od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Prosinec v roce 2004
  • Zobrazuji 118 zaznamu.
  • 5.12.2004 23:11Geeta
    dneska jsem otestovala dardžiho spolehlivost v krizových situacích. vydali jsme se podívat na jedny samoty, kde kdysi býval poník. museli jsme přejít poměrně frekventovanou širokou silnici (bez problémů). pak jsme objevili, že v penzionu v sousední vesnici (cca 800m od stáje, když jdeme přes pole) mají tři koně - nejspíš kobylky, ale nejsem si jistá. každopádně čajík na ně akorát koukal, trošku poklusával, ale byl v pohodě. dál nás čekal brod, železniční přejezd (všechno jsme zdolávali poprvé), pak jsme trochu zabloudili a dostali se do docela drsného lesního terénu (no chtěla jsem to vzít zkratkou a tak to dopadá.. ). na samotách ponclík pořád ještě je, je to hřebčák, řehtali na sebe přes zahradu docela slušně, čajík z toho byl dost hotovej - ale pořád celkem slušně zvladatelnej. obešli jsme to pak nějakou lesní cestou a přes ten les na sebe sice neviděli, ale "telefonovali" furt. zpátky jsem pořád poslouchala dardžiho volání, pořád testoval jestli není nějakej kůň v doslechu. u penzionu jsme zase pozdravili kobylky a šli jsme domů. jsem docela spokojená - a chci se domluvit s majitelem penzionu jestli nechoděj na vyjížďky a jestli bych se s čajíkem někdy nemohla přidat. s tím ponclíkem na samotách by to bylo asi jednodušší, ale ten je bohužel dost daleko zatím - jen cesta tam a zpátky nám zabrala asi 2 hoďky..
    - - - - -
    sestřenka mi poslala pár fotek, co u nás nafotila:
    http://kralici.cz/konici/alba.asp?a=78
    6.12.2004 19:32Outloň
    Hoj, nějak jsem se sem dlouho nedostala. Orion je trochu hodnější, ve stáji, ale žádná slváva. Zato venku je úžasnej, minule jsem ho nechala stát před stájí, odsedlala a oduzdila a on na mně počkal, než jsem to uklidila. Jinak očičko už vypadá dobře, snad se to nevrátí...

    Jinak všichni super fotečky :o))) Já bych taky nějaké dodala, ale foťáček je polámán a opravuje se v Praze.

    Mišulka
    Odčervený je Orion teď čerstvě.
    6.12.2004 22:52Geeta
    Mišulka, Zz.
    ty jo, tak zjišťuju že začínám být až agresivně vyhraněná proti podkovám :) zvlášť proti jejich neopodstatněnému používání a tomu, jak se mě neustále někdo ptá proč na svým koni tak šetřím a nenechám ho "chudinku" okovat. .. neustále teď někomu vysvětluju, co vlastně podkova s kopytem dělá a připadám si už skoro blbě :))) nevím jak moc smysluplně zní tenhle příspěvek - ale musela jsem si ulevit ;)
    fakt ale je, že nejvíc mě rozčilují dotazy na equichannelu, kde se neustále někdo snaží něco napravovat ortopedickýma podkovama - to by mě šlak vzal ...
    7.12.2004 09:10Oxya
    Geeta, tak to jsme na tom stejně. Všichni se mě ptali, proč sundavám podkovy a sledovali fakt pečlivě každé zakulhání a štípání rohoviny, někteří zase za mými zády řešili, jestli koni kvůli tomu odejdou záda nebo šlachy..... někomu se zase zdálo divné, že upravuju kopyta po 2 týdnech, atd. Ale díky některým "milým" lidem jsem naštěstí už imunní a neřeším takovéhle reakce svého okolí. Naopak, mám dobrý pocit, že koník prospívá a má se pořád líp a líp, a vypadá spokojeně. A to bez podkov, bez dek, ne vždycky nablýskaný, bez drahých vitamínových doplňků, bez různých šněrovadel na sobě (kolikrát jedu jen na ohlávce),...... No nic, to by bylo na dýl. Taky jsem si chtěla ulevit ;))
    7.12.2004 12:03Geeta
    hih, tak jezdit na ohlávce - to jsem zkusila jednou a brzdila jsem o kůly v ohradě ;))) miláček se učí na tlak ohlávky jen postupně, a s jízdou na ní jsem to ještě uchvátala :) když k nám v červenci přišel, na ohlávce ho nikdo neudržel - přivazovali jsme ho na vlečné lano z náklaďáku ke sloupu elektr.vedení - že s tím snad neodejde (po pár předchozích neúspěších kdy přetrhl řetěz, vyrval kolík ze země atd...) no a tak přetrhl ohlávku ;) teď teda musím říct že jsem se dopracovala do stádia kdy s ním ze země pracuju pouze na ohlávce (učili jsme se to přes řetízkové vodítko, řetízek už jsem skoro zrušila), a akorát na ježdění bereme udidlo :) ale doufám že i to časem zruším...
    7.12.2004 14:51Oxya
    No vždyť je hodně mladý. Já ze začátku jezdila taky na udidle a zastavování dalo někdy práci. Teď stačí "hou" a je to (většinou ;)). Nespěchej a zvládnete to.
    7.12.2004 16:40Zz
    geeta:
    o víkendu se mi jeden "učenej" na vyjížďce v lese vysmál, že jezdím bez sedla! Prej jsem na tom asi hodně špatně, že si nemůžu dovolit sedlo. To ON by si bez sedla nikdy na koně nesedl... Blb. Není nic lepšího než pěkně prohřátej koník pod zadkem (zvlášť v zimě).
    7.12.2004 19:35Geeta
    zz
    hihi, taky dobrý ;) ale jinak souhlasím, že v zimě je mnohem příjemnější jízda bez sedla, než v sedle ... zvlášť když pod zadek napadá sníh ;))))
    8.12.2004 10:41Eli
    No ale když se koník prožene a zpotí se a máte pak od potu mokrý kalhoty, tak to docela studí =)
    8.12.2004 17:24Zz
    Geeta:
    příjemnější a i bezpečnější, zvlášť na kluzkém povrchu... Navíc mám pocit, že bez sedla koně pod sebou líp cítím,i bych řekla, že daleko líp sedím. Na Lásině prakticky běžné vyjížďky a jízdárnu dělám bez sedla. Jen na delší cetsy a Huberty beru sedlo.

    Eli:
    v zimě jezdím tak, abych kobču nezapotila. Nemám jí kde vysušit... V létě mi pot docela vadí, štípe to příšerně. Ale pořídila jsem si obřišník a deku, takže už to bude i v létě OK.
    9.12.2004 18:18MMMoni
    ahoj holky, ja vim, ze jsem hrozna, vlezu uplne vsude ... ale jak vite, mam rada zviratka ... a konici se mi dycky moc lidibili .. ne, nechci zadneho domu, jen bych se o nic rada dozvedela neco vice ... informace o chovu, jak spravne ustajit, jaky druhy koni jsou, co jednotlivci potrebuji ... proste nejake rozsahlejsi info .. nevite, kde neco takoveho najdu, prosim?? Kousek od nas je staj, kde maji koniky, zkusim je nekdy nafotit, ale nejdriv se musim zeptat majitelu ...
    9.12.2004 20:02Eli
    Zz - jj jasný, že se nemůže prohnat uplně, aby z něj lilo, ale přeci jen když na něm sedíš, hřeješ a potí se :D Ale sedlo studí zas celou vyjížďku, takže...
    10.12.2004 10:38Tabi
    Gee
    prosím prosím smutně koukám o albíčka :)))
    10.12.2004 10:43Geeta
    Mmmoni
    nejlepsi stranky o konich jsou
    http://equus.no-ip.info/ , jinak obecne info o konich,o ustajeni a tak je nejlepsi si prolistovat nejakou knizku, nebo vic, co se daji sehnat na trhu (i v knihovnach). ale primo pro chovatele,majitele ci osetrovatele je nejlepsi ten equus ...
    10.12.2004 17:51Zz
    Eli:
    nevím, nikdy se mi nestalo abych koně tím, že na něm sedím a hřeju, zpotila pod sebou. Maj kožich jak medvěd a já tlustý kalhoty, takže ten kontakt není takovej těsnej, aby se kvůli mě potil. Pokud už to přece jen přeženu třeba s klusem v hlubokým sněhu, začne se spíš potit na krku, mezi stehnama a tak.

    Gee: máš už ozkoušenou tu deku?
    10.12.2004 19:47Geeta
    zz
    jo, posledne jsem mu ji nechala asi 25min a stacilo to aby z nejhorsiho oschnul. pak se s ni sel vyvalet ;))) a to byl hodne zpocenej ten den. rozhodne na ni nedam dopustit
    11.12.2004 11:47Zz
    geeta:
    Super, musím si jí taky ušít, i když potřebovala bych jí spíš na to břicho a krk :)) . Prosím vyfoť mi to zapínání. Koukala jsem na deky na netu opravdu nechápu, proč jsou tak drahý...
    11.12.2004 18:04Geeta
    zz
    mne se taky nejvic poti na brise a na krku, ale staci kdyz je takhle prehozena (jako na fotkach), aby mu nebyla po zapoceni zima. od doby, co tu deku pouzivam, mi nezakaslal ani jednou - predtim stacilo aby se zpotil, a druhy den kaslal ..
    12.12.2004 08:33Zz
    Geeta:
    seš prostě geniální... Lásina sice ještě (naštěstí) nekašlala, je to takový divoký mustang, ale nemám dobrej pocit, když jí vypouštím zpět do výběhu a ono se z ní hulí jak z komína. Navíc si ve výběhu stoupne k senu a ani se nehne... samozřejmě, že bych jí mohla vodit na ruce, dokud neuschne, ale ta deka je daleko lepší... O Vánocích budu šít. ( To si zas něco prošiju...)
    14.12.2004 20:02Marita
    ahoj poradte mi prosim nekdo....
    budeme kupovat klisnu jedeme se na jednu podivat jak poznam zda nema spatny charakter a jak je na tom s vycvikem je ji neco prez 3 roky
    14.12.2004 20:42Geeta
    Marita
    jak velke zkusenosti mas s konmi? jestli delsi dobu jezdis a pracujes s konmi, nemela bys mit vetsi problemy - kazdopadne si ji vyzkousej na jizdarne, vyzkousej co nejvice cviku. co se tyce charakteru, mela bys zjistit, jak se chova v "krizovych" situacich jako je zvedani nohou, dotykani se ruznych casti jejiho tela, manipulace s predmety kolem jejiho tela (treba ohlavka, sedlo, uzdecka atd...) a sledovat jak se u toho tvari, sebemensi naznaky nervozity ci zlosti jsou varujici. pokud ale tyhle zkusenosti nemas, nebo se na to necitis, ROZHODNE si sebou vezmi nekoho zkuseneho, lepe dva (vic hlav vic vi) a at ti to proveri on/ona. nenech se v zadnem pripade uchlacholit tvrzenim prodavajicich - ti mohou dost prikraslovat a leccos zatajovat. mimochodem prohlidni si kobylku i po zdravotni strance! dulezite jsou nohy a hlavne kopyta! i na tohle bysis mela pozvat nekoho zkuseneho, pokud se necitis..
    15.12.2004 19:04Marita
    diky za radu zitra se jedeme podivat pak napisu jak to dopadlo
    15.12.2004 20:39Geeta
    nafotila jsem čajíkovu vánoční výzdobu: http://kralici.cz/konici/alba.asp?advent
    16.12.2004 16:39MMMoni
    Geeta:
    hele nechtela bys spolecnost pro cajicka? ;) do staje se vleze ece jeden konik :) kobylku huculku stárou 5měs.,zajímavé čokoládové barvy v dosp.150cm,moc pěknou,cena dohodou,tel.608550358
    16.12.2004 18:50Koljušenka
    Ahojky lidičky! Prosíííííííííím pomoc! Chtěla bych si hodit svoje stránky na net. Už je mám nějaký ten pátek hotový, ale nevím, kam a jak je mám dostat na net. Kdyžtak prosím pište na terka.petlachova@centrum.cz. Díííííííííky moc
    16.12.2004 20:27Geeta
    MMMoni
    konik se tam vejde, to bezesporu - ale jsme radi ze uzivime jednoho ;) a dva kone toho sezerou - logicky - dvakrat tolik ;) krom toho - mam hrebce a k nemu kobylku ... no nevim nevim kastrovat nehodlam ;)
    a jeste petimesicni - kdyt to je hribe ... tfuuj! :D jeste bych to musela vychovavat ;)))) (mysleno zertem - hlavne by min.tri roky sprominutim jen zrala - cajda si na sebe na jare uz zacne vydelavat...)
    16.12.2004 22:02Weslinka
    Koukala sem do inzerce, a nevite nahodou jestli se tahle kobca https://www.kralici.cz/konici/img/inzerce/zatec_10_b(1).jpg nejmenuje Poezie?
    17.12.2004 08:37Sheherazada
    gee a jak si bude na sebe čajda vydělávat? Bude pracovat a nebo vozit děti?:)
    17.12.2004 08:49MMMoni
    Geeta:
    hmm ... ja ted mozna budu mit debilni dotaz, ale v jakem veku je kobyla vlastne schopna reprodukce? a proc bys mela kastrovat? ja myslela, ze se kone pari jen parkrat do roka, ze ne vzdy :) asi mam spatne informace, co? ale snazim se, zjistuji jak se da ... studuji info z www.ifauna.cz ;) ale chystam se pro nejake knizky :) at mam co cist v metru kdyz jedu do prace a z prace :)
    17.12.2004 16:38Geeta
    MMMoni
    prave ze kobylka je schopna oplodneni cca po 7. mesici teoreticky, kazdopadne uz rocni kobylka muze mit hribatko - ALE JE TO NEBEZPECNE, protoze neni plne vyvinuta ani ona sama. ano, kone se teoreticky mnozi jen nekolikrat do roka - ale to neznamena, ze ten hrebec nema chut furt a nebude ji furt otravovat ;) nehlede na to ze u vyjimecnych typu kobyl muze pritomnost hrebce zpusobit nepretrzitou riji. mimochodem - na ifaune je dobra akorat tak inzerce. o neco malo je lepsi equichannel, ale ani tam to neni idealni ;(
    17.12.2004 21:16Mišulka
    MMMoni - asi by bylo nejlepší začít chodit někam do oddílu a tam se s koňmi seznámit. Ty stránky, který ti psala Geeta jsou opravdu nejlepší, ale tobě - začátečníkovi, budou možná připadat hodně složité. Každopádně budeš mít velmi dobrý táklad.

    Geeta - vrátím se k těm podkovám. Já prožívám úplně to samé, co ty. A to jsem ještě před rokem tvrdila, že moje kobyla nemůže být bez podkov - vždyť je to plňas a rohovinu má tak špatnou. ...:((((
    Dnes je mi líto okovaných koní, kteří stojí 23 hodin ve stáji...:(((( Já snad začnu znova skákat, abych těm tupcům dokázala, že i s bosým koněm se dá sportovat.
    Ale nejen podkovy mi vadí!!! Ono i to příšerné překrmování jádrem je hrůza. Nějak ti lidi zapomínají, že oves patří koni v tom případě, že intentivně pracuje.
    Já se nedávno hádala s jedním starým chovatelem. On mi tvrdil, že každý kůň (velký) potřebuje alesponˇ 1 kg ovsa. Nedal si vysvětlit, že moje Janina dostává hrstku ráno a hrstku večer a to jen proto, aby nezáviděla ostatním. Je jako koule a byla by, i kdyby nebyla březí. Teď jsem sehnala vojtěškový granule a budu jí je dávat od 8mého měsíce březosti, aby bylo hříbátko zdravé. Ovsa navíc moc nedostane.

    A ani nevíte, jak ráda bych se svezla... už, abych měla sádru dole. Jenže doktoři mi řekli, že budu marodit minimálně 2 měsíce.
    - - - - -
    Marita - jestli nemáš dost zkušeností, jakože podle tvého dotazu asi nemáš, nedoporučuji ti mladého koně. Pořiď si staršího koníčka 10 let a víc, který tě bude učit. A mimochodem - 3 letý kůň nemá mít žádný výcvik, jestli ti bude někdo tvrdit, že 3letý kůň je přiježděný, pak lže, nebo byl obsednut velmi brzo a takový kůň může být velmi brzo odrovnán zdravotně. To se pořád někam chvátá...:((((((
    17.12.2004 21:47Geeta
    misulka
    jo s vysvetlovanim ze cajda fakt nepotrebuje oves, to bylo doma pekny porizeni ... tatka byl presvedcen ze kun musi zrat oves a mit podkovy .. podkovy uz jsem odbourala snadnym prirovnanim k zelezny podrazce pro lidsky sportovce, s tim ovsem je vetsi problem, ale zatim to udrzuju uspesne na granulich pro kone v klidu (Energy´s), ktery davam tak dve hrsti denne, aby cajda mel nakou zmenu, a na podzim jsem prikrmovala granulema dost, protoze cajda se stresem ze zmeny prostredi tak zhubnul, ze jsem mela strach ze zimy. ted je tak tak, porad jeste granule nechci uplne vysadit ..
    - - - - -
    jo a dneska mi mamka rekla, ze si chlapik kousek od nasi chalupy (asi kilak po louce) poridil pred 14ti dnema kone, a pry mi vzkazuje, ze se mam stavit- tak jestli zitra napadne snih, vyrazime s cajdou hned (po tom tvrdym co je ted nevim nevim, porad nam tvrde hrbolate podklady delaji problemy. .. )
    18.12.2004 10:12Petrísek
    Nazdarek holky.. je fajn si vas takhle precist po ranu :o) Uz se tesim, az budu mit taky vlastniho konika (no jeste si nejaky ten patek - teda spis rok- pockam :o) )

    Marita: Taky si nemyslim, ze 3 rocny konik je to prave orechove pro zacatecnika. Ja som sa sice ucila na 4 lete kobylce, ale to byl chladas a klidas..
    Znam ale spis mlade koniky, ktere skousnou udidlo a pelasi s jezdcem pul kilometru jen tak pro zabavu :o) Ale nechceme te odrazovat, je to tve rozhodnuti... skvele by bylo, kdyby jsi v okruhu svych znamych mela nejakyho staryho konaka, ktery by ucil nejen tebe, ale i tveho konika :o) Kazdopadne ti prejeme stastnou ruku pri vyberu :o)

    Geeta: No koukam na tu vyzdobu.. uz som si zvykla, ze ty si clovek detailista a vse je u tebe TIP-TOP :o) Ale obcas jen cumim a cumim :o)) Davam 11 bodu z 10 :o))) A co Korfik, jak se ma to chlupatidlo? :o) Ja tak koukam kazdy den na ty stranky o kralikoch.. uz som bola na 100% rozhodnuta, ze se stanu majitelkou nejakyho krasavce.. ale pak jsem videla rozkousany sedacky.. polstare.. ohlodany dvere.. a prisli na mne mdloby :o)))

    JInak dotazek na vsechny.. "nase" kobylka mala v lete podkovy na prednich, protoze je citliva na kaminky a kdyz se podkula, viditelne se ji ulevilo. Ted ale se ji dali podkovy dolu a kobylka na lesnich cestach docela trpi... nevite nejakou radu, figl...? Uz jsem majiteli doporucovala special podkovy s nejakou tou gelovou vlozkou, ale kym se on rozhoupe...
    Jinak, taky se mi vymysl "podkovy" moc nepozdava, ale co v pripade, ze je konik citlivy na male kaminky? Je neco v neporadku s kopytem?
    - - - - -
    Jo a jeste dodatek:
    TO ALL: Prajem vam vsetkym nadherne vanocni svatky.. aby ste ich prezili ve zdravi, stestni a pohodicke nejen vy, ale i vasi mazlicci :o)
    PS: Dufam, ze kazdy v pohode prelusti patlaninu cestiny a slovenciny :o))
    19.12.2004 20:57Mišulka
    Geeta - chce to trpělivost. Já mám Janičku zutou od ledna. Nějaké pravidelné úpravy se děly ale až od července. Už je to o mnoho lepší, ale né stoprocentní. Ale už jsme asi v té zvykací fázy, kdy bych se nebála ji vzít v kroku po šutrech. Plánuju i vysypat proužek kamínků do výběhu, tam, kde koně hodně chodí, radil nám to i S. Blecha na setkání. Aby s tím "horším" podkladem přišla denně do styku.

    Petrísek - to, že je kůň citlivý na kamínky je opravdu známka toho, že je něco s kopytem v nepořádku. Je typické, že v takovém případě se sáhne po podkovách. Přibijou se a hle - on ten kůň přestal kulhat. Tím jste ovšem problém pouze schovali. Doporučuji ti navštívit Klub Equus, Geeta už uváděla odkaz v předešlích příspěvcích. Dozvíš se tam spoustu věcí, a když pochopíš princip, budeš se na podkovy také dívat všelijak. Jsem přesvědčená o tom, že rekreačnímu koni podkovy na nohy nepatří. A prý staří zkušení koňáci tvrdili, že koně do "L" můžou chodit bosí. U drezurních koní také nevidím důvod, proč je kovat.
    19.12.2004 21:26Geeta
    Mišulka
    včera jsme byli na vyjížďce, dneska na procházce, a celkem pohoda, napadl asi cm snehu takže je to alespoň psychicky měkčí (myslím i pro čajdu). rozhodně si včera s chutí zacválal na louce :) což jsem měla radost -takového ho znám, ne opatrného na každé došlápnutí. dneska jsme šli po hodně kamenité cestě (bez jezdce), a taky to celkem zvládal. jinak chlapík v sousední vesnici má jen hříbě - o samotě, což se mi moc nezamlouvá, ale čajda je taky sám odmala ... ale chlapík je prý sympaťák tak někdy tam zajdu bez čajdy se s ním domluvit jestli ho někdy můžu nechat proběhnout s hříbětem. doufám že pak nebudem lítat po ohradě s jehlou a nití a šít rány :)))))
    20.12.2004 11:40JaninkaW
    stelish: tak si to tady zpětně pročítám .. hehehehehe :-D až teď jsem si uvědomila jednu velmi podstatnou věc .. jak psala Gee ..nebudu tady zabírat místo soukromými věcmi, dáš mi mail ? ráda bych se na něco zeptala ;o)
    20.12.2004 13:15MMMoni
    geeta:
    jo, jenze me ty Vase stranky (jak psala Misulka) nic moc nereknou ... musim si sehnat nejakou knizku, kde je tak nejak vse od zacatku :) a uvazuji, ze zacnu chodit ke konikum u nas ve vsi ... kazdou sobotu rano aspon na hodku ... zkusim se tam s nimi domluvit nejak ... jinak dik za info, jsem nevedela :) a proc je ifauna spatna? me tam ty informace prijdou docela prehledny a dobry ... tedy nektery :) i ja leccemus rozumela :)
    22.12.2004 18:44Strelish
    JaninkaW: strelish@centrum.cz
    22.12.2004 21:30Mišulka
    Všem - prodáváme valacha: https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=80
    23.12.2004 09:05MMMoni
    Misulka:
    jeeee, ten je krasnej a procpak ho prodavate? skoda, ze o koniccich nic moc nevim ...
    23.12.2004 18:33Mišulka
    MMMoni - máme moc koní a lidí je málo. A také nikdo z nás mladších nemá zkučenosti s mlaďasama a já bych nerada něco pokazila. I času je málo.
    23.12.2004 22:23JaninkaW
    tak holky povedlo se a dneska jsem si byla vybrat koníka :o) !

    Je to A1/1 valach po Dara Monarch a otci z Irska - parkůrák taktéž A1/1 ale jméno mi i při vší slávě vypadlo :( tmavý hnědák bez odznaků, vyšší, krásně osvalený, běhal steeply a dostihy ale kvůli tomu že je měkký v hubě, bylo lepší přejít na jinou karieru i když i teď vesele konkuruje koníkům v dostihové stáji, kde stojí :o). Budu ho mít spíš k menšímu sportu - ZL parkury zatím max. protože měl kdysi něco se šlachami, ale už se to dva roky nevrátilo, tak všichni doufáme, že bdue v pořádku i při větší zátěži ale přes ty L bych už nešla. Sestra se na něm aspoň naučí jezdit a udělá si licenci :o)
    Pán ho prodává ze zdravotních důvodů, neb mu bohužel lékař zakázal jezdit :o(
    Chody má Balmerino úplně skvělé, je moc hodný a skvěle ovladatelný, moc toho nesežere no prostě úúžasný jak jinak :o))

    No až se příště pojedu s Láďou podívat, neb ho ještě neviděl, nezapomenu ho vyfotit, slibuju ! ;o)) foťák jsem si sice vzala i dnes, ale bylo toho tolik, že jsem na to ani nepomyslela, myslím, že chápete :o))
    24.12.2004 17:12Mišulka
    JaninkaW - tak to ti moc gratuluju!!!!!:))))) To je asi nejhezčí dárek pod stromečkem, viď????:))))
    24.12.2004 21:23Peggiska
    Geeta...Brouzdam si tak po netu, prohlizim si fotky na tomhle webu.....a co nevidim?.......moje sedlo!!! Prodala jsem ti ho pres inzerat. Vis, jak si byla na morave a ja nebyla doma, tak ti ho dali nasi. Tatka mi pak povidal, ze mu mam tak pekny holky casteji posilat:) Pak, ze svet neni maly...dokonce i ten virtualni-webový. Tak co slouzi dobre?
    24.12.2004 23:27Geeta
    JaninkaW
    no ja sice fotila dardzase uz kdyz jsem se na nej byla jen podivat, az kdyz jsme ho vezli, tak uz nebyla moc nalada (moc starosti), ale i tak to asi chapu :))) jen koukej fotky dodat co nejdrive. kazdopadne gratuluji - konik pod stromecek, to je fakt bezva :) kde ho budes mit?

    Peggiska
    no tak to je krasa!!! to jsem rada ze jsi sem zavitala. sedlo je uplne uzasne, konikovi sedi na 100% - krasne pod nim chodi, lip jak bez sedla. mne se v nem sedi skvele, nikde nic netlaci, akorat dirky na trmenech jsme museli pridelat, ani do tech nejkratsich jsem nedosahla, a to mam nakych 174cm :D holt mam malyho hubenyho kone no :))))) ale je fakt bezva - hned po koni nejlepsi kup stoleti - a s konem dohromady ideal ;)
    co se tyce Peggi - mas nejaka fota? i tu belku, na ktery ted jezdis, bych rada videla :) a mas nejake zpravy o Peggi?
    25.12.2004 00:15JaninkaW
    Geeta, Mišulka: díky a jojojo je to nejlepší dárek pod stromeček co jsem kdy dostala, to se ví :o) Jen že si ten dáreček jaksi naježím sama se sestrou ;o)

    Geeta: no ustájení sháním kde můžu - to víš, ať je z čeho vybírat ... ale vypadá to tak, že bude stát buď
    http://www.zamecky-dvur.wz.cz/new.htm tady ;o) nebo v jedné stáji dalo by se říct u soukromníka tady v Ostravě za 2000-2500Kč, sice to tam nebude ideální, ale já si svoje nároky prosadím, doufám :o) a trénovat budeme jezdit do kryťáku a na kolbište do JK Baník Ostrava, kde jsem kdysi jezdila parkury ... no každopádně, těším se na leden ;o) !

    pro všechny: kolik "vrazíte" měsíčně do koníka teď ? Já měla koně naposled před 4mi lety tak nejsem v obraze ..
    25.12.2004 00:32Geeta
    JW
    co se tyce mesicnich vydaju, je to hodne individualni.kazdopadne pocitej s tim ze zezacatku to bude jaksi vic, a casem se to snizi a ustali (az nakoupis vse potrebne naradi, prislusenstvi atd). ja tim ze mam konika doma a seno/slamu mame od statkaru jako odskodne za skody zpusobene zrdhlymi kravami mam mesicni vydaje na "uziveni" kone 200kc/mesic - a to granule. neco stoji proud do ohradniku, ale to netusim, nasi zatim neprotestovali,tak snad ne moc. nejhorsi je to s dojizdenim - jezdim za nim obden, a mesicne me to vyjde na 1500kc za plyn do auta ... :(
    no jinak ja se ted potykam s vybavou - potrebuju uzdecku (ted mam provizorni provazkovou), chci koupit vozik a postroj => dalsich 9.000, ale to je zase dlouhodoba investice ...
    odpadly nam investice do kovare, protoze po jedine zkusenosti (a to negativni ze vsech stran) jsem se radsi naucila sama zachazet s kopytnim nozem,raspli a klestema a kopyta si upravuju sama.
    jo a netes se ze toho moc nesezere- muzu ti garantovat ze toho sezere DOST, aj ten nas pitomej malej hucul toho sezere az se nam protacej zornicky ;)))))
    25.12.2004 01:36JaninkaW
    geeta:

    díky moc. My měli koně, ale to už je dávno ... No ptala jsem se kolik toho sežere a je to kilo ráno a kilo večer - směs ovsa, kukuřičného šrotu atd. + zelenina a ovoce a seno že jo :o)
    S kovářem - no já kovat budu muset, počítám, plánujeme nějakou tu skokovou práci a pohyb po tvrdém, nechci riskovat jeho hubený plnkrevný nožičky ;o) nemáš tucha kolik to asi tak stojí na všechny čtyři ?
    No výbavu, možná a já doufám, dostanem i s koníkem ale to bych si nebyla tak jistá :o) dneska jsem si udělala nákup a vyšlo mě to tak na deset tis. pokud nedostanem ty zákl. věci jako sedlo, uzdečku, gelovku, martingal, ohlávku a to bude tak vše ... pokud všeho dostaneme a budem skromné, výjde nás tak na 2000,- za zákl. věci jako bandáže, liz, oleje na kopyta a sedlovinu, lonžku, lonžovací bič a stěrku - což je jediné co nemám, neb jsem to všechno spolu s koněm prodala já husa :o) :o(

    Jak se Ti líbí ustájení v té nové jízdárně ? ;o) hezké že ? a poměrně levné ..
    - - - - -
    jsem trubka já dala Daru Monarch jako matku :o))))) a on je to super hřebec jako býk :-D
    - - - - -
    Gee: s tou uzedčkou . koukni na
    http://www.equiservis.cz/ do výprodeje tam je jedna s komb. nánsoníkem po slevě za 450,- !!
    - - - - -
    a ona matka je Ballytore (IRE) a tu jsem o něm našla ..sice to nic moc není ale i tak ;o)) http://www.cgfplus.cz/fitmin.asp?start=4&idc=25&akce=13&kun=BALMERINO
    25.12.2004 09:12Sfinga
    JW tak to gratuluju :)) doufám že me nekdy svezes:)) ja chystám koně až budu mít bydlení já:)
    25.12.2004 09:24Peggiska
    Geeta...jsem rada, ze jses spokojena ty i konik. To je hlavni! Peggi bydli blizko Usti nad Orlici, ma spolecnost nejakeho mensiho konika. Urcite je moc rozmazlena. Koupili si novy sedlo - to zas musela mit Peggaska radost! Nejaky fotky mam na svem webu http://blauendorf.wz.cz. Pod stromecek jsem dostala digital, takze fotek ted bude mnohem vic.

    JaninkaW...Kovar z Hodslavic(NJ) mi koval i s novyma podkovama, na teplo za 700,- V Brne se kova na vsecky ctyri za 900,- Jinak jsme za konika ja osobne mesicne moc nedala. Ustajeni doma -0,- granule od stryca - flaska slivky,- seno - posekani louky, sbalikovani vyslo rocne na 3000,- za 13 kulatych baliku, veterinar - co ctvrt roku odcerveni 400,- ockovani rocne 400,- slama na podestylku - 5,- za balik. To jsou jen veci k preziti. Pripocitavat jeste vybaveni, to bych se sama divila, ze jsem dala tolik do kona.
    25.12.2004 10:36Mišulka
    JaninkaW - "kovat budu muset" - je to předsudek. Ani parkuráci, kteří se pohyvují na tvrdém nepotřebují kovat. Jen jim musíš dát čas, se přizpůsobit. Pokud opravdu budeš chtít kovat, pak kovej jen na předek a kovej jen sezónně, napácháš tak na kopytech mnohem méně škody. I pod podkovami udržuj kopyta krátká.
    V našem oddílu se chodilo tak do L parkurů. Nikdy jsme neměli koně okovaný na zadek - ČT a A 1/1. Nikdy nám to na parkuru neklouzalo, ani v tom největším dešti. Narozdíl od těch, kteří měli na podkovách štolny. Ti padali v obratech jako hrušky. Pokud je hodně rozmoklý povrch (tráva) pak ti podkova nepomůže. Na jiném terénu je to úplně fuk. Záleží na tom, zda máš koně srovnanýho a na pomůckách.
    25.12.2004 17:55JaninkaW
    Mišulka: no já nevím ,já su za těch 13 let nějak zvyklá na to že kůn ty podkovy má .. hlavně u parkůráků .. tam dostal každý ještě ozuby. my nekovali kvůli tomu aby to neklouzalo ale kvůli tomu aby si kůň neopotřeboval kopyta ... když si představím jak si ty podkovy schodil za ty 3 měsíce tak si nedovedu představit ty kopyta ...
    25.12.2004 19:19Geeta
    JW
    fuj, dej pokoj s podkovama nebo te dojedu vlastnorucne zaskrtit. chudak kun, doprej mu trochu volnosti - sama pises ze ma hubeny nozicky - vis co udelaj ty kusy zeleza se slachama na tech nohach? hruza! vezmi si boty s centimetrovou zeleznou podrazkou a jdi behat na asfaltovy letiste. pak mi rekni jak se ti behalo. co se tyce opotrebovani rohoviny - to je dalsi predsudek. kopyto nema byt dlouhe, ale kratke, a pokud je zdrave, malokdy se opotrebuje tak, aby to vadilo. kdyz se rychle obrusuje, holt rychle dorusta - je to zivy organismus, ne kus piskovce. precti si neco na strankach equusu - odkaz jsem tu posilala nedavno ..

    Misulka
    dneska jsem testovala cajdu - bylo teplo a roztal led na asfaltce, tak jsem vyrazila na klusovku, a ulevilo se mi, chodi zase o hodne lip. neni to jeste dokonale, ale uz je to v tom stadiu, jak to bylo pred upravami = nema kopytka citliva (akorat je ma o par centaku kratsi a ve spravnem tvaru). tak jsem rada. koukala jsem na ne taky zespoda a ten uzky strel na pravem prednim se (snad - nechci to zakriknout) vydal na ozdravnou cestu - zacina se odlupovat a rozsirovat, hura, byl fakt uzounky. kopytko se nam kulati, no proste mam radost, mozna to nakonec nebude trvat tak dlouho, nez bude mit i to prave kopytko uplne allrigt.

    jeste co se tyce podkovani a kluzkeho terenu - spravne vystrouhana bosa kopyta opravdu moc neklouzou - cajdu jsem pred tydnem vedla po zasnezene ceste, kde byla pod snehem ledovka, a velmi dobre drzel balanc (kdyz si vzpomenu na oddilova leta kde se kone mohli prizabit uz na 2cm ujezdeneho snehu). dneska nam to klouzlo na bahne, ale to bylo v trysku a cajda to vpohode "ustal" a ani nezpomalil v tempu.

    Peggiska
    popravde - "spokojena" je slabe slovo, vzdycky kdyz se vratim z vyjizdky, znova a znova vdecne vzpominam na tu stastnou nahodu, ktera mi to sedlo privala ;) je to uzasna sedlarska prace - takova ta stara poctiva, z dob kdy se sedla jeste delala "na cely zivot" a ne na jednu sezonu .. myslim ze nam bude slouzit jeste spoustu let :)
    - - - - -
    JW
    jo jeste k tem uzdeckam - chci jednoduchou - jen s celenkou, zadny nanosnik, ten bych stejne vyhodila, jako jsem ho vyhodila z te prvni, kterou jsem mela (ale ta nam byla stejne moc velka, tak sjem ji rozebrala a predelala hihi, ale chci neco estetictejsiho nez co mame ted;). nanosnik je mi k nicemu, nevidim duvod proc bych cajikovi mela svazovat jeste tlamu, uz tak ho dost omezuju :))))) hihi. nejdu jezdit zadny parkury proboha - aj dostihaky v treninku jsme jezdili zasadne bez nanosniku - teda i v dostihu chodej bez nej...

    coz mi pripomina - jaka je vlastne "funkce" nanosniku - teda jako k cemu je dobrej? jen pro estetiku aby kun neotviral hubu? :) ja fakt nevim, prijde mi zbytecny..
    25.12.2004 19:27Maxa
    Geeta:
    tohle vůbec nemůžeš tak brát.
    kdyby podkovy byly zbytečné tak na co by se vůbec kovalo.(proč všechní známí"sportkoně" mají podkovy??)Mám dojem že podkovy jsou vlastně jakési "boty" pro koně. víš zkus si boso jít přes štěrk, led, podkova je ještě tlumič při jízdě na betonu, nám beton sice nevadí, ale kůň je jiná váha, povrch takového betonu je pro kopýtka vlastně struhadlo:-) takže já být koněm tak chci podkovy....
    Ps.:váha 4podkov se jistě nemůže srovnávat s váhou jezdce:-) a myslíš, že se kůŇ se bude zabývat čtyřmi podkovami když má na sobě min. 60kg????
    25.12.2004 19:46Mišulka
    Maxa - tak i tobě doporučím stránky Klubu Equus, udělala by to i Geeta. Ono nejde o to, jak jsou podkovy těžké, jde o otřesy, které poškozují kosti, chrupavky a šlachy. S podkovami jsou otřesy mnohonásobně větší. Takže kůň, který se pohybuje víceméně po tvrdém povrchu velmi trpí s podkovami.
    A proč se vlastně začalo kovat? Začalo se kovat v dobách, kdy koně pracovali 12 i více hodin. V takovém případě se opravdu obrušovala rohovina rychleji než stačila dorůst. Dnešní koně většinou pracují max. 2 hodiny denně, není tedy důvod, proč kovat. Ani náhodou se rohovina nestačí opotřebit více než stačí dorůst. Myslím tím zdravé kopyto, které je přizpůsobeno terénu, na kterém se bude pohybovat.
    Koukni se do alb na kopýtka mojí Janiny - plnokrevnička, před rokem měla kopyta jak papír. A já jsem všude prohlašovala, že tahle kobyla nemůže!!!!!! být bez podkov. Teď jsme téměř rok bosi na všechny 4. Kobyla se pohybuje i po kamenitém terénu lépe a lépe. Nemáme ideální podmínky, proto celá regenerace kopyt trvá o hodně déle, než třeba u Geetina Čajíka - ten má možnost být celý den venku.
    Holky - čtěte, čtěte a čtěte. Zajímejte se, jak má vlastně kopyto vypadat a jak funguje. Klub Equus je to nejlepší. Studujte a možná ledasco pochopíte. Budete ale muset opustit všechny klasické metody a bude to z počátku určitě těžký, protože vás vaše okolí odsoudí. Přesto věřte, že to nejlepší co můžete pro koně udělat je to, co najdete na Equusu.
    25.12.2004 19:50Maxa
    Mišulka: jojo chápu a vím ajk to myslíš .. ale jak můžeš tvrdit "to co najdete na Equusu je nejlepší" jak to víš ? nevím no ... ale možná máš pravdu .. ale já nesledovala u našich parkůráků ani po 15ti letech služby žádné problémy ... je to asi u každého jinak
    25.12.2004 20:15Geeta
    Maxa
    ja v zadnem pripade nemluvila o vaze tech podkov- to sis domyslela sama. jde mi o to, ze ta podkova nepruzi. vubec nic nemam proti plastovym podkovam, proti specialnim "botickam", ktere maji z kovu akorat zapinaci prezky. zelezna podkova je stredoveky prezitek, a pouziva se pro vsechny sportovni kone, protoze je bohuzel porad jeste 20x levnejsi nez moderni plastove (nebo z jinych materialu) podkovy/boticky. ovsem tvoje zminka o tlumici na betonu me vazne malem shodila ze zidle - promin, nemam nic proti tvemu presvedceni, ale to uz je vazne proti zakonum fyziky, aby tvrdy kov "tlumil" otresy lepe nez pruzna rohovina :))))))) vis ze se do mesta konim pridelavaji na podkovy gumove spalky? proc asi? ;) trochu logiky do toho uvazovani, nez zacnes napadat neci nazor :)

    jak rikam - nemam nic proti podkovam nebo botickam, jak ty rikas - ale musi respektovat potreby pruzneho kopyta, kopyto pod nimi musi byt pravidelne upravovano a musi byt zdrave. bohuzel kopyto je porad povazovano za jakousi mrtvou tkan (coz ale vubec neni pravda- uz jsi nekdy slysela o kopytnim krvaceni? a pritom je to tak casty uraz nebo nasledek onemocneni nozek - akorat je to "vevnitr" tak to neni videt). misulka tim, ze equus je nejlepsi, nemyslela ze je bezchybny - ale ze je to nejlepsi zdroj informaci o modernim zpusobu upravovani kopyt. za procteni nic nedas a mozna pak zacnes premyslet v jine dimenzi. na equus se chodi radit i jezdci, kteri neprosazuji celorocne bose kopyto, a na sezonu kovaji - ale i tak si nechavaji na equusu poradit, jak spravne to kopyto pod podkovou upravovat.
    - - - - -
    Maxa
    je jeste mi rekni - ty tu nejsi zaregistrovana tak nevidim zadne tve info - ale kolik ti je? ze mas moznost pozorovat vetsi pocet parkuraku po 15ti letech jejich aktivniho nakovaneho zivota .. to se jentak nekomu nepostesti; ) tohle neni rypani, jen me to zarazilo tak se zajimam ;)
    25.12.2004 20:22Maxa
    Gee: to s těmi 15ti lety psala Janinka jež jezdí 13 let a tak měla tu možnost vidět jak takoví koně dopadnou ... ale ani jedna z nás nezvrdí že si nenecháme poradit, jen tady píšeme ty bludy co nás učili za celou tu dobu jedni z nejznámějších jezdců a trenérů no ... ale jak říkám, každý se může mýlit že jo .. nebráním se ničemu novému, jen chci poznat Vaše důvody a srovnat si to ... tak nevím proč napadáš Ty mě ..
    25.12.2004 20:45Geeta
    maxa
    ja te vubec nenapadam, to nemam v umyslu. akorat ta poznamka o odpruzeni kovem me proste rozesmala, promin, mozna jsem byla vic sarkasticka nez sis zaslouzila ;) ja take dlouho zila v presvedceni, ze "podkovy kun mit musi", "oves zrat musi" a "v boxe nocovat musi". ale protoze i po 12letech migrovani mezi ruznymi oddily a majiteli koni se citim v peci o SVEHO VLASTNIHO konika najednou jako nejvetsi laik, snazim se hledat nazory, porovnavat, porovnavat, porovnavat a hlavne premyslet o tom, co si prectu.nidky nesouhlasim se vsim, co kdo kde horlive prosazuje - zrovna ted jsem se ohradila proti nazorum sefky equusu v jedne tematicke diskuzi ;) ale to bych odbihala od tematu... to s 15ti lety je tu pod tvou prezdivkou, kdo to psal nevim, ridim se tim co vidim :)

    jenze nekde "jezdit" a nekde se o ty kone denne starat (ne kydat a cistit, ale taky zajistovat veterinarni peci, kontrolovat stav slach ,svalu, ockovat, lecit kdyz onemocni, brousit zuby, pomahat pri kovani/strouhani - proste "Fullservis") je neco jineho. navic clovek ktery nevi, na co se ma pri dane problematice zamerit, problem kolikrat nevidi. navic je mezi zastanci boseho trimu (viz equus) velmi znamy fakt, ze podkovami se spousta vnitrnich kopytnich problemu prekryje - tudiz nejsou videt. a co se tyce slach a svalu - kun si bohuzel zvykne na vsechno - tj i na bolest pri pohybu ... takze dlouhodoby problem se kolikrat projevi az v krizove situaci, po uraze nebo po jine nemoci - a nebo nikdy - nekteri kone se adaptuji velmi presvedcive. v prirode se taky museli naucit utikat i se spatne srostlou nalomenou nohou - byla to otazka preziti (<=uvadim extrem pro predstavu konske schopnosti adaptace)
    25.12.2004 20:52Peggiska
    Geeta...jo s tim souhlasim, ze drive se veci delali peclive a pretrvaly v dobrem stavu doted. Ty dnesni aususy, kterym se taky nevim proc rika sedla, vydrzi moc malo. Ted nechci urazit rucni praci nynejsich sedlaru, ale spis ty levne synteticke, indicke a kdovijake.
    25.12.2004 21:15Geeta
    Peggiska
    ale jo, kvalitni sedla se vyrabeji i dnes a vydrzi fakt dlouho - ale takove sedlo je pomalu drazsi jak samotny kun ;) a to neberu porizovaci cenu sveho kone, ale takoveho bezneho sportovniho :) takove ty silenosti, co se rozpadnou dva dny po zaruce a leckdy i driv navic taky nejsou zrovna levne - vzdyt kategorie "levnych sedel" je 8-10.000kc, kvalitni sedla - opravdu kvalitni nova sedla - jsou od 15.000 vys .. spis tak kolem 30.000 :) a kde na takovy sedlo vzit, kdyz mam kone za ctvrtinu te ceny? :D
    25.12.2004 21:20Peggiska
    Geeta...vzdyt rikam, delaji se spickova sedla, ale obycejny konak na ne nema. Mym snem by bylo westernove sedlo a to i to nejlevnejsi, kvalitnejsi a starsi stoji kolem 15000,-. Ach jo, uz zacnu setrit.
    25.12.2004 21:22Geeta
    Peggiska
    jo taky jsem chtela western, ale rychle me to preslo :)))) nastesti to od tebe je tak pohodlne, ze ten western docela vyvazi:)
    25.12.2004 21:32Peggiska
    Geeta...pohodlne? No kdyz myslis, ja uz ani v tech anglickych neumim jezdit...a to na westernu jezdim zhruba 3 mesice. To jsem jezdila v anglickym nejakych 9 let...je to divne...fakt jsem si ted sedla do anglickeho a zprvu jsem nevedela jak se v tom udrzet.
    Chtela jsem se te jeste zeptat, cim si zaslouzim vlastni album?
    25.12.2004 21:33Geeta
    Peggiska
    hih, asi pred peti minutama jsem ti alba povolila ;) odhlas se a znova se prihlas, mela bys mit vedle prezdivky i ikonku "Alba"
    25.12.2004 21:39Peggiska
    Geeta...tak teda dik moc, fotecky budu dodavat, kdyz mi Jezura najezil digital.
    25.12.2004 21:45Geeta
    Peggiska
    jee ty se mas :))) to bys mohla nafotit i nejaky ty kraliky - jestli je teda jeste mate - neco jsem tenkrat zahlidla za barakem v kralicarne :))) ale to je zas na jinou diskuzi vlastne hihihihi
    - - - - -
    jinak to sedlo mi fakt prijde pohodlny, a to hodne - ale je fakt ze kazdymu sedne jiny sedlo, navic kazdy sedlo se trochu zformuje podle kone a tudiz zalezi i na tom, jaky sedlo das na jakyho kone. zkratka kombinace tveho sedla, meho kone a meho zadku zapadla dokonale do sebe a funguje to :))))))) je ale fakt, ze ja ted pul roku jezdila v pracovnich dostihovych sedlech, takze by mi delal problem spis prechod na to westernovy sedlo asi ...
    25.12.2004 21:55Peggiska
    Tak uz jsem si hned pohrala ... https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=81
    25.12.2004 21:57Geeta
    Peggiska
    jeeee ta je suprova - hele kolik mela v kohoutku??? je asi mensi nez jsem si ji predstavovala :))))) cajda ma nakych 135 a nohy mi visi podobne jako tomu jezdci tam - ale ten je zas urcite vyssi nez ja ... ale i tak :))
    25.12.2004 22:04Peggiska
    Geeta...No mela jsem zakrslou samicku a odchovala jsem letos i dva vrhy. Jenze co cert nechtel, cela kralicarna vychcipala. Hold kralici a ty jejich vecny problemy s krmenim, mory, kokcidiozou. Chudinky moje. Ted uz je kralicarna opet naplnena, ale jen masnyma plemenama.

    Jeste, ze si clovek muze vybrat, me ted momentalne vyhovuje western...to jsem kdddyyyssi davno pritom nedala dopustit na anglii. Casy se meni
    - - - - -
    Geeta...to si pis, ten je vysokej (nejakych 180cm). Takze Peggi vypada az moc mala. Ma takovych 160 v kohoutku, ja merim 170cm, takze podemnou uz nevypadala tak zakrsle. Mam moc rada male kone. Chtela jsem haflosa, snad ho nekdy mit budu.
    25.12.2004 22:07Geeta
    Peggiska
    ja mela moznost jezdit na haflosich asi 4 roky, a letos v lete jsem se svezla na kamoscinych haflosich u jezera, jsou to uzasni kone, taky jsem chtela haflose (dokonce vyhradne). no ale jsou drahy. pak jsem natrefila na dardzika, a od te doby co ho mam, nedam dopustit na huculy - a az se mi jednou stadecko rozroste - cemuz pevne verim - bude to o min. dve huculske kobylky a dardzas bude tatinek a budu mit stadecko povahove bezchybnych huculu :D uz se na to fakt moc tesim hihihi... uz "jen" dodelat skolu a zacit vydelavat, abych si to mohla dovolit ... :D
    25.12.2004 22:11Peggiska
    A tady "moje" nova kobylka Vosa https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=82
    - - - - -
    Geeta...krasny sen...zamlouvam si hribatko!!!...ja jezdila jen na jednom haflosovi, ale to byl malej potvorak...huculku mela kamoska, jsou to vyborni konici, souhlasim, jeli jsme spolu na prvni hubertku...jsou to spolehlivi, odolni konici...jen chvalim
    25.12.2004 22:14Geeta
    Peggiska
    OK, pisu si, ozvi se tak za 5-7 let ;)))))))))) Vosa je krasna, belouse miluju. a vraniky. cely detstvi kdy jsem touzila po vlastnim koni, jsem se nemohla rozhodnout jestli chci bilyho hrebce, nebo cernyho hrebce. tak mam sedivyho :D
    25.12.2004 22:18Peggiska
    Geeta...a neni nahodou v zimě vraník? Ja mam rada asi vsecky barvy, jen moc ne ryzaky a belouse. Ale stejne barva neni dulezita, ale charakter. Vlastne jsem zprvu byla trochu zklamana z Vosy-vzdyt ona je bila! Ale ted? Je mi to fuk, je to nase zlaticko.
    25.12.2004 22:20Geeta
    Peggiska
    jo, na zimu nam ta potvora zcernala. nedavno u nas byla holcicka, ktera chodila okukovat a vozit se i vlete, a zacla brecet (je ji asi 5), ze ten konik co sme meli predtim - ten sedivej - byl hezci, ze tenhle je hnusnej cernej a chlupatej :DDDDDDDDDDDDDDDDDD
    25.12.2004 22:25Peggiska
    Geeta...chichichi, tak to je krasne...a veri uz tomu, ze je to ten samy?...tak mas prece jen vranika
    25.12.2004 22:30Geeta
    Peggiska
    tak to netusim, jestli tomu uverila. nedavno ji totiz odesel do vecnych lovist milovanej pejsek a nejdriv se ji zkusili podstrcit jinyho, podobnyho, ale decka ve skolce ji to vykecaly ... takze ted ma obdobi kdy nikomu moc neveri .. ale to uz je zas jina diskuze :))) kazdopadne cajda je ted cernej jak uhel, akorat kdyz zmokne nebo se zpoti tak se ukaze sedivej podklad :)
    25.12.2004 22:33Peggiska
    Geeta...sedivej podklad...nebo poklad? Na jare holcicka pochopi, ze cajicka nikdo nevymenil.
    25.12.2004 22:40Geeta
    Peggiska
    podklad. kratsi chlupy ma sedivy, delsi cerny - ty prekryvaj ty sedivy. takze kdyz je suchej, je cernej, kdyz rozhrnes srst nebo zmokne a ta cerna splihne, je videt sedivej spodek ;)
    25.12.2004 22:43Peggiska
    Geeta...ja vim jak jsi to myslela..ale v zime je ta seda poklad-jako zlato, kdyz ted vypada jako vranik, tak to, ze se ukaze seda je vzacnost.
    26.12.2004 00:09JaninkaW
    Gee: omlouvám se že jsme tě zmátly tím psaním, ale seděly jsme u mne na kompu, tak jsme to neodhlašovaly a sestra zrovna sháněla zbývající penízky na Balmerina ... víš je to možný, nevím, ... s těma šlachama .. já jen byla jsem skoro celou svou "karieru" u sprotovních koní jedné "podstáje" a nevšimla si ničeho .. jen jednou jsme mazaly spěnky kvůli podlomům :o) Nevím, možná máš pravdu možná ne ... řekla bych, že pravda je někde mezi tím vším a to se pokouším najít touhle konfrontací ;o) snad chápeš aspoň trochu ... diskuze je od diskutování a výměny názorů, že jo .. koníčka tak do konce roku máme zaplaceného a v lednu si ho už odvážíme, teď už jenom sháníme to nejlepší bydlení pro něj, tak abychom to utáhly finančně, neb už nemáme bohužel možnost vlastního ustájení :o(

    Jooo k těm sedlům - zkoušela jsem westernové sedlo hodně kvalitní od Toma Zajace a ... nikdy více ! :o) prostě na to nejsem stavěná nebo co. Mám do teď šílené modřiny na stehnech a do týdne po tom jsem nemohla pořádně chodit - v místě sedu bylo to sedlo pěkně blbě ušité kostra mi odírala stehna úplně nahoře a já při pracovním klusu litovala muže kteří v tom jezdí a touží po dětech :o))
    S Balmerinem plánujeme ty parkury tak max. do "L" tak uvažuji o tom, že nebudu kupovat vyloženě skokový speciál, ale jen něco jako "skokové sedlo, vhodné i pro všestrannost a turistiku" :o) ať se v tom dobře jezdí sestře, jíž budu připravovat na ZZJV a která se zatím bude věnovat hlavně takovému "rekreačnímu" ježdění ... nevím, koukám na ty sedla v Equi shopu za těch 5000,- a fakt nevím ,co to vydrží ... vždycky jsem jezdila jenom na Kentaurech takže kvalita a pohodlí sama o sobě .. jenže ta cena je tak skoro stejná jako cena koně :o) :-/ taky uzdečky ... jakou máte zkušenost s těmi koženými výrobky označovánými jako Ekonomy ??
    26.12.2004 10:17Peggiska
    JaninkaW...jedna pani u nas na vesnici si kupuje ty sedla za 5000,-, ma 13 koni-chladasu, chodi tam deti, takze se jezdi denne. No par se ji uz rozjelo, ale nevim jestli to neni tou kulatosti chladasu. Mozna to jsou dobra sedla tak na pet let, vic uz mozna nevydrzi. Kentaura bych doporucovala...jenze ta cena.
    26.12.2004 10:34JaninkaW
    Peggiska: díky .. no já s ním plánuju 5x týdně trénink jelikož hodláme startovat v těch ZL, L a myslím, jestli to sedlo něco vydrží .. já osobně myslím, že ne ..vyadá tak .. no plastově :o)) Kentaur je super to bez diskuze ! rozhodně kvalita lepší či rovnatelná s Hauzrem a přitom ceny levnější podstatně ... no a cena .. tak zase Kentaur vydrží celý život koně většinou stojí tak 15 000,- je to výhodné ... ale prostě ... nemám na to a dalščí splátky teď nerozdýchám :o) tak budu doufat, že mi pan Laryš dá sedlovinu i s koníkem ;o) Je to moc hodný pán .. a má Kentaur sedlo :o))
    26.12.2004 11:07Peggiska
    JaninkaW...no snad se ti podari, abys ziskala konika i s tim Kentaurem. Je fakt, ze dat vic penez hned za kvalitu je lepsi nez si koupit sunta za 5000,- a za chvilu kupovat dalsiho... Jenze kde vzit tolik penez.
    26.12.2004 17:51FeeBee
    Ahoj.Jak se daří koníkům?My teď všichni pěkně mrzneme:o)) Už aby bylo zase teplo,ale na druhou stranu alespoň koně neobtěžují mouchy...
    26.12.2004 18:09Mišulka
    JaninkaW - a co zlatý dobrý Vogeltanz? Nevím, zda máš možnost tohle sedlo někde u vás sehnat, není to dnes již tak známá značka a hlavně - sám pan Vogeltanz, který sedla šije, bydlí pár kilometrů od nás. Vím ale, že si k němu pro sedla jezdí až z Moravy - "protože se to vyplatí". Nové sedlo u něho seženeš kolem 10.000,- , což se mi zdá velmi slušná cena. Máme v oddíle všechna sedla Vogeltanz, jezdí se v nich denně i závody a jsou nezničitelná.
    Nemáte u vás nějaké obchody s použitým zbožím? U nás (západní čechy) je velký výběr levných sedel kolem 5.000,- různých značek (i velmi dobrých) z Německa. Jsou z pravé kůže, bytelná. Teď mi nabízeli super honácké sedlo za 4.000,- Kč. Jenže já už koupila před nedávnem skokové sedlo za 4.900,- - mrkni do mých alb. A hlavně - pořád ještě nevím, jakým směrem se budu ubírat:))))

    FeeBee - v Praze mrzne? U nás je hodně nad nulou a pěkně prší - jak na jaře.
    26.12.2004 19:51Geeta
    tak mám takové vánoční/nevánoční album ze včerejšího výletu, ale tvářím se tam fakt hrozně, a to jsem si myslela že si dávám na xicht pozor, když jsem věděla že nás martin fotí ;)
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=84
    27.12.2004 09:18FeeBee
    Mišulka:Teď je to počasí lepší,ale i tak je to hrůza.Jízdárna zmrzlá,takže chodíme do haly nebo na vyjížďky-nic jinýho se dělat nedá...A Šerynka je plná energie :o))
    27.12.2004 10:53Geeta
    FeeBee
    sice neotravuji mouchy, ale proti moucham jsme mohli nasadit cepicku a jezdilo se ostosest.. proti ztvrdle zemi na beton zadne cepicky nenavliknu, po tom se proste chodit neda, natoz poradne probehnout...
    27.12.2004 13:45FeeBee
    Geeta:Ta tvrdá zem je šílená...Proto chodíme do haly a sem tam jdeme ven,do lesa...Ale i tak,cválat se pořádně nedá....
    27.12.2004 17:27Týna
    je to tady moc pěkné,chtěla bych se na něco zeptat majitelky této stránky,prosím ozvi se mi na brunetka.k@seznam.cz
    28.12.2004 19:26JaninkaW
    tak jsem byla dneska nakupovat v nejlepší obchodě v Ostravě http://www.sweb.cz/jezdecke.potreby/ a plesk 1600,- a to nemám nic - bez. třmeny s gumou, velký tvrdý kartáč, kroužky do udidla, hřebínek, litrovou kentauráckou mast na kopyta, štěteček, krásné náušníky a toť tuším vše .. prodala jsem staré malé chapsy a hned obratem je paní se synem koupila za 450,- tak super :o) sestra tam ještě hodí té samé paní rajtky a dalších 500,- an světě :o)

    Balůa stěhujem příští týden, zítra jdu kouknout na to ustájení do Dětmarovic ve středu asi do Petřvaldu ale na 99% budem v těch Dětmarkách, kde to je za 2700,- v rodinné stáji, kde je 6 koní a bude to přibývat . Je to s kydáním, pouštěním na pastvu, krmením 3x denně, paní nám ještě bude vařit lněné semínko, jsou tam krásné výběhy, skokový materiál, možnsot zajet na závody do blízkých JK .. no super !

    Ozvala se mi slečna, jež by chtěla jezdit za příspěvek na ustájení 1000,- má licenci, takže jsem byla nadšená ... no a když jsem jí řekla, kde bude ustájený, řekal že to je moc daleko .. a přitom to je stejně daleko jako třeba MHD 30minut do jedné frekventované části Ostravy z centra .. jen každému se to zdá daleko neb ani pořádně neví, kde to je a akorát ví, že to už není Ostrava :o) :o(( ale ještě se domluvíme, tak držte palce !

    Ozvaly se mi ještě dvě 13ti leté slečny, že by dávaly min. 500,- ale to tam s nimi budu muset být .. ale to mi nevadí aspoň si podělám kolem stáje a dohlednu na ně, nečekám totiž moc zkušensotí ... Já vím ,asi mě odsoudíte, že koně kazím a tak .. ale bohužel, teď první 3 měsíce nebudu mít na výběr než ho splatím ... :o(

    Ve čtvrtek za ním jedu dohodnout s majitelem detaily .. i vozík už jsme si sehnaly, jsme šikovné že ? :o) určitě budu fotit jako ďábel nebojte !! :-D
    - - - - -
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=85 ustájení Dětmarovice
    - - - - -
    tedááá tu je ale mrtvo :o) !

    Koník teda bude stát v těch Dětmarovicích - je to tam moc fain, ale hlavně to má moc sympatická slečna ! Všechno jsme domluvily a i vozík budeme asi mít - pán co si tam stěhuje hříbátko, by nám Balůa odvez .. v neděli ... tak to všechno zaplatíme už ve čtvrtek a domluvíme a v neděli si ho odvezeme, doufám .. ještě mi chybí do plné ceny trapných 500,- tak to musím někde sehnat - jdu prodat hifi věž :-D tak držte pěsti ať to všechno výjde !
    28.12.2004 21:15Geeta
    JW
    no palce samo drzime, jeste nam ale chybi fotecky ;)))
    - - - - -
    dneska jsem mela super zazitek s cajdou - dotedka jsem z toho vypleskla:
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?chrr
    29.12.2004 08:24JaninkaW
    Gee: zítra tam jedu, foťák už nabíjím :o)) Jináč se mi už ozvalo docela hodně slečen, jako náhrada za slečnu s autem, jíž se to zdá daleko ... mi tam možná budou jezdit nemobilní slečny, ale prostě chtějí ... No a navíc, když jsme tam včera byli, Anička - majitelka stáje, mi řekla, že tam chodí i slečna - moc spolehlivá a tak, a tak by klidně přispívala na ustájení za možnost ježdění. No super ! Je přímo z kraje, tak by to neměla daleko .. včera mi psala, dneska mi má volat ... jéé doufám, že to všechno půjde, tak jak jsme to vymyslely ! Musíme dneska ještě skočit něco koupit do obchodu k nám, prodat tu Hifi věž, sestra prodá starý mobil ... no děláme co se dá :o)
    29.12.2004 09:07MMMoni
    No teda ... kdo to ma cist? ;)

    no ja mam opacny problem, mam kde ustajit konika, i cim ho krmit, ale nemam konika a nic moc o nich nevim, ale ucim se ;)

    JaninkaW:
    jinak gratuliruju ke konovi! ;))
    29.12.2004 09:30JaninkaW
    MMMoni: to příjde ! ;o) a pak budeš oproti nám ve výhodě s tím ustájením ... a děkuju za gratulace :o) Jinak to víš ráno brzo vstávám večer chodím spát moc pozdě ..musím furt teď někde lítat, kupovat nové věci, vybírat usájení - naštěstí už mám vybráno :o) a tak a pak musím sedět na netu kvůli domluvě se zájemci o ježdění ... no docela zábava, už se nemůžu dočkat, až bdue zaplacený a odvezený ... spadne mi balvan ze srdce a konečně si lehnu :o))
    29.12.2004 10:00Honza
    Janinka:Tak jsem se šel podívat na tvůj vánoční dárek.Ty se jedeš podívat do Petřvaldu?Tam jsem chvíli chodil.Byla jsi už tam??
    29.12.2004 10:38JaninkaW
    Honza: nejedu .. nakonec bude koník stát v těch Dětmarovicíh, je to tam moc pěkné!
    - - - - -
    Gee: poslala jsem Ti mail s takovým malým článkem, tak jestli chceš mrkni na něj a třeba ho tady i hoď ... ;o) koukám, ž tady je plno nefunkčních odkazů, tak co takhle, holky, že bychom se zapojily do psaní ? ;)
    29.12.2004 10:43Geeta
    MMMoni
    kůň není jen o ustájení a krmení - kde máš pastviny? koník musí mít pohyb, a to nejen za asistence člověka, ale především spontánní, na vyblbnutí, vyválení se nebo jen tak na chození sem tam. a zahrada fakt nestačí - nehledě na to že by tebe i koně kubajz brzo asi ubezdušil, když by se koník pásl kolem auta a občas se o auto podrbal :)))
    29.12.2004 11:09JaninkaW
    Gee: a proto já vzala ustájení s několika hektary pastvin ... lesy, louky i voda ... no bájo ;o) Došel Ti ten mail ???
    - - - - -
    Gee: do sekce odkazy bych určitě zařadila :
    http://equichannel.cz/diskuze/, http://equichannel.cz, http://www.equiweb.cz/ diskuze + inzerce, http://www.konskytrh.cz/ inzerce, http://www.cjf.cz/ stránky české jezdecké federace, http://equus.no-ip.info/ klub Equus, http://www.nadejeprokone.com/ stránky severomoravského útulku pro koně, http://www.equiservis.cz/ známý český obchod, http://www.equi-shop.cz/equi/ on-line obchod
    29.12.2004 11:23Geeta
    JW
    ten mail mi došel, nesouhlasím se vším co tam píšeš, je to dost neodborné (není teď mířeno osobně tak se nezlob). je to důvod, proč tu zatím v odkazech nic není, tohle vzniklo především jako možnost pokecání o koních pro králíkáře, neboť jsme tím zaplácávali králičí diskuzi. právě proto že těch stránek o koních už je strašně moc, zastávám názor že než neodborné články, tak radši nic. tvoje povídání není faktograficky zas až tak špatné, ale musela bych to přepsat, abych to sem byla ochotná dát (tj stylisticky pozměnit), a na to teď fakt nemám čas (blíží se mi zkoušky). ale mail si nechávám v záloze a nevyhazuji - třeba ho sem někdy v trochu pozměněné formě použiju. pak ti dám samozřejmě vědět a tu změněnou formu ti nejdřív pošlu jako autorovi ke schválení.
    29.12.2004 11:31JaninkaW
    Gee:

    jak chceš ... ten můj článek byl čerpán z asi 3 knih a vl. zkušeností, nevím, co by tam mělo být odbornějšího, ale nezlobím se, jsou to Tvoje stránky :o)
    - - - - -
    Gee: ke stylistice - jdu studovat češtinu, tak doufám, že to není tak hrozný ;o))
    29.12.2004 12:09MMMoni
    Geeta:
    nj, pastviny ... tech je kolem nas dost, ale ne nasich :( ale kousek od nas jsou obrovske pozemky, patrici dedeckovi my kamaradky ... mozna by se s nimi dalo domluvit, je tam spoooousta koniku :) no niiic, ja uz mlcim :) ja jen tak ... dyt me znas ... :) ale je fajn to vsecko vedet :)
    29.12.2004 13:20Geeta
    jůůů tak musím oznámit radostnou zprávu, našla a hned obvolala jsem si inzerát, paní z jižní moravy daruje starý chomoutový postroj na hucula, budu platit jen poštovné - a prý mi přibalí ještě i starou uzdečku, no já se těším jak malé dítě, sice to bude potřebovat ještě velké úpravy, ale to se nějak zvládne :) teď ještě aby se ozvala ta paní, od které chci koupit vozík, a budu moct na jaře vyrazit s čajdou někam na vandr :)))
    29.12.2004 15:54Honza
    Janinka:Lenka(ta ke které chodím jezdit) prodala lonské hříbě jedné holce.Ted to hříbě bude mít za 4 měsíce 2 roky.Ta sprominutím kráva na ně jezdí na 2 hodinové vyjížďky.Hodí na něj westernové sedllo,které váží 30 kg a ona 60kg takže celkem 90 kg.K tomu je to ještě valacha nchala jej vykastrovat jako odstávče,takže si s ním může dělat co chce(byl krotky už jako hřebeček).To je hrůza ,co?!
    29.12.2004 18:32Mišulka
    Honza - to je tedy síla. A bohužel je to vidět velmi často!!! Né, že bych denně přišla do styku s dvouletým obsednutým koníčkem, ale na ty koně se všeobecně hrozně chvátá. Každý se někam pořád honí, ale už si neuvědomuje, že se to odrazí na zdraví těch koní.

    Geeta - nějak jsem nepostřehla, že sháníš chomoutek a postroje. Škoda, že nebydlíš blíž. U nás toho je spoustu, starší věci, některé poškozené víc, některé míň. Některé by určitě ještě nějakou dobu sloužili. Chomoutky, uzdečky, postroje.....
    29.12.2004 18:48Gia
    Geeta:
    Valejici se Cajda je uzasnej, je videt, ze ma k tobe velkou duveru. Verim ti, ze jsi z toho vyplacana, ja taky byla kdyz jnsem si takhle poprve muchlovala Favinu .)

    MMMoni:
    Ja si myslim, ze by jsi konika klidne mit mohla, vase zahrada mi pripada dost velka i na vylitani a kdybys odstranila i ty zeleninove zahonky tak by to bylo uplne idealni .)
    29.12.2004 19:07Geeta
    Mišulka
    no já to tu možná ani nezmiňovala. každopádně uvidím co mi přijde a v jakém stavu - možná budu potřebovat nějaké části, které třeba budou moc poškozeny ... ale teď mě ještě tlačí vozík - paní která nabízela pěkný vozík za 5.000 se mi ještě neozvala, tak s tím pomalu přestávám počítat.
    30.12.2004 15:36JaninkaW
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=87
    tak a mám tu fotky !! sice nic moc, neb krásně zrovna nebylo, ale jen tak, ať přibližně víte, jak asi vypadá :o) jen se mi blbě postavil a vsadím se, že vás zaujme ten kohoutek :o)

    Jinak k němu dostaneme jenom stájovku, udidlo, otěže a vodítko. Bude čerstvě okovaný, odčervíme ho hned v neděli. Je super, že pan veterinář, který ho teď ošetřuje, je z Ostravy, takže se s ním domluvíme a bude jej ošetřovat dále ...
    - - - - -
    Peggiska:

    jééé koukám do Tvých alb - to je koník, kterého jsi mi v létě nabízela .... :o) to já jen tak :o)
    30.12.2004 18:11řetězka
    JaninkaW:
    možná jsem mimo, protože užs to tu někde psala, ale chtěla bych se tě zeptatněco o tvém novém koníčkovi. vždycky jsem taky chtěla svýhooo. teď aspoň jezdím cizího soukromýho šikulu. takže: jak je tvůj koník starý, vzdělaný, a především mě zajímá, kolik stál peněz?
    a taky kolik je tobě :))
    "my" máme 13letého klusáka. v 9 letech byl kupován s bolavými zády (nutně potřeboval léčit), je to americký klusák, který neběhal nikdy dostihy. teď dělá docela úspěšnou kariéru distančních závodů (zatím jen takové kratší kolem 30km) a je v pohodě, zdravý a hodný. No a v době koupě prý stál 45 000 korun. což je na obyčejnýho koně podle mě i celkem dost, ale on je prostě super :)
    díky za odpověď. někdy zase přinesu fotky. teď jezdím většinou jen večer v sedm na špatně osvětlené jízdárně a o víkendu občas na vyjížďky, takže nás moc nemá kdo vyfotit :)
    30.12.2004 21:24Geeta
    janinkaW
    no kohoutek má teda příšernej, ale jinak vypadá sympaticky. není ale celkově moc nasvalenej (aspoň podle těch fotek) - čeká vás dost práce, než bude v kondičce ...
    co mě ale zaujalo - proč má ten koník na druhé fotce to "cosijakosedlo" na hřbetě? to je v rámci výcviku? :) já jen že to vidím poprvé ;)
    30.12.2004 21:50JaninkaW
    řetězka:

    Jojo najdi si to ve statších příspěvcích, nebudu tu zabírat místo zbytečně ;o) Oceněný je na cca 50 tis. hlavně kvůli původu o. Dara Monarch m. Ballytore, taky kvůli jezditelnosti - je velmi dobře ovladatelný, nebojí se, bez zlozvyků atd., krásně skáče možno až stupeň L, ve stáji moc hodný, nechá se okovat, snáší veterináře ... no prostě super kůň :o) bez zrd. problému, jen před 2mi lety si namohl šlachu na pravé přední, ale později s tím problémy neměl ... na dostihy ale není, je na ně moc "měkký" ale srdce na to má ... pan Laryš, bývalý majitel, je spolumajitel té dostihové stáje tj. DS Shee-Laryš, a má hlavně Balmerina moc rád, chce se na něj chodit jezdit koukat, nechce na něm vydělávat a myslím, že to nemá zapotřebí..je to moc příjemný pán a navíc, mě mu doporučila známá, které jsem jezdila koně ... tak stál 15 tis. ale podle něj bych ceny fakt neměřila ;o))) takového koníka seženeš tak za těch 45 tis. je to individuální ...
    Já jezdím 13 let tak jsem u koní docela dlouho ;o) a je mi kolem dvaceti - holky tady už mě tak trošku znají a ví, že to nikdy neřeknu přesně :o))
    Mě zase zajímají ty distance, kde se o tom dá sehnat nějaké info kromě té podstránky na Equichannelu ?
    - - - - -
    Gee:

    jojo ten kohoutek to bylo první na co jsem se zeptala, když ho přivedl do boxu ten první den ;o) ale jak řekl, že s gelovkou s tím nikdy problémy neměl, uklidnilo mě to a i vet i trenér to potvrdil ... k tomu osvalení - to jde vidět spíš zezadu, ale opravdu není v kondici v jaké má být, vždyť taky dva měsíce na něm nikdo neseděl ... nevím, když se ale podíváš pořádně jde vidět že na tom není zas tak špatně ... ale mi to je tak jedno, když vím, že to nabere ;o) ale je to milááček ;o)))

    Jinak tu dečku má ten koník protože to je dvouletek a musí si zvykat na to, že bude mít něco na zádech ;o)
    31.12.2004 08:58DášaP
    JaninkaW: tak tady je pát fotek, zatím toho moc není, ale časem ještě přibydou http://www.sweb.cz/nieninke
    31.12.2004 10:15JaninkaW
    DášaP: juuu je fakt moc krásnej ! už se tak těším až bude sluníčko a naroste tráva a vůbec, až bude kolem zeleno. To jsou pak ty nejhezčí fotky a do té doby bude z Balůa krasavec ! ;o)

    všem: holky nenašly jste někde PNH v češtině ? já teda jenom překlad zkoušek prvního levelu a pak 8 zákl. pravidel a jinak z teorie tam nic moc není :o( Dlouho se o to zajímám a tak bych to chtěla aplikovat na Baluovi se sestrou, ta pročítám má stará archivovaná Jezdectví z roku 98, kde to v tom roce začalo vycházet jako seriál... ale stejně mi nějaká čísla chybí a i tak tam všechno není a já bohužel neumím anglicky a německy ne tak dobře abych si přeložila takové články :o((( tady pár odkazů co jsem našla ohl. ořirozené komunikace s koněm -
    http://sweb.cz/konskastranka/horsemanship/Seznam.html rozcestník , http://www.eisbez.cz/studentipnh/ klub studentů PNH , http://konejinak.zaluzi.cz/ kurzy a prodejna potřeb pro PNH , http://www.honzablaha.cz/CZ.htm stránky snad nejznámějšího "zaříkávače" u nás
    - - - - -
    gee: proč mi nejde psát tučně ? vždyť tagy nemáš zakázané ?
    31.12.2004 11:46DášaP
    Janinka: taky jsem se o PNH zajímala, myslím, že v češtině asi nic moc kromě seriálu v Jezdectví není. Já si nastudovala seriál (hltala jsem to jako blázen:)) a pak jsem vyrazila na několik seminářů, jednou dokonce i s koněm. A musím říct, že i když to nějak aktivně nedělám, ty základní principy jsou fajn. Teda aspoň pro nás, co začínali v oddílech, kde nejoblíbenějším výchovným nástrojem byl štajgr a "parelliho lopata". Myslím, že teď zrovna ten seriál "běží" v Jezdectví znovu.
    31.12.2004 11:56JaninkaW
    DášaP. jo už zase to dávají ? no suepr ! kamarádka to má předplacené já na to nemám tak si to ofocuju :o) Chtěla bych se o to zajímat nějak hlouběji .. když jsem se koukala na stránky Honzy Bláhy (odkaz dole v mém příspěvku) tajil se mi dech ... koukni se tam na ty fotky jak je ten kůň sebraný ..jak skáče military skoky a to všechno jen s jezdcem an holém hřbetě bez udidla i ohlávky .... to je krááása ! kde jsi byla na kurzech ? taky něco hledám ale nevím kam a kdy a tak a hlavně jaká je normální cena s koněm
    31.12.2004 13:28Geeta
    JaninkaW
    no nevím, podle mně vás opravdu čeká hodně práce a trpělivosti. to že na něm dva měsíce nikdo neseděl - to chceš říct že nechodil do výběhu? jen tím že kůň přestane pracovat, takhle nezhubne. spíš by to mělo být naopak, kůň který přestane pracovat a jinak je v pořádku začne obvykle tloustnout. čajda když jsme ho přivezli byl jak kulička - a to na něm taky nikdo nejezdil - a rozhodně dýl než dva měsíce. nicméně - když mu poskytnete dobré podmínky a budete se s ním pěkně piplat, věřím že vám bude vděčný. na ten kohoutek bych si ale i přes ujištění dosavadního majitele dávala sakra pozor ... taky mě trochu alarmuje to čerstvé překování před prodejem - snad jsem zbytečně podezřívavá, ale tohle ve mně vždycky bubnuje na poplach, zavání to maskováním nějakého kopytního problému ... ale to už to snad vidím moc černě :) každopádně bych být tebou nechala co nejdřív ta kopýtka zase zkontrolovat :)
    31.12.2004 21:38JaninkaW
    Gee:

    dráhá Geeto, to čerstvé překování je na naší domluvě - my takto ušetříme a budeme muset kovat při jednom, protože ztratil v pondělí podkovu a musela se dávat nová, tak se vymění všechny, tak jak se to má cělat, takže asi tak...
    Nevím, jak srovnáváš čajdu s Balůem to mě baví :o))) Náš kůň je víc 170cm KHV A1/1 a Tvůj poněkud menší poník .o)))) Nic mu opravdu není, mám na to kulaté razítko a slova veterináře, trenéra a třetí strany kterou jsem si s sebou vzala já, pro nezaujatost. Je osvalený tak jak má být, v momentě kdy si klikneš na fotku, kde nemá pokrčenou zadní nohu a zakryješ si kohoutek, uvidíš, jak vypadá .... fascinuje mě co si myslíš o dnešních prodejcích a o tom jak strašného koně jsme si koupily a je mi to tak trochu líto :-/ ale je to Tvoje věc! Já jsem u koní celý život, jezdím 13 let, myslím si, že si dokážu vybrat dobrého koně, ne koně před jatky i když na takovém koni není nic špatného ... fakt dokážeš člověka potěšit no :-/ asi jsi to myslela jinak a myslím, že vím jak, ale i tak se mě to docela dotklo ... je to skvělý, krásný, ZDRAVÝ a bezproblémový kůň .. nemyslím, že vet. by si dovolil mi tvrdit opak a kovář a trenér taky mám to v předmětu smlouvy jestli jsi někdy viděla smlouvu týkající se koupě koně ... ohl. zdraví je tam jen to, že měl před dvěmi lety nataženou šlachu na pravé přední, že s ničím jiným nemá a nikdy neměl problémy atd. no to je jedno, když si to myslíš, tak si to mysli, já ho mám doma, troufám si říct, že ho dokáži posoudit lépe ;o) zase se řekne, že to vyhrocuju překrucuju a tak, ale to ne, tak to nemyslím, jen si prostě hájím svého koníka, myslím, že by to udělal každý ;o)