od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Únor v roce 2005
  • Zobrazuji 146 zaznamu.
  • 1.2.2005 12:57JaninkaW
    VerčaDitr:

    ahooj Veruu :o) ! Jak se Ti to tu líbí? když si sjedeš myškou dolů, najdeš sekci Alba uživatelů, kde jsou moc pěkné fotky ... a třeba když si klikneš na Nastavení, tady pod tím rámečkem, kde píšeš, můžeš si tam napsat nějaké informace o sobě nebo o Ditriškovi ;o)
    - - - - -
    VerčaDitr: veru ale to si musíš nechat povolit chat u správce ;o) pojď na xchat do místnosti Virtuální svět koní .. jsem tam jako Ladinkova
    1.2.2005 19:07Mišulka
    Tak Janička měla v neděli takovou slabší koliku. Docela mne to vyděsilo, přeci jenom, je v 8 měsíci, tak abychom ještě o hříbátko nepřišli. Naštěstí byla do hodiny Janička v pořádku.
    A dneska jsme konečně po více jak dvou měsících strouhali. Samozřejmě, že jsem se v těch našich kopýtkách vrátili o krok zpátky.
    1.2.2005 23:41Geeta
    mišulka
    fuj až mi zamrazilo - z čeho tu koliku měla, netušíš? a kopýtka máš nafocená? docela mě to zajímá, ale jsem teď na internetu jen málo takže equus vůbec nestíhám sledovat..
    - - - - -
    JW
    chat je tu povolován automaticky po registraci. ale tvá kamarádka se registrovat neráčila ;) tudíž nemá chat.. já přiděluju jen alba
    2.2.2005 09:45JaninkaW
    Tak mě vzali do toho Rožnova na druhou střední a od úterka tam nastupuju. Tož doufám, že to tam bude fain .... koníka si ani jednoho nakonec neberu - první si zjsitím, jak to budu časově stíhat s dojížděním a pak uvidím, hříbátek je přeci jen plno pořád ;o) ... Sehnala jsem si dobrou "brigádku" - budu trénovat slečnu a jejího tříletého hřebečka kousek od Rožnova - 3x měsíčně (jedna hodina za 300,- ) tak to mám na ustájení a něco pro sebe ... doufám, že i tam to výjde ke spokojenosti všech.
    2.2.2005 10:31VerčaDítr
    Už sem se registrovala.
    2.2.2005 10:36Sera
    Já taky
    2.2.2005 10:38VerčaDítr
    Ale doufám že zas neskončíme někde u Baníku nebo ve Vratimově. Ještě sme nejeli na žádnou normální vyjíždku .......:-(
    2.2.2005 12:07Zz
    Zdárek.
    Byla jsem o vikendu doma. Sněhu máme kolem metru, v závějích možná i dva. Skoro se v tom nedá jezdit. Měla jsem na vyjíždce těhulku, šli jsme jen v kroku, ale i tak vypadala, že v těch závějích asi umře. Gorana děděčka jsem chtěla nechat doma, jenže odmítal být v ohradě sám. Tak šel za námi na volno. Teda šel není to spravný slovo. Hrál si na arabského hřebce. Vždycky se někde pozapoměl, a pak s řehtáním, otevřenejma nozdrama, vykulenejma očima a ocasem kolmo vzhůru tryskal za námi. Závěje, nezávěje... Dědek jeden...
    Byly by to krásný fotky, ale neměla jsem s sebou foťák... Takže mám jen pár obyč fotek, které jsem možná ještě dodám.
    - - - - -
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?zima2
    2.2.2005 19:15řetězka
    Zz: skvělý fotky, nařechtala jsem se u Líza, Líza a Líza :)))
    a musim fakt říct, že ten Goran je naprosto krásnej kůň, už z dřívějších fotek. má naprosto okouzlující zabarvení.
    2.2.2005 21:56Zz
    řetězka:
    takovouhle barvu má Gorýs jen v zimě, jinak v létě je obyčejný hnědák. Nejhůř vypadá při línání na jaře něco mezi hnědákem a vraníkem...
    3.2.2005 10:16VerčaDítr
    Chci se jenom zeptat proč se nedostanu do : Koník domácí, Anatomie, Krmení, .........?
    3.2.2005 11:02Mišulka
    Zz - ta fotka "s Lízama" je opravdu skvělá.

    Geeta - příčinu koliky můžu jen typovat. A protože naši "zkušení staří muži" ze stáje prohlásili, že je to ZE ZIMY!!!, hned jsem zaskočila na Equus a dotázala jsem se Evy, zda může zima ovlivnit činnot střev. Tam jsme spolu našly několik možností, z čeho to Janička mohla mít. Kopýtka nafocený nemám, když bude chuť, nafotím. Jen stručně můžu napsat, že střel máme níže než patky. Pokusím se je sama orašplovat, jestli to ještě půjde. Ten střel prostě "zapad". Fakt mi to štve....:((((((((( Už abych byla úplně fit.
    3.2.2005 11:32VerčaDítr
    Mišulka : Nešla bys na chat ?
    3.2.2005 11:45Jarka
    Zz,
    jo, jo moc hezké fotky. Dědoušek Goran je krasavec.

    VerčaDítr,
    protože tam ještě nic není!

    Mišulka,
    vím, že ti do toho nemohu kecat, ale nedá mi to. Není to být tím, že nemá ty podkovy?
    3.2.2005 11:46Geeta
    verčadítr
    do těchto kolonek se nedostaneš, protože v nich jednoduše ještě nic není (a asi dlouho nebude). tohle slouží především jako diskuzní server s možností vkládání fotek do alb (po zažádání) a možností chatu. celkem se rozjela taky inzerce, což mě těší, ale není to hlavní náplní serveru. informace možná přibudou časem - ale opravdu jen možná, spíš jen odkazy na jiné stránky, protože o koních je těch stránek už poměrně mnoho
    - - - - -
    Jarka
    promiň ale teď jsi mě fakt rozesmála - vážně nechápu jakou fyziologickou souvislost může mít neokované kopyto s kolikou :)))))))))))))
    3.2.2005 11:50Jarka
    Geeta,
    promiň, ale já myslela ty kopyta né koliku.
    3.2.2005 11:56Geeta
    Jarka
    jeee tak to joooo :D hihi, to je zajimavé co může vzniknout nepřesným vyjádřením za fámu :D ale fakt mě to rozesmálo a ještě teď se směju ;))) jinak ten střel - neokované kopyto právě střel stimuluje k růstu, kdežto na okovaných kopytech střel zakrňuje, neboť nepracuje. ale to bychom se dostaly zase do hluboké diskuze ;)
    3.2.2005 11:57Jarka
    Geeta,
    teď to čtu po sobě znova a je to napsané opravdu špatně a ještě s chybou. Ale týkalo se to těch kopyt. Ale hlavně, že jsem tě pobavila.
    3.2.2005 12:35Mišulka
    Jarka, Geeta - taky se chichotám....:)))))) Já se lekla, že kopyta mají něco společného s kolikou:))))))
    Ty patky máme vyšší proto, že kopyto nebylo dlouho upravováno. Kováře volám 1 x za 6 týdnů, mezi tím si kopýtka upravuju sama. Jenže jsem koncem listopadu měla úraz prstu, dostala jsem sádru, skončila jsem v nemocnici a kopýtka jsem prostě upravovat nemohla. Kováře jsem měla pozvaného před vánoci, jenže v té době mu zemřel tatínek, tak nám bylo hloupé ho hnedka volat. Kopýtka byla strouhána s měsíčním zpožděním a bylo to na nich znát. Je to důkaz, že je třeba kopyta upravovat opravdu pravidelně.
    A taková perlička - máme tu valacha s úzkým kopytem a atrofovaným střelem. Celou dobu hustím do šéfa, že je třeba toho valacha strouhat častěji (není můj, tak se do toho moc nemontuju). On se mi jen posmívá, že bych pořádk jenom strouhala a že to kopytu musí pořádně narůst. Když se teď stouhal, postěžoval si kováři, že jsou ta kopyta úzká a prý, co s tím. Kovář mu řekl, že je třeba strouhat častěji, nebrat střel, aby sedl na zem a kopyta se tak roztáhnout. No, nemám to já skvělýho kováře?:))))))))) Dokonce jsem mu nabídka knihu od Strasser a on si ji s velkou chutí vzal. Příště už snad budeme knížku konzultovat.
    - - - - -
    Tý jo, nepřečetla jsem si to po sobě a to je chyb........
    3.2.2005 12:37Jarka
    Geeta,
    ale pracuje, když je kopyto správně okováno.
    3.2.2005 13:14Mišulka
    Jarka - pracuje VELMI omezeně - pracuje minimálně pouze v patkové části, kde není podkova přibyta hřebíky. Bosé kopyto pracuje už od špice - roztahuje se.
    3.2.2005 13:33Oxya
    Ahoj všichni.
    Zz: moc se mi líbí to stádečko ve fotogalerii, fakt super. Krásně různorodé. To Lukas má jen ovečky a pejsky, někdy to taky vyfotím, když si půjčím digitál :)
    3.2.2005 18:57VerčaDítr
    JaninkaW: Protože nemam kredit tak ti píšu tady. Není to snad jedno jestli na něm šla ven Peta a ne ty ? Šly jsme jenom v kroku a kdybysme šly my dvě tak bychom i cválali.
    4.2.2005 09:01Oxya
    Jarka: Já si taky myslím, že okované kopyto skoro vůbec nepracuje, vždyť ve čtvrtích (ze stran), což je zrovna místo, které by se mělo hodně roztahovat do stran, je drženo podkovou. A tím ani ten střel se nemůže po došlapu dotknout země, natož aby se prokrvil. Co jsem viděla střely okovaných koní, byly ve většině případů dost vyschlé a zakrnělé.
    4.2.2005 09:43Vlčice
    JaninkaW: Ahojky, zkouším Tě najít tady, snad si to přečteš!!! Změna plánu!!!!! Je mi to jednak strašně líto a pak taky strašně trapný, ale s tím spaním to nepůjde, protože jsem včera dostala chřipku a mám horečky 39°C. Je mi děsně blbě. Doufám, že tento vzkaz dostaneš co nejdřív!!! Ještě jednou se omlouvám, ale samotnou mně to hrozně mrzí a štve!!!
    4.2.2005 10:29Jarka
    Oxya, Mišulka,
    právě při správném okování má mít střelka dotyk se zemí. Já jen, že je mi Janičky moc líto, protože je celý rok naboso a kopýtka jí dost trápí. A ještě teď, kdy nosí hříbátko a váha je větší. Tak jsem myslela jí na nějakou dobu okovat. Vím, že to musí vědět Mišulka nejlíp i její kovář, co je pro Janinku nejlepší, ale prostě mi to nedalo.
    4.2.2005 13:18JaninkaW

    https://www.kralici.com/konici/alba.asp?a=114 nedodělané album ..spěchám .. jedu do Znojma nestíhám a nahrává se to moc pomalu :o))
    4.2.2005 18:59VerčaDítr
    JaninkaW:
    To tam nemáš hezčí fotečky Dítra ? ? Jestli ne tak musíme nějaký ,,lepší" nafotit :-) Jo ?
    - - - - -
    Tak co .....který se vám víc líbí ?
    4.2.2005 21:54Geeta
    byli jsme na výletě se sestřenkou a s Dardžim, dojeli jsme až do Krumlova, celkem jsme nachodili nějakých 15km ;) bylo to príma, a máme pár foteček: https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?CK
    - - - - -
    JW
    pěkné fotky ;)

    VerčaDítr
    díky těm JW fotkám konečně vím kdo vlastně jsi - tady ses nám vůbec nepředstavila a do infa sis taky nic nenapsala :) Dítr je frajer a má moc pěknou postavu.
    5.2.2005 11:25Peggiska
    Opět jsem se odtrhla od knih. Dnes půjdu za koníkama - po dlouhé době. Snad něco nafotím, ať je zase na co koukat :)

    Geeta...jak se chová čajda ve městě? Vypadal klidný a fakt v pohodě.

    JaninkaW...kohopak trénuješ? Asi je svět fakt malý. Není to náhodou Edita se svým hřebcem?
    5.2.2005 16:47Jarka
    JaninkaW,
    oba jsou krásní koníci.

    Geeta,
    fotky jsou nádherné jako pohledy s tím zámkem v pozadí.
    5.2.2005 19:35FeeBee
    Geeta: Pěkný fotky....

    Prosím,prosím...Mohli byste mi zpřístupnit alba?Chtěla bych vám ukázat "moje" koníky :)) Díky moc
    6.2.2005 01:06Geeta
    FeeBee
    alba jsem ti povolila, tak nahrávej ;) těšíme se na fotečky

    Peggiska
    zezačátku byl nervní z provozu, ale rychle si zvykl a flirtoval s japoncema ;)
    6.2.2005 16:04VerčaDítr
    Geeta: Dík , ale uznej ...mohl by trochu zhubnout :-) Včera oslavil 6 roků... a já mam doma mnohem hezčí fotky.

    Tak abych se představila teda.......Mám jednoho koníka - Dítra - je to 6ti letý valach ČT. Mám ho u svojeho dědy v Ostravě-Hrabové a společnost mu dělá jak už víte plnokrevník Balmerino (od JaninkyW). Je to hodnocký koník, ale když chce tak umí i hooodnnněě blbnout. Mě je 13, a o koně se zajímám od 5. Začala jsem jezdit na farmě Emila Moudrého v Hrabové na piníčkovy Dankovy a odté doby sem se od koní neodtrhla a vydupala jsem si u našich vlastního :-)
    - - - - -
    Dítrovi se udělala prasklina na kopytě od korunky. Myslíte že je dobré tam udělat rýhu aby to nepraskalo dál ? Můžete poradit ? Dík
    6.2.2005 17:06Petrísek
    VerčaDítr: Ahojda, tak gratulujem k nadhernemu konikovi :o) Ja nie som profik, ale co sa mna tyka, tak by hubnout Dítr nemusel, ved je zima, takze je snad normalne, ze by mal konik trosicku nabrat.. alebo sa mylim? Ale mne sa zda dokonaly, hlavne farebna kombinacia je supr:o) Aky je vysoky? Na niektorych fotkach na mna posobi ako majestatny parkurak :o) A ako si rozumie s druhym konikom?

    Geeta: Ty si musela byt v meste taka mala atrakcia s Cajdou, nie? :o))
    6.2.2005 17:59FeeBee
    Geeta: Díky moc.Hned jak bude trochu času,koníky pořádně vyfotim :o))
    6.2.2005 18:36Petrísek
    Rada by som sa spytala skusenejsich, co je pravdy na tom, ze westernove sedlo rozlozi vahu napul a kone tak napriklad 120 kil tezky jezdec zatazi vahou, ktoru vyvinie 60kg jazdec v anglickom sedle... snad som sa vyjadrila zrozumitelne :o)
    6.2.2005 19:00Sera
    Ahoj!

    VerčaDítr: Já myslím, že Dítr hubnout nemusí, je tak akorát - není žádný dostihák, aby musel mít břicho vytažené až k páteři :o)

    JaninkaW: Tak jak bylo ve Znojmě? Co koncert? Škoda, že jsme se nakonec nepotkaly... Ve čtvrtek přijedu do OVy, tak vám s Verčou asi půjdu oxidovat ke koníkům, můžu? :o)
    - - - - -
    Petrísek: westernové sedlo více odlehčuje, protože váhu jezdce rozkládá na větší plochu na hřbetě koně. To je jako když nosíš přes rameno kabelu - čím širší má popruh, tím lehčí se ti zdá, i když v ní máš pořád stejný náklad :o)
    6.2.2005 20:29Geeta
    VercaDítr
    mně přijde akorát, ale fotky mohou zkreslovat. v zimě ale trocha tuku rozhodně není na škodu ;) co se týče té praskliny- mohla bys to kopyto vyfotit a dát sem fotky? (kopyto zboku,zepředu, a i zespoda) prasklin jsou různé druhy a takhle zpatra se těžko radí.
    7.2.2005 08:08JaninkaW
    Sera: bylo super!!!! já chodím ke koním až o víkendu - přes týden mám školu tak to nedávám ... právě za chvíli letím pro knížky atd. tož drž pěsti, palce co chceš ale ať je už konečně všechno OK :o) !

    Verča: jojo mám lepší fotky .. jdu je tady dát ;o)
    7.2.2005 11:40Mišulka
    VerčaDítr, Geeta - každopádně - pokud je na kopytě prasklina, nepůsobí na kopyto síly tak, jak mají. Tudíž, kopyto nebude mí správný tvar a je třeba toho tvaru docílit, aby se zatěžovalo tak, jak má. Rýha ti příliš nepomůže. Jsi registrovaná na Klubu Equus?

    Jarka - jestli jsi viděla kováře, který nechával střelu tak vysokou, že se při pohybu dotýkala země, tak jsi měla velké štěstí na kováře. Já jsem bohužel za celý život takového kováře nepoznala...:((((
    - - - - -
    Pár foteček z návštěvy stáje našeho kamaráda Pavla Zahoře:
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=116
    7.2.2005 11:53VerčaDítr
    Petrísek : S Baluem se do sebe doslova zamilovali :-), Odvedeš jednoho 10metrů a druhý se může zbláznit.

    Geeta: Jo nafotím........:-) Ale musim vám říct že Ditrich má špalkové kopyta, na statku ho nechali do 3 let lítat po pastvinách a na kopyta se vybodli i když věděli, že snimi má problém a pak se moc divili že špatně skáče a bolej ho kopýtka.

    Mišulka: Ne bohužel nejsem.
    7.2.2005 12:59Zz
    V neděli jsem se byla s kámoškou podívat v nedaleké chovné stáji amerických klusáků - Mysletín. Mám na ně slabost :)) No, pár bych si jích rovnou odvezla domů....

    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=117
    7.2.2005 15:39Geeta
    VerčaDítr
    špalková kopyta jdou spravit. čajda měl špalky na zadních a "talíře" na předních - na předních ještě ke všemu po schvácení mírnou rotaci. během půl roku se mi povedlo pravidelným strouháním (za diskutování s odborníky na konferenci equus) dostat kopýtka do jakžtakž pravidelného tvaru. není to zas tak "těžké" jen to chce trpělivost a neztrácet hlavu, když se po prvních razantních strouháních stav o něco zhorší. je to přechodné.
    7.2.2005 18:13Monika
    Jak si tu mám udělat svoje ABUM???????
    7.2.2005 18:32VerčaDítr
    Geeta: Budem se snažit :-) . Ale dá nám to ještě asi dost práce než bude vše O.K :-) Povíš mi něco o Čajdovy , odkud ho máš a tak.......
    7.2.2005 18:53FeeBee
    Zz -úžasní koníci!!!Hned bych si dala říct :))
    7.2.2005 18:59Strelish
    Monika: zkus poprosit Geetu, ať Ti je povolí ;-) Jo a neznáš koně z Horních Tošanovic? :)
    7.2.2005 20:43FeeBee
    Zz- ještě mám dotaz.Hlavně mě zaujala tahle klisnička(doufám,že je to klisnička) :o)) https://www.kralici.cz/konici/img/alba/117/055612-_b.jpg Děsně se mi líbí-nevíš o ni něco bližšího?:)
    8.2.2005 10:48Zz
    FeeBee:
    nic bližšího nevím. Jestli tam pojedem ukázat fotky, tak se poptám na jméno. Je to pravděpodobně taky klusanda...
    Má ještě asi dvě fotky, pokud bys chtěla, můžu ti je poslat na mail.
    8.2.2005 11:03FeeBee
    Zz- to bys byla strašně hodná.Úplně mě okouzlila.Můj mejl: fructus@atlas.cz.Díky moc :))
    8.2.2005 16:19Jeanne
    Lidičky, mám na vás dotázek: Nevíte někdo něco o vrozených vadách: Nedomykavost srdeční chlopně (teda, pokud je to vrozený:) a srostlé obratle(má to svůj název, ale nejsem schopná si ho zapamatovat...) Na internetu sem o tom nemohla nic najít.:-/
    8.2.2005 17:19řetězka
    Zz - já jezdím americkýho klusáka :) vypadá jako takovej normální ků'n, ale má myslím skvělou povahu. nikdy ho nenapadne dělat nějaký rošťárny, kolikrát i přijde na zavolání a vždycky ochotně udělá co chci, i když má třeba pod nosem seno.
    jeho vlastní panička ho tři roky nechala chodit na volný (až prověšený) otěži, že prý tak koně na distacích chodí, ale teď se s ním chystá na jezdeckou licenci (já budu taky trénovat, ale zkoušky dělat nebudu, nemám potřebu :)) a začínáme ho učit chodit na otěži, zkracovat se, prodlužovat chody, pořádně se ohýbat a tak.. no prostě to přestane být rekreační nuda a konečně se začne něco dít :) bude mu letos 14 let, ale kromě občasných bolestí zad od dřívějších majitelů ho nic netrápí. a na mě si za ten půlrok taky pěkně zvykl :)
    8.2.2005 17:51Strelish
    Jeanne: Nevim, jak moc podrobně to potřebuješ, tak aspoň ve zkratce. "Srostlé obratle", tím myslíš asi Bechtěrevovu chorobu, čili Spondylitis ankylosans: je to chronické zánětlivé onemocnění pohybového aparátu, postihuje hlavně krční a bederní páteř, dále pak kyčelní a ramenní klouby. Změny ve vazivu velmi rychle osifikují (tzn. dochází ke srůstům kostí). Vyskytne se nejč. u mužů mezi 20.-30. lety (teda doufám, žes to nechtěla popsat u koní ;-) ).Predispoziční faktor je přítomnost antigenu HLA B-27. Char. příznakem je bolest v klidu, která se po procvičení a vůbec při pohybu zmírní. Terapie: specifická neexistuje, není to vyléčitelné, léčba pouze symptomatická - zmírnění příznaků zánětu (např. Ibuprofen)
    - - - - -
    Nedomykavost srd. chlopně - může být vrozená, ale taky získaná (např. po prodělání revmatické horečky). Při některých kardiopatiích (nedomykavost mitrální nebo aortální chlopně) se určitá část vypuzené krve vrací při diastole zpět do levé komory a snižuje se tak výkonnost srdce. Srdce se to pak, hlavně při vyšší námaze snaží kompenzovat, takže levá komora se zvětší a zesílí. Tím se pro změnu zase zvyšují nároky srdce na zásobení kyslíkem atd :-). A jinak nejčastější vrozené srdeční vady jsou: foramen ovale patens, Fallotova tetralogie a ductus arteriosus persistens, příp. jiné vady a anomálie chlopní, komor a velkých cév.
    - - - - -
    All:Omlouvám se za tapetu, ale aspoň jste zas (snad) o něco moudřejší :-)
    8.2.2005 19:05Jeanne
    Strelish: No právěže u koní... Kámoščin má nedomykavost srdeční chlopně a ten můj něco s páteří... Ale jako orientace to postačilo, takže děkuju!
    8.2.2005 19:46Strelish
    Jeanne: no ale teda vám vůbec nezávidím, ani jedné...
    8.2.2005 20:33Geeta
    VerčaDítr
    dneska tě odkážu na historii, myslím že jsem o něm tady napsala dost, hlavne v nejstarších příspěvcích. jedu přes modem a nemůžu se moc rozepisovat ... ale až budu někdy v příštích dnech ve škole,t ak pokud nechceš pátrat v diskuzi, tak něco sesmolím ;)
    9.2.2005 10:18Mišulka
    Jeanne - páteř - nemyslíš ataxii?
    - - - - -
    Hrabala jsem ve starých fotkách. Ráda bych vám ukázala koníky, které jsem jezdila a kteří mi zůstali v srdíčku:
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=118
    9.2.2005 10:41Strelish
    Taky bych se spíš přikláněla k té ataxii, každopádně "něco s páteří" je hodně široký pojem...
    9.2.2005 11:09Mišulka
    Ještě několik "závodních" fotek: https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=119
    - - - - -
    Nejčerstvější fotky Janičky: https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=120
    9.2.2005 15:18Geeta
    Mišulka
    jůů ty ses nám pěkně rozjela s fotečkama - super - jen tak dál :)) moc se mi líbí Araxa.. a janička alias superdrezůrák je fakt hodně povedená fotka :)
    - - - - -
    tak jsem taky udělala zas jedno album - ze sobotní vyjížďky ..
    http://kralici.cz/konici/alba.asp?ZV
    9.2.2005 18:48Jeanne
    Ehhhmmmmm... já vím, že je to dost širokej pojem, ale já vážně ten název zapomněla, no, mělo by to být něco na ten smysl, žemá srostlý nějaký obratle, je hůř pohyblivej a nemůže se moc ohnout. Je možný, že je to ta ataxie...
    Geeta: Jo, vyježděný koleje sou opravdu extrémně kluzké!:)))
    9.2.2005 19:50VerčaDítr
    Geeta : Jo , budu se těšit ........:-) Dítrovy se ta prasklina pořád zvětšuje. No , ale musíme už s tatkou něco vymyslet ( je veterinář) ..........
    9.2.2005 19:52Mišulka
    Geeta - ta fotka Janičky se mi taky moc líbí, jenže je tmavá. Nešlo by s tím něco udělat? Ty jsi taková holka šikovná, poslala bych ti fotku v původní velikosti:)
    A krásné fotky, je to u vám moc hezký.

    Dneska jsem poprvé od zlomení prstu seděla na Janičce. Hurá!!! Už mne svrběla prdůlka:)))
    9.2.2005 21:25řetězka
    no tak náš sagýsek, jak jsme v sobotu zjistily, má podlom, takže si zas chvíli nezajezdíme já ani majitelka. může to být z tho že chodí po zmrzlé zemi nebo že mu zůstanou mokré nohy (ale mokré nohy nemá - o víkendu bylo sucho a zima a vodu tekoucí ve stáji ani nemáme na mytí koní..).
    snad tento víkend mu bude líp. aspoň si od mrazu odpočinu i já - většinou za ním chodím i v týnu a třeba při nule jezdíme potmě na promrzlém poli...
    9.2.2005 22:22Strelish
    Jeanne: ataxie může být důsledek toho srůstu, ataxie je nemoc, při které je nějak poškozená mícha, ať už skřípnutím nebo proděláním nemoci a projevuje se špatnou koordinací pohybu zadních končetin atd atd...ale pokud mu něco srostlo, tak se taky bude hůř hýbat :)
    10.2.2005 14:15Jeanne
    Strelish: Aha, tak to to možná nebude, von problémy s koordinací nemá:) tak nic, to se ňák vsákne:)
    10.2.2005 21:36Geeta
    Mišulka
    jasně, klidně pošli i víc foteček, který potřebuješ zesvětlit.
    geeta@centrum.cz budu se snažit to nějak udělat, mám tu teď trochu problémy s technikou, ale to by nejpozději o víkendu mělo být snad odstraněno ;) takže klidně posílej
    11.2.2005 22:03JaninkaW
    http://pohlednice.centrum.cz/poslat.php?obr=12066&kategorie=
    12.2.2005 17:37Niki
    Máš to tu docela dobrý ale chybí mi tady ankety a taky něco o nich třeba jak se o ne starat,ochočit je a tak já jezdím tak tři roky a o koních toho vím hooooodně ale ne všechno takže bych se chtěla něco dozvědět.Niki
    12.2.2005 22:20Geeta
    Niki
    tohle slouží jako prostor pro výměnu fotek a pro diskuzi. spoustu informaci o chovu koni apod. najdeš na jiných webech - www.equichannel.cz,
    http://equus.no-ip.info/ apod., určitě jich znáš spoustu. ankety tu určitě nebudou.
    - - - - -
    JW
    jo to je úžasná fotka. nejlepší je, že mám červenýho žigula taky ;) ale černýho koně :))
    13.2.2005 17:57JaninkaW
    https://www.kralici.com/konici/alba.asp?a=114 ták a konečně tam mám všechny fotky ..
    13.2.2005 19:29Jeanne
    Dítr je opravdu nádherný koníček a Balů taky!
    13.2.2005 20:23Geeta
    JaninkaW
    máš fakt pěkné fotky, ale prosím tě, nedělej takováhle obrovská alba!! (5 stránek???). chudáci modemáři mají fakt problémy načíst takové album, je to hrozně veliké. pro příště zkus držet maximum na 2-3 stránky - nechci abys sem dávala míň fotek, ale aby to bylo ve více albech ... sama jsem teď na modemu tak už vím, na co si "modemáři" stěžují :)
    13.2.2005 21:59JaninkaW
    Gee:

    jojo jasně ;o) já jen neměla tolik času a nechala sjem to dělat bráchu ... ten viděl album tak to tam dovrzal no ;o)
    15.2.2005 19:46Weslinka
    Zdary holky! Tak jak "valcite" s konikama? :) Nechcete nekdo Stüben Sigfried II, co je v inzerci??? to prodavam ja :)
    16.2.2005 19:39Geeta
    Weslinka
    válčíme válčíme ;) teď u nás pořád sněží, tak nemůžu jezdit, protože je čajda věčně zasněžený, musela bych ho pracně sušit před i po vyjížďce. zato je ale plný energie, takže když ho vedu do velké ohrady, má tendenci mi skákat na hlavu .)))))
    16.2.2005 21:08Weslinka
    4Geeta: no ja jsem ráda že ted nasnězilo, predtim to u nas bylo strasne zmrzly a led...
    17.2.2005 22:30Geeta
    Weslinka
    hih, dneska jsem čajdu musela vzít pod sedlo sníh nesníh, už byl tak nadupanej, že když jsem ho vedla do ohrady, hopsal mi chvíli nad hlavou, až mi přistál předníma na ramenou. čuměli jsme oba jak puk a moment jsme přemýšleli jak z toho ven. pak jsem ho prostě shodila :))) no a pak jsem ho šla vyběhat do toho hlubokýho sněhu, aby se aspoň trošku vyřádil - hned nad chalupou jsme udělali v závěji kotrmelec, a pak cválal tím hlubokým sněhem (cca 50cm) dobrý dva kilometry, než ho to přestalo bavit :)))))
    18.2.2005 10:17Peggiska
    Mam pro vas par fotecek ze zimy, ale jeste bez toho privalu snehu. Konecne konci zkouskove a zacina volno, tak snad pribyde zazitku a fotecek. Zatim cus a at vam kone jdou.
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=123
    18.2.2005 22:23Sera
    Peggiska: Ta je hezkáááá!
    21.2.2005 21:46kominicka
    všichni:
    mám dotaz jak často odčervujete? v knížkách píšou, že asi okolo 4 týdnů
    22.2.2005 07:00Oxya
    Ahoj, většinou se píše, že 2-3x do roka. Já odčervuju teď homeopaticky a budu to dělat asi každých půl roku. 4 týdny je podle mě blbost. Jedině možná kdyby se třeba začínalo nebo byl ten kůň hodně začervený...
    22.2.2005 09:11řetězka
    ahoj, tak mám konečně taky nějaký fotky ze zimy :)
    http://retezka.priluky.cz/fotky_retezka_com/sagy_fotky/snihunor19-2-05/snihunor19-2-05.html
    22.2.2005 10:01Geeta
    řetězka
    pěkné. ale není mu ta ohlávka velká? má moc nízko nánosník - kdyby sebou škubl, může si ublížit. nos je velmi jemný v těch místech, kde vy máte nánosník - je sice obalený beránkem, ale stejně, v téhlé výšce(spíš nížce;) je potenciálně nebezpečný..
    22.2.2005 10:26Weslinka
    4 Geeta: Tak to je pekný :)
    22.2.2005 12:48kominicka
    oxya
    jak jako homeopaticky. ja jsme chodila taky na homeop. ale kuličky jsem nejedla tak mě mamka odhlásila, zabírá to na koníka? taky bych to když tak vyzkoušela
    - - - - -
    řetězka
    nemyslím si že je jen ten nánosník volný ale že je celá ta ohlávka dost XL na tého konika, mě se taky moc líbí a až budu mít nějaký penízky tak ji vsému oři taky pořídím, ale viděla jsem ji taky v takových mega velikostech
    - - - - -
    řetězka
    máš pěkného oře , co je to zač
    - - - - -
    a
    ten hafík taky
    - - - - -
    peggiska
    pěkné fotečky :)
    22.2.2005 14:12Oxya
    kominicka: myslím tím ty kuličky. Konkrétně Nux Vormica. A těžko říct, já to beru jako prevenci, ale začervený není. Takže to asi pomáhá ;))

    řetězka:
    souhlasím s Geetou, je to hodně nízko, asi je to níž než končí ta kost (nevím, jak se jmenuje) a to není moc bezpečné.
    22.2.2005 17:47Zz
    Oxya:
    na kolik takové odčervení přijde?
    22.2.2005 19:31Mišulka
    Oxya - může k tomu homeopatickému odčervení napsat trošku víc?

    kominicka - pokud se koně nijak zvlášť nestříkají, pak by mělo 3 - 4 x v roce stačit. Hlavně záleží na tom, jakým přípravkem odčervuješ.
    22.2.2005 19:34řetězka
    kominicka: sagy je 14letý ameriký klusák, staci najet mysi na jmeno a dozvis se kdo ma jakeho konika :) neni muj, ale jezdim ho neklikrat tydne a jsme kamosi :)

    všem: tu ohlávku jsem nekopila ani neštelovala já ,příště až tam budu, tak mu to zkrátím, protože máte pravdu.
    - - - - -
    i když jak na to teď koukám, to asi moc upravit nepůjde, protože je moc dlouhý ten díl s beránkem. když ohlávku uutáhnu, bude ji mít akorát těsnou pod krkem, ale ničemu nepomůžu :o/
    22.2.2005 19:52VerčaM
    Ahoj! Jsem tu poprvé(tedy na Koníci).

    ještě před měsícem jsem měla problém, který jsem napsala na ifauně(www.ifauna.cz):



    Je mi 11. Už 4 roky si přeji jezdit na koni. Jezdila jsem jednou, když mi bylo asi 7, byli jsme na táboře dětí a rodičů. Byli jsme tam týden. Rodiče – maminky cvičili aerobic a my - děti, jsme každý asi pouze 5 minut denně jezdili na malém a milém poníkovi Kájovi. Dodneška nezapomenu, jaká krása to byla cválat a vůbec jezdit na Kájovi, nebo na něm jen sedět. Cítila jsem se jako v pohádce! ! !
    Od té doby jsem na koni nikdy neseděla(jen na pouti). Chtěla bych být opět v pohádce na koni, ale mám dva problémy:
    a) rodiče nechtějí abych jezdila, (mohla bych spadnout a něco si zlomit)
    b) v okolí našeho bydliště(jihovýchod od Prahy) není asi žádná jízdárna ani nic podobného
    Mám knihy o koních, zajímám se o ně, jezdit samosdřejmě vůbec neumím.
    Napište mi prosím!
    Měl jste někdo taky takovéhle problémy(a,b) v dětství a jak jste je řešiili? Budu ráda za každou odpověď.
    Chci být zase v pohádce!!!!!!!!!!!!



    Teď ale byla moje sestra ze školou někde na výletě trošku blízko naší obce a vyučuje se tam jízda na koni! Máma tam objednala jednu vyjížďku(pro mne a sestru)(30 min) s vodičem. Už se těším!
    Doufám, že rodiče natolik přesvědčím, že tam budu pravidelně mít výcvik na koni!
    Nevíte, jak je mám přesvědčit? Pořád se ještě bojí, že se mi něco stane!
    Ta vyjížďka je v neďěli.
    22.2.2005 20:14Jeanne
    Verča M: Tak rodiče se můžeš snažit přesvědčit tak, že budeš pořád nějak mlít o koních a musíš se jim snažit vysvětlit, že riziko zranění je sice velké, ale v jakém sportu není, a navíc se všemi dostupnými způsoby ochrany( jako helma, chánič zad, a speciální oblečení) se riziko snižuje.
    Jízdárny tam určitě budou, chce to jen hledat, zeptej se kamarádek, známých, hledej kontakty, ale hlavně musíš přesvědčit ty rodiče...
    23.2.2005 09:04Oxya
    Zz: Mišulka:
    ty homeopatika jsou v lékárně asi za 50,-. Je tam těch granulek snad 100. A dává se jen tak asi 5-10. No a někdo radí dávat to snad jeden den třeba každou hodinu (třeba 5x), někde jsem zase četla 1x denně týden. A jinde zas, že stačí jednorázově těch několik granulek a pak zas po půl roce. Já jsem měla o tom článek, bohužel nevím, kde je ;)). Tak kdyby se objevil, dodám.

    řetězka:
    asi by to chtělo menší ohlávku, třeba to s váma někdo vymění :) my jsme teď měli zas opačný problém, ohlávku jsme objednali, ale je malá. Koník v ní sotva může zívnout. Takže doufám, že tentokrát pošlou správnou velikost.
    - - - - -
    VerčaM:
    Jeanne má pravdu, a když napíšeš, odkud jsi, určitě ti i poradíme, kde se tam dá jezdit na koni. Jihovýchod od Prahy celkem znám ;)
    23.2.2005 10:37kominicka
    oxya
    ty homeopatika ti někdo doporučil?
    - - - - -
    Zz
    mě ta pasta přišla na 320kč ale záleží na výrobku
    23.2.2005 10:38Oxya
    kominicka:
    přesně tak ;)) Poradil mi známý, který se zabývá alternativní léčbou a homeopatiky, energetickými drahami a podobně.
    23.2.2005 12:42Geeta
    tak jsem dnes byla krmit ráno v nezvyklou hodinu a zjistila jsem, kde čajda v zimě spí - prostě jen tak na sněhu :) kašle nám na podestlanou stáj, tam se chodí jen nažrat - ale chrní venku, ve sněhu, stočený do klubíčka jako pes :D
    23.2.2005 15:12VerčaM
    Jeanne a Oxya: Už jsem psala, že místo, kde se vyučuje na koních pro děti jsme našli a na neďeli tam máme zamluvenou(já i ségra) jednu vyjížďku s vodičem. špatně jste to pochopily?
    Tu jízdárnu(tedy jízdárnu tam nemají, vyučuje se tam venku) už máme, stačí přemluvit rodiče, aby jsme tam mohli mít pravidelný výcvik, i když to bude pěkně těžké, ale děkuji Vám, že jste mi pomohly, jak na rodiče!!!
    - - - - -
    Já tedy přesně nevím, jak daleko to(místo vyučování pro děti) je, jen vím, že tam sestra byla na školním výletě!Je to prý nějaký Dvůr, kde chovají různá domácí zvířata(něco jako zoologická) a dětem(i dospělým?) o nich něco vykládají a učí tam jízdy na koních a mají vyjížďky.

    Po neděli dám bližšší zprávy.
    23.2.2005 17:12Zz
    Geeta:
    takhle spí i Goran, prostě jen ráno najdu uležené místečko v závěji...
    23.2.2005 18:30řetězka
    oxya: kde v praze máš koníka a kde jezdíš? já jezdím do dolních počernic, v podstatě uprostřed civilizace, ale aspoň to mám blízko z domova skoro v cetru...
    23.2.2005 20:20Strelish
    Oxya: My měli homeopatika letos jako předmět (kdyby někdo chtěl, můžu přednášky poslat mailem) ...no a teda...jestli to funguje, tak jenom zázrakem, protože princip výroby je takový fakt dost zajímavý :)). A efekt léčby sporný ;-).
    23.2.2005 20:35Mišulka
    Geeta, Zz - teda holky, holky, takhle týrat koně. Nechat je spát na sněhu, vždyť nastydnou:)))))))))))))))))

    Strelish, Oxya - já tedy vůbec netuším, jak homeopatika fungují. Kamarádka se tak léčí, a léčí i tak svoji dceru. Půjčila mi knížku, abych pochopila nějaké základy, ale musela jsem jí vrátit. Takže zase nechápu nic. Neumím si ale představit, že mi takové homeopatické odčervení vyklidí všechny červy včetně střečků ze střívek a kůže mého koně:)) No, snad je to jen proto, že tomu opravdu nerozumím:)

    Oxya - můžeš to trošku přiblížit? Na jakém principu to funguje? A proti jakým červům? Možná se ptám jak blbec...
    23.2.2005 20:37Jeanne
    Verča M: Myslim, že sme to pochopili dobře, ale ty jsi napřed psala, že nevíš, kde se dá jezdit, a pak si psala, že máš zamluvenou vyjížďku. Něco jiného je někde jet na vyjížďku jednou za měsíc, a jezdit v nějakým klubu. Hlavně si zjisti, jestli je tam dobrej spoj, a jak dlouho trvá cesta tam a zpátky. Možností jezdit je spousty, ale dostat se tam, to je druhá věc, s tím sem mívala dost veliký problémy:-/ tak ať se ti tam líbí, a ať se ti podaří přemluvit rodiče:)
    23.2.2005 21:02VerčaM
    Jeanne: já jsem psala, že před měsícem jsem nevěděla, kde jezdit!

    Po neděli dám bližšší zprávy o vyjížďce a o všem!
    23.2.2005 22:09Strelish
    Mišulka: Homeopatika jsou založeny na filozofii léčby podobného podobným, tzn. látka, kterou léčíš vyvolá u zdravého stejné příznaky jako nemoc, kterou chceš léčit. No a vyrábí se pak tak, že se např 1g látky rozpustí dejme tomu v litru...z toho se odebere 100ml, protřepe, z toho se odebere 10ml, protřebe,odebere 1ml...až se to naředí třeba 1:1 000 000 a pak tam není třeba ani molekula té účinné látky. Léčebně mají totiž působit vibrace, které ta látka předala při tom protřepávání kapalině. Ty písmenka, co pak na těch futrálech jsou (CH2, D1, D6...) označují míru potenciace (v podstatě naředění).
    - - - - -
    Jiná definice zase říká, že homeopatie je nespecifickou stimulační terapií imunitního systému, která pomáhá organismu vlastními silami bojovat proti všem patologickým agens.
    Tak si pak vyber ;-)
    - - - - -
    Ani vědci se nemůžou shodnout, jestli to funguje nebo ne, spíš převažuje názor, že ne.
    24.2.2005 06:42Oxya
    Strelish:
    To jo, ten účinek je sporný, ale jsou případy, kdy to fakt funguje, např. u kamarádčiny fenky na falešnou březost, u kamaráda na vředy,... Na mého koníka zase zabraly bylinky, přitom u něj byli předtím celkem 4 veterináři, každý něco dal a nic. Já jsem tomu moc nevěřila, ale asi to funguje, nebo aspoň někdy...
    Jestli můžeš, pošli mi prosím něco z těch přednášek, díky moc :)
    woodloch@seznam.cz

    Mišulka:
    No tak to ti asi nevysvětlím ;) Začala jsem tím až teď na podzim, takže jak jsem psala, nevím, jaké účinky to má. No ale podle mě to prostě pomůže tělu se bránit před parazity. Fakt nevím.

    řetězka:
    koně mám za Prahou, kousek za Jesenicí, blízko Popovic. Předtím jsem ho měla blíž, u Dolních Břežan, ale teď se má o moc líp.
    Jo a ten tvůj koník je krásnej, mám ráda tyhle hrubé rysy hlavy :)

    VerčaM:
    Chtěly jsme ti poradit, kde se učí na jízdárně, protože na vyjížďce ty základy přece jenom asi moc nepochytíš. Tak hodně štěstí s koníkama.
    24.2.2005 12:19Strelish
    Oxya: Bych i řekla, že u lidí bude hodně dělat i placebo efekt. To už víc věřím těm bylinkám, protože vím, že fakt ty účinné látky obsahujou. A doktoři - není doktor jako doktor :-/. Co mě ale štve, je, že nějaká odbornější literatura o nemocech koní snad až na 1 knížku za nějaké 3 000 u nás snad ani není...
    24.2.2005 12:47Oxya
    Strelish: Taky si nejsem jistá tím placebo efektem u lidí. No ale u zvířat je to snad jinak. No ale nevím, je možné, že v tom mém případě pomohly právě jen bylinky a homeopatika ne, co já vím.
    Ale musím říct, že věřím spíš alternativní medicíně než klasické.... Ta podle mě dost často nevidí souvislosti a léčí jen ten důsledek místo aby hledala příčinu.
    mmch. v červnu bude v českých budějovicích zase konference o alternativní medicíně u zvířat. Loni jsem tam byla a bylo to zajímavé :)
    24.2.2005 17:42VerčaM
    Oxya: Tam se jezdí na vyjížďku i se tam učí výcvik(venku).Já jdu ale jen jednou na tu vyjížďku, dál se mi rodiče nepovedlo přesvědčit!
    Pokud by se mi tam nelíbilo, určitě se ozvu, aby jste mi něco poradily:-)
    - - - - -
    Jmenuje se to Tolcův dvůr!
    - - - - -
    Mají tam prý pouze koně Hucul.
    24.2.2005 17:50Strelish
    Oxya To by mohlo být zajímavé. Leč pro mě je to na naprosto blbém místě a v naprosto špatnou dobu :´-).

    VerčaMMáš fakt zajímavé rodiče...tak oni Tě ke koním nechcou pouštět, aby se Ti nic nestalo, ale na vyjížďku Tě jako začátečníka kliďánko pustí...
    24.2.2005 18:47VerčaM
    Strelish: ta vyjížďka je s vodičem!
    24.2.2005 19:21Sera
    VerčaM: To ovšem nic nemění na tom, že je to nebezpečnější než na jízdárně - jde o to, že můžeš spadnout někam do škarpy a ty úrazy bývají těžší - nevíš, kam Tě shodí. Navíc pokud se Ti koník splaší nebo to s Tebou prostě "sbalí" a Ty se udržíš v sedle, tak nikdy nevíš, kam Tě odveze... A je těžké odvést koně domů, když 1) nevíš kam a 2) nevíš jak.
    Proto se považuje jízdárna s výcvikem za bezpečnější a pro začátečníka vhodnější.
    Ale držím palce, ať tyhle katastrofické scénáře nevyjdou a ať máš hezkou a pohodovou vyjížďku :o) a následný výcvik ;o)
    24.2.2005 20:10VerčaM
    Díky Sera.
    - - - - -
    Na co je tady vůbec CHAT?
    25.2.2005 06:54Oxya
    verčaM: No jo, vodič tě nechytne.... Ale v Toulcově Dvoře mají i jízdárnu, ne? A myslím, že se zabývají výcvikem dětí.
    25.2.2005 14:37VerčaM
    Já nevím, ale v zimě se jezdí venku.
    25.2.2005 18:29Petrísek
    VercaM: Na margo Toulcuv dvur. Je to blizko me koleje, trocha to tam znam. Zacatecnika samotneho na kone nepusti, vzdy je to s doprovodem - nekdo vede kone za oteze (aspon to tak byvalo). Zrejme jako zacatecnik se tam naucis zakladum dobre. Minuly vikend tam poradali vycvik na jizdarni, sice tam bylo na muj vkus hodne koni na malem prostoru, ale na statek obehnany panelakama to jde. Jen je to tam na muj vkus prilis drahe. Mozna i to se rodicum nelibi. Skus si zistit prave priciny toho, proc ti kone zakazuji (spatne znamky ve skole, financna stranka, nebezpeci padu) a pak si priprav cilene argumenty.. Zajdi do mestske knihovny a pujc si tam vsechny knizky o konich a studuj a studuj... a otravuj rodice co to jde, oni nakonec povoli.
    25.2.2005 19:54VerčaM
    Petrísek: Díky! Rodičům se nelíbí nebezpečí pádu a přibírání nových kroužků!
    25.2.2005 20:13Jeanne
    VerčaM:Aha, tak množství zájmových aktivit může být taky problém, třeba se bojí abys stíhala školu, či tak podobně. Může se ti stát, že po tobě budou chtít, abys něco oželela, tak si asi budeš muset rozmyslet, co je pro tebe důležitější... Já taky kvůli konín přestala hrát na klavír(i když to bylo z části proto, že mě to nebavilo:)))
    26.2.2005 09:11VerčaM
    Já už jsem říkala, že bych kvůli koním klidně zrušila všechny kroužky, jenže rodiče to nebrali vážně! Myslím, že se spíš bojí, abych nespadla!
    26.2.2005 13:46Jeanne
    VerčaM. Hmmmmmmmmmm, nezávidím ti, seš v dost špatné situaci, moc ti přeju, aby se ti je povedlo přemluvit! Pády můžou být dost ošklivý, mě se NAŠTĚSTÍ zatím nikdy nic moc vážnýho nestalo, díky Bohu! když nepočítám naražený zadnice, kostrče, nakoplý kyčle a podobně..
    26.2.2005 23:42JaninkaW
    holky neznáte nějaké dobré webovky s drezurní tématikou? P.S.: drezura.cz už mám :o))
    27.2.2005 09:50VerčaDítr
    Udělali jsme Ditrovy tu uvolnovací rýhu....celkem to pomohlo, ale mám další ,,super" zážitek .!! Dítr měl mít alespon týden volna....po tom týdnu jsem ho chtěla vzít na vyjíždku v kroku, ale asi nabral za týden strávený jenom v ohradě moc energie. Jeli jsme i s Balem ( je to bývalí dostihák) a takhle to dopadlo : Jakmile jsme sešli na louku , Dítr nabral obrátky a už to frčelo.......:-( !!! Začal vyhazovat , a Balů jak to viděl tak si,asi řek že je bývalí dostihák a nenechá přece vyhrat nějakého českého tepl. ....! Koníci se tak rozběhli že fakt nechápu jak sem mohla usedět ty jeho kozly...něměla jsem sedlo.....! Potom už jsme tryskali po hrázce a snažili se ze všech sil koně zastavit nebo obrátit ale nešlo to . Balu se zahriz do udidla !!! Dotryskali jsme k takovému rozcestí a Dítr najednou nevěděl kam tak prostě zabrzdil a já letěla k zemi...blbá síla gravitace ! Jak sem dopadla na matičku zem proletěla nademnou kopyta Balua . Díky bohu mě asi má trochuuu rád a přeskočil mě. Pak už sem viděla jenom Leu ( jela na Baluovi) jak letí parašutistyckým skokem ze sedla . Koníky jsme pochtali kousek dál, jak se hrsbali ve sněhu a hledali trávu. Naštěstí se to obešlo bez urazů na nás nebo na koních. Jak jsme došli domů měli jsme z toho celkem srandu , ale nevím co bych dělala kdyby mi ta kopýtka přistáli v obličeji .....:-)
    27.2.2005 10:32Petrísek
    VercaDitr: No panecku, to znie dost nebezpecne. Som rada, ze ste to vy aj kone prezili v pohode. Ono ked tohleto clovek prezije v zdravi, tak sa nad tym potom len usmieva, ale ten pocit v sedle.. no.. nic moc :o) Kozliky u Ditra a skousnute udidlo u Balua - to se vam uz stalo, nebo to kluci vyzkouseli poprve?
    27.2.2005 13:24VerčaM
    Ahoj! Už jsem byla v tom tolcově dvoře. Posadili mě na nejtvrdohlavější kobylku - Sáru, prý je tam nejmladší a proto ještě není vycvičená. Sestru posadili na poslušnou kobylku. Nandali nám helmy a vyrazili jsme.Šli jsme se sestrou sami, ostatní koně šli jinam. Sestře je teprve 7, proto jí normálně slečna vedla. Mě na chvíli půjčili otěže a chvilku jsem ji vedla sama. Slečna, která mě vedla mě učila, kdy se mam naklánět dozadu a kdy dopředu, jak mám Sáru řídit a jak ji mam pobízet, aby šla rychleji. Byla to tvrdohlavá kobylka, proto ani rychleji nechtěla jít, i když jsem ji pobízela, jak jsem mohla. Pak mi sebrali otěže a malinkou chvilku sme chtěli klusat.Slečna se ptala, jestl iumím vysedávat, řekla jsem že ne, tak jsem nevysedávala. Protože to byla opravdu tvrdohlavá kobylka, nechtěla klusat a tak mlátila hlavou, že praštila slečnu co mě vedla do obličeje.
    Klusali jsme jen chvilku, kvůli tvrdohlavé Sáře, ale mě to nevadilo, protože když jsem neuměla vysedávat, nebyl mi klus ani nijak příjemný.
    Byla to prima vyjížďka!!!!
    A co tomu řekli rodiče?
    Máma řekla, že na jaře zase někdy můžem jít na vyjížďku. A když jsem se ptala, jestli by jsme tam pravidelně chtěla jezdit na výcvik, máma řekla, že neví a táta, že už o našich zálibách s koni nechce ani slyšet(tedy to mi táta neříkal, ale máma mi říkala, že se mu ta záliby s koňmi nelíbí.
    Tak co tomu říkate, tý dnešní akci? Myslíte, že rodiče přesvědčím? Já si myslím, že mámu bych přemluvila, jenže to by se do toho nesměl plést táta:-(.
    27.2.2005 18:08Mišulka
    VerčaM - v téhle jízdárně se chceš naučit jezdit? Nebo ti stačí, že se občas svezeš? Mám totiž dojem, že tě na téhle jízdárně nic dobrého nenaučí. A hlavně, pro mne je nepřijatelné, vzít úplného začátečníka do terénu.

    Strelish - díky moc za vysvětlení. Už je mi to trošku jasnější, knížku ale stejně dočtu. Na placebo efekt věřím i u jiných přípravků...

    VerčaDítr - kdyby ti šlápl do obličeje, mohla jsi mít úsměv třeba natrvalo:))) Hlavně, že se vám nic nestalo. Ono do sněhu se dobře padá:)))))
    27.2.2005 18:10Geeta
    VerčaDítr
    tenhle scénář vyjížďky je mi dost povědomý ;) hlavně že se nikomu nic nestalo. my dneska byli na vyjížďce a čajda jak je malý, tak měl co chvíli dost problémy tím sněhem aspoň cválat (klus i krok byly namáhavější), protože měl sníh až po břicho :)
    - - - - -
    VerčaM
    souhlasím s Mišulkou - tohle nezní jako dobrá výuková jízdárna. začátečníka posadit na mladou nepřiježděnou kobylu a ještě mu svěřit otěže je krajně nezodpovědné.
    27.2.2005 18:39Jeanne
    Mišulka: No jo, no. Stím ale člověk nic nenadělá, že pouštějí začátečníky do terénu. Já teda taky začínala jezdit na vyjížďkách...:-/ Ale tím se prostě rekreační jízdárny živí, většina lidí nechce jít na jízdárnu, chcou ven a nelíbí se jim točit se dokola, protože se většinou ani nechtěj naučit jezdit, spíš se prostě svést...
    VerčaM: Taky mě udivuje, že tě posadili na mladou kobylu, ale, pravda, je to častej jev. Myslím si, že bys asi neměla na rodiče moc tlačit, už je úspěch, že máš slíbenou další vyjížďku, mžná by ale bylo lepší, kdybys to pčekecala na jízdárnu.. Pak si počkej, jak se to bude vyvýjet, rozhodně skus vyžebrat na velký prázdniny týdenní tábor a pak zase nějaký ty vyjížďky, trěba jen jednou za dva měsíce, možná tatínka obměkčíš, zvykne si, že pravidelně jezdíte ke koním a mohlo by ti to pak vyjít i na častější ježdění.
    27.2.2005 20:26VerčaDítr
    Petrísek: No Balu už to udělal a taky ten dotyčný skončil na zemi. U Dírtra jsou kozly normální ...... Vletě sem si dost užila ... vždycky když jsem chtěla nacválat tak jsme udělali otočku a vytryskali potom 3-4 kozly a jelo se, potom se zas uklidnil natolik že jsem jezdila bez sedla s ohlávku klidně v terenu i ve cvalu nebo trysku , stačilo pak jenom malinko potáhnout a zase jsme klusali... pak si asi řek co to dělá tak jsme skončili s průvlečkama bo jinak nebylo možný se na něm udržet ani 10 sekund. Ted je zase v poho. To co udělal v pátek chápu cobyste chtěli po 6 ti letým valachovy kterej týden nic nedělal. A jelikož sem fakt vycvičená ztěch hrbů a kravin co dělá už ztoho mam srandu a vždycky se mu směju. P.S : Do sněhu se padá jak do peřiny.

    Geeta: Dítr jak má ty sví období beránka a pak neskrotitelnýho hřebce tak si sama nemůžu vybrat který je lepší když je hodnej tak se pak vtom sedle dost nudím a stejská se mi po těch hrbech, ale jak je zas takovej rebel tak si zas říkám at už je zas hooodnnneeejjj protože jinak mě asi brzo zabije....:-)
    28.2.2005 10:10Strelish
    VerčaM: Doporučuju tábor na ranči /Y v Cunkově (u Tábora). Mají tam huculy, rozdělí vás do skupin podle toho, jak umíte nebo neumíte jezdit a hlavně vyučuje se i na jízdárně, takže se naučíš základy. Na konci tábora jsou vždycky jezdecké soutěže, různé jízdy zručnosti a tak :-). Taky je tam super parta. Byly jsme tam s kámoškou jako vedoucí a spousta dětí se tam každoročně vrací, tak se jim tam líbí :-) Web: http://www.volny.cz/hucul/index.htm
    28.2.2005 10:55Geeta
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=124
    28.2.2005 12:59VerčaM
    Geeta: Pěkné fotky!!
    28.2.2005 13:46Jeanne
    Geeta: To je sqělý, jak si ty tvoje dvě zvířátka rozuměj!:)))
    28.2.2005 13:52Oxya
    Geeta:
    Krásné fotky :)
    Jak často si ten koník lehá? Podle fotek to vypadá, že hodně často......Toho našeho jsem skoro ležet neviděla.
    28.2.2005 16:47Petrísek
    Geeta: No ja si vravim, jestli se ti neporouchal fotak, ze si nejak dlouho neprispela :o) Ozvaly se ty holky z minule vyjizdky, jak cajda tak vyvadel?

    VercaDitr: No jo, to presne viem, o com hovoris.. konika andilka/certika jezdim taky, teda on je stale broucek, ale nekdy hezky nabusenej :o) Urcite kdyby ten nas nesel par tydnu pod sedlo, tak by prvni vyjizdka byla o zivot.. ale nejde mi do hlavy, proc jednou na ohlavne a pak na pruvleckach.. co spusobuje ty zmeny nalad? U nas je to evidentne jen tim, jestli je kun vybehanej, nebo ne... ale u vas to bude asi necim jinym..
    Jinak dneska byla supr vyjizdka, az na to, ze na lesnej ceste spoza zatacky vyjelo proti nam auto.. my ve cvalu do kopce, auto z kopce... no holky, povim vam, nic moc zazitek. Ja nevim, kde se jeste lidi s tema autama nacpou..keby to byli lidi od lesa nebo tak, tak to chapu, ale tohle byl nejakej kreten, co asi zkousel , jak mu to jde na stary skodovce po snehu...
    No ale jinak sme si zacvalali skvele, teren je vynimocne uzasny, aspon tu za prahou.. priste musim vzit uz konecne fotak :o)
    28.2.2005 18:30VerčaDítr
    Petrísek : Já to taky nechápu ......... prostě si tak jezdím na ohlávce na snad nejhodnějším koni asi měsíc a pak najednou začne bej neovladatelnej ...:-( Tak musíme nasadit uzdečku a když si i pak připadám jako na rodeu tak mu dám průvlečky a za 2 týdny se zase vpoho.

    Všem : V neděli jedem na Slovensko na hory ....... samozdřejmě z donucení ...člověk si chce užít tejden jennooommm se svým koníkem a pak se dozví že se jede na hory a už to je zaplacený..... Já se tak těším až mi bude víc a nebudu muset na nějaký debilní prázdniny s rodinkou !!! :-(
    28.2.2005 18:33Zz
    Tak nám onemocněl Goran. V pátek jsem ho našla stojícího na třech nohách. Pravou zadní nateklou od shora až dolů, celou horkou. Prakticky na ní nestoupl. Nikde žádné zranění, kopyto taky OK. Tak jsem zahájila chlazení... S majitelem jsme se dohodli, že počkáme do druhého dne - a pokud se to nezlepší, tak že budem muset volat veta (což je docela komplikace - nejbližší je 30 km, navíc na pastvinu se teď člověk nedostane jinak než pěšky, takže vyhlídka remcajícího veta s rentgenem v krosbě nás netěšila). Naštěstí v So ráno už na noze stál a dokonce si přišel i pro pamlsek. Včera už chodil vcelku normálně sice trochu rozvážně a se zřetelným kulháním, ale chodil. Noha je sice ještě hodně nateklá, ale hřeje už jen šlacha nad hleznem, z čehož usuzujem, že někde uklouzl či tak něco a natáhl si šlachu... Snad to teda bude dobrý... Vetovi jsme volali, vcelku nám nic novýho neřekl - chladit a klid, pokud by se to zhoršilo tak rentgen...
    28.2.2005 18:38Mišulka
    Jeanne - já vím, že je to těžké:((( Obzvlášť pro začátečníka, který vlastně ani nepozná, co je dobře. Ale víš, jak je to nezodpovědné od majitelé takovýchhle jízdáren? Nechci myslet na to, co všechno by se mohlo stát.

    Zz - já bych chladila jen první tři dny, pak teplo (bandáže), aby z toho nebyla flegmona. Kdyby to nebyla šlacha, tak bych určitě s Goranem chodila na ruce. Nezkoušeli jste, co s otokem udělá procházka?
    28.2.2005 19:12Zz
    Mišulka:
    jojo, s tím teplem to říkal i vet - jen je blbý jak zajistit teplo na nohu, když koník je na pastvině a venku je -15... Chodit volně tedy může dle libosti, ale zdá se, že pokud akutně nemusí, tak raději zatím stojí. Včera šel se mnou asi 150m - tam mu to šlo pomalu, zpět líp. Blbý je, že všude je přes metr sněhu, takže pokud blbě šlápne mimo vyšlapané, tak se boří, takže se mu ani nedivím, že se mu nechce...
    28.2.2005 19:55Geeta
    Petrisek
    foťák se mi neporouchal, přišla jsem o něj při rozchodu s martinem (více v případě zájmu mailem nebo na icq). takže teď si akorát o víkendu půjčuju bráškův.
    28.2.2005 20:37Petrísek
    ZZ: Nebylo by lepsi ho na par dni vzit do staje? Nebo neni takova moznost?

    VercaDitr: Skusila si s nim nejaku tu prirodzenu metodu, nebo tak neco, co je ted "v mode"?
    28.2.2005 20:40Zz
    Petrísek:
    ta možnost opravdu není. 1. nesnáší stáj. 2. stáj poblíž není. 3. není ani možnost jak ho do stáje dopravit
    28.2.2005 20:47Petrísek
    zz: nevyznam sa v pripravkoch pre kone, ale pre ludi existuju specialne hrejive masazne gely, nie je nieco take aj pre kona? Sice to nevyhreje 24 hodin, ale pokial je moznost ist ku konu 2x denne (ale to asi neni, vid?), tak by to mozna byla nejlepsi varianta.. ale to je jen ma dedukce.
    28.2.2005 20:56Zz
    Petrisek:
    určitě něco takovýho existuje. Jenže popravdě, majitel tam 2x denně nepůjde a já tam nejsem. Je to celý na pytel... jsem z toho nešťastná...
    28.2.2005 21:04kominicka
    Všichni
    Problém: můj kůň se v trysku zahryzává do udidla-bývalý dostihák, nepočítám, že to změním,ale potřebovala bych spíše názor jednotlivě: buď čím nebo jak mu to nedovolit, napadla mě změna udidla na páku nebo hackemore, nebo uzda
    - - - - -
    Děkuji
    28.2.2005 21:12Petrísek
    zz: to ti verim. cloveka to trapi. Hlavne kdyz vis, ze se koniku aspon nejak da pomoct, ale proste okolnosti tomu zabranuji. Ted uz zbyva jen doufat, ze se to nejak vyleci svojpomocne a ze konik spatne neslapne.. ale vim, co to je mit konika s natazenou slachou. Denne se mu to strikalo ledovou vodou, mazalo chladivym a pak hrejivym gelem.. prochazelo se s nim.. ale nozicka se spravila a ted konik lita jak blazen :o) Musime jen doufat, ze Goran se z toho taky brzo dostane.

    VercaDitr: No.. nucene prazdniny s rodinou ti teda fakt nezavidim :o( Presne vim, jakej asi musim mit vztek... ale co, rodine se neodporuje (co kdyz by ti pak vycetli konika?), tak ted bude nejlepsi, kdyz si aspon ty prazdniny uzijes nejlip, jak se da :o)
    - - - - -
    kominicka: Vim, ze nam to konik delal taky, kdyz byl mladej.. pak se mu zacala davat paka a kun se sklidnil. Mozna by bylo dobre vyzkouset vic variant (pokud je mozny si vybavu pujcit) a zjistit, na co bude konik jak reagovat.
    28.2.2005 21:42Zz
    Petrísek:
    je to už dědeček, tutíž nečekám, že by někdy eště lítal po loukách či skákal překážky, ale ráda bych aby mohl aspoň bezbolestně chodit... jediné co mě utěšuje, že je to silnej kůň, zvyklej na drsný podmínky a že se zatím vždycky ze všeho vylízal sám bez pomoci... Už se těším na léto, že tam konečně budu nastálo a budu mít koníky pod dohledem.