od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Listopad v roce 2005
  • Zobrazuji 215 zaznamu.
  • 1.11.2005 07:54Mišulka
    Strelish - my jsme kastrovali už několik hřebečků. Chlapi samozřejmě hřebečka přidržovali, bylo to jen pro jistotu, kdyby se náhodou probral, ale nikdy se to nestalo. Vždycky jsme ještě nějakou dobu čekali po zákroku, než se "milostpán" uráčí vstát:)) Kastrace, pokud jde všechno normálně, je otázkou 15 - 30 minut a po celou dobu koník spí. Nebo máme šikovnějšího a rychlejšího veterináře?:)))
    Jednou jsme měli problém - širší tříselný kanál a následný výhřez střeva. Byl to děs. Proběhla normálně operace s otevřenou dutinou břišní. Koník nakonec zemřel.
    - - - - -
    Strelish - vážili jste před tím hřebečka? Jestli třeba vet váhu neodhadoval a nepíchl mu málo "oblbovačky".
    1.11.2005 08:08Troja
    Mišulka - to je hrozný :-( Jak se mu povedlo rozpárat koně? Vždyť kulky jsou přece pod břichem, a ne v něm, nebo se mýlím? To bych asi nezvládla, kdybych u toho měla asistovat..
    1.11.2005 09:38Strelish
    Mišulka: Vet váhu jenom odhadl, ale po píchnutí uspávačky ponďa normálně lehnul. Akorát sebou právě občas cuknul - při čem nevím, neviděla jsem tam. Kámoška mi právě říkala, že když ona kastrovala ty dva svoje hřebce, že sebou taky pěkně házeli. Že ten kůň sice uspaný je, ale určitou bolest stejně cítí.
    No,to vet taky říkal, že pokud by se otevřela dutina břišní, bylo by to blbé...ale to říkal tak spíš obecně. A jestli si to dobře pamatuju, tak právě i z tohohle důvodu je nebezpečnější tzv. otevřená metoda kastrace.

    Ještě jeden dotaz - jak na tom byli vaši čerství valášci ty první dny po zákroku co se týče chuti se hýbat?

    Jinak tady je popis jedné té metody:
    http://www.vetweb.cz/projekt/clanek.asp?pid=2&cid=655
    1.11.2005 09:58Mišulka
    Strelish - no hýbat se moc nechtěli. Chodili se vodit nebo lonžovat v kroku, aby sekret odtékal, ideálně několikrát denně na 20 minut až půl hodiny. Když byla rána hodně oteklá a nechtělo to odtékat, tak se nutili i do klusu. Myslím ale, že do týdne bylo vše normální a zhojené. Hlavně nedovolit nekontrovatelný pohyb (cval, úprky).
    A jestli myslíš nějaké to cuknutí, tak to jo, to se stává normálně. Myslela jsem, že jste s ním nějak víc bojovali. Mám doma fotky, můžu je sem hodit, ale bude to asi jen pro silnější povahy:))

    Dělali jsme ještě jednoho hřebečka, kterému nahmatal veterinář při prohlídce také zvětšený tříselný kanál. Protože to byl stejný vet, co se mu podařilo to jedno vyhřeznutí, dělal se tenhle koník v poloze na zádech - chlapi držely nohy od sebe na provazech a rána se šila. Tehdy to dopadlo výborně.
    Článek jsem už četla, díky.
    - - - - -
    Troja - tam jde o to, dostat to střevo zpátky do břišní dutiny a pěkně ho tam poskládat. Musí se pak otevřít větší část břicha. Hezký to nebylo, i když je fakt, že tenkrát jsem byla malá holka a trochu víc jsem to prožívala. Dneska pomáhám při takových zákrocích normálně a nevadí mi to. Ještě jsem byla u kastrace našeho psa Sebíka a u jednoho beránka. Beránek se dělal jen při lokálním umrtvení a taky to bylo v pohodě.
    Ta kastrace probíhala jako každá jiná. Ten den jsem kastrovali tři hřebečky. Ten chudinka už stál v boxe, když střeva "vypadla". Okamžitě se vzal znovu pod narkozu a proběhla operace. Byli u toho tři doktoři a zdařilo se to. Jenže během pár dnů dostal koník koliku a byl konec.
    1.11.2005 10:24Strelish
    Mišulka: tenhle malý expert právě už hnedka ten den chodil po boxe jakoby nic. A druhý den by klidně i lítal, kdyby se mu to dovolilo...nutit k pohybu ho rozhodně nemusím, spíš naopak.
    1.11.2005 10:36Geeta
    Strelish
    taky jsem si tvou poznámku o třech chlapech špatně vyložila, myslela jsem že jste to dělali jen s lokálním umrtvením.hm. ale stejně se mi do toho nechce a doufám že do toho nebudu dotlačena okolnostmi ;(

    Mišulka
    hm, já při tom prvním strouhání taky objevila jen jemné růžové skvrny, ale bohužel, bylo to asi víc než jsem si myslela, protože ten zářez ve stěnách z vnějšku je jasně patrný na všech čtyřech. no ale koník opatrně našlapuje jen na tvrdém, po loukách lítá jak tajfun :) myslím že do jara to srovnáme a na jaře začnem zase i s asfaltem atd.
    1.11.2005 10:51Strelish
    Geeta: na Tebe mám taky dotaz - přikrmuješ přes zimu nějak čajíka? Mně se do toho taky původně nechtělo, ale on to s tím hřebčením fakt přeháněl. A hezky zhubnul a musím vymyslet, čím ho trošku spravím, bo mu jdou vidět žebra :-/. A taky pak začneme hezky pracovat pod sedlem...
    1.11.2005 14:09Mišulka
    Strelish - doporučuji přikrmovat vojtěškou nebo cukrovými řízkami. Seno samozřejmě neomezeně.
    1.11.2005 14:17Strelish
    Mišulka: sena má neomezeně, to jo :-). A zrovna tyhle dvě věci jednak nevim, jestli seženu a čoveče vojtěšky bych se u poníka i bála kvůli schvácení. Spíš jsem uvažovala o ječném šrotu v kombinaci s otrubama a ještě zaúkoluju taťku, ať zjistí, co by se dalo "dotáhnout" z místní sladovny.
    1.11.2005 14:40Geeta
    Strelish
    na podzim kukuřici a v zimě granule Energy´s pro koně v klidu. jsou úžasný, dardžimu chutnaly a pěkně se mi po nich zakulatil :) ten 25kg pytel stoji kolem 200kč, není to neúnosné, když jen přikrmuješ, ale myslím že to bohatě plní účel, je tam kompletní krmná dávka i s vitamíny.
    1.11.2005 14:54Strelish
    Geeta: kukuřici jsem si chtěla půjčit z pole, ale nějak tady poblíž není kde :(. Dík za tip, na ty granule se mrknu.
    1.11.2005 14:55FeeBee
    Claire: ja se tam ted kvuli skole stejne nedostanu,ale jak bude svatek,tak mame reditelsky volno,tak zase prijedu ;) by si treba mohla prijet,dat Sohaje do boxu a my ti nejakyho kone pujcime,at se Sohaj moc neunavi :)
    1.11.2005 18:12Claire
    FeeBee: To už bude Šohaj OK:-). Ten svátek je 17.? My volno nemáme:-( to neni fér. Prijela bych v tu sobotu;o). Teoreticky bych tam měla trefit:-D. Takže za dva týdny=o), už se moc a moc těšim.
    2.11.2005 07:56Mišulka
    Strelish - to, že z vojtěšky se kůň schvátí je mýtus. Vojtěška je krmivo, které obsahuje nejméně škrobu a cukrů, které mohou "schvátit". Vojtěška se naopak doporučuje pro schvácené koně. Cena vojtěšky u nás je 500 Kč za 1 q, cukrové řízky u nás stojí 330 Kč za 1 q. Kukuřici bych poníkovi nedávala ani náhodou. Granule Energyś nemůžu ani cítit - v jejich letáku je psáno, že krmit se může 3 kg granulí na den + k tomu je možno přidávat až 6 kg ovsa. To je hrůza hrůzoucí a tím u mne výrobce granulí skončil. Pokud chceš přidávat nějaké jádro, přidej oves - nejlepší a nejbezpečnější jádro pro koně.
    Ječný šrot a otruby - práší a je s tím tedy více práce (musíš namáčet). Bezpečná dávka krmení otrub denně je do půl kg. Víc bych nedávala, rozhodil by se ti poměr vápníku a fosforu. I tak bych k otrubám přidávala vojtěšku, abych měla dost vápníku.
    2.11.2005 10:24Zz
    všichni:
    nevíte kde by se dala sehnat tekutá melasa nebo lněné semínko?

    jinak tady máte pár fotek starých asi 14 dnů - to ještě bylo sluníčko a teplo a taky všechno barevné...
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?pod
    2.11.2005 10:55Strelish
    Mišulka: Oves jsem zavrhla, to by byl pak úplně nezvladatelný.
    2.11.2005 10:57Oxya
    Zz: lněné semínko mívají v některých zem. družstvech. Já ho kupuju v Dolních Břežanech u Prahy. A tekutou melasu mají např. v cukrovaru Dobrovice, ale jen než začnou mrazy a pak až na jaře.
    - - - - -
    Mišulka: Kde to je u vás? A to mají řízky a vojtěšku pytlovanou? A jaké množství se dá běžně odebrat?
    2.11.2005 11:26řetězka
    Mišulka: co ti vadilo na těch granulích? asi jsem to moc nepochopila. vadí ti že se k nim může přidávat oves? v granulích je asi všechno (správné látky, vitamíny atd), ale přidat můžeš i samotnou energii ne? jinak teda u nás se granulema nekrmí, ale minulej kůň je měl. asi nějaký KVP nebo tak nějak.
    2.11.2005 11:36Oxya
    řetězka:
    Mně třeba na granulích vadí, že si to nemůžu namíchat podle sebe a že mají stejně všechny druhy dost podobný obsah. Když jsem sháněla vojtěškové granule (měla jsem na mysli čistou vojtěšku), tak mi v jedné firmě nabídli "vojtěškové granule", které obsahovaly asi 5% vojtěšky.
    2.11.2005 11:39Strelish
    Oxya: to mi silně připomíná granule pro psy a maso v nich :o)). Tam když jsem četla to složení, tak z masa tam byla pomalu jenom ta vůně :o)). A nebyla to jenom jedna značka granulí...
    2.11.2005 11:49Oxya
    Strelish:
    Přesně tak, už jsem narazila i na hovězí konzervu pro psy, ta obsahovala 4% hovězího masa ;))
    Tak se radši zajímám o to, čím krmím koně i psy.
    2.11.2005 13:22Mišulka
    Zz - vojtěšku a granule kupujeme v jednom zemědělském družstvu v Nezvěsticích, je to kousek od Plzně, prodávají tam i lněné semínko za 21,- Kč/kg. O melase nevím, nikdy jsme ji nekrmili.

    Oxya - u nás je Plzeňsko - Nezvěstice. Vojtěšku i cukrové řízky si pytlujeme sami a je úplně jedno, jaké množství vezmeš. Jezdíme tam většinou pro 4 pytle, krmím jednu kobylku a hříbě, vystačí mi to na dlouho.
    "Vojtěškové granule" o 5 % vojtěšky - tak to je vážně dobrý:))))

    řetězka - granule by měli být vyvážené, že už k nim není třeba nic přidávat (vlastně by se ani nemělo, píšeš energii přidat zvlášť - ty ale nepřidáváš jen energii, ale rozhazuješ zároveň poměr minerálů, který je celkem důležitý). A úplně mi vyděsilo to doporučované množství. Přijde ti normální, že výrobce doporučí krmit až 9 kg jádra na den pro rekreačního koně??? To musí být žaludečních vředů:(
    - - - - -
    Zz - ty fotky jsou nádherné:))) Lucky je překrásný, úplně se tu tetelím u monitoru. Budete Luckyho nějak odstavovat nebo to necháte přírodě? Já bych nejradši nechala Johanku co nejdéle u kobyly, ale box už jim začíná být malý. Bude jí už 6 měsíců.
    2.11.2005 20:16Ashlee
    Ahoj holky,
    tak jsem tu zase.V pátek se zase těším na Savanu.
    Chtěla bych se zeptat, kolik tak stojí kožené jezdecké rukavice?
    Prosím odpovězte.Chtěla bych si je koupit.
    Od kolika do kolik tak se cena pohybuje?
    Prosím
    odpovězte
    2.11.2005 21:48Troja
    Oxya - tak to je sranda, já si v sobotu jedu pro Aldanovu dceru! A ty máš jeho syna :oD Jaký je? vlastnosti, chování, temperament, zdraví - nohy?
    2.11.2005 21:57Outloň
    Bob
    Jéé, díky za pochvalu :o)))

    Mišulka
    No, ona se Báa ze sedla právě moc vést nedala, to jen tak vypadá :)
    - - - - -
    řetězka
    Ryzák? :)))
    3.11.2005 08:36řetězka
    outloň: no jistě, tenhle: https://www.kralici.cz/konici/img/alba/288/424119-z19_b.jpg
    a ten můj: http://retezka.priluky.cz/fotky_retezka_com/robin/tombezsedla9-10-05/04.jpg
    3.11.2005 09:09Oxya
    Troja:
    No je to moje zlatíčko, jak jinak, že? ;)) Mám ho 3 roky a když jsem ho dostala, nedal se zastavit, všeho se lekal, stavěl se na zadní, vyhazoval, okusoval,.... Ale teď je v pohodě. Dělala jsem s ním i trochu na jízdárně, skoky i základy drezury, ale teď jsme jen taková turisticko rekreační dvojka. Jezdím na stájovce a je sice temperamentní, ale dobře ovladatelný ve všech situacích. Sice občas vyhodí nebo si postaví hlavu, ale dá se "ukecat". Je to takový srandista, na cizí to dost zkouší, ale třeba dětem nikdy neublíží.
    Zdraví a nohy - tak to už zas tak dobré není, on rostl dost dlouho (má 175 KVH) a dost brzo ho obsedali a skákali s ním. Má trochu nějaký blok v kříži nebo kyčlích, ale běžné činnosti to nevadí, může dělat různé obraty i skákat v pohodě, 20 km výlety nejsou problém atd.
    A co ta kobylka, nemáš fotku? Určitě bude mít ty aldanovské oči :)
    - - - - -
    Mišulka:
    Tak to je trochu z ruky, zůstaneme asi u cest do Slaného.
    3.11.2005 09:53Zz
    Mišulka:
    odstav necháme na přírodě. Kobyla kojení snáší dobře, není hubená nebo tak. Tak ať si to rozhodnou sami. Navíc nemám ani možnost je nasilím nějak oddělit, takže dokud se bude Lucky chovat slušně a nesexuálně tak může být u maminky... Pak se uvidí.
    3.11.2005 11:36Mišulka
    Zz - já bych si to právě představovala taky tak. Ale u nás to kvůli velikosti boxu nepůjde.
    Jinak jsem byla několikrát upozorněna jedním "zkušeným letitým" koňákem, že "to hříbě musíš co nejdřív odstavit!!!" Na otázku proč, mi odpověděl, že "není dobrý nechávat hříbě pod matkou déle". To je důvod, co? Nevím, jestli se těmhle "rozumům" mám smát nebo plakat. Kamarád má hříbátko a taky mu to ten člověk řekl a ještě dodal, že "hříbě musí odstavit, aby se naučilo žrát". Řeknu ti, že já i ten kamarád máme spíš opačný problém - zbrzdit růst našich hříbat, protože jsou to sloni:) Takže žrát asi umí:)))))
    3.11.2005 11:56Bianka
    outloň - ak som to správne pochopila, ten "ryzák" na tej fotke je tvoj? To je nádherná fotka a krásny kůň! To na ňom si ty? Vyzerá to perfektne a pohodovo! A nemáš ty v popisku k prezívke na kralici.cz že máš pony-žrebca, či sa mi to pletie? Tento bucko je fakt krásny :o)

    Inak nechcem sa pliesť do diskusie, ale naprosto súhlasím s Mišulkou aj Zz ohladne odstavu! Kto tvrdí, že by sa malo žriebe odstaviť aby sa naučilo jesť?! Dúfam, že ten človek sám nechová kone. Ak áno, nemohli by ste mu baby na jeho náklady predplatiť aspon len Jezdectví? :o)))) Zhodou okolností tam bol práve nedávno - pár čísel dozadu - článok o nevhodnosti skorého odstavu :o)
    - - - - -
    outloň - tááák, nakoniec som si zistila, že som si ťa pomýlila s maciáš-om :o) Ona má jazdeckého ponyho, takže sorry. Ale každopádne, nech je ten koník kohokoľvek, strašne sa mi páči ten koník a fotka, vyžaruje z nej pohoda a taká pozitívna energia :o) Hneď by som si na ňom išla zacválať :ö)
    Tak teda pá.
    3.11.2005 13:52Troja
    Oxya - https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=292
    3.11.2005 14:17Oxya
    Troja:
    ta je krásná, a jak je vysoká? No jo, podoba ve výrazu a v barvě tam celkem je ;)
    Jo a ten můj koník skáče hodně rád a dobře - to je prý taky taková typická jejich vlastnost.
    3.11.2005 15:28Troja
    Oxya - děkujem :o) Má 175 KVH, takže hooodně. Taky skáče moc ráda - v pěti letech parkury st. L. To skákání jsem si na ní vyzkoušela a bylo mi hned jasné, že jinýho koňa neeee, jenom ji :o)))
    Taky bych řekla, že se potatila, stejně jako ten Tvůj koník :o)
    3.11.2005 18:44Outloň
    řetězka, Bianka
    Aháá, mně to nedošlo O:).. Tak to je Baruška a na ní Lenka. Je to moc prímová kobylka. Já jsem na hnědákovi- Orionovi :o))) Ta fotka se povedla nějakým zázrakem, ve cvalu se blbě fotí cval :)

    řetězka
    Ten je kráásnej!!!
    3.11.2005 20:40Geeta
    Troja
    ty jo, jsem ani nějak nepostřehla, že si kupuješ oře :) Bennet je moc krásná - taková ušlechtilá - nebudete chtít s čajdou hříbátko? :D :D :D :D :D :D :D ;)
    ne vážně, fakt super. budete závodit? přidej brzo víc fotek!!
    3.11.2005 22:42Troja
    Geeta - děkujeme :o) já to taky nepostřehla, že si kupuju oře a najednou si pro ni v sobotu jedu :oD Mám z toho radost, ale samo že taky děsnej strach - abych se o ni dokázala postarat.. Pokud všechno půjde dobře, tak budeme sportovat, ale do jara se s ní chci seznámit, takže spíš klidný vyjížďky a vycházky na ruce, sem tam skůček, aby to nezapomněla a trocha té drezurky, ale žádný honění.
    Jasan, pokud by na ni Čajík došáhl, tak si může přijít zařídit, ale jak jsem už psala, má 175cm, takže myslím, že by řádil tak leda s jejím hleznem :o)))))))
    Fotečky dodám hned, jak ji vyfotím.
    4.11.2005 08:21Oxya
    Troja:
    tak na další fotky se taky těším :).
    Ale co by mě trochu děsilo, je skákání L v 5 letech při téhle kohoutkové výšce. Můj valach v tom věku ještě neukončil růst, proto mi přijde parkur L jako dost záhul na kosti a klouby.
    4.11.2005 10:29Mišulka
    Troja - mooooc gratuluju k tak krásné kobylce. Ať Vám to spolu klape a hodně úspěchů na parkurech:))

    Oxya - máš pravdu, že skákat v 5ti letech L, jen skoro hřích. Bohužel, tak to opravdu chodí, talentovaný kůň, který hodně nabízí, je velmi často zneužíván a je po něm požadováno hodně. Pak je v deseti letech takový kůň ve většině případů zdravotně odrovnaný. On ten celý sportovní systém je o ničem - zkoušky tříletých klisen, KMK apod. Já zastávám názor, že není kam spěchat, ono se to v budoucnu všechno vrátí.

    Geeta, Troja - nebo vyrobte Čajíkovi nějaké schůdky. Uvidíte, že si poradí:))))
    - - - - -
    Slíbené fotky z kastrace:
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=293
    POZOR - JEN PRO SILNÉ ŽALUDKY!!!
    4.11.2005 10:37Troja
    Mišulka, Oxya - já ji ten její talent pro skok trochu zarazím.. Jak jsem již psala, chci všechno pomalinku a nejlíp od začátku. Nechci s ní v 6-ti letech chodit ST :o) Stačí mi Z a to jen několikrát za sezonu, aby ji to bavilo, ne aby dřela jak magor a já ji pak v 10ti letech prodávala na rekreačku, protože by měla nohy v háji.. Ono po Aldanovi jsou koně náchylní na nohy a často končí kolem 10-tého roku, protože je majitelé uženou.. Klisna už ve svých 4.letech jezdila ZL, což mi na mimino připadá ažaž.. Tak mi držte pěstičky, zítra jedem pro ni.. Jinak mám na ni FIALOVOU sadu.. Všechno - od chráničů, dek, dečky až po ohlávku (to jsem teda všechno měla koupený už na koně, o které jsem se starala dřív, ale teď to dám všechno dohromady a budu mít filajovýho koňa :o)
    No jo, ale ona ještě nedospěla, takže Čajda by byl obžalován, že zneužil nezletilou klisničku..
    - - - - -
    Mišulka - tak ty obrázky mi úplně vzali chuť k jídlu... bleeeeee
    4.11.2005 10:52Oxya
    Troja:
    Ono nejde o to, co teď budeš dělat ty, ale spíš se mi na tomhle nelíbí, že se s ní začalo takhle brzo? Určitě nebyla ještě narostlá.
    Není to i tím, že koně po Aldanovi jsou hodně vysoký a tím pádem dlouho rostou? A kombinace s tou jejich ochotou a šikovností skočit všechno pak láká trenéry dělat brzo a skákat víc a víc, a proto ty koně v 10 letech odejdou na nohy.
    Mišulka:
    Jo jo, prostě to tak je a tak se málokdo pozastaví nad 3letým koněm v tréninku.
    4.11.2005 11:12Troja
    Oxya - to víš, že se mi to taky nelíbí, že se s koňma začíná tak brto, jenže ve všech stájích, kde jsem jezdila, bylo úplně normální, že kobyla nebo hřebec šli ve 3 letech zkoušky, takže se na nich muselo jezdit. Dost dobře nechápu ČJF - pořád vyřvávají "všechno pro koně", ale aby se zamysleli a zkoušky posunuli o rok nebo 2, to je ani nenapadne.. Grrr.. sem se zase naštvala na ČJF.. :o)
    Jo, Aldánci jsou všichni obrovští a kostičky mají jak mamuti, takže rostou do cca 5 let věku a psychika dozrává kolem šestého roku.. Drsný co?
    4.11.2005 11:54Oxya
    Troja:
    Přesně tak, Lukas rostl do 5,5 a ještě v 6 letech se choval jak puberťák. A mamut to je taky slušný ;) Tak držím palce, ať je kobylka v pohodě a dělá ti radost. Oni jsou většinou trochu tvrdohlaví, ale při dobrém přístupu fakt super!!!
    4.11.2005 12:09Mišulka
    Oxya - možná jsi na to kápla. Často slýchávám, že po tom a tom hřebci jsou koně např. náchylní na nohy. Já si dost dobře neumím představit, co je to "být náchylný na nohy", ale umím si představit, že koně po určitých hřebích mohou zdědit talent, který se velmi často zneužije, koně se odrovnají a pak se to svede na hřebce.
    4.11.2005 13:11Oxya
    Mišulka:
    To máš jak s dostihákama, když oni běhají už ve dvou letech, není divu, že v 10 už jsou přestárlí :(
    4.11.2005 13:37Geeta
    Troja, Mišulka
    jen si nemyslete, malý poník znamená vysoké sebevědomí a vysoké IQ :D byla jsem před lety u strejdovo známých, v ohradě běhala kobyla cca 165cm KVH (CT), její hříbě, asi 3měsíční (???) a černý shetland (cca 90-100cm KVH). chvíli jsme tak klábosili o všem možném, a najednou se mě strejda zeptal: mimochodem víš kdo je táta toho hříběte? no tak jsem na něj koukla, jako že jak to mám asi vědět, že se v hřebcích nevyznám a že nepoznám podle hříběte plemeníka. a on se smál a ukázal na toho poňase - že prý on. no to jsem zas valila oči já, a prý že je měli volně v ohradě (jako že poncl na kobylu nedosáhne a tak pohoda) a jednou jeli domů zadní cestou a koukali, kobyla nacouvaná pod remízkem, na remízku poncl, a vesele si užívali :)))))) oni si to holt uměj zařídit i bez nás lidí ;))))))
    4.11.2005 13:41Troja
    Geeta - chichichi to musel bejt pohled :-D
    4.11.2005 16:10Evizna
    Troja: Fialová sada? Nejezdila jsi náhodou Taarla na Kývalce? :-D
    4.11.2005 16:45Troja
    No jasně, že jezdila :-D
    - - - - -
    Taarla teďka jezdí Lenka (ta jezdila Anetu a Valora), tak jsem jí ho předala, protože já bych neměla čas a jí prodali Valorka a na Anetě se už jezdit nedá..
    4.11.2005 17:02Evizna
    Troja: Lenka? Fakt? Krtuý, ta se má :-) No Aneta už je teda fakt chudák, po tolika (snad šesti?) hříbatech :-(

    Já si právě pamatuju, jak jsem přišla na Kývalku na návštěvu, Jarka mi ukazovala Taarla s fialovou ohlávkou a říkala, jak holka, která na něm jezdí miluje fialovou barvičku :-))
    4.11.2005 17:10Troja
    Evizna - jj, trenuje se Sifkovou drezury, tak doufam ze pristi sezonu nekam vyjedou - i kdyz jak znam majitele, tak ji to zakazou driv, nez ji to napadne navrhnout.. Jo, a kdybys potkala Cejlona, tak ho pozdravuj (to jsme resili na Tvych strankach..)
    4.11.2005 17:21Evizna
    Troja: Aháá, takže my se vlastně trochu známe :-D Cejlona určitě v dohledné době potkám, lítá po pastvinách asi 30km od Brna v naprosto nedostupných a neobydlených kopcích, takže čekám, že každým dnem mi Barča (majitelka) napíše, že se k němu nemá jak dostat, ať ji tam vezmu autem :-D

    Jo, nevíš jakou školu teď Lenka dělá?
    4.11.2005 17:23Troja
    Evizna - chichichi, aspon zapomene na ty strasti, co si prozil..

    Lenka dělá Vyšší odbornou tam, kde dělala střední (obchodka - ekonomka ??? nevim..)
    4.11.2005 17:34Evizna
    Troja: Jo, já myslím, že teď se má naprosto výborně, nic ho netrápí, nikdo na něm nejezdí, jenom se cpe a ožďubuje s ostatníma koněma :-)
    Tu tvou novou kobylku si dáš taky na Kývalku, nebo někam uplně jinam?

    Tak Lenku pozdravuj, když řekneš Evizna tak ona určitě bude vědět :)
    4.11.2005 18:00Troja
    Nee, ta půjde jinam, Kývalka je plná vlastních koní a k tomu koně nejsou venku celý den, protože jich tam je hodně. No, teď se už na Kývalce asi nezastavím, ale pokud Leňu uvidím, budu pozdravovat ;o)
    4.11.2005 20:14wiki
    Tak jsem zase na chvilku u počítače. Jsem doma, protože mi hodně vážně onemocněl pejsek a tak jsem za ním raději na chvilku přijela ...co kdyby...je to velice smutný.
    Jinak jsem vám všem naskenovala pár fotek našich koníků. Chtěla jsem si koupit digitál, ale ten co jsem si vybrala je docela drahý a tak to z tou koupí ještě chvilku potrvá, ale doufám, že alespoň budou stačit oskenované moje fotky z klasickýho foťáku, ještě přidám další, tyhle jsou na seznámenou co to vlastně u nás ve stáji všechno máme.
    https://www.kralici.com/konici/alba.asp?a=295
    5.11.2005 10:35Strelish
    Mišulka: Jsem čekala nějaké "horší" fotky z té kastrace, tohle mi přišlo docela únosné.

    Jinak ponďa se hojí dobře a v rámci pravidelných procházek jsme začli nacvičovat zastavování a rozcházení na slovní povely - prozatím na uzdečce, z ohlávky má srandu a v jednom kuse se přetahuje.

    Nevím, jestli jsem se náhodou už neptala - nemáte někdo tip, jak přečíst špatně viditelný výžeh? Ještě navíc je v bílé srsti :-/. Chtěla bych se totiž dozvědět aspoň jeho jméno a věk...
    5.11.2005 10:44wiki
    Ještě přidávám pár foteček z Hubertovky, která se konala koncem října v Čínově u Klatov.
    https://www.kralici.com/konici/alba.asp?hubert
    5.11.2005 19:30Troja
    Ahojte,tak kobča je už na svým doma.. Přeprava byla ukázková, je vidět, že v přepravování je starej mazák.. Když jsem ji vyložila po 2,5 hodinách cesty, tak se s ní přišli seznámit ovce, které jsou na volno. No.. Kobyla myslela, že ovce jedí koně.. :o) Jinak byla báječná, hned mě zatáhla do maštale a koukala na nový domov. Myslím, že se jí líbil, protože se hned pustila do dobrot, co tam měla připravené.. Vůbec se mi od ní nechtělo, nakonec mi zhasli maštal, aby mě od ní dostali.. Už se těšim na zítra, vezmu s sebou foťák. Je tak krásná :o))))
    6.11.2005 10:12wiki
    Než odjedu přidám ještě nějaké fotky z nové stáje a mého Viléma.
    https://www.kralici.com/konici/alba.asp?a=298
    6.11.2005 16:26MonŠery
    Ahojky!
    Teď v pátek jsme měli maturitní ples, bylo to úžasný, povedlo se to, akorát to strašně rychle utklo. Můžu sem dát nějaké fotky, ikdyž se to netýká koní...
    Pro Mišulku: Když bych jela o víkendu na chalupu, určitě ti dám vědět! Už se těším na ty tvoje morčouny :-)).
    6.11.2005 23:22Geeta
    wiki
    ty jo, vildovi to hrozně sluší, je vidět že se teď má dobře. fakt se pěkně zakulatil, oproti stavu, ve kterém jsem ho znala já... moc pěkné fotky, hlavně ti vzpínající se hřebci na zamlženém pozadí ;)) mlask slint :D
    7.11.2005 07:44Mišulka
    Včera jsme byli v Dobřanech, podívat se na možná budoucího ženicha Janičky. Fotky dodám zítra.

    MonŠery - já na ten maturák úplně zapomněla. Škoda, že jsi nebyla u koní, mohli jsme se zastavit. No nic, někdy příště:)))) Ten koník pro Janičku byl překrásný, mluvili jsme s panem majitelem, moc prýma pán, tak uvidíme, jak to vymyslíme:))

    wiki - nádherné fotky!
    7.11.2005 18:38Jeanne
    Evizna: Á, vidím tu známé tváře!:) Zdravím!:)
    Jinak se omlouvám, že sem se tu neukázala pěkně dlouho, janže v poslední době nevim, kde mi hlava stojí...
    8.11.2005 10:38Mišulka
    Slíbené fotky appaloosa hřebce: https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=300
    8.11.2005 12:40Geeta
    Mišulka
    pěkné :))) ale když chceš charakterního a dobře jezditelného hřebce, nedá mi to ti nenabídnout dardžíka, je sice malinkej, ale ... :D rozhodně je charakterní a dobře jezditelný, a kombinace hucul x ČT je přece dost oblíbená ?)
    8.11.2005 14:04Ashlee
    Ahoj holky,
    tak v sobotu byly u nás na Dolním Přímě závody.Bohžel nemám fotečky =(
    Ani já jsem nezávodila =) Docela hodně lidí a tak jsem se zeptala pana Duška, kde je Savana, a on řekl, že je na pastvě.Mrholilo a tak bych nic neviděla a tak jsem jen smutně koukla a šla se kouknout na ostatní koně v boxech.
    Jo a ještě k pátku.
    Já jsem jezdila na Karnele, poprvé.Docela dobře se mi na ní jezdí, ale má na sedle takový vystouplý něco, co jí nevadí, ale mě jo =) Pan Dušek se spíše věnoval holkám, které měly jet na ty závody.
    Tak jsme si ještě s Katkou dělaly kroužky,klusaly a různé prvky.Docela dobré ježdění, ale štvalo mě, že sem nemohla na Savaně, protože na ní jela nějaká paní--asi tak 4o let.

    Dokončila se stavba ohrady a tak máme veliké místo na ježdění.To staré,nové a uvnitř.
    Geeta:Gurka tam nebyla a tak jí zkusím nafotit jindy.
    - - - - -
    P.S.Nádherné fotečky!!
    8.11.2005 15:24Manda
    Čau! Máte tu pěkné!
    wiki - tvoje fotky jsou úžasné a některé vypadají jako fotomontáž. Snad to není. (
    https://www.kralici.com/konici/img/alba/298/095309-eddasantnazad_m.jpg) ale jinak moc pěkné!
    8.11.2005 19:07řetězka
    tak jsem dneska prvně držela toho svýho mamuta při kování všech čtyř - a jsem totálně oddělaná!

    udělala jsem si pěkný den - vzala jsem si v práci volno, v devět měl přijet kovář, no nás nakonec dokoval ve dvě, pak jsem jela na dvě hodinky do lesa a úžas! :)
    8.11.2005 20:12Evizna
    Jeanne: No nééé, ty žiješ... to mám radost :)
    Co dělá Béďan, nezahýbáš mu s tou tvoují elektrickou kytarou? :-D
    9.11.2005 12:15Mišulka
    Geeta - děkujeme za nabídku:)))

    řetězka - můžu se zeptat, proč toho begánka kovete?
    9.11.2005 12:41Zz
    Mišulka:
    hele nebo vyčkej s připouštěním ještě nějakou dobu a můžu ti nabídnout Luckyho...
    9.11.2005 15:23Mišulka
    Jejda holky, vy jste tak hodné:)) Když já bych přeci jenom chtěla hříbátko papírové, nevadí?:))))
    - - - - -
    Zz - ale né, že by se mi Lucky nelíbil:)))
    9.11.2005 16:45řetězka
    Mišulka:
    není to teda begánek, ale čt/belgik :) a koveme proto, že chodí dálkovou turistiku (ne distančky, ale dlouhé výlety), chodíme hodně pře kameny a docela i klušeme po asfaltu. jinak má teda kopyta v dobrém stavu.
    9.11.2005 16:54Mišulka
    řetězka - a zkoušeli jste to bez podkov? Nebo jste prostě usoudili, že by to bez podkov nezvládl? Nerýpám, zajímá mne to. Jsem zastáncem nekování.
    9.11.2005 17:16řetězka
    Nevím, není to můj kůň, jezdím ho jen měsíc a protože se ve stáji kovou všichni, koveme taky - přijel okovaný (v naší stáji vyrůstal, teď se vrátil po roce absence). koně docela makají a nebereme je jako citlivky - klušeme cváláme kudy chceme (ne přes kořeny stromů) - ať jsou to štěrkové cesty v lese anebo i špinavý asfalt. může to znít jako že je trápíme, ale samozřejmě dávám bacha co dělám - nepřeháním to snad ani jedním směrem.
    abych upřesnila odpověď - nezkoušeli jsme to. aspoň o tom nevím, že by to dříve majitelé zkoušeli, můžu se zeptat. paní ze stáje co roba zná od jeho mládí říká, že zdědil po belgikovi drobivější kopyta.
    9.11.2005 19:57Geeta
    Mišulka
    hm, tos měla říct hned, že chceš papírové hříbátko. kup mi čtvrtky a balicí papír, a trochu klovatiny, a já ti papírové hříbátko vyrobím přesně na přání a na počkání :D :D :D :D
    -----------------
    jinak dardži zdá se že se zlepšuje, ačkoliv o klenbě kopyta nemůže být bohužel ani řeč. ale už aspoň není vypouklé dolů jako před měsícem (chodil vysloveně po chodidle, ne po chodidlovém okraji). no doufám že do jara to zvládnem a na jaře začnem chodit zase na dlouhé výlety.

    řetězka
    než se mi dardžik schvátil, chodila jsem na dlouhé výlety - kolikrát 40km, sice jen krok-klus (je to mladíček, nechci ho přetahovat) ale bez podkov - terén jen asfalt + štěrkové cesty + lesní cesty. bez problémů. maximálně se oštípalo to, co jsem nechala přerůst ... no ale mišulka by mohla vyprávět :)
    9.11.2005 23:09řetězka
    geeta, mišulka: holky, já vás chápu a vím že se to tu teď hodně probírá. ale já se o tohle moc nestarám, některé věci prostě nechávám na majitelích a nebudu se s nima dohadovat - pořád toho koně mám jen půjčenýho. uvidíme až si pořídím svýho :)
    10.11.2005 08:02Mišulka
    řetězka - já taky chápu, že pokud nemáš vlastního koně, je to těžké. Já jsem na tom hodně podobně, Janina zatím není má vlastní, ale je fakt, že o takových věcech si rozhoduju sama. No a už se blíží čas odstavu a pak to snad s Janinou dotáhneme do konce:)).
    Ale když se nad tím zamyslíte, nezdá se vám divné, že se většina koní kove automaticky ihned po obsednutí??? Že je podkova "nutné zlo", to omýlá kde kdo, ale aby se tím někdo řídil...:((

    Geeta - :D :D :D
    Já mám u Janiny taky problém s jedním kopýtkem. Je pořád plošší než druhé, ale nějak se mi zdá, že poslední dobou se to malinko zlepšilo. Hlavně se opravdu snažím o časté úpravy, když bylo sucho, měla jsem smůlu, to prostě neuříznu. Teď to bude lepší.

    řetězka - ještě musím k té vaší práci - "klušeme cváláme kudy chceme (ne přes kořeny stromů) - ať jsou to štěrkové cesty v lese anebo i špinavý asfalt" - tohleto jsme taky dělali, když jsme měli okované koně. Teď jezdíme jen na bosých koních a s jednou kobuškou jsme se zúčastnili Huberta, kde se cválalo po lesní cestě (tráva + kamínky, štěrk). Od toho Hubertu je ta kobylka citlivější a já se bojím, že se přichvátila. Kdyby ta kobyla měla podkovy, tak si ničeho nevšimneme a vesele jezdíme dál. Takhle vím, že ji mám pošetřit do doby "než to přejde".
    10.11.2005 08:28řetězka
    mišulka: já kopytům moc nerozumím, takže se tě rovnou zeptám, protože vím že se vtom vyznáš :) co se teda může stát, když budu takhle jezdit s okovaným koněm po těch šutrovkách? můžu nějak zničit nebo poškodit kopyto, aniž bych si toho všimla a přilo by se na to třeba za měsíc, až najendou kůň začne kulhat nebo něco podobného? moc zkušeností se zdravím koní nemám, doteď jsem jezdila cizí koně (oddíl, turistický jízdárny) a loni o toho koně se pořád starala majitelka. já se třeba i nabídla, že něco udělám nebo pomůžu, ale moc toho nebylo a když jo, udělala to majitelka beze mě. takže paní ze stáje kam chodím za současným koněm se trochu divila že třeba nevím jak se mažou kopyta - mazali jsme teď po kování, že prý vždycky po kování mažou namočená kopyta a pak zase do dalšího kování ne. a já se ptala zda mazat seshora nebo jen zevnitr a ona na mě koukala jak na debila - jenže v oddíle jsem kopyta nikdy nemazala a minulý kůň to nepotřeboval, a navíc všude kde jsem byla nebo něco četla se mazaly kopyta jinak a nščím jiným...

    no a kdybyste někdo věděl o slěčně nebo muži, kteří by brali takového koníka jako mám já do polovičního pronájmu, dejte mu na mě kontakt. dík.
    10.11.2005 10:25Strelish
    řetězka: s tou slečnou, jak začala též jezdit, to teda nakonec nevyšlo?
    10.11.2005 10:32Mišulka
    Kniha - mám možnost bohužel ji jen ofotit na papír, takže to pošlu normálně poštou. Adresy mi prosím pošlete na můj mail. A holky vydržte, mám zatím jen jednu kopii, kterou pošlu Geetě.

    řetězka - já se v tom nevyznám:). Já se jen pořád učím a doporučuji ti, zaregistrovat se na Klub Equus. Společně s knihou od Dr. Strasser se určitě hodně dozvíš a za nějaký čas možná taky budeš patřit mezi nás - mezi tyrany, co mají koně naboso:)
    Podkova je jakási sádra, která omezuje kopytní mechanismus. Kůň přestane cítit bolest a kopyto se poškozuje a poškozuje až je poškozené natolik, že kůň kulhá i přes podkovu. Stručně řečeno. Na kamenitých cestách dochází k obrovským otřesům, které poškozují vnitřní struktury - šlachy, vazy a kosti. Podkova ty otřesy ještě umocňuje. Hodně koní je schvácených aniž by o tom člověk věděl, prostě ten kůň je znicitlivěný a projeví se to většinou dost pozdě. Otlaky jsou i u podkovaných koní velmi časté, i u podkovaného koně může dojí k proražení chodidla. Pokud koni sundáš podkovy a on není schopný přejít bez problémů po rovné asfaltové cestě, můžeš si být jistá, že s kopytem je něco v nepořádku. Citlivost na kamínky je věc jiná, to kopyto se na takový terén musí přizpůsobit a trvá to někdy i rok i víc. Po rovném a tvrdém terénu by měl chodit ale naprosto normálně. Je toho strašně moc a já se tu nechci moc rozepisovat. Zajdi na Equus, přečti si knížku a uvidíš sama:)
    A co se týče mazání. Mazání je zbytečné ba možná i škodlivé. Pokud mažete jen po kování, není to žádná tragédie, ale není to nutné. My co si strouháme sami (já i geeta), strouháme velmi často, někdy i 1 x týdně, 1 x za 14 dnů a nemažeme.
    Janina měla velmi špatná kopyta. Podkovy držely tak měsíc, rohovina byla jak papír. Tehdy jsem mazala denně. Teď už jsou to dva roky, co kopýtka Janiny neviděly mazání a podkovy a máme je o mnoho tvrdší a nic se neláme. Důležitá je vlhkost, kterou kopytu dodáš pohybem v rose, mokré trávě nebo prostě kopyta namáčíš, tak 15 min. denně.
    - - - - -
    Adresa na Klub Equus:
    http://equus.no-ip.info/
    - - - - -
    Stránky Petra Soukupa, která upravuje koně naboso: http://www.kopyta.com/
    - - - - -
    Starší fotky Janiných kopýtek: https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=24
    10.11.2005 11:01řetězka
    strelish:
    ono je to složité. slečna se mi zdá nezodpovědná a značně nesolidní a nespolehlivá. měla jsem s ní dohodu, že na začátku měsíce mi dá hotově příspěvek na koně a já pošlu obojí dohromady na účet majiteli, protože ona účet nemá a on je mimo prahu a potřebuje ty peníze převodem.
    na začátku listopadu jsem zaplatila za obě a volala jsem jí, ať mi teda peníze přinese a ať zapisuje do sešitu co se s koněm dělalo. jezdit chodila, ale peníze nikde, v sešitě nic nezapsala. slibovala, že to napraví. pak už se jí nedalo dovolat, psala jsem esemesky, nikdo neodpovídal.
    tohle trvalo týden, už jsem byla hodně naštvaná, protože jsem si musela sama půjčit od přítele, abych měla do výplaty co jíst, moc peněz nemám a 1500 které mi chybí je poznat. nezvedala to ani když jsem jí volala z pevný linky, psala jsem zprávy ať dá vědět jestli nemá peníze, že počkám až je sežene, ale ať se hlavně ozve. volala druhý den a tvrdila že má rozbitý telefon (nejde přijmout hovor ani volat) a nemá kredit. teď že má peníze na kredit, tak že se zítra určitě ozve. to už jsou tři dny, nikdo se neozval.
    včera to začla řešit přítelkyně majitele robina, míša. zavolala slečně - kupodivu se na onen rozbitý mobil úplně krásně dovolala. slečna prý nemá peníze, ale v pátek už je mít bude. tak jsem zvědavá jak to v sobotu doručí dle slibu. nic to nemění na tom, že mě se stále neozvala a na sms neodpovídá, když potřebuju vědět zda byla jezdit.
    s takovýmhle člověkem si nemůžu rozumět a nemůžu mu věřit. co když to takhle bude pokaždý?
    prosím prosím zkuste se poptat. veškerý informace jsou tady:
    http://reteska.bloguje.cz/225390_item.php
    10.11.2005 12:33Strelish
    řetězka: jasně, s takovouhle osůbkou bych se rozloučila velice rychle. To je o nervy.
    Mišulka: no a proč to prvně nepošleš řetězce, ať z toho vyrobí pdf a ta to třeba může pak geetě posléze zase poslat...
    10.11.2005 12:36Mišulka
    Strelish - já to řetězce klidně pošlu, ale nepsala náhodou, že se za to bude něco platit?
    10.11.2005 12:54řetězka
    klidně to pošli:
    tereza hájková
    orelská 13/82
    101 00 praha 10

    já to naskenuju a dám to na web ke stažení, protože do mejlu to bude moc velký.
    otázka spíš je kdo zaplatí mišulce kopie a poštovný.
    10.11.2005 12:57Strelish
    Mišulka: áha, to nevim, počkáme na vyjádření :-)
    10.11.2005 13:06řetězka
    a bude to zadarmo!
    10.11.2005 13:12Strelish
    Mišulka: na kolik předpokládáš svoje náklady? :-) Btw kámoška ty stránky o kopytech pro Petra dělá a je to docela sranda, hezky si na tom mákne, bo on si vcelku vymýšlí, jak udělat to a ono... :-))
    - - - - -
    řetězka: super! ;-)
    10.11.2005 20:21Ashlee
    Holky, jaké jsou prosím vás různé barvy koní?
    11.11.2005 07:42Mišulka
    Tu jednu kopii jsem včera poslala Geetě, udělám druhou a pošlu ji řetězce, ju?
    Já bych jen nerada, aby to bylo volně ke stažení komukoli. Nevadí mi, když si to stáhnou lidičky odsud, stejně se všichni známe:), ale široká veřejnost by nemusela. Řetězko, půjde to nějak omezit? Nebo to tam necháš jen chviličku a pak to smázneš?

    Náklady mít žádné nebudu, ani za kopírování ani za poštovné. I já mohu prohlásit: A bude to zadarmo!:)))

    Strelish - ty stránky jsou pěkné, je fajn, že vznikly. Jsou jednoduše a přehledně zpracované a pro každého.

    Ashlee - je jich moc, chceš znát všechny? To snad nejde ani vyjmenovat:)) Základní jsou bělouš, vraník, ryzák a hnědák.
    11.11.2005 08:50Strelish
    Mišulka: taky je řešení hodit to na web a odkaz na to rozeslat mailem, takhle se to pak nikdo nedoví.
    11.11.2005 09:34Mišulka
    Strelish - to by taky šlo. Záleží na řetězce.
    - - - - -
    řetězka - tak je to v obálce a připraveno k odeslání. V pondělí bych to měla mít ve schránce. Další už záleží na tobě.
    11.11.2005 10:01řetězka
    uvidíme jak to dopadne, jestli se mi to vůbec podaří :) dám to na web, hodim sem okaz a pak to smažeme.
    11.11.2005 14:12Peggiska
    Fotky z Huberta na ranci Nevada https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=302
    - - - - -
    Mohla bych si pak tu kopii taky stahnout?
    11.11.2005 15:17řetězka
    peggiska: suprový fotky, hlavně houby po dešti! :))
    11.11.2005 17:04Bett
    Ashlee:ne to nefím..
    - - - - -
    Ashlee:Ne to nefím jak se dává pryč..Jo u nás jsou taky hříbátka..těťkom nová tak se na ně těším!!Snad se tam dostanu brzo.Měla sme jet zejtra,ale nejedu protože mi do toho něco vlezlo!!
    - - - - -
    VerčaM:děkuju :o)
    12.11.2005 09:23Ashlee
    Bett:Jů.S tím digiťákem:to neva
    Mišulka:a neznáš nějakou dobrou stránku?
    Tak jsem v pátek jela na Dolní Přím.
    Tak jsem si hezky zajezdila na Savance.Byla hodná, ale někdy sem musela klepnou bičíkem.
    Po jízdě byla Savanka spocená a tak jsem jí vytřela do sucha a vyčistila kopyta,hřívu a ocas.Chvíli jsem se s ní mazlila a potom přišla mamka a jí jí dala mrkev a rozloučila se s ní.
    Ještě mimochodem-Anča,11 let si na Dolní Přím privezla Princesku a teď si jí zkouší a možná bude jeuí,Je fakt nádherná.Abych řekla pravdu závidím jí, ale stejně mám radši Savanu!
    12.11.2005 21:24Evizna
    Předevčírem jsem se zastavila u koňouchů a pár jich vyfotila, můžete se podívat: https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=303
    13.11.2005 14:40Ashlee
    Betynka:Nazdar! =)
    Evizna:Jů, hezké fotečky
    13.11.2005 15:00MonŠery
    Ahoj, zase po týdnu. Míša je dnes s Grandem a Riou na závodech v Praze na Císařáku, včera byly Šeron a Dafné. V budoucnu dodám fotky...

    Mišulka: Já teď momentálně nestíhám vůbec nic, mám toho hodně ve škole, čtvrťák se začíná projevovat :-/, ale když pojedete zase do Plzně, tak se určitě ozvi!!! Já se zase ozvu, kdybych jela na chalupu.
    13.11.2005 15:06Evizna
    MonŠery: Ahoj, tu Dafné máte koupenou z Bořitova, co? :-)
    13.11.2005 16:14Troja
    Evizna - pěkné fotečky, kde to vlastně je foceno? Někde u Brna?
    13.11.2005 18:55VerčaM
    Tak zase po dlouhé době AHOJ!
    Dlouho jsem tu nebyla,ale nějak to nestíhám...jak se máte?
    ---
    Wiki:pěkné fotky z nové stáje!
    Evizna: Krásný koňouši!:-)
    Ashlee: Krásný koně jsou v Dolním Přímě!Ti docela závidím, že smíš bejt s koňma! A ty fotky se Savanou A Denneym jsou pěkný!
    ---
    A ještě dotaz: nemůžeme udělat nějaký sraz na chatu? Docela ráda bych si popovídala...já můžu každý po-pá tak v 4,někdy i dřív...
    13.11.2005 19:45Evizna
    Troja: Ano, u soukromých majitelů kde drndám na koníkách :-)
    13.11.2005 20:45Troja
    Evizna - tak to joo :-) A nevíš jak se má Jarka a jak ji jde ta nová škola? Já jsem s ní ztratila spojení.. :-(
    13.11.2005 23:25Evizna
    Troja: Jarka, pokud teda přežila tenhle víkend v Chuchli, se má výborně :-))
    Jo, včera při procházení koňských stránek jsem narazila v inzerátech na koníka jménem Valát (nar. 2001), fotka:
    http://www.al-kham-sa.wz.cz/staj/fotky/Valat3v1.jpg . myslíš, že je to ten z Kývalky? Strašně mě to zajímá!
    14.11.2005 07:43Troja
    Evizna - jj, vypadá to, že je z Kývalky, ale nemůžu si vzpomenout, kdo byla jeho maminka - po Sahib Kubišta jich tam bylo víc a tohle jméno dostalo taky víc hříbat.. Kouknu do starých fotek, třeba ho tam mám :o)
    Tak to je fajn, že je Jarka v pohodě, musim s ni udělat srazika :o)
    - - - - -
    Tak už jsem to našla. Valát je opravdu z Kývalky, ten věk sedí a jeho rodokmen taky. Matka je Sáva (černý bělouš), ale bohužel její předky neznám (teda asi znám, ale nepamatuju si to a na fotkách je nemám) Na fotkách mám Valátka jako hnědáčka až "šeďáčka" :o)
    14.11.2005 09:49Evizna
    Troja: Já jsem si řikala, že to bude on a mám z toho ohromnou radost, už jsme si s Jarkou i myslely, že ho Jelen fakt nechal utratit :-P
    Jen mi v tom inzerátu trochu nesedí ta povaha-že prý nehřebčí a je dobře ovladatelkný. co si pamatuju tak bylo nebezpečné i vlézt k němu do boxu :-))
    14.11.2005 10:00Mišulka
    MonŠery - jasně, dáme si kdyžtak vědět:)

    Evizna - krásní koníčci, hlavně Portos je nádherný, miluju černý koně s hvězdičkou:)))
    14.11.2005 10:04Troja
    Evizna - oni ho dali tenkrát někomu na převýchovu nenásilnou metodou, takže ten někdo ho buď opravdu převychoval (kdo ví na jak dlouho, když je v handlířské stáji..) nebo ho zlomil a teď je to jen troska (což by odpovídalo tomu, že ani nehřebčí..)
    Ale taky mám velkou radost, že ho neutratili, už jsme ho s Jarkou oplakávali..
    14.11.2005 14:22Evizna
    Troja: A když už jsme u toho, nevíš jako dopadla ta hnědka (jméno si nevzpomenu, že by Tora? Nebo Tara? Něco na ten způsob), co stála s Turbínou a ještě někým? Taky hrozili, že ji utratí :-(
    14.11.2005 17:11Troja
    Tu dali nějaké holce, které nejdřív dali Oravu (maminku té klisničky) a ona prý moc brečela, že chce po Oravě hříbě, jenže ta že už nechce. No tak se rozhodli ji ho dát (nebo za sïmbolickou cenu odprodali) Teda takhle jsem to slyšela.. Mě taky ale mazali med kolem huby, když mi řekli, že "moje" kobyla Gudur (po Korokovi) je na pastvinách, a místo toho mi ji před nosem odvezli na jatka.. Ale to je už cca 8 let..
    14.11.2005 19:02Ashlee
    VerčaM:Ahoj!Moc jsi mi tu chyběla.Děkuji za pochvalu těch foteček =) V pátek máme volno a tak pojedu dříve na koně, takže ještě nevim v kolik.Jo a mohly by sme zajít na sraz na chatu, ale v pátek nemůžu, protože jsem u koní =(
    Tak kdyžtak mi děj tvoje mob. číslo a někdy se můžeme sejít, když ta druhá napíše, ne?
    14.11.2005 20:32řetězka
    tak už mi dorazila okopčená kniha o kopytech, tak se co nejdřív (zítra) pokusím udělat z ní slibované pdf, aby bylo použitelné i pro vás. hodím sem pak link, kde to bude pár dní ke stažení, pak už jen na požádání.
    14.11.2005 20:50Strelish
    řetězka: ok, super :-)
    14.11.2005 22:34Evizna
    Troja: Tak to je pěkně hnusný! Sadisti :-((
    14.11.2005 23:47aja
    Ahoj všem.Náhodou jsem našla tyto stránky a rozhodla jsem se vás požádat o pomoc.Celý život jsou koně má velká láska,ale nikdy jsem neměla možnost se jim věnovat.Ale ted´jsem se rozhodla,že se chci naučit jezdit (jestli je to v tomoto věku ještě možné).A proto vás prosím jak a kde začít?Jsem úplný začátečník.Občas si zaplatím hodinovou vyjíždku,kterou ovšem absolvuju v kroku.Nemá někdo tip v Brně a blízkém okolí?Předem díky.
    15.11.2005 07:31Mišulka
    Aja - jsem z druhého koutu republiky, takže žádnou jízdárnu ti neporadím. Jen jsem ti chtěla napsat, že nikdy není pozdě a naučit se jezdit může člověk kdykoliv. Samozřejmě hodně záleží na učitelech, takže tady bych byla velmi opatrná a dobře bych vybírala. Měla jsem kamaráda, který začínal jezdit také jako starší, myslím, že mu bylo víc než tobě. Naučil se jezdit, složil zkoušky ZZVJ a dokonce se zůčastnil několika závodů. Všechno jde, když se chce:))))
    15.11.2005 09:31Troja
    Aja - pokud máš auto nebo aspoň čas cestovat busem tak 40 minut od Brna, tak nejlepší trenérka, kterou jsem kdy pro začátečníky poznala je Lenka Klímová, sídlí v Pravlově u Dolních Kounic (na Jih od Brna) a má tam vlastní stáj s koníky, na které je radost pohledět a kteří jsou opravdu zkušení. Není to žádná provozní stáj, koně jsou venku na pastvinách přes den, večer v prostorných boxech, mají veškerou péči. Z její stáje vyjíždějí na jejích koních na závody, takže koníci jsou vážně zkušení. Já tam jezdila cca rok, dokud jsem si nekoupila vlastního koníka a kdyby tam pro mě měla box, tak jsem u ní zase :o)
    - - - - -
    jo a cena je 300,- za hodinu na jízdárně (opravdu velmi naučná hodina)
    a 200,- za vyjížďku.
    Myslím, že ty peníze se do toho opravdu vyplatí investovat, pokud ses rozhodla jezdit :o)
    Pokud bys chtěla další, stačí písnout na mail
    gudur@seznam.cz ať to tu nezaneřádíme..
    15.11.2005 14:34Ashlee
    Holky, prosím vás, od kolika do kolika se může pohybovat cena za kožené rukavice na koně?Prosím odpovězte.
    15.11.2005 14:43Geeta
    Ashlee
    zkus prolistovat nějaké e-obchody, uvidíš. ale tuším že je to od cca 200kč (takové provozní) po tisíce (profi) ;)
    15.11.2005 16:37Maki
    Troja: jestli se vam do toho rodokmenu Savy mužu trochu vplest, tak matka savy byla Klea- Sava byla posledni hřibě ktere na Kyvalce porodila než ji prodali. Otec Klei byl Karneol, matku už si nepamatuju.
    15.11.2005 16:44Ashlee
    Geeta:Aha, díky.Totiž chci je k svátku.Budu mít 2o.listopadu
    - - - - -
    Geeta:Koník domácí Anatomie Krmení Výchova a ochočení Vhodné výrobky

    Stáj Chov a rozmnožování Zajímavosti Veterinární péče

    Deníčky

    Odkazy

    Ostatní

    Bude tady někdy tohle všechno?
    15.11.2005 17:27Petra
    Ahoj všichni,
    napadlo mě, nechtěli byste se společně domluvit na návštěvě koňské show Apassionata? Od 8 lidí je sleva 25 %.
    Informace jsou třeba zde:
    http://www.ticketpro.cz/?/detail&id=23474-apassionata
    15.11.2005 17:37Ashlee
    Petra:Jů, to je dobrý návrh, škoda, že nemůžu možná jo!
    15.11.2005 17:43Bett
    Ahoječky tak sem zařídila Hubertce webky www.mujweb.cz/www/my-hubertka soice sou nic moc,ale tak stačí to :-)
    15.11.2005 17:55Ashlee
    Bett:Nádherné stránečky!
    15.11.2005 18:44Troja
    Maki - jú, ahooooj :o) Tak to jsem palice dubová, že jsem zapomněla na Kleu.. Nemáš nějakou fotečku z toho "minulého režimu" na Kývalce?
    15.11.2005 19:05Maki
    Troja: jasně že mám fotek spousty, ale nemam tady zatim povoleny alba. Chtěla by jsi nějakou konkretni fotku? Minulý režim? Myslíš že je to tam ted jiný? :-) ja bych řekla že ani ne, ale už se na Kývalku chystám, jen musím splašit nějaký dobrý spoj. Neni nějaka doba kdy tam Jelen určitě bývá? Abych tam nejela zbytečně. Ted koukam na ty fotky- konkretně Savu tam mam jako malyho špuntika- je neuvěřitelny že už ma svyho dospělyho potomka.
    15.11.2005 19:08Bett
    Ashlee:děkuju moc :-)
    15.11.2005 20:05Troja
    Maki - stačí požádat admina - Geeta o povolení alb :o) Nejsem konkrétní, prostě jen nějaký starší fotešššky. abych mohla vzpomínat (já jich mám jen na 3 alba..:o))))
    Určitě bych to zkusila brzejš ráno nebo navečer - víkendy. A nebo o pracovním týdnu odpoledne. Tak doufám, že pak poreferuješ. Já se tam taky chystám - nechala jsem tam nějaký zimní oblečení a teď by se mi celkem šiklo..
    15.11.2005 20:21Maki
    Troja: asi už nebudeš jezdit na Kývalku když máš ted svoji kobču, že? To je škoda kdybych se tam vrátila. Nevíš jestli je tam aspon DIta? Poreferuju pak stoprocentně, doufám že mě Jelen nepožene holí :-)
    15.11.2005 20:40Troja
    Maki - chichichi, teď jsi mě pobavila :oD Nee, na Kývalku jezdit opravdu nebudu :o)
    Dita asi má pořád hodně starostí s prckem, a beztak ji na kobyle začali jezdit a tak bych řekla že se na to vykašlala - aspoň zase na určité období.. Dyť ji znáš :o)))
    Myslím, že Jelen bude v pohodě, horší ty kvanta lidí.. To bych už asi nerozchodila, kdybych musela zase někam prorážet..
    Kdyby to bylo možný, tak bych Ti zajistila ježdění u nás - paní ošetřovatelka má své dva koně a oba se jen flákají ve výbězích, tak možná.. Jak chceš. ;o)
    15.11.2005 21:48Geeta
    maki
    alba jsem ti povolila, ale bylo by dobré, abysis do infa o prezdívce (nastavení) vepsala víc info o sobě. automaticky alba nepřiděluji a už vůbec ne když má někdo vyplněno jen jméno ;)
    16.11.2005 17:08Mišulka
    Johance je už půl roku: https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=251&page=2
    16.11.2005 18:13Ashlee
    Mišulka:Hezké je moc!
    Bett:Fakticky nádherné!!

    Tak mi taťka dnes koupil ty rukavice na koně.Hezký mtaeriál,dobrá kvalita...Koupila jsem je v Malšovicích za 18oKč
    16.11.2005 19:37řetězka
    ahoj holky, moc se omlouvám, ale v práci jsem se k té knize vůbec nedostala a taky jsem na to trošku zapomněla... snad to v pátek konečně udělám, kdyžtak mi to tu připomeňte :)
    16.11.2005 20:28Bett
    Ashlee:tak to je fajn..já taky nedávno dostala nové rukavice
    - - - - -
    Ashlee:ale ne protsímtě!Přestaň chválit buo se budu červenat!!Určitě bys je udělala hezčí
    - - - - -
    tak jo..udělala sem nové album..tentokrát jen Hubertce
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=304 ještě bude jedno,ale asi až zýtra a tam budou zbylí koníci a po sobětě bych měla mít fotečky hříbátek
    16.11.2005 21:08Ashlee
    Bett:No, s tou mojí.Měl sem vlastní, ale něco jsem omylem smázla a bylo to v ......
    Takže mám jen:
    http://www.krecci.websnadno.cz
    Bett:Jů, to je hezké, myslím, že jsem to už viděla na tvé stránce =)
    - - - - -
    Až je budu mít u sebe, tak je vyfotím (ty rukavice) =)....
    Jo a ještě něco, v pátek mám ředitelský volno a tak jedu za Savankou v 13:oo hod!
    Mooc se těším.
    Bett:Jo a mimochodem ta Hubertka je mooocinka hezká
    17.11.2005 11:45Bett
    Ashlee:taky sou super!!Děkuju..vyřídím to Hubertce určitě bude mocinečky ráda :-) už se na ni hrozně moc těším
    17.11.2005 17:56Maki
    Geeta: díky a ty udaje doplnim :-)
    17.11.2005 19:10Ashlee
    Bett:Ty stránky vypadájí jakž takž, prtože jsem nedělala to HTML.K Hubertce:Tak to jsem také ráda!Kdy budeš na chatu?Já o víkendu a zítra nemůžu.Takže nevím, kdy ty a zase asi napíšu zítra nebo v neděli.V pátek-zítra jedu na Dolní Přím v 13:oo.Hroozně se těším.Káťa malá( ta která jezdí na Denneym) tak má kamarádku Janu a ta bude taky zítra jezdit asi na Karnelce.Takže to bude dobré.
    17.11.2005 19:47Maki
    Troja: tady jsou nějaký fotky, zbytek dovezu v sobotu ke koníkům
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=305
    17.11.2005 19:56Ashlee
    Maki:Hezké fotečky
    17.11.2005 20:03Maki
    Ashle: diky, už jsou trocha starší, ale u mne vyvolávají spoustu nádherných vzpomínek
    17.11.2005 20:14Troja
    Maki - tak to jsou ty nejlepčí fotky z nejlepčích :oD
    ty jo, já na některý akce dočista zapomněla - viz kemp :o))))))
    to byly krásný časy, snad teď zase bude sranda
    17.11.2005 20:24Maki
    Troja: Jo to byly super časy, je zvláštní jak se lidi strácí a zas nacházejí :-) Těšim se až spolu budem řadit s kobylkama
    18.11.2005 09:54Ashlee
    Maki:Nádherné fotky, se nedivím.
    18.11.2005 10:32Zz
    Mišulka:
    tak jak Johanka koukala na první sníh? Lucky byl jak z divokejch vajec, moc se mu bílá věc líbí. Akorát neumí běhat na klouzavém povrchu a tak co chvíli leží rozpláclej na zemi... Myslím, že časem přijde na to, že zima taková sranda není, ale zatím mu radost kazit nebudu.
    18.11.2005 15:58Evizna
    Maki: Krásný fotky, takový nádherně starý (já tomu říkám "komunistický") :-)
    Ta Sáva je Valátova mamka?
    18.11.2005 19:35Maki
    Evizna: jj, je to asi jeho mamina- teda podle toho co řikala Troja. Ja jsem odchazela když Sava ještě žadny hřibě neměla, takže ho osobně neznám.
    19.11.2005 22:10Bett
    Ahoječky.Právě sme dorazila do koníků a mám pár novejch foteček tak je du hodit do alba...
    - - - - -
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=306 tak jo už to je :-)
    - - - - -
    Ashlee:Já sem byla až do soboty do osmi u koníků :-)Jj.tak sem měj a pozdravuj koníky pá
    20.11.2005 20:56Ashlee
    Bett:Jů.Hezké fotečky.

    Tak jsem byla v pátek na Dolním Přímě.
    Přijela jsem jako první a hned za mnou Káťa s Janou.Ta Jana-je jí 11 let a teď u nás začala jezdit na Karnele.
    Pan Dušek řekl kdo na kom bude jezdit...
    "Káťa si vezme Denneyho."
    "Jana Karnelu"
    "A Nikola...Nera."
    Na Savaně zase jezdila nějaká paní.
    Tak jsem šla k Nerovi, tam už stála jeho majitelka (Káťa velká 19 let).
    Oznámila jsem jí, že dnes budu jezdit na Nerovi.Ona říkala, že bude hodnej, protože už jezdil 2 hodiny.

    Takže...Jana,Káťa a já jsme jezdily v kriťáku.Nero měl delší chod a stále je docházel a tak pan Dušek vzal "klády" a dal je na půlku.Takže Káťa a Jana jezdily v jedné a já v druhé.
    Tak jsem klusala a pobízela ho, najednou Nero přešel do CVALU a začal CVÁLAT.Ty které se holky divály říkaly, tyjo a takový věci.Pan Dušek potom řekl ať přejdu do kroku, tak jsem ještě chvíli cválala a potom přešla do kroku.Konečně sem poprvé CVÁLALA BEZ LONŽE.A nic se mi nestalo...Nádhera...
    Potom mě cvičila na lonži Káťa-dělaly jsme cviky a nakonec jsem měla kotolem seskočit.Tak sem se o to pokoušela, ale nezvládla to...Tak někdy jindy, řekla Káťa..
    Potom jsme jetě cvičily Mohykána a Froda (poníci) a potom jsme se šly převléknout.Já jsem byla dřív převlečena a tak jsem odešla dříve.Takže Káťa zamkla skřínku, i s ní moje věci klíče od skřínky.Potom odjela.
    Takže tam mám svoje věci ještě doteď-mobil,oblečení do školy,klíče od domovu a na nich čip na oběd a boty...Hrůůza.
    Jo a tady ještě teda album:
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=307
    20.11.2005 22:23Evizna
    Ashlee: Dokonalá reportáž :-))) Gratuluju k prvnímu samostatnému cvalu :-)
    21.11.2005 14:04Bett
    Ashlee:děkuju :-)
    21.11.2005 17:27VerčaM
    Betty: krásní koníci!
    - - - - -
    Ashlee: taky pěkné fotky! sis pěkně zacválala,ne?
    21.11.2005 17:45Ashlee
    Verčo!
    - - - - -
    VerčaM:Jo
    Evizna:Jo =)
    Tak jsem si šla dnes pro klíče na Dolí Přím.
    Chvilku jsem si povídala s panem Duškem a potom sem šla dát mrkvičku a jablíčka.
    Přesněji-Gurce,Kamaře,Nebrasce a Vanilce.Savaně jsem nedávala, protože na ní jezdila nějká cizí paní.
    Jo a ještě k tamtomu rozhovoru as probíhal nějko takto:
    "A tady bude nějaká ta nová ta.....?"
    "Myslíš tu novou Terezku?"
    "Ano.Kolik jí vůbec je?"
    "19."
    "A kdy tady bude?"
    "Příští týden."
    Tak potom ještě něco a potom už jsem šla.
    21.11.2005 18:21Geeta
    v patek jsem mela docela drama - teda ctvrtek/patek. v patek jsem mela odjizdet na slovensko, a ve ctvrtek vecer mi utekl dardzi - podklouzly mu nohy na snehu, prolitl elektrickou ohradou, ta ho zmagorila, a on letel tryskem skoro az do kajova - cca 2km vzdalene vesnice (tam jsme ho jeste v noci vystopovali, dal ne). druhy den jsem ho nasla v dobrkovickym mlejne (dalsi 2km smer krumlov), oblejzal statek a snazil se dostat k mistnim konim. celou cestu zpatky brecel (rehtal), ale doma se uklidnil a akorat byl asi hodinu urazenej a trucoval :) ale ta hruza, co jsem si v noci protrpela ... blee. krom toho ze v noci prechazel rusnou hlavni silnici za husteho snezeni a je cernej (v noci neviditelnej) -ani nechci domyslet co se mohlo stat ...

    no ale vidim to tak, ze budem muset v dohledne dobe (vyhledove tak do roka) vazne uvazovat o nejakem kamosovi, aby se necitil sam ...
    21.11.2005 20:12Strelish
    Geeta: No hezky...hlavne ze to dobre dopadlo, jsou to pekne nervy. Tez jsem neco podobneho zazila, nastesti jsme pondu (tez hrebce) jeste pred setmenim ten den nasli v lese...resp. pribehl sam, kdyz uslysel nase volani.

    Dneska jsem se dozvedela hodne nemilou vec - nejspis budu muset pondovi hledat novy domov...a vazne nevim kde :-(.
    21.11.2005 22:41Bett
    VerčaM:mocinky děkuju
    - - - - -
    Ashlee:máte krásné koníky!!
    21.11.2005 23:20Evizna
    Ahojík, přidávám album koníků ze stáje, kam jdem kdysi chodila. Kdybyste je někdo znali, dejte vědět: https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=308
    22.11.2005 07:40Mišulka
    Zz - u nás poprvé a naposled padal sníh v sobotu. Ale než jsem stihla Johanku pustit do výběhu, bylo po sněhu, takže zážitky ještě žádné nemáme:)

    Evizna - ten koník se jmenoval Malej jelen nebo jste mu jen tak říkali??? Je to srandovní:)))))
    22.11.2005 09:28řetězka
    tak večer tu budete snad konečně mít v pdf tu knihu o kopytech. už ji mám v pdf, ale nahrát ji na server můžu až večer doma. ale nejdřív jdu jezdit :))
    22.11.2005 10:05Evizna
    Mišulka: Ne, jen jsme mu tak říkali :-) Vůbec netuším, jak se jmenovali opravdu, nejspíš je někdo pojmenovával později... :-))
    22.11.2005 10:33Zz
    Geeta:
    teda to si toho v noci určitě moc nenaspala... Ještě že se mu nic nestalo....

    Mišulka:
    tady je sněhu až hrůza - počítám tak 30 - 35 cm. V sobotu jsme zapřáhli Lásinu a nechali se tahat na bobech. Kupodivu se chovala slušně (nikdy předtím nebyla zapřažená) a dokonce jí to i bavilo... Foto se pokusím dodat.
    Teď akorát řešímě problém jak umožnit koním přístup k vodě. Koryto s vodou jim pomerně často zamrzne a když jsou teď na senu, tak mají docela žízeň... Jediným řešením je nechat otevřenou ohradu aby si mohli dojít kdykoliv přímo k nezamrzajícímu pramínku tj. asi 200 m od ohrad. Jenže se bojím, že začnou courat moc po okolí....
    22.11.2005 14:51Geeta
    Zz
    no hlavně představa černého malého koně lítajícího po hlavní silnici v noci a na počátku sněhové kalamity, kdy řidiči mají dost starostí sami se sebou a svými auty, mě připravovala na nejhorší. přiznám se že jsem v noci přemýšlela, kam se vlastně má volat v případě úmrtí zvířete, a jen jsem doufala že nezpůsobí vážnou dopravní nehodu. asi mu vážně na zadek nechám vypálit osvětlenou SPZ, jak mi na jaře "navrhoval" táta ... :)))
    22.11.2005 19:40Ashlee
    Evizna:Hezké fotečky
    Bett:Kujem
    22.11.2005 20:10Bett
    Ashlee:vůbec nemáte zač
    23.11.2005 08:53Zz
    Geeta:
    asi bych taky byla zelená strachy... mě stačí když mi uteče kočka a už vyvádím... Asi i proto se mi nechce pustit koníky z ohrady, ačkoliv by to bylo asi nejlehčí a pro ně nejlepší řešení. Jak fakt nevím, co mám dělat s tou vodou... Jak to řešíš ty?
    23.11.2005 10:21Geeta
    Zz
    daroš má kýbl s vodou ve stáji - a ani při největších mrazech tam ta voda nezamrzne tak, aby bez problémů ten led nerozbil. větší problém maj zajoši, těm v tý malý misce zamrzne hned, a nemají narozdíl od koně venku sníh na žraní. takže ti pijí jen jednou denně, když jim naleju "tekutou" vodu. jinak jsem ale uvažovala o nějaké nezamrzající napáječce, akorát jsou dost drahé a u nás technicky tězko nainstalovatelné asi. dobré je na hladinu umístit nějaký plovák - voda pomaleji zamrzá a pomocí toho plováku kůň snáz prorazí led ... ale to nemám ozkoušené.
    23.11.2005 11:45Zz
    Geeta:
    plovák=plastová láhev? zkusim, ale to zas bude Luckouš tahat ven...
    23.11.2005 11:57Mišulka
    Zz - napadlo mne něco podobného, co Geetu. Slyšela jsem, že se do nádrže dává míč. Velký míč by mohli koně mít problém vzít do zubů a nemuseli by ho vyhazovat. Letos to chci vyzkoušet.

    Geeta - neboj, oni si i králíci poradí. Nalížou si led z mističky. Na menší mrazy by mělo pomoci vodu osolit. Kolik soli dát nevím, nezkoušela jsem.
    A Čajíkovi uvaž alespoň mašličku na ocásek a hřívu ze světelné pásky:) Jinak děsivý zážitek.
    23.11.2005 12:37Zz
    Mišulka:
    já bych tu vodu nesolila... I při nízkých koncentacích tě spíše odvodňuje než zavodňuje. Tudíž máš pak ještě větší žízeň ... a mohlo by to ničit i ledviny. To je asi lepší nechat lízat ten led...
    Takže musím sehnat mičudu. Ale i tak to asi při větších mrazech promrzne...
    23.11.2005 19:21řetězka
    tramtadadá!
    knihu o kopytech stahujte zde (prave tlacitko a ulozit jako):
    http://retezka.priluky.cz/koukej/kopyta.pdf
    23.11.2005 22:27Troja
    řetězka - Děkujeme, Ježíšku :o)
    24.11.2005 10:23Zz
    řetězka:
    díky...
    24.11.2005 16:24MonŠery
    Opět zdravím "po letech"!!!

    Evizna: Dafné nemáme z Bořtic, ale od p.Mudry, z Mirošova.

    Maki: Chci se zeptat, ta šimla Ravena, co ji máš taky na fotkách, nevíš něco o ní? Asi jí totiž znám, jezdí jí kamarádka. Je ve stáji kousek u Brna. Je to možný? :)
    - - - - -
    Ehm, pardon, z Bořetic.. Neumím psát :-))
    24.11.2005 16:34Evizna
    MonŠery- Ne z Bořtic, z Bořitova, ale prá by to měla být ona. Taková hnědka s černou hřívou a odznakama... :-)
    24.11.2005 17:04MonŠery
    Evizna - Aha, tak asi šla z Bořitova k Mudrovi a pak k nám...
    - - - - -
    "Už" mám v PC fotky z VC Plzně - z finále a pak ještě spoustu fotk z léta z kolbiště. Tak je sem dám o víkendu!
    24.11.2005 18:33Troja
    Mon Šery - já jsem na Raveně jezdila pod trenérkou (její majitelkou), jak se kamarádka jmenuje? možná ji budu znát.
    24.11.2005 19:11Ashlee
    Ahoj,
    tak píšu zase.Zítra jedu na Dolí Přím, tak se mooc těším na Savanu.
    Jestli to výjde tak bych měla mít fotky-mě a Savany.Ale buhžel nic neslibuji...
    Konečně zítra vyzkouším ty nové rukavice...
    Byl někdo 19.11 nebo 2o.11. na Freestyle Mottoccros 2oo5 ?
    25.11.2005 11:24Strelish
    Pár foteček ze včerejška...

    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=310
    25.11.2005 12:21Zz
    tak tady jsou slíbené fotky ...
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?zima
    teď už je zas o 30 cm víc sněhu, takže to přestává být legrace

    Mišulka:
    byl u nás inspektor chovu zapsat a popsat Luckyho... moc se jim líbil. Už máte zapsanou Johanku?
    25.11.2005 12:53Mišulka
    Zz - u nás byl už dávno. Johanka při tom byla pálená. Taky se prý líbila, já bohužel nemohla být u toho, musela jsem být v práci. Chtěli jsme se zúčastnit výstavy, ale bohužel nás nikdo nepozval, tak jsem se nikam nehrnuli. A myslím, že by měla úspěch:))) S Luckym by byli nádherný pár:)))))

    Strelish - vidíš, jak mu to sluší bez kuliček:)))))))

    MonŠery - ahojky, jak dopadl maturák?
    25.11.2005 13:01Strelish
    Mišulka: že jo, taky si to myslim :o)
    Zz: tak to se moc nemáte...u nás je (kupodivu) jenom asi 10 cm...naštěstí
    25.11.2005 19:24VerčaM
    Strelish: pěkný koník!
    26.11.2005 18:10Troja
    Musím si postěžovat..
    Tak dneska bych to počasí vyměnila za léto! Šli jsme s kobylou a rodičema na procházku do lesa -na ruce.. Po cca 20 minutách byla kobyla splavená, naši udejchaní a já naštvaná, protože příroda na nás vyrukovala nejen se sněhem, ale klouzajícím kdečím - od listů na cestě a trávy až po písek a hlínu!!! Kobyla je okutá na všecky čtyři, neumí se hýbat na neklouzavým povrchu, a teď tohle nadělení.. K tomu nechce chvíli postát, když jsem jí chtěla vybrat po cestě kopyta (měla nášlapky až hrůza..) Byla jsem ráda, že jsme došli zpět do maštale bez zlomenin.. Jízdárna je taky poprášená sněhem, tak nevím, jak to vyřeším s pohybováním.. Až se bude kovat, tak jí nechám zadky bez podkov, ale předky musí být zatím okovány.. Kam chodíte vypohybovat koníky, když i v lese je to o hubu???
    27.11.2005 12:09Ashlee
    Troja: Jejda

    Tak jsem byla v pátek na Dolním Přímě.
    Jezdily jsme asi jen třičtvrtě hodiny, lae jezdila sem na Savaně.
    Jedna chyba tam přece jen ale byla, stále mi padal bičík.Víte, já jsem si vzala bez té "držačky" nebo toho provázku nebo co.
    Tak jsme jezdily bez třmenů a nakonec v klusu zánožkou seskočily.
    Nakonec jsem se celou dobu mazlila se Savankou a dala jí mrkvičku a jablíčko.
    27.11.2005 20:53Maki
    Troja: někdy mín znamená víc a to i u podkov :-) Jak se dneska jezdilo v té chumelenici?
    27.11.2005 21:51Troja
    Maki - no dyť právě, já bych ty podkovy sundala hned.. Jenže mít kulhavého koně na zbytek roku mi taky nepřijde jako moc dobré řešení..
    Dneska jsme se tam ani nedostali - zapadlo nám auto (a to už máme zimní gumy, heč :o))) no, tak jsem jen volala paní ošetřovatelce, a ta mi řekla, že koníci si hoví doma, protože je na pastvinách na zabití.. Snad to zítra bude lepčí a aspoň se za kobylou zajedu podívat a vyčistit :o)
    28.11.2005 09:55Oxya
    Zz: Lucky je nádherný! hlavně ta barva. Jaký je jeho otec? A jak bude asi vysoký?
    - - - - -
    Troja: Vždyť je i tady dost lidí, co sundali svým koním podkovy a někteří s nimi i závodí. Já jsem valacha zula taky předloni na začátku zimy a od té doby je bos. A chodíme i na delší výlety po různém povrchu.
    28.11.2005 11:11řetězka
    čtyři fotky ze soboty:
    http://retezka.priluky.cz/fotky_retezka_com/robin/jizdarna27-11-05/jizdarna27-11-05.html
    28.11.2005 12:06Evizna
    řetězka: To je tak pěkněj kůň... :-))
    28.11.2005 12:13Mišulka
    Zz - tý jo, úplně jsem přehlídla tvé překrásné fotky. Super. Lucky je vážně překrásný:)) Měřili jsme Johanky, měří páskou 147 cm.

    Troja - bývalo zvykem, na zimu sundavat všechny podkovy a to už v době, kdy nikdo neznal Dr. Strasserovou. Říkalo se, že po Velké pardubické se nekove. Tak se také předcházelo různým deformitách z nošení podkov. Kopyta si přes zimu odpočala. Koně v zimě většinou méně pracují, ve sněhu to netlačí, nedělají se nášlapky, neklouže to. Teď je ideální období pro sundání všech podkov.
    V našem oddílu se to také tak dělalo. Přes sezonu byli koně kovaní, na podzim se podkovy sundavali. Nikdy nebyli žádné výrazné problémy, občas to koním tlačilo, ale nikdy to netrvalo příliš dlouho. A okovat můžeš vždycky. Zkus to:)
    Jinak jezdíme, kde se dá - v lese, po loukách, polích a my máme ještě krytou minihaličku, tam chodíme v opravdu špatným počasí.
    28.11.2005 12:45Troja
    Mišulka, Oxya:
    Tam kde jsem jezdila dřív mívali podkovy jen ti "vyvolení" a to jen na předkách. Maki ví :o)
    Sundání podkov se bojím, protože kobyla je měla od začátku, co začala dělat pod sedlem a prý stačila odpadnutá podkova a kobyla nechodila.. (to vím od bývalé majitelky) Taky znám plno lidí co sundávají, ale někteří koně mají dost velké problémy (citlivky) a už jsme se tu o tom bavili, že se může stát, že kůň kulhá několik měsíců.. Béééé, to je blbý rozhodovánííííííí
    28.11.2005 13:10Zz
    Oxya:
    otec je (teda byl) polokrevník či spíše ČT, hnědák, tak 170 cm v kohoutku... Lásina je prcek takže Luckyho odhaduju tak na 160cm

    Mišulka:
    zkusím ho taky změřit... Hrozně teď do všeho kouše, v neděli mi během tří minut, co jsem ho nehlídala rozžvejkal otěže u Goranovo uzdečky, nevím jestli mu rostou zuby nebo to dělá naschvál...
    28.11.2005 14:25Oxya
    Troja: Já když jsem chtěla sundat podkovy, tak mě kovář varoval: To je Aldan a Aldani 20 minut po sundání podkov už nemůžou stát na tvrdém.... To víš, přišel by o kšeft. Ale stejně jsem mu řekla, ať to sundá. Jenže on vystrouhal tak, že střelka zůstala vyšší než stěna a tak skutečně po 2 dnech koník nemohl vůbec chodit. Tak jsem střelku neuměle okudlala půjčeným nožíkem a až pak jsem se začala vzdělávat v úpravě kopyt.
    A souhlasím s Mišulkou, i když bys trvala na kování, tak je určitě lepší kopytům ulevit aspoň přes zimu.
    - - - - -
    Zz: takže to bude ideální velikost turistického koníka ;))
    28.11.2005 19:58Geeta
    ha! dostala jsem se k foťáku, tak jsem nafotila taky pár zimních snímků ;)
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=312
    28.11.2005 20:08Maki
    Troja: ja jdu ke konikum až ve čtvrtek, zitra se musim kouknout na anglinu- pišem nějakou velkou pisemku nebo co. Ale ve čtvrtek tam budu asi od rana. Pozdravuj Benettku a Scherronku :-)
    28.11.2005 22:43Strelish
    Pár fotek z neděle, počasí stálo fakt za prd.

    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=313
    29.11.2005 08:21Mišulka
    Troja - a víš, proč ty koně po sundání podkov kulhají? Něco je v těch kopytech v nepořádku. A řešit tyhle zdravotní problémy zase podkovou je cesta do pekla. Nejde ale jen o to, podkovu sundat. Chce to alespoň trochu vědět, jak má zdravé kopyto vypadat a upravovat velmi často. Je třeba vzít do ruky nůž a rašpli a upravovat. Kůň by měl být maximum času venku. Nepřemlouvám tě. Zaregistruj se na KE a čti. Třeba se rozhodneš pro sundání podkov a už je svému koni nikdy nedáš.

    Zz - koně nedělají nic naschvál. Co jsem viděla, hříbata to dělávají. Je ale fakt, že jsem viděla většinou hříbata, která nebyla odchovávána v ideálních podmínkách, takže se nebylo čemu divit, nudila se. Lucky sice bydlí na pastvině, ale nemá kolem sebe stejně stará hříbátka, takže bych viděla možná problém zde. Eva Z. na KE zrovna nedávno psala, že "žužlají" hříbata, která nemají k dipozici potravu neomezeně, tj. hříbata, která nejsou na pastvinách, mají nedostatek sena apod. Našim případům to odpovídá.
    Johanka má teď taky potřebu brát do huby vodítko a máminy otěže. Snažím se jí to neumožnit - tj. stojím u kobyly tak, aby k otěžím hříbě nemohlo, vodítko držím tak, aby ho nemohla žužlat. Hříbě netrestám, jelikož jsem toho názoru, že čím víc upozornění "že to dělá špatně", tím hůře. Hříbě se začne jednou bránit a pak bývá problém. Většinou tohle "okousávání" samo přejde.
    Jinak nemáme vlastně žádný problém, krom zvedání nožiček, které podělal šéf při prvním strouhání. Johanku znásilnili na chodbě stáje - ta se mlátila o zeď, skákala po lidech... no hrůza. Bohužel, Johanka je oddílová, tak nemám právo do toho kecat. Já ji beru nožky normálně, i sami občas strouhneme a orašplujeme. Je zlatíčko. Umí perfektně chodit na vodítku, kdejaký dospělec by se od ní mohl učit:)))) Luckyho určitě změř, myslím, že bude mít hodně podobně co Johanka, vypadá veliký:)

    Oxya - takové předsudky také znám. "Vždyť plnokrevník nemůže chodit bez podkov". Houbelec, je to o zvyku a i ten nejcitlivější plnokrevník je schopen chodit naboso, pokud se mu to umožní. Máme v oddíle 2 plňasy a 1 polokrevnou kobylku. Všichni tři bosí, jeden z nich chodí parkury do st. L.
    Náš kovář - kamarád - nás naštěstí nikdy nepřemlouvá k podkovám. Naopak. Pak k nám jezdí ještě jeden, který zase přemlouvá každého i na kování i zadních, ať jsou to sporťáci nebo rekreační koně, kteří tráví většinu času ve výběhu. Holt chce vydělat. A kdybys slyšela ty hloupé lži, co jim napovídá.... A ty lidi mu to žerou:(

    Geeta - že ti není hanba... zase jsi vyměnila Čajíka za nějakého jiného koně:))))

    Strelish - náš šéf by řval: "Okamžitě zavřít, je zima, koně jsou mokří, nastydnou. Vy nemáte rozum..." S tímhle bojujeme každoročně na podzim v tomhle počasí. On prostě nechce vidět, že ty koně musíme k odchodu z výběhu přemlouvat.
    Hezké fotečky:)
    29.11.2005 08:56Strelish
    Mišulka: takhle je to bohužel skoro všude... a dík za pochvalu, doufám, že se mi někdy podaří i kombinace foťák + slunko (musím si foťák půjčovat)
    29.11.2005 09:17zz
    Mišulka:
    nevyjádřila jsem se správně, nemyslím, že by to dělál naschvál, aby mi něco zničil, spíš si myslím, že se dožaduje pozornosti, když se věnuju někomu jinýmu než jemu (bohužel nemám tři ruce)... V ohradě nic nežužlá. Na jaře se pokusím domluvit se známou jestli by mi aspoň zase do zimy nepůjčila na pastvinu jednoho ročka, aby si mohli spolu hrát. hříbátko, kamarád mu určitě chybí.
    29.11.2005 09:24Geeta
    Mišulka
    jojo, zase jsem vyměnila koníka, ale je to možné - když Dardži utek, a já ho hledala, čapla jsem prvního volně se toulajícího koně, na kterého jsem narazila - popravdě jsem moc nezkoumala, jestli je můj :-O třeba je to jinej kůň ;))))))))))
    každopádně je na něm teď po roce krásně vidět, jak za ten rok zmohutněl. a taky se zklidnil, loni byl ochotnej pro fotky dělat v ohradě piruety, letos mi na to kašle, radši by se prý mazlil :))))

    Strelish
    dobré fotky :))))) ono to vypadá pro člověka absurdně, ale mám zkušenost, že ať je to A1/1 v plném tréninku, nebo rekreační hucul, všichni koně radši stojí venku v hnusu, v mokru, v dešti a vánici, než aby zalezli do stáje a ztratili tím přehled o okolí :))))) a pak jdou po vesnici fámy, jak toho koně týrám ... dardži zalézá do stáje jen když to venku abnormálně klouže a špatně se mu chodí, anebo vlétě když jsou vedra a spousty much, protože ve stáji mouchy nemá.
    29.11.2005 09:55Mišulka
    Zz - kamarád pro něj bude uričtě dobrý. Johanka kamarádku sice má (o měsíc mladší kámoška) a dále jí dělá společnost ještě 7 různě starých koní + máma, ale zase nám chybí ta celodenní pastvina. Na těch koních je vždycky znát, kdy není něco úplně OK.
    Kdybych měla hříbátko, hnedka bych ho odvezla k Vám. Moc se mi to u vás líbí.

    Geeta - :o))

    Geeta, Strelish - kolikrát si říkám, jak jsme blbí, že děláme kolem těch koní takových věcí zbytečně. Máme ustájené koně v boxech, takže jsou na nás plně odkázaní. Ráno musím vstát o půl hodiny dřív a jít nakrmit. Přes den honím svého muže, aby je pustil, protože než já přijdu z práce, byli by chudáci zavření téměř celý den. Odpoledne musím vykydat, nastlat, nakrmit.
    Závidím těm, co mají koně celoročně venku. Zabezpečí se jim dostatek krmiva a vody a basta. A k tomu všemu jsou ještě zdravější než ti naši, co stojí celou zimu na vrstvě hnoje, jelikož hnůj hřeje a koníčkům musíme udělat teplo od spodu, že:( Že to ti koně téměř celý den dýchají a stojí v močce a že se kůň zahřívá senem, nechce nikdo vědět. A když některý z našich koní zakašle, zakáže se pouštět ho ven, jelikož kašle ze zimy. Jooo, nemáme to jednoduché:(
    29.11.2005 10:59Strelish
    Mišulka : to nemáme :-)), ale vystihlas to přesně - kamarádka teď taky koně skoro nepouští, bo je škaredě a zima - to byl taky jeden z důvodů, proč je ponďa zpátky v Lomnici...tam se koně ráno šoupnou ven a je. Přítel kupuje barák mezi Opavou a Ostravou, je to kousek od Hlučínského štěrkáče a měli bychom mít pozemek necelý ha, navíc uzavřený z jedné strany vysokým vlakovým náspem a z druhé protipovodňovým valem, takže by snad měl být klídek :-)). Plánuju koním udělat ohradníkovou pastvu + menší pevnější ohradu, kde by bývali pokud by nikdo nebyl doma. Přítel je naštěstí pro koně nadšený též (a chce černou kladrubačku :-)) ). Jen pořád tak nějak nevíme, co koním do stáje na podlahu...docela se mi zalíbila gumová zámková dlažba, přijde mi to lepší než beton i hlína - nebo ještě se prý dělá jako podklad písek a rašelina pod tu hlínu.
    29.11.2005 12:01Mišulka
    Strelish - ta guma by byla asi výborná, jen netuším, na kolik to vyjde:) My máme v klasické stáji pouze hlínu. Nestěžuji si, jenom se časem (několik desítek let) v té podlaze vyhrabe dolík tam, kde koníci nejvíce čůrají:) Myslím ale, že by se to dalo zavézt. Beton bych nechtěla ani za nic - je to tvrdé, koně bývají otlačení a klouže to (hlavně podkovaným koním). Pak se ještě dává dřevo, u kterého je výhoda, že se může kdykoliv vyměnit.
    29.11.2005 12:09Strelish
    Mišulka: gumu teď někdo prodává na EQCH za 350/m2. Beton by se mi líbil v kombinaci s gumou, ale pak spíš ty pláty než dlažba, a to už asi vyjde zbytečně draho. Jenom té hlíny se bojím právě kvůli těm nerovnostem :-/

    Takhle to vypadá v našem budoucím království:
    http://strelish.wz.cz/fotky/Jilesovice/Jilesovice1.html
    http://strelish.wz.cz/fotky/Jilesovice/Jilesovice2.html

    PS: Nelekněte se, je to hrubá stavba a 10 let tam nikdo nebydlel :-)
    29.11.2005 13:00Mišulka
    Strelish - vypadá to docela dobře. A kdyby se vám podařilo prodat ty historické cennosti, možná z vás budou milionáři. A třeba tam najdete i poklad:)) Brala bych to hned. Také se poohlížíme po nějakém baráčku, ale nechce se mi někam daleko a tak se koukáme jen po okolních vesnicích. A zatím jsme bohužel nenarazili na nic, co by nám vyhovovalo - malý baráček, tak 3 + 1 a alespoň 2, 3 ha luk. No, naděje umírá poslední:)))
    29.11.2005 14:07Strelish
    Mišulka: to my jsme na takové narazili, klidně i s 10ha luk, jenže zase odmítám bydlet na samotě u lesa - a navíc fakt daleko od nějakého města (=zdroj práce), kde nejede žádná hromadná doprava a jsem vyloženě závislá na autu. Ono dospělák to má ještě dobré, ale děti by byli chudáci...Jinak co se naskytly baráky, tak s pozemkem celkem max 1000m2. Tohle je sice u kolejí, přímo pod zastávkou, ale zase 1/4 hoďky vlakem do Ostravy a půl do Opavy, což je ideální. A příroda okolo super - ta přehrada, kopce okolo...o vesnici vedle je dokonce lyžařský vlek. Ale bude tam práce a práce :o))...hlavně babičky se skoro vyvracely, když to viděly :-)))). K těm relikviím - doufám, že tam při prodeji zůstanou, něco si má pův. majitel totiž odvážet a já se jenom modlím, aby tam tyhle věci zůstaly, hlavně ty sáně...
    - - - - -
    Jo a poklad už jsme našli - starou žumpu :o)
    Teď budeme hledat ještě studnu, která tam kdysi byla :))
    29.11.2005 18:55Ashlee
    TaK JSEM tu zase...
    V pondělí jsem šla s babičkou koupit potřeby na koně (dostanu je k Vánocům).
    Takže něco z toho základu:
    hřbílko
    měkký kartáč
    kopytník
    hřeben (nerez.)

    No a ještě pohlednici, na které je ryzák.

    ________________________________
    MODLITBA STARÉHO KONĚ
    Pane, vidíš sám,
    že kůže na mně visí
    jako starý kabát.
    Horké kapky všední dřiny
    smyly barvu mladých let.
    Vydal jsem v ní všechnu svou radost
    a všechnu svou sílu.
    Teď má hlava popelaví
    v samotě stáří.
    Bože můj,
    stojím před tebou, sám a zpříma,
    stejně jako kdysi,
    služebník jen zbytečný.
    Kéž z tvé láskyplné ruky
    příjmu klidnou smrt.
    Amen.
    _______________________________________
    Modlitba koně
    Nasyť mne, pane, napoj mne a dej mi čistou, prostornou stáj,

    když zkončena je denní práce.

    Mluv se mnou, neboť Tvůj hlas mi nahrazuje otěže.

    Budeš-li ke mně laskavý, budu Ti sloužit s radostí

    a najdeš místo v mém srdci.

    Netrhej otěžemi, prosím, nesahej po biči, jdem-li kupředu.

    Dej mi čas, abych pochopil Tvůj záměr.

    Nebij mne, když Ti nerozumím.

    Neměj mne za nepozorného, když nesplním Tvou vůli - možná,

    že sedlo nebo podkovy nejsou v pořádku.

    Neuvazuj mne příliš krátce a nestříhej mi ocas,

    který je mou jedinou zbraní proti mouchám a komárům.

    Až poznáš, že se mé dny krátí, až Ti již nebudu moci sloužit,

    můj milovaný pane, nenech mne, prosím,

    hladovět a mrznout a neprodávej mne.

    Buď tak dobrotivý a připrav mi rychlou a milosrdnou smrt,

    a Bůh se Ti odmění zde i na věčnosti.
    30.11.2005 13:14Zz
    Mišulka:
    tak jsem Luckyho změřila. Páskou měří 151 cm, hůlkou tak 135, ale to spíš odhaduju. Hele, čím teď krmíš Johanku. Všude se dočítám, že bych měla dávat skoro 3 kg ovsa denně, ale mě se to zdá hrozně moc a zbytečný. Lucky zatím roste, je poměrně kulatej, tak nevím... Já mu dávám tak max. půl kila + mrkev, jabka či pečivo, vitamíny samozřejmě a seno dle libosti. Na louce si vyhrabává trávu z pod sněhu, vypadá to, že ho to celkem baví... Akorát mám obavu z lidí, zas budou říkat, chudáci koně, musejí hlady vyhrabávat trávu z pod sněhu...
    30.11.2005 15:04Peggiska
    Dostala jsem odkaz na vyrobu nejen parelek, libi se mi ty napady, tak se taky podivejte http://album.volny.cz/parelliohlavky/
    - - - - -
    Strelish...Domecek PARADA!!! Tise zavidim :) Jen bych se bala toho vlaku. Videla jsem v televizi, jak lidem kteri meli taky takhle blizko trat, padali na zahradu kusy vlaku. Nechapu, jak muzou odpadavat z vlaku soucastky, ale asi na tom neco pravdy bude. Jinak se mi domocek zamlouva, sice tam bude prace jak na kostele, ale ja bych si nestezovala. Strasne by me to bavilo. Casem chci taky nejakej malinkatej domecek s obrovskym pozemkem pro koniky :)
    30.11.2005 16:26Mišulka
    Zz - 151 cm??? To je docela dost na to, že je Lásina menší kůň. Možná by to chtělo trochu přibrzdit růst, aby neměl v budoucnu zdravotní potíže. Johanka se mi zdá až moc velká a je ještě o 4 cm menší. Kamarád, co má u nás to druhé hříbě sleduje výšky těch našich dvou holek (rostou úplně stejně) a máme dle tabulek nadmíru. Moje Johanka dostává hrstku mačkaného ovsa (ale skutečně hrstku) a asi dvě hrstky vojtěškových granulí na jednu dávku - krmím ráno a večer. Ráno navíc ještě dvě hrstky cukrových řízků, večer namočených, napůl s mámou. Seno co můžu, téměř neomezeně. Minerální liz má k dispozici. Oves v žádném případě nebudu přidávat, po odstavu přidám vojtěškové granule. Velká a kulatá je dost. Kamarádovo hříbě nedostává vůbec nic, krom sena a lizu a také je moc pěkná. Kamarád teď před pár dny mluvil s někým z německé kliniky v Chamu a tam mu řekli, že do 1 roka věku hříběte, se nemá podávat žádné jádro. Já s tím naprosto souhlasím - hříbě potřebuje protein, né škorby a cukry.
    30.11.2005 17:57Strelish
    Peggiska: Dík za pochvalu, aspoň vím, že fakt ne všichni to vidí tak černě jako naši příbuzní :-))...teda krom mého taťky, ten místo aby obrátil oči v sloup, tak navrhoval co a jak :-). Vlaky tam jezdí naštěstí hlavně osobáky, ale přítelova maminka nás straší, že až začnou jezdit pantografy, bude to děsný rámus (teď jde nejvíc slyšet hlášení ze stanice). Jestli bude nebo nebude něco odpadat, to holt poznáme...trošku mám strach taky z odpadků, co lidi vyhodí za jízdy, ale měli bychom mít živý plot jako ochranu :-)

    Ty ohlávky, co M.P. vyrábí jsou super - nezkoušela jsem je na koni, ale přijel do Lomnice vyměnit zboží za zboží (= jeho šňůrky za uzdečku z kůže) a vypadaly opravdu dobře. Nejvíc se mi zamlouvala ta se silnější částí přes nos, super byla i barevná kombinace - černá + to opletení ve žluté nebo modré, krásně to tam vyniklo. Asi si takovou nechám udělat na ponďu :-)
    - - - - -
    A jinak hodně štěstí při hledání, není to až taková sranda najít něco s větším pozemkem a zároveň ne na spadnutí nebo za šílené peníze.