od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Leden v roce 2005
  • Zobrazuji 129 zaznamu.
  • 1.1.2005 00:35Jarka
    JaninkaW,
    také ti gratuluji ke koupi krásného koně. Mně fascinují ty fotky toho Honzy Bláhy jak skáče přes překážky bez sedla a uzdečky a jak vede koně nějakýma bičíkama, nebo co to je. To jsem nikdy neviděla, ale všimla jsem si, že má šporny a to mi nějak k tomu nesedí.
    1.1.2005 13:41Mišulka
    JaninkaW - proč se durdíš?:))) Geeta to určitě nemyslela zle. Ale zarazila mne jedna věc - psala jsi, že "s gelovkou s tím nikdy neměl problém" - takže bez gelovky by měl? To mi nepřipadá normální, gelovka je opět jakýsi výmysl, který maskuje problém. Pokud se tedy nepoužívá preventivně. I když to taky moc nechápu, dobře padnoucí sedlo a dobrý sed ti záda koně nenamůže... A k těm veterinářům - myslím si o nich svý, dokážou nakecat cokoliv, vždyť jim jde jen o peníze... bohužel. Ale netvrdím, že jsou všichni stejní.
    A taky jsem se musela usmát nad tím, že se ti nelíbí srovnání mezi "poníkem" a velkým A 1/1. Já bych mezi nimi až tak velký rozdíl neviděla. Pravda - nemám tolik zkušeností a plnokrevníky, Janina je první plnokrevná kobylka, kterou jsem měla možnost pořádně poznat. Když jsme si ji pořídili, byla jsem upozorňována od jiných jezdců A 1/1, že takoví koně, pokud nepracují, brzy ztrácejí na kondici. A opravdu, jejich koně šli dolů a jeden čas byli jak kostra potažená kůží. Nevím tedy, zda mám zázračného plnokrevníka, ale Janina, když přestala pracovat, přibrala, jak Geetin Čajík. Zádíčka se jí zakulatila, zadeček má taky pěkný. Víš co? Mezi mojí Janinou a jejich koňma byl velký rozdíl ve způsobu ustájení a péče. Jejich koně nechodili do výběhu, dostávali "hrstku sena" a kýbl ovsa. Moje Janina je denně vybahněná z výběhu, dostává sena "co sežere" a hrstku ovsa, aby nezáviděla ostatním. Je jak koule.
    Přeji ti hodně hezkých chvil s Balmerinem.

    Geeta - jen k tomu kování - dělá se to běžně. Je to jakýsi zvyk - tak jako se prodává kůň s ohlávkou, tak se většinou před odvezením překová. Nemyslím, že by to bylo úmyslné skrývání problémů, protože většina lidí si vlastně ani neuvědomuje, že to skrývání problémů je. :(((((((((((
    1.1.2005 18:24Geeta
    janinkaW
    nevím proč sis to zase vyložila jako útok - i kdyby sis koupila opravdu koně nad hrobem, což jsem ovšem netvrdila, tak to schvaluji - vždyť si mu vybrala skvělé ustájení s velkými výběhy ;) s veterináři mám podobnou zkušenost jako mišulka, tak jsem prostě jen podezřívavá. mně byl čajda taky prodán s ujištěním, že neměl schvácená kopyta (už to ujištění mě zarazilo). no a samozřejmě že je po středním schvácení a má zrotovanou pravou přední kopytní kost.
    jinak nesrovnávám "menšího poníka" s "plnokrevníkem", ale výživnou kondici koní bez práce. v tom plemeno jaksi nehraje roli. netvrdím že tvé fotky nezkreslují. jinak u koní jsem taky dost dlouho a navíc jsem teď jezdila půl roku dostiháky, takže vím co je plnokrevník, neboj ;)

    a co se týče toho překování - to jsem říkala dopředu, že jsem moc podezřívavá.

    jo a co se týče kupní smlouvy na koně - máš dojem že jsem čajdu ukradla? ;) takže mír, OK? navíc jsem hned na začátku psala, že koník je mi sympatický - a na tom si trvám, tak nevím proč ho hájíš, když já jsem neřekla, že se mi nelíbí. jen mi přijde hubený - no a? :)
    - - - - -
    Mišulka
    hih, jo ten zvyk znám, máš pravdu :) jsem těma kopytama už fatk hráblá :))) každopádně čajda mi byl prodán bez podkov (dokonce se neobtěžovali ho ani vystrouhat - ale zase dostala jsem za to tisícovku slevu že ;) a bez ohlávky - to mi dopředu hlásili, že ohlávka a uzdečka, ani vodítko ke koni nepatří, takže si mám přivézt svoje ;))))) jsem se fakt pobavila tenkrát
    1.1.2005 20:22JaninkaW
    Gee:
    v pohodě ;o) ale s tím jak píšeš, že čajda je po zjevném středním schvácení atd. no ale tak v kupní smlouvě je prodávající ze zákona povinnen uvést zdr. stav i to co se týkalo minulosti a navíc pokud to zasahuje do výkonnosti je to nutnost.. něco málo mě v tom právu naučili :o)

    Mišulka:
    když se podíváš na ten kohoutek, tak je snad jasné, že pokud nebude patřičně osedlán, bdue s tím mít problémy, ne ? píšu s gelovkou problémy neměl, protože nikdy nikdo nezkoušel a nevím proč by měl, jezdit bez gelovky, když ví, že s ní problémy nemá a je asi jasné, že bez patřičných kompenzačních pomůcek, by ty problémy měl .... ale s ní nemá, tak nemám co řešit :o)
    1.1.2005 20:38Geeta
    JaninkaW
    povinnost je jedna věc, a praxe je věc druhá - to zas naučil mne život ;) ale přece ho kvůli tomu nebudu vracet ne? ;)
    1.1.2005 20:48JaninkaW
    Gee.
    ale můžeš si ztěžovat ;o) to já jen tak ..
    1.1.2005 20:53Geeta
    JW
    a co z toho budu mít? čajdovi to kopyta nespraví a já s tím budu mít akorát další starosti. čajdu mám, závodit s ním nehodlám a na delší ježdění má stejně ještě tak rok čas - a za tu dobu si ty kopyta dám do pořádku. :)
    2.1.2005 23:31Geeta
    tak jsem nahrála do alba fotky našich koňských sousedů - teda těch nejbližších: http://kralici.cz/konici/alba.asp?a=88
    - ještě máme další sousedy - ale ti přicházejí v úvahu až když bude čajík starší :) jeden hřebčák - poník na samotáach asi 4km od nás, neznámě velké stádo koní v Boleticích (bohužel vojenský prostor, potkali jsme je v létě u rybníka) a zatím neidentifikovaný kůň v krumlovském předměstí asi 5km od nás :)
    3.1.2005 08:49MMMoni
    Geeta:
    ahojky, my take nafotili konicky v sousedstvi, kdyz budes tak hodna a povolis mi alba, tak je sem hodim :)
    - - - - -
    Gee:
    nebo nemusis, moc tech fotek neni, jsem myslela, ze kubik toho nafotil vic ... tak jen jeden z konicku, celkem jich tam v ohradach bylo sest ... byli hezci, ale nechteli se kamaradit moc :)
    - - - - -
    https://www.kralici.com/alba.asp?a=1693
    3.1.2005 11:56JaninkaW
    Gee:

    no já jsem to jen tak vztáhla k tomu, že se kupují a prodávají nemocní a nepřeléčení koně ... ale to je jedno, Ty mu to určitě pomůžeš vyléčit! ;o)

    Všem: tak Balů už je doma .. pan Laryš jel s námi, aby se kouknul, jak bude jeho miláček bydlet. Byl moc smutný ... ach jo, nechtěla bych být v jeho kůži :o( měl ho moc dlouho, je to jeho kamarád ... ;o(( Ale stáje se mu líbily a věří nám, tak se budem snažit jak nám budou síly stačit, abychom poskytly balůovi krásnou stáj, výběhy, pohodu a trénink ... pan Laryš se na nás bude chodit koukat :o) No teď mě tak napadá .. jak tady někteří psali o tom, jak to bude určitě nějaký podvodík a tak ... to je právě to, kvůli čemu jsem se tak "nervla" doufám, že to chápete.
    Jooo a s tím jeho kohoutkem ... já vám měla takovoé nutkání, když jsme byli pro Balůa v té dostihové stáji, fotit všechny koně co tam byli - plnokrevníci - každý z nich měl ten kohoutek jako on ... ;o)
    3.1.2005 12:10Geeta
    JW
    no a kde jsou nové fotečky balua?
    jinak nepřekrucuj slova, nikdo o panu Laryšovi tady neříkal že to je podvodník. o tom nepadlo ani slovo ;)
    nicméně v tý jeho stáji - nejsou všichni ti koně po dara monarchovi? našla jsem si jeho fotku na netu a on ma taky vystouplý kohoutek. jinak rozhodně to není znak plnokrevníků - můžu tě v případě zájmu zahltit fotkama plnokrevníků/dostiháků nejrůznějšího věku a žádný z nich takový kohoutek nemá (ale žádný z nich není po monarchovi)
    3.1.2005 12:34JaninkaW
    Gee:
    fotky už se nesou :o)
    Ne po Darovi tam byl myslím, jen Balů ... ale když praví někdo,nevím kdo to byl, že je to jakýsi zdr. problém či tak něco .. proč dávají Daru do chovu a je to jeden z nejlepších plemeníků, že jo ;o) ?
    - - - - -
    http://kralici.cz/konici/alba.asp?a=89
    3.1.2005 13:37Peggiska
    JaninkaW...Tak a uz je z tebe konecne majitelka sveho vlastniho konika. Moc ti to preju. Myslim, ze sis vybrala pekneho konika. At mu zdravi slouzi. Ten kohoutek vypada velky, ale myslim ze s gelovkou to nebude problem. Proc jdete do Hrabove? V tech Detmarovicich to vypada pekne. Jenze ty chces jezdit zavody, ze? Tak to budes mit asi v te Hrabove lepsi.
    Jo myslim, ze jsem ti Peggi nabizela. Uz jsem ji nasla novy a dobry domov. Jen je mi smutno :(
    3.1.2005 14:20Geeta
    JW
    velkej kohoutek není zdravotní problém, pokud je vrozený (tj není to prosedlý hřbet a propadlý krk) - což u balúa je vidět na otci, že to je dědičná konstituční propozice. některým koním se nadměrnou zátěží tenhle kohoutek vytvoří jaksi umělě - a pak to zdravotní problém je. no a i tenhle velký kohoutek vrozený může být zdravotním problémem, jeli koník blbě sedlán - nicméně blbým sedlem se dají zkazit i rovná záda s plochým kohoutkem ;(

    každopádně balús vypadá fakt kouzelně - teda co se týče xichtíku :) jen by to chtělo - a teď se zas neuraž - pořádně koníka nafotit, abysme viděli i jeho postavičku. na těch prvních fotkách opravdu vypadal jak herka (pardon balúsku, jsi krásný koníček, ale i modelka si umí stoupnout jak ježibaba), a tyhle fotky jsou zaměřené na hlavištu ... hih :) takže -koukejte fotit paničky, na dvorku, na jízdárně, ve výběhu, v klusu, ve cvalu, ve skoku - ať máme na co koukat ;)))
    5.1.2005 13:51Peggiska
    vsem...Tak zitra se chystam za "mojim" milackem, takze hned vyzkousim novy digital.To se mate v nejblizsi dobe zase na co tesit.
    5.1.2005 16:48Geeta
    Peggiska
    no to je bezva :))) to se fakt moc těším :)) dneska jsem si na tebe zase vzpomněla, když jsem šla jezdit ;))

    all
    čajda mi dneska kulhá na pravou přední, nevím proč, snad si jen namohl svaly nebo co .. hrozně to u nás klouže a včera byl jak dělo, hnal to se mnou po poli dostihovým tempem, jsem nás viděla rozplácnutý někde v blátě normálně... cestou zpátky (včera) pajdal na zadní, a měl citlivý hlezno, dneska v pohodě. ale po půlhodině vyjížďky (klus, trošku cval, žádný bláznění jako včera) začal pajdat na přední, na tu vytočenou, ach jo, jsem z toho přešlá. snad to má fakt jen namožený a neozývá se nějaký problém s tím kopýtkem :(
    6.1.2005 10:29Zz
    tak jsem konečně zase na netu. Vánoce u nás byly bílé (až moc), takže tady máte pár fotek: https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=90
    6.1.2005 12:58Geeta
    zz
    ty jo, jakože sníh moc nemusím, tak takhle bílý vánoce ti teda závidím :( u nás bylo teplo a bahno a hnus
    7.1.2005 14:16Peggiska
    Tak uz jsou tady opet nove fotky
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=92
    - - - - -
    Geeta...snad na me budes vzpominat pokazde jen v dobrem :) Jak to vypada s cajdou a tim jeho pajdanim? Uz je to lepsi?
    7.1.2005 21:16Geeta
    Peggiska
    jééé to jsou pěkné fotečky ;) jak to vypadá s čajdou nevím, teď jsem se tam dva dny nedostala, na zítra máme naplánovaný rodinný výlet, tak uvidíme jestli nás čajda i sveze, nebo jestli půjde jen na vodítku :)
    7.1.2005 21:22Petrísek
    Peggiska: Krasny fotecky a koniky maji zajimave okynka ve dvirkach :o))

    Geeta: Ja ti psala vzkazika na ICQ ale nevim, jestli dorazil, kazdopadne cajdovi prajem, nech se mu nozka rychle spravi.
    7.1.2005 21:26Geeta
    Petrísek
    jojo dorazil, četla jsem ho ve škole a neodpověděla :) tak pardón :)) o čajdově stavu dám vědět zítra, ale fakt si myslím že už bude OK ;)
    7.1.2005 21:35Petrísek
    Geeta: Pohoda. No hlavne nejak zahalis s fotkama! Videla som jak spolu tryskate, fakt dobry :o)) Ale chce to neco novyha, ja bych byla pro, aby boli nove fotky kazdy den :o))
    Tak si uzite vylet a hlavne fot! :o)
    8.1.2005 21:39Peggiska
    vsem...Tak jsem dneska Vosu opet poctila svou navstevou. Jela jsem tam i s jeji pani, takze fotky jsou uzasne a brzy je hodim na net(asi v pondeli). Nedivte se, ze jsem je tu nedala hned, ale na net se dostanu jen ze skoly. Ja hlava derava je ted zapomela vzit. A to jsem na to myslela!!! Ach jo, ze by skleroza?

    Petrisek...Jak jsem poprve videla ty okynka, taky jsem se podivila. Ja osobne jsem mela ve sve staji taky okynko...viz album s Peggi...ale ty jejich maji takovy zaujimavy tvar. Ale okno ve staji je moc dobra vec, konicek aspon nemusi koukat do zdi. Ale lepsi nez okynko je celodenni pobyt ve vybehu, takze co si budem povidat.
    - - - - -
    Geeta...Tak dneska jsi byla taky za svym orem, tak jak?
    8.1.2005 21:44Geeta
    tak jsme dnes byli s čajdou na výletě za kobylkou Charlottkou (11měsíční kobylka hucul x shagya), bylo to celkem dramatické (nejdřív čajda jako že kulhá zase, simulant, tak jsem slezla, chvíli na to se vyválel i se sedlem, pak se mnou obletěl obrovskou louku dostihovým tempem, a když jsme dorazili do sousední vesnice, prohnal ještě pořádně kobylku. šarlotka se trošku poranila, což mě moc mrzí, ale mělo by to být OK snad. čajda je pokopaný kvalitně ;) ale nic si z toho nedělá, zato já jsem při jeho odchytu od kobyly málem přišla o hlavu :))))
    - fotky - fotky jsou, ale bohužel velmi špatné kvality, něco fotila mamka, většinu bráška, kterej není zvyklej fotit koně, navíc jsme byli v takovým stínu, tak tam bylo málo světla ... no aspoň něco. mám i krátké video, ale to sem bohužel nejde dát...
    http://kralici.cz/konici/alba.asp?charlotta
    - - - - -
    jo a co se týče kopýtka, našla jsem mu dneska v bílé čáře zaražený špičatý kamínek, který jsem minule přehlédla - tak snad kulhal kvůli tomu. poté co dneska přestal simulovat, mu to šlapalo i po tvrdém velmi vpohodě ;)
    8.1.2005 21:53Peggiska
    Geeta...Fotky jsou zase bezva...a jak liiiiiiiiiitali. Sousedku ma peknou...a rychlou...porad bezi pred cajdou. Jestli to nebude tim, ze ji cajda nahanel. Video jsem dneska natocila taky :) Skoda, ze to sem nejde dat. A to kulhani bylo asi opravdu tim kaminkem.
    8.1.2005 22:11Geeta
    Peggiska
    jo rychlá teda je - jsem úplně žasla. až ke konci už byla unavená, tak ji čajda doháněl, a ona ho vytrvale "masírovala" zadníma kopytama :)))
    9.1.2005 18:29Zz
    tak jsme po delší době vypustili koníky do našeho mikrovýběhu. Koně byli nadšení, slečna ošetřovatelka méně...

    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?vybeh
    9.1.2005 18:57Geeta
    Zz
    jééééé bomba fotky!!! :)) škoda tý rampy na fotce bojujících před tím barákem - ta by byla úplně na plakát :)
    9.1.2005 19:59Mišulka
    Zz - krásné fotky, včetně telátka a kozičky. Kdy to Lásina čeká?

    Peggiska - hezký koníci a jméno Vosa je fakt skvělý:)))

    Geeta - a co můžu jenom napsat o tvých fotkách??? No, přeci, že jsou skvělý!!! Ale řeknu ti, že bych ty dva spolu nepustila... Měla bych strach.
    9.1.2005 20:05Geeta
    Mišulka
    vycházela jsem z toho, že hřebec kobyle neublíží, a šarlota je zase moc malá na to aby ublížila čajdovi. hříbě z toho taky být nemohlo, jedinej problém byly ty pletivový vrata, sice jsme tam stáli, ale jednou se nám je nepodařilo uhlídat a šarlota jima chtěla proběhnout, takže si roztrhla tu nozdru. jinak byli celkem vpohodě, jen co šarlotu odvedli, čajda byl zas normální hodnej koník, akorát ji párkrát zkusil zavolat :)
    10.1.2005 09:46Peggiska
    vsem...A je to tady...hafo fotek s Vosou. https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=95
    - - - - -
    Mišulka...Když mi poprvé řekli jak se kobylka jmenuje, tak jsem žasla. Kdo to vymyslel? Koňovi jméno Vosa. A teď už mi to zvláštní nepřijde.
    - - - - -
    Geeta...stejně se čajda choval slušně, na to že je hřebec. A udivuje mě, že po tom, co odvedli Šarlotku, byl zase normalní hodnej koník. To já když jsem s Peggi jenom potkala koně, bylo to rodeo. Peggi koníci ze začátku moc chyběli. I když byla občas s kámoščinou kobylkou, neměla je doma. Chtěli jsme tenkrát hříbátko, ale nezabřezla napoprvé, protože už měla ke konci říje. Za měsíc, když jsme ji byli prubnout, tak hřebce nechtěla. A pak už bylo pozdě, chýlil se podzim.
    - - - - -
    Fotečky od koní ... https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=96
    Fotečky z domova ... https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=97
    2 přidané fotky do alba Peggi ... https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=81
    10.1.2005 10:43Strelish
    All: Dobré fotky :o)
    Peggiska: Copak děláš za školu, že máš na skriptech "naše" logo? ;-)
    10.1.2005 12:06Geeta
    Peggiska
    juuuu super fotečky!!! Vosa je fakt nádherná, a pěkně jsem se pobavila nad tou fotkou "nad skokem" ;)))) čajda ještě skákat neumí, zatím zkoušíme na ruce a chudák neví jak skládat nohy, pod sedlem ho s tím ještě netrápím :) a taky se mi líběj "čumilové" ;))))

    jinak čajda je fakt hrozně hodnej a snadno ovladatelnej i jako hřebec - což je vlastně důvod, proč ho zatím nechci nechat kastrovat. pokud to takhle bude pořád, nevidím důvod - a ještě se snad pak dočkám nějakého jeho potomka (už nás mají do budoucna zamluvené dvě kobylky heč ;) kolem koní s ním chodím aspoň občas kolem výběhů - a maximálně fakt řehtá a poklusává, jinak je v pohodě, a jakmile nám koníci zmizí z dohledu (a hlavně z doslechu) je jak beránek. teď se těším že snad vyjde domluva se známou majitelky šarlotky - ta bydlí zase v jiné vesnici (bohužel ve vojenském prostoru, ale to se nějak zmákne), a prý má valáška, a taky nemá s kým jezdit na vyjížďky. tak nám to prý majitelka šarlotky zkusí domluvit :))) jo a navíc je to veterinářka, takže i kdybych potřebovala něco s čajdou tak mám na koho se obrátit - a hlavně - BLÍZKO (v našem okrese je hrozně těžké dostat ke koním včas veterináře, když je to akutní, tj nejste X týdnů dopředu naobjednaní)
    10.1.2005 13:06Petrísek
    No teda holky, absolutne skvele fotky!
    Presne tak si to predstavujem, kazdy den spusta novych obrazku, nech je na co se divat :o) Skoda, ze ja nemam taky fotacek, snad by sa vam ten "muj" shagya arabek taky libil:o)

    Geeta: Sarlotka vypada velice miloucce, ale zadne nohy vykopne docela vysoko :o) To mas supr, ze ti mozna vyjde spolocne jezdeni, snad si kluci padnou do oka.

    peggiska: jak rika Geeta, fotky na plagat :o) Moc se to povedlo, tak jen tak dal. Ta trojkombinace jednoho kone je suprova.
    10.1.2005 14:27Zz
    Mišulka:
    měla by to vyprdnout v půlce května. Bohužel, není to jistý, protože veta k sobě nepustí. Tudíž její březost odhadujeme z toho, ze ačkoliv je už 2 měsíce na suché stravě, tak se bříško nezmenšuje (možná naopak zvětšuje). Taky se mi zdá, že typicky kulaté břicho, které má každé léto z trávy, se lehce mění na břicho tvaru trojúhelníku... tak snad....
    Ironii osudu je to, že její milenec a snad tatínek jejího hříbátka minulý měsíc zemřel po kastraci údajně na alergickou reakci na antibiotika :((

    Geeta:
    no, jo. Ono se vubec špatně fotí uprostřed města... chtělo by to nějakou přírodu.
    - - - - -
    peggiska:
    koukám, že na modelky kozy máme stejný názor. Mnohem lépe a raději se nechávají fotit než koníci a občas mi přijde, že jsou i fotogeničtější:))
    10.1.2005 19:02Mišulka
    Všechny fotečky jsou moc hezké.
    Já taky pár přidám. Jsou to fotky z Oldřichova, kde jsme byli. Je to stáj, ze které máme Janičku. A také stáj, která zprostředkovávala prodej mé bývalé kobylky Palmičky:
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=98

    Zz - hříbátko lásky ... Lásina má pořádné bříško. Janička to čeká koncem dubna, zdaleka nemá takové bříško. Držím palečky, ať všechno dobře dopadne. Tatínka je mi líto.
    10.1.2005 19:47Geeta
    našla jsem na druhé kartě pár skrytých fotek a něco jsem přefotila z videozáznamu: https://www.kralici.com/konici/alba.asp?charlotta2

    mišulka
    juuuu to jsou pěkné stáje :) a pěkní koníci :)
    11.1.2005 14:35Zz
    Mišulka:
    pokud budu mít čas, dodám fotky Lásiny z loňského léta. Ona má totiž bříško pořád, takže je trochu problém poznat kdy je a není březí :))
    Jinak stáje v Oldřichově vypadaj opravdu hezky. Málokdy se tohle vidí.

    Geeta:
    teda to byla pořádná honička a boxovačka...
    - - - - -
    Mišulka:
    tak jsem našla různě velká Lásinina břicha. Tche, teď uvažuju, že jsem pod fotky neměla napsat, jestli je nebo není zrovna březí a mohla jsem vyhlásit soutěž: Najdi těhotnou kobylu...

    No, schválně vidíš nějakej rozdíl?

    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?bricho
    11.1.2005 15:07Peggiska
    Zz...ta kobylka snad čeká dvojčata!!! To je teda paňďero.
    - - - - -
    Geeta...na těch později dodaných fotkách jsou ty koníci nějací rychlejší. To jsou fofry.
    K mým fotkám. Dlouho jsem zvažovala, zda dát či nedát tu fotku s tím skokem. Protože já se na to nemůžu dívat, jak strašné to je. Tak ses aspoň pobavila.
    - - - - -
    Strelish...Teď dělám Masarykovu univerzitu v Brně, ale tenkrát jsem se učila na zkoušky na Ostravské. Bylo to loni. A vůbec už si nepamatuju, co to bylo za skripta a odkud.
    11.1.2005 15:18Zz
    Peggiska:
    nebo nečeká nic a je to jen sádlo...
    11.1.2005 15:30Peggiska
    Zz...to by byla škoda. Snad tam něco přece jen bude.
    11.1.2005 16:56MMMoni
    Zz:
    no tyy jo :) sadlo? to by byla jeste tlustejsi, nez predtim, kdyz mela max. obezitu :) me se to take nezda, i kdyz, co ja muzu vedet, ze? ;) Jak dlouho jsou kobylky brezi?
    11.1.2005 17:18Peggiska
    MMMoni...přesně 333 dní +-14 dní, takže zhruba 11 měsíců.
    11.1.2005 17:55Geeta
    Zz
    ty jooooo ta má ale panděro!!! :))))) buď sežrala slona, nebo je v tom, tohle nemůžou být špeky :))))

    honička a boxovačka to jo to byla - mi to připomínalo silně rande korfíka s amálkou ;)))
    11.1.2005 18:25Mišulka
    Zz - bříško má opravdu úžasný:)))) Já měla koně taky vždycky "jako březí". Lidičky se mi ptali, kdy to ta kobyla čeká, no a ony byly vždycky jenom pěkně napapané...
    11.1.2005 18:30Geeta
    pár foteček z typické "zimní pastvy" :) http://kralici.cz/konici/alba.asp?panorama
    11.1.2005 21:04Mišulka
    Geeta - tý jo, normálně ti závidím, že čajíček takhle vydrží být přivázaný. Tohle kdyby uměla Janina, to by bylo super. Zapíchla bych jí nekde kůl a pásla by se. Nemusela bych řešit problém s pastvinou.
    11.1.2005 21:46Geeta
    Mišulka
    jedna z pozitivních stránek neblahého faktu, že u předchozí majitelky byl 80% dne uvázaný - buď na dvou špagátech v takovým mrňavým přístřešku (dva kroky doleva, dva kroky doprava a moc nezvedat hlavu), nebo na dlouhým laně u stromu u cesty - "na pastvě". tohle je výhoda, nevýhoda je to, že se jen pomalu učíme reagovat na ohlávku - abych ho na ní mohla vodit, to se zezačátku vůbec nenechal. proto ho i teď uvazuju za ten obojek - aby se neodnaučil pracně vydobytý zvyk, že na ohlávce nesmí klást silný odpor ... teď nevím jestli jsem to napsala srozumitelně :)
    12.1.2005 17:58Geeta
    tak už mám pořádnou uzdečku, uff :)
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=103
    13.1.2005 09:17Zz
    geeta:
    pěkná.... na kolik vyšla? Hele, jaké zkušenosti máš s těmi otěžemi na karabinku? Někdo si je chválí, někdo na ně nadává...
    13.1.2005 13:29Strelish
    když už tady zz vzpomněla otěže na karabinu - co odepínací udidlo - máte někdo zkušenost?
    13.1.2005 15:15Peggiska
    Geeta...moc pěkná uzdečka a hodí se barvou k sedlu :)
    K tomu vázání, když měla kámoška huculku dávala ji na lonži na pastvu mimo ohradu. Je to výhoda, že nemusíš všude stavět ohrady a můžeš vypást i sousedovo, když ti to dovolí. Koupila si potom mladou ČT a naučila ji to taky. Jenže už nebyla tak mazaná jak huculka a dost se motala. Moje Peggina to neuměla vůbec. Měla jsem ji takhle přivázanou párkrát, ale nehla jsem se od ní - pro jistotu.
    13.1.2005 17:10Geeta
    Zz
    450+ poštovné. otěže na karabinky jsou super, bezva, úžasný, hyperpraktický - no nevím jak je ještě vychválit do nebes :)))) můžu je okamžitě odepnout, třeba když si ten debil (pardon) do nich šlápne, odepnout když potřebuju místo otěží vodítko, nemám jediný důvod si na ně stěžovat.

    strelish
    udidlo na karabiny jsem taky používala se starou uzdečkou, taky celkem praktické - hlavně u mladých koní (nejdřív zapneš uzdečku a pak připínáš udidlo, ale kůň už je jaksi pod kontrolou), ale uzdečka mu byla velká, tak jsem ji rozebrala na součásti a tímpádem mám udidlo zase napevno :))
    14.1.2005 20:41Mišulka
    Peggiska - já bych to tu mojí bláznivku taky ráda naučila, ale ona je fakt "bláznivá". Janička je plnokrevnička, nepřišla zrovna v dobrém psychickém stavu. Občas se nedá vodit ani za samotnou ohlávku. Nikdo mi nesmí držet otěže, když nasedám, jde hned nahoru. Asi někdo hodně ublížil...:((( Je to pořád lepší, ale ne stoprocentní. Panickou hrůzu má z vodítka, když se jí dotku nohou. Je jak zběsilá. Ona je schopná si ublížit. Trénujeme na ruce a doufám, že jednou... jednou ... se dočkám toho, že bude v klidu stát, až si šlápne na vodítko....

    Geeta - ty otěže musí být hodně praktický. Rychle se dají odepnout když potřebuješ. Vydrží karabiny "v krizi"? Pokud bys například potřebovala vzít koně rychle zpátky? (z bezpečnostních důvodů)
    15.1.2005 12:19Geeta
    Mišulka
    karabinky zatím vydržely všechno, myslím že by spíš povolily švy na otěžích, než karabinky. já to používám běžně místo vodítka, a nikdy jsem neměla problém. klidně na to čajdu i uvazuju, když mu dělám kopyta a pod.
    15.1.2005 19:38Geeta
    dneska jsem opravila "kravi" ohradu, a pustila do ni dardžulu navolno - no řádil jak hříbě hihi :)) fotek jsou mraky, tentokrát jsem využila jiný server na fotky, ale album je vedeno v seznamu alb pod takovým uváděcím albem :)
    http://album.olympus.cz/PhotoGallery/Public/pAlbumShow.asp?idAlbum=49766
    (a tohle album je "registrační" https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?olympus)
    16.1.2005 10:51Jeanne
    Geeta" Teda! Ty nový fotky sou fakt naprosto nádherný. Mělas skvělý světlo a skvělý pozadí a všechny ty parvy dokonale ladí s čajdou!:) Fakt nádhera. Simtě, jakej máš foťák?
    16.1.2005 21:39Geeta
    tak - další várka :)))
    http://album.olympus.cz/PhotoGallery/Public/pAlbumShow.asp?idAlbum=49813 (registrační album https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?olympus2)
    16.1.2005 22:01Geeta
    Jeanne
    fotím koníky už roky, tak v tom mám trošku praxi :) světlo a pozadí nebylo právě nic moc, se světlěm jsem si musela hodně hrát ve photoshopu. co se týče foťáku - mám Canon EOS 300D, chtělo by to lepší objektiv (ten co mám blbě ostří při horších světelných podmínkách a je pomalej), ale zatím si vystačím :)
    16.1.2005 22:05Petrísek
    Geeta proste jede! Supr!!!
    17.1.2005 13:37Peggiska
    Geeta...teda ty fotky se ti povedly! No jo, když má někdo fotogenického koně :) A jaký házel pěkný hrbáky. Nejlepší je ta vystrčená řiť :)))
    - - - - -
    Mišulka...tak to je Janička chudáček, jestli s ní někdo špatně zacházel. Ta moje sice nebyla bláznivka, ale jednou se mi tak blbě zamotala, že byla bláznivka na n-tou. Zamotala se do lonžky a pořád si ji utahovala, naštěstí praskla karabina a byla vysvobozená. Pak lítala a vyhazovala a dupala a řádila. Bylo to hrozné!
    17.1.2005 18:47Mišulka
    Geeta - krásné fotky
    18.1.2005 15:02Zz
    geeta:
    spíš mi řekni, jak to děláš, že se ti ten kůň hýbe. Ty moje potvory stále jen stojej popř. se pasou...
    18.1.2005 18:49JaninkaW
    ahojky, jsem o5 z 5 ;o) ! odpadnul mi net a posléze i komp ... je celý přeinstalovaný a tak mi vypadl i software k fo´táku a já ki němu nemám CD :o( nevíte, jak ho tam jinak najít - je to power shot A10.
    Mám tu spooustu krááásných fotek a su z toho nešťasné :o) :o(

    Jinak zítra nám příjde sedlo ... máme koupené už všechny věci .. ani nevím, jak jsme to udělaly :o)

    Balů už bydlí v Hrabové - 20 minut busem co jezdí pořád a nebo autem 5 minut takže super spojení... a navíc je to tam i levnější takže ušetřím na dopravě asi 300,- a na ustájení asi 200,- je to možná málo ale i tak to peníze jsou. ale hlavně to že je to blízko, to je výborné!
    Je u soukromníka - starý koňák. Dělá tam společnost ČT 5ti letému valachovi Dítrov, kterého dostala 14ti leté sympatická slečna jež jezdí už od 5ti ... tatínek Verči je navíc veterinář přes koně .. oo my se máme :o)
    18.1.2005 20:15Peggiska
    JaninkaW...tééééda, tak to se máte. Jaké sedlo jsi nakonec sehnala? A jak vám to s Balůem jde? Povídej...přeháněj!
    18.1.2005 20:43Geeta
    zz
    vis jak to delam? v jedny ruce drzim fotak a v ty druhy dlouhej lonzovaci bic ;) takovy foceni behacich koni je pomerne fyzicky narocne ;))))))

    JW
    ja si rikala, ze ses tu nejak dlouho neukazala. stahovaci softwary se daj sehnat primo na strankach vyrobce. powershot je co - canon? mrkni na jejich stranky a urcite tam nekde bude download softwaru.
    18.1.2005 20:55Peggiska
    Geeta...jak to vypadá s tím vozíkem, co jsi ho chtěla koupit?
    18.1.2005 21:22Geeta
    Peggiska
    ten s konstrukci na plachtu prodali nekomu jinemu, pak jsem mela dalsi nabidku, tam jsem vahala, nebyl tak krasny a nakonec jsem ho docasne odmitla. nemam penize, nemam kam ho zaparkovat, a navic hned nemuzem zacit tahat, zjistila jsem totiz ze se cajda boji vetsich stroju (traktory, autobusy, nakladaky). takze nejdriv poradny nacvik vubec chozeni po komunikacich, a pak teprv shanet vozik ... nemam totiz kde trenovat tahani voziku - jedine na silnicich :(
    18.1.2005 21:30Peggiska
    Geeta..tak to jo. Já jsem si jen vzpoměla, když jsem viděla tvoje fotky. To byl ten, co se ti nelíbil, že?
    18.1.2005 21:38Geeta
    Peggiska
    jo, to je ten "osklivejsi" :) je taky peknej, ale neni to neco, co bych proste musela mit protoze priste takova sance nebude ... tamten byl neco jinyho - nekde najdu fotku a ukazu :)
    18.1.2005 22:03Peggiska
    Geeta...taky by nebyl špatný. Ale časem najdeš lepší. Chce to hledat. Než Čajdu naučís tahat, budeš mít ještě z čeho vybírat :) Na fotečku se těším.
    19.1.2005 09:23Zz
    Geeta:
    aha... tak to jo...
    chtělo by to nějakýho pomocníka pohaněče!
    19.1.2005 10:55JaninkaW
    Geeta:

    buuu ono tam jsou všechny foťáky jen ten můj malej šmejd tam jaksi zapoměli ... ;o((
    http://software.canon-europe.com/index.asp?c=i budu plakati :o((

    Peggiska: s Balůem to jde super ! Když pominu zkušenosti s "falešně americkou" slečnou z Dětmarovic a jejím nemístným vyjádřením ... ale to je za námi! Balů se má fakt moc dobře! Sedlo by mělo dorazit každou chvíli .. ale jak tak znám naší poštu ani se mi to neobtěžují zanést nahoru a budu si pro to muset zají odpolodne na poštu - ještě že jí mám za domem :o) je nové kožené, černé ... myslím, že i s vybavením ... juchu chu :o)
    19.1.2005 16:52Geeta
    JW
    softik pro nejblizsi starsi model nez je ten tvuj by mel fungovat i pro tvuj fotacek.
    20.1.2005 14:42Zz
    všichni:
    o víkednu jsem byla doma a zcela vyjímečně bylo hezky. Vzala jsem koníky na pastvu a udělala pár fotek.
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=106
    20.1.2005 20:08Geeta
    Zz
    a co takhle udělat těch foteček víííííc co? :))))) hihi. Goran je krasavec - a na svůj věk fakt ani trochu nevypadá - je znát že se má dobře:) no a mamina - ta má břííííško :) už se těším na hříbátko ;)
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    jinak jááááá jsem dneska šťastná ;) doufám že ne předčasně. svět je totiž malej, ozval se mi správce equichannelu, že by rád navštívil čajíka, že se mu moc líbí a že mu připomíná koníka, co měli kdysi doma. řeč dala řeč a zjistili jsme, že zná holky z Boletic (od nás přes kopec), co mají koníky (potkali jsme se v létě u rybníka). dneska jsem se domluvila s holčinou-majitelkou na společných vyjížďkách - juchů - v neděli jedem poprvé :)))) doufám že to nebude moc divočina (hlavně z naší strany) a že to holky neodradí :))) já se teda hrozně těším a čajdovi to radši ani nebudu říkat, kdo by s ním do neděle vydržel; )))
    20.1.2005 23:19Misulka
    Geeta - tak to je moc hezky. Vsak Cjik je pekny frajer, kumu by se nelibil. tuhle jsem si na tebe vzpomnela - byla jsem u nas v konopotrebach a maji tam starsi sedlo, mensi, tak na ponika, za sestset korun. moc jsem ho neprohlizela, ale na prvni pohled se mi libilo. A hele, sice to sem nepatri, ty shanis morcatko otaznik. Ja mam stopro jednoho kluka volneho, nelibil by se ti otaznik. Omlouvam se, pisu na uplne blby klavesnici.

    ZZ - Gorn je nadherny konicek.
    20.1.2005 23:42Geeta
    Mišulka
    no taky už jsem od doby, co mám stávající sedlo, viděla v koňopotřebách pěkné sedlo - asi za 1200 .. njn, ale už bych neměnila, tohle je fakt fajn :) jinak co se týče nedělní vyjížďky, tak to budou samý kobyly - maminy od hříbat (hříbata nechaj kvůli nám doma), tak jsem na to vážně zvědavá. doufám že zůstanem všichni celí :)
    21.1.2005 10:34Zz
    geeta:
    no, foteček jsem sice nafotila o pár víc, ale většina jich je skoro stejných (pasoucí se Goran)...
    Hih, když kolikrát slyším u ohrady lidi, jak povídaj jak se tam má Goran zle (chudák neokovanej, vyhozenej na pastvinu, nečištěnej, s takovou dlouhou srstí) tak mi tvá věta o tom, že je znát, že se má dobře, přímo lahodí uším :))
    - - - - -
    Jo, Lásině jsem chtěla sáhnout na vemínka a ona po mě megera vykopla. Nikdy předtím jí to nevadilo, takže i to by mohlo znamenat, že březí opravdu je. No, pak jsem jí samozřejmě asi půl hodiny osahávala, tak se zklidnila, ale pěkně mě to vykopnutí vylekalo.
    21.1.2005 12:00Geeta
    Zz
    jsem na to hříbátko zvědavá. kdy by asi měla mít termín? jedna kolegyně ze školy čeká hříbě někdy kolem mých narozenin (půlka března) :)))
    21.1.2005 15:33zz
    geeta:
    v půlce května. To snad už bude trošičku teplo a nějaká travička....
    - - - - -
    geeta:
    " jedna kolegyně ze školy čeká hříbě" hezká formulace... S kterým hřebcem to kolegyně čeká? :)))
    21.1.2005 20:55Outloň
    Konečně mám zpět foťáček, takže "zimní" Orioní albumík...https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?ou6 :o)))
    21.1.2005 21:25Geeta
    outloň
    fajn fotky :) nepřestávám obdivovat, že si vezmeš do sedla foťák. já bych to neriskla. a zrovna teď v neděli by se mi to hodilo - jedu na vyjížďku s kobylama z Boletic a není kdo by to v terénu zdokumentoval (zvlášť jestli to bude moje poslední vyjížďka v životě :D). ale tu naši krávu těžkou velikou (a DRAHOU) fakt na koně nevemu :))) asi budu do budoucna uvažovat o nějakém mrňavém kompaktíku :D
    21.1.2005 22:03Zz
    Geeta:
    taky už jsem jezdila s foťákem. Mám ho na šnůrce kolem krku a mohu jen doufat, že neslítnu... Každopádně ho beru pouze na klidné vyjížďky, na divokou jízdu bych si to netroufla:)))
    21.1.2005 23:09Geeta
    tak, zase nové fotečky: https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=110 dneska mě čajda málem povalil, když jsem ho vedla do výběhu - to bude rodeo v neděli ;))))
    jo celé album je zase v olympusu: http://album.olympus.cz/PhotoGallery/Public/pAlbumShow.asp?idAlbum=50048
    22.1.2005 12:24Petrísek
    Geeta: Stejne nechapu, jak ho muzes v tom pohybu takhle zachytit! Supr fotky, nejvic z novych se mi libi ta, ktera je na albu Olympusu a co jsi ji nezaradila sem.. kde je cajda uplne cerny.. tam je jak bezici plysak :o)
    Hodne stesti v nedeli a davjte na sebe pozor..
    22.1.2005 20:23Jarka
    Geeta,
    ta fotka s tím padajícím snížkem a běžícím Čajíčkem je překrásná.

    Všechny fotky jsou krááásné a koně na nich ještě krááásnější. Dědoušek Goran je velký fešulín.

    Na Letné je otevřený nový obchod s věcmi pro koně a na koně. Tam mají nááádherná sedla, uzdečky, udidla, ohlávky, deky, obrazy koní, dekorační veci, ale ty ceny!!!!!
    22.1.2005 20:28Geeta
    Jarka
    jo, ceny v obchodech jsou šílený. sedlo, který bych si mohla dovolit koupit nový, by se navíc pravděpodobně brzo rozpadlo ... není to jednoduchý. já mám na čajíka sedlo i uzdečku přes inzerát - nové jsem kupovala akorát dvě ohlávky a otěže :) (ty otěže byly k první ohlávce - a tu ohlávku jsem rozebrala na řemínky, protože čajdovi byla stejně moc velká). jo a ještě vodítko, dvě hřbílka a kopytní nůž :))))
    22.1.2005 21:28Jarka
    Geeta,
    jo jedině tak, přes inzeráty se dá trošku levně pořídit vybavení na koníka. Tys koupila uzdečku za babku.
    22.1.2005 22:09JaninkaW
    Jarka:

    já mám nový sedlo, ručně šitý, kožený světle hnědý .. super pohodlný ..po známosti za 5tis. pův. cena skoro 25tis ;o)
    22.1.2005 23:10Jarka
    JaninkaW,
    tak to je také slušná cena. To jde. Tam v tom obchodě měli sedla od 25.000,- Kč nahoru.
    23.1.2005 17:49Mišulka
    Tak se musím vypovídat. Nakrknul mne ráno šéf - vynadal mi, že jsou koně špinavý od bláta a že je v takovým počasí nemám pouštět do výběhu, aby se neváleli, pak prý jsou z toho samý plísně (NIKDY jsme na žádným koni plíseň ani žádný jiný "bordel" nikdy neměli. Jediná kobyla, která se nikdy neválí, trpí "letní vyrážkou"). Úplně to ve mě vřelo, ale pak jsem se zklidnila - s blbcem nemá smysl se bavit.:((((

    Outloň - moc hezký fotky. Ale opět musím říci, že Orion se mi zdá hrozně hubenej. Nemyslím to zle. Už jsem se tě jednou ptala, ale nevím, zda jsi mi odepsala - čím Orionka krmíte?

    Geeta - už budu trapná:))) - máš moc krásné fotky:)))
    23.1.2005 19:26Geeta
    Mišulka
    jéé tak toho šéfa bych asi zastřelila. to se ti vůbec nedivím, že jsi nakrklá.
    -------------
    co se týče orionka, než přijde outloň, myslím že je to typ špatně krmitelnýho dědy :)
    -------------
    no a teď k dnešní premiéře s kobylkama na vyjížďce - no bylo to fakt zajímavý, největší problém nakonec nebyl ani tak čajda-hřebec, ale spíš to, že se ho kobyly bály, hlavně ta mladší, takže když jsme se k sobě přiblížili, bylo to samé kvík hýk kvík hýk a všichni ve vzduchu :) asi po dvaceti minutách mě čajda sundal - postavil se na zadní do kolmice (do té doby snad ani on nevěděl že to umí) a já spadla jak pytel brambor :)) kupodivu se mi hned podařilo zase nasednout, takže jsme pokračovali ve vyjížďce. pak to bylo asi hodinu celkem pohoda, občas čajda vytáh "nářadíčko", občas zařehtal nebo se zvedal na zadni (ale tak 5cm nad zem, jen tak pro formu aby se neřeklo;). v pohodě jsme pak zaklusali, zacválali, pohodička, nádherná zimní krajina ... koníci se smířili s tím, že je sestava taková zvláštní, pohoda. no a na louce klušeme klušeme, a najednou cítím, že mi povolil tlak pod rukama - jsem se vyděsila - a právem - rupla mi lícnice na uzdečce .. a čajdovi vylítlo udidlo z huby ...
    - jen co to zjistil, zařičel a vrhnul se po nejbližší kobyle (zrovna po té, co se ho bála), no honička příšerná, nejdřív jsem chtěla dobrovolně seskočit, protože velká kobyla kdyby po něm vykopla tak to schytám já :) no ale zkusila jsem ho zastavit za parellku - no a světe div se, povedlo se :) asi deset minut jsme pak tancovali po louce, čajda chtěl ke kobylám, já se snažila nějak svázat uzdečku, jen na parellce bych ho dlouho neudržela .. když se mi to povedlo, byl čajda už jaksi vzrušený - hnědka se mezitím rozhodla že se jí čajda líbí a že možná začne říjet :)))
    - nasedla jsem, jeli jsme dál, v lese jsme zaklusali (čajda cválal, protože velkým kobylám nestíhal), jenže byl tam uježděný flek, klouz klouz - hop na druhou stranu, klouz klouz a kotoul kůň i se mnou ... no domů už jsem došla pěšky, fakt jsem toho měla dost :))

    ale holčiny jsou sympatické, kobylky taky :))) jen jsem zvědavá jestli ještě seberou odvahu se mnou někdy někam jít :)))
    23.1.2005 19:32Outloň
    Geeta
    No, se sedlem v poho, spíš bez něj jsem se trochu bála. Taťka by mně asi přerazil, kdyby se foťákovi něco stalo.

    Mišulka
    No, já nevím, taky mi nepřipadá moc Ok. Dostává oves a seno. Ale ostatní koníci mají to stejný a tak jako Ori nevypadají. No a hladem teda netrpí určitě, kukni na to obr břicho. Ale nějak nevím co s tím. Každopádně snad už konečně začneme makat na jízdárně.
    - - - - -
    Mišulka
    Jo, s tím válením.. ti naši se v blátě válí pořád, zvláště, když je pak málo času na čištění a myslím, že jim to působí veliké potěšení :o))). Žádný problém teda nikdy nebyl.

    Geeta
    No, to říká trenér taky. Ale připadá mi, že Orišák má ty žebra nějak víc vidět. Možná je to tou zimní srstí. Nepomohlo by třebas nějaké doplňkové krmivo?
    23.1.2005 19:44Geeta
    Outloň
    jasně že můžou pomoct doplňkový krmiva. zkus sehnat cukrovarské řízky nebo ještě líp vojtěškové granule. lněné semínko a melasa taky neuškodí. kdyžtak se zkus zeptat na klubu equus - tuhle se to tam myslím taky probíralo
    23.1.2005 23:01JaninkaW
    holky taky vám nejdou stránky fitminu ?
    24.1.2005 12:31Andrea
    Máte rádi koně???Já mám koně doma a moc je miluju...napište
    24.1.2005 14:20JaninkaW
    holky tak jsem našla ke kterému ze zakládajících hřebců patří Balů - je to Godolphin Arabian (Barb) http://www.pedigreequery.com/index.php?query_type=horse&search_bar=horse&h=GODOLPHIN+ARABIAN když najedete na tu ikonku obrázku vedle jeho jména je tam fotka ... Jinak nejstaršího předka jsem našla v roce 1581, sjem to ale dobrá .o)))
    - - - - -
    jéé a teĎ koukám že je příbuzný s Phar Lapem hned u 2 generace ;o))
    24.1.2005 15:53Maruška
    Geeta
    Ten Tvůj včerejší příběh je jako námět na film. :-)))))))

    JaninkaW
    No vidíš, jakou máš hvězdu. :-)))
    24.1.2005 16:35Geeta
    Maruška
    no - jen nevím jestli by spadal do žánru hororu, nebo komedie ;))))
    24.1.2005 19:07Mišulka
    Outloň - sena by měl dostat "co sežere". To je základ. Ovsa moc nepotřebuje, pokud moc nedělá. Osvědčilo se mi míchat oves s ječmenem + můžeš zkusit kukuřici - nejlépe mačkanou nebo šrot. Ovšem, jak píše Geeta - cukrový řízky nebo vojtěškový granule je to nejlepší. Vím, že jsi už psala, že je Ori odčervený, ale zeptám se ještě znovu - čím byl odčerven, kdy a jak často odčervujete?

    JaninkaW - no vidíš, co máš doma za koně. Toho příbuzného ti normálně závidím. Phar Lapa miluju, film o něm jsem už viděla mnohokrát. A pořád se mi líbí. Já se tedy po původu Janičky moc nepídila - jen to, co je na Fitminu... třeba máme v původu také někoho slavného. Moje bývalá kobylka Palma, měla v původu Masise, ale ten je velmi častým předkem...

    Gee - hezký příběh...:))) snad se holky nebudou příště ject s tebou, Čajíkovi to jenom prospěje, když bude ve společnosti jiných koní.

    Outloň - Janička se válí téměř denně a úplně to zbožňuje. Srst má v létě nádherně lesklou a žádný zdravotní problém není u žádného koně, který se válí. On je šéf starý morous se zastaralými názory. Je nejspokojenější, když koně stojí celý dny v nastlaným boxu. Jenže s tímhle si na mne nepřijde. Pokud zakáže pustit koně do výběhu, pustím si jen Janinu a ostatní chudáci jsou zavření.
    25.1.2005 00:09JaninkaW
    Mišulka:

    zkus si vyhledat nějakého Janiččina slavnějšího předka a najdi si ho na
    http://www.pedigreequery.com/ samozřejmě bez diakritiky ;o) pak už uvidíš, jak to půjde rychle ;o) !

    Všem:

    budete si asi myslet, že jsem blázen, ale sháním se po dalším koníkovi - jako společnost pro ty naše dva mouly - Balů ve stáji či v ohradě sám v klidu nezůstane a Dítr (jeho nový kamarád, jež není náš) jak by smet a ještě v horším podání ... tak když chce jít ven jen jeden kůň je to horor .... navíc jsme dvě na jendoho koně. Chci buď koníka kinského - už si pomalu rezervuju dvouletky ;o))) nebo nějakého jiného zdravého koníka kolem 3-5 let ... naskytla se mi možnost vzít si kobylku z útulku ve Vyškově ... 4.2. se na ní jedu podívat - je to ryzka am. klusáka, 5 let, obsednutá nepřiježděná .. hodná a krásná ... jak jinak :o) na stránkách píší že má menší problémy s nohama, tak uvidím co to bude a jestli už jí to nepřešlo - je to info ze srpna 04 ...
    25.1.2005 00:42Geeta
    JW
    nemyslim si ze jsi blazen, ale zajimalo by me kde na to beres :( taky bych brala dalsiho konika, aby ten muj drak nebyl sam, ale momentalne pocitame seno pomalu po steblech, jestli vydrzime do jara...
    25.1.2005 09:03JaninkaW
    Gee:

    tak já ho nevezmu teď, že jo .. no ale abychom Balůa splatily, chodí nám tady dvě naše kamarádky a dohromady nám platí 1500,- a tak my zaplatíme jen 1000,- na ustájení dohromady. takže pokud pracuju a sestra brigádí - jako že já teď do února pracovat nebudu :o( tak mi zbývá docela dost peněz na šetření ... a navíc koník z útulku výjde hodně levně a ještě na něj dostáváš dotace ... toho kinského bych samozřejmě brala, jak jsem to tak počítala, až někdy z jara příštího roku - výjde tak na 60 tis. Jedu studovat další střední školu do Rožnova pod Radhoštěm - agropodnikání / chov koní, kde mám chatu, takže tam budu občaxs bydlet - jinak budu dojíždět. ustájím si ho asi na školním statku, kde mne to jako studenta výjde levněji a v průběhu roku mu budu sbírat penízky na postavení stáje vedle naší chaty - což je 6ti pokojová vila, kde nevím proč, není topení :o) no uvidíme, zatím je to jenom v mojí hlavě, že jo ;o))
    25.1.2005 11:50Zz
    JaninkaW:
    klusaci jsou fajn zvířata, většinou jsou hrozně přátelští a hodní ve stáji a k dětem. Trošku strašpytlové. Ale je fakt, že ujezdit klusáka dá hromadu práce. Jsou nezničitelní, hrozně chodiví, pokud někdy prošli klusáckým výcvikem tak jsou tvrdohubí, nosí hlavu nahoře a cval bývá problém...
    Přesto klusáky miluju...
    25.1.2005 12:41JaninkaW
    Zz:

    tak tak :o) jezdila jsem na dvou klusácích ale musím říct, že "zničit" je byl opravdu problém ... ale s tím cvalem .. většinou mají - pro mě - hrozivý klus a moc pěkný cval :o) to je ale o zvyku, někomu vyhovuje rychlý hopsavý klus .. někomu dlouhý a jakoby pomalý (jako mi :o) .. no uvidíme v pátek se tam jedu kouknout .. vezmu fo´ták a doufám, ež do té doby už zprovozním ten softík na digitál ..
    25.1.2005 13:52Zz
    JaninkaW:
    Rebecca se naučila klusat pomalinku. Je pravda, že ale i tak měla klus drncavej. Cválat uměla jen rychle a zběsile. Opřela se do udidla a cválala a cválala až se člověku dělalo zle...
    25.1.2005 17:18Petrísek
    JW: Ahojda, nebola nahodou ta ryzka prezentovana aj v serialu Chcete mne o vikendu? Jestli jo, je to krasne zvire a drzim palecky :o)
    25.1.2005 18:54Mišulka
    JaninkaW - taky si myslím, že jsem "tvoji" kobylku viděla v televizi a moc se mi líbila. A hodně ji tam vychvalovali. Držím palečky, ať ti to vyjde. Když tak napiš, jak to v tom útulku probíhalo. A taky by mne zajímalo, kolik za takového koníka z útulku chtějí.
    Díky za typ na stránky, jen co bude víc času, mrknu se.
    25.1.2005 19:39JaninkaW
    Mišulka: Petrísek, jojo holky je to ona taky mě zaujal, tak jsem se ji hned našla na webu a ozvala se jim, neb mi úspěšně uteklo číslo na tel :o))) jinak děkuji za podporu ..doufám, že to dobře dopadne ..
    26.1.2005 11:59Peggiska
    Ahojte všeci :) Už jsem zase zde. Ničí mě momentálně zkoušky. Už se těším na další semestr až budu mít zase čas. Ani nevím jak už vypadají koně, natož lidi. Vidím jen všude samé vzorce a jiné blbosti.

    JaninkaW...téééda to jsou sny. Přála bych ti aby se ti splnili. Taky mám krásné sny, jen jsou zatím neuskutečnitelné.

    Geeta...ten tvůj příběh...fakt třída. Místy jsem neveděla jestli se bát nebo smát. Ale spíš to nahánělo hrůzu. Ještě, že jste celí :)
    26.1.2005 12:55JaninkaW
    Peggiska: jojo jsou to zatím jenom sny...taky bych si přála, aby všechno vyšlo ... mám na výěr mezi ní a odstávčem s pěkným exteriérem i původem ... ale to je z prahy tak potřebuju půjčit přívěs - jen přívěs .. neznáte nějaké odkazy na web s půjčováním přívěsů, nebo na kolik to tak výjde na jeden den ?
    26.1.2005 13:07Zz
    Janinkaw:
    hlasuji pro klusandu:))
    ale jednej dle sveho srdíčka
    26.1.2005 14:46Petrísek
    (Prispevek neni o konikoch, omlouvam se) Peggiska: Ahojda... konecne citam, ze niekto ma rovnake problemy, ako ja.. namiesto v sedle sedim "v skriptach" a srotim statistiku na zajtra. Copak studujes?

    Geeta: Fakt som zvedava, ci sa ti tie dievcata z vyjizdky este ozvu. Pokial ano , su to v mojich ociach hrdinky :o) Skoda, ze to niekto nenakameroval... keby som nevedela, ze nahoda je blbec, tak by som neverila, ze do toho vseho ti praskne jeste i otez... no musel to byt adrenalin pre vas vsetkych! :o)

    Prosba o radu: Prosim, ako sa spravne zabrani koni ve cvalu, aby zabocil na cestu (napriklad doprava), ked vy chcete cvalat stale rovne, ale on ne.. :o) Co s rukama a nohama? Skratit levou otez a pritlacit pravou holen? Hlavne ta holen mne docela zajima... dekuju :o)
    26.1.2005 15:07Daniela K.
    Ahoj, 19.února pořádáme kurz Václava Bořánka v Roudném u Č.B. (Vladykův statek) Jednalo by se o úvodní kurz (nejdříve povídaní, pak práce ze země...) -více na www.horsemanship.cz. Budete-li mít někdo zájem ozvěte se prosím na-603 170570 nebo mail- daniela.koro@seznam.cz
    27.1.2005 11:10JaninkaW
    Zz: to já bych asi byla taky pro ni .. jenže pan co semnou komunikuje přes maily, mi až teď sdělil, že má jednu vadu, myslím, že dost podstatnou a to tu, že je zamluvena ... :o(((

    Holky fakt potřebuju pomoct, nevíte na kolik výjde půjčení přívěsu na jeden den a uživení auta co ho potáhne z Ostravy do Prahy ??? prosím prosím prosím ... na základě toho se pak budu rozhodovat mezi dvěma hřebečky .. jeden za 10 tis. s dopravou z Olomouce 1000,- druhý za 5000,- z Prahy ale dopravu musím domluvit sama ... Díky moc všem
    - - - - -
    https://www.kralici.com/konici/alba.asp?a=112 10 tis. roček z Olomouce
    https://www.kralici.com/konici/alba.asp?mode=edit&uid=197&id=85 hřebeček Drak odstávče z Prahy
    - - - - -
    https://www.kralici.com/konici/alba.asp?a=85 oprava - tady je Drakovo album
    27.1.2005 12:55Peggiska
    JaninkaW...tak to je ten pan divnej, ze ti to rekne tak pozde, ze je zamluvena. Ono to asi ani pravda nebude.
    Pujceni privesu na jeden den stoji neco kolem 500-800,- Jenze potrebujes silne auto, aby ti ho utah. Bud terenni nebo nejake ty dodavky. Vim, ze z osobaku utahne Octavie lehci prives na jednoho kone. Taky potrebujes ridicak B+E.
    Konici jsou oba moc moc hezci.
    27.1.2005 12:59JaninkaW
    Peggiska: jojo já řidiče přívěsu mám ale hodně mě zajímá na kolik tak výjde to uživení auta ... jak to tak vidím tak asi vezmu toho z Olmíka ...
    27.1.2005 13:01Peggiska
    Petrisek...studuju na Masarycce v Brne pajdak. Takze jeste toho uceni neni moc na jednotlive predmety, ale zase je predmetu aspon 20. Stejne se ale nedostanu ke konikovi, protoze je to vylet na cely den. A ty dny jsou nejake kratke a je jich malo.
    - - - - -
    No uziveni auta...asi dost. Kdyz bys brala terenni nebo tu dodavku. Konik z Olmika bude taky dobrej. Hlavne, ze nejakej :)
    27.1.2005 16:42Míša z morčat
    JaninkaW: kolik váží takový přívěs s koněm? Zeptám se kluků z BMW klubu, jaký minimální výkon by auto mělo mít a jak se bude vyvíjet spotřeba ... Mimochodem, pěkně na nás morčatáře pečeš :) Zastav se někdy na pokec, jak se mišákům daří :)
    27.1.2005 18:28Mišulka
    Petrísek - nejsem žádnej drezurák, ale poradila bych ti asi tohle. Pokud se to stává pravidlem, a koník to dělá často na jednom místě, pak bych v tomto místě přestala cválat. Chodila bych tímto úsekem pouze v chodu, kdy mám koně stopro na pomůckách a pod kontrolou. Pokud bys přeci jen chtěla cválat, nebo to byla výjimka, pak se snaž cválat v pomalém tempu. Koník by ti měl cválat na levou nohu a měj ho k levé ruce mírně přistaveného - tzn. vnitřní = levá otěž trochu kratší. Nezapomeň ale, že koně vždy vedeš vnější otěží, tudíš nesmíš vnější prověsit. Vnitřní holeň bude na podbřišníku (máš koně kolem vnitřní holeně přistaveného) a vnější holení si ho hlídej, aby ti nevypadl zádí, můžeš tedy vnější holení více působit. Koník by ti měl jít tam, kam ty chceš. Jinak víc přiježďuj, klidně i v terénu.

    JaninkaW - myslím si, že tam volalo spoustu lidí hned po skončení pořadu Chcete mě. Jinak oba koníci jsou moc hezcí. Spíš koukej na povahu a v jakých podmínkách jsou koníci odchováváni.

    Míša z morčat - auto by mělo mít v papírech, že utáhne 2 t. To jsou běžné přívěsy na koně.
    27.1.2005 21:38Geeta
    janinkaW
    auto nemusi byt terenak (i kdyz v tom snehu spis jo), ale musi mit v technicaku garantovanou takovou maximalni hmotnost za tazne zarizeni, aby to prevysovalo (nebo se rovnalo) hmotnosti privesu. kazdy prives vazi jinak - taky to najdes v technicaku, bezne jsou 1500 - 2000 kg. my vezli cajika 250km, celkem jsme s privesem najeli (prazdny tam plny zpet) nejakych 600km cca a vyslo nas to na 2.000 za naftu v lete.prives jsme meli za 500/den.

    co se tyce koniku - mne se libi vic ten rocek ;) ale je to na tobe - ja vidim jen fotky, ty uvidis i kone nazivo. jen si myslim ze u odstavcete se neda moc poznat charakter .. a na tom mi zalezi vic nez na vzhledu (mne osobne.) u toho rocka uz to poznas snaz ..
    28.1.2005 09:12JaninkaW
    Gee:

    jojo asi beru toho ročka, ať počítám jak počítám, prostě koník za 10tis z Olmíku mne výjde levněji než za 5tis. z Prahy nehledě na to, že je to odstávče a to co bych doplatila za ustájení do té doby než by byl roček, by bylo těch 5000,- ... i mi se moc líbí ;o) v sobotu nebo v pondělí se na něj pojedu kouknout a kolem 7.2 bych si ho chtěla odvézt ... no uvidíme jak to bude s penězi a hlavně s místem...

    Zvažuju zda může být celodenně venku i v takovém počasí, když je pastevně odchováván - že bych mu postavila přístřešek ... jenže to by tam v noci musel být sám, protože Balů ani Dítr nejsou zvyklí být tak dlouho v takové zimě venku ... taky přemýšlím, jestli by, prozatím, mohl být v boxe s dvěmi ovcemi, co si o tom myslíte? ublíží mu nebo on jim?? že bych ho k nim dávala jen na noc...
    - - - - -
    https://www.kralici.com/konici/alba.asp?a=112 přibyla nová fotka ...

    Gee: jak máš postvený ten venkovní box? myslím z čeho, jestli máš základy z betonu a tak ...
    28.1.2005 11:29Jarka
    JaninkaW,
    nebreš si moc velké sousto? Budeš mít dostatek času a peněz se koníčkovi věnovat? Máš to promyšlené?
    - - - - -
    Ta práce pak s výcvikem.
    28.1.2005 16:59JaninkaW
    Jarka:

    jasně že jsem na to myslela - od září nastupuju na druhou střední školu obor agropodnikání se zaměřením na chov koní, takže s dostatkem času to vidím dobře, když školní statek, kde ho chci ustájit, je vedle školy a až se oteplí chci postavit venkovní box vedle domku, který v Rožnově máme a kde ho chci mít přes léto ... s výcvikem - no obsedala a přiježďovala jsem už pár koní, kteří teď úspěšně startují na parkurových závodech, tak myslím, že bych to mohla zvládnout ... s těmi penězi - potřebuju tak něco přes 1000,- na ustájení a kování vzhledem k tomu, že to je hříbě odpadá, veterinář se moc často nevolá a očkování a odčervení mě nezabije - chodím ještě do práce ...
    29.1.2005 11:02Petrísek
    JaninkaW: Urcite to zvladnes, jak tak ctu, si hodne sikovna holka, ktora stoji nohami pevne na zemi :o) Drzime vsetci palecky a ocakavame podrobnu fotodokumentaciu tvojho noveho prirastku :o)
    Co se tyce spolecnosti ovecek, na slovensku je hodne pripadu, kdy maji lidi jednoho konika + ovci nebo kozu a nikdy zadne problemy neboli... je len otazne, co je pre konika najlepsie z hlediska zdravia a psychiky... Prajem hodne stesti :o)
    29.1.2005 11:26Jarka
    JaninkaW,
    tak to jó. Také ti držím palce ať to všechno zvládneš a ročkovi přeji ať je z něj kůň jak má být.

    Geeta,
    tak tvoje vyjížďka se společností byla mírně hororová viď?
    31.1.2005 21:47VerčaDitr
    Čus Jani .....