1.5.2003 22:17chovatel Michal
Fotky z výstavy Čelákovice: www.kralici.cz/zo-hostivar/misa/index15.htm
Jsem utahanej jako kotě, protože zároveň obesílám 5.specialní výstavu chovných samců v Novém městě na Moravě a x tou místní výstavu rovněž tam,..
Výstava Čelákovice:?? Co dodat,..prostě cca 12 králíků z Prahy Hostivaře a z toho shrnu: 8,7Kg-Klárka-I. jasně nejtěžší králík výstavy bez čestné oceněna 93,5 body,..Čiko junior!!!! 93,5bodů čestná cena !!! a sameček strakáče našeho chovatele p.Švíbka:94,5bodů a čestná cena,...moje holky strakatý 93,5 bodů a 93 bodů,..tedy,..:HOSTIVAŘ JE OPĚT NA VÝŠI, máme kvalitní chovy a těšííme se na Čelákovice na podzim r.2003,...
Petra:Čiko j.r. má čestnou a Čiko v Novém Městě váží OPRAVDU !!! po dietě 1,2Kg a je více než krásnej !!,..těšííím se na zííítra,...to by byla prča mít dubble modrooičky čestňáky:-))))
2.5.2003 01:02Veronika
chov:
Fotky jsou pěkné, škoda, že jsou králíci za mříží, byli by lépe vidět bez nich.
Kdo má ty krásné rybičky? Kde jsi to fotil? Já chcíí takýý.
Cindy:
To jsem ráda, že i jiným majitelům ty prasátka křičí. Ty naše (hlavně holky) tu pusu prostě nezavřou! Jen když do ní něco cpou! Jsem strašně ráda, že už je tráva.
Pro členy klubu:
Dostal už někdo z vás zpravodaj?
2.5.2003 07:40Vakance
No lidičky, Bublajz se pomalu dává dohromady, pravou nožičkou se už odráží s levou je to trošku horší, ale celkově je to den ode dne lepší. Občas ho vyndaváme z boxu, nemá to tam moc rád(je zvyklý na klec) a tak to je docela záhul na jeho psýchu. Ale ted když zjistil že je všecko při starém, že si může dělat to co před tim a nic se nezměnilo(až na jeho omezení v pohybu) začíná být i jeho psýcha lepší.
Chovatel Michal:
sem trochu mimo z těch ušáků, to jako čim víc váží tim je to lepší????? Já myslela že na výstavě chovných králíků se hodnotí jiný věci než váha.
Petra:
No ráda Bubláka nechám ať si užije, vykastrovaný není a ani s tim zatím nepočítám, máme totiž jen jeho, ale nevim jak na tom bude, jestli se nevykastroval tim pádem:O((((( Pevně doufám že ne, neboť jeho chování se nijak nezměnilo. Jinak to máme k sobě kousek, pokud platí to co máš v infu:o))
2.5.2003 18:10Dominika
Ty moje morceci holky uz nevi, co by do te tlamky daly. Maji seno, zbytky cinskeho zeli, treba jeste zbytek mrkve a malicko vyjedenejsi misku a porad to na me hulaka. Tak jsem pridala susene pampelisky, cuchy k tomu a nic, nabidnu vojteskove kolecky, bleeee, taky ze prej ne. Hruza.
2.5.2003 21:53chovatel Michal
Dominika:Já chci být tvým morčetem,..banánky, mandarinky, papričky voňavé seno a hoblinky na hajinkýý,...čoveče ještě je nauč na šunčičku a já si to s nima rád vyměním:-)) Hi hi:-))
Když jsem viděl, jak se holky střídají v síti a hají hají papů,...ty si žijou jako na zámku !!! Už jim chybí jen moje peřinka, pod tou se Elince moc moc líbilo:-)
Helena:</b.Nátáluše se umí krásně opalovat a má velmi tulozního manžela v podobě Edy,..dokonalej páreček ! Mrňousové rostou jako z vody a dle opdhadu už mají k 10-ti dkg,..ale pamprdlic voím ze zahrady každej den pytel a žerou jako sloni,..:-)) Takže porostou a budou veliký krásný,...
add.Čiko: jeho táta má čestnou na speciálce chovnejch samců v Novém Městě na Moravě,..jabadabadůůůůůů Díííík za gratulaci a pochvalu vyřídím to tomu pacholkovi:-))
Helena:v týdnu nafotím morčáky a pošlu fotos, teď nestíhám,..:-(
- - - - -Fotky z výstavy Nové Město Na Moravě:https://www.kralici.cz/zo-hostivar/misa/index20.htm- - - - -Všichni:Moje chlouba !:-)
https://www.kralici.cz/zo-hostivar/P5020030.html Čiko je vážně nafoukanej frajer a ke všemu je fšůůůde nej nej nej !:-)) a ke všemu je to blonďák s modrejma vočima!,..hi hi hi:-))
3.5.2003 09:31LucieV
VŠICHNI : Ahojky, zdravím všechny, Beky asi ty malý mít bude, protože se mi zdá, že kyřdý den je víc kulaťoučká. Proto ji hodně teď dávám krásnou zelenou travičku, ta to za chvíli sní o:).
elsa, coronetka želvovinová, je doopravdy hodně plachá, ale ta její srst, jak ji roste. Má ji delší než Beky a to je o hodně mladší.
Už jsem moc zvědavá na ty malý !!!!
Aaalbu mě stále nejde, stále přemýšlím jak tam ty fotky dát, ale nebojte se moje morčátka už brzy uvidíte, protože Zdenka mi dělá Web stránku.
Helena : Promiň, mě to strašně naštvalo, že jsem nemohla jít, protože, když jsem tam šla tak internet ve škole nebyl, víš ? Já v pátek totiž chodím na internet do školy, je to zadarmo.
Příští týden doufám bude ! tak by jsme se viděli asi až zase v pátek. A ještě jednou moc se omlouvám.
3.5.2003 19:38Vendula
Ahojec, sice to sem opět nepatří, ale byly jsme s ušopleskem Natálkou na krajské výstavě v Českém Brodě. :-) Konalo se to na zelené louce mezi zablácenou cestou, počasí bylo k zblití (zima a fukejř) a až odpoledne se ukázalo hajzlík sluníčko. Jinak nás nalomil katalog a násl. i diplom s tím, že Natálka je československý ovčák (zabít je je málo). Jinak trapně jsme tam byly jediné s čévéčkem, takže jsme zvítězily ve třídě mladých. Ale máme krásnou zlatožlutou kokardu a 800g ProPlanu. Taky dobrý, :-) Jo a modrou stužku. Ta se dává za Výborný. Jsem unavená, totálně nefungující, ale doooooooooma! Natálka s Verčou se taky krásně předváděly, Natálka v premiéře na předváděcím vodítku (tenkém a modrém, k všednímu použití absolutně nevhodném). Budou fotky, ale in natura, kdyžtak, jestli to stihnem vyvolat, tak to přivezu do Náchoda. Těm co přijdou na diskusi, přeju krásný večer a s těmi, co příjdou na chat, se těším na vydatný pokec.
3.5.2003 20:40chovatel Michal
Vendulka:Gratuluji k Natálce je vážně fajn !:-) Na fotkách jí to moc slušelo,..Já se vrátil z Nového Města na Moravě a Čiko j.r. má čestmnou z Čelákovic a Čiko -jeho táta má čestnou na okresní výstavě chovných samců v Novém městě na Moravě,..jsme všichni šťastný, hladový a utahaný,...tak se mějte fajn,..pááá někdy,...
5.5.2003 01:24chovatel Michal
Lajka1Netuším,..:-( Zkus juknout občas sem:
http://www.klubmorcat.com/Dominika:Ty tvoje holky se mají vážně super !!! Hajinkají si v síti a neustále něco baští,..:-) Chci být tvým morčetem,..hi hi:-))
Helena:Dnes ráno od Natálky řev, ona je jako siréna a tak máti přiběhla, ťuťuťu ty se nudíš, pochovala umazlila a vrátila do klece a za chvíli uuuáááá,...to už jsem nevydržel a juknul co se děje a světe div se došla voda v 3dl napáječce,..No starostlivá mamina je ta Natálie co?:-)))
5.5.2003 16:15Helena
Michalosto je celá Natáluše,doma taky když nebyla voda,byl oheň na střeše..chudáčkové...nejdřív Eda,teď i Natálka...chacha...těšim se na new fotos!!!!
LuckaVv pátek na chatu nebudu,jedu do toho Náchoda,víš..asi se snad nikdy na chatu nesetkáme:X
MichaelaSUPER!!! album mooc pěkný a morčata ešče vííííc:-)))
5.5.2003 21:19Lucka
Cau vsichni! Tak travim tyden doma na jizni Morave a mam s sebou Traminku. Chtela jsem ji trosku vic ochocit a taky trochu vykrmit, protoze Bery ji vsechno krade a vsude se cpe prvni a Traminka je trochu uslapnuta, a ta potvurka asi stavkuje. Cesta ju pochopitelne dost vzala, prijely jsme v patek vecer, tak jsem ju v terarku zahrnula jidlem a senem a nechala odpocivat. Druhy den prselo, tak jsem ji aspon prinesla travicku a pampeliskove listy, ale ona furt cucela v rozku a trochu zrala jen kdyz jsem na ni mluvila a strcila ji to primo pod cumak. Uznejte, ze je to podobne namahave jako krmit dite... V nedelu bylo moc hezky a tak jsem ji dala past na zahradku. Sedela v trave a cucela... zase zrala jen, kdyz jsem na ni mluvila, jinak snad neukousla steblo :-( Dneska je zase cele odpoledne na zahradce, je rozvalena v trave a podrimuje, ale travu nechce. Ja to proste nechapu, ale ji snad nechutna trava!!! Copak to jde? A jeste v jedne veci stavkuje. Nechce pit! Pritom ma napajecku, kterou zna. Je fakt, ze ona pila vzdycky malicko, ale stejne se mne to nelibi. Menim ji kazdy den vodu za cistou, ale hladiny nikdy neubude. Mam o ni trochu strach, ze teskni po Bery. V sobotu bysme se mely vratit do Prahy, tak snad se zase vzpamatuje.
- - - - -
Jinak snad v sobotu bych si mela jet pro 6-ti mesicni hladkostrstou samicku zlata aguti. Bohuzel neni pro me, ale asi bude par dni mozna tydnu u me... bojim se, ze se ji uz nevzdam :-)
6.5.2003 10:47Vakance
Čau lidi, nesu Vám pár radostných zpráv o Bublískovi:o) Nožičky se spravily, jenom ta levá ještě trošku zlobí, bylo to od páteře, už běhá a i poskakuje ale často odpočívá. Taky si 2x rozmyslí než někam vletí a nehází sebou když ho nesu asi je poučenej i když za to vubec nemohl. Jinak má děsnou radost že už nemusí být v plastboxu(evidentně si ho neoblíbil) a že je všechno zase při starym. My máme taky radost, jen ještě v pátek raději jdeme na kontrolu a věříme že to bude OK.
Lucka:
taky mám strach až pojedem s Bublou na Moravu, ale u nás by to mělo být lepší když jsme jeho kamarádi my, protože je jedináček. To by mi bylo líto když by bylo morčule takhle smutný:O( Zase aspon víš, že můžeš brát všude obě protože bez sebe nemůžou být.
6.5.2003 11:05Petra
Vakance:
To je bezva, že se to lepší. To že si ale neoblíbil plastbox trochu potvrzuje moje představy o tom, co se asi morčatům k bydlení líbí. Všimla jsem si totiž, že ti moji ušounci mají hrozně rádi nějakou nízkou nádobu, třeba takovou plastovou vanu ze spodku klece. Může být vysoká třeba jen 15-20 cm a většina morčat z ní nevyskočí, protože se jim nechce. Ale hrozně rádi se o ten kraj opírají, když pozorují, co se jim ponese dobrého. Občas tam jsou přehození jako ponožky a kvičí a popohánějí mě, kdy už to bude. Taky by se to dalo přirovnat k divákům opřeným o ohradu při nějakém sportu, taky se naklánějí a málem přepadávají... :-) Teď si vzpomínám, že jsem někde četla, že i kůň by měl mít nezamřížované okno, z kterého by mohl pozorovat okolí svého boxu. No a občas mám pocit, že morčata jsou takoví malí koníčci. Občas poskakují jako hříbátka, mám taky fotku morčice ve skoku, vypadá vážně jako koníček. Jej, to jsem se zase rozněžnila :-).
6.5.2003 11:29DášaP
Hurááá, tak už nám to začalo:-)) dneska ráno jsem našla Cedru se dvěma prťouskama, ještě byli mokří. Obě coroneťátka, červený šimlík a červenobílý. Cedruš byla asi porodem hodně zmožená, takže si jich ani moc nevšímala, ale nastoupila "teta" Mánička a olizovala je jako divá. Po chvilce vyhnala Cedru od mladých z boudičky a po další chvilce začala rodit sama. Bohužel už jsem skutečně musela odejít do práce, takže v tu chvíli bylo na světě jedno černohnědé děťátko, podle těch plácaček, co mělo, usuzuju, že to asi bude slůně nebo možná netopýr:)) a jsem teď děsně nedočkavá, jestli bude jen jedno, nebo jich bude víc. Dneska to bude v práci k nevydržení, tak jsem se alespoň musela o tu radost podělit a poslat to do světa:)
Teď už to čeká jen Kačenku a vypadá to, že asi v nejbližších dnech.
6.5.2003 11:35Vendula
Petra: A kam to máme psát? Sem na diskusi nebo bude nějaká rubrika? Díky za odpověď.
Vakance: Huráááá! Ženich pro Popísu bude zrdráv! Mám z toho upřímnou radost a doma jí to hned řeknu! Včera jsem ji měla na klíně, je to pohodářka. :-) Asi je to i tím, že se nemůže moc hejbat. :-)
- - - - -
DášaP: Moc moc gratuluju, jsi další v květnovém rodícím maratónu. Uvidíme, jestli tě já s Popísou předběhnu nebo ty s Kačenkou budete před námi. Hlavně, ať jsou pupíci zdraví. A ať žije máj, měsíc rození a plození. :-D
6.5.2003 12:34Vakance
Petra:
no jo, pravdu díš s těma "ponožkama" koníčkama:o)) náš Bubliš vypadá fakt jako kůň má totiž na hlavě hřívu krásně ježatou a poskakuje přesně tak jak říkáš. Z klece vidí co se kde děje a proto nemá rád plastbox, ale jinak to nešlo musel být pod dohledem. My máme plastík stejně jen kvůli cestování, abychom nemuseli přemistovat klec a to si myslim že mu bude vyhovovat může tam být schovanej bo bude v cizim prostředí:o) Doma ho to štvalo protože doma to má zmáknutý a víže si může dělat co chce a najednou to nešlo.
My chodíme k veterináři na Palmovku, jsou tam 24 hodin celý týden, našla jsem to na doporučení od kamarádky která má želvu a měla špatné zkušenosti s chováním veterinářů na Praze 7, tady se chovali jak k želvě tak k nám moc hezky, veterinářka ten úraz viděla hned na místě nadějně jenom něco zkoušela na nožičkách a poznala to. Hrozně mi pomohla i psychicky, protože mně uklidňovala a Bublišovi říkala "myšáku: což se mi hrozně líbilo. Akorát jsou tam odpoledne strašný fronty (asi sou fakt dobrý), nejlepší je jít tam večer mají do 20h a od 20h pohotovost.
6.5.2003 13:43Helena
Petra
morčáci u mě zas kvíkají,že se jim plastboxík líbí,neboť jsou to potvory nevycválané a vyskakovali by jako koně - Mikula zjistil,že z domečku se dá nádherně opřít o okraje,pak své tlusté tělo přehoupnout a vesele švitořit po pokoji,že je nejlepší a ostatní na něj pokřikujou z vnitřku svých bytů;))
nevím,ale myslím,že když se v něm naučí,není problém,já nemám všude bordýlek a oni se zase naučili šponovat se na špičky svých pazourků a vypadat jako Surikaty kymácející se ve větru.... :-))
DášaP:
CONGRATULATION ! ! !
už se těším na zítřejší zprávy!!!
7.5.2003 11:57Lucka
Ahoj vsichni, Traminka nadale stavkuje, co se tyce zrani travy, ale zrni uz likviduje celkem spolehlive a taky mrkvicka ji moc chutna... snad se vzpamatuje, v sobotu v poledne uz bude zase s Bery :-) Akorat me stve, ze vubec nepije, ale snad ji to nevadi :-((( Tak se vsichni mejte.
- - - - -
Gratuluju ke vsem prirustkum!!!!
7.5.2003 15:30Míša
Lucka:
To, že Tramínka nepije, nemusí být tím, že by stávkovala, ale změnou prostředí. Jiná teplota, jiná vlhkost a tím pádem i jiná potřeba pít. Na koleji kde bydlíš bývá poměrně velmi suchý vzduch, proto možná morčata hodně pijí a doma nepotřebují, protože vzduch má jinou vlhkost.
Moje Bessy téměř nepije, ale nedávno vyžahla za noc skoro celou napaječku, protože jsem v bytě přitopila a byla tam trochu vyšší teplota než jindy.
7.5.2003 20:35chovatel Michal
Dominika:Ještě jednou vše nejlepší k tvým dnešním narozkám, ať Ti holky dělají radost a je jim u tebe moc moc fajn, krásně si užij víkendu, držíím moc moc palce na zkoušky a pořádně+ to oslav !!! Hodně lásky, štěstíčka a ať na tvé tváři září ůsměv jen to Ti od srce přeje Myšulín jeden:-*****************
Helena:Vo víkendu ty nezbedy musíím nafotit, ale zítra mám odpočinkový den, pátek musím zamakat na zahradě a víkendy trávím jinak než u PC,..uvidíme:-)
8.5.2003 15:51destenka
Ahoj! Tak jsem si p dlouhe dobe precetla archiv diskuse, koukam, ze mnozite jako blazni :-) Ja porad uvazuju o tom, ze bych k Nikusce koupila jeste samecka, ale vubec nevim, co obnasi chovani parku morcat. Bude me mit potom porad rada? A to se asi musi chovat nejak oddelene, ale to pak zase nemuzou byt spolu. Napiste mi, prosim, co si o tom myslite. Dik.
Jinak - dneska jsem ji vzala na zahradku a ona se vesele pasla a curat chodila ke mne na deku. Pak sebou prastila a usnula - roztomily.
Jo a o tom zdani se o morcatech, mne se jednou zdalo, ze mame 100 malych bilych kralicku. Podle snare bileho kralika videti je svatba, tak nevim, co me ted ceka :-))
9.5.2003 09:23Míša
Vakance: Bessy zatím nikdy bouřku nezažila, ale bojí se i obyčejného deště, jak kapky bubnují na okno. Pořád vrčí, tak k ní obvykle vstanu, chvíli ji chlácholím v náručí a pak dám si její klec hned vedle postele a v polospánku jí jednou rukou hladím :) To ji vždycky uklidní a zbytek noci už je klidná :)
Naštěstí se to stává jen na Moravě, v Praze máme tak šikovně situovaná okna že na ně prší jen výjimečně :))
9.5.2003 19:43LucieV
Ahoj, všechny zdravím,teď jste všichni určitě v Náchodě, teda většina z vás.
byla bych ráda, kdybyste mi pak napsali jaký to tam bylo !
zdenka : Pak mi napiš jak dopadl Andy a Lenny ? Jestli teda jsi je tam brala ?
Míša : Co to bylo za dokumen ve čtvrtek co byl na ČT 2 o těch morčatech, bohužel jsem to propásla.
Tak se mějte a těším se na odpovědi !!!!
9.5.2003 20:37chovatel Michal
destenka - včera 15:51 NEW:Musím Tě zklamat:-)) Morčáků mám 2 páry a radši než mě maj rádi piškoty a vokurku, ale Natálka se umí krásně tulit, Eda zase je její věrnej starostlivej manžel a Kája se Žofkou tvoří dokonalý harmonický páreček,..Eda s Natálkou mají krásného černého kluka a dvě dcery,..jo jo nabízím do dobrých rukou !:-):-*
- - - - -
Dominika:Natálka žere a žere,...mrňata si s Edy udělali bezva trampolínu:-)))Přeju Ti krásný večer, dobrou noc a nádherný sny:-* Pozdravuj holky a zítra maj u mě hoblinky voňabvé !:-):-*
10.5.2003 20:23Petra
LucieV:
Přistihla jsem tě! :-) Kdybys četla v diskuzi aspoň poslední stránku, zjistila bys, že jsi ve čtvrtek na ČT2 o nic nepřišla.
Vakance:
Myslím, že bouřka je pro morčata relativně přirozený zvuk, takže když mají byteček, kde se cítí dobře, tak jim to nemůže nic udělat. Ale mazlení u jeho první životní bouřk Bublíkovi určitě nevadilo :-).
Všichni:
Jak Michal píše o trampolíně z tatínka morčáka, máte s tím taky takové zkušenosti? Mě se občas stávalo, že si morčátka počkala, až si maminka lehne, a vydrápala se jí na hřbet, kde se také uložila. Většinou v tom jedno vynikalo.
11.5.2003 20:23chovatel Michal
Dominika:Pískni na mě až dojdou pamprdlice jako svíce:-)! Nějak se mi zatravňuje zahrada a králíkům to zatím nedávám,...
Jinak moji morčáci jsou moc hodní, maminka je přebalila, já dnes vyčistil všechny ušáčky krom březích samiček, foťák nechal doma a tak jsem se JEN JÁ kochal porodem mladých králíčat, péčí jejich matky a jejich prvního dudání a vlezu do hnízdečka,..FAKT nádhernej okamžik,....
Jedna jich má cca 7-9 a druhá čtyři a ta co má méně nemá žádného mlynáře a mláďata vypadají moc a moc krásně.
Natálce jsem dnes donesl zelený a tak se na to s mrňouskama vrhli, jako kdyby týden nebaštili:-)) Žofka s Kájou se vyvalují na nové podestýlce a tvoří dokonalý harmonický pár,..Eda se dnes bude chovat u mě pod peřinkou,..táák!:-))
Ahojky
- - - - -Všichni:http://www.sweb.cz/akvastranky/eliska9.jpghttp://www.sweb.cz/akvastranky/eliska10.jpgpro všechny kdo neviděli tu pěknou stránku Dominiky,...viz chat,...
http://www.sweb.cz/akvastranky/ 11.5.2003 22:32Veronika
Náchod byl skvělej! Odhadem asi 70 - 75 morčat, včetně těch na prodej. Morčata byla v místnosti v klecích, takže o nedělním dešti ani nevěděli. V areálu byli mimo morčat i králíci, drůbež, holuby, koza s kůzlaty, ovce s jehnaty, různé druhy myší a křečci, andulky a další cizokrajní ptáci.
Některá z morčat nebyla posouzena, z různých důvodů - nevýstavní kondice, hubená zvířátka.
Jsem ráda, že jsem tam mohla být osobně i proto, že tu a tam je dobré něco si vyposlechnout. Rady a zkušenosti se vždycky hodí.
Jelikož mám špatnou pamět na čísla určitě sem rádi ostatní vystavovatelé doplní body svých morčat a tak můžu napsat jen ta svá, i proto, že bodovací lístky mám před sebou.
Fanynka (coronet satén, krémová) - neposouzena, vadná korunka, vada očí.
Eliška (šeltie červená) - 87 bodů
Roy (šeltie červená) - 90 bodů
Sonja (texel albín) - 93 bodů - čestná cena.
Děkuju PetřeM za léky. (Hlavně za návod :o)))
- - - - -
Ještě bych zapomněla na to nejdůležitější :o)) Naší domácnost nově obydlel pětitýdenní sameček coroneta stříbrná aguti. Jmenuje se Frodo. Zase mě překecali na další morče. To je hrůza, skončím jako Pája :o)) (Snad se Pája neurazí).
PS: Všechny holky mi zaregistrovali. Budu sledovat uši, snad to bude OK.
11.5.2003 23:49chovatel Michal
Veronika: Týýýjofka !!!:-)Tak To ti gratuluju k čestné ceně !!!!Jak asi u morčat vypadá ? Diplom? Pohár? nebo mňamka v podobě chutného balíčku? poudej please!:-)
70-75 hmm to je paráda ! na PRAGA AGRO bylo loni cca 120králíků,..hi hi,..70 už je pořádně slušné číslo fakt !
Hele když bys byla tak hodná a já strašnej zvědavec co se na minutku někde sejít a já bych moc moc poprosil o náchodskej katalog králíků,..teda jestli ho máš ? Víš adresy ,,konkurence" se vždy hodí!:-) Já katalogy sbírám a samo, že Ti ho proplatím !-jeho kopii
Výstavy morčat:Myslím, že by nebylo od věci poučit nejen mě a určitě sl.Skopalová má pravidla pro posuzování, tedy hranice bodů od kdy má zvíře velmi dobré, dobré a nebo nedostatečné hodnocení, dále má určitě kategorie co hodnotí, co takhle něco sepsat, třeba stručně, aby ostatní věděli co je to 93 bodů-u králíků-velmi dobré hodnocení,..u morčat ??-jak vidno čestná cena,...? Petro-Féfule:Určitě víš o čem teď píšu co ty na to ? Existuje něco takového u morčat ? Jo a mám pro tebe nabídku, ale to až v mailu jo?:-)) Já nezapomínáám !!:-)
Pa a brou noc,...všicí,...
12.5.2003 08:06Zdenka
chovatel: tak co sem koukala, tak to bodovani je dost od oka. Nicmene nak ty hranice sem okoukala a dystak ti je napisu.
- - - - -
jakou bodovou hranici ma mit dobry morce se tak jednoduse rict neda. U morcat je totiz problem se srsti, hlavne u dlouhaku a protoze je docela malo vystav, tak se ti snadno stane, ze ti ho zrovna par dni pred ni okousou a mas proste smulu.
- - - - -
bodovani bylo mezi 80-100 body, je stejne jako o kraliku:
20 - typ a stavba
10 - postoj
10 - vaha
10 - hlava
5 - oci
5 - usi
20 - srst
20 - barva
12.5.2003 08:19Zdenka
u typu a stavby bylo rozmezi myslim 18-20, jinak zvire vyradila a nebodovala. Co mi prislo trosku divny, tak tady koukala taky na vahu, drobnejsi zvirata dostala tech 18.
Za postoj dostali vetsinou 10, leda krive nozicky nebo prerostle drapky meli strzeni tak na 8-9 bodu.
Vaha byla v rozmezi 8-10 bodu, docela dost zvirat vyradila kvuli vaze, pritom treba vahu splnovali.
Hlava, rozmezi 7-10 bodu, 10 - normal, 8 - nosalove a 7 supernosalove nebo jeste naky dalsi problemek. Kvuli hlave myslim zadny morce nevyradila.
Oci - 4-5 bodu, mensi oko dostalo 4. Kvuli ocim myslim i vyradila, ale byl to problem vicek.
Usi 3-5 bodu, za stojaky nebo okousany se strhavaj body.
Srst - u dlouhejch to bylo 15-20, okousani nebo ridci srst 15, pak neco mezi a nebo morce vyradila. U kratkosrstejch moc nevim, to doplnej holky. U rexiku davala myslim neco mezi 18-20 a nebo 0 za nakou vadu (mekka srst ...)
Barva - no, tak pokud byla barva tmava a celistva, tak 20, ale tu nedostal snad nikdo, pak za naky drobnosti 2 body dolu a za jinou barvu 5 bodu dolu (takze 15), to mela vetsina zvirat.
Jak psaly holky, ze bylo bodovani kolem 50-ti bodu, tak to se stalo u rexiku, ona je zacala bodovat a pak je u srsti vyradila a dala jim nula a nula za barvu a tech 40 chyb. bodu udela hodne.
- - - - -
trosku me nastvalo, ze kazdy okousany morce nazvala, ze ma zakozku a chtela do nej pichat Ivomec.
- - - - -
holky, dystak doplnte jeste na co sem zapomela nebo co sem popletla
12.5.2003 08:24Helena
Musím předem všem říct,že mám velké výhrady k oceňování na výstavě v Náchodě a budu vznášet připomínku a pokud to nezabere, i stížnost! Co se týče omylu v bodování a tím přehodnocení výsledků v něděli - byly uděleny 4 čestné ceny - tř.dospělých a tř.mladých - zvláštním způsobem ale při druhém udělování cen - tedy po opravě bodových výsledků se oceňovali 3mladí a jen jeden dospělý
jistěže jsem si toho všimla,protože 2.místo v dospělých měl obsadit můj samec - - - ale nedělo se - budu psát pí Skopalové, jak je možné, se takto mění způsob udělování prvních a druhých míst.
Potřebuju trošku vaši podporu a svěděctví - chyba se stala u dvou morčat a to u oceněného prvním místem s 95b v kat.D - po opravě 85b a u morčete s 92body M - po opravě 82b - ovšem cenu měl pouze D s 95b - protože byly dvě růžové pro M a dvě oranž pro D - po opravě ovšem byl cenou pro D oceněn mladý. Proč se tak neoceňovalo i před tím????Výsledky by teď byly značně jiné takže prosím,jdu teď psát pí Skopalové - stojíte při mě?Mám přece pravdu....
12.5.2003 11:10DášaP
Zdravím všechny. Musím se zas rozepsat o našich prťousech, není to s nimi zrovna jednoduché:-(
V noci na pátek se totiž narodily mláďata i Kačence (červená šeltie), byly čtyři, jedno mrtvé. Když jsme odpoledne odjížděli do Náchoda, jedno z nich mělo takové uslzené očíčko a včera už v něm mělo zákal, takže je na něj slepé. Navíc jsme zjistili, že během víkendu další z těhle prcků utekl (vyskočil) z bedny. Našli jsme ho, byl ještě naživu, ale děsivě vyhublý, oči zalepené, no děs. Takže nám pobíhal poslepu po bedně a kvičel, pak jsme ho dávali k samicím, ale on nepil, asi už byl tak zesláblý, že nevěděl jak...takže jsme fofrem vyrazili do Globusu (zaplať pánbu za ty supermárkety, co maj otevříno pořád:) a koupili bílý jogurt, a stříkačkou mu dali napít. Naštěstí pil ochotně a pak se zřejmě vzpamatoval a už pil od maminek sám. No už jsem se viděla, jak ho dneska vleču s sebou do práce a každou půlhodinu kojím:)) Takže to snad dobře dopadlo, ale vypadá to, že i ten třetí z kačenčiných, má jedno očko takové přivřené, nic na něm nemá, ale není to 100%. Tak nevím, co si o tom mám myslet. Myslíte, že tu může být nějaká dědičná chyba? Podotýkám, že nevíme, kdo je jejich otec, kupovali jsme jí už březí a podle vyjádření chovatelky jí pravděpodobně nakrylo nějaké mládě. Může to být způsobené tím, že ten samec byl tak mlaďoučký? Nemáte s tímhle problémem někdo zkušenost? Jinak všechna mláďata jsou moc pěkná, mají pěknou stavbu těla a i slušnou barvu, o to je to větší škoda.
12.5.2003 11:33Zdenka
daso: my meli nepo podobnyho u cincilek, ale oni meli zanet oci z nekvalitniho pisku. Byli nam doporuceny kapicky Opthalmo - septonex, davali sme jim je, staci dvakrat denne kapicka do oka a behem par dni po zanetu ani stopa, kdyz to spojis jeste s tim hermankem, tak by meli mit ocicka urcite v poraqdku.
Jeste k ty slepote, ja mam doma skoro slepou samici, Sedivku, podle toho, co sme zkouseli, tak rozeznava jenom spatne svetlo a tak se prudky zmeny lekne, trebas blesk ji vyleka nebo tma a rozsviceni v pokoji, jinak zrejme nevidi a to jeste asi jenom na jedno oko. No a samicka je spokojena a silenej mazel.
12.5.2003 11:48Petra
DášaP:
My jsme s Ťapkou měli také problém s očičky, mláďata se narodila v pořádku, ale po pár dnech se u třech ze šesti objevil zákal na jednom oku. Veterinář řekl, že je to chlamydiová infekce, která je v matce, a při průchodu porodními cestami napadá oči mláďat. Kapala jsem týden nebo čtrnáct dní třikrát denně jednu kapku Maxitrolu do každého oka, a to všem mláďatům, nejen těm se zákalem, a ten zákal se ztratil a další se neobjevil.
Pro maminu morčici byla rada taková, že pokud bychom ji chtěli ještě do chovu, musí se nejprve přeléčit antibiotiky, ale jinak by to nemělo vadit.
Z mláďat jsem si nechala dvě holčičky, které jsem časem také připustila. Hréruška, která měla očička tenkrát vpořádku, měla mláďata zdravá. Barevka, která měla tehdy v levém oku zákal, měla jedno mládě ze dvou se zákalem. I přes kapání stejně jako tehdy se to už nespravilo, takže malou morčulku jsem dala zájemcům s tím, že by nebylo dobré, aby měla mladé. Rozdíl tu byl v tom, že Barevčino mládě se už se zákalem narodilo, takže infekce už byla zřejmě více rozvinutá, zatímco Barevka a její sourozenci se narodili bez zákalu, který se objevil později a byl ihned léčen.
Pokud si pamatuju, tak Barevka nebyla před porodem léčená antibiotiky. Je možné, že pokud by byla přeléčená, narodila by se úplně zdravá mláďata.
- - - - -
Koukám, že jste si výstavu v Náchodě docela užívali, a doufám, že se Helenina stížnost vyřeší. Já jsem to moc nepochopila, ale zkusím si to přečíst ještě jednou.
Míša:
Kdyžtak dej odkaz na fotky králíků z Náchoda i do králičí diskuze, protože tady ti je označíme jako "nedůležitý" příspěvek :-). To víš, musíme ty naše ušaté a neušaté zvířáky trošku oddělit :-).
12.5.2003 15:08Veronika
Michal:
Musím tě zklamat, katalog nemám. Čestná cena byla kokarda. Jsem za ni moc ráda.
PetraM:
Na fotkách z Náchoda je ta druhá šeltie od zadu (červená, D, 90 bodů), můj SAMEC Roy. Jinak fotky pěkné, je super, že jste tam dali i ty body :o))
12.5.2003 23:16chovatel Michal
Lucka:Hééé tříbarevnej hladkosrsťák jůůůů žíjova ten je klásnej !!!:-*:-)
- - - - -
Míša:Ty oceňovací lístky se mi fakt líbí-pěkně vykoumaný !
- - - - -
Helena: U králíků to funguje tak, že se koupí počet cen a předem se stanoví, zda bude udělen pohár na nejlepšího samce atd,.. poté se začne posuzovat a píšou se body,..většinu čestných vyhrávají kolekce 3-4 kusy z jednoho vrhu a poté se přidělí čestné ceny nejlépe bodovaným jedincům v nejvíce zastoupeném plemeni a nebo nejlepším jedincům co vyniknou. Dovol abych Tě upozornil, že výhradní právo v tomto co komu udělit je právě na posuzovateli, avšak nesmí být ovlivněn pořádajícími členy výstavy, nesmí mít v ruce katalog, aby neznal majitele zvířat, která posuzuje a po posouzení a udělení čestných cen-pohárů nesmí už do své práce zasahovat a posuzovat další zvířata a měnit bodové hodnocení,....Tak snad jsem Tě pochopil správně, že měnili body v závislosti na majitele zvířat a takový posuzovatel JE ŠPATNÝ !!!
- - - - -
Tedy tvá kritika oprávněná,...
- - - - -
PS vycházím z tohoto faktu:cituji Helenu,...chyba se stala u dvou morčat a to u oceněného prvním místem s 95b v kat.D - po opravě 85b a u morčete s 92body M - po opravě 82b
Takový posuzovatel je špatný a měl by se na to vykašlat !:-(
12.5.2003 23:44Zdenka
chovatel: tady byla chyba jinde, body urcene posuzovatelem se uz nemenili, ale druhy den se zjistilo, ze kluk co zapisoval pri posuzovani cisla do pocitace, tak tam napsal 17 misto 7 a 19 misto 9 a ak se muselo morcikum tech 10 bodu strhnout.
O udeleni cen puvodne rozhodoval posuzovatel, ale na chybu pri zapisovani se prislo az druhy den a posuzovatel tam uz nebyl, tak se to reklo jenom telefonicky a tady vznikla ta chyba, nedali uz tu cenu spravnymu v poradi, ale prisli s tim, ze jsou oceneni dlouhosrstaci a jeden kratas a tak to chteli dat kratasovi, ale neuvedomili si, ze cena je pro jinou vekovou kategorii nez mu ji dali.
13.5.2003 16:39Veronika
Lucka:
Ty jsi ale masochista :o)) Já bych nemohla mít nějaká morčata na "půjčení" a pak je vracet. Tedka tu máme na nakrytí Dášinou Helinku a ta je taky strašně miloučká, heboučká, krásnoučká.
Kdyby si jo chtěla, určitě by to nějak šlo vyřešit, aby sis Movieho mohla nechat :o)) My máme od neděle taky o samce víc :o)) Ještě tedka jsem z toho taková nesvá, protože s těma klukama je problém. Zkusim ho dát se starým, ale tedka je starej stejně s červenejma holkama, takže je malej Frodo se Sonjou. Každým dnem čekáme naše první mládátka morčátka od Popelky. Ta je tedka sama v akvárku i proto, že ostatní byli v Náchodě a nerada bych, aby na maminu něco přenesli. Takže jsou tedka všechna akvárka obsazená. A navíc až budou ta mladá a my je neudáme....! Tak to pak už bude na hororový scénář. :o))
13.5.2003 18:26Lucka
Misa a Veronika: Kamaradka chce zalozit chov zverimexovych morcat pro kamarada do zverimexu a protoze je to vytizena majitelka staje a matka 2 lete holcicky, poprosila me, abych ji je sehnala... no a ja, blbec, jsem se toho s radosti chytla, protoze strasne rada vybiram morcata. Jenomze jsem si neuvedomila, ze jsem zatim vybirala morce vzdycky jen pro sebe a tudiz si ho mohla nechat... A k Moviemu jsem stejne prisla jak slepy k houslim, ja jsem k te chovatelce jela puvodne jen pro Buffy!!!
- - - - -
Jo a Movieho bych si sice mohla nechat, misto se najde i v tom nasem pidipokoji, ale Svata se tvaril docela nesmlouvave a rodice by me asi vydedili, az bych si to stado privezla na leto dom...
- - - - -
My uz jsme se asi oba zblaznili... Svata tvrdi, ze Movie vypada, jak kdyby mel kalhoty... a ja mam pocit, ze ma pravdu :-)))
13.5.2003 23:26Lucka
Veronika: Ono je to trochu slozitejsi. Kamaradka nema cas jezdit po Praze (vlastne se nemuze poradne hnout z domu) a shanet morcata, ale urcite jim zajisti veskerou potrebnou peci. Taky jsem uvazovala jestli ji v tom mam podporovat. Morcatka budou v kralikarnach spolu s usakama a ona si je asi na mazleni prilis brat nebude. Ale pak jsem zjistila, ze spolecnosti budou mit spoustu, protoze uz se na ne tesi cely oddil te staje - jsou to vetsinou nactilete holky a budou je muchlat a past , jako by byly jejich. Myslim, ze ji je muzu s dobrym svedomim predat, ze je nevezu za horsim zivotem. Ver mne, ze jsem o tom hodne premyslela. Nerada bych, aby sis myslela, ze jsem jenom prekupnik a beru morcata jako zbozi. Urcite ne! Tesim se, ze je budu pravidelne vidat a v lete, az budu ve staji "na prazdninach", budu je chodit past a budu na ne mit spoustu casu (zatimco Bery, Ferda a Traminka budou doma v peci moji maminky :-), holt kazdy spas neco stoji)
Jo a ty male morculky, co z toho vzejdou, pujdou na prodej do zverimexu, aby udelali radost spouste malych i velkych deti :-)
14.5.2003 09:13DášaP
Lucka: kdybys měla zájem ještě později, bude na prodej samička kříženec angory a coroneta, je vírovitá a nejspíš bude mít dlouhou srst. Je jedináček, takže veliká, černohnědá s jednou bílou nohou. A jen tak pro zajímavost, můžu se zeptat, kde ten oddíl je? Taky mě tuhle napadlo, že bych mohla svůj rozrůstající se chov přemístit k nám na jízdárnu, místa je tam habaděj, ale ti naši slavní "koňáci" by mě hnali...:)
14.5.2003 11:01Lucka
DasaP: Dik za nabidku, uvidim, kolik z tech rozetacek tam nakonec odvezu, protoze si z tady toho zverince ma jeste vybrat Svatova sestra mazlika pro sebe. Ta staj je na okraji Prahy a ti konaci, ktere morcata nezajimaji, si muzou trhnout nohou, kamaradka je sef, takze zalezi na ni. Asi se najde par tech starsich, kteri se o ne zajimat nebudou, ale taky je tam spousta tech mladsich holek, ktere z nich budou nadsene :-)))
14.5.2003 16:10Petra
Marťa:
Ahoj, vítej u nás. Morčulky mají plodné období asi tak po 20 dnech, tak je možné, že morčulka je březí teprve týden, i když je s morčákem měsíc. A pokud nehubne moc, tak je třeba jen vysportovaná, jak jsou spolu. Ale raději ji važ a pozoruj, aby nebyla nemocná.
A jaké mají barvy a co je to třetí morče?
14.5.2003 20:04Lucka
Marta: Vitej na diskuzi. Mas moc hezke mazliky.
- - - - -
Vsichni: Tak jsem dneska s krvacejicim srdcem nabrala Movieho a vydala se na cestu k jeho novemu domovu. Cekalo me mile prekvapeni. Uz po ceste mne zacal zvonit mobil - byla to kamoska, kdy pry ji privezu ty potvurky, ze uz se na ne vsichni tesi. Ujistila jsem ji, ze uz jedu a ve staji me cekal uvitaci vybor. Kamaradcina dcera si vzala Movieho na klin a odmitla ho komukoli pujcit. Ostatni kolem neho chodili a delali tutu nunu a vem si mrkvicku a travicku a .... Kamaradka se me zacala vyptavat, co vsechno morce potrebuje a nepotrebuje atd. Taky z ni vypadlo, ze morculky nebudou bydlet v kralikarne, ale budou mit svou mistnustku, kde budou mit prostorne klece. Taky vyhrabala velkou rucne delanou klec (puvodne na andulky, je dost vysoka, ale i tak prostorna), kterou muze v lete pouzivat na pastvu. Zatim ma Movie drevenou bedynku s pletivem za predu (trochu takova kralikarna) a je na cestnem miste v nasi klubovne. A vsichni nove prichozi delaji "tutu nunu, co to tady mame?" Dokonce i dva "drsni konari" dosli a museli si ho pochovat. Movie mel perny den, ale myslim, ze bude stastny. A ja, ikdyz bych ho mela radsi tady u sebe, su taky spokojena.
- - - - -
Ja se tady sentimentalne rozepisuju a zatim jsem spalila veceri. :-(((
- - - - -
Jo a opet se mne neco "povedlo". Jedno z tech rozetovych prcku je samecek. Ach jo, ja su ale vul!
14.5.2003 23:17Lucka
Mam taky jeden dotaz. Dneska jsem prohlizela toho maleho rozetacka a on ma za ouskem, v miste, kde mu zacinaji chlupy, maly stroupek. Poradne jsme ho prohlidli a myslim, ze jinde zadny nema. Myslite, ze mu muze neco byt nebo ho spis nekdo kousnul nebo skrabnul? Ja nemam s rozetama zkusenosti, ale jak jsem ho tak prohlizela, tak mam pocit, ze ma uprostred kazdeho viru misto bez chlupu. Je to nemoc nebo geneticka chyba? Nebo to tak ma byt? To tusim, ze ne...
15.5.2003 08:15Pája
Lucka:
Těžko říci když ho nevidim, ale vypadá to, že stroupek za ouškem je kousanec - můžeš ho namazat dětským olejíčkem lépe se pak hojí. Morčata se koušou hlavně v oblasti pánevní a právě i okolo uší.
Uprostřed každé rozety by mělo být holé místo u povedených né větší než asi špendlíková hlavička u nepovedených bývá i větší .... . Jinak kdyby se Ti zdálo, že se začíná moc drbat , je neklidný,objevovat se více stroupků či dokonce hubne , nejí, raději zajdi k veterináři mohlo by jít třeba o svrab ..., ale o tom pochybuji.
- - - - -
Zatím předběžně oznamuji, že tak po 4.6.2003 budu mít na prodej 3 morčulky narozené 7.5.2003.
1) Samička, plemeno angora = dlouhosrstá rozeta, barva černá s bílou rozetkou na hlavě a bílým pruhem na zadečku. Matka je černobílá angora bez PP k vidění, otec neznámý .
2) Sameček, texel - kudrnatá srst, barva je zatím podobná zlaté aguti, ale jelikož má červené oči a sourozence barvy do lila ,předpokládám, že do 5 měsíců zesvětlá na lososové aguti ?. Matka tříbarevná texlice bez PP k vidění, otec neznámý, ale předpokládá se že to byl lila texel.
3)Sameček (bratr 2) texel, barva asi lila-krémová argente = vypadá jak lila s růžovou .... Moc jsem si přála , ať je to samička ... ach jo, je tak krásný, že si ho snad nechám, ale třetího samce nemůžu... nebo , že by ... ach jo .
Můžete se přijít podívat, třeba už teď a případně si nějakého prcka zamluvit. Jsem z Liberce 485113796, 737784444.
- - - - -
Ještě k 3) je argente = červené oči ! No nááááádhera ....kam asi dám třetího samce..... .
15.5.2003 11:25Pája
DášaP:
Doufám, že fotečky do 4.6. budou a když tak je dám do inzerce i foto matky, ale zatim to neslibuji. Moc jsem ji neštudovala, ale jelikož je otec neznámý, může zní být i pouhá rozeta a né angora ... délku srsti na 7 dnech neodhadnu.Rozety spočítám a proštuduji jejich kvalitu, ale předběžně myslim nic moc, aspoň ta na hlavě není "trychtýřek", ale makopako .... . Matka (Bubu) je ze zverimexu a vypadá jak kvalitní smetáček ..... chi chi. Srst má krásně lesklou ... prostě sameťáček jako všechny morčecí mimča.
16.5.2003 11:14Petra
Lucka:
Jak už psala Pája, ta lysina v rozetě je normální, ale čím menší, tím lépe hodnocené je morče. Rozcušek by byl v tomhle na vyřazení, protože má na čele "rozetu" a uprostřed plešku asi centimetr v průměru :-). A ten stroupek pravděpodobně nic nebude, asi nějaké škrábnutí nebo kousnutí. Ale sleduj to, aby to nebyl nějaký parazit.
- - - - -
Marťa:
Já mám morčounky voříšky, jsou napsaní u přezdívky a fotky sem musím ještě dodat. To víš, kovářova kobyla chodí bosa a administrátorky morčata ještě nemají vlastní stránku :-).
16.5.2003 19:32Dominika
Veronika: Ja myslim,ze to treti vicko je, sice to nemuzu dokazat, ale neco jsem videla.
A kdyz jsme u tech oci, zjistila jsem, ze Milly je nema uplne cerne, ale obcas chytaji takovy rubinovy odstin. Jsou sice tmave, ale i za normalniho osvetleni ji to tam plaminkuje.
17.5.2003 20:16Lucka
Vakance: My spime v pokoji spolu s holkama (Bery a Traminkou) a ty jsou v noci hodne. Obcas se stane, ze kdyz jdeme spat, tak si spolu jeste chvili potichoucku povidaji, ale brzo ztichnou. Ale Ferdu davame na noc do chodby. Nevim, jestli by delal v noci kraval, ale rano, kdyz je svetlo, by si zacal s holkama povidat a litat po kleci. Je to takovy posuk. A ted jak jsme tady meli tech dalsich 6 morculek, tak ty byly az na jednu vyjimku v noci v chodbe a rano stacilo v pokoji jen lehce zasustit a ozval se straslivy piskot... takze ikdyz jsem chtela potichoucku vstat, abych nevzbudila Svatu, tak jsem stejne nemela sanci. Ale zase to funguje trochu jako hlidaci pes :-)))
- - - - -
A jeste mam dotaz. Dneska jsem nasla te velke rozetacce za uchem stejny stroupek, jak tam mel ten jeji prcek. Docela me to vydesilo, tak jsem prohlidla i tu malou rozetacku a ta nikde nic nema. Je fakt, ze to bylo po transportu a holky se mne v prepravce pekne mlatily. Mozna ji nektera z tech malych skrabla, lezly po sobe jedna pres druhou... Ale nemuze se tak projevovat naka nemoc? Ten maly uz to ma skoro shojene a zadny jiny stroupek jsem mu nenasla, ale stejne se bojim... A jeste mne prijde, ze vsichni ti rozetaci maji za uchem hrozny kus mista bez srsti (asi o velikosti jejich ouska, vypada to jako stin), zadne jine morce, ktere jsem videla tam takovou plochu nema...
17.5.2003 20:29chovatel Michal
Vakance:Já jsem si zvyknul a mám cca 4-20 morčáků, dle jejich choutek:-)) V noci maj kecací, přes den chtěj chovat a piškůtky-o ně si řeknou kvíkáním a při vstupu domů mě vítají jsou strááášně fajn !!
- - - - -
Dominika:Tvoje holky si žijou jako na zámku a Eliška se vyloženě vyvaluje jako čuňátko v tý její síti:-) Vypadá moc roztoomile a hodně jí tu pohodičku zvláště v tuto dobu závidím,..:-)
Juknul jsem na obrázek a Kájovo děti ze Sázavy jsou prostě úžasní !! Ten nebo ta proužkatá je vážně super ! ňu ňu ňu tu cííí:-))
18.5.2003 09:16Eiffel
Awesome lidičkové! Snad Vám nevbude vadit,když se připojím do rozmlouvání o našich mazlících. Potřebovala bych radu. V pátek mi přicestovala morčecí slečna až z Čech (jsem z Brna) je drobátko apatická. Jí,ale myslím,že méně než normálně,a hlasově se také moc neprojevuje. Jestli víte,jak ji rozveselit,nebo máte jiné nápady,ozvěte se. Díky Ef
19.5.2003 07:08Vendula
Všem vám přeji hezké ráno a s radostí oznamuji, že naše Popelka se konečně stala maminkou. Porodila tři prcky a podle prvních průzkumů jde o jedno morčátko (zřejmě) oranžová aguti, jedno je černé jak uhel a další je též černé, jen s troškou červené a bílé. Jako jediné je rozetka. :-) Ani jednomu nedala Popelka do vínku červené oči. :-) Pohlaví vám zatím nesdělím, ještě jsme na ně nesahaly a nezkoumaly je. Narodila se asi brzy ráno, tak kolem cca 4. hodiny. Focení a vážení prckové absolvují dnes kolem poledního, kdy se vrátím z práce a Veronice s tím vším pomůžu.
Ostatním těhulkám přeju krásný porod a zdravé prcky! :-)
19.5.2003 08:26DášaP
Vendula: tak to blahopřeju Popelce i Vám:) hlavně aby vše dobře i pokračovalo. My měli naopak víkend smutnější, neboť malý texlínek, který byl od začátku trochu špatně dýchal a bylo to čím dál horší, už to nezvládnul. Bylo mi ho strašně líto, jak se trápil, v pátek večer jsem byla rozhodlá jít v sobotu na veterinu, a neodejít, dokud s ním něco neudělají. Bohužel už do rána nevydržel. Naopak šeltiáčkovo očíčko se zlepšuje každým dnem, takže už je veliká šance, že budeme mít normálního dvouokého macka:)
19.5.2003 08:38Vendula
Marťa: Moc děkuju za gratulaci, mám z toho ohromnou radost, je to poprvé v mém i Popelčině životě.
DášaP: To je mi moc líto, je to hrozně smutné, když to takhle příjde, a co teprve u takového drobečka. :-( Šeltiáčkovi přeji hodně štěstí, ať si tedy užije svět oběma kukadly. Všichni tví prcci ať dobře rostou a přeji jim, ať nemají žádné potíže, které by je stály život. :-) Helinka je moc hodná, krásná a s Royem a Elis dělají krásný "červený koutek".
19.5.2003 08:47Helena
Vendulkaaa :-)
juch mám radost! Taky moc a moc gratuluju!! A jsem zvědavá na fotky,neboť si nedovedu představit, jak vypadají!Jůjůjů - já rozhodla pevným jednohlasem,že Pína půjde ve svý říji k MaxBobšovi - to bude taky zvědavost - je zajímavý, že 3 mimča se poslední dobou rodí pořád! Dneska se moc na chat nedostanu, tak doufám,že se dostanu k víc informejšn;) o mimčách!
19.5.2003 18:49Dominika
Tak jsem jeste vyfotila, jak se Milly vali v siti.
http://www.volny.cz/hexan/chrup.jpgDalsi video morcecich holek - nove - jsem umistila na server. Ma 3,6 MB, ma nizsi rozliseni nez to minule, ale zase je delsi, 1 minuta. Pokud budete mit problemy s prehranim, pod polozkou Ostatni v zelene casti techto stranek je programek ke stazeni, ktery tenhle format podporuje. Video na serveru uz je, ale zatim se mi nepodarilo se k nemu dostat, asi to chvilku potrva, nekdy i kdyz to na nejakem serveru vidim, pristupne je to az druhy den.
Adresa
http://www.volny.cz/hexan/p5190028.mov a pokud vam to nepujde spustit, tak to pocatecni pismeno "p" napiste velke.
- - - - -Aha ... takze oprava
http://www.volny.cz/hexan/P5190028.MOVDoufam, ze to pujde spustit, dejte vedet.
19.5.2003 23:14destenka
Ahoj Kolacci, tak jsem Nikusce koupila manzela, aby ji nebylo smutno a zatim to vypada, ze je sexualni maniak a uhoni ji k smrti. Je to normalni, ze ji proste neda pokoj? A jeste ji sezral vsechnu zeleninu. Poradte mi, jak je seznamit. Ona je tedy mozna uz tehotna s jinym - tyden, ale kdyby ne, tak bych chtela rodinku. Jenze nejak se to nedari. Navic ona mu jen ozuzlala ucho a on z toho mel predcasny vyron :-) Jsou to trdla. Ale asi je budu muset zas oddelit?
19.5.2003 23:36Lucka
destenka: Nas Ferda je taky takovy maniak. Ted ma u sebe samicku na pripusteni a taky ji neda chvilku pokoj, ikdyz ona nechce, protoze nema riji. Az dneska ho pustila k cinu, po tydnu honeni a kousani. Nemam s tim vetsi zkusenosti, ale myslim, ze je to normalni. Vzdycky se chvilku honi, pak ona ho kousne, on da chvilku pokoj a jde to znovu dokola...
20.5.2003 08:47PetraM
jamezz : v podstatě jsme začínali stejně, také jsme přišli o pejska a rozhodli jsme se pro morčata, nejdřív jen dvě samičky, teď je jich už 9 včetně 3 samců
jestli se chceš setkat s chovateli, nejlepší bude asi na nejaké výstavě, tento víkend je výstava v Českých Budějovicích (začíná už ve středu 21.5.) bude tam asi 60 morčat a v sobotu dopoledne posuzování to se tam sejde určitě hodně chovatelů
20.5.2003 09:40Michaela
DášaP: chtěla bych se tě zeptat jakou měl ten Chip barvu, že byla podle nich nestandartní?A co tvoje malé jujinky už jsou zadané?Moc se mi líbí coronet šímlík Vilík.Je nádhernej, láska na první pohled.Jen přemýšlím jak bych to udělala, jednoho samečka už totiž doma mám.Teda když tak nad tím přemyšlím , začínám dvouma a teď už bych chtěla další.Je vůbec Vilík volný, když už o něm tak nějak přemýšlím.A protože tomu zatím nerozumím, co je standard a co ne, tak jak je na tom podle tebe, kdybych s ním chtěla na výstavu a používat jej pro chov.
Všichni: Jak je to vlastně s těma barvama? Ptám se proto že moje šeltijky jsou vícebarevné tak jestli mají na výstavě nějakou šanci?
20.5.2003 10:22DášaP
Lucka: :-)))))))) no kdo ví, třeba nakonec i ty zelený budou, když vidím, co se nám rodí za barvy:))
Michaela: škoooda, včera mi volala zájemkyně a má Vildu rezervovaného. Ale zatím ho ani neviděla, tak si Tě můžu zapsat do pořadníčku:)) ale obávám se, že na výstavě by asi neměl extra úspěch, má totiž mezitím šimlováním občas bílé kousky a za to se myslím strhávají body. Navíc je takový droboučký, i když to ještě může dohnat. Ale jinak se mi moc líbí, je takový krásně rezavoučký (i když na výstavě by to asi byly opět body dolů) a má bílou korunku, vypadá, jak když má čepičku:) Chip měl tmavě červenou hlavu, ale nějak se jim ta barva nezdála, že je příliš tmavá a kolem očí v tom prorůstalo pár tmavých chloupků. Paní Skopalová říkala, že se s tím setkala zatím asi u dvou morčat, u jednoho to časem zmizelo. Prý si myslí, že to může být následek nějaké prodělané nemoci nebo nedostatku něčeho.
Takže my jsme si celou dobu mysleli, jakého nemáme doma šampióna, že je tak tmavě červený a nakonec to bylo špatně:) No chybami se člověk učí:) Ale Vilda asi bude naopak moc světlý, aspoň myslím, ale říkám, zatím nejsem žádný velký odborník. Každopádně prckové by měli být k vidění ve Velký Býteši a v Brně na Propetu.
- - - - -
Michaela: teď jsem si všimla, že máš šimlí samičku, tak na to bys musela dávat pozor, dva šimlové se nesmí křížit
20.5.2003 10:40Michaela
DášaP: Ne ke Gáji mám Montyho.Já si chci od Gáji až bude mít mladé nechat celou kremovou samičku coronetku když se podaří.Na připuštění ji vezu k Helči do Brna k Maxbobešovi, jak tam bude ta výstava.Na tu jdu taky vystavit ty svoje jujinky a hlavně je registrovat.Pokud je tedy neodepíšou.Já v těch barvách mám dobrej guláš.Myslíš že to vadí že mají tolik barev?Jo a k té samičce co se v mých myšlenkách má narodit by byl Vilík.Mě se moc líbí jednobarevné jujinky, a to by snad spolu mohli mít,ne? No uvidíme podívám se na ne v tom Brně, pokud je tam tedy přivezeš. No, ale vidím že Vilík už má stejně novou paničku.tak třeba bude jinej Vilík.Třeba Bronťa je taky moc hezký.Jak to vypadá s tím očičkem?No tak v Brně uvidíme:o)
20.5.2003 11:41DášaP
Brontíka a Chicca si chceme nechat minimálně do výstavy v Praze na podzim, aby nám je ohodnotili a případně zaregistrovali. Jarda si chce nechat Bronťu a já zase Chicca, tak to bude boj:) tolik samců už mít doma nemůžem. Jenže oba vypadají, že budou moc pěkní. A já jsem mooc zvědavá, kdo mi řekne, co je Chicco za barvu, protože jsme nikde nic podobného nenašli. Vypadá to jako aguti vespod taková krémová a navrch tmavě červená. Ale taková asi není.
S těma barvama taky nevím, ale jestli chceš chovat jednobarevné, tak šiml asi nebude ideální partner. Ale na to se musíš zeptat někoho zkušenějšího:)
20.5.2003 12:57Pája
DášaP:
Momentálně mám také problém s určováním barev těch dvou texlíků ... Jeden je jak zlaté aguti, ale má červené oči, tak to prý je argente .... pravděpodobně lososová aguti, ale já nevím jestli fakt zesvětlá .... v tom jsem amatér. Druhý texlík má asi lila základ (ale v životě jsem takovou barvu neviděla pouze na obrázku ...) snad s krémovou , mně připadá jak tmavší růžová.... jsem z něho zmatená, je tak zvláštní .... ,má červené oči, takové morče jsem nikdy neměla .
20.5.2003 14:09RadanaZ
DášaP: ta růžová barva - to bývá béžová, může být na béžovém základě. Má někde v rodokmenu Tuffyho z Westminsteru?
- - - - -
DášaP: ta tmavá červená a ěnkolik černých chloupků - čím je morče starší, tím může být těch černých více, to je tím, že v lokusu A je vlastně zlatá aguti a ne jednobarevný.VBohužel, mnohomčervených má v sobě aguti faktor, pozná se to při křížení s černou ( čokoládovou),ti totiž nemají aguti faktor.POkud se narodí jediné aguti mládě, je to po tom červeném rodiči. Není to tedy nemoc, ten aguti faktor mělo velmi mnoho německých importů a tak to máme strašně moc v chovu.U jedné mé samičky , která byla ve vynikající kondici, jsme se též dozvěděla" je to jakási nemoc" -pokud je podezření na nemoc, je nutné naznačit, o co se jedná.Zvíře bylo ve výborné kondici a zcela nic na něm nebylo vidět.
- - - - -
oprava-první vzkaz je pro Páju
20.5.2003 14:46Pája
RadanaZ:
Tak ten jeden texlík bude asi fakt lososové aguti = je dost podobný to mu mláděti na stránkách klubu v barvách aguti, snad zesvětlá ?
Ten lila má stejnou lila barvu co to třetí lila morče (vpravo) na stránkách klubu v barvách,jednobarevných + tu asi béžovou . To mu lila- krémové aguti co je tam vyfocené v barvách ,moc podobný není má o hodně více lila barvy.
Matka je tříbarevná texlička bez PP . Koupila jsem ji již březí od p. Lupuljevové a ta ji zrovna vyměnila s nějakou chovatelkou, která prý chová morčulky pohromadě a tak neví kdo je otcem té texličky ani těch jejich mladých ....Ta chovatelka má prý hodně samců a mezi nima i nějakého lila angoráka a lila texlíka ..... .Více nevim. Barva mladých mě velmi překvapila , od tříbarevné jsem takového zvláštního lila nečekala .... škoda, že to není samička . Asi si nechám i toho samečka ... mám bílou samičku .... .
21.5.2003 07:23Helena
Michaela
Míšo, podle mě má Tvoje samička takovej pigment a barvu, že ji vlastně můžeš připustit jak k tmavýmu, tak k světlýmu - je pravda, že Max má horší pigment, než jakej má mít, ale není to fatální problém, pokud je zvíře dobře stavěný, má dobrou barvu, uši, oči..tak pigment se dá na dalším vrhu vylepšit a je to lepší, než vylepšovat celkovej stav morčete, který je všelijaký, ale pigment má dobrej;))
Tak se neboj, já taky budu dávat dohromady morčata, který se dle pí Skopalový k sobě nehodí, ale kdyby se spojovalo to, co už spojený jednou bylo pořád dokola, už by nás nic nepřekvapilo;))), že jo, Veru:-D a podle mýho názoru chovatelství je, že každej jede podle sebe a svýho mínění, pak můžou vzniknout nádherný morčata - když víš, na jakým základě mají být (tmavej, světlej pigment)
Veronikoooo foť foť mimča, jsem zvědavá jak blecha;))
- - - - -
(a MaxBobeš se svýma 91b bude dobrej:-))))))))))))))))už se těší na Gáju
21.5.2003 13:42Michaela
Helena:Neboj ja stejně jiného samečka pro Gáju nechci, protože to by se pak nenarodila taková holčička jak já chci od Gáji.A ta pak zůstane doma u mě pěkně.Takže řekni Maxíkovi, že to vypadá dobře a at´si nachystá ty spravné, no nevím jak to jinak napsat, prostě holčičí spermie s béžovou barvičkou.Času má na to jěště dost tak ať si dá chlapec záležet.S tou váhou jsem se trošku ucabla, protože Gája má už 370g(stáří 2 měsíce a 3 dny) a Monty je pašák ten 620g.Takže si myslím že to do toho Brna stihne.A Maxík ji pak převálcuje a bude to.Pak budeme čekat na malé(ou) MiniBobešky(u).
Vendula:Prcci jsou krááááááášššššnnnnnnííííí. Já už chci takyyyyyyyy:o)
21.5.2003 23:26chovatel Michal
Helena:Natálka si žije jako na zámku, dle mě už je opět těhulka stejně jako Žófa a Dominika mi stále říká, že cituji: ,,Ta hnědobílá holčička je tak klásná já jí cíííí !!! " No tak nevím asi si pořídím 3-ho kluka aby mohla zůstat u mě v pokoji,..jsem zvyklý na 20 morčat,..a přežil jsem:-)))
22.5.2003 08:15Pája
Tak Violka (stříbrná aguti s bílou , pološeltie či hladkosrstá s mírně delší srstí ....) dneska ráno porodila 4 prcky . Bohužel 1 mrtvé a 1 je dosti slabé ... 2 sa mají k světu. Otec je Rubínek (šeltie albínek TG). Mimča byla ještě mokrá, čerstvě narozená, ale už bylo vidět, že jsou to všechno stříbrné aguti s hodně bílou ... respektivě jsou celá bílá a hlavičky a zadečky mají stříbrné ......o ty se zas lidi poperou ....juchů ! Že bych si nechala ještě nějakou samičku .... oni totiž stříbrné aguti s hodně bílou jsou velmi oblíbené a je celkem jedno jaké ho jsou plemene, hlavně ta barva ty lidičky přitahuje.
- - - - -
Jolana:
Tak to budu brzo řešit stejný problém, protože když je jeden rodič dlouhosrstý a jeden krátkosrstý či "polodlouhosrstý", těžko na 4-6 týdnech poznám jak dlouhá srst jim do těch cca 4 měsíců naroste. Rubínek začal vypadat jak řádná šeltie,právě až tak na 4 měsíci .... Teď na půl roce má háro, že ho musím přistříhávat, aby mohl vůbec chodit .... . Vždy mu udělám sestřih, alá hrnec .... to by na výstavě koukali ... chi chi
22.5.2003 08:15Vendula
Pája: Tak to ti moc moc blahopřeji, určitě se i to třetí slabé postaví na nohy a dožene to na světě. Má přece maminku a mlíčko... Doufám, že budou fotky, jsem na ta tvá mimíska moc moc zvědavá! Aguti, jééé, to je parádní. Určitě budeš mít skvělý odbyt! Pozdravuj čerstvou maminku, má můj obdiv za svůj výkon.
22.5.2003 08:43DášaP
Pája: blahopřeju a kdyby Ti náhodou zbyla nějaká bezprizorní samička, klidně bych se jí ujala, mám samý červený a žlutý, tak by se tam nějaká ta stříbrná krásně vyjímala:) a navíc mám zálusk na Stříbrňáka z Terry Punctaty, možná by to pro něj byla dobrá manželka:)
jinak včera nám bylo veterinářkou doporučeno mláďatům, která nevypadají úplně nejlíp, klidně už ve třech dnech dát Aldifal proti kokcidiím. A taky pozor, aby ti dva silnější prcka vůbec nechali napít. My máme teď pět mláďat a ti silnější pijí pořád, mít jen jednu samici, tak se ti menší ani nenapijou. Naštěstí jsou maminy tři a tak se o ně podělí.
22.5.2003 10:24Pája
Vy mě z těma fotkama zničíte ... stará "šlupka" stávkuje a digitál bude snad až na podzim ... . Mě zatim berte bez fotek. Kdyby to šlo ,tak jich sem nacpu stovky .... .
Dáša P:
Ten Stříbrňák je nádherný !!!! Ber ho !!!! Já jsem o něm před časem také přemýšlela, ale pak jsem usoudila, že pro mě bude zbytečný, protože moji bílý samci jsou bez pigmentu , takže teoreticky barva mladých záleží na barvě samičky. Mám 2 stříbrné angory a Violku, všechny jsou ze zverimexu, takže asi (tedy určitě) budou nestandartní. Nemohu je posoudit mně se totiž většinou líbý všechna morčata .... . Tajně doufám, že kdybych si nechala toho zvláštního texlíka liláčka tak budu mít stříbrno-lila ... a třeba i bez červených očí ... a to se pak lidičky z nich opupínkují ... chi chi
- - - - -
DášaP:
Pohlaví budu vědět nejdříve tak za 7 dní = dříve na ně nešahám. Odkud jsi ? (Teď nevidim bubliny). Teoreticky nebudu vědět jak dlouhou srst ty morčulky budou mít ... jestli po Rubínkovi nebo po Violce. Lepší je v tomto případě osobní odběr. Tedy je pravda, že jinej odběr vlastně není možný ... nezasílám drahou ... . Oficiální PP nedávám, protože nejsem člen ČSCH a nemám registrovaná morčata. Dávám, svůj přehled o původu, kde je i ofoceno případné PP rodičů .
22.5.2003 11:38DášaP
Pája: jsem z Prahy, do Liberce bychom případně zvládli udělat výlet. Ale zatím to závisí na tom, kolik budeme mít místa, až se přestěhujem. Jestli zbyde místo pro Stříbrňáka, tak bude muset zbýt i pro jeho manželky:) Na PP netrvám, on se stejně nedá registrovat. Škoda, že nemáš foťák, ty stříbrné angory musejí být krásné, i případná mláďata z nich.
22.5.2003 21:19chovatel Michal
Pája:gratuluju a přeju prckům hodně zdravíčka !!
PS: promiň, že to říkám zrovna já, ale někdy méně znamená více,..jistě víš jak to myslím,..:-(
- - - - -
Dominika:pozdravuj holki, já je dnes ani neoňuňal:-( Tak že jeim posílám pusinku na čumáčky a pohlaď je za mě,..jo? Pááá:-****
23.5.2003 10:05Helena
Dominika vypadá to naprosto super!A zajímá mě, jax k ní přišla?Dali Ti ji normálně ze ZOO???
chovatel Michal sice nesouhlasím s tím,že je Natálka zase těhotná, ale je to Tvoje morče, takže nemám právo nic říkat, jen jí posílám hubana a že na ni myslím,aby druhej porod zvládla a měla zas tak pěkný mimča----pošli foto, kolik jim teď už je???
Michaela MaxBobeš vzkazuje Gáji, že ty správný geny už má nachystaný, v rodokmenu má buff a krém, v podstatě nic jinýho nemá - - - někde na konci je himaláj a krém.aguti...takže myslím,že z jeho strany krémáček, nebo buffík bude, teď dle toho, co má Gája uvidíme, co můžem předpokládat:-))
a jinak je to čuně, včera zabobkoval celej pokoj a pěkně si u toho povídal, zahnal Mikuláše do igelitky a dupal a hulákal na holky v domku...sněd mi kousek nový knížky"Máme doma psa a štěňátko" a nakonec si lehl doprostřed pokoje a chtěl spát....
23.5.2003 11:45Pája
chovatel Michal a všichni:
Jestli myslíme to stejné, tak Ti musím odporovat . Čim více tim lépe a nikdy jich není dost !!! Kdybych měla domek s pořádnou zahradou , nemusela chodit do práce a měla finanční zajištění, tak jich budu mít pořád více a více .... dětí i zvířátek !!! Nemůžu si pomoc , ale prostě to tak cítím .
Ještě podotýkám, že nejlepší by bylo , aby do práce nemusel chodit i můj manžel. Nechce te nás někdo sponzorovat ???? ...... chi chi
23.5.2003 22:23Veronika
chovatel Michal:
Mě to fakt nedá, ale myslím, že kdyby si byl ženská tak mluvíš jinak. Neustálý rození dětí je prostě vyčerpávající, at jí krmíš čímkoli. Je rozdíl mezi chovem morčat a množením morčat. Natálka asi těžko řekne: "Dej toho otravnýho samce pryč, nebo se urodim k smrti." Co má taky chudák holka dělat, že? I tvá nejlepší kamarádka Dominika je soudná a nechá Elinku odpočinout, když si tu březost a dětičky "užila" tak brzo.
"Hele věř mi, že jí neubližuju" - no netýráš jí hlady nebo jí jinak neubližuješ, ale šetření samice je podle mého samozřejmost.
Tot můj názor, který mám právo vyslovit.
24.5.2003 10:05chovatel Michal
Veronika:Já jsem vypozoroval u králíků, že když samice nechce, tak prostě kluk může dělat co chce a mladý obřiska nemám,..u morčat jsem si toho všimnul taky, když jsem je měl celý léto podzim u sebe v králíkárně, tak NIC a v zimšě kdy nebyla tráva a přesunuli se do teplíčka ke mě dom, tak najednou to samičky sypali po 3,..:-)
Řekl bych, že příroda je v tomto mocná a nestalo se mi za celých cca fíí ha,..no už asi 12 let, že by mi nějaká samička po nebo před nebo při porodu umřela,..Ano měl jsem tenkrát takovej nápad, že rozdělím samečka od nastávající máti a víš jak to dopadlo ?? Mikinka na něj smutně čučela zkrz plech, po narození mláďat někdy v noci se ozval rachot a kikáč hlavou vyrazil víko krabičky a přeskočil cca 30cm vysokou zábranu, aby MOHL být u NÍ,..stalo se mi to pak ještě jednou, že jsem měl samičku, která se s nikým nesnesla, bylo jí daleko přes 6 let a najednou se u ní objevil můj paragán Kája a světe div se na světě je Žofka,...prostě řečeno nechávám žít morčata volně, ať se páry vyberou jak je jim libo a dělají mi radost,...nemám to srdce Káju nebo Edu dávat na samotku kvůli tomu, že jsou to otcové morčecích rodin,..promiň,...
- - - - -
Veronika:Za názor díík ano máš právo ho vyslovit, ale nechci se tu ,,opět" hádat,..:-(
- - - - -
Pája:_Rozumím a chápu,..chci taky stovku co dvě a více králíků typu Klárka a Čiko,..:-)) Jenže to by nebylo ono, měl bych hodně zvířátek a už teď vím, že Čiko je více mazlen než Čikoj.r. i když jsou oba krásní,..to samé platí u Klárek,..Hold Klárka-I. má nej nej povahu co na tom, že není taková máma jako Klárka-II. která co si neuloví to nemá,..Ne jsem spokojen s tím co mám a více není v mojich silách,..až budu mít 8 dětí, přehodnotím priority a počty zvířat:-))))
add.sponzoring: Hmm taky bych potřeboval nějakého hóódně prachatýho mecenáše:-)))
24.5.2003 19:41Dominika
Ahoj lidicky, mam potize s Eliskou. Vzdycky byla dost placha, i kdyz si bere z ruky, je hrozne mazliva a tak, ale nesnasi chyceni a prenaseni. Proto ji posledni dobou moc nechytam a poustim ji tak, ze sundam vrchni dil klece a necham ji si svobodne vyskocit a zase se vratit. Coz nam ovsem komplikuje situaci. Sundam klec, ze ji dam na kreslo, aby se mohlo cistit a ona jak vidi, ze ji chci chytit, preskoci spodni dil klece a zdrhne. Tak nevim, jak na ni. Asi vic chytat, protoze jak se zda, nechytanim se to neresi. Poradte sim.
24.5.2003 20:21Lucka
Dominika: Nasi milacci se taky neradi nechavaji chytat a Bery, ikdyz je mazliva a pritulna, tak nema rada, kdyz jde na ni ruka z vrchu. Postupne jsme ji naucili, aby si na ruku vlezla sama. Zacali jsme tim, ze jsme ji rukou zvrchu slabe "primackli" k zemi, aby neutekla a podstrcili ji druhou ruku pod predni packy. Postupne se naucila na nastavenou ruku vyskocit a ted, kdyz je v kleci (a chce jit ven), tak ji staci nastavit spravne ruku a ona na ni vyskoci. Druhou ruku uz vubec nepotrebujeme :-) A Ferdikovi nastavujeme obe dlane ke dvirkam klece a kdyz se mu zrovna chce, tak na ne vyleze a necha se odnest... (Ted se mu vetsinou nechce, protoze ma v kleci zenskou a velice nerad ji opousti:-))) Akorat u Traminky jsme zatim nedosahli vysledku, ale jeste je mlada a neni az tak ochocena. :-(
24.5.2003 21:44Míša
Dominika: My jsme měli problém s protestováním morčete jen asi první týden, nyní se nechá velmi ráda vyndat, někdy se sama dožaduje společnosti a mazlení na pohovce. Dá to najevo tím, že vyskočí na patro a zatřese mřížemi :) Někdy ovšem se jí ven nechce - třeba když se zrovna chystá klást bobečka :) Já ji respektuji, ikdyž jsem třeba měla v plánu jí čistit klec. Zkusím to za chvíli a jestli už má dobobkováno, sama se natáhne k ruce.
Takže moje rada zní: Trpělivost, pořádně se morčeti věnovat a být vnímavý k jeho signálům, "naslouchat mu" a respektovat přání zvířátka. Tímto způsobem jsem dosáhla toho, že je Bessy pěkný mazel :)
25.5.2003 11:53Vendula
Ahojec, zase vás jdu otravovat s příspěvkem "mimo téma": Včera jsme byly na mezinárodní výstavě psů v Litoměřicích, byla to naše první mezinárodka. Přihlásilo se tam 19 ČSV, v naší kategorii, třídě mladých fen, jsme měly konkurentku, překrásnou Chemii Eden Severu, která po zásluze vyhrála ocenění výborný 1 a titul CAJC. Na Natálku zbyla tím pádem Výborná 2, ale já to považuji za fantastický úspěch i kvůli tomu, že se u našeho kruhu vyskytl pro Natálku obrovský problém. Ona se totiž bojí horkovzdušných balonů a draků no a zrovna jako na potvoru u našeho kruhu byl stánek s občerstvením ozdobený takovým velkým balonem. To bylo pro Natálku neštěstí. Utíkala, cukala sebou, tak jsme před posuzováním udělaly takovou "terapii", pořád jsme chodily kolem toho stánku a snažily se ji uklidnovat, tak napůl se nám to povedlo a pak šla ségra do kruhu. Pak jsme tam strávily celý zbytek dne a bylo tam hrozně krásně. :-)
25.5.2003 19:46chovatel Michal
Vendulkla: Upřímně gratuluju !!! Já měl taky krásnej víkend,...škoda že už končí:-( Sluníčko, teplíčko, zahrada,..moc moc zvířátek prostě pohodovej víkendos,...
- - - - -
Lucie:Mocse mi líbí čestný ceny na klecích,..tyhle vypadají fakt SUPER !
26.5.2003 11:51Pája
chovatel Michal:
Jelikož patřím mezi chovatele "pozorovatele", to znamená, že spíše než muchlováním zvířátek se bavim tim, že si lehnu na postel a pozoruji jejich život, musím jich míti více. (A také na ně nemám moc času, jednotlivec by u mě tesknil.) No a jelikož mám hodně samiček není žádný můj samec nikdy sám. Osobně si ani nedokáži představit, že bych je dala do izolace. Celkem mě mrzí, že nemám samce natrvalo u samiček a nemohu pozorovat jejich opravdový rodinný život .... Párkrát jsem o tom i přemýšlela, ale jelikož většina odborníků nedoporučuje, aby samice rodila nonstop, zavrhla jsem to. Jestli se však někdy rozhodnu pro neoddělování samce od samiček . Rozhodně k jednomu samci dám min 6 samiček a bych vytvořila rodinku, alespoň trochu podobnou jako ve volné přírodě, kde si samičky mohou navzájem pomáhat v chovu , kojení mladých apod. .
26.5.2003 12:28DášaP
Pája: taky patřím mezi chovatele pozorovatele, je to lepší než televize:) Jak se nám narodí mladé, pravidelně přicházím do práce pozdě, protože od nich nedokážu odejít. Porodily nám teď tři samičky s odstupem několika dní a je to moc pěkné, jak se vzájemně starají o prcky. S tím rodinným životem bych možná tolik neváhala, i když sama to teď nedělám. Loni jsem měla samičku angory se samcem dost dlouho spolu a je pravda, že po prvním porodu zabřezla velice rychle, ale po druhém zabřezla tuším až za dva nebo tři měsíce. Myslím, že ona ta příroda si většinou dokáže poradit, ale samozřejmě je to určitě větší riziko, zvláště u starší samice. Na druhou stranu bych asi spíš zvažovala, co potom s mláďaty, když se to bude množit tak rychle, jestli na ně máš nějaký slušný odbyt. Protože vyrábět mláďata jen proto, aby je pak člověk vysypal do zverimexu...My máme jednu bednu upravenou tak, že se dá uprostřed přepažit, takže samec může být v pohodě se samicí a na jejích několik kritických dní je prostě oddělím. Teď mám spíš opačný problém, protože náš žluťas má u sebe nevěstu a nějak moc se jí zrovna nevěnuje..
26.5.2003 14:13Míša
Jolana:
Nic nezkazíš, když zajdeš k veterináři, aby se na to podíval. Pokud je to například jen "estetická" vada, budeš moci být klidná a pokud je to něco vážného, čím dřív se začne léčit, tím lépe.
Takže určitě nechat prohlédnout odborníkem, po internetu ti asi těžko poradíme něco lepšího ...
Držím palečky, ať nejde o žádnou nemoc.
26.5.2003 15:41Pája
DášaP:
14 let dávám mladé co neudám do zverimexu a nikdy mi to nepřipadalo špatné, protože sama jsem morčata, až do nedávna kupovala pouze ve zverimexu. No a jelikož texlíky , kteří mě ohranuli, u nás ve zverimexech neprodávají, musela jsem se obrátit na Pražské chovatelky. Jinak bych si je koupila ve zverimexu ... nic špatného na tom nevidim. Spousta lidí prostě nakupuje mazlíky jenom ve zverimexu. Na inzerát většinou nakupují profi chovatelé ... no a ty zas chtějí standarty ... . U nás ve zverimexech je pořád nedostatek morčat ... . Známý mě tudle bombardoval, že nemůže pro dcerku k narozeninám sehnat morče ... bohužel jsem neměla žádné mladé ... . Nakonec horko těžko sehnal obyčejné tříbarevné hladké ... jedno jediné po celém Liberci . Teď, když byl u nás na návštěvě hořce litoval, že si nepočkal na moje prcky. Bohužel, chce chovat jenom jedno morče.
Inzerci si bohužel čte velmi omezený počet lidí. Ikdyž prodám morče na inzerát nemám jistotu, že je opravdu v dobrých rukou .... .
26.5.2003 19:06Vendula
Pája: Pokud máš štěstí na dobrý zverimex, kde o ta zvířata opravdu "mají zájem" a neberou je jen jako zboží, nic proti němu nemám. Ale pokud člověk narazí na zverimex, kde prodavačka nepozná, jestli se jedná o samečka či samičku (u jakýchkoliv živočichů) zvířata jsou tam pohromadě (samci se samicemi) přičemž skoro všechny samičky jsou březí, zavšivené nebo mají svrab a prodejcům je to jedno, tak takovéhle zveráky bych z fleku zavřela. V naší lokalitě nedaleko domova narazím na obě tyto varianty. Je to podraz na kupující nebot zvíře je "zboží" a zboží by měl dostávat kupující v dobré kvalitě a ne s nějakou skrytou vadou, pro některé zákazníky jsou to třeba zrovna těhotné samičky. V onom inkriminovaném zveráku je jim asi jedno, když řeknou zákazníci: Tam nechodte, tam maji zavšivený morčata. :-( Bohužel si na sebe dokážou vydělat i jinak, prodávají spoustu krmiv, pomůcek či jiných zvířat, proto nemusí dbát na všechna zvířata stejně. Myslím si, že malých, takových "soukromých" zveráčků by mělo být víc, tam, kde vás přivítá vlídná paní, na které je vidět, že se o ty morčule či křečíky stará s láskou, tam prostě srdíčko zaplesá a ne ve velkoobchodě, kde o tom vědí houby a ještě se šklebí, když prodají samce místo samičky a chyba byla na jejich straně. Jsou prostě zverimexy a "zverimexy". Doufám, že všichni budete mít štěstí a pokud prodáte morčátka do zveráku, tak do té lepší varianty, kde víte, že se o to aspon špetičkou zájmu zaobírají.
26.5.2003 22:23Petra
Michal:
Hele, holky mají pravdu, někdy se samice ubrání, ale často ne a u morčat to většinou jde, pokud jsou se samcem, jak na běžícím pásu. Natálka si sice zařídí pokračování svých genů, ale ty si ji o to míň užiješ. Často březí morčice se totiž dožívají podstatně nižšího věku. A strava a podmínky chovu na to nemají významný vliv.
Mimochodem, čtrnáct odkazů na jednotlivé fotky... nešlo by to dát aspoň do nějaké HTML stránky nebo vytvořit z toho album? Vypadalo by to líp a pro nás modemové (jsem doma s urocystitidou) by se ty náhledy docela hodily.
- - - - -
Pája:
Che, to znám, když jsem sháněla morčata po nějaké ztrátě, tak jsem je vždy chtěla hned a dalo mi taky práci nějaká sehnat. První černou Ferdušku jsem koupila v holešovické tržnici, byla tam jediná, měla natržené ouško a tvářila se jako to nejošklivější morče na světě. Ale měli jsme z ní hroznou radost, třeba když se vysunula z peřin a ukradla mi z obloženého chleba kyselou okurku (!) nebo když babička lila lógr z kafe do záhonku, kde Ferduš pobíhala, a my jsme jí řílali "Pozor, morče!" a ona na to "vždyť by to ani nebylo poznat". To jako že měla barvu toho lógru :-).
To mě jen tak napadlo... :-)
- - - - -
Nápad pro Ucha:
Nešlo by na chatu udělat něco jako zvonek u dveří? Když někdo vejde, tak aby to píplo nebo cinklo... slibuju že budu mít zapnuté repráčky... Teď jsem dva lidi propásla, co jsem četla morčata. Tímto se omlouvám Bobovi a Eteas Rien.
- - - - -
Včera jsem po očku sledovala Nejslabší, máte padáka a byla tam super otázka. Ptali se na nějaké cizí slovo a jestli je druh pijáctví nebo chorobná touha obklopovat se zvířaty! Bylo to bohužel to pijáctví :-).
27.5.2003 09:26DášaP
Pája: já celkem proti zverimexům nic nemám, tedy spíš jak už řekla Vendula, jak proti kterým. U nás v Lidické je pěkný velký zverimex, tam skončila většina našich nepapírových mláďat. Chodí tam spousta lidí, takže vím, že tam morčátko nebude dlouho. Ale prošli jsme i jiné a tam bych prcky nedala ani omylem. Naopak mám známou z Plzně, která má zverimex a když slyšela, že budem chovat papíráky, hned si do krámku zamlouvala mladé. Ale zatím nám pro ní žádné nezbylo.
Slyšela jsem už tady od některých lidí, že by si morče ze zveráku nekoupili, já je dřív kupovala vždycky tam a kromě toho, že měli všenky nebyl nikdy žádný problém. Ale přecejen jsem raději, když mladé udám někomu konkrétnímu, i když máš pravdu, že to stejně neznamená, že se budou mít dobře.
27.5.2003 09:53Pája
DášaP:
Tak jestli budeš mít zájem tak mám 2 samičky, pro milovníky, kteří si přijedou z daleka (Prahy apod.) jsou zdarma. Morčulky dostanou můj formulář o původu, kde jsou potřebné údaje o jejich narození apod., ofocené PP otce a něco málo info o matce.
Takže otec je Rubínek šeltie TG albín s PP(bez registrace), matka Violka hladká obyčejná s delší srstí ("pološeltie"), stříbrná aguti s bílou bez PP ( ze zverimexu).
Jedna holčička je po tělíčku celá stříbrná aguti s bílou, na hlavičce má bílé čelo. Druhá je bílá a okolo uší a zadní část těla má stříbrné aguti. Aspoň doufám, že jsou stříbrné aguti, zatím jsou spíše do šedolila nebo co, ale mám zkušenost, že většinou časem ta barva ztmavne na stříbrné aguti. Chtěla jsem si je nechat, ale raději si nechám místo pro případné lila samičky od Liláčka = ten texlík co se narodil Barunce před cca 3 týdny ... toho prostě nemůžu prodat, protože je nádherný a povahově dokonalý.
- - - - -
DášaP:
Fota bohužel nebudou, protože není digitál a u obyčejného foťáku mi trvá vyfocení jednoho filmu cca 1/2 roku .... no a stejně teď přestal fotit .... asi už natrvalo. Telefon mám 485113796 nebo 737784444. (Nedávat telefon k přezdívce - pro správce stránek).
27.5.2003 12:17Lucka
K tem zverimexum: Ja jsem si svoje prvni morcatko - Bery taky koupila ve zverimexu na holesovicke trznici a tehdy jsem obehala pul Prahy nez jsem vubec sehnala morce. No a kdyz jsme se letos v unoru naraz zblaznili a rozhodli jsme se, ze ji koupime kamaradku, tak jsme museli 3 odpoledne jezdit po Praze nez jsme narazili na maly spinavy zverimex, kde v jedne male kleci po sobe slapalo 5 prcku. A to, ktere se nam nejvic libilo, bylo podle prodavacky urcite samicka, stara 2-3 mesice. Postupne jsme zjistili, ze je to samecek a ze mu neni vic jak 6 tydnu... Traminku jsme si privezli o par tydnu pozdeji od puvodnich majitelu na inzerat. Ale kdyby jsme tenkrat nekapli na ten inzerat, urcite bysme zase objizdeli zverimexy... Takze proti zverimexum nic nemam, ale pokud tam jednou budu davat svoje mladata, vyhlidnu si opravdu ten "pravy".
27.5.2003 12:29DášaP
Pája: no, ještě chvilku budu přemýšlet, láká mě ta s hodně aguti a málo bílou, ale ještě by mě zajímalo, jako mají hlavu, aby to nebyli úplní nosálové
chceme si teď nechat dva samce z mláďat, takže už se zase výrazně dostáváme nad limit deseti zvířat, ale ta stříbrná aguti se mi mocmoc líbí a takovou ještě nemáme:) ale rozhodně se mnou nepočítej napevno, zatím jen předběžně, kdy je budeš odstavovat?
27.5.2003 14:05Pája
Zdenka:
Moc Ti děkuji. Docela ráda bych přijala Tvoji nabídku, ale teď bývám z 99 % o víkendech na chalupě. Škoda. Na podzim plánujeme koupi digitálu, tak pak si tady snad udělám album. Třeba se nějaký víkend sejdeme. Ráda bych Ti ukázala svoji morčecí "sbírku".
DášaP:
Mně jako nosálové nepřipadají ... otázkou je jak připadají druhým, že ?! Odstavovat samičky budu , jestli budou dost silné, nejdříve tak za 4 týdny tzn. cca po 18.6. .
Honza a všichni co chtějí morčulky:
Budu mít na prodej 1 samečka a 2 samičky, které by měli býti šeltie případně hladké s delší srstí. Matka je hladká s delší srstí ("pološeltie") ,stříbrná aguti s bílou bez PP. Otec s PP albín, velmi kvalitní šeltiák s texel genem = má velmi hustou a dlouhou srst , která se mu mírně vlní.
Sameček je bílý a celou hlavičku a 2 fleky na zadečku má stříbrné aguti. 1 samička je celá bílá a okolo uší a zadní část těla má stříbrné aguti. 2 samička je celá stříbrná aguti s bílou a na hlavičce má bílé čelo. K odběru budou asi tak po 18.6.03 v Liberci tel.485113796, 737784444.
27.5.2003 19:30chovatel Michal
Petra:s číím že to marodíš ?:-(( No snad mi to Dominika vysvětlí a ty se koukej uzdravit:-****
add.odkazy: sorry mohl jsem to dát do irfanu na htm stránku,..omlouvám se,...
add.zvonek: bezva nápad, jsem pro, ale já jsem tu stejně pátý kolo u vozu:-)))
add.Morčata: vím holky máte pravdu,ale já jsem tvrdohlavej mezek a nepřipadá mi, že by Žofka byla utiskovaný morče a byla krátkověká,..dle mě jí táhne na 5-tý rok a je ve skvělé kondici ,..Kája je už pra pra pra a sou mu cca 3-4 roky,..Žofce máme Agátě bylo snad přes 10,...a já prostě nemám to srdce je od sebe oddělovat, protože bych to ani já nevydržel a nečiň druhým co sám nemáš rád,..a slovo kastrace nechci slyšet please,..howgh,...
27.5.2003 20:21Dominika
Tak si tak v noci spim, jak byva obvykle a v 1:00 se probudim, ze se napiju a jeste nez vstanu, slysim podivne zvuky. Jako malickeho ptacka, ty zvuky byly jako "ťuííííí" "ťuííííí". A ono to slo od morcat. Nikdy jsem to neslysela a bylo to moc hezke. Myslim, ze Helca jednou popisovala, ze Mliko takhle pipala.
Helca: Chceme udelat detickam Natalky takovy pseudorodokmen a potrebovali bychom peknou fotku Mlika a tatika. Sim muzes nam nejake poslat?
28.5.2003 00:49chovatel Michal
Zdenka: Ne ne nepochopila jsi mě:-) Právě, že slovo kastrace nerad slyším a to bych žádnýmu z mojich samečků neudělal,..:-(!:-)
Helena:Nebo nejlépe fotky a rodokmen čistokrevného rodiče:-)
Dominika:Teď vážně nekecám, ale to pípání jakoby ptáčků, přesně v tuto dobu udělala Žofinka, která je pár dní před mladejma a jukám na ní a tulí se ke Kájovi, ten k ní a jsou oba spící tulítka, ale asi 5x se jí to povedlo,..zní to jako popěvek ptáčka,....,..:-)
PS: Jéé já dnes nevstanu:-)) právě jsem dokoukal Titanik a morčáci maj travičku a jsou strašně hodnýý,..
28.5.2003 08:15DášaP
Pája: pokud je samička v pohodě, žádný nervák, asi bych se toho nebála, tedy pokud by nebyla velká zima nebo vedro. Naopak mám dojem, že morčátka stresuje, když zůstanou samotná. Občas je takhle necháváme a po návratu jsou z nás většinou hodně vyplašená a pár dní trvá, než si na nás zase zvyknou. Loni jsme museli odjet na týden (měli zajištěný dvakrát v týdnu přísun krmiva od maminky:-) a po návratu jsme ujistili, že si oba okousali srst. Jsou oba dlouhosrstí a vypadali příšerně. Myslím, že to museli udělat z nějakého stresu, protože nikdy jindy nic takového neprovedli. A myslím, že aspoň ta naše mláďata by z toho spíš měla legraci, že se děje něco zajímavého:)
28.5.2003 12:01Pája
Moc všem děkuji. Zkusim je vzít sebou. Zítra jedem. Plný kufr =
1. přepravka Lálá a Jája ( králice)
2. přepravka Rubínek +Dodo+Jojo,
3. přepravka Modroočko + Sluníčko
dochází přepravky ......, takže klec 70x50xv40cm 6 morčic + 6 mimin , snad se tam na tu půl hodinu srovnají .... . To budou zas sousedi koukat z okna a chechtat se ....... . Ještě, že ty svoje dva raubíře (synové) nemusím dávat do přepravek .... no, ale kdybych je tam dala možná by ti sousedi z těch oken vypadli ..... no fuj.
28.5.2003 21:48JanaM
Ahojte lidičky. Slibovala jsem onehdy fotečky, ale nějak se to žvejklo; holka, co mi scanuje má ňák málo času, tak doufám, že se snad brzo dočkám, že prej už je jen zesvětluje či co.
Pak jsem se chtěla zeptat, protože fakt nevím, jak to u zvířátek je. Kdybych nechala samečka vykastrovat, znamená to pro něj, že má doživotně "po ptákách" nebo si ještě tak nějak může se samičkou užít, když už s ní bude v kleci, akorát že bez starosti o potomky?
No, oni oba teprve čekají, až je k sobě pustím, jisté je, že už to bude brzy.
29.5.2003 09:33Zdenka
Ina: ne, TG znamena gen kudrnatosti, ze jeden z rodicu byl kudrnatej a druhej ne a tak mladata nejoukudrnata, ale maji vlohu pro kudrnatost. Pokud je das s kudrnatym morcetem, tak muzou byt mladata kudrnata.
a SG znamena saten gen, to je neco jako TG, ale je to zase vloha pro satenovou srst.
29.5.2003 10:58Míša
Ina: Narodí se kudrnaté mládě buď saténové nebo s vlohou pro saténovou srst. Plemeno bude buď texel nabo merino
- - - - -
Vlastně teoreticky může být i normální nesaténová srst bez saténového genu
- - - - -
Ina: Teď nad tím přemýšlím a vlastně nemusí být nutně kudrnaté :) Buď texel, merino, coronet nebo sheltie :)
- - - - -
Píšu rychleji než přemýšlím ach jo :)
- - - - -
REKAPITULACE: Plemeno může být buď texel, merino, coronet (s TG) nebo sheltie (s TG).
Čistě teoreticky bude mít 25% mláďat saténovou srst, 50% bude mít normální srst se SG a 25% bude normální srst bez genu.
29.5.2003 12:10LucieV
Ahojky, zdravím všechny,
Jak vidím tak je Vás tady na diskuzi víc a víc o:))))
Naše Bekča již pěkně kopou malý, když jsem si šáhla na její bříško tak jsem cítila tělíčka malých.
nevíte co udělat, když mají morčata např.Beky úplně okousanou srst ?
Míša+Zdenka+Veronika no prostě všichni : Bylo by super. kdybysme se setkali v neděli na chatu třeba ve 14hod. odpoledne. šlo by to ?
Helena : Píši sms a ty nepíšeš ? Co se dějě ? Prosím napiš ! DEN MORČAT, bude každou chvíli o:))). Chystám to, bude to SUPER !
29.5.2003 13:30Helena
LuckaV:
včera jsem neměla celej den mobilek,odpočíval v pokoji někde po bytě...odepisuju,ale ne hned,to přece nejde:-))) buď prosím trpělivá,ne vždycky můžu odepsat okamžitě,víš?A jak to teda vypadá s dnem morčat???????????
Vakance:pro mě by taky byl lepší ten víkend, berte na mě ohledy:-))takže taková sobota by byla nejideálnější a v kolik....nějak rozumně, aby nesvítilo už moc slunko a morčouni neměly jazyky na zemi:)))ale jinak se taky přizpůsobím
Všichni
teď máme v práci něco, čemu se říká.....blázinec asi..tak se teď moc nedostanu na chat a vůbec všelijak vůkol, tak na vás aspoň myslim;))
a Veru a Vendy...přihoďtě další fota prckůůůůů
jo a Michal--fotky jsou bezva, ti špunti nějak moc rostou, nebo se mi to jen zdá?...
29.5.2003 13:42Petra
Ina:
Taky si zkusím tu genetiku. Takže matka Texel SG a otec Coronet SG,TG...
genotypy jsou TTSs a TtSs, takže pohlavní buňky mohou mít kombinace TS, Ts a TS, Ts, tS a ts. Do tabulky:
......./...TS.........Ts.........tS..........ts
_________________________________
TS.../...TTSS.....TTSs.....TtSS......TtSs
Ts..../...TTSs.....TTss......TtSs......Ttss
To dává poměr genotypů 1 kudrnatý saténový : 2 kudrnatý SG : 1 kudrnatý bez SG : 1 satén TG : 2 TG SG : 1 TG bez SG
a fenotypový poměr 1 kudrnatý satén : 3 kudrnatý : 1 satén : 3 normál.
Když nezdědí čelní rozetu, budou to tedy buď šeltie nebo texelové, když ano, tak coroneti nebo merino. Předpokládám (kdyžtak mě opravte), že dlouhosrstí budou všichni, protože v tomto případě jde o kvantitativní znak.
29.5.2003 13:54DášaP
Petra: mohla bych se zeptat, tomuhle TG A SG jakžtakž rozumím, ale nevím, co znamenají znaky A až tuším E uvedené u jednotlivých barev na kKlubu morčat. Jak se to páruje, to je mi celkem jasné, ale nevím, co konkrétně znamenají ta jednotlivá písmena. Neosvětlila bys mi to trošku? Jestli to teda jde nějak stručně a jednoduše:)
29.5.2003 15:16Veronika
SRAZ: Přes týden vpodstatě kdykoli. O víkendech 31. a 1. 6., a 14. 6. Nemůžeme (mluvím i za Vendy).
Dominika:
Jak si tu tuhle psala o tom divným kvíkání, tak už jsme taky měli tu čest tohle poslouchat. Akorát s tím rozdílem, že máma přiběhla, že se něco děje kanárovi, tak mu vyměnila vodu, dala na jíst a odešla. Jenže zvuk se ozval znovu a Pepa to nebyl. Bylo to brzo ráno, já nebyla moc při smyslech, ale předpokládám, že to byl Roy.
Helen:
Fotky zkusíme, ale ten foták je v tomhle fakt na nic! Dneska mi dokonce psala kámoška (ta co si má vzít Abunku), jestli se u nás prodávají saténoví rexové. Ona se už asi taky zbláznila :o)) :o)) Jsem zvědavá na co se vlastně ve finále zaměří :o)) To je sranda, jak rychle se ta "nemoc" šíří.
Ina:
Mě byla doporučena Králíkářská genetika, ale už bohužel nevím kdo jí napsal. Psal mi to Michal, tak to možná napíše ještě jednou :o))
JanaM:
Moje kámoška má vykastrovaného psa a jelikož před zákrokem kryl, tak je schopný krýt i ted, svázat se, ale štěnata s toho nejsou.
29.5.2003 17:10Petra
Ina, DášaP:
Já znám jen Králíkářskou genetiku od J. Fingerlanda, mám ji půjčenou. Lokus A většinou znamená jestli se barva projeví po celém těle nebo jen na koncích (ruská morčata) nebo jestli půjde o albína. Lokusy B, C, a D jsou pro různé barvy, nevím teď přesně pro jaké. Ale slibuju, že se na to podívám a zkusím to pochopit a předat dál. Pak jsou ještě asi lokusy pro strakatost a pro různé faktory, jako je aguti apod.
30.5.2003 11:22DášaP
Charlie: máme krásného, a mooc statného až válečkovitého:) rozeťáka, žel deťátka už mít nemůže, neb byl takový rváč, že jsme ho nachali vykastrovat. Ale nádherného rozeťáka má Vakance a tuším, že pro něj i nevěstu hledala, určitě se ozve:)
30.5.2003 14:08Vakance
Petra + Charlie:
rozeťáka máme, ale ted budeme mít ještě jenoho morčáka a já musím zatím počkat jak se kluci budou snášet- nesnášet:o) až si zvyknou tak bych jim asi dovolila sexuální život (s holkama), pokud se budou chovat k sobě slušně. Musím říct, že Bublísek mně svým chováním k ostatním(nejen morčatům) mile překvapil, jen ted chci počkat jestli potvrdí, že je fakt taková třída.
30.5.2003 21:25chovatel Michal
Míša:pí Olga Makáriusová ul.Tichá 6a Praha 5 150 00 Tel a Fax:25732 20 85 a chtěj knihu Králíkářská genetika z r.1994 od Ing.Fingerlanda,..tušíím, že stojí cca 120,-Kč a mají jí na počkání,..Doporučuji osobní návštěvu !!!
- - - - -
Petra:OK,..já stejně nemám náladu na sebevzděláváníse:-)) Jsem lenoch a dávám přednost praxi:-))) Buď v pohodě už jsem Ti objednal nový vzorník plemen králíků a knihu už si můřu půjčit od kámoše,..:-)))
- - - - -
Helena:Jméno Žofka se samo odvodilo ze strany máti a sedí na tu střapatici:-))??:-)))