od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Září v roce 2008
  • Zobrazuji 232 zaznamu.
  • 1.9.2008 08:12Strelish
    Adél: tak to je docela rozdíl sourozenci jeden po huculovi a druhý po Quidam de Revue :-D
    1.9.2008 08:39Mišulka
    Claire - máte moc šikovný poníky:)

    V sobotu jsem byla za Rumíkem. Momentálně je na pastvině s ostatními stádečky, protože z pastviny u řeky utekly a zničili ohradu. Budou se tam ale vracet zpátky, až ohradu opraví. Po půl roce dostal Rumík ohlávku a učil se znovu chodit na vodítku. Pochopil během pěti minut a pak za mnou chodil jak pejsek. Fotky -
    http://misulinka.rajce.idnes.cz/Rumik_-_30._8._2008/
    1.9.2008 11:22Adéla1
    Strelish: samozřejmě je to brácha jen z matčiny strany, jsem myslela, že ti to dojde :D
    - - - - -
    Takže to není úplný brácha, ale polobrácha, to jsi asi chtěla slyšet, že? :-D
    1.9.2008 13:45Mišulka
    Jinak - v sobotu jsme měli u nás dětský den a byla tam se dvěma koňma paní Sokomková z Regálie. Šiml byl docela v kondici, hnědák mohl být víc nakrmený, ale nebyla to žádná hrůza. Ovšem, že oba koně kulhali zřejmě nikomu nevadilo... nebo to nepoznali??? Tady fotka + klikněte na další dvě - http://misulinka.rajce.idnes.cz/Detsky_den_Hura%2C_je_konec_prazdnin_-_Oplotec%2C_30._8._2008/#P8305065.JPG
    1.9.2008 15:47Strelish
    Adél: tak teď v tom mám úplně chaos :-D Pochopila jsem to tak, že matka od Arny měla druhé hříbě právě po tom Quidamovi - nebo ne?
    1.9.2008 16:16Mišulka
    Včera jsem byli konečně (po roce) u kamarádky Marušky (Mana). Pár foteček z návštěvy zde - http://misulinka.rajce.idnes.cz/Maruscin_zverinec_-_31._8._2008/ Maruška má tři koníky - valáška hucula, zapomněla jsem jméno, poničku Mischell a nejnovější přírůstek miniponičku Adélku.
    1.9.2008 17:22Mana
    Huculík se jmenuje Edie :-) . Jsem moc ráda, že jste u nás byli a viděli tu naší Zoo. Udělala jsi moc pěkný fotečky! Je aspoň vidět, jaký tu panuje chaos a cirkus :-)) . Včera jsme hned Ediemu dali chomout a postroj a chodil s bržděnou rozporkou jakoby celý život tahal - ani nezaváhal. No Adélku jsme taky oblékli, pravděpodobně to taky nikdy neviděla, a chodila stejně suveréně. Jsou to zlatíčka :-) .
    1.9.2008 19:08Adéla1
    Strelish: Jo, přesně tak, Arnuchy mamina měla pak další hříbě po tom Quidamovi :) Asi jsem nepochopila ten poslední příspěvek, myslela jsem, že narážíš na to, že jsem napsala, že je to Arny brácha a on je to přitom jen brácha poloviční, protože ti dva mají rozdílné otce :) Asi nějaké nedorozumění :D
    1.9.2008 20:37Strelish
    Adél: jsem narážela na to, že jednou má ta kobyla hříbě s huculem a podruhé s ne zrovna levným sporťákem :o) Ale zas pokud je otec Dukát, tak se mi moc nezdá, že by to byla náhoda...
    1.9.2008 20:50Adéla1
    Strelish: Aha, tak to promiň, jsem si seděla na vedení :) Mě tohle právě taky neleze do hlavy. Lidi jsou schopní křížit cokoli s čímkoli, ale zrovna takhle? No co, já jsem za tu moji opici ráda, ikdyž je po "obyčejném" huculovi.
    1.9.2008 21:37Arab
    Adéla1 - nějkaou dobu jsem jezdila na koníkovi po Alhmirovi, bylo ot vysokáánský křesílko.. jinak co jsem teď něco pročítala myslím, že buď se umístily nebo minimálně účastnily po Quidamovi LOH
    - - - - -
    mana - jaképak měl ten váš huculek rodiče, teda zdlai se mohu ptát, pořád hledám příbuzné, ale i vzdálené, té moji potvoře :)
    1.9.2008 22:06Mana
    Arab: Huculek je podle papírů Ezd po 598 Goro a matka 19/195 Aura. Takže z linie otce např. 136 Gurgul IV, 340 Oušor a po matce např. 284 Oušor II, 4639 Oušor
    2.9.2008 09:57Mišulka
    Mana - však já jsem taky moc ráda, že jsme se k vám konečně dostali a tu tvoji zoo viděli. A že je to opravdu ZOO:))) Jsem moc ráda, že máte koníky takhle šikovný. Je vidět, že jsou u vás naprosto v pohodě a spokojení:)
    Ale s Béďou jsme se shodli, že úplně nejvíc jsme byli nadšení z Arrowa a z Fuzzyho:)
    2.9.2008 10:17Mana
    Mišulka: Nojo, Fuzzy a Zrzek jsou taky tady největší mazlíci :-) . Však jsem na Arrowa patřičně hrdá - je to můj odchov a moc se povedl. Včera jsme vzali každého z koní ven zvlášť. Zajímavé je, že ten co šel ven byl v pohodě a ty dva co zůstali doma řvali jak praštěný. Asi je prostě baví práce :-)
    - - - - -
    Jinak jsem tu našla v albech u "Angel" fotky Michell a její mámy Rii. např:
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=156
    2.9.2008 10:19Mišulka
    Mana - ježiš, to je Michalka? Ta byla krásné hříbátko:))
    2.9.2008 19:03sasetka
    Helen: Tak co? Jak se Pam líbí v nové stáji? Doufám, že fotky budou co nevidět, jsem nedočkavá jak malý děcko :-)
    2.9.2008 19:27Helen
    sasetka: jo už jsme v novem, Panam uplne OK. Zase jsem jen koukala, jak je šikovná. No fotky budou, ale zapomněla jsem si dnes foťák :-) v
    Jinak Renata má ještě volno, jedno místo prý. Zítra nafotím a dám to semka večer. Nejpozději ve čtvrtek večer, ale snad nezapomenu. Zítra jedem do lesa, ten je hned za stájí, tak je to fakt paráda.
    2.9.2008 21:25Evizna
    Helen: Ahoja, vy už nejste na Archatu? :)
    3.9.2008 08:15Helen
    Evizna: nene, už ne. Já byla už dopředu domluvená, že půjdu na hájenku k Renatě.
    Archatt byl přechodné řešení kvůli podmínkám k práci.
    Ale bylo to tam fajn.
    3.9.2008 10:02Geeta
    Fotky z minulého týdne z plavení: https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?P36
    na mých stránkách jsou komplet, sem jsem vytáhla jen pár nejlepších.
    http://www.geeta.cz/farma-darjeeling/konici/pampeliska-fotogalerie/2008-08-29-plaveni-v-boleticaku/
    3.9.2008 19:18Vladous
    Tak dnes jsem premiérově zvládla obě děti + Rozi :-DD

    Honzíčkovi jsem dotáhla na jízdárničku kufřík s hračkama, rozložila jsem to na deku, sůšu a džusík, no vyšlo to :-)
    Terka jezdila na lonži jen chvilku, pak už sama.

    Mohla bych se nahrát na pásku. "Ruce dolu před sedlo, sedni si dopředu, kolena dozadu, dolu, paty dolu, zakláníš se, proč ti zpomaluje, na stěnu, zkrať si otěž, povol lokty, povol ty ruce sakra, kam jdeš? Nevadí Ti, že jsi měla jít po stěně? Naklusej, proč neklušeš?"

    Jooo, začátky jsou krušné.... :-DD Ale musím říct, že Rozárka už přestala Terezku zkoušet a opravdu jde tam, kam šoupne váhu - zatím v kroku, no ale tak i to je úspěch :-)
    - - - - -
    Terezka dostala z ponyclubu knížku o skákání a vykoukala tam kavaletky (na zemi), tak jsem jí slíbila, že jí je tam dám - zatím na krok :-)
    3.9.2008 19:26Bella
    Vladous: blahopřeji ke skvělému pokroku :-) co je to sůša?:-)
    3.9.2008 19:30Harra
    ahoj holky, je to castecne off topic, ale dneska jsme udelala bakalarky a tak jsme s mckvak spoluzacky a hura na studium chovu koni:) mam radooooost:)
    3.9.2008 19:49Vladous
    Bella: Díky, no sůša je sušenka :-D
    - - - - -
    Že bych už mluvila tak nějak miminkovsky?:-)
    - - - - -
    Harra: Gratuluji!
    3.9.2008 19:51Bella
    Vladous: aha, tak to me fakt nenapadlo, ja si rikala, ze to bude nejspíš osuška :-)
    4.9.2008 07:36Helen
    Tak pár fotek, dnes budu zase fotit. Včera jsem dojela pozdě a musela jsem ještě klisnu vylonžovat aby se seznámila s jízdárnou. Dnes jdeme dělat.
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1654
    4.9.2008 08:12Mišulka
    Vladous - krásný s Terezkou:)) O víkendu jsme mluvila s Julčou N., vrátila se jim na mlejn do Hoštětic Eva S. i maličkou Dádou a budou pro ni asi shánět poníka. Jsem si tak říkala, že by se jim teď Rozárka hodila:) Tu druhou poničku Daisy už taky prodali, ale ta nebyla pro malé děti.

    Gee - moc hezké fotky s Pam. Vybrala sis tenkrát moc dobře, Pam se ti povedla.

    Helen - moc hezký

    Harra - gratuluji:)
    4.9.2008 08:25Helen
    Holky takový dotázek. S jakými chrániči máte vy zkušenosti.
    Chci jí koupit na všechny čtyři, je hroznej šmatla na zadní máme, na přední měla když byla mladší, teď už je to lepší, ale stejně jak začne skákat, no však asi rozumíte. Váhám mezi koženými,plastovými.
    Co se vám osvědčilo.
    4.9.2008 09:40Mišulka
    Helen - já měla na koních neoprenové Kentaury a jiné bych asi nechtěla a to hlavně z praktických důvodů. Po ježdění téměř vždy procházíme potokem a kožené bychom museli sundavat, s neoprenovými jsme si nemuseli ve vodě dělat starosti. A mívala jsem z nich i dobrý pocit, že koni netlačí. A byli velmi levné.
    Ale jednou jsem zatoužila po kožených v modré barvě se super kožíškem. Nakonec jsem je nekoupila, protože byli hodně drahé, ale byli parádní:)
    4.9.2008 09:54Helen
    Mišulka: asi Baloun jo ty jsou mooc hezký
    Díky za tip.
    4.9.2008 10:00Vladous
    Helen: krásné prostory... Fakt závidím - v těch velkých městech je opravdu výběr.
    4.9.2008 10:02Helen
    Vladous: jj má to tam moc pěkný. To víš ono když máš penízky, tak se to dá. Až to bude hotový bude to moc pěkný, ještě je tam hodně práce.
    4.9.2008 10:03Vladous
    Helen: Došla jsem k závěru, že pokud chci mít všechno, co od ustájení očekávám, že si ho musím udělat doma :-D
    - - - - -
    Jenže to je otázka let....
    4.9.2008 10:13Helen
    Vladous: no jo. Já bych taky chtěla svoje vlastní a kdo ne :-) to je ideál.
    4.9.2008 10:24Mišulka
    Vladous - přesně tak:))

    Jinak holky, závidím vám, že máte možnost, si ustájení vybírat. U nás tu možnost nemám, protože ve stájích v okolí je vždycky něco, co bych nepřekousla. Proto mi vyhovovalo ustájení v oddíle, kde jsem se ale o svého koně starala komplet sama. Takže skoro jako kdybych toho koně měla u baráku.
    Zase ale člověk nemohl nikam jet, dovolená neexistovala (na té jsme byli až letos) a bylo to dost náročné.
    - - - - -
    Helen - ty moje chrániče jsou už hodně staré, ale něco podobného jsem měla -
    http://www.equiservis.cz/index.php?page=item_list&cat=66 - na té stránce neopren Kentaury. Používala jsem je na skákání - tady jsou trochu vidět - http://img.kralici.cz/konici/alba/08ca41cff24810a501e0.jpg
    4.9.2008 10:34Helen
    Mišulka:dík.
    No já měla požadavky, box, výběh, slušná jízdárna, terén.
    Jela jsem se podívat k Renatě, jak má nakrmený koně, i když jsem je teda znala ze závodů a líbila se mi její filozofie, že i když je sporťák, tak jízdárna max. 3x v týdnu,terén, koně ve výběhu. No a láskyplný přístup.
    Takže asi tak.
    Jinak tady jsou moje tipy na chrániče, tak se rozhoduju
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1655
    4.9.2008 10:41Mišulka
    Helen - takhle na obrázku vypadají všechny ty chrániče pěkně, ale abych si vybrala, musela bych je mít v ruce:)
    Taková stáj by se mi taky líbila. Ještě bych trvala na podmínce kvalitního krmení (hlavně neplesnivé seno), což bývá právě u nás dost velký problém. Někdy se nestačím divit, co všechno za hnus někteří chovatelé koním nacpou:(
    4.9.2008 10:43Helen
    Mišulka: no jasně, to jsem si taky zkontrolovala seno je pěkný a krásně voňavý.
    No na Archattu jsem taky zahlédla plesnivé,ale Michal by jim ho snad nedal. No už jsme pryč. Tady je seno OK.
    4.9.2008 10:51Vladous
    Jsem na tom jako Mišulka... Chtěla bych box (nebo přístřešek), výběh minimálně 10 hod denně, ve výběhu trávu, seno 3x denně (nebo celodenní přístup), rovnou jízdárnu 60x20, pro koně čitelného člověka - ošetřovatele...
    4.9.2008 10:52Bella
    Mišulka: ty jsem včera zrovna kupovala, akorát červený, podle mě jsou taky nejlepší.
    4.9.2008 10:53Vladous
    Jo a zodpovědnost a kompetentnost ošetřovatele - jako že pozná, že koni "něco" je a pod....
    4.9.2008 19:49Harra
    Helen> ja mam tyhole http://www.equisboy.cz/synteticke-slachovky/foto-slachovky-norton-predni.htm?photo=5

    klasicke neopren+plast na suchy zip. predni i zadni. mam v modre barve,abychom ladili a jine bych nechtela. vydrzi absolutne vsehcno a udrzba je primitivni. staci hodit do kyble s vodou, max vykartacovat.

    jinak staje vypadaji krasne.
    - - - - -
    kdybyste nebyli na opacnem konci brna, pridala bych se s alpinem:)
    5.9.2008 07:06AlexisBB
    Když jste u cajků, nemáte někdo tip na měkký a kvalitní podbřišák na citlivou kobylku? Slyšela jsem, že alfagel je dobrý, ale nikdo s tím nemá zkušenosti...
    5.9.2008 07:18Helen
    AlexisBB: no já měla alfa gel a prodala jsem ho kamošce. Teďka mám klasika kožený Kentaur Milano. Ale jinak si myslím, že je super takový dirkovaný prodyšný. Má ho Bertík na Moravanu, ten budu kupovat příští rok, aby jej koby měla přes léto, je krásně prodyšný.

    Jinak můj výběr a teď se musím rozhodnout:
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1655
    5.9.2008 07:43Mišulka
    Holky, co je to alfagel?

    Alexis - a jak je kobylka citlivá? Na dotahování nebo se odírá?
    5.9.2008 07:53Helen
    Mišulka: je to jako gelovka pod sedlo, tak v podstatě stejný je i ten podbřišák. smazán odkaz pro přílišnou délku
    5.9.2008 08:07Mišulka
    Helen - aha, díky:)
    5.9.2008 08:49AlexisBB
    Mišulka: ani jedno. Spíš nemá ráda, když se jí v těch místech někdo dotýká, tak chci takový podbřišák, který by cítila co nejmíň...
    5.9.2008 09:12Helen
    AlexisBB: tak to se stav u toho Bertíka a omrkni ten dírkovaný.
    Pod tím gelovým se mi zdá se Panam potila víc než pod koženým.
    Takže jak jsem psala na příští léto bude dírkovaný :-)
    Ale jinak ten gelový je opravdu krásně měkoučký.
    5.9.2008 09:21Bella
    AlexisBB: tak jsem zjsitila, ze jezdis stejneho kone jako Vendula:-) ten svet je sakra malý :-D
    - - - - -
    AlexisBB: je lechtivá?
    - - - - -
    pokud je lechtivá tak ti nepomůže ani svěcená voda ...
    5.9.2008 09:53Mišulka
    Alexis, Bella - já ještě nezažila koně, který by byl lechtivý v místě podbřišníku, čímž neříkám, že takový kůň neexistuje, ale zažila jsem několik koní, kteří byli v místě podbřišníku bolaví od dlouhodobého přetahování. Nejbolavější byla Janina, když jsme ji přivezli. Nechtěla na sebe nechat sáhnout a když jsem ji ze zvyku poplácala po prsou, vyskočila na zadní, hrábla po mne a šla po mne zubama. Nepomohlo nic jiného než přestat sedlat do doby, než bolest odeznala. A protože Janina byla zřejmě dlouho takhle zneužívaná, stal se z toho zlozvyk, který jsem za celých šest let neodstranila, jen jsem ho zmírnila. Pomohl mi k tomu nakonec podbřišník s gumou, delší, abych nemusela vyvíjet velký tlak na zapnutí první dírky a zapínala jsem podbřišník tak pomalu, jak jen to šlo. Po dírce, projít se, zase dírka. Nakonce jsme sedlání zvládali s tím, že Janina sklopila uši dozadu, ale už byla schopná u sedlání žrát, přestala nervozně kadit a necenila na mne zuby. JInak materiál jí byl úplně fuk, šlo o ten tlak, který se vyvíjel při zapínání.
    5.9.2008 10:09Bella
    Mišulka: já lechtivého koně zažila a to po celém těle. Čistění byl dost boj, ale nasedlat jsme ji zvádli, přeci jen když podbříšák dotáhneš, tak lechtat přestane. Takže je jedno, jeslti je gumovej, takovej nebo onakej!
    5.9.2008 10:41AlexisBB
    Bella: Ty znáš Vendy?:-D začínám mít pocit, že tu všichni znají všechny, jen o tom neví;-) btw co ti španelové, můžu nekdy přijet s foťákem?
    Mišulka: je možný, že to je ze špatnýho podbřišáku (proto chci nový), ale na druhou stranu není ji příjemný ani kartáč mezi předníma a tam podbřišák nebývá...
    Helen: ok, kouknu na něj, díky za tip;-)
    5.9.2008 11:01Mišulka
    Alexis - já neřekla, že máte špatný podbřišák, ono - materiál podbřišáku většinou tohle chování neodstraní. Materiál má možná vliv na odírání, zapařování, ale né na takovouhle reakci koně. Já jen chtěla říct, abyste se zaměřili na to, zda ten kůň není rozbolavělý. A když píšeš o tom kartáči mezi nohama, tak se k tomu stále víc přikláním, protože ten sval, který je v místě podbřišníku se táhne až na prsa. Takhle jsem zjistila, že Janina je bolavá - že si nenechala sáhnout ani na prsa. Však to můžeš zkusit. Prstama promačkej celý sval od místa podbřišníku až na prsa. Uvidíš reakci kobyly.
    5.9.2008 12:46Bella
    Alexis: je mi líto, ale fotit se nemůže :-( Jo Vendy znám,kdysi chodila na Kývalku kde jsem jezdila a ted jsem ji po dlouhe době potkala v jedne staji :-D
    6.9.2008 17:41Ashlee
    Tak dneska jsem jela své první závody v životě. Byl to takový veřejňák v Dolním Přímě. Jela jsem na Falkovi, sice jsem chtěla Rivala (na něm jezdím celý rok), ale toho už měl někdo jinej. Tak předemnou jela 3. kamarádka a měla 8 trestných bodů. 13. jsem jela já a taky 8 trestných. Nechtěl mi jít na dvě překážky. Ale tak myslím, že na první závody úspěch. :)
    - - - - -
    Helen: jak se máš rozhodovat mezi chrániči, tak u nás máme ty Kentaurky a jsou super :)
    6.9.2008 18:18Yasmine
    Tak dneska jsem jela své první závody v životě. Byl to parkur Z na limitovaný čas na Panské Líše. Jela jsem na Egitě. Byl to trápek, první překážka bezva, druhá byla proti slunci a ještě osudná...spousta koní na ní skončilo. Včetně mě. Byl to kolmák, nahoře myslím 2 břevna bílo-hnědo-zelené, pod nimy bílá deska. Najela jsem poprvé, celkem rovně, ale štycla mi doprava. Podruhé jsem ji vzala trochu doleva-předtím šla vpravo a navíc vedle této překážky byla další, takže nebylo kam uhnout. Bohužel mi to Egi opravdu nechtěla skočit a tak uskočila vlevo a já málem skončila na zemi... 2. neposlušnost=Diskvalifikace
    - - - - -
    Ale udělám si radost a pojedu ještě do Popic...Jedete někdo taky? A nemáte někdo fotky z té Líchy?
    6.9.2008 19:45Helen
    Yasmine: pošlu Ti fotky na emaila. Štyclo hodně koní, takže žádná krize, štycovali i ostřílení profíci.
    Ashlee: Díky za tip. Jen mě mrzí, že nemají chráněný celý zadní spěnkový kloub.
    6.9.2008 20:18Ashlee
    Helen: to by mělo být jako trochu delší? :)
    6.9.2008 20:24Helen
    Ashlee: no delší ne, ale z obou stran, i z venku by se mi to líbilo.:-)
    6.9.2008 20:27Yasmine
    helen: díky, ale stejně to je fakt děs...napodruhé většinou skáknem vpoho :(
    6.9.2008 20:33Ashlee
    Helen: aha :)
    Yasmine: vidíš to, taky jsem dneska měla premiéru, ale na veřejňáku :)
    6.9.2008 21:02Jeanne
    Helen: Zítra budu na Líše fotit, tak mě tam možná uvidíš:)
    7.9.2008 20:08Helen
    Jeanne: OK, já budu taky tak do 12 +,-
    - - - - -
    Jeanne: jsem Tě viděla a mám Tě i vyfocenou :-)
    7.9.2008 22:29Greni
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1657
    - - - - -
    fotky z vinobraní
    - - - - -
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1658
    8.9.2008 08:18Geeta
    greni
    co to má na noze to hříbátko? sádru??? obvaz?? tak jako tak mě zaráží, že ho s tím berou na vyjížďku...
    8.9.2008 10:22Mišulka
    Gee - i mne to zarazilo...

    V sobotu jsem Rumíka strouhala, vzala jsem si na pomoc kamarádku, aby mi Rumíka přidržela u hlavy, protože když jsem ho strouhala sama, neustále měl potřebu někam cestovat za trávou:) Rumík mi udělal hroznou radost, protože stál jak starý profík, dokonce si nechal přední hodit na mé koleno dopředu, což se mu nikdy před tím moc nelíbilo a zadní mi ochotně nechal na koleni pod břichem také:)) Pak jsme udělali pár fotek -
    http://misulinka.rajce.idnes.cz/Rumik_-_6._9._2008/
    8.9.2008 12:18Bella
    Pár nových fotek z minulého víkendu. http://bellalibero.rajce.idnes.cz/31.8.2008_Nasimerice/
    8.9.2008 13:52sasetka
    Bella: Jéé, kde to je, kdo to je? Hezký fotky :)
    8.9.2008 14:54Bella
    sasetka: v Našimkách u kámošky. :-) Nepřijedeš ve středu? Šla bych jen do haly...

    Jinak v sobotu jsme byli na celodenní vyjížďce, pro mě to bylo poprvé, navíc ve westernovém sedle, s dlouhými třmeny (nešly už víc zkrátit) a šílené horko. Pláně vyprahlé, ale jinak úžasný zážitek. Došli jsme až za MOravský Krumlov. Po cestě nám došla butilka s pitím tak jsme pili s klukama z potoka, voda byla moc dobrá :-) Ujeli jsme zhruba 50 km. Po cestě jsme potkali mraky srnek a nacpali se výbornýma švestkama ... Při zpáteční cestě už jsem musela jít občas po svejch, pač jsem to v sedle bolestí už nezvládala :-) Jsem dnes fakt strašně namožená, ale stálo to za to :-) Během dneška nebo zítřka dodám fotky.
    8.9.2008 15:50Mišulka
    Všem, kdo to u nás zná - Svržno bylo v televizi a samozřejmě byla v šotu zmínka o Hostouňském hřebčíně. Kdo chcete, koukněte na video - http://toulavakamera.ct24.cz/article.asp?article_id=1049 Svrženské stránky zde - http://konesvrzno.cz/
    8.9.2008 18:25Harra
    Bella: v tydnu bych ti mhla dovezt tu vestu,nevzala bys me nekdy ke konim?:)
    8.9.2008 21:10Greni
    geeta:to má jen nějaký škrábance nebo co,a je to obvaz a vata
    8.9.2008 21:24Geeta
    greni
    na nějaký škrábance je toho obvazu poněkud příliš...
    8.9.2008 22:36Harra
    Tak konecne po statnicich a lete u pc. takze varka fotek jeste z predsvycarske dovolene - pohadkove mestecko Stramberk a mimo jine vyjizdka tamnim okolim
    http://harra.rajce.idnes.cz/2008-07-20_Stramberk/

    jinak foteckyz patecniho horkeho dne - konecne jsme i my sli plavit!!
    http://harra.rajce.idnes.cz/2008-09-05_Alpak_plaveni/

    videjko k plaveni je tady:
    http://www.youtube.com/watch?v=6LvSdtgjZpc




    svycarsky fotky nemam vubec protirideny, jelikoz jich je vic nez 1300:D ale ty sem v odkazu na rajce davat nebudu, staci album:)
    9.9.2008 07:25Helen
    Harra: to plavení je paráda :-)
    - - - - -
    To ostatní taky samo
    9.9.2008 14:30Bianka
    Ahoj vospolok, chcem sa opýtať, či niekto z vás plánuje ísť na výstavu do LYSEJ n. LABEM 19-21.9.? Resp. chcem sa hlavne opýtať tých, ktorí tam trebárs už boli, kde sa obvykle ubytováva konská verejnosť? Videla som tam na mape len dva krpaté penzióny ale neviem, kde sa tam obvykle ľudia ubytovávajú. Neporadíte?
    9.9.2008 15:05Yasmine
    Mám video z těch závodů... teda byl to pořádnej trápek, ale odkaz sem dám, to oprácko bylo v pohodě :) a jak naskočí parkur tak to radši vypněte :o) Jinak autorem je Lucka Benešovská z Ranche u cesty a její nová kamera :)) http://www.stream.cz/video/10/141479-misa-a-egita
    9.9.2008 15:21Harra
    Yasmine: podle pravidel mas narok na jedne (jiny) opravny skok, skoda, zes toho nevyuzila.
    9.9.2008 16:04Bella
    http://bellalibero.rajce.idnes.cz/6.9.2008_celodenni_vyjizdka/ tak tady jsou ty fotky z vyjížďky
    - - - - -
    Yasmine: skoda ze jste skoncily hned tak z kraje, jinak Vám to moc sluší! Fascinuje mě ten tvůj dlouhej cop, nemůžeš si ho třeba přisednout?:-)
    - - - - -
    Harra: kde že jste to plavili?
    9.9.2008 16:36Harra
    Bella: plavili jsme u nas v hostenickym rybnice:o)
    - - - - -
    Bella: ten klobouk ti desne sekne sis koupila? ja o nem uvazovala driv,ale jsou moc drahy:D
    9.9.2008 18:23Yasmine
    harra: byla sem fakt zmatená, jestli ste si všimly, tak jsem ani nepozdravila...sem byla úúúúplně mimo!

    bella: jo sedám si na něj, ale jen při lehkým klusu a v sedle s vyšší zadní rozsochou :-D
    - - - - -
    * a dlouho ty vlasy snad už mít nebudu :)
    9.9.2008 21:22Helen
    http://hehei.rajce.idnes.cz/6.9._Panska_Licha_parkury/
    10.9.2008 08:30Bella
    Helen: Yasmine: http://hehei.rajce.idnes.cz/6.9._Panska_Licha_parkury/#P1090734.jpg parádně zachycená fotečka :-) Aspon nad tim jedinym skokem :-)
    10.9.2008 09:20Mišulka
    Bella - moc hezký, ty kloubouky vám sluší oběma:)

    Já jsem si včera byla zajezdit na Johance. Byli jsme ve třech v terénu a zase to byla paráda, Johanka je sluníčko:) Příští týden v úterý jdu zas, chceme ji nechat skočit ve volnosti, už prý skočila 120 cm, tak chci udělat nějakou fotečku:)
    10.9.2008 09:23Bella
    Mišulka: díky, já klobouky miluju, akorát se nehodí k mému stylu :-( Tak to se těším na Johanku ve volnosti.
    10.9.2008 09:33Helen
    No my jak budeme mít oplocenou jízdárnu tak chci taky Panam zkusit ve volnosti. Už se těším
    10.9.2008 09:36Bella
    Helen: vsak Panam jsi uz ve volnosti zkousela u Romana ne?
    10.9.2008 09:50Helen
    Bella: to jo, ale nijak moc jsme to netestovali, ale myslím, že jí 120 nebude dělat problém. Když má předky samí ST,T, parkuráky :-)
    Žhavá je taky do toho až až, no uvidíme, nechci to zakřiknout
    10.9.2008 21:42Greni
    geeta:no já sem sice neviděla co má pod tím ale za celou dobu co jsme byli venku sem si nijak nevšimla že by pokulhávala nebo že by ji to nějak omezovalo tak nevim no
    13.9.2008 14:34Yasmine
    Ahojky. Na netu jsem narazila na bezva stránku, jsou tam různé skvělé věci o výcviku jako např. skokové řady (http://jksvobodnych.com/jk/clanek/parkurovy-vycvik/) atd. Určitě koukněte.
    13.9.2008 21:47Meda
    Ahojky... Mam problém... Všimla sem si, že když kobyle jedu po po páteři nad kohoutkem směrem k zádi tak po celým kohoutku cuká kůží... Hlavně v jednom bodě... Já si myslim že je to něco od bolesti zad, nejsem si jistá ještě udělam takovej nákres, pak ho sem pošlu... Budou to asi olavý záda, špatně sedící sedlo, špatně nesenej krk... Nemáte zkušenosti?
    14.9.2008 20:08Šemi
    prosimvas lidi nevite o volnym ustajeni v brne?? primo. S dobryma podminkama. s halou i moznosti vyjizdek pro meho drezuraka?
    - - - - -
    na cene nezaleziii
    14.9.2008 21:04Helen
    Šemi: zkus Tetčice,
    - - - - -
    http://hehei.rajce.idnes.cz/6.9._Panska_Licha_derby_1_rocnik/
    15.9.2008 15:54Yasmine
    Mám mega radost! V sobotu jsem skočila 110cm! Triple bar... bylo to sqělý! A v sobotu jedu do
    Popic! :)
    15.9.2008 16:02mishinka
    yasmine to je super !!!!
    15.9.2008 17:25Lenka
    Meda: je to strasne obsahle a tech faktoru je hrozne moc, my meli konika ve staji a slo o to ze mel bolava zada od nevhodneho jezdeni, byl stale moc prohnuty... k tomu mel spatne sedlo... ale dobrym osvalenim zad a lepsim sedlem problemy zmizely, ale faktoru jako takovych muze byt hrozne moc.... my zkusily nejdriv sedlo ale bylo nam jasne ze dle jeho zad jak byl jezden to bude hlavni tim ze je prohnuty....
    17.9.2008 08:12Mišulka
    Tak jsem včera byla za Johankou a skákali jsme ve volnosti - http://misulinka.rajce.idnes.cz/Johanka_-_skakani_ve_volnosti_-_16._9._2008/
    17.9.2008 09:32MonŠery
    Mišulka - Johanka je šikulka! A kdy se vlastně vrací k vám do oddílu?
    17.9.2008 10:46Mišulka
    MonŠery - zřejmě ji u nás vyložíme na cestě zpátky ze zkoušek
    17.9.2008 16:18MonŠery
    Mišulka - a kdy se konají? :-)
    17.9.2008 16:35Mišulka
    MonŠery - příští týden ve středu v Mariánkách
    17.9.2008 18:53Yasmine
    mišulka: super, skáče hezky (akorát na té poslední fotce nechala trošku viset nožičky...egi mi to už přestává dělat a je krásně nasvalená... v neděli jedem do popic :) těšíííím se :))
    18.9.2008 07:38Mišulka
    Yasmine - Johanka není žádný extra talent, musí se toho ještě hodně naučit. A zatím ještě nevím, co s nožičkama:))
    18.9.2008 09:45Yasmine
    A kolik jí je?
    18.9.2008 10:00Bella
    Yasmine: mám pocit že jsem někde četla, že ji připravují na zkoušky tříletých klisen, tak asi tři :-D
    18.9.2008 12:48Yasmine
    bella: díky...
    mišulka: tak to má ještě čas na učení se když jsou jí 3 :)
    18.9.2008 19:58Jeanne
    Konečně fotky z Koní v akci.. Trochu nestíhám, doma rekonstrujeme, takže není moc času..
    http://jeannej.rajce.idnes.cz/Kone_v_akci_5.-_6.9.08/
    18.9.2008 21:02Áda
    Jeanne: nádherný fotečky ;-) Ten mimochod fakt vypadá zvláštně, ale ještě hůř se v něm sedí a z něho skáče :D
    18.9.2008 21:23Evizna
    Jeanne: krásné, ale chybí mi tam pan Lišák a rohlík v jogurtu :DDDD
    18.9.2008 21:30Yasmine
    jeanne: hezký fotky ale ten nejůžasnější kůň je teda pořádně staženej, to je fakt děs... ale na pohled hezký
    18.9.2008 21:30qwertik
    Ja se omlouvam, ze to sem az tak nepatri, ale musela jsem vam to sem pastnout, nemohla jsem odolat :D http://www.youtube.com/watch?v=eG_IcgVb-WM&eurl

    Jeanne: fotky jsou moc pekne, ja se tam letos bohuzel nedostala, moc prace :(

    Jinak holky, kdyz vam prijede nekdo na upravu zubu, cim kone prispava? Injekci nebo jen nejakou sedaci pastou? Nas to ceka poprve pristi tyden, tak at vim, do ceho jdu...
    18.9.2008 21:53Helen
    Jeanne: paráda foto jako vždy. Ten španělský hřebec je na můj vkus taky až moc sešněrovanej, ale jinak moc krásný kůň. A ta pětka klisen je parádní.
    19.9.2008 19:23Jeanne
    díky moc všem:)

    Áďa: To je zajímavý, všichni tvrdí, jak je to strašně pohodlnej chod a vůbec to prý nedrncá.. ale chtěla bych to zkusit na vlastní kůži:)

    Evizna: Ajajaj, já zapomněla na rohlík!:DD to ho tam budu muset dodělat:))
    19.9.2008 19:37FeeBee
    qwertik: Mery mi přispal injekcí, 2x...bohužel ani tak to nešlo udělat, tak čekám, kdy bude mít čas a budeme to muset udělat znova...
    19.9.2008 21:22qwertik
    FeeBee:
    a ty mas Mery nekde u Prahy vid? Kdo ti jezdi?
    19.9.2008 21:28FeeBee
    qwertik: poslala jsem Ti zprávu ;-)
    21.9.2008 11:20Áda
    Jeanne: mně se to teda vůbec pohodlný nezdálo, a když se mělo z klusu skákat, tak všichni chodili normálně až na tady tu kobylu :-/ málem jsem z ní spadla :D
    21.9.2008 14:08Yasmine
    Tak jsem dnes do Popic nejela...jsem nachlazená :( Tak alespoň koukám na jmo-cjf.cz na online průběžný výsledky, nějaká úplná novinka... A plánuju si tréninky na zimu-co budete dělat vy s koníkama?
    21.9.2008 17:21MonŠery
    Yasmine - nic, relaxovat a odpočívat :-)
    21.9.2008 17:31Yasmine
    MŠ: Já hodlám dělat stupnici vzdělání a nějakou další práci, protože nechci, aby Egi ztratila tak pracně vypracované svalstvo úplně :) ... Ale taky si dáme celkem relax, skákání bude tak 1x za 2 měsíce, jinak spíš vyjížďky, práce ze země, stupnice, nebo jenom kavaletky... A pak jaro a budou závody :) ... Možná budu jezdit ještě jednoho koníka, teoreticky by to měl být lepší skokan než Egita, ale já ho v životě neviděla (viděla, ale nevím, kdo přesně to je...) a je taky z Ranche... Už se těším, až si ho půjdu zkusit (teda ještě se musím domluvit s jeho majitelkou a s rodičema (finance :) )...
    21.9.2008 19:45MonŠery
    Yasmine - já jsem zastánce toho, neskákat v zimě vůbec. Prostě listopad-únor, březen úplně vypustit.
    21.9.2008 20:10Yasmine
    MŠ: Když já zase nechci, aby úplně zapomněla, že musí taky zvedat nožičky...samozřejmě zima je pojmutá v duchu odpočinku po jarním a letním trápení na jízdárně...spíš se budu zaměřovat na uvolnění, aby na závodech tak nejančila...
    21.9.2008 20:14MonŠery
    Yasmine - "...aby úplně zapomněla, že musí taky zvedat nožičky" :-D
    21.9.2008 20:59Yasmine
    MŠ: tomu se moc nesměj, minulou zimu sem byla furt nemocná a tak měla klid...na jaře jsme začínaly úplně od nuly, připadala jsem si jako totální začátečník :( a na podzim už to zvládá celkem slušně...mno skočily sme 118cm, triple bar, 3x... (já nevěděla, že je to 118, to mi oznámili chytře až týden po tréninku :))
    22.9.2008 07:28Helen
    Yasmine: no já zůstanu u tréninku 3x týdně na jízdárně + terény + lonž. 2x týdně drezura a 1x skákání. Dokud to půjde na jízdárně. Pak koby asi bude mít jen lonžování a terén. A když se to povede, tak budu s kamoškou 1x týdně jezdit na halu. Naučíme se tak přepravování a práci na jiném místě. Takže asi tak.
    22.9.2008 13:32Mišulka
    Yasmine - souhlasím s MonŠery. U nás se v zimě s koňmi taky neskáče. Poslední závody znamenají poslední skákání a znovu se začíná skákat krátce před prvními závody, tj. v dubnu. Jedná se o starší zkušené koně. Mlaďasové se občas brali skákat přes zimu ve volnosti. S koňmi chodíme párkrát v týdnu do terénu, zbytek se flákají ve výběhu. Přiježďovací práce na jízdárně se prakticky nedělá, protože není kde, halu nemáme.
    Žádný z našich koní nikdy nic nezapomněl. On ten kůň nezapomene a pokud se něco naučí dobře, bude se k tomu vždy vracet.
    22.9.2008 13:45Sluníččko
    Geeta promine, ale když nemáme koně, tak proč si neosedlat kočku! To se jednou odpoledne Terce zastesklo po ježdění, tak aspoň nasedlala kocoura a učila ho skákat přes překážky! :-)
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1663
    22.9.2008 13:50Harra
    Slunicko -+ vypada profesionalne:)
    22.9.2008 17:11Vladous
    Čauky holky, nějak teď nestíhám a dobrých zpráv je čím dál méně (jako že naše labradorka bude mít opět štěňata s tím debilem odnaproti - na zimu!) tak se omlouvám...

    Mišulka: Já jsem četla jen to poslední, tak se omlouvám - ani to není reakce na ten příspěvek, jen takový povzdech: Oni nezapomenou, ale pro mě, když jsem jezdila spíš tu drezuru, tak to jaro bylo celkem krušné... Trvalejší shromáždění - to se vrací hooodně pomalu :-) Přeci jen ten kůň samovolně s podsazenou zádí ve výběhu většinou nechodí, tedy alespoň Bobášek nechodil :-)
    22.9.2008 17:13MonŠery
    Mišulka - s tím já taky plně souhlasím. Proč by kůň měl zapomenout skákat? I u Míši Roubalové, která je profík, se koně přes zimu nechávali tzv. ladem, jak říkám, půlka listopadu-únor. V únoru se pak začalo jezdit 1x týdně do haly, připravovat na nastávající sezonu. I kůň potřebuje relax a pro některé koně znamená skákání obrovský stres.
    22.9.2008 20:32FeeBee
    pár foteček z dneška - https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1664
    22.9.2008 20:37Yasmine
    Já zůstanu u toho skákání alespoň 1x za 2 měsíce, není to moc... a od začátku/půlky února začneme něco dělat pořádně... A jinak v zimě 1x týdně budeme pracovat podle stupnice vzdělání, konkrétně hlavně na uvolnění... A jinak: <28.9. Pojedu na Moravan místo těch ztroskotanejch Popic... pojedeme dvoufázovku 100/110...jedete tam někdo taky?
    23.9.2008 07:31Helen
    Yasmine: já fotit,takže pokud neonemocním, jakože se budu maximálně snažit aby ne, tak počítej s fotkama. :-)
    23.9.2008 08:29Mišulka
    V pátek se u nás na kus řeči zastavila kamarádka se svojí kobylkou Nelou - https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1665
    23.9.2008 08:30Vladous
    Yasmine: Pokud jde jen o uvolnění, tak terén je výborným pomocníkem.... Zpočátku to možná jde lépe na kruhu, ale když se kůň naučí pohybovat uvolněně v terénu - pak i v neznámém prostředí, není na závodech problém...
    - - - - -
    Mišulka: To je hezky strakatý :-D
    23.9.2008 09:01Lenka
    Mišulka: ja souhlasim s tim , ze pokud dostane kun dobre informace-prenos informaci nezapomene nic....... znam lidi co obsedly 3-4 lete kone a na rok je souply na pastvinu:) a konik umel vsechno, jsou tu i taci co obsednou kone nepochopily prenos informaci a takovy kone nebod nepochopily co po nich clovek chce to pres volno opomenou.... nebod neznaji spravne reseni a hledaji ho stale znovu.... a zapomenout skakat to je teda dost divny ne:))))
    23.9.2008 09:46Helen
    Jejda ženský, nejde o to, že by kůň zapomněl skákat.
    Ale jde o to, že pokud chcete vyjed na závody měl by být kůň systematicky připravovanej a mělo by se s ním alespoň přiměřeně pracovat. Protože pokud začnete dělat něco v březnu, tak vyjedete někam možná tak v květnu.Skákání jedenkrát během 14 dní není zase taková dřina. Si teda myslím, možná špatně, ale když jdete s koněm na 2-3 hodinovej puťák tak půl hodinky skákání mu si myslím nic neudělá. Navíc 2x do měsíce.
    Lenka: koník uměl všechno? co tím myslíš? jako nechat si nasadit sedlo a dát si uzdečku? Nebo pisni prosím, to by mě celkem zajímalo, nemyšleno nijak špatně podotýkám.
    23.9.2008 10:29Mišulka
    Lenka - přesně tohle si myslím:)

    Helen - otázkou je, jakého koně připravuješ. Pokud jde o starší zkušené koně, tak s těmi nemusíš skoro vůbec skákat, oni už to umí. Teď mluvím o nízké úrovni, několik parkurů za rok, s vyšší úrovní nemám zkušenost. Naši koně si skočí jednou pár skoků před prvním parkurem v sezóně jen proto, abychom jim to trochu připomněli. Bez problémů pak odchodí závody. Naši koně se zúčastňují několika málo parkurů za rok a mezi závody prakticky neskáčou. Není to potřeba. Hůř jsme na tom my, jezdci, my bychom potřebovali skákat každý den:))
    U mladých koní, kteří se teprve učí, je to něco jiného, s těmi je třeba skákat častěji a hlavně smysluplně - učí se to.
    A půl hodinky skákání? To mi přijde dost i jednou za 14 dní. My jsme s našimi koňmi se skákáním hotoví za 10 minut, víc není třeba.
    23.9.2008 10:52Helen
    Mišulka: no to samozřejmě je pravda, záleží na stáří koníka a tom kolik chodíte parkurů a jaké úrovně.
    23.9.2008 11:21Lenka
    Helen: jsou lidi co behem nekolika hodin obsednou kone a delaji s nim veci ze ti leze mraz po zadech a jiny jezdci to skonem opakuji a opakuji cely zivot(spatny prenos informaci) a je to jen o tom prenosu informaci o nicem jinem, pokud tam ty informace jsou a konik vec pochopil priste ji udela stejne jak ji pochopil takze modelova situace - mam kone obsedleho - reaguje na prechody pouze sedem, jemne pomucky na ustoupeni zadi, predkem ruzne jine drezurni cviky dovnitr plec atd,letme preskoky atd(ano nekdo ted bude bourlive burcovat ze tohle obsednuty kun neumi ale nekteri ano :)))).... dam ho na rok na pastvinu nasedlam a delam cviky ktere jsem delala pred rokem a jsou tam bez vahani... je jasne ze kun at skace nebo dela naky sport musi byt systematicky priprave na zavod jak fyzicky tak psychicky o tom se tu ja ale nebavim, bavim se o tom ze pokud ma kun zpravne informace a pochopil co po nem chces proste to proste udela
    - - - - -
    a ja si myslim ze kun vse umi, umi skakat, umi veskere drezurni cviky nemusi se nic ucit..... jen je velky problem vysvetlit koni prenest tu informaci ze chci prave tohle, je to preci jasne kdyz vidim kone ve vybehu jak radi, predvadeji se delaji tolik veci ktere pod sedlem z nich nevyzdimate:) ale je to jen o kvalite prenosu informaci, jak mu vysveltit ze tohle zrovna je to co po nem chci na urcity sygnal
    23.9.2008 11:25Helen
    Lenka: tak to před takovými teda smekám, ale v životě jsem nikoho takového neviděla a myslím, že ho ani nikdy neuvidím.
    23.9.2008 11:27Lenka
    Helena: ale jo uvidis jen je treba se divat tim spravnym smerem, clovek se porad uci a ja cim vic jsem v urcitem oboru koni tak tim vic zjistuji jak malo umim.. a pritom je to vse tak jednoduche az je to tezke:))))
    23.9.2008 11:29Helen
    Lenka: to já vím, že málo umím, proto se pořád a ráda učím :-)
    No to jsem zvědavá jestli někdy někoho takového potkám.
    23.9.2008 11:33Lenka
    Helen: ja jsem ted na sebe zvedava od soboty si privezu kobylku, a jsem zvedava jak to bude probihat:) ale mam docela dobre naslapnutou cestu kterou chci jit ale mam mraky casu :)
    23.9.2008 15:33Yasmine
    mišulka: Tak to vám závidím, že jste za 10 minut vyskákaní... my potřebujeme spoustu času na opravení chyb, nikdy nekončíme tehdy, když neskočíme poslední skok čistě a to se stává často... Smekám...
    - - - - -
    Lenka: kůň vše umí, ale nemusí to umět s jezdcem na zádech...je to pro koně vyvedení z rovnováhy...kůň se učí pochopit, co po něm jezdec chce a taky se učí nést váhu jezdce i při takových věcech, jako jsou skoky...

    Jinak tuhle diskuzi jsem začala já slovy "Nechci, aby úplně zapomněla zvedat nožičky"...Tohle neberte doslova, ale věřte, mám zkušenosti po letošní zimě... Možná je to pouze můj konkrétní případ...Toť vše, co jsem chtěla říct :))
    - - - - -
    vlastně ještě něco pro Lenku: "jsou lidi co behem nekolika hodin obsednou kone a delaji s nim veci ze ti leze mraz po zadech... " O tom jsem četla v knize Stupnice vzdělání...o koních, kteří jsou brzo fyzicky vyspělí a dobře reagují na to, co po nich jezdec chce... To je na jednu stranu moooc krásné, ale na druhou je to pro ně velká nevýhoda-lidé je obsednou a během prvních pár hodin s nimi dělají "věci, že ti leze mráz po zádech"...
    23.9.2008 16:01Jeanne
    Yasmine: Budu na Moravanu celej víkend. Otázka je, nakolik budu stíhat fotit, páč tam budeme mít asi 7 koní a pravděpodobně na mě bude nějakej "viset" :))
    23.9.2008 16:25Yasmine
    Jeanne: A co pojedou vaši koně? Já jedu dvoufázovku 100/110... do druhé fáze se ais nedostanem ale nevadí :)
    23.9.2008 18:38MonŠery
    Mišulka - nepochází ta Nela z Kříže (nebo ze Svržna) ? Je mi povědomá :-).
    23.9.2008 19:06Jeanne
    Yasmine- od ZM do L, Charča by mohla jít i S, ale nevím..
    23.9.2008 23:07Lenka
    Yasmine: :) "Lenka: kůň vše umí, ale nemusí to umět s jezdcem na zádech...je to pro koně vyvedení z rovnováhy...kůň se učí pochopit, co po něm jezdec chce a taky se učí nést váhu jezdce i při takových věcech, jako jsou skoky..." =nepochopila si co jsem tu napsala...
    A tvuj dodatek to je videt ze to co jsem tu napsala opravdu nechapes.
    - - - - -
    jen takovy muj dodatek, Yasmine neni od tebe hezke psat jizlive Misulce.... aspon me to tak vyzniva. Kazdy ma sve zkusenosti a sve priority.
    24.9.2008 07:22Helen
    Lenka: musím se Yasmine trošku zastat, mě to nepřijde jízlivé.
    No a tak trošku chápu jak to myslela ona. Obsednout koně a dělat s ním třeba ustupování na holeň, k tomu by měl kůň přijít časem. Asi takto to bylo myšleno.
    24.9.2008 08:17qwertik
    Teda ja se musim taky Yasmine v tomhle ohledu zastat, taky mi neprislo, ze by Misulce odepsala jizlive a svym zpusobem ji chapu, i kdyz nejsem zastance toho, aby se s konem skakalo a nejak vic makalo pres zimu, zase nemusim takove to radoby rychle obsednuti a vubec nejsem hotova z toho, ze nejaky clovek s konem dela spoustu veci behem pul hodiny, apropo zatim jsem nezazila kone, ktery by byl obsednuty,pote hozeny na pastvinu a po stazeni si nic nepamatoval a to vetsina tech koni nebyla obsednuta lidmi, o kterych jsi tu Lenko psala, lidmi, kteri delaji s konmi za pul hodiny radoby zazraky...
    24.9.2008 08:30Bella
    Začínám se do toho krapet zamotávat. Yasmininy reakce mi rozhodne neprijdou jizlive.
    Lenka: kůň vše umí, ale nemusí to umět s jezdcem na zádech...je to pro koně vyvedení z rovnováhy...kůň se učí pochopit, co po něm jezdec chce a taky se učí nést váhu jezdce i při takových věcech, jako jsou skoky...= nerozumim co na tom nechapes, co ti není přesně nejasné? Já zastávám naprosto stejný názor.
    24.9.2008 09:39Lenka
    Ja nechapu proc se tu bavime o rovnovaze a o tom vsem kdyz prvotni tema bylo jine a na to jsem odpovidala, jestli tu chcete rozjet debatu jinou tak klidne ale prvotni a na to co jsem reagovala byla debata jina....
    - - - - -
    A pokud se tu teda najednou resi rovnovaha tak se nekdy podivejte co delaji lidi k konmi mladymi i starsimi.... jezdi kone stylem ktery je mi zahadny a nechapu jak tohle lidi muzou dopustit.... obracene svaly bolava zada.. to neni nic neobvykleho,bohuezl = takze nic spatneho,vsichni tak skoro jezdi..... kdyz nekdo ale obsedne kone, nauci ho jemne reagovat na holen a treba ustupovat zadi a predkem a na rok ho hodi do vybehu a pak si pro nej zajde a konik pokracuje tam kde vycvik skoncil - takze umi vse co pred rokem je dle meho uzasne..... nez nekdo kdo obsedne treba 4 leteho a denne si zkousi nake veci a pomalu prichazi na cviky a konik chodi prohnuty, nauci se jit proti tlaku a takovy clovek ho jezdi denne pres zimu ho uklidi a na jare muze zacit znovu od zacatku ...... to teda ja davam prednost tomu prvnimu,ty druhe pripady znam a nelibi se mi.... pokud mam kone sveho a obsedam ho, nebudu nikam spechat ale uz v prvnich dnech budu vedet ze bude umet drzet rytmus, bude umet si udelat semnou vedle me pauzu a pujde tam chci ja ze sedla a bude jemne reagovat na pobidky(coz s timhle maji problemy kde jaci starsi kone)...... tot vse, byl tu recen priklad jen o prenosu informaci s prikladem - ze to neni o tom ze kun pres zimu a odpocinku zapomene ci nevim co, psala jsem to jen proto abych tu objasnila prenos informaci, nic vic... a psala jsem tu ze pokud konik zavodi tak je rpeci jasne ze na to musi byt pripravovan SYSTEMATICKY jak psychicky tak fyzicky...... tak snad jsem to dostatecne vysvetlila, jak jsem chtela:)
    24.9.2008 11:03šílenec
    Ahoj Lenko - nic ve zlým, ale i VB ví, že vysvětlovat něco někomu kdo neposlouchá je zbytečný:-)
    24.9.2008 11:19Lenka
    šílenec: ne myslela jsem to dobre a asi jsem to spatne podala:) nevim nereste to :)))pokusila jsem se tu neco vysvetlit a asi nedokazu pisemne vyjadrit spravne tuto vec...:)
    24.9.2008 11:46Helen
    Našla jsem to náhodou: http://www.equichannel.cz/clanek/serial61
    Zajímavé a poučné, alespoň pro mě.
    25.9.2008 11:45Yasmine
    Helen: Je to zajímavé.
    25.9.2008 13:06Mišulka
    Yasmine - nepřišlo mi to jízlivé:) Ale co znamená, že "dokud neskočí poslední skok čistě"? Jako že neshodí? Pokud kůň často shazuje, je někde chyba ve výcviku. Kůň má chybovat jen výjimečně, aby neztratil chuť - ono flákat se neustále do nohou, není pro něj nic příjemného. Takže já bych ve vašem případě ubrala na požadavcích.

    "To je na jednu stranu moooc krásné, ale na druhou je to pro ně velká nevýhoda-lidé je obsednou a během prvních pár hodin s nimi dělají "věci, že ti leze mráz po zádech"..." Ano, s tím nelze než souhlasit. Méně nadaný kůň je na tom většinou mnohem lépe, protože se na něj jde pomaleji, on máloco nabízí sám. Nadaní koně v nesprávných rukou končívají mnohdy hodně špatně a hodně brzy:(
    A ještě jedna věc - píšeš, že pojedeš dvoufázovku 100/110, ale mám pocit, že nemáš skoro žádné zkušenosti ani v nižších parkurech. Tohle je cesta zkázy. Ty potřebuješ získat zkušenosti na co nejnižších parkurech a né se hned hrnout do 110 cm. Takových už bylo, co se zradilo. Je to jen takové doporučení, že skákat co nejdřív co nejvýš není to pravé ořechové. Jestli se pletu v tvých zkušenostech, tak se omlouvám. Myslím to v dobrém.

    MonŠery - no, myslím, že se narodila v Kříži, protože je to Oliny hříbě. Takže ji asi budeš znát.

    Jinak - včera Johanka úspěšně složila zkoušky výkonnosti tříletých klisen. Dostala se do HPK se 7,7 body:)) Chovala se bezvadně. Na zpáteční cestě jsme ji vyložili u nás.
    Z naší stáje dělala zkoušky ještě Campa, která se rovněž dostala do HPK, měla 7,1 bodů.
    Fotky za chviličku.
    25.9.2008 13:16Helen
    Yasmine - v tomhle se připojím k Mišulce, protože chodit parkur 100/110, když se vám nepovedlo Z, není zrovna nejlepší nápad. Jít na 100/110, navíc Bertík staví složitější parkury na ježdění než se staví na Líše, takže rozhodně Tě nechci nějak odrazovat, ale já bych do toho nešla dřív než bych měla několik dokončených parkurů stupně Z za sebou.Jede se tam i Z stupeň, tak to zkus v Z-tku a třeba říjnový Moravan 100/110.
    25.9.2008 13:32DANČA
    Mišulka - Tak to je paráda, jak to Johanka zvládla:-))). Gratuluju.
    25.9.2008 13:32MonŠery
    Mišulka - jéé, moc oběma kobčám gratuluju, jsou to šikulky!
    25.9.2008 13:43Vladous
    Mišulka: Paráda :-)
    25.9.2008 13:45DANČA
    Mišulka - Už jsem se jukla na rajče a Johanka je nádherná. S Martinou jim to tam spolu strašně sluší. Připravila jí na jedničku, viď?
    25.9.2008 13:57Bella
    http://misulinka.rajce.idnes.cz/Johanka_-_zkousky_vykonnosti_triletych_klisen_-_24._9._2008_Marianske_Lazne/#P9245554.JPG jsem si myslela, ze jezdci co delaji s konmi vykonnostní zkousky, jsou na mnohem lepší úrovni.

    Mišulka: jinak blahopřeji, je super, že jste to tak zvládli.
    25.9.2008 14:03Mišulka
    Moc děkujeme, já to Johance dneska povím:)) No a Martina s ní udělal kus práce, je to šikula:))

    Bella - tahle holčina na koni seděla zrovinka docela slušně, jen na té fotce to tak nevypadá. Kobyla odmítala poslušnost v řadě. Asi 4 x odmítla skočit skok v řadě, přesto i ona zkoušky úspěšně absolvovala a dokonce s 8 b. Bez komentáře....:(
    Byli tam horší, fakt někteří lidi nemají soudnost. No a odnáší to chudáci koně...:(

    Odkaz na celé album -
    http://misulinka.rajce.idnes.cz/Johanka_-_zkousky_vykonnosti_triletych_klisen_-_24._9._2008_Marianske_Lazne/
    25.9.2008 14:06Harra
    Misulka: gfratuluji Johance, jen mi to neda se nezeptat. to ma kazyd kun sveho jezdce z domu nebo se da do ruky nekomu na miste,aby s nim odjel co je potreba? protoze co vidim na fotkach, mi prijde dost k placi. zarvany kone za huby, nohy jezdcu nekde na lopatce, za pohybem pri skoku...
    - - - - -
    na to,ze s etam zachazi s mladouckymi konmi..
    25.9.2008 14:11Mišulka
    Harra - každý si svého koně předvádí sám, nejedná se o žádné profi jezdce, kteří by byli k dispozici pouze na zkouškách.
    25.9.2008 17:06Lenka
    Mišulka: Pekny fotky...Johanka je pekne nohata:)
    25.9.2008 17:23Yasmine
    Mišulka: No ona shazuje jen občas, někdy přeskáče vše čistě napoprvé a jde se domů, jindy potřebuje víc opracovat než normálně a jít na skákání a někdy vůbec neskáčeme, protože cítím, že na to nemá náladu... Ale pokud už se jednou do skákání pustíme, tak alespoň 1 skok musí skočit čistě nakonec, protože kůň musí vždy skončit s dobrým pocitem a s pochvalou. A k soutěži: 100/110 jdu jen proto, že vím, že se do druhé fáze nedostaneme. Já nevěřím tomu, že s jejím neklidem by přeskákala všechno, spíš mi to někde vyštycuje. Kdyby bylo někde ZM pro děti nebo postupka do 100, tak půjdu toto. Letos mi jde spíš o to, aby se trošku uklidnila. Vím, že za 2 závody se jí to asi nepodaří, ale potom bude ještě 4.10. Hubert, tak tam se trošku otrká a navíc na tom budu pracovat celou zimu... (Hlásím pokrok! Včera jsme byly na strništi a kolem běžel zajíc, Egi si ho všimla, ale nevyváděla!)...No a příští rok chci začít třeba na VT v Kubšicích tuším, kde je to myslím už od nějakých 60cm a potom nějaké závody. Příští rok ji budu možná střídat ještě s jedním koněm (ještě musím zavolat jeho majitelce, abych si ho vyzkoušela). A zkušenosti nemám, ta Lícha byly první oficiálky, první závody (mimo Huberta) na Egitě. A gratuluju Johance :)

    Helen: Z se nejede, jinak bych neváhala. A říjnový nepojedu, nebudu moct trénovat, jízdárna bude nejspíš samé bahno (v zimě si budu asi jednou za 14 dní platit hodinu na Líše v hale, kde budu moct také pracovat na uvolnění, protože tam bude víc a hlavně cizích koní).
    25.9.2008 18:51Lenka
    Yasmine: ahoj koukam ze jsi na ranci u cesty jak se ma Rozinka?
    - - - - -
    Jinak tady je par fotek Rozinky co mi poslala pani je z ni pekna kobylka:)

    http://buchtaci.rajce.idnes.cz/Rozinka_a_Hokee_v_kruhovce_foceno_mobilem/
    25.9.2008 19:24Yasmine
    Lenka: rozinka se má fajn, s její majitelkou se sice teď moc nevídám, ale rozi se má určitě fajn :)
    25.9.2008 19:24Harra
    Lenka: rozinka je fakt prekrasna. je fajn, ze s ema dobre:)
    25.9.2008 20:13Helen
    Yasmine: aha promiň jsem se překoukla, ale Ty jsi v juniorech ještě ne? Nemůžete jít teda ZM?
    25.9.2008 20:18Yasmine
    Helen: Ne, já jsem dítě, i příští rok, letos mi bude 13. ZM jít můžu, ale pouze tehdy, pokud je vypsáno pro děti, jinak je jen pro mladé koně (4-5ti letí) startující prvním rokem.
    25.9.2008 20:23Helen
    Yasmine: tak každopádně držím pěsti
    25.9.2008 21:50Lenka
    Yasmine: diky za info, ja s majitelkou jsem v kontaktu dost, posilaji fotky a povidani, tak jsem rada, ze sla do tak dobrych rukou, ze jsem ji neprodala hned ale pockala.
    Harra: jo je moc pekna:) Je vyrazem cela mamka:)
    26.9.2008 07:50Mišulka
    Yasmine - ty jsi přihlášená na závody s tím, že to asi nedojdeš? Podivné.... Takhle jsem byla nucená jezdit závody taky, nepřipravená, na mladých nebo zaštycovaných koních. Už bych to nikdy nechtěla, protože jsem se hodně zkazila. Přestala jsem si věřit. Konečně si můžu prohlížet videa, tak jsem koukla na ty tvé závody a nezlob se, ale vezeš si zadek a nic na té kobyle neděláš:). Proč by skákala, když ty nechceš? Takovýhle způsob okoukávání se koně (jet na závody a očekávat odštycování) je, promiň, nesmysl, která zaštycuje tebe i koně. Proč nevezmete toho koně jen tak na oprácko? Buď jen na ruce nebo jen pojezdit, když to bude dobré, tak skočit si na oprácku nějaký křížek?
    Samozřejmě je to jen tvoje věc, jak trénujete, ale já mám podobné zkušeností na parkurech, mé začátky vypadaly bohužel přesně takhle. A zjistila jsem, že tudy cesta nevede...
    Jestli začínáš, potřebuješ zkušeného koně, na kterém se povezeš a budeš se na něm v nízkých parkurech vozit dva tři roky a získávat zkušenosti. Ten druhý koník, kterého možná budeš střídat, je zkušený? Protože to by bylo pro tebe super. Držím palce:)

    Lenka - tééda, Rozinka je překrásná:)
    26.9.2008 08:14Helen
    Yasmine: já Ti jen zkusím poradit ať k věci nepřistupuješ jako, že je předem jasné, že to nedojedete a pod. Musíš kobyle věřit a pomoct jí v tom. Víš já budu příští rok ve stejné situaci. Budeme prvním rokem závodit. A taky nejsem nijak super jezdec, ale kobča na to má, já se na to cítím taky a prostě půjde to. Kdyby se stalo, že ne, tak se přece nic neděje. Ale neměj v sobě pocit jakože jedete a vlastně se tam ani nedostanete.
    Prostě přijedeš na závody, hezky odpracujete a pojedete na parkur. Já vím, že se to kecá ze židle, ale Egita z Tebe musí cítit, že o vás nepochybuješ. Dělá to moc.
    26.9.2008 08:20Mišulka
    Helen - souhlas:)
    26.9.2008 09:13Lenka
    Tak jsem rozjela sve stranky ale neni to jeste uplne finalni.... spise je to hodne pracovni verze tak kdo chcte mrknete
    http://appa.webnode.cz/
    26.9.2008 11:59Helen
    Další dobrý seriál
    http://www.equichannel.cz/clanek/serial57/strana26
    - - - - -
    Ještě něco :-)
    http://www.equichannel.cz/clanek/serial72
    27.9.2008 08:08Yasmine
    Mišulka, helen: Díky za rady
    Mišulka: Ten kůň nevím, jak je zkušený, je to A1/1, prý i běhal, ale není to na něm poznat a majitelka s ním občas skáče...A taky by měl být víc "komunikativní" a víc se mnou spolupracovat než Egi... Tak uvidím, dneska si ho jdu zkusit, tak držte palečky :)
    - - - - -
    Lenka: Hezké stránky, už se těším na články, horsemanship mě zajímá, ale na internetu skoro nejsou dobré stránky a(nějaké jo, ale ne moc)...
    - - - - -
    Helen: zpomal, kdo to má stíhat číst :)
    27.9.2008 15:03Jeanne
    Yasmine: Ty teda na Moravanu nejedeš? Dnes jsem tě vyhlížila, a nic..
    - - - - -
    aha, ty jedeš až zítra, sem ti toho teď všimla:)
    27.9.2008 18:32AlexisBB
    Pokud jste byl někdo na Veveří, tak tady je pár fotek z "elek" http://www.aleques.net/alba/parkur/27-9-2008/index.html
    27.9.2008 18:58Helen
    Yasmine: čtení není nikdy dost :-)
    28.9.2008 13:44Fiška
    Ahoj,jsem tu nová,co tu tak rozebíráte?:)
    28.9.2008 16:53Yasmine
    Tak Moravan byl ještě horší než Lícha, na oprácku šla nádherně, ale na kolbišti okamžitě začala nervovat a štycla mi 2x první skok :( ještě s ní možná pojedu na nějakej VT do Olexovic nebo kam, ale pak už jen na Ládina...

    Ládin je bezva, na jízdárně chodí hezky sbalenej a všechno, akorát se kroutí jak žížala a to i při skoku, ale skáče hezky (ze země jsem ho neviděla, ale pod sedlem fajn), akorát dlouho neskákal a tak hůř odhaduje odskok, ale i když neodhadne, tak je odhodlaný udělat vše pro to, aby neshodil (pode mnou neshodil ani 1x!). A běhal dostihy (ale není to na něm vidět, je klidný (až moc :)) a je menšího vzrůstu), takže nebude nervovat z lidí (doufám). No a s ním v zimě budu dělat narovnání, protože to je jeho jediná vada.
    28.9.2008 19:11Helen
    Yasmine: no na oprácku jste chodili v pohodě, ale jsi si jistá, že byla vina jen na Egitiné straně?
    Ten první skok dělal problém hodně lidem. Nevzdávej to tak rychle, je to škoda.
    28.9.2008 19:21Áda
    Yasmine: a nebyla jsi na kolbišti nervózní i ty? Pokud ano, tak je jasné, že kůň bude stejně nervózní, jako ty.
    Mně se něco takového stalo včera, když jsem trénovala sestavu na hudbu, zjistila jsem, že nemůžu vjíždět až začne hrát hudba, ale že hudba začne hrát až při pozdravu. Už jsem veděla, že mi to nebude vycházet a když jsem dlouho stála, aby mi to vyšlo, kobylu to přestalo bavit a už jsem s ní nic nenadělala - začala jsem se akorát stresovat a všechno bylo v háji, protože kůň už je potom taky vystresovaný...
    28.9.2008 20:17Lenka
    Tak a je to tu :) fotky Pet mam na strankach, az to vice proberu nake dam sem
    Takze
    http://appa.webnode.cz/ odkaz MOJE APPA - Fotogalerie

    Jinak prevoz v pohode, zvladli sme to vsichni jak hribata tak i my... v novem se jim libi a zabydleli se pomerne rychle:)
    29.9.2008 07:20Helen
    Lenka: to je fajn, moc gratulu :-)
    - - - - -
    Lenka: jako černá s bílým byla hezčí :-) ale samo je krásná
    29.9.2008 07:34pegaska
    Na těch fotkách s Rozinkou se mi nelíbí, jak nízko má nasazenou provazovku. Při takovém používání bych se bála o nos koně.
    29.9.2008 11:15MonŠery
    Lenka - blahopřeju k novému koníkovi :-)
    - - - - -
    Jsem nevěděla, že budeš mít jiného :)
    29.9.2008 12:14Mišulka
    Lenka - gratuluji:) Tak hlavně ať jste obě spokojené!

    V pátek jsem měla Johanku poprvé pod sedlem, co se vrátila domů. A byla úžasná. A taky byla úžasná v sobotu a v neděli rovněž tak:) Je na ní poznat, že jí zkoušky daly hodně zabrat, takže teď budeme relaxovat na procházkách v terénu. Aby si hlavička odpočinula a taky aby zrehabilitovala nožky, protože se jí ozvalo po té zátěži zranění karpu - jako několikadenní hříbátko skočila ze zídky a rozbila si "kolýnko" tak, že si poškodila kloubní pouzdro. Určitě si pamatujete...
    Fotky ze soboty -
    http://misulinka.rajce.idnes.cz/S_Johankou_na_vyjizdce_-_27._9._2008/
    29.9.2008 12:39sasetka
    pegaska: Mě se zase nelíbí, že je za tu parellku přivazovaná...
    29.9.2008 12:41MonŠery
    Mišulka - hezké fotečky! Já věděla, že z Johnky něco bude :-D.
    29.9.2008 12:46Mišulka
    V neděli jsem byla za Rumíkem - jedno video - http://www.videotube.sk/video/1222684690-831-p9285707 Je otočené, nějak jsem si neuvědomila, že to pak nepůjde otočit:)
    A fotky - http://misulinka.rajce.idnes.cz/Rumik_-_28._9._2008/
    29.9.2008 13:12Vladous
    Mišulka: Vypadáte spolu spokojeně :-)
    29.9.2008 13:15Lenka
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1671 tady jsou nake fotky z prvniho dne
    29.9.2008 13:40qwertik
    Mišulka:
    gratuluju Johance ke slozeni zkousek, je z ni krasna kobylka, je videt, ze Janina dava opravdu pekna hribata :) a nesmim opomenout jeste Rumicka, vypada pekne a hlavne spokojene :), jinak, jake bude dalsi vyuziti Johanky? Bude zatim u vas ve staji nebo s ni mate nejake jine plany?
    29.9.2008 13:59Lenka
    Mišulka: Rumik se zacina pekne barvit:) jsem zvedava co z neho bude... :)
    Jinak moc hezke fotky s Johankou jsem rada ze to klape:) a ze jsi si dobre zajezdila
    29.9.2008 14:33Mišulka
    qwertik - díky moc:) Co bude s Johankou, zatím přesně nevíme. Teď přes zimu bude jen relaxovat a budeme chodit na špacíry, potřebuje si odpočinout. Zjara se uvidí. Padl návrh ji prodat, protože do sportu na ni nemáme jezdce. Další návrh je ten, že se vrátí zpátky k Martině, která ji připravovala na zkoušky a ta ji bude nadále jezdit a sportovat na ní. To ale záleží na Martině, sama má koní 5. A taky padl návrh ji připustit, ale vzhledem k tomu, že oddíl bude mít výběh do jara, nebude kde odchovávat hříbě. Takže to zatím necháme osudu.

    Lenka - jo jo, má čím dál víc bílých chloupků:) A co se týče Johanky, ona je momentálně naprosto bezproblémový kůň, takže s ní nemám zatím žádný problém. Uvidíme časem.
    29.9.2008 14:35Lenka
    MIšulka: bude to takovy ten co ma rezavou a v tom tu bilou bude uzasny.) je tesim se az se vybarvi:D
    Peta uz ma zimni hribeci srst a na jare to bude prekvapeni.

    Houby nerostou, kone tady v tech krajich uz narsrtuji:)) bude tvrda zima
    29.9.2008 14:40Mišulka
    Lenka - u nás houby sem tam rostou a co jsem slyšela, má být na Vánoce 22 stupňů nad nulou a zase celkové teplá zima. Tak si vyber:) V Africe sněží, asi jim budeme do Afriky posílat lyže, protože je už nebudeme potřebovat:)
    29.9.2008 15:09Yasmine
    Helen: no já hodně přemýšlela o tom, jestli jsem něco nedělala špatně... ale nervózní jsem nebyla-to je u mě fajn, že nenervuju (na prohlídce parkuru nervuju, protože mám pocit, že si to nikdy nezapamatuju, ale při jízdě se soustředím jen na překážku a kurz už mám v hlavě).. pak jsem přemýšlela, jestli jsem nešla pomalu... poprvé asi trochu jo, ale podruhé jsem se snažila jet v tempu... nevím, ale nevzdávám to, ještě ji asi vezmu do Oleksovic na VT (prý je tam 80cm,90cm,100cm a 60cm pro poníky) no a mám takovou teorii, že na 80cm mi možná vyštycuje, ale rozkouká se, na 90 cm už by pár překážek mohla přejít a 100cm bysme mohly dokončit... možná ji stresuje to, že z opracoviště zase jde někam jinam, jsou tam lidi kolem, kůň akorát ten, který odjíždí, hlásí se tam, hraje hudba... no a že na tohle všechno by si mohla zvyknout za ty 2 pokusy...

    Nevíte někdo něco o VT v Oleksovicích? Kdy je, kde přesně je...? Protože na jmo-cjf.cz nic není, ale měl by být, buď 16.,17. nebo 18.10. ...
    - - - - -
    Lenka: gratuluju :)
    29.9.2008 15:29Mišulka
    Yasmine - 80 cm musí přejít každý alespoň trochu připravený kůň a jeho jezdec. Jestli máš pochybnosti o překonání 80 cm, tak nikam nejezdi, najdi si pořádného trenéra a začni, až budete ty i tvůj kůň připraveni. U vás na VT povolují přihlásit se do tří soutěží? Je to proti pravidlům, kůň na oficiálních závodech smí startovat ve dvou soutěžích a u nás je zvykem dodržovat pravidla i na VT, takže ve třech soutěžích bys na našich VT startovat nemohla.
    VT jsou od toho, aby se koník okoukal. Na VT bývá zvykem, že si kůň může prohlédnout všechny překážky ještě před startem a má možnost si všechny překážky i skočit. Jak to chodí u Vás?
    29.9.2008 15:34Lenka
    MIšulka: ani nevis jak si me potesila, nemam rada zimu:) uz jsem s bala ze bude tvrda zima a ono ne:) no tak parada....
    29.9.2008 15:37Yasmine
    Mišulka: to není u nás, to je v oleksovicích, nevím,jak to tam chodí, a připravené jsme, akorát ta nervozita..
    29.9.2008 15:43Strelish
    Lenka: bůhví jaká bude zima, koně jsou u nás stejně chlupatí jako loni a jaká byla zima loni...bylo jim věčně vedro v těch kožichách :((
    29.9.2008 15:50AlexisBB
    My už taky máme v ohradě medvědy a ani mi nepřijde taková zima... Btw nemáte někdo fotky ze ZZVJ v Kubšicích?
    29.9.2008 16:01Yasmine
    AlexisBB: Jak sem včera v 6:50 asi vyrážela z domu, tak bylo 4 nad nulou, v noci může být i míň ...
    29.9.2008 16:19AlexisBB
    Yasmine: přesrstili nám přes noc z 13. na 14 září. V sobotu měli hrásnou hladkou srst a v neděli byli chundelatí:-D Jsem netušila, že to jde až tak rychle:-D
    29.9.2008 17:54Fiška
    Dobře,tak děkuju,že jste nikdo neodpověděl :D odpovídte aspoň na tohle?:D Jste někdo z Okresu Kutná Hora?
    29.9.2008 19:16Jeanne
    Fotky ze soboty z Moravanu http://jeannej.rajce.idnes.cz/Parkury_Moravan_27.9.08/
    Bude následovat neděle, pár fotek ze Sobotovic a časem snad tři týdny staré drezury:D
    - - - - -
    tak další alba..
    http://jeannej.rajce.idnes.cz/Parkury_Moravan_28.9.08/
    http://jeannej.rajce.idnes.cz/Sobotovice_28.9.08/
    29.9.2008 19:40Yasmine
    jeanne: máš moc hezký fotky
    29.9.2008 20:46mckvak
    Tak naši koně pro změnu mají pořád letní srst a to jsme ze severu:)))
    29.9.2008 21:46Harra
    my tak napul:)
    29.9.2008 22:46Strelish
    Na té srsti je krásně vidět, kolik času koně tráví venku a kolik v boxe. Koně od sousedů jsou v podstatě ještě v letním.
    29.9.2008 22:46Helen
    Strelish: no tak to Panam je už méďa :-)
    29.9.2008 22:51Harra
    strelish: nemyslim si,ze je to tak jednoznacny. nasi konousi jsou venku cely den. ale pro alpina je u nas tohle jeste docela vedro, pac je zvyklej z beskyd na tuhy dlouhy zimy a tak se ted jeste porad poti. nezavisle na tom, jeslti byva venku nebo doma. a ma venkovni box:)
    30.9.2008 08:46Strelish
    Harra: ale ty nemas kone, nybrz mamuta :-D
    - - - - -
    Jinak pozoruju, ze cim vetsi zvire, tim min ma nasrsteno, to je jasne :) Vzorky mam na to myslim dobre - ponici 110 cm, 130 cm, 145 cm a pak kladrubka. Hribouna nepocitam, ten z hribeciho medvidka prelinal do dalsiho medvidka :) Akorat teda zmenil barvu z sede, posleze okrove do druheho kozichu barvy tmavy hnedak.
    30.9.2008 08:54mckvak
    Tak naši koně jsou porad jeste nonstop venku a porad nejsou chlupati...
    30.9.2008 09:00Bella
    Tak u nás i koně kteří jsou 24 hodin venku tak taky nejsou mamuti ani medvedi:-) jen lehce pousti srst :-)
    30.9.2008 10:17Strelish
    Tak jako vylozene zimni kozich to neni, ale letni z daleka uz taky ne.
    30.9.2008 10:51Vladous
    Rozi už je taky jak medvídek :-) Naše labradorka už má štěňátka... A už má taky zimní srst.. Teď jsme jí dali do těch 30 stupňů, co mají mít štěňata a je z toho chudák úplně vedle :-D
    30.9.2008 11:09FeeBee
    Mery ještě není vyloženě medvěd, ale už se taky pomalu začíná chlupatit...
    30.9.2008 16:07Yasmine
    Mám dotaz: Co je to soutěž v drezuře stupně Z, úloha DU 03? Já se v drezuře vůbec neorientuju, na netu jsem našla toto: http://www.drezura.estranky.cz/clanky/z-ulohy/drezurni-uloha-du-deti-uvodni ...to je ta úloha?
    30.9.2008 17:12klarka
    yasmine:je to úloha stupně Z, která není vydaná ČJF,ale FEI, jako jediná Ztková se jezdí na velkým obdelíku.FEI ulohy se jezdi bud an normalních zavodech,nebo i na FEI testech, to jsou v podstatě takový mezinárodní srovnávačky těch nejlepších, když to podám zjednodušeně=)
    30.9.2008 17:21Yasmine
    klarka: díky
    30.9.2008 17:22Adéla1
    Strelish: Já taky nesouhlasím :-D My máme koně taky pořád venku, kobyla je už jak mědvěd, líná mi od začátku srpna a druhá kobyla ještě ani pouštět chlupy nezačala. Jo a ještě moje kobyla je největší a taky nejchlupatější :)