2.2.2007 07:18Mišulka
Petaah - ovesné vločky jsou ale něco jiného než oves mačkaný, ne? Alespoň já to tak pochopila, jak je to s energetickou hodnotou netuším, protože ve vločkách není slupka.
Jinak nikdy se žádnou studií neprokázalo, že mačkaný oves je stravitelnější než oves celý. Oves je velmi měkké zrno, které kůň bez problémů rozkouše, kousáním podporuje slinění a tím lépe tráví. Takže by to s tou stravitelností mělo být vlastně obráceně - tj. celý oves by měl být stravitelnější:) V každém případě ale literatura uvádí, že ve stravitelnosti není rozdíl, mačkat oves se doporučuje hříbatům a koním s problémy se zuby. Nevýhodou mačkaného ovsa je, že se brzo kazí.
- - - - -
Alex - Olinka já nádherná:) Já ci poníka...:)
2.2.2007 09:18Petaah
Mišulka: aha, tak ja to brala tak, ze Arab mysli ovesne vlocky pro kone, ne ty lidske - tedy az doted jsem jaksi mela zato, ze pro kone jsou ovesne vlocky prakticky totez co oves normalne mackany, jen namackane jeste vic :) Pokud je rozdil ve slupce, pak se samozrejme omlouvam za dezinfomaci a dekuji za opravu. Ve slupce by podle mne mela byt hlavne vlaknina, dusikate a mineralni latky. Jinak nad tou stravitelnosti jsem se uz zamyslela taky (kdyz jsem to psala, priste provedu driv :)) a logicky mi pripadalo na mysl presne to, co pises :) Obecne se vetsinou potkavam s tvrzenim, ze obalove slupky jadra se konim hure travi, pokud nejsou narusene - je fakt, ze toto umim pochopit napr. u lneneho seminka, ktere je tak male a tvrde, ze ho kun opravdu hure rozkousne, u ovsa by takovy problem byt nemel. Presto si myslim, ze i ovesne vlocky kun bude kousat - teoreticky, produkce slin je spojena se zvykanim kone, a pokud kun ovesne vlocky kouse alespon trochu a tyto nemaji slupku, vyprodukovane sliny by k natraveni vlocek mely byt dostacujici (ale je to jen moje laicka teorie), uplne stejne, jako kdyz kun bude zrat cely oves - bude zvykat dele, vyprodukuje si vice slin a ty pak snaze natravi slupku ovsa v zaludku. Takze myslim, ze to nakonec vyjde s tou stravitelnosti uplne nastejno. Rozdil bude jen v pomerech prijimanych zivin. Coz vlastne odpovida zase tomu, co pises :) a co uvadi literatura - ze ve stravitelnosti neni rozdil :)
K tomu kazeni namackaneho ovsa jeste dodam (doufam ze to neni zase jen vyctena dezinfomace :)), ze zhruba po 24 hod od namackani se z ovsa ztraci taky ziviny...
2.2.2007 10:44Mišulka
Petaah - souhlas:) My se vždycky domluvíme:)) Je to právě o tvrdosti slupek a je to přesně tak,jak píšeš - např. lněné semeno je v neporušeném stavu nestravitelné, třeba ječmen je také dost tvrdý a měl by se mačkat a taková kukuřice je ještě tvrdší.
Co se týče toho kažení - taky jsem to tak slyšela, ale zatím jsem bohužel nenašla nic odbornýho, vše jen takové "dohady". Docela by mi to zajímalo, protože tady u nás se mačká oves na několik týdnů dopředu a nevysvětlíš jim, že to není dobře. Proto bych chtěla vědět, za jak dlouho se asi ten oves zkazí a jak to s těmi živinami doopravdy je:) Já oves krmím celý, tak je mi to jedno.
MonŠery - neva, necháme to na jindy:)
2.2.2007 11:04Petaah
Mišulka: :)) Ja jsem taky narazila vzdycky jen na tohle konstatovani, bez jakehokoli upresnujiciho vysvetleni - oves sice netvori hlavni cast nasi krmne davky, spis jen symbolickou (to u Tebe predpokladam tez :)), ale rozhodne by mne to zajimalo taky...celkem bych totiz tipovala, ze tim zkazenim se mini spis plisne (vzhledem k tomu, ze oves neobsahuje prilis mnoho tuku a namackanim se to jadro zpristupni vlhkosti), ztratu zivin neumim odhadnout vubec, ale tipovala bych ji na dny...u nas je to jak kde, ale dost casta je taky tahle praxe namackani ovsa dopredu na nekolik dni az po nekolik tydnu...kazdopadne, pokud se mi casem podari nekde narazit na exaktni rozbor, rozhodne jej hodim i sem :)
- - - - -
Gia: dekuji moc!!! :)
2.2.2007 12:06Mišulka
Petaah - za rozboru budu moc ráda:) A předpokládáš správně, ovsa krmíme jen symbolicky, asi 2 hrstky, i když teď Janině trošku přidám. Začala mi nějak hůře žrát, nevím, jestli jsou to zuby nebo už prostě nemá chuť, protože ji už to hříbátko obtěžuje. Bez sedace se jí do huby nikdo nepodívá a sedaci teď veterinář nedoporučil, budeme muset kontrolu zubů odložit až po porodu.
Divné je, že i když se dost píše o rychlém zkažené mačkaného ovsa, našim koním po něm nikdy nic nebylo a že je někdy namačkaný i měsíc dopředu. Ale je fakt, že všichni oddíloví koně dostávají do 1 kg ovsa na den (spíš míň).
2.2.2007 12:38Mišulka
Arab - Johanka není moje, i když ji tak trochu za "mého koně považuju:) Ona je dcerou mojí Janiny, ale je ve vlastnictví našeho jezdeckého oddílu, který vlastnil i Janinu, než jsem si ji vloni v lednu koupila:) No a o Johanku se starám.
- - - - -
Harra - jsem asi výjimka, ale mně z virtuální stáje Ufonek onehdá žádali o fotku s tím, že uvedou autora mne. Ale tedy nevím, jestli tam nejsou nějaké další fotky, ke kterým jsem souhlas nedala...
2.2.2007 13:01Petaah
Mišulka: jj, to je pravda - taky jsem se nikdy nesetkala s zadnym pripadem onemocneni nebo i nevolnosti z dele namackaneho ovsa - ale jak tak nad tim premyslim, opravdu by asi stalo zato, to zjistit podrobneji - uz jen proto, ze vlastne nevim, co presne koni ten zkazeny oves muze zpusobit - pokud by to mohly byt treba koliky, vneslo by to do mnoha mne znamych pripadu uplne jine svetlo...az budu mit chvilku volneji, zkusim po tom trochu zapatrat :)
2.2.2007 14:12Jeanne
tak vidim, že se tu všichni dali na ufonka:D Já už tam taky pár svejch fotek našla...
Harra: Problém je ten, že holky, co vobčas v Hostěnicích jezdí, nafotili naše koně a daly to do galerie, takže si to uživatelé můžou v klidu dat ke svejm koním.. Jsou tam Parma, Princ, Béďan, Senegal, atd.
2.2.2007 14:14Harra
pohrozila jsem ji, ze ji zablukujou ucet,protoz eadmini vi, odkud a kdo to vkladaa prej si tam da jinou. tyhle usmrkance fakt zeru:/
- - - - -
jeanne - vis, muzou to byt jejich fotky,ale ja porste vyzaduju,aby kdyz nekdo bude chtit dat do neceho obdobneho jako je vitrualni stajk fotku meho kone, chci aby s eme na to zeptal.. jinak vidim rude. i kdyby to byly jejich fotky, porad jeste je to muj kun a tim hur pro ne,kdyz jezdi v hostenkach - ony tim padme maji moznost se slusne zeptat.
4.2.2007 19:42Mišulka
Lucia - já teď počítala náklady na koně v našem oddílu. Krmení na jednoho koně za měsíc přišlo na 1000,- Kč (seno, oves, sláma) + musíš počítat vodu a elektriku. Kovář - jak který, náš si bral asi 400,- Kč za kování na předek, jen strouhání 200,-. Já si strouhám sama, tak to mám zadarmo:) Veterinář - pokud je kůň zdravý, tak 300,- Kč za očkování 1 x ročně a odčervení 1 x za 3 měsíce 400,- Kč.
Možná jsem na něco zapomněla, ale je to tak zhruba všechno, co mi teď napadlo.
5.2.2007 10:25Mišulka
Lucia - ono jde hodně o to, v jaké lokalitě bydlíš. My jsme tu zemědělský kraj, je to tu samý zemědělec, takže např. seno se tu dá sehnat levněji a oves sem tam dostaneme i zadarmo. Dost ušetřím na kování, jak psala Petaah, někde chtějí za kování i kolem 1000,- Kč.
- - - - -
Lucia - a pak taky musíš počítat s tím, že pokud nemáš někoho, kdo ti pomůže, budeš uvázaná doma u baráku po celý rok. Žádná dovolená.Kdežto v nájemní stáji se ti o koně postarají.
5.2.2007 11:37Petaah
Lucia: ja vim uz delsi dobu naprosto jiste, ze nebudu spokojena, dokud nebudu mit kone ve vlastnim :)...prece jen, mam dost konkretni predstavy, ke kterym mam vetsinou velmi dobre duvody :) a slevuju z nich nerada - a to musim, dokud jsem v najemni staji. Mit kone ve vlastnim je ale taky na hodne dukladne zvazeni - usetris sice neco na penezich za najemni ustajeni, ale bude te to stat spoustu prace - vybudovani, udrzba, provoz a obstaravani - a o mnoho, mnoho vic casu a starosti - kazdodenne. Pokud bys pak mela naroky na vybudovani treba sportovniho zazemi, jake je bezne k dispozici v najemnich stajich, naklady se ti prilis nevrati. V zasade a obecne tedy obe varianty vyjdou prakticky nastejno (resp. hodne zalezi na konkretnich podminkach a prioritach), ani jedna neni vylozene dobra nebo spatna - zalezi proste jak co komu vyhovuje.
5.2.2007 13:41Ustájení
Kůň mě vyjde se vším všady v průměru na 3000,- měsíčně, je v oddíle, ale jako kdydy dyl doma, pokud zprůměruju i vybavení koně a jezdce tak jsem na necelých 4000,- (malá stájička v malé vesnici, oddíl většinou tvoří majitelé soukromých koní)
Pokud ještě můžu dodat, tak v oddíle vidím výhodu v tom, že náklady např na cestovné kováře (můj není kutý) se rozdělují mezi všechny koně. Víc hlav sežene a zařídí třeba levněji odčervení pro všechny koně. Záleží na dohodě a možnostech všech zúčastněných, ale všichni táhnem za jeden provaz a snažíme se o co nejlepší efekt za co nejmíň peněz.
No a když někdo nemůže nebo nechce ke svému koni, tak jsou tu ostatní, co zaskočí.
5.2.2007 13:44Lucia
PETAAH, MISULKA - no ja by som kona len pre vlastne potreby na rekreaciu, a ked tak uz dvoch, to ze budem trcat doma to mi hovori kazdy, ale mam ludi ktori sa vedia postarat, a myslim ze ci mas doma kona alebo psa je to jedno, vzdy je to starost navyse, ale to by vela ludi nemalo ziadne zvieratko...
u nas sa najom so vsetkym vysplhalo dost vyssie - neviem kolko to je presne teraz ale ked som jazdila bolo to okolo 3 500 sk na mesiac so vsetkym, tak teraz predpokladam ze este viac,a k tomu je tam podmienka, aby bol kon k dispozicii, a to by som zase nechcela aby sa mi hocijake decko posadilo a ucilo sa na nom jazdit, s priatelom sme akurat vcera o tom rozpravali, tak preto ma napadlo sa opytat, kolko vas to mesacne vychadza. no ja by som xcela mat hned pri dome stajnu, ale aj ten dom je este hudba buducnosti a nieto este konik, najprv pojdeme byvat do bytu a az potom mozno dom....
5.2.2007 22:39Mišulka
Anitka - jsou to nádherné stránky, jsi moc šikovná. Moc ti přeji, aby Geeta přivezla nějakého koníka co nejdřív a vy jste si mohli užívat mnoho krásných společných chvil.
Arab - je to tak, vojtěška je bezpečná pro koně schvácené. Je to kvalitní zdroj bílkovin a obsahuje hodně vápníku. Je vhodná hlavně přes zimu, kdy není pastva. Pokud má koník v létě pastvu, není třeba mu nic jiného dodávat, pastva obsahuje všechno důležité. Koním v zátěži se pak dodává energie v jádru.
Jezdila jsem pro vojtěškové granule do Nezvěstic u Plzně, měli je tam za 500,- Kč/metrák a teď jezdíme do Boru u Tachova, kde stojí metrák 425,- Kč. Opravdu metrák, né půl:) Musíme si to napytlovat, mít vlastní pytle a provázky na zavázání, ale lopatu nám půjčí:))
6.2.2007 07:44Petaah
Lucia: no u nas je bezne najem od 3500,- to byvaji vetsinou konici u nekoho u domecku, pres nejbeznejsich cca 5500,- po 7500,-
Lucia, Mišulka: tu samou predstavu co vy mam tez :)
Mišulka: no ja sehnala ted vojteskove pelety za 600,- metrak, ale prodejnu rusi a od brezna si je nejspis budu muset vozit az z Prahy - za cenu a tamodtud jak pise Arab...sehnat vojteskove pelety na Morave je temer nadlidsky vykon, o ostatnich krmnych komponentech ani nemluvim :(
Anitka - moc, moc krasne stranky...pridavam se k Mišulce s pranim, aby Vam co nejdriv prinesl radost do zivota novy konik...
6.2.2007 10:20Mišulka
Petaah - zkus prohledat Zlaté stránky a obvolat nějaká zemědělská družstva, co vyrábí krmné směsi. Já si před časem taky myslela, že tady u nás nikdo vojtěšku neprodává a jeli jsme kvůli tomu dokonce na Zemi Živitelku do Č. Budějovic, abysme sehnali nějaké ty kontakty:) A pak jsme úplnou náhodou zjistili, že vojtěškové granule se už léta vyrábí v městečku pár km od nás:)
Gia - protože my máme málo pastvy, tak je krmím i v létě, cca 0,5 - 1 kg den. U vysoce březích a kojících klisen se doporučuje 1 - 2 kg den. Johance dávám něco přes 0,5 kg (doporučuje se opět 1 - 2 kg), ale Johanka není moje a platím to ze svého, tak to nepřeháním:)
6.2.2007 10:36Petaah
Mišulka: to je dobry napad, dekuji :) Ja jsem uz tak zblbla z internetu, ze mne ani jinde nenapadlo hledat - ale je fakt, ze vsechna ZD zrovna webove stranky mit nemusi, vid..ja mam nastesti kamaradky v Praze, co jezdi celkem pravidelne do Brna, tak by mi ty pelety privezly, jinak by bylo dost silene, vozit si obycejne vojteskove pelety az z druheho konce republiky...a urcite budu hodne rada, kdyz se mi nekde v okoli podari sehnat levnejsi a jeste o jejich dovoz nebudu muset nikoho obtezovat :)
Gia: ja vojteskove pelety zatim vlastne teprve zacala krmit, ale planuju se postupne dostat na 1,5 kg denne - uvidim podle vyzivne kondice kone, ale predpokladam, ze nad 2 kg se nedostaneme - pokud by bylo treba krmit vic, coz prilis nepredpokladam, do krmne davky bych pak uz spis zaradila zase jine krmne komponenty (ty mame i tak)...jen doplnim, mam pomerne velkeho kone (185 KVH) a pastvu po cely rok mizivou :(
6.2.2007 22:09Troja
Lenka - stejně jako Mišulce, mi Zora nepřipadá vyhublá a pokud má mít hříbě za dva měsíce, tak bych se nestrachovala.
Lenka - jen si rejpnu, já obluda.. Píšeš, že téma tady nechceš řešit, tak proč to sem píšeš? Tady se diskutuje, tak myslím, že čekáš, kdo ti co napíše, jinak by sis to nechávala pro sebe.. :o)
- - - - -
Anitka - krásné stránky, Čajík může být na věčných pastvinách pyšný, že takové má :o)
7.2.2007 11:41Martina ze mlejna
Lenko proč rovnou nenapíšeš, že jsem Zoru týrala hlady? Je milé občas se podívat sem do diskuze a najít tvý příspěvky. Užij si svojí novou stáj s profesionální péčí, pokud vím, u mě sis na nic nestěžovala a byla jsi nadšená z mého ustájení. Kolikrát jsi říkala, jak tě ze to lidi odsuzují, že máš kobylu 24 hodin venku. Přijde mi dost líto všechno co tady od tebe čtu. Zoru a ty dvě jsem krmila dle svého vědomí a svědomí co nejlépe, sena měli, že po něm šlapali. Jestli máš ještě něco na srdci, můžeš mi to sem napsat, občas si tady budu číst.
Lucie- dík za podporu, člověk nikdy neví, čím ho jiní překvapí...
7.2.2007 14:08Harra
ja teda nevim,ale stejne jako ostatnim mi Zora na vsechny okolnosti pripada naprosto v poradku a vubec ne jako kun,ktery by byl tyran hlady. neni osvalena, ale to uz tady holky rikaly...
a musim se pridat k rypalkum,ze nechapu,proc sem pises vec, o ktere vzapeti reknes, ze ji tady nechces resit, musi ti byt naprosto jasny,ze se lidi zacnou vyptavat.. trosku nechapu tve myslenkove pochody. jeden den je vsehcno v poradku,dalsi den vsehcno spatne a den nato opet vse v poradku... trochu zvlastni... a hlavne o nicem neches mluvit,ale vsechno tu vesele ventilujes:D
7.2.2007 14:18Harra
lenka - tak kdyz to tady nechces resit, tak to neres. pak nebudes muset odpovidat na vsetecny dotazy.
tak zorku nafot tak,aby bylo videt,jak je na tom tak zle jak rikas. promin,ale na zadne fotce co mas v albu nevypada ani trosku zanedbana. mimochodem muj konik taky cely jakor vypadal jako by byl vecne hlady.. dostaval pritom plno zradla. jenze se na nem nejezdilo a takl nemel svaly a vypadal hrozne. ted je nasvalenej,dostava mensi davku krmeni nez predtim a vypad amnohem lip. od kobyly,ktera nepracuje a nema jak s enasvalit, nemuzes chtit, ze bude vypadat jako vystavni trenovanej kun.
- - - - -
navic kdyz je mlada a to,co by melo jit na jeji vyvoj ted bere hribe.
- - - - -
bella - s poradim souhlasim a napis pak dojmy:) az nasetrim na gelovku, poridim gelovku:)
7.2.2007 14:36Harra
Lenka... a neni to ti,ze ten "odbornik" je zvyklej vidat hlavne normalni brezi kobyly? tim myslim jako dospely vyvinuty? to,ze zorka byla mohutna, je sice fajn,ale hribe bere hodne a ona je sama jeste mimino a tim padem i kdyz to neni tragicky, tak budee vypadat uplne jinak a mnohem hur nez plne vyvinuta kobyla treba ve 3-4letech.. podle me se musi brat v uvahu prave tohle. podivat se na kone a rict, ze je podvyzivenej na svuj stav, kdyz se to srovnava s plne vyvinutyma dospelyma kobylama je podle me taky zcestny.. nevim, co je zac ten tvuj odbornik,jen me to napada jako mozna varianta.
7.2.2007 14:37Martina ze mlejna
Lenko- Zora dostávala mimo jiné 2x litr denně ovsa a krmnou řepu. ¨To je lehký napadat mě a urážet přes tvou oblíbenou diskuzi. S člověkem jako jsi ty, se nebudu zahazovat. Děsně jsi se bála, že tě budu pomlouvat, když odejdeš. Mě je 30, život mám srovnanej, a tys mě dokonale vyléčila z chuti, ještě někoho si ustájit. Jsi hloupá holka.
Ostatním- díky za podporu
7.2.2007 15:02Mišulka
Bella - asi budu jediná, ale nemám gelovky ráda, protože nechápu jejich smysl. Dle mého je to jen obchodní trik. Pod sedlem toho má být co nejméně, kdyby to šlo, dala bych sedlo na holý hřbet, je to o kontaktu s koněm. Čili nejlepší je co nejtenčí dečka. Pokud sedlo sedí, pak je gelovka zbytečná a pokud sedlo nesedí, je třeba koupit nové, které sedí, gelovka ti nepomůže. Dost často slýchám názor, že gelovka je vhodné pro koně, co mají problematická záda. Myslím si, že kůň, co má problém se zády se nejezdí, protože má zdravotní problém. Takže ani tam gelovku nechápu. Ale je to opět můj názor a nechci vzbuřovat diskuzi:))
Lenka - Zora není v žádném případě podviživená, podviživený kůň vypadá jinak. Není třeba ani detailně Zoru fotit. Zora na tvých fotkách má louplou záď a myslím, že i krk má dostatek tukových zásob. Tahle kobyla nemusela čerpat nic ze svých zásob, to by takhle nevypadala. Jestli jí koukají žebra, pak je třeba přemýšlet nad odčervením. Nebo proč se ti Zora vlastně nezdá? Co je na ní divnýho?
Raděj klisnu hubenější (což Zora není) než tlustou před porodem. Já třeba řeším opačný problém, Janina se mi zdá až moc tlustá a bojím se problematičtějšího porodu. Proto jí nepřidávám jádra i když se má hřebit za 2 měsíce. Když čekala Johanku, dostávala mnohem víc do žlabu.
A co Janina žere? Sena neomezeně + necelé 1 kg vojtěškových granulí, na které mi stejně většinou prdí, nevyžírá, takže jsem jí ubrala (hříbě jí už hodně obtěžuje) + asi 2 hrsti ovsa + minerálku + cca 3 x týdně lněnné semínko + chleba. K dispozici má minerální a solný liz.
Oddílové kobyly byli vždy v poslední třetině březosti krmeni senem (dle mého vkusu nedostatečně) + cca 1 - 2 kg ovsa + minerální liz.
Jaké granule chcete Zorce dávat?
- - - - -
Lenko - teď už tu kobylu probůh nic neuč. Teď už toho ty kobyly mají dost, hříbě je obtěžuje. Nech jí bejt. A dobrý je, že uvažuješ o hioterapii. Kobča ještě není ani obsedlá a ty už víš, co bude dělat:)
Martina ze mlejna - pokud byla Zora krmena tak, jak píšeš, pak mi to přijde úplně v pořádku. Takhle je krmena spousta březích kobyl...
7.2.2007 15:22Zuza
Lenka, ze Mlejna - můj názor je, že pokud nejsem úplně slepá, tak stav svého koně vidím a pokud ke svému koni občas zajdu, tak vím co má a co nemá a když nebude něco OK, tak to poznám hned a snažím se to řešit. Tak pokud je pravda někde uprostřed, tak nesou vinu obě starny - jedna trpí slepotou a druhá asi včas nepodala vyčerpávající informace, aby nedošlo k nedorozumnění, které tu teď končí veřejným pálením mostů.
Jinak pokud chci pro koně něco víc, tak si to koupím a stájníkovi sdělím ať si přečte návod a zařídí se podle toho - vitamíny atd.
- - - - -
Nebo si to obstarávám osobně.
7.2.2007 15:25Harra
podle me jste si mely predem jasne stanovit pravidla a klidne udelat presny soupis co ma kobyla dostavat.pokud je to vic nez se vejd edo ceny ustajeni, je na majiteli,aby si obstaral sam. tak to chodi vzdy a vsude. ... ono je hrozne jednoduchy po tom,co mi nekdo rekne,ze kun vypada blbe, hodit vinu na nekoho jinyho... ale pravda je,jak tu uz nekdo napsal,ze zacit se zaobirat tim,co kobyla zere az chvili pred porodem, pak si nemuzete vycitat jedna druhe vubec nic.
7.2.2007 16:20Maki
Teda já zírám, jak se to tady rozjelo, naprosto souhlasím s těma co psali že Lenka viděla kobylu často a tak mohla posuzovat její zdravotní stav, pokud nepozná podvyživeného koně od zdravého, tak by se měla zamyslet nad tím jestli raději neměla navštěvovat nějaký oddíl než si koupit vlastního koníka. Podle fotek mi taky nepřipadala Zora hubená na to že má mít za dva měsíce hříbě. U nás když je březí kobyla, tak si majitelky kupují granule a vitaminy pro březí kobyle sami, v ceně ustájení to rozhodně není v žádných stájích co znám.
Lenko opravdu nechápu jak si mohla být zděšená tím, co ti řekl nějaký "odborník", vždyt si tu kobylu vídala každý den, mezi konmi se pohybuješ a myslím že snad i laik pozná hubeného koně od normánlího, neříkej mi že kobyla ze dne na den zhubla či co. Ještě bych se ráda zeptala co to bylo za odborníka, protože jestli to nebyl zkušený veterinář, tak bych tyto výroky nebrala v potaz.
Bella: v případě beránka a gelovky souhlasím s mišulkou v tom že když sedlo sedí, je zbytečné pod něj cpát tři vrstvy, za prvé nebudeš mít tak dobrý kontakt s koněm a za druhé pokud sedlo nyní sedí dobře tak po nacpání pod něj beránka a gelovku se to může změnit. Ale je to můj názor.
7.2.2007 19:46Sirril Nemesis
Nestačím se divit.. Nicméně sdílím podobný názor jako ostatní - nedospělá březí kobylka patří do rukou zkušeného majitele, který se postará dostatečně včas o to aby v březosti - kort v jejím věku - nestrádala. Resp, pokud majitel nemá tolik zkušeností, měl by to konzultovat včas..
Btw, pokud vím, my jsme kobylám v březosti krmily jen seno, oves a tvrdé pečivo... možná ještě otruby. A žádný problém nebyl..
7.2.2007 21:23Troja
Bella - taky bych se raděj přimluvila za jedno nebo druhé (beránek nebo gelovka) Osobně bych volila gelovku, která koníkovi nezacpe celou komoru, takže sedlo ho nebude tlačit do hřbetu (jak tomu bývá u beránků) Každopádně koni neublížíš, pokud na něj nic nedáš - když sedlo sedí. Taky jsem používala gelovku, než kobyla nasvalila, ale teď už jsem ji odložila, protože nám sedlo sedí a gelovka zbytečně sedlo zvedá nad koně, takže člověk ztrácí kontakt. Pokud sedýlko nesedí, doporučuju buď nechat roztáhnout x stáhnout komoru, aby si lépe sedlo pro tvého konika (u Nortona jde vyměnit komory, Kalenda za to bere cca 300,-)
Lenka - doporučila bych ti odčervit, pokud máš pocit, že kobyla nenabírá tak jak má, ale zase opatrně vyber správné odčervovadlo (nejlépe s vetem, ne kdejakým radílkem..) aby to březí kobyle a mimču neuškodilo.
P.S. s hypoterapií počkej, až bude kobylka ovladatelná :o)
Tak a z jiného soudku :o) Za leden jsme s Beny udělaly kus práce, obě jsme se polepšily a začaly trénovat cviky z L-S drezur, tak mám velkou radost nejen z ní, ale i ze sebe :o)
7.2.2007 21:40Troja
MonŠery - děkujeme :o) Tento rok chci začít, minulý rok byla Beny nemocná, takže promarodila sezonu :o( snad tento rok vyjde.. každopádně budeme začínat na Z drezurách, abych se já do toho dostala, protože jsem takový trémista, že jsem schopná i vyskočit z obdelníku.. :o)
A ty jezdíš závůdky?
Maki - dneska jsem seděla na jednom koníkovi v Kentaur Jupiter, to je supeeeeeeer sedlo, hned jsem si ho zamilovala, už vím, jakou skočku chci :o))))
8.2.2007 08:00Pretty
Teda holky to mě nedá nereagovat na včerejší debatu ohledně Lenky a jejích problémů.
Myslim, že by si Lenka měla uvědomit co říká a co chce. A halvně by si měla vyslechnout více názorů než jeden.
Všimli jste si jejích příspěvků do diskuze? Vždy když to čtu, tak se musím kouknout, kolik jí je vlastně let, protože bych si jinak myslela, že to píše nějaká 13ti letá holčička, která ještě neví o čem je život a hlavně život s koněm. Vždy sem napíše nějakou věc a hned dodá, že se ktomu nechce vyjadřovat, (proč to sem teda píše? Aby byla zajmavá?) nebo jeden den napíše, že je to vše ok a druhý den ji prodává. A třetí den si to rozmyslí..... Už to mě dost zaráží.
Nehledě na to, jak tu psala že ji Martina pomáhá a kdesi cosi. (Jenže je najednou chudák holka ta nejhorší na světě. Ale že se Lence o Zoru starala, když Lenka u ní nebyla a pomáhala jí se vším, to už se zapomělo. Vím může mi říct, že za to platila, ale zase neplatilo za to, že ji Martina nechala jezdit na jejích koních. Nebo snad jo?)
Je pravda, že nikdo z nás do této záležitosti nevidí, ale neřekla bych, že je Zora týraná, nebo tak něco.
Taky mi přijde docela blbé vzít Zoru v tomto stavu a zavřít ji do boxu, když byla zvyklá na kamarády a hlavně na to být pořád venku. Lenka se snaží moralizovat a řešit co je pro Zorku dobré, ale aby se také zamyslela nad tím, jak se Zora cítí po psychické stránce už jí asi ''ODBORNÍK'' zapoměl říci..
No víc k tomu říkat nebudu. Ale hodně mě to rozpálilo .....
8.2.2007 09:07Harra
pretty: naprosto s tebou souhlasim. myslim si sve uz hodne dlouho a tohle me jen utvrdilo,ze moje odhady v tom, co jsme si tady z Lencinych prispevku vydedukovala, jsou spravny.
Nu co. My nejsme odbornici a uz nekolikrat se stalo,ze ac jsme se snazily poradit,byly jsme jen ty nejhorsi,co nikoho nechapou a odmitaji cizi nazory na vec. Martiny je mi lito, ze ma takovouhle zkusenost. Ono mam dojem, ze v dnesni dobe vubec narazit na nekoho,kdo je "normalni" je docela umeni...
Kazdopadne z fotek se mi ustajeni a vubec vsehcno u martiny moc libilo, tak pokud to tu jeste ctes, drzim pesti, at se dari. :)
- - - - -
ad prevedeni kobyly do boxu.. ono v tom boxu je prece ta "profesionalita a pece", kterou u chudaka Martiny bohuzel udajne nemela, tak co.. :/
8.2.2007 09:24Gia
Pretty, Petaah, Harra:
Puvod jsem se teda taky nechtela vyjadrovat, ale... Naprosto s vami souhlasim a po pul roce cteni prispevku od Lenky jsem nebyla nasledujici nazor: Je to nedospely nevyzraly strevo, ktery nema vubec tuseni, co vlastne chce. Jo a ja byt na Martiny miste, po tech vcerejsich Lencinych vylevech bych ji s chuti na cestu do nove staje jeste pichla vidle do pr...
Lenko kobyla ti po cca trictvrte roce zacina davat lepe kopyta? No tak to jsi teda borec, evidentne vis naprosto presne jak na to aby te respektovala, ze. Skoda, ze jsi ji nakonec neprodala - ne u Martiny, ale u tebe to je chudak kun!
8.2.2007 10:00Čača
Holky vy vážně nezklamete, když je v televizi kulový, tak tady 100% někoho drbete.
Mišulka - musím se zastat názoru Zuzi, odčervení, vitamíny a dobrý žrádlo se mi též zdá jako základ všeho. Bohužel tím popřu své následující tvrzení.
Lenko - milion lidí milion názorů, ale (až na nedůležité diskuze) nepal mosty, je to škoda, pokud Ti něco nevyhovuje tak to změň, ale pouč se i z toho co to doneslo dobrého.
Pokud vezmu přirozenej odchov do extrému, tak v přírodě by hřebec taky skočil hned jak by to šlo a kobyla by taky žrala jen to co by bylo a pokud vím, tak divocí koně mizí až přičiněním člověka.
8.2.2007 10:04Troja
Harra - u nás se ohlávky nesundávají, protože se s tím nikomu nechce dělat.. Taky bych byla raděj, kdyby kobyla ohlávku neměla, ale nemůžu po ošetřovatelce cca 165cm vysoké chtít, aby kobyle KVH175 sundávala ohlávku, když ta má u výběhu hlavu v oblacích a cválá na místě :o) K tomu už koně několikrát přeskočili nebo prorvali výběhy, takže ohlávky jsou v tu chvíli na místě.
Strelish - prosim nafoť kopýtka, to si ani nedokážu představit.
- - - - -
Bella - když sedýlko sedí, tak doporučím beránka na posedlí, pak si budeš teprv hovět jako královna :o) Maki může povídat, že?
8.2.2007 10:08Harra
mne jde totiz o to,z eGrand se na ohlavce jendou malem uskrtil, alpak z ni ma v lete odreny za usima,az mu slizaji chlupy a dve ohlavky uz jsou zniceny a to jen proto,ze ani to,ze grandas s emalem uskrtil ani alpakovy odreny mista nejsou padnej duvod pro to,aby se nase stajnice uvolila uidelat ty tri primitivni pohyby.. alpak stoji jako beranek a neni ani nijak vysokej,takz ev tomhle problem neni.
jen by me proste zajimalo,jeslti chci tak moc,kdyz si kvuli odreninam a bezpecnosti konika preju,aby ohlavku nemel..nehled ena to,ze se z ni dokaze vysvlict a ohlavka se mu uz nekolikrat zamotala do noh tak,ze udelat krok, zlame si nohy.
8.2.2007 10:17Harra
troja.. to je prave to, ze s osetrovatelem - resp stajnici se neda vubec rozumne komunikovat. v ostatnich stajich je naprosta samozrejmost, ze kdyz si to majitel preje, ohlavka se sunda... jenze u nas musi byt sceny nejen kvuli ohlavce, ale i kvuli dekam na kone a strejchackam a tak:(
cekat na to,az se neco koni stane,abych pak mohla rict..my to rikali..je trochu zcestny..
- - - - -
a jak se resi,kdyz konik ve vybehu ohlavku sunda a ona zustane na zemi? jde u vas stajnik ohlavku najit a sebrat nebo to necha na majiteli a jeste ho posle do hajzlu?
8.2.2007 10:56Troja
Maki - to je fakt divný, my jsme už tak starý a Bella je mlaďučká :o))) To neplatíííííí
- - - - -
Maki - nevíš, jak to bylo s výměnou komory u Kentaurů, kolik za to chtěli a jak dlouho to trvalo? Teď mám nabídku na Jupitera za 8000,- ale s komorou 2,což koby nemá šanci sedět, takže bych musela zvětšovat, jestli se to vyplatí, nebo mám raděj šetřit na nový s danou větší komorou..
8.2.2007 10:57MonŠery
Maki, Troja - pokud máte v nastavení uveden jen rok narození, jako já donedávna, a bude vám 23 až v průběhu tohoto roku, tak se vám to automaticky 1.ledna 2007 přehodilo na 23 let. Mně se taky najednou začlo zobrazovat, že je mi 20, přitom mi 20 ještě nebylo, tak jsem si dala do nastavení přesné datum narození a už je mi zase 19 :-). Aspoň myslím, že je to tak, pokud to tak dobře chápu..
8.2.2007 11:34Troja
A až se zase budem cítit staře, tak si přepíšem datum narození a budem zas "náctileté" :-D
Bella - 22.4. Drásov, ještě nevím, co za úlohy tam jsou vypsané, ale mělo by to být Z-S, tak se snad do jednoho Z-tka vlezu a pak zkusím nějaké to lehčí L-ko, pokud bude. A ty, kdy plánuješ?
Maki - to sedlo je staré 3 roky a slečna neví, jestli má dřevěnou nebo termoplastovou kostru, tak teď váhám, protože si nejsu jistá, jestli se s dřevěnou kostrou dá hýbat (esli se dá zvětšit nebo ne)
- - - - -
Maki - mě teď napadlo.. jestli by bylo možný si od tebe někdy na několik hodin půjčit tvého Jupitera, abych ho kobyly zkusila na záda, sedla do něj a zas ti ho dovezla na Dvorek..?
- - - - -
Z fotek vypadá moc hezky, slečna je z Vyškova, tak bych tam jela osobně a na sedlo koukla, jestli není poničené z jiné strany, než jsou dělané fotky :o)
8.2.2007 12:06Mišulka
Čača - vitamínů má kůň v krmné dávce (i třeba jen ze sena) dostatek. Vitamíny všeobecně nebývají problém. Problémem jsou minerály, kterých bývá nedostatek. Pokud je pastva, tak i ty minerály nemusíš nijak dodávat. No a po vítamínech samotných asi kůň nepřibere, ne?
Zz - zajímá mne to, písnu ti na mail, až budu mít chvilku.
Harra - už jsem slyšela o případu, kdy se kobyla uškrtila. Nám se takhle chytilo hříbátko, naštěstí jsme byli u toho. Takže já jsem pro, aby se koním ohlávky sundavali, i když v našem oddílu máme povinnost ohlávky nesundavat:( Z lenosti, z hlouposti... Moje krédo zní - Nejhorší je srážka s blbcem.
Strelish - koukni na KE, červené čmouhy na kopytech se tam myslím probíraly
8.2.2007 12:10Petaah
Harra: jinak u nas to v jedne staji bylo tak, ze kone museli mit ohlavky porad - kdyby utekli, jako ze se to parkrat stalo, aby je bylo mozny zase pochytat. To jsem respektovala. Ted nasi kone ohlavky mit naopak nemusi, protoze jsou ve vybehu za plotem, ze ktereho utecou tezko :), takze ohlavky jsme sundavali trvale dokonce na navrh majitele staje...a k memu povdeku :)
No a chovani stajnice je podle mne taky velice nepatricne - pravidla a zavedene zvyky kazde staje jsou ruzne a jsou jedna vec, ochota domluvit se a vyhovet je vec druha - a do urcite miry, by jako u kazde sluzby, rozhodne nemela chybet. Pokud je problem jen u Vas, reste to s majitelem, pokud ma problem vic lidi, reste ho hromadne na schuzi - opet nejlepe za pritomnosti majitele.
Budu drzet pesti, abyste se domluvili :)
8.2.2007 12:11Troja
Maki - děkuju moooc, seš zlatíčko, ale to ty víš :o)) Slečna na ten prodej spěchá, tak já bych si ho půjčila zítra, což? Dopoledne bych se na Dvorku stavila autem a večer bych sedýlko dovezla zase zpátky, ju? :o) Zlatce dám vědět, aby mě nevzala lopatou po hlavě.. :o)
Tak doufám, že bude taky plast, protože jsem měla v ruce Kentaur s dřevěnou kostrou a málem jsem ho neunesla..
Petaah, Harra - no fakt jako, škatule jak vyšitý.. :-D :-D
8.2.2007 14:48Martina ze mlejna
Chtěla bych vám všem poděkovat za podporu. Před chvílí jsem si to celé přečetla znova, a napsaná slova vás všech mě opravdu zahřála na duši. Včera jsem odešla domů. vůbec jsem nevěděla, že sem něco máma píše- MAMI DÍK!!!
Nehodlám sem psát jak co bylo, tady je můj mail-
vanima.lopsi@seznam.cz. Prozatímní- moje první a zkažený webovky- www.karluv_mlyn.websnadno.cz. Dělám nové, adresu dodám.
Kolem koní se motám celý život, vlastního mám od 19-i let- to je přes deset let. Nejsem žádnej profík, ale nejsem taky žádný jelito. Na mlejně bydlím 6 let, utekla jsme kvůli kobyle a prvnímu dítěti z paneláku. Od té doby jsem měla tyto zdr.problémy u svých koní- jednou mi kobyla nastydla, venku zmokla a soused mi ji hodil do stáje a ani jí nerozhrabal hobliny aby se mohla vyválet a trochu osušit. Stála tam půl dne. Léčba byla dlouhá...Teď si Sára. moje kříženka araba- utrhla ve výběhu střelku, byla 14 dní- totálně nasraná(pardon)- zavřená v čistotě v boxu. Narodila se a vyrůstala venku, tak si to dokážete představit. Průjem, nervy...Dost shodila, ale teď už to má zpátky. Koliky u nás neexistují. Jsou to zdraví a otužilí koně.
Preferuji přirozený chov koní, dle mého jsou pak vyrovnanější a klidní. Taky jsem docela v klidu obsedla to svý pako arabský. Potřebuju se stejně pořád učit. Nesnáší veterinářku. Prosím o rady, jak ji naučit, nechat se píchnout. Děkuji
Budu ráda, když mi napíšete, ráda vám cokoliv objasním.
9.2.2007 07:22Oxya
Martina:
Já si taky myslím, že přirozený chov je nejlepší. Měla jsem koně kdysi v boxu a když to srovnám, tak teď (pořád venku) je mnohem komunikativnější a celkově mnohem lepší po psychické i zdravotní stránce. Taky jsem se setkala s lidma, kteří mě pomlouvali, jak týrám koně. Nejlepší je nic si z nich nedělat.
S tou injekcí máme podobný problém. Vzniklo to z toho, že jedna známá mu kdysi několikrát po sobě píchala injekci do žíly na krku a zacházela s ním dost hrubě (pro to, co s ním údajně dělala, je to slabé slovo). Od té doby s tím máme problém. Pak jsem mu zkoušela sama mačkat tu žílu a píchat do ní jakoby párátkem a to si už zvyknul. Jenže já se bojím dávat injekce do žíly, takže jsem si tím moc nepomohla ;). Do svalu to zvládám, i když je u toho koník na volno.
Ale s normálním očkováním u nás zabírá, když vet neváhá a jen tak jakoby mimochodem mu tu žílu napíchne.
A není to u vás tím, že nesnáší jen tu jednu veterinářku? Třeba by pomohla změna.
9.2.2007 12:12Martina ze mlejna
Harra- díky, i za ty pěsti. To se bude hodit :)
Mišulka- Sára je šílenec, koupila jsem ji před rokem divokou, nedávala nohy, byla fakt děsná. Dodnes jsem neodstranila fobii z injekcí a nešáhnu jí do huby- a to chci z parellky přejít na udidlo, to bude boj...
Oxya- díky, budu zkoušet všechno. Oni jsou sice spokojenější když bydlej venku, ale taky trochu divočejší. Zítra snad odjede Míša, budu sice bulet, ale dvě kobyly fakt s dvouma dětma nezvládám. Konečně se Sáře budu pořádně věnovat. Kdyby lidi buď pomlouvali, nebo byli na tvé straně, ale děs je když je to jednou tak a jednou tak. No co, všechno špatný je pro něco dobrý a nic není černý ani bílý, vždycky je to černobílý. Toto je moje motto...
Odkud všichni jste?
9.2.2007 12:58Oxya
Martina:
Ty budeš mít jen samotnou kobylu? To jsem taky měla něco přes půl roku, ale není to pro koně to pravé. Pak byl jen s jedním koněm a teď jich je 5. V musím říct, že je nejspokojenější za tu dobu, i vypadá líp. Myslím, že na péči je to skoro jedno, jestli 1 nebo 2 koně, hlavně v létě, když je pastva.
Lidi jsou různý - taky jsem zjistila, že někteří, podle nichž jsem svého koně týrala sundáním podkov a přesunutím ven, najednou své koně taky dali na pastvu a sundali podkovy ;)) Oni časem zjistí, že neměli pravdu.
Já jsem z Prahy.
9.2.2007 13:25Mišulka
Matrina, Oxya - no, já svojí kobylu taky týrám, si představte, že ji nechávám venku v dešti, chudáka...:) Naučila jsem se to neposlouchat a hlupáky ignorovat. Ale někdy to jde opravdu těžko:( Moje Janička ja taky cvok na spoustu věcí, naštěstí ale jí veterinář nedělá problém. Ale do huby mi dovolila se podívat až minulý týden a to ji máme 5 let.
Jinak Marti, zaregistruj se a když najedeš myší na jméno, tak se ti ukáže o nás info.
gia - když nemá koník špatnou zkušenost, tak nemá proč se děsit. Ale stačí jedou něco pokazit a je to v háji...
9.2.2007 14:38DANČA
MonŠery - Konečně jsem se dostala na net. Škoda, že Ti to minulej víkend nevyšlo. Tenhle volno nemám, ale příští jo (tj. 17.2.) - mám dovču. Jak jsem Ti psala v ten čtvrtek, že jsem u Dubajky, tak se mi tam Lukas ve výběhu pěkně vyválel a tudíž pěkně zabahnil. Pak tam lítali a Duba pořád kvičela a sem tam po Lukasovi hrábla přední nohou. Jinak se chce Dubajka docela mazlit, při čištění drží a ani se nehne, takže jí asi chybí to, že Petr nemá čas se s ní pomazlit atd. A milej Lukas při zpáteční cestě dělal nehorázný sprasky, že ze Ždánova nepůjde. Bylo to kdo z koho. Teď jde do pátýho roku a pěkně se mi rozparádil neb zjistil, že když chce, tak mě odnese. Tudíž jezdím trénovat k Fainovi, aby už konečně dostal nějakou práci a neměl takový roupy. Ale i po tom tréninku mě při zpáteční cestě dokázal sejmout a pak šel jako beránek. Asi mi chtěl ukázat, kdo tady má navrch. Prostě mám o zábavu postaráno.
Mišulka - U Lukase přesně vidím, že netřeba krmit ovsem. Jezdím mu do Waldmünchenu pro müsli Deukavallo (20kg za 11,5eur) a toho mu dávám asi 0,5l, k tomu hrstičku ovsa a dost sena (hodně kvalitního) a zlobí dost a dost. A procházkou se rozhodně neunaví. A ani po tréninku u Fainy nevidím nějakou únavu, jen je o něco klidnější, ale ne o moc. A měsíční náklady mám taky dost nízký. Seno volně ložené mám od jednoho chlápka zdarma, balík slámy mi vystačí tak akorát na měsíc a mám ho za 200Kč, pytel müsli mi vydrží asi taky ten měsíc a oves hodně dlouho (momentálně). Já kovu na všechny čtyři a nechávám Lukasovi dávat i štolny, takže nechávám kovářovi 1000Kč, i když si (i s cestou) říká o míň. Ale jsem ráda, že mi na jednoho koně jezdí a je ochotnej a šikovnej. Sehnat tady kováře je celkem umění. Kove mi Kolbek ml. a jsem naprosto spokojená. Je hrozně fajn a ke koním se chová hezky. Na box se někdy přijeď podívat, až budeš mít cestu kolem. Jo a jak mám Lukase doma a tudíž se o něj starám sama, tak mám docela hoňky, zvlášť když dělám na směny. Do výběhu ho musím vodit sama, je to asi 500m přes hlavní silnici a on někdy dělá dost kraviny, že si ho nelajznu někomu svěřit. Ani přítelovi. A žádnej jinej "koňák" u nás není. Každopádně musím konstatovat, že přes to všechno ho můžu mít ustájenýho doma a ne třeba někde v oddílu nebo u Kozů. Takhle mám naprostej přehled a vím, že se k němu nikdo nechová nepatřičně. V dnešní době jsou koňáci a koňáci. Koně si může pořídit skoro každej, aniž by věděl, co to obnáší a jak se ke koni chovat. Občas, když to vidím nebo slyším, nevěřím. Ale co Ti budu vyprávět . . .
9.2.2007 15:45Lucie
Ahoj. Jen bych ráda doplnila, že Sára u Martiny asi nebude sama. Byly jsme se včera podívat na poničku, která by jí měla dělat společnost. Je moc hezká, Martině jsme ji nafotily, tak uvidíme, jestli si jí vybere.
- - - - -
Mimochodem, včera jsem taky byla upozorněna, že venku prší a moknou mi chudáci koně ve výběhu.
Jsem to ale tyran.
9.2.2007 20:03Gia
Misulka:
No to je je prave to, on mel jenom same spatne zkusennosti ze steje odkud jsem si ho privedle, ve zkratce bych to nazvala "lopatova vychova", takze jsem si nesmirnou trpelivosti musela postupne ziskat jeho duveru. Kdyz jsem si ho privedla nenechal na sebe nikym ani sahnout, okamzite se klidil do kouta a nastavoval zadek (coz dela dodnes, kdyz se neceho boji). Bal se i kdyz jenom nekdo prosel kolem boxu a i presto, ze na neho mluvilaby vedel, ze prave pujde okolo, stejne uskocil do kouta. Ve staji od kud ho mam byl temer neustale zavreny v boxe, do vybehu ho pousteli cca 2x tydne na dve hodiny. Ja ho mam stale venku, jen na noc zavirame, predevsim z obav kradeze. Nastesti ma submisivni povahu, takze laskavim pristupem a trpelivou peci se rychle naucil, co od neho chci. Kdyz ho ustupuju nebo potrebuju aby couval je nauceny na jemnou pobidku rukou - lehce mu hranou ruky poklepu na plecka nebo na lopatku. Mam z nej fakt radost, jake udelal za ten trictvrte rok pokroky. Uz se neboji a ani neleka , je zvidavy nekdy i drzi a pomerne dlouho uz me i "zdravi" kdyz me vidi prichazet, je to fakt milacek a musim rict, ze lepsi povahu uz jsem si prat nemohla.
- - - - -
Misulka:
A jen tak pro zajimavost nohy jsem ho naucila davat za jeden den. Proste jsem ho tak dlouho opruzovala, dokud mi ji nedal :) Za odmenu pak dostal pamlsek a protoze to je "svinak mazanej" tu treti a ctvrtou uz mi podal sam a okamzite se dozadoval odmeny za provedeny "kousek" :)
9.2.2007 21:11Mišulka
Bella - krásné:)
Lucie - tak to jsem ráda, že ty koně netýrám v dešti sama:)
Danča - já 17. 2. nemůžu, ale to neva, vy si beze mne poradíte:) A jinak souhlas, proto si kobylu raději obstarávám sama. A i když ji mám v oddíle, starám se o ní výhradně já a můj Béďa. Ona by i těm ostatním brzy řekla, co si o nich myslí:) No, vlastně to není k smíchu, spíš k pláči, co bych dala zato, aby mi k ní mohl kdokoliv a kdykoliv. Je to lepší, ale tuhle ji čistila Terka a přišla celá vyplašená, že Janinu nemohla vyčistit, že byla nervózní a nechtěla stát. Janička má prostě "své" lidi a ty jí ke spokojenosti stačí.
Teda dneska mne ale nakrkla. Byly jsme na procházce na vodítku, už na ní nesedám, resp. včera jsem to skusila a už má problém se unýst, tak jsem raděj slezla. Dneska jsme šli kousek za Hostouň a ona ta důra že se bude pást a že domů nechce a dělala takovej brajgl, že jsem myslela, že mne odnese. Chudinka... a to dostává trošku vojtěškových granulí a asi 2 hrstky ovsa, přeci jen, za měsíc a půl se má hřebit, ale já jí asi i tu trošku ovsa přestanu dávat, dostává minerálku, tak by měla mít vše, co potřebuje. Já se totiž s Janičkou nenudím, ona chvíli vypadá na umření, stojí jak mula a ve vteřině je z ní hřebec plemeník. Ty hrby co dneska házela:)
Harra - tak to je Janina taky vyšinutá. Ona bahno úplně zbožňuje. Jenže v našem oddíle se koně válet nesmí, protože pak nastydnou a když je ve výběhu bláto (a že ho tam máme požehnaně), tak se oddíloví koně, co se válí, nepouští do výběhu. A nevysvětlíš, že je to pitomost.
Lucie - já znala koně, co se nikdy neváleli. Moji bývalou kobylku Palmu jsem nikdy neviděla se válet a její dcera Princezna se taky neválela. Říká se, že kůň, kterého bolí záda, se neválí. Ale to je podle mého taky blbost.
Gia - tak to máš štěstí, že jste to takhle pěkně zvládli. Naše Forma má panickou hrůzu z veta. Jen ho ucítí mezi dveřma a dělá čurbes. To se pak problematicky chytá, staví se na zadní, fajfku si dát nenechá. Vlastně, ono by to pravděpodobně i šlo, ale to by se u toho muselo být v klidu a nesmělo by se hulákat. Což se většinou děje. Teď v lednu jsme očkovali a vet se k ní nemohla ni přiblížit. Majitel hulákal a Forma byla vyděšená a veta napadlo, že ji půjde vyčistit. Vzal kartáč a čistil, čistil a pak píchnul injekci a kobyla to ani nezaregistrovala. Prostě proč to dělat jednoduše, když to jde složitě a můžu zbláznit i další koně ve stáji. Totiž po tomhle brajglu se vyděsili i koně, kteří normálně stojí jak beránci. Ještě že mám kobylu v jiné stáji a držím si ji při tom sama.
Co se týče těch pamlsků - to ti upřímně závidím. Janina je kůň, který když se rozhodne, že si pamlsek nevezme, tak si ho opravdu nevezme. Je to docela problém, protože ji nemám na co ukecat:(
- - - - -
řetězka - ještě ho mám, už jsem ho nafotila, písnu mail:)
9.2.2007 22:00Gia
Misulka:
Artus je prave (nastesti) za kousek mrkve ochoten udelat temer cokoli, kdybych mu umela vysvetlit, jak si ma sednout tak si snad i sedne :D Ale vzdycky to tak nebylo, ze zacatku si nechtel taky vzit vubec nic, od nikoho, zkouseli jsme vsechno mozny a nic si nevzal dokud nezacal verit lidem. S vetem mame taky trochu problem, on kdyz se boji, tak se prave toci k lidem zadkem, nekopne sice, ale s chuti onoho dotycneho shodi nazem a pak utece do roho, no a kdyz k nemu vet vlitnul s revem uhni debile a pro veci duraz ho flaknul pres krk bylo vymalovano. Abych pravdu reklam, tak za ten ubohy pristup jsem mu to docela prala, Artus mu daval hodnou chvili peknou sodu. Fakt nechapu kam na to ty lidi chodi, kde vubec prisli na to, ze nejlepsi prace s konem je rvat na nen a tlouct ho, je to hnus:(
- - - - -
Misulka:
Taky tyram kone v desti a blate - obcas je tak zrychtovanej, ze ho nelze treba ctrnact dni vycistit, jelikoz to bahno nestiha schnout :)
10.2.2007 13:46Martina ze mlejna
Oxya- nebudu mít kobylu samotnou, bylo by mi jí líto. Než ale dojedu pro poničku, tak to vydrží, budem chodit na procházky, konečně jí vyčistim...:) Je jak dobytek a ještě má nakopnutou nohu od Mišule- ta nás dnes opustila, sranda byla, že ten pán, co ji kupoval, se ptal, jestli jí nemůžem ostříkat hadicí- HAHAHA! Tak jsem jim doporučila, ať jí doma oloupou.
A teď vážně, i když jsou v neuvěřitelnym bahně, kontroluju jim nohy, jestli náhodou nemají podlomy a podobné děsy. A nic.
Takový ja jsem tyran...
A deštík? To je na denním pořádku. Když leje pár dní, tak se akorát kouknu dovnitř do srsti, jestli nejsou durch. A ještě se mi nestalo, aby byly promočený. Něco jiného je zpocenej a něco jiného zmoklej koník. Déšť já neřeším. A čím víc prachu v srsti,tím lepší izolace proti vodě. Takže skoro vůbec nečistim. Znám tady pár lidí okolo, vždycky když přijde nějakej z těch "starých koňáků", musím se už jen smát. Jeden mi dokonce řekl, že když se mu hřebila kobyla, dal jí do stáje RADIÁTOR!!!
10.2.2007 21:22Troja
Tak mám dneska veeeelikou radost :o) Nejen, že jsem byla na návštěvě ve své staré stáji, kde jsme se s Beny poznávaly, ale viděla jsem se tam i s Maki a hlavně jsem dnes koupila skokové sedýlko Kentaur Jupiter :o) Kobylce sedí parádně, i když jsem se divila, že velikost komory 2 jí sedí, když normálně jí je až trojka. Tak už se konečně nemusím kurýrovat z každé skokovky skákané na drezurním sedle :-D
- - - - -
P.S. z té velké radosti nad sedlem jsem zapomněla, že mi visí na boxu foťák, takže nemám žádné fotky, zkusím to dohnat zítra :o)
11.2.2007 20:28Strelish
Geeta: tak nam to s kamoskou nedalo, a jely jsme se na kobcu kouknout, protoze je to kousek. Na huculoidni stvoreni ji ma pani pekne vychovanou, dava nozky, umi slovni pobidky vcetne couvani, chodi bez problemu sama...a vsecko ozuzlava :-) Pani ji chce prodat az tak v lete. Nejradsi by neprodavala vubec, ale musi kvuli stehovani.
- - - - -
All: uz vam kone linaji? Nam zacala kobyla opadavat ve velkem, na ponouchovi srst zatim porad jeste drzi.
11.2.2007 20:50Troja
Strelish - u nás všichni koně masivně línají cca 14 dní, moje kobyla už od druhého týdne v lednu, ale jen tak jemně :o)
Tak jsem dneska měla foťák ve stáji, nafotila jsem Beny ve výběhu, ale jak se šlo jezdit, tak jsem foťák zas někam odložila a našla ho až teď večer při odjezdu.. K tomu mi Beny dnes tak šikovně stoupla a sjela kopytem po palci, že mi utrhla celý nehet i s lůžkem (a to nosím tvrdá pérka), takže teď se jen modlím, aby mi prst neotekl, abych se dostala do bot a mohla chodit a jezdit..
11.2.2007 20:58Bella
MIšulka: ani se nedivím :o) Já ji sice pořídila, ale je nám celkem k ničemu. Vzhledem k tomu, že je nová, tak ji ju nedávám do výběhu. jenže jak dojde z výběhu, tak ji nemá cenu na cca 2 hod nasazaovat, protože pak jdem zase hned trénovat :o) Takže ohlávka nám zdobí akorát box :o)
Troja: au au, tak to musí bolet. Manula mi jeden den taky stoupla na palec, ale musím zaťukat...klep klep klep, že se mi naštěstí s nehtem ani prstem nic nestalo, ačkoliv to šíleně bolelo :o)
Strelish: nám zatím šíleně líná jen Nelly :)
all: jinak máme Maxe - Sacramoozo Madrina(hříbě po many) na prodej. Zítra hodím bližší info. Kdyby jste o někom věděli, tak dejte echo. Neprodáme ho do samoty ;)
- - - - -tady je na hodně fotečkách
http://kralici.cz/konici/alba.asp?a=817 jinak zítra uvedu i přesnější info a lepší fotečky:) brou noc, já to balím ...
- - - - -Troja: kdy budou ty fotečky nového sedýlka, chci se pokochat :o)
11.2.2007 22:43Mišulka
Troja - ten palec je fakt dobrej:) Promiň, vím že to muselo hrozně bolet, ale mně to přijde prostě legrační. Palec a vedle nehet:) Mě šlápl asi před rokem nějaký kůň (už nevím, kdo to byl) a od tý doby mi roste nehet roztřepený na konci. Asi nějak poškozený lůžko.
Strelish - včera jsem si všimla, že Janina líná, ale nevím, jestli už nezačala dřív, já ji teď dost dlouho nečistila:)
12.2.2007 17:25Troja
Tak jsem u doktorky dostala injekci proti tetanu a šla jsem domů, ve středu jdu na převaz, tak jsem zvědavá, jak mi ten obvaz budou z toho lůžka sundávat :o( JInak paleček se drží na modro-zelené :o)
- - - - -
Doktorka řekla, že je to čistě provedená práce, takže pokud někdo budete chtít sundat celý nehtík, víte na koho se obrátit :-D
- - - - -
Zítra se mi snad povede nafotit konečně moje "nové" skokové sedýlko, máme skokový trénink s panem Černým, tak doufám, že někoho ulovím, aby něco nafotil :o)
12.2.2007 19:58Troja
Mišulka - děkujiii, jedná se o Tomáše, kdysi měl koně v Pravlově a mojí trenérku sám osobně dotáhl do ST, tak jsem ráda, že mi ho domluvila. Moc si ho vážím, několikrát jsem ho viděla při tréninku a je to opravdu "pan trenér" :o) Jen su zvědavá, jak to přežiju s tím palcem, snad se vlezu do boty :-O
12.2.2007 21:18Troja
Mišulka - děkuju :o) Vlastně jsem ani netušila, že je Tomáš tak známý, vím, že jezdí po JMoravě trénovat, ale že až u Vás v Čechách je žádaný.. to ho nikam nesmíme pustit, aby náhodou nezměnil působiště :-D bohužel si teď zvednul i cenu za trénování, takže pokud by se spočítala i cesta, tak se jeden veřejňák dost prodražil :o/ že je taky všecko o penězích, chjooooo :o(
Sašetka - supr fotky, sedlo jsem ti už obdivovala na ICQ, prostě až ho dáš na Kokinu, k tomu modrou podsedlovku a modrý kroužky do udidla, tak prasknu závistí :-D a koníci-prasátka jak jinak než skvělí, miluju ty poníky.. akorát ty seš nějaká vybledlá a pohublá, jako by ti to střevo vyndávali teprv včera :-O
- - - - -
to není morče, to je prasátko!!! (myslím to tvý prdelatý vepředu fotky) :-D
12.2.2007 23:05Harra
troja,Misulka - ja u Tomase jezdila. mam na to svuj nazor, na zacatku sjme byla unesena a nadsena, pak me ale zacal tlacit do veci,ktery mi byly proti srsti a to fest (monsery mela vzdy info z prvni ruky). asi tak.. on osobne je uzasnej jezdec, vybornej...ale clovek,co je u neho v treninku musi byt jeho krevni skupina.. proste..jeho metody jsou pomerne zvlastni, technika vysvetlovani zajimava (prirovnavat jezdeni na koni k tomu,ze jsi potapec a zvedas nohama ze dna truhlu, ze sji chobotnice a prorazis odpor vody chapadlama, ze jsi na chudach a snazis se vzlitnout...) no proste..Tomas ,no :D obcas jsme nevedela jestli se mam smat, ze je to dobrej vtip nebo to myslel vazne. na zacatku super, pak jsme na nem zacala videt chybicky. drobnosti, ktery me nesedely¨. ja u neho nevidela u sebe zadny pokroky ani vysledky. . bohzel kamaradka mu zaslepene verila tak,az to skoncilo s tim,ze ji uplne zkazil kone.. chapu,i mistr tesar se utne:D proste chci rict - ne kazdymu jeho styl vyhovuje ja ho respektuju jako vyborneho jezdce. jako trenera..po vlastnich zaverech uz ne.ale pro me. kamoska u nej jezdi a jezdi skvele. opravdu jde o to,jak si lide sednou. ono zname jmeno neznamena bohuzel vzdy uspech:)
neberte to ako utok,jen mi nedalo nenapsat,kdyz slysim jen same opevne ody:D
12.2.2007 23:25Troja
Maki - nee, to je zas Tom Lidmila, ten co je s Hanou :o)
Harra - je jasné, že si musí udělat každý svůj názor, já jsem s ním ještě netrénovala, jen jsem se na jeho tréninky koukala a právě ten styl se mi líbil. Uvidí se až po několika hodinách, jestli to k něčemu je, ale v mém okolí to zatím všem s Tomášem klape, tak snad nebudeme stejná výjimka a trénování povede k úspěchu :o)
- - - - -
*... snad nebudeme stejná výjimka jako kamarádka od Harry a ...
nějak už v noci nefakčí mozek :-D
- - - - -
Sašetka - :-D beru zpátky :-D
- - - - -
a co máš za podbřišník?
13.2.2007 20:24Troja
Tak mám po tréninku s Tomášem a byla to sranda :-D Opravdu jsem se musela přetransformovat do chobotnice a do hrudníku mi vrostla ocelová tyč, po které jsem jezdila :-D Ale mám z toho dobrý pocit, hlavně ze skoků, kde jsem si snad poprvé za své bytí u koní užila dva skoky tak jak to asi má být - to právě díky té tyči v hrudníku.. :o) Asi bych si to celkově víc užila, ale bohužel mě zlobil palec, kterej se moc necítil v úzkém pérku.. :o(
- - - - -
Jo a samo, že fotky nemám.. foťák zůstal pro změnu doma, ale bylo nám slíbeno, že příště se to bude natáčet na kameru, tak bych pak snad něco mohla hodit na net, ať se můžete zasmát :o)
- - - - -
Adas - žádá se u Admina, to je Geeta :o) Ty máš dva koníky? Máš je doma nebo v nájemní stáji? Stíháš je oba?
13.2.2007 20:34Bella
Troja: tak hlavně že sis to tak užila :o) Jinak se ti nedivím, že tě ten paleček zlobil, já bych asi zhebla, jsem na takový urazy moc slaba:(
- - - - -
Troja: mimochodome, se divím, že jsi ho vůbec do těch pérek narvala. Já mam problem narvat se do nich se třema ponožkama :D
- - - - -
sasetka: fakt je úžasnej,,,,,mmmm nuchni nuchni
14.2.2007 18:07Mišulka
Troja - tak to je fajn, že jsi si to užila. Já mám taky jen ty nazouvací perka, já bych se do nich nedostala:) Vlastně v nich teď nejezdim, Janina mi na ně šlápla a utrhla mi patu, takže je chci dát někam spravit, nechce se mi kupovat nový. V suchu se v nich jezdit dá a teď na zimu, když je mokro mám takový provizorní zavazovací kožený botky, někde jsem je vyhrabala a jezdí se v nich dobře.
Geeta - tedy Gurgi je pořádnej dospělej chlap:) Je krásnej.
16.2.2007 21:25Petaah
sasetka: neni zac :) To vis ze chci, hodim, ale napred musim nejaky nafotit - jsem s tim vazne desna :) Posledne, kdyz jsem si konecne vzpomela na fotak, podarilo se mi vybit mu baterky driv, nez jsem se ke konouchovi vubec dostala :))) Tak diky za impulz, aspon mne to nakopne vic nato foceni myslet :)
Troja: teeda, dneska jsem si pujcila od kamaradky Jupitera, ponevadz svoje sedlo mam na vymene zapinek a dovycpani (ke svemu prekvapeni jsem zjistila, ze i syntetika jde vycpat)...a presvedcila jsem se, ze je skutecne tak dobre, jak vypada...bez prehaneni, takhle fantasticky jsem si snad jeste v zivote nezajezdila, pripadala jsem si jako v pohadce :) Mam ho tedy vyhlidnuty uz davno, ale ted ti ho teda fakt, ale fakt desne zavidim...:)))))
Mišulka: hlasim, ze jsme dnes podruhe byli na jizdarne na BB, a jak jsem doufala, necitim absolutne zadny rozdil oproti udidlu...tedy krome meho i konouchova daleko lepsiho pocitu :) Tak mam vazne radost, o vikendu nas ceka jeste test v terenu, tak nam drz pesti, at probehne v pohode :) Jinak chlupy na nose se nam jezi taky, takze bude nasledovat jeste promptni obaleni (to stejne bylo v planu) - jen vaham, mezi umelym berankem a fleecem...
- - - - -
Harra: mne to taky fascinuje, nic si z toho nedelej, jsem uplne stejny pripad jako ty :) A nejen tady na fotkach, ale i u nas v mastali...vetsina lidi tam jezdi ve svetlem obleceni, dokonce svetrech, a nemaji na nich ani maznuti od blata, ani chlup...ja fakt nechapu, jak to delaji :)))
FeeBee: hezounke fotky, Mercedeska ted vypada moc krasne, o hodne lip, nez kdyz k tobe prisla :)
16.2.2007 22:55Troja
Evizna - Cejlonka pozdravuj, doufám, že se má dobře :o)
Ad ty pérka, jak tu někteří otužilci nosíte celý rok.. Já jsem si už předepsala první dopis Ježískovi na příští Vánoce a chci TERMOBOTY!!! :-D Mně totiž nezabíraj ani ty troje ponožky do zimních pérek, su asi divná či co..
Jeanne - jo, ty chapadla mi vrtaly hlavou při dnešním treninku, kdy mi kobyla zas dokazovala, že má málo práce a lekala se v hale všeho.. no marně jsem přemýšlela, kterýma chapadlama se ten kůň zastavuje :-D :-D
Lenka - tak máš aspoň zas o čem přemýšlet, jak to s kobylkou budeš všechno dělat, až bude po hříbátku :o) A jak se Zorka má?
Petaah - jéé, na kurz Bowenek bych hned zašla, akorát bych musela vykrást banku :o( BTW. Kdo je ten lektor? Nějaký zahraniční?
Stejně jako Sašetku bych byla pro nějaké fotečky z Archattu :o)
Asi založíme klub Jupiteráků :-D Každej kdo v něm sedí, tak si libuje, já už bych se ho nevzdala :o) Akorát mě naštvala trenérka, která mi na vyjížďku půjčila své Prestige sedlo, abych prý přestala chválit Jupiterka.. Mnooo, z toho se mi dolů faaaaaaakt nechtělo.. ale Jupiter je Jupiter.. :-D
Harra - tak já jsem typ, který když jde v civilu ke koním, tak odchází jako prase a k tomu smradlavý, ale ve chvíli, kdy jsem v koňským, tak snad ani nenasmrádnu a špína se mi vyhýbá (ale dělám to fikaně a nosím šedou barvu - rajtky, mikiny, svetry, každýmu říkám že se šedá hodí k fialové výbavě.. :-D )
MonŠery, Feebee - hezké fotečky.
Monšery - na kom to sedíš? moc pěkný koníček :o)
- - - - -
Mišulka, Pretty - taky jsem se musela zasmát nad tím označením Mini Paint.. Dyť to by mohl bejt mini paint, mini fríz, mini quarter, mini palomino, mini ČT každý poník bez původu :-D
- - - - -
MonŠery - aha.. naučila jsem se číst a přečetla si nápis pod fotkou "Já+Ria" ... večer, noooo.. :o)
17.2.2007 07:57Strelish
Mno já teda taky nechápu, jak to ti lidi dělají, že jsou u koní čistí. Boty mám rovněž těžce obalené bahnem, šusťáky a bundu permanentně jak prase. A můžu se snažit být čistá jak chci, ono to nějak nejde :-))
Geeta: tak co, máš nějaké nové adeptky? Já žasnu, co mi lidi jsou schopni nabídnout, když píšu, že chci KOBYLU, nad 135cm, DO 14 let...nabízeli mi poníka 115 cm, valacha wpb, kobylu 17 let...a pak teda pro změnu paní nabízela poničku, co by odpovídala, ale 50 tis za ni fakt nedám. Tak se asi nakonec pojedu podívat i do Zámrsku na dvě malé plňasky, dvouletky, co se jim nehodí do dostihů, protože jsou menší než by se jim hodilo :)
17.2.2007 17:30Maki
Jo jo Jupiterek je supééér
Taky se hlásím i do klubu prasat co se týká oblečení u koní, ale značný podíl na tom má kobyla pro kterou musím přes bahno do výběhu, než dojdem domů, tak mi oslintá půlku mikiny, než z ní vydrhnu bahno, tak mám většinu na sobě včetně jejich milovaných kudlibabek a po ježdění mě opět ožuzlá celou mikinu,je to toková žužla, takže to snad ani s jejím přístupem není možný zůstat čistá:D
Troja: Bertík je prodanej, ještě je u nás ale kupuje si ho nějaká ženská. Sem dneska potkala na vyjíždce hanču na lise s kačenkou v závěsu a nepřestala sem se divit jak je Kačenka "svá" klidně si uprostřed vyjíždky a uprostřed pole lehne, pořádně se vyválí a pokračuje dál:D
Už se těším až budu mít výplatu a tím pádem i fotáček a pak budu taky fotit a fotit...
17.2.2007 18:23Troja
Maki - zrovna dneska jsem na Berta myslela, protože jsem ho už dlouho neviděla v inzerátech, tak a fakt je prodanej.. Mně stačilo si přečíst "Vyšší cena"... Tak snad se bude mít Berťas dobře.
Jsem myslela, že na Lisse teďko jezdí Hančin Tom, že Hana má pro sebe Kačku a on jí jezdí Lissu. Každopádně je třída, že ji má takhle naučenou, to já pustit někde venku kobylu, tak ji najdu až doma u balíku se senem :-D
17.2.2007 18:40Troja
Harra - se stydiiiiim :-D
Já jsem původně taky ještě do skočky jít nechtěla, protože nebylo za co, ale dívčina mi ji nabídla za 8000,- komplet a k tomu to sedlo vypadá jako nové, pár škrábanců zevnitř od podbřišáku, jinak nic. Prostě štěstí. Ale kdyby kobyly nesedělo, tak bych ho nevzala..
Jak jste si užili dnešní sluneční den? My jsme dnes jely s koby na dlouuuuuuhatánskou vyjížďku a moc jsme si ji užily :o) Akorát pak se mi nálada zkazila, když mi ve stáji řekli, že vyhořel útulek pro staré koně a uhořelo tam 6 koní včetně Červánka :´o(
17.2.2007 20:06MonŠery
Troja - to samé mi říkala i Danča (je tu také na diskuzi), že majitele zlomíme, když budeme tlačit na pilu. On neřekl vyloženě "NE", ale strašně se kroutil a uhýbal. Přitom mu je kobča k ničemu, nic nedělá a nikdo na ní nejezdí (to je ostatně vidět, jaké má panděro..). Je to moje srdčení záležitost, kobylka mého života a strašně bych jí chtěla.. Dneska, když jsem se s ní byla rozloučit, utekla jsem s brekem do auta, majitel to viděl.. Jezdila jsem jí jako pěti a šestiletou, nyní jí je 9.
Jinak děkuji za pochvalu přítele :-))
17.2.2007 21:54Lucia
prosim vas ako vytvorim album??
- - - - -
to mi musi povolit Gee ???
- - - - -
Inak boli sme jazdit, bolo uuuuplne super, po dvoch rokoch nejazdenia, budem mat riadnu svalovku, bola som na zrebnej kobylke Sarii, bola to arabka, perfektna kobylka, nemala som s nou ziaden problem, akurat ked sa viac rozcvalala, xcela sa pustit rychlejsie, ale kedze som ju drzala tak zacala trosku strajkovat a dvihat sa mi na zadne. Pred nami siel jej brat - zrebec, ten sa skoro vsetkeho bal a odskakoval, tak ked sa strhol on, sem tam sme sa strhli aj my. Chudatko sa este aj krika tak zlakol, ze odskocil na druhu stranu cesty. Koniky neboli podkute a bolo dost blato tak sme sem-tam sli ako na smykalke. Aj sme si skocili taky kanal, co ostal po vode.
Mali sme zo sebou aj kamoskinho 4-rocneho syna tak ten sa povozil na ponikovi...
Fotky dodam ...
17.2.2007 23:06maja
ja se dostanu na net tak jednou za měsíc. tak jsem jen chtěla napsat svůj názor na ivančický koně. četla jsem starší diskuse o ivančicích a řeknu vám, že na havlátku fakt nikdo nemá. ani hygiena nebo ochranáři. ona má snad všude kontakty. jo v prosinci se jim tam narodilo hříbě, klisna je ČTa otec neznámý. pravděpodobně ji připustil 3 letý hřebec hucul, který se pouštěl do výběhu s ostatníma koníkama. ani sami nevěděli, že je kobyla březí. Ten hnědej valach pod sedlem na fotkách je Sendy. přišel do Ivančic v pohodě jen trochu dušný, ale pak si ho vzala do parády sestra havlátové Renata a její výlety cvalem s bičem v ruce po okolí daly Sendymu pěkně zabrat. teď vypadá ještě hůř než na tech fotkách, ale jezdí se na něm dál. No snad na stáj v Ivančicích zavítá ještě spousta lidí, kteří si udělají úsudek sami.
17.2.2007 23:52Mišulka
MonŠery - tak jste si to s Dančou užily? Je mi líto, že jste se nedomluvily, ale třeba časem povolí, dej tomu čas. Mám se zeptat na Johanku? Jen tak, pro zajímavost, co ale vím, tak o prodeji svýho času nechtěl p. Turner ani slyšet, co s ní ovšem bude dělat, to netuším. Asi bude mít p. Hřebík tři koně - teď jezdí už i Formu a děsně se těší, jak s ní půjde Z a ZL a s Tondou L a S. Haha, to jsme všichni zvědaví:)
19.2.2007 11:05Petaah
Troja: rozumim :), no ja zase budu muset vykrast banku, abych si poridila novy sedylko :)))
Lektor je puvodem francouz, ale od vystudovani brnenske veteriny zije tady a venuje se Bowenkam...
Jee, no toto, to je motivace :) tak to uz se sebou s tim focenim vazne musim neco udelat :)
Joj no Prestige, to uplne chapu, to musi byt teprve lebedicka...:) Ale nam by s konouchem treba nesedlo, potrebujeme tu dozadu vykrojenou komoru kvuli extra vysokemu kohoutku, jako ma Jupiter a jeste i Apollon (ten se mi teda libi jeste vic)...
- - - - -
Harra: moc hezke fotky, jen ten kamaraduv Karino vypada proti Alpackovi uplne hrozne miniaturni :)
- - - - -
MonŠery: budu ti moc drzet pesti, at majitel povoli a Dubajky se dockas, moc bych ti to prala ...:)
- - - - -
Outloň: muzu se zeptat na neco blizsiho o kobylce Jasmine, co ji mas na fotkach? vypada presne jako jedna kobylka Jasmina, co jsem ji kdysi znala...a odkud ty fotecky vlastne jsou?
20.2.2007 10:47Geeta
Petaah
popravdě to nebylo a zřejmě ještě nebude jednoduché, ale jsem diskrétní, tak tu nebudu všechny okolnosti ohledně výběru a rozhodování uvádět. doufám že do toho nic nevpadne, už bych nejradši kobylku měla doma.
Jarka
asi jsem to k tomu dobře nenapsala a z fotek to nebylo znatelné, ale Gurgi s Doly jsou už doma, Doly jsme si půjčovali právě kvůli tomu, abychom si mohli vzít domů Gurgiho a nebylo mu samotnému smutno. Doufáme že se nám podaří Doly odkoupit, abychom ji po příjezdu kobylky nemuseli vracet, samozřejmě už jsme si na ni všichni zvykli :)
20.2.2007 20:40Bubo
Občas jsem kouknu, tak promiňte, že se vám dnes do toho trochu pletu :o) Jak píšete o tom opatření, my jsme to vyřešili kamerou, která nahrává do počítače, když se u koní něco hne (jasně, že to spustí i koně), ale když se mi něco nezdá kouknu na nahrávky, jestli tu někdo necoural a nelezl ke koníkům. Dá se to udělat i na takové malinké zařízení, které to do sebe nahrává (velké asi jako větší mobil) a pak přehrát na televizi. Výhoda je ta, že to zapne pohyb a nenahrává to hodiny, kdy se tam nic neděje. Je fakt, že to nikoho nezastaví, ale aspoň víte kdo vám co u koní dělá, když tam zrovna nejste:o) Koně mám venku i přes noc, tak mi to taky celkem vadilo, aby jim tam někdo něco neudělal.
20.2.2007 20:44Troja
Sirril - co třeba kulka nebo otisky z kulky? jde zjistit ráže (podle toho jde přece zjistit pravděpodobná zbraň, podle zbraně, která pokud je legalizovaná, tak je zapsaná, komu patří na příslušném úřadu nebo policii nebo mysliveckém spolku. I kdyby se sešlo více zbraní, už se to číslo lidí zmenší na minimum. Nevím jak to bylo tam, jen co tu Gee načrtla a pak podle zpráv z TV, ale přece to nemůžou jen tak hodit pod stůl!
20.2.2007 20:46Sirril Nemesis
bubo: kamera mě už taky napadla, ale přeci jen to nezabrání aby těm koním někdo něco udělal..
tak se asi budu muset spolehnout na "hlídacího" jaka :)
- - - - -
Troja: to je sice všechno pravda, ale pořád to není důkaz KDO to udělal.. ono to v těch detektivkách vypadá jednoduše, ale podle mě není.. na kulce samotný podle mě otisk nebude a jen podle ráže zjistíš, jak říkáš, max. okruh nějakých lidí.. nehledě na to že bych řekla že zas tak malý nebude.. A jsi zase u výslechůů, čili zase na slepý cestě.. podle mě.
20.2.2007 21:02Sirril Nemesis
No právě.. kdyby to bylo na mě, tak mám domeček na samotě a u toho pastvinu otevřenou do prostoru. Ale právě se bojím nějakého debila, který nemá rád zvířata.. Nehledě na to, že přítel si plánuje pořídit jaka, což je poměrně vzácný zvíře, takže určitě bude přitahovat pozornost.. Pes je sice dobrej hlídač, ale jakmile se třeba přijdou podívat děětičky na zvířátka, pes na ně vyběhne, tak máš průšvih.. :(
Troja: asi jo ;) ale v pohodě :) jen si prostě myslím že takhle lehko to nepůjde..
20.2.2007 21:10Mišulka
Troja - když ono to s těma důkazama není tak jednoduchý...:( V našem státě to funguje tak, že než někoho obviníš, musíš mít jasné důkazy v ruce. Bohužel to nefunguje tak, že obviněný musí dokázat, že to neudělal. Je to úplně obráceně:(
Na ty kulky jsem se ptala:) U legálně držených zbraní se dělá nástřel, který se eviduje a kulka se může porovnat. K legálně drženým zbraním (především u některých krátkých zbraní) můžeš mít nelegálně drženou hlaveň a z takto vystřelené zbraně nepoznáš nic. Asi 3/4 trestných činů je z NElegálně držených střelných zbraní a v takových případech ti kulka opět k ničemu není.
Arab - na bezudidlovku se musí koník naučit. Takže já bych ti doporučila nejprve zkusit nějakou tu jízdárnu, nejezdit hned ven. Až se koník seznámí s jinými tlaky a bude na ně správně reagovat, můžeš i do terénu.
Bubo - dobrý nápad s tou kamerou:) No a pořídit si hlídacího psa? Abych přišla o koně i o psa?
Sirril - to sice ne, ale co by vlastně zabránilo tomu, aby koni někdo neublížil. Lidi jsou zlí a můžou ti zvíře zabít i když budeš stát přímo vedle něj. Jako důkazní materiál by to ale asi prošlo:)
- - - - -
No a jinak - s Janičkou už chodíme jen na procházky. Hříbátko už tu může být za měsíc:) Na to, že má pupek k prasknutí, se mnou na procházkách docela zametá, má nějak moc energie a to krmím opravdu maličko jádra. Už pomaličku přemýšlím o jménech, takže kdyby Vás napadlo nějaké pěkné, jméno na "J" popř. na "R" (ještě nejsem rozhodnutá, zda se hříbek bude jmenovat po mamince nebo tatínkovi), tak sem s ním:) Nemám ráda "dž", tak raděj něco od "J".
20.2.2007 22:38Harra
Misulka. pamatuju si,kdyz jsme vrala na prochazku na ohlavce ravenu do Simci ( mluvilo se tu o jejim Bertikovi,ze ho ted prodava) min nez mesic pred porodem. zachazela jsme s ni jak s pokladem, maloem jsem se bala ji zatahnout z avoditko,prece jen uz byla chvili pred porodem a mila kobylka se mnou vytrela skarpu, brazdu v poli a malem celou prochazku odchodila na zadnich:D takze te chapu,jak ti asi bylo:D
- - - - -
taky me to napadlo, zevjedinej zpusob by bylo dat kone do arealu,kterej obezenu zdi, ale ono to neni zrovna koser a strelnym zbranim se neubranis nijak ani nikde :(
21.2.2007 08:53Geeta
tak jo, abych předešla dalším dohadům, napíšu vám o tom něco víc. ne nic konkrétního, protože bych právě ráda, aby mi pampeliška řehtala na pozdrav déle než týden (hahaha, černý humor).
Koně jsme odeslali na pitvu, neboť byl v jeho břiše jeden jediný vstřel a žádný výstřel (rozuměj - nebylo kudy by kulka opustila tělo). projektil v koni prostě musel být. vše se zdálo velmi jednoduché - i policie byla plná optimismu. mělo to ale jednu chybu - naši okresníci se s takovým případem nesetkali, a tak nevěděli, že musí nařídit pitvu oni (nesoudím, neomlouvám, píšu fakta bez emocí). pitvu tedy nařídila naše veterinářka. to jen aby bylo jasno, proč se zpětně nemůžeme ohradit proti postupu kafilérky/společnosti co dělá pitvy.
koně odvezli druhý den v poledne (kůň zastřelen v pondělí večer, našli jsme ho a s policií to řešili v úterý, kafilerka přijela ve středu). u nakládání byl táta a veterinářka, takže víme spolehlivě, že v tu dobu byl kůň ve stejném stavu, jako když jsme ho našli - tj, opakuji, jedna dírka po kulce, zvící asi 0.5cm (??odhad).
když jsme dostali za 14dní zprávu z pitvy, bylo v ní napsáno (cituji): kadaver přijat s otevřenou dutinou břišní, větší část střev vyhřezlá ven, .... , projektil se nepodařilo nalézt, zřejmě došlo k jeho rozptýlení v důsledku nárazu o žebro....
nebudu už to komentovat, udělejte si obrázek sami, já už se narozčilovala dost. hned jsem volala Novu, sešla se s redaktorkou, prohlásila, že se tomu určitě budou věnovat - a tím to skončilo. napsala jsem do Reflexu, ani neodpověděli. případ je pro média nezajímavý, ačkoliv to zavání mafiánským jednáním. jinak - komu to z výše uvedeného nedošlo, koně prostě někdo rozpitval ještě dřív, než dorazil na pitevnu. řidič, který ho vezl, tvrdí, že došlo k roztržení kůže při manipulaci, veterinář, který dělal pitvu, tvrdí že kůže byla rozřízlá.
no a co se týče našeho podezření - nevíme kdo a proč střílel, ale na 90% víme, kdo "zametal stopy". takový vliv a možnosti, a zároveň zjevnou spojitost s případem má v našem okolí jen jedna osoba.
bezpečnostní opatření - pampeliška bude teď v malé dřevěné ohradě u chalupy, kde snad podobný "omyl" nehrozí. budeme to mít hlídané webovou kamerou -ale popravdě, darjemu by kamera nepomohla, ty zbraně mají dlouhý dostřel, jediné co bych získala, že bych se o tom dozvěděla dřív. jarní pastvinu máme pronajatou na kraji vesnice, kde jsou místní "klepny" které vidí všechno a vědí o všem dřív než se to stane...
21.2.2007 11:48Bubo
Večer vám to zjistím přesněji, ale to nahrávací zařízení stojí myslím kolem 7 000,-. A kamera se dá pořídit od 1500,- tam pak záleží jakou chcete kvalitu a jestli potřebujeta, aby viděla i v noci.Když máte počítač a chcete jen jednu kameru, tak na to je nějaký program. Na víc kamer se do PC musí koupit taková karta. Když jsme hlídali kobylu před porodem měli jsme ve stáji starou video kameru s nočním vidění a takovým tím přisvícením (koupena v bazaru za 1000,-Kč) a aby se nemusely tahat kabely, měli jsme tam vysílač a doma u televize přijímač. Vždycky jsem se zbudila koukla na televizi jestli je vše v pohodě. I porod jsme sledovali na televizi, aby jsme kobču zbytečně nerušili, když vše šlo hladce :o) On se tomu přítel dost věnuje, tak to nechávám na něm, ale můžu vám to zjistit přesněji, když budete mít zájem.
21.2.2007 16:43Troja
Geeta - to je hrozný s tím převozem a pitvou :o( vůbec by mne nenapadlo, že si dá nějakej zmetek takovou práci, aby zahladil stopy..
Pro Pampeliščino dobro přeju hodně udrbaných klepen v okolí :-D
Maki - hihi, tenkrát to byly pěkný mety, jen jsem se držela hřívy a koukala, jak se nebezpečně rychle přibližuje zadní zeď maštale :-D A jaká krásná a zdravá hříbátka ty tři naše kobylky potom porodily :-D no jo, Zorinka byla drak, byla schopná udělat si dostihovou dráhu i v lese mezi stromy.. :-D
21.2.2007 19:12Lucia
Tak co sa tyka toho strazenia, je to smutne ak niekto ublizuje zvieratam, ale keby mal kazdy tak rozmyslat, ze moze prist o zviera, alebo aj to ze sa mi moze stat nieco zle, tak ani nevyjdem z domu, teraz su ludia dost zli, zakerni a zavidia, aj ponozky za 20 sk. nam sused strielal macky - tiez polovnik, len kvoli tomu, lebo mu vosli na jeho pozemok, vlastne clovek, ktory by mal mat vztah k prirode a zvieratam, ja by som asi na strazenie, namontovala aj tu kameru aj by som si vycvicila psov. pes vie vycitit kto je zly a kto neublizi... a ak je pes dobre vycviceny a spravne vedeny tak nezautoci bezdovodne...aj kobyla co som tu o nej pisala, ze hryzla a kopala, tak akonahle sa k nej zatulal 3-rocny chlapcek, tak stala na mieste a ani sa nepohla, a on sa prechadzal popod jej bruchom. akonahle by k nej niekto dospeli prisiel, hned by dostal kopanec, alebo kusanec...
- - - - -
co sa tyka zrebnych kobyl, 3 mesiace pred terminom sme este boli na krokovke, trener mi dal do ruky bicik, ze keby sa nexcela pohnut tak ju mam posteklit. ta ako zbadala, kopec, rozhodla sa,ze jej nevadi ze ma brucho ako balon a este aj mna na chrbte, vsetci sli krokom len ja som cakala na kopci asi 10 min kym sa ostatny dotrepu...
21.2.2007 19:41Mišulka
Troja, Lucia - a to se říká, že březí kobylky jsou klidnější. No, koukám, že to nějak v praxi neplatí:) Teda alespoň u nás. Janička byla hrozně fajn a v pohodě v první polovině březosti. Byla jak vyměněná. A teď, když už by měla mít rozum a brát ohledy na sebe a hříbka, tak dělá čurbes. Skáče do vzduchu jak nadmutá koza, ve výběhu lítá jak splašená:) Když čekala Johanku, byla jiná. Já jen doufám, že hříbek nebude taky takový "divoký". Já chci koně klidnějšího a na rekreaci:)))
Máte někdo svého koně pojištěného? Ráda bych Janičku pojistila, ale na úraz či smrt mi ji jakožto 16ti letou asi nikdo nepojistí, tak aspoň pojistit proti škodě (kdyby třeba utekla a něco zničila...).
Sirril - myslím, že oznámení na neznámého pachatele je to celou dobu. A když se pachatel nenajde, tak se spis odloží.
21.2.2007 21:32Harra
Misulka ja mam alpacka pojisteneho. na skodu, uraz a uhynuti, lecebne vylohy a takovy blbinky. kone pojisti i starsiho,ale musi byt naprosto zdravej i bez predchozich problemu a zalezi jak se s pojistovatelem domluvis. mne bylo receno,ze na uraz umrti a lecebne vylohy atd nepojistuji kone stärsi 9 let. alpino mel 9,5 kdyz jsme ho koupila po kompletnim vysetreni vetem mi pan z pojistoivny rekl, ze neni problem nepojistit i dalsi roky,pokud bude konik v poradku. s tim,ze ted je pojistenej do plne vyse ceny konika, ale od tech 10 let dalsi rok by to bylo jen na nejakou pomernou cast, ne na plnou vysi ceny kone. potvrzeni od veta musis mit tak jako tak kazdy rok nove, takze opravdu zalezi na lidech, mne s esnazili vyjit maximalne vstric.
vahala jsme jeslti do toho ty penize davat nebo ne,ale na druhou stranu Murphyho zakony alepson v mem pripade pracuji spolehlive a tak jsem se rozhodla pro pojisteni.
21.2.2007 22:32Troja
Harra - můžu vědět, na kolik takové pojištění vychází? Já mám pojištění proti způsobené škodě koněm na osobě či majetku, ale právě člověk od dostiháků mi říkal, že někteří majitelé si platí i pojištění přímo týkající se zdraví jejich koní, ale že to vychází sakra draho, takže pokud není kůň šampion nebo aristokrat, tak se to nevyplatí.
- - - - -
Mišulka - co jsem měla možnost sedět na mnoha těhulkách, tak každá si tak trochu v poslední třetině těhotenství hazardovala se zdravím, asi jim blázní hormony nebo co :-D ale je fakt, že chvíli se tváří, že si budou muset dáchnout dvakrát na krokové vyjížďce, jak hekaj a funěj, ale jak je asi hříbek kopne, tak se naštvou a chtěj mu ukázat (bohužel s naší přítomností na jejich zádech nebo vlajících za nimi na vodítku..) že jsou stále ještě plné síly a elánu, tak ať přestane kopat :-D To mi právě vyprávěla i Sim od Rav, že s ní kobyla vytryskala nahoru a dolů kopec několik dní před ohřebením, když jí vzala jen na ohlávce zadekovanou na krokovku..
21.2.2007 23:06Lucia
MISULKA, TROJA - no aj teraz co som bola jazdit, tak na zrebnej kobylke, aj ked to este ani len vidiet nie je, je len v nejakom zaciatocnom stadiu, neviem ktory mesiac, a ako sme vysli, tak sa potkinala v kroku, hore kopcom fucala, akoby cakala trojicky a bola tesne pred porodom, ledva som ju naklusala, co som mala vycitky svedomia, ze chudatko, takto ju trapit - ledva chodi, a ako sme vysli na luku, prilozila som trosku viac holen a uz sa rozbehla ako dostihak, a neslo ju zastavit, a ked som ju v tom xcela obmedzit ta zacala skakat na zadne a tocit sa ako blazon...
22.2.2007 11:24Lucie
Dělám v pojišťovně - pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou koněm je nejlepší uzavřít k pojistce domácnosti, to pak vyjde i s pojištěním odpovědnosti z občanského života pro všechny členy domácnosti na 500,- + nějaká ta domácnost. Pak se dá pojištění pro koníky pořídit i samostatně, to vyjde na 550,- Kč ročně.Lze se připojistit i na převzetí koně, či jako trenér koní.
- - - - -
Jo a u nás lze individuální pojištění pro koně uzavřít jen do jeho 14 let.
Tu odpovědnost ale doporučuji. Mám ji taky - v té domácnosti - to lze v ceně 500,- pojistit až tři zvířátka (koně, psi).
22.2.2007 15:24Harra
misulka. mne to vyslo u ceske pojistovny na nejakych 8000 na rok uplne se vsim vsudy. mam tam ale i to proplaceni lecebnych vyloh do plne ceny kone v pripade zakroku na veterine v brne. konik musi byt zdravy,veterinar mu musi udelat celkovou prohlidku,zapsat to primo do formulare, kteri ti da pojistovna,dat tam razitko a pak prijedou jeste z pojistovny sami posoudit konika a opet se mu divaji na nohy,oci, jak chodi atd... veterinare si muzes zavolat svyho, ale rikam,.oni s estejne na too kone jedou sami podivat.
jinak nejaka pojistovna nabizi dokonce pojisteni na kradez... ale vzhledme k tomu,ze se k nam chovali jako bychom je s dotazama obtezovali, zenska z oddeleni nemela ani tusnei co je vsehcno potreba k pojisteni a nebyla schopna nam po mesici slibu a urgovani poslat ani ten blbje formular, tak jsme se na ne vykaslali.
bylo to na dlouhy lokte,ono lidi si takhle kone nepojistujou bezne,takze dopracovat s evubec k cloveku,ktery apson vi, jaky formulare a co nam muze nabidnout, trvalo i v ceske asi mesic...
22.2.2007 21:24Outloň
Geeta
Moc gratuluju, určitě vám spolu bude dobře :o)
Petaah
Jasmína (otec Jaspar, matku si teď nespomenu) je Marcely Bojadzisové a už je minimálně 3 roky u nás ve Žďárci. Kdybys o ní chtěla něco víc, snad můžu zjistit. Jinak teď má od podzimu Jasnou, předtím dvakrát nedonosila. Myslím, že ji má Marcela spíš do chovu, má nějaký problém, teď akorát nevím, jestli s nohama...
23.2.2007 08:47Petaah
Outloň: jee, tak to bude opravdu ona (matku si taky nepamatuju, ale urcite byla po Jaspar)...dneska ji muze byt tusim tak 12 let, pokud si vybavuju spravne, kolik ji bylo u nas a kolik bylo tehdy mne :) Rikala jsem si loni, kdyz jsem na jednech zavodech videla jeji byvalou majitelku, jakpak asi dopadla...to je mi lito, ze ma potize...proc vlastne nedonosila? Aspoň teda ze s tretim hribkem to dopadlo dobre a snad se ma jinak fajn :)
Arab: radeji nez PHN, nebo jako alternativu, doporucuju precist si treba clanky Jak mit kone na ifaune...:)
23.2.2007 13:43sasetka
Arab - No, ono je to na dlouhý "povídání". Nejlepší by bylo, kdyby ti ten postup vysvětlil někdo v tvým okolí... Ale tak zkusím to, i když přiznávám, že zas takovej odborník nejsem a ne všema názvama těch her jsem si jistá :) A taky dopředu říkám, že podle mě je jedno, jestli to děláš s provazovkou a mrkvovou hůlkou nebo na stájovce s tušírkou. Ale ne každý se mnou bude souhlasit.
První je hra přátelská. Tam jde o to, aby ti koník dovolil sáhnout kamkoliv, Parellisti používají mrkvovou hůlku tak, že jí jezdí koníovi přes celý tělo, nohy, břicho, prostě všude. Já to dělám tak, že třeba kobyle mávám kolem zadku a pak ji hůlkou začnu hladit... Nebo naznačuju, že ji chci jakoby praštit, ale několik cetimetrů před koňským tělem samozřejmě svůj pohyb zastavím. Pokud ti koník věří, měl by zůstat v klidu stát.
Druhá je hra řídící. Tam jde o to, aby se koník naučil ustupovat na tlak. Když chceš, aby ti např. ustoupil zádí do prava, kouneš se mu "významně" na záď a pak vyvineš tlak. Napřed úplně jemňoučkej a pokud neustupuje, postupně ho zvyšuješ. Je důležitý, hned jak koník ustoupí, přestat vyvíjet tlak a pochválit.
Třetí je dikobrazí. Tam ustupje koník na oťukávání (to asi není ten pravej termín, ale upozorňovala jsem, že zas takovej odborník nejsem :)) Chceš, aby ti koník odcouval. Stoupneš si před něj, koukneš mu na plece a hůlkou (tušírkou, nebo i klackem :)) mu ťukáš mezi předníma nohama. Můžeš samozřejmě přidat i slovní pobídku. Ze začátku jemně a postupně přidáváš. (Musím přiznat, že ze začátku, když jsem byla na kurzu, mě už pěkne bolela ruka, než se mi koníka podařilo odcouvat :)) A hned jak začne couvat, přestaneš a pochválíš.
Jo-jo hra. Koník musí jít od tebe stejně rychle jako k tobě. Stoupneš si před něj a odcouveš ho pomocí. První pobídka k odcouvání je pohyb prstem ze strany na stranu, když nezareaguje, přidáš mírné vlnění vodítka. Když ani to nepomůže, rozvlníš pořádně. A poslední fáze je, že vlníš tak mocně, že koník dostane vodítkem malinko přes čumák. Nedělám si srandu, koně to ze začátku zjouší a ty nesmíš ustoupit. I já jsem musela být trochu drsná, ale teď už my kobyla odcouve jen když jí mávám prstem pře čumákem, i ve volnosti. No a pod odcouvání si ho přivoláš zpátky. "Přitáhneš" si ho zase klidně s povelem pojď. A pak to zas zkusíš znova.
Zbytek her "dodám" jen co si to srovnám v hlavě. Nebo může i někdo jinej. Beztak jsem tonějak zblbla. Ono je mnohem lepší, když ti to někdo ukáže a vysvětlí na živo. A nemusí to být na kurzu, ale klidně nějaká kamrádka, která se tomu věnuje nebo tak někdo..
Úplně nejdůležitější je ale ujasnit si tvůj osobní prostor. Kůň ti do něj nesmí vlézt. Nesmí tě zkoušet převálcovat, chodit přes tebe neb tě někam odtlačit.
Já jsem měla dřív problém s voděním "své" kobyly. Byla schopná odtáhnout mě i na uzdečce, dokonce se přede mnou stavěla na zadní. Teď jdem v pohodě na procházku na ohlávce. Zastaví se, když se zastavím já (nehrozí, že mě někam odtáhne). No nic, pro dnešek končím, stejně jsem toho nakecala už víc než dost.
24.2.2007 11:23Lucia
LENKA - ja som nemala moznost vidiet na zivo ani jedneho z tychto ludi, viem iba to co si precitam alebo pozriem na fotkach a videach... ja som nemala na mysli tie cirkusove vecicky, ale to ze ho ten kon respektuje, ja som si vybudovala taky vztah s problemovou kobylou asi za rok a pol, ze ma neprevalcovala ked som s nou sla z vybehu - nieco take asi ako zora, ked ma konecne zacala respektovat bol to uuuplne super pocit, sla vedla mna bez toho aby som ju drzala, ked som sa blizila k vybehu len som zapiskala a uz sa rozbehla ku mne, alebo ked som sa zohla po kopyto-sama mi dala nohu - a to je vlastne len ten zaklad....
no mozno by som niekedy cez prazdniny aj prisla... ale to je este daleko, inak nasla som starsi inzerat a keby som vedela dobre anglicky hned by som sla, aj ked tam nie su uvedene celkom podmienky--- poznate to niekto????
Popis
Jazdecké školy v Anglicku hľadajú študentov na štúdium jazdectva s nástupom ihneď.
Medzi školy, ktoré v súčasnosti hľadajú študentov patria:
- Contessa school & riding centre - zameranie na drezúru, voltíž, jazdu v dámskom sedle, všestranné jazdenie
- Wellington school & riding centre - zameranie na profesionálne vzdelávanie inštruktorov a učiteľov jazdy, parkúrové a všestranné jazdenie
Výhody štúdia jazdectva 1. štúdium je vhodné aj pre začínajúcich jazdcov, ktorý sa postupne učia pod dohľadom kvalifikovaných inštruktorov, s možnosťou získať celosvetovo uznávaný certifikát v jazdeckej branži 2. ubytovanie zdarma na farme (v spoločnosti ostatných študentov školy) 3. za štúdium neplatíte vy, práve naopak, máte možnosť privyrobiť si za pomoc na farme 4. študujete podľa vlastných schopností a ambícií 5. skúsenosti a štúdium podľa osvedčených a schválených metód, ktoré vám zatiaľ slovenský trh nemôže poskytnúť
- - - - -
LENKA - no pisala som jej mail, ci nepozna niekoho od nas zo slovenska, ja som z vychodu a k vam mam dost daleko....najdem vzdy len ceske stranky a ludi z ciech co sa tomuto venuju, ak aj taky su na sk, tak sa k nim neviem nejako dopracovat...
- - - - -
K Sarke by som sa sla pozriet s radostou aj ja...
- - - - -
inak kto by ste mali zaujem 16.-19.8. sa v nitre bude konat akcia s nazvom kone a ludia,, mala by tam byt vystava aj drazba koni......
24.2.2007 17:39Martina ze mlejna
Harra- Já ale jsem úžasná... Dnes jsem úžasně spadla ze Sáry a i když jsem měla helmu, pekelně mě bolí hlava...Škoda, že nemám čas chodit sem častěji, mám spoustu povinností a teď ještě půjdu makat...Jinak Sára už má kámošku, bílou poničku, k vidění je na www.cookie21.estranky.cz.A taky tam jsou moje první štěňátka. Nechcete někdo králičku bez jedné zadní nožky? Zdarma, na mazlíka? Mám jí venku a nesvědčí jí to. Je to divoce zbarvenej beran. Lenka teda říkala, že si jí vezme, ale nebudu riskovat, že mě zabije, když jsem jí ničila koně. Taky jsme s kamarádem odeslali do koňského útulku další dvě zubožené klisny.
Kdo mi chce pomoci? Spolupracuji se slečnou z Naděje pro koně. Koukněte na webovky Naděje. Můžu vám rozeslat jejich letáky, zpravodaje... Je potřeba, aby se tento problém dostal k co nejvíce lidem. Lenka informovala a určitě sem dávala i fotky plňasky Etudy... Má se fajn, hodně přibrala a co víc- neztratila důvěru v lidi. Pište na mail, slíbila jsem, že budu pomáhat. Tak ať je nás víc...
25.2.2007 13:49Lucia
vsimni si pozorne od 55 sekundy videa a sustred sa len na usi...
- - - - -
BARAS - presne tak, aj ja si myslim ze sa sustredi,
MISULKA - ved si to vyskusaj so svojim konom, ak ta kon respektuje, tak z akejkolvek strany sa ku nemu postavis, usi ma natocene k tebe, kazdy jeden kon pri cuvani ma usi dozadu, napriklad kazdy jeden kon pri skoku ma usi natocene dopredu pretoze sa sustredi na prekazku, v zivote som nevidela kona ktory by mal naprijklad pri skoku usi otocene dozadu...
25.2.2007 17:09Lucia
STRELISH - :O)))))) no teraz som si predstavila ako ma kon natocene obidve usi do boku, ved to ani nie je fyziologicky mozne pre kona...
pred skokom ked zacmukas konovi tak on ucho stoci k tebe ale hned ho vrati spet, vsetky zmysly sa vtedy sustredia na prekazku, pred skokom ani nepozera inde, ani nepohadzuje hlavou...ja osobne som kona nad prekazkou s inak ako nastrazenymi usami dopredu nevidela, ak najdes taku fotku tak mi posli...
a ja nechapem co sa vam na tom videu nezda... v com vam nepripada spokojny??? absolutne nema v sebe ani stipku viditelnej agresie, ani nic podobne tam ja osobne nevidim.... jasne ze ten kon musi posobit trochu strnule, ved to su pre kona uuuuplne neprirodzene pohyby, on v prirode, ziadne rychle cuvania, ani otocky na mieste nerobi....aj ty keby si robila nejaky cvik pre teba uplne neprirodzeny, tak na fotke alebo videu budes posobit strnulo...
25.2.2007 18:33Gia
Misulka:
Uplne s tebou souhlasim, taky se mi zda, ze by mu nejradsi rozslapal xicht, kdyby mohl. A nemusim ani sledovat usi, staci si prohlednout pohyby toho kone, je krecovitej, pohyby trhany, zadna plinulost ani uvelnenost. Je na nem vylozene videt, s jakym odporem vykonava pozadovane cviky. Jak jsi rekla, je to hnus.
25.2.2007 18:59Mišulka
baras - proč by měla být Eva Z. vševěd? Nechápu souvislost. Názor na H. Bláhu a "parellisty" mám už dlouho, můžeš si to najít v archivu. Na kurzu H. B. jsem byla, přiznám se, že jsem byla v první chvíli naprosto užaslá. Jenže, pak jsem něco vyzkoušeli na našich koních a hodně jsme nad tímto způsobem výchovy přemýšlili. Přišla jsem na to, že dobře vychovat koně, lze i bez zbytečné buzerace s tím, že kůň si zachová svůj názor. A o to my jde. Jestli někdo chce naprosto poddaného koně bez vlastního názoru, pak je tato metoda pro něj jako dělaná. Není to ale nic pro mne.
K těm Gastono uším, já teda vidím víceméně uši položené na krku, celý je v křeči, vztekle dupe nohama a švihá ocasem. Takhle se chová teď Janina na jednoho valacha ze stáda. Nemá ho ráda.
A prosím, nechci se tu hádat, už to tu jednou proběhlo a nechtěla bych, aby se to opakovalo.
Lucia - jak píše Strelish - měli jsme v oddíle klisnu Princeznu, tam měla uši dozadu téměř nad každým skokem. Nepřišli jsme na to proč. Fotky jsou tady -
https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=270Harra - nám takhle "na krávu" (hezky jsi to napsala:)) nosí uši Forma, když je relaxovaná a v pohodě.
25.2.2007 21:12Petaah
Mišulka: jen musim malicko doplnit, z druhe strany, jak uz je mym zvykem :) Ja zase prisla nato, ze vychovat kone, lze i metodami PK tak, aby si zachoval svou osobnost, osobitost a vlastni nazor. Naopak, pokud se vse provadi s rozumem, velmi to usnadni cloveku vytvoreni prostoru pro vzajemne porozumeni a kompromis. Mne postupy PK pomohly najit spoustu prilezitosti k ruznorode praci s konem a memu koni ukazaly, ze mi muze v jakekoli situaci, a beze strachu, dat srozumitelne najevo svuj postoj - komunikuje se mnou mnohem vic a ziveji nez driv, kdy jsem PK nepouzivala (nebo jen utrzkovite), obvykle postupy na nej nezabiraly, nechtel uz rozumet, spolupracovat, nemluvil - muze-li kun mit kamenny vyraz, on ho mel. Vsemi zpusoby daval najevo, ze obvyklemu chovani, ac korektnimu, ac s pochvalami, ac s porozumenim z me strany maximalnim, uz jednoduse rozumet nechce.
Ja ovsem nevyzaduju dokonale provedeni za kazdych okolnosti a za kazdou cenu - jak myslim mnoho lidi zajimajicich se o PK dela, neb to tak vidi na kurzech, predvadeckach a vystoupenich. Lide, kteri to delaji, nejspis nemohou tohle vsechno predavat jen napul, potrebuji lidi presvedcit, ukazat, dokazat, ze to jde - provedeni napul by nikdo neocenil, nevzal vazne. A v tom myslim, bude ta chyba. Tehdy ale nastava prave ta podrizenost, o ktere pises, a ktera se nelibi ani mne. Nastava tam stav nelibosti a tlaku, ktery daleko prekracuje vyrovnanost vztahu - jako je videt u Gastona na tech videich, ac se ani mne nezdaji zase tolik katastrofalni, protest kone prekracuje mez, kterou bych ja osobne byla ochotna brat jako pripustnou pro pohodu kone i cloveka. Podivam-li se na Gastona driv, nebyl takovy. Na drivejsich fotkach na Honzove webu vypada uvolnene, a spokojene - mozna jen vyber fotek, ale nemyslim. Spis bych rekla, ze casem se jejich vztah posunul z hloubky do rutiny a perfektni provedeni prevazilo nad pozadavkem radosti - jen moje osobni konstrukce, samozrejme...jen chci rict, vzdycky jsou lide, kteri dojdou do extremu - nemam napr. rada mnoho spicek (tedy nejen jich) skokoveho sportu a metody, ktere na kone pouzivaji - ale to neznamena, ze kvuli nim odsoudim cely skokovy sport a skakani vubec - jen to budu delat jinak, tak, aby to mne i meho kone tesilo, aby to bylo v mezich vzajemne spokojene spoluprace a zpusoby, ktere ja ve svem svedomi povazuji za pripustne...:) A takto ja osobne pohlizim i na PK, buzerace a naprosta podrizenost podle mne vesla do PK jako jakysi vedlejsi produkt pristupu, a je stejne spatna a nepatricna jako hrube zachazeni a nerozumeni u mnoha lidi klasickeho pristupu ke konim...:)
25.2.2007 21:56Mišulka
Petaah - :)) A já opět (jak jinak) souhlasím:) Myslím si, že já i ty, vychováváme své koně velmi posobným způsobem, přesto já PK nedělám a ty ano:) Nazvala bych to "komunikace s hlavou otevřenou":) Napsala jsi, že spousta lidí vyžaduje dokonalé provedení za každých okolností a za kažou cenu. Já mám přesně takový pocit. Stačí si přečíst některé diskuze, rady o pomoc a žádosti o návody, jak dělat PK. Já myslím, že návod, žádný neexistuje, že pořád je nejdůležitější poznat svého koně, pozorovat ho a dát mu šanci se projevit, byť to není pokaždé podle našeho gusta.
Co myslím, že je přínosem PK - práce ze země. Já z našeho oddílu práci ze země, krom lonžování, nepoznala. Až po přečtení Pallmana jsem zjistila, že se něco takového taky dělá. A PK na to klade velký důraz, což si myslím, že je dobře. A souhlasím, že i v jiných koňských odvětvích se děje mnoho špatností.
Co jsi před tím, než jsi poznala PK, dělala špatně? V čem se tvůj přístup změnil? Můžeš klidně po mailu, kdyby to bylo na delší povídání:)
- - - - -
Gia - já myslím, že tohle se stane čas od času každému:)
28.2.2007 10:37Troja
Mišulka - na jednu stranu je to hrozný, na druhou se fakt chechtám :-D Asi to možný není, protože koně by v takové rovnováze neudržela jedna kláda a k tomu má takový pohodový výraz, což by asi neměl, kdyby visel za slabiny. Ale je to hustý :-D
- - - - -
aha, tak na to koukám znova a on teprve padá na tu překážku. Ten jezdec asi neměl zrovna nejlepší den, ještě až na něj došlápnou ty zadní kopýtka, mnoooo, to se teda má..