=14
    - - - - -
    Klára: Už se nemůžete dočkat, že? :-)
    16.6.2012 08:00Klára
    Markéta- to máte pravdu, že už se nemohu dočkat, už se mu za chvilu dá do výroby i akvárium, tak bude mít už komplet domeček zařízenej :) což se o našem novém domečku říct nedá, ale hlavně, že se ježeček bude mít dobře.
    Akvárium jsme nakonec zvolili tyto rozměry: 110x40x36 bude to vyhovovat? chtěli jsme větší, ale nevešel by se nám do pokoje :) děkuji za odpovědi
    - - - - -
    Markéta- u rozměrů jen doplňuji 110 délka x 40 hloubka x 36 výška
    16.6.2012 13:27Jarka
    Zdravím všechny milovníky ježečků,jsem zde nová.Před týdnem jsme si přivezli samičku Brusinku.Jistě zde budu čerpat spoustu užitečných rad.
    Pokud si chcete Brusinku prohlédnout,zde je její album.
    http://www.kralici.cz/jezci/alba.asp?a=15
    16.6.2012 15:02ali
    JArka: Ahoj :) Aj ja som tu nová a dajú sa tu nájsť ozaj skvelé informácie :)...Brusinka je úple krásna :)..Koľko má mesiacov?...
    Ja mám Gargamela tiež cca 5dní :)
    http://www.kralici.cz/jezci/alba.asp?a=16
    16.6.2012 16:29Markéta
    Klára: No, snad ta výška bude stačit! :-)
    - - - - -
    Jarka: Také zdravíme :-) Brusinka je roztomilé ježátko :-)
    - - - - -
    ali: Jsem moc ráda, že se diskuze líbí :-)
    - - - - -
    Dnes jsem dala dohromady článek o ježcích ušatých, mrkněte :-)
    16.6.2012 18:37Jarka
    ali:Ahoj :) Brusince jsou dva měsíce,je to prdík.
    Koukala jsem na Gargamela je kouzelný.A jak je on starý?
    16.6.2012 19:41ali
    Markéta: Jasné,je to super ,že sme sa tu stretli ...kopu užitočných rád sa tu dá nájsť ! :)
    Jarka:Ďakujem :)...Sebinko má 2mesiace aj 11dní :D
    16.6.2012 22:03Klára
    i já jsem spokojená s dizkuzí o ježáncích, tolik jsem se toho dověděla do začátku a určitě ještě mnoho užitečných věcí dovím. A jsou krásne alba s ježánky i já pak přidám toho svého:)
    16.6.2012 22:45Markéta
    Klára: Opravdu mě těší, že jsou na diskuzi takové pozitivní ohlasy :-)
    17.6.2012 00:38Pepinie
    a já spokojená nejsem, protože po těch fotkách a informacích tady mám chuť hned nějakému ježourovi poskytnout domov :)
    17.6.2012 10:33ali
    Chcela by som sa vás opýtať...Ak by som v budúcnosti chcela mať maličké , je to také ako u potkaníkov,psov atď ,že môžem dať samčeka na niaky čas k rodinke ,ktorá má samičku alebo si musím kúpiť vlastnú samičku (Samozrejme nepríbuzný chov) a tak? :) Ďakujem za odpoveď
    17.6.2012 13:49Markéta
    Pepinie: No, tak to asi nezbývá, než si nějakého pořídit! :-))
    - - - - -
    ali: Všechno záleží na domluvě. U ježků se to zatím moc nedělá, ale pokud byste našla někoho, kdo by byl ochotný si vašeho samečka vzít s sobě a z vrhu vám pak např. dát jedno mládě, nevidím v tom problém.
    17.6.2012 18:42Dáša
    Markéta: Moc pěkně napsaný článeček a nádherná fotka (ta první). Povedlo se Ti to.
    Ali: My zrovna teď máme půjčeného samečka. Dafi s tím naším ani po několika pokusech nezabřezla, tak zkoušíme jiného.
    17.6.2012 18:48ali
    Markétka a Dáška ,ďakujem pekne za odpoveď :)...
    Len škoda ,že sa nedá založiť officiála chovatelská stanica ... :/
    17.6.2012 20:22Markéta
    Dáša: Děkuji :-)
    - - - - -
    ali: No snad se toho taky dočkáme a oficiální chovky budou..
    17.6.2012 20:38Dáša
    Včera nám umřelo poslední morčátko Bertík (US-Teddy)... Je u nás smutno. :-(( I když byl už starý, stejně to mrzí... Takže už máme jen ježečky...
    17.6.2012 20:42Markéta
    Dáša: Ach jejda :-( Ale tak třeba bude mít Dafi miminka a budete mít zase veselo.
    17.6.2012 20:47Dáša
    Marky: Tak to bychom opravdu potřebovali... Dafi trošku přibírá, ale zda jen tloustne nebo je "v tom" fakt nevím... Držte pěsti!
    18.6.2012 20:10Markéta
    Dáša: Ono je to ježčích samiček vždycky tak trošku překvapení, jestli se prťata narodí nebo ne :-)
    18.6.2012 20:41Dáša
    Dafi má zatím přibraných asi 50 g (21 den od prvního dne připuštění). Stále myslím na to, že už je to několikátý pokus... Nemá náhodou někdo vedenou statistiku? např. i zprůměrovanou... Možná by to bylo dobré téma pro zpracování... :-)) Já bohužel zatím nemohu soužit, ale u všech pokusů si vedu statistiku...
    18.6.2012 21:31Markéta
    Dáša: Tady jsou moje záznamy za poslední tři březosti:
    Bety - přírůstek váhy během březosti 67 gramů - 4 mimča
    Žofi - přírůstek váhy během březosti 11 gramů - 1 mimčo (nejprve přibrala, ale do porodu zase zhubla)
    Rózi -přírůstek váhy během březosti 80 gramů - 5 miminek
    18.6.2012 21:58Dáša
    Markétko: Moc díky za info... Alespoň mám měření přímo od "zdroje"... Takže Dafi se po připuštění pohybovala s přírůstkem od 10 g do 30 g. Počítáno od prvního dne připuštění do předpokládaného porodu (35 den od prvního dne připuštění). To Dafi ale březí nakonec nikdy nebyla. Veterinářka říkala, že může i zabřeznout a následně v rané fázi potratit a plody vstřebat... Ale to jsou takové spekulace... Nabízela mi i sono - což si nedovedu představit, jak jezdí Dafi někdo sondou po bříšku, napaplá ji gelem a ona nehnutě leží... :-)) Rentgen jsem zásadně odmítla, že tak nutně to vědět nemusím... Paní doktorka je moc hodná, myslela to všechno jen v dobrém. Tentokrát má Dafi přírůstek největší...
    - - - - -
    Marky: V zahraničí jsem u jedné chovatelky vyčetla při sledování 11 samiček přírůstek od 54 g do 266 g. To by Dafi už asi nebyly vidět ani nožičky a jen by se kutálela. :-) Průměrný přírůstek měla u samiček 128 g. Počet mláďat neuváděla... Ty Tvoje záznamy jsou mi sympatičtější, máme ještě šanci. :-)
    18.6.2012 23:30ali
    Ak ste niekto aj na sociálnej sieti fb , pridajte sa sem http://www.facebook.com/groups/412010812184480/ ...tam si môžme šikovne pridávať fotky a podobe :)
    19.6.2012 19:16liskula
    tak ja mam teda doma dva kralicky a vubec ale vubec sem netusila ze se muzou chovat jezecci doma jako mazlicci a ze nepichaji :D mazec, jsou tak rozkosni, musi vam delat radost :) s nasimi usaky by se asi nesneli ale jsou vazne super :) at vam delaji jen a jen radost :)
    19.6.2012 20:31Markéta
    Dáši, tak váhový přírůstek čtvrt kila za měsíc a něco březosti, to si teda představit nedokážu! :-) Byli to určitě bělobřiší ježci?? To taková Žofi, která je drobná a sama váží čtvrt kila, by šla o 100% váhy nahoru! :-)
    - - - - -
    liskula: Ono to není tak, že by "domácí" ježkové vůbec nepíchali - když je něco (někdo) vyruší, naštve nebo probudí, tak se naježí a bodlinky samozřejmě píchají. Ale jakmile se ochočí a zvyknou si na "páníčkův" pach, tak při chování bodlinky položí a je možné je po nich krásně hladit :-)
    Děkujeme a posíláme podrbkání ušákům (předpokládám, že králíčkům :-) )
    19.6.2012 20:33Dáša
    Ano, Marky, byli... Taky jsem na to koukala jak "tele"... Nejdřív mě napadl překlep. Před tím však bylo uvedeno slovo "monstrózních", což svědčí opravdu o něčem velkém... Právě jsem si to také představovala. Dafi je "kus ženské". Má teď už asi 430 g, Tapi je menší, ale na svůj věk také veliká - ta má asi 290 g... ale ten přírůstek si představit stále nedovedu... Teď jen můžeme či nemusíme věřit všemu, co je psáno na internetu. :-)
    19.6.2012 21:26Markéta
    Dáša: Tak zřejmě má paní svoje samičky hodně vykrmené a potom jí i v březosti hodně přibírají :-)
    20.6.2012 09:16Klára
    Dobrý den všem:)
    mám dotaz stačí u akvária pro ježka síla skla 4mm děkuji. Klára
    20.6.2012 18:31Markéta
    Klára: Vzhledem k tomu, že v akváriu nebude voda (doufám! :-)) ), tak není nutné, aby sklo bylo nějak zvlášť silné.
    20.6.2012 19:21Klára
    Markéta:né nehodlám z něho udělat vodního ježurku :) já jen zda by se nějak neproboural, člověk nikdy neví :) třeba dřívější morčátko čiko si umělo otevírat dvířka od klece, proto se ptám, zda něco nevymyslí ježek
    - - - - -
    Markéta- a co ježánci z G? už zkoumaj nebo se pořád drží u mamči?
    20.6.2012 19:22Dáša
    Klárko: Vymyslí... Ježek toho vymyslí, aby utekl. :-)) Vím o tom své... Hlavně hodně vysoké akvárko, nebo něco pořádného nahoru. :-))
    20.6.2012 19:28Klára
    Dáša: no tak to jste mě tedy potěšila:) už vidím jak ho s přítelem budeme honit po domě, Výšku akvárka jsme zadali 36cm.
    20.6.2012 20:51Markéta
    Klára: Ježátka jsou ještě slepá, takže zatím zkoumají jen to, jak se nejlépe dostat mámě k cecíku :-)
    Co se týká útěků ježků - o tom bych mohla napsat román! :-) Ježek za kuchyňskou linkou, ježek v kolečkové brusli, ježek napasovaný v pěticentimetrové škvíře pod gaučem, ježek ve skříni zamotaný do synových tepláčků, ježek nacpaný zezadu ledničky u motorku... Jojo, o zábavu postaráno :-))
    21.6.2012 07:30Loreta
    ahoj kolik tak může stát malý ježeček?
    a jsou to mazlivá zvířátka?
    21.6.2012 14:30Klára
    Markéta- no tak aspoň se nebudeme nudit:) a co míma budou tedy k rezervaci v tu sobotu? Zálohu Vám na účet mohu zaslat buď zítra nebo v pondělí, jen potřebuji znát č.ú. děkuji Sedláková Klára
    21.6.2012 16:23Loreta
    hm to je teda diskuze fakt tu každej poradí...
    21.6.2012 17:21bendyl
    Zdravím všechny ježkaře, a také děkuji autorce za založení těchto fajn stránek, kde se můžeme scházet. Jinak já jsem hrdá majitelka skoro ročního ježoura Edy, momentálně sídlíme v Č. Budějovicích.
    Loreta: Počítej okolo 2000, na burzách a u "množitelů" nejspíš levněji, stačí kouknout na inzerci na ifaune, tady a třeba přímo na stránkách chovatelů, chce to jen trochu trpělivosti a snadno si uděláš obrázek... A ten můj extra mazel není, do ruk se nechá vzít v pohodě, usne u mě, ale že by toužil po nějakém drbání to se opravdu říct nedá. Pokud chceš vyloženě mazlící zvíře, volila bych nějaký jiný druh.
    21.6.2012 17:27Klára
    Loreta- radí tu dobře, jen tu teď není žádnej odborník. Třeba já jsem se toho dozvědela hodně od p.Markéta, Beránek a Dáša, tak si musíte počkat na ty správné:) však poradí.
    Co jsem se dozvěděla o ceně tak to závisí na zabarvení asi počítat 1.800,-Kč a výš 2.900,-Kč.
    A mazlivá zvířátka to prý jsou. Ale jak píšu počkejte na ty správné:)
    21.6.2012 21:08Markéta
    Loreta: Cena ježečka závisí na druhu (bělobřichý/ušatý), na pohlaví a věku a u bělobřichých ježků na zbarvení. U ušatých ježků bývají ceny mezi 2000 - 2500 Kč, u bělobřichých obvykle od 1800 do 3000 Kč. Levnější jsou samečci a mláďata, samičky a dospělí ježci, které je možno ihned zařadit do chovu jsou dražší. K levnějším barevným variantám patří Albino a Salt and Pepper, k nejdražším různé druhy Pinto, Snowflake.. Já jsem teď např. nedávno měla samičku High White Pinto (celá bílá, na zádech malý černý flek, očka tmavě rubínová), tu jsem ze svých mláďat zatím prodala nejdráže - za 2900 Kč.
    - - - - -
    Loreta: Vyloženě mazlivá zvířátka to nejsou, dají se ale velmi dobře ochočit.
    - - - - -
    Loreta: Omlouvám se, že odpovídám až teď, ve všední dny se sem dostanu až kvečeru. Prosím tedy vás i ostatní o trpělivost, nejpozději večer tu odpovědi na vaše dotazy vždy budou. V práci bohužel soukromé záležitosti na počítači řešit nemůžu :-)
    - - - - -
    bendyl: Také zdravím a děkuji za pochvalu. Posílám pohlazení Edíkovi :-) Budeme rádi, když se s námi podělíte o nějaké jeho fotečky :-)
    21.6.2012 21:13Dáša
    Omlouvám se všem, že asi toho teď moc nenapíši, ale právě jsem si (dnes) urvala vazy na pravé ruce na prstu - prsteníčku. Léčba je na 7 týdnů, hrozí i doživotní deformace, což je pro mě opravdu "nepředstavitelné" - ruce mě "živí"... Ceny ježků mohou při zvláštních mutacích dosahovat i přes čtyři tisíce (k pěti), ale to je spíš zahraniční cena. Tady je zhruba nejvyšší (co vím já) 3.500 Kč. Nejnižší přesně neznám.
    21.6.2012 21:29Klára
    Dobrý večer,
    Dáša-tak snad se Vám to brzo zahojí a nebudou nějaké následky.
    Držím palečky:). Jinak ježečka za 5.000,- si ani neumím představit, to musí být asi veliký krasavec-krasavice.
    21.6.2012 21:34Dáša
    Klára: Moc díky. To jsou opravdoví krasavci do chovů pro "lahůdkáře" :-))
    21.6.2012 21:43Markéta
    Dáši, co jsi prosím tě dělala?? :-( Tak hlavně, ať se dáš brzy dohromady!
    - - - - -
    Dáša, Klára: Já myslím, že nejde o to, že by v zahraničí měli o tolik krásnější ježánky než my u nás, ale holt tam jde o ceny v Eurech (obvykle), navíc v některých zemích je už oficiální registrace, takže ježci jsou "papíroví", čímž se jejich cena ještě zvedá.
    21.6.2012 22:00Dáša
    Ježci: asi jo, ale jsou tam opravdu formy, co se tady nevidí...
    Co jsem dělala? Oblíkala jsem se. Fakt. :-)) Jak říkal chirurg - hodně blbá náhoda, ale nejsem první... :-))
    21.6.2012 22:09Markéta
    Dáša: Tak samozřejmě, že v zemích, kde má chov ježků už tradici, mají ty vzácné barevné varianty vyšlechtěné, ale my se k tomu taky dobereme! :-)
    21.6.2012 22:18Dáša
    Jo, jo... dobereme. :-)) A my ji ukážeme!!!!!!!! :-)))
    - - - - -
    Já tu tedy "datluji". :-)) A to mám státnice ze psaní na stroji. :-)) Dnes jsem OPĚT vážila Dafi. Dva dny ubírala, dnes zase přibrala. Má 444 g, vůbec nevím, na čem jsme. Zrovna Dafi byla jeden z nejdražších ježků. Stála mě po slevě 3.000 Kč. To jen tak pro představu o cenách...
    22.6.2012 12:53Klára
    Dobrý den,
    tak to opravdu musí být krásní ježourci:)
    Jinak se mi třeba líbí i zabarvení jak máte uvedené tady (Barevné varianty) ALGERIAN BLACK, v takovéto barvě se ale asi tady nevyskytují co?


    - - - - -
    Markéta- chtěla jsem se Vás optat, až si zarezervujeme nějakého toho ježurku, bylo by možné ho zvyknout na buzení v 18:00 když ještě bude u Vás, popř ho zvyknout na jméno, které mu dáme?nebo ježci na jména neslyšej? děkuji :)
    22.6.2012 15:10Dáša
    Algerian black jsou spíše "vzácnější" a samozřejmě opět dražší...
    Jinak jsem zkusila na zkoušku objednat červíky od firmy Acheta přímo do domu (poštou). Vše proběhlo bez problémů. Dostala jsem den předem oznámení, že je odesílají, druhý den tu byli. Zdraví a pěkně vypasení. Jsem velmi spokojena, conově to vyjde mnohem levněji než ve Zverimexu. Jediné, co mě překvapilo, že byli volně v papírové krabici, takže se po otevření dali ihned na útěk. :-)) Večer bude hostina. :-))
    22.6.2012 17:42Markéta
    Dáša: :-)) Dáši, já datluju normálně, k tomu nemusím mít prst v dlaze! :-D Teda, jestli Dafi nezabřezla ni tentokrát, tak už je to asi vážně ztracený případ..
    - - - - -
    Klára: Algerian Black je podobné zbarvení jako Salt and Pepper, ale o dost tmavší. Potíž je v tom, že třeba mimča vypadají hodně tmavá, už už to vypadá, že budou Algerian Black a nakonec zesvětlají na Salt and Pepper :-)
    - - - - -
    Klára: Co se týká krmení kolem 18:00 - já tak krmím běžně, takže moji ježánci jsou na to zvyklí. Naučit ježečka na jméno asi úplně reálné není. Zvyknou si na tón hlasu, ale že by slyšeli na jméno, to asi ne.
    - - - - -
    Dáša: Mrknu na stránky té firmy, díky za typ :-)
    22.6.2012 20:27Beranek
    Dáša - Jj, ti červíci od achaty jsou bezvadní. I my jsme již dříve objednávala a spokojenost veliká! Vřele doporučuji :) http://www.acheta.cz/
    22.6.2012 21:08Markéta
    Dáša, Beranek: Cenu za červy mají dobrou, ale poštovné je hrozně drahé.. Já mám u nás v Zábřeze domluvené červy v jednom zverimexu za 240 Kč za litr, což vyjde úplně nastejno, jako kdybych si to objednala na acheta.cz.
    22.6.2012 21:33Dáša
    Tak to máš Marky bezva. Mě se to i s tím poštovným pořád vyplatí.
    22.6.2012 21:41Beranek
    Markéta - 513 kč stojí 3,2 litrů (2 kg) + poštovné 140 kč, to znamená, že litr výjde na 204 kč. Mě se to tedy rozhodně taky vyplatí.
    22.6.2012 22:31Markéta
    Beranek: Já kupuju vždycky max. litr, takže pro mě by to výhodné nebylo.
    - - - - -
    Dnes jsem opět získala špatnou zkušenost se zvířecím kurýrem.. Minule jsem posílala morčíka přes
    http://www.preprava-zviratek.cz/, byla to hrůza - mnohahodinové zpoždění, chudák morčík byl nakonec na cestě 30 hodin! (Ne, opravdu nejel na druhý konec Evropy, jen na druhý konec naší maličké republiky..) Po tomto zážitku už jsem nikdy žádné zvířátko kurýrem posílat nechtěla, nicméně nakonec mě dvě zájemkyně o mé ježečky přesvědčily, že by se ke mně pro bodlináčky nedostaly, tak jsem přepravu domluvila u http://zootransport.webnode.cz/. Ježci měli odcestovat tento víkend, z kurýra se stále nikdo neozýval, nakonec jsem zjistila, že mají na stránkách napsáno, že skončili! Nikdo mi nenapsal, nikdo se neomluvil.. Jedna rezervace na ježečka kvůli tomu byla zrušena, paní se sem pro něj opravdu nedostane, druhá paní kvůli tomu stráví na cestách celý den, aby si tedy ježečky mohla vzít.. Jednoznačné poučení zní - opravdu už nikdy žádného kurýra neobjednávat.. :-((
    22.6.2012 22:45Dáša
    Marky: Tak to je fakt síla. Pomohla bych, ale my se pohybujeme většinou na trase Praha - Brno (dálnice). Potom se nám to dělí na přibližně Blansko, Černá Hora (Moravský Kras) a nebo Tišnov (Nedvědice -hrad Pernštejn)...
    23.6.2012 01:22Domi
    Dobrý večer,
    převážení zvířat přes půl země se také chci vyhnout, proto sháním chovatele z Prahy - neměli byste, prosím, nějaký kontakt? Webové stránky žádné takové CHS jsem zatím nenašla, což je zvláštní. Na jeden včerejší inzerát paní bohužel neodepsala a následně nabídku smazala.

    Mám zálusk na algerian black nebo salt&pepper. Vhodné podmínky mu nabídnout dokážeme, dokonce sami žijeme spíše přes noc. :) Odběr ideálně v září/říjnu, možno i dříve.
    Nabídnete? Poskytnete kontakt? Sami míváte cestu do Prahy a navrhli byste závaznější rezervaci?

    Děkuji, ježkům zdar.
    23.6.2012 08:37Klára
    Dobrý den,
    prosím Vás byla byste tak hodná a mohla byste mě informovat, že už jsou ježečci G k rezervaci formou sms (Sedláková Klára 728 357 201), budeme s přítelem na domečku, tak abysme se stihli vrátit k počítači a stihli rezervaci.
    děkuji Sedláková
    23.6.2012 09:03Dáša
    Domi - my bydlíme v Jesenici, což je vlastně Praha. Mám dvě samičky, miminka plánujeme... Podívejte se na moje stránky, mám tam i mail.
    23.6.2012 09:36Beranek
    Markéta : Se zootransport mám bohužel taky velice špatnou zkušennost. Měla jsem u nich objednanou přepravu do více míst asi od poloviny května. Poprvé dopravu zrušili a velice se omlouvali, že by ji přesunuly na příští týden. Ale ten příští týden opět dopravu zrušili a zase se moc omlouvali, že ten další příští týden určitě pojedou. No světe div se, zrušili mi dopravu i potřetí. A jelikož jsem kvůli jini neustále zrušené a přesouvané dopravě měla doma už skoro 2 měsíční mimina morčat, musela jsem si dopravu zajistit sama. A povedlo se, hned příští týden všechna morčátka odcestovali do nových domovů. Takže taková bohužel, špatná moje zkušenost.
    23.6.2012 15:05Markéta
    Klára: Ano, jistě :-)
    23.6.2012 19:49Kamča
    Ahoj, nevíte někdo o někom kdo by prodával z Hradce Králové (okolí) ježky? Prosím pokud ano, napište mi do zpráv :) Díky
    - - - - -
    do 1500Kč :)
    23.6.2012 20:20Klára
    Markéta - dobrý den,
    prosím Vás jaký bude mít ježurka čumáček se zabarvením Brown , Cinnamon Pinto
    děkuji
    23.6.2012 20:53Markéta
    Kamča: Do 1500 Kč seženete ježka jen velmi těžko. Já mám teď na prodej jednoho za 1400 Kč z důvodu, že má malý hendikep, můžete se podívat na moje stránky http://dubovafarma.websnadno.cz/Na-prodej.html Ale musela byste si pro něj přijet.
    - - - - -
    Klára: Brown má hnědý čumáček, Cinnamon takový růžovo - hnědý, podívejte se do článku Barevné varianty. U Pinta se může stát, že bude částečně růžový.
    23.6.2012 21:40Klára
    Markéta- to bylo dilema:) já už si ježka prostě vybrat chtěla. Přítel si chtěl počkat na další /jiné barvy) ale naštěstí to vyhrála ta malá slečna, která nám zkomplikovala jméno chtěli jsme kluka Kaštánka tak teď řešíme holčičí jméno ta zas bude:)
    - - - - -
    Markéta- a očíčka budou tmavé u té holčičky?
    v pondělí pošlu zálohu kdyštak mi písněte kam a jakou částku.
    děkuji
    23.6.2012 21:58Markéta
    Klára: Tak jedině, že by to byla "ta Kaštánka" :-))
    24.6.2012 00:34Terýsek
    Ahoj, zajímá mne, jestli lze ježečka krmit i
    - - - - -
    tzv. "BARF" :) Například nahradit kapsičky a granule syrovým masem a zeleninou? Nebo v příprdě ježek vůbec rostliny nepozře?

    A lze ho krmit výhradně hmyzem nebo je třeba dodávat i granulky?

    Děkuji všem! :)
    - - - - -
    Ještě mě napadá- jakožto lovec používá zoubky např. na můj prst?
    24.6.2012 08:21Kamča
    Markéta: Děkuji, ale napsal mi pán z HK a za morčátko chce 1300 a je zdravé.Děkuji Vám ale za nabídku.
    24.6.2012 11:16Beranek
    Terýsek - Ježek jakožto hmyzožravec má jako základ stravy živý hmyz, popř. sušený (gamarusy, sušené larvy bource morušoveho, mražené cvrčky...). Pokud budete dávat živy, nebo i sušený a mražený hmyz, tak klidně můžete jako doplněk a zpestření stravy dávat kočičí značkové granule s velkým obsahem masa. Kapsičky by ježci neměli žrát, jelikož by mohli dostat snadno průjem. Zeleninu ale ježek nežere, ten si někdy dá na chuť jen sladké ovoce (hrušku, jahody, třešeň, meloun, jablko,....). Ježek jakožto lovec vás prst určitě používat nebude, toho se nebojte!
    - - - - -
    Já doporučuji granule zn. Pro Plan, Purina, Trainer Kitten, Orijen Cat, Nutram Kitten, Brit Care Kitten ale nejlepší se mi znají tyto : SANABELLE KITTEN Po těch se moji ježci můžou utlouct :)
    http://chsmodralentilka.rajce.idnes.cz/Nasi_jezci_doporucuji_Sanabelle_Kitten#P6040118.jpg
    http://mojijezecci.wbs.cz/PECE-A-PAPANI.html
    - - - - -
    Ještě jsem zapomněla napsat banán. Ten moji ježourci zbožňují!
    24.6.2012 14:37ježeček
    Dobrý den, chtěla jsem se zeptat. Našla jsem chovatele ze Slovenska a ten prodává ježečky prý dorůstají velikosti pouze 280-300g jeto možné?
    Na mou otázku mi chovatel odpověděl doto :standard jezkov je 300 az 700 gramov,moji su mini rastu,co sa chova v USA,cc 280-330 gr.Cena je podla farby jezka,od 60 eur-albin cervene oci az 130 eur-co je rarita v Europe,napr. na fotke co vidite.Priemer je 2500 KC-avsak aj tie su vynimocne krasny.
    - - - - -
    Chsi se jen ujistit že je to možné a chovatel se nesnaží pouze vydělat
    24.6.2012 16:22anhelli
    Terysek:
    Mrkni na stravu i sem:
    http://www.myzoo.estranky.cz/clanky/savci/jezci-usati_hemiechinus-auritus_.html Pokud vim, je pani velice zkusena chovatelka, a myslim, ze zvirata krmi maximalne prirozene.
    24.6.2012 17:38crazyhorse
    ahoj, je těžké chovat ježka? je to vůbec domácí mazlíček, chová se venku nebo doma a proč se vůbec chová když má bodliny? :D
    24.6.2012 19:26Terýsek
    Děkuji moc všem!

    A prosím odkud se kupují ty skvělé běhátka bez šprušlí (mají je např.zde v stanici
    http://mojijezecci.wbs.cz/NASE-BYDLENI.html )? Máme takové doma u potkanů, ale byly to poslední kusy co se dovezly z USA...
    24.6.2012 19:30Beranek
    Terýsek - Ty jsem koupila v Hornbachu v Olomouci asi za 250 kč/ks a říká se tomu kolotoč :-))
    24.6.2012 19:37Terýsek
    Jinač Sanabelle vs Orijen? Orijen se mi zdají složením opravdu výborné a narozdíl od Sanabelle neobsahují obiloviny,ale asi více chutnají Sanabelle, že? :)
    - - - - -
    Po pořádném pročtení jsem nenarazila na zásadní informaci - jak moc výrazný má ježek pach? :)
    24.6.2012 20:06Domi
    Někdo nějaké zkušenosti s ježky z Jezosfery z Polska? Zejména co se týče zdraví ježečků - na internetu moc informací přímo o podmínkách, ve kterých žijí, uvedeno nemají. Díky.
    24.6.2012 20:07Beranek
    Terýsek - Ano, Sanabella je určitě lepší. Tedy alespoň moji ježečci ji upřednostňují, proto se u nás sanabella zařadila na první místo v oblíbenosti a chutnosti granulek :-))
    24.6.2012 20:20Markéta
    Kamča: Morčátko???
    24.6.2012 20:34kamča
    Markéta: juj :D moc se omlovám, mělo tam být samozdřejmě ježek
    24.6.2012 21:25Markéta
    Terýsek: Se syrovým masem bych byla hodně opatrná, aby se vám pak ježek nezačervil.. Z přirozenosti jsou ježci hmyzožravci, čili hmyz by měl být hlavní složkou potravy. Ježečci prsy občas "okusují", zvlášť když ještě neznají něčí pach - v rámci olizování a seznamování se :-)
    24.6.2012 21:26Domi
    "Prsy" - tomu říkám seznamování! :D
    24.6.2012 21:32Markéta
    ježeček: Moji ježci jsou také spíše drobnější, 700 gramů stoprocentně nikdy mít nebudou. Pokud máte pochybnosti ohledně cen jednotlivých zbarvení, můžete se tady zaregistrovat, dát do alba fotky a já se podívám, jestli zbarvení, která chovatel inzeruje jako "vzácná" taková skutečně jsou.
    - - - - -
    Domi: Jééé, překlep! Prsty samozřejmě! :-D
    - - - - -
    crazyhorse: Ježek se chová proto, že to zajímavé, neobvyklé a také nenáročné zvířátko :-) Chová se doma, potřebuje teplo. Dá se dobře ochočit, takže v ruce pokládá bodlinky a dá se po nich hladit.
    24.6.2012 21:36Dáša
    Ježeček: Já si myslím, že také chovatel trošku přehání... Naše obryně Dafi má normálně asi 390g. Ostatní okolo těch 300 - 350 g. Navíc je Dafi jen tlustější, ne větší... Myslím si, že chová zcela stejné ježky, jako my tady v ČR.
    24.6.2012 22:19Markéta
    Téměř celý bílý vrh G: http://www.kralici.cz/jezci/alba.asp?a=19 :-)
    25.6.2012 08:27Dáša
    Markéta: Krásná miminka! Tatínek se nezapře! :-) Tak ať se jim dobře daří...
    25.6.2012 14:55Klára
    Dobrý den,
    mohu ježečkovi potravu míchat? dávala bych mu trochu kotěcích granulí Sanabelle kitten + JR Farm ježek. Nebude to ničemu vadit?
    děkuji
    25.6.2012 16:11Dáša
    Klára - já to také míchám... Ale může se vám stát, že ježeček si bude vybírat a vyjídat jen něco. Samozřejmě to, co mu chutná nejvíc... Takže pozor na to, aby pak "nežil" jen z pamlsků... Já spíše míchám jen různé kočičí granulky a JR Farm dávám občas.
    - - - - -
    Klára - asi jsem zapomněla dodat - hlavně dávat hmyz, červíky... Nespoléhat se jen na granule...
    25.6.2012 16:23Klára
    Dáša-děkuji, já budu dávat granulky kotěcí popř.ovoce a přítel bude podávat hmyz (jelikož já se hmyzu štítím:) A když mu to budu střídat po dnech nebude to ježínkovi vadit?jeden den sanabelle druhý den JR Farm.
    25.6.2012 17:43Dáša
    Klára - no, já nevím. JR Farm dávám jen asi jednou týdně. Zkuste se ještě poradit... Z kotěcích granulí jsou výborné pro "miminka" Royal Canin 34 - jsou opravdu maličkaté. Ale samozřejmě zohledněte, na co bude ježeček zvyklý... Miminka nijak neomezujte, zbaští toho víc, jak dospěláci - potřebují to. Také do začátku kupujte spíše jen moučňáky, ty velké červíky, až bude ježeček starší. Ovoce naši ježci nejedí, tak nevím... Také dávám vařené nesolené kuřecí krky a vajíčko... Podívejte se ke mě na stránky, je toho tam hodně k počtení...
    25.6.2012 18:06Klára
    které granulové krmivo je tedy vhodnější pro ježky, Sanabelle Kitten nebo Royal Canin 34 ?
    děkuji
    25.6.2012 18:37Dáša
    Klára - :-)) To druhé já neznám... Každý chovatel různě zkouší, preferuje to svoje... I ježci si vybírají... Možná se mrkněte na složení... Toto mi doporučila jednak veterinářka (nejenom), ale vím, že jej používají i v zahraničí. Našim ježkům velice chutná a tak my krmíme tímto, ale i jinýma... Hlavně ještě tou Hillskou... ta je také hodně kvalitní... kamarádka krmí Purinou, ovšem pouze tou Pro Plan... Hlavně to budete muset v začátku asi vyzkoušet a mít určitě v zásobě do začátku přesně to, na co je ježeček zvyklý z domova. Nové druhy stravy zavádět postupně... jako u těch člověčích miminek... Ne hned první týden vyzkoušet vše, co existuje. :-)) Já si ježky také pravidelně vážím a vím, jak přibírají...
    25.6.2012 19:49Markéta
    Dáša: Děkuji :-)) Jj, copak Albík, to je Taťka s velkým T! :-))
    - - - - -
    Klára: Já to nemíchám, ale střídám - někdy dám granule, někdy JR Farm, červy vždy.
    - - - - -
    Klára: Když bude ježeček malý, můžete dávat jeden den granule, jeden den JR Farm, postupem času dávat JR Farm méně často, dospělým ježkům ho dávám asi jednou týdně.
    25.6.2012 21:19Terýsek
    PRosím prosím o pomoc s určením zbarvení tohoto malého pidižvíčka :) http://www.kralici.cz/jezci/alba.asp?a=20 .. případně kde bych se mohla dočíst jak se barvy kombinují (něco málo o genetice) Děkuji!
    25.6.2012 21:32Markéta
    Terýsek: Má na zadečku bílé fleky? Vypadá to na Black Pinto. Co se týká genetiky, v češtině asi žádné info dostupné nebude, zkusím mrknout na nějaké zahraniční stránky.
    - - - - -
    Terýsek: Tohle jsou poměrně hodně obsáhlé a zábavně udělané stránky o ježcích, přímo genetika tam asi nebude, ale na konci je hodně odkazů, zkuste mrknout:
    http://www.angelfire.com/wa2/comemeetmyfamily/CaringForYourHedgehog.html
    - - - - -
    Terýsek: Tady jsou hezky zpracované barevné varianty, možná by se tam dalo ke genetice něco dohledat: http://hedgehogcentral.com/
    25.6.2012 23:31ali
    Ahojte...tak asi ideme kupovať nový box ...náš je 100x50cm ...ale je nízky..chovateľ nám nepovedal,že treba vyšší...len tu som sa to dočítala...tak sme mu do poklopu vypálili zapalovačom dierky.Až na to ,že prešibanýý Sebino si cez ne vystrkoval nufák obhrýzal ich a dnes som si všimla,že má doráňaný noštek...
    26.6.2012 07:30Dáša
    Terýsek - jak jsem pochopila s genetikou ježků to není vůbec jednoduché. S tou "Black Pinto" bych byla trošku opatrná... Je to dosti vzácná forma, vyskytující se pouze u Alžírského druhu, takže správně Algerian Black Pinto. U takto malého ježka tato barva ještě nemůže být ani zcela jistě potvrzena, protože Ti se ještě stále vybarvují a i ježek, který vypadá jako (mládě) černý nakonec zesvětlá a je Dark Grey ne Black (v tomto se dělají hodně chyby). Navíc bych požadovala (pokud opravdu stojíte přesně o tuto variantu) mnohem lepší a kvalitnější fotku, spíše více fotek. Musí se zohlednit barva kůže, bříška, nožiček... Samozřejmě opravdový "black" je dosti drahý - tedy pokud tomu prodávající rozumí... To stejné se týká i varianty Sůl a Pepř, která je také velmi vzácná a chovatelé ji s oblibou často používají, ovšem zase nesprávně. To je tak ve stučnosti zatím vše, co jsem se ze zahraničních materiálů dověděla. Snad to pomůže...
    26.6.2012 07:37Terýsek
    Dáša:Děkuji, pokusím se k tomu dohledat více informací. Varianta salt and pepper se nám zrovna líbila nejvíce, tak třeba dobudoucna někdo bude mít :)
    26.6.2012 08:25Beranek
    Klára - Sanabelle Kitten i Royal Canin jsou velice dobré a značkové granule. Já teď ale krmím sanabellou. Ježci ji mají pomalu radši než jiné granule. Opravdu je zkuste, váš ježeček to jenom ocení :-)
    26.6.2012 08:29Dáša
    Terýsek - Ono jsou v tom jen strašně maličké rozdíly. Jsem přesvědčena, že se vám líbí ježeček tmavý, o kterém si jen spousta lidí myslí, že je Sůl a Pepř, ale ty drobnosti - rozdíly pozná jen opravdu zkušený chovatel. Je tam kolikrát rozdíl snad i v tom, z které strany jaká je barva bodlinky koneček a u kůže)... A o to už opravdu hodně lidem nejde... Také jsou často hodně zkreslující fotky, pamatujte i na to. Tam ten ježeček bude určitě také tmavý, ale ne prostě ta nejtemnější forma... Rozumíte mi? To jsou rozdíly opravdu hodně pidi, spíše pro opravdu "velmi vážné" chovatele... Já bych (dle osobních zkušeností) hlavně u koupi ježečka zvažovala také to, zda je ze zdravého chovu, jakou má povahu, pak bych brala barvu, která se mi líbí a už by mi bylo jedno, zda bude black nebo dark grey... také bych se třeba poptala na reference o chovateli...
    26.6.2012 08:32Beranek
    Dáša - Ale salt and pepper není nijak vzácná barva :o) Takoví ježci se teď už prodávají za 1500 kč :-))
    Vzácní jsou tobiani pinto, apricoti, snoflake a splitface, samo, že i ti Algerian Black.
    26.6.2012 08:36Dáša
    Terýsek - Právě ten "Sůl a Pepř" musí mít bodlinky bílé z obou stran (od kůže i na konci). Kdežto Ti ostatní je mají světlé myslím jen na konci... Ale opravdu se v tom začínám teprve trošku orientovat...
    26.6.2012 08:36Beranek
    Dáša - Podle mě ten ježeček bude salt and pepper, jelikož tak tmaví není. A když se podíváte na bodliny u druhé fotky, tak jasně můžete vidět typické zbarvení pro sůl a pepř (z hora - bílá, černá a hnědá). A co vím, salt and peppráci ještě postupem času světlají.
    Algerian Black je toto a ten má bodliny - hnědé, černé, hnědé ....
    http://www.gekoncik-nocni.cz/foto/A-ALGBF-1.jpg
    26.6.2012 08:38Dáša
    Beránek - já fakt nevím... To jsou jen údaje, co studuji na zahraničních stránkách... Co tam uvádějí snad "zkušení"... A jak jsem pochopila u těchto dvou zbarvení právě píší, že se dělá poměrně často chyba... Nevím...
    26.6.2012 08:41Beranek
    Algerian Black musí mít bodliny tmavší - černější než čumáček, kdežto ten ježek má tmavší čumáček. Čili časem určitě ještě zesvětlá a je to salt and pepper. Taky na první fotce můžete vidět bílou nohu, což Algerian Blaci nemají. Ti mají všechny končetiny hodně tmavě černé.
    26.6.2012 08:42Dáša
    Beranek - ano, ten bude zřejmě Black - proto jej i Jakub nasadil docela draho. :-)) A ten správný Sůl a Pepř by měl mít prý bodliny právě z obou konců bílé, což je ta "vyjímečnost"...
    - - - - -
    Ano, black musí mít nohy s výrazným mramorováním - hodně tmavé.
    26.6.2012 08:44Beranek
    Uvidíte jak ještě poroste, není vždycky pravidlem, že se malí ježečci vybarvují do tmava, někdy i světlají. Ale pokud jste si přál salt and peppra, tak se vám to splnilo :-)
    26.6.2012 08:51Dáša
    Čerpám např. i z těchto stránek
    http://dreamflowermeadows.com/hedgehogpricelist.htm
    - - - - -
    Světlání mohu jen potvrdit, nám Ayo také hodně zesvětlal. :-)) přesně do toho půl roku, jak se uvádí...
    - - - - -
    Holky, omlouvám se, ale já už nic víc neporadím a musím jít letět pracovat...
    26.6.2012 12:24Terýsek
    Dáša: Přesně tak, barva byla to poslední. Mě se ježečci líbí ve všech barvách, hlavně aby to bylo mimčo zdravé, dobře živené a mazlík, alespoň na ježčí poměry:)

    Budou to naši první ježounci, tak si vybíráme pečlivě. Včera jsem koukala na youtube snad celou noc na videa s ježečkama, hlavně ty kde hází "slinku" , to jsem se nařehtala :D Je to strašně vtipné
    26.6.2012 13:53Dáša
    Terýsek - to je dobře, že vybíráte pečlivě a všechno zvažujete. Přeji "šťastnou ruku"!!!
    - - - - -
    Něco o té genetice, ale přiznám se, že jsem z toho blázen. Jestli mě to někdo vysvětlí "hezky česky", tak před ním smeknu. :-)) Rozumíte tomu? Já se snad tak "prokoušu" tou barevnou tabulkou. :-))
    http://www.hedgehogcolors.com/
    26.6.2012 14:12Krista
    Viděl někdy někdo ježka ušatého v jiné než přírodní barvě?
    26.6.2012 16:36Dáša
    Krista - Já tedy ne, ale o těchto ježcích takřka nic nevím.
    26.6.2012 18:49Markéta
    Krista: Ani já ne.
    - - - - -
    Terýsek: Slintající se ježek vypadá, jako by měl epileptický záchvat :-D
    - - - - -
    Dáša: K tomu článku o genetice - zpracované je to pěkně, ale jestli se s tím někomu bude chtít překládat... tak ho obdivuju! :-))
    Jinak k diskuzím o zbarveních ježečků - myslím, že je trošku předčasné se vášnit ohledně mini barevných odchylek a zkoumat, co to tedy vlastně mám nebo nemám za ježka.. Tím, že u nás neexistují jasně stanovené barevné standardy ježků, nemáme výstavy a tudíž ani posuzovatele, vaříme všichni tak trošku z vody, každý studuje z různých zahraničních zdrojů, co se dá, a přitom kanadský, americký nebo německý standard může vypadat každý jinak.. Určitě je dobré, se o to zajímat, snažit se o ježečcích načíst, co se dá, ale dokud u nás chov ježků nedojde na profi úroveň, bude to vždycky spíš o tom, že "tam jsem četla a tam jsem slyšela, že.." Barevné varianty bych pro běžné české chovatele spíš rozlišovala za účelem určení "vzácnosti" barvy a tudíž i ceny zvířátka, jinak bych to asi zatím nepřeháněla.
    26.6.2012 18:52Dáša
    Marky - moje řeč!!! :-))
    26.6.2012 19:17Markéta
    Do článku Krmení jsem přidala obsáhlé info o krmení ježků. Mimo jiné tam najdete tabulku s poměry základních živin zde tolik diskutovaných kočičích granulí. Je třeba si uvědomit, že to, že jsou nějaké granule super dobré pro kočky ještě neznamená, že jsou dobré pro ježky.. Prosím nezapomínejte na to!
    26.6.2012 19:57Jarka
    Zdravím,poradí prosím někdo,kde se dají koupit ty žínky a čepičky pro ježky?Předem děkuji.
    26.6.2012 20:08Dáša
    Žíňky a čepičky byly u nás normálně u "vietnamce"... Ale pokud jste šikovná a umíte šít, tak poslouží plátna, dečky... Jen pozor na nitky!!!!! Jednak od šití (lemování), ale např. jsou naprosto nevhodné ručníky... Ježkovi by se mohla škaredě poranit nožička. Velikost žíňky stačí jen na mladší ježky, pak budou potřebovat něco většího. A ti naši se spokojí i s volnou dečkou. Vždy si ji "načechrají čumáčkem a zalezou si pod ni.
    26.6.2012 22:20Terýsek
    Na co žínky a čepičky? Jako schovávačka? :)
    26.6.2012 22:28Dáša
    Ne, jako domeček... Už tu jednou diskuze proběhla... Podívejte se na moje stránky. :-))
    27.6.2012 05:48Jarka
    Dáša:děkuji za odpověď,určitě se po nich poohlédnu.Koukala jsem k Vám na stránky,máte je pěkné se spoustou informací.Já s ježečky začínám a tak je každá rada dobrá.Ještě jednou dík.
    27.6.2012 07:40Dáša
    Jarka - děkuji za pochvalu. Stránky stále doplňuji o nové informace, tak je můžete občas prohlédnout.
    27.6.2012 11:25Klára
    Dobrý den,
    mohu dát do akvária podložku (lino) a pak hoblinky? myslím, že to bude lepší kvůli čištění.
    děkuji
    27.6.2012 13:35Beranek
    Klára - Jistě, proč ne. U morčat se to běžně do morčatáren dává a majitelé jsou více než spokojeni :-)
    27.6.2012 13:45Klára
    Beranek- děkuji za odpověď, myslím si, že to bude lepší na údržbu:)
    27.6.2012 19:02Bettyz
    Zdravím,
    už pár dní nakukuju na tyto stránky a sbírám informace o chovu ježků a díky, za to, že zde je lze nalézt =)
    Chtěla bych se zeptat, mám doma volný takový box:
    http://petdiscont.cz/index.php?p=eshop_productinfo&id=4790 je to pro chov 1 ježka příliš malé? Jaká by měla být optimální velikost boxu? Děkuji za odpověď.
    27.6.2012 19:06Dáša
    Bettyz - je to malé, minimálně velikost boxu na morče. Podívejte se ke mně na stránky...
    27.6.2012 19:14Bettyz
    Dáša: díky moc =)
    a že jsem tak smělá, je lepší taková to klec
    http://www.zoo-hobby.cz/potreby-pro-hlodavce/klec-kralik-l-931/ (vím, že klec se nedoporučuje, ale tato mi příjde že je vcelu dobře chráněná před průvanem) anebo box podobné velikosti: http://www.zoo-hobby.cz/potreby-pro-hlodavce/box-rody-rabbit-modry/ ?
    27.6.2012 19:26Jarka
    Ráda bych pořídila ježečkovi Rody box,bude dostačující velikost 70x45x31?Děkuji za odpověď.
    27.6.2012 19:36Markéta
    Bettyz: Já bych hlasovala pro ten box, jednak v něm bude ježeček lépe chráněný a jednak mi u té klece připadají mřížky dost daleko od sebe a kdyby se tam dalo ježčí mládě, mohlo by se mezi ně snažit cpát.
    - - - - -
    Jarka: Ano, ten bude dobrý.
    27.6.2012 19:39Dáša
    Jarka - ano, ty mám doma také... Ale některé i větší. Pokud máte dostatek místa, pořiďte box pro králíka. Ježek to jen ocení. Podívejte se opět ke mně, mám tam i fotky jiných "možností". Také jsou často užívané boxy ze supermarketů...
    Bettyz - já bych doporučovala ten Rody box Rabit, klec ne.
    28.6.2012 07:49Beranek
    Já mám doma tu klec a jsem s ní velice spokojená. Nikdy mi z ní ježeček neutekl - ty mřížky nejsou tak daleko od sebe a taky se tam nemají jak dostat, mřížky jsou docela vysoko. Není to klec, ale já tomu říkám boxoklec. A je větší než box od rody...
    http://mojijezecci.wbs.cz/NASE-BYDLENI.html
    28.6.2012 19:06Klára
    Beranek- vy teda krmíte Sanabelou?asi jí taky vyzkouším . Sice paní Markéta z Dubové farmy krmí Dein Bestes ale to u nás nemohu sehnat ale sanabelu by mi objednali ve zverimexu, mám jí tedy zkusit? a nasadit hned?až ježečka přivezu k nám?nebo začít po troškách nějak dávkovat?děkuji
    - - - - -
    nebo přemýšlím, že vyzkouším Royal Canin – Babycat 34 co je vhodnější?
    28.6.2012 20:49Markéta
    Beranek: Mně se právě podle obrázku zdálo, že jsou ty mřížky celkem daleko od sebe, ale možná to zkresluje.. Jinak moji ježci by se k nim dostali storocentně - jednou z největších zábav je u nich stěhování domečků a úkrytů po ubikaci a zkoušení, kam se z nich pak dá vylézt :-))
    29.6.2012 07:07Beranek
    Markéta - To bude asi tím, že se trošku nudí. Kdyby měli kolotoče, tak toto nedělají. Moji ježci ještě nikdy s domky nehýbali :-)

    Klára - Klidně můžete. Většinou tu chovatelé doporučují, krmte nejlépe tím, čím byl ježeček u chovatele. Ale to se mi zdá jako blbost. Já když jsem si vždycky přinesla ježečka, tak jsem ho krmila tím, čím běžně krmím. Paní od které mám Mufinku mi psala, že jí ještě nedávala moc červů, tak na ně není zvyklá. A u nás se už první den futrovala červama. Tak Sanabella je velice dobrá a kvalitní volba. Royal Canin jsou taky vemi chutné a kvalitní granule. Bohužel 2 kg Sanabelly stojí do 300 kč, kdežto 2 kg Royal Caninu do 400 kč. Takže je o 100 levnější, ale zato velice kvalitní a moc jim chutná. Já to tedy střídám a vždycky beru na 3 týdny právě dvoukilovku. Střídám tyto granule : Sanabelle Kitten, Purina Kitten, Nutram Kitten, Brit Care Kitten, Trainer Kitten a Orijen Cat.
    - - - - -
    Markéta - Protože celou noc šlapou...
    29.6.2012 09:33Klára
    Dobrý den,
    zvládne ježurka cestu? (bude trvat asi cca 3hodiny). A co jí máme dát do přepravného boxíku?jídlo,vodu?
    (vyzvednutí bude na přelomu července a srpna)
    můžeme mít v autě otevřená okna?a co klimatizace uškodí?
    děkuji
    - - - - -
    A ještě mám dotaz co se týká hraček pro ježky: může nějaké mít pokud ano jaké jsou vhodné?
    29.6.2012 13:51Mates
    Dobrý den. Můj ježek začal prskat,ale není vystaven průvanu. Hobliny máme jemňější,ale ani né moc prašné :( co s ním? Máme ho vzít k veterináři?
    29.6.2012 19:29Beranek
    Mates - A nebudou ty hobliny příliš prašné? Možná vdechl prach z hoblin.
    29.6.2012 21:12Markéta
    Beranek: Já si zase myslím, že pohyb v kolotoči pro ně není zrovna přirozený..
    - - - - -
    Klára: Cestu zvládne, nebojte, ježečci cestují i mnohem déle. Zřejmě bude celou dobu spát. Je otázka, co myslíte hračkami.. Spíš jsou vhodné různé úkryty a průlezky.
    - - - - -
    Mates: To, že prská, znamená, že několikrát zaprskal a nic nebo prská v kuse už nějakou dobu?
    29.6.2012 22:16Mates
    Když sedím v místnosti ve které ho máme,tak slyším jak prskne několikrát za sebou,pak je zase delší dobu klid a znovu
    29.6.2012 23:05Markéta
    Mates: Zkuste vyměnit podestýlku. Pokud to nepomůže, tak veterina je nejjistější.
    30.6.2012 02:16Domi
    Máte už někdo vyzkoušeno, do jaké výšky dokáže ježek vyšplhat/vyskočit?

    Nejen kvůli tomu, jestli je skutečně nutné víko (byť s velkými otvory) na tu často doporučovanou krabici Samla z IKEA, která má výšku 42 cm. Přijde mi, že by se tam chudák udusil, vlastně mi i bez víka přijde tak trochu "k zbláznění" - snáší ji tedy dobře? Raději s víkem, nebo může být bez?

    Díky za postřehy.
    - - - - -
    Nebo kompromis a vytvořit něco podobného jako je zde? Posílám odkaz na celé vlákno diskuse, pro inspiraci, jak se dá taková obyčejná krabice vybavit a zútulnit.

    http://www.das-hamsterforum.de/index.php?page=Thread&postID=1600132
    30.6.2012 11:36Mates
    Dobře zkusím to teď podestýlku jinou v našem okolí neseženu,ale v pondělí to zkusím
    Myslíte si, že by mohl mít ježek i kukuřičnou podestýlku?A děkuju za odpověď :-)
    30.6.2012 13:41Jarka
    Dáša:koukala jsem na Vašich stránkách,že používáte kovovou ohrádku-výběh pro ježečky.Chci se zeptat zda z ní nemůže utéct,je lepší jí z vrchu něčím zakrýt?Ráda bych do ní dávala samičku na noc,aby se proběhla,nebo stačí třeba jen na hodinu dvě.Děkuji za odpověď.
    30.6.2012 16:54Terýsek
    Tak máme doma novou holčičku a je to pěkná bručounka. Hodně funí, vrčí, ježí a pořád se mě snažila popíchat při jakékoliv manipulaci, to takhle bývá u všech ježečků? Nevím jak ji mám brát.. prozatím jsem zvolila rukavice a zkoušela jsem ji podebrat za bříško (žádné násilí pouze jsem ji potřebovala přemístit) ale ona se bodlinama stočila jakoby kolem mého prstu... Vzala jsem ji ,ale holýma rukama by to určitě nešlo, jak ježečky berete a ochočujete vy? Napadlo mě venčit ji v ohrazeném prostoru, kde by na mě narazit musela a tedy i očichat a seznámit. Ale ona se stáčí jen když projdu kolem ubikace i když psa se tedy nebojí i když ho vidí přes plast a mě když se nehýbu tak taky ne :) Děkuji za tipy předem!
    30.6.2012 21:56Markéta
    Domi: A jakou má ta krabice podlahovou plochu? Ježek dokáže vyšplhat celkem vysoko, zvlášť, když si může ke stěně něco přisunout :-)
    - - - - -
    Mates: Myslím, že kukuřičná je bezva. A vůbec nepráší.
    - - - - -
    Jarka: Když ji ježek nepřeleze, tak se naučí, jak si ji nadzvednout a podlézt :-)
    - - - - -
    Terýsek: Zřejmě ji máte od někoho, kdo ji vůbec neochočoval.. Na rukavice zapomeňte, musí si zvykat na váš pach.Pokud vás píchání bodlinkami bolí (nebojte, zvyknete si.. :-) ), naberte si ji i s hoblinami a ty potom z rukou postupně oddělávejte. Nechte si ji v rukách, dokud se aspoň trošku nepovolí a nerozmotá, ať si vás může očichávat.
    30.6.2012 22:40jája
    Dobrý večer,
    chystám se koupit ježečka ale nejdříve jsem se chtěla zeptat jestli ježek smrdí a jestli chodí na záchod na jedno místo? potom ještě jestli lze mít ježka v jedné místnosti kde se i spi.moc děkuji za odpověd
    30.6.2012 23:21Markéta
    jája: Ježek patří ke zvířátkům, která jsou "více cítit". Pokud ale budete každý den vybírat hovínka a počůranou podestýlku a zhruba jednou týdně celou podestýlku vyměníte, nebudete s tím mít žádný problém. Většina ježků na jedno místo nechodí. Co se týká ubytování ježka ve vaší ložnici - záleží na tom, jak pevné máte spaní :-)