od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Červenec v roce 2006
  • Zobrazuji 223 zaznamu.
  • 1.7.2006 01:13řetězka
    Jsem to naše stěhování shrnula, tak se kdyžtak podívejte, jak se stavěla taková jedna malá soukromá stáj mezi Trnovou a Řitkou. jsme šťastný :) hlavně v tý poslední "stěhovací" galerii je pro porovnání na začátku fotka Robinova osnickýho boxu.

    http://www.mujsvet.info/turistika/codelame.htm
    1.7.2006 15:03Niky
    Ahojky! Jedete zítra někdo do Tlumačova na výstavu koní? Já jo. Možná se tam uvidíme. Mějte se hezky! Ahoj
    1.7.2006 15:52Evizna
    Ahojda, přihodila jsem vám sem několik v fotek z letošních křtin hříbat na Cunkově :))

    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?mode=edit&uid=258&id=516
    - - - - -
    Tak oprava, teď už to snad pojede: https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=516 :))
    1.7.2006 18:46Waty
    Lidičky, mám pro Vás smutnou zprávu ze závodiště z Lysé nad Labem...Při předposledním závodu koník Free Spirit to v zatáčce vzal do hrazení, rozdělující tratě...Třikrát se snažil vstát, ale levá zadní noha mu v tom nemohla pomoct...Než přijela ***** veterinářka, koník dostal veliké křeče a hrozně se trápil, vlastně přijela až při posledních křečích, kdy mu pomohla nejmíň :(...Srazil ještě jednoho koně, který však odběhl až přes celou Lysou...Všichni co stáli okolo brečeli a musim říct, že já sem k tomu neměla daleko a i jsem už měla na krajíčku....Je mi to hrozně líto a asi si hooodně rozmyslim, jestli příště pojedu :(...
    - - - - -
    Ale dobré zprávy, aspoň nějaké...Máme docela dost fotek, a musim říct, že tam byli samý krásní koníci...:-) Dám Vám je někdy do alb...
    1.7.2006 20:26Evizna
    Waty: Prosím prosím, nemáš fotku kobylky Rose Sharp? Číslo šest v prvním dostihu... :))
    1.7.2006 22:15Waty
    Evizna: možný to je, ale já fakt nevim, mi jsme je začali v padocku fotit až od 4. dostihu :(...popiš mi jí a uvidíme :-)
    2.7.2006 14:21Evizna
    Waty: Hmm, teď jsem na netu zjistila, že nestarovala, takže nic :( Ale děkuju :)
    2.7.2006 18:11Waty
    Evizna: jo, to už sem taky zjistila :)
    2.7.2006 21:02Waty
    Neznáte někdo kobču Eliška Přemyslovna, ze stáje Sat-An kladno ??...Je to ryzka s odznakem na hlavě... fotka: http://www.i-equus.cz/modules/My_eGallery/gallery/clanky/evizna_reportaze/evizna_dostihy/1kvalifikace05_e.jpg
    2.7.2006 23:28Evizna
    Waty: pročpak?
    3.7.2006 07:18Zz
    Evizna:
    krásný fotky, krásní huculkové...
    3.7.2006 09:27Pretty
    Ahoj holky. V sobotu jsem se vrátila z dovolené na Djerbě. Zezačátku jsem byla nadšená, protože tam všude mají koníky a člověk na nich může jezdit od rána do večera. Hned první večer jsem jezdila za šera po pláži na arabským hřebci. bylo to fakt krásný, jenže jsem sebou neměla foťák. Tak jsem se stím klukem domluvila, že přijede druhý den a pojedu na vyjížďku do modré laguny. Ale po pár minutách a rozhovoru sním jsem zjistila strašné věci a pak jsem to viděla na vlastní oči.

    Koníci se obsedají kolem 2 roku. Ten hřebeček na kterém jsem jela já byl jen 3 roky starý. Jezdí tam na nich kdo má ruce, nohy. Hlavně že se sveze a má v ruce bič. Oni sami je mlátí pěstmi. Koníci neznaj pomalou jízdu. Pořád klusají nebo cválají i když je ve stínu 38 stupňů. A neustále je mlátí volnými otěžemi. Ale to neni vše. Koníci jsou všichni na boso a oni je dřou po rospáleném písku, asfaltu a hlavně v zapřažené a v klusu po štěrku. Je jím úplně jedno že koník už nemůže a klidně mu na takovej vozík naloží 20 německých turistů a vše na novo. A když je nedřou ve vozících tak je nechaj přivázaný na slunci celý den bez vody a bez jídla. Hrozný pohled. I moje mamka, která koníky moc nemusí měla slzy na krajíčku když to viděla.

    Fotky dodám za chvilku jen co to proberu.
    3.7.2006 09:54Peggiska
    Sobotni JUJU zavody https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=517
    3.7.2006 10:06Pretty
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=519
    - - - - -
    tady jsou ty fotečky jak jsem slíbila. Ale pozor neni to nic pěkného
    3.7.2006 12:14Nella
    Peggiska - jé ty jsi tam byla?naši tam byli taky, ale já byla doma s naším miminkem ( https://www.kralici.cz/potkani/alba.asp?a=161 ).Mamka prý prodávala i v bufetě .. nějak ji tam asi zaúkolovali :o))
    - - - - -
    Waty - vím jen o ní, že ji trénuje tuším Váně a teďka jsem ji viděla v pardubkách, kde ji jel mladej Váně, ale slítl na dropu.¨kdys moc šikovná kobylka, ale te´dka už tak nějak upadá.Proč?
    - - - - -
    waty - nebo upadá ... to bylo blbě napsané, ale už není taková jako byla předtím :o)
    3.7.2006 12:29Mišulka
    Evizna - ty fotky jsou moc hezké. Krásní koníčci:))

    Pretty - ti koně na fotkách jsou opravdu v mizerném stavu a s tvým příspěvkem mohu jen souhlasit. Neodpustím si ale jednu poznámku. Ti koně mají velké štěstí, že jsou bosí. Kopyta tak mohou normálně fungovat a opotřebovávat se přirozeným způsobem. Pochybuju totiž, při takovéto "péči", jaká je vidět na fotkách, by někdo ty koníky překovával co 6 týdnů.
    3.7.2006 12:52Larissa
    Zdravím všechny, jsem tu nová (sice delší dobu dobu registrovaná, ale neaktivní..:)
    Pretty: Jsou to nádherní koně, vždycky jsem myslela, že si jich tam v těch oblastech váží, nazdobují je a tak.., aspoň z fotek to tak vyznělo.. tak aspoň všichni vidíme, jak to tam opravdu je, bohužel s tím nemůžem nic dělat..
    3.7.2006 14:06MonŠery
    Ahojky, včera jsme byli se 3 koňmi (Mon šery, Ria a Grand) na závodech v Klatovech. Pár fotek tady - https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=520
    3.7.2006 15:18Peggiska
    Další albíčko, tentokrát ze včerejška. Jsou tam quarteři, co říkáte na ty nálevky a kopyta? https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=521
    - - - - -
    Další albíčko s quartery https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=522
    - - - - -
    Nella...Ona to moderovala kamoska, takze jsem se s ni svezla :) Bylo to fajn, nato, ze to byl prvni rocnik JUJU v Brezine.
    - - - - -
    Nella...Jo a mimi mas uzasne, co je to za rasu?
    3.7.2006 15:51Waty
    Evizna: mno, ptz je moooc ehzká, tak ěm zajímá, jestli jí ěnkdo neznáte :)

    Nella: aha, a to běhala jako do rpvních míst?? ... sem totiž byla na dostizích a byla tam...

    Pretty: mno, o těch dovu letech, v sobotu v lysý, měli dostih dvouletí koně...To mě zajímá, kdy je teda stáhnou z dostihů, když josu takhle mladý...:(Ale ftoky to jsou fakty ošklivý, moje kamí tam ybla taky a má zase podobnou zkušenost s pejskama :(
    3.7.2006 15:55Mišulka
    MonŠery - ten plaváček je krásný:)) Tak co, přijedeš ve čtvrtek? Pojedes s náma do Bernartic? Z Bernartic bychom ještě zajeli ke strejdovi a tetě podívat se na jejich hříbátko.

    Peggiska - fotky jsou nádherné, koníčci taky. Ty nálevky byly klasické měkké nebo tvrdé a jakoby na kosti? Měkké nálevky bývají z přetížení (a ani bych se mu nedivila, westernoví koně se obsedají brzo a dělají těžkou práci) a ty tvrdé mohou být orthopedická vada, která může souviset s nevhodným krmením a nebo opět s přetížením. Tyhlety orthopedické problémy má teď hodně hříbat. A ty kopyta u toho šimlíka jsou děsný i takhle na trávě:(
    3.7.2006 15:55Waty
    Hele lidi, nejedete někdo do Nymburka na parkur?? - 15.7. ??
    3.7.2006 17:02Peggiska
    Mišulka...jo byly to měkké nálevky, takové jako kdyby tam měl vodu, pan chovatel říkal, že to mají hřebci z pastvy, což je trošku divné. Wsternoví koně se sice obsedají brzo, ale někteří to s ježděním nepřehánějí. Např. 10 min krokem a to je vše, ale i tak konici ještě rostou a taky se mi to moc nelíbí. Ale co naděláš, každý si to bude dělat po svém.
    3.7.2006 17:38Nella
    Peggiska - joo aha :o).naši taky říkali, že dobré, ale oni tomu moc nerozumí :)
    Je to vipík :o)
    - - - - -
    waty - jo jo i vyhrála.
    Tady máš co všechno běžela -
    http://www.dostihy.cz/kun.php?ID=27425
    3.7.2006 18:14Waty
    Nella
    - - - - -
    Nella: hm, asi na tom bude, ptz když běžela v lysý, tak byla až 9. ...
    3.7.2006 18:17Nella
    waty - no minulý rok byla lepší, ale už má taky roky :)
    3.7.2006 18:18Waty
    Nella: jtjn :-)) ale je kráááásná že??
    3.7.2006 18:21Nella
    Waty - to je :)) a snadno zapamatovatelná díky tomu jménu :))
    3.7.2006 18:32Waty
    Nella: jo to jo, ale když hledám více fotek, tak se to zase blbě hledá :(...Nevíš, kde bych sehnala více fotek??Jako já jich mám asi 31, ale jako...to nestačí :-D
    3.7.2006 18:58Evizna
    Waty: 31 fotek Elišky Přemyslovny? Týýýbrďo :)) No, já nějaký mám, můžu ti je poslat. A taky ty z i-equus v původním rozlišení, kdybys chtěla :))
    3.7.2006 20:26Waty
    Evizna: jůů!!To bys byla mooooc hodná :)...Kdyžtak na meilík: konici.svobodovamonca@seznam.cz
    3.7.2006 21:33Niky
    Ahoj. V Tlumačově to bylo fakt úžasný. Viděla jsem Catanga, Geniuse Lysáka, Cézara, Cassiluise, Ballasta, Lancelota atd. Ale neviděla jsem svého nejoblíbenějšího koníka :-( nebyl tam. Byly tam spousta chovatelských ukázek.
    3.7.2006 22:09Mišulka
    Peggyska - nechtěla jsem házet všechny westerňáky do jednoho pytle. Tak jako v každém odvětví jezdectví jsou lidi rozumní a nerozumní. Myslela jsem ty sportovní koně. S těma se začíná brzo, oni snad už ve dvou letech sportují. Ti hřebci to určitě nemají z pastvy, to je hloupost. My našeho valacha obsedali v jeho 6ti letech. Je zdravý, ochotný, spolupracuje... Není kam spěchat. Je ale fakt, že on byl takhle dlouho obsednut proto, že na něj nebyl čas a lidi.
    - - - - -
    Niky - budou fotky?:)
    4.7.2006 07:44Amik3
    Ahoj!sem tu na diskuzi poprve..zatim sem chodila jen na potkany:-)jen ze vas vsechny zdravim:-)
    4.7.2006 12:31sasetka
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=523 kuk :)
    4.7.2006 14:01MonŠery
    Mišulka: Naši jedou na chalupu už dneska a já zůstávám s Agi v Plzni, dorazím za nimi pravděpodobně zítra večer. Takže se mnou počítej na ty Bernartice, budu se moooc těšit. Mohla bych vzít Agátku s sebou, to se ještě domluvíme...
    4.7.2006 14:04Niky
    Mišulka: Až budu mít album...tak jo.
    4.7.2006 22:52baras
    Sasetka: to sou fotky z Bluciny od Zidlochovic??? Ja totiz bydlim v Zidlach bysme mohli dat sraz :)
    4.7.2006 23:56sasetka
    baras: Jo, přesně od tam :) To je super, klidně se můžem teď o prázkách nějak domluvit....
    5.7.2006 09:20baras
    Jj tak ok napis mi na mail barusenecka@centrum.cz
    5.7.2006 10:49temnacarodejka
    Ahojky! Jen bych Vás chtěla uvést na pravou míru. Jak zde psala Waty o Free Spirit, která zahynula v Lysé nad Labem při dostihu, tak ta si nohu nezlomila. Jelikož jsem tam byla s ní a i s paní veterinářkou, která byla od samého začátku u toho. A ne jak psala, že tam dorazila až potom.Tak kobylka si bohužel přerazila páteř. Proto se nemohla vůbec zvednout a nepohla se zadníma nohama. Uspávací injekce jí byla podána co nejdříve, ale bylo to hrozně těžké i pro paní doktorku. Tak takhle to přesně bylo. Tak Ať odpočívá v pokoji na věčných pastvinách!!!!
    5.7.2006 11:19Nella
    Waty - já též nějaké její fotky mám z dostihů.Můžu se mrknout pokud nějaké chceš
    - - - - -
    Waty - já mám hlavně dost fotek koní od Olehly i z domova - v albu mám jen zlomek.Já jsem na jeho koně tak nějak vysazená :o)
    5.7.2006 17:58Jeanne
    Tak po dlouhé době se tu znova ukazuju a to s jedním dotazem (obracím se hlavně na dostihové nadšence:)). Proč se některejm koním lepí na dostihy ty šedý flastry na čumák?
    - - - - -
    sasetka: Ahoj! Jak se má O'key? Já ji znám ještě z Moravanu, před pěti lety se tam pár tejdnů vyskytovala a hned se mi zalíbila:)
    5.7.2006 18:35Nella
    Jeanne - to už tu jednou bylo ... má to roztáhnout nozdry a zlepšovat dýchání .. no nikdo ani moc neví jestli to opravdu zlepší výkon, ale když je možnost, tak se to zkouší :)
    5.7.2006 18:49Jeanne
    Nella: Aha, dík moc:) A že to tu bylo, sem si nevšimla... Se omlouvám...:)
    5.7.2006 20:05Nella
    Jeanne - to nevadí :)
    6.7.2006 00:07sasetka
    Jeanne: Má se dobře!!! To je super, že ji znáš. Povídej, přeháněj !!! :) Já jsem tam v tu dobu taky chodila, ale hned jsem odešla a měla jsem jenom ponětí o tom, že nějaká O'key existuje... No a teď už to bude skoro rok, co ji "jezdím".
    6.7.2006 10:49Jeanne
    sasetka: No vidiš, já tam vydržela víc než tři roky:D V tý době, kdy tam O'key byla, sem teprv začínala (to sem byla ještě malej špunt:o)), jela sem na ní asi 3x (víckrát sem to bohužel nestihla), ale měla sem ju ráááda!:). Ani nevim, proč ju k nám na těch pár tejdnů přivezli, ale Bertík to tak dělal s víc koňma... Mám v počítači naskenovanou fotku, tak ti ju můžu poslat:o)
    6.7.2006 13:01Jeanne
    Dvě nová alba- z dostihů ve Dvorskách (10.června) https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=524
    - - - - -
    A drezůry https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=525
    6.7.2006 13:44Nella
    Jeanne - ty jsi chodila na Moravan?myslíme obě brno-veveří?
    Já tam tedy nikdy nejezdila, ale vlastní to tam můj strejda - tedy pra straejda - je to babičky bratr a jeho syn ( Bertík ) je mamčin bratránek :))
    6.7.2006 18:33Maki
    Jeanne: je ty ponikovsky dostihy se na dvorskach ještě jezděj? Ja je kdysi taky jela :-))))
    6.7.2006 18:34Troja
    Nella - myslím, že kdo je z Brna a měl kdy co s koňmi dočinění, tak strávil alespoň krátkou dobu v klubu na Moravanu :o)
    6.7.2006 18:35Nella
    Troja - no já tam nebyla a to je tam strejda :o), takže jsem mohla , ale ...
    6.7.2006 20:05Jeanne
    Maki: Jojo, ještě furt se tam drží (asi hlavně díky Tuřaňákům, ty zastupujou polovinu startovního pole:D

    Nella: Jistěže myslim Moravan:) Jistou dobu to byl můj druhý domov! Bertík je tvůj strejda??!!?? Tak to potěš koště!:DDD
    6.7.2006 21:18Mišulka
    Dnes byl náročný den... Prodali jsme Fantagiru. Byli si pro ni moc sympatičtí lidičky. Doufám, že se u nich Fanta bude mít dobře a že jim bude dělat jen samou radost.

    S MonŠery jsme byly na přehlídce tříletých teplokrevných klisen v Bernarticích. Zde jsou fotečky -
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=527
    6.7.2006 22:12baras
    No ja nevim nikdy sem v Moravanu nebyla ale co sem slysela od spousty kamaradek tak nic moc... celkem by me zajimalo jestli je pravda ze tam neni pastva, děcka furt z koni padaj atd.
    7.7.2006 08:12Jeanne
    baras: Jo, to je pravda. Moravan sice není nic moc, ale taky to spousta lidí přehání... Já se na Moravanu taky něco napadala a zase musim říct, že je to skvěle výcvik do života- teď už se nebojim sednout skoro na nic!:D
    7.7.2006 17:46Nella
    baras - něco na tom asi bude, když jsem tam nikdy nechodila :o).No fakt nevím, ale já šla hnedka k soukromníkovi .. přišlo mi to lepší
    - - - - -
    Jeanne - no mamčin bratránek :-D
    - - - - -
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=526
    ještě to tam nemám všechno, ale tady jsou nějaké fotky z dostihové stáje Jantar Bruntál v malé Morávce, kde svého času byl i Železník ... teďka je tam ze známějších koní Barbaresco a jako chovná kobylka Čest - pokud někdo znáte.Minulý rok se o ní mluvilo, protože Registana spadla ve Velké na stejné překážce jako ona :o( - i ji trénoval Olehla
    - - - - -
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=528
    moc to sem nepatří, ale ..... :o)))
    7.7.2006 21:59sasetka
    A sakra... Koukám, že Moravan pronikl už i sem.
    Jeanne: můžu tě teda poprosit o tu fotečku?
    sasa.b@seznam.cz
    Zdarvím Brno a okolí :o))) jsme tu teď nějak v převaze
    - - - - -
    no mělo tam být ZDRAVÍM :-)
    8.7.2006 10:49Nella
    sasetka - také zdravím Brno ! :-D
    8.7.2006 11:46Waty
    http://fotky-zavody.xf.cz/lysa.htm - fotky z lysé :))
    8.7.2006 12:41Evizna
    Já, ač z Brna, se Moravanu úspěšně vyhýbám, nikdy jsem tam nejezdila, jenom očumovala :)))
    8.7.2006 14:05Nella
    Evizna - já jsem taky z brna a mám tam i příbuzné, tak se vyhýbám taky :))
    8.7.2006 20:04Jeanne
    Joo! Brno do toho!:DD
    sasetka: Měla bys to tam mít:)
    8.7.2006 20:45Waty
    Brno teda moooc nemusim...ptz je daleko :-D
    9.7.2006 15:40baras
    se nam to u toho brna nejak zaseklo :P
    9.7.2006 20:20Nella
    Baras - asi si to zaslouží ... pár dní mlčení pro Brno :o)
    10.7.2006 17:40Nella
    hele já jsem to nemyslela vážně :-D
    10.7.2006 20:26Claire
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=529
    Šohaj v myčce a velké focení=o) - popř. nechce někdo kotě? ihned k odběru...do Prahy dovezu
    10.7.2006 21:15Nella
    Claire - krasavec :)
    - - - - -
    Claire - maminka Etinee měla nádor :( tak si myšinu hlídej, ano?Snad bude v pořádku.
    10.7.2006 21:47Mišulka
    Claire - proto bych nechtěla šimla:))) Ale je krásný.
    11.7.2006 07:13Zz
    Geeta:
    tak jsme vystrouhali kopýtka, výsledek máš zde
    http://kralici.cz/konici/alba.asp?kopy
    nálevky už téměř slezly, maloumá ještě na vnější straně nohy, zevnitř už zmizely úplně. Kvůli pastvě mu byl zvětšen výběh, tak uvidím, jestli se to zas nezhorší...
    11.7.2006 07:56Pretty
    ZZ: krásné fotky. A kopýtka už vypadaj dobře
    11.7.2006 13:02Evizna
    Ahojda :)
    Dala jsem nějaké svoje fotky na net, takže kdo chce kouknout:
    http://evizna.rajce.net/?radit=nazev
    11.7.2006 22:16Mišulka
    Zz - ta LP vypadá nevyváženě (hlavně na první fotce). Lucky šmajdá? Jedna strana kopyta se mi zdá vyšší než druhá. Tam, kde je korunka vytlačená, tam zrašplujte stěnu až k bílé čáře. Musíš jet podle tubulí. Stěna musí poklesnout. Ta LP zepředu je kolmý pohled na kopyto (4. fotka)?
    Chystám se udělat ty fotky, ale je hrozně sucho a na kopyta teď nesahám. Už by mohlo zapršet.
    12.7.2006 06:48Zz
    Mišulka:
    4. fotka není nejspíš úplně kolmo. snažila jsem se, ale Luckyho už to nebavilo a nechtěl chvíli postát, takže je pravděpodobné, že je noha trochu pootočená. Kopýtka má nevyvážený kvůli mé blbosti. Na vnější straně se mu separuje stěna od chodidla, ve snaze tomu zabránit jsem brala tuhle stranu až k bílé čáře, čímž jsem si hezky rozhodila vyvážení. Teď nevím jak z toho ven. Včera jsem mu koukala na kopyta (týden po strouhání ) opět se mu začala separovat stěna... tak nevím, co dělat dřív...
    12.7.2006 08:03Mišulka
    Zz - prioritou je vyvážené kopyto. Tady jsem se snažila červenou čárou naznačit, co musíš srovnat - https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=533. Délky červených čar musí být stejné (přibližně). Na té kratší straně je délka možná větší, ale zakrývají to chlupy. To musíš zkontrolovat v reálu sama. Možná ta nerovnováha ve skutečnosti není až tak výrazná. Na bílou čáru bych se teď vyprdla. Ta čára vypadá zdravě, je úzká? Nějaké malé dírky v bílé čáře jsou normální, vznikají u přerostlých kopyt. To "černo" pak většinou zmizí zkrácením kopyta. Z těch fotek mi přijde, že zkracuješ nejen stěnu, ale i chodidlovou část a tak máš jednu stranu kopyta nižší.
    Tady je jedna naše stará fotka separace a její řešení, je to ale špatně nafocené a asi na tom moc neuvidíš - https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=359 Co tím chci hlavně říci - že zkracuji stěnu pouze v místě, kde separace je. Na tvých fotkách to vypadá, že zkracuješ celou půlku kopyta.
    Ještě bych zrašplovala kopyto ve špici - tak, jak je na druhé fotce naznačeno fialovou čárou. Teda to malování mi nejde ani trochu:))
    Tak, a teď vůbec nevím, jestli mi rozumíš:)))
    - - - - -
    Přidala jsem pár fotek ze včerejšího ježdění. Lucka s p. Hřebíkem trénovali na závody, které máme o víkendu, Terka s Formou jen tak jezdila mezi překážkama (s Formou se neskáče) a já s Janinou chodila v kroku taktéž mezi překážkama a snažila jsem se ji udržet co nejvíce v klidu. A celkem se dařilo:) https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=495
    12.7.2006 09:32Zz
    Mišulka:
    díky... problém je v tom, že tu separaci má opravdu téměř přes celou půlku kopyta. Na těch fotkách to není moc vidět, protože jsem kopyta neumyla, takže jsou tmavá celá... kopyto se teď budu snažit vyvážit. Něco nafotím snad zítra.
    12.7.2006 09:34Mišulka
    Zz - až budeš fotit, vem kolmý pohled na kopyto zepředu a zboku. Lehni si k tomu na zem.
    12.7.2006 09:39Zz
    Mišulka:
    pokusím se. Pokud se mnou půjde i kamarádka, snad to půjde, když jsem tam sama, je to docela problém...
    12.7.2006 10:39Nella
    Chystáte se někdo na dostihy do Bratislavy??
    12.7.2006 23:33Troja
    Dneska mi konečně dorazilo nové sedlo pro Beny, tak jsem ho hned jela vyzkoušet a sednout si :o) Vůbec se mi nechtělo dolů, jak je pohodlné a Benettce dobře sedí, což mi udělalo největší radost.
    12.7.2006 23:56Troja
    tady je to sedýlko :

    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=535
    13.7.2006 17:56Terča
    Strelish: aojky jak se vede? co poník jak se má?
    14.7.2006 23:17wiki
    Ahojky všem jsem tu jen na skok. Nestačila jsem ani zpracovat
    - - - - -
    fotky co jsem nafotila u nás ve stáji a na závodech v Klatovech. Pár nových je na našich stránkách (nový koně, areál...) víc jsem nestlihla a pořádně se do toho pustím až budu mít v září dovolenou.
    Takže všechny moc zdravím.Papa
    - - - - -
    Jen pár fotek Viléma
    https://www.kralici.com/konici/alba.asp?vili
    15.7.2006 11:07sasetka
    Jeanne: Dík moc za fotečku, další do sbírky :-)

    Troja: To sedlo vypadá moc pěkně, asi se do něho někdy pozvu :-D

    baras: Ozvu se co nejdřív kvůli tomu srazu, ale teď ještě vůbec nevím, kdy se tam budu poflakovat.
    - - - - -
    A pro všechny: Hledám nějaký informace o rodičích mýho oblíbence Karla. Otec je 87 Furioso XLVIII - 29 a matka 6 - 116 Miňa. V papírech Karla je jako chovatel uveden V. Chaloupka, stáj Všenory. Dívala jsem se do plemenné knihy, ale nic tam není....
    15.7.2006 19:08Čača
    Moc se s počítačem nekamarádím, ale kámoška mi doporučila tuto diskusi, tak vás zdravím.
    - - - - -
    Moc zdravím "Geeta". tak se začímám orientovat. J
    15.7.2006 20:37Jeanne
    Tak sem přidala portrét Bedříška...
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=537
    15.7.2006 21:23Terča
    Čača: ahojky já jsem Terča
    16.7.2006 20:46shirein
    to Jeanne: obrázek je překrásnej :)
    16.7.2006 21:20Evizna
    Jeanne: to je masakr! tys mi neřekla, že seš umělec :-D
    17.7.2006 07:33Pretty
    Jeanne: Tyjo fakt umíš krásně kreslit. To nepotřebuješ ani foťák co :-)
    17.7.2006 09:18Strelish
    Terča: Ahoj, momentálně jsem bez internetu, tak sem moc nechodím, jenom když mám ráno v práci volnou chvilku. Poník se má fajn, spolu s ostatníma vegetí celé dny ve výběhu. Někdy dodám fotky (ale netuším kdy...).
    - - - - -
    Jeanne: fakt super výtvor, máš talent :o)
    17.7.2006 10:09Zz
    Mišulka:
    něco málo jsem nafotila.Bohužel kůň vůbec nespolupracuje, mele sebou, ohání se ocasem i nohama po hmyzácích. Navíc kopyta měl od bahna a já jako vždy zapomněla na rejžák. Každopádně pokud na tom něco uvidíš...
    http://kralici.cz/konici/alba.asp?ko

    Jinak jsme o víkendu přivezli do útulku nového koníka: A1/1 Vundys, 12 let. Koník byl celý život sám, takže jsem docela zvědavá jak si bude zvykat na koňské kamarády... Má totálně přerostlá kopyta, takže nafotím a poradíte...
    17.7.2006 10:25Jeanne
    Díky moc všem:o) Koně kreslim už od mala tak se snažim zdokonalovat:)
    Tak vám přidávám ještě jeden obrázek

    Pretty: Foťák má taky něco do sebe:) Ale v obrázku si může člověk něco změnit, takže je to výhoda
    Evizna: He he, no nemůsíš vědět úplně všechno!:P
    - - - - -
    No dobře, tak dva:D
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=537
    17.7.2006 10:34Jarka
    Jeanne,
    jseš fakt nadaná. Ty hlavy jsou jak živé, nebo fotky!
    17.7.2006 10:37Zz
    Jeanne:
    nepřemýšlíš, že by sis tím mohla přivydělávat?? Je to fakt hezký...
    17.7.2006 10:51Jeanne
    Zz: To radši né, já totiž nejsem schopná se svých obrázků vzdát:D Nejhorší pro mě bylo, když sejeden z mých dobrých portrétů ztratil ve škole... Naštěstí ho mám aspoň vyfocenej:) Přemýšlela sem o ěnjaký umělecký škole, ale zas tak dobrá nejsem...
    Jarka: Díky za kladný ohlas!:)
    17.7.2006 12:05Mišulka
    wiky - moc vám to s Vilémem sluší:))

    Jeanne - moc hezké obrázky:) Já kdysi taky kreslila, ale teď už není čas. Kreslila jsem hlavně tuškou. Učil tě někdo kreslit nebo kreslíš jen tak, sama? Kreslíš podle fotek nebo i "naživo"?
    - - - - -
    Zz - ta kopýtka na těchhle fotkách vypadají o mnoho lépe, vyvážená by měla být. Ty starší asi hodně zkreslovaly. Na tu separaci bych se zeptala na KE. Nevypadá to nijak nebezpečně, bílá čára je jinak pevná, jen mi vadí, že je to téměř po celé půlce kopyta. Nic jiného než odrašplovávat stěnu tak, aby se neodtrhávala, mne nenapadá. Nedělala bych to ale najednou, ale nejdřív ve čtvrtích a pak se přibližovat ke špici. N té starší fotce PP je vidět vytlačená korunka - pokud to nejsou jen chlupy. Na aktuální fotce máš korunkovou čáru krásně rovnou.
    Ta kopýtka toho nového koníka určitě vyfoť. A informuj nás, jak si vede, prý jsou tihle koně velmi těžko zapojitelní do stáda (pokud takhle žijí od hříběte).
    - - - - -
    O víkendu jsme pořádali poslední letošní oficiální akci -
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=539

    Tento víkend máme ještě Veřejný trénink a pak už nic. Takže Vás všechny srdečně zvu:)
    17.7.2006 12:28Ashlee
    Jeanne:
    Ty obrázky sou fakt super!Hlavně ten 1. SUPER!!
    - - - - -
    Zkouška
    17.7.2006 14:55Lenka
    Jeanne: moc pekne obrazky opravdu hlavne ten prvni je teda uzasny
    17.7.2006 16:46MonŠery
    Ahoj všem!
    Sice s opožděním, ale přece dodávám fotky z Přehlídky 3-letých klisen -
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=540
    - - - - -
    Tady ještě dodatek https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=541
    17.7.2006 17:07Mišulka
    MonŠery - ahojky, budeš na chalupě? Čekala jsem, že se ozveš a přijedeš se svézt a nebo aspoň na závody a ty nic.
    17.7.2006 19:52Čača
    Ahoj všem a zdravím Terču. Já koně mám, ale pro samou práci mi schází čas. Možná si ho půjčí ke svému koníkovi Geeta. Možná sem Geeta taky dodá fotky jak si jela Čaka obhlédnout, já sama jsem na ně zvědavá moooc.
    17.7.2006 23:15Geeta
    no dobrá dobrá, jsem se teda vyhecovala a tady je to album: https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?cak
    17.7.2006 23:59Nella
    Tak tady nějaké fotky ze Slovenského derby ... mám i další dostihy, ale už mi to další fotky nechce vzít ( se ani nedivím :o) )
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=542
    18.7.2006 13:03Mišulka
    Geeta - tak Čajda možná bude mít kámoše?

    Zz, Geeta - holky, podělte se, jak jste upravovaly kopýtka Luckyho. Přeci jenom, když to vidíte v reálu, je něco jiného, než radit podle fotek. Jen by mne zajímalo, jestli na těch fotkách něco poznám nebo vidím prd:)) Víc očí víc vidí a je to další zkušenost:))
    18.7.2006 13:08Zz
    Mišulka:
    neupravovali jsme. Jen mi Geeta řekla, co dělám špatně - ukázala mi tu nevyváženost, o kolik ještě můžu vzít patky a tak... a podle toho jsem pak kopyta upravila. Foto upravených jsem sem dala.
    18.7.2006 13:32Mišulka
    Zz - hlavně mi dejte vědět, kdybych tady psala nějakou blbost:))

    A ještě Vám musím napsat. V sobotu pořádáme ten Veřejný trénink a já jsem dostala chuť si zazávodit:) Takže pravděpodobně ve čtvrtek si budu zkoušet kamarádovu kobylku (Dominika v mých albech) a pokud nespadnu na prvním skoku, tak bych mohla jet jednu soutěž. Samozřejmě tu nejmenší - do 80 cm, dva roky jsem neskákala. Tak mi držte palečky, aš si zase něco nezlomím:)))
    18.7.2006 20:28Jeanne
    Nella: Ta fotka Hipolinera je naprosto úžasná!:)
    Mišulka: Já taky kreslim spíš jen tužkou, ale v poslední době dělám víc s pastelkama, baví mě nevědět až do konce, co z toho vzejde:D A sem hlavně samouk (pokud nepočítám výtvarku ve škole, a stejně už nemáme ani tu... A výtvarka mi dala jen odpor k temperám:D )
    - - - - -
    Jo- a kreslim podle fotek, naživo sem to ještě nezkoušela. Ale klidně nakreslim téměř cokoli bez jakékoli předlohy...:)
    18.7.2006 22:33Čača
    Geeta - Fotky jsou hezké. Škoda jen toho pádu. Tom spadl podruhé v životě a ve svých necelých 5ti letech už občas na kšandě skáče.
    19.7.2006 09:12Zz
    Mišulka:
    tak info o novém koníkovi. Foto ještě nemám. Z koně se stal hroznej závislák na ostatních koních. Nemůže zůstat ani minutu bez koní jinak je naprosto nepříčetnej. Je schopnej si utrhnout hlavu jen aby se ke koním dostal. Na vyjížďce jde koni tak 20 cm od ocasu, dál ho neodstanu. Byl nejdřív puštěnej k Luckymu a k tomu ročnímu hřebečkovi. Bohužel tyhle dva nebral jako stádo, prolítl ohradníkem a utekl do stáda k velkým koním. Ty ho samozřejmě mezi sebe nechtěli, takže ho honili a když ho chytli tak dostal co proto. Odtahli jsme ho zas k mlaďochům, ale vydržel tam přesně dvě minuty, pak zas zdrhnul k dospělákům... vše se opakovalo. nakonec teda je s dospělákama ale stojí na louce tak 30-50 metrů od nich a kouká. Pokud se moc přiblíží některej ze stáda vyběhne ho odehnat... no, snad si zvyknou...
    Koukala jsemna kopyta. Víceméně je to jen hrozně přerostlý, samo se to začalo štípat. Na nějakou velkou kontrakci to nevypadá, střel má zdravej, patky lehce vtažený pod kopyto, ale nic hroznýho (snad), rozpěrky přerostlé, ale asi to taky půjde. Tvarově fuj, ale uvidíme až se to ostříhá, asi nevyvážené. Zadní má o něco lepší.
    19.7.2006 10:30Mišulka
    Zz - to je zajímavý. Ať mi nikdo neříká, že kůň může žít sám. Nemůže. Kůň patří do stáda nebo alespoň ke kamarádovi. Ono - dokud žije sám, je to asi v pohodě (pokud z něho jeho páníčkové neudělají nezvladatelnou obludu), ale jakmile se pak kůň dostane mezi ostatní koně, může být problém. S tím vaším koníkem možná budou problémy při oddělování. Už jsem slyšela o případu, kdy naopak kůň samotář nechtěl k ostatním koním vůbec, bál se jich a utíikal k lidem. To je zase druhý extrém. Tak hlavně ať se brzy začlení do stáda. Určitě nás budeš informovat, viď?:) Zajímá mne, jak dlouho to bude trvat, i když to bude asi hodně individuální.
    Zrovinka včera jsem s kamarádem diskutovali o našem budoucím hříbátku (co Janička pravděpodobně čeká). Sice ještě není na světě, ale už přemýšlím, zda ho dám na hříbárnu nebo ne. Pokud to bude hřebeček, pak na hříbárnu určitě půjde, protože u nás nejsou podmínky k tomu, držet mladýho hřebečka. U kobylky jsem přemýšlela, že by na hříbárnu nešla, pokud nám tedy zůstane pastvina. Kamarád mi to rozmluvil. Tvrdí, že každé hříbě patří na hříbárnu. On sám ustajuje hříbata (hřebce i kobylky) a říká, že je mezi obrovský rozdíl charakterový. To si samozřejmě myslím taky, ale nemám praktickou zkušenost - znám od malička pouze hříbata, která vyrůstali více méně osamotě se svojí matkou. Takže jsme předběžně domluvili ustájení našeho hříbka u nich na hříbárně:))
    Ke kopýtkům - čím dál víc mám ten pocit, že lépe vypadají kopyta (co se týče funkčnosti), která se neupravují vůbec než ta, která se upravují špatně. Ona si ta příroda sama nějak poradí. Pokud tedy kůň má možnost chodit do výběhu.
    19.7.2006 11:26verisss
    Prázdninové album : https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=544
    19.7.2006 12:21Zz
    Mišulka:
    tak problémy s koněm už začaly... volala mi kámoška, majitelka, ošetřovatelka , prostě šéfová, že Vundys dostal od vedoucího stáda pořádnou nakládačku. Kůň je pry fyzicky sice OK, ale psychicky na dně... Stojí prý sám v boxe, po koních ani nezařehtá... Mám dojem že nakonec mu budou mlaďoši ještě dobrými... Včera když jsem ho pozorovala tak mi opravdu přišlo, že on vůbec neumí koňsky. Valach mu tam očividně hrozil, že by to pochopila i slepice, ale Vundys stál a nakonec šel i k němu. Až když po něm valach vyjel tak začal utíkat pryč... Bude to mít koník asi docela těžký. naštěstí jsou k dispozici poměrně velké pozemky, takže je kam utíkat popř. kam ho oplotit samotnýho...

    s tou hříbárnou fakt nevím... podle mě společnost pouze stejně starých koní (většinou ještě i stejnýho pohlaví) nemůž ebýt nic přirozeného a dobrého. Možná je lepší stádo různě starých koní, obou pohlaví. Mrzí mě, že Lucky by mohl takovéhle stádo mít, ale kvůli té noze na ně kouká jen přes ohradník.
    - - - - -
    verisss:
    hezký fotky!!
    19.7.2006 12:53Nella
    verisss - krásné fotky.Jak tam u jednoho píšeš, že měl běžet VP, ale zranil se .. takových koní znám už asi 10 :-D nevím jestli je to pravda ( nevím jak u toho tvého ), ale přijde mi u většiny, co znám, že chcou jen koni trošku dodat :o) a koník je koluje od majtele a přidavají se další a další fámy :)
    19.7.2006 12:56Mišulka
    Zz - já to špatně napsala. Také jsem pro stádo různě starých koní a u nás takto hříbárny fungují. Hříbata chodí na pastvinu společně se staršíma koňma, s kobylama s hříbaty a tak. Pouze hřebci chodí zvlášť (nebo s valachy) a i ti jsou různého stáří. Považuju ale za důležité, aby bylo s hříbětem ještě jedno stejně staré. V mém případě bych mohla hříbátku poskytnout různě staré stádo, ale nebude mít stejně starého kámoše. A tak ho asi ustájím jinde. Je to všechno zatím předběžné, možná to dopadne úplně jinak.
    Neboj, Lucky se uzdraví a pak si stáda užije dosytosti. Bude z něho dobrý koník a krásný:))
    19.7.2006 18:24verisss
    Nella- Věříš mi že jsem od tebe tohle čekala.... Né ale tenhle konik už je hodně starý..... takže jestli byl někdy v minulosti připravován na VP o tom se můžem dohadovat.... Takže buď mi věřit budeš nebo ne....
    19.7.2006 21:24Nella
    verisss - jak tóó?No já znám už opravdu asi 10 takových koníků :o).Věřím , že on mohl být připravován, ale ty lidi, co znám já jako majitele, těch koní teďka, tak těm něveřím ani půl slova a nejsem sama :) jen se snaží přidat na ceně koně a stejně jim nikdo ví nedá, jen oni to nechápou.Pak tam má super chovnou plňasku vedle toho pardubičáka a té si ani nevšimne a přitom kobylka dala super hříbě a z napajedel odešla jen kvůlu tomu, že nemohla zabřeznout asi 5 rok po sobě .... já to nemyslela špatně :) věřím ti.A věřila bych i těm lidem, co znám jen bych je nesměla znát :o))
    - - - - -
    jojda píšu jak blb .. čárka tam - čárka sem .. písmenka chybí :-D promiňte :)
    19.7.2006 22:15verisss
    Nella- já to taky nemyslím zle.....neres me to...
    20.7.2006 09:24Geeta
    tak nám nabalíkovali seno na pronajaté louce, a normálně je toho 11 balíků!! jsem čučela jak puk - a darjos s gurgoušem taky - a hned provedli degustaci :)))) no myslím že na zimu máme vystaráno tentokrát i s rezervou ..
    20.7.2006 09:38Zz
    geeta:
    to máš pro jednoho koně a berana nebo pro dva koně a berana??
    20.7.2006 10:31Nella
    verisss - jen jsem se lekla, že jsem to napsala, tak jak jsem nemyslela :o)
    20.7.2006 18:45MonŠery
    Mišulka: Míšo, promiň, moc se omlouvám, ale měla jsem zablokovanej mobil, nešlo mi volat, ani psát SMS a já neznam z hlavy tvoje číslo, nemohla jsem ani do seznamu v mobilu a u netu jsem nebyla. Eurotel mi zablokoval bez důvodně telefon :-((. Tak se moc omlouvám. Ale stejně jsem na chalupě nebyla. Jedu tam v sobotu odvézt Agátu a v neděli frčím zase zpátky, v pondělí letím do švajcu. Vracím se 14.8. a pak budu pořááád na chalupě. Tak se uvidíme. Ještě jednou se omlouvám. Papa a pozdravuj koníky (hl. Johankuuu)
    20.7.2006 23:29Geeta
    zz
    pro jednoho koně, jednoho berana, a pět králíků. a balíků nebude 11, ale 8, tatínek měnil až vyměnil - 11 našich nekvalitních balíků sežerou krávy, a my dostaneme 8 o něco kvalitnějších (i když ne zas tak o moc). 11 by bylo stejně moc :)
    21.7.2006 06:42Zz
    geeta:
    jak velké ty balíky jsou?? Já Luckymu kupovala 20 metráků a nevím jestli to bude stačit nebo ne... tady je hrozný nedostatek sena, ceny už se šplhají na 200 - 250 Kč za metrák. Já teda Luckymu sehnala za 170, ale už třeb apro Gorana a Lásinu skoro za 200... hrůza. A nejhorší je že nikdo nic nechce prodat, všichni čekají co se bude dít....
    21.7.2006 07:47Mišulka
    Zz - pokud to má být seno jen na zimu, pak by 20 metráků mělo pro jednoho koně stačit. Děláme velké kulaté balíky, kde je 3 - 3,5 metráku sena. Ten jeden balík stačí přibližně pro jednoho koně na měsíc (pokud se krmí přiměřeně). Pokud počítám cca 10 kg sena kůň/den, pak na rok potřebuješ cca 36 metráků sena. To je výpočet pro koně, kteří nechodí na pastvu a seno dostávají celoročně (náš případ).

    Gee - ty už máš 5 králíků?:))
    - - - - -
    MonŠery - nic se neděje:)) Tak si to na výletě užij:) Pak se ozvi a vyrazíme na tu vyjížďku:))

    Ze včerejšího skákání nebylo nic. Pan majitel prohlásil, že na kobču je moc horko a že závody možná nepojede ani její stálý jezdec. Asi to tak mělo být. Mám o zlomeninu míň:)))

    A tak y se musím pochlubit, že jsem včera nedobrovolně opustila sedlo:)) Když jsme se včera vraceli z vyjížďky, nechali jsem kobči popást. Janina se chtěla podrbat o Formu, Forma vykopla, Janina uskočila na stranu a já se vykulila ze sedla:))) Jo, i při pasení se člověk musí držet:)))
    21.7.2006 07:54Zz
    Mišulka:
    10 kg na den je drasticky málo, zvlášť pro koně typu Goran. Luckymu by asi 10 kg stačit mělo...
    21.7.2006 08:06Mišulka
    Zz - tabulky říkají, že stačí 6 kg na den pro jednoho koně. Už tam ale nenapíšou, že pokud dám o něco méně, kůň pojde:)

    Naši oddíloví koně dostávají cca 10 - 12 kg/den. Jsou to všichni ČT, dobře krmitelní, tlusťoučcí jak prasátka:) Janina dostává o mnoho víc (je ale fakt, že všechno nesežere). Když jsem to vážila, dostala na jednu dávku 15 kg:)
    Taky je třeba zohlednit to, zda jsou koně v boxech nebo venku. Ti venkovní samozřejmě spotřebují mnohem víc.
    My to zas až tak nevážíme, neřešíme. Sena máme každý rok dostatek. Letos už máme 100 velkých kulatých balíků pro 7 koní a zřejmě ještě nějaké bude + něco foukáme na půdu. K tomu krmná sláma, pokud bude.
    Luckymu by fakt mělo 10 kg/den stačit. Vidím to na Johance, moc tomu senu nedá a je pěkná. Zvážené ho nemám, dostává tolik, že to nesežere.
    21.7.2006 08:36Zz
    takže fotky Vundyse - toho nového v útulku. Foto nic moc, nebyl čas... Vundy je teď momentálně u mlaďochů, po bitce s dospělákama se k nim už nehrne... Jinak na hříbata je hodnej, poníka se bojí a i Luckymu se raději do cesty neplete...
    http://kralici.cz/konici/alba.asp?vundys
    21.7.2006 09:36Geeta
    Zz
    jééé ten je pěknej! moc se mi líbí :) jinak kopýtka vypadají zdravě - co je olámané, toho se příroda zbavila sama, a když to kopytář oštípe, budou z toho (aspoň podle fotek to tak vypadá) pěkná a funkční kopyta. všimni si jak má široké místo na střely, rozšiřující se kopyta (okovaným koním se zužují), kulatá. je tam vytlačené pouzdro do korunky, takže po oštípání z těch kopyt na chvíli možná budou placky, ale neviděla bych v tom větší problém. schválně co řekne mišulka :)
    21.7.2006 09:39Mišulka
    Zz - je krásnej:))) A ta kopýtka sice vypadají hrozně, ale koukni na ty střely. Krásný, široký, jen korunka je potřeba stáhnout dolů. PP vypadá nejhůř, ale i tam je střed vyvinutý. Mohly bysme s Janičkou závidět. Až se ta kopýtka zkrátí, budou vypadat moc dobře. V jakém prostředí žil doteď? Chodil do výběhu? Podle kopyt to totiž vypadá, že byl hodně venku.
    - - - - -
    Geeta - už jsem řekla. Platíš mi pivo:)))
    21.7.2006 10:00Zz
    Mišulka, Geeta:
    o víkendu mu to zkrátíme. Jediným problémem je to, že každé kopyto ma jiné. Každé jinak široké, dlouhé, jinak pokřivené. Takže si budu mít s čím hrát než je srovnáme. Ale zdravé je jinak má. Koník chodil do výběhu převážně jen na noc, nejezdilo se na něm, přes den stál uvázanej na kamenné podlaze.
    Včera mě překvapila jedna věc, pořád si myslím jak je Lucky maleja že vůbec neroste, ale on je stejně velkej jako Vundys!! Akorát Vundy má větší hlavu s klabonosem a o něco je delší.
    21.7.2006 10:08Mišulka
    Zz - tak je asi lepší kamenná podlaha než po kolena smámy:) Změříme ty naše miminka? Porovnáme:)
    21.7.2006 12:26Zz
    Mišulka:
    můžeme. Snad si vzpomenu vzít špagát.
    - - - - -
    http://kralici.cz/konici/alba.asp?a=547 pár fotek z útulku
    21.7.2006 13:30Sera
    Nella:

    K tem konikum, co meli bezet VP, jak jsi psala Veriss: Ja toho konika znam taky, chodila jsem kdysi do staje, kam ho po tom zraneni prodali, prisel tam primo od Holcaka. Mam pocit, ze dokonce i jednu VP bezel, ale ruku do ohne za to nedam. Jmenuje se Veram, kdyby se to nekomu chtelo treba hledat :o)
    21.7.2006 13:42Nella
    Sera - já vám věřím :) nemyslela jsem to špatně :o).Přííísaháám :o))
    21.7.2006 13:43Mišulka
    Sera - tady http://www.fitmin.cz/fitmin.asp?start=18&idc=25&akce=13&kun=Veram :))
    21.7.2006 13:45Nella
    Mišulka - já koukala jinam, ale tedy nevím jestli na VP, ale roviny běhal famózně !!šikovný koník :o)
    21.7.2006 13:58FeeBee
    Zz: Moc krasni konici!Co je to za utulek?
    21.7.2006 17:09Bella
    zravím, neznátě někdo dobré stránečky (české) o parellim nebo montym?:)díkec
    22.7.2006 21:25Čača
    Geeta - kdo je Viki a zdá se mi to, nebo je v něčem podobnej Čakovi. Jinak krásnou dovolenou, kdyby se v Bechyni něco změnilo dám vědět. Eva mě trochu zaskočila, vůbec jsem to nečekala pořád si stěžovala, že tam nikdo není.
    23.7.2006 21:27Mišulka
    Tady je pár fotek z minulého týdne, kdy jsem byli s Terkou na vyjížďce + jsou tam fotky dvou cizích koníků, kteří byli u nás na kolbišti trénovat na VT - https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=549
    - - - - -
    Pár fotek z naší poslední letošní akce - Veřejného tréninku, který se uskutečnil tuhle sobotu - https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=550
    23.7.2006 22:21shirein
    Zdravím všechny, chtěla bych Vás moc poprosit o radu...kobylka mojí kamarádky, o kterou se stará, má dost velké problémy s kopýtky, přesněji s kvalitou rohoviny. Kobylka je bohužel celý život kovaná a ustájená konvenčně, čili v boxe, tuším do ani do výběhu téméř nechodí. Momentálně se jí stěna a bílá čára už ulamuje a drolí tak, že nemohou ani okout, protože není naco. Do kopýtek dávají každý druhý den bláto a bohužel často také mažou. Nejspíš je to hloupý dotaz, ale existuje něco, co by mohli pro zlepšení kvality rohoviny té kobylky udělat? Na změnu režimu a přechod na bosá kopyta majitelka určitě nepřistoupí. Moc Vám děkuji za jakoukoli odpověď :)
    23.7.2006 23:03Troja
    Shirein - doporučuju nějaké vitamínky s biotinem, např. Equistro Kerabol pro rychlejší růst rohoviny, nebo levnější preparáty s podobným složením (Orling-Gelapony, Fitmin apod..) Po téhle kůře a celkovém klidu by mělo jít nakovat. Stejný problém tu řešila Maki s kobylkou Sherron, tak zkus zapátrat v starší diskuzi, nebo si počkej, Maki určitě napíše :o)
    24.7.2006 06:51Zz
    FeeBee:
    je to malej útulek poblíž Jáchymova. Je to jednak útulek pro kočky, jednak azyl pro zraněná zvířata - srny, ptáky... a jednak stáj pro týrané a nemocné koně.
    - - - - -
    Mišulka:
    v hlavě mám prázdno, Luckyho jsem samozřejmě nezměřila...
    24.7.2006 07:35shirein
    Troja: děkuji moc :), v diskuzi zapátrám a určitě Tvoje doporučení předám - myslím, že určitě uspěje :)
    24.7.2006 07:41Troja
    Shirein - nemáš zač :o) Pokud majitelka nechce zout podkovy a koník nemá možnost namáčet si denně kopýtka a dát odpočinout kopýtkům, tak bych to řešila tím biotinem. Teď v tomhle suchu se není čemu divit, že mají koníci horší kopyta, ale drolivá bílá čára je už alarmující případ, kdy by měl přijít klid na pastvině. To je ale rozhodnutí majitelky koníka.. Tak hodně štěstí a pak dej vědět, jak to dopadlo.
    24.7.2006 08:19Jeanne
    Ahoj všichni! Včera sem byla ve Vídni na prohlídce španělské jezdecké školy. Zašly sme se podívat na vnitřní jízdárnu, venkovní jízdárnu (mají tam u vnitřní stopy vysázený stromy, takže tam je po celej den stín:)) a taky do stájí a do sedlovny. Vše bylo s velmi pěkným výkladem. Jen škoda, že v prohlídce nejsou i ukázky ježdění. Ty jsou jen mimo prázdniny a navíc je to strašně drahý...
    24.7.2006 09:08Lenka
    ahoj muzu se zeptat kdo mi zprovozni alba? psala jsem hlav. adminovy na mejl asi pred mesicem a nic dekuju.
    Tak se koupě koně dost posunula dopředu, okolo října bude můj. Chci se zeptat jak se pozná velikost sedla a všeho na koníka děkuji
    24.7.2006 10:04Mišulka
    shirein - bohužel, ta kopýtka může vyléčit jeni jedno - změnit systém ustájení a péče o kopyta (tj. podkovy sundat, správně upravovat, maximální pohyb ve výběhu či pastvině). Pokud toto majitelka nechce udělat, kopyta nevyléčí. Na biotin nevěřím, pokud je kůň správně krmen, vyrobí si biotinu dostatek. Chápu ale, že "tonoucí se stébla chytá". Pak doporučuji Kerabol, který je prý oproti práškovým biotinum nejlépe vstřebatelný. Také jsem ho jednou vyzkoušela.
    Drolivou stěnu způsobují také hřebíky. Takže zkus poradit kamarádce nalepovací podkovy. Jsou ale dražší a každý kovář s nimi neumí.

    Zz - to nic, já taky neměřila, nebyl čas. V sobotu jsme měli ten trénink a byla u nás pouť:)

    Lenka - ohledně sedla si vem k sobě někoho, kdo ti poradí na místě. Mělo by se dát domluvit v koňoobchodě, že ti věci, pokud koníkovi nepadnou, vymění.
    24.7.2006 10:56FeeBee
    Zz: diky.A maji web?
    24.7.2006 11:10Maki
    shirein : myslím že můj případ s Sherronkou byl trochu jiný, takže ti ani starší diskuze asi moc nepomůže. Sherronka chodila bosá a celodenně do výběhu,problém s bílou čárou byl udajně po nějakém starším schvácení, navíc jen na jednom kopytě. Do bílé čary se ji dostávaly kamínky, takže se nakula na gumové podložky a podkovy. Kopytní stěnu má v pořádku, ale i tak ji z toho nemocného kopyta ta podkova asi dvakrát spadla. Po měsíci kovář naznal že podložky již nepotřebuje a tak má jen podkovy a zatím je bez problémů, začla sem na ni opěj jezdit, a občas mam pocit že ji ty podkovy vlastnoručně sundám, protože je až moc živá a hrr, Troja z toho moc nadšená není, když se ji Sheronka začne sápat po kobyle, protože má pocit že ti před ní sou zbytečně pomalý:-))))) Na podzim se ji budou podkovy sundávat, až bude blátivo, tak uvidim jak ta čára bude vypadat.
    Ale koník o kterým píšeš by určitě měl ted chodit jen do výběhu a pod sedlo určitě ne, nám se to osvědčilo.
    24.7.2006 12:35Zz
    FeeBee:
    právě na něm pracuji...
    http://www.macik.websnadno.cz - opravdu jen zcela provizorní, nedodělaný první pokus... ale pokud by tě něco zajímalo tak se ptej!
    - - - - -
    Mišulka.
    vystrouhali jsme Vundysovi kopýtka. Docela to byla fuška, dát jim aspoň jakýsi tvar připomínající kopyto. Rozpěrky měl totálně přerostlé a položené na chodidlo, bílá čára je zdevastovaná, lehce hniloba, patky ujeté pod koně, chodidlo ploché. Vzali jsem to trochu víc než byl asi doposud zvyklý, na zadní pak šel velice opatrně - asi tenké chodidlo pod rozpláclými rozpěrkami. No, snad to bude dobré...
    24.7.2006 13:47sasetka
    Jeanne: Já tam byla v květnu na představení. A rozhodně to byla chyba, mám z toho komplexy jěště teď a hned tak se jich nezbavím :o)) Jinak to zas tak drahý není. My měli ty nejlevnější lístky za 25 Euro, což je nějakých 750 Kč, teď prý klesá kurz, tak možná míň. Za tu podívanou to rozhodně stojí!!!!
    - - - - -
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=551 nové album
    24.7.2006 15:19Mišulka
    Zz - Lucka je z útulku z Miřkova, že jo? Tady jí mám na fotce - https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=248 To tam bala teprve chvíli a byla ještě hubená.
    Lucky je zapsán jako ČT a nebo v typu ČT?
    24.7.2006 22:58shirein
    Mišulka: děkuji moc za doporučení i názor, s kterým naprosto souhlasím, jsem rozhodně pro bosá kopyta i odpovídající režim, bohužel to ale nebude moje rozhodnutí...
    Maki: taky moc děkuji, jsem sama zvědavá, jak se k tomu majitelka postaví, zda bude ochotná alespoň kobylce ulevit od ježdění a zkusit ty gumové podkovy...
    Určitě Vám napíšu, jak to dopadlo. :)
    25.7.2006 10:04Pretty
    Ahoj holky mám velice zajmavou nabídku pro některou z Vás. V Plzeňské ZOO schání nějakého jezdce na hlavní pracovní poměr. Jedná se o to, že by jste jezdili po Zoo na koníkovi a hlídali lidi, aby nekrmili zvířátka a upozorňovali je na přestupky. Mě to bylo nabídnuto, ale bohužel já práci už mám. Bylo by to za plat 60 kč/h ale určitě by jste se nějak domluvili. Ten pán docela spěchá a proto se mě zeptal, jestli náhodou něko neznám, kdo by to vzal. Tak jsem to napsala i sem. Tak se mu když tak ozvěte ju. Je docela seriózní tak žádné strachy :-) tel je 605 292 020
    25.7.2006 10:18Zz
    Mišulka:
    Lucky je v typu ČT, opravím to.
    Jo, Lucka je z Miřkova. Teď už je to pěkná kobyla, ale musela to být opravdu troska když přišla k nim... Do teď má špatný kopyta, ale už je to taky lepší...
    25.7.2006 12:07Mišulka
    Pretty - tý brďo, vždycky jsem obdivovala jezdce v Plzeňské ZOO. Říkala jsem si, že by to bylo fajn. No, práci mám a celkem slušnou a jsem srab, aby ji měnila. Ale moc by se mi to líbilo:)

    Zz - nemusíš to opravovat:). Jen mi to zajímalo, protože Janičky hříbátko taky zřejmě nebude mít papíry a stále netuším, co bude mít napsáno v "modré knížce" za plemeno či co. A má tam uvedený Lucky oba rodiče nebo jen Lásinu? Asi jenom Lásinu, taťka není oficiální plemeník, tak ho tam asi nejde napsat.... Já bych teoreticky měla mít uvedený oba rodiče, ale jak to bude ve skutečnosti, čert ví.
    25.7.2006 12:22Pretty
    Mišulka - Jsme na tom úplně stejně já bych taky v tom Zoo dělal hned, jesnže taky mám starch opustit tuhle práci, když jsem ji scháněla 11 měsíců. A hlavně to dojíždění z Kt do Plzně by se asi nevyplatilo. A nikdo ti nezaručí, že tě to bude bavit pořád v zimě v létě atd. a taky finančně
    25.7.2006 12:27zz
    Mišulka:
    v modré knížce má tuším napsáno "typ teplokrevný", Lásina "arabský typ". Tatínka tam samozřejmě Lucky nemá - jednak to nebyl oficiální plemeník, jednak nemáme připouštěcí lístek kobyly nebo zjištěnou paternitu...
    25.7.2006 12:34Mišulka
    Zz - já právě připouštěcí lístek mám, ale čistou appu (appendix) mít zřejmě nebudu. Takže jsem moc zvědavá, co za hříbátko vlastně budu mít:))Volala jsem kvůli tomu inspektorovi Šímovi, ale nedokázal mi odpovědět:(
    25.7.2006 12:55Zz
    Mišulka:
    se Šímou se dá domluvit... co to vlastně bude za plememníka? O amerických plemenech tuším nerozhoduje Šíma ale někdo z těch jejich asociací... chtělo by to zavolat tam.
    25.7.2006 13:04Čača
    Já mám hříbě z nepálené a tudíž neexistující kobči, ale vtip je v tom, že tatínek je Grewot A1/1 /plemeník se vším všady/ a nikdo mi ho nepotvrdí, v papírech mám pouze uvedeno typ teplokrevný. Taky by mě zajímalo, jak se to vlastně posuzuje, ale mám valacha tudíž mi to tak nevadí.
    25.7.2006 13:22Mišulka
    Já to mám trochu jinak. Mám klisnu A 1/1, uchovněnou v chovu A 1/1 i ČT. Protože je ale v NTB registru, zřejmě mi ji nezaregistrujou v americe pro chov Appaloos. Tatínek hříbátka je oficiální plemeník appa, registrovaný v Americe i v ČR. Přesto se mi může stát, že budu mít hříbě zapsané jako "v typu ČT". Síla co?
    Se Šímou se nedalo domluvit, mluvila jsem s ním po telefonu a dost nehezky mne odbyl. Znám ho, tak jsem vlastně ani nic jiného nečelala.
    Šíma sice o amerických plemenech nerozhoduje, ale hříbě bude registrovat pod kobylou a pálit (pokud budu pálit a asi jo), alespoň si to myslím, takže by jakýs takýs přehled měl mít.
    25.7.2006 13:33Zz
    Mišulka:
    vidíš, na nás je Šíma jako med... hele tak se poptej na těch asociacích, třeba by ti ho označil jejich inspektor a pak zapsal jako appa
    25.7.2006 13:42Mišulka
    Čača - kdyby byla maminka tvého valáška registrovaná, pak by tvůj valášek měl mít v původu uvedeno jméno matky (samozřejmě bez původu) + otce, pokud by tento byl oprávněn kobču připustit. Pokud by byla kobča v teplokrevném typu, pak by se mohl na ni pustit každý hřebec, oprávněný pro připouštění v chovu ČT. Tak kobča je tvoje?
    - - - - -
    Zz - jenže oni tu žádní inspektoři pro "američany" nejsou. Veškeré papíry se posílají do Ameriky, odkud taky přijde průkaz hříběte. I barva a znaky se popisují podle fotek.
    Majitelka hřebce zkusí získat papíry appaloosa, ale moc si od toho neslibuju.
    Čistě teoreticky, pokud bude mít naše hříbátko puntíky, mohl by ho pan Šíma zaregistrovat jako "v typu appaloosa":)
    Ono je mi to svým způsobem jedno. Hříbátko bude pro mne, ale byla bych ráda, kdyby mělo v modrém průkazu uvedeny oba rodiče.
    26.7.2006 06:43Zz
    Mišulka:
    aha, to jsem vůbec netušila... to je docela síla. To se dá dost dobře falšovat ne??
    27.7.2006 08:37Lenka
    Ahoj, dnes se jedu mrknout na kone k panu Ludviku Hessovi a do staje Radonice,vzbrat si konika. Pak tu yaloyim album,teda ay se mi to ypristupni. Nemuyu se dockat :)
    - - - - -
    omlouvam se zas sem mela prehozenou klavesnici
    27.7.2006 13:16Čača
    Mišulka - jeho matku znám dlouho, ale je to rusák poslanej do itálie vlakem na maso přes ČR a tady jí koupili za pár stovek z vagonu a Vinklárek na ní Grewota správně vůbec pustit neměl, ona totiž není nic /jen hodnej teplokrevnej typ - nemá vůbec žádný papíry, že vůbec existuje/, ještě by možná vokecal Fr"uhese, ale on pouštěl cokoli na cokoli hlavně že z toho něco měl. Čak je valach tak to moc neřeším, ale u kobči nebo hřebce by mě to štvalo. Koukni do alba, tam ta kobča je.
    - - - - -
    Jo Geeta má ve svém posledním albu nafoceného strakáče, jeho majitelka se sem také brzo přihlásí, teda doufám, je to fajn holka a patří jí jezdecký klub v Bechyni.
    27.7.2006 13:17řetězka
    sasetka: koukala jsem na to tvé album "na parellce" a prijde mi podle té první fotky, kromě toho že je kůň položenej na předku div nepřepadne, že má koník chudák to sedlo skoro na krku a musí mu to trochu vadit při pohybu lopatky. ale to je možná tím že jsem zvyklá sedlat víc na prostředek, protože už nemám anglické sedlo.
    ale zaráží mě jak se někde odváží nechat jezdit začátečníky na parellce. parellka mi přijde mnohem ostřejší než nějaké udidlo a ani já osobně, která jezdim na jednoduchý páce, bych neměla odvahu jezdit na parellce. tam je potřeba klidná a zkušená ruka víc ne kdekoliv jinde. na pár kroků na zkoušku asi fajn, ale na vyjížďky bych tak nejezdila, dokud bych neuměla koně jemně zpracovávat a podsazovat atd. to že kůň chodí jen rekreačku neznamená že může chodit rozpláclej a odejít brzo na předky.
    ale věřim že je to jen focený ve špatný okamžiky, tak jako u mnoha (i mých) fotek.
    27.7.2006 13:45Mišulka
    Čača - to je jedno, že kobča nemá žádné papíry. Právě proto by měla být registrovaná (ukládá tak zákon). Musí ji posoudit inspektor chovu a na základě toho ji vystaví modrý průkaz. Poté lze na ni pustit oficiálně každého hřebce, který pouští v teplokrevném typu (pokud je kobča v teplokrevném typu). Aspoň si to myslím:) Každý rok je u nás na svodu pár starších kobyl bez původu.
    Taky přemlouvám holky z našeho oddílu, aby se sem přihlásily. Chodí potajmu "šmírovat", ale přihlásit se nechtěj:))

    Lucko, Lucko, Terko - vylezte:))))
    - - - - -
    řetězko - naši koně nikdy nechodili podsazení. Sportují už dlouhá léta a jsou zdraví. Podsazení se vyžaduje v drezuře a ve stupni "Z" určitě není potřeba (stačí zajít na nějaké drezurní závody). Aby kůň chodil podsazený, musí být velmi dobře přiježděný. Ke spokojenosti koně i jezdce stačí, aby kůň chodil v přirozeném držení.
    Na fotce ale stejně nevidím koně, co "padá na hubu". Terén mi podle fotky připadá z kopce.
    Jinak ale souhlasím, že paralelka je velmi ostrá. V krizi pak nepoužitelná, protože se otáčí na hlavě. Taktéž co se týče sedla souhlasím. Sedlo má být na koni tak, aby neleželo na lopatkách koně.
    27.7.2006 14:27Maki
    řetězka: parelka je ostřejší než páka? odkdy?
    27.7.2006 14:44FeeBee
    Čača: v Bechyni je jezdecký klub?My jedeme v neděli do Dobronic,to je od Bechyně kousek :o))
    27.7.2006 14:58řetězka
    maki, každé udidlo je tak ostré, jak je ostrá ruka co k němu vede. ale páce se kůň může bránit aspoň otevřením huby (nemáme nánosníky a páka je fakt jednoduchá, není to pelham) a případně při nešetrných rukou blbce jezdce huba časem otupí. ale nos koně je podle mě hrozně citlivá věc. nevím k čemu to přirovnat.
    27.7.2006 19:21Lenka
    Ahoj holky proism potrebuji radu, a obracim se s tim na vas.
    Dnes jsem se byla podívat na koníka je skvělí majitel byl upřímný a řekl mi proč ho prodávají, zadní nohou obcas si strouhne kopyto a proto nemuze byt na naky sport ale rekreaci jezdeni, to by nevadilo jde mi o to zda je to vazne ma nozku trosicku nateklou nemam s tim zadne zkusenosti, prosim poradte, zda to neni nic vazneho nebo zda se mu to muze zhorsit ze bych na nem nemohla jezdit? Diky specha poradte prosim dekuju moc
    27.7.2006 21:35Troja
    Lenka - takhle ti nikdo neporadí, pokud jsi na pochybách, že koník není v pořádku, pozvi nějakého veta, který se ti na koníka podívá, popř. udělá RTG nebo sono. Na to si ale připrav několik tisícovek bokem. Zhoršit se může cokoliv (bohužel s tím mám vlastní zkušenosti..)
    27.7.2006 22:22Lenka
    Troja: jo tak dekuji jsem na pochybach hodne no...
    28.7.2006 07:20Mišulka
    řetězka - znecitlivět lze úplně všechno. Včetně nosu koně.

    Lenka - nevím, co si mám představit pod "strouhne si kopyto". Zašlapuje se? To není důvod k tomu, aby kůň nemohl sportovat. U koních, kteří se strouhají, je třeba správně upravit kopyta a pokud to nepomůže, pořídit mu zvony a kamašky. Noha může být oteklá od rány, kterou si způsobil druhou nohou. Pokud je příčina otoku v tomhle, nebude ti stát veterinární vyšetření moc peněz. Jinak bych asi nechala udělat rtg nebo sono.
    Kolik je koníkovi let? Koukla jsi na kopyta?
    28.7.2006 09:59Lenka
    Mišilka: koníkovi je 5 let. Majitel rikal ze si obcas strouhne zadni nohou ze si zranuje tu druhou a ze ho nemuzou pouzit na sport, proto na rekreaci.Ze mu je bandazuji. Me jde jen o to zda to nemuze zasahovat do zivota konika tak ze pak ve finale na nem nebudu moct jezdit. Kdyz jsem ho videla bezet rekla bych ze mu to obcas vadi, ja s timhle nemam vubec zadne zkusenosti. A nevis kolik by tak tohle vysetreni stalo? V tomhle se vubec nepohybuji. Asi by bylo nejlepsi vzit veterinare ale vsichni me strasi ze to stoji moc penez.
    28.7.2006 10:57Troja
    Lenka - nechce se mi líbit, že je to až tak vážné, že má koník nateklou nohu jen ze strouhání. To by se musel strouhat co krok a to je už celkem velká odchylka od normálu. Nezvedá tu druhou nohu třeba výš nebo jinak? Ohýbá obě nohy normálně? Je okutý? Jak často na něm jezdí? Chodí do výběhu? Na jak dlouho? Nosí i tam bandáže nebo chrániče?
    28.7.2006 12:08Mišulka
    Lenka - neber to zle, ale doporučuji ti, zajet se podívat na koníka alespoň s někým, kdo koním trochu rozumí. Ten prodejce ti může namluvit, co chce. Může tvrdit, že na rekreaci jeho "postižení" nevadí, ale nemusí to být pravda. Ta "diagnoza strouhání" se mi zdá podivná. Buď prodejce neví, co koníkovi je nebo něco zatajuje. Vyšetření veterináře bude stát tolik, kolik úkonů veterinář provede. Rtg snímek stojí u nás kolem 200,- Kč. Sono taky tak. Nevím, co stojí celková prohlídka koně, nikdy jsem ji dělat nemusela. Nejlepší bude zavolat nějakému veterináři (nejlépe takovému, co dělá koně) a zeptat se ho, zda prohlídky kupovaných provádí a kolik si za to účtuje. To tě nic stát nebude a alespoň budeš vědět. Takové dohady o cenách jsou na nic.
    Lenko jaké máš zkušenosti s ježděním? Máme na prodej valáška, stoprocentně zdravého, 6 let, ale je letos obsednutý, v remontním výcviku. Jsme ze "západu".
    - - - - -
    Zz - úplně jsem zapomněla odpovědět:( Zda se dělají nějaké "čachry machry" netuším. Co ale nějak nemůžu strávit - plemenným hřebcem appa se může stát každý hřebec, který má určitý počet appa znaků - barva, bělmo očí, pruhovaná kopyta atd. Pravděpodobně by ho uchovnili i kdyby měl tři nohy:). Exteriérové vady pravděpodobně nikdo neřeší. Nevím, jestli je to dobře nebo špatně.
    28.7.2006 12:42Lenka
    Mišulka: jezdila jsem 5 let na jizdarne, ted mam delsi pauzu ale jezdila jsem dobre. Zajimam se o Parelliho metody. Pritel se chce taky naucit.
    Ja to neberu zle vim ze toho o tomhle zorvna nevim ale hned jsem si vsimla ze ma mirne nateklou nozku a majitel byl takovy nevim no. Ja jsem se rozhodla ze ho nekouopim protoze je to moc velke rozhodnuti a myslim ze za tuhle cenu dostanu konika zdraveho.
    - - - - -
    Troja: nemel nic kdyz jsme tam byli ale pry mu bandaze davaji je okovany na zadek predek nevim,mrknete na fotky
    https://www.kralici.cz/morcata/alba.asp?a=4443
    do vybehu chodi kazdy den na nem jezdi naky cvicitel ale to muze taky byt lez to proste clovek nepozna.
    - - - - -
    nevim mam pocit ze mi neco tajil
    - - - - -
    Troja: jo na predek je taky kovany je kovany na vsechny ctyri
    28.7.2006 13:01Zz
    Mišulka:
    to je síla! takže hlavním znakem appy je prostě kresba na kůži... možná by uchovnili i begana pokud by měl ty správné tečky a flíčky :))

    Lenka:
    za kolik ho nabízeli, můžu-li vědět??
    - - - - -
    jinak se mi moc líbí ta barva...
    28.7.2006 13:04Lenka
    Mišulka: sháním spíš koníka na rekreační ježdění hobby western. I pro začatečníka kvůli příteli, chce se naučit. JInak spíše valáška ale i klisničku, bezproblémového koně a hlavně zdravého. Do 40.000 zadala jsem si inzerát ale mám pocit že všude bude něco tak jsem koukala na stránky Kladrub a mají tam taky pěkné koně, jen nevím zda mi budou stačit peníze. Ale kdybych někde přes inzerát kupovala koně okamžitě sebou beru veta protože tohle nemá cenu.
    - - - - -
    ZZ: chteji za nej 43.000 coz se mi zda dost, me uplne okoouzlil je moc hodny dnesni noc byla pro me tezka,to rozhodovani
    28.7.2006 13:11Mišulka
    Lenka - barvu má koník moc hezkou, ale jinak se mi nelíbí. Je to samozřejmě věc vkusu a chápu, že krásna není všechno:))) Ten náš by se ti nelíbil? https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=80 , https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=464
    28.7.2006 13:13Lenka
    Mišulka: už jsem na něj koukala, no mě se líbí koně právě exteriérově jako je Tornádo konik na fotkách. Koně na dlouhých hubenych nožkách to se nelíbí mě, zní to možná divně ale je to tak:)))
    28.7.2006 13:13Mišulka
    Lenko - za toho našeho chceme 50.000,-. Více méně jsme chtěli, aby sportoval - má pěkné chody, skokovou potenci. Ale kdyby se měl dobře, tak rekreace není problém:)))
    28.7.2006 13:15Lenka
    Mišulka: jaký je povahově koník? MOhu se zeptat na cenu? pokud chces mejl je lenkaskopkova@seznam.cz
    Jak jsem psala musel by byt vhodny pro zacatecnika a bezproblemovy
    28.7.2006 13:17Mišulka
    Lenka - tobě přijde Vilda (Paramon) na dlouhých hubených nožkách?:(( To mi nikdy nepřišlo. Je exteriérově moc pěkný, souměrný, osvalený a s dobrými bedry. Hlavičku má ušlechtilou. Holeň má slabší po taťkovi (A 1/1). Né, nevnucuju:)) Momentálně nás nic netlačí ho prodat, ale do příštího roku budeme muset prodat asi jednoho koníka, protože se mi už nemá kam vejít hříbátko, až se odstaví.
    28.7.2006 14:03Lenka
    Mišulka: nechtela jsem ho nejak urazitm jedu ted na vikend pryc ale co kdybych ti dala vedet v pondeli? Ze by sme se treba prijeli podivat?
    Stejne mam na konika jen 40.000 uvidim no
    28.7.2006 14:17Mišulka
    Lenko - já to nebrala jako urážku:))) Spletla jsem (( za )). Já už teď budu končit v práci a doma se už asi na net nedostanu, o víkendu taktéž ne, ale v pondělí si můžeme napsat. Jenom toto - koník je letos obsednutý a je třeba ho ještě hodně naučit. Takže pro úplné začátečníky si myslím není vhodný. Je hodný, ale je to prostě mlaďě nezkušený:)). O ceně já bohužel nerozhoduju. Kdyby bylo na mně, dám ho za 40.000,-. Důležité pro mne je, aby se měl koňouch dobře. Jezdila jsem jeho maminku, na kterou stále vzpomínám. Byl to ten "životní kůň", koňská láska. Tady je jeho maminka - https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=9
    28.7.2006 23:13Čača
    FeeBee - Bechyně Plechmr paní Chadimová Eva, stojí tam i náš kůň a má i menší obchůdek s věcma na koně a jezdce.
    Lenko - koně s pochybnostma bych nekupovala, je to drahej špás. A za tu cenu už vůbec ne. Vem si sebou někoho kdo koně zkoukne a kdo se vyzná /i v cenách/ na rekreaci bych řekla že stačí polovina. Přeju hodně štěstí.
    28.7.2006 23:30sasetka
    Mišulka, řetězka: Díky za připomínky, to sedlo tam vypadá fakt hodně vpředu a je možný, že i bylo.... Ale co se týká napadání na předek, tam tady se budu bránit. Ten kůň se tam odráží do dalšího skoku a asi to budí dojem napadání na předku, ale rozhodně to tak není. A co se týče těch parellek. Nejsou to moje koně a je jen na majitelce, aby si rozhodla, jestli naechá začátečníky jezdit na udidle nebo na ohlávce. Navíc to nebylo povinný, ten kluk si to chtěl zkusit a my mu rády vyhověly. Nikdy jsem jeětě neslyšela, že by parellka byla ostřejsí než páka nebo jakýkoliv jiný udidlo.... Jsou stáje, kde se jezdí jen na nich a učí se tam i začátečníci. Taky záleží na tloušťce provázku. Čím tenčí, tím ostřejší. A ty co jsou na těch fotkách, jsou docela tlustý.
    29.7.2006 09:36FeeBee
    Čača: a nemela driv obchod primo na namesti?
    29.7.2006 21:19Geeta
    čača
    Viki je A1/1, správně Valentino, nějaká jeho bábi dokonce běžela Velkou P., jeho maminka ale umřela, když Vikimu bylo pár týdnů(měsíců?) a byl odchován v obýváku na flašce. později měl problémy mezi konmi, nikdy si nevypěstoval základní koňské návyky. no, jeho historie je dost složitá - ale čak je mu hodně podobný ... a s vikim jsem si prožila své - dal mi co málokterý kůň - tak možná i proto mě čak tolik zaujal :)
    - - - - -
    Lenka
    máš povolená alba
    29.7.2006 21:56Mišulka
    Geeta - tak jsi se nám vrátila z dovolené? Dostala jsi před časem mail od Míši Braunové? Nechci to tu rozebírat, kdyžtak písni na mail:)

    sasetka - mně by ani nevadilo, že je parallelka ostrá, ale to, že se na hlavě koně posouvá. Stejně tak se posouvá normální ohlávka, takže na nějaké velké ježdění bych si ohlávku navzala a už vůbec ne na skákání. Do terénu na špacír? Proč ne, pokud mám opravdu hodného koně a musím přitom doufat, že se koník někde nevyděsí, jinak ho nezastavím:( Tak jsem jezdila na kožené ohlávce s přivázaným vodítkem na bývalé kobylce Palmě.
    Já nejsem za každou cenu pro udidla, sama si chci pořídit bezudidlovku. Ta bezudilovka bude ale muset výborně sedět na hlavě koně, kůň na ní musí být ovladatelný v každé situaci a musí se na ní dát i přiježďovat. Proto se rozhoduji mezi sidepullem a BB. Fakt zatím nevím, co, ale o něco bezpečnější je asi BB. Tak pokud mi to sedlář ušije, budu jezdit bez udidla. Je každého věc, na čem jezdí. V žádném případě ti nic nevyčítám:)).

    Zz - měřili jsme Johanku. Je jí 14 a půl měsíce a měří 158 cm. Tak jsem si při tom měření s kamarádem libovali, jak budeme mít ty naše holky bezvadně připravené na svod. Stojí u toho jako profíci:)))
    - - - - -
    Dneska jsme byli na závodech v Bernarticích. Dneska už asi nestihnu udělat albíčko, tak někdy jindy. Pan Hřebík zabodoval, v Z byl čtvrtý, ZL šel čistě, ale v rozeskakování udělal chybičku, takže se neumístil. No a Lucka s Tondou skočili jedničku a dál ni krok:) Neřešíme to, už jsme si zvykli:) Viď Luci?:)
    29.7.2006 23:16Čača
    Fee Bee - jo v jednom obchůdku jí občas něco prodali, bylo to na náměstí.

    Geeta - američani platí a Eva si pochvaluje, takže nic nového. Doufám, že Ti to vážněji nenarušilo plány, docela by mě to mrzelo.

    Oddíl v Bechyni má čerstvě net:
    jkchadeva@seznam.cz je to přímo na tu holku a na obchůdek.
    30.7.2006 15:48sasetka
    Mišulka: No jo, jenže to na těch fotkách není žádný skákání, to je snad vidět :)
    30.7.2006 20:58Mišulka
    sasetka - dobře tedy, tak kavaletová práce:))) Neřešme to, nevyřešíme to:))
    - - - - -
    Pár fotek ze včerejších závodů v Bernarticích -
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=552
    - - - - -
    A ještě pár fotek jen tak, když jsme pustili oschnout koně na dvůr a fotky Johanky, jak dostala novou ohlávku - https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=553
    30.7.2006 22:41sasetka
    Mišulka: spíš pokus o skok... Kdyby ten kůň jen slyšel slovo práce, padne a už se nezvedne :o)

    Byla jsem v Šinkvicích na MČR ve vozatajství, ale bohužel jen jeden den. Až budu mít čas, hodím nějaký fotečky.
    30.7.2006 23:39Troja
    sasetka - na kterou disciplínu jsi byla mrknout? chjoo, to už je doba, co jsem nebyla na vozatajcích aspoň jako divák.. a to jsme s lidma z Kývalky kdysi jezdili závodně, to byli časy..
    Líbilo se ti to? Šla bys do toho s O´Keykou? :o)
    31.7.2006 08:47Zz
    Mišulka:
    slibuji že Luckyho změřím :)))
    31.7.2006 09:29Lenka
    Mišulka: no tak jsem premyslela ta cena je dost na rekreaci. Koukam na inzercich ruzne no uvidim:) presto diky za peknou nabidku
    31.7.2006 10:07Zz
    Lenka:
    hezkej koníků na rekreačku za 40 tisíc nebo i míň seženeš hromadu.... jen si počkat a vybrat toho pravýho :))
    31.7.2006 10:34Mišulka
    Lenka - taky si myslím, že koníků na rekreaci je dost v nižší cenové relaci. My bychom právě spíš chtěli, aby náš Vilda šel do sportu, protože je moc šikovný.
    31.7.2006 10:46Lenka
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=554
    Mišulka: jojo já nepotřebuji sportaka, hlavne at mu najdete pekny domov
    31.7.2006 11:30Zz
    Lenka:
    mě by se líbil ten Nison... ale opravdu koníků na prodej je hodně, takže je z čeho vybírat. Co nějakého koníka z útulku??
    31.7.2006 11:37sasetka
    Troja: Ty ještě žiješ???? To jsem ráda. Byli jsme na maratonu. Líbilo se mi to, ale jít o toho s O'key.... Hehe, nevešla by se do postrojů :) A ty ses nebyla kouknout?
    31.7.2006 11:39Lenka
    Zz: teke jsem o tom uvazovala ale nasla jsem jen koniky s postizenim ktere jsou treba jen ke konikovi o zadnem nevim:(
    - - - - -
    Zz: jo Nison me taky jedu se na nej podivat, pani je ochotna a pocka do zari, az budou prachy:)
    31.7.2006 11:44Mišulka
    Lenka - Nison jen moc pěkný. Je už starší, takže by mohl být vhodný pro začínající jezdce. Já osobně bych ale brala tu zrzku zrzavou plnokrevnou. Hodila by se mi k Janině:)))
    31.7.2006 11:58Lenka
    Mišulka: jojo prave ze uz je starsi tak to je super zeby byl i pro pritele, jedeme se na nej v neblizsi dobe podivat.

    Mohu se vas zeptat zda s tim mate zkusenosti kolik tak stoji dobre ustajeni, byla jsem vcera v jednom a chteli 4.000 ale nic moc, tak nevim jak se ty ceny pohybuji. V radonicich u Prahy maji jizdarnu krytou jezdecky park atd a cena 6.500 proto tech 4.000 se mi zdalo na te vesnici dost.
    31.7.2006 12:28Pretty
    Lenka: tady je ještě pár inzerátů na koníky.Taky mi chodí hodně nabídek

    Valach 5 let,hnědák, klusák ježděn pod sedlem i v zápřahu.Cena 20 000,-Kč.Valach 3 roky, tm. hnědák, klusák, cena 20 000,-Kč.Oba to jsou charakterní koně, velmi líbivý, vhodní i pro začínající jezdce.100% zdravotní stav.tel. 603181852

    Kobylka A1/1 Prodám 11-letou kobylku A1/1 s PP, zapsanou v PK, velmi hodná, klidná, nelekavá, chodivá, měkkohubá. Bez dostihové minulosti. Slepá od hříběte po úraze na 1 oko, nepoznáte to na ní. Ježděná westernově, i pěkně skáče, v terénu spolehlivá. Cena 23.000,- Možno i s 3 měsíce starým west.sedlem - 10 tis. Dohoda možná. Tel.:608003957

    prodám klisnu klusačka tm. hnědka, pěkná, hodná, KVH 155 cm, super chody, vhodná na western, dist. jízdy,chov ( např. QH, APH) cena 20 tis. Mohu prdat k ní i sedlo celokožené za 2 tis. Při rychlem jednaní sleva!Prodej z rodinných důvodů. Tel" 731/925018 nebo 732/431250
    E-mail:
    lucie.schartelova@seznam.cz
    31.7.2006 12:51sasetka
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=555 tak tady jsou ty slíbený fotky
    - - - - -
    Lenka: Na Nisona jsem včera koukala na equichannelu a moc se mi líbí :)
    31.7.2006 12:57Zz
    Lenka:
    OS Život pro koně. Mívají tam i koně zdravé,které se z nějakého důvodu už původnímu majiteli nehodili. Pokud by tě to zajímalo, tak ti seženu kontakt...

    ale jinák mám slabost pro klusáky - jsou to charakterní koně, velice pracovití a většinou hodně levní.
    31.7.2006 13:58Lenka
    Zz: no ja se jedu zitra mrknout na valaska tak pak uvidim ale valach se mi natolik libi ze pokud to bude ok tak ho koupim ale kdyby neco pak dam vedet ze bych mela zajem o kontakt.
    31.7.2006 13:59Mišulka
    Lenko - já třeba platím 1000,- Kč. Koně si ale obstarávám sama, musím tam být denně, krmím 4 koně ráno i večer. Jsme na vesnici. Jinak tady u nás v těch větších stájích chtějí 3.500 - 4.500 za kompletní servis. S Prahou se to nedá srovnávat, ale jen tak pro představu, jaké jsou ceny u nás:)

    Zz - je fakt, že je to už dávno, co jsme byli v útulku v Miřkově, ale tenkrát tam měli samé "nezdravé" koně. Jen jedna kobyla od hříběte byla zdravá a podle toho, co jsem pochopila z rozhovoru s paní Filipovou, byla to kobylka její kamarádky.
    O klusácích jsem taky slyšela jen to nejlepší. Přitom jsou to jedny z nejlevnějších koní na trhu.

    sasetka - to jsou krásné fotky a krásní koně. Já jsem nikdy na vlastní oči soutěže spřežení neviděla:(
    31.7.2006 16:03Lenka
    jeste jsem pridala jednoho konika jmenuje se Sony a ten je teda moc peknej
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=554
    - - - - -
    Tak vaham uvidim po osobni navsteve, az pojedu za majiteli udelam fotky:)
    31.7.2006 18:21Evizna
    Lenka: Jůůů, Nisona znám, býval na Moravanu :))))
    - - - - -
    Jestli je to teda on... ale vypadá dost podobně :))
    31.7.2006 18:51Jeanne
    Evizna: Jojo, to je určitě on! (taky znám z moravanu...:DD)
    - - - - -
    sasetka: Hehehe, to sedlo z 2. světové vypadá podobně, jako to, co sme měli ještě před dvěma rokama v Moravanu!:DDD
    31.7.2006 21:01Čača
    Lenka - v Bechyni dají koníkovi vlastně všechno co potřebuje /box, sláma, seno, jádro, výběh, atp. a stojí to měsíčně 3800,-
    31.7.2006 21:18Lenka
    Jeanne,Evizna: vy ho znate? tak mi k nemu urco muzete neco rict vas nazor aspon:) zitra se na nej jedu podivat