od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Srpen v roce 2008
  • Zobrazuji 295 zaznamu.
  • 1.8.2008 08:39Mišulka
    Helen - a já ti doporučuji přečíst si článek na KE - Krk, jako cesta k vyklenutému hřbetu, aneb je možné z koně vyrobit kočku? Taky dík:))

    Strelish - tak chodí:) Dejte jí čas... Když jsme přivezli Janinu, ač byla z profi sportovní stáje a chodila celkem slušně L parkury a byla docela dobře přiježděná, neuměla chodit na lonži a vlastně ani na volné otěži pod sedlem. Neustále někam utíkala s hlavou ve hvězdách. Možná tak po roce byla schopná uvolněně klusat a na lonži jsme cválali pořádně až letos, po téměř šesti letech. Né, že by na lonži necválala, ale strašně ji to vzrušovalo a nebyla u toho uvolněná.
    Taky jsem na ní zkusila chambon, ona mi ale řekla, že tudy cesta nevede. Reagovala panicky a stavěla se na zadní, i když byl chambon úplně volný. Zřejmě špatné zážitky z minulosti. Byla vyvazovaná a vím, že se převracela, ježděná byla na páce. U ní žádný vyvazovák použít nešel a já jsem ráda, protože když pochopila, co po ní chci, už se k tomu špatnému na lonži nevracela.

    Ta vaše kobča je remonta, svůj krk bude potřebovat k vyvažování a já bych ji zatím neomezovala. Dala bych jí čas (i několik měsíců).
    A jestli má pod sebou ještě hříbě, tak bych s ní začala pracovat až po odstavu.

    Jezdíte s martingalem? Jestli jo, tak to zkuste bez něj. Janinu omezoval i volný martingal a bez něj jsem měla mnohem lepší kontakt s hubou. Holt cíťa:))

    Claire - paráda:)
    1.8.2008 08:57Helen
    Mišulka: nechápu?
    - - - - -
    Z praxe můžu zase já říct jednu věc.
    Pokud mám kobylu na lonži, bez jakýchkoliv vyvazovacích pomůcek.
    A kobyla mi jde uvolněně, ale s hlavou nahoře, tak VIDITELNĚ nepracují zádové svaly.
    Pokud ale hlavu sníží je VIDĚT jak se svalečky na zádech hýbají.
    Nehodlám se s Tebou hádat, protože za tu dobu co se tady o něčem bavíme jsem poznala, že když máš na věc jiný názor stojíš si za ním naprosto skálopevně. Takže z mé strany opět konec diskuse.
    Nemá to smysl, protože jsi asi větší znalec než veterinářka, která se prací s koňmi zabývá přes 20 let a jezdí po světě a sbírá zkušenosti.

    A to že Janina jezdila L parkur ještě nic neznamená.
    Maximálně, že byla nějak přiježděná.
    Základem všeho by měla být drezura, protože drezurně přiježděný kůň, je dobře připravený kůň na cokoliv. Toť můj názor. Možná špatný.
    Pokud by sis článek přečetla, tak si myslím, že bys pochopila za čím si stojím zase já. Kůň který není vyklenutý, podsazený a v kmihu, je samozřejmě schopen nést jezdce, klidně bude skákat i TT parkury, ale podepíše se to pak na jeho zdraví. Ne hned ale třeba v 18 letech.
    - - - - -
    Doufám, že se Tě to nějak nedotkne, ale nejsem zrovna dneska příznivě naladěna, takže pokud jsem tvrdší, tak se omlouvám.
    1.8.2008 09:16Ashlee
    Claire: Tiše závidím. :) U nás kolem stáje žádný rybník, ale v budoucnu se plánuje někde blízko udělat. :)
    1.8.2008 10:06Mišulka
    Helen - v pohodě:) Já také nechci v téhle diskuzi pokračovat, psala jsem to už Strelish včera. Nechci pokračovat proto, že v tomhle mám jasno a je pravda, že můj názor se asi odlišuje od většiny ostatních tady.
    Nejsem znalec, ale před paní veterinářkou si na zadek nesednu:)

    Že Janina chodila L opravdu nic neznamená. Psala jsem to proto, že ona přišla ze sportovní stáje, kde měli koně opravdu přiježděné, přesto ta kobyla neuměla chodit na volno (na lonži bez vyvazováků, pod sedlem na volné otěži). Byla celou dobu omezovaná.

    "Základem všeho by měla být drezura, protože drezurně přiježděný kůň, je dobře připravený kůň na cokoliv"
    Nevěřím. Zkus si vzít sporťáka (i drezuráka) z vysokého sportu a jdi s ním na procházku do lesa na volné otěži. Pochybuju, že se svezeš...

    A neboj, já si ten článek přečtu, když jinak nedáš:)), i když popravdě, moc chuti do toho nemám. Mám knížku od Dr. Švehlové a když jsem ji otevřela, zalitovala, že jsem do takové knížky investovala peníze. Ale budiž...

    Ty jsi ten článek na KE četla?
    1.8.2008 10:25Vladous
    Terezka včera 3x obklusala 3/4 jízdárničky :-DD

    Já vím, že vám připadám jako blázen, ale já mám z toho radost :-D
    - - - - -
    Mišulka: On i šambon může koně zničit. Na Moravči se na jedné kobylce na šambonu jezdilo - asi 3 měsíce, ona tak totálně spadla na předek, že jsem nevěděla co s ní :-(
    1.8.2008 10:46Mišulka
    Vladous - nepřipadáš mi jako blázen, já mám radost s tebou:)))
    S tím chambonem máš samozřejmě pravdu, napsala jsem to blbě. Ale asi je to nejšetrnější pomůcka.
    1.8.2008 14:50Sirril Nemesis
    Vlaďous: na pevném chambonu by se jezdit nemělo, protže působí jinak než ruka jezdce. Gumový chambon je prasárna obecně.
    1.8.2008 18:12Lucia
    VLADOUS - tiez sa tesim a stale cakam ake pokroky napises, ze ste urobili
    1.8.2008 22:01Vladous
    Lucia: No, zatím to vypadá, že Rozárka si u nás ještě "užije" protože Honzík se dere do sedla dost vehementně a Terezka zjistila, že samostatná jízda je mnohem zábavnější, než kroužení na lonži, tak chce jezdit taky déle - takže to začíná být celkem legrace :-D Většinou tam raději Honzíčka neberu, nemám na to nervy :-D

    Terezka se rozhodla, že se tedy cválat naučí, ale prej až jí koupíme bezpečnostní vestu.... Nooo, takže to před dovolenou nehrozí :-D Každá tisícovka se hodí :-)

    Sirril: Oni by k tomu měli dávat návod k používání, protože s tím lidi dělají neuvěřitelné věci :-DD


    Třeba Gilli s ním byla lonžována asi 3 měsíce, nevím tedy jestli jí nastavili šambon moc dlouhý, ale tři měsíce to mělo prý stále stejný průběh - kobyla chodila 15 min proti šambonu s jelením krkem ( a to předtím klusala a dělala přechody na volno) a 5 minut na konci se sníženým krkem.
    Jsou koně, kteří prostě půjdou proti - třeba né nijak drasticky, ale nepovolí tak, aby byl šambon volný. Oni si raději vyberou stálý mírný tlak, než jít krkem dolů. Jenomže podle mě tímhle kůň otupuje. Pak zbývá šambon zkrátit a jakmile kůň povolí, tak prodloužit - a hlavně kůň musí být zvyklý na lonž bič, jinak bude před ním prchat a spadne na předek.... A musí se skončit dřív, než koni dojdou síly a pověsí se do šambonu znovu, protože už nemůže - pár koleček a dost (což na nějaké nasvalování zpočátku rozhodně není)...

    No - já bych to prostě radši vypustila :-) Snížení krku pochopí každej kůň i ze sedla a můžu snížit krk na pár minut - v terénu třeba každých 20 min - a je to zábavnější :-)
    2.8.2008 11:47Harra
    Vladous: to je parada, ze takhle maji zajem. preju,at to vydrzi:)


    jinak dodano par novych fotek:)
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1619
    2.8.2008 21:14Sirril Nemesis
    Vlaďous: no spíš zbrojní pas :) občas je to skoro smutný, to pozorovat, co na koně jak navěsí.. a to já nejsem ten zarytej odpůrce, některý věci můžou bejt dobrý, když se ví jak s nima..
    3.8.2008 10:39Harra
    ja bych delala testy a davala licenci i na vlastnictvi kone. dneska ma kone kazdej idiot a pak to tak dopada... zrovna vcera jsme se o tom tady bavily s Eli, protoze jsou tu asi 2 majitele, co by jim do ruky nepüatril ani houpaci kun ze dreva.
    3.8.2008 19:09Lucia
    HARRA - netyka sa to len koni, ja by som davala robit skusky a este aj psychotesty kazdemu majitelovi nielen kona, ale aj psa...
    3.8.2008 19:35Bella
    Claire: vy máte tak úžasný vyjíždky, že uplne nad fotkama slintám.

    mckvak: trochu nerozumím proč zhřebná kobyla je okutá...

    Harra: parádní fotky, jen tak dál, jsem jedna velká zvědavice.
    3.8.2008 22:16Harra
    Bella: trochu nestihame pridala jsme dve z brodeni se Rynem. priste tam planujem jet s plavkama a stahnout sedla, tak snad budou fotky pouzitelny:)
    4.8.2008 08:30Mišulka
    Harra - moc hezký:)

    V neděli jsem byla za Rumíkem -
    http://misulinka.rajce.idnes.cz/Rumik_-_3._8._2008/
    4.8.2008 10:27Helen
    Mišulka: sportovní stáj. No to je taky někdy problém. On totiž ne každý opravdu pracuje šetrně. Použít pomůcku neberu jako špatnou, když je použita tak, jak použita být má.
    Bohužel sporťák - neznamená v dnešní době dobře přiježděný koník.
    Stačí jít na závody. Ale zrovna třeba u nás můžu s rukou na srdci říct, jsou lidé, co sportují ne profesionálně, ale se svými koníky.
    Starají se o ně pečlivě (někdy až moc), chodí s nimi ven, používají pomůcky, jezdí v podstatě skoro všichni drezuru. A s čistým svědomím můžu říct, že tihle "sporťáci" jsou v pohodě.
    Drezuru mám na mysli ve smyslu přiježdění, nechci po koni piafu, pasáž a pod. Ale aby byl v práci uvolněný a reagoval na sebemenší pomůcky.
    Kdyby totiž někteří parkurový jezdci měli základ drezury,tak by se člověk nemusel kolikrát dívat na ty hrůzy na kolbišti.
    Třeba: zastavení koně pouze sedem a holeněmi, bez použití otěží, nebo obrat jen na váhu a pobídku bez otěží. :-)
    Jinak vím, že veterinářky a jejich práci moc "nemusíš" což mi popravdě lehce zvedá žluč vzhledem k tomu že obě znám, ale nevadí :-) respektuji.
    Byla jsem v pátek rozhozená, máma si šla pro výsledky z histologie, měla jsem migrénu, prostě moc věcí naráz. Ještě jednou promiň.

    Jinak Rumík je fešáček.
    - - - - -
    Vladous: no k chambonu řeknu asi tolik. Zkusila jsem ho dát kobyle a hodně protestovala, nemělo to smysl. Pak jsme zkusili tedy gogue. Má ho hodně na volno. Hezky funguje. Teď už ho dávám jen ojediněle. Ukázal klisně cestu a teď už chodí sama s krkem sníženým. Promítlo se
    to i do ježdění. Jinak nechávám ji při tréninku vytáhnou krk až dolů každých asi 15 minut.

    Co je důležité a hlavní opět podle mě, mít s koníkem pracovní režim a snažit se ho alespoň trochu dodržovat. Nejhorší je nárazová práce.
    4.8.2008 10:52Mišulka
    Helen - tahle sportovní stáj opravdu není šetrná. Potřebují rychle s koněm udělat výkonnost, aby byl lépe prodejný. Jeden příklad - v pátek přivezli koníka z nějaké stáje, kde stál na štontu mezi krávami. V sobotu s ním jeli parkur Z a ZL. Koník se umístil. Ti jezdci z téhle stáje to umí, ale je to o silovém ježdění a za každou cenu. S koňmi se nikdo nemazlí. S koňmi se umisťují i ve vysokém sportu a mají velmi dobré výsledky. Už bych koně z téhle stáje nechtěla....
    S těmi ne profesionálními sportovci ti rozumím a v tom máš pravdu.
    A prosím, neomlouvej se, nebrala jsem to zle. A je vše v pořádku?
    Díky za pochvalu Rumíčka. Včera mi udělal radost. Přinesla jsem mu vojtěškové granule a uplatila jsem ho natolik, že odešel od celého stáda a šel mne vyprovodit až na začátek pastviny, že na ostatní koně nebylo vidět. Udělal mi hroznou radost. Za žrádlo cokoliv:))

    Včera jsme byli na vyjížďce, tentokrát ve třech. Já měla Formu, Lucka V. se přišla po více jak roce taky svézt na Toníčkovi (v sobotu chce jet VT, tak trénuje) a ještě s námi byla Míša K. s Vilíčkem -
    http://misulinka.rajce.idnes.cz/Na_vyjizdce_3._8._2008_-_Tolar%2C_Forma%2C_Paramon/
    4.8.2008 11:03Helen
    Mišulka: no naštěstí ano, hned ji to vyoperovali (měla 4 bulky u prsa) doktorovi se jedna nezdála tak to šlo na histolku ještě jednou, v pátek s ní jedu zas, ale bude to dobrý (musí).
    No to je právě to, proč jsem tak dlouho vybírala a přebírala brněnské stáje. Nesnáším přístup ke koni jako k nářadí. Vysportovat, vyždímat a pak vyhodit a další.
    Má známá má stáje, jedny z nej v Brně, ale přístup je na blití. Když jsem slyšela co se tam všechno děje obracel se mi žaludek z jejího přístupu. Sice se umisťuje ve vysokém sportu, ale co z toho, když kůň vydrží možná 3 sezony a končí a je jedno jak je starý, je tak odvařený psychicky, že už neskočí ani kavaletu.
    Prostě HUMUS a kdybys ty koně ale viděla, no tak překrásný zvířata až se mi kolikrát tají dech. A jak končí :-(
    Budu od září v jiné stáji tak jsem zvědavá jaké to bude tam, ale snad alespoň podobné jako teď.
    4.8.2008 11:22Vladous
    Harra: díky :-)

    Helen: "zastavení koně pouze sedem a holeněmi, bez použití otěží" To zvládá i Terezka :-DDD Akorát ten pohyb dopředu jí až tak excelentně nejde :-DDD
    Já jsem vždycky posadila na Moravči pokročilejší holky na Bobáka, a tam se teprve vidělo, kdo co dělá rukama nebo ne, protože ten na otěž nezastavil ani náhodou :-D Byl naučenej na pol zádrž, lehce přistavit vpravo, vlevo a povolit otěž a celé tělo - a stál. Ze všech chodů. Akorát, že ho nezastavil nikdo, kdo nebyl ode mě poučen :-D

    Souhlasím s Tebou, všeho s mírou - a s rozumem... Stačí u toho myslet a sledovat reakce koně :-D


    Mišulka: Rumíček je šikulka!
    4.8.2008 11:26Helen
    Vladous: no právě lidi co jsou hobíci a nebo nesportovci úplní mají kolikrát líp přiježděno než vrcholovej profík.
    Jojo asi tak s mírou a citem a jde všechno. Jen to chce čas :-)
    To bohužel většina lidí nemá rádo a nechce čekat a tak honem honem
    4.8.2008 11:33Vladous
    Mišulka: Ty nebudeš jezdit Formu na BB? Já myslela že jo? :-)
    - - - - -
    Helen: No jo, tohle mě všechno naučil Bobášek.... Kdybych neměla tak inteligentního, citlivého koně - a zkaženého west pákou, tak bych možná ani drezuru nedělala. Ono mi tehdy nic jiného nezbylo - přece se nenechám zabít :-D
    4.8.2008 11:35Helen
    Vladous: no tak jsi k tomu hezky dospěla :-)
    Někdy zkažený kůň není pro majitele na škodu
    4.8.2008 11:44Mišulka
    Helen - tak držím palečky, ať jste zdraví!
    S těma hobbíkama musím souhlasit. Sice asi tihle koně neudělají piruetu (jak jsi psala), ale jinak jsou ovladatelní. Na naše koně si může sednout i začátečníka a nemusím se bát.

    Vladous - v sobotu se chystám s Formičkou na VT a ten rozhodně na BB jet nechci. Ona je sice Forma absolutní pohodářka, ale na celý parkur bych si s ní momentálně netroufla, jela jsem na ní na BB 2 x. Ono jde hlavně o to, že oddílový šéf by asi nebyl nadšený, kdybych jela na BB a kdyby se mi ten parkur náhodou nepovedl, svedl by to nato, že si pořád něco vymýšlím a musím jezdit na nějakých novotách. Do budoucna na BB ale jezdit chci. I když s Formičkou na udidle je to bez problémů.

    Helen - zkažený kůň rozhodně naučí. Stačil mi ale jeden, víc už takhle zkažených jako Janina, nechci...
    4.8.2008 11:49Helen
    Mišulka: díky, za podporu. N
    S hobíkama je hlavní věc v tom, že profík většinou nemá takový vztah ke svému koni, jako majitel koně. Když je kůň opravdu Tvůj chováš se k němu (alespoň skoro všichni co znám) maximálně ohleduplně a podle toho jej i jezdíš. Prostě s láskou a citem.
    Vidím to u nás,je tam slečna co jezdí koně, jako B reiter, ke koni se chová slušně, ale není její, takže mnohokrát je to prostě poznat.
    4.8.2008 13:13Lucka P.
    Ahoj, nevítě jestli někdo fotil na závodech v Kaničkách teď v sobotu 2.8.?
    4.8.2008 13:22Mišulka
    Lucka P. - bohužel v Kaničkách jsem nebyla, takže fotky nemám. Nevíš, kolik tam bylo přihlášeno koní?
    4.8.2008 14:03Vladous
    Mišulka: Chápu :-)
    - - - - -
    Mišulka: K Rozi jsem se o víkendu nedostala :-( Tak teď v týdnu
    4.8.2008 14:04Lucka P.
    V Z, ZL tak kolem 30, a v L okolo 20.
    4.8.2008 14:19Gia
    Tak se musím pochlubit, splnila jsem si sen a koupila si irského tinkera. Je to 6-ti letý hřebec a zítra mi ho dovezou. https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1622
    4.8.2008 14:21Vladous
    Gie: Je nádhernej :-)
    4.8.2008 14:24Helen
    Gia: gratuluju ke splnění snu. A hodně radosti :-)
    4.8.2008 14:27Claire
    Gia: No krasavec, těším se na další jeho fotečky=o)
    4.8.2008 14:37Yasmine
    Gia: jeee ten je nádhernej
    - - - - -
    S jakým repelentem máte nejlepší zkušenosti? Já dostala tip na nějaké ampulky, které se ředí s vodou, ale nevím, kde se prodávají...nevíte? U veta?
    4.8.2008 14:45Helen
    No prý je úžasný takový černý se žlutým rozprašovačem kolem 900,- tuším, prý fakt dobrý používá ho několik lidí ze stáje.
    4.8.2008 14:46Claire
    Yasmine: Ampulky jsem používala a snad i ještě mám, nejsou sice drahé, ale musí se po naředění ihned spotřebovat, takže je jich za potřebí dost. Kupovala jsem je u veterináře. Dříve se mi zdálo, že zabírají, ale letos jsem nijak spokojená nebyla. Pořídila jsem si ten - no jak se jen jmenuje, je za tisícovku a nevypotí se a s ním jsem spokojená.
    4.8.2008 14:48Helen
    http://www.equiweb-shop.cz/zbozi_detail.php?sid=146&skz=1&zid=2105
    4.8.2008 14:51Yasmine
    http://www.equisboy.cz/spreje-repelenty/endure-sweat-resistant-fly-spray.htm ten myslíte?
    - - - - -
    pardon helen, díky
    - - - - -
    claire: taky díky samozřejmě
    4.8.2008 14:56Helen
    Yasmine: není zač :-) snad pomůže, za tu cenu by mohl. Od nás ho používají 3 holky a fakt max. spokojený.
    Pak jedna používá nějaký kolem 400,-
    4.8.2008 15:52sasetka
    Včera jsem se vrátila z jižních Čech, byla jsem navštívit O'key (dva roky jsem se o ní starala) a její hříbátko. Je to koní holka po Cassiliusovi. Tu jsou nějaké fotky http://alexiss.rajce.idnes.cz/Navsteva_u_O_key/
    4.8.2008 16:50Mišulka
    Gia - teda, ten je. Gratuluju:)
    4.8.2008 17:53Áda
    Gia: ten je nádherný, mně se strašně líbí tinkeři:-*
    4.8.2008 18:37Meda
    Gia - Fešák jak má být! Jsem zvědavá na další fotky :)
    4.8.2008 19:17Helen
    sasetka: Okeyku si pamatuju ještě z kdysi dávno z Moravanu
    - - - - -
    Děvčata mám dotaz, nefotila některá v Mikulově?
    4.8.2008 19:36Lucia
    GIA - zavidim, aj mne sa velmi pacia tinkeri...dufam ze ho nechas zrebcom...za par rokov si hadam kupim nejakeho jeho potomka :O)))
    5.8.2008 09:43Bella
    sasetka: Okeyka je nádherná. Tak to vypadá,že si to tam alexxis vybudovala parádně, je to to její nový sídlo, ne?

    btw: kdy přijedeš, dlouho jsme se neviděly:-( Co středa?
    5.8.2008 10:16Tami
    v stajni máme nové mimčo... narodilo sa včera vraj o 3.00 ráno a je to kobylka shetlandského poníka https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1623
    5.8.2008 10:24Claire
    Tami: No krásná=o)
    5.8.2008 10:27Lucia
    TAMI - jeeeeeej plysacik....uz musim prist pozriet...
    5.8.2008 10:28Claire
    Trochu jsem upravovala stránky - http://white-horse-plain.wz.cz Kamarádka mi ještě slíbila nový nadpis, protože já sama jsem jelito:-D Ještě mám připravených pár drobností, ale kdo ví kdy to dodělám...
    Tak můžete kritizovat:-)
    5.8.2008 10:37Helen
    Tami: takovej malej milunkej drobek
    5.8.2008 10:48sasetka
    Bella: alexiss jsem já :-D To je můj účet... Je tam pořád spousta práce, ale koně vypadají spokojeně. A víš, že ve středu by to asi i šlo?

    Helen: Nejsi jediná, kdo si Okinu tu pamatuje ještě z Moravanu, proto jsem sem taky ty fotky dala :)
    5.8.2008 10:56Bella
    sasetku: ajo, ja si myslela ze je to prezdivka te kamosky, jak jsi ji mela u nas na Blahonove, ta co ma Okeyku :-) tak pardooon :-D MOhla bych tam kolem pate bejt ;)
    5.8.2008 12:47MonŠery
    Gia - gratuluju :-), je to fesak. Taky jsem mela tu cest na jednom tinkerovi chvilinku jezdit, byl to valasek a rikalo se mu 'Tinky'. (Danca vi). Tak preju hodne radosti :).
    5.8.2008 18:03Gilly
    TAMI-Kŕásný hříbátko.
    5.8.2008 19:34Strelish
    Claire: tak já ti to (trochu) zkritizuju :-D Sjednoť si velikost písma ( o nás atd. x kontakt) - písmo větší jak to v menu vypadá divně. Úvodní stránka s tím vstupem je tak trochu out, to už neletí. (Rámy taky ne, ale jelikož to děláš ve FP nepředpokládám, že bude v tvých silách s tímhle nějak čarovat :) ) Klidně bych použila bílou i na písmo - jak textu, tak menu (když white, tak white! :-D ). Kůň na úvodní stránce pod nápisem vítejte je fajn, akorát že z něj vidím jen půlku bez scrollování (a to nemám rozlišení 800x600).

    Jo a čeho se Šohaj účastní? :)))

    Šohaj se účastní pět let a tak posbíral více umístění, bohužel některá chybí (nějak mi selhala archivace):

    ...takové obyč stránky, mno, ale nebijou do očí a hlavně fungujou :-))))))
    5.8.2008 21:49JackieLee
    fotky z dovolené na ranchi na vysočině http://mjackie.rajce.idnes.cz/Qranch_vysocina_prazdniny_2008
    5.8.2008 21:58Anitka
    Jackie- koukam ze sis užívala... pěkné fotky;)
    5.8.2008 22:47Meda
    JackieLee - brďo, na Q ranči jsme se byli podívat minulý týden na kolech byli jsme tam v penzionu v Nevcehli a jeli jsme jendou blízkou asfaltkou (tou jakoby hlavní do toho strašnýho kopce :-X) takže se prostě na ranč zajet muselo ;) Pěkný fotky
    5.8.2008 23:01JackieLee
    Meda tak to jsme se asi museli videt:) já tam byla od 27.7. do 4 .8.
    6.8.2008 09:35Mišulka
    JackeiLee - normálně ti tu dovolenou závidím:))
    - - - - -
    Včera jsme byli trénovat na sobotní neoficiálky. Musím říct, že jsem z našeho skákání měla moc dobrý pocit. Sice se mi nějak nedařilo odhadnout tempo a díky tomu jsem ke skokům né vždy přišla podle mých představ, ale to se holt stává, když člověk neskáče:) v sobotu to snad bude lepší:)) -
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1625
    6.8.2008 10:21Tami
    ďakujeme za pochvaly :) len jej mamička je dosť nervná, stále vykopuje a včera ani som len na ňu nepozrela a sa na mňa zahnala so zubami :-/
    6.8.2008 10:29Yasmine
    jackielee: závidííííím :)
    6.8.2008 10:58Vladous
    Tami: To je parádní prťousek :-)

    Mišulka: Vypadáte spokojeně obě :-)
    6.8.2008 13:03Meda
    JackieLee - no my tam byli asiiii eee... Veee... středu nebo čtvrtek od poledne... nezaváděla si náhodou takovýho strakáče do výběhu a nepřivedla si potom hnědáka a nejela si na něm ke stájím? nebo nešla si s nějakejma holkama na vyjížďku? jel mylsím plavák a takovej šedivej nebo hnědák už si nepamatuju
    6.8.2008 13:25Claire
    Strelish: Šohaj je opraven=o) Koukala jsem na webovky cos dělala - opravdu pěkné, ale to v mých silách teda neni. Díky za tipy - bílé písmo zkusím;)
    6.8.2008 17:00Jeanne
    Všechny zdravím! Byly jsme s Pegaskou koučovat děti v Koryčanech. Tady jsou fotky z prvního týdne http://jeannej.rajce.idnes.cz/Hipocentrum_Korycany_24.-30.7.08/

    Bella: Jak je na tom noha? Mohly bysme se domluvit na to focení?
    6.8.2008 18:18JackieLee
    Meda nee ani jedno ale možná sem byla v hale a určite sem byla ve vybehu ten naproti vchodu :) a s nejakyma cyklistama sme se asi i bavila:)
    6.8.2008 19:29Yasmine
    Hele tak mě napadá...Jak zapínáte karabinu u ohlávky? Tím na to otevírání ven nebo ke koni? Já ven...
    6.8.2008 19:50Áda
    Yasmine: já taky ven :))
    6.8.2008 20:16Jeanne
    Druhý týden na Hipu..
    http://jeannej.rajce.idnes.cz/Hipocentrum_Korycany_30.7-5.8.08/
    6.8.2008 20:24MonŠery
    Tak jsme se s Petou (Harrou) pred chvilinku vratily z haly z hodinky jezdeni na frisanovi Luderrovi. Obe lezeme po ctyrech a funime jak lokomotivy, dal nam zabrat. Zkratka nas 'povozil'. za chvilku hodime fotky.
    6.8.2008 20:31Jeanne
    a nakonec fotky z dnešní vyjížďky k rybníku :)
    http://jeannej.rajce.idnes.cz/Sobotovice-_plaveni_6.8.08/
    6.8.2008 20:52Harra
    tak jak uz avizovala Eli, dneska se nam splnil klasicky divci sen a mohly jsme si sednou na frise:) fotecky pridany:)

    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1619

    a na youtube i videjka, ale s inteligentnima komentarema:)

    http://www.youtube.com/user/Harratko

    Ludder je trosku problemovejsi na jezdeni, je hodnej, ale jeste neni natolik nauceny chodit s hlavou dole a ve cvalu ma tendence straslive utikat:)
    6.8.2008 21:00MonŠery
    Taky prichazim se svou troskou do mlyna :D - https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1624
    - - - - -
    http://www.youtube.com/watch?v=VWs-fdWiHR4
    6.8.2008 21:12Yasmine
    Harra: co je za plemeno Silver? Má hlavičku jako arábek....shagya? Já je miluju :)
    6.8.2008 21:37Harra
    Yasmine: arbek rozhodne neni. myslim, ze je nejaky mistni plemeno, zeptam se majitele,jak ho potkam, kdysi mi to rikal,ale ja jsme skleroza.
    - - - - -
    pegaska: teda, nic proti, ale s prilbou na hlave te neznam a vypada to. no. zvlastne :DDDDD
    7.8.2008 08:22Bella
    Jeanne: ty fotečky z plavení jsou parádní. Nikdy jsem nemela nikdy bohužel tu cest se s konikem plavit :-( Ale jinak super fotky :-)

    Harra, MonSery: taky parádní fotečky, jde videt, jak si to tam skvele vychutnavate a uzivate :-) KDy bude vesta? Jakmile se vratis ze svajcu?:-) Nebo uz nebude niíkdy?:-)))

    Jinak jsme Zuzce z Predklasteri u nas ustajili tri koniky a krasny hribatko....Tatinek hribatka je legracni :-D

    Mišulka: kolik je Formičce? Moc se mi líbí :-)


    Vcera jsem poprve po uraze sedela na konouchovi. Bylo to paradní. NOha nezavazela, nebolela ani pri cvalani. Akorat pusobil na ni takovy divny tlak. Takze ted budu rehabilitovat na Nelly..Mam radost, ze mi to nedela zadne problemy.
    7.8.2008 10:24Mišulka
    Jeanne - super fotky. Úplně z nich sálá pohoda:))

    Harra, MonŠery - vy si to taky pěkně užíváte:)

    Bella - já bohužel taky nikdy neplavila, ale ono to jednou přijde:) Formičce je 14 let, narodila se v naší stáji, takže je celou dobu v oddíle, jen jako hříbě byla na hříbárně. Je to super kůň...
    Je fajn, že tě nic nebolí, nic nepřekáží. Tak pěkně rehabilituj:)
    7.8.2008 11:08pegaska
    Harra - no na modelku jsem se nikdy nehrnula :D Ten frízák vypadá impozantně.
    7.8.2008 11:31Yasmine
    Hele nemáte nějakej "spešl" způsob nasedání bez sedla ze země(ne ze stoličky :))?
    7.8.2008 11:52Mišulka
    Yasmine - vyskočit:)
    7.8.2008 11:55Bella
    Yasmine: no kdyz je to mensi "kun" treba haflos tak to resim prehozenim nohy a kdyz vetsi tak vyskocenim a zaprenim se za ruce, ale to uz jaksi se sovji vahou nezvladam :-.D
    7.8.2008 12:21qwertik
    Ja skacu na kobylu indiana, na ponika stacilo vzdycky jen povyskocit a uz jsem na nem byla, ale pro me obecne plati, ze cim vyssi kun, tim lip se mi na nej indian skace :D, takze na valacha, ktery mel 180 cm v kohoutku jsem vyskocila bez jakehokoliv problemu, jen se to musi provozovat casteji, ted uz jsem trochu vysla ze cviku, takze se mi to povede vetsinou az na podruhy :D

    Plaveni je nadherna vec, bohuzel jsem naposledy plavila zhruba pred peti lety :(, doufam, ze se mi do budoucna zase povede se dostat k nejakemu vodnimu toku, kde nam to pujde bez problemu.. Jinak fotky jsou moc pekne :)

    Holky, co se zabyvate bosonozstvim a upravou kopyt, v nedeli jsem prijela ke kobyle a koukam, mela diru hned tesne u patky na predni noze v kopyte, bohuzel v tu dobu jsem nemela k dispozici fotak, takze nemam zdokumentovane, jak to vypadalo pred tim, nez jsem z toho odstranila rohovinu, zatim jsem se s nicim takovym nesetkala, ale vypadalo to desive, hlavne tam mela diru jakoby dovnitr a bala jsem se, ze kdyz ji to tak necham, ze se nekde zatrhne, protoze tam mela kus te rohovinu, tak akorat na zatrhnuti a utrhne si nekde kus kopyta, tak jsem to odstranila a doufam, ze jsem udelala spravne, potom se mi dostal do ruky mobil s fotakem, takze jsem vyfotila, jak to vypadalo po odstraneni, zachvili vam sem hodim fotky, nesetkal jste se s tim nekdo?
    - - - - -
    tak pridavam odkaz na zminovane fotky, jen je spatna kvalita, bohuzel lepsi fotak nez z mobilu nebyl k dispozici :(
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1626
    7.8.2008 12:40Mišulka
    qwertik - napadá mne absces nebo jen otlak? Starší záležitost. Jinak - odstranila bych to taky, co co není přirostlé, je tam k ničemu, je to mrtvé.
    7.8.2008 13:28qwertik
    Misulka:
    absces me takky napadl, ale zatim jsem se s nim na zivo nesetkala, ale jinak jsem vsechno dala pryc, protoze jsem se bala, ze by si tim nekde utrhnula kus kopyta, mela to fakt tak divne, presne na zatrzeni, ani nekulhala, snad jsem udelala spravnou vec, uvidim v pondeli, jak to bude mit, snaz uz v pohode :)
    7.8.2008 14:00Mišulka
    qwertik - jestli to byl absces, tak by tomuhle stavu předcházelo kulhání, většinou bývá dost silné, někdy si kůň nechce na nohu ani šlápnout. Toho by si ošetřovatelé všimli. Ale někdy se nám u koní stalo, že se otlačili a na chodidle se po strouhání objevili duté černé díry. Koně nekulhali. Tohle by mohlo být podobné. A myslím, že teď už to bude v pohodě, jen to chce odrůst.
    7.8.2008 22:09Meda
    JackieLee - jéj tak to jsme asi my nebyli, protože jsme se co vím s nikým nebavili ;) Svět je malej a na náhody tu není nouze ;)

    Harra, MonŠery - je vidět že si tam užíváte, tak užívejte ;) Koňouši jsou moc pěkný, přeju vám to oběma :)

    Co si já pamatuju tak sem plavila naposled asi před dvěma lety s ponclíkem ale zejtra nebo o víkendu máme naplánoaný velký tažení v podobě plavení cca 5ti koní, tak už se těším :)))
    8.8.2008 06:53Helen
    No já plavit nemůžu. Panama se bojí vlézt do vody. Co předváděla když jsme ji chtěli "nacpat" do rybníka, tak jsme to po víc jak hodině vzdali. Nemá ráda vodu obecně, i když ji chci umýt tak hrozně protestuje. Takže já se plavení musela vzdát.
    8.8.2008 09:42FeeBee
    My jsme se dohadovaly s holkama, že půjdeme plavit dnes a nebo zítra...jenže nám nějak nepřeje počasí :( a teda taky nevim, jestli tam Mery dostanu...Ve výběhu v minulé stáji do rybníka lezla, ale sama, když se jí zachtělo...louže skáče - trhaj totiž nožičky :D tak jsem zvědavá, co předvede u rybníka ...navíc já nikdy ještě plavit nebyla :-)
    8.8.2008 11:12Strelish
    Nám taky koně nechtějí chodit loužema. Připisuju to v podstatě neznámému terénu a tudíž neodhadnou, jak to může být hluboké, tak se raději vyhnou. Když byla ta nedávná páteční apokalypsa ve výběhu, loužema se tam procházeli jakoby nic.
    8.8.2008 15:21Yasmine
    Děkuju za rady...
    qwertik: no kdybych na kobču skočila indiana tak by se utrhla a zmizela v dáli :D ale za pokus to stojí, zítra to budu zkoušet tak se nechám nafotit pro pobavení :)
    - - - - -
    Jak nasazujete šikmé gumy do třmenů? Já jsem brala samozřejmost to, že se svažují směrem k koni, ale teď jsem to viděla obráceně...
    8.8.2008 15:27Jeanne
    Yasmine: Brala jsi to správně jako samozřejmost:) Opačně je to jen nevědomost. (špatně se dá nasadit téměř cokoli i když si ten, co to vyrobil myslí, že to má správně:))
    - - - - -
    vyrobil- jako nasadil :))
    8.8.2008 18:43MonŠery
    Strelish - Mexes taky louze obchazi a kdyz ji to clovek nedovoli, tak je skace :-))
    8.8.2008 18:49Harra
    Yasmine: tak jsem se ptala. Silver je pry nejaka neznama smeska ze Spanelska. tak kdovi. ale majitel oznamil, ze jeho tatinek byl 100% zajic, protoze Silver ma dlouhy usi:)
    8.8.2008 18:54Strelish
    MonSery: tak ponouch ten pro zmenu zkousi, jestli by mu neprosla otocka o 180 a davaj pryc :-D Ale kdyz si chvili postojim, on si to ocicha a nedovolim mu nikam jit, tak teda nakonec proleze :))
    8.8.2008 18:59Harra
    kdyz vas tak slysim, tak si rikam, jak mam uzasnyho ore :D
    8.8.2008 20:11qwertik
    Moje kobliha se boji akorat hloubky, ale plave, i kdyz behem chvilky jde okamzite tam, kde dosahne na dno, asi se boji, ze ji utopim :D, jinak do louzi mi jde krasne, vlastne skoro do kazde vody ji dostanu, ale taky uz mela par zaseku, kdyz si nebyla jista, tak nebylo mozny ji ani prinutit pres potucek skocit, ale strasne rada se koupe hadici, to ji ani nemusim drzet, vetsinou jeste spokojene odfrkuje a obcas si zahrabne stejne jako ve vode, takze muzu rict, ze je taky vlastne v tomhle ohledu uzasna :)
    8.8.2008 22:09FeeBee
    tak holky - dneska je naprosto úžasnej den...i přes to, že počasí vypadalo všelijak, tak jsme s holkama vyrazily k rybníku...byla to PARÁDA...Mercedeska cákala kolem sebe, pouštěla bublinky, frkala vodu všude kolem :-) no...příště berem plavky, foťáky...už aby bylo teploooooo :o)))
    8.8.2008 22:12Helen
    No Panama kaluže projde, prostě musí v tom nediskutujem, ale jak vidí velkou vodní plochu tak se toho prostě bojí. Já ji nechtěla násilím přesvědčovat k něčemu čeho se evidentně velmi děsila.
    Nemám ráda tlačit koně do něčeho přes míru. Tak to je prostě něco co neděláme. :-)
    8.8.2008 22:38Justyn
    To muj koník když vidí vodu tak se snaží jakkoliv v ní bejt co nejdíl takže louží která má pul metru udělá 2 kroky :D
    9.8.2008 12:06Yasmine
    My s vodou taky nemáme problémy, akorát letos se mi ještě nepodařilo najít vhodný den na plavení, vždycky mi do toho něco vlezlo... Do hloubky mi kobča vklidu vleze, plave, na břeh jde až tehdy, když ju tam dotáhnu :)
    9.8.2008 15:39Harra
    tak dnes jsme byli koukat na mezinarodni soutez ve viozatajstvi. jsou to tridenni zavody, ktere s ekonaji kazdy sudy rok. letos poprve s mezinarodni ucasi (madarsko, rakousko, nemecko, italie, francie, CR, samozrejme mistni Svycari...). bylo to super a zajimavy a obcas uplne neskutecny, co dva kone vedle sebe dokazou na malinkym prostoru. vcera byla drezurni cast, tu jsme nevideli, v te Cesi ziskali krasne druhe misto. Dnes se jela cast prekazkova-rychlostni a zitra je jeste neco, to uz si nepamatuju.

    pridala jsem fotecky
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1619
    - - - - -
    a na www.youtube.com/harratko je par videi ze souteze a zaroven i videjko ze skokoveho treninku holciny odsud ze staje:)
    10.8.2008 20:01mckvak
    Ahojik zdravim ze Zlina, kde jsem se puvodne mela pripravoat na ZZVJ, bohuzel uterni pad z konoucha a otres mozku spolu s narazenymi zady me vyradila z treninku, takze mam smolika, mozna pristi rok, chjo no:))
    10.8.2008 20:29Harra
    mckvak: jejdamane, cos vyvadela? to je fakt smula:( tak jeste mas moznost na podzim:)
    11.8.2008 08:44Lucia
    MCKVAK - no drzim palce, nech sa co najskor uzdravis...musel to byt hnusny pad...
    11.8.2008 12:38Mišulka
    O víkendu jsem pořádali veřejný trénink a taky jsem se zúčastnila:)) Mám z toho super pocity, i když jsme šli s Formičkou za 4 tr. body, díky mé blbosti. Ale neva, jinak to bylo perfektní.
    V ZM startovala i Lucka V. s Tolarem, která se po roce neježdění na koni zhostila skákání na výbornou - šli s Toníčkem čistě, v rozeskakování udělali 1 chybičku a nějaký tr. bod získali za čas. V Z startoval Petr L. s Tolarem za chybu, s Formou šel čistě a Lucka N. s Jeremim šli taky čistě - získali 4. místo. Míša K. měla jet Paramona v ZM, ale po chvilce opracování začal Paramon kulhat, tak se vrátili domů.
    Fotky -
    http://misulinka.rajce.idnes.cz/Verejny_trenink_Hostoun_-_9._8._2008/
    - - - - -
    Po závodech šla Míša K. s tříletou Campou a dvouletou Canastou nasát cizí pachy a atmosféru závodů na kolbiště a taky jsem si sedla:) - http://misulinka.rajce.idnes.cz/Campa_a_Canasta_-_9._8._2008/
    - - - - -
    A na závěr fotky "krkovky" ze včerejší procházky s Formou - http://misulinka.rajce.idnes.cz/Fotky_krkovky_aneb_cestou_necestou_-_trasa_U_zelene_chaty_-_Forma_10._8._2008/
    11.8.2008 12:53Helen
    No a Panamka byla dlouho zdravá, takže máme zánět spojivek v jednom oku.
    Takže zase mám co léčit.
    11.8.2008 19:01Harra
    helen: vy mate nejaky smolny obdobi:(
    12.8.2008 08:31Helen
    Harra: no to je prostě moje klisna. Už jsem zvyklá, měla tolik problémů (zdravotních) jaký nemá 5 koní za celý život. :-)
    No ale už to má lepší.
    12.8.2008 12:32Geeta
    Byly jsme s Anitkou v sobotu na výletě za jednou z mých nejmilejších kobylek minulosti - plnokrevnou bývalou dostihačkou Elysian. Náhodou jsme se tam taky svezly na frísanech, takže výlet dvojnásobně povedený :))) pár foteček je tady: https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?eliska1 ještě zítra dodám, co jsem fotila mobilem - to musím stáhnout v jiném compu.
    12.8.2008 12:49Mišulka
    Geeta - a jaké to bylo na frísanech?:)
    12.8.2008 15:28Terka03
    Ahojky škoda že tu nemáte více informací o koních např:krmení,zajímavosti atd že máte jen Výchova a ochočení...
    12.8.2008 16:48Ashlee
    Geeta: Jé, kde v Hradci jste byly? :)
    12.8.2008 17:21mckvak
    Harra, Lucia
    No odlozila me zdejsi ctyrleta kobylka mimo jizdarnu na povrch tvrdy jak beton:) Nakonec jsem sla na urazovku a tam mi zjistili ze mam ulomeny nejaky vycnelek z patere a zpretrhane vazy:( no na kone si nesednu mesic a pul:)
    12.8.2008 18:53Áda
    mckvak: to ti nezávidím... to muselo bolet... tak držím palce ať je to brzo OK. ;-)
    12.8.2008 19:02Saba
    ahojinky.Ted jsem zjistila ze tato stranka tu vubec je a moc se mi libi.a co Vam .Vam se taky libi
    12.8.2008 19:03Sasa
    a jo je docela hezka jsem na ni hodne casto:-)
    12.8.2008 19:12mckvak
    Áda ... jp bylo to docela desny, úpoprve co jsem se nedokazala postavit na vlastni nohy po padu z kone, ale klepu na stul, mohlo to dopadnou hur, kousek vedle a mela v haji pater..:)takze jsem mela stesti:)
    12.8.2008 19:19Áda
    mckvak: takové štestí v neštěstí, že? a ty jsi měla dělat ZZVJ?
    - - - - -
    Sasa (Saba): tak se zaregistruj, nechceš?
    12.8.2008 19:22Harra
    mckvak: no, pekne:( ja jsme po padu z kone mela zlomeny dva obratle (normalne jsme s tim chodila, chtela to rozhejbat, tak jeste cvicila predklony zaklony...) a nakonec jsme skoncila v nemocnici a na kone nesedla 8mesicu s tim, ze jsem asi 3mesice nosila silenej plechovej krunyr pres celej trup.
    12.8.2008 20:22mckvak
    Áda...jj mela kvuli tomu jsem do Zlina jela o 14 dnu driv abych se seznamila s kobcou co jsem to s ni mela zajet, zel bohu me jina hvezda vyradila ze hry:)

    Harra: tak nejak, ja si taky myslela ze to jako obvykle rozhejbu, jezdila jsem normalne akorat ty bolesti se pak stupnovaly a nezabraly uz ani prasky tak pro jistotu jsem radsi sla. ale zadnej krunyr mi nedali...kazdopadne jdu oskubat pojistovnu jestli neco vyvali:)))
    12.8.2008 20:50Jeanne
    Fotky z nedělních parkurů v Třešti
    http://jeannej.rajce.idnes.cz/Parkury_Trest_10.8.08/
    12.8.2008 21:26Lucia
    MCKVAK - tak sa skoro uzdrav...drzim palce
    12.8.2008 22:12Yasmine
    za chvíli přidám fotky ze sobotního skákání a následně nacvičování něčeho na parelce :)) jinak uvažuju o tom, že pojedu 7.9. na líchu, ale nějak pozměnili plány a je tam jen dvoufázovka 100/110 a to nevím jestli zvládnem... tak ještě dodám aktuální info později
    - - - - -
    http://yasmine.rajce.idnes.cz/Egita_9.8.08/#album tady jsou :)
    13.8.2008 06:42Ashlee
    Yasmine: super fotky :)
    13.8.2008 07:24Helen
    Yasmine, Jeanne, Geeta: holky pěkný fotky :-)
    13.8.2008 10:36Bella
    mckvak: je tak to zni dost hrozne, ale to ze si nesednes mesic a pul to se mi zda nejak malo, na to jaky mas uraz...kazdopadne brzy se uzdrav a at to moc neboli.
    - - - - -
    Ashlee: znáš jezdeckou stáj v Hořicích?
    13.8.2008 12:20Mišulka
    Včera jsme se byli podívat na Janičku - http://misulinka.rajce.idnes.cz/Janina_u_noveho_majitele_-_12._8._2008/
    13.8.2008 12:32Bella
    MIšulka: tam to berou asi hopem, když si troufaj na dvouletku ve volnosti posadit malé dítě :-) http://misulinka.rajce.idnes.cz/Janina_u_noveho_majitele_-_12._8._2008/#P8124532.JPG

    Není Janina pohubla, nebo se mi to zdá?
    13.8.2008 12:37Geeta
    taky bych řekla, že šla janina s váhou hodně dolů
    13.8.2008 12:39Mišulka
    Bella - ona ta dvouletka je strašně hodná:)

    Janina je pohublá, ale považuji to za normální, když změnila po šesti letech stáj a celkově režim. Ona se opraví, jen to bude trochu trvat. Když jsme ji přivezli tenkrát k nám, zhubla taky a byla hubená přes celou zimu (přivezli jsme ji v červnu). Až na jaře začala přibírat. A to byla mladší...
    13.8.2008 14:28mckvak
    Bella: Tak mi to rekli na urazovce ve Zline, s tim ze tohle je minimalni doba, pak se uvidi. no ja doufam ze to bude co nejdriv ale zasn echci neco podcenit staci ze jsem s tim necely tyden jezdila (myslela jsem ze to rozhejbu:)))
    13.8.2008 14:45Bella
    mckvak: me tady v jedne nemocnici rekli za 14 dni ze budu jezdit a v druhe me rekli tak za 4 mesice :-)
    13.8.2008 14:57Ashlee
    Bella: neznám :(
    13.8.2008 16:24Lucia
    MISULKA - no teda oproti tomu co bola, je kost a koza, dufam ze sa spravi co najskor...inak ako sa dari sweetimu,?? pis do SZ
    13.8.2008 16:38Mišulka
    Lucia - no, ona Janina pohubla už u nás, když se odvezla Johanka. Byla zvyklá být pořád s ní a najednou jsme jí Johanku odvezli. Johanka pohubla taky. Já s tím počítala, nepřekvapilo mne to. Když jsem měla Janinu na týden u hřebce, shodila taky. Ona dokázala shodit přes noc, když byla ve stresu. Blbý je, že starší koně nabírají hůř, takže počítám, že se opravdu zakulatí až z jara. O Sweetym napíšu do SZ:)
    13.8.2008 18:54Geeta
    přidala jsem nějaký fotky :) https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?eliska1
    13.8.2008 19:06mckvak
    Bella: No jo no to je to nase zdravotnictvi:))) Kazdopadne uz ted se tesim do sedla, a strasne se mi po tom styska, hlavne kdyz vidim zdejsi holciny jak rajtujou:(
    13.8.2008 19:45Yasmine
    gee: jéé paráda, já chcu taky takový bonusy :D
    14.8.2008 06:51Helen
    Mišulka: určo se zase zakrmí, ostatní jejich koně jsou pěkně kulatí.
    Přijde mi to u plnokrevníků normální, jsou to stresanti a jsou dost citlivý na změny. Prošlo nám jich pár stájí. Když se jim změní stáj, tak často opravdu zhubnou přes noc a trvá než se to zlepší.
    Kamarádka má ČT je to taky stresant a ten dlouho v novém prostředí ne a ne nabrat. Trvalo to skoro půl roku. Takže to jaro to určo jistí :-)
    14.8.2008 08:31Bella
    mckvak: to mi vykládej :-))) hlavně to nepřeceň a buď na sebe opatrná! Sedlo počká.. :-)

    Mišulka: já bych chtěla taky info o Sweetim:-) sim sim
    14.8.2008 18:56mckvak
    Bella...tak tak...akorat uz me chyta abstak je to des...:D
    14.8.2008 21:08Ucho 007
    Ahojda, rozsiril jsem alba o par funkci navic ;-) Tak pisu kratke seznameni, pozdeji doplnime informace do napovedy...

    Nova hlavni funkce jsou komentare ke kazdemu albu - takova minidiskuze. Pokud Vam do alb bude nekdo psat blbosti, jako autor muzete takove prispevky schovavat a ostatni je tam neuvidi. V prehledu (editaci) svych alb vidite, kolik je u alba komentaru.

    Pribylo take celkove hodnoceni alba - hodnotit muzete ovsem pouze alba ostatnich ;-) Pozdeji na diskuzi dame nejakou tabulku nejlepe hodnocenych alb za posledni dobu atp.

    Jsou to funkce pouze pro prihlasene uzivatele, ackoliv neprihlaseni je vidi. Pribyla proto take moznost se z alba rovnou prihlasit (k psani komentare, hlasovani).

    Take v hornim radku je navic posuvnik na "dalsi" a "predchozi", cimz se da pohybovat mezi alby, pokud jich ma uzivatel vic. U prezdivky autora je stejna bublina jako na diskuzi, takze mu jednoduse muzete poslat soukromou zpravu nebo skocit na prehled vsech jeho alb.

    Zatim je to testovaci provoz, tak samozrejme pokud narazite na nejakou chybu, tak mi dejte vedet soukromou zpravou. Stejne tak pripominky a dalsi napady ;-) ... A aby se to dobre pouzivalo, tak zdvojnasobime povolenou kapacitu na alba ;)
    15.8.2008 13:56Harra
    Yasmine: mam dotazek. jak to mate s Egitou? ja mela za to, ze ji ma pronajatou Terka Bucharova. moje kamoska. apson mi to rikala. je to teda uz nejakou dobu, ale nezminovala se o tom, ze by pronajem zrusila...
    nebo Honza Adamek, ted nevim, jeden z ncih proste "ma" Egitu, o ktere pises ty:) jak to mate? znas je?
    - - - - -
    dodala jsme par fotecek - nekonske i konske ze svajcu:) konske jsou mistni QH hvezdy. dneska nam westernacci odjizdi na mistrovstvi evropy do emeckho kreuthu kazdy rok vozi medaile, tak snad jim to vyjde i letos. s tim, co predvadi pri treninku, s evykony u nas na zavodech srovnat proste nedaji:)

    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1619&page=6
    15.8.2008 22:25Meda
    Harra - super fotky :) Teda vy tam máte koně :))) Tak držim palce ať jim to vyjde :)
    - - - - -
    Tak přidávám fotky z Od Kotalíků z Opalic, kde jsem s ebyla podívat za Kájou a Salíkem kteří dřív byli u nás v oddíle.. Udělali jsme si pěknou vyjížďku a počasí taky vyšlo... Prostě moc vydařenej den u koní :)
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?opalice
    16.8.2008 14:02Yasmine
    harra: znám terku, na egitě se nás střídá víc-majitelka je celkem trhlá tak se tam střídáme asi 4... znám terku a vendulu(jednu z nich i osobně ale teď nevím jakou :))a možná ještě někdo... a pak já a majitelka...majitelka tak 1x za měsíc ...navíc podle povídání lidí z ranche od jiných koní je to teda dooost děs jak se k ní ti další chovají a jak jezdí... tak nnevím no a jako pronájem jsem to brrala tak dlouho, dokud mi to neobjasnila moje vedoucí na táboře, že pronájem je vlastně to, že za koně neseš i zopovědnost atd. ... já na ní jen jezdím a nastartovala jsem éru toho, že maajitelka ju "pronajímá" víc lidem....to je dost nevýhodný-všechno co ju naučím mi většinou někdo zkazí :( ... ale pronajmutou ji nemá nikdo, všichni na ní jen jezdíme, ale ne na hodiny no...tak jsem se rozepsala :)
    16.8.2008 19:25dafne
    ahojíček prosím potřebuji rahu dlouho jsem hledala tuto stranku muj kůn(dafne) když na něm jedu třeba pul hodiny nic nedela ,ale hodinu tak on se strašne rozdivočí nevíte co s ním je,asi nen zvykl na dlouh jezdéní ?
    - - - - -
    prosííííííííííííímm odepište
    16.8.2008 20:44Meda
    dafne - jak to myslíš rozdivočí... co přesně dělá
    16.8.2008 21:42Harra
    Yasmine: aha, no, to je teda radost:( no me to prave zmatlo,pac pronajem beur opravdu ze kone si platis (ustajko a tak ) a jsi vicemene jako majitel. :)

    to v tom kobca musi mit ale slusnej maglajs.
    - - - - -
    pridala jsme par momentek Frisaka Luddera a jeho partaka Silvera
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1619&page=6
    17.8.2008 17:58Dafne
    stefi jsem s vondrova,ale tak víš o mem konikovi neco ?
    - - - - -
    prosím pište mi do soukrome zpravy pořad pořad pořad ja se moc nudím prosím nebo na chat nej bude do soukromovky
    17.8.2008 19:57Yasmine
    harra: mám výhodu, že na ní jezdím úplně první, pracovat na jízdárně jsem ji učila já a tak reaguje na moje pobídky docela slušně... ale když náááhodou příjdu na ranch po ježdění jnějaké holky a vidím, jak ji nechá zpocenou ve výběhu, tak zpocenou, že se ptám, kdo ji myl...
    17.8.2008 19:59qwertik
    Yasmine:
    to je mysleno jak, ze na ni jezdis jako prvni? To jako, ze na ni jezdi vic lidi denne? Teda musim se pridat k Harre, ta kobyla v tom musi mit pekny bordel..
    18.8.2008 10:34Yasmine
    qwertik: ne, že já začala na ní jezdit jako úplně první a potom se připojovali ostatní... musí v tom mít chuděra bordel, ale zase má každý přidělený svůj den/dny kdy jezdí a ty se většinou nemění, takže nějaký systém v tom je... jen mě štve, že majitelka prostě přišla na to, že když nás na ní bude jezdit víc, tak že jí z toho zaplatíme ustájení a možná nějaké další náklady a navíc jí ještě kupujeme různé věci (egitě teď myslím), třeba jsme se složili a koupily jsme jí repelent-majitelka ani toto za peníze, které jí dáváme, neumí obstarat... ale to je opravdu nadlouho toto...
    18.8.2008 10:38Helen
    Yasmine: takhle to dělá hodně lidí. Bohužel kůň v tom pak má slušný maglajs protože 2 lidi nejezdí nikdy stejně.
    No ale zase se Egita má dobře, že ji rozmazluje víc lidí, znám majitele co na koně kašlou a dojdou třeba 1x týdně a jinak je koník zanedbávanej.
    18.8.2008 11:25Harra
    No, oboje ma svoje pro i proti. ja nemit Sarku, tak asi preferuju,at je alpino jen cely den venku ve vybehu nez byhc na neho pustila vic lidi. ale ono je to samozrejme neoc jinyho,kdyz ma clovek svyho kone a jeste k tomu je to ten jeho snovej:) hooodne si rozmyslim, koho na neho pustim:)

    a mozna je to i tim, jak vidim, jak reaguje nanove jezdce, je z toho vzdycky totalne vyplesklej a mam pak plny ruce prace s napravou:( holt cita pro zenskou:)
    18.8.2008 11:35Helen
    Harra: no když jsem byla s boreliozou ve špitále, tak jsem nechala na Panamě jezdit kamošku co ji obsedala.
    Kobylu jsem pak dávala víc jak měsíc dohromady, protože byla tak vyraplovaná, že to bylo děsný.
    Vloni mi s ní pomáhala holčina co opravdu umí citlivě jezdit a má i dobrý přístup ke koním, takže to jsem byla ráda.
    Teď jsem na to sama. Když se stane, že je mi blbě (trpím na migreny) tak má prostě Panam jeden den volno. Je ve výběhu (i proto na nich trvám) a má prostě volňasa.
    18.8.2008 12:37Bella
    Pro Brňačky: chci se zeptat, zda je možné na rok 2009 k vám do stáje přehlásit licenci jezdce?
    - - - - -
    a pár fotek ze včerejška
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1636
    18.8.2008 12:41Harra
    Bella: jako myslis, abys startovala za JK u nas? jen jedinej rok? mam dojem,ze u nas je poplatek za administrativu/clenstvi 200 na rok. plus prehlasnei licky platis cjf zvlast, ale muzu s eVerci zeptat.
    ja jsme se na letosek prehlasila k nam,ale na lickach mi to neprepsali, tak tam mam furt jeste starou staj a nedokopala sjme s ek tomu jim licku poslat na opravu:)
    - - - - -
    Jinak ja vcera mela moznost vyzkouset si frisanka Luddera i v terenu. tak,jak jsme z neho nebyla odvarena na jizdarne, tak v terenu byl naprosto uuuzasnej. :)
    18.8.2008 12:43Bella
    Harra: no ja jsem u jedne staje v Praze, kam jen licenci poslu a pani mi vse vyridi, vcetne prepisu. Jen ji poslu penize za clensky prispevek a penize za znamku a ona mi licenci obratem posle zpet. Takhle nejak si to opredstavuji.
    - - - - -
    Harra: nemyslim na jeden rok, (neivm na jak dlouho) ale od roku 2009 :-)
    18.8.2008 19:15Harra
    Bella: muzu se zeptat, az dorazim:) ja loni prestup neresila. dal ajsme vercu licenci a prihlasku a vse bylo ok. mne to na licce neprepsali proto,ze ja sla z JK Fany Hostenice do JK Hostenice a oni to asi rpehlidli,je je nazev jinej:)
    - - - - -
    dodala jsme par fotecek:)
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1619&page=6
    18.8.2008 19:37Zuzule
    Harra: pěkné snímečky :-)
    18.8.2008 19:56Greni
    ahoj,když je kůn po náběhu na koliku tak by měl spíš stát v klidu a nebo spíše chodit?
    18.8.2008 21:35Strelish
    Greni: chodit a být na dietě
    19.8.2008 09:11Helen
    Greni: rozhodně chodit. Dietka rozhodně. Můžeš dát jeden den klid od práce, ale rozhodně by se měl pohybovat.
    - - - - -
    Dneska píšu jak blb.
    19.8.2008 12:03Yasmine
    Helen: no oni ju právě moc nerozmazlujou, od lidí z ranche vím, že na ni prostě hodí sedlo, nasednou, odcválají a cvalem se zase vrátí, shodí z ní sedlo, nevysušenou dečku zmuchlají pod sedlo na věšák a kobylu (nevyčištěnou) strčí do výběhu s parelliho ohlávkou, od které má odřenou kůži.... někteří to tak dělají, jiní teda alespoň něco jako slušné ježdění a ohleduplnost ke koni provozují...jejich přístup nezměním, majitelka s tím nic nedělá....

    Bella: u nás chtějí 500,-Kč, ale myslím, že to je jakože jednorázovej poplatek a pak už ani další rok nic neplatíš...ale nevím... zkus si kdyžtak zavolat, tady mají kontakty
    http://ranchucesty.wz.cz/kontakty.htm



    Harra: ona je celoročně pastevně ustájená, do boxu vůbec nechodí (v zimě je to celkem na nic, když chci něco dělat na jízdárně moc, tak nemůžu, protože pod tím jejím kožíškem se pořádně zpotí :))
    19.8.2008 13:22Helen
    Yasmine: aha, tak to je takový ten standart přístup (bohužel) to nechápu já být majitel a zjistit, že mi tohle někdo dělá s koněm, tak už k němu ani nepáchne.
    21.8.2008 20:55Harra
    opet pridany momentky z vyjizdky

    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1619&page=8
    21.8.2008 22:44mckvak
    Harra: Naprosto paradni fotky, musite se tam mit fakt skvele:))))
    22.8.2008 08:29Bella
    Harra: tyy jo, ty kresby jsou parádní, pro někoho možná úroven treti tridy, ale ja bych tohle v zivote nenamalovala :-D jen tak dal, z toho by mohl vyplynout skvely komiks :-)

    mckvak: tak jak ti je?

    Já dostala noveho konicka na jezdeni, ale ve westernovem sedle :-) Ve stredu se za nim tahnu takovou streku do vybehu, pak tahnu takovou streku to tezky westernovy sedlo a nakonec ho nezvladnu zapnout, ci zavazat nebo jak se to rika, pac se to dela na nejakou tu kravatu. Takze sedlo jsem zase odtahla do sedlovny, a kone odvezla zpet do vybehu. Musim pockat na majitelku, aby me zaskolila :-D
    22.8.2008 11:13Terkina
    Ahojky, chtěla jsem se zeptat, co se děje koníkovi, když dává uši dozadu, ale ne úplně a nekoulí očima ? Asi zachytává nějaké zvuky ? Byla jsem s mamkou ve Švýcarsku u jedné známé co je spolumajitelkou hotelu a stáje a jezdily jsme na koních ( měli moc nádherné araby :o) ) a klisnička Kadisha kterou mi přidělili to ze začátku dělala často. Protože to byla trochu bázlivá kobylka tak jsem myslela, že se mě třeba bojí když mě nezná, ale jak už jsem psala - nedávala uši úplně dozadu a nekoulela očima. O koně se sice hodně zajímám, ale to nic nezmění na tom, že jsem ještě začátečník, a tak si nejsem jistá co to mělo znamenat a zajímal by mě váš názor. Díky :o)
    22.8.2008 12:30Harra
    bella: diky:)

    komiks chceme delat pristi rok, letos uz to nestihame:)

    jinak ja ted poslala na alpina pritele v me nepritomnosti a ten chudak se zavazovanim mcleana taky moc nezvladal:)
    22.8.2008 12:53Bella
    Harra: no popravdě já s tím nikdy nepřišla do styku, takže jsem na to hleděla jako blázen, zkoušela jsem to tak různě motat, možná by mě to udrželo, ale jistá jsem si nebyla :-D
    22.8.2008 13:04Harra
    Bella: mne z toho pprve vysla takova uhledna kulicka o asi 150 uzlikach:)
    22.8.2008 19:47Bella
    Harra: no něčeho takového já docílit nechtěla :-)
    23.8.2008 14:01sasetka
    Bella: Jééé, koho? Včera jsem se vrátila domů, hned jak to bude možný dorazím.
    - - - - -
    Bella: Jééé, koho? Včera jsem se vrátila domů, hned jak to bude možný, dorazím.
    23.8.2008 14:12Claire
    Nevíte jestli nejde u někoho nechat podbřišák ušít? Potřebuji totiž opravdu malý.
    23.8.2008 16:23JackieLee
    claire , na anglii ebo na western? mám jeden malinký
    24.8.2008 08:57Claire
    Jackie: anglii, to nevim jak někdo shání věci na ještě menší poníky:-) Nosí hříběcí ohlávku, do uzdečky jsem přidělávala 10 dírek a teď tohle :-D
    24.8.2008 12:49JackieLee
    claire. jakou dylku potřebuješ?
    24.8.2008 14:18Margery
    Ahojček, tak jak se máte ?
    - - - - -
    Claire: A jak dlouhý? Já mám na zakázku šitý, nosit ho shetland a měl ani ne metr. Je tedy červený, ale nepoškozený...
    24.8.2008 15:52mckvak
    Ahojda, chtěla bych poprposit o radu, ve Zlině na brigádě jsem se setkala s osmiletou kobylkou CT, ktera neumi chodit na lonzi, na to ze ji lonzujou pravidelne a jezdi na ni i decka na lonzi tak je to sni des, ona porad chodi do kruhu, nebo zase tahne pryc, dela to s kazdym i se zkusenym clovekem. Proto by me zajimao jestli neexistuje na tohle nejaky vyzkouseny i osvedceny trik ci recept, protoze z vlatni zkusenosti vim ze takovy kun se pekne blbe lonzuje ai pro jezdce na nem sedici je to nepohodlne a nemuze se na sebe soustredit. dik za tipy:)
    24.8.2008 17:36Sisinka
    Ahojte lidičky...potřebuju pomoct...mohl by mi někdo napsat koli asi dá za koně za měsíc?jako jaký sou měsíční výdaje atp...rodiče říkají že je to moc drahé ale já už o tom že budu mí koníka sním od narození:) a už to je 13 let a pořád nic...mám vymetený takřka všechny tábory v okolí co se koní týče. Prosím pomozte!!!
    24.8.2008 18:32pegaska
    Sisinka: Dávám 5000 za koně na ustájení a základní péči. Mrkve a podobné doplňky platím zvlášť, k tomu péče o kopyta a veterinární péče... no nasčítá se to minimálně na 6000 za měsíc, pokud není potřeba nic mimořádného (nějaké to vybaveí atp.)
    24.8.2008 19:34Helen
    Sisinka: rodiče mají pravdu je to drahé :-). Navíc já si na vl. koně čekala do 20 a jsem ráda, protože nemusím být našim vděčná a platím si ho sama.
    Dávám 5.500,- ustájení, 500 granule, 500 odkládám na kutí a pak zhruba 2000 za trénink, někdy víc, někdy míň. Kůň je nákladný koníček. A to nemluvím, když je nemocný to pak peníze jen letí a já mám štěstí, že bydlím rodičů, kdybych bydlela sama, tak už jsem několikrát pod mostem.
    Jestli můžu poradit, choď ke koním, nauč se jezdit a až budeš dospělá kup vlastního koně.
    24.8.2008 20:08Sisinka
    Pegaska:moc děkuju:)
    Helen:vážně dík...za všechno..abych začla šetřit...a stím chozením ke koním, u nás na vesnici nikdo koně nemá ale kousek vedle má jedna paní koníka ale ptala sem se taťky a on říkal že ta paní to už nemá v hlavě v pořádku a o koně se jí stará její dcera a ta je hrozně arogantní(sama jsem měla tu čest se s ní setkat) a tak sem to hned vyloučila...takže to bude asi trochu problém ale já se pokládám za pokročilýho začátečníka:D už umím klusat a trochu cválat ale skákat eště ne...no nevadí:) kdo si počká ten se dočká:) a pozdravuj svího koníka:)
    24.8.2008 21:07Claire
    Jackie,Margery: Tak cca 30 cm by bylo optimum
    24.8.2008 21:09JackieLee
    claire: 30 cm? to máš na pudla ne?
    24.8.2008 22:09MonŠery
    Ahojky, tak jsme se dneska vrátily ze Švajcu., A já jsem byla hned navštívit Mex - https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1640
    24.8.2008 23:12Claire
    Jackie: :-D Asi k tomu nemá daleko, ale opravdu jsi mě pobavila =o) Je to hold XS pony
    24.8.2008 23:16Strelish
    Proboha kolik ten poník měří? :-D Na Andoše mám 70 cm westernový a asi 80 nebo 90 cm anglický (teď si nejsem jistá), spíš asi těch 80 ale. V kohoutku má 110 cm a není koule :o)
    25.8.2008 07:18Helen
    Sisinka: díky :-) budu pozdravovat.
    Zkus najít někoho v okolí, nemusíš tam být každý den, ale prostě chodit někam pravidelně taky aby ses seznámila s tím co kůň obnáší a to myslím všechno i to dobré i to náročné. Držím palec.
    25.8.2008 07:40Jasmin
    Ahoj , mate nekdo info o Archatu?
    Treba Helen a Harra, vy jste tu o te staji uz jedno psaly. Jake to tam je? Slusni lide, majitel, podminky ustajeni? A jak dlouho ta staj uz funguje?
    25.8.2008 07:42Helen
    Jasmin: momentálně jsem ještě na Archattu, ale stěhuju se od 1.9. do stáje na "hájenku" v podstatě naproti Archattu.
    25.8.2008 08:56Bella
    Sasetka: hura, uz si zpatky? Dostala jsem Matyska :-)
    25.8.2008 10:18Harra
    tak "nasi" svycarsti westernaci se vratili do svycarska s uspechy. Tech se umistil prvni v TrailAmateur Select a pak 2x druhy v Senior Trail Open a Showmanship Amateur Select.

    Seal byla druha ve Western Pleasure Amateur Select. :)

    Yukon (celym jmenem Tall Dark and Detail ) byl poprve na velkych zavodech, je jeste mladouckej a vse se uci a tak v Hunter under saddle byl devaty.
    25.8.2008 10:19Bella
    Harra jak se domluvíme s tou vestou?
    25.8.2008 10:29Harra
    Bella: ja driv nez po statnicich nezvladam cokoliv planovatl, tak jeste vzdrz. statnice mam tretiho odpoledne. :)
    25.8.2008 11:26Geeta
    včera jsme byly s kobylama u rybníka, a Pam byla úplně zlatá :)) cestou jsme potkali několik nepříjemných aut, čtyřkolky a traktor - a nebála se! svezla malou Terezku a se mnou i vlezla do rybníka :)) sice chvíli měla zásek a čučela do vody jak socha, ale pak si i zaplavala :)
    první várka fotek, než dodá další Sluníččko:
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?P35
    25.8.2008 12:03Anitka
    A tady cesta od rybníka....
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1642 =D
    25.8.2008 12:16Harra
    gee: paradni fotecky. jen tise zavidim. ja uz letos plaveni nestihla.
    25.8.2008 12:31Claire
    Strelish: Měří asi metr, ale je hodně drobounká a uzounká. Ale hodně dělá, že sedlo má zápinky dole jako drezurní;)
    25.8.2008 14:33klarka
    jasmin:archat nic moc, pospisilovi tam nepatri ani centimetr ctverecni,halu a cast vybehu ma koupeny jeden pan,ktery s nim moc dobry vztahy neudrzuje, na jizdarne a v miste zbytku vybehu se zacne nejpozdeji na jaře,ale spíš už ten na podzim kopat, budou se tam stavet rodiny baraky.....novou halu s novou jizdarnou sliboval už od roku 2002 a stale slibuje......stajnik je fajn,tereny taky..ale to je tak všechno.......odchází mu lidi, ted o prazkach odeslo 8 koni, v zari se chystaji dalsi 2......
    25.8.2008 16:50Lucia
    GEE - to plavenie vyzera super, u nas nie je ziaden rybnik na blizku
    25.8.2008 18:41Sluníččko
    Taky přidávám pár foteček z plavení koníků: https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1644
    A ještě jedno plavení jo když se daří počasí, tak je to fajn :https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1645
    25.8.2008 18:42sasetka
    Bella: Myslela jsem si, že to bude Matýsek :) Včera jsem byla u koní, minuly jsme se :-( Musíme si to nějak naplánovat...
    25.8.2008 20:09Helen
    Klarka: kdopak jsi, že víš tak dobře o situaci? Klidně do SZ jen mě to zajímá.
    Jinak od září jdem minimálně 2 :-)
    25.8.2008 20:53sasetka
    Helen: Slyšela jsem něco o té "hájence", prý se to teprve buduje... Nevíš, jak velké to tam bude? Pro kolik koní, jak s výběhama a tak?
    25.8.2008 20:56Helen
    sasetka: no ja jdu tam. Je to pro 10 koni, už je obsazeno. Jinak výběhy jsou bohužel malý, ale tak uvidím. Detailně popíšu jak tam přesídlíme příští týden. :-)
    25.8.2008 21:01klarka
    no jeste pred par dnama jsem tusim videla na hajenku inzerat....tak mozna jeste nejaky mistecko bude=)
    25.8.2008 21:35sasetka
    Já místo nesháním, nemám pro koho, jsem jen zvědavá ženská :-) A myslím, že je dobrý mít zmapováný stáje v okolí.. :-D Co kdyby se přece jen ještě někdy povedlo a "musela" bych shánět :)
    25.8.2008 22:35Claire
    Pár malých skoků pro radost - https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1643
    25.8.2008 22:36Harra
    sasetka: souhlasim s tebou., ac jsme u nas spokojena, prece jen nikdy nerikej nikdy:D


    jinak holky z Brna: potrebuju levne - dlouhodobe - shanet pro konika oves, capour totiz prodava za 800, coz by mi zvedlo ustajeni o petikilo. nevite o nekom?
    26.8.2008 07:14Helen
    Hájenka je fakt plná Renata sháněla někoho na výpomoc, poslední místo obsadila před zhruba týdnem. Jo taky mám ráda přehled, kdyby člověk někdy náhodou zase někam potřeboval, nikdy neříkej nikdy.
    Jak tam přesídlím tak dám fotky.
    26.8.2008 07:35Petaah
    Helen: a jak to bude s Tvym trenovanim, bude na hajence nejaka jizdarna? Jinak moc preju, at jste tam s koby spokojeny a tesim se na fotky :)
    26.8.2008 07:46Helen
    Petaah:moc děkuji. Jo je to tam jako tak krásný, velký boxy, nový stáje, výběhy (malý teda), jízdárna 30x50 písková.Krytá osvětlená kruhovka (ta se buduje), ale líbí se mi přístup Renaty, tak doufám, že budem spokojené. No a je to hned u lesa, tak se budu učit jezdit s Panam sama. Ty výběhy mě mrzí, ale zase musím myslet i na ostatní a pořád lepší než aby byla 23 hodin zavřená doma, to bych jí neudělala.
    26.8.2008 08:12Mišulka
    Holky, máte super fotky z plavení. Závidím:))

    Kamarádky dcerka Jája, dostala k 10. narozeninám dárek - první vyjížďku do terénu na jejím oblíbeném Toníčkovi (Tolar) -
    http://misulinka.rajce.idnes.cz/Jajin_darek_k_10._narozeninam_-_prvni_vyjizdka_na_Tonickovi/
    Její mamča šla s náma pěšky, já to jistila z Formy.
    26.8.2008 08:20Bella
    sasetka: jedu zitra, ale to mam v planu jet s Matesem ven. POkud by bylo skarede tak do haly. Neplanujes dojet?

    Helen: budu na vas moc myslet, at vse probehne v poradku, pad dej hned echo...

    Claire: parádní fotečky. Šohaj je fešák, ale to jsem už možná říkala :-)
    26.8.2008 09:08Harra
    Misulka: ta mala se teda netvari nejak extra odvarene, usmiva se snad na trech fotkach a jinak vypada spis vydesene nebo znudene.D
    26.8.2008 10:16Mišulka
    Harra - tak to asi opravdu vypadá jen na těch fotkách:). Strašně se těšila a byla spokojená.
    26.8.2008 11:26sasetka
    Mišulka: Takovej dárek bych taky chtěla. Ale narozeniny už byly.. tak snad Vánoce :)
    26.8.2008 13:43Lenka
    MIšulka: koukala jsem na Janinu a urcite se ji tam povede dobre na te pastvine s ostatnima. To ze je pohubla je naprosto normalni jeste k tomu u ni, vse nabere z toho bych obavy nemela....
    Jak se jinak mas? Co Rumik?:)
    26.8.2008 20:17Martin filip
    akurát sme boli za konmi ale iba pred ohradou aj sme sa fotily s nimy
    26.8.2008 21:03Jeanne
    První várka fotek, z dovolené s Pegaskou. Další alba budou přibývat v nadcházejících dnech:)
    http://jeannej.rajce.idnes.cz/Bourani_tabora_u_Lisku_17.-21-8-08/
    26.8.2008 21:26Sluníččko
    Jeanne: moc pěkné fotečky! mě se nejvíce líbý tahle: http://jeannej.rajce.idnes.cz/Bourani_tabora_u_Lisku_17.-21-8-08/#IMG_0268.JPG
    - - - - -
    Hledam tohodle koníka
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1646
    http://www.schct.cz/pk/pk_display.php3?id=112369
    narodil se v Srníně u Českého Krumlova.
    moc díky za případnou iformaci!
    26.8.2008 23:23Anonym
    Bella:Ahoj,náhodou jsem narazila na Tvé fotky z Blahoňova,před rokem jsem od p.Vysekalové kupovala Nicka,tak jestli bys měla zájem o pár fotek,napiš mi na email ( ratqueen@post.cz ) a ráda Ti je pošlu!Zdraví Markéta
    27.8.2008 09:02Bella
    Jeanne: nemám slov, nádherný fotky.
    27.8.2008 09:31Vladous
    Všichni máte nádherné fotky :-D

    Mišulka: Taky už musím nafotit jednou Rozi s Terkou na procházce (stále ještě jistím z lonže).. Jenže ono jak Rozi leze pořád za mnou, tak se to blbě fotí :-DD
    27.8.2008 11:17Claire
    Zajímalo by mě, čím krmíte své koňouchy a třeba i jaký to má na ně vliv;)
    Já mám oves, ječmen, kukuřici, cukrovarské řízky, květ, obyč. nebo vojtěžkové granulky a taky dostávají pivovarské kvasnice. Když je, tak i lněné semínko a přemýšlím o pšenici - nemáte s ní zkušenosti?
    27.8.2008 11:38Greni
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1638
    27.8.2008 12:08Mišulka
    Vladous - musíš Rozárku naučit povel "zůstaň":)))

    Claire - krmila jsem podle toho, kolik práce kůň vykonával. A protože jsme toho nikdy moc nedělali (1 hodina denně pod sedlem), krmila jsem seno neomezeně a cca 1 kg vojtěškových granulí, protože nemáme pastvu. Kdyby byla pastva, nedávala bych v létě granule. Přes zimu jsem pak ještě přidávala cukrovarské řízky. Lněné semínko cca 2 x týdně + nějaký ten chléb, jablka, mrkev pro chuť. Oddíloví koně se krmí senem a cca 1 kg ovsa denně (který podle mého nepotřebují). Minerální liz mají koně k dispozici.
    Pšenice je tvrdá, takže bych ji doporučovala mačkat nebo namočit. O pšenici najdeš něco na stránkách fitminu. A otázkou je, proč chceš krmit jádro. Vy máte poníky, to s nimi děláte tolik, že potřebuje přidávat jádro?
    27.8.2008 12:28pegaska
    Jeanne - u mě absolutně vítězí fotka "všichni levá vpřed" :)
    27.8.2008 12:46Harra
    Claire: my krmili oves kukurice jecmen otruby, ted krmim jen oves+kukurice. otruby na zimu. jecmen mam dva pytle a nevim,co s nim,pac po nem konicek rapli a ma moc energie:D takze jsme ho vysadili a je klid:)
    27.8.2008 13:30pegaska
    Claire - krmím seno + poměrně chudá, ale zelená :) pastva (oba koně), cca 1/2 kg granulí pro lehkou zátěž 2x denně + trochu řepných řízků (kobyla), 1x denně mrkev + nějaké to jablko (oba koně - kobyle jablka dávám, hřebečkovi napadají na výběh přímo z jablůňky denně čerstvá).
    27.8.2008 14:11Helen
    Claire: klisna má kvalitní seno a dávám 1,5 kg granulí denně.
    Jak přestájím přejdu na ječmen a granule asi jen doplňkově, nebo možná musli, ale tak max půl kg. Ječmene ze začátku po půl kg. Na max 1,5 kg.
    Ale jinak můžu vřele doporučit dávat jádro dle práce.:-)
    27.8.2008 14:35Strelish
    Claire: to jako všechno dostávají ti vaši poňouši?? Naše rekre zvířátka mají k dispozici v podstatě nonstop seno + cca 8 hodin pastvy, to je základ. + Solný liz, čistý a s minerály. Jádro - v našem případě bezovsé granule doplněné slad. květem a vitamíny dostávají jen po práci a jen někteří (hyperenergetický poňouch ani ne hrstičku, aby nedevastoval ostatní koně a nenervačil nebo ho občas i šoupneme do jiného výběhu). A už pomalu se opět chystám zařadit lněné semínko... Jablka padají samy, občas mrkev, chleba.
    - - - - -
    ..pokud krmíš tím vším, přijde mi to tak trošku jako rozežranost (majitele, ne koně) :-D
    27.8.2008 14:58Adéla1
    Tak to moje kobyla bude asi vypadat jako týraná :D seno viděla naposledy někdy v dubnu, od té doby je pouze na trávě. Jinak občas jablka, mrkve, chleby a to je vše. Ale očividně jí to stačí, nevypadá, že by strádala :o)
    - - - - -
    Jo jinak holky, mám dotaz na jízdu přepravníkem. Kobyla si pokaždé vydrbe ocas a celý zadek. Chránič ocasu si ihned sundá, tak mi kamarádka poradila celý ocas zaplést, složit na 3 díly, zabandážovat a na to hodit ten chránič, nejlíp neoprenový. Tak jsem to udělala a stejně ji ten vrch sjel a má to vydřené až do krve :( Jak to děláte vy, aby se tak nepodřeli? Je mi jasné, že něco dělám špatně, ale nemůžu přijít, co... Uvažovala jsem dát pryč takovou tu tyčku, co se dává, za zadek, ale to bude mít za sebou asi prostor a asi to nebude moc bezpečné.
    27.8.2008 15:06Bella
    Adéla1: kdykoliv jsem byla u přepravy koní(příprav) tak jsme dávali pouze klasické cestovní chrániče. Neměla jsem tu čest setkat se se sundáním za každou cenu :-(
    27.8.2008 16:03Jeanne
    Bella, Sluníččko: Díky moc:)

    Pegaska: Já jsem ji vůbec nechtěla dávat na net, ale když jsem se podívala, jak všichni kráčí stejně, tak jsem neodolala:D
    27.8.2008 16:27Mišulka
    Strelish - nejen rozežranost, ale i hazard se zdravím těch koní...

    Adéla - tak to já se přidám, já týrám Rumíka:) Od jara je jen na pastvě, jádro, co se narodil, ještě neviděl, krom hrstičky granulí denně v zimě. Liz mají na pastvině k dispozici a vodu pijí z řeky. Když mu přinesu vojtěškové granule, tak po těch se může utlouct, ale jablka nebo mrkev... tsss, to mu nejede. Chleba trochu.

    Zkoušela jsi jen ocas omotat stahovacím obvazem? Nechat jí za sebou prostor bych se nebála, ale bez štrajcpánu bych ji nenechávala, kdyby se opřela, může vyvrátit rampu. Posunula bych jen štrajcpán co nejdál, teda pokud to jde. Případně něčím omotat štrajcpán.

    Jeanne - já taky chválím tvé fotky, ono - tvé fotky se jinak, než chválit, nedají:)
    27.8.2008 16:28Strelish
    Adél: tak my mít plnohodnotnou pastvu, tak taky seno uvidí až na zimu...ale bohužel, no...
    - - - - -
    Mišulka: to taky, no :))
    27.8.2008 16:50Harra
    Adel: jojo, kdyz jsme meli pastviny sveze krasne zeleny,taky konousi seno nevideli. ale ted je tam travicka jen aby se nereklo,jak je to vysuseny a vyslapany:( takze by jim to nestacilo:)
    27.8.2008 16:58Jeanne
    Mišulka: Díík:o)

    Další várka fotek, od nás, ze skákání ve volnosti-
    http://jeannej.rajce.idnes.cz/Sobotovice_22.8.08/
    27.8.2008 17:34Harra
    Jeanne: cim ze to fotis?:D
    27.8.2008 18:33qwertik
    Teda moje kobyla chudinka ma jen k vyberu jedno krmeni, ma jen pastvu od kvetna se soli a vodou :D, ale pastva nevypada moc chude, protoze momentalne vypada, jako kdyz ceka dvojcata + k tomu ji narostl hrebci krk, evidentne by mohla jit s fleku tahat drivi do lesa, chladas jak vysitej :)). Jinak chvalim opet fotky, pekne, jak jinak :).
    27.8.2008 19:30Helen
    Jeanne: paráda jako vždy :-)
    Jak se má Tony? Kdyžtak do SZ
    27.8.2008 19:36Jeanne
    Harra: Canon S3. Teď už téměř dědeček:D Chtělo by to něco lepšího, na dráze v Pardubicích si s ním připadám trapně:D

    Helen: Dík:o)
    Tony má teď uštíplou kost u kolene, nakopali ho hřebci. Takže se už víc než měsíc léčí, z boxu může jen na krátké procházky:(

    Další fotky, tentokrát ze soboty, z 3. kvalifikace na VP:
    http://jeannej.rajce.idnes.cz/Dostihy_Pardubice_23.8.08/
    27.8.2008 19:44Helen
    Jeanny: díky, já vím, psala jsem si s Pavlou, myslela jsem jak to pokračuje :-)
    27.8.2008 20:03Jeanne
    Helen: Aha.. No, nic novýho se myslím neděje, pořád je to ve fázi hojení
    27.8.2008 20:04Helen
    Jeanne: no to ještě hodně dlouho asi bude. Budeš 6.9. na Líše?
    27.8.2008 20:23Jeanne
    Helen: 5.-6.9 budu pravděpodobně v Pardubkách na Koních v akci. A navíc, jak koukám, tak na Líše jsou závody 7.9.:)
    27.8.2008 20:35Helen
    6.9. je parkur, 7.9. je drezurka :-) ja tam budu oba dny
    27.8.2008 20:44sasetka
    Jeanne, Helen: Toníček ma povoleno během příštích pěti týdnů chodit na krátké procházky, 5, 10, 15 minut, postupně navyšovat, ale neměl by uskočit, povyskočit.... což u plňáska zavřenýho už tak dlouho v boxe si nějak neumím představit. Je mi do breku z toho, co se Pavli a hlavně Toníčkovi přihodilo. Tak dlouho se s ním piplala, přiježďovala... A když se jim konečně začlo dařit, přišlo tohle... Samozřejmě nejde jen o sport. Všeobecně je to hrozný :-(
    27.8.2008 20:53Helen
    sasetka: to je realita, dřete se, makáte a pak ani to není vina člověka, nebo koně, ale souhra okolností a je po práci což o to ale málem i po koni :-(
    27.8.2008 23:46Adéla1
    Harra, Strelish: My teda taky nemáme nějak moc bohatou pastvu, ale koníkům to stačí. Ono určitě záleží i na plemeni, ti naši snad tloustnou i ze vzduchu. Já jsem teď s kobylou po měsíci přijela zpátky domů a když jsem viděla kamarádčinou huculku a poncla, ti vypadají, že by měli každým dnem rodit. A ona ještě na mě: Ani není poznat těch 200 km, co jsme ušli na čundru, že? No fakt jsem nechápala :o)

    Mišulka: To jsem ráda, že nejsem jediná tyranka tady :D Jinak ten stahovací obvaz jsem taky zkoušela a ještě na to ten chránič, ale ona je prostě celou dobu zadkem opřená o ty tyčku vzadu a tím jí to sjede. Ona má podřené i půlky a nad kořenem ocasu. Asi bude problém i v tom, že ta tyčka vzadu není hladká, ale je to jak harmonika...neumím to popsat, prostě to má takové vroubky. Posunout víc dozadu už bohužel nešla. Ale něčím ji omotat mě nenapadlo, díky za tip, příště to zkusím :) Nevím, co to mám za exota, že se tam musí vždycky tak dorasovat.

    Jeanne: Zapomněla jsem taky pochválit fotky, tak chválím :) Obdivuju, jak někdo může umět fotit, tohle jde naprosto mimo mě :)
    28.8.2008 08:57Lucia
    JEANNE - fotky super ako vzdy
    28.8.2008 09:13Harra
    Adela: ja davam na cestu na ocas klasickou fleecovou motacku - bandaz. ale musim motat hooodne odshora, alpino ma tendence se na tu zadni tyc navalovat a temer si na ni sedat, takze ocas miva taky dodrbanej. ale mame je omotany nejakym filcem ci co a je to vrazne lepsi.
    28.8.2008 09:38Mana
    Zdravím všechny, jsem tu nová, ale znám se s Mišulkou a už rok jí lákám k nám na návštěvu. Takže už jí budu asi prudit i tady :-) . Dávám odkaz na pár fotek mojí poničky http://picasaweb.google.com -/Malachitova/Michelle .
    PS: V sobotu by měla přibýt další mini ponička
    - - - - -
    http://picasaweb.google.com/Malachitova/Michelle - tak snad už se ten odkaz vloží dobře
    28.8.2008 09:56Bella
    Mana: krásná kobylka...
    28.8.2008 10:15Mišulka
    Mana - ahojky Maruško, už dlouho prudit nebudeš:)) Jak jsi na tom v neděli? Protože bychom rádi přijeli. KONEČNĚ jsme našli volný termín!!! Tak prosím neříkej, že nemáš čas:)) A těma koníkama jste se rozjeli:)))
    28.8.2008 10:34Mana
    Ahojky Mišulko! V neděli jsme volní, to bude super! No 15km od prodávají malinkou šetlendku, pětiletou, zdravou, hodnou za 5 tisíc. A ještě jí i přivedou. Je hezounká a hlavně děti budou nadšený.
    Bella: Děkuji :-)
    28.8.2008 10:40Vladous
    Mišulka: Zůstaň a nežer :-DDD To by byl ale na Rozi velkej psychickej nápor, zvlášť v odpoledních hodinách :-((
    28.8.2008 10:43Claire
    Však taky nedostávají vše najednou:-) Šohaje si tak krmím pět let. Vždyť jim přece nedávám kýble po okraj.
    No nevim co kdo má proti krmení poníků, ale určitě je nedopuju:-) papkání mají tolik, kolik pracují.

    Jináč děkuju za vyjmenování vašich jídelníčků.
    28.8.2008 10:46Vladous
    Mana - pěkná kobylka :-)
    28.8.2008 15:30Yasmine
    Jeanne: super fotečky... a "šejla" je sheilla a "wux" je vuk :)
    28.8.2008 18:59Jeanne
    Helen: Tak to to mají na čjf blbě napsaný.. Ale mě bylo hned divný, že by byly drezury v pondělí:D Pokud to výjde, tak se tam v neděli objevím.

    Yasmine: Díky, už sem to opravila:)

    Fotky z Farmy Hucul-
    http://jeannej.rajce.idnes.cz/Farma_Hucul_25.8.08/

    a z plavení v Hrušovanském rybníku- http://jeannej.rajce.idnes.cz/Sobotovice-_Plaveni_27.8.08/
    28.8.2008 19:34DANČA
    Jeanne - Paráda:-))). Farma Hucul úžasná.
    28.8.2008 21:39Justyn
    Čauky chci se zeptat byl jste nekdo na mč drzury v praze ?a fotil jste nekd o? ja tam nemohla jit tk bych se rada koukla aspon na fotky ;)
    29.8.2008 00:23Adéla1
    Harra: No ono ikdyž to motáš co nejvýše, tak se ti stejně nepodaří omotat ten úplný kořen ocasu. Teda aspoň mě se to nepodařilo, ať jsem se snažila, jak jsem chtěla. Každopádně příště zkusím tu tyčku něčím omotat. Napadl mě buď filc, jak píšeš ty, anebo třeba molitan. Teď naštěstí snad dlouho nikam nepojedem. Ale překvapilo mě, jak se jí to rychle hojí, po dvou dnech už jí ta prdelka začla zarůstat a ta rána tam už skoro není. Přijde mi až nemožné, že se to tak rychle může hojit. Ale jsem samozřejmě jedině ráda :)
    Jo a ještě mě napadlo...píšeš, že si Alpino na tu tyčku jakoby sedá. Mě právě kobyla zajíždí tím zadkem pod ní. Takže ta tyčka je pro ni asi moc vysoko (???)

    Jeanne: Fotečky zase chválím :) Jen taková otázečka, když už jsi byla na Janově hoře, nevíš, jestli tam mají Gorala Janovského? Říká se mu Dukát.
    29.8.2008 00:29Harra
    Adela: no, to me taky napadlo, jenze v prepravaku ais tezko supnes tycku o neco niz:(
    29.8.2008 08:03Mišulka
    Kamarádka Martina, co připravuje Johanku na zkoušky tříletých klisen, mne pozvala, abych si na Johance zajezdila. Tak jsem včera vyrazila. Nejdříve jsme šli do terénu, Martina na Johance, já na kobylce Káče. V terénu jsme se vyměnili a já na Johance dojela domů. Pak jsem si ještě na chvilku zajezdila na jízdárně, především kvůli fotkám, abych měla památku:) - http://misulinka.rajce.idnes.cz/Jezdeni_na_Johance_-_28._8._2008/#album Bylo to super:))
    29.8.2008 08:43Strelish
    Adél: Před pár lety ho měli myslím na Cunkově...tak bych ho měla mít na fotce, jestli si ho nepletu, ale myslím, že by to měl být on.
    29.8.2008 10:28Vladous
    Mišulka:
    Zdá se mi to, nebo už má Johanka slušnou stabilitu i s jezdcem? Vypadá "obratně" - nevím jak to popsat, prostě Gilli má problémy cválat i bez jezdce, řítí se těžce jako tank... Jooo, plňásci jsou plňásci :-DD
    29.8.2008 10:37Mišulka
    Vladous - na to, že je Johanka pod sedlem nějaké dva měsíce, je na tom se stabilitou myslím velice dobře. Je hrozně šikovná a komunikativní, Martina si ji strašně chválí. Johanka je lehoučká, obratná (krásné kreace umí předvádět ve volnosti:) ), nikam neutíká, neprotestuje, dobře se podvoluje. Prostě bezva koník:))
    29.8.2008 10:48Helen
    Mišulka: tak snad jí to vydrží :-)
    29.8.2008 11:59Mišulka
    Helen - když ji někdo nezkazí, tak vydrží:)
    29.8.2008 12:10Helen
    Mišulka: to jistě, ale taky si ještě kamoška užije. Mladý koníci jsou jak děcka :-) období vzdoru jim není cizí.
    29.8.2008 12:27Vladous
    Helen: u Bronťáka žádné třeba nenastalo... Ale ten byl obsedan až ve 3 a pak měl půlroční přestávku.
    29.8.2008 12:46Helen
    Vladous: to je pak štěstí. :-)
    29.8.2008 12:47Mišulka
    Vladous, Helen - koně, co se obsedali v poslední době u nás v oddíle také neměli žádné období vzdoru, ale třeba to byla jen náhoda. Jeden se obsedal jako téměř šestiletý, druhá kobča asi ve čtyřech, další se připravovala na zkoušky, ale po zkouškách měla delší pauzu, jedna tříletá se připravuje na zkoušky teď. Samozřejmě, že přijde okamžik, kdy přijde konflikt, ale je třeba s tím koněm zacházet tak, aby jich bylo co nejmíň a i ten konflikt jde vyřešit tak, že se kůň nezkazí.
    A když si matně vzpomínám na období tak před deseti lety, když jsem pomáhala s mlaďasama kámoškám, tak jsem také žádné vzdorovité období nezažila. Chodila jsem ale jen do terénu.
    29.8.2008 13:23Adéla1
    Harra: no to máš pravdu, dolů to asi posunout nepůjde. Holt mám blbou velikost koně :)

    Strelish: Jééé prosím prosím, já chci fotku našeho tatínka! Že bys byla tak hodná a našla bys ji pro mě :o)
    29.8.2008 13:41Jeanne
    Adéla1:Dukátek je vykastrovaný a prodaný:,((( Na janovce není
    30.8.2008 00:01Adéla1
    Jeanne: No jo, teď jsem si vzpomněla, že jsem někde četla, že byl z chovu vyřazen. Psali, že z důvodu obsahu PG. Ale co to to PG je, to fakt netuším. Nevíte někdo? Ale já si myslím, že je dobře, že ho vykastrovali. Proč ho zbytečně držet hřebcem, když už stejně připouštět nemůže. Ale to je asi věc názoru. Jo a asi čistě náhodou nějakou jeho fotku nemáš, když jsi tak náruživá fotografka? :o)
    30.8.2008 09:33Strelish
    Adél: původní geny
    - - - - -
    Sice je to vytažené od kladrubáků, ale to neva...

    Původními geny se rozumí geny samčích a samičích jedinců, příslušníků výše uvedených populací, které lze, vzhledem k jejich postavení v rodokmenech aktuálních - žijících jedinců, považovat za zakladatele plemene a kteří zcela zásadně a významně ovlivnili vývoj celého plemene, linií a rodin.
    30.8.2008 10:24Jeanne
    Adéla1: Měl v sobě moc fjorda..
    Fotku žel asi nemám:(
    30.8.2008 15:05popik
    řádí taky někomu v tuto dobu chřipka ve stáji.
    30.8.2008 16:37Claire
    Poníci skáčou=o) a šlo jim to pěkně
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1648
    a sem jsem přidala pár foteček z 29. 8., ale většinou dost mázlé
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1643
    - - - - -
    ty přidané fotky jsou přesně na druhé stránce;)
    30.8.2008 17:40sasetka
    Claire: Nejlepší ta, jak Šohaj ten skok překlusává... :-)
    30.8.2008 20:12Jeanne
    Claire: Tak tahle je betální!:) http://img.kralici.cz/konici/alba/08cad8cfde28109fc1e0.jpg
    30.8.2008 23:59Adéla1
    Strelish: Díky za vysvětlení, Kači. Snad jsem to pochopila, četla jsem to asi 10x a dávala jsem si dohromady, co tím chtěl autor říct :D

    Jeanne: Nevadí, já už jsem pár jeho fotek vysondovala, tak aspoň vím, jak vypadá :) Našla jsem i několik jeho potomků, takže i vím, jak vypadají někteří polosourozenci :) Horší bude najít maminu...
    31.8.2008 07:48Strelish
    Adél: A matka byla co?

    Jo a fotku mám oskenovanou na stolním počítači a k tomu se dostanu bůhví kdy (až uklidím kupu bordela na stole :( )
    - - - - -
    Teda jak se jmenovala :)
    31.8.2008 09:41Geeta
    claire
    ty skoky vyrobené z přepravek na ovoce jsou parádní! to je dobrá inspirace -až budu moct s pam začít skákat :)
    31.8.2008 18:20pegaska
    popik - nikde žádnou chřipku nemáme.
    31.8.2008 22:22Adéla1
    Strelish: Mamina je Rita po Almhirtu Chlumeckém. Nevím, přijde mi to ale trochu šáhnuté, že na tu kobylu pustili hucula, vždyť ta kobyla podle mého nemá špatný původ. Ale posuzuju to z mého laického pohledu, v původech se fakt nevyznám :) Jo a včera jsem se zase dala do pátrání a na EQCH je na prodej Arnuše dvouletý brácha po Quidam de Revue. Tak jsem hned paní kontaktovala, snad odepíše :)
    31.8.2008 22:49MonŠery
    fotky z dnešních závodů, Českého skokového poháru ČSOB v Plzni - https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1649
    Bohužel na konci Malé ceny Plzně mi došly baterky, v půlce VC jsem musela odejít domů - balit, dnes v 5:30 odlétáme na Rhodos..