od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Březen v roce 2005
  • Zobrazuji 160 zaznamu.
  • 1.3.2005 07:46Oxya
    kominicka:
    Já myslím, že je blbost měnit udidlo jen proto, abys přitvrdila. On si na to zvykne a může to dělat znovu. Až to dojde tak daleko, že už nebudeš mít jak přitvrdit.... Myslím, že důvod může být i jiný, třeba nějaký zdravotní problém (zuby, záda,...) nebo třeba nedostatek respektu. Chce to spíš pracovat ze země. Já jsem s koníkem měla ze začátku taky problém, když se zakousl, tak prostě běžel a nedal se zastavit. Nejdřív jsem taky chtěla měnit udidlo, ale pak jsem si to rozmyslela naštěstí, a spíš jsem na tom začala dělat. No a dnes jezdíme už jen na ohlávce a nejsou problémy.
    1.3.2005 09:47Petrísek
    Oxya: To zni zajimave. Ono prace ze zeme je zdlouhava, takze si myslim, ze u nas majitelka volila rychly (v tomto pripade ucinny) zpusob...
    ale zajimalo by mne, jak jsi s konikem postupovala.
    1.3.2005 09:53Oxya
    Petrísek:
    No já jsem neměla nějaký návod nebo co. Prostě jsem se zaměřila na poslušnost ze země, třeba na vodítku nebo na lonži, šlo mi hlavně o ovladatelnost. No ale já jsem dávala i slovní povely a pobídky. A pak to samé ze sedla.
    1.3.2005 15:07Jeanne
    Mišulka: No nezodpovědný je to hodně! Ale to, co se dělá na Moravanu je snad ještě horší a to se jezdí na jízdárně. Většina provozních koní je taková, že i pokročilej jezdec se na nich zapotí a na tohle bez problémů posadí začátečníka. Takže celkem drsný...
    1.3.2005 18:28kominicka
    oxya
    konik mě ze země poslouchá na slovo, takže nemám co zlepšovat
    - - - - -
    a navíc nechci přitvrdit,
    jezdí na gum. stihlu a rovnou na paku ho dát taky nechci a chápu tvé obavy, proto si myslím, že uzda je nejlepší řešení, má obě udidla takže v páku bych použila jen v krajní zakouslé situaci
    1.3.2005 18:45VerčaDítr
    Petrísek : no snad to přežiju .....:o))
    1.3.2005 19:18Mišulka
    kominicka - až vyměníš všechna udidla, která jsou na trhu, tak budeš dělat co? S tím koníkem je třeba dělat přiježďovací práce. Chce to redrezuru. Necválej na místech, kde se rád zakusuje. Nebo necválej vůbec. Nauč si koně zastavit stočením krku ke své botě. Je to zjednodušeně napsané.

    Petrísek - prací ze země by si měl projít KAŽDÝ kůň. Bohužel se tak neděje. Pokud koně připravíš ze země - zastavení, vykročení, naklusání, obraty kolem zádě, kolem předku, couvání atd. máš pak ze sedla půl práce.

    Zz - co mu nožku zabandážovat? Hadr omotat stahovákem. V nejhorším případě to samo spadne... Gelům a mastičkám nevěřím...
    1.3.2005 19:31Sera
    kominicka: a co takhle netryskat? Široká a pohodlná cesta vede do pekla, změna udidla může pomoct leda na chvíli. Klíč je v té pomalé, nimravé a nudné práci krok za krokem. Práce ze země až k absolutní poslušnosti. Pak na jízdárně. Krok, klus, přechody nahoru i dolů, k absolutní poslušnosti. Pak přidat cval. Po troškách. Přechod do klusu dřív, než začne jančit - a chválit. Teprve až bude naprosto spolehlivý na jízdárně s ním jděte do terénu. A znovu stejná piplačka. Krok, klus, přechody. Teprve cval. Přidávat po krocích. Vzít zpátky dřív, než to sbalí. Pochválit. Jen tak si časem budete moct vychutnávat cvalové vyjížďky na zahozené otěži.
    Změnou udidla jen na chvíli odstraníš projevy. Ale neřešíš tím problém, kvůli kterému je máš.
    2.3.2005 07:09Oxya
    kominicka:
    Tak to kloubouk dolů, pokud nemáš ze země co zlepšovat. Tohle může říct fakt jen málokdo. Pokud je to pravda, tak máš můj obdiv.....
    No, aby někdo používal uzdu jen proto, aby mohl zastavit na vyjížďce nezvládnutého koně, jsem ještě neslyšela.
    Souhlasím s Mišulkou a Serou, taky bych se vzdala cvalových vyjížděk na nějaký čas a dělala na tom, v čem má koník mezery. Pomalu a postupně a hlavně důsledně, aby byl ovladatelný za všech okolností.
    2.3.2005 08:43Petrísek
    Oxya, Sera: Uplne s vama souhlasim, praca ze zeme by mela byt podlemne zaklad.. ale kdyz vemu praktickou situaci, tak nevycvalat naseho kone alespon 3x v tydnu, tak se z neho stane nervni a neprijemny kun. Je to temperamentni arab, na jizdarnu zvykly neni. Od mala je zvykly na vyjizdky do terenu, je vyborne prijezden a je videt, ze poradne probehnuti proste potrebuje. Nepustit ho do cvalu je pro neho trest. Urcite nerikam, ze zmena udidla je reseni.. neni, reseni je vychova. No konik byl podle meho nazoru vychovan dobre (je to rekreacni kun a majitelka je milovnik rychle jizdy), ted se da ovladat hlasem, ale ve veku 4-5 let byl natolik temperamentni, ze majitelka proste zvolila zmenu udidla a ono to zazrakem zafungovalo. Ted se muze jezdit na uydecce bez problemu. Plne souhlasim s nazorem nepoustet kone do cvalu na mistech, kde udidlo zakusuje. Nikomu nechci radit (nemam na to zkusenosti ani odvahu), jen jsem se chtela podelit o postreh... pravdou zustava, ze kazdy kun je individualita a musi se podle toho k nemu i pristupovat.
    2.3.2005 09:15Zz
    Mišulka:
    o tom jsem přemýšlela. Určitě kdyby se to stahlo včas, nemusel být otok tak veliký.. jenže bohužel o toho nikdo nebyl. Nevím, jestli když by mu to začal majitel bandážovat až teď jestli to bude mít nějakej efekt. Zahřát to asi moc nezahřeje - max na teplotu těla a proti otoku už to asi taky nebude nic platný...
    Blbý je, že se majiteli nemůžu dovolat, takže nemám ani nové informace...

    Kominicka:
    pokud chceš měnit udidlo, co zkusit pelhem? Není tak ostrej jako samotná páka ale zas to není žádné cukrátko... S uzdou se v terénnu jezdí dost špatně, zvlášť pokud si nikdy nejezdila se dvěma otěžema...
    2.3.2005 09:22Oxya
    Petrísek:
    Asi potřebuje pořádné proběhnutí, ale na druhou stranu by bylo výchovnější mu ho někdy třeba nedopřát, nebo ho předtím prohnat v ohradě nebo na lonži.... Nemám moc zkušeností, takže taky nechci radit, jen se snažím něco vymyslet.
    2.3.2005 09:51Petrísek
    Oxya: Jo, souhlas.. jako sul by se nam hodila kruhovka, ale tu nemame k dispozici ani za 5tisic za ustajeni :o( Ono by asi pomohlo kone poradne nejdriv vyklusat, ale to by musela byt pro nas vyjizdka celodenni, aby se konik v klusu trocha unavil :o) On se neunavi ani po hodinovom cvaliku... kdyz si napriklad predstavim, ze bych ho drzela na vyjizdce spatky a neustale zasedavala a brala za oteze, presne vim, jak by reagoval.. sice by spomalil, ale zacal by hazet hlavou, svihat ocasem a pri jemnom pobidnuti do cvalu by se zakous.. u nas vlastne paradoxne plati, ze jako prevence proti zakousnuti je hodne a hodne cvalat, konika poradne probehnout, prilis nebrat oteze spatky, spis pri naznaku rychlejsiho cvalu bez dovoleni protahnout udidlo hubou ze strany na stranu.. kdyz se zakousne, plati pro nas uplne povolit a pusobit hlasem a zaroven spomalovat rytmickym pritahnout-povolit, nebo protahnout-povolit, v pripade nutnosti zabere i stocit hlavu k bote. Ale jak rikam, pro nas pripad plati, ze prevenci je poradne s konem pracovat a dle moznosti ho vybehat kazdy den...
    2.3.2005 10:10Geeta
    Petrisek
    ja to teda s čajdou - mlaďasem - řeším poněkud svéhlavě ;) a jistě mne mnozí odsoudí - ale nepřipravuju ho na závody, pro jiné jezdce ani na nic takového, jde jen o komunikaci mezi mnou a jím - ostatní má čas. když je nevybouřenej (třeba týden bez ježdění na to bohatě stačí, nebo když mu tatínek přilepší ovesnými vločkami ;), hodím na něj sedlo, uzdečku, sednu, a nechám ho dělat co sám chce - cválat, klusat, tryskat, jak uzná za vhodné, reguluji pouze směr (je fakt že na to mám výborné podmínky - louky,pole, lesní cesty ...). čajda se vyřádí a pak teprve začínáme něco dělat - obraty, překroky, zastavení, pracovní klus, prodloužený klus.. nebo mezitím dojdeme do vesnice a tam si zvykáme na provoz, zastavení u silnice, nebo svezeme nějaká děcka. oběma nám to takhle vyhovuje na maximum a nemám pak problémy na něj to dítě fakt posadit, když potřebuju, ví totiž, že když je potřeba tak dostane prostor pro blbnutí, ale pak za to musí chvíli pracovat ..
    - - - - -
    Zz
    ještě mě napadlo - je to trochu dražší záležitost ale prodávají se vlékárnách takové termodečky - jsou naplněné nevím čím .. ty menší by se možná mohly do té bandáže zapracovat a mohlo by to hřát ... nebo ti věnuju angorskou vlnu ;)
    2.3.2005 12:09Zz
    Geeta:
    hmm... o tom jsem něco málo četla... Jenže i tohle by chtělo pravidelnou kontrolu aspoň 2x denně. Bohužel do doby, než se tam nastálo usadím si o tomhle koníci mohou nechat zdát.
    P.S. co děláš s tou vlnou, pleteš?
    2.3.2005 12:22Sera
    Geeta:
    Tak takové podmínky vám teda upřímně závidím...
    2.3.2005 12:30Geeta
    Sera
    když nad tím teď tak přemýšlím tak není problém ho nechat cválat cca 5 km v kuse aniž bychom potkali potenciální nebezpečí :) a když to vezmem přes vesnici tak dokonce tak 10km s přestávkou v tý vesnici ...
    2.3.2005 12:39DášaP
    kominicka: a je nezbytné s ním jezdit tryskem? osobně si myslím, že změna udidla nic nevyřeší.
    jestli chceš mít plňáska spolehlivého do terénu, rozhodně bych být tebou na nějaký trysk zapomněla, všechno v klidu a pomalu, a chce to spoustu času a důslednosti. jak naznačí nějaký úprk, hned stáhnout zpátky do kroku a prostě ho naučit, že odteď se nezdrhá a jestli chce cválat, musí to být v klidu. Zkus jestli by tě nezajímaly základy PNH, tam je něco o zastavení koníka ohnutím hlavy, na mého plňase to fungovalo dobře, stačilo pár lekcí a pak už jen naznačení a hnedka se začal krotit:) pochopil
    neodpustím si ale malou poznámku, dokud si člověk myslí, že už není co zlepšovat, tak mu není pomoci...
    2.3.2005 17:31Petrísek
    Geeta: Ja ta rozhodne neodsudzujem, len ticho zavidim! Keby to bolo na mne, riesit to podobne.. najskor konika vyblbnu a pak pracuju, ale kolem prahy su sice tereny na trysk dobre, ale clovek musi davat pozor za kazdou zatackou na lesnej ceste, vzdy tam moze byt nejaky nahodny chodec, co sa kocha krasami prirody :o) Ale mame miesta, kde je dlhokanska cesta bez zatacek, takze vidim chodce.. a ked tam nik nie je.. vies si to predstavit :o))
    Je skvele citit , ze konik pod tebou ma z pohybu strasnu radost a pak je ochotnej delat vlastne "cokoliv" ... je fakt, ze minule som jazdila o vikendu a to bol les samy bezkar, takze som ho musela brzdit docela hodne.. dal sa spomalit i prejit do kroku, ale bola to vyjizdka, ktora netesila ani mna ani kona.. kon bol poriadne nervozny.. ale zajtra si snad zas pekne zacvalame :o)
    Skusas s nim aj nejake male preskoky nebo tak?
    2.3.2005 18:25Mišulka
    Petrísek - i s tebou souhlasím. Jenže nechat proběhnout plňase z dráhy - to si můžu zadělat na pořádný problém. Důležité je, aby měl koník dostatek pohybu ve výběhu a pokud mám pocit, že mu cválání chybí, tak ho vyběhat, nikoliv ale pod sedlem. S arabi nemám žádnou zkušenost, ale co se týče plňasů - čím víc budu cválat a myslet si, že koně unavím, tím horší to bude. Plňas vydrží dlouho pracovat a buduje si tak kondičku (ale to asi každý kůň). Takže z počátku ti postačí na unavení 10 minut, za pár týdnů třeba hodinu. Tudy cesta nevede...:( Chce to systematickou pravidelnou práci. Já také řeším s kobylkou problém - je hodně nervózní a pokud začne "jančit", můžu jít domů, protože už s ní nic neudělám. Vím ale, že pokud chodí pod sedlo denně na klidnou (třeba jen krokovou) práci, tak 1,5 hodiny, je mnohem příjemnější. Bohužel nemám každý den čas ani chuť. Tak spolu pořád trošku válčíme.
    Tyhle koníky je třeba trošku znudit. Opakovat práci pořád dokola, až koník trošku "otupí".
    - - - - -
    Sera - já bych jen na jízdárně nepracovala, do terénu je třeba chodit, ale z počátku to můžou být jen krokové krátké vycházky. Aby ten koník pochopil, že ani v terénu se nikam netryská.
    2.3.2005 18:51Petrísek
    Misulka: Ahojky.. koukam, ze kominicka rozjela zajimavou debatu, to je moc fajn :o) Rozhodne na kazdeho konika plati neco jineho a je pravda, ze nemam zkusenost s plnasmi z dostihov.. je fakt, ze mam pod sedlem takove arabske behave zlaticko :o) Zazlobit umi taky, ale ne tak, ze by sme museli domu... Na margo toho "otupeni", to je mozna pravda a na vysluzile dostihaky je to asi to prave .. spominam si na jednu dostihacku (ja na ni nesedela) , ktera s nami jela na vyjizdku.. skoncilo to tak, ze slecna musela zeskocit a odvest kone domu na ruce.. asi tak jednoduchy to s nim opravdu nebude...
    Ja si jen nedovedu predstavit na koniku necvalat... ale ono je to tim, ze mam stesti a supr kone :o) Je pravda, ze kdybych mela plasana, nebo zlobila, tak ten cval ozelim..
    ale stejne holky.. ta rychlost v trysku je proste baaajo, vidte? :o)))
    2.3.2005 19:05Sera;
    Mišulka: Jasně, jasně, chtěla jsem hlavně naznačit posloupnost práce - nepůjdu v terénu do ničeho, co koník neprovádí spolehlivě na jízdárně, poněvadž nevím, jestli by z toho nebyl pěkný malér...
    :o)
    2.3.2005 19:05Petrísek
    Jeste dodatek... som trocha skepticka k tomu, ze i kdyz se s konem pujde na vyjizdku 100krat v kroku/klusu a na ty 101 nacvalate, tak vam udidlo neskousne... mozna kdyz se opravdu bude pracovat tak 1,5 hodiny denne.. ale stejne, nebude to pak mit spis opacny efekt? Ze kdyz pak po dlouhem case s konem konecne nacvalate v terenu, tak se prave zakousne a odtryska s vami ?
    Ja soudim jen dle toho, jak arab reaguje na to, kdyz vidi sirokou rovnou dlouhou cestu... myslim, ze by mu ani rok klusovych vyjizdek nepomoh k tomu, aby pak ve cvalu nezrychloval.. ten kun to ma proste v krvi (myslim toho nasho, ne obecne:o) )... podle mne by se melo hledet na to, jak byl konik doted veden.. pokud je konik napriklad veden spis k drezure, pohodovym rekreacnim vyjizdkam ci parkuru, tak ty klusovky a takove to "drilovani" a opakovani (cval/spomalit, klus/spomalit) urcite pomuze vic, nez kdyz se jedna o konika, ktery byl veden k rychlemu cvalalu a lasku k rychlosti ma v genech.. podle meho nazoru by tohle dostihaka jen vic vynervovalo.. ale nejdem trener, takze je mozne, ze mluvim uplne z cesty :o)
    Ale GEETA by nam o tom mohla rict neco vic, s dostihakmi ma skusenosti habadej :o)
    2.3.2005 19:50VerčaDítr
    Sera : A jak víš že to co kůn provádí spolehlivě na jízdárně bude potom SPOLEHLIVĚ provádět venku ?........ Dítr je v ohradě uplně v pohodě .....dokonce jsme se už dopracovali ktomu že bez sedla jen na parelce ho vkildu navedu na překážku......a venku je schopnej semnou dělat takový kraviny že by se hodil i do rodea.......Já si spíš myslím že ten plnas ( mimochodem bydlí s Dítrem a občas na něm jezdím.....( dík Peto ....:-) ...) potřebuje pořádně vybít proč by to jinak dělal ...nemyslím že jen tak ..... Balů tu nadbytečnou energii ventiluje tím že se roztryskává .....Dítr zase tak že mě má tendenci venku občas zabíjet . Myslím že by se mohla skusit změnit dávka a složení krmiva. A tím že mu nedovolíme cválat spíš bude mít té enegie víc a víc .............No to je můj názor tak mi napište co si otom myslíte .........
    - - - - -
    P.S : Kůn moc dobře ví že v ohradě sváma nic neudělá kam by se tam měl asi roztryskávat..to si radši počká na to až budete venku aby se moh pořádně vyblbnout.....Nemyslím si že to dělají proto aby nam lidem ublížili , ale proto že jim nedopřejeme tolik pohybu kolik by potřebovali.

    jedem na ten týden pryč takže až přřijedu tak místo na koni sibudu připadat jak na odjištěném granátu ...................nemá mi ho totiž kdo jezdit ........
    2.3.2005 20:02Alameda
    Ahoj. My máme od včerejška koníka.Dneska i včera jsem na něj jezdila je to supr..:)
    2.3.2005 21:09kominicka
    Holky:
    díky za názory
    TeĎ něco z kušenosti mé koně, moc dlouho spolu nejsme je to 2měsíce:
    bývalá spolumajitelka mu už to 1měs. dávala až 1 l itr granulí, a jednou s ní ze zastavení natrykal, jo no , nic přijemnýho. a podruhý ze cvalu se rozběhl, miluje lítat, měly byste je oba (dítr a balua) vidět v ohradě , stačí si stoupnout do prostřed ohrady a povykovat o oni kolem dokola vás frčí předbíhají se - no prostě padáda.
    koník jasně že je co zlepšovat, jinak bych tu nepsala, že?
    prostě chtěla jsem tím říct, že v ohradě je v klidku, nědělá kravinky v terénu pokud jedu v kroku taky nic nehrozí, klus je taky ok, mojeho konika jste už určitě viděly, je to balmerino od janinkyW, už od začátku co ho měla jsme byly spolumajitelky.
    teĎ jsem sama s kamarákou Leou, ta jezdit umí, Verčou, která nám tak někdy bost pomáhá-za to díky a já, jako majitelka co se učí jezdit má tu obrovskou zodpovědnost- což není jednoduché.
    koník má za chvilinku 11let, není takový, že by pod sedlem zkoušel, proto si myslím, že ho toto neoddnaučím,i když denně na tom budeme vechny 3 pracovat.
    Myslela jsem, že by ta uzda nám mohla pomoct, v tom že má dvě udidla- do jednoho se "zakousne"-dělá to tak že jazyk nějak sroluje za udidlo pak rvete protahujete nic to se mu ani nehne, nejde ani nějak korigovat směry a tak mě napadlo ,že ta páka ho nejen zpomalí ale i znovu přivede na otěž

    jo a nemůžu přestat cválat- kždyŤ je úplně bez kilogramu tuku a SVÁLŮ, musím ho osvalit a toho se mi bude jen těžko dosahovat bez větší zátěže, je takový vyschlounek protože -kupuvaly jsme ho v ledno 1. a celý prosinech byl jen na pastvě a tak ztratil všechnu svalovou hmotu, a možná to bylo i délé.- jen se na něho znovu kouknětě, skoro mu lezly žebra

    Co vy na to?
    - - - - -
    alameda
    to gratuluji
    - - - - -
    holky:
    poraĎte mi ještě nejakej dobrej tréninkový plán
    2.3.2005 21:10Jeanne
    Já mám se zdrháním taky vobčas problémy. Béďa totiž musí být celý den ve štontu, jinak by si mohl něco udělat a na box asi není dostatek peněz. Jsem jediná, kdo s ním venku cválá, ostatní holky jsou začátečnice, s těma by vzal roha hned. A jak nemá vybitou energii, tak s ním prostě zacválat musím, přišlo by mi to vůči němu vošklivý, že si ani nemůže protáhnout nohy. Ale je tu určitý zlepšení vod doby, co sem na něm začala jezdit...
    2.3.2005 22:28Petrísek
    Osobne v mnozstve granuli problem nevidim, pokud zrovna nejsou vysokoenergeticke a pokud je prispusobena cela denni krmni davka. S dobrym treningem ti urcite holky poradi, ale ja na tvem miste bych si k tomu jeste mozna poridila nejakou knizku.. vic hlav a autoru vic vi :o) Jedine, co bych ja osobne podotkla je, ze bych si davala pozor na poradne zahrati svalu pred praci (mozna bych si ho vzala na lonz) a taky je dle meho nazoru velice dulezite oschnuti konika po praci, hlavne v techto dnech.. (bez tuku je v zime tezko:o) )... ale to uz urcite vsechno vis, jen to tu uvadim tak nejak z "povinnosti" .. :o) Na fotky jsem se koukla, konik mi neprijde nejak extra hubeny, ale ty to musis vedet lip, vidis ho na vlastni oci :o)
    Byt tebou, tak proste tu uzdu skusim, pokud mas moznost si ji aspon pro jednou pujcit a pak uvidis, jak kun reaguje a rozhodnes se dle toho. Kazdopadne hodne stesti s konikem a pokud mas moznost, urcite se vsechny rady podivame na nejake nove fotky tvyho konika :o)
    3.3.2005 08:21VerčaDítr
    Kominicka: Peto přijdu asi zejtra .......:-) Konečně jsem se té chřipky zbavila .. pořádně ho vyblbnu a v sobotu taky .

    Alameda: Tak to máš fajn.. :o))
    3.3.2005 14:20Sera
    Kominicka:

    No tož včil už mám jasno, holky. Neznám koně, který pod sedlem nezkusí, jestli by to čirou náhodou nemohl sbalit nebosiprostě dělat, co chce. Dělá to každý "blbý" provozák, který leze jak lemra, protože proč by se namáhal. Dělá to každý kůň, který dostane nového jezdce - prostě ho zkouší, protože práce není koňská přirozenost a málokdy ho opravdu baví - lepší je přece lítat si po mnohahektarových pastvinách bez jezdců a postrojů. A bývalý dostihák bude vždycky zkoušet to, co umí nejlíp - záhryz do udidla a trysk.


    VerčaDítr:

    Samozřejmě to nevím, ale rozhodně se budu cítit jistěji :o)
    - - - - -
    Kominicka II:

    Osvalí se ti ne tryskem, ale prací ve shromáždění a klusem, ideálně do a z kopečků (to tam alenemáte, uznávám). Cval akorát vytahuje břicho až páteři, no, vlastně je dobrý na nadýchání koně.
    - - - - -
    Komicka III:

    Připadá mi, že ani poradit nechceš, Peti. Pak se ale na nic neptej. Já to myslela dobře. Jak už jsem napsala, změna udidla Ti nepomůže, když ho neumíš používat. Ty jako začátečník bys o páce neměla ani uvažovat, vždyť ji neumíš používat, necítíš, co Ti kůň přes udidlo říká, nevíš, jak na jeho signály odpovídat... To bys taky za chvíli mohla jezdit naostnatém drátu a stejně to s Tebou sbalí, kdykoli se mu zachce trochu se protáhnout.

    Howgh!
    3.3.2005 15:39Geeta
    Kominicka
    hele - já to asi nechápu, ale z tvých posledních příspěvků mám dojem jako že JaninkaW už není majitelkou Balůa? nebo to zas blbě chápu .. vůbec se divím že sem dlouho nic nenapsala .. nechci tu šířit fámy, chci mít jen jasno ;)
    - - - - -
    Petrísek
    s dostihákama zkušeností mám dost - teda s těma v tréninku, vyřazený jsem jezdila jako malá a z toho si pamatuju akorát smrt v očích mých i všech ostatních, když to se mnou někam ten bývalý dostihák sbalil ...
    co se týče čerstvých zkušeností, tak u dostiháka vážně můj "výcvikový kurz" dělat nejde .. tam se musí pracovat hlavně v klusu, zní to divně, ale pro dostiháky je klus základ i v tréninku na vrcholové závody - jak kvůli ovladatelnosti, tak HLAVNĚ kvůli osvalení - tím bych apelovala právě na Kominicku, že A1/1 nasvalují nejlépe v klusu (denně 30-40min rychlého klusu). vím o čem mluvím, koně na kterých jsem jezdila nebyli žádní chudáčci :)
    - - - - -
    prohrábla jsem mamce archív fotek - a tohle je výsledek:
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?archivleto2004
    3.3.2005 16:01JaninkaW
    Verča Dítr: já myslím, že Balů zdrhá proto, že je na to prostě zvyklý a zkouší .. když mu to nedovolíš nerozběhne se, kdyxž jsem s ním chodila sama, zkoušel to, ale u mě mu to neprošlo, ovšem s koněm je to něco jiného, to jsem měla i já problém :o) ... a jestli si pamatuješ, jak jsme byly těch pět hodin venku - myslím, že nakonci netryskal proto, že by měl přebytek energie ale prostě proto, že má ten dostihový komplex a proto že to je Balů. .... on se porazit nenechá...jak mu rupne v bedně, nezastavíš ho, dostihoví koně, nejsou moc stabilní co se nervů týče ...
    Jinak doufám, že se máte dobře, a že mi brzo pošleš tu knížu co mám půjčenou od Sery ;o))))

    P.S. já jsem z toho Balua naposledy nezpadla proto, že bych se neudržela, protože tryskal ;o) ale proto, že si najednou rozmyslel, že se otočí o 90° .. nevybral zatáčku a převrátil se málem na mě..pak se postavil a odběhnul si vesele dál :o))) a to navíc po asi 800m plného trysku s nohama před bočnicemi :o))))
    3.3.2005 16:16bob
    Geeta:
    Perfektní fotky na sněhu, špica :))
    3.3.2005 16:22JaninkaW
    Gee:

    není JaninkaW to prostě nezvládla z osobních důvodů ... ale to je jedno. Prostě jsem na některé věci a lidi už psychicky neměla .. mám spoustu práce do školy do které vstávám v pět ráno a přijíždím domů nejdřív ve čtyři, pak mám svojí práci a chlapa ... neměla jsem na to se s někým ještě po večerech dohadovat po telefon, či po papírkách v bloku...

    Kominicka: Péťo, prosím, nečetla jsem to celé, ale jen tady vidím ve spojitosti s vámi termín "páka" Banebože to prosím ne .... :o(((((( tohle nikomu z Vás do ruky nepatří a opravdu se vší pokorou, i já s tím mám problém a bojím se abych koni neublížila ... jestli nevěříš ani mi ani ostatním, jako že asi ne protože názor odemne je určitě povýšený - konzultuj to s Laryšem či kýmkoliv kdo je u koní dlouho opravdu dlooudo, jen ať víš, na jakém principu to funguje a proč se na tom nesmí jezdit .... vždyť víš co se stalo s Vendulou .. :o((( Dávka granulí je úplně přiměřená - koník musí z nčeho ten tuk a energii nabrat .. jak jsem to propagovala já a Verča se u toho tak nudila :o) chce to prostě pořád klusat ... on se osvalí a dostane se do fyzičky .. když bude Lea chodit sama, naučí se ho rychleji ovládat .. s koněm je hodně problematické ho něco učit, když se vůbec nesoustředí a vyloženě na jezdce "kašle" když se rozběhne druhý kůň ... ale to přece víte. Jak jsi psala, že nezkouší ... Péťo .. Balů je jako každý kůň ne tak chytrý ale vychcaný a myslím, že u něj to platí dvojnásob .. nedělej z něho andílka ;o) a TOHLE FAKT NEMYSLÍM ZLE TAK SE PROSÍM ZASE NEURAŽ !!!
    - - - - -
    Všem: nevím .. někteří tady doporučíli Kominicce páku .. no já nevím, co nás učili, ale uznávám je to už dávno :o) pravili že uzda do ruky začátečníkovi nepatřia kord někomu, kdo neumí ani klusat ... není špatné na koni neumět jezdit, každý jsme se to museli jednou naučit, ale učit se na uzdě ... :-/ je mi líto toho koně, ať je to Balů či jakýkoliv jiný
    3.3.2005 16:39Petrísek
    Tak holky, vratila jsem se ze supr vyjizdky... ja chci takoveto pocasi jeste aspon pul roku, da se u nas cvalat vsude mozne :o)

    Na margo klusiku, presne tak, klusik do kopecka je kamarat svaliku... proc se cvalem vytahuje bricho?
    - - - - -
    JaninkaW: To s pakou zrejmne vzeslo odemne, ale ja netusila, ze holky neumi moc jezdit. To se opravdu omnlouvam a beru sva slova zpet! Paka opravdu patri do ruky jenom tomu jezdci s nezavislym sedem a klidnou rukou, to rozhodne. Nechtela jsem, aby to vyznelo jako "paka-vse vyresi" to ne.. !! ja jen rikala, ze vim, ze v pripade nasho kone kdyz byl mladej a zakusoval udidlo, zacala majitelka jezdit western a konik se stal ovladatelnejsim...
    Pak jsem jeste polemizovala s nazorem, ze kun by nemel cvalat, coz v nasem pripade by byl pro kone nejhorsi trest.. nemoct si protahnout nohy, to by znamenalo udelat z kone nervaka. Asi nejlepsi by bylo se domluvit s nejakym dobrym trenerem , ktery ma zkusenost s byvalyma dostihakama... nebo vzit konika na narocnejsi dvou hodinovy (dle kondice) klusovy teren a nacvalavat az v zaveru vyjizdky jako bonbonek... ale chce to venovat koni more casu denne a dohodnout se se vsema holkama na stejnym treningovym postupu.
    3.3.2005 17:00JaninkaW
    Petrísek: jojo já myslela, že to tak myslíš ;o) ale jistota je jistota. No Lea jezdit umí slušně ale rozhodně to na páku ještě není, já jezdím 13 let, skákala jsem ST a s pákou jsem měla strach jezdit ;o) tak proto mě to tak zvedlo ze židle ... Jojo chce to pevnou ruku, dobrého trenéra bývalých dostiháků a někoho kdo si nechá poradit ..
    - - - - -
    VerčaDítr: k tomu jak jsi napadla Seru - ona nepsala, že kůň to co dělá na jízdárně bude dělat i venku, ale má se začít na jízdárně a pak venku .. jak psala ona "i venku od začátku, jako by jízdárna nebyla" zkus si to přečíst ještě jednou ... myslíš, že změnou dávky a složení krmiva koně odnaučíš zlozvyku z dostihů ?? nezdá se Ti to trošku divné ?? Chce to především pevnou ruku!!! Nepíšu to abych si do vás rýpla ..teď už se prostě věnuju diskuzi o koních a je jedno, že jsem ho kdysi vlastnila
    3.3.2005 18:53VerčaDítr
    Když jsme ale byli těch 5 hodin venku tak jsme pak netryskali........Ty že si skákala ST .....jasně hlavně že jak si jezdila na Vendule tak sis chtěla udělat licenci .......a stejně žádnou nemáš tatka se na tebe ptal na Baníku a ty si licenci NIKDY neměla ! Všem tak akorát lžeš ! A to že tys ho zvládala.....tak proč stebou zdrhl. Psychycky neměla na některé lidi .......... to spíš my neměli na tebe . Je velmi zajímavé jak rychle měníš názory !!!!! Zajímavé že ty nikdy ne,myslíš NIC zle .....

    Petrísek : Petra se učí a Lea jezdit umí a omě se taky nedá říct že jezdit neumím.

    Geeta: Jana ( JaninkaW) od Bala odešla takže to chápeš dobře.
    3.3.2005 18:59Sera
    Petrísek:
    Břicho se při cvalu vytahuje jentehdy, je-li to hlavnínáplní činnosti koně - koukni na dostiháky. Při práci ve cvalu a trysku musí pořádně zatnout břišní svaly, a když se to dělá furt, je to poznat. Výsledkem je takový ten chrtí image.

    Kominicka:
    Víš, on by se Ti stejně zahryznul i do té páky, nebo by složil hlavu na prsa a zalezl tak mimo vliv udidla, taky by mohl hodit jazyk přes udidlo - a ty nahoře se třeba po... Pracuj především na sobě, na pevném nezávislém sedu a absolutně klidné ruce ve všech chodech. Až se naučíš jezdit, pochopíš, že on zkoušet nepřestane, ale ty mu to nemusíš dovolit.

    JaninkaW:
    Díky za podporu. Nebyly ty knížky náhodou dvě ;o)))
    - - - - -
    VerčaDítr:
    ???

    ???

    ???
    Dej si pauzu a udělej si jasno.
    3.3.2005 19:13Petrísek
    Sera: Jo takhle vytahany bricho, uz mi to je jasny :o) Urcite zadny extrem koniku nepomuze.. klusik je velice dulezity , jako vsechna ostatni prace v sedle i na ruce. A mne osobne jako jezdci pripada klusik tezsi, takze si rada taky protahnu svaliky :o) Ono cvalat, to neni zadna prace pro jezdce, ze jo :o))

    VercaDitr: Ja nejak nevim, kto ho jezdi, neznam vas.. ale podle mne by bylo fajn se mezi sebou dohodnout a zacit s Baluem nejak cilene pracovat... ne ze by ste to nedelaly, ale jako myslim napriklad v pondeli si dat poradny klusovy "zahul", napriklad s jezdcem, se kterym zdrha a nacvalat az na konci vyjizdky.. v utery pak zahrat a nacvalat s nekym, kto ho zvladne v kazde situaci.. nejak si proste udelat takovej plan co a jak.. mozna by to pomohlo..

    Holky.. snad se tu nezacnem hadat :o) Vzdyt nam urcite vsem jde jen o blaho nasich koni a jedine, pro co jsme tady je vymena zkusenosti.. tak se jedna na druhou nezlobte, i kdyz mate jiny nazor , co se vychovy koni tyce :o)
    3.3.2005 19:19Sera
    Petrísek:
    Tyhle vztahy neřeš... Verču omlouvá věk, Lea se moudře neúčastní (nebo jsem ji ještě neodhalila?) a co je mezi Petrou a Janinkou, to je asi lepší nevědět. Každopádně ---

    VerčaDítr + Kominicka + Janinka:
    Pojďme uspořádat zápasy v blátě a nezanášejme slušný web osobními spory.
    3.3.2005 19:19Petrísek
    Geeta: ty jo, ty vytahnes v dobe ledu a mrazu fotky , kde je zelena travicka a slunicko pali :o))) Ta prvni fotka je suprova :o))
    3.3.2005 19:20VerčaDítr
    Petrísek:
    Jezdí na něm Peta ( v kroku do terénu atak ) Lea zbytek .........já se občas svezu protože na D. jezdit nemůžu - má tu nohu


    Sera : Já si mám dát volno a ty ....... vzalasis bez dovolení MOJEHO koně a šla sis jezdit nebo už si to nepamatuješ viděla jsem tě 1 a pak mi Jana oznámí hmmmm ona jezdila na Dítrovy
    3.3.2005 19:25Sera
    VerčaDítr:

    KLID

    a) měla jsem za to, že tohle už jste si vyříkaly. Myslím, že Janinka se Ti omluvila a pokud Ti to nestačí, omlouvám se Ti touto cestou veřejně i já. Dítr byl po hodinové krokovce v pořádku vrácen do stáje, živý, zdravý, nezkažený, tak prosím nedělej, jako bych Ti ho odvezla rovnou na jatka.

    b) Tvůj dědeček se nás osobně ptal, jestli bychom nevzaly Dítr ven taky. Balů totiž ven šel a Tvůj oř měl tendence rozkopat box i celý dům.
    - - - - -
    c) Tvého koně jsem si nevzala, ale půjčila a vrátli. Nepleť si pojmy.
    3.3.2005 19:26VerčaDítr
    Jestli mě omlouvá věk co pak vás dvě ?
    3.3.2005 19:27Sera
    VerčaDítr:

    Že se snažíme domluvit slušně?
    3.3.2005 19:29Petrísek
    Alameda: No tak povidej... jaky to je mit vlastniho konika? Urcite hezke :o)
    3.3.2005 19:35VerčaDítr
    Sera : nejde oto jestli si ho vrátila v pořádku atak ale oto že sis ho vzala bez dovolení.

    mě děda říkal že se ptal jany jestli to má dovolené. A když vás tak prosil tak proč pak Jana říkala že mi volala aby se zeptala.Řekla ( nevzala jsem jí, to neměla jsem u sebe mobil) že tě tam nechtěla nechat samotnou.
    - - - - -
    Hele víš co končím stěma hádkama .............

    Petrísek : Jo , Peta si to pečte a snad se něco vymyslí.....! :-) a ty někde asi jezdíš co ?????
    3.3.2005 19:35Sera
    Pro jistotu. Aby předešla tomu, co tady právě předvádíš.
    3.3.2005 19:40Petrísek
    VercaDitr: To by bylo fajn, kdyby jste se domluvily medzi sebou a rozdelili si praci, jak bude vyjizdka vypadat a co ktera holka bude s konikem delat.. aby to melo nejakou hlavu a patu a aby jste konika cilene osvalovaly.. jste holky sikovny, urcite neco vymyslite. Mate ho ustajenyho nekde ve vetsi staji? Mozna se tam najde taky nekdo, kdo by moh s treningovym planem pomoct...
    Ja jezdim, ne moc dlouho, ale mame arabka, je to takovy zlato, beha jak vystrelena strela.. ale ja mam tryskani rada, konik taky, takze sme takova sehrana dvojka :o) Ale potrebuju jizdarnu a nekoho, kto by mne ucil jako sul... ale tady kolem prahy je vse silene drahy :o(

    Sera: A co ty jezdis za konika? Jak jsem nejak vytusila, tak se venujes spis drezure, mozna parkuru.. tipuju spravne?
    3.3.2005 20:00VerčaDítr
    Petrísek : ne máme je u mojeho dědy v Ostravě - Hrabové , já měla Dítra nejdřív samotného , ale mohl se zbláznit tak jsme dali inzerát . Ozvala se jana a po necelém měsíci přivezli s petrou bala.
    - - - - -
    Sera : neskoníme to ?
    - - - - -
    Sera : neskončíme to ?
    3.3.2005 20:06Petrísek
    VercaDitr: Ja jsem strevo!! Uz mi to je uplne jasny.. ja si nedavala nejak do souvisu Balua a Balmerina, az ted mi doslo , ze jde o toho samyho kone ... nekdy mi to mysli pomalu :o)
    - - - - -
    Konecne si davam do souvisu i vas jako lidi.. uz v tom mam snad uplne jasno :o) To mi ale trvalo :o)
    3.3.2005 20:15Geeta
    JaninkaW
    nechci se ti nabourávat do svědomí, ale to sis chtěla brát ještě jedno hříbě ... holka začni jednou trochu uvažovat, že zvíře je holt strašnej závazek (a kůň obzvlášť), než se zas do něčeho bezhlavě pustíš. je mi líto hlavně tebe - vždyť to musí být hroznej nápor na nervy, takhle pořád si brát a zase muset se vzdát zvířete ... já bych to teda nezvládla. dardže mám jen kvůli tomu, že jsem si spočítala že, ustájen na chalupě, na něj budou jen minimální náklady (300kč měsíčně za granule+elektriku). vídáš ho teď aspoň? nebo ste tak rozhádaný s holkama, že už toho koně ani nevidíš..
    3.3.2005 20:52kominicka
    holky:
    Tohle je diskuze, né blátěnej ring, co jsme si to jsme si. a zpátky ke koníkům.
    Uzda:
    myslíte si, že holka jako já, která neumí jezdit má trenérku a ne jen někoho kdo říká, že umí jezdit, mě učí, bude jezdit na páce?
    NE takový sadista nejsem, ale Lea jezdit umí a ta by mohla jezdit na páce-myslím tím uzdu i když to není to nejlepší řešení ve směru, že se páka je "jen" pro supr "jezditele", nezapomeňme, že řešíme tenhle problém, né kvůli jezditelnosti koně, ale proto že existují i cesty, silnice a že jedna ta větší silnice je tam kde je náš "terén"-snažim se předejít tomu, že bychom tam někdy zkončili- to je doufám dostačující podnět tomu třeba mu tu hubu "urvat" za cenu života. Snad to pochopíte jednou...
    Co udělám:
    určitě budeme moc a moc klusat, vždyť se to učím, doufám, že mohu říci-úspěšně. Vím, jací koně jsou nevídím koníka poprvé, to jaký mám k němu přístup jsi mě naučila částečně i ty Sero- myslím to jen v dobrém, pamatuješ to čištění- to tys mi ukázala , že je třeba možnost to udělat i v klidku a pomalutak aby to bylo koni úplně píjemné. Dělám to tak i dnes.
    Jasně, že koník zkouší, je to koník. Ale snad mi některá z vás uvěří když řeknu, že mě minimálně a nemyslí to zle a že mě jinak (v jeho rámci možností) poslouchá jak hodinky, tím chci říct je to kůň a né žádná svině!!!!!

    Sera
    možná mu časem nebudu udidlo ani uzdečku měnit, třeba za chvilku bude mít odzkoušeno, s bývalým majitelem p. Laryšem ( pro vás kdo jste se v tom úplně zamotaly: měl ho 5let před námi) takhle nezdrhal a on sám to tak trošku nechápe proč to vlastně dělá.

    Prostě asi se tenhle problém vyřeší časem a všem moc a moc děkuji za poslané příspěvky
    3.3.2005 21:00Petrísek
    kominicka: Silnice je neprijemna.. taky jsem se dostala do situace, kdy bych za paku a moznost kone zastavit malem vrazidla... tak mne napada to vse detailne prekonzultovat s panem Larysem a poprosit ho o radu, on konika zna z nas uplne nejlip, myslim, ze by byl cenny zdroj informaci. Jinak ti rozhodne preji rychle pokroky v jizde :o)
    Co se tyce zmeny udidla , ze by Lea jezdila s pakou a ty bez, slo by to podle mne v pripade, ze bys ty necvalala.. ale obavala bych se, ze akonahle Balu uciti uzdecku a nacvalate, zkousne a bude tryskat... jinak, urcite bych doporucila ze na ty ceste pred silnici NIKDY necvalat. Nejlepsi je ho tam vest v kroku - plati pro vsechny i zdatne jezdce.
    4.3.2005 08:52JaninkaW
    Gee:

    nakonec jsem uznala a to hříbě jsem si NEKOUPILA i když bych na něj čas měla, kdybych ho měla ustájené tady v Rožnově u školy ... takže asi tak, tak buď tak hodná a zkus si příště přečíst příspěvky než mě začneš osočovat!! S Baluem se nevídám a pochybuju, že mě tam kdy někdo pustí ... a upřímě? prostě ani nechci! Byla životní chyba si s ní toho koně koupit na půl!! Neříkám že sjem dokonalá, ale tohle byla fakt blbost!

    VerčaDítr: jééé a já si dělala licenci na Baníku? no tak ještě že to vím ;o) ale koukám, že tě moc zajímám - klidně Ti pošlu životopis s razítkama ;o) Napíšu Ti maila dneska...zítra .. a´t to tady nezahlcujeme
    4.3.2005 11:01Jeanne
    Holky, já mít vaše problémy... Hádat se můžete i jinde...
    Janinka: Sice sem to četla jen zběžně takže nevím, co se stalo, ale kupování koně na půl, je opravdu hodně špatná volba, já bych to nikdy neudělala, i kdybych kvůli tomu neměla jezdit, páč u nás v Moravanu se taky už párkrát řešily takový věci a vim, co se z toho může vyvrbit. Je mi moc líto, že už nemůžeš za svým koníkem:-(((
    4.3.2005 11:57Oxya
    Taky jsem měla nabídku koupit koně napůl, navíc s holkou, která byla jen kamarádka jedné známé. Tak jsem do toho nešla a jen jsem pak přispívala.Později jsem viděla, že by to fakt nedělalo dobrotu, naše názory se lišily dost, ale já s tím moc udělat nemohla.
    Janinka: ty jsi toho koně koupila napůl a pak jsi byla vyhozena? a bez náhrady? To přece nejde.
    Tak držím palce, ať se ti v budoucnu daří líp.
    4.3.2005 12:46VerčaDítr
    Oxya , Jeanne : Ale JaninkaW odešla dobrovolně..............
    - - - - -
    Oxya , Jeanne : Ale JaninkaW odešla dobrovolně..............šlo to zjejí hlavy
    - - - - -
    JaninkaW: Tvůj ivotopis .........to by byla moc dramatická četba
    4.3.2005 18:39Jeanne
    VerčaDírt: Fakt nevim, co se mezi váma všema stalo, ale asi odejít dobrovolně bylo v tý fázi lepší než táhnout to k soudu nebo duel revolverama, není liž pravda...
    Oxia: Jo, taky vidim jako mnohem lepší řešení přispívat. Já teď taky jakoby přispívám na Béďana, má to tu výhodu že kdyby se nedejbože něco stalo, tak z toho můžu okanžitě vycouvat...
    4.3.2005 20:18Sera
    Vyhodili mně včera od počítače, takže už jsem se nemohla ozvat - no možná je to jen dobře.

    Všem návštěvnicím a návštěvníkům: moje OMLUVA za ten včerejší cirkus s VerčouDítr - opravdu jsem neměla dobrý den a Verča asi taky ne, mrzí mně, že jste museli být svědky téhle ventilace...

    VerčaDítr: Můj e-mail je
    seraphine@post.cz, pokud je ještě něco, co si můžem vyjasnit, tak raději touto cestou. Osobně ale doufám, že už bude na obou stranách klid.

    Kominicka: Děkuji za uznání, je fajn vědět, že můj přístup někomu pomáhá. Pokud jde o Balůa, možná, že ho to časem přejde, ale do té doby prostě musí vědět, že má na hřbetě autoritu (a to je důležité slovo i v boxu, koni je příjemné, když ví, kdo je šéf - jinak si je nejistý a vymýšlí, jak z toho ven), se kterou se prostě zdrhat nesmí :o) No hodně štěstí, každopádně :o)

    Petrísek: Já se kolem koní spíš jen tak motám, než že bych pořádně jezdila :o) Koníka nevlastním, ale jednou rozhodně chci. Nejvíc zkušeností jsem získala na letní brigádě na jízdárně v Americe. Ale hodně věcí mám prostě vyčtených a oceňuju každou možnost ověřit je v praxi - zatím neudělala žádný velký sek, takže si troufám tvrdit, že si umím vybrat to, co můžu potřebovat a co funguje. Momentálně se vyskytuju v Brně a bez ořů :o( Nemám čas dojíždět do Silůvek, kde jsem jezdila minulý semestr.

    A včil budu asi do úterka off-line, tož vinšuju pěkný víkend všem zúčastněným i nezúčastněným čtenářům :o)

    Papááá!
    4.3.2005 20:52MMMoni
    Ahoj holky, jak tak brouzdam internetem, dostala jsem docela fajn napad. Pristi mesic budu mit asi trosku vic penizek a rada bych se nekam podivala. Nejdriv jsem si rikala, ze bych si koupila dovolenou nekam k mori, ale na tu je jeste dost casu ... a napadlo me, ze bych radeji stravila tyden nekde na nejakem statku, kde bych se pripadne mohla zacit ucit jezdit na koni a kde bych mohla jet i se svym pejskem. Nevite nekdo o takovem miste? potrebuji si procistit hlavu ... dik moc.
    4.3.2005 21:07Geeta
    JaninkaW
    no comment

    MMMoni
    to máš skvělý nápad, momentálně nevím nic přesně, ale po něčem se ti kouknu a pak to sem hodím. těch možností je poměrně dost, ne všude je ale patřičná úroveň.
    4.3.2005 22:45MMMoni
    Geeta:
    dik, to budes moc hodna :) ja uz se pokousela neco hledat, ale nic moc jsem nenasla. Hlavne aby to nebylo moc daleko :) at nemusim jezdit pres celou republiku :)
    5.3.2005 06:40JaninkaW
    taktéž se omlouvám všem zúčastněným i pouhým čtenářům, nejsem ten typ, který by si nechal dělat na hlavu, i když, jak koukám mnozí si to myslí. Urážky 13ti leté slečny a tomu podobných lidí mne opravdu neberou...je smutné, že tento web používají někteří k popotahování druhých a jejich pomluvám (nerada působím jako ublíženeček, ale já jsem byla napadena první, tudíž myslím, že jsem se mohla hájit) Dále budu reagovat jen na DISKUZNÍ témata kohokoliv jiného než VerčiDítr a Kominicky, ne kvůli osobní zášti, ale kvůli tomu, že vidím, že jakkoliv dobře míněná rada jde v niveč a ještě jsem osočena nevím z čeho..pakliže vlastně někdo má zájem o můj názor co se koní týče, když tomu vlastně nerozumím, neumím jezdit a vlastně všechno kolem koní jsem si vymyslela aneb ať žije paranoidní schyzofrenie .... :-/
    Ať vám koně jdou!
    5.3.2005 13:14VerčaDítr
    Dneska se po týdnu ( chřipky) chystám za koníkem, sice nesmim ještě jezdit ...:-( , ale už to doma asi nevydržím :o)
    - - - - -
    Jo , chci se omluvit že jsem tu udělala takovou scénu. Ten den jsem si obarvila vlasy ....mělo to být na sv. hnědou a chytlo mi to na oranžovo , měla jsem ztoho dost velkou depku tak sem řvala na všechny. Moje nové heslo ,,Dokud mi nezešedivěj vlasy žádný barvení " 000
    5.3.2005 17:26Geeta
    tak jo, když to vypadá, že vraždění po netu se konat nebude, začnem zas o koních ;)
    dneska jsem měla (kvůli své viróze) po týdnu čajdu pod sedlem, no teda nic moc zážitek. zaprvé byl nabitý jak dělová koule, za druhé byl naštvaný, protože ráno zkusil projít ohradou a taťka mu pohotově do ohradníku pustil proud, takže čajda dostal plnej zásah. uraženej byl celej den, a dával mi to najevo i pod sedlem, když se vyřádil, začal si vymýšlet kraviny (teda koniny), zastavoval mi na silnici a že ne a ne a nepůjde dál, a mohla jsem s ním dělat co jsem chtěla, stál jak zařezanej se sklopenýma ušima. když jsem ho netrpělivě pokárala, začal se stavět na zadní a vůbec se celej kroutit.vzhledem k tomu, že to dělal uprostřed vesnice těsně po poledni, stali jsme se opět úžasnou atrakcí pro obyvatele ... no zuřila jsem hrozně. pak mi to zašticoval ještě několikrát, fakt nevím co mu dneska hrabalo, ale je fakt že ani já nebyla ve své kůži. zítra snad bude líp, přijede sestřenka a plánujem řádit ve sněhu s bobama a lyžema ;)
    5.3.2005 18:30Petrísek
    Geeta: No to vis, cajik proste nemal svoj den , to sa stava :o) Nakonec ti tou silnici prosel i s tebou v sedle? :o)
    5.3.2005 20:00Alameda
    Jakto ze si nemuzu vytvorit vlastni album?na kralikach muzu
    5.3.2005 20:22Strelish
    Alameda: Asi ho tady nemáš povolené ;-).
    6.3.2005 07:31Alameda
    Jakto??
    6.3.2005 08:58Strelish
    Alameda: No nikdo ti ho asi nepovolil :)) Popros Geetu ;-)
    6.3.2005 13:58Sheherazada
    Ahojky, tak sem byla včera na 19ti letém koníkovi na vyjíždce. Ztaím jen v kroku, ale majitelka mě nechá jet na vyjíždky sama, takže se děsně těším. Doufám, že se někde nezabiju, ale koník je klidnej a starří, neleká se a je docela v pohodě. Ze začátku tam radši budu chodit se ségrou, kdyby náhodou něco, ale je to fajnový. Jne doufám, že sem nepřecenila svopje síly. nejsem zas tak moc dobrej jezdec, ale určitě to bude zajímavá zkušenost.
    6.3.2005 14:35Alameda
    Geeta: Mohla bych si pls zaidit album???Dekuju predem:)
    6.3.2005 16:00Petrísek
    Sheherazada: No.. ja jazdim na 17ti letem koni a ten tryska jak dabel! Byt tebou, tak bych kone dle veku az tak neposuzovala, hlavni je temperament a povaha. Myslim, ze je docela odvaha chodit na vyjizdky osamote, i klidny konik se umi zastavit na silnici jak moula a pri raznejsi pobidce vyhodit zadkem. Pokud nemas moc zkusenosti a nevysedis vsechny chody zcela bez problemu, tak radsi neriskuj a alespon mesic aktivne spoznavej konika na jizdarne, pokud to nejde , tak se majitelky zeptej , kde presne chodi konik na vyjizdky a jestli neni misto, kde se dava na uprk , nebo tak... Pokud ti majitelka rekne, ze konik nevyhodi, ber to spis jako "nevyhodi majitelku" , ale na tebe to zkusit opravdu muze...
    Je ale i mozne, ze jde opravdu o velice klidneho kone, ale i tak, konik by ti mel aspon trocha duverovat pred tim, nez s tebou pojede sam ven na vyjizdky (tam, kde to jeste nezna), takze jak rikam, z prvu se poradne poptej, kam mas s konikem jit...
    Jinak preji hodne uspechu a krasne zazitky v sedle a budem rady, kdyz nam das vedet, jak se ti s konikem dari :o)
    6.3.2005 18:05Geeta
    petrisek
    nakonec jsem ho přemluvila ... ale dalo to práci. ze sedla se mi ani náhodou nechtělo ;)
    - - - - -
    Alameda
    už jsem ti je povolila ;)
    6.3.2005 19:30Mišulka
    Byl mi nabídnut koník ke koupi. Je to 6ti letý QH a dneska jsme se na něj byli podívat. Prodávají ho za velmi slušnou cenu, jen má jednu vadu - kopýtka, která jsou vidět v albu. Na takovouhle úpravu si sama asi netroufnu, takže si ho domů asi nepřivezeme:((
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=127

    Geeta - moc mi ty kopýtka připomínají kopýtka Čajíka.

    Tak a teď si do přečíst ty litanie, co tu píšete:)))))
    - - - - -
    Tak, teď jsem dočetla diskusi a řeknu vám holky (vy, co se tu "hádáte"), že jsem ráda, že s vámi nemám nic společného. Vážně, kdyby vás tam bylo dvacet, tak se umlátíte lopatou (říkává často náš oddílový šéf).
    Ten koník, co zdrhá, potřebuje dle mého jednoho jezdce a to ZKUŠENÉHO a nezlobte se na mne, jestli 5 let u minulého majitele nezdrhal, tak to může být tím, že vy ho "neujedete". Nemáte zkušenosti s takovým koněm. Kdyby jste měli, tak s Vámi neuteče. Takový kůň potřebuje srozumitelné pomůcky. To v žádném případě není kůň pro začátečníka, který ho jen mate a tím ho znervozňuje. Páka vám v žádném případě nepatří do ruky.
    Píšete - z bezpečnostních důvodů páku ano. Jestli je ten kůň takhle nebezpečný, tak patří na jízdárnu a přijezdit!!!!, poté můžete do terénu v kroku, poté v klusu a poté ve cvalu. To všechno může trvat půl roku.... A možná spíš vy potřebujete drilovat na zkušených koních pod zkušeným trenérem...
    6.3.2005 19:33Geeta
    Mišulka
    teda je fakt nádhernej!!! já bych si na ta kopýtka asi troufla (máš pravdu, vypadají hodně jako ta čajdova). neviděla jsem je teda naživo a nebyla by to krátká procedura ... je krásnej - a jakej je povahově? nestojí to za ten risk? jinak se mi moc líbí otec vašeho budoucího hříbátka - dobře jste vybrali.
    6.3.2005 19:58Alameda
    Geeta:Diky Fakt:)
    - - - - -
    Toto je nás koník
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=128
    6.3.2005 20:03Mišulka
    Geeta - červík ve mne hlodá:))))))) Je čistokrevný s americkýma papírama. Když jsem se na něj koukali, trošku na tu nožku "pajdal". Co se týče charakteru, moc toho nevím. Jeho jezdkyně tam nebyla, musela bych tam zajet znovu a poptat se.
    Mám i problém s ustájením, v oddíle máme plno a taky, musela bych vyřešit Janinu. Dva koně mít nemůžu. I když je fakt, že uvažuju o Janiny prodeji (po odstavení hříbátka). Je velmi těžko jezditelná a já ji neujedu tak, jak bych si představovala. Nemám nikoho, kdo by mi pomohl. Pro mýho mužskýho je Janička k nepoužití, on je nejezdec, ale někdy v budoucnu plánujeme, že by zkusil jezdit. Pro děti Janina taky není.... Chtěla jsem tě poprosit - vůbec netuším, jak se pracuje s dostihákama. Můžeš mi něco napsat na mail až budeš mít čas a chuť? Možná mi to pomůže vysvětlit Janiny nervozní chování.
    Co se týče těch kopýtek - říkali mi, že to má od narození. Čemuž nevěřím, vypadá to na schvácení. Na rtg. se prý ukázala kopytní kost "propadlá". Víš a ty jsi to měla jednodušší:)))). Ty jsi už Čajíka měla:))))))))))))))


    Sheh - předpokládám, že jsi úplný začátečník (pokud ne, omlouvám se). Vstávají mi vlasy hrůzou, když slyším, že začátečníci jezdí rovnou do terénu, v tvém případě dokonce O SAMOTĚ. Tak si představ, že někde buchneš. Dejme tomu, že se ti nic nestane. Ale ten koník může utéct, skočit pod auto, nebo kamkoliv jinam, kde si může ublížit..... Chci jen říct, že když nemají rozum majitelé koní, měli by ho mít alespoň jezdci. Vím, že je to těžký, ono je to tak hezký jet si do přírody......
    - - - - -
    Alameda - Farao je moc krásný...:)))))))
    6.3.2005 20:16Jarka
    Alameda,
    Farao je nádherný koník a je fakt podobný Juráškovi. Blahopřeji!!!

    MIšulka,
    mluvíš mi z duše. Jen jestli si to holky přečtou a hlavně vezmou k srdci!!!
    - - - - -
    Koník je to také krásný, ale ti plemeníci to je nádhera. No a hříbátka a ostatní koně jsou také nádherní.
    6.3.2005 20:43Strelish
    Alameda: Hezké zwiřátko ;-) . Mám dotaz - nevyskytujete se taky občas u koní v Tošankách, když to máte co by kamenem dohodil? Už jsem tam rok nebyla, tak by mě zajímalo, co je třeba nového :-)
    6.3.2005 22:36Petrísek
    Mišulka: Konik je opravdu nadherny, taky bych ho brala.. cena prizniva na to, ze ma papiry z ameriky, ale... to ale je asi hodne dulezite.. vadu kopytka bych konzultovala s odbornikem. Ja myslim, ze prodat Janinu a koupit si misto toho mozna do budoucna nepouzitelnyho konika za ctvrt melounu, docela hazard. Ale chapu, ze pokuseni je to velike a opravdu krasne :o))
    Jinak, som zvedava na hribatko, tata se mi moooc libi ! :o)
    - - - - -
    Alameda: Tyyy jo, to je krasnej konik!
    7.3.2005 08:02Sheherazada
    Mišulka, nejsem úplný začátečník, ale tak jako mírně pokročilá.Už jsem i cválala a dobrý. Koník je prej velmi klidnej a majitelka mi právě ukázala, kam chodí na vyjížďky. Je to ze začátku chci brát pouze krokem, ež se otrkáme a navíc se mnou prop jistotu bude chodit ségra jako doprovod. Cestou na koně štěkal pes a kolem projel i bus a s koníkem to ani necuklo. Navíc je to oparvdu klidná vesnice, bud jede jednou za dvě hodiny a auta téměř vůbec. Jsou tam pole a lesní cesty. Vím, že je to trošku risk, ale zase na druhou stranu ohromná zkušenost, ne?
    7.3.2005 10:31Geeta
    Mišulka
    no není to jednoduchý, to ne. s čajdou jsem měla tu "výhodu" že jsem byla kopytní laik a na těch kopytech jsem nic nepoznala :) akorát, že jsou "trochu" přerostlá. RTG jsme neměli vůbec. jestli tenhle koník má na RTG propad kopytní kosti, je to jasný schvácení, podle vzhledu kopyta nejspíš chronický, a asi by to byl fakt hazard - ten kůň už nemusí být na ježdění (max rekreačně).
    ¨co se týče Janiny, neházela bych být tebou flintu do žita ... zvlášť jestli je to teď její první hříbě (???), kobyly (i dostihačky) se hodně často po prvním hříběti povahově úplně změní. já ti zas tak moc radit nemůžu, sice jsem byla u dostiháků půl roku (a nasbírala tam víc zkušeností jak za roky předtím), každý kůň je prostě individualita. někteří dostiháci (omlouvám se za možná příliš tvrdý výraz) mají tu hlavu opravdu vypatlanou a kromě běhání, běhání a zdrhání tam prostě fakt nic nemaj. i takový koník se dá převychovat, ale jak říkám, na každého se musí jinak ... svého oblíbence v dostihovce jsem ve cvalu nezvládala ani po půl roce tréninku ... až janina porodí, tak se domluvíme a já tam zkusím přijet (aspoň se poznáme) se podívat. anebo mi zkus do mailu (
    geeta@centrum.cz) napsat něco podrobnějšího k janiným "výchovným" problémům ;)
    7.3.2005 10:32Geeta
    Alameda
    hmmm mooooc pěkného koníka máte :) a vypadá jako "pan profesor" - doslova ideální koník pro začátečníky ... tak ať vám to spolu pěkně jde ;)
    7.3.2005 13:39Jeanne
    Sheh: Nó, povim ti, když já poprvé cválala, tak nemůžu říct, že sem v tý době byla mírně pokročilý(to budou tak tři roky zpátky a když se na tu dobu zpětně dívám, musim si přiznat, že sem vlastně uměla velký houby... Ale vyjížďky chápu, taky sem původně odchovaná v terénu.
    Alameda: Krásný koníček!
    Mišulka: Pěkné fotky, ale můj problém je, že nemám ráda QH a jiný westernový koníky, vůůůbec se mi nelíbí,takže osobně bych takovýho końa nechtěla;-))
    7.3.2005 13:40Alameda
    Strelish:
    No moje segra Veronika kteru tu furt piše tak ta ne ale já znám Pavla Holešovského a nějakí koníky!!!!
    7.3.2005 14:52Strelish
    Alameda: Jo, ten u nich jezdil (nebo ještě pořád jezdí?). Na podzim jsem jim právě dělala cedulky na box pro nové koníky, teda spíš poníky, tak jsem i docela zvědavá, jak vypadají :-)). Jinak můj oblíbenec tam je (teď už skoro bílý) shetlandský hřebčák Stärry :-). Jinak oni než se nastěhovali tam, tak dřív bydleli kousek od nás. No, možná bych sem mohla i hodit nějaké fotky odtamtud, co Ty na to, Geet? ;-)
    7.3.2005 14:57Geeta
    tak máme "pár" nových foteček, tentokrát fotili sestřenka z prahy a bráška:
    http://album.olympus.cz/PhotoGallery/Public/pAlbumShow.asp?idAlbum=52394
    http://album.olympus.cz/PhotoGallery/Public/pAlbumShow.asp?idAlbum=52395
    7.3.2005 15:30Jarka
    geeta,
    krásné fotky. Jak ti Čajík dává pusinku ta je ňuňuňu:-)
    7.3.2005 15:59Strelish
    Geeta: Jakoo...já Ti ty fotky odmítám chválit, bo bych fakt nedělala nic jiného :-)))
    7.3.2005 17:00Petrísek
    Geeta: Presne tak, ja uz taky fotky nechvalim, pac bych se uz trapne opakovala.. ja si jen rikam, jak se ti muzou povest tak supr zabery :o)
    7.3.2005 19:14Alameda
    No Pavel trénuje Janu Sandrijovou u nás v havířovšě a mě bude přes sezůnu na jednom poníkovi 148cm. v kououtku jmenuje se Sunny Girll no já znám Renomeho(Renome Princ) Vtěreka Renesanci a ještě nějakí tak od vidění a pak ještě jednu kobylku bílou kterou nás v Havířově jezdil Sandra tak na tw jsem i seděla !!A jakí dělaš cedulky???
    7.3.2005 19:33Gia
    Alameda:
    Teda Farao je prekraaasneeej! Ja jsen "uchyl" na lipicany a uplne me dostal. Neni nahodou ten lipican s kterym je krizeny z linie po Favorym? Ja jen ze ma hrozne podobnej vyrazas jako Favina, na ktere jsem jezdila. je fakt krasnej, tak koukej fotit at mam na co koukat .)
    7.3.2005 19:47Petrísek
    Gia: Jezdila jsi lipicanku jmenem Fáva?
    7.3.2005 19:51Strelish
    Alameda: A trénuje ještě Janu Maludovou nebo nee? Si ji pamatuju ještě jako malou 4letou holčičku, jak jezdila na Lucindě s náma na vyjížďky a máma ji měla na Rivině na vodítku :))) No jsem fakt zvědavá, co je tam zase za změny :)). Bohužel pro mě není až tak snadné se tam dostat, když jsem na škole až v HK :-/. No takové obyč cedulky na box, tady je jedna: http://strelish.wz.cz/screens/cedulka.gif
    7.3.2005 19:59Gia
    Petrisek:
    Ne ne, Favory
    7.3.2005 20:00Petrísek
    Gia: Jo tak, ja jen, ze ve staji mame Favu, to je krasnej kousej.
    7.3.2005 21:01Mišulka
    Geeta - díky. Až budu mít více času (pořád nechodím do práce a doma mám jen 13 volných hodin na netu), tak ti písnu na mail. Ráda tě poznám, ale jestli se můžu "vnutit", přijela bych dříve já k tobě. Někdy z jara plánujeme návštěvu u p. Tejmla, potřebuju zaregistrovat nějaké morčí. Tak bych se u tebe ráda zastavila a poznala i Čajíka. Fotky jsou báječný!!!:))

    Petrísek - ten koník nestojí čtvrt melounu:)))))) To je jiný, to bych musela krást:))))) Tenhle mi byl nabídnut za stejnou cenu bez jedné nuly:)))))))))))) Přesto je to "dost" peněz a vyhodit je jen tak a mít doma "chromýho" koně........
    7.3.2005 21:39Petrísek
    Misulka: Tim padem bych ho za takovou cenu brala i chromyho :o)) Ja si docela zvykla , ze amici s dobrym puvodem jdou cca kolem 300 tisic, takze bych se nedivila... Je ale fakt, ze mame ve staji palomina se schvacenyma kopytkama.. majitele mu plati "rekreaci" za 5 tisic mesicne, nesmi se na nem ani rekreacka, tak ho maj proste jen tak :o)
    8.3.2005 08:47Geeta
    Petrisek
    musim "trapně" připomenout, že tohle nejsou mé fotky (ostatně to bych fakt byla Bůh, kdybych se uměla vyfotit s čajdou vlastní rukou :D), fotila sestřenka z prahy a bráška ;)
    8.3.2005 09:28Petrísek
    Geeta: :o)) A ja si clovece rikam, co mi je tam divnyho a to je fakt, ze na fotkach ses i ty :o)) Ale ne, sou fakt dobry.. takze uz vim, cim to je.. to neni sikovny fotograf ani dobry fotak.. to je proste skvelej ctyrnohej objekt! :o))
    8.3.2005 13:50Sera
    Všechny koníky jsou moc pěkný :o) Těžká závist, holky. Já na vlastního oře ještě tak minimálně čtyři roky nezmotám...
    8.3.2005 20:59Alameda
    Gia.:Jo on je po Favorym 1 a z matky Marfa ta je ČT!!!
    - - - - -
    Strelish.:Máš ještě fotku Renomého?????No já nic neví já jenom že Pavel byl dneska u nás a že už tam nejezdí asi!!!A bavím se s jednou holkou co tamchodí se staret o jednoho koníka!!
    8.3.2005 21:54Strelish
    Alameda: Prince? Jo, mám, i jak byl hříbě :-). Ale ne v digitální podobě, musela bych to naskenovat, a jelikož doma nemám scanner, tak to bude za týden nejdřív... O kterého koníka se stará? Vidíš, by se sem mohla taky přihlásit, ať s ní můžu pokecat ;-)
    9.3.2005 08:51Zz
    o víkendu jsem byla fotit takže tady máte nadílku....
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?hrbov
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?hanous
    9.3.2005 14:01Geeta
    Zz
    málem jsem si sedla (teda sedla bych si, ale už jsem seděla) - kde vzal Hanousek tinkera??????????? zííííírááám a závidím... jinak jsi mi nahodila nostalgické vzpomínky těma fotkama od hanouska...
    9.3.2005 14:37Sera
    Zz
    Ale jsou hezkýýýý!
    9.3.2005 14:39Jarka
    Zz,
    všechny fotky nááádhera!!! Tinker má krásné rousy. To se mi moc líbí.
    9.3.2005 17:07Zz
    geeta:
    je toho Trapla či jak se ten v.. jmenuje. Tinker je uz valach a jmenuje se tusim Grand... jinak Hanous zkuhral, ze mu tam nikdo nechodi, sam ma nejakou chorobu, tak tam umiral...
    9.3.2005 18:35Mišulka
    Zz - krásný fotky, ale ten tinker, ten je opravdu super. Takový koník by se mi taky doma líbil:)) Že já musím mít pořád něco extra:)))))
    9.3.2005 18:45Alameda
    No ja jí skusím říct já sní budu v ponděli!No jám mám vlastního koníka Faraa no já sním chci i závodit!!!!No to se ještě uvidí no já tam mám i jeho fotky v albumu tak se můžeš podívat!!No mi se Prinvc strašně líbi!!!A ještě ten jeden šiml ale já vždycjy zapomenu jeho méno!!!
    9.3.2005 19:01Strelish
    Alameda: No já si právě nepamatuju, že by tam byl nějaký druhý šiml, leda že by ho někdy loni koupili. Šimlík tam byl už pak jenom poník :-). Farao je krásnej, máte se segrou štěstí, že vás mamka podporuje :-)
    9.3.2005 19:49FeeBee
    Zz- krásný fotky!Hlavně mě dostává ten tinker-kůň mých snů:)) Taky bych chtěla umět takhle hezky fotit:) Vážně pěkný....
    10.3.2005 08:04Alameda
    Srelish.:No segra neumí jezdit!!:)On byl koupen vůli mě no ale já je musím naučit jezdit!!!A ty jsi od kať??
    10.3.2005 10:45Zz
    Mišulka:
    je ale poměrně malinkatej a drobnej. Na fotkách vypadá velkej a mohutnej, ale ve skutečnosti má velký jen kopyta a rousy. Jinak je tak asi 150 cm KVH a objemem hrudníku či celkově zad se moc nelišil od těch plňasů.
    Takže pro mě sice hezkej na focení, ale jinak drobnej koník s velkou hlavou, docela mohutným krkem a obr kopyty, domů bych ho nebrala.
    10.3.2005 11:43Strelish
    Alameda: Bydlím v Bruntále, v jedné vesnici poblíž dřív bydleli Maludovi než se i s koňma odstěhovali do Horních Tošanovic.
    10.3.2005 11:56Sera
    http://www.coudelaria-mh.com/estallions.htm

    Něco pro nás ...
    - - - - -
    http://www.coudelaria-mh.com/etosell.htm

    tyhle mají na prodej, jestli máte zájem :o) - je to v Portugalsku a hledají tam stážisty :o)
    - - - - -
    http://www.coudelaria-mh.com/WebAlb-Feby-affiche.jpg

    Tomu říkám military...
    - - - - -
    http://www.coudelaria-mh.com/Web-Solar-0303web.jpg

    A takhle si bydlí
    - - - - -
    Geeta: Dají se sem vkládat přímo obrázky, že byste se tak nenaklikali?
    10.3.2005 18:35Alameda
    Strelish.:Aha no to je dost dalek a ptroč se odstěhovali do Tošanek?????
    10.3.2005 19:29Strelish
    Alameda: Protože tam za potokem v Třanovicích bydlí jejich rodina a taky bo se jim tam stavěly ty nové stáje. Stáje mají lepší, to jo, ale na vyjížďky to tady bylo mnohem suprovější...kopečky s nádhernýma výhledama na hřebeny hor, na konci vesnice přehrada...je to škoda :-/
    10.3.2005 20:34Alameda
    No to já chodila k Baborovi do Dobré no a ten se odstěhoval do Havířova kvůli dalnica noa a tam to je taky na hovno v dobre bylo milion luk a v havířově tak milion silnic no ale zase tAM JE JEDNE DOBRÁ DLOUHA LOUKA (Nábřeži) p té když cválaš tak cválaš asi tak 10min. no takže dobre na kondičku!!!!
    11.3.2005 17:00Ela
    Eliška(11) Hradec Kralove
    mam kone moc rada dokonce na nich i jezdim
    11.3.2005 18:18VerčaM
    Eli, sem se to nepíše, musíš do nastavení...
    - - - - -
    Zajímalo by mě. Proč nikdo nechodí na chat?
    - - - - -
    Znáte KACANDU? Je to tam dobré?
    12.3.2005 18:42VerčaDítr
    Ahojky !!! Konečně jsme se vrátili z těch hor .....!! Zrovna sem se vrátila od koníku . Museli jsme se pořádně přivítat...s Dítrem. Bohužel jsem zjistila ,že Balů nedošlápne na zadní nohu ve cvalu skáče po třech ......:-( Na nohu si nenechá šáhnout ...kope atak až po 20 minutách uklidnování se mi podařilo nasaditmu bandáž . Zítra tam přijde tatka a prohlídne ho ,snad to bude v pohodě.
    13.3.2005 18:39DRAVÁLVICE
    ahojky všichni supr lidičky jak se vede???
    - - - - -
    nechcete mi poslat nějaké obrázky koníků????e-mailem když by jste chtěli můj je
    luciferka01@seznam.cz
    13.3.2005 21:56Jarka
    VerčaDítr,
    jak je na tom Balů s nohou? Prohlédl ho tatínek?
    14.3.2005 13:01JaninkaW
    VerčaDítr: co se mu stalo????????
    14.3.2005 17:49Sera
    VerčaDítr: co se mu stalo????????
    - - - - -
    VerčaM: Já občas chodím, ale obvykle tam nikdo jiný není :o(
    15.3.2005 21:23VerčaDítr
    JaninkaW,Sera,Jarka :Asi nějaké problémy s kolenem a nebo s kyčlý........... kulhá a tatka mu dělal ohybové zkoušky..a nevypadá to moc dobře,asi se na něm ted nebude moct moc jezdit (max. vyjíždky v kroku a procházky)
    16.3.2005 07:45Petrísek
    VercaDitr: To mi je lito. Ale doufame, ze to vse dobre dopadne a Balu bude zas fit. Hodne koni si ted natahne nozku ve vybehu, kdyz se nahaneji ... nemuze to byt i tenhle pripad?
    16.3.2005 09:35Zz
    všichni:
    tak jsem byla o vikendu v Jáchymově. Goran už má nohu dobrou, snad se mi jen zdá, že má trochu na spěnce nálevku. Ale jinak chodí a nekulhá, což je hlavní...
    Jinak u nás jsou skoro dva metry sněhu, takže fakt vopruz.. Nafotila jsem několik fotek, tak to sem dám.
    - - - - -
    fotky:
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?snih
    16.3.2005 11:02Sera
    VerčaDítr: Já myslela, že kulhavý kůň = klid, max. vodění na ruce nebo trocha výběhu...??? No, snad to nebude nic vážného, přeju Bálůovi brzké uzdravení.

    Zz: hezké fotečky :o)
    16.3.2005 13:17JaninkaW
    VerčaDítr: no snad bude v pohodě .. ale jak píše Sera, možná to není nic vážného, ale jak píšeš Ty asi je .. nechcete se nachvíli vzdát vyjížděk? ale tak taťka vám určitě řekne co a jak .. jen ať se brzo uzdraví!! držím palce
    16.3.2005 14:40Jarka
    VerčaDítr,
    také přeji Balůovi brzské uzdravení a hlavně ať to není nic vážného a zase běhá jako dřív!!!

    Zz,
    krásné fotečky, vidím, že Lízinky jsou také zvědavé jako koníci. Ta poslední fotka je moc krásná ty dvě hlavy u sebe jak baští seno.
    16.3.2005 18:27VerčaM
    Sera: To myslíš jako na Kacandu? Spolužačky tam chodí. Prý je tam 1 hodina péče, 1 ježdění. Ale rodiče to nechtějí, ach jo.
    - - - - -
    Proč nikdo nechodí na chat? To funguje jen na morčatech?
    17.3.2005 11:14Sera
    VerčaM: Jako na chat :o) Kacandu neznám, jsem z Ostravy a momentálně se vyskytuju v Brně :o)
    17.3.2005 18:09VerčaM
    Tak se na chatu můžem domluvit, kdy se sejdem.
    17.3.2005 20:53Mišulka
    Sera - máš naprostou pravdu. Pokud kůň kulhá i miminálně, nejezdí se na něm. Do výběhu může (ba někdy musí - záleží na příčině kulhání), na procházky na ruce také. Pod sedlo však v žádném případě. Obzvlášť, pokud důvod kulhání neznám stoprocentně.
    20.3.2005 19:34FeeBee
    Ahoj!Tak jsem po dlouhé době zase tady.Tak nám začalo jaro,co?:) Naši koníci začali pěkně magořit...Ale co,aspoň je sranda.A jak se máte vy?:)
    22.3.2005 12:19Sera
    Kouká, že je tu nějak mrtvo, když se dělalo počasí... :O)

    VerčaDítr: Jak je Balůovi, lepší se to?
    - - - - -
    VerčaM: S tím chatem to asi bude obtížné, neb jak tak koukám, chodíš sem večer a já dopoledne... Ale jinak fajn nápad :o)
    22.3.2005 19:46VerčaDítr
    Bálů už je v pohodě ,ale já ... mám něco se zápěstím. Sem se dneska vymlela na poli .:-(
    Dítr je zvyklí chodit sám včera sem sním byla a v poho ,ale dneska ......klušeme si po louce a najednou si D. vyhodil nějak sem to nevybrala a spadla. Aby toho nebylo mál sekla se mi ruka v otěžích ......tak mě táhl asi 20m . S rukou nemůžu hýbat ,ale D. naštěstí nic není .....
    23.3.2005 14:51Sera
    VerčaDítr: Tomu říkám smíšený pocit... Na jednu stranu jsem ráda, že je Bálů zdravý, na druhou stranu cítím s Tvopjí bolavou rukoiu. Ale to si asi musí zkusit každý, kdo jezdí na koni.
    Já teď sedla na oře poprvé po půl roce (když nepočítám krokovku na Dítrovi - díky!) a ejhle! Samá modřina, ani jsem nemusela spadnout...
    24.3.2005 00:52JaninkaW
    Sera:

    hih no to se máš :o) ! ale tak když Ty jsi strestalent .. možná bys ani neslétávala ;o) Jináč já teď sedím v duchovní čajofně hádej kde? muž mi tu hraje na taky ten divný něco (sítár :o) a je tu něco jako cirkusová atrakce - všeci sedí a čumí na něj a já piju svůj pu ehr a sedím u PC bo není kde jinde .. toliko lidu tu jest v těchto divných hodinách :o)
    tuuuž nic doufám, že brzy se vydáme na oře! džus :o)

    VerčaDítr: však to bude v pohodě! ;o) hlavně že máte koniska v pohodě! a co tomu baluovi nakonec bylo ?
    24.3.2005 12:28Sera
    JaninkaW:
    Náhodou jsem tentokrát byla celkem v poho. Sem zabloudila ke statku, o kterém sem dovčil neměla ni tuchu, tož sem se tam hned přepýtala, či mňa zvezú a či tam možu chodit prafideldlně - no nemožu, bo tam sú fšeci koněski soukromé, ale ta děvucha, co se mnou mluvila, mně zvezla na svojem beganoviski - poprvé v životě ve westernovém sedleski - to je prima křesílko. No a ty modřinyski se objevily den po té, aniž jsem se gde buchla či tak cosi... No prostě já :o)
    - - - - -
    Všem - moc hezká jarní fotka na kochání :o)
    http://thj.wz.cz/India1.jpg
    24.3.2005 15:07JaninkaW
    Sera:

    hih :o) a nerikala jsem Ti, ze westernova sedla jsou ponekud modrinotvorna :))) ses v sobotu v OVE? voko koncertuje v Lenonu ..
    24.3.2005 15:08Geeta
    tak jsem vzala čajdu dneska po dlouhé době pod sedlo - no co budu povídat, je jak raketa ;)))) teda po půl hodině střídavého cválání, vzpínání a klusání jsme se dokonce dopracovali i ke kroku na volné otěži :))))) a zítra vyrazíme někam dál, mám celý den volno, tak ať se vyblbne a unaví (i když jak ho znám, budu unavená já ještě tejden potom a on bude hned druhej den OK)
    24.3.2005 19:53Mišulka
    Sera - nádherné miminko!!!!!! Nás to čeká přibližně za měsíc. Už se nemůžu dočkat.
    27.3.2005 20:59Geeta
    Mišulka
    koukala jsem do tvých alb, janička má bříško pořádný ;) už se těším na miminko ;)
    co ten schvácenej koník, co ti tenkrát nabízeli - už to definitivně padlo?
    28.3.2005 19:43Mišulka
    Všem, kdo se chtějí podívat na Janičku v posledním měsíci březosti. Ve skutečnosti vypadá o mnoho líp, na těch fotkách vypadá hubeně:)))): https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=134

    Geeta - bříško opravdu má:)))) Asi si chudinka oddychne, až ho nebude muset tahat všude sebou... Jo, ten koník padl, já bych se toho kopýtka bála. Uvidíme, co bude, hříbátko bude u Janičky minimálně 6 měsíců. Nechci dávat Janičku pryč...
    28.3.2005 21:45Geeta
    Mišulka
    to ti schvaluji, že nechceš janičku dávat pryč. myslím že i když má své mouchy, tak by se ti po ní stýskalo.. jéé ale jsem na hříbátko fakt zvědavá. teď někdy by měla rodit kobylka mé kolegyně z fakulty, tak snad se jim to pěkně povedlo :) ještě nemám zprávu :)
    29.3.2005 18:42Sera
    Mišulka - ono teda není od nás, to já jen tak brouzdám po síti, a když něco pěkného najdu, tak to sem hodím, páč si myslím, že pěkné obrázky vždycky potěší a já se o ně ráda dělím :o)
    - - - - -
    JaninkaW: Ale já mám modřiny na vnější straně!!! ;o)
    - - - - -
    Sera nemá co dělat, tak sem nasype další odkazy fotek na kochání... (ani jedna není moje, všechny jsou volně v síti):
    http://www.volny.cz/samira-arabians/kone/samia.htm
    525 Taarlo Kubišta - http://www.hrebcin-kubista.wz.cz/taarlo%20kub.jpg
    http://www.janow.arabians.pl/gify/inne/etruria_1975-maj2004-mala.jpg
    http://www.volny.cz/samira-arabians/kone/al_aram.htm
    Szaleniec - http://www.hrebcin-kubista.wz.cz/szal%20hl.jpg
    http://www.volny.cz/samira-arabians/kone/arusha.htm
    First Bride - http://www.hrebcin-kubista.wz.cz/firs%20bride.jpg (zvláštní jméno pro hřebce)
    http://www.volny.cz/samira-arabians/kone/upa.htm
    http://www.volny.cz/samira-arabians/fotogalerie.htm

    No raději už dost, co...
    29.3.2005 19:14Zz
    Mišulka:
    Lásina má taky poslední měsíc březosti. Už se jí nalívá vemínko, tudíž jsem si konečně jistá, že jen neztlousla... Každopádně má hrozitánské bříško. Proti ní je tvá kobylka štíhlá jak laň. Docela se děsím, co porodí za slona. Nebo je to jen optický klam vzhledem k její mrňavosti (150KVH).
    dodám fotky... někdy....
    - - - - -
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?jaro
    29.3.2005 22:13zatáčka z Potkanů
    v pondělí jsem se svezla na tady tom koníčkovi :) je to Lucinka a je na hippoterapii https://www.kralici.cz/potkani/img/alba/35/582816-dscf0344_b.jpg
    https://www.kralici.cz/potkani/img/alba/35/583116-dscf0358_b.jpg
    30.3.2005 11:41Zz
    zatáčka:
    kde to je focený?
    30.3.2005 17:08zatáčka z Potkanů
    Zz:v Brně . v ústavu Kociánka. Proč se ptáš ? :))
    30.3.2005 18:55Zz
    zatáčka:
    dělám v občanském sdružení Koník hipoterapii, tak mě zajímalo, kde máme kolegy a konkurenci...
    30.3.2005 20:06Mišulka
    Zz - bříško má pěkné:)))) Já si myslím, že ty kratší nožky těchhle menších koní hodně zkreslují... Moc držím palečky!!! A strašlivě závidím ty pastviny!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:))
    30.3.2005 20:44zatáčka z Potkanů
    Zz:aháá :)) Lucinka je moc milý koník..bohužel je slepá na jedno očičko ale na hippo je supr :)) já se koní bála ale po tom co jsem na ni jela jsem změnila názor :)
    31.3.2005 15:02geeta
    tak nám začíná dostihová sezóna - nejdete někdo v neděli do chuchle? já o tom teda dost vážně přemýšlím, protože tam startuje hodně koní "od nás" z dostihovky (od Hanouska). tak jsem zvědavá v jaké jsou formě letos :)
    kdyby něco tak startka je:
    http://www.dostihy.cz/startky.php?id_den=201
    31.3.2005 18:35Zz
    geeta:
    měla jsem jít s Jančou jako vodič, ale vůbec se nám tam nechce. Takže jsem vymyslely výmluvu (pokud se teda Hanousek ještě ozve), že nemůžem, protože jedem do Prahy mrknout na syna od Rebeccy (což je teda pravda...)