od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Červenec v roce 2009
  • Zobrazuji 337 zaznamu.
  • 1.7.2009 09:40Yasmine
    Jeanne: Nic moc...když to bývalo v tom velkým kulatým pavilonu, tak to mělo šťávu (i když to možná nebyl Propet, ale jen koně, nevím přesně). Teď to bylo dost malý, málo koní, málo stánků (koňskejch :o)). Ale aspoň tam měli dobrý želé a čínský nudle :D
    1.7.2009 10:48pegaska
    Co se týká Propetu y hlediska koní, tak... škoda vyhozených 80 Kč vstupnýho. Nebo spíš... byla to pěkná velká výstava psů a koček se zajímavým doprovodným programem, v němž figurovala i jiná zvířátka.
    1.7.2009 11:19Bella
    Holky, není tady někdo z Vás z okolí Třeboně? Jedu na víkend do Třeboně, tak bych to spojila s nějakým výletem..
    1.7.2009 12:18Strelish
    Tak ono i zemědělci to hodnotili jako nic moc z jejich pohledu tu výstavu.

    Jo nebyly jste náhodou některá v Olympii na té výstavě Bodies co tam teďka je?
    1.7.2009 13:35AlexisBB
    Nevíte někdo kde v Moravském Krumlově je nějaká stáj nebo kolbiště? O víkendu tam mají být vozatajský závody a já netušm, kde by to mohlo být...
    1.7.2009 14:32Jeanne
    pegaska: Ale za ten kloubouk za padesát to stálo, ne?:D
    1.7.2009 14:53Bella
    AlexisBB: závody se běžně a každoročně konají v prostorách sportovního areálu, kterýmu se říká "Střelnice" .
    1.7.2009 20:32Harra
    zdravim z dovolene ze strednich Cech z chaticky na Berounce a musim se podelit o par fotek.

    Jde o konika, ktereho jsme jako hribatko milovala, byl to syn moji prvni velke konske lasky. Po petyi letecvh jsem ho diky nzeratu v jezdectvi nasla, dvakrat za nim uz byla a vzhledme k tomu,ze ted bydlime vicemene pod kopcem, kde Dalpotek zije, nemohlo se to obejit bez navstevy. a majitelka Jana mi pripravila opravdu kouzelne prekvapeni, kdyz me vzala na vyjizdku a primo mi ho pujcila :) je to snovy konik, opravdu neuveritelny zviratko!

    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1847
    1.7.2009 21:56Áda
    Strelish: V Olympii na té výstavě jsem byla, je to celkem zajímavé...

    Harra: Nádherný koník:))
    1.7.2009 22:50Geeta
    Bell
    zajeď do krumlova ;) bude tu i MonŠery
    2.7.2009 08:13Jeanne
    Harra: Krásný zvíře:)
    2.7.2009 08:24Bella
    Gee: je to necelých 60 km, možná by to šlo... Číslo na tebe mám, tak ti písnu..
    2.7.2009 08:29pegaska
    Jeanne - jo, nebýt toho klobouku, tak se asi fakt nastvu :)
    2.7.2009 11:54AlexisBB
    Bella: a nevíš, kde přesně to je?
    2.7.2009 14:11Mišulka
    Bella - a od Geety to vem rovnou k nám, to máš nějakých 150 km:)
    2.7.2009 19:26Bella
    MIšulka, he he, tak to už bych rovnou nemusela jezdit vůbec do Třeboně :-D
    3.7.2009 18:33Verča
    Ahojky chci se zeptat co všechno bych měla zvládat aby ze mě byl pokročilý jezdec.Dík Verča
    3.7.2009 19:27pegaska
    Verča - pod pojmem pokročilý jezdec si představuji člověka, který dokáže koně samostatně přiježďovat, tedy sám dokáže koně vzdělávat tak, aby používal své tělo efektivněji, dokáže rozvíjet schopnosti koně. Dokáže takto působit na různé koně, tedy neaplikuje pouze postupy, ale dokáže se přizpůsobit povaze, temperamentu a aktuálnímu stavu koně.
    3.7.2009 19:45Claire
    Fotečky z Ladynky tréninku a výběhu https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1849
    3.7.2009 21:50Skippka
    Claire: Jů prďola roste jako z vody :) A koukám, že LAdy už nedělá histeráky z bidla, to je fajn :)
    5.7.2009 18:34Claire
    Spouuuuuuuusty foteček krásně vydrhnuté Jiskra https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1850
    5.7.2009 21:02Jeanne
    Fotky z mé odvážné výpravy do Tlumačova:) http://jeannej.rajce.idnes.cz/Vystava_koni_chovatelu_Moravy_a_Slezka_Tlumacov_5.7.09/
    5.7.2009 23:45Lucia
    CLAIRE - Jiskra caka yriebatko?? lebo pupok ma teda poriadny, alebo sa mi to iba zda?
    - - - - -
    JEANNE - fotky ako stale super, ja som sa zalubila do Wizarda
    6.7.2009 10:46Claire
    Lucia: Ne, takový má opravdu jen vyžraný pupík:-)
    7.7.2009 12:46Mišulka
    Holky, krásné fotky:)

    Minulou středu jsme vezli malou Jáju na jezdecký tábor do vesničky Kluky u Ml. Boleslavi, na zpáteční cestě jsem se zastavili u kamarádky Martiny v Tlusticích - pár foteček -
    http://misulinka.rajce.idnes.cz/Kluky,_Tlustice_-_1._7._2009/
    - - - - -
    Ve čtvrtek jsem byla s kamarádkou a jejím synkem u Rumíka - http://misulinka.rajce.idnes.cz/Rumicek_-_2._7._2009/
    - - - - -
    A ještě fotky ze včerejška - po delší době jsme byli s Rumíčkem na procházce - http://misulinka.rajce.idnes.cz/S_Rumickem_na_prochazce_-_6._7._2009/
    7.7.2009 15:12Lucia
    Baby prosim vas na akej stranke hladate predkov nejakeho konucha?? dik
    7.7.2009 15:50MonŠery
    Lucia - http://www.schct.cz/pk/
    7.7.2009 18:53Blueberry
    Lucia: nebo jina plemena nez CT - http://www.aschk.cz/ ale plati to samozrejme jen pro CR :-)
    7.7.2009 19:21FeeBee
    a nebo http://www.fitmin.cz/fitmin.asp?start=18&idc=139 (platí pro A 1/1) :o)
    7.7.2009 20:38Lucia
    dik baby ale mne by bodlo SR a nejak sa neviem dopatrat, ani na stranke SJF, ani jazdectvo, ani kone.sk ...a potrebujem nieco kde sa daju vyhladat vsetky plemena - pre buducnost...momentalne si chcem pozriet arabku, jej otca som nasla, ale ju nejak neviem...
    7.7.2009 20:54Harra
    Lucia: stranka,kd ejsou vsichni kone vsehc plemen neexistuje:)

    kazdej chovatelskej svaz daneho plemene muze (mel by) mit na svem webu PK.

    jinak mezinarodni je
    http://www.allbreedpedigree.com/ ale to funguje na bazi, ze si uzivatele sami pridavaji kone, takze to neni oficialni,ze by to nekdo ridil odnekud.
    9.7.2009 14:30Eliska444
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1852 včera jsem našla asi měsíc starý fotky z výběhu a pár je jich ze včerejška :)
    9.7.2009 19:01Šemi
    Pegaska: Dobrý den, znám Vás od vidění z Crazy ranche a ještě o Vás vím od Aničky Medveďové. Říkala mi, že k Vám chodí s Eliškou na tréninky. Děláte i tréninky na svých koních? Přecházím z anglie na western. Maličké základy westernu mám, ale potřebuju vše dopilovat. Jsem z komína a možná mě znáte od vidění. Párkrát jsme se viděly, pomáhala jsem asi před rokem chvíli na ranchi. Ráda bych se ve westernu zdokonalovala, ale nemám momentálně nikoho, kdo by mě občas trénoval. Děláte tedy nějaké tréninky popř. za kolik?
    10.7.2009 10:40Blueberry
    Holky, mate nekdo zkusenosti s tim, ze kun okulha a hreji mu kopyta po vystrouhani? Nas ted strouhal jinaj kovar a vzal mu to hodne :-( Kun nemohl ani vyjit z boxu. Chladily jsme to studenejma zabalama, ale vysledek nic moc :-(
    10.7.2009 11:18Zz
    Blueberry.
    No co poradit...? Koni nohy chladit a nechat ho pohybovat jen tak jak si sám určí... kováři přerazit ruce rašplí a naučit se strouhat kopyta sama.
    10.7.2009 12:13Blueberry
    Zz:
    Dekuju.. Kun stoji v nastlanym boxe, protoze mu to ted pusobi nejmin bolest. Na tvrdym rovnym nemohl udelat ani krok, takze bylo nemyslitelny ho brat nekam ven, kde jsou kaminky.
    Ostatni kone ve staji, ktery kovar delal, jsou ok, ale skoda, ze jsem to nevyfotila. Tak zpraseny kopyta jsme snad v zivote nevidely.
    10.7.2009 13:27Zz
    Blueberry:
    bude asi poměrně trvat než se ten koník zas bude moct normálně pohybovat po normálním povrchu. Chudák... Kterej šikula mu to udělal?
    10.7.2009 13:59Blueberry
    No tentokrat strouhal Hudecek ze Saratic. Ale fakt me zarazi, ze zbytek koni chodi ok a jen ten jeden je proste blbe :-(
    10.7.2009 18:05Kajush-ka
    Cauke Cauke.. hej prosiiim, meho kone asi pred dvuma mesicama kusl nejaky hmyz do bederni casti patere... Uz mu to davno zplasklo... Ale i po tech dvou mesicach tam ma takove dva mensi hrby, jakoby mu vystouply dva obratle... Nevim, jestli je to mozne a pokud ano, nevadi to necemu?? Nebo to proste jen tak dlouho trva, nez se to zhoji uplne?? Diky
    10.7.2009 23:10IvanaP
    Blueberry: No, někteří koně jsou na to citlivější. Některý kůň je schopnýn chodit bosky, jinej se otlačí a oštípe se mu to během pár dní práce. To je dobře vidět hned při obsedání. U těch koníků, u kterých víme že po okování jsou opatrní koveme minimálně týden před závodama a chodí jen zlehka (nelze tomu asi předejít). Ale jestli se vám to před tim nikdy nestalo, tak je to fakt divný, to je asi opravdu chyba toho kováře!

    Kajush-ka: No obratle po kousnutí hmyzem asi těžko můžou vystoupit. Co to je menší? Pokud jsou to fakt zřetelný hrby asi by to měl vidět doktor. A bolí ho to?... Jednou nám koníka taky asi něco hryzlo a měl bouli na kohoutku, což vadilo, pže nemoh docela dlouho pod sedlo. Řešili jsme to s doktorem.
    11.7.2009 14:56Harra
    IvanaP: ja ti nevim, ale kdyby muj kun PO okovani chodil opatrne, tak okamzite menim kovare. ma to byt presne naopak, po sundani podkov vetsinou kone chodi opatrne, ne po okovani...to bych videla spatne odvedenou praci:)
    jinak ale souhlaism s tim,ze kazdy konik je jiny a je potreba to resit individualne, u nas na staji ted taky resime, ze plnaskum po mesici zacaly padat podkovy a holky majitelky se vztekaji a odmitaji pripustit,ze kdyz ja kovu za 8 tydnu, ze jejich kone to musi prece zvladat taky a kdyz nam drzi podkova po osmi tydnech jak den po okuti tak pevne,ze se blbe i sundava, ze jeich musi taky...a tak hlasi,ze je to blbym kovarem, protoze podkova se uvolnuje po mesici az 6tydnech (upozornuji,ze je poztracely,kdyz s konma lezly takovym bahnem,ze kone se borily po spenky, takze fakt se neni cemu divit:P ) :D
    - - - - -
    borili* pardon 8-O
    11.7.2009 19:44mckvak
    Harra: jej koukam ze mate porad veselo:) Ach jo me se tak desne styska, to je bes:) Jsem tu tyden a neco a uz bych odfrcela domu, nebo lepe receno do brna za vama:) Jinak Dominika dneska 5. z 22 a 5. z 10, na to ze jezdi na zavody jednou za cas to nebylo spatne:) A chovala se vzorne, na to ze je velka citlivka:D
    11.7.2009 20:49Harra
    mckvak: no, nestacila by ses divit, jak mame veselo :/ mam dojem, z enekteri majitele by si meli poridit spis panenku nebo plysaka..:(
    - - - - -
    holky, nemate nahodou typ na gumy na podlahu do boxu? levny? nemusi bejt origos podlaha spesl pro kone...
    12.7.2009 14:04Radmila
    Dobrý den, nevíte někdo, jak dlouho kůň nesmí žrát, pokud se bude sedovat kvůli broušení zubů? Zapomněla jsem se na to svého veterináře optat, tak abych nic nepokazila. Děkuji.
    12.7.2009 19:05Jeanne
    Radmila: Tak půl dne. My brousili večer, ranní krmení ještě dostal a pak byl o hladu.
    12.7.2009 19:33Harra
    ahoj holky, tak si predstavte, dneska rano k nam na staj prisel pan (cyklista) a nesl v ruce cca 30-40cm dlouhy kus kovu a na nem upevneny vysoky hroty... ze to je nastrazeny v lese na cestickach, kde jezdime my a cyklisti, vede tam cyklostezka...

    najit toho grazla, vrazit mu to do bricha a trikrat s tim otocit, fakt. nenapadaji me slusny vyrazy.. :(
    12.7.2009 19:37mckvak
    Harra: Tak to je teda docela hnusny:( V kterych mistech to bylo nerikal?
    12.7.2009 20:12Harra
    v les eu potoka nad staji
    12.7.2009 20:27Radmila
    Jeane-A tu snídani dostal jak dlouho před sedací? o to se mi jedná nejvíc, jak dlouho koník musí před tím, než se seduje trávit a nefutrovat. Valášek je přes noc na pastvinách, tak a´t vím kdy ho z ní stáhnout.
    12.7.2009 22:30Helen
    Harra: lidi jsou neuvěřitelný bestie :-(
    12.7.2009 22:36Blueberry
    Harra, Helen: Opravdu nechapu, co lidi tady k tem cinum vede :-( Jestli zavidi nebo proste nemaji radi zvirata.. Kousek odtud zase prestrihavali pasku od ohradniku, takze kone co chvile litali po okoli.. Jenze ten clovek, co to delal si evidentne neuvedomoval, ze kone volne pohybujici se jsou dost nebezpecni nejen pro sebe, ale hlavne pro okoli...
    13.7.2009 06:55Helen
    Blueberry: no co je k tomu vede? Myslím, že od všeho trochu, jsou to zlý lidé, většinou asi takový Ti morousové a takový co jsou naštvaný na celý svět, závidí těm co koně mají, myslí si asi, že jsou kdo ví jak prachatí, nesnáší třeba zvířata obecně. Nebo jsou to prostě jen nevyrovnaní jedinci, kteří se potřebují na něčem/někom mstít a škodit.
    Jde z toho strach kam to všechno směřuje.................
    13.7.2009 09:04Jeanne
    Radmila: Teoreticky by se mu všechno žrádlo mělo oddělat tak 5 hodin před před zákrokem. Ale to je jen moje domněnka

    Harra: To je síla..
    13.7.2009 10:21Geeta
    add sedace
    já stáhla kobylu z pastvy chvíli před děláním zubů, nebyl s tím problém - tlama se vypláchne. po zákroku (sedovali jsme 3x, protože jsme dělali i RTG nohou) byla Pam bez žrádla asi 3h, vetka doporučovala hodinu, ale čekala jsem až se kobyla pořádně probere.
    13.7.2009 10:55pegaska
    Šemi - trénink je možný, pokud se podaří skloubit časově. Beru 300/hpodinu, když jde o výcvik na jízdárně, účtuje si Jitka další 100/hodinu jako poplatek za využití jízdárny. Můžeš zkusit napsat mail na pegaska@volny.cz, nebo tady na soukromou zprávu.
    13.7.2009 11:04Harra
    Radmila: my sedodvali kvuli rtg (injekci), asi dve hodiny po rannim krmeni, pak byl pul dne jen o vode a v poho. kdyz jsme davali mirnou sedaci (sedalinem jen lehce oblbnout), vetsinou tak hodka po krmeni a pote stacily dve hodky, pak ok. :)
    13.7.2009 11:31Bella
    http://bellalibero.rajce.idnes.cz/Vyjizdka_12.7.2009/ pár fotek z nedělní vyjížďky
    - - - - -
    tak jsem holky po několika letech sundala anglickej nanosník, až teprve teď jsem zjistila, že mi je opravdu uplne na nic a paradu to taky nedělá :-) a je fakt, ze u te me USG uzdečky je ten nanosník takovej hodně výraznej-robustní, takže to není ani vůbec pěkný...Jak člověku někdy dlouho trvá než na něco přijde :-D
    13.7.2009 11:32Mišulka
    Tak holky hlásím nový přírůstek do rodiny:)) Pořídili jsme společníka pro Rumíka - poníka Davídka - je to tříletý valášek minishetland a je naprosto úžasnej:)))) Ve čtvrtek jsme ho přivezli - http://misulinka.rajce.idnes.cz/Davidek_-_trilety_valasek_minishetland/
    13.7.2009 11:34Bella
    Mišulka: teda ten je úžasnej. Je s papírama? A kdy si přivedeš domů Rumíka?
    13.7.2009 11:37Mišulka
    Bella - je s papírama, ale ještě je nemám u sebe:) Je od známého, pro papíry se mám u něj zastavit. Rumíka bych chtěla přivést domů cca do října.
    13.7.2009 11:40Bella
    Mišulka: plánuješ s ním výstavy? Teď už by měly být každoročně výstavy minishetland pony u nás v Rosicích. Letos už výstava ale proběhla.
    13.7.2009 11:46Mišulka
    Bella - neplánuju s ním nic, jen se mazlit, mazlit, mazlit a dělat blbosti:)) Nemám čas jezdit po výstavách, stačí, že jezdím s králíka a ty naložím jednoduše do auta:)) Může vůbec na výstavu valach? Netuším, nikdy jsem se o to nezajímala.
    - - - - -
    A ještě jedno albíčko - Jitka s Tolarem na jízdárně z minulého týdne -
    http://misulinka.rajce.idnes.cz/Tolar_s_Jitkou_na_jizdarne_-_5._7._2009/
    13.7.2009 11:46Bella
    Mišulka: ano, můžou.
    13.7.2009 11:58Mišulka
    Bella - tak třeba až se budem hodně nudit, naplánujeme i nějakou výstavu:)

    Jinak Vás chci pozvat na jezdecké závody - 44. ročník Memoriálu Františka Matějoviče a 16. ročník Memoriálu Josefa Jakoubka, Cena města Hostouň, které pořádáme tuto sobotu 18. 7. 2009 na kolbišti v Hostouni. Na programu jsou skokové soutěže st. "ZM" - "S*".
    13.7.2009 12:05Áda
    Udělala jsem si novou fotogalerii, tak se můžete mrknout na fotky od nás z klubu;)) http://adulka1.rajce.idnes.cz/
    13.7.2009 12:43MonŠery
    Mišulka - je nádhernej! Kolik cm je rozdíl mezi Davídkem a Sweetym? :-)
    13.7.2009 13:43Mišulka
    MonŠery - nevím, změřím:))
    13.7.2009 16:39MonŠery
    Mišulka - OK :-). Jsem zvědavá, co bude Davídek na Rumíka říkat, až mu ho pak přivedete domů.
    13.7.2009 17:09Harra
    Misulak: Davidek je krasnej:)

    hele,ja si nemuzu pomoct,ale na tom Tolarovi porad sedi vsichni nakrivo. i ten chlap ma trmen o neco vys nez druhy. tak to nebude mozna lidma,ale bud sedlem nebo je ten kun tak krivej, to prece neni mozny,abyste to nevideli a nevnimali :D me ti to vecne vrta hlavou :) i kdyz uz je to vyrazne lepsi,nez to bylo,ale porad tam ten rozdil vidim:)
    13.7.2009 21:33Bella
    Holky, nedá mi to, musím se pochlubit. Dnes jsem poprvé v životě jela ven na parelce a to s Adinkou. Asi kdo nezazil, nerozumi, nedokazete si predstavit, co to pro me znamena. Kdyz jezdime totiz ven, temer vubec nepouzivam oteze, tak jsem si rekla, ze ji dam ohlavku a zkusime to. A ejhle, slo to...sice jen kousek, pac nas desne zrala hovada ale i tak. uzasny..... Tezko se to popisuje.
    13.7.2009 23:19IvanaP
    Zubíky - no k nám jezdí jeden moc milej pán, dělal zuby růčo, koně jsou klidnější, daleko míň poraněný, nemusí se vůbec sedovat, to asi jen výjimečně, páč i toho jednoho našeho lumpa zvládá bez sedace, i když to pak trvá o něco dýl. A je to naprosto v klidu, žádnej stres, žádná hladovka :-)! A není ani drahej.

    Bella: No já vždycky ze srandy jezdila z výběhu na ohlávce a jednom! vodítku na koníkách v plným tréninku no a úplně v pohodě. Nechalo by se na nich i tak jet na vyjížďku, ale ňák nebyl důvod :-). To snad lze téměř na každým koni, nebo ne?

    Ještě k tomu kování. Oni ty citlivější koníci, jak s novejma podkovama tak při sundání jsou opatrní, při sundání samozřejmě daleko víc. To ale není kovářem, ten náš je dobrej. To jsou jen dva ze stáje a je to ať je kove kdo je kove. To tak je, no, s tím asi nejde nic dělat.
    14.7.2009 00:00Vladous
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1853

    Jsou tam zatím jen 4 fotky, ale budu doplňovat... Popisku alba si nevšímejte, je to poznámka pro mě :-) Rozárce diagnostikoval Mvdr Šindelář subluxaci kolena, čekám teď na výsledky rentgenů. Po ohybovkách měsíc chodila jen do výběhu, teď už se pohybuje lépe, začínáme opatrně zatěžovat.
    14.7.2009 08:15Bella
    IvanaP: no tak v tomhle s tebou souhlasit nemůžu, jezdit na ohlavce venku na téměř kazdym koni je podle me nemozny.
    14.7.2009 08:32Mišulka
    Harra - já už to neřeším. Na Tolarovi nejezdím, když to těm lidem nevadí, proč by to trápilo mne. Zrovinka ale Radek není dobrým příkladem, protože on je po vážném úraze a je klidně možné, že sedí křivě, protože si ulevuje. V každém případě třmenové řemeny na Tolarově sedle jsou různě vytahané a třmeny "nejdou" srovnat. Já bych každopádně zkontrolovala sedlo, přidělala dírky do třmenových řemenů nebo koupila nové třmenové řemeny. Ale jak říkám, neřeším to:) Ono i Johanky sedlo je křivé, jen to asi není tak vidět. Když jsem to řešila s majitelem, mávl nad tím rukou. Už nemám chuť se rozčilovat, nejsou to mí koně:(
    A děkuju za pochvalu Davídka:))

    Včera jsme byli na první procházce a byl naprosto úžasnej. Suverénní, pohodovej, nic neřeší, chodí za mnou jak pes:))

    Vladous - holky, vám to sluší:))
    14.7.2009 09:05Vladous
    Mišulka: jj, ale potřebovaly by zhubnout obě dvě... U obou je to pro mě docela boj.

    Takže vlastně další pejsek u vás :-) Ale tu hřívu má fakt parádní, to na těch prvních fotkách jsem si toho ani nevšimla....
    14.7.2009 10:24qwertik
    Add zuby: Ja jsem ted delala kobyle zuby s A. Liskovou a ta zenska je perfektni a kobyla me prekvapila, jakou jsem mela hruzu, ze bude silene vyvadet, tak stala jako beranek, akorat na pichnuti cukla hlavou, i kdyz je fakt, ze byla na fajfce, ac ji ji nerada davam, je to pro nas mnohem rychlejsi reseni, i kdyz ji to zpusobi trochu bolesti :(, ale tancovat s ni pul hodiny po boxe kvuli jednomu pichnuti mi prijde mnohem horsi nez tohle. Kazdopadne Liskova ma skvely pristup, vse mi ukazala, co je spatne a co je uz dobre, chvalila nam zuby, ze je mame na vek zdrave a ze nebyli ani prerostle, to jsme delali upravu poprve. Sedovali jsme asi hodinu po stazeni z pastvy, zuby byli za 3/4 hodiny hotove a jeste pak dve hodky kobyla stala v boxe, takze taky nijak moc velka hladovka, asi jako bychom jeli na vyjizdku. Tak ted uz jen kontrolovat a dalsi brouseni nas ceka za dva roky :)

    Misulka: je nadhernej :), tesim se na fotky s rumickem :)

    Vladous: Rozarka je taky moc pekna a s Terkou jim to spolu slusi, hodne se k sobe hodej :).

    Bella: k Adine nemam co dodat, je proste krasna :).
    14.7.2009 12:08Bella
    qwertik: tak to se mi nikdy nestalo, aby nekdo krome me rkel o Adine ze je KRASNA :-D :-D Díky, to potěší.
    14.7.2009 12:18Geeta
    qwertik
    zdrave, ani ne moc prerostle zuby - a uprava vzala 3/4 hodiny??? :-O smarja, to je nejak moc ne? my byli hotovi ani do 20min a i to se mi zdalo hodne.
    14.7.2009 12:26qwertik
    Bella:
    neni zac, ja jsem ryzakofil, takze se neni cemu divit :D

    Geeta:
    mozna to nebylo ani 3/4 hodiny, mezi tim byla jeste nejaka priprava a tak, coz zabralo asi 15 minut, ja fakt nevim, ja se obavala, ze to bude trvat dele jak hodinu, ta cela procedura.
    S tim, ze nejsou moc prerostle to bylo mysleno tak, ze kobyle je 16 a zatim nemela zadnou upravu, jinak zuby ma pry kvalitni a zdrave.
    14.7.2009 13:25Bella
    qwertik: ryzakofile, muzes se prijit svezt na rezavicku :-)
    14.7.2009 13:48Kumia
    Přeji hezký den....mohli byste mi prosím vysvětlit co je to: ryzakofil. Předem moc děkuji...Mejte se hezky a pozdravujte své koníky.
    14.7.2009 13:54MonŠery
    Bella - co povídáš, chválím ti jí pořád! :-D
    - - - - -
    Kumia - ryzákofil není nic, qwertik se tak označila, protože má ráda koně ryzáky, čili zrzavé koně..
    14.7.2009 13:58Bella
    Kumia: presneji receno termin ...fil je uchylka na urcitou vec. Takze uzivatelka "qwertik" pouzila termin ryzakofil, protoze miluje rezave kone! :-D :-D :-D

    tak takhle jsem se dlouho nezasmala... :-D
    14.7.2009 14:11Kumia
    MonŠery a Bella:jo aha já wěděla ze je to neco z ryzákem ale děkuju moooc.......ted se tomu taky smeju :-D
    14.7.2009 14:16Monefa
    Kumia: ryzakofil- ,,úchylka´´ na koně ryzáky...:) ovčem ostatní meli také pravdu... :o)
    14.7.2009 14:17qwertik
    Bella:
    kdyz bude cas, tak bych se prijela alespon podivat :), to si myslim bude stacit, jen zatim nebyl cas ani navstivit Revenu a to uz to planuju vic jak mesic :(.

    Ryzakofil je presne jak pisou holky :-D a slovo vymyslene ;). Ja ryzaky proste zboznuju a lepsi nazev me nenapadl :-D
    14.7.2009 14:26IvanaP
    qwertik: Jejda, to by bylo opravdu hodně 3/4 hodiny (i s přípravou). Takhle dlouho nám trval ten co zlobil, taky asi nakonec dostal fajfku, už si nejsem jistá. No a taky když se dělaj pravidelně, a koník má normální zoubky, tak vůbec není ta elektrická bruska a sedace za potřebí... Pán taky všechno vysvětlil, nechal šáhnout na zuby před a po, a s koníkama fakt výborně vychází. Dřív chtěl 300,- za koníka, teď možná o něco zdražil, ale to nevím, jen tipuju.

    Ale vzpomněla jsem si že kamarádka si pozvala nějakýho MVDr., prý specialistu na zuby a málem jí zabil koně! Byl to už opravdu starší koník no a on ho nějak špatně sedoval (asi mu dal ukrutnou dávku). Kůň se nemohl probrat z narkózy, byl hrozně špatnej, hodně poraněnou hubu, nežral. A hodně se to na něm podepsalo... Pak se na to poptávala a hodně lidí jí řeklo, že sedovat takhle starýho koně, že to musel být idiot, a že podle příznaků je zázrak že to ještě rozdýchal. Navíc to byl opravdu hodný kůň. A ještě za to vyplázla přes tisícovku.
    14.7.2009 14:26Bella
    qwertik: strucne jasne vystizne...a kdyz ses v Brne..kde se porad pohybujes?
    14.7.2009 15:28qwertik
    IvanaP:
    jak jsem psala, fakt jsem to nepocitala, to bylo proste jen placnuti, ach.. asi to ani 3/4 hodiny nebylo, meziti jsme jeste kecali atd., kazdopadne ja jsem spokojena a vzhledem k te sedaci je lepsi, ze kobyla sedovana byla (ona ji dala jen polovicni davku), neznate ji, nevite ceho je schopna, dokaze vyuzit svych 700kg a ja si nevezmu na triko, ze nekoho zmrzaci...

    Bella:
    tak ja normalne chodim do prace od pondeli do patku na plny uvazek, po tom mam jeste nejake veci, jako ze zacinam s MT a na ruzna cviceni pro redukci vahy no a behem roku jeste delam dalkove skolu, takze se bud ucim a nebo delam spoustu veci do skoly, tak asi tak nejak vystizne :). Kazdopadne, ted uz bych si pres leto najit nekdy cas mohla, teda pevne v to doufam! :). Jeste musim navstivit Vickynineho chovatele, na to taky doted cas moc nebyl :(.
    - - - - -
    Jeste dodatek k sedaci: nemam to moc rada, takze pouziti jen v krajni nouzi (mam spatnou zkusenost se sedalinem), ale u nas jedna holcina pravidelne seduje jen na kovani!, coz me prijde uz docela extrem a proti tomu je sedovani pri brouseni zubu celkem prd.
    14.7.2009 16:41Harra
    qwertik: my jsme prvniho pul roku tady museliá sedovat na kovani (sedalin) to,co dokazal Alpino udelat, dkzy se mu nekdo jen podival a priblizil k zadkum s raspli, se popsat fakt neda...proste to neslo... a ted si drzim sama a jsme za 20min hotovi bez problemu :P :)

    jinak ad jezdeni na parelce: ja poprve vyjela nejak zacatkem roku av kvetnu jsme s edopracovali ke cvalu jen s voditkem kolem krku bez niceho :) taky uzasny :)

    jinak s parelkou nemam zandy rozdil v jezdeni (aspúon co s ekone tyce) krome toho,ze vyuziva,ze nema udidlo a snazi se zrat,co muze a mam na parelce problem ho odtrhnout a vytahnout mu hlavu nahodu:D moc dobre vi,kdy si to muze dovolit,a kdy mi sily moc nestaci:D
    14.7.2009 16:57qwertik
    Harra:
    No jo, jenomze sedalin je mirnejsi forma, ona si zve vetku, ktera ji tu sedaci picha..
    My jsme jednou na kobylu sedalin zkouseli a uz nikdy vic, byla jeste horsi, nez kdyz byla pri plnem vedomi. Bala jsem se, ze to dopadne i pri tech zubech tak, ale nastesti to dopadlo velice dobre.

    Ja jsem jeden cas jezdila jen na klasicke stajovce ven bez sedla a je bylo to to nejlepsi jezdeni, co jsem kdy zazila :).
    15.7.2009 13:10MonŠery
    Tak včera jsem absolvovala první trénink pod drezurním jezdcem Alexanderem Onoprienkem. Velmi zajímavá zkušenost :-)
    15.7.2009 14:00Helen
    MonŠery: hmm to muselo být zajímavé
    15.7.2009 15:11MonŠery
    Helen - především to, že jsem mu rozumnměla tak každé desáté slovo :-D
    - - - - -
    *rozuměla
    15.7.2009 16:22Bella
    MOnŠery: jaké to bylo? na čem jste pracovali? A jak bys to hodnotila?
    15.7.2009 20:29MonŠery
    Bella - do hodiny jsem šla s dvouma holkama, co jezdí L drezuru. Vyrukoval na mě s dovnitř plec a dovnitř záď, oboje v prac. klusu, následovaly přeskoky ve cvalu. Pak jsme pracovaly v pracovním klusu - dva kroky v kroku - opět prac. klus a za couvání jsme dostaly velikou pochvalu (a obě holky L-kařky jsme strčily do kapsy :-D. Do příště si nesu to, že budu pilovat cval na malém obdélníku a že do hodiny půjdu s holkama, co jezdí parkury (předchozí lot), protože s těmi dělal klasické přechody a cviky jako např. obrat kolem předku a zadku.
    - - - - -
    Ještě jsem zapomněla na další cviky, jako např. střední klus na diagonále, za což jsme taky sklidily pochvalu, jen že prý můžu pomaleji (ale koník - drezurák přede mnou se nesl takovým stylem, že jsem Mexíka zkrátka chtěla dostat do stejného chodu :-)).
    15.7.2009 20:47Jeanne
    MonŠery: wow, tak to musí být opravdu zajímavá zkušenost:) Blaopřeju, že máš takovou možnost.
    15.7.2009 22:37Vladous
    MonŠery:
    A s holkama, co jezdí parkury, práci na dvou stopách nedělal?
    16.7.2009 09:06MonŠery
    Vladous - já jsem neměla možnost se moc dlouho dívat, viděla jsem jen asi 5 minut a pak jsem šla připravovat kobču. Jen si zkrátka myslím, že když půjdu na trénink s nimi, bude to mít větší smysl než dělat dovnitř plec a podobně.
    16.7.2009 09:41IvanaP
    Ahoj holky, nechtěla byste některá koníka luxusního společníka za dobrou cenu (asi do 10 000,-)? Valach 13 let, hezký, nekonfliktní, nějaké drobnější vady má, (ale nic hroznýho). Kdybyste měla některá zájem, podala bych bližší info přes maila.
    16.7.2009 10:05MonŠery
    IvanaP - nechceš se zaregistrovat a vystupovat zde jako "řádný uživatel" ;-) ?
    16.7.2009 10:51Bella
    IvanaP: souhlasím s MonŠery, když už se tu tak obhajujes, bylo by dobré se dál nesrývat. :-)
    - - - - -
    *neskrývat
    16.7.2009 12:57IvanaP
    Už jsem zde jednou psala že nemám zájem na tom aby mě tu objevil někdo ze známých, to bych pak musela dávat pozor co píšu, nebo bych se k některým věcem vůbec vyjadřovat nemohla.
    Ale kdyby jste měla některá zájem o koníka společníka, není problém se dojet podívat, svézt, popř. koníka na nějakou dobu zapůjčit.

    Já se obhajuju? Něčím jsem se provinila? Nejsem si vědoma :-)... No snad jen nabízet koníka v diskuzi je trochu mimo mísu, ale snažím se ho nejdřív udat někomu rozumnýmu, do dobrých rukou, než dáme inzeráty.
    16.7.2009 13:01MonŠery
    IvanaP - a ty se stydíš za své názory před svými známými?
    16.7.2009 13:03Bella
    Ivana: proč by ses nemohla vyjadřovat nebo si musela dávat si pozor na to co píše? To nejednáš s lidmi upřímně?
    16.7.2009 13:27Blueberry
    IvanaP: Navic pokud si myslis, ze by bylo neco natolik choulostiveho, ze to nechces publikovat v diskuzi, je tu jeste moznost chatu nebo soukromych zprav mezi uzivateli, tak si to jeste promysli :-)
    16.7.2009 13:34IvanaP
    To ne, ale řekněme, že někteří známí jsou tak trochu větší šprýmaři, no a některý lidi by nožná moje názory a příspěvky pod pravou identitou zajímaly až moc. No upřímně vždy, až je mi to často vytýkáno! Ale taky si nechám některý věci pro sebe.
    16.7.2009 13:37Blueberry
    IvanaP: Jinak jsem zvedava na toho konika. Poslala bys mi prosim info na mail? lennyin@seznam.cz
    16.7.2009 13:43IvanaP
    O.K. Stačí říct a přestanu to zde navštěvovat. Vnucovat se nehodlám. Ale povinnost registrace atd. zde není, tak by možná měla být... No právě že chci publikovat vše po pravdě. Choulostivého? Hi hi, na diskuzi o koních? Zajímavé.
    - - - - -
    Blueberry: O.K. Mášli zájem, nebo o někom slušným víš, akorát pro Tebe z Brna je to trochu z ruky.
    16.7.2009 13:46MonŠery
    IvanaP - šprýmaři? Nikdo tě přece nevyhání, ale je tady zvykem, pokud člověk přispívá do diskuze, že se zkrátka zaregistruje. Psát sem zde své názory a být v anonymitě, to mi přijde jako se za své názory stydět a nestát si za nimi. A když se směješ tomu, co může být choulostivého na koňské diskuzi, proč se nezaregistrovat?
    16.7.2009 20:41Vladous
    MonŠery: Tak jsem to nemyslela, jen mě to udivilo, protože kamarádka jezdí parkury a práci na dvou stopách zařazuje do své "přiježďovací" hodiny pokaždé... Já ale samozřejmě význam srovnávacích a shromažďovacích cviků pro parkur nemůžu hodnotit, parkury jsem nikdy nejezdila. :-)
    - - - - -
    qwertik: Díky za pochvalu :-)
    16.7.2009 21:14MonŠery
    Vladous - je možné, že to snimi dělá, já jsem fakt viděla jen kousíček z jejich hodiny. Ale za 14 dní se to dozvím, půjdu do tréninku s nima :-).
    16.7.2009 21:30Vladous
    MonŠery:
    Tak dej pak vědět, co jste dělali, jo? :-) Dozvědět se něco o různých "taktikách" různých trenérů není nikdy na škodu :-)

    Onoprenci bývali známí tím, že učily piafovat koně (nebo pasáž - nevím) tím, že mu tuším pod břicho připevnily snad provázek s bambulkou a ta bambulka klouzala ze strany na stranu - neumím si to představit, ale prý to má téměř 100% efekt :-)

    Oni tady na jihu jezdí hodně po závodech....
    - - - - -
    Ale nemám to potvrzené (s tou bambulkou) jen z druhé ruky...
    17.7.2009 07:41Helen
    Vladous: to je zajímavé, to s bambulkou :-)
    17.7.2009 09:03MonŠery
    Vladous - to je fakt zajímavé, nikdy jsem to zatím neslyšela. Ale metody jsou různé :-). On je odněkaď od Březnice, myslím.
    17.7.2009 20:59Shaky
    máte nějaký skušenosti se zakutím??? mě tedkom dva měsíce kobylka kulhala, protože nám ji kovář zakul..... ale už je to dobré a zbíráme mašličky vesele dál XD
    18.7.2009 16:52Terík
    Ahojky, měla bych dotaz, nevíte nějaké ustájení, kam bych se dostala z ČZU??Jestli akademický klub čzu třeba poskytuje ustájení a nebo nějaké informace:) Nabídli mi stáje v Tursku, neznáte? Děkuji za pomoc:) cowicek@seznam.cz
    18.7.2009 18:07Jana
    Ahoj , chtěla by jsem se zeptat jestli je možné s chladnokrevným koněm jezdit parkury ??? Moc děkuji za odpověď.....:-)
    18.7.2009 19:22Jeanne
    Jana: Hobby parkury určitě ano, ale pochybuji, že by chladnokrevník někdy skákal Z-ka..
    18.7.2009 19:47Jana
    Jeanne : díky za odpověď :-)
    - - - - -
    a drezůru s chladnokrevníkem ???
    18.7.2009 19:52Jeanne
    Jana: To samé, jako parkury. Když si ho dobře přijezdíš, určitě zvládnete prvky z L drezur, ale nikdy nebude mít takové chody, které by se na soutěžích rozhodčím líbily. Chladnokrevníci prostě nebyli vyšlechtěni ke sportu, ale k práci.
    18.7.2009 21:52Helen
    Jeanne: no můžu říct, že jsem viděla odchodit holku na chlaďasce ZZVJ, bylo to sice hodně zajímavé,ale zvládli to. :-)
    19.7.2009 13:22Jana
    moc děkuji za odpovědi ....a pak napíšu jak sem to zvládla :-):-):-)
    19.7.2009 20:07MonŠery
    Jana - pro co jsi se nakonec rozhodla? :-)
    19.7.2009 21:02Áda
    http://adulka1.rajce.idnes.cz/Trenink_18._7._2009/
    Fotky ze včerejšího tréninku:))
    19.7.2009 21:34MonŠery
    Áda - pěkné fotečky! Kolik jé téhle holčině? http://img5.rajce.idnes.cz/d0503/2/2287/2287120_58b9ef4c4d0d0b5ceacd024cdb7727de/images/DSC00598.JPG
    btw. máš krásný vlasy ;-)
    19.7.2009 21:45Áda
    MonŠery: Díky:)) Bude jí 8 let ;-)
    19.7.2009 21:56Jeanne
    Áda: Vlasy mám podobný a nechápu, jak můžeš jezdit a dělat ostatní věci s rozpuštěnejma:D Mě při čištění vadí i culík, jak pořád padá do kopyt..:D
    19.7.2009 22:22Áda
    Jeanne: Já nevím, teď jsem si nějak zvykla nosit vlasy rozpuštěný a nevadí mi to...:D Ale zase je nemůžu mít rozpuštěný, když spím, to musím mít cop, jinak bych se zbláznila:D Ale takhle při ježdění a jiných činnostech mi to nevadí...:))
    20.7.2009 07:12Helen
    Áda: vlásky fakt krásný.... Mám o něco delší a s rozpuštěnýma jezdit, to by byla moje smrt, zacuchají se mi hrozně do sebe :-( takže mám vždycky alespoň cop do půlky.
    20.7.2009 08:50Jeanne
    Helen: Prosimtě, ty máš na Panamu dvoulomenou olivu, že? Jakou máš tloušťku a délku? A kde a za kolik jsi ji sehnala? Já jdu dnes asi na lov udidel a chtěla bych tohle..
    20.7.2009 09:31Helen
    Jeanne: jj je dvoulomená, no původně jsem chtěla ještě silnější,ale tu už jsem nesehnala, mám ji od Obluka. U Kalendy na Skořepce ji nemají, jen hodně ostrou.
    Mám na 99% tuhle
    http://www.obluk.cz/zbozi_detail.php?sid=40&skz=1&zid=91280
    ještě tam mají ostřejší,ale mám určo tuto.
    20.7.2009 09:47MonŠery
    Áda - jen jsem se divila, že nemá ta malá holčina vestu.
    20.7.2009 10:17Jeanne
    Helen: Jj, tu jsem si taky vyhlídla. Chci tloušťku mezi 16-18, což vyhovuje. Takže myslíš, že na Skořepku nemám ani jezdit?:D
    20.7.2009 10:45Helen
    Jeanne: no já když tam pro ni byla. Tak slečna mi řekla, že jiný typy nemají, měli ji ostrou + placatý střed. Což je ostřejší verze než střed kulatější.
    Takže si myslím, že je zbytečný tam jezdit, ještě můžeš mrknout na Moravan, tam jsem nebyla.
    20.7.2009 11:44Mišulka
    Fotečky ze sobotních "mokrých" závodů - http://misulinka.rajce.idnes.cz/Zavody_Hostoun_-_18._7._2009_-_1._cast_ZM%2C_Z/
    http://misulinka.rajce.idnes.cz/Zavody_Hostoun_-_18._7._2009_-_2._cast_ZL_-_S/

    Pršet začalo s prvním startem, přestalo s posledním startem:) Přesto si myslím, že se závody povedly, nebyl žádný pád, žádný úraz.
    Z našich se účastnil p. Hřebík s Patrikem, kteří vyhráli ZM i Z, Jitka s Tolarem byli sedmí v Z, Lucka N. s Jeremim byli šestí, Petr Laga s Paramonem bohužel ukopli jeden skok v rozeskakování, takže byli bez mašličky.
    20.7.2009 12:11MonŠery
    Terík - zde jsou jejich www stránky, není nic snazšího, než zadat do vyhledávače
    http://www.akademicky-jezdecky-klub.wz.cz/contact.html
    20.7.2009 13:05Jana
    MonŠery - no ja mám Noričku a tak sní zkusim ty hobby parkury a pak časem , když mi to pude tak mam slíbenýho teplokrevníka :)
    20.7.2009 13:23Claire
    Jen pár obrázků ze včerejška https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1854
    20.7.2009 14:43Jana
    Mišulka - byla sem na závodech v Hosťouni , bylo to moc hezký až na to že strašně pršelo :-(
    Ps : moc hezký fotečky :)
    20.7.2009 15:09Jeanne
    Helen: Na moravanu měli před nedávnem jedinou, perfektní za tři stovky.. ale jenom 12,5:(
    U Kalendy teď mají úplně tlustou dvoulomenou 13,5 za osum stovek. Ale koupila sem tu u Obluka a doufám, že kůň bude stejně spokojen, jako jsem já:)
    20.7.2009 15:19Mišulka
    Jana - děkuji za pochvalu:) Akorát tyhlety se mi fakt nepovedli, bylo strašné počasí:( A ty k nám jezdíš častěji? 1. 8. pořádáme veřejný trénink, tak přijeď a přihláš se. Dopoledne bývám u prezentace, po prezentaci a napsání startky se pohybuju po kolbišti s foťákem:) Nechceš se zaregistrovat?
    20.7.2009 15:26Helen
    Jeanne: já myslím, že bude. U Panam je rozdíl patrný. Už se těším jak si zase vyjedem ven. Doufám, že už tento víkend.
    20.7.2009 15:26Jana
    Mišulka - ještě uvidím jezdím na koni 7 let a mám Noričku , tak chci si udělat licenci a nějaký závody asi hobby :) fotky sou dobrý akorát bylo fakt hrozný počasí :( já s rodinou sme tam byli poslední diváci :D Možná se tam 1.8 ukážu :o)))
    20.7.2009 15:42MonŠery
    Jana - zaregistruj se a pověz nám o tvé noričce víc ;-). Kde jí máš ustájenou? Někde blízko Hostouně?
    - - - - -
    Claire - Dobby roste! Máte v plánu si ho nechat?
    20.7.2009 16:05Jana
    MonŠery - bydlím v Prachaticích a Noričku mám ustájenou ve Volovicích u známé :) koukněte na www.zvirata-vonjuana.wbs.cz tam je pár foteček :d)
    20.7.2009 16:17Áda
    MonŠery: No já jsem si předtím nevšimla, že neměla vestu, ale už jsem jí za to nadala... Vesta jí tady visí na skříni, ale nechce v ní jezdit... Ale už jsem jí řekla, že ji má nosit vždycky... Nemusela ji mít jen když jsme trénovaly ukázku hipoterapie, kdy jí ta vesta bránila v tom cvičení, ale teď ji budu hlídat, aby tu vestu nosila...:D
    20.7.2009 16:28Mišulka
    Jana - krásná kobylka:) Mám slabost pro puntíkatý:)
    20.7.2009 18:04Jana
    Mišulka - díky :) taky proto sem si jí vybrala mojí delmatínku :d
    - - - - -
    Mišulka - Ps : máš moc hezký koníky :)
    - - - - -
    prosím , kolik je otázek v testu zzvj ???
    20.7.2009 21:44Harra
    jana: kobylka je krasna :) co s ni delavas? (myslim,jak s ni pracujes)
    20.7.2009 22:10Vladous
    Jana: Ahoj, kobylka nádherná :-)

    Jezdi klidně drezurku (skoky si nejsem jistá, ale třeba taky), vždyť nemusíte nutně vynikat v chodech, ale pokud se nebudeš hnát za pentlema, nebude Tě to svádět uspěchat základy a ve výsledku - na přiježděném chladnokrevníkovi do L je radost sedět, ne? Já sice jezdila drezuru, ale závody pro mě moc nejsou - chci přejít do kroku tehdy, kdy si budu jistá, že nemusím použít ruku, a jestli to bude o půl metru za písmenem, tak mě to nijak nevzrušovalo :-D... Prostě kůň potřeboval ještě jeden cvalovej a tak ho dostal. No prostě jsem se cítila na ZL až když kůň chodil málem S - a tak mě to přestalo nakonec bavit, když jsem viděla co vytváří silou někteří jedinci a jak jsou za to hodnoceni....
    Ale tan kůň tu snahu vrátí... 100x
    - - - - -
    "přestalo bavit" - závody - drezura ne... Je úžasné, když přijde den a koník nabídne něco nového - Ty to zkusíš - a ono to jde! :-)
    20.7.2009 23:53Claire
    MonŠery: No roste nám do krásy, ale jestli si ho nechám nevím...
    21.7.2009 09:05MonŠery
    Vladous - moc hezky řečeno, ten příspěvek o drezuře!
    21.7.2009 09:26IvanaP
    Dík za pomoc. Nevěřili byste jak je těžký prodat nebo darovat pěknýho koně. Když ho dáváte tak levno a dáte inzerát ozývají se dost často řezníci apod... A přitom jsou lidi schopný si koupit herku za 30 40 tisíc jen to fikne. Fakt nechápu. Zklamání a smutek velký.
    21.7.2009 09:35Bella
    ivano, tvůj příspěvěk je inzerát, proto bys ho měla vkládat do inzerce. Určitě spoustu uživatelů odsud na inzerci chodí. V případě, že by měl někdo zájem, tak se určitě ozve. Držím palce!
    21.7.2009 09:44IvanaP
    Bella: No už tomu moc nevěřím že by si ho někdo vzal i za darmo. Fakt mi to hlava nebere. No jo, zkoušeli jste někdy dát do inzerce koně takhle levně? Kamarádka prodala poníka. Poník u dotyčného doma rozhodně není, pán je řezník... Jo holt si to nesmím tak brát. Zkrátka když jde kůň pryč, neměla bych se zajímat kam. A dávám si předsevzetí, že už se nikdy zajímat nebudu.
    21.7.2009 09:50Bella
    Ivana: posli mi mejl s jeho fotkama a podrobnější info bella.libero@seznam.cz
    21.7.2009 10:19qwertik
    IvanaP:
    nezlob se, ale cos cekala? Nemyslis, ze treba zrovna tady neni nikdo, kdo by si ted noveho kone poridit nechtel/nemohl, i kdyz je temer zadarmo? Me by se casem kun hodil, protoze jednou chci kobylu do sveho, ale momentalne to nejde, nemam na to platit ustajeni za dva kone, je to hezky, ze je tak za levno a ja bych to tak brala, ale je na to spatna doba. Vidim to tak i u ostatnich, ne vsichni se proste pretrhnou, protoze se ted prodava konik v peknych letech navic zdravy za takovou cenu.. To je proste realita, preju mu, aby se dostal do hodne dobrych rukou.
    21.7.2009 12:47Mišulka
    Ivana - pošli mi prosím taky info o koníkovi na mail misulka@post.cz
    21.7.2009 13:17Jana
    Harra - díky :) kobylce jsou teprve 2 roky tak zatím jenom čistím a krmim :))))))))
    Vladous - moc díky za odpověd , opravdu rozsáhla :-)))))) ještě uvidím jak nám to pude a možná nějakou tu drezúru a nebo hobby závody.....no ale máš pravdu...,:-) nějakej ten půl metr před nebo po písmenku , no svět se nezboří :v))
    21.7.2009 14:18Sluníččko
    Jana: Prachatice, to je kousek od nás! :-D Koukala sem na mapu, ty Volovice je pěkná samota, tam se koníkům musí líbit! Jinak koby je moc pěkná, mam ráda pořádný koně! :-D
    - - - - -
    Ještě se musim jako hrdá matka pochlubit!: Terka opět letos absolvovala letní tábor ve Štěticích, a na konci vyhrála první místo v jízdě zručnosti! Na to že se přes rok na koně pořádně neposadí mam být vážně na co hrdá! :-DD
    21.7.2009 14:40Petrus
    Ahoj holky, tak mi Teruši přibyl ještě jedn konik, jsou si hodně podobní tak mam takovy parecek :-) s Terezkou je to porad beh na dlouhu trat psychika byla hodne narusena tak o jezdeni jen snime. Louwer je u nas uz tri mesice a tak se kazdy bal vyzkouset co bude po tak dlouhe dobe delat, tak jsem se obetovala a nelituji :-) ma nadherne chody a opravdu me moc prekvapil http://lara27.rajce.idnes.cz/Louwer/
    21.7.2009 14:47Bella
    Petrus: téda, fešáák!
    21.7.2009 14:52IvanaP
    Qwertik: Já se nezlobím že ho žádná z vás nechce :-), tak to míněno nebylo.To bylo jen konstatování. Holky se mi ale snaží pomoct, za což jim moc děkuju. Právě že je to blbá doba. Také jsem uvažovala že bych si ho koupila, ale také se mi to zrovna nehodí, peripetie se zaměstnáním :-(.
    21.7.2009 15:05MonŠery
    IvanaP - pošli mi, prosím, info a fotky na EldoradoH@seznam.cz o tom 8-letém koníkovi, co také prodáváte. Děkuji
    21.7.2009 15:15Jana
    Sluníččko - jo Volovice sou moc hezký hlavně na vyjížďky :)
    Ps : Terce gratuluju !!! :-) já taky vyhrála na jednom táboře a pak jednou druhá :-)
    22.7.2009 13:37Harra
    par momentek,jak roste nas nejmladsi prirustek http://harra.rajce.idnes.cz/2009-07-22_Jurasek_a_Alpino/
    22.7.2009 13:58Jeanne
    Harra: U tvé vyjížďové výbavy sem se hezky pobavila:))) sandály/čapsy/kryťasy- to je prostě dokonalé:)
    22.7.2009 14:01Bella
    Harra, Jeanne: u nas si to dost dobře nedokážu představit :-( Ale musí to být příjemný ..
    22.7.2009 14:14Harra
    Jeanne, Bella: chtela jsem puvodne frajerit a nechat doma vse krome parelky.. ale potili jsme se oba solidne a nechtela jsem mit dodreny nohy dva dny pred odjezdem do svajcu..tak jsem si teda vzala decku a chapsy:D holky u nas si klepaly na celo a evidentne si myslely neco o machrovani a padech, ale ten cval naplno pres cely pole byl dokonalej,skoda,ze jsem nemela fotografa:)
    22.7.2009 15:09MonŠery
    fotky ze včerejška - https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1855
    22.7.2009 15:12Jeanne
    Harra: Tak to my máme z dneška úplně luxusní fotky, už se na ně mooc těším:)
    22.7.2009 15:28FeeBee
    tak se vám musim pochlubit :) navštívila nás profi fotografka, které tímto ještě jednou děkuju :o)
    http://blanchee.rajce.idnes.cz/Mery_Mercedeska_-_klisna_A1_1_a_Faleta_-_klisna_CT/
    http://blanchee.rajce.idnes.cz/Mery_-_klisna_A1_1_a_Faleta_-_klisna_CT/

    (Mercedeska je ta bez lysinky :o))
    22.7.2009 15:45IvanaP
    FeeBee: No jo, to jsou fakt krásný fotky. Takový by se mi taky líbily. Výsledek za to stojí pozvat si profi fotografa.
    22.7.2009 16:23Míša B.
    No, fotky jsou pěkný, ale zemědělci z vás musí mít radost ;-/
    22.7.2009 16:50IvanaP
    To je fakt :-). Kdyby to bylo moje pole tak bych asi pěkně řádila.
    22.7.2009 16:51Harra
    Fee: krasny, koukam,ze jste do toho pole nahnali nejen ty vase dve,ale i dalsi...taky jsme byli parkrat v poli,ale se svolenim nebo na vyjete brazde a na nezralym neporostlym, za tohle bych vas byt majitelem asi s chuti vyliskala:) ale jinak ty barvicky jsou moc pekny:) Mercedeska ti navolno neutece?:)
    22.7.2009 17:37MonŠery
    FeeBee - i já souhlasím, u nás stačí na pole jen vkročit a druhý den o tom ví celá maštal, kdo kdy kde s koněm na pole šel a je z toho obrovský haló. A upřímně, ani se nedivím.
    22.7.2009 19:27Strelish
    Jo fotky pěkný, ale liskala bych vás taky. Oni se s tím drbou, hnojí, stříkají proti všemožným škůdcům a chorobám a zároveň modlí, aby nepřišly kroupy nebo jiná pohroma a nebylo po úrodě (a letos se teda ještě modlí, aby je to vůbec uživilo, protože výkupní ceny obilí jsou takové, že nepokryjí ani náklady na to opečovávání) a pak přijde nějaké s prominutím hovado a rajzuje si tam jako by se nechumelilo. Tu je to asi nějaký národní zvyk nebo co.

    Takovým bych přála, aby se koně z těch postřiků přinejmenším osypali.
    22.7.2009 19:59Bella
    Stačilo by těm,kteří si to v poli takhle"užívají" stát se na pár měsíců majitelem pozemku a pak by se vidělo. Hned by jste si to rozmyslely, děvčata...

    Jeanne:no tak to už se těším..

    Fee: řekla bych, že se ti Mercedeskadost zpravila:-)Je z ní krásná kobylka :-)
    22.7.2009 20:09Strelish
    Bella: tak, tak. Chlapi jsou ještě na poli - od rána prakticky do tmy už čtvrtý den mlátí řepku - a doufají, že ty srážky ještě půl hodiny počkají...aby stihli domlátit zbytek a příště už se mohlo na jiné pole na pšenici.

    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1856
    22.7.2009 20:17Jeanne
    Betální fotky ze slunečnic a pole- Béďa, Tony
    http://terkas.rajce.idnes.cz/Sobotovice%2C_22.7.2009/
    22.7.2009 21:27Lucia
    Strelish - co robila ta mala, ze uz je sita?
    22.7.2009 22:04Strelish
    Chtěla se v běhu vejít mezi "tetu" a podmítač a trošku to neodhadla. Byla to jen odchlíplá kůže naštěstí.
    22.7.2009 23:13FeeBee
    takze za prve - se zemedelci mame dohodu, ze v kolejich muzeme jezdit...a my byly v koleji :o)) za druhe tohle je pole, ktere patri ke staji, odkud pochazi fotografka...nemame problem jezdit po polich atd...vsechny majitele zname, dodrzujeme jejich podminky a zatim to funguje...takze poznamka strelish o osypani koni me fakt nadzvedava ze zidle..nejsem nezodpovedna,abych nekomu jezdila po polich bez jeho svoleni a uz vubec nejsem debil, abych nevedela, kolik to obnasi prace...!
    23.7.2009 08:22Bella
    Nechci píchat do vosího hnízda, ale jen taková malá poznámečka :-) tohle mi jako brázda nepřipadá http://blanchee.rajce.idnes.cz/Mery_Mercedeska_-_klisna_A1_1_a_Faleta_-_klisna_CT/#P6186962.JPG :-) Nic ve zlým :-))
    23.7.2009 08:39IvanaP
    Tak to máte pohodu, že takhle vycházíte... My naštěstí na pole moc nemusíme ani při přesunech, vždy se nějaká louka bo polní cesta najde. Zato když nám prchly ovce tak těm se těžko dá vysvětlit aby se pásly na louce a ne v poli :-), nebo nezdupaly brambory. To nám taky domluvali -naštěstí jen domlouvali ať s tim něco uděláme... Ale v předchozím působišti nám každou chvíli někdo přiběh nadávat, že jsme někde jezdili po poli, páč tam někdo viděl koně. Těžko se jim dalo vysvětlit, že my to nedělali. Jako kdyby tam byla jen jedna stáj široko daleko... Pak jsme zbytečně měli zle kvůli někomu jinýmu, zbytečná voda na mlýn odpůrcům koní.
    23.7.2009 08:49FeeBee
    Bella: však v poho - tohle se týká dohody č.2 - ne dál jak 2 metry od kraje, což jsme taky dodržely :o)
    holky, mě tady na tý diskuzi fascinuje, jak všechny hned děláte závěry, jak kdo něco dělá a kdo ne...zaprvý s tim vůbec nic neuděláte a zadruhý je věc každýho z nás, jak se chová ve svym okolí a jaký si dělá jméno. Jak říkám, my vycházíme, od zemědělců, kterým patří okolní pole, bereme seno, vozíme jim děti a oni na oplátku nám dovolujou jezdit na jejich polích...pokud to takhle nefunguje u vás, tak to neznamená, že to nemůže fungovat jinde...
    jen jednou jsme měli problém s myslivci, v zimě, když nechtěli, abysme před setměním jezdili do lesa kvůli tomu, aby se v klidu nažrala zvěř...dohodli jsme se a je všechno v pohodě.
    23.7.2009 09:31Bella
    ivanaP: vítám tě mezi zaregistrovanými :-)
    23.7.2009 09:37Mišulka
    Jak chodíme s Davídkem na procházky:) - http://misulinka.rajce.idnes.cz/S_Davidkem_na_prochazce_-_20._7._2009/
    23.7.2009 09:52Míša B.
    tohle se týká dohody č.2 - ne dál jak 2 metry od kraje, což jsme taky dodržely :o)

    Fakt?
    blanchee.rajce.idnes.cz/Mery_Mercedeska_-_klisna_A1_1_a_Faleta_-_klisna_CT/#P6186902.JPG
    :-))

    No, hlavně, že VÁM to funguje ;o))
    23.7.2009 10:03FeeBee
    Míša B.: kolej, kolej, kolej :o))

    a když už chceš rejpat, tak se zaregistruj, ať víme, s kým máme tu čest :o)

    víc se k tomu vyjadřovat nebudu, pokusila jsem se vám to vysvětlit a pokud se najdou ještě další rejpálkové, tak mi napište, přijeďte, můžeme nafotit ty stejný fotky a uvidíte sami ;-)

    chtěla jsem vám ukázat fotky z kterých mám radost a nenechám si to zkazit nějakejma rejpálkama, který se ani nedokážou zaregistrovat...
    23.7.2009 10:42FeeBee
    Míša B.: povinnost to není, ale když už se chceš do někho navážet, tak to beru jako slušnost...no asi jsem z jiný planety :o)

    Hele, mně to je fuk, já jsem řekla, jak to máme, tak se s tím nějak vyrovnej...
    23.7.2009 12:13Vladous
    Holky taky vám ty koně tak znervózní před příchodem bouřek? Já byla teď ráno s Terkou na Rozi (a to je 8 hodin před příchodem fronty) a Rozi byla nervní jak sáňky v létě.. Dělá to vždy před bouřkou, bojí se, nejraději by zdrhla domů - ale takovou dobu před příchodem fronty?
    - - - - -
    Jinak - momentálně máme jedno strniště (hurá!), tak ho chodíme obklusávat. Já Terku jistím ze země - no dnes ráno v tom dusnu to bylo opravdu žůžo... Ještě že domů do sprchy to máme kousek :-D
    23.7.2009 12:41Strelish
    Vladous: známý měl koně, který se s blížící bouřkou odmítal hnout od baráku (pod sedlem). A to byl kůň převážně venkovní, v boxech v létě skoro nebyli.
    23.7.2009 13:02IvanaP
    Vladous: Tak to jsem u našich nepozorovala... Teda horko hrozný a těch breber kousavejch! Ti naši ani nechtěj být ve výběhu a pod sedlem je to taky žere, nestačíme odhánět. Ještě že ve stáji máme tak příjemný klima (starý statek - tlustý zdi), nedovedu si představit jak by trpěli v těch dřevěnejch montovanejch, to musí být náročný.
    23.7.2009 13:53Helen
    Vladous: většinou jsou nervozní. Moje kobyla skoro vždycky, jsou to jen vyjímečný stavy kdy není a jeden valášek u nás taky bývá. Nedá se to asi zobecňovat jako nic u koní,ale Panam rozhodně v 9 z 10 nervozní je :-)
    - - - - -
    IvanaP: zdravím a vítám jako registrovanou :-)
    - - - - -
    FeeBee: to máte fajn. My to u nás v bývalé stáji měli taky špatný. Co chvilku na nás někdo doletěl a nemohli jsme mu vysvětlit že okolo je několik stájí. Teď máme možnost jezdit u nás po obrovským poli nechaným ladem. Ale krom jedné holčiny tam nikdo necváláme, protože jsou tam díry a je to tak o úraz. Ale jezdit po něm můžem, dokud není osetý.... a v zimě to byla paráda, nikam se nedalo, jedině na pole, ani v lese to moc nešlo.
    23.7.2009 13:55Jana
    ahoj , ¨
    Mam ještě jeden dotaz :) můžu na závody s barevným vybavení ( koně : třeba růžová deka pod sedlo , šlachovjy,čabraka...) ??? Díky :o))
    23.7.2009 14:19Helen
    Jana: jistě že můžeš není problém :-) však mrkni třeba na moje rajče na závody jak jsou dneska koně "duhový" http://hehei.rajce.idnes.cz/
    23.7.2009 14:45Jana
    Helen : Díky :)))
    23.7.2009 14:59IvanaP
    Barevné vybyvení: Jo jo, jednu dobu děsně frčely barevný plastikový uzdečky dokonce i signálních barev k tomu i poprsáky, podbřišáky a tak... Naštěstí už to ustupuje. Ono co je moc, to je moc :-). Je to hezký když je kůň sladěnej ale tak ňák decentně (př. barevné podšití nánosníku a čelenky,...) Jednou nás dorazila reklama v ňákým koňským časáku na lesk na kopyta se třpytkami a třpytky na hřívu a ocas. To by ten kůň už byl opravdu totální šašek, ale věřím že se na to někteří chytli.
    23.7.2009 15:06MonŠery
    IvanaP - ale to mluvíš spíše o dostizích, ne?
    23.7.2009 15:17IvanaP
    MonŠery. Bylo vidět dost často i na parkurech pár let nazpět - hlavně takové ty místní přebory :-).
    23.7.2009 15:39MonŠery
    IvanaP - pár let nazpět jsem se na závodech pohybovala víkend co víkend a barevný plastikový uzdečky dokonce i signálních barev + k tomu porpsáky atd. jsem teda nezaznamenala :-)
    23.7.2009 15:40Jeanne
    Dnes proběhla na veterině v Brně tisková konference a první představení koňské sanitky. Tady jsou exkluzivní fotky z této akce:) Album je zatím schované, protože například Jezdectví krade články a fotky a vydává je za své, tak nechci aby se to šířilo, než budou vydány oficiální zprávy. Ale myslím, že by vás fotky mohly zajímat:) Jiank natáčela ČT i Nova, tak doufáme, že aspoň v Regionech budou reportáže.
    http://jeannej.rajce.idnes.cz/Horse_emergency/
    23.7.2009 15:55IvanaP
    MonŠery: Jo, tak to já jo - např. frčela modrá, taková ta světlejší, když ne uzdečky tak alespoň barevných gumových kruhů na udidlo + modrá podsedlovka a modré bandáže třeba ještě bičík, atd. (Abych pravdu řekla, co by "mladistvé" se mi to asi i líbilo :-) - obzvlášť na ryzácích), kamarádka měla žlutou variantu na hnědáka a zpětně mi to připadá otřesný. Nejhezčí mi prostě přijde klasická bílá či nějaké tmavší barvy bandáží a podsedlovek a přírodní barvy kožené výstroje.
    - - - - -
    Jeanne: hm, super. Kéž by ale byla potřeba co nejméně.
    23.7.2009 16:18Harra
    Jeanne: parada, tak se to Cechuldovi povedlo! mam z toho radost! :)

    Vladous: tak Alpak je vuci bource imunni. zadna zmena chovani,. ve vedru nebo v desti,je mu to sumak, klidne se bude smazit v paraku na slunku nebo moknout, ale domu dobrovolne nepujde a plytvat energii na to byt nervozni, to uz vubec ne :D , jen v case krmeni se hrne domu pro kus zvance. Jinak bourka ho nechava chladnym a nemit ja takovej pud sebezachovy, klidne by v ni absolvoval vyjizdky :)
    23.7.2009 17:18IvanaP
    Harra: To jo naši si v dešti libujou, pokud to není ňákej fakt slejvák s vichrem bo kroupama, když prší, tak z výběhu nechtěj, ale ty brebery, to nesnesou, to by se pokusili i prchnout kdybychom je včas nezavřeli. To oni si řeknou... Ale jednou přišla bouřka i s vichrem, lámalo to stromy a my byly s kámoškou v lese jezdit, tak jsme to rozjely na plný pecky ven z lesa. Pak po bouřce jsme koukali s vodevřenejma hubama jak les ležel. Kdyby jsme to nestihly tak nás to tam snad uvěznilo, páč cesty byly zatarašený. No a taky oni proti tomu prudkýmu dešti koně pak nechtěj jít.
    23.7.2009 18:03Strelish
    Jeanne: teď v 17:00 o ní mluvili ve zprávách na jednom rádiu, ale už nevím na kterém, dost jsem to přepínala
    23.7.2009 20:47Vladous
    Tak Rozi to má přesně jako psala Strelish... Odmítá se vzdálit od výběhu a přístřešku. PŘITOM ALE když jí člověk vypustí zpět do výběhu a bouřka už začíná, tak letí tryskem k přístřešku, stoupne si 5 m od něj, natočí se zadkem proti větru, skloní hlavu skoro až k zemi a tak tam stojí než to přejde! Přitom ostatní koně jsou v přístřešku a Rozárku nikdo nevyhání - za poledne je v přístřešku běžně.

    Za ty 3 roky co jí znám jsem s ní měla pár nepříjemných epizod, kdy se najednou venku začala chovat skoro nepříčetně (otáčí se, zastavuje se a větří, kouká do dáli, pak se začne dožadovat návratu domů, jednou nás bouřka skoro chytla a to začala házet kozly a postavila se, není s ní vůbec řeč) - bylo jich pár, asi tak 6x, ale pokaždé to bylo před bouřkou. Myslela jsem si nejdřív, že je vystátá, nebo má říji, nebo je to neznámé prostředí - ale vypozorovala jsem pouze souvislost s bouřkou.

    Dnes teda jen byla totálně vyplesklá a mimo, asi byla bouřka ještě daleko :-D
    - - - - -
    Přitom kdybyste jí znaly - jedna z jejích nejlepších vlastností je ochota spolupráce s člověkem... Nedělá naschvály a snaží se vyhovět.

    Možná nějaká špatná zkušenost....
    23.7.2009 22:20IvanaP
    Vladous: No kdyby tam nebyl ten přístřešek, tak by to bylo normální chování, ještě se shlukujou dohromady. Takhle je to zajímavý. Ale kolikrát mě zarazilo totálně absurdní, kolikrát i úsměvné, chování některých koňských jedinců, postrádající veškerou logiku a vymykající se pravidlům:-).
    24.7.2009 08:25Vladous
    IvanaP: :-)
    24.7.2009 12:56AlexisBB
    Nevíte někdo, kde přesně mají být zítra v Rosicích ty závody?
    24.7.2009 13:01Bella
    Alexis: dole u plynostavu.
    24.7.2009 14:10Petaah
    Vladous: ja jsem se s tim setkala mockrat, ze jsou kone v predbourkovem pocasi nervozni, kazdy kun se ale chova jinak. Lisilo se to ale i podle aktualniho stavu pocasi, tlaku a tak. Veliky vliv tlaku na brezi kobyly je znamy, stejne tak kone shazuji nebo naopak nahazuji srst podle pocasi, ktere ocekavaji (ne vzdy to tedy odpovida :)), zavody vyciti taky klidne den i vic predem, takze myslim, ze vyciteni bourky nekolik hodin predem pro ne nemusi byt vubec zadny problem.
    S tim pristreskem mne napadlo, jestli treba Rozi nekdy v minulosti nezazila, jak blesk uhodil do budovy, stromu nebo neceho podobneho blizko ni, ze se ji dovnir nebo bliz nechce...
    - - - - -
    *dovnitr
    - - - - -
    Mišulka: Davidek je proste kouzelnej, jsem zvedava, co na nej bude rikat Rumik, az si ho prestehujes...

    FeeBee: krasne fotky a ja se pridavam, my taky mame povoleno jezdit v kolejich, nebo na okraji pole. Pole byva casto tak zarostle, ze ty koleje nejsou zvenku videt, fotky pak snadno klamou. V takhle vysokem a hustem obili by se navic konim mimo koleje necvalalo zrovna nejlip..
    24.7.2009 15:53Mišulka
    Petaah - moc děkuji:) Taky jsem zvědavá. Známý mne varoval, že se ho bude Rumík bát, ale vzhledem k tomu, že Rumíkovo stádo je hodně různorodé a že poníci tam jsou taky (i když né takhle malí), snad to nebude tak velký problém. Výběh budou mít dost veliký, aby se tam porovnali:)
    24.7.2009 22:05FeeBee
    Petaah: dekuju :o) no moje rec..Mery by mimo kolej nesla ani nahodou a navic ty fotky byly jeste delany s umyslem, aby kolej byla videt co nejmin...
    a btw - tvuj prispevek me hodne potesil, jsem rada, ze to takhle funguje i jinde a nejsem v tom sama :o)))
    26.7.2009 09:26MonŠery
    Ahoj holky,
    tak vám všem sděluji, že si konečně, po 14-ti letech strávených u koní, kupuji svého vlastního koníka! Jedná se o 8-letého valáška ČT, pak dodám samozřejmě fotky a bližší info. Přivezu si ho za týden, v sobotu 1.8., myslete na mě a držte palce, protože je z jižních Čech a cesta není zrovna nejkratší..
    26.7.2009 09:35Geeta
    MonŠery
    tý jo, gratuluju!!! A odkud ho vezeš, od Papoušků? :)
    26.7.2009 10:11Bella
    Monšery: téda Eli, tak přeci jen. Ale bylo to rychlý, viď? Tak moc moc moc gratuluji a závidím :-)
    26.7.2009 10:11Blueberry
    Mon Šery: Taky moc gratuluju! Je to úžasný, už se těším na fotečky :-)
    26.7.2009 12:29sasetka
    MonŠery: 1.8. to budou dva roky, co jsem si taky přivezla svýho prvního koně :) Moc ti gratuluju a přeju, aby vám to spolu klapalo a zažívali jste jenom to hezký! A jak to bude s Mexes?
    26.7.2009 13:22IvanaP
    Mon Šery: A ty nejsi z Plzně? Já jsem z jižních Čech (no je fakt že JČ kraj je velký) a Plzeň je od nás ani ne hodina cesty :-). Prostě kousek, pohoda.
    26.7.2009 20:19MonŠery
    sasetka - Mexes je březí a po hříbátku, které přijde na svět někdy v květnu 2010 si majitelka bude hledat nového jezdce.

    IvanaP - koník pochází až od Českého Krumlova, takže jak říkám, 3 hodiny cesty autem, nejméně 4, 5 hodin s vozíkem..
    26.7.2009 21:32Vladous
    MonŠery: gratuluji, jsem zvědavá na fotky :-)
    - - - - -
    Petaah: také mě napadlo, že možná Rozárka má s bouřkou - s bleskem - nějakou nepříjemnou zkušenost.
    26.7.2009 23:21Sluníččko
    MonŠery" jé tak to strašně moc gratuluju! A přeju hodně moc radosti! :-D
    27.7.2009 09:10MonŠery
    Holky, moc díky. Ve středu mám dovolenou a jedu si pro sedlo a nakoupit všechny potřebné věci. Pak vám nafotím moje úlovky :-).
    27.7.2009 11:56Petrus
    http://www.rozzlobenimuzi.com/?linkid=18051-prepracovany_kun.htm tak za tohle bych zabijela...to je snad horsi nez cesta na jatka... omlouvam se ze tam jsou i ty veci okolo ale neslo mi stahnou jen to video.
    27.7.2009 11:59Bella
    zakázala bych sem takové odkazy vkládat
    27.7.2009 12:05Mišulka
    MonŠery - gratuluju moc:))) To byla rychlost:)
    27.7.2009 12:38Petrus
    Bella a cemu tim zabranis..? mozna prave cim vice lidi proti tomu zacne neco delat tak to k necemu pomuze!!! Ja se o to aspon snazim tim ze vyuziji kazde prilezitosti kdy muzu svuj podpis pod neco takoveho pripojit nebo kdyz jsem neceho takoveho svedkem tak zasahnout...Pokud jsem se nekoho timto prispevkem dotkla tak se omlouvam ale nedavno jste tu davali prispevek o jatkach a to je tedy asi v poradku...ano tim ze budeme zavirat oci urcite spoustu veci vyresime...
    27.7.2009 12:44Bella
    Petrus: proc se toho tak chytáš? slysis snad muj ton? To nebylo preci mysleno, zes provedla neco spatneho, to vubec ne. Jen je mi z takovych videi smutno a spatne...
    27.7.2009 12:46Zz
    Bella:
    jasně, pokud takové věci neuvidíme, tak se nebudou dít, že... :((
    27.7.2009 12:51Petrus
    Bella odpust ale tvuj prispevek mi prisel kousavy tak jsem tak ragovala...pokud to tak mysleno nebylo tak se omlouvam...me to zvedlo ze zidle a jelikoz vim ze sem chodi i lidi kteri furt resi dostihy a jatka apod. a je treba si uvedomit ze i spoustu koni zahyne v kocarove doprave a to nikdo neresi....tak proto...
    27.7.2009 12:57Bella
    Petrus: odpusteno :-) Vazne jsem to nemyslela nejak utocive, jen mi to vazne nedela dobre :-((
    27.7.2009 14:09Petrus
    Bella ver ze me taky ne :-(
    27.7.2009 15:10Sluníččko
    Petrus: teda to jej fakt síla! Mě teda nejvíce dostalo jak ho tam začal ten chlápek čistit a leštit hadrem, to bylo fakt dost trapné! Nejhorší je, že proti takovýmdle lidem neni nikde síla, která by to nějak ovlivnila! :-((
    27.7.2009 16:15Petrus
    Vis me na to za a)vadit to - zadna vetrinarni pomoc , za b) zadne chlazeni, zastineni kone zkratka zadna aktivita ze strany majitele a za c) nezajem lidi, jen cumet jak to zvire umira a nikdo nehne ani prstem, sama jsem byla u toho kdyz mel kun namale ZZ moc dobre vi, prisla jsem na louku kde lezel kun ktery se nemohl zvednout a ktereho znam 17 let, kolem nej dav lidi a nikdo mu nepomohl tak jsem tam mezi ne vlitla a po ohledani ze zrejme zadne zraneni ktere by mu branilo v tom vstat nema jsem ho zacala povzbuzovat a ac mi tekly slzy jako hrachy proste jsem to nevzdavala takhle jsem tam s nim stravila dve hodiny kdy jsem schanela nekoho kdo by mi mohl pomoct drzela jsem mu hlavu nad urovni tela protoze uz nemel silu ani tu drzeta a lezel z kopce, nakonec mi prisla napomoc kamaradka s manzelem a spolecnymi silami se nam ho podarilo po 4 hodinach postavit a verim ze kdybych ho tam tenkrat nechala a ZZ ktera byla daleko odtud me neinformovala ze se tam tohle deje tak by uz dneska nebyl...protoz mozna apeluji na to ze kdyz mi samy nemuzem zrovna pomoc vzdycky se treba nejaka cesta najde a nekdo kdo je ochotny pomoc.
    - - - - -
    a pro stourali ze malo kdo se odvazi ke koni jit ze nemaji ostatni lide ty zkusennosti a muzou se bat atd...kdyz se nachomejtnete k bouracce kde bude v krvi lezet clovek tak na nej asi nebudou jen koukat...a pokud nejsem schopen tu pomoc poskytnout mel bych ji aspon zajistit...to si myslim je povinnost kazdeho z nas...
    27.7.2009 17:24FeeBee
    Petrus: tak s tvym prispevkem naprosto souhlasim...

    jinak, kdo chcete, tak tady jsou fotky z jizdarny -
    http://zpevak.net/images/kone/m090726/
    dala jsem si za cil chodit na jizdarnu casteji, obe to potrebujeme jako sul...

    MonSery: gratuluju!!! uplne jsem si vzpomnela, jak jsem se citila ja, kdyz mi vezli Mercedesku :o)) drzim palce
    27.7.2009 17:44Vladous
    FeeBee: Vypadáte spolu sehraně :-)
    - - - - -
    Sluníččko:
    Prosímtě od kolika let začala jezdit Terka na tábory?
    27.7.2009 19:36AlexisBB
    Petrus: nezájem lidí nemůžeš brát. Polovina lidí netušila, co se vlastně děje a druhá polovina netušila, že pro koně existuje nějakej doktor. Leštění hadrem taky nebylo jen leštění (tedy oprava, ideálně by nemělo být jen leštění), ale masáš ztuhlých svalů, což taky pomůže. Jinak souhlasím, že vozka měl volat veterináře, měl za toho koně zodpovědnost. Kůň se tvářil, že by to možná s trochou pomoci i zvládl, nicméně málokdo ví, jak se v takové situaci zachovat... V první řadě se ale mělo zajistit, aby koně netahali něco, na co nestačí, tzn pozastavit se nad příčinou, ne nad důsledkem
    - - - - -
    PS. od koho berete drcenou/vločkovanou kukuřici? nevíte o někom na JM, kdo by prodával?
    27.7.2009 20:36Revena
    AlexisBB: My berem kukuřici od VK Drcman - jsou z Holešova u Kroměříže... Jinak to prodává např. i Staňa Kalenda v Equisboyi :)
    27.7.2009 20:48AlexisBB
    Revena: u Kalendy na stránkách jsem ji neviděla, za kolik ji má? já potřebuju dodavatele spíš víc na jihu, aby se to dalo dopravit do Ivančic/Rešic u Dukovan
    27.7.2009 21:22MonŠery
    FeeBee - pěkné fotky! Já se těším spíš na to, až tu cestu budeme mít za sebou ;-)
    27.7.2009 21:35Sluníččko
    Vladous: No terka byla loni poprvé, takže vlastně od první třídy , od osmi let. Šla o rok dýl! Je pravda že vedoucí trošku řešili věk, ale jelikož Terka je hodně samostatná, tak sem z toho strach neměla.
    27.7.2009 21:55CInDy A JeNdA
    aHOJ HELE TAKÉ JSTE ZAŽILI TAK SMUTNÉ OKAMŽIKY S KONĚMA (TEDY ASPON JÁ ANO !)
    28.7.2009 07:58Helen
    Ahoj holky, kamarádka ze stáje prodává svého koníka. Poprosila mě ať to dám ve známost i já, takže koník má 9 let, jmenuje se Argo. Je to valášek cca 165 v kohoutku. Hnědák. http://www.jkeclipse.estranky.cz/fotoalbum/zavody-2009/panska-licha-28_6_2009/1679
    http://www.jkeclipse.estranky.cz/fotoalbum/zavody-2009/panska-licha-28_6_2009/1681
    http://www.jkeclipse.estranky.cz/fotoalbum/zavody-2009/panska-licha-28_6_2009/1687
    Koník je vhodný jak na klasika ježdění, tak na western. Pro zkušenou ženu, je totiž dominantní, ale je majiteli oddaný. Ideální by byl pro někoho kdo dělá parelliho je vnímavý, majitelka s ním něco trošku dělá. Kdyžtak mi pisněte do SZ kdo by měl zájem.
    28.7.2009 08:47Mišulka
    O víkendu jsme pořádali chovatelskou výstavu a v nedělním programu byla i ukázka koní - přijeli koníci ze Sluneční osady koní - Fríska Ema a huculka - http://misulinka.rajce.idnes.cz/16._Horsovskotynska_vystava_kraliku,_drubeze,_holubu,_Krajsky_vystava_ovci_a_koz,_2._vystava_morcat/
    28.7.2009 10:44Julča
    Ahoj,mohla bych se přidat do diskuze?
    28.7.2009 10:55Bella
    Julča: určitě můžeš. Pro lepší konverzaci s námi se zaregistruj a pokud máš nějaké fotky o které by ses chtěla s námi podělit, požádej MonŠery o povoleni alb.
    28.7.2009 12:18Mišulka
    A fotky ze včerejší procházky s Davídkem. Chodí k nám dcerka kamarádky, tak ji zaučuju:) Včera jsme byli ve vojtěšce - Nevím
    http://misulinka.rajce.idnes.cz/S_Davidkem_ve_vojtesce_-_27._7._2009/
    28.7.2009 12:29Bella
    Mišulka: Míšo, on je prostě boží. Je mazlivej?
    28.7.2009 12:31Mišulka
    Bella - děkuju:)) Já jsem z něho pořád celá hotová:) Mazlivej až tak není, nejradši žere a mazlí hlavně v případě, že máme něco po kapsách:) Ale možná je ještě brzo. Až včera, když jsem po dvou dnech přijela domů, jsem ho poprvé slyšela mne vítat. Jak mne zahlídl, pořehtával, byl to krásný pocit. Takže třeba to mazlení časem přijde:)
    28.7.2009 12:34Vladous
    "nejradši žere"

    No je to prostě poník! :-DDD
    28.7.2009 12:42Bella
    Vladous: u nas "nejdradsi žerou" vsechny kone... :-D
    28.7.2009 12:45Mišulka
    Vladous - :)
    28.7.2009 13:01Blueberry
    Mišulka: Já na poníky nikdy nebyla, ale Davídek je úžasnej plyšák :-) Takovej koníček pro Barbíny :-)
    28.7.2009 13:02Mišulka
    Blueberry - taky bych v životě neřekla, že jednou budu mít poníka:) A s tou Bárbínou máš pravdu:)
    28.7.2009 13:07Vladous
    Mišulka:

    A myslíš že by unesl třeba nějaké lehké dítko?
    28.7.2009 13:17Mišulka
    Vladous - asi jo. Četla jsem, že tihle minishetlandi mohou nosit děti do 20 kg, ale třeba Vendulka je těžší, takže jsem to nezkoušela. Děti po něm u dřívějšího majitele údajně lezli, jenže já pořád nevím, kolik mu přesně je, stále nemám papíry a začínám se obávat, zda je vůbec někdy uvidím, majitelka je nemůže najít:( Když jsme s bývalým majitelem domlouvali prodej, řekl mi, že mu jsou tři roky, ale ono mu klidně může být víc, oni toho tam mají hodně a všechno si z hlavy nepamatuje. Mi to bylo v podstatě jedno, tak jsem se po tom až tak nepídila a těšila se na papíry, že to všechno zjistím. Co ale vím jistě, že pravým jménem se Davídek jmenuje Abendstern a že pochází z Německa (nikoliv z Holandska, jak jsem se domnívala).
    28.7.2009 13:24Blueberry
    Mišulka: Takže chudák Davídek je vlastně "Večernice" :-D
    28.7.2009 13:37Mišulka
    Blueberry - :)
    28.7.2009 14:40Vladous
    Mišulka: To je opravdu málo, ale jsou i hubenější děti :-) Terka už má 35 kg!...

    Sluníččko: Díky moc, Terezku, jestli nám to vyjde finančně, bych chtěla poslat v říjnu na 5 dní (podzimní prázdniny) do Zduchovic, bude jí skoro 8 (bez 14ti dnů).... Potřebuje už taky poznat nějaké děti, které mají stejný zájem jako ona, u nás ve stáji je sice 5 koní, ale jezdí se pouze na Rozi.
    28.7.2009 15:44sevilla
    Zdravím holky, doufám že mezi vás zapadnu, jsem nová ;)
    28.7.2009 20:15Revena
    AlexisBB: netuším za kolik má Staňa mačkanou kukuřici - ideálně mu zavolat. bylo mi vysvětleno, že vlastně kamenný obchod a webové stránky jsou dvě naprosto odlišné věci, eshop neprovozuje Staňa a navíc 30 kg pytel kukuřice by se dost blbě posílal poštou.
    My bereme přímo od VK Drcman - ve větším množství ti to bez problémůdovezou až domů :)
    29.7.2009 08:38Mišulka
    sevilla - vítej:) Moc se mi líbí tvůj medailonek.
    - - - - -
    Vladous - já plánuji občasné svezení maličkých dětí za přítomnosti jejich maminky či tatínka a vedení Davídka vodičem.
    Včera jsem se dozvěděla, že se papíry od Davídka zřejmě našli, tak se snad už brzy dozvím, kolik tomu mému obr koni je vlastně let:)

    Jinak holky, včera jsem byla v jezdeckých potřebách a narazila jsem na pidiohlávky na poníky a měli tam i nádhernou růžovou. Hnedka jsem si vzpomněla na příspěvek Blueberry, že Davídek je koníček pro Barbie a zatoužila jsem mu ji koupit. Jen tak, ze strandy, stála jen 110,- Kč. Ale nakonec jsem ji nevzala, protože se mi zdála malá:))
    29.7.2009 11:27Blueberry
    Misulka: :-D No zas z nej nemusis delat holku, aby se mu Rumik pak nesmal a nesikanoval ho ;-) Ale Davidek je fakt asi nejsladsi z poniku, co jsem kdy videla :-) Je vlastne hrebec nebo valasek?
    29.7.2009 11:32Mišulka
    Blueberry - díky moc, já mu to vyřídím:) Je to valášek. Prý byl jako hřebeček docela přidrzlý:)
    29.7.2009 11:33sevilla
    Mišulka: díky za pochvalu, ale je to fakt. Nějaké sečení trávy, obracení sena, čištění boxu ve 30°C počasí je opravdu makačka. V zimě je zase brzo tma a navíc co chceš se svým koněm dělat, když tak tak stíháš práci kolem něj. Proto je lepší, když si pěkně hopká ve výběhu v JK s koňskými kamarády. Samozřejmě podle mě ;)
    29.7.2009 11:41Bystrá
    Ahoj všem jsem zde nová.Helen:viděla jsem že jsi znala Karla z Moravanu,já také/Calypso/.Prý je na pastvinách.A Vestálka nevím zda stejná ale jedna/ale to je již let/asi A1/1 hnědka stávala v Černé Hoře.Takže asi bořitovský chov,to by odpovídalo že byla posléze v Moravanu.
    29.7.2009 11:47Blueberry
    sevilla: Vitej :-)
    Jinak kone doma chteji podle me jen dve skupiny lidi:
    - Zacatecnici plni iluzi, kteri netusi, co to vsechno obnasi a kun je jejich predstavach spis pejsek
    - Holky, ktere svemu koni chteji zajistit full service podle svych predstav, ktery v JK nikde nenasly. Ty ja obdivuju, protoze si i ted pri VS (natoz pri praci) nedokazu predstavit, ze bych musela denne na toho kone myslet a zajistit ho...
    29.7.2009 11:53sevilla
    Blueberry: úplně plně s tebou souhlasím. Nebo ještě také nechápu ty rozmazlecne, kterým je kůň koupen hned po vyřknutí přání a po týdnu velkého nadšení to onoho člověka přestane bavit a co kůň? Chudák kůň stojí v boxe a pak co s ním? No prodat.
    29.7.2009 11:58Strelish
    sevilla: tak zrovna sečení a sklízení sena je věc pro opravdu skalní fandy, normální člověk si za seno raděj zaplatí a ušetří tak spoustu času, dřiny a ve finále i místa, balíky jsou přece jen skladnější. Navíc málokdo má u baráku tolik pozemku, aby z něj usušil zásobu sena. Nebo jo - pro jednoho koně třeba jo, ale to je mi zas proti srsti mít koně samotného. Proto jsem měla u baráku 4-5 hlavé stádo poní+koní :o). Teď jsou jinde, dá se říct taky skoro u baráku, jen na větším prostoru, na pastvině, takže té denní práce ubylo. A zima ta je marná tak jak tak :((
    29.7.2009 12:00Vladous
    Sevilla: Ono pokud má člověk po ruce alespoň jednoho spolehlivého človíčka, který ho v případě potřeby zastoupí a pomáhá mu, není to až tak strašné, jak to vypadá. Výhoda je v tom, že kůň je "po ruce", tzn je deštivý den, na 10 min vykoukne sluníčko, v rychlosti ho přepucnu a už jsem v sedle :-) Pokud bych měla pozemek, kde bych mohla zajistit trvale vodu a přístřešek, vezmu Rozi, koupim koně pro mě a jsem happy. Jediné starosti my vždy dělalo shánění sena.
    29.7.2009 12:10sevilla
    Vladous: tak jsem to měla taky, že jsem té dotyčné pomáhala, ale pak došlo k hádce a skončilo to. Mít pomocníka je dobré, ale zase najdi nějakého ideálního, který je ti stále po ruce a je na něho 100% spoleh že ti koně zajistí i když jsi pryč.

    Strelish: no jo, ale natáhni si do domu dva koně že, to bych se z toho zbláznila, navíc musím po pravdě říct, že by mě asi nebavilo jezdit s oběma ven. Přijedu domů s jedním, nasedlám druhého a jedu a pak ta práce. No brrr, radši si zaplatím ustájení v JK, který mám půl hodiny od domu na kole :D
    29.7.2009 12:23Mišulka
    sevilla - právě proto, že bych zřejmě časově nestíhala odjezdit doma 2 koně, pořídila jsem si společníka poníka:) Rumík tak nebude sám a s ponďou není skoro žádná starost.
    Kvůli koním jsme koupili baráček s pozemkem, další pozemky pronajali. 6 let jsem se denně starala o oddílové koně a 2 roky o vlastního), takže vím, co všechno kůň obnáší. Přesto si chci koně přestěhovat domů (i přes tu dřinu:) Je fajn mít koně někde ustájeného - odpadá ti nutnost být u koně denně, jenže to by to muselo být takové ustájení, které by mi vyhovovalo po všech stránkách a takové v mém okolí bohužel není. Takže radši koně doma a s dřinou, s tím, že s koňmi mi pomůže jen můj muž nekoňák, ale s vědomím, že mému koni nic nechybí.
    29.7.2009 12:28Vanda
    Naopak, podle mě je lepší mít koně doma, mám zkušenost s obojím, v JK jsme se vždycky přeli o krmení, všude se krmilo málo, teď mám oba koně doma a musím říct, že je to pohodička, v létě je mám nedaleko na pastvinách u známého, který na ně dohlíží (má tam stádo cca 20-ti koní na 25-ti ha pozemku), takže si v pohodě můžu odjet klidně na měsíční dovolenou, v zimě je mám doma a nemusím řešit někde nějaké převlíkání v cizím prostředí, doma mám místnost, kde mám cajky na koně a oblečení na sebe, v klidu se tam převléknu v teple do špinavého a čistého oblečení, víceméně se o koně moc nestarám, v zimě je čistím jednou do týdne, maximálně vybírám denně kopyta, a 2x denně jdu zkontrolovat, jestli mají dostatek sena (to ale dostávají jednou za týden až za 14dní dva kulaté balíky do přístřešku, podle jejich spotřeby, jsou 2, takže jim to vydrží na docela dlouho, pokud zrovna nemrzne jako když praští), vodu neřeším, máme vyhřívané nemrznoucí napáječky. Jo a o víkendu seberu bobky z výběhu a z přístřešku.
    Seno kupuju, vyjde to časově i finančně nejlíp.
    - - - - -
    Jeden z nich je ještě mlaďoch, takže nechodí pod sedlo, nechávám ho do čtyř, teď s ním budu dělat ještě tak rok ze země a pak se obsedne, no a druhý je obsednutý valach, na kterém jezdím max 3-4x týdně, spíš jen 3x, oboum to vyhovuje, takže to mám rozvržené, že až budu obsedat mlaďocha, tak nebudu oba jezdit každý den, ale tak aby mi to vyšlo tak, abych jezdila sice každý den, ale jen jednoho koně, v létě v parnech nejezdíme vůbec, spíš v zimě.
    29.7.2009 12:31Mišulka
    Vanda - ano, tak nějak si to představuji i u nás
    29.7.2009 12:43sevilla
    K tomu senu - ten kůň nebyl můj a já jsem tam jakoby musela poslouchat, nemohla jsem říct, že seno ani nic jiného dělat nebudu, že chci jen jezdit, to by asi neklapalo :D já jsem jí do toho nekecala, ale kdyby bylo na mě, tak kašlu na dělání sena doma a samozřejmě jej koupím. Navíc kdybych měla mít koně doma, tak minimálně dva - poncla a koně, aby měli jakoby přítele. Protože co sám kůň celodenně ve výběhu čumící k brance doufajíc, že se v nich konečně někdo objeví a ten někdo stále nepřichází?
    29.7.2009 12:45Vladous
    Mišulka, Vanda: přesně tak... Těžko se hledá ideální ustájení (podle mých představ alespoň)

    Jasně že bych taky neodjezdila 2 koně (tedy kdybych neměla děti tak asi jo), ale Rozi má už jezdce :-)
    29.7.2009 12:52Vanda
    sevilla >no všeobecně je kůň stádové zvíře, takže k němu bys vždycky měla mít společníka, pokud není nějaký zdegenerovaný od malička a není příliš zvyknutý na člověka.

    Vladous>já bych ani denně 2 koně jezdit nechtěla, takhle jsem jezdila kdysi u kamarádky, která měla opravdu stádo koní a nebyl kdo by jí je jezdil, to jsem stíhala i koně 3 a to už pak člověka ani nebaví, ale bere to jako povinnost, takže jeden kůň denně stačí aj tak je to dost, jezdit každý den.
    29.7.2009 13:02Vladous
    Vanda: Já taky jezdila v klubu víc koní, někdy i 3 - z posledního jsem lezla, když už byla skoro tma :-) Ale já jsem fanatik, kdybych nebyla unavená, klidně jezdim od rána do večera :-)
    - - - - -
    Holky, právě jsem se dozvěděla, že rtg "nejsou tak špatné a že to nejspíš půjde léčit" ! Mám radost :-))))
    29.7.2009 13:02sevilla
    Vladous: já jsem si zvykla jezdit ven s více koňmi a když nejeli a já měla jet sama, tak se mi nějak nechtělo ale kvůli tomu koni jsem jela
    29.7.2009 13:02Vladous
    A to jsme dělaly rtg obou kolen a obou hlezen! Díky bohu.
    29.7.2009 13:03sevilla
    Vladous: gratuluju ;)
    29.7.2009 13:06Vanda
    Vladous>mě to bavilo taky jeden čas, ale pak se mi to nějak znechutilo a musela jsem ježdění omezit na jednou týdně, aby mě to nepřestalo uplně bavit no a teď jsem ve stádiu, kdy můžu klidně každý den, tak chodím na valacha když jsou chladnější dny a ještě sem rovnou odjezdím kamošce kobylu, teda když mám chuť, tak jsme domluvené, takže to teď vychází skoro na každý den a jsem celkem spokojená.
    A gratuluju k dobrým RTG.
    29.7.2009 13:14sevilla
    A nebo bych to brala následovně: Mít doma vlastního koně třeba s poníčkem, práci kolem nich dělat jen "občas" tak že bych měla někoho jakoby najatého a ten by mi vždy po zavolání a po domluvě přišel vypomoct, dostal by nějaký ty prachy a hotovka. Rozhodně nechci, aby kůň neměl denně vyčištěný box, ale tahle práce mě denně nebaví.
    29.7.2009 13:19Vladous
    sevilla, vanda: no ono u mě to bylo trochu jiného, já jsem postupně přiježďovala klubové koníky, (protože jsem se tak nějak dohrabala ve výcviku svého koně nejdál z holek) každý den jiného, ale udělala jsem si v tom systém, takže docela pravidelně.. A opravdu jsem měla velikou radost, když jsem viděla jejich pokroky, moc mě to bavilo. Do terénu - to jsem stihla max. 2.

    Vanda: určitě člověk má období, kdy se mu nechce vůbec a kdy zase naopak. Asi záleží také na povaze každého člověka - já jsem člověk, který potřebuje pravidelnost, plánovat vše, když si jednou zvyknu, že jezdím 2 hod denně, tak jsem nervní jako pes, když nemůžu...
    29.7.2009 13:23sevilla
    Vladous: já jsem dva roky jezdila skoro denně a po určitém čase, jsem začala cítit, že nemám radost z toho, když mi majitelka koně řekla, že mám jet ven, že ona tu práci udělá. Když už to takhle bylo opravdu týden co týden stejné, tak mě to už fakt nebavilo, ale kvůli tomu koni jsem to dělala.
    29.7.2009 13:32Dotazy :o)
    Mam dva dotazy: 1) jak ma kun dlouhe streva?Vim ze tenka cca 20m, ale co zbytek? a za 2)kolik baliku sena sni mesicne teplokrevnik, ktery chodi hodinu denne na jizdarne a obcas zavody? Dostva 2 krat denne nemichany oves s granulemi pro sportovni kone a jednou svacinku(trochu srotu s vitaminy). dik
    - - - - -
    seno samozrejme dostava taky, ale mame ho v najemni staji, takze o spotrebe baliku nemam prehled. Me by to zajimalo z hlediska, kdybych si koniky chtela dat do sveho:)
    29.7.2009 13:42Vanda
    sevilla>když máš koně 24 hodin venku, tak žádný box čistit nemusíš a odpadá to, bobky z výběhu musíš vybírat tak jako tak, takže ušetříš si jednu práci
    Vladous>já jsem člověk, který nemá jen ježdění, ale dělám i jiné sporty, které mě baví, jen tak pro sebe ne závodně a v té době mě to bavilo víc, protože jsem to dělala pro sebe a ježdění jsem dělala tak trochu z musu, proto mě to tak nebavilo.
    - - - - -
    Jak dlouhá střeva přesně nevím, zkus pohledat v nějaké odborné literatuře.

    K senu můžu říct jen to, že by ho měl mít neomezeně, v nájemní stáji se to špatně kontroluje, většinou se dává méně než by měl dostávat, taky záleží na hmotnosti koně, ročním období atd., ale rozhodně nic nezkazíš tím neomezeným množstvím.
    29.7.2009 13:49sevilla
    Vanda: ty brďo, teď jsem úplně na 24/7 zapomněla, protože u koně ke kterému jsem chodila to tak nebylo. Ten měl malý výběžek ve kterém býval denně. U nás na zahradě by to šlo nádherně, stačí vykácet hnusný stromy, obehnat to ohradníkem a velká ohrada s pěknou trávou je na světě :P
    29.7.2009 13:51Vladous
    Vladous: jo, to chápu :-)
    - - - - -
    Hihi - to mělo být to Vanda:-)
    29.7.2009 13:59Petrus
    Tak ja si taky myslim ze mit kone doma neni tragedie a nic nerealneho a nezvaladatelneho a do budoucna to tak planuji...Do najemni staje bych kone nedala protoze jak tady bylo receno najit takovou kde by bylo vse podle toho jak pro sveho kone pozaduji je opravdu tezke a popravde jsem takovou jeste neobjevila....Chci mit zkratka o svem zvireti prehled a to je pro me priorita. Takze ma predstava je takova, ze bych jednou poridila konika a ponika prostory pastvin na to mam budou jen venku s pristreskem voda, seno neomezene tazke si myslim ze to zas takova drina neni, seno se da koupit, vybrat jednou za tyden bobky z pastviny taky zadna traga a shlidnout je, prejet kartacem, zkontrolovat kopyta a odjezdit jednoho koniky treba dvakrat do tydne si opravdu nemyslim ze je pro jednoho cloveka nerealne...
    - - - - -
    Neco jineho je pokud ty prostory nejsou to pak opravdu problem je a nema ani cenu uvazovat o tom mit kone doma.takze zaklad pastvina pokud ta je to ostatni jsou uz jen drobnosti.Pokud pastvina neni nema to smysl...
    29.7.2009 14:00Vanda
    Je to reálné, já mám doma pul hektarový výběh, kde koníci tráví zimu a přes léto je šoupu ke kamarádovi na pastviny, kde na ně dohlédnou, jak jsem psala, je reálné i odjet bez starostí na dovolenou, takže pokud si to tak zařídíte také, tak si to budete pochvalovat jako já, jsem spokojená a nemusím si hledat nikoho jiného, kdo by se musel o koně starat se mnou.
    29.7.2009 14:04sevilla
    Vanda: a ty bys chtěla mít někoho kdo by ti s koněm pomáhal, jako třeba jen jezdce? Já teda asi ne..
    29.7.2009 14:05Vanda
    My to zvládáme s přítelem, on je nekoňák, takže mi pomůže jen s nějakými pracemi, ale jezdit nechce, a nikoho cizího bych nechtěla, pokud bych mu hodně nevěřila.
    29.7.2009 14:15sevilla
    Vanda: a ty máš jednoho koně?
    29.7.2009 14:56Mišulka
    sevilla - to by ta vaše zahrada musela mít aspoň hektar, aby ti tam ta pěkná tráva vydržela:)

    Já jsem odchována oddílem, kde jsou koně ustájeni klasicky v boxech, do výběhu chodí na pár hodin denně a přiznávám, že už mne unavuje každodenní kydání (a že toho hnoje je, když většinu času tráví koně v boxu). Těším se, až budu mít koně 24/7, protože si myslím, že pak budu mít mnohem míň práce. Doufám v to:)

    Ad seno - počítej na průměrného koně (600 kg) 12 - 15 kg sena/den + víc v zimě při režimu 24/7, pokud je pastva, nemusíš vlétě krmit žádné (záleží na podmínkách).

    Vanda - máme to hodně podobné. Muž je nekoňák, ale s prací milerád pomůže, jezdit nechce. Prý až na stará kolena, až nebude moci hrát fotbal:)
    29.7.2009 15:01sevilla
    Mišulka: přece jen je obrovský rozdíl, když je ti 31, máš vlastní dům, vyděláváš si, než 15 jako mně že :D
    29.7.2009 15:06Vladous
    Sevilla: v 15ti "nikdy neříkej nikdy" :-D
    29.7.2009 15:10sevilla
    Vladous: přeci jen mě můj věk na tohle dosti vytáčí, už abych měla těch 20, vydělávala si sama (já chci být letuška :D ) a tím bych si nadělala prachy na účet a pak kůň :D teď bych koně nemohla mít doma ani za nic
    29.7.2009 15:15Mišulka
    sevilla - ale máš hezké představy, tak ti držím palečky, ať se ti to splní:) Ajednou si toho koníka pořídíš:)
    29.7.2009 15:25Vladous
    sevilla: já si pořídila prvního koně na úvěr ve svých 19ti letech.... Dooost se mi prodražil. NELITUJU
    - - - - -
    Takže se určitě svého snu nevzdávej :-)
    29.7.2009 15:51Sluníččko
    Vladous: moje Terka váží zhurba 38 Kg. A myslím, že s tím neni žádný problém! Na táboře jezdila na Haflošsce a nebo na Českém Sprot. poníkovi! A obá jí unesli v pohdě! Jestli budeš mít možnost, tak jí tam určitě pošli! Nebudeš litovat! Mě 12ti denní tábor stál 6000,- a letos sem jí ještě kupovala vestu ta byla za 2000,- Takže sem se docela prohla, ale opravdu toho nelituju! (Platila jsem to po domluvě s pořadateli na splátky) Spíš mě mrzí že je to tak daleko od nás! Protože tam dělají celoročně nějaké akcičky! Tak jestli ti to vyjde tak hodně štěstí!
    29.7.2009 17:30MonŠery
    výbavička a sedlo - https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1861
    29.7.2009 17:33Blueberry
    MonŠery: Ta ohlávka je krásná :-) a sedýlko vypadá dost komfortně.. Koník už může přijet :-)
    29.7.2009 17:35DANČA
    MonŠery - Paráda:-))).
    29.7.2009 17:37MonŠery
    Blueberry - jojo, už se těším, až sedýlko vyzkouším :-)
    - - - - -
    Ještě chybí šlachovky, ale je docela nadlidský výkon sehnat klasické, celé černé. V obou plzeňských obchodech měli všechny možné barvy, jen černé ne. Takže jsou objednány na netu :)
    29.7.2009 18:21AlexisBB
    Ravena: ok, díky, napíšu jim;-)
    29.7.2009 18:43sevilla
    Mišulka: díky že se ti mé představy zamlouvají :D


    Vladous: budu se snažit, doufám že mi to vydrží ;)


    MonŠery: moc ti přeju ať ti to s koníkem vyjde co nejlépe, výbavička krásná ;)
    29.7.2009 19:38IvanaP
    Já jsem jezdila denně několik let a to minimálně 2 koně, víc než 4 ale málo kdy. Teď jezdím taky skoro denně a většinou 2 koně. Což mi přijde ideální. Jeden je docela nůďo. Když mě jeden naštve, druhý mi zase zlepší náladu většinou... Jo ale jezdit denně samotnou mě taky až tak nebaví, pokud by to nebyla jízdárna, ale v terénu je to v samotě fakt divný... Ono taky mít doma koně na rekreaci nezabere tolik času, jak když chce člověk sportovat. To pak denní příprava zabere dost času a kde je práce, že?... To mě kydání denně až tak nevadí. Pokud to není kydací maratón třeba 20 boxů :-). To by šlo, ale už bez ježdění. Abych pravdu řekla, tak mě nejvíc vadí pucování. To jdu mile ráda kydat, a pucování někomu přenecham... Jo a taky kdo má sportovní ambice, tak s ježděním jednoho koně by to asi na moc vysokou úroveň nedotáhl. To chce jezdit a jezdit.
    - - - - -
    Jo a stejně tak s mladym koněm to nejde třeba jen jednou až dvakrát v týdnu. Se starším už se to přece jen trochu flákat dá... To udělala kamarádka, s maldym koněm, času málo a koníkovi už je myslím 7 a je s bídou obsednutý. Což mi přijde škoda.
    - - - - -
    Jo a je dobrý, když nejezdí na koni stále jen jeden člověk. Kůň je pak daleko vyrovnanější a taky není udiven když jiný člověk se na něm chová jinak a je tudíž daleko přizpůsobivější a ovladatelnější. I když máme ve stáji své oblíbence, záměrně se občas prohodíme.
    29.7.2009 21:22Vladous
    Sluníččko: Ty kyla, to bylo myšleno na Mišulky Davídka :-) Já vím, že to není dost, ale do 20 kg - to mají opravdu tak děti do 5ti let... I když moje 9ti letá neteř má 26 kg!
    Pošlu, mám spíš starost, jestli to Terezka zvládne sama - no ale je to od nás 50 km, pokud bude problém, jsme tam za 3/4 hod.

    MonŠery: pěkná výbavička :-)

    IvanaP: Jj, čím víc koní, tím líp - a čím více různých povah a temperamentů, různých stupňů výcviku, tím ještě líp :-)

    Mně taky kydání nevadí - pokud to není 5 a více boxů.... Čištění se přiznám - moc nedám :-) Pod sedlem a na hlavě, jinak nic moc :-D
    - - - - -
    https://www.kralici.cz/konici/alba.asp?a=1853

    přidáno pár fotek
    30.7.2009 10:55Mišulka
    Vladous - nádherný fotky, potěšily mne moc:)

    MonŠery - krásná výbavička. Pak mi povíš, jaké je to sedlo. Máme v oddíle staré Vogeltanzi a nemůžu si je vynachválit, jsou to držáci a sedí se v nich dobře, pasují na "každého" koně. Na novější Vogeltanzi jsem už tolik chváli neslyšela, tak mi pak řekneš. Uvažuju totiž o něm taky, jednou pro Rumíka, protože sedlo po Janičce mu asi pasovat nebude. A nebo ještě můžu zajet k Ramíkovi, to se ještě uvidí.
    30.7.2009 11:05MonŠery
    Mišulka - sama jsem zvědavá, protože jsem ho pořídila "naslepo" a koník ho bude na sobě mít až v sobotu. Snad pasovat bude. Názory na něj se různí, ptala jsem se u nás ve stáji lidí co ho mají, ti ho vychvalují až do nebe, jak je pohodlné a úžasné, někteří lidé ho odsuzují (zastánci Kentaurů). Byla to hodně výhodná koupě, je v perfektním stavu, jako nové. Je 2 roky staré a býv. majitelka ho prý měla stále v obalu. Taky asi nějaký pořídím :-)
    30.7.2009 18:19sevilla
    Vladous: krásný fotenky, Rozi je moc šikovná ;)
    30.7.2009 19:29Vanda
    Ahoj, nemáte tu někdo pojištěného koníka od České pojišťovny? Známé koník teď dost nehezky ublížil stájníkovi a má z toho pěknou popolízanici, tak bych raději své koně proti tomuhle pojistila, ale nemám s tím žádné zkušenosti.
    30.7.2009 20:26AlexisBB
    Vanda: jj, majitel koní, u kterých jsem, má pojištění u České "na blbost". Upřímně si myslím, že takový pojištění není zas tak drahý a když se nedej bože něco stane, tak člověk děkuje bohu 3x denně, že to má
    30.7.2009 21:22Geeta
    Vanda
    tohle pojištění nedělá jen Česká, ale i třeba ČPP, možná i další. Taky mám koníka pojištěného - vyjde to na necelé 400 ročně.
    30.7.2009 21:33Vanda
    A co všechno to pojištění zahrnuje? Když kůň někomu ublíží, někomu udělá škodu atd.? Přece jen jeden nikdy neví, co se může stát a koně mám teď u známého, takže se může stát, že někomu ublíží, i když jsou jinak milionoví nebo utečou a někde někomu něco zdupou atd..
    30.7.2009 21:36sevilla
    Kámoška má taky pojištěného koně a je za velice ráda
    30.7.2009 21:36Vanda
    jěště mě zajímá, jestli to zahrnuje i úraz koně nějakým způsobem obzvláště pokud není sportovní?
    30.7.2009 21:46sevilla
    Ano, myslím že se do toho počítá ublížení, škoda aj.
    - - - - -
    Vanda: přečti si tohle >>>>>
    http://www.konicci.cz/clanky/chov-90/pojisteni-koni--2431/
    30.7.2009 22:39Vladous
    sevilla: díky:-) Šikovná je, v tomto případě musím pochválit i Terku, protože na Rozárce od skoro půlroční zimní pauzy nikdo jiný než ona neseděl a že Rozárka teď už docela hezky reaguje na pomůcky je jistě i její zásluha.
    31.7.2009 08:18Geeta
    Vanda
    úraz pojištěného koně se do toho nezapočítává. Pokud máš na mysli ale že tvůj kůň (pojištěný) způsobí úraz jinému koni, pak ano, pak je to škoda způsobená zvířetem. chce to ale prostudovat si podrobně podmínky pojištění včetně výluk - tyhle podmínky dostaneš v pojišťovně.
    31.7.2009 10:45IvanaP
    Pojištění: To jo, je to třeba prostudovat, už jsem slyšela i že s tím měli problémy, je třeba taky zjistit kdy se to vůbec vyplatí (jestli nebude výhodnější střádat si peníze na kopičku). To je jako u pojištění lidí (z vlastní zkušenosti :-(), aby se člověk nenapálil. Jsem do pojištění u Český nastrkala takovejch peněz a pak když jsem měla těžkej úraz, kdy nebylo několik dní jisté zda to přežiju, dali mi takovou almužnu (zlomeček toho co jsem tam nastrkala), že to do teď nemůžu strávit. Mají ty tabulky totiž prazvláštní (za zlomenou nohu jsem dostala skoro víc než za boj o život a trvalé poškození zdraví). No nic, prostě mam s pojišťovnou jen negativní zkušenosti. Když ptáčka lapají... Dost těžko, bo vůbec u nás nejsou schopný nastínit nějaké modelové situace, př. když se stane to a to, zda se to vůbec vyplatí.
    To spíš to pojištění odpovědnosti věřím že má něco do sebe.
    31.7.2009 11:04Mišulka
    Vanda - mám pojištěné koně i psi v pojištění domácnosti - znamená to, že pokud můj kůň nebo pes např. utečou a srazí je auto a na autě bude škoda, pojišťovna škodu na autě uhradí. Mám sjednanou škodu do výše 1 mil. Kč u pojišťovny Generalli. Není v tom pojištění koně samotného - čili jeho zranění pojištění nepokrývá.
    Ale - pokud můj pes zraní cizího psa, můžu z mého pojištění hradit léčebné výdaje cizího zraněného psa do určité výše.
    Jinak - úraz člověka jako takový samozřejmě může ten zraněný uplatňovat ze své úrazové pojistky a pokud se úraz stal v subjektu spadající pod ČJF, pak může uplatňovat "úrazovné" i z pojistky subjektu (Pojišťovna Kooperativa) včetně trvalých následků.
    - - - - -
    IvanaP - to mi povídej s tou almužnou:) To bylo překvapení, když mi za úraz a trvalé následky přišli peníze.
    Jenže ono si nevybereš - ty smlouvy jsou tak nepřehledný a jde o slovíčka, že těžko při sjednávání pojištění je normální smrtelník schopný "prohlédnout".
    31.7.2009 12:39Vanda
    Díky :), tak teď nějak nevím, u koho ty moje dva koňouchy pojistit. Chtěla bych, aby to zahrnovalo pokud by způsobily úraz ať už člověku nebo jinému zvířeti (kůň, pes aj.) a způsobily škodu na majetku. Samozřejmě bych ráda, kdyby to zahrnovalo i jejich úrazy, ale s tím asi jako hobbysta nepochodím.
    31.7.2009 13:45Harra
    Vanda> pokud mate pojistenou domacnost,pojisteni koni se do toho da zahrnout - je to i na hospodarske zvire chovane klidne i mimo domacnost...my to tak mame..odpovednost za skodu a vyjde do 400 rocne.

    jinak ja mam Alpina pojistenyho u ceske i na to rozsireny: uraz, uhynuti, nakazliva choroba a lecebne vylohy na klinice v brne.. ted maji nove i pojisteni ztraty schopnosti zavodit zavinene urazem treba... pojisi ti konika do deviti let. nad devet let uz je to spis vyjimka (my jsmer to jetse stihli a tim,ze jsme u nich uz tri roky pojisteni, prodluzuji nam to i kdyz je alpinovi uz 13, jen se kazdorocne asi o petikilo snizi pojistna castka coby hodnota kone...) lecebne vylohy na klinice jsou kolem 20 tisic, jinak co s eurazu tyce, je tam nejaka spoluucast, aby toho nekteri filutove nezneuzivali... vyjde to u kone v hodmnote 50 000 na nejaky 3500 rocne, s tim,z ecim nizsi hodnota kne, tim nizsi castka.
    31.7.2009 14:19Mišulka
    Harra - tyjo, je docela smutné, že pojistí jen koně do 9 let:(
    31.7.2009 14:23sevilla
    IvanaP: a co se ti stalo za tak vážný úraz?
    31.7.2009 14:39Sikča
    Holky a prosím Vás, když už tu řešíte tu pojistku, tak to mi 15-ti letou kobylu tedy nepojistí už?? Dík ;-)
    31.7.2009 15:00Harra
    Sikca, Misulka> kone nad devet let jsou na zaklade domluvy a vicemene libovuli pojistitele...ja mela stesti, ze Alpinovi bylo 9,5, takze se jeste vesel;) chce to nebat se zeptat...
    31.7.2009 15:25Sikča
    Ale je to divný, že jenom do určitého věku, protože přece způsob škodu může i 20-ti letý kůň nebo někomu ublížit na zdraví.
    31.7.2009 15:31Blueberry
    Sikča: No to sice ano, ale myslíš, že to pojišťovny dělají kvůli své dobrosrdečnosti? Kdepak, je to vše jen kšeft, který se jim musí stále vyplatit. Jakmile tato rovnice přestane platit, budem si moct o pojišťování nechat jen zdát :-)
    31.7.2009 15:52Harra
    ale nee. odpovednost na skodu muze mit jakykoli kun. ja mluvim o tom bonusovym pripojisteni na uraz, uhynuti, ztrata schopnosti zavodit a veterinarni lecba na klinice... to je jen do deviti. jinak odpovednost je samozrejme na jakkoli staryho kone nebo zvire...
    31.7.2009 17:35sevilla
    Holky promiň tě že sem pletu něco jiného než teď řešíme, ale četli jste v Jezdectví téma měsíce - barování koní? Co si o barování myslíe?
    - - - - -
    Já třeba nechápu, jak to někdo může dělat. To, jak kůň skáče, záleží prostě na talentu a dobrém tréninku, ne na ubližování koni.