od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Listopad v roce 2009
  • Zobrazuji 212 zaznamu.
  • 1.11.2009 10:18Harra
    Kacule> napis soukromou zpravu adminovi (Mon Sery) a slusne ji pozadej a pak pockej, az tu bude. vis, vetsina lidi ma plno povinnosti a jine prace nez sedet cely dne u pc:) MS je ted dost vytizena, takze je potreba si treba trochu pockat. Kralici maji jinyho admina, ktery ma treba casu vic, tak to jde rychleji. a cim vic se budes vztekat, tim spis se tu na tebe kazdej vybodne:)
    - - - - -
    Claire> jojo vcera byl prekrasnej den. dneska mame mlhu, opar, sychravo...brrr
    1.11.2009 16:11barsi
    MŠ. hele neni ten tvůj koník po hřebci Carol? náhodou ? :) nebo doopravdy po Carlo ? Jednoho plemeníka Carla z Písku znám, tak se občas pídím po hříbatech :)
    1.11.2009 20:05Julča
    Harra- pěkné fotky:-) děláš nějakou přirozenou komunikaci?
    - - - - -
    Dadli11- nachcípání určitě nechtyne od tebe neboj:-)
    1.11.2009 21:28Harra
    Julca? dik, nene, to byl jen takovy sranda pokus:)
    1.11.2009 22:14MonŠery
    Kacule17 - alba povolím hned zítra ráno, btw nevím, čeho bys chtěla docílit tím, že bys byla sprostá, maximálně tak možná toho, že by ti alba povolena nikdy nebyla..

    Harra - Peti, děkuju moc, že jsi odpověděla za mě.. A moc krásné fotky!

    barsi - Misi je náhodou opravdu po hřebci Carlo ;-) (Carlo je německý hřebec, hannoverák)
    1.11.2009 22:23barsi
    MŠ - tak ten Carel, co jsem myslela já, je pro změnu holštýňák :) (sakra, myslim)
    2.11.2009 08:59MonŠery
    Uživatelům Julča a Kacule17 jsem právě povolila alba.
    2.11.2009 10:21Mišulka
    Harra - krásné fotky:)
    2.11.2009 19:25Claire
    Nové plemeno - kůň angora:-) nebo perský pony
    http://img.kralici.cz/konici/alba/08cc2a0921dd10a001e0.jpg
    2.11.2009 19:48mckvak
    omfg:D To je husty:D
    2.11.2009 21:34barsi
    Claire - Tak to je ale kruté hříbátko :-D po kom Dobby je ?
    4.11.2009 11:24Blueberry
    Claire: Podle Dobbyho by mohli vzít míru na plyšáka :D Určitě by to byl hit!
    4.11.2009 14:31Meda
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?plana

    Tak trochu opožděně dodatečný fotky z Hobby závodů v Planý u Č.B. který se konaly 10.10. Jela sem s Dakotou a moc se nám to povedlo
    4.11.2009 15:54Mišulka
    Meda - gratuluju, jste šikovné holky:)
    4.11.2009 21:03Harra
    oddkaz na jedno priserny video..jak tohleto muze jit na zavody...toho kone pozlatit,ze bez protestu pokracoval...

    http://www.youtube.com/watch?v=opMiCyoRzYM
    4.11.2009 21:14Claire
    Harra: Tak to je kůň, nevim jak s tim může skákat. A ten idiot nemůže mít všech pět pohromadě, osobně bych skákat nechtěla kdybych věděla, že se s každým skokem vznesu půl metru nad koně! Má si pořídit trampolínu!
    4.11.2009 21:15Eliska444
    Harra: Jedním slovem je to HRŮZA! Divím se že někoho, kdo na koni předvádí něco tak hrozného vůbec nechají startovat na závodech, nějak mi uniklo jestli jezdec dělal něco dobře... Lituju toho ubohýho koně :(
    4.11.2009 21:18AlexisBB
    claire, eliska: prý to má být pětibojař a trenéra neviděl ani z rychlíku...
    4.11.2009 21:27Julča
    Harra. to je fakt hrozný, ten snad na koni nikdy nesedšl, ne:-(Takovej šikovnej koník:-)
    4.11.2009 22:38FeeBee
    no v komentářích psali, že si jezdci pola vyměnili koně se skokanama a obráceně...tak nevim. Každopádně chudák kůň a má můj mega obdiv, že to přeskákal...
    5.11.2009 00:28Julča
    http://www.youtube.com/watch?v=8B-MfkKVcBc&feature=related
    tak jsem našla taky jendo pěkné video při prohlížení té hrůzy se šimlíkem. Není moc dobře vidět čím je ten kůň svázaný,a le dává to dost najevo, že se mu to nelíbí.
    5.11.2009 08:12Mišulka
    FeeBee - taky myslím, že kůň je extra charakter...
    5.11.2009 16:03Revena
    Jak už jsem k tomuhle videu psala i jinde - pán se šimlem na parkuru vypadá úděsně, ale je zajímavý, že víceméně vždy přivede koně přesně na odskok... takže bych si myslela, že už asi někdy skákal - připadne mi trochu, jak kdyby tu akrobacii dělal naschvál...
    - - - - -
    A k tomu druhému videu - myslela bych si, že je to nějaký chambon kombinovaný s martingalem a moc bych se nedivila tomu, kdyby to ten koník měl na sobě kvůli tomu, aby ho ochránili před hafo vysokou a ne moc klidnou rukou jezdkyně. Jinak vypadá, že v natažení si nad skokem mu to nebrání, spíš mi připadne, že má hodně elánu a vyhazuje z přemíry energie - hlavně kvůli tomu, že to dělá vždycky, když jezdkyně přestane mít pevný sed a nadzvedne se ze sedla a taky proto, že ke konci už to nedělá, ze začátku se projevuje mnohem víc....
    5.11.2009 20:30mckvak
    Revena ,.. taky si myslim ze skakat neco malo umi, pac kazdej nejezdec by vypadnul hned na pvnim skoku, kazdopadne to neomlouva v tom ze chudak konovo zada:)
    5.11.2009 20:58Meda
    Harra - děs běs... Vypadá to na nějaký velký závody a to mě ještě ví udivuje... Vůbec nemá pevnej sed, lituju koně a především jeho zad... Vím, že když se jednou nepovedl skok mě tímhle způsobem a to podotýkám ne v tak hrůzostrašné míře, kobylu bolely záda týden... Obdivuju toho koně, že dokáže chodit i s tímhle na zádech...!
    - - - - -
    Julča - sice záda tohohle koně asi zas tolik netrpí nárazy té jezdkyně, ošem to svázání. Navíc na videu je jasně vidět, že kůň potřebuje vytáhnout krk, že ho jistě bolí záda... Podle mě je neuvolněnej, nerozohýbanej a ještě svázanej - velmi dobrá kombinace
    5.11.2009 21:10Jeanne
    Četli jste si to někdo?
    "My friend at the barn was reading about this guy in the Chronicle of the Horse magazine. Apparently he's a polo player. It takes place in portugal and right before the GP at this show there was an exhibition where the polo players jumped a course and the jumper riders played polo. This guy had never jumped before!!"

    Mě se náhodou jeho sed líbí, jezdit rozhodně umí. A jestli nikdy předtím takovýto parkur neskákal, tak smekám, dobře navádí na skok a před překážkou pobízí (což neumí ani spousta parkurových jezdců).

    Neříkám, že koně záda neboleli a že tohle nějak moc schvaluju, ale rozhodně bych tady hned nevykřikovala, že ten člověk vživotě neseděl na koni a že je to nějaká hrůza. Jak píše mckvak, valná většina by schrstla po první překážce..
    5.11.2009 21:15Meda
    Jeanne - tak samozřejmě že navádí, to je vidět, ale pobízí tak, že začne pobízet a povolí otěže - dělá to sice dost jezdců, ale nejlépe to taky není... Já tomu anglickýmu zas tak dopodrobna nerozumim, což je nevýhoda, ale soudím dle toho co vidím...
    5.11.2009 21:40mckvak
    navic vsimli jste si jak skoro na vsech skocich nakopne ty trmeny? kolik ma s tim problem i kdyz jezdi delsi dobu:) natoz po takovym vznosu od kone:)
    5.11.2009 22:18qwertik
    Me se teda taky nezda, ze by to byl nejezdec, pripada mi, ze je to cileny, i kdyz nechapu proc, kazdej nejezdec by rozhodne nevedel jak se v tom sedle udrzet po takovym vyskoceni ze sedla.
    Kazdopadne je to hnus a fakt mi nad timhle rozum stoji a byt ja poradatel zavodu, tak ho nemilosrdne z toho parkuru vyhodim..
    5.11.2009 22:35mckvak
    a taky bych litovala ehm jeho mno koule:D
    5.11.2009 23:03Jeanne
    mckvak: Přesně, s těma třmenama mě taky dostal:)

    tak já přeložím (né doslovně ale snad správně:D)
    "Kamarádka o něm četla v časopise,je to pólo-jezdec. Konalo se to v Portugalsku před Grand Prix a byla to exhibice, kde pólo-jezdci jeli parkur a parkuroví jezdci měli soutěž v pólu. Tenhle chlápek nikdy předtím neskákal."
    6.11.2009 00:41mckvak
    Jeanne: to bych taky chtela umet, kdyz mi vyleti hned si je nahodit:D
    - - - - -
    a jestli nikdy neskakal, tak to ho na jednu stranu obdivuju:))
    6.11.2009 09:04MonŠery
    Ad video - lituju koníka i chlapovo příslušné orgány a pokud se skutečně jednalo o exhibici, kde hráči póla skákali a parkuráci hráli pólo, nechápu, proč neměli postavený lehčí a hlavně nižší parkurek. Zároveň nevěřím tomu, že tenhle maník nikdy neskákal. Na to toho koníka navádí na skoky až moc zkušeně a kromě těch příšerných kreací co předvádí si zas až tak zle nevede. Nicméně to ale nic nemění na tom, že bych ho s chutí nakopala kamsi..
    6.11.2009 09:24FeeBee
    MonŠery: přesně tak - taky jsem nepochopila, proč nepostavili lehčí parkur...No toho koníka fakt obdivuju...
    6.11.2009 09:24Petrus
    Jestli to byla exibice tak to mohla byt i parodie na nektere jezdce co my vime jaky styl prezentuji portugalci na svych kolbistich :-D
    6.11.2009 09:44Jeanne
    Petrus: :DDD
    6.11.2009 19:45luci
    ahoj nevíte nějaká cvičení na kondici aby v terénu vydržela déle vysedávat?
    děkuju asi to pokládáte za pitomost,ale kdyby měl někdo tip tak prosím napište :)
    6.11.2009 20:43Jeanne
    luci: Běh, dřepy, švihadlo, klidně i chůze dokopce. Cokoli na posílení stehen a zvětšení kondyčky. Ale úplně nejlepší je klusat, klusat, klusat a vysedávat:))
    6.11.2009 21:44Meda
    luci - tohle mi tedy nikdy nedělalo problémy :) ale dělala bych to co psala Jeanne. A hlavně - jak taktéž psala - klusat klusat a klusat a hlavně vysedávat, pochopitelně ;)
    7.11.2009 10:27luci
    tak děkuji
    - - - - -
    Meda no já jezdim na poníkovi a je těžké udržet ho v klusu a ještě vysedávat protože letí za koňmi a chce cválat :)
    7.11.2009 14:11Vladous
    Holky nemáte někdo zkušenosti s termoprádlem? Jezdíte v tom někdo v zimě? Jak moc je rozdíl mezi normální tlustší bavlněnou ponožkou a termoponožkou?

    Po minulé neděli, kdy Terka celé 2 hodiny na procházce brečela, že jí je zima (a to nebyla málo oblečená) a veškerá naše doporučení jako "Jdi chvíli pěšky", nebo "hýbej prsty" se míjela účinkem jsem se rozhodla zainvestovat, páč na tohle já fakt nemám nervy :-D
    - - - - -
    Musím tedy přiznat, že bylo fakt hnusně - mlha, těsně nad nulou a po dešti
    7.11.2009 15:09Blueberry
    Vladous: ja v zime pouzivam moiru, ktera na telo funguje perfektne, protoze odvadi pot. Pod rajtky si cpu puncochace, ale chodidla mi promrznou, protoze na jezdeni mam normalni tenisky. Leda zkusit termoboty...
    7.11.2009 15:59Vladous
    Blueberry: Já vím, na termoboty asi nejspíš dojde... Ona Terka právě taky jezdí v teniskách a chapsech, chtěla jsem jí koupit perka, aby to bylo použitelné celoročně (proto jsem se ptala na ty termoponožky) - protože takhle jí budu kupovat vlastně dvoje boty za rok, to je tedy bomba. Doufám, že jí ta noha poroste už pomaleji :-(

    No a ještě by potřebovala něco pod rajtky, protože v mrazu jí to stejně promrzne (nebo mně tedy jo i s punčocháčema) - on dospělej člověk se s tím vyrovná, ale to dítě prostě ne.
    - - - - -
    A ty používáš moiru ponožky?
    - - - - -
    Nebo ty punčocháče máš moiru asi, že ? :-D
    7.11.2009 16:14luci
    Vladous
    já jsem viděla termorajtky :)
    nebo jedna holka používá punčocháče rajtky a vysoké chapsi
    7.11.2009 16:29Blueberry
    Vladous: kdyz uz je hodne zima, tak jsou dobry takovy "kamase", moira je dela, jinak v kazdym sportovnim obchode najdes i ponozky, ale mne to moc rozdilny nepripadne. Ale ja jsem zmrzla v cemkoli, takze nejsem asi to spravny meritko :D Jinak kdyz je min zima, pouzivam klasicky silonky pod rajtky a obyc bavlna ponozky - v tom se mi jezdli lip, nez kdyz jsem navlecena jak snehulak :)
    7.11.2009 16:48barsi
    Tak už se můžu hrdě ohlásit, že jsme majiteli dvou zrzavých kobylek http://konikx.rajce.idnes.cz/Prevoz_holek_7._11._09/ každa sic ebydlí někde uplně jinde, ale snad budou obě spokojené
    7.11.2009 18:15Vladous
    Blueberry: mně jde hlavně o ty vyjížďky - procházky, Terka teprve v terénu začíná jezdit sama, takže tuto zimu to bude ještě převážně krok, chvílema klus - spíš v lese, aby se Rozárka neměla možnost moc rozběhnout, protože Terka cválala zatím jen párkrát.

    Hm. Takže asi koupím ty termoboty.
    - - - - -
    barsi: gratuluji :-)
    - - - - -
    luci: díky :-)
    7.11.2009 18:49IvanaP
    VLADOUS: No ježdění v teniskách není ideální věc. Dítě bych v teniskách rozhodně jezdit nenechala. Taky jsem v nich dřív jezdila ale není to dobře! Takže perka i termoboty :-). V perkách jde jezdit skoro celý rok, krom větších mrazů. Dlouhý čipsy jsou taky dobrý, když třeba sněží nepromoknou, neprofouknou, aby netrpěly klouby v zimě - dobrá věc. Mám doma parádní termorajtky, v kterých taky není zima ani náhodou, ale hůř se mi v nich hýbe a navíc je mi v nich skoro i horko. Termoprádlo i termoponožky taky používám. Klimatex je prý ale podstatně lepší. Moira je taky dobrá, ale je to taková asi nejzákladnější značka. Dostupná ale jsou i lepší. Oni tyhle věcičky jsou především o dost pohodlnější.
    - - - - -
    Ne každému se v termobotách dobře jezdí. Je to nezvyk od čapsů a perek. Když jsem si na termoboty zvykla, tak to šlo, ale pak mi zas vadilo zvykat zpět :-). Teď jezdím v perkách dokud to jde. Taky jsem v poslední době nikde neviděla termoboty na normální lýtko. Dělaj samý neskutečně širokánský, který plandaj na noze a jsou nepohodlný. Nechápu pro jaký buřty to vyrábí :-).
    - - - - -
    LUCI: Běhat, plavat, jezdit na kole, cviky v podřepu, takovým tom záchodovým sedu - nevystrkovat zadek ale podsadit pánev, pěkně z toho bolý stehna :-). Prostě tak celkově :-).
    7.11.2009 22:18Vladous
    Ivana: Jo, tenisky nejsou ideální.

    Jinak já mám od přírody lýtka silnější, i když jsem byla ještě hubeňour, měla jsem problémy se dostat do normálních jezdeckých holinek...

    Takže spíš tedy objednám teď ty termoboty.
    8.11.2009 11:01Meda
    Vladous - já tedy v zimě jezdím celá v Moiře jak psala BB.Je to super. Normální Moirový ponožky, moirový podvlíkačky pod rajtky (dělají je třema v běžkařským stylu) a moirový termo ptrádlo na hořejšek... Sice mi samozřejmě občas taky zima je, ale bez tohohle už si zimu nedokážu vůbec předsavit!! Ty povlíkačky pod rajtky si dávám klidně dvoje, jsou hodně tenký a přitom dost hřejou... Používám je i na běžky a na sjezdovky... určitě doporučuju
    8.11.2009 17:33laky
    ahoj jak vypadá vodní kartáč a na co je ?
    děkuju
    - - - - -
    nevíte někdo? četla jsem to v knížce
    8.11.2009 18:02Jeanne
    laky: Může to být koupátko (masážní plastové hřbílko), může to být koupací rukavice, může to být kartáč nebo hřbílko, do kterého napíchceš hadici.
    V knížkách přečteš tolik blábolů, že se ani nebudeš stačit divit, mnohdy si překladatelé vůbec nelámou hlavu s tím, jaký termín se v češtině používá.
    8.11.2009 18:43laky
    Jeanne
    aha tak děkuju :)
    9.11.2009 08:27Mišulka
    barsi - gratuluju, holky jsou krásné:)
    9.11.2009 09:03Petrus
    Vladous, Ja pouzivam termopradlo od Crafta uz 3 roky a nedam na nej dopustit. Sice me komplet vysel na 2000 (kalhoty a triko s dlouhy rukavem) ale vypad porad jako nove a drzi tvar a opravdu i v tech nejvetsich mrazech natahnu jen rajtky a celou vyjizdku v pohode. Nebo se mi jeste osvedcili celokozene dlouhe chapsy. ale jelikoz nezakryvaji zadek coz je u me nejdulezitejsi tak se klonim k tomu termopradlu...:-)No a co se bot tyce tak do nich termoponozky osvedcili se mi ty co prodavaji v shopech pro horolezce a na ty ponozky nejake kotnikove outdorove boty dnes uz vyrabeji i s ne tak vroubkatou podrazkou takze pohoda no a na zaver tak po 15ti minutach jizdy si zakroutit kotnikama a opravdu mi v zime zima neni. :-)
    9.11.2009 13:33MonŠery
    Když už termoprádlo, tak nosím komplet od Tschiba, který jsemdostala minulý rok k Vánocům. Nosím ale jen tričko, protože v rajtkách a dlouhých chapsách mi bývá teplo vždycky. Ještě v kombinaci s beránkem na sedle, zima mi může... :-)
    9.11.2009 21:50Vladous
    Holky díky, včera mi kamarádka ze stáje říkala, že termoboty má už dva roky a v mrazu jí je taky na chodidla zima :-D

    Petrus: za mých mladých let (:-D) jsem jezdila v zimních kontíkových goretexkách - když jsem věděla, že to bude převážně krokovka (a zima na nohy mi nebyla), no a nebo když jsem měla náladu a terén na klusocvalovku, tak jsem si holt vzala ty umělohmotné jezdecké boty :-D A to jsem pak docela často šlapala domů pěšky vedle koně, páč už mi byla pěkná kosa na chodidla.

    No, teď nakoupím pro Terku. Vypadá to, že samostatné vyjížďky v klidném tempu už by mohla přes tu zimu zvládnout, tak už budu konečně moct jezdit i já do terénu, takže k vánocům už chci taky něco jezdeckého na sebe, abych nelekala turisty :-D To je fakt děsný, v čem jezdim :-(

    Takže díky všem za tipy :-) Kouknu na internet na značky, co jste uvedly, uvidím o kolik je dražší to kvalitnější prádlo....
    10.11.2009 08:05Mišulka
    Julča - už jsi viděla fotky z Huberta v Horšově? Jsi tam taky:) http://prela.rajce.idnes.cz/Hubertova_jizda_Horsov_7.11.2009/#album
    10.11.2009 10:38Julča
    Mišulka- ty jo vidíš, to mě ani nenapadlo se kouknout k nim:-)
    11.11.2009 19:21Dadli11
    Nevím jestli je to normální, ale už 2, hodinu jsme na koních klusaly, ale me pořád nejde vysedávat...nevim jestli nemam sílu ale já když se zvednu ... sednu tak jakoby ndskočim...zvednu....sednu..nadskočim...zvednu. proste mi to nejde. nemá někdo radu?
    11.11.2009 19:30AlexisBB
    Dadli11: nejdeš s pohybem koně, jsi asi moc křečovitá, moc se soustředíš. To, že nadskočíš, znamená, že dosedneš moc brzy a asi ani nahoru nejdeš v tom správným okamžiku. Mě se u začátečníků osvědčila lonž a zavřený oči, někteří mi museli říkat básničky, aby se nesoustředili na sebe, ale vnímali ten pohyb. Jinak to chce čas. Někdo ten pohyb vycítí rychle, někomu to nějakou dobu trvá...
    11.11.2009 19:35Dadli11
    AlexisBB- aha tak to mě nenapadlo já sem myslela že sem nahoře moc dlouho =D Tak jo já až půjdu na koně zkusím to. No já chodím k jedný pani. Co má u nás ve vesnici koně...chodí se jen ven. proste ona má koně a mě baví k nim chdoit tak k ní chodim(nevede kroužky) ale platíme jí za to.....Chodíme pořád jen na vyjíž´dky. je to paráda. =D Já neumela skoro ani v přírode krokem a už sme šli ven a druhou hodinu jsme i klusaly a ted už chtela cválatale když sem jí řekla(už po 2. ) že se na to ještě necítim tak sme necválali. Z toho cvalu mam strach kvuli tomu, že mi nejde ani klus =D Tak dík. Příště zkusim se víc zvedat a být tam dýl =) Jinak jezdím na kinskym koni. =) ale je bílej s modrýma očima.
    11.11.2009 19:41AlexisBB
    Dadli11: být tebou, zkusím jinou stáj. Tohle je hazard, kterej bych si já k zákazníkovi, respektive k dítěti (tobě) nikdy nedovolila... Jestli chodíte takhle jenom ven, zapomeň na to, co jsem napsala. Zavřít oči a nesoustředit se na koně je sebevražda
    11.11.2009 19:43Dadli11
    Alexis- já k jinym konim chodit nemužu. Rodiče me na kone nechtej pouštet natož aby me vozili do nějaké stáje. Má hodné koně. já vim kun se muže kdykoliv splašit....Fletík(na tom jezdim) nikdy nikoho neschodil. Vím můžu být první, ale....
    11.11.2009 20:39mckvak
    Ale ono je to nekdy i tim ze pri vysednuti jses nahore moc dlouho.) pak kdyz dosednes zpatky v okmaziku kdy hrbet jde jako by zase nahoru tak te to bouchne a vyskocis:) Chce to jen trenink, nekomu to jde hned nekomu jen pozdeji:) a jak rekla Alex zbytecne se na to nesoustredit:)
    - - - - -
    Tim jsem myslela jakoze na jizdarne ne venku :P
    11.11.2009 20:41Dadli11
    mckvak- jízdárnu nemaj, jsme jen venku. Ale zkusím být nahoře kratší i delší dobu a uvidim =) Dík
    11.11.2009 23:37mckvak
    nebo jeste jedna vec, my kdyz meli neojizdnou jizdarnu vzala se lonz a slo se na nejakou loucku nebo nekam na nejaky porstor a to fungovalo jako jizdarna, urco tam neco takovyho budete mit taky:) Zkus se mrknout a pani poprosit:) urco bude ochotna:)
    12.11.2009 12:37Vladous
    No nevim, jestli bude člověk, který chce druhou hodinu se začátečníkem cválat ochoten učit někoho na lonži....
    - - - - -
    Dadli: Pani je šílenec. Kůň může být hodný jak chce, ale věř mi, že ke cvalu už by měl člověk alespoň trochu vědět, kde má vlastně mít nohy, kde ruce, dokázat se uvolnit a klusat v pracovním klusu bez třmenů aniž by vytahoval kolena a paty nahoru. Jinak ti při prvním cvalovým, i kdyby ses čistě náhodou trefila do pohybu, vyjede koleno nahoru nebudeš se mít čím držet a jseš dole jedna dvě - a jo kůň může být hodnej a pani bude dál tvrdit, že nikoho neschodil, protože to bude pravda.
    Co můžeš udělat pro Tvou bezpečnost jako samouk - můžeš si zkoušet stoupat do třmenů - pečlivě si hlídat patu, aby byla po tvým zadkem, aby nesměřovala ke koni a byla prošláplá, koleno cpi dolů jakmile si vzpomeneš, pak si zkusit stoupnout a učit se držet rovnováhu. Mezitím klidně můžeš vysedávat v klusu, jak pani chce, ale to samo o sobě tě na cval nepřipraví. Nemá pani možnost dát ti na sedlo přezku, aby ses jí mohla chytit? Mohla bys pak zkusit na nějakém klidném místě, když se ti bude zdát, že kůň jde v klusu pomalu vyndat nohy ze třmenů. Až zvládneš pracovní klus bez třmenů, aniž bys někam padala, pak jseš připravená na cval.
    12.11.2009 17:09Ary
    ahoj Dadli já sem jezdila skoro rok než sem prvně cválala ale na jízdárně učila jsem se vysedávat docela dlouho protože sem jezdila tak jednou za měsíc jinak mi pomohlo že jsem první kroky zůstala sedět a pak sem vysedávala zkuz jí poprosit jestli by ti neříkala: nahoru dolu ..
    mě to pomohlo jinak skoro pořád jezdíme ven a venku sem cválala teprve po třech cválání na jízdárně ale stejně mi to moc nejde :) tak hodně štěstí
    12.11.2009 17:45Dadli11
    děkuju všem za reakce....
    12.11.2009 18:45Áda
    Dadli: Já když jsem se učila jezdit, tak jsem napřed chodila se jen tak svézt ke kamarádce a ta mě naučila koně uvést v kroku a párkrát se mnou naklusala na ruce. Bylo to dobré k tomu, že už jsem pak vycítila ten rytmus a když jsem začala jezdit, tak už jsem byla první hodinu schopná na lonži v pohodě vysedat a klusat bez třmenů... A cválat jsem se učila asi po 4 nebo 5ti měsících ježdění a cválala jsem hned sama, ale na jízdárně. Bylo to celkem v pohodě, na první takový cval super. Taky jsem měla hodného koně. Ale potom nějak hodinu na to jsem se stejným koněm byla na jízdárně, a když jsem měla cválat, tak se něčeho lekl a byla jsem na zemi. To potvrzuje, že i ten nejhodnější kůň se může někdy leknout a můžeš z něj spadnout...
    A jinak taky jsme dělali to, co psala mckvak. Šli jsme ven a někde jsme si udělali "jízdárnu". A to nejenom když byla jízdárna v horším stavu, ale když jsme jeli na vyjížďku, tak jsme to tak dělali často...
    12.11.2009 19:16Dadli11
    Áda- ale mě mamka trvrdí, že ona Lenka(ta pani) neni na to ab nás něco učila. Že ona si s náma de jen tak zajezdit. Ona kroužek nevede. Tenhle víkend tam možná půjdu znova, ale ještě nevim. A jestli jo, tak zkusím bud být nahoře dýl nebo kratší dobu a když mi to stejne nepude, tak jí to řeknu, že mi nějak nejde vysedávat a proste se s ní domluvim =)
    12.11.2009 19:48Vladous
    Dadli, jak to teda mamka chce řešit? Čeká, až si něco zlomíš?
    - - - - -
    Promiň. Tohle nebylo mířeno proti Tobě ani proti Tvé mamce. Já chápu, že laik má pocit, že ježdění je v podstatě celkem jednoduchá věc. Navíc, když ho v tom ještě někdo utvrzuje. Jen nechápu, jak může být nějaký "jezdec" tak nezodpovědný, že chce cválat s naprostým začátečníkem - venku a samostatně navíc.

    Tady asi každý z nás byl svědkem mnoha pádů a né každý ten pád je bez následků. Proto se jim všichni snažíme předcházet.
    12.11.2009 19:57Dadli11
    Vladous- ona nechce aby sem na koně chodila vůbec. To jenom, že já sem jí přemluvila když se ta pani nastěhovala do tý vesnice tak aby sem k ní mohla chodit ! Ona by byla nejradši kdyby sem na koně nechodila vůbec.
    - - - - -
    Vladous- já si rozhodne nemyslím, že ježdění je jednoduché. Já si myslim, že je až moc těžké =D
    12.11.2009 20:10Blueberry
    Dadli11: u me rodice jezdeni taky vubec nepodporovali, az ted, kdy jsem na tom o neco financne lepe si muzu dovolit jezdit (protoze na to, abych si jezdeni odpracovala nemam pri skole a praci cas). Ale lituju toho, ze jsem si to tehdy neprosadila, protoze uz si pripadnu malo ohebna a na sebe hrozne opatrna. Tehdy by mi uceni slo lip i rychleji.
    12.11.2009 20:27Dadli11
    Blueberry - Tak mě je 13 let =(
    12.11.2009 20:35Vladous
    Dadli: A co zkusit trochu zaobchodovat.... Třeba když se zeptáš
    "Mami, co bych musela dělat, v čem bych se musela zlepšit, změnit, v čem byste potřebovali doma pomoct, abyste měli čas a byly ochotní mě 1x týdně dovézt na jezdeckou hodinu? "

    Tady k té pani můžeš chodit dál, ale potřebuješ se někde naučit základ. I ten kůň z toho bude mít užitek.
    12.11.2009 21:05Blueberry
    Dadli11: ja vim, ze je ti trinact, proto ti chci rict, ze je to idealni vek zacit se ucit, protoze je clovek jeste fyzicky sikovnejsi. A jak psala Vladous - kdyz rodice uvidi, ze o to opravdu stojis a jsi ochotna to resit "dospelym" zpusobem, budou vstricnejsi.
    12.11.2009 21:27Dadli11
    Vladous- tak to by asi nešlo...to mi mamka vážně nedovolí! Je to hrozně drahý a já ani na tyhle koně nemůžu chodit každý víkend =(
    - - - - -
    S mamkou jsem o koních mluvila už hodněkrát. Sem ráda, že vubec na koně můžu chodit. Vím, jak to myslíte a že to myslíte dobře, ale jiná možnost tu není
    12.11.2009 21:41Áda
    Jo to je pravda, čím dřív začneš jezdit, tím rychleji se učíš (ale to tak bývá s hodně věcma...). Já jsem se začala učit někdy v devíti a ségra začala minulý rok v létě, když jí bylo sedm let. Přes zimu potom nejezdila a začala na jaře. A po roce (v létě tento rok) začala cválat na lonži a teď už se zvládne pustit ve cvalu oběma rukama (necválá sama, jak je malá, tak ve cvalu ještě koně neuvede, ale v klusu v pohodě:)). Takhle získává super rovnováhu. Je fakt, že čím dřív začneš, tím líp se ti tohle učí.
    A jinak, Dadli, třeba v nějaké stáji, kde je systém, že se jezdí za brigádnické hodiny, by ti rodiče nedovolili. (Jako z finančního hlediska.) A nebo víš, že prostě nemáš šanci?
    12.11.2009 21:57Dadli11
    8da- zní to jakoby jsem to ani nechtela zkusit, ale vážně...vím, že nemám šanci. Mamka zvířata nemusí všeobecne(mam doma psa,kočku,králíka =D) , ale koní se bojí i tatka. Mají strach, že spadnu. já vím, že tim spíš bych měla chodit do nějaké dobré stáje, ale to mi nedovolí. Spíš mi brzo zakážou i tuhle, tak toho chci využít dokud aspon mužu chodit sem....
    - - - - -
    *Áda
    12.11.2009 23:18Harra
    Dadli> pri situaci jako mas ted, ver tomu,ze az poprve spadnes..a pri stylu,jakym nezodpovednyms tylem vede pani vyjizdky, si bud jista,ze pak ti to rodice zatrhnou tutove se slovy> meli jsme pravdu.

    zodpovedny pristup nezabrani padu,ale rizika minimalizuje, co to jde, bohuzel to,co provadite,je nejvetsi riziko. nehlede na to,ze s enaucis olno spatnych navyku a pokud s ekonim budes chtit pozdjei venovat, budes se se spatnymi chybami trapit cele roky a snazit s eje odstranit. a ver,ze to jde sakra spatne.
    13.11.2009 10:14Vladous
    Dadli: Moje mamka taky zvířata nemusí - všeobecně. Táta taky ne. A když jsem pak měla koně doma, tak mamka když mi jezdila hlídat mimčo, tak s Bobákem chodila po zahradě, a diskutovala s ním o možném a nemožném :-D

    Mám kolegini, která se bojí koní, hodně... Její dcerka chce jezdit, už u nás byly 2x na kobylce mé kamarádky (páč na Rozárku už by byla moc těžká) a kamarádce jsem zapomněla říct, že se maminka koně bojí :-) Kamarádka minule zapomněla ve stáji lonžku, tak vrazila otěže mé kolegini a odběhla :-D Ta chudák nestačila ani nic říct... A víš co? Teď už tvrdí, že kůň je docela příjemné zvíře a že je dokonce uklidňující!

    Strach lze odbourat (tedy jestli to není nějaká fóbie) dobrými zkušenostmi....
    - - - - -
    Mamka by si měla promluvit se zkušeným trenérem. Ono totiž pokud se učíš jezdit na uzavřeném prostoru, nebo na lonži, můžeš se v klidu soustředit na svůj sed, na pomůcky, na pokyny trenéra, nemusíš řešit ještě ovládání koně. Já nevím jak ostatní tady, ale mně z lonže padali lidi skutečně ojediněle - a to snad až při učení cvalu, nepamatuju se, že by mi někdo spadl dříve... Pro některé lidi je hodně těžké naučit se přechod ze cvalu do klusu, ztuhnou a vytáhnou kolena nahoru (i když klus bez třmenů jim už nedělá problémy) a to je okamžik kdy se pak svezou k jedné straně - jenže to už kůň na můj pokyn stojí a buď se ještě stačí narovnat, nebo je chytnu, nebo holt už seskočí. Tohle já považuju za poměrně bezpečné pády.

    A to je ten rozdíl. Pád z trysku, nebo cvalu a pád defacto z kroku je opravdu nebe a dudy....

    Spadnout ze stání můžeš lehce, když se moc odpíchneš při nasedání a skončíš na druhý straně :-D Mně se to stalo asi 3x :-D
    - - - - -
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1896

    To bylo asi 14 dní po převozu Rozárky. Stále zapomínám foťák doma :-) Ale už něco kloudného opravdu musím nafotit.
    13.11.2009 12:12mckvak
    Vladous ... to se fakt jmenuje Hnojna Lhotka?:D:D
    13.11.2009 12:47Vladous
    mckvak: jo :-D
    - - - - -
    Ale myslím že můžu mluvit za Rozárku, že je v Hnojné Lhotce opravdu spokojená :-)
    13.11.2009 13:03Mišulka
    Vladous - krásné fotky, konečně:))) Jinak Rozárka fakt vypadá jak dítě těch dvou:))))
    13.11.2009 19:22Dadli11
    Tak hold spadnu...=( Sice padat nechci, ale já jinam chodit nemůžu!
    13.11.2009 19:55AlexisBB
    Dadli11: a až spadneš na nějakej šutr, srazíš si vaz nebo polámeš páteř tak taky jen hold spadneš? Téhle diskuse se už radši neúčastním, protože nezodpovědnost některých lidí (nemyslím tebe) nezná mezí...
    13.11.2009 21:38Dadli11
    AlexisBB- to mam přestat chodit na koně uplně? To by me mrzelo...
    13.11.2009 21:57mckvak
    No tak nejak Alex, ja kdyz si vzpomenu na svuj lonsky drzkopad.....:-/ v zivote bych takovou kravinu nevypustila z pusy .....
    13.11.2009 22:06Dadli11
    Alexis,mckvak- tak vám se to řekne....já kdybych byla dospelá tak si zaplatím jízdu u nějakého dobrého trenéra, ale v mým věku asi těžko..=D
    14.11.2009 10:54mckvak
    Rekne nerekne, ja poradpreferuju vlastni bezpecnost:) Je to tezky ano ja vim, mela jsem podobny problem:) NAsi mi to taky nechteli tolerovat:) Ale ono pak jsem nasla staj kde je to v pohode, s nasima nakonec taky byla rec, ze se nezhorsim ve skole, budu doma pomahat atd:) Nemohla jsem smaozrejme chodit tak casto jak bych chtela ale kazda hodina pro me byla prilezitosti:) Ono pak jde o to vybudovani duvery mezi tebou a rodicemi. A pokud to nevyjde ted nezoufej ona ta prolezitost urco nastane:)
    14.11.2009 11:58Harra
    Dadli> ja ve tvem veku sedla na kone jednou za rok o letnich prazdninach na tabore a tim to haslo. a taky ziju :) kdyz jsme pozdeji zacala chodit malicko casteji, zacinala jsem jako ty - ven na vyjizkdu a drz se jak umis. dodneska mam problem se spatnymi navyky a zlozvyky...nehlede na to,ze prvni pad byl ze spolehliveho hodneho kone a byl opravdu hooooodne osklivej a chybelo malo, abych se nezrakvila...(zastavila jsem 20cm hlavou od kmene stromu bez prilby ze cvalu - splaseny kun, i kdyz to byl ten nejhodnejsi a nejklidnejsi ve staji...ver mi,ze tohle se stane i tomu nejklidnejsimu zvireti a pani vedle na koni ti je uplne s prominutim na hovno,pac ti ani nepomuze ani kone nezastavi a nicemu nezabrani)....vse jen proto, ze jsem kolem sebe mela nezodpovedne lidi a probihalo vse stejne jako u tebe... a po tom padu presvedcit rodice, kteri mi tak jako tak kone zakazovali, bylo jeste horsi...

    ale chapu,ze ve tvem veku je tezke brat v potaz nazory tech,co uz zkusneosti maji a dokud si "nenameles cumak sama", tak si stejne budes prosazovat svou... vsichni jsme takovi byli.

    takze pokud odmitas pripustit jinou moznost a hodlas i nadale hazardovat,tak ti jen popreju,aby tve pady byly pokud mozno bez nasledku:(
    14.11.2009 14:41Dadli11
    Harra- a co by jsem měla dělat? Já nemam jinou možnost....buď nebudu na koně chodit vůbec a nebo sem...Tak co by si udělala ty? A po pravdě.?! V mém věku by si taky chodila dál...=/ Zatim necváláme a dokud nebudem chtít tak cválat nebudem a na helmách pani trvá už od začátku. Vždycky když jedem třeba na jiném terénu tak nám řiká aby sme se třeba naklonili...nebo když se něco děje at si koně dáme na krátký otěže. Ona nás hlídá. =) Jenže tohle se dost blbě vysvětluje....
    14.11.2009 14:50mckvak
    Helma ti nechrani cely telo....:) jataky loni sedla na mladou kobylu o ktery mi tvrdili ze je hodna nelekava a hup jeste jsem ani nesedela a kobyla uz se mnou prekozlovala pul jizdarny a vylozila me do peknych hrbu...vysledek? nastipnuta pater a zpretrhane vazy...Me spis prijde ze tysi uminene trvas na jednom byt jsi pred tim zase mluvila trochu jinak:)
    Hlidat te muze v momente kdy se ti kun splasi a ty nebudes vedet co a jak udelat ti pani bude na prd:) Aleto je opakovani furt dokola:) ja se ke konim poradne dostala taky az pozdeji:) Vem si ze treba licencisi muzes udelat uz ve 12 ja se k ni dopracovala az ted v 25 a vcelku i kdyz to neni nejlepsi porad to neni pozde, moje trenerka zacla pod poradnym trenerem jezdit taky az tak pozde, a dopracovala se az k ST a nejen u nas ale i v zahranici:)
    14.11.2009 18:06Dadli11
    mckvak- já po licenci netoužim. Nechci jezdit závodne. Beru to jen jako zábavu. A s tím, že je to pořád dokola s tebou souhlasím, ale jelikož já na jiné koně chodit nemohu, tak budu chodit sem no...=)
    14.11.2009 18:50Ary
    Dadli11
    tak když to bereš jen jako zábavu tak ti na tom až tolik nezáleží ne mě by třeba stačilo se o ty koně postarat
    - - - - -
    ale každej člověk je jinej :)
    14.11.2009 19:03Dadli11
    Ary- teď sem tě moc nepochopila. Že chci jezdit na koních tak to neznámená, že hned musim jezdit závodně ne? A že mě baví jezdit na koních ale nechci závodit neznamená že by mi mělo stačit se o koně postarat ne?
    14.11.2009 19:43mckvak
    dadli ... to bylo uvedeno jako priklad:) Taky jsem ji strasne moc chtela:) A splnilo se mi to az ted:)
    14.11.2009 23:36Dadli11
    mckvak- jo a grutuluji =)
    15.11.2009 00:23mckvak
    dekuju:)
    15.11.2009 10:36Dadli11
    mckvak- a ty máš svoje koně vid?
    15.11.2009 10:44mckvak
    Dadli...to bohuzel nemam:)
    - - - - -
    ale mam dve staje kde jsou super lidi :)
    15.11.2009 11:24Ary
    Dadli11 no já myslela že ten kdo má rád hodně koně tak mě by třeba stačilo se oně starat víš a ty né že by si měla závodit :)
    tak hodně štěstí
    15.11.2009 12:58Dadli11
    mckvak- aha..nńo aspon že chodíš do stájí vid? =)

    Ary- já je mam ráda a chci jezdit, ale ne závodne. Tak jsem to myslela!
    15.11.2009 17:52mckvak
    Dadli ano chodim do dvou staji:) Jenze v tvem veku jsem na tom byla podobne jako spousta decek, musela jsem proste pockat:)
    16.11.2009 10:53Mišulka
    Fotečky z procházek - http://misulinka.rajce.idnes.cz/Prochazky_s_koniky_-_14._a_15._11._2009/
    - - - - -
    Pár foteček z výběhu ze včerejšího zamlženého rána - http://misulinka.rajce.idnes.cz/Rumicek_s_Davidkem_ve_vybehu_-_15._11._2009/
    16.11.2009 11:46Petrus
    Dadli11 - tak ted me asi ukamenuje zbytek osazenstva, ale ja zacinala jako ty v 10ti letech, chodila jsem ke konim k jednomu panovi co mel dva a vse jsem se musela naucit sama...nejdriv nas nechal cistit pak vodit a pak jezdit, nikdy na nas nedohlizel a nic nas neucil byli jsme parta a samy sobe ochranci a radci...takze je bych tady nebyla na Dadli tak drsna a hned ji cmarali budoucnost rozsekaneho decka. Nevim jestli to bylo o stesti nebo o tom ze clovek do toho proste tak sel protoze jinou moznost nemel ale za celou dobu mych zacatku jsem z kone nespadla a paradoxne prvni pady prisli az z prichodem do prvni jezdecke staje kde byli kone celodenne ustajeni v boxe a nevybiti a to zacali drzkopady a me probuzeni ze sna ze me se preci nemuze nikdy nic stat....Myslim si ze Dadli je aspon rozumna na to ze dokaze pani rict na co se neciti a evidentne pani ji do niceho nenuti...vim ze vetsina tu mate jiny nazor ale ja takhle jako dadli u koni vyrostla nikdo se se mnou nikdy nemazal a nemam pocit menecennosti vuci ostatnim co v jezdeckych staji vyrostli. Leckdy maji horsi sed nez ja i horsi pristup ke konim...takze Dadli jestli ti muzu neco poradit jelikoz jinou moznost nemas - opravdu se drz toho co delas do ted a to ze na co se necitis nekyvni...snaz si s pani promluvit ze by ses rada zdokonalila a rada bys k ni chodila ale ze se citis nejista a aby s tebou mela trpelivost. a myslim ze to fungovat bude...Ja to taky zvladla :-)
    16.11.2009 16:21Dadli11
    Petrus- tvůj příspěvek mě velmi potěšil. konečně mě někdo pochopil. Jak si psala že si začala padat až v jezdecké stáji, kde měli koně zavřené v boxech tak to tady nehrozí. pani má koně pořád ve velkém výběhu, jen když prší nebo se chystáme na vyjížďku tak jsou v boxech. Pani mě do ničeho nenutí. Moc děkuju , že si tohle napsala. jo a přeju ti spoustu uspechu a co nejméně pádů =)
    16.11.2009 18:33IvanaP
    Hi hi, já taky začínala tak divoce. Žádná lonž, rovnou terén. Na lonži jsem jela poprvé až když jsem obsedala hříbata :-). Doteď se divim, jaký jsem měla štěstí, že se mi nic nestalo, páč pud sebezáchovy u mě nebyl ještě vyvinut :-) a nezodpovědnost a blbost lidí, kteří na mě měli "dohlížet" neznala mezí :-(! Cválala jsem na koni velmi záhy, taky možná po týdnu nebo čtrnácti dnech ježdění. Problém udržet se v sedle jsem neměla ani trochu a uvolněná jsem byla až až. A strašně jsem si to tenkrát užívala... Ale možná že kdybych tenkrát nebyla takovej blázen, doteď jsem se někde jen drndala jako celoživotní hobbysta. Jo, strach na koně nepatří. Člověk se strachem nemá na koni co pohledávat a dostanu-li někdy strach, už jezdit nebudu, doufám :-)...
    To je hned, ňákej parádní úraz, taky už jsem jich pár zažila nejen u sebe a nebyly ani z nezodpovědnosti ani z blbosti, spíš z blbý náhody. To už tak asi je...
    - - - - -
    Jo a kdysi mě děsně vytočila jedna paní, když jsem nadávala že nás nenechají ve stáji vůbec jezdit. Tenkrát mi bylo ňákých 13 let. Paní mi vysvětlila, že ona první rok jen pucovala a kydala, další rok jen krokovala a svůj první parkur jela až když byla zasloužilá mamina, tak co bych jako chtěla. A jak je to dobře, co jí to všechno dalo... Tak to je pro mě odstrašující případ. Ve věku, kdy ona začínala závodit - podotýkám že neslavně, já už si spíš představuju konec kariéry :-)... Není na co čekat, čím dřív se začne, tím líp.
    - - - - -
    Jo a lonž není mimochodem na učení cvalu moc dobrá. Lepší je na jízdárně delší stěnu zacválat, prostě rovně. Ideálně za koněm. Na kruhu je to o dost horší na rovnováhu a celkově na udržení se.
    16.11.2009 19:40Dadli11
    IvanaP- tak aspon nejsem jediná =D
    16.11.2009 22:36Vladous
    No holky, kéž vám ten bezstarostný přístup vydrží hodně dlouho. Alespoň tak dlouho, než si pořídíte rodinu a zjistíte, že jsou na vás závislí celkem malí nesoběstační tvorečkové, nebo že bez vašeho platu nastoupí do vašeho malého bytečku exekutoři. Luxus bezstarostnosti a neopatrnosti si už hodně dlouho nemůžu dovolit. A myslím že velké procento lidí, kteří jezdí. Alespoň já jich znám hodně, možná je to tím, že jsem o něco starší než vy.

    Ivano klus a cval na kruhu bez třmenů (na koni kterej na kruhu cválat umí - pomalu v rovnováze, né že to klopí tak že jezdec má pocit, že co chvíli upadne), s upaženýma rukama, připraví jezdce celkem dobře na samostatnou jízdu tak, že už se pak může soustředit na ovládání koně a sed už má vyřešenej. O to jde. Rok a půl jsem cválala na radu "trenéra" v terénu a na jízdárně na koni v lehkym sedu a pokaždý, když hodila kozla, nebo mi vypadl třmen, tak jsem spadla jako švestka, protože jsem sedět prostě neuměla. A neuměla jsem to proto, protože kobyla byla mladá a když jsem do ní sedla, tak odmítala jít dopředu (bodejť ne, v pracovním cvalu na ní nikdo nikdy necválal a navíc já jí ještě neuměla zkorigovat). Pak jsem přišla na Moraveč, trenér mě vzal na kobylku na lonž bez třmenů na cval a já jsem se za tu hodinu naučila víc než za celej ten rok a půl! Tohle byl podle mě ztracenej čas.
    - - - - -
    Mišulka: Já Ti závidím toho obětavého fotografa! :-)
    16.11.2009 23:01Dadli11
    Na co je vlastne licence? To můžete jezdit více na závody??
    16.11.2009 23:20Blueberry
    Dadli11: tzv. licence jsou zkousky ZZVJ, která se skládá z drezurní části, parkuru a testu. Mělo by to prověřit schopnosti jezdce. Po složení zkoušky se můžes účastnit ofiko závodů. Bez licence můžes akorát na VT (veřejný trénink) nebo nějaké hobby...
    Samozřejmě že licenci si dělat nemusíš, ale není špatné si ji udělat (když už jsi toho levelu dosáhla) - nikdy nevíš, kdy se ti nějakej papír na hlavu kdy bude hodit :D
    16.11.2009 23:32Dadli11
    Blueberry- aha. Dekuji za vysvětlení =)
    17.11.2009 08:35wendy
    ahoj, chci se zeptat, jestli je tady nekdo z okolí frýdku.. 4 roky jsem chodila na jízdárnu, ktero ale zrušili. potkikiki@seznam.cz DÍKYY MŮŽETE MI NAPSAT NA DISKUZI DÍÍKY=) =)
    - - - - -
    jako jestli nekdo neví o nejake jizdarne.
    17.11.2009 10:06pegaska
    Musím říct, že mně také na cval nejvíc pomohl kruh - nejprv na lonži, pak sama na kruhu a rovná čára až na konec. Teda na cval pod kontrolou, v pevném sedu. Prošla jsem také takovým "polodivokým" výcvikem, kdy jsme hodně jezdili do terénu, a to, co jsem se posléze naučila na jízdárně, se nedá vůbec s tím "nevýcvikem" srovnávat. Jen odnaučit se ty zlozvyky mě stojí doteď mnoho úsilí... Člověk ani nemusí chtít závoit, ale funkční sed je zkrátka nejlepší komunikační prostředek mezi jezdcem a koněm a pokud nechci koni svým ježděním ubližovat, měla bych se naučit opravdu jezdit, ne se jen vozit a nepadat.
    17.11.2009 16:37Dadli11
    lionasaSQ- a ty si už klusala a nešlo ti to tak máš strach nebo si nikdy neklusala?
    Jestli si ještě neklusala tak se neboj =) já se taky bála. A klusala jsem poprve asi před 3ma týdnama. Napřed sem v tom sedle skákala jak blázen =D Ale nepadala jsem jen sem v tom sedle lítala a nohy ve třmenu rozhodne nebyli nebo byli a to až moc =D Ale je to v pohode. vysedávat mi šlo malinko až po hodine, ale vysedávání mi taky nejde, ale vážně neboj se =) je to uplně v pohodě.
    17.11.2009 16:46barsi
    Tak mi asi u mladého ďábla vystal problém se zoubky, nemáte někdo nějaký kontakt na zubaře ? Nejlépa Preha a okolí, zítra nafotím a můžeme diskutovat :(
    17.11.2009 19:06FeeBee
    barsi: Evčo, u nás byla Adéla Lišková, jezdí Prahu a okolí, zítra ti hodim číslo na icq, teď ho nemám u sebe. Je fakt perfektní, vše vysvětlí, ukáže...byla fakt super, takže můžu jedině doporučit!
    17.11.2009 20:51MonŠery
    z dneška - https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1897
    17.11.2009 22:28Blueberry
    MonŠery: Misi je opravdu nadhernej konik. Mozna se mi to zda, ale neshodil trochu? Prijde mi, ze mel zad trosku mohutnejsi...
    18.11.2009 08:38Mišulka
    Vladous - souhlas se vším.

    pegaska - i já se učila coby samouk - pomáhala jsem jednomu jezdci u nás v oddíle s kobylkou a měla jsem za úkol ji jeden den v týdnu vodit na procházky. Z procházek samozřejmě za chvíli nic nebylo, jakmile jsem došli za ves, hupsla jsem na kobylu bez sedla, vodítko připnuté na ohlávce a už jsem si to pádili ve všech chodech po terénu. Bylo to fajn, strašně ráda na to vzpomínám, ale naučila jsem se spoustu neřestí, které odstraňuji dodnes. Takže dneska už bych do ničeho takovýho nešla. Když mne letos poprvé po těch letech, co jezdím, vzala kamarádka na lonž, byla jsem unešená, protože po té půl hodině jsem měla konečně pocit, na na tom koni sedím...

    MonŠery - Misi vypadá moc dobře:))
    - - - - -
    Vladous - holky, co mi pomáhají s koníkama, hrozně rády fotí, takže v tomhle je to fajn. Ale asi jim budu půjčovat starý foťák, přeci jenom, o tenhle nový mám strach, už mi ztratili krytku na objektiv:)
    18.11.2009 08:59MonŠery
    Blueberry - nezdá, shodil hodně :-(. Už se ale zase zpravuje zpátky, byl ještě hubenější.
    Mišulka - děkujeme :-)
    18.11.2009 09:14Vladous
    MonŠery: jj, moc pěknej , vypadá jako mazel :-) Je?
    - - - - -
    Mišulka: Já nezvládám nafotit pořádně ani tu Terku, zatím. Neodvažuju se koukat na ní přes foťák, protože ta samostatná jízda jí stále ještě dělá problémy.... Zvlášť když ostatní koně chodí někde 300m od Rozárky a Rozi chce za nima :-D
    - - - - -
    Ale je to dobře, když si pomalu bude zvykat - jak Rozi, tak Terka.
    - - - - -
    Jinak už máme termoboty! A nové rajtky a rukavice.... Na perka už nezbylo, to budu řešit až po vánocích.
    - - - - -
    Julča: Holky už 2x vzaly Rozárku na vyjížďku na volno :-) Byla prý moc spokojená :-)
    18.11.2009 09:38Petrus
    Vladous - myslim si ze ironicky ton typu at nam nase bezstarostnost a bezohlednost vydrzi neni na miste, ja se bavila o dobe kdy mi bylo 10 let a jedine za co jsem mela zodpovednost byl muj krecek, zkratka jako dite clovek takovy pud sebezachovy nema...dnes i kdyz nemam vlastni rodinu tak se o ty sve kosticky bojim vic a jsem uz mnohem opatrnejsi...a opravdu poucky od lidi kterym je jen o 4roky vic typu ze to bude tim ze jsi starsi nez ja se mi nezdaji na miste...
    18.11.2009 09:54Vladous
    Petrus reagovala jsem na větu že strach na koně nepatří.
    18.11.2009 11:16MonŠery
    Vladous - je to mazel, děsnej. Miluje pozornost. A naučil se na zavolání přijít ve výběhu, což považuju za velký úspěch a avízuju !!!bez uplácení pamlskama!!!
    18.11.2009 12:35Střelenka
    Heh.. Víte jak se říká, že po cca 7 hodinách už jezdec umí klusat bez lonže? U mě to tak neplati..:D a ne že by mi to vadilo.. Dělá mi šílenej problém rovnováha.. Rytmus jsem hned v první hodině měla, ale ten sed.. a rovnováha.. jak se mám zdokonalit, abych se už konečně naučila klusat?
    18.11.2009 14:31Mišulka
    Střelenka - po sedmi hodinách umět klusat bez lonže??? Poslední holčinu, kterou jsem učila jezdit, jsem z lonže nepustila několik měsíců (chodila jezdit 1 x týdně), bez lonže chodila až po několika týdnech pouze v kroku v kryté haličce. Ven šla poprvé sama po půl roce.
    Jak se naučit klusat? Klusat, klusat, klusat. Vždy krátce a často, aby to člověka moc neunavilo. A učit se nejprve pracovní sed, mám tu zkušenost, že začátečníkům pracovní sed nedělá problém. Pracovní sed je základ všeho, na vysedávání je času dost.
    18.11.2009 14:46Blueberry
    Mišulka: No ono se to takhle říká, ale když se člověk učí prvně pracovní klus, pak má zas problémy se naučit správně vysedávat (aspoň u mě to tak je :)). Takže ještě jako mezistupeň mezi pracovním a lehkým klusem je pro mě honební sed, abych se naučila držet kolenama. Ale já jsem ultradřevo :)
    18.11.2009 15:29Mišulka
    Blueberry - vždycky je jednodušší naučit se lehký sed, když už umíš těžký než naopak. Já s pracovním sedem bojuju dodnes.
    18.11.2009 16:12mckvak
    Souhlasím s MIšulkou, taky mi to prijde horsi se naucit a vysedet vetsinu koni:) a taky jsem se ucila prvne lehky sed :F
    - - - - -
    http://mckvak.rajce.net/2009_11_18,_Hostenice,_hiposka
    Fotky z naší praktické vyuky hopošky:)
    18.11.2009 21:29Peťula a Happysek
    Mišulka,mckvak: Né že bych tady nák machrovala,to né..ale mě nedéla problém ani jedno.. :) radši mám ale lehký klus.. :) a ještě pohodovější je cval .. :)
    18.11.2009 21:50mckvak
    vsak v pohode, kazdej je talentovanej jinak:) Ted uz i to zas az takovej problem nedela, nerikam ze vysedim kazdyho kone ale je torozhodne vetsi pocet nez nejaka doba zpet:)
    19.11.2009 10:54Revena
    Mišulka, Střelenka: To je dost individuální, záleží na talentu každýho. Některý slečny, co u mě jezdí to nezvládají ani po půl roce a naopak měla jsem paní (asi 60 let),která první hodiny bez problémů zvládla vysedání a druhou hodinu byla schopná koně v klusu řídit kamkoliv a hlavně vypadala na tom koni úžasně - ptala jsem se jí snad stokrát, jestli už někdy jezdila, ona se zapřísahala že ne. Tři měsíce nato si jela udělat ZZVJ (a udělala)... sice nevím, na co přesně jí bude, ale musím říct, že ji tam vyhlásili jako nejstylovějšího jezdce :)
    19.11.2009 12:21Blueberry
    Revena: vy ten vas zverinec pekne rozsirujete :) Co mate za novy koniky? Nejake dalsi sportovni nadeje? ;)
    19.11.2009 15:34sisi
    mckak-ahoj napsala jsem ti komentář k albu a prosím jestli mi řekne š proč má ovázané nohy?
    19.11.2009 16:28mckvak
    Sisi - malou poslapala kobyla v boxe :( ale nastesti se nic vazneho nestalo, bylo to sice na siti ale mela jen rozthanou kuzi, zahojilo se ji to veice dobre a rychle:)
    19.11.2009 16:41Deny
    Ahoj jsem tady nová a tak chci vás i vaše koníky a poníky pozdravit.
    19.11.2009 16:51sisi
    mckvak- chudinka dobře že je jí dobře :-/
    19.11.2009 16:57Peťula a Happysek
    jinak k tomu jezdeni: u nás taky nektere deti maji problem a ostatni se to nauci hned.. zavisi to na hodne wecich(popravde se mi nechtej vypisovat:D) treba v tom klusani: chodi tam asi 11 deti (tak nejak) a vsichni tam nak chodi skoro stejne dlouho..zatim zadna necvala ale ucise se vse okolo a jsou u klusu..a z tech asi 11 deti klus de zatim jen 3 nebo 4...a ostatni se to zatim uci..ale z vlastni zkusenosti musim rict,ze je docela narocny ucit deti(ci zacatecniky) me to nak problemy nedelalo :)) a sem za to i rada :D ale nechci se vytahovat(snad to tak neberete) ale wse co se tyce koni miluju..!! :-*
    - - - - -
    Deny: my te taky zdravime i twoje koniky :))
    19.11.2009 19:35mckvak
    http://mckvak.rajce.net/Vtipkovani_s_Alpinem
    Dnešní blbinky s Alpakem od Harry:)
    - - - - -
    http://www.youtube.com/watch?v=hU1rGqf9Hig a jeste video nudiciho se konicka:D
    19.11.2009 19:51Dadli11
    mckvak- pěkné vide o fotečky. při tom vidu sem mela uplný nervíky s koníkem a uplne sem mu chtela pomoct. =D
    20.11.2009 07:42Mišulka
    mckvak - :) on se chtěl určitě vyválet v tom překrásném blátíčku a vy jste mu to znemožnili tou dekou. Tak si ji chtěl sudnat...:)))))
    20.11.2009 10:47Vladous
    Mišulka:
    Já vím, že už jsme se spolu o tom bavili několikrát :-), ale musím to prostě napsat :-D

    Já učím dítě na lonži hned od začátku pracovní klus bez třmenů s držením vnější rukou a vnitřní upaženou směrem dovnitř (postupně bez držení), ale stejně tak ho učím hned lehký sed v kroku a vysedávání na můj povel v kroku (jen abych vysvětlila jak asi to vysednutí vypadá). Pak hned následuje lehký sed v klusu a jakmile udrží rovnováhu a patu dole alespoň 1 kolo, tak vysedávaný klus. Ale vždy začínám na už uvolněném koni pracovním klusem bez třmenů.

    Mám totiž zkušenost, že čím více střídám cviky, tím lépe dítě udrží pozornost a baví ho to. Jasně že do toho montuju ještě takové ty klasické cviky jako poplácat koně kdekoli a prostocviky rukama a nohama :-D
    Je pravda, že mají po nasazení třmenů v prac klusu trochu problém, ale spíš proto že neví jak ty třmeny udržet. Pak se holt musím několik hodin zaměřit na vysvětlování vlastně neustálého mírného tlaku do paty :-) Jinak ale sedět umí, prostě to dokáží rozlišit :-)

    Jinak ale máme hodně podobné metody.
    20.11.2009 11:02Revena
    Blueberry: Tak trochu :) Koupili jsme teď dvě provozačky - jedna vypadá i hodně nadějně, že by se na ní daly dělat ZZVJ - tak uvidíme. Jinak budoucí sportovci jsou zatím ještě ve školkovském věku - mám do sportu dva "ročky" - 20 a 18 měsíců a malou po Viole - 6 měsíců. Takže až vyrostou, tak to bude mazec :)
    20.11.2009 12:23Blueberry
    Revena: Tyjo, tak to až ti omladina vyroste, tak snad za celej den kvůli samým tréninkům neslezeš z koně, ne? :D Každopádně ti přeju, aby Song měl důstojné následovníky :)
    20.11.2009 12:49sisi
    ahoj jak sedět při pracovním klusu :-)?
    20.11.2009 22:54Vladous
    sisi: a jak to myslíš? Myslíš jak má sed vypadat, nebo jak se máš udržet abys nespadla? :-D
    21.11.2009 11:54Revena
    Blueberry: Děkuji :) Právě - docela si myslím, že to bude mazec obsedat naráz dva koně svoje a ještě jednoho stejně starýho od kamošky :D Ale aspoň se nebudu nudit :)
    Sisi: uvolnit se v kříži a snažit se dát kolena a paty co nejníž, pak budeš mít hlubší sed a nebude tě to tak vyhazovat :)
    21.11.2009 12:33sisi
    Vladous-spíš abych tam nelítala :)
    21.11.2009 15:22Léňa
    Ahuj, mam takový problém.Budou to dva roky co jezdím na koni(je mi 14), ale za celý ty léta sem se popravdě skoro nic nenaučila.Jezdím u soukromníka a vlastně jezdíme hlavně na vyjížďky a občas na louce, abych se něco naučila, ale za tu dobu co jezdim sem se neučila víc jak 15x.Ale tím nechci říct, že ten soukromník, ke kterému chodím jezdit neumí jezdit(naopak), ale prostě to asi neumí naučit nebo je nějaká vada ve mě opravdu nevím...Ale můj sen je věnovat se jezděctví na úrovni a pořádně se naučit jezdit.Prosím poraďte co mám dělat.U nás poblíž je sice státo koní kam sem chodila, ale nelíbil se mi tam přístup jak kě mně tak ke koníkům.A nic jinýho u nás není ani soukromník nic!!!Co mám dělat?
    21.11.2009 18:01sisi
    Léňa- ahoj já taky musím dojíždět 20km zkus si napsat inzerát
    21.11.2009 22:04Kaculka17
    Hezky večer,Prosím Vás o radu můj kůň neustále nechápe co po něm chci požaduju od něj aby se sbalil ale to jenom tak na chvilku a pak mě má v tahu...Prosím někoho aby mi napsal vše potřebné aby se sbalil,uvažuji že koupím gumy.
    21.11.2009 22:31Strelish
    Léňa: asi ti nezbyde nic jiného než ho poprosit, zdali by se ti aspoň jednou týdně věnoval na jízdárně. A nebo se holt musíš smířit se současným stavem.

    Kaculka17: radši zainvestuj do trenéra než do gum, pokud nechceš svému koni ještě víc ubližovat. Sbalení je stupeň výcviku koně (a jezdce) a předpokládá se, že kůň je dostatečně osvalený a naježděný, aby tě mohl vzít takzvaně na hřbet, zapojit víc zadní nohy a podsadit se. To je totiž cílem celého sbalení, ne to, že kůň zalomí hlavu na/za kolmici, což možná sice vypadá efektně, ale dál se bude valit po předku. Evidentně na to ten tvůj není připravený a nejlepší cesta jak na to je za pomoci trenéra, který ze země může poradit. V Karviné určitě někoho najdeš :)
    22.11.2009 11:34sisi
    ahoj
    Kaculka17,Strelish
    píšete o gumách můžu se zeptat co to je?
    děkuju
    22.11.2009 12:59Léňa
    sisi:Nu já k tomu sokromníkovi jezdim víc než 20Km víš...Právě proto k němu můžu jen 1x za týden
    Strelish:Nj když to je těkž když já ty koně mam taky ráda a můžu se s nima vídat tak málo =(
    22.11.2009 15:15Kaculka17
    sisi:přiměje to koně sbalit se .
    - - - - -
    u nás je mají ve slevě no tak uvidíme
    - - - - -
    jak přesně vypadají podlomy?
    22.11.2009 15:59Blueberry
    Kaculka17: Nad tim nakupem gum jeste premyslej, jsem stejneho nazoru jako Strelish, tim, ze kone vyvazes nepomuzes ani jemu ani sobe. Jinak si stačí věci jako podlom vygooglit :)
    http://picasaweb.google.com/marekgebauer/ChorobyKoni#5314257941542205890
    22.11.2009 16:48sisi
    Kaculka17-no víš já jsem chtěla třeba vysvětlit jak se to dává jak to vypadá :-)
    22.11.2009 18:10Julča
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1898
    o víkendu jsme byli se sestrou na vyjížďce a bylo krásně:-))
    22.11.2009 21:59Strelish
    sisi: najdi si ve vyhledávači "gumový chambon" . Slouží to k násilnému zalomení hlavy koně, pruží to, takže kůň se do nich celou dobu opírá, což je v některých případech skvělý způsob jak si kůň může otupit hubu a jako bonus ještě vyrobit jelení krk. Řeknu ti to asi tak - opravdoví jezdci by tyto pomocné otěže na koně nedali. Sbalit koně jde totiž i bez nich, jen je potřeba dát si s tím koněm víc práce (což mnoha jezdcům nevoní, protože to není otázka pár dní) a kůň se pak sám člověku odvděčí tím, že sbalení a podsazení sám nabídne a jízda na takovém koni je pak naprosto o něčem jiném, je to super pocit. Ale jak říkám - není to zadarmo a chce to čas.
    22.11.2009 22:12Blueberry
    Strelish: Minulý týden jsem se byla kouknout na Hubertovi a nějaký "jezdec" tam celý den měl koníka na chambonu, docela mě to děsilo :/ Nemusím připomínat, že dopoledne byla vyjížďka, a odpoledne se skákalo a pak byl hon na lišku. Všechno to absolvoval s vyvázaným koněm. Takovým lidem by se tyhle "pomůcky" neměly vůbec prodávat :(
    22.11.2009 23:06Strelish
    Blueberry: njn, i takhle se třeba dají řešit problémy s táhnoucím koněm...no...mít takového, tak do houfu koní nelezu, že...to máš těžko, když není nic výjimečného, že koně v parkurových stájích trénujou skoky na průvlečkách .-/
    22.11.2009 23:24Blueberry
    Strelish: Jako at si kazdej s konem dela podle svyho nejlepsiho vedomi a svedomi.. Jen, ze ten konik mel hlavu vyvracenou do nebes a delal uzasnyho jelena. Jako myslenkove chambon neni treba spatnej, ale ja mam pocit, ze ten kun zakonite musi s gumama tu hlavu vyvratit (jeste jsem se nesetkala s tim, ze by se kun poddal a nesel proti). Ale pokud to nekomu v praxi funguje, tak se rada dojedu kouknout :)
    23.11.2009 08:09Strelish
    Blueberry: tohle jde často vidět i u těch rádoby westerňáků, koně pro jistotu na tie-downu a hlavu v oblacích. Jo, chambon není špatný, ale na lonž a pevný chambon, ne gumy. Ty gumy jsou blbé i v tom, že ten tah za udidlo je tam v podstatě pořád, i když kůň tu hlavu jakože zaklapne...on vlastně mizí až v případě, že kůň strčí hlavu za otěž, ne?. Až někoho objevíš, dej vědět :))
    23.11.2009 09:52Vladous
    "jeste jsem se nesetkala s tim, ze by se kun poddal a nesel proti"

    Já jo, chodí na tom dobře koně, který už naježdění minimálně do L-S stupně shromáždění :-D
    - - - - -
    I když většinou jen ti, kteří jsou "rámcového" vzrůstu, Bobák měl dlouhej krk a byl celkově dlouhej, u něj gumy byly absolutně k ničemu. Pamatuju si, jak jsem v posledním roce chtěla vyzkoušet nějakej návod z internetu vedoucí k náznuku piafy a zkoušela jsem mu nějak vysvětlit, že po něm chci shromáždění na ruce, tyhle gumy absolutně k ničemu, ale nakonec jsem měla úspěch s jednou vnější vyvazovačkou, na vnitřním kroužku jsem měla zapnutou lonžku a to se tvářil celkem jako že mu to nevadí.
    23.11.2009 09:57Helen
    Jen se zamíchám, dlouho jsem tady nic nepsala.
    Přišla k nám do stáje slečna která byla několik let v Německu, jezdí spoustu let, pod trenéry.
    Protože jsem ukončila spolupráci s Lenkou na Panamě, kvůli osobnímu problému.
    Tak jsem byla na slečnu zvědavá, má 5-ti letého oldenburského hřebce. Hned po prvních pár minutách jsem věděla, že se s ní domluvím na Panamu a aby učila i mě. To co ona dokázala s Panamou to jsou zázraky. A je to jen o znalostech, zkušenostech, jemné ruce, sedu, holeni,trpělivosti. Trpělivá práce se vyplácí,ale hlavní a důležité je znalost pomůcek. Gumové šambony a jiné vyvazováky jsou jen berličky, které pomáhají sice jezdci,ale nahrazují jen jeho neschopnost a neznalost, nebo čas který není ochoten trávit učení a věnování se koni. Takže investice do dobrého trenéra udělá maximální službu jak pro jezdce tak hlavně pro koně. Samozřejmě jde taky nakoupit si všemožná udělátka svázat koně jak jen to jde,ale to není schůdné řešení pro koně, jen pro jezdce a pak když se udělátka oddělají? No zase jezdec zjistí, že je musí namontovat, protože nevyřešili vůbec nic.....
    23.11.2009 10:28Vladous
    Kaculka: Ono je těžké něco radit, když nevíme co vlastně se svým koněm zvládáš - jaké cviky, jestli máte trenéra, jak často jezdíš atd....
    - - - - -
    A jaký má kůň denní režim - protože tohle já považuju za základ nějakého úspěšného ježdění.
    - - - - -
    Kaculka:
    A co Tě k tomu vlastně vede? Někdo Ti to poradil? Chce to trenér?
    23.11.2009 12:08Mišulka
    Julča - no, konečně nějaké fotečky od vás:)) O víkendu bylo fakt parádně, já se byla po skoro třech měsících svézt v Hostouni.
    23.11.2009 12:33Petrus
    tak jsem prihrala nejake fotky z naseho prvniho Huberta :-) http://lara27.rajce.idnes.cz/Louwer/
    23.11.2009 13:33mckvak
    http://mckvak.rajce.net/Vyjezd_Slatinany,_Pardubice_Klinika

    Fotečky z výjezdu do Slatiňan, parubic a koňskou kliniku:)
    23.11.2009 18:58sisi
    Petrus-krásné fotečky, mckvak: také
    :-)
    23.11.2009 21:28MonŠery
    pár fotek ze soboty - https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1902
    23.11.2009 21:36Blueberry
    MonŠery: No chodí ti krásně :) Jinak nevím proč, ale v první chvíli mi přišlo, že tam kolem jízdárny máte vysázený palmy :) Už jsem asi zblblá z toho celodenního čumění do počítače :)
    24.11.2009 15:01Kaculka17
    Vladous:No poradil nám to trenér mé kamarádky jinak jezdíme každý den a zvládámě poměrně dost cviků...jenom ne ustupování to nám někdy dělá problém ale jinak ostatní v pohodičce.
    24.11.2009 15:37Blueberry
    Ad Strelish: "tohle jde často vidět i u těch rádoby westerňáků, koně pro jistotu na tie-downu a hlavu v oblacích. "

    Nasla jsem krasny ilustracni obrazek ;)
    http://brandulka.rajce.idnes.cz/Westernove_zavody_Velke_Hosteradky_8.8.2009/#P1010093.JPG
    - - - - -
    Jinak tohle jsou fotky z akce, ktere jsem se ucastnila jako divak poprvy a naposledy.. Spousta nalitejch "kovboju", kteri se ucili jezdit sami a na kone berou minimum ohledu. jinak ten chlapik hned na nasledujici fotce byl nalitej tak, ze pri zataceni u jednoho z barelu se proste svezl na zem...
    24.11.2009 16:09Kaculka17
    tak tu je moje první album z focení v létě snad se vám budou fotky i Monty líbit.
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?leto
    24.11.2009 17:06sisi
    Blueberry-chudáci koníci!!!!
    24.11.2009 17:45Kaculka17
    sisi:taky si myslím ale nic nenaděláš
    24.11.2009 19:05sisi
    admini
    ahojky co mám udělat abych měla alba ?
    24.11.2009 19:39wendy
    chudáci... jak jim škubou v hubě. za to bych vraždila.
    24.11.2009 19:42sisi
    wendy: já sem jednou viděla krásnýho frýsáčka (zlatíčko)
    jak na něm jede majitelova dcera kopala ho, škubala mu v hubě prostě něco šílenýho skákala v jeho sedle sem tam ....
    opravdu sem se málem rozbulila jak mi ho bylo líto
    25.11.2009 08:36Vladous
    Kaculka:
    Pěknej :-)

    Já být Tebou, tak se spíš učím cviky, kterými toho koně do shromáždění dovedeš. Jestli mu "šoupneš" hlavu dolu, a on nebude došlapovat zadmími hlouběji pod tělo, akorát ho necháš spadnout na předek a budeš mít pak problém ho dostat zpátky do rovnováhy. A pokud to není kůň, kterej má "samoakvitvní" záď :-), tak se Ti ho povede na předek šoupnout jedna dvě. Za druhé - proč po něm chtít víc než pár minut? Za třetí - povolíš mu otěž když jde s nosem dopředu dolů? Minimálně vnitřní? Přechody přes 1 chod zvládáte? krok - cval - krok, zastavení - klus - zastavení? Krok - cval - krok na kruhu má časem výborný shromažďovací efekt, a vůbec rychlé střídání cviků za sebou... A až se zdokonalíte v ustoupení na holeň, kruh zvětšit, zmenšit, obrat kolem záďě, tak určitě práce na dvou stopách.
    - - - - -
    Teda krok - cval - krok všude má výborný efekt, ale na kruhu je to zpočátku lepší :-) Stejně tak obraty, malé kruhy, vlnovky, všechny přechody - přidat, sebrat, těch možností je tolik :-) A zádrže.
    - - - - -
    MonŠery: No, vypadáte, jakobyste spolu jezdily už léta :-)
    25.11.2009 11:21Shetan
    Čauko, chodím sem často číst :-) a protože zkušenosti s koníkem teprve sbíráme, tak co bych radila, žejo :-D Tomu svému jedinému jsem stvořila webku, tak koukněte, jestli máte chuť: http://amorek.webnode.cz/ :-) Zdravím vás i vaše krásné svěřence ;-)
    25.11.2009 12:03Mišulka
    Shetan - moc hezké stránečky. Je z nich cítit, že máš toho svého "šklebivce" moc ráda. Držím palce:)
    25.11.2009 13:45Julča
    Shetan- Ahoj.moc mě zaujalo, jak přemýšlíš o povaze svého koně, kdybyb se tak uměl každý zamyslet,bylo by plno šťastnějších koní i lidí.
    25.11.2009 14:44sevilla
    Ahoj, moc vás všechny prosím o pomoc. Máte zkušenosti s koněm, který má panický strach z aut, které jede proti němu? Vždy se zachová stejně - otočka a úprk pryč. Setkal se s tím někdo z vás a ví, co s takovým koněm dělat a jak ho to odnaučit?
    25.11.2009 16:27Vladous
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1905

    Pár fotek ze dvou dnů
    25.11.2009 16:40Mišulka
    Vladous - super:)
    25.11.2009 17:10Vladous
    Díky :-)
    25.11.2009 18:10Blueberry
    Vladous: Perfektni, Terka dela suprovy pokroky :)
    Shetan: Taky chvalim stranky, konecne zas nekdo pise o realnem svete realnych koni, ne ze ho LoWinkujeSh a ze se byl konik proskocit po travicce a pak jsi mu zapletla jeho ruzovou hrivu :D
    25.11.2009 18:32Vladous
    Blueberry: Jo, když je při smyslech, tak jí to jde. Když není, tak se můžu na hlavu stavět a je to houby platný. Akorát se zbytečně vynervuju. :-)

    Shetan: koukla jsem jen na chvilku, je to fajn deníček :-) Budeš mít zpětně dokumentaci o zdravotním stavu i o pokroku ve výcviku. Já jsem si tohle tolikrát začínala psát a nikdy mi to nevydrželo :-) Tak vydrž.
    25.11.2009 19:26Strelish
    Vladous: já deníček radši nepíšu :))

    Shetan: pěkněj koňouch, v nejlepších letech :) Btw jestli máš ten podlom už suchý, zinkovku bych nemazala, spíš měsíčkovou mast s peruánským balzámem (dělá ji Dr.Popov nebo Aromatica) :)
    25.11.2009 20:56Shetan
    Strelish: nemá, pořád to mokvá. Jako bonus už začíná pučet i na druhé noze :-/
    25.11.2009 21:35Áda
    Ahojky :) Holky, prý se v Brně bude 1. 12. otevírat nová prodejna Equisboy, nevíte o tom něco?
    25.11.2009 21:38Kaculka17
    Vladous:No nevím jako přechody krok-cval umíme výborně kruhy a obraty také atd....no teď asi Monty nebude jezdit alespon do pátku minimálně...cválali jsme na jízdárně a bylo bláto ale včera nejezdil nevyšlo mi to s časem :-( a slíbily že mi ho projedou a neprojeli tak měl tolik energie na rozdání ostatním nojo ........a jak tak cváláme tak jsem si dávala pozor at to neuklouzne na tom blátě no a boužel stalo se oba jsme spadli a Monty si předním kopytem při pádu osklivě poranil kloub u zadní nohy nemyslím kloub ale u klubku kůži no tak má to nastříkané desinfekci a ja byla v nemocnici bolí mě žebra tak o mě nejde to bude dobrý jenom mám strach o něj a jak dlouho nebude jezdit....... jako mám strach ať se to nezanítí a nebo nezačne mokvat a hnisat uvidi se s postupem času zitra za nim jedu mu dát pusu a namazat betadinou a uvidímě co dál alespon bych s ním šla krokovat ať nestojí u něj a více koní je nevýhoda že když stojí docela dlouho v boxe tak spadne ze svalů a bude mít mnoho energie a pak můžeme opět spadnou když se nenechá zastavit on prostě když cválá po delší době př.24 hodin tak alespon 8 koleček okolo jízdárny no ať už se vzpamatuje...hajzlík, něž jsme spadli tak před námi jezdila kobylka Free tak my jsme šli v kroku a ona nás vždy docválala a naopak a jak se rozcválala přoč by on nemohl tak začal taky tak to jsem si nenechala líbit tak už byl O.K. ale jinak když má náladu puberťáka je to na zabití,nebo spíše o držku..jinak to je zlato.
    25.11.2009 21:43mckvak
    cvalat na blate je docela nezodpovedny :X
    25.11.2009 21:46Blueberry
    Kaculka17: Nojo, je to proste temperamentem plnasek :)
    25.11.2009 21:51AlexisBB
    Áda: Dne 1.12.2009 otevíráme největší prodejnu jezdeckých potřeb v Brně na ulici Cejl 76 - nedaleko Intersparu.
    Pro zákazníky je parkování přímo v areálu před prodejnou.
    - - - - -
    Kaculka17: ze cválání na blatě a podobnýho kluzkýho povrchu má náš valach nataženej hlubokej ohýbač na PP. Je to měsíc zpátky a pořád není v pořádku. Narženej kloub bude na dýl a žebra... No doufám, že jsi z takovýchto vylomenin vyléčená
    25.11.2009 22:51Strelish
    AlexisBB: ten ohybač to máte "zábavu" minimálně na čtvrt roku...

    Kaculka17: kůň nepatří do boxu, ale aspoň na půl dne ven...minimálně. Pak ti ani z těch svalů neopadne.
    - - - - -
    Shetan: infekce se asi šíří, mrška (omýváte i betadinou? možná to děláte, už si to přesně nepamatuju...). Někde u vás bude nějaká zrada :-/
    25.11.2009 22:54AlexisBB
    Strelish: kéž by tak krátko. A když si vzpomenu na toho ***, kterýmu jsme x-krát říkali, že cválat a hnát koně prostě nebude... No už si u nás na koně nesedne. Naštěstí koník už nekulhá, otok minimální a ve výběhu blbne jako zdravej.
    25.11.2009 23:00Strelish
    AlexisBB: no...malá má trochu poškozené na LZ ty povrchové ohybače...nekulhá, řádí o 106, oteklé to taky nemá, ale v pořádku to rozhodně ještě není (přizvedává špici kopyta) a to je to pátý měsíc. Škoda, že mu nemůžete vyčíslit tu újmu na koňozdraví v korunách a dát mu to k úhradě.
    25.11.2009 23:16Shetan
    Strelish: neomýváme. Zkusíme. Na podlomy jsme u nás vysazení a odchytáváme je hned ze startu, takže Betadine jsme ještě nepotřebovali, vždycky se to podchytilo Ichtoxylem. Teď to někdo zanedbal (já byla marod :-/ ) a je to.
    - - - - -
    Jestli to štípe, tak to zas bude lííítaaaat :-D
    25.11.2009 23:21Strelish
    Shetan: Betadina moc neštípe. Pokud ji naředíš vodou tak jak je napsané na té krabičce, tak nebude štípat vůbec :) Zrovna tyhle radosti mi fakt nechybí, ještě že na to ti naši bahňáci netrpí, by mě asi kleplo :o)
    26.11.2009 00:34Harra
    Ada> nova bude jako ze je prestehovana jinak je to porad Kalenda.
    26.11.2009 16:45Dadli11
    Tak to jsem já na Fletíčkovi. je to parádní koník. Jinak nepište mi, že ho tahám za hubu, tatka pořád at se otočim, tak sem si to nehlídala , ale pak sem ho hned povolila, jinak nohy taky nejsou v pořádku, ale vážně to bylo kvuli fotce =D

    http://img.kralici.cz/kralici/alba/08cc2eb1406210a001e0.jpg
    26.11.2009 18:23Vladous
    Kaculka: Jo, to je jak jsem říkala že management koně je jedním z nejdůležitějších faktorů....
    Dokud budeš mít koně převážně v boxu, budeš bojovat s větrnými mlýny.
    - - - - -
    A trenér kamarádky by se na Tebe nemohl podívat, zvlášť když to byl on, kdo navrhoval "sbalit"? Sama to opravdu nedělej... Někdo Ti musí říct kdy je to dobře. A nedej se přemluvit k tomu, abys mu narvala hlavu na kolmici na dýl než na dvě tři minutky. Pomaloučku, pomaloučku to prodlužuj, nechvátej na něj, říkej si že Ti bude stačit, když se za rok dostanete ke 3x 10 min na otěži.... Jen k tomu co Ti možná bude radit trenér - povol. Vždycky povol alespoň vnitřní otěž, když jde kůň s nosem dolů, musí i on být odměněn.
    Takhle Ti tady můžeme říct pár věcí, ale to abys mu krk nezkrátila příliš, nebo naopak, aby nevypadával zádí, to musí trenér naživo. A ty se musíš naučit cítit rovnováhu a každé vypadnutí by mělo být pro Tebe varovné znamení, že něco neděláš dobře.
    - - - - -
    "narvala hlavu "

    To není správné spojení :-) Já jsem chtěla napsat narvala hlavu na kolmici na hodinu v kuse :-)

    Ne, tohle rozhodně není o síle rukou... Nikdy nesmí být.
    27.11.2009 11:36Helen
    Jen souhlasím s Vladous :-) pokud kůň dostává správné porce jádra, není překrmován a je mu umožněný pohyb venku, pak je co alespoň můžu já říct, za dobu co jsem u koní a není to málo let a za dobu co mám svou kobylu (bude 8 let) kůň spokojený, pracuje ochotně a rád. Nedělá mu problém se rychle uvolnit a celkově je vidět spokojenost a ta se odráží v práci. Rozhodně bych pracovala pod dohledem někoho, sama jsem se taky pokoušela, ale neudělala jsem dobře, způsobila jsem kobyle akorád stres a dávalo se to nějakou dobu dopořádku. Přeju hodně zdaru
    27.11.2009 19:30sisi
    ahojky první albíčko prosím koment
    https://www.kralici.cz/konici/alby.asp?a=1906
    - - - - -
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1906
    - - - - -
    toto je správně
    29.11.2009 07:52sisi
    a prosím nepoznal by někdo co je Šohy za plemeno