od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Březen v roce 2009
  • Zobrazuji 299 zaznamu.
  • 1.3.2009 00:55sasetka
    Jeanne:Ty jsi byla v Blahoňově? Co tam? Já zas byla dnes v Sobotovicích, z minula mám asi tři fotky a z dneška nic :-D tak třeba příště..
    1.3.2009 08:01Jeanne
    sasetka: V Sobotkách sem byla v pátek:D Ale jen na skok. Do Blahoňova jsem jela s kámoškama, který si přivezly kobylky na potrénování v hale.
    1.3.2009 19:38Bella
    Jeanne: jo jo, fakt skoda :-( ale tak si snad neprijela naposled, ne? :-)

    Sasetka: jaktoze jsi dneska nedojela? Musim se pochlubit, jela jsem s Adinou ven:-) Chovala se velice způsobně, na to že na ni tri mesice nikdo nesedel. Pojedu asi ted ve stredu.
    - - - - -
    Sasetka: jo, meli jsme dnes Santiho v hale, bojoval zase se svym vlastním nepřítelem :-D mam fotky, budes cucet :-)
    2.3.2009 08:03Jeanne
    Fotky z tréninku v Blahoňově:)
    http://jeannej.rajce.idnes.cz/Blahonov_28.2.09/

    Bella: No to doufám, že jsem u vás nebyla naposled:)
    2.3.2009 08:46Bella
    Jeanne: co to je za holcinu v na kobci se zlutou deckou? Je hrozne sikovna. Akorat by me zajimalo, proc se ta jeji kobca porad tak sklebi. :-) Tys neskakala?
    2.3.2009 10:40Mišulka
    Tak jsme měli celkem rušný víkend:)

    V pátek jsem si šla zajezdit ke kamarádce Martině, videa hodím na youtube a pak sem hodím odkaz.
    O víkendu jsme se s kamarádkou Jitkou zúčastnily skokového soustředění - tréninku ve Svržně. Fotky zde -
    http://misulinka.rajce.idnes.cz/Skokove_soustredeni_Svrzno_-_29._2._-_1._3._2009/#album
    Nejsou nic moc, ale aspoň něco na památku:)
    Musím opět pochválit Johaku, která se chovala na výbornou. I přes počáteční nervozitu se po chvilce uklidnila a byla schopná pracovat. Ještě kdyby měla na zádech někoho lepšího. Potřebovala bych latí přes záda a přes ruce, ale roky bez trenéra a v podstatě samouk, holt mám dost zlozvyků, které se špatně odstraňují.
    Ač jsem nepočítala s tím, že si tam něco skočím - snad nějaký ten klacek na zemi, brala jsem to jako okoukání se pro Johanku, nakonec jsme v sobotu skákali křížky a v neděli dokonce kolmáček:))
    Danče moc děkuji za dokumentaci - udělala pár fotek a nějaké to video. A protože tu holky dáváte moc hezká videa z ježdění, půjdu za chvíli taky s kůži na trh, i když není až tak na co koukat:(

    15. 3. se ve Svržně koná drezurní trénink s nějakou německou trenérkou, takže asi zase vyrazíme. Potřebuji se hooodně učit:)
    2.3.2009 10:58Jeanne
    Bella: To je Zuzka, jezdí mezinárodní military a je fakt moc šikovná:) Proč se Róza šklebí, tak to netuším, možná jsem jen fotila v blbý okamžiky:D Já si skočila na konci trikrát s Rózou:))
    2.3.2009 12:25Bella
    Jeanne: to jo, je radost na ni koukat. Navíc Vladka si Vás nemohla vynachválit, jak jste byly všechny tři hrozně fajn :-) A obe ty kobylky jsou Zuzčiny?
    2.3.2009 14:22MonŠery
    Mišulka - oni mají ve Svržně halu?
    2.3.2009 14:26Mišulka
    Video ze soustředění - Tolar - http://www.youtube.com/watch?v=cxeUe2e41HY
    Johanka - http://www.youtube.com/watch?v=qFJ0m3kPSnY
    A trénink s Káčou - http://www.youtube.com/watch?v=Af_4rq6XnJU
    - - - - -
    MonŠery - dvě:)
    2.3.2009 14:49Zz
    fotky z neděle... máme trochu vlhkou jízdárnu :)) https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1792
    2.3.2009 14:53Mišulka
    Zz - super:)) To je fakt jízdárna?
    2.3.2009 15:13Zz
    Mišulka:
    nemame jizdárnu, takže jízdárnou nazýváme kus rovné louky...
    2.3.2009 16:27Jeanne
    Bella: Tak to jsme moc rády, že jsme udělaly dobrý dojem:) Kobylky přímo její nejsou, jen je jezdí.
    - - - - -
    Zz- dobrej rybník, my máme něco podobnýho v kruhovce:D
    2.3.2009 16:34Larsi
    Ahoj, potřebovala bych od někoho poradit.Moc bych si přála svýho vlastního kone.Chodim ke koním a nějaký skušenosti už mám, ale nevim co všechno obnáší každodenní péče o koně.Tak bych se chtěla zeptat kolik času(denně) kůň zabere?Přemýšlela sem a nejvhodnější plemeno by asi bylo hafling co myslíte vy?
    2.3.2009 18:08Geeta
    pár foteček ze včerejší cesty, předpokládám že Sluníččko jich dodá časem víc a asi bude mít i ty akčnější :D https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?P38
    2.3.2009 18:33Bella
    Jeanne: Zz: ja se pokusila vcera vlezt do kruhovky (mane nezastresenou) na prvni pohled vypadala totiz uzasne, ze by se v ni dalo i mozna dobre pracovat, protoze byla krasne zasnezena. NO a potom co jsem tam vlezla a nohy se mi zaborily aspon 15 cisel pod zem, tak jsem si to rychle rozmyslela :-D

    Geeta: kolik jste toho nachodili?
    2.3.2009 18:44Geeta
    Bella
    asi 22-25km, přesně nevím, tohle je odhad podle mapy :)
    2.3.2009 19:02Sluníččko
    Geeta: Asi tě zklamu, ale mam jen fotky ze Srnína! Ale jestli chceš, tak je sem taky dam! :-D
    2.3.2009 19:51Bella
    Gee: a jakym tempem?
    2.3.2009 20:48Geeta
    Bella
    co?? :D šmarjá, vždyť jsme šly pěšky, kobylu na vodítk, to bys po nás chtěla abysme klusaly? :D :D veeelmi volným krokem jsme šly :))) kromě teda toho krpálu v půlce cesty, kterej jsem pro radost pampelišky vyklusala, ale to jsem myslela že budu mít nahoře infarkt :D
    2.3.2009 22:59Claire
    Zase fotečky Dobbyho, a protože se nemůžu rozhodnout jen pro některé, tak je jich celá smršť.
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1794
    Venku ho vždycky chytne hravá a lítá kolem dokola. Brzy bude také videjko od Elišky, jak mě napadl zezadu - hrdina jeden=o) snažil se mi sundat čepici...
    3.3.2009 07:04Bella
    Gee: no tak kdyz mas na kobylce sedlo a pridelanou helmu, tak neznamená, že te vidim na nohach, ze jste sly celou dobu po svejch :-D
    3.3.2009 08:30Eliska444
    Ahoj,
    tady je další odkaz na fotky Dobbyho :)
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1795
    Je to prostě takovej malej raubíř, když je venku :)
    3.3.2009 09:07Geeta
    Bella
    no nemysli si, že bychom se radši nesvezly :)))) akorát tři ženský na jednoho koně je trochu moc :D i kdyby jedna jela, tak ty ostatní za ní klusat fakt nebudou :D
    sedlo jsme měly bez třmenů jako soumarské, a helma se brala pro případ, že by bylo nutné někoho hodit do sedla z důvodu úrazu například (zvrtnutý kotník atp).
    3.3.2009 12:43Claire
    Tak tady je to videjko s přepadením od Elišky=o)
    http://www.stream.cz/video/260921-dobby
    3.3.2009 12:49Mišulka
    Claire - sice to vypadá legračně, ale tohle bych mu nedovolovala. Jinak malej je opravdu kouzelnej:)
    3.3.2009 15:34Bella
    Santiago a jeho hrátky :-)
    http://bellalibero.rajce.idnes.cz/Santiago_a_jeho_hratky_1.3.2009/
    - - - - -
    a jeste videjko :-)
    http://www.youtube.com/watch?v=Vj2Glu5vmWY
    3.3.2009 16:08mckvak
    Bella: Kua Snatiago je kus kone, moc se mi libi a jak se nakrucuje pred tim zrcadlem, fakt mazec, moc peknej konouch:)
    3.3.2009 19:11Helen
    Trochu nového fota https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1764
    moje holčička s kamarádkou, učí ji skákat, než na to budu připravena já :-)
    3.3.2009 23:32sasetka
    Bella: tak tahle je něco... nevědět, o koho jde, tak se zamiluju :) http://bellalibero.rajce.idnes.cz/Santiago_a_jeho_hratky_1.3.2009/#Santiago_a_jeho_hratky_1.3.2009_014.jpg
    4.3.2009 07:25Helen
    Bell: je nádhernej.
    4.3.2009 07:56Bella
    sasetka: zamilovat se můžeš přece i tak, vždyt je to broucek ;) Kdy dojedes? hm?
    mckvak: jsem rada, ze se libi...to vis, strasne mu prospívá být celé dny ve výběhu, ikdyž taková jen klícka - říkáme tomu Jurský park, ale je prostě venku a toho pohybu má víc.
    - - - - -
    Helen: konečně nějaký nový fotky, paráda. Kdo ti s Pandou skáče?
    4.3.2009 08:02Helen
    Bell: Kamoška ze stáje, která má toho Juráška na kterým budu dělat licku. Tak jsme se domluvili, že v sobotu budu Panam uvolňovat a pak ona ji bude učit skákat. Jinak včera tam byl pan Hauzr a dozvěděla jsem se, že Panam je na jednu stranu křivá, měla buď úraz aniž by se na něj přišlo, nebo je to špatným sedlem které na ni bylo. Takže proto se dýl uvolňuje a hůř přistavuje na pravou ruku, už to vím, takže alespoň vím...
    4.3.2009 08:13mckvak
    Bella...jj je fakt fesak:) kazdopadne malej vybeh taky vybeh, neni nic hrsiho nez kdyz kone stoji celej den v boxu...
    4.3.2009 08:14Bella
    Helen: vzdyt Panda skakat umi, nedela to poprve, ne? Podle ceho to poznal?
    mckvak? no pravě, nesnesli jsme pocit, aby hřebci byli zavřený doma, jak kůl v plotě, tak se udělal Jurský park :-)
    4.3.2009 08:36Helen
    Bell: no on musí znát anatomii koně a všechno okolo nich aby udělal sedlo pro koníka tak, aby mu opravdu maximálně možně nevadilo atd.
    Včera jsem nad jeho znalostmi celkem hodně žasla.
    Neřekla jsem mu vůbec nic a on hned, že klisna má problém, že se mi musí špatně uvolňovat a chodit hůř na pravou ruku. No koukala jsem. Opravdu znalý člověk.
    Ale pochválil mi, že mám dobrý sed, akorád. To mě potěšilo :-)
    Panďa nikdy neskákala :-)
    4.3.2009 08:40Mišulka
    Helen - ale přeci každý kůň je křivý. Jen některý míň, některý víc. A co se týče p. Hauzra - neznám ho, ani jeho znalosti, ale pokud by mi výrobce a prodejce sedel řekl, že můj kůň je možná křivý ze špatného sedla, napadalo by mne jako první, že chce udělat kšeft:))
    4.3.2009 08:44Bella
    MIšulka: přesně, podle mého názoru je každý kůn, jak ty říkáš, některý víc, některý míň.

    Helen: no já nevím,mě by asi zas tak neuchvátil, Jaktoze neskákala? skákala ti s ní několikrát Bětka ještě u Romana.
    - - - - -
    *křivý
    4.3.2009 08:49Helen
    Holky vy jste dobrý, nejste trošku moc podezřívavý. Neříkal to kvůli tomu aby mi udělal nový sedlo. Myslel, že chci poradit. Až potom jsem mu řekla, že mi bude dělat sedlo. Nevím jestli je každý kůň křivý, ona má křivou lopatku.
    - - - - -
    Bell: Bětka s ní skočila si 5x kavaletu, a asi 2x řadu a 3x křížek, to já moc nepovažuju za skákání. Hlavně to bylo skoro před 2 lety
    - - - - -
    Mimo jiné říkal, že záleží na mě,ale že by to chtělo fyzioterapeuta aby ji zkusil dát dohromady, že už by mohla mít blokovaný i obratel, nebo další věci od toho. Takže se mrkám po nějakých lidech co umí napravit koníka.
    4.3.2009 08:55Mišulka
    Helen - každý kůň je přirozeně křivý. Údajně to souvisí už s polohou plodu v těle matky. Pak kůň upřednostňuje jednu stranu. Chodí na ní "líp". Zadala jsem do vyhledávače "prirozená křivost koně" a vyjel mi tento odkaz - http://www.equichannel.cz/clanek/ukaz7892 . Nečetla jsem, ale třeba to pomůže.
    Jinak já jsem opravdu podezřívavá a nesednu na lep každému, kdo je "někdo". Protože už mnohokrát jsem se spálila a dnes prověřuji opravdu každou informaci.
    4.3.2009 09:01Helen
    Mišulka: jo jo já vím. Mě nikdy nejde o to jestli je člověk někdo. Mě přesvědčí tím co umí a jaké má znalosti. Ne jménem :-)
    A tenhle člověk mě přesvědčil.
    - - - - -
    Mišulka: dik, čtu.
    Jinak poradil mi i jak pracovat, je to klasika to co děláme, jen to budeme dělat déle,ať má Panam ještě víc času k uvolnění
    4.3.2009 09:08Bella
    Helen: a jak casto bude muset panda skakat abys o ni rekla ze teda skace? Promin Helco, ale ted tomu nejak nerozumim
    4.3.2009 10:04Mišulka
    Helen - já nevím, co máte konkrétně za problém, ale na celkové uvolnění koně mi pomáhá ze všeho nejvíc jít nejprve do terénu a pak až na jízdárnu. A venku alespoň vyklusat na delší otěži.
    4.3.2009 10:08Helen
    Mišulka: jj to je ideální a nejlepší, to děláme.Na 15-20 min ven a uvolnit se.
    4.3.2009 22:57Greni
    Ahoj neni tady někdo z okolí Břeclavi?
    5.3.2009 08:47Bella
    Brňačky, chci se zeptat, zda některá z Vás se zná osobně s Veronikou Dulínkovou, popř. jaká je jako trenér. Díky :-)
    - - - - -
    Jeste se musím pochlubit, že se 3.4.2009 vydám na tento kurz
    http://www.csfho.eu/akce/aktualne/?IDpage=4&IDclanku=309
    :-)
    5.3.2009 09:00klarka
    Bella:Veroniku jako trenerku neznám,skákala jsem 2x pod jejím manželem a přišel mi takový moc tvrdý, nakupení požadavků,málo vysvětlování,ale možná to bylo tím že to bylo na jejich koních,takže za učelem treninku toho koně a ne mě, jinak se mi nelíbí jejich přístup ke koním, pujčí si koně, když se jim hodí do sportu a zvládnou ho tak si ho nechají, pokud ne ,tak ho vrací.... ale konkrétně Veroniku jako trenerku ji objektivně posoudit nemůžu...
    5.3.2009 09:19Bella
    klarka: díky, o jejich rodicich si vim take sve, ale slysela jsem, ze Veronika je jak z jineho soudku. Tak proto chci sehnat prvne nejake informace a nazory na tuto osobu. Kazdopadne diky.
    5.3.2009 11:01Mišulka
    Bella - tak ten kurzík ti upřímně závidím:))) O zapřahání netuším nic a s mužem jsme plánovali, že bychom z Rumíka jednou krom jezdeckého koně, udělali i koně tažného:) Ale máme se naštěstí koho zeptat.
    5.3.2009 11:33Bella
    Mišulka: :-) Tak pokud máte koho, kdo je ochoten Vám poradit a optat se, tak bych neváhala;)
    - - - - -
    No to je zase věta.....to je tak když dělám milion věcí naráz
    5.3.2009 11:54pegaska
    Jsem happy - Keksovo oko vypadá dobře :)
    5.3.2009 12:11Helen
    Peg: gratuluju
    7.3.2009 11:33qwertik
    Holky, kdo jste z rance u cesty nebo vite jak se tam zhruba dobre dostat MHDckem, muzete mi to sem nejak popsat? Ja jsem koukala sice na stranky rance, ale nejak se mi tam neshoduje ta zastavka u vodarny, v jizdnim radu autobusu 57 tahle zastavka moc neni, ale je tam zase zastavka panska licha, ktera pro zmenu neni na mape, tak nejak nevim :D.
    7.3.2009 12:14Yasmine
    qwertik: zastávka u vodárny se přejmenovala na panská lícha, vystoupíš na tom samým místě půjdeš tou samou cestou :)
    8.3.2009 13:08Claire
    Tak malej lítal zase venku=o)
    http://www.stream.cz/video/263587-dobby-2
    a tady hope na maminku
    http://www.stream.cz/video/263594-dobby-3
    8.3.2009 18:17Harra
    Bella> hadej, kdo se k nam dneska nastehoval:) Hanka s Fatimkou;)
    8.3.2009 19:13Bella
    Harra: téda, jakto? Už se ji v Hrubšicích nelíbilo? Jinak teda moc pozdravuj :-)

    Včera jsem měla první hodinu s V.Dulínkovou no a zatím jsem moc spokojená, tak uvidíme, jak se to bude vyvíjet. Taky jsme byli kouknout v Otradicích, samej oholenej, zadekovanej "sporták" bez výběhu:-) Ale halu mají parádní, to se musí nechat. A co je nejlepčejší, tak je jejich restaurace s výhledem do haly.
    8.3.2009 19:35Sluníččko
    Hurá už máme gatě a botky na tábor!
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1797
    8.3.2009 20:19Jeanne
    Fotky válejících se a veselých koníků (hlavně obzvláště veselého Béďi:D) http://jeannej.rajce.idnes.cz/Ochoz_8.3.09/
    a fotky jízdárnovací http://jeannej.rajce.idnes.cz/Ochoz%2C_Hodonin_8.3.09/
    8.3.2009 20:57mckvak
    Jeanne...moc pekny fotky:))
    8.3.2009 21:51Ashlee
    Jeanne: krásný fotky, taky už chci fotííít :D
    8.3.2009 22:08Sluníččko
    Pár foteček z tohoto víkendu stráveného na Borové.
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1798
    a Borovský plemeník.
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1799
    9.3.2009 08:25Mišulka
    Fotky Rumíčka ze včerejška - http://misulinka.rajce.idnes.cz/Rumicek_-_8._3._2009/
    - - - - -
    A jací jsou u nás lidé:( V sobotu se vracíme z vyjížďky, když jsme narazili na dva dráty natažené přes cestu. Dráty byli upevněné ve výšce cca 2 m, chodce ani zvěř by neohrozili, takže to vypadá, že někdo úmyslně chce ohrozit jezdce na koních. Úplně nás zamrazilo při představě, že po té cestě kluše nebo cválá nějaké dítě. Drát vycházel akorát pod krk. Tak jsme to ohlásili na policii, protože máme podezření na konkrétního člověka - https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1800
    9.3.2009 08:48FeeBee
    Mišulka: no tak to mě zamrazilo tedy také :-((( Lidi jsou ho...a závistivý. Ještě štěstí, že jste si toho všimli a nic se nestalo.
    - - - - -
    jinak Rumík krasavec :o)
    9.3.2009 09:03Helen
    Mišulka: čím dál víc se děsím toho co to mezi námi žije za lidi.
    9.3.2009 09:32Bella
    Mišulka: tak ted mi beha mraz po tele. To snad není mozny. Jak to nekoho muze vubec napadnout a o co temto lidem jde?!!! Ovazat ten drat kolem krku jim!! To je vazne zly sen:-( Budte opatrni! Je dobre ze jste to ohlasili na policii, ale nejsem si jista, zda tim policiste neco vyresi :-( A kdyz mate na nekoho podezreni, napada vas, proc by mel duvod tohle delat?

    Jeanne: Ta Zuzka je fakt strasne sikovna, hrozne se mi libi :-)
    9.3.2009 09:55Sluníččko
    Mišulka: teda nejsi první od koho slyším že se todle kolem koní děje! Ale slyšela sem že to dělají i konkurenční koňáci, což je o to horší!
    Jinak z Rumíka roste moc pěknej koník! :-D
    9.3.2009 10:44Mišulka
    My máme podezření na jednoho místního myslivce. Je to asi tři týdny, co jsme jednoho staršího pána potkali na lesní cestě, a on na nás, proč jezdíme po lese, že plašíme zvěř. Překvapilo nás to tolik, že jsme na to nereagovali, jen jsme to řekli šéfovi oddílu. Týden nato se náš šéf zúčastnil myslivecké schůze a jeden z členů na něj vyrukoval, že náš jezdecký oddíl jezdí po lesích a plaší zvěř, že bereme sebou i psy (což není pravda, poslední pes, který chodil s námi na vyjížďku byl náš Sebík, kterého od doby, co jsme se přestěhovali, ke koním neberu). U nás je ale víc jezdeckých oddílů a vím o jednom, který sebou bere na vyjížďku dva velké knírače. Jestli tenhle člověk někdy tyto jezdce potkal, netuším, v každém případě jezdci z našeho oddílu se vždy chovali slušně, jezdíme pouze po lesních cestách a bez psa.
    Vím, že né každý se chová slušně, jsou tu tací, co berou koně navolno a ti lítají v zasetým a po lesích, což by se mi taky nelíbilo, přesto si myslím, že takový způsob msty je opravdu příšerný. Protože tady už jde o život.
    Ten člověk, který si stěžoval na schůzi, vyhrožoval, že až budeme mít závody, přijde na kolbiště střílet a bude nám plašit koně. On je snad po nemoci a člověk nikdy neví, co ho napadne, abychom se za chvíli báli, že na nás bude v lese střílet. Proto jsme to ohlásili a je nám úplně jasné, že když někoho nečapnou "při činu" nelze mu to prokázat, ale spoň pro klid duše.
    Někde na Plzeňsku prý byli poházeny po lesních cestách jejžci z hřebíků. Brrrr...:(

    A děkuji za pochvalu Rumíka:)

    Bella - můžu ti říct, že jsem si toho drátu všimli na poslední chvíli a taky díky tomu, že bylo po dešti a byli na něm kapky. A naštěstí jsem se už vraceli a šli jsme krokem.
    9.3.2009 10:46Helen
    Mišulka: na mě šel jednou chlap s vidlema, že mu jedu v lese kus od jeho chaty.
    9.3.2009 11:08Bella
    Bella: no, jak se znám, já bych si toho snad ani nevšimla a bůh ví jak by to dopadlo. Ale je to vážně hnus co se děje. Tohle mi hlava vážně nepobírá. Hlavně by mě ani ve snu nenapadlo, z etohle udelal nekdo umyslně na jezdce.

    Helen: na me taky, ale tim stylem, ze me zacal honit a ja s kobylou musela nabrat a valit pryc. Od te doby jsem tam nikdy nejela, bylo to u velke ceny.
    9.3.2009 11:09Helen
    Bell: tohle bylo kousek od Velké ceny :-)
    9.3.2009 11:10Bella
    Helen: tohle taky, spis smerem na Ostrovacice. Ale byl to uz starsi douda.
    9.3.2009 17:48Jeanne
    Bella: Asi založíme Zuzce fanklub:) Pro mě byl úžasnej zážitek, že jsem si mohla sedmout na "její" Rózu:)
    Tady jsou holky před dvěma rokama v Pardubkách
    http://zuzanaseda.cz/zavody/2007/pardubice_2/slides/%C5%A0m%C3%ADdov%C3%A1-Rosa%2005.jpg
    9.3.2009 18:34Bella
    Jeanne: chtela bych pak nafotit s Adinou, myslíš že by ses u nás pozdeji až bude trochu hezčeji otočila?:-) Zuzka je proste fakt machr a moc sympaticka holka!
    9.3.2009 19:06Jeanne
    Bella: Když budu mít odvoz a dovoz, tak není nejmenší problém:)
    10.3.2009 10:53Bella
    Jeanne: aha, tak to uz problemek malinkej je, pac z brna to neni problem ale nazpet ano :-/ pac z zpet do Brna nejezdim, no zkusim to nejak vymyslet. Mohla bys jet se mnou i s konem ven ;)
    - - - - -
    POkud by ti nevadilo westernový sedlo :-)
    10.3.2009 11:12Pacinka
    Tak - podruhé s Tušákem venku, poprvé sami bez koní:-)

    http://kolouchova.rajce.idnes.cz/Artus_pod_sedlem/#album
    10.3.2009 12:39Jeanne
    Bella: W sedlo neva:D Nějak to vymyslíme:)) Nebo kdyby mě hodila třeba aspoň do Dolních louček, tak tam jezdí vlak:)
    10.3.2009 19:23sasetka
    Jeanne, Bella: Až si to naplánujete, tak dejte vedět a třeba taxikáře udělám :)
    11.3.2009 08:14Bella
    sasetka: no vidis, to by bylo super, tak to by sis mohla domluvit treba NIku, ne?
    11.3.2009 11:42Helen
    Holky dotaz, známí shání sulku. Kdyby jste o něčem věděli, nejlépe Brno a okolí budu ráda :-)
    Díky.
    11.3.2009 11:52Bella
    Helen hodila jsem ti odkazy do PM. Je toho spousty v okolí Brna
    11.3.2009 11:55Helen
    Ještě dodám k sulce, že ideálně klusáckou :-)
    11.3.2009 12:26Jeanne
    Helen: sulku měla Pavla od Tonyho, mám jí napsat, jestli ji má pořád?
    11.3.2009 19:31sasetka
    Jeanne, Helen: Pavla sulku má... Aspoň teda ještě minulej týden měla a pochybuju, že by se něco změnilo. Ale nemyslím si, že by jí chtěla prodávat.
    11.3.2009 19:52Jeanne
    sasetka, Helen: Se omlouvám, já to blbě pochopila. Myslela jsem, že ji chtějí jen půjčit:)
    12.3.2009 23:29Harra
    holky, nevite nekdo o (a ted se nesmejte tem pozadavkum, vm,ze to je na dlooooouhy hledani,ale presto takoveto pozadavky jsou...) o kobylce na prodej, 5let, tmava hnedka nejlepe s lysinkou, aby byla hodna spolehliva klidna (idealne flegmous jak Alpino) a zaroven uz byla schopna normalni prace pod sedlem (tzn prijezdena alespon tak,jak to u petileteho kone jde, abychom ji nemuslei ucit zakladni veci) do 60tisic?:DDDDD kdyby naaaahodou, dejte echo.
    13.3.2009 17:51Geeta
    Harra
    no, nejsi zrovna nenáročná :D :D :D
    to sháníš pro sebe? Kdybych o něčem věděla, dám vědět :D
    - - - - -
    ale jak tak procházím inzerce, a i pitomý poncli kolem 130KVH stojí kolem 30-60tis, tak nevím nevím :D
    13.3.2009 18:17Harra
    Gee: ne pro sebe ne. pro znamyho, co na tom 10 let nesedel a po jedne jizde na alpackovi byl jeho poslusnosti, jemnejma reakcema na pobidky a dobrotou uchvacen:D tak na me vychrlil tenhle seznam:D trochu utopie, ale znas to, nahoda je blbec, ze:D
    13.3.2009 18:24Geeta
    Harra
    právěže to znám :) člověk si stanoví ideál, a pak se do něj prostě z nějaký strany ne a ne vejít :D
    13.3.2009 18:59klarka
    5ti letá kobyla pro člověka co 10 let neseděl na koni....
    13.3.2009 19:31Bella
    klarka: proc by ne? mas neco proti?
    14.3.2009 08:47klarka
    pokud by předtím dobrej a zkušenej jezdec tak ne,ale mladý zvíře pro nromálního jezdce který za 10 let určitě vyšel ze cviku....
    14.3.2009 10:20mckvak
    klarka...ja si myslim ze se to az tak nezapomina:) Navic v tom pripade by mohli rovnou zrusit nas skolni statek s konma, protoze si myslim ze je horsi kdyz na mladym zvirti rajtuje nekdo kdo to neumi nez ten kdo jezdil dobre a deset let na tom nesedel;)
    14.3.2009 16:37klarka
    nemůžu posoudit li horší,ale hrozný to je když na mladým koni jezdí někdo kdo to neumí...je dost zarážející, že místo kde se učíte o chovu a managementu koní (na nečem takovým s Harrou jste ne?) to tak provozuje..( i když tady je otázka co považujeme za neumí,já třeba i když jezdím Ldrezury taky tvrdím že neumím jezdit=))
    14.3.2009 17:15mckvak
    Klarka....to se musis obracet na skolu, to jake nakupuji kone je zalezitost ciste jeji. Navic Harra jezdi vyborne, ja o neco hur no:X Taky ale spis jezdim na tech starsich...bo Harra je zalaskovna do Robinka:D
    14.3.2009 19:04Bella
    no..výborne, co je líp než výborně? Jak potom jezdí třeba taková Anky van Grunsven?
    14.3.2009 19:49Geeta
    "Jak potom jezdí třeba taková Anky van Grunsven" <- jako prase :)))) záleží na úhlu pohledu :D
    14.3.2009 22:50mckvak
    Bella: ja to myslela na to co se na tech konich tam vyskytuje...moje chyba mela jsem se vyjadrit presneji:) zcela nezavisle (i kdyz si muzou mnozi myslet ze to pisu jen proto ze je Harra moje kamoska) si myslim ze z tech studentek z naseho rocniku jezdi prave Harra nejlip,..tudiz vyborne...i kdyz mame ve tride nekolik "zavodnic" :) a ohledne svetovych jmen....sposuta z nich si mysli ze jezdi vyborne...ale realita je jina:)
    15.3.2009 07:38AlexisBB
    to vypadá, že nikdo, kdo nemá minimálně 3 zlatý olympijský medaile nesmí sednout na mladýho koně:-D Já bych z toho takový drama nedělala...
    15.3.2009 09:36klarka
    alexis:tak zrovna aktualní držitelce zlate bych mladýho koně nesvěřila=) nebo spíš žádnýho=(
    15.3.2009 10:09Harra
    jen pro upresneni. ten znamy po 10 letech sedl na Alpaka a to,jak ten kun pod nim do dvou minut chodil, bylo neskutecny. Sice na tom 10 let nesedel,ale je vynikajici jezdec a nema problem. takze proc ne petiletou kobylku? ja v tomhletom pripade problem nevidim.

    Jinak co se skolnich koni tyce, bohuzel s tim nic neudelame. jedine, co se snazime, tak aby si ti zkusenejsi brali ty mladsi koniky. S Robinkem jsem za pul roku udelali slusny pokrok a prace s nim me strasne bavi a diky nemu jsem zjistila,ze s enemusim bat sednout na mladeho kone, coz bych si predtim netroufala.

    Co se jezdeni tyce, dekuju Mckvak za pochvalu,ale ja se za vynikajiciho ani za vyborneho jezdce nepovazuju ani nahodou... spis prumer:) ale bavi me to a snazim se na sobe pracovat:)
    15.3.2009 11:03mckvak
    Harra: no prave, sama se neposoudis, ostatni te vidi jinak:))
    15.3.2009 14:18Harra
    mckvak> ostatni rovna se ty? :D Kavky by ti urcite rekly neco jinyho:D
    - - - - -
    co se Anky van Grunsven tyce, souhlasim s geetou :D takhle bych jezdit nechtela:D
    15.3.2009 15:45mckvak
    Harra: ne nejen ja:D si myslis ze ty tvoje videa nebo v realu jak jezdis nikdo nevidel?:D Kavky jsou zaujaty nemaji nas rady tim to je ty by te pohanely i kdyby jsi jezdila jak mistr sveta:)

    Ja kdybych si z okoli mela vybrat chtela bych jezdit jak ty:) Libi se mi tvuj styl zachazeni s konem...jenze ehm k lastni kritice musi mrict ze bud me ceka opravdu velka kupa prace a nebo spis to z nemam sanci:D Ale co no...asi budu teoretik:D a vozit zadek na starych krapach:D
    15.3.2009 18:30Meda
    Ahojky, takže jdu ohlásit nová herkovská alba na www.poma.rajce.idnes.cz - vyjížďka, trénink na Borové atd... :) tak mrkněte, když budete chtít :)
    15.3.2009 18:53Harra
    mckvak>zitra me ceka na 99% Pan Dostal..takze si budu gratulovat,pokud zitra preziju Zabcice a nasledne pote strouhani sveho divokeho hrebce:D a ty si uzijes Robinka. a budes s nm mit uzsny fotky.
    15.3.2009 18:59mckvak
    Harra...zejtra dostanes Robina;) Ja bych si zkusila klidne i toho podelanyho Carkena....s Robinem mi to nepujde, Carken ma jednu uzasnou vlastnost je uzasne citlivej na pobidky...to je jak u nas, zadne tlaceni, stejne jako Princezna, tuk a uz to jede, proto se nam povedlo nacvalat z kroku...s Robinem by to dopadlo jinak:) Takze se mozna aktivne o nej prihlasim:D Uvidim s jakou rano vstanu:D Ae spis jo:) a nechci fotky ja potrebuju hruzny videa ktery nebudu v zadnem pripade publikovat:D
    - - - - -
    a na kovare ti drzim pesti at nekoves hrebce ale spis mulu:D
    - - - - -
    lol a jestli dostanes Dostala, tak ti myslim bude slapat dobre:)
    - - - - -
    sel dobre i pod Maruskou:D
    15.3.2009 19:26Bella
    Geeta: proti gustu, žadný... :-)
    15.3.2009 20:11Geeta
    meda
    zajímavý pokoukání na fotky - co mi ale není jasný, co to má kobyla na frňáku????
    http://poma.rajce.idnes.cz/Kremze/#DSC05366.jpg
    15.3.2009 21:27Helen
    Já rollkur odsuzuji.
    To co předvádí Anky je možná pro některé pohledové pěkné,ale podle mě je to spíš krajně nešetrné vůči koni a jeho zdraví.
    Jinak co se mladých koní týká, tak pokud má člověk zkušenosti, tak proč ne mladého koně. Já pokud bych dnes měla kupovat koně, tak mladého už bych z více důvodů nechtěla. Ale doufám, že tohle mě nečeká :-)
    16.3.2009 08:17Mišulka
    Tak mám za sebou první pád z Johanky:))

    A v neděli jsme se zúčastnili drezurního tréninku ve Svržně -
    http://misulinka.rajce.idnes.cz/Drezurni_trenink_s_Hanou_Cabak_-_Svrzno_-_15._3._2009/
    16.3.2009 08:31Geeta
    Mišulka
    copak, copak? Potkali jste bubáka? :))))
    16.3.2009 08:32Bella
    Mišulka: a co se stalo, že jsi spadla? hlavně, že jsi ok... Jak to pokračuje s vyšetřováním ohledně toho drátu? Pokročilo to nějak? Jinak ta kobyla (jeslit je to kobyla) co na ní sedí "Radek" tak ta je kráásná a moc hezky mu chodí :-)
    16.3.2009 11:37Mišulka
    Geeta, Bella - kdepak bubáka. Ale místo koně mám pod sebou v poslední době sud dynamitu:( Víc jak 14 dní nemáme vůbec žádný výběh, přišli jsme i o ten malý, takže si to asi umíte představit. Posledních 14 dní se opravdu musím držet a tentokrát jsem to neustála:) Ale - vypadá to, že na nějaký čas dostaneme zpátky velký výběh - stavební parcely. Dle sdělení pana starosty zatím není žádný zájemce o výstavbu, takže do doby, než se nějaký zájemce najde, můžeme výběh využívat. Musíme jen udělat ohradu na jedné krátké stěně a snad k tomu dojde v sobotu. Takže já se už nemůžu dočkat, resp. Johanka se už nemůže dočkat, až se pořádně vyskotačí. Je nabitá, si jenom smrknu a už mi utíká pod zadkem:)

    Bella - co se týče drátu - PČR objíždí sousední koňáky a zjišťuje. Ta "kobylka" je valášek:) a je asi 3 měsíce obsedlý. Na fotkách to není vidět, ale chodil většinu času zarolovaný:(
    16.3.2009 11:42klarka
    mišulka:na te jedne fotce je to hafo výrazný,že je na předku s "elegantně zakulaceným krkem", ale jinak by byl fakt pěkněj=)
    16.3.2009 11:57Geeta
    Mišulka
    já bych na Pam vůbec nesedla, pokud by neměla možnost být ve výběhu ... ona je občas sud dynamitu i tak :)
    16.3.2009 11:59Helen
    Tak já musím zaklepat, že když musí být Panam doma, a pak jdu jezdit, tak v pohodě. Tím, že dělá denně, je to OK. Horší je když by měla dva dny mít volno a ještě nejít do výběhu, to je pak ouvej ouvej,ale i tak se to dá. V takovém případě s ní vyjdu jeden padák co je u nás za maštalama a je to OK :-)
    16.3.2009 12:08Mišulka
    Helen - kdybych mohla jezdit denně, tak je to taky jiný, ale já se za Johankou dostanu 4 x týdně. Víc nezvládám a nikdo jiný na ní nejezdí.
    Naši starší koně tenhle režim jakž takž ustojí, ale Johanka je ještě mimino, chce skotačit a tohle stání v boxu jí leze na mozek. Je roztěkaná i při běžné manipulaci, v boxu, pomalu se leká i vlastního stínu:(

    Jinak jestli se chcete kouknout, tady jsou videa z nedělního tréninku -
    http://www.youtube.com/profile?user=misaholubova&view=videos
    16.3.2009 12:17Geeta
    no upřímně, nedovedu si představit to množství práce, který bych s Pam musela denně dělat, kdyby byla jen v boxu, aby nebyla dynamit ... bych byla asi brzo zhuntovaná buď já, nebo kobyla
    16.3.2009 12:25Helen
    Gee: ono jde taky o to, jak je kůň starej. S Panam to bývalo taky daleko horší dřív, když byla mladší. Teď jak je denně opracovávaná a přece jen měla 9 let, tak už je to lepší.
    - - - - -
    Ale rarach je furt, to zase né že by to zmizelo, má to v povaze je dost aktivní a celkem neunavitelná.
    16.3.2009 12:27Mišulka
    Gee - taky se už nemůžu dočkat, až ten výběh zase bude. Je to fakt náročný a dlouhodobě bych tohle dělat nemohla, protože je to o zdraví koně i mé. Není to vůbec o pohodě.
    16.3.2009 18:34Meda
    Gee- jo to je náš Cesinka... No on má takovej problém s ázením hlavy, zkoušeli jsme cokoli, ale pořád jsme na nic nemohli přijít, až jsme přišli na to, že tady v tý oblasti pod tou "rouškou" je jakejsi "bod" kterej když se něčeho dotýká, tak kůň hlavou nehází... Takže dostal cesi roušku... Teď už má kupovanou, pořádnou... fakt to pomáhá, už hlavou nehází, proto to má :)
    16.3.2009 19:11mckvak
    http://equine-passion.net/galerie/videa/konska/ostatni/20090311.html

    Tak videa kdy jsme opět s Harrou zabavovaly Alpaka na jízdárně:)
    - - - - -
    Hlavně to s tou plachotou je nejlepší:))) A mno u toho lonžování...anonymní kůň a anonymní člověk;)
    - - - - -
    http://equine-passion.net/galerie/videa/konska/hz/2009brezenskokyammy.html
    Naše mladá letos čtyřletá po 2 mesících na jízdárně. Je hodně divoká a temperametní proto ty nájezdy jen z klusu:)) JInak na skoky se žene velmi aktivně:)
    - - - - -
    http://equine-passion.net/galerie/videa/konska/hz/2008ammyzv.html
    http://equine-passion.net/galerie/videa/konska/hz/2008almizv.html

    A ZV nasich mladych, zadnej zazrak to nebyl, toho jsme si vedomi:D Na jizdarne doma chodily bezvadne, na ZV trochu zklamaly, nic mene prosly:)
    16.3.2009 19:48Lara
    Ahoj, všimla jsem si, že je tu nejvíce lidiček z Brna, což pro mě znamená, že by mi někdo z vás mohl poradit =).
    Neznáte to někdo v JS Belcredi či v Equus CZ v Brně? Potřebovala bych vědět, jestli dělají výcvik na jízdárně a vyjížďky pro veřejnost. Chtěla bych sestře zaplatit nějaký pořádný výcvik, ale v Brně není moc oddílů, ve kterých by se to dalo a na panské líše je to poněkud drahé na mé poměry =(. Děkuji za odpovědi =).
    16.3.2009 19:53klarka
    mckvak:nechci být za rejpala,ale proč jí tam nedáte odskokovku,je to mlada kobča,určitě by jí to pomohlo a naučila by se v klidu klusat k překažce a naskočit nad kavaletou a ne takhle zvěsile vyrazit vpřed par cvalových před skokem..
    16.3.2009 20:03mckvak
    klarka..klidne bud:) Ona s odkokovkou skakala loni, slo ji to dobre, tohle byl pokud jak to bude vypadat bez ni:) Co se tyka zbesileho najizdeni na prekazku, beha tak i kdyz tam ma kavaletu:) Je hodne temperamentni divoch...kor ted pres zimu nic moc nedelala, takze zas potrva nez se zklidni:)
    - - - - -
    pokus*
    16.3.2009 21:51Helen
    mckvak: asi jak kdo, ale mě osobně se líbí že Renča při tréninku preferuje odskokovky vždy i u zaskákaných profíků. Přijde mi to celkem fajn, a má s tím mnohaleté zkušenosti (positivni)
    Pouze postřeh k tématu
    - - - - -
    Holky brňačky potřebuju celkem na rychlo přepravce koní. Máte nějaký tip?
    16.3.2009 22:59mckvak
    Helen...cti prosim co pisu, nerada byc hse tady opakovala zas desetkrat... byl to POKUS jak na to kobca bude reagovat, mimo ten zbesily najezd odskakovala v temer pravy okamzik:) Coz mi prijde skvely, nerikam ze od ted bude mit PORAD trenink bez odskokovek....tohle me vazne nastve..napisu vetu a misto aby si to tady lidi proad precetli.....
    - - - - -
    muj osobni postreh je ten, odkokovky preferuju taky, u mladyh bez diskuze, pres to si myslim ze neni naskodu skakat i bez nich, protoze na parkurech odskokovky nejsou...tudiz ano pouzivat ale ne vzdy:) Muj nazor za ktery me muzete treba ukamenovat;)
    17.3.2009 07:18Helen
    mckvak: já si to přečetla :-)
    A byla to všeobecná REAKCE, takže se doufám, taky s vysvětlováním svého postřehu nebudu muset opakovat x krát. Už se tady opravdu začínám trošku bát napsat větu.
    17.3.2009 07:30Harra
    Helen- Cechulda bezkonkurencne nejlepsi-www.prepravakoni.cz jinak jeho kamarad Brona Sup- www.supsemsuptam.cz
    A pak jsou vyborni Revena z Rance u cesty :-) se vsemi mam ty nej zkusenosti,presto preferuju Cechuldu za kazdych podminek.je nejlepsi:-) jinak mam dojem,ze Cechulda ma na webu odkazy i na jine dopravce a on by spatnyho nedoporucil.
    17.3.2009 08:07Petaah
    Lara: na JS Belcredi zadne vycviky ani vyjizdky pro verejnost nejsou..
    17.3.2009 08:12mckvak
    Helen...ok to jsem rada, a ten pocit tu mivam obcas taky:)
    17.3.2009 08:55Strelish
    mckvak: sama pises, ze ta kobyla ma problem i pokud tam odskokovka je, takze osobne vubec nechapu proc ji zkouset nechat skakat bez ni

    na parkurech odskokovky sice nejsou, ale kun, ktery neumi jit v tempu a na skoky se riti hlava nehlava tam podle meho nazoru nema co delat
    17.3.2009 09:04Helen
    Harra: dík za tip. Vím že je asi nej. Takže už je domluvený :-)
    17.3.2009 10:46Mckvak
    Strelish...ja pokud vim nepsala ze ma problem s odskokem prave naopak nas prekvapilo ze si odskok nasla vcelku dobre,psala jsem ze tim jak je mlada,temper,a 2 mesice nebyla v jizd praci ma tendenci spechat a nejaka kavaleta ji netankuje,dalsi duvod nez aby mi na ni slapla...
    17.3.2009 10:53Lenka
    mckvak: co ma ta kobylka za uzdeni? Je to nejak psatne videt, muj komp to nezvlada... skoda jen,ze je brana energie kobylce otezema,ze je pobizena ze zadu a ve predu je brzdena, ze ji je hlava pacena nekam. Jinak je to moc pekny konik...
    17.3.2009 12:03Strelish
    Lenka: vidime to asi podobne
    - - - - -
    mckvak: slapla na kavaletu? nebo na radu kavalet? ze 2 mesice nemakala na jizdarne ...? a co? fakt nevim, proc vsechno tak slepe hajis, vcetne evidentne zbytecneho vyvazovani mladych koni
    17.3.2009 12:06Jeanne
    Lara: Equus CZ není stáj jako taková. Ale klub má momentálně koně v Ivančicích za Glóbusem. Vyjížďky asi nedělají, nevím, ale výcvik ano. Kontakt by měl být na www.prodejkoni.cz Alžběta Fatková
    17.3.2009 12:07Bella
    Jeanne: v Ivančících? Nemyslíš Ivanovice? Ivančice jsou na druhé straně.
    17.3.2009 12:09Jeanne
    Bella: joo, jasně:D mám v tom bordel:)))
    17.3.2009 12:14Bella
    Jeanne: stane se :-D
    17.3.2009 13:10Lara
    Děkuji všem, no tak jsem zvědavá, co kde seženu, já nejsem z Brna a sestra tam studuje, a vzhledem k tomu, že tam tráví víc času než u nás, tak bych jí ráda k narozeninám zaplatila jezdecký kurz, protože koně miluje a mě lepší dárek nenapadá. Hledám právě na netu a ještě jsem našla panskou líchu, která je poněkud drahá a pak ještě jednu stáj, kterou vlastní jakýsi pan Prokeš, ale o té jsem nečetla dobré reference jo a ještě Moravan, ale o tom jsem také nečetla nic dobrého. Je to těžké, můžete mi někdo něco doporučit? Mělo by to být zaměřené na ježdění v anglickém sedle a asi spíš na drezůru a takovou tu jízdárenskou práci. Děkuji.
    17.3.2009 14:22Helen
    Lara: Panská Lícha, nebo stáje Bětky v Ivanovicích, Ranch u Cesty Lucie Benešovská, Moravan nebrat, Prokeš rozhodně nebrat.
    17.3.2009 14:48Lara
    Helena- a má ta Bětka stránky? Na ranch u cesty jsem koukala, ale tam se jezdí jen ve westernových sedlech. Děkuji.
    - - - - -
    Aha, už jsem pochopila, že Bětka je Equus CZ, tak se omlouvám =).
    17.3.2009 14:49Helen
    Lara: no to je ten Equus CZ. Tady je email
    b.fatkova@seznam.cz
    17.3.2009 15:44Mckvak
    Lenka...ma klasicke dvakrat lomene stihlo:) Hlava ji pacena neni, to dela kobca sama, protoze by nejradsi cvalala dal a dal:) a kdyz na konci jizdarny ma pokyn k tomu aby zpomalila, jak je rozjeta tak se ji nechce....:)

    Strelish...nebudu se s tebou o tom diskutovat,..kazda to vidime jinak, ty tu kobylu neznas, nesedela jsi na ni a ni jsi nebyla v jeji blizkosti:) Na tom videu neni vyvazana, ma klasicky martingal a i kdyby byla vyvazana tak si myslim ze tobe snad muze byt jedno. Tohle vazne neminim rozebirat:)
    17.3.2009 15:48sasetka
    Helen: Čechulda je určitě správná volba :) Nikdy jsem s ním sice nejela, ale párkrát jsem s ním mluvila a zapůsobil na mě velice profesionálně. Já sama mám zkušenost pouze se Šupem, vezl mě třikrát a nemůžu si stěžovat, vždycky super, takže pokud by náhodou Čechulda někdy nemohl, rozhodně doporučuju Broňu :)
    17.3.2009 17:17Jeanne
    Lara: moravan má hodiny pouze pro členy nebo pro vysokoškoláky, co mají kurz od školy. To bylo před pár lety a nemyslím, že by se to změnilo.
    Ještě za Brnem stáje v Sobotovicích www.jizdanakoni.cz
    17.3.2009 17:26qwertik
    Jeste jsem cetla o Troubsku, ale nebyla jsem tam, ja mam objednany trenink pod trenerem na Panske Lise, tak jsem zvedava, zda se mi to jako dobra staj, i kdyz je fakt, ze docela draha..
    17.3.2009 17:29AlexisBB
    qwertik: jak se ti to povedlo domluvit? napsala jsem jim tam několik mailů a úspěšně mě ignorují... Stejně jako v Sobotovicích a u Prokeše. Asi mi někdo da mailů dopisuje "prosím neodepisujte"
    17.3.2009 17:31Bella
    Mckvak: " a i kdyby byla vyvazana tak si myslim ze tobe snad muze byt jedno." - je to diskuze. Ses posledni dobou dost dobre ostra. Nestacim se divit, ale aspon se pobavim. Jeslti ti ta škola nestoupá moc do hlavy :-D

    Lara: a tvoje sestra už má nějaké zkušenosti co se ježdění týče?

    Helen viděla si se teď někdy s Bětkou? Jste pořád v kontaktu?
    - - - - -
    AlexisBB: z vlastním zkušeností mohu říct, že je lepší zavolat si, než komunikovat přes emaily.

    qwertik: ano, v Troubsku u Romana by se vyjíždka urcite dala zrealizovat, ale rozhodne ne s vycvikem.
    17.3.2009 17:34qwertik
    AlexisBB:
    normalne jsem volala na to cislo, ktere je uvedene na strankach Panske Lichy na Sarku Charvatovou a ta mi dala cislo na nejakou trenerku od nich. Ono je v tomhle pripade lepsi volat nez psat mejl, to uz jsem totiz davno zjistila.
    - - - - -
    Bella:
    aha, tak to ja nevim, ja to tu v Brne moc neznam, jen vim o tech stajich, co jsem tak nejak vyguglila :)
    17.3.2009 17:36Bella
    qwertik: presne to co pisu...jo "gugl" je "gugl" :-D
    17.3.2009 17:37AlexisBB
    qwertík, bella: hmmm, tak to asi budu bez výcviku. Než takhle volat cizím lidem, tak radši nic:-D Njn, těžký život introvertů...
    17.3.2009 17:39qwertik
    Bella:
    jojo, presna tak :))), ale da to praci tady v Brne neco vyguuglovat a to nemluvim jen o jezdeni :D

    AlexisBB:
    tak v tom pripade me jeste napada, ze by sis tam rovnou zajela, ale to asi pro tebe nebude o moc lepsi reseni, co ? :D
    17.3.2009 17:41mckvak
    Bella...jsem asi tak ostra jako ostatni;) a rekla bych ze tahle diskuze ztraci poslendi dobou svoji podstatu, snazim se to ignorovat a prispivat dal, ale to je porad to same, clovek se snazi vysvetlit a je to spatne....:)
    - - - - -
    a nevim proc by mi skola mela stoupat do hlavy...o tom tady nebylo ani slovo nepsala jsem nic v tom smyslu ze jsem odbornik nebo nejaky profesor...;)
    17.3.2009 17:41Bella
    qwertik: a ty si predstavujes presne co kdyz uz jsme u toho :-)

    AlexisBB: takový život ti moc nezavidim :-)
    17.3.2009 17:43qwertik
    mckvak:
    nechci se do toho moc plest, ale jen takovy muj mensi nazor,
    vetsinou kdyz uz do nejake diskuze neco hazes, at to jsou fotky jakekoliv, musis pocitat s tim, ze se to tam bude rozebirat a kritizovat, to je podstata diskuze, proste lidi si vzdycky n ajdou neco, o cem budou psat ruzne nazory atd., a i kdyz ty nazory nejsou stejne jako ty tvoje neznamena, ze se musis automaticky obhajovat :), na tohle je asi nejlepsi ignorace a nebo proste o tom diskutovat a neresit to tak ;).
    17.3.2009 17:43AlexisBB
    qwertík: jestli mě chceš zabít, tak to řekni rovnou:-D
    Bella: njn, člověk si zvykne a spoustu věcí oželí...
    17.3.2009 17:46qwertik
    Bella:
    cozeco, kde, co, jak, proc? :D
    - - - - -
    AlexisBB:
    ja ne e, v tom ja prsty mit nechci :))
    17.3.2009 17:55Bella
    qwertik: tvá představa o treninku.. :-)
    - - - - -
    mckvak: ano ztrácí, když někomu hned napises ve stylu co je komu do toho...
    17.3.2009 17:56qwertik
    Bella:
    no moje predstava o treninku neni nejak narocna, jen chci konecne po dvanacti letech projit nejakym mensim jizdarenskym vycvikem pod trenerem, protoze jsem celou dobu byla jen samouk, takze nic moc extra, jen trochu dohledu a buzerovani, ktery jsem nikdy n emela :D.
    17.3.2009 17:57Bella
    Taak tady je pár novejch fotek s "moji" novou kobčou polokrevníkem :-) http://bellalibero.rajce.idnes.cz/Vyjizdka_Adina_Kort_Dasa_14.3.2009/#album
    - - - - -
    qwertik: a na kolik te to prijde takova hodina na Panske lise? Ja mam ted novou trenerku a jsem s ni nadmiru spokojena, presne podle mých predstav...
    17.3.2009 18:00qwertik
    Bella:
    moc pekna, ryzaci jsou totiz moje krevni skupina :)
    - - - - -
    No hodinovej trenink na Lise stoji 450 :(, coz je dost, ale chci jen par hodin na trochu srovnani a abych se zase dostala do toho jezdeni, jsem docela dlouho nejezdila a chci zacit konecne s kobylou neco delat, tak at na ni nejsem jak nejaky drevo..
    17.3.2009 18:00Bella
    qwertik: fííha...a trener je kdo? - jmeno
    17.3.2009 18:02qwertik
    No oni jich tam maj vic, ale me dali konkretne cislo na nejakou Novakovou. Ve stredu jdu poprve, tak jsem na ni docela zvedava, doufam, ze nebude az moc kruta :).
    17.3.2009 18:04AlexisBB
    qwertik: tak pak poreferuj, možná nakonec seberu odvahu:-D
    17.3.2009 18:05qwertik
    teda ale ted si nejsem jista, jestli tam maj vic ten treneru, ale pochopila jsem to tak :D
    - - - - -
    AlexisBB:
    jestli to preziju, tak poreferuju :))
    17.3.2009 18:06AlexisBB
    qwertik: co jsem slyšela o výcviku děcek, tak jsou prý výborní. Umí s děckama, neřvou na ně a děcka to baví, což je pro mě známka dobrýho děstkýho trenéra
    17.3.2009 18:07Bella
    http://www.youtube.com/watch?v=AiRxAsXYMt8

    a tady ještě jedno videjko z leta :-)
    17.3.2009 18:07qwertik
    AlexisBB:
    Otazkou je, jestli jsou takovi i na nas dospelaky :D
    17.3.2009 18:08AlexisBB
    qwertik: no to právě zjistíš ty:-D
    17.3.2009 18:11mckvak
    qwertik..ja proti tomu nic nemam:) od toho to tu avam akorat me udivuje kdyz chci neco vysvetlit je to spatne:) Prece obhajoba neni spatna ale me nejde ani o obhajobu jako ze bych hajila co s ni delame nebo tak ja spis se snazim vysvetlit proc to tak je:)) Coz je asi spatne:) Ale uz si zvykam, kazdopadne nei to o tom ze by mi "stoupla" skola do hlavy, navic kdyz tam o vycviku nebereme ani tuk;)
    17.3.2009 18:15qwertik
    Bella:
    Jsou to krasavci, zrovna pro tohle plemeno jsem mela vzdycky taky slabost :)

    AlexisBB:
    no uz se tesim :-B
    - - - - -
    mckvak:
    ja to chapu, ze se chces obhajit, ale proste nekdy je lepsi nebrat si to tak nejak osobnejc, obzvlaste ne na netu :)
    17.3.2009 18:50sasetka
    Bella: Moc vám to spolu sluší!!!!
    17.3.2009 18:59mckvak
    qwertik...ok no:) budu se snazit:D
    17.3.2009 19:01Bella
    sasetka: kujeme :-)
    17.3.2009 19:06Lenka
    mckvak: neber si to tak, kazdy od kone chce neco jineho, kazdy pouziva neco jineho.
    Ja se pouze pozastavila nad tim, jak 4 leta kobylka je brana opacne,nez by mela byt, ale to je otazka toho jak jezdis. Tak si z toho nic nedelej.... :) rozhodne to nebyl utok.... a pokud ti totak funguje a nemas problem, pak neni co resit
    17.3.2009 19:34Harra
    Lara. ja bych teda osobne k Fatkovym na vycvik nesla,ani kdyby mi zaplatili:) ale to je kazdheo nazor a vec:))
    - - - - -
    Bella: krasna kobylka.jak nesnasim ryzaky, tak tahle je fakt pekna a slusi vam to:)
    17.3.2009 19:44Bella
    Harra: Jee, diky. fakt se ti libi?? Je to moje momentalni zavislost, obcas mi dava dost zabrat, ale jen zkousi, co vydrzim :-) Já prave na ryzaky taky nikdy nejak extra nebyla, ale ji miluju.
    17.3.2009 19:48Lenka
    Bella: ma moc pekny zadni nahon,ta kobylka:))))
    17.3.2009 19:56Harra
    Bella: jj, pripomiina mi kamaradcinu kobylku. mam rada takovyhle typ koniku:) jaka je na jezdeni?
    17.3.2009 19:58MonŠery
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1803
    17.3.2009 20:15mckvak
    Lenka..na ty kobce nesedim ja:)
    17.3.2009 20:27Áda
    http://neta1.rajce.idnes.cz/Trenink_s_Leonou_-_27._2._2009/#
    Pár fotek z tréninku 27. 2. s Leonou. Měly jsme takovou klusovou práci, na konci hodiny mi už Leona nechtěla chodit, ale stejně jsme to zvládly...
    17.3.2009 20:29Lenka
    mckvak: je ,aha:))) muhehe:) tak neni terba se zlobit,ne?:)
    17.3.2009 20:32qwertik
    Harra:
    btw proc bys nesla k Fatkovym? nejake spatne zkusenosti?
    17.3.2009 20:53Helen
    Bell: jsem v kontaktu s Bětkou pořád :-)
    Harra: mě učila Bětka a nemůžu si stěžovat, ale je fakt, že momentálně jsem asi nejspokojenější s Renčou a Ilona když mě učila drezurku.
    17.3.2009 20:59Harra
    qwertik: protoze jsem zazila jejich vyuku i styl jezdeni. Jezdi agresivne, jsou na kone zbytecne tvrdi a hlavne hrubi, nebere se servitky. 90% lidi, co od nich vzesli, jezdi agresivne a tvrde, az bezohledne.
    Navic styl vyuky jsme taky zazila a nenaucila bych se ani tuk..krome toho,jak nasrat kone do nepricetnosti a pouzivat bic:(

    toz asi tak...a vim,z etakovych lidi,co tohle zazilo, je vic. nenechala bych se od nich ucit ani bych jim nikdy nesverila sveho kone.
    17.3.2009 20:59mckvak
    Lenka:)) no ale my se nebavily o stylu jezdeni:))
    17.3.2009 21:01Harra
    navic kdyz delas chybu, nedokaze vysvetlit, proc ji delas a jakou ma ricinu to,z eji delas a jaky ma smysl,kdyz to udelas spravne, coz treba ja povazuju za dulezity... hulakat proslapni patu a narovnej se, umi kazdej.
    17.3.2009 21:06Helen
    Harra: tak tohle já od Bětky nezažila. Tím nechci říct aby mě tu zase někdo nechytal za slovo, že se to nemohlo stát. Ale že by ona jezdila agresivně to teda nevím. Vzhledem k tomu, že jezdila i na mé kobyle a co znám jezdce tak většina jezdí daleko agresivněji a tvrději. Ale každý má svůj názor :-)
    17.3.2009 21:15Harra
    Helen: asi jsi mela stesti. mne se jeji styl jezdeni nidky nelibil. kazdopadne jsme taky zjistila,coz je asi nejvetsi duvod toho, proc mam takovy nazor, jaky mam, ze pod dohledme majitele jezdi uuuuuplne jinak,nez kdyz ma kone pod palcem sama... coz je dalsi vec, kterou ja nejsme ochotna prekousnout:(
    kazdy nasbiral jine zkusenosti. ja mela bohuzle jen ty horsi a lidi v okoli,co znam, tak v drtive vetsine taky.
    17.3.2009 21:20Helen
    Harra: jj chápu :-) každý máme jiné představy o tom co očekáváme od trenéra a co chceme naučit, jak to chceme naučit, protože je i dost směrů a techniky jsou různorodé. Já osobně bych raději obětovala peníze a zaplatila si Líchu. Nebo zkusila sehnat soukromníka co potřebuje vypomoci.
    17.3.2009 21:28Lenka
    mckvak: no ja jsem se bavila o stylu jezdeni:) smarja to je jedno.:)
    17.3.2009 21:33Jeanne
    Áda: můžu vědět, proč si cenzuruješ oči? Když na dalších fotkách je ti pak stejně vidět do obličeje?:d (jestli po tobě jde kriminálka, tak sorry:DDD)
    17.3.2009 22:27qwertik
    Harra:
    diky, je dobre vedet pro jistotu do budoucna :)
    18.3.2009 00:25sasetka
    Áda, Jeanne: Taky jsem se chtěla zeptat :-D a taky, proč má to hříbátko zavázanou nohu?
    18.3.2009 08:07Petaah
    Bella: moc hezka kobylka, ackoli ja normalne ryzaky taky nerada :) Muzu vedet, kdo je tva nova trenerka, jestli to neni tajne :)? Klidne do SZ..
    Hrebousi jsou nadherni, ale u tohohle plemene to snad ani nejde jinak :) Takhle vypadaji dost temperamentne, jaci jsou na osetrovani a jezdeni?

    Qwertik: az pujdes z te Lichy, nechces se zastavit za mnou na popovidani :)?
    18.3.2009 08:09Mišulka
    Bella - dobře tu ohradu rozebral:)) Krásné:)
    18.3.2009 08:17Bella
    Petaah: mas SZ. Jo hrebci, no to jsou frajeri, bohuzel uz u nas nejsou, jsou rozprodani :-( Popravde nam v mastali dost chybej, neuveritelny jaky maji charisma, nehlede na to jestli jsou to triletky nebo stari pardalove. Co mohu soudit za tu dobu co unas byli, tak jsou strasne zhavi do prace a na osetrovani bez problemu.

    sasetka, Jeanne, Ada: taky jsem se chtela zeptat, moc tomu nerozumim :-)

    Harra: Ada je na jezdeni primo uzasna. Obcas si teda uskoci, ale stoprocentne ji verim. Aktivne jezdila military, takze mam akorat nekdy pocit, kdyz se zahreje a najednou se pred ni otevre kus louky, tak jde videt, jak se to v ni probudi a jak by valila :-) Co se tyka treninku, tak prvni treninky super, ted riji tak je desne protivna a dost si se mnou hraje.
    - - - - -
    Mišulka: vypada to jako by ohrada byla z papíru, že ? :-D
    18.3.2009 08:45Petaah
    Bella: diky :)
    18.3.2009 09:35Mišulka
    Bella - já měla štěstí na kobyly, na kterých bys říji nepoznala. Až Janina mi ukázala, co dokáže říjící se kobyla:) Ta byla během říje absolutně k nepoužití. O samotě se nedokázala na chviličku soustředit, řehtala, ke koním utíkala. S koňmi se zase na ně lepila a celá rozcapená učúrávala a člověk by z ní nedostal kloudný krok. Docela sranda:)
    18.3.2009 10:26Bella
    Mišulka: taky jsem jezdil ana kobylach na kterých bych to nepoznala. Ale Ada mi dava zabrat. Pod sedlem je hrozne protivna, vylozene si semnou hraje. NOrmalne ma hrozne zivej krok a kdyz jsem ji mela na hale, nebyla jsem ji schopna ji vubec rozejit :-) Dneska mame dalsi hodinu, tak jsem zvedava :-D
    18.3.2009 11:38Vladous
    Mišulka, Bella: jedno velké plus, když jsem dala Rozi k Jardovi - nemá žádného valacha a říje jsou mnohem, mnohem klidnější :-)
    18.3.2009 16:51Yasmine
    AlexisBB: mně odepsali zatím vždycky (píšu na tenhle mail sarchar@centrum.cz)
    qwertik: mně ještě na konci listopadu psali "Cena skokové lekce u Roberta je 200,-Kč a drezúrní u mě 400,-Kč.", myšleno na vlastním koni, individuálně a u nich a za halu nebo jízdárnu si neúčtují...
    18.3.2009 16:54Áda
    Jeanne: Ne, kriminálka po mně nejde xD A už jsem to spravila, ty fotky jsem znovu nahrála do PC v originále.:) Já jsem to jen zkoušela, a pak jsem to nějak nahrála na rajče i s tím :)) (Jinde jsem to třeba nahrála s použitím různých efektů, nebo jsem to ořezávala do modrýho pozadí atd. prostě pokusy s PFS, budu muset spravit i ty další alba, kde to tak je)
    Sasetka: Nevím, pokud si vpomenu, tak se v sobotu zeptám ;-)
    18.3.2009 17:20qwertik
    Petaah:
    ja bych rada, ale mam to jezdeni az od sesti a pocitam, ze tam budu tak do pul osmy, takze to asi moc nestiham :(, ale vim, ze jsme se domlouvali uz kdo vi kdy, ze se stavim, tak muzu nekdy po praci zaskocit, alespon budu uz vedet, kudy poradne k vam, kdyz jedu na Lichu :).

    Yasmine:
    no jo, ja k nim ale jdu jezdit na jejich kone, takze tam ta cena je vetsinou vyssi :)
    18.3.2009 17:33AlexisBB
    qwertik: tak už jsem tam taky domluvená, jdu v pátek:-D Jsem zvědavá
    Yasmine: jo, na ten jsem psala taky...
    19.3.2009 08:12Petaah
    Qwertik: aha, tak kdyz budes mit po praci nekdy cas, tak dej vedet :)
    19.3.2009 08:49Bella
    qwertik: tak jaky to bylo? myslim trenink... :-)
    19.3.2009 09:26qwertik
    AlexisBB:
    tenhle patek?

    Petaah:
    pokud bys tam byla tenhle vikend, tak bych se zkusila stavit, ale nevim jeste, jak mi to vyjde

    Bella:
    ja tam jdu az pristi stredu :D jsem to asi blbe napsala :D
    19.3.2009 09:28Bella
    qwertik: ajo, ja myslela vcera :-)
    19.3.2009 09:41AlexisBB
    qwertik: jj, zítra
    19.3.2009 10:20qwertik
    AlexisBB:
    tssssssss a me rekli, ze uz nemaj tenhle tyden misto a to jsem tam volala v pondeli :(
    - - - - -
    btw a jdes taky k te Novakove?
    - - - - -
    Bella:
    ja chtela tenhle tyden, ale bohuzel jaksi udajne nebylo misto, tak doufam, ze se do stredy nic neprihodi.
    19.3.2009 11:05AlexisBB
    qwertik: ne, k Tillové, nebo tak nějak;-)
    19.3.2009 11:31qwertik
    AlexiBB:
    aha, tak to kdybych vedela, tak volam i nekomu jinymu :D ale co uz, uz si ten necely tyden pockam :)
    19.3.2009 11:34AlexisBB
    qwertik: tak chceš na ni číslo? prý má v pátek ještě volno, tedy aspoň ještě včera měla
    19.3.2009 12:04qwertik
    AlexisBB:
    tak mi ho kdyztak do SZ napis a ja se nejak rozhodnu podle financni stranky :D, ale sla bych no, uz se nemuzu totiz dockat posledni dobou :).
    19.3.2009 14:57Harra
    holky,mam velkou prosbu. kdo mate zkusenosti s trenovanim deti na konikach - vednei jezdecke hodiny, vychazely jste z vlastnich napadu nebo existuje nejaka literatura prip clanek, ktery pomuze torchu s tim,jak hodinu rozvrhnout atd?
    - - - - -
    tak jedna nova fotka... Evca je genialni fotograf a umi i 3D fotografie... tak co, pustite mne a Alpacka z fotky az k vam domu? :)

    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1809
    - - - - -
    pardon, kralikovskej odkaz to zmensi a vubec ot nevyzni,tak fotku prohlizekte prosim TADY: http://www.harra.net/pokus2.jpg
    19.3.2009 15:11mckvak
    http://mckvak.rajce.idnes.cz/20090311/ par foteček z jizdarny (ne nasi)

    http://mckvak.rajce.idnes.cz/20090318/ A z včerejší návštěvy Alpaka od Harry:))
    19.3.2009 15:16Bella
    Harra: koukam, koukam...jak na Alpina přiděláváš tu dečku, že ti tak pěkně drží?
    19.3.2009 21:17Vladous
    Harra: z vlastních nápadů :-D

    Záleží jak jsou staré, kolik jich je (víc je vždycky líp, děti jsou soutěživé a rády jsou členem "party"), kolik toho umí a jestli máme skutečně vhodného koně s dobrým managementem pro začátečníky. Moc důležité je mít koně skutečně vypohybovaného, klidného, nezradit je.

    Začátky na lonži prokládám prací na ruce - to děti opravdu baví, mají pocit že jsou "někdo" když je tak obrovské zvíře poslouchá na slovo :-D Navíc kůň alespoň trochu získá pocit, že ten malej prďola není až tak nemohoucí, jak by se mohlo zdát :-) Taky řádná pochvala nesmí chybět :-D

    Na lonži nejprve stačí 20 min - v kroku klasické cviky na uvolnění - pohladit koně kdekoli, holeně co nejvíc dopředu, co nejvíc dozadu, mávat holeněmi jako když běžíme, co nejvíc předklonit, co nejvíc zaklonit, pár minut postavit do třmenů (časem s upaženýma rukama), prac klus nejprve s vnitřní upaženou paží, později obě upažené, máváme jako ptáček a pípáme... Hodně brzy učím naklusat a zpět do kroku bez otěží... Lehký sed v klusu, vysedávaný klus.. 15 kroků v kroku, 15 kroků v prac. klusu, 15 kroků v lehkém klusu...

    No a když je dítě puštěno z lonže je vyhráno, páč je tolik možností, že může každé dvě minuty dělat něco jiného :-)
    - - - - -
    Harra:
    Ale pokaždé si dělám plán předem, aby hodiny byla opravdu zajímavá a hravá, nesmí to být nuda...
    Ty pokročilejší potom opravdu hodně baví, když můžou připravovat nějakou sestavu - ve dvou, i ve větším počtu... Jenom než se naučí vedle sebe klusat v rohu (kdy jeden musí zpomalit, druhý přidat), osmička z dvou velkých kruhů je potom skutečně zajímavá :-D
    - - - - -
    Jo a na lonži 90% doby bez třmenů...
    19.3.2009 21:21Harra
    Vladous: jd eo 12letou holcinu na vlastnim ponikovi,co uz jezdit umi.. :) jiak ohledne malych deti moc diky, urcite vyuziju na jare.

    se starsima detma zkusenost nemas?:)
    19.3.2009 21:29Vladous
    Jo mám - mladší i starší puberťáky jsem učila 3 roky :-)

    No - já dělám vyloženě sestavy, ty přizpůsobuju nejslabšímu a tomu lepšímu dělám složitější "vložky". Kolik toho umí?
    19.3.2009 21:51Harra
    Vladous: prave nevim, uvidim ji poprve ve ctvrtek, rikala maminka,ze neco uz umi,z ejezid ale skoro porad jen se segrou do lesa. takze myslim,ze uplny zacatecnik to nebude:)
    19.3.2009 22:35Vladous
    Tak něco jednoduchého:

    koníka uvolnit někde mimo nejlépe....

    - krok na volné otěži, vlnovka o 3 obloucích 1x na každou ruku
    - vysedávaný klus volná otěž, opatrně pomalu na delší otěž, po pár metrech znovu volná otěž, pochvala (pokud to koně nechává klidným, 4x)
    - vysedávaný klus dlouhá otěž, z půlky krátké stěny velký kruh 1x kolem, diagonálou změnit směr a to samé na druhou ruku (2x)
    - krátká stěna pracovní klus dlouhá otěž, dlouhá stěna prodloužit do středního, vysedávat, na krátká stěna opět pracovní klus, další dlouhá stěna od stěny ke stěně v prac. klusu - /2x na každou ruku/

    - krok volná otěž (pár minut)
    - pracovní klus dlouhá otěž, z půlky krátké stěny malý kruh (mělo by se povést koně přistavit, uvolnit vnitřní otěž), při příchodu na stěnu pracovní cval, dlouhá stěna cval, pak pomalu v klidu do klusu, v klusu klidně, ale dopředu.. /2x na každou ruku/
    - na kratší otěž, když to půjde..
    - velký kruh, osmička v prac klusu v malém kruhu
    - to samé, v bodu změny přechod do zastavení a poté zpět do klusu
    - krok, volná otěž
    - obrat kolem předku 1x na každou ruku
    - pracovní cval na velkém kruhu 1-2x kolem , na obě ruce 2x - přechody z prac klusu
    - přechody krok - cval - klus - krok na velkém kruhu

    - vyklusat na dlouhé otěži...

    No - ale nevím, ono se to zdá že na tom nic není, ale kdo není zvyklý na rychlé změny, bude se muset reagovat rychle, ale neukvapeně :-)
    - - - - -
    Aha - tak tohle asi nepůjde :-D
    - - - - -
    no tak z toho můžeš použít alespoň něco....
    19.3.2009 23:57Harra
    Vladous: dik moc. no neco v tomhle stylu jsme mela namysleno, tak jsme jen rada, ze jsem nebyla uplne mimo:) ja uz si namyslim neco sama, jen jsme chtela "nakopnout" od nekoho,kdo s tim uz zkusenosti ma, aspon zhruba:) dik moc:)
    20.3.2009 08:33Lucia
    HARRA - ja z vlastnej skusenosti viem, ze naj zaciatok u zaciatocnikov je voltiz - my sme robili rozne figurky, skusali sme sa otacat, naskakovat na kona najprv v kroku, neskor aj v kluse a cvale, perfektne sme sa naucili splynut s pohybmi a naozaj sa drzat nohami...prechod do sedla bez strmenov bol ovela jednoduchsi a v podstate bez problemov - viem to porovnat, lebo sme boli dve skupiny zaciatocnikov a ta druha voltiz nemala a zacali hned v sedle na lonzi bez strmenov a dost ich hadzalo aj po nejakych lekciach...

    pritom voltiz nas velmi bavila - vtedy sme boli skupinka od 10-13 rokov

    potom klasicke na lonzi bez strmenov - predpazit, upazit atd atd...

    dalej co uz povedala Vladous
    - - - - -
    Harra - ja by som tu malu dala aspon na chvilku na lonz bez sedla - videla som uz pripad kde dievca malo vlastneho kona, chodilo na vychadzky a ako sadla na kona bez sedla a zacala klusat padala na strany - absolutne sa nevedela drzat nohami
    20.3.2009 10:38Mišulka
    Harra - z mé zkušenosti - je lepší pracovat s naprostým začátečníkem než s človíčkem, který už na koni něco "umí" a umí to špatně. Jinak doporučuji knížku od K. Hollého o výcviku jezdce (teď mi vypadl název).
    20.3.2009 10:58Harra
    Misulka: ja si nevybiram a myslim,ze ona taky ne. nebudu zavrhovat praci s nekym jen proto,ze uz neco umi, byt to umi blbe. to by to dopadlo:) ani ja bych tim padem nemela sanci sehnat trenink,protoze jsem se ucila jako samouk a dodnes bojuju s chybama a zlozvykama :)

    kazdopadne vsem moc diky. Uvidime ve ctvrtek, co je ta holcina zac, co umi, neumi a tak. jsem na to zvedava, tesim se, ale zaroven z toho mam docela strach:D
    20.3.2009 11:36Helen
    Harra: ať se Vám oběma daří :-)
    20.3.2009 11:43pegaska
    Ta knížka je Karol Hollý - Jezdectví pro samouky. Název trochu zavádějící :) ale je skvělá a při výcviku klientů z ní často čerpám.
    20.3.2009 11:53Mišulka
    Harra - a já ti snad psala, aby práci s tou holčinou zavrhla?:)
    20.3.2009 13:29Žili
    ahoj,
    mate to tu moc hezoucke.
    ja jse jmenuju julca
    ahoj
    20.3.2009 15:28Áda
    My děláme na jízdárně něco podobnýho, jak psala Vladous. Ale ještě jezdíme celou jízdárnu honebním klusem, na krátké stěně zpomalit a na dlouhé prodloužit až na úplnou hranici. A potom taky ve cvalu po celé jízdárně několikrát stočíme na co nejmenší kruh. Jinak přechody, jízdárneské cviky, přistavování a vyklusávání na dlouhé otěži...
    21.3.2009 07:57Žili
    co mate porat s tou Harou???
    21.3.2009 08:28mckvak
    Žili....Harra potrebovala jen napad jak vest jezdeckou hodinu, mela nejakou predstavu a jen se chtela ujistit ze je dstatecna, oz se potvrdilo.:)
    21.3.2009 11:54Vladous
    Harra: Nemáš zač :-)

    Ono stejně si to takhle třeba napíšeš, ale pak se někde zaseknete, zjistíš že v něčem je úplně mimo a skejsnete na tom cviku - neb jenem ohnutí koně na velkém kruhu není až tak úplně jednoduchý cvik...

    Proto jsem ti nepsala žádné zmenšování, zvětšování kruhu, cval po celé jízdárně a vůbec cvalové cviky, práci na dvou stopách, couvání atd....

    Tohle si myslím může být takový test - co si můžeš a nemůžeš dovolit.. Jakmile koník začne tuhnout, hned přeorganizovávám celou hodinu... :-)

    Tak Ti přeju hodně zdaru ! :-)
    - - - - -
    Nebo můžeš taky vysvětlovat celou hodinu co je to diagonála a půl jízdárny a velký kruh a proč je roh roh a né elipsa :-D
    - - - - -
    :-D Což mi připomíná jak jsem si naposledy taky napsala takovej plán a nakonec mě slečna /jezdící už několit let a dokonce i skákající/ odrovnala tím, že nezvládla hned první bod - cviky na volné otěži... Takže jsem jí pak celou hodinu vysvětlovala působení váhy, a tlaku vnější otěže...
    - - - - -
    Nemáte tady někdo zkušnosti s výcvikem dětí ve ZDUCHOVICÍCH???
    21.3.2009 17:42Harra
    Vladous. ano, je mi to jasny. ja chtela jen nejake body, od kterych se odpichnout:) kazdopadne my mame ve skole dokonce dve expertky, co maji vystudovano bakalare v Humpolci - chov koni, machruji,jak jezdi po zavodech (jedna ma dokonce vlastni jezdecky klub) a jednoho pekneho dne pri treninku ve skole me odrovnala ta "zkusenejsi" z nich,kdyz se me ptala, po ktere ruce se miji na jizdarne a pak nebyla schopna udelat obrat kolem predku, prej neznala pobidky. a u zkousky z jezdectvi ani nebyla schopna rict, z ceho se sklada martingal :D je smutny,kdyz vidis, ze toto se ohani licenci a zkusenostma a zavodama a pritom musis na jizdarne uhejbat,aby to do tebe nenapalila, pac nema tuseni,kdo dava komu prednost :(

    takze to, ze maminka holciny rika,ze holcina umi jezdit, beru,ale pockam si definitivne az ji uvidim nazivo :) treba moje mamka taky vsude hrde prohlasuje,ze umim jezdit a mam licence a ja se v reale radsi vuuuubec nezminuju:) pokud me nekdo nenabonzuje (ze, Evi..:D )
    21.3.2009 17:59mckvak
    Harra.... O:-)
    21.3.2009 20:43Jeanne
    Jeden krásný den a crossový trénink na Líše.

    http://jeannej.rajce.idnes.cz/Panska_licha_21.3.09/
    21.3.2009 21:13mckvak
    Jeanne...moc moc pekny fotecky, jsem na ten jejich croos moc zvedava.)
    22.3.2009 10:40Harra
    uuuzasny fotky.taky by me to akalo zkusit..:D
    22.3.2009 11:07Vladous
    Harra: Já vím že jsi se chtěla jen ujistit :-)

    Jo, je to smutný,máš pravdu....

    S těmi pravidly - já mám strašnej problém rychle poznat pravou a levou ruku (no jo, no - ale nejsem úplnej blbec :-D) takže já třeba si spíš představuju na jízdárně ty auta.... Jenže pak mi v tom taky dělá zmatek to, že každej trenér má svoje vlastní pravidla - například kdo jde krokem, jde na vnitřní stopě ať jde na kteroukoli ruku, a takhle jsem se minule srazila málem na Gilli s majitelkou stáje, páč jsem se jí blbec uhybala na vnitřní stopu...

    No prostě - tyhle pravidla by měla mít každá jízdárna snad napsaná někde na ohradě :-D
    - - - - -
    Jeanne: fakt moc pěkné fotky :-)
    22.3.2009 17:09Jeanne
    Holky, díky, jsem ráda, že se Vám líbí:)
    Fotit cross mě hrozně bavilo, už vymýšlím, jak to udělat, abych mohla jet za měsíc se Zuzkou do Pardubek:D

    Harra: Na jednu stranu mě to taky hrozně láká, na druhou jsem posraná, jen ty překážky vidím :D
    22.3.2009 20:09Helen
    Dneska jsme s Panam skakali a jsem mooc ráda, že tu svoji hodnou, rozvernou, čipernou a někdy zlobivou opičku mám :-)
    23.3.2009 09:14Lenka
    MOhu vedet Vas nazor na hribarny?Mate nekdo konika v hribarne?Misulko?
    Planuji dat Petrusku do hribarny mozna, a u nas se v jedne uvonilo misto, krasne pastviny.... ale trosku nechapu, jak zvladaji kontrolovat vsechny kone zda jsou zdravotne v poradku, nebo to nekontroluji? Diky
    23.3.2009 09:14Bella
    Jeanne: achjo, ja bych chtela mit tolik odvahy jako Zuzka :-)
    23.3.2009 10:21Mišulka
    Jeanne - parádní fotky. Cross je úžasnej. Byla jsem se podívat jednou na nějaké vyšší soutěži v K. Varech a docela jsem valila bulvy:) Nějaké malé skůčky bych si skusit chtěla, vyšších bych se bála:)

    Vladous - jo, pravá a levá. To bylo snad to nějtěžší na tom drezurním tréninku. Trenérka to na nás hrnula a já skoro nestíhala. Mám s tím problém, takže ještě než jsem vlezla do haly, říkala jsem si "pravá je ta, co s ní píšeš, pravá je ta, co s ní píšeš...":)

    Tak máme od soboty opět výběh!:) Juchů, mám obrovskou radost a ještě větší měli naši koníci -
    http://misulinka.rajce.idnes.cz/Oddilovi_konici_ve_vybehu_-_21._3._2009/ Lítali dokola bez zastavení snad 5 minut, vyhazovali, váleli se v blátě. Taky jsem se pak na Johance konečně svezla:)

    Lenka - tam, kde mám Rumíka, to není klasická hříbárna, jak ji znám z hřebčína, ale pastevní odchov 24/7 ve smíšených stádech. Rozděleni jsou podle pohlaví. Do jednoho roka jsou kobylky i hřebečci pohromadě, pak se rozdělují. Rumík je ve stádě cca 12 koní ve věku od 2 - asi 5 let. Natálka (majitelka pastvin) koně denně kontroluje, resp. jde mezi ně a zkoukne, třeba při krmení, napouštění vody apod. Koní tam má 40. Což už se mi moc nepozdává, protože prostorově to podle mého nestačí a rozhodně se mi víc líbilo, když jich tam bylo 20 (když jsem tam Rumíka dávala). Ale nějak se živit musí. Vozí sem hlavně hříbata z Holandska, protože prý v Holandsku hříbárny moc nejsou, nejsou tam takové pozemky jako u nás a velice často v Holandsku chovají koně o samotě, jen s nějakým společníkem - koza, ovce, kočka i krůta.
    Co u mne bylo rozhodující - vzdálenost a samozřejmě, že jsem se šla nejdřív podívat, v jakém výživovém stavu koně jsou. Ty máš teď nejlepší dobu na to kouknout, jak koně vypadají, je po zimě a pokud by koně nebyli dostatečně krmeni, budou hubení.
    Ale můžu ti říct, že mít na to podmínky, nechám Rumíka doma, protože doma je doma a jedině tam máš stoprocentní kontrolu.
    23.3.2009 20:34Lenka
    Mišulka: diky

    No jinak dnes u nas byla veterinarka na Petrusku, je hodne hubena i pres to co dostava, tak ji brala krev a trus a nevypadala moc pozitivne, modlim se ,aby byla "jen" zacervena, ale bohuzel to vypada i na neco vrozeneho.... uvidime, drzte nam palce....
    23.3.2009 21:41Helen
    Lenka: jejda :-( tak "snad" to budou jen ti červíci
    24.3.2009 17:33Geeta
    Lenka
    když ještě nemáš výsledky, podle čeho usuzuješ, že to bude něco vrozeného?to ti řekla ta veterinářka? přijde mi to opravdu hodně ustřelené. neděsila bych se být tebou zbytečně předčasně, vyčkej výsledků. kdy je máš mít?
    24.3.2009 18:33Lenka
    No rikalo to veterinarka, ale mzlsim poyitivne, cekam na vysledky a doufam... no krev by mela pirjit nejdele zitra a trus do tydne.
    25.3.2009 16:40Claire
    Ahoj,
    nevíte kde nebo kdo mi mohl udělat nějaký obrázek-logo? Mám představu, jak by to mělo asi vypadat, ale nevim jak to uvést ve skutečnost.
    25.3.2009 18:01qwertik
    Claire:
    no kdyby na to byl cas, tak ti to ja nebo muj pritel udelame, ale jen nevim, jestli bude nejak cas, kdyz mi posles nejake navrhy, jak by to mohlo vypadat, tak se zkusim mrknout, co by se s tim dalo udelat :).
    25.3.2009 21:23Harra
    dnesni den u Alpacka. Video z pripravy volne discipliny na Jizdu zrucnosti:) Chystame s Evcou pro vsechny prekvapeni a dneska jsme to poprve nacrtavali nazivo:))

    http://www.youtube.com/watch?v=o_SWySRAO2k
    26.3.2009 06:55Vladous
    Mišulka:

    To jsem ráda, že nejsem sama! :-D V autoškole mi instruktor raději ukazoval :-D

    Z výběhu mám radost snad i za ty koníky - ty musí být šťastní jako blecha...
    26.3.2009 19:04Jeanne
    Harra: Kde bereš tu odvahu dobrovolně padat?:D
    26.3.2009 19:48Harra
    Jeanne: to neni odvaha. Alpino se zastavuje sam,kdyz citi,ze se v sedle zacinam klatit. kdyby to bylo z plnyho cvalu, tak ani nahodou, ale v momente,kdy z neho padam, uz kun davno stoji:D
    26.3.2009 19:50mckvak
    jeanne: navic to byl jeji vymysl, ze to takhle zaonacime, ale myslim zeted to naprosto nema chybu:D
    26.3.2009 20:06Harra
    mckvak: jeste je potreba to vypilovat.. jeste porad moc dlouho stojim na nohach, nez se sesunu uplne.)
    26.3.2009 20:09Vladous
    Harra: Takhle padá Terezka z Rozárky..(tedy zatím jen 2x) Ta taky zastavuje, jakmile se Terka začne v sedle sunout ke straně :-)
    26.3.2009 20:13Harra
    Vladous: Alpino je v tomhle zlatej. opravdu staci sebemensi vychyleni rovnovahy a uz zpomaluje. nezastavi naraz, prejde plynule. nekdy staci i blby nasazovani rukavic nebo stelovani trmenu za chuze... hodim nohu jinak a uz stoji:) nedokazu ani spocitat, kolikrat me takhle zachranil od jistyho padu, kdyz jsem plandala na krku a on to nezapichl,ale postupne pomalu presel do nizsiho chodu az do zastaveni. jediny problem byl, kdyz jsem trenovala, ze mu visim za chuze v sedle nebo za chuze sbirat neco ze zeme.. to proste nedokazal pochopit, ze kdyz malem padam, ze ma najednou chodit :) ale nedivim se mu, zatim jsem neprisla na to, jak mu to odlisit:) tak jsme toho radsi nechala. porad jsem radsi,kdyz zastavi,kdyz je krize nez aby se ritil dal bez ohledu na jezdce:)
    26.3.2009 21:17mckvak
    Harra...to je jasny, dyt jsme to nacvicovaly poprve:)) Muhehe uz se tesim na stredu:)
    26.3.2009 21:59Vladous
    Harra: Jak by řekl můj bývalý trenér: "To neni jen tak ňákej kůň, tohle je CHARAKTER!"


    Chtěla bych Terezku poslat na prodloužený víkend do Zduchovic, ale právě mám strach, aby se tam nějak nezradila... Ona je zvyklá na Rozi - to je prostě inteligentní hodnej jemnej koníček. Až jí tam nějakej janek začne kozlovat, nebo provádět jiný schválnosti, tak to nechci vidět...
    27.3.2009 08:25Mišulka
    Vladous - na kozlovací koně by snad ani děcka neměli pustit, ne? Ale je mi jasné, jak to na některých jízdárnách vypadá:(
    27.3.2009 11:32Lenka
    Mišulka: jeste za me najizdarnach byli same "bestie" ucila sjem se na vyhazovacich, kousacich koni.... myslim,ze dneska to jine neni, bohuzel....
    27.3.2009 15:03qwertik
    Helen:
    tak jsem to nasla, az kdyz jsi odesla, tak to pisu sem, kobylka se jmenuje Iris a spada pod Moravan
    27.3.2009 20:46Vladous
    Mišulka, Lenka:

    No, ono právě ve Zduchovicích to na mně působí profesionálním dojmem, jsou tam zaměření na poníky a děti, ty jejich jezdecké víkendy mají obsazené už dlouho dopředu, tak si říkám, že snad mají i vhodné koně - pro děti...

    Mám i čerstvé zkušenosti, že někteří lidi jsou i malé děti schopni posadit na koně, kterej využije každý příležitosti :-(
    27.3.2009 23:02Helen
    qwertik: tak ta mi nic neříká. Znám tam pár holek, tak se jich při závodech zeptám
    28.3.2009 19:06Harra
    Lenka: nasi ponici pro deti jsou tak neuveritelne vycepovani a vychovani,ze je na ne opravdu spolehnuti... bugr delaji jen pod vetsima holkama,co je prijezdujou, protoze vi,ze si to muzou dovolit. :)

    ja myslim,ze prave naopak. driv tomu tak bylo,ale ted se sakra dba na dobry dojem a jmeno...v dobe,kdy je staj s vyukou jizdy na kazdem kroku a konkurence je tak velka , si malokdo dovoli posadit male deti na raply, aby prisel o povest a kseft... u velkych koni to tak byva, ale poniky...teda zatim co jsme zazila. a z nasich poniku jsme opravdu nadsena.
    28.3.2009 21:57Vladous
    Harra: to je paráda, že máte zodpovědný přístup... V Táboře je dost málo konkurence, jedna jediná stáj má zodpovědný přístup. Ostatní berou pády jako normál...
    29.3.2009 14:51Christin
    Ahojky koňáci.Kdo z vás má koně jakože svího
    29.3.2009 18:59Harra
    jedna uzasna momentka z pole:) casem pracuju i dalsi fotky,ale tuhle mam nejradsi:) https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1816
    29.3.2009 19:44Lenka
    Harra: asi jak kde,tady v okoli je jeden pan co dela pres leto tabory ma same klusaci, kone jsou neovladatelni, hygienik by to zavcrel..docela mazec, oni to berou normalne,ze dite spadne v terenu bezt helmy a nasedne.... jeste, ze ja uz se tomuhle vyhybam:) tem jizdarnam, kde lidi ani kone neznam:) fuj:)
    29.3.2009 20:02Helen
    Christin: já mám svoji kobylu a koupila jsem ji 2.4. to bude 7 let
    29.3.2009 20:42sasetka
    Harra: A proč teď vlastně jezdíš bez sedla?
    - - - - -
    Jinak fotka je moc povedená :)
    29.3.2009 23:07qwertik
    Jenom takovy dotaz na Brnacky, pokud to dobre chapu, tohle je to sedlarstvi, ktere sidli u prodejny equisboy?
    http://www.sedlarstvi.cz/index.html
    Ono se tam jde normalne prodejnou? Sice jsem tam chtela uz pred rokem jit :D, ale nejak jsem to nechala az na ted, tak at vim, kudy tudy :).
    30.3.2009 07:45pegaska
    Jo, projdeš celou prodejnou jezdeckých potřeb a jsi přímo v dílně.
    30.3.2009 08:02qwertik
    pegaska:
    super diky, btw nevis jeste do kolika tam tak zhruba ten sedlar je?
    30.3.2009 09:16pegaska
    To bohužel netuším.
    30.3.2009 11:34Geeta
    Pár fotek z víkendové akce, slavily jsme s kamarádkou společné narozeniny a tak přijela na koni k nám :) https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?P39
    30.3.2009 12:04Mišulka
    Holky, já musím:) Máme kozu. V sobotu k nám přišla, nikdo neví, čí by mohla být - http://misulinka.rajce.idnes.cz/Nase_ovecky_Matylda_a_Betyna,_kozicka_Amalka_a_beran_Silvestr/
    30.3.2009 12:17Bella
    Mišulka: jůů, ta je krásná, tu bych si taky nechala :-)
    30.3.2009 12:21Geeta
    Mišulka
    kozička je nádherná :) nejspíš kamerunka, tipla bych. a mlaďounká. a koukám, že chystáte jehňátka? :) my bychom taky rádi .. :)
    30.3.2009 12:35pegaska
    Teda, to už se po lesích toulají i bezprizorní kozy? :)
    30.3.2009 12:57Mišulka
    Geeta - já kozy nikdy nechovala, takže netuším, jestli by to mohla být kamerunka, ale chlapi od nás ze vsi, co ji viděli, říkají, že by to kamerunka být mohla. Ale ptala jsem se na ifauně a tam zase říkají, že je to normální koza a velice mladá - do tří měsíců, tak nevím. V každém případě je úplně úžasná a pokud se o ni nikdo nepřihlásím, máme nutkání si ji nechat:)
    V neděli jsem přivezli chovného berana, koupili jsme ho pro naše holky a doufáme, že nějaká jehňátka budou:) Teď papíruju - musím je nechat zaregistrovat, objednala jsem ušní známky a řeknu ti, že jsem ráda, že jsem úředník, že se v těch papírech trochu vyznám, jinak nevím, jak bych to zvládla. Mám o zábavu postaráno:)
    - - - - -
    pegaska - nevím:))) Prý se v okolí potulovala už minulý týden, jedni lidičky od nás ji chtěli naložit do auta (s plánem ji sníst) a ona se nenechala chytit. Věděla proč a taky věděla, proč přijít k nám. U nás jí pekáč nehrozí.
    Je mi to divný. Z naší vesnice kozenka není, je nás tu pár, s většinou jsme mluvili. Sousední vesnice je nějaké 2 kilomentry, že by přišla odtud? Ale i z té vesnice jsme s pár lidma mluvili, dokonce s chovatelem koz a taky neví, čí by mohla být.
    30.3.2009 15:57Claire
    Dobby roste a o to víc bejčí - https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1818
    30.3.2009 19:56Harra
    SASETKA: kvuli tem alpackovym zadum. nemame sedlo, davame usit presne na miru,ale to hodne dlouho trva. a protoze pracovat musi, jezdime zatim takhle - je to vypolstrovana decka.
    - - - - -
    tak jsem konecne upravila fotky.

    Alpacek lezici, spici:
    http://harra.rajce.idnes.cz/2009-03-14_Alpak_lezici,_spici.../

    Alpacek behaci na poli: http://harra.rajce.idnes.cz/2009-03-21_Alpak_cval_na_poli/

    enjoy :)
    30.3.2009 20:04qwertik
    Claire:
    vite, kdo je potencialnim otcem? Pokud jsem dobre pochopila, tak jste nevedeli, ze je kobylka brezi, ne? :)
    31.3.2009 17:24Lilian
    ahoj jaké ovoce se koním nesmí dávat ?=D
    31.3.2009 18:07Jeanne
    Lilian: Shnilé:)
    31.3.2009 21:06Claire
    qwertik: Už jsem si to zjistila - tatínek by měl být asi stejně vysoký ryzáček, ale víc bohužel nevím.
    31.3.2009 21:06shaky
    http://shaky.blog.cz
    Nové video z našich dosavadních skákání... tak kdo se chce zasmát, jak blbě umím jezdit, ať se podívá
    31.3.2009 22:44qwertik
    Claire:
    Aha, takze vy jste kobylku koupili? brezi. A fotku bys nekde nesehnala? :)
    31.3.2009 23:58Harra
    Gee: jezis, vy mate ty uchylny klobouko-helmy? :D nic ve zlym,ale vypadaji priserne:D
    - - - - -
    jinak mate paradni zdobeni na botkach:)) co ta Pampelicina zadni nozka? nevraci se to?