Premiéra mých stránek..
Ještě tam sice všechno nefunguje a jde to pomalu, ale snad se vám budou líbit..
8.11.2005 09:51Michala
Mišulka: Na tvoje stránky už jsem se dívala předtím..:) Forejtka se mi moc líbí, mám ráda kratší srst a takové ty klasické morčecí barvy.. i když teda teď je to vedlejší, hlavně aby měl Tomík kámošku a přestal chřadnout.. Tak já to teda asi risknu, jestli je jí kolem pěti tak už by si s těma miminkama opravdu mohla dát pokoj:) Odkud že to seš? Z Hostouně? Těch je ale nějak víc, ne? Jedna je u Kladna a jedna nějak na západ, pokud vím.. napiš, ze který seš ty, ať můžeme nějak vykoumat předání.. Nejedeš náhodou do Lysé? A je Forejtka jinak v pořádku, nemá nějaký problém? Písni mi kdyžtak na mail (
mpalowska1.szs@tiscali.cz), ať tady nezabíráme prostor, těším se na odpověď, zdryvím Forejtku.
- - - - -Míša: Někdo tady kdysi psal že dodává vitamín C růžičkovou kapustou, byla jsi to ty, nebo ne? Jestli jo: To ti to morčata opravdu dobrovolně žerou? Já jsem to zkusila (růžičkovou i normální) a moje dvacetičlenná komise návrh podávání jakékoli kapusty jednohlasně zamítla, s výjimkou jedné samičky, která se s chutí vrhá i po brutálně kyselých pomerančích:))
8.11.2005 10:22Liza
můžeme podávat např. pampelišku, mladé kopřivy, listy rybízu a ostružin zelená píce by měla být
zkrmováním ovoce - nejideálnější by samozřejmě bylo, kdyby nám naše morčátka papala citróny, pomeranče, mandarinky a jiné citrusové plody. Bohužel jim to ale ve většině případů příliš nechutná. Můžeme tedy zkusit třeba kivi a to hlavně slupky, kde je tohoto vitamínu nejvíce.
Zelí, květák a kedluben podáváme minimálně, protože způsobují nadýmání.
podáváním šípkového čaje - podává se slabý odvar. Šípky jsou jedním z nejlepších přírodních zdrojů tohoto vitamínu. V těchto plodech se totiž vitamín C nachází spolu s flavonoidy, které podporují jeho účinky.
8.11.2005 10:36Míša
Michala: S tou růžičkovou kapustou jsem to psala já :) No žerou mi to dobrovolně, nejsem dost tvrdá na přístup "nic jinýho nedostanete, potvory, tak žerte co máte" :) Teda né že by si v tom libovali a jedli to na kila, ale tu jednu dvě růžičky každej tak nějak sní ... Zelí dávám občas taky, ale z C-bomb u nás jednoznačně vede čekanka a petrželka, to věřím že by na kila jedli :)))
8.11.2005 10:50DášaP
my dáváme na Céčko taky hlavně zelí, tedy přes zimu, většinou tak obden a problémy s nějakým nadýmáním jsem nikdy nezaznamenala. Pomeranče, grepy, mandarinky někdo žere někdo ne, tak půl na půl, takže tím si moc nepomůžu. A kiwi kupuju leda sobě:)
Máte někdo zkušenost že by pili ten šípkový odvar? Mě tedy osobně šípkový čaj moc nechutná.
8.11.2005 12:27novi
taky dávám hlávkové zelí a žádné problémy jsem nezaznamenala, doporučuji prvně menší množství a pozorovat jak budou reagovat, brokolice jim chutná, taky řepa, pomeranče, citron- miluje jen jeden sameček, ale ostatní to po něm zkouší, šípky jsem měla strach dávat kvůli chlopkům
- - - - -
oprava chloupkům
8.11.2005 13:30Sasha
novi: taky jsem si chtěla udělat zásobu šípků, ale nešly mi usušit, strašně změkly a byly blé...možná byly přezrálé nebo neměly ty správné podmínky. Máš na sušení nějaký trik? U nás jen jedna samička okusuje čerstvé šípky, jinak vařím čajíky.
Dávám našim občas kedlubnové, řepové, květákové listy a nikdy si na nadýmání nestěžovali. Zli jim moc nejede, ale po salátu se mohou utlouct.
8.11.2005 14:10Mišulka
Ještě jsem našla: Vitamín C obsahují zejména - šípky různých druhů a odrůd růží, rakytník
řešetlákový, zelenina (petrželová nať, rajčata, mladá pšeničná travička, brokolice,
paprika, křen, pažitka, růžičková kapusta, brokolice, zelí, kysané zelí, hlávkový
salát), ovoce (kivi, jahody, žlutý meloun, maliny, ostružiny, citrusové plody -
- grepy, pomeranče, citróny, jeřáb obecný, rybíz, některé druhy jablek, např.
Ontário)
8.11.2005 14:11Zuzka
já mám morčule zeleninové všežravce, ještě jsem nezaznamenala, že by jim nějaká zeleninka nejela, nebo zůstala. Zelí moc nedávám, protože po něm docela smrdí, ale jinak papriky, rajčata, řepu, brokolici, celer a mrkev samozřejmě i s natí, saláty, salátové okurky, brambory, kedlubny. Petrželku by jedli na kila. Ovoce moc nemusí a ani jim ho moc nenutím. Šípky taky zkusím, ty mě nenapadly
8.11.2005 14:13destenka
Marcela: vsechno ne, ja to nevim z hlavy, ale mam doma knizku o vitaminech. takovety latky, jejichz zdroji je zelenina jako mrkev, hrasek apod., co se vetsinou podava varena, se varem nezabijou (nektere samozrejme jo, ale ty jsou zase v paprice a rajcatech, ktere se jedi i syrove)
8.11.2005 15:40destenka
ja si taky myslim, ze vitaminu sni clovek dostatek, pokud jich nepotrebuje vic v oslabeni. zkousela jsem si podle te knizky laicky sestavit jidelnicek (vitaminovy) a vyslo mi, ze by clovek mel snist kousek papriky, rajce, nejakou zeleninu treba jako prilohu k jidlu a kus masa, nekdy jatra a pokryje tim vetsinu tehle latek. a morce tim padem taky (tedy nee doslova :-)
8.11.2005 18:51kiki
Pulixx & Matulka: Máš nádherná morčátka i moc pěkné bydlení pro ně!!
Mišulka: Gratuluju! Jsou nádherní! To je sranda, že to jsou zase kluci :-)) No xo, ale ti se taky hodí :o))))
Já dávám mým morčecím slečnám na vit. C především papriku, tou mi papaj o 106, brokolici, kedlubnu, zelí... Potíže s nadýmáním sem prozatím u svých svěřenců nezpozorovala. Ten nápad s tím odvarem šípkového čaje určitě vyzkoušim :-)) Jinak taky podávám v zimě do napáječky šumivý celaskon. Morčáci ho rádi pijou :-)
8.11.2005 21:22Pookina
ahoj, tak bych se rada pridala do Vasi diskuze o vyvazene vyzive morcinek:)
o tom, ze bych mela morcikovi dodavat vitamin c nejak umele, viz. kupovane tabletky, jsem nikdy neuvazovala...basti spoustu zeleniny a ovoce (nejradeji petrzelku). Tak ted jenom doufam, ze mu nijak neskodim...jak poznam, ze ma vitaminu c nedostatek?? Diky.
8.11.2005 22:20vodník
Tož jsem si "s chutí" přečetl diskusi o vitamínu C a koukám, že nejen ta moje morčátka jsou pěkně mlsná. Připojuji se ke zkušenosti, že po zelí, brokolici ani kedlubně, které mají moc ráda, nepozoruji nadýmání, i když speciálně u kedlubny jsem pro jistotu opatrnější a dávám jí méně. Čisté Céčko rozpuštěné ve vodě mi nepijí. Nicméně: kromě oparu na pysku, jak se pozná, že ho mají málo?
- - - - -
Jo, a ještě se tu nemluvilo o zrní. Kupuju jim takové ty směsi, co je tam i něco zeleného a barevného, sem tam oříšek a píšou, že moc vitamínů tam taky je, i Céčko. Tak to jim na zimu sypu a ony to mišulky moje rády slupnou.
9.11.2005 09:55vakance
vodník: podle mně musí morčata dostávat C průběžně pořád, ale pokud ho mají fakt málo tak se jim třeba udělá mokvající stroupek po nosem, nebo mají rýmičku, kašel no jako lidi:) Já na C v tabletách nedám dopustit, moji myšáci dostávají spousty spousty zeleniny hlavně od jara do podzimu a stejně se jim občas stroupek udělá, ale jen některým, dokonce i minkům se to stalo bylo jim 14 dní a z 5 měli stroupek dva. Myslím že je to jako u lidí, každé morče má jiný imunitní systém a to co jednomu stačí ze zeleniny jinému asi nestačí.
9.11.2005 11:41zuzanaxy
tak já se teda taky přidám k debatě o Céčku - dávám céčko (v práčku)+glukopur+pikovit (a trocha vody, aby se to rozpustilo) a stříkačkou do tlamiček - všichni kromě jedné potvůrky to maj rádi - s tou jednou je to boj - ale jak jsem zrovna včera zjistila, tak to není kvůli tomu, že by jí to nechutnalo, ale protože je prostě vzpurná, když jí někdo omezuje její "osobní svobodu" - jakmile jsem jí přeprala, tak slupla dvě a půl stříkačky a ještě se olizovala :o)))
přes léto jsem dávala míň, na zimu zase přidám - aspoň dvakrát týdně budou tuhle limču dostávat
9.11.2005 12:17KatkaR
díki! a z glukopuru nepriberú? moja samicka je uz taka tucnejsia, prave rozmyslam, aku dietu jej nasadim. mozem jej uplne odstavit pelety aj na par mesiacov, nebude jej to chybat?
- - - - -
Lidicky, mozete mi poradit, aky je rozdiel medzi kvasinkami, mykozou, plesnou a dermatofytozou? Ja som si doteraz myslela, ze je to vsetko to iste.
9.11.2005 13:21de Grande
Olí: záleží na tom, jak je má nahoru, pokud mu trčí na horu jako antény, tak to určitě vadit bude. Je taky důležité, zda mu trčí jen proto, že je ještě mladé a nestačily mu spadnout a nebo protože je má výš posazené.
Je to dané genteicky, ale chovatelé dělají často chybu v tom, že srst češou na "sucho" a neošetřují ji žádnými přípravky, ta je potom poničená a krepatá. Též je nutné při fenování vůbec nepoužívat hřeben a po fenování použít zase výše zmíněné výživné přípravky, aby se srst vrátila zpět do původního kudrnatého stavu.
9.11.2005 14:28Míša
Denisa: nejlepší bude pročíst si vše o registracích za webu ZO :)) Přihlašovací jméno a heslo vyšlo ve Zpravodaji, nevím teď z hlavy ve kterém. Registrace probíhá tak, že posuzovatel zhodnotí, zda morče odpovídá standardu, pokud ano, tak a) ti potvrdí stávající formuáře (razítko a podpis), nebo za b) můžeš si nechat vystavit rodokmen přímo od ZO - tohle všechno je na webu popsáno ...
9.11.2005 22:12vodník
Vakance: díky, tak já jim to pití s Céčkem něčím malounko přisladím, aby si to oblibily.
Vlčice: blahořepuju k novému kámoškovi. Škoda, že jsem neviděl, jak se na něj Čuninek doopravdy tvářil, od umí báječné xichtíky, jak ho tak znám z fotek.
- - - - -
koly: Nick je vážně hezoun, a ten neodolatelný pohled, celej Delon!
10.11.2005 08:13koly
LenkaS : díky za pochvalu. Jsem moc zvědavá na ty vaše mimi, jestli teď bude nějaké po mamce. Co se týče Papájky tak stále nevíme, váhově je pořád na tom stejně a nic zatím niní jisté, od je na ni Nathan nějak moc hodný, jen se k sobě mačkaj a nic, je to taková platonická láska.
Ahojky, všem moc děkuji za pochvalu !!!
10.11.2005 09:22Vlčice
Marcela: Panečku, to jsou nádherné fotečky a úžasné komentáře!!! Máš krásná morčátka a nádherné dětičky!!! No a ten plyšový slon, to je super!!! Po takovém jsem vždycky toužila. Sen se mi sice splnil, ale slon je červený a od člověka, od kterého mně to vůbec netěší... Ale fotky máš nádherné, Adélka s Amálkou jsou moc krásné morčinky!!!
koly: Taky máš nádherná morčátka... Niček má krásné zbarvení!!! Je to opravdu fešák!!!
vodník: Ahojky, už jsme spolu pěkně dlouho nemluvili, co? No jo, Jamie je úžasný morčecí kluk, je hodně vznešený, ale přesto se nenaparuje. Je to obrovský mazlík a Čuninek fakt dělal super ksichtíky... odhadl jsi ho úplně přesně... Vyfotit se ale spolu nechali... Horší je to s malýma klukama, ti jsou jak z divokých vajec a ne a ne se uklidnit... Nejdřív si Jamieho vůbec nevšímali, ale za chvíli by po něm hned lezli a zlobili ho... takže zatím v kontaktu moc nejsou, jen chvíli pod přísným dohledem. Ale nechávám je samozřejmě se očuchávat, aby si postupně a pomaloučku zvykali na sebe. Ale nemysli si, Jamie si taky už hájí svoje teritorium... pěkně šťouchl Rosíčka čumáčkem do zadku, když mu vlezl do jeho klece... ;-)))
A co Tvoji mazlíci? Jakpak se mají??? Povídej, přeháněj!!!
10.11.2005 12:59VlastaK
Ahoj všem: fotečky, co jsem dáváte je krásné pohlazení na duši. Potřebovala bych od Vás psychickou podporu a možná i radu. Před dvěma měsíci jsme měli morčáka na kastraci, která proběhla bez komplikací. Předevčírem večer jsem zjistila, že v místě rány má obrovskou bouli. Hned druhý den ráno jsem s ním zajela na veterinu. Pan doktor mu ránu otevřel a vyčistil (měl ji plnou hnisu). Vůbec netušíme, co se po takové dlouhé době mohlo stát. Celkem 5 dní bude dostávat antibiotika + antibiotickou mastičku na vyčištění rány. Fazulín pořád není ve své kůži a žere poskrovnu. Do pití jsem mu přidala glukopur a teď i uvažuju o nějakém dokrmování. Také mi přijde, že má málo bobků, a že mu dají velkou práci. Myslíte, že by pomohl živý jogurt, nebo actimel? Máte někdo podobné zkušenosti? Prosím podělte se. Díky
10.11.2005 14:23Pepina
Ahoj všem, -mám dotaz. U nás ve městě mají morčátka v jedné restauraci venku ve výběhu. Přes léto, to byla prima atrakce pro děti, ale teď už je podle mě dost zima, na to aby byli venku. Nevím, jestli majitel na to kašle, nebo spoléhá, že přežijí. Ale podle mě nemají dostatečne zateplenou boudu-mají jen papírové krabice. Pořád na ně myslím a je mi jich líto. Co pro ně mohu udělat? Mám někam napsat?
10.11.2005 14:27Marcy
VlastaK-
Náš morčík měl taky bouli plnou hnisu, pod čelistí, chce to vymačkávat, vymačkávat, vymačkávat, furt čistit. Taky málo jedl, naštěstí se to obešlo bez operace a antibiotik, máčela jsem mu trávu do heřmánku, protože tu zbaštil všechnu. Držím palce a psychicky podporuju vás oba !
10.11.2005 19:07zula
Ahoj, prosím o radu. Dnes jsme zjistili, že naše samička má pod krkem vytrhané nebo vypadané chlupy, na ploše asi 2x1 cm. Před týdnem porodila jednoho kluka, může to souviset? Že by jí je třeba vytrhal on, sama si tam nedošáhne. Nebo jí něco chybí? Poraďte, prosím.
10.11.2005 19:44Jája
VlastaK: Když byla naše Nelinka po operaci, vypadala stejně jako tvůj míša - moc málo jedla a bobečky jí daly velkou práci, než nějaké vytlačila. Vypadala, jako když rodí, tak strašně tlačila. Pak z ní vylezlo na provázku pár doslova seschlých bobečků, ve stejné velikosti jako od čerstvého miminka. Byl to strašný pohled a moc jsem se bála. V té době jedla jen trávu a podestýlku v minimálním množství, takže z nedostatku živin jí začaly ochrnovat zadní nožičky. Na veterině jsem jí nechala píchnout "životabudič" a protože potravu přijímala opravdu málo, dokrmovala jsem jí biojogurtem a džusíkama vlastní výroby (směs: paprika, kiwi - to kvůli vitamínu C, mrkev a různé jiné ovoce a med). Na veterině mi řekli, že mám používat raději biojogurt nežli aktimel. Ale myslím, že to je jedno. Je to dřina nakrmit morče stříkačkou, ale raději začni hned, ať nemá problémy, pak se z toho bude strašně dlouho dostávat stejně jako Nelinka. Já jsem dokrmovala čtyřikrát denně, nacpala jsem do ní vždy alespoň minimálně 15ml, i více směsi půl na půl jogurtu a džusu. Ale myslím si, že ti bude stačit menší množství, podle toho, co píšeš, tak ještě nemá problémy s pohybem. Držíme všechny packy, aby se míša uzdravil.
Annika: Ke králíčkům gratuluju a držím palce, aby bylo vše Ok. Ještě Ti pošlu mejlík. Nějak nemám čas, dokonce skoro nechodím na diskuzi.
11.11.2005 01:57Anája
Olí: přiznávám, už se to jednou stalo. Ale to byl měsíc a něco starý, dovezla jsem ho domů. Tenkrát bydlel s více malýma klukama. Myslela jsem si, že ho okousali ostatní kluci. Fakt je ale že to bylo taky v průběhu jedné noci. Jindy se to ale nestalo a nikomu jinému než Uragánovi taky ne. Problém je ale teď v tom, že je přihlášený do Lysé, měl krásně dlouhou srst, no a teď máme po parádě.
- - - - -Sisi: držím palečky. Uragán přišel podobnou (možná delší) hřívu. Navíc před výstavou. Když jsem to viděla, šly na mě mdloby.
- - - - -Vakance,Pepina a ostatní: stojí za zhlédnutí:
http://www.meerschwein.ch (potom talčítko vlevo "uber uns", pak nahoře úplně vpravo "unterkunft" a na stránce úplně dole "winterimpressionen"
11.11.2005 08:32VlastaK
Jája,Vakance,Mercy,Mimka : Děkuji všem za psychyckou podporu a rady. Už jsem nestihla koupit tu Probican pastu, ale našla jsem doma bílý živý jogurt. Osladila jsem ho glukopurem a stříkačkou jsem se mu to opatrně snažila dostat do žaludku. Na praní se mnou má potvora sil dost! Většïna skončila na kožichu místo v drštičce, no něco trošku slupl. Snědl i trošku trávy a malý kousek červené papriky. Na večer se i rozbobkoval. Ale pořád nežere, tak jak by měl.Ráno párkrát kousl do jablka a snědl pár stébel trávy a pár kapek jogurtu pod nátlakem. Od veta jsem dostala 3 injekce antibiotik, tak bylo doma ráno rodeo. To bych vživotě nevěřila, jak mají morčiska tvrdou kůži. Měla jsem co dělat, abych ji propíchla a stějně mám pocit, že se mi to moc nepovedlo a víc antibiotik zkončilo na kůži,jak pod kůží. Snad se mi to zítra povede líp, jinak bych zase musela letět na veterinu, aby mu to píchli tam.
11.11.2005 09:45Vendula
Myslím že teď už můžu napsat s čím jsme se trápily poslední cca měsíc. Naše černoška nám začala rapidně hubnout. Nejdříve jsme to přisuzovaly miminům, měla tři a minule po nich váhově taky spadla. Jenže pak dostala průjem. Tak jsme šly k MVDr. Vítkové a ona ji prohlédla - diagnostikovala svrab a na naši prosbu jestli to nejsou zuby se podívala morčátku do pusy a díky tomu, že měla černoška v zadní části úst dost nasliněno, toho moc neviděla, ale usoudila, že má zřejmě špatně rostlé zadní zuby. Ošetřila ji pak tedy Ivomecem. Derchanka hubla dál a jedla s obtížemi. Tak jsem ji asi o týden později vzala černošku "na blind" do práce a zavolala Denise Vítkové, jestli by ji neudělala to zbroušení zubů. Jenže ta měla na operační termín plno. Jelikož jsem měla černošku už v práci, poslechla jsem doporučení kamarádů a vzala ji aspoň na veterinární kliniku na Hůrku, že mi třeba poradí, co s ní. Tam dostala antibiotika a s tím, že má nízkou váhu a zákrok je risk a že kdyby přibrala, bylo by to lepší a že počkáme. Jenže i když jsem dávala Derdě všechno možné (rozemleté senné granule, Hipp sirup mrkvový, vodu s Glukopurem, Activii ozvláštněnou piškotami), stejně padala pořád dál. Včera jsem už začala vážně pomýšlet na uspání, ale ještě mne napadl jeden nápad, že ji vezmu na Hůrku a požádám o zákrok s těmi zuby a když se to nepovede, alespoň se doktoři snažili. Měla jsem obrovské štěstí, zrovna tam nikdo nebyl na operaci, takže dopoledne jsem zavolala a brzy odpoledne jsem ji tam zavezla. Byla jsem z toho hrozně vynervovaná, bylo to hop nebo trop, černoška měla v tu chvíli strašných 413 gramů a vodnatý průjem. Paní doktorka opět zavarovala že je to risk, uvědomovala jsem si, že ještě větší než předtím, ale já už nevěděla co s marodem dělat dál. Tak samička dostala uspávací injekci a než usnula, pohlídala jsem ji. Pak jsem jela do práce, ale jelikož jsem měla hlavu v pejru, nic jsem neudělala. Paní doktorka slíbila telefonát na mobil nebo esemesku jakmile se bude Derchan probouzet, ale nakonec jsem to nevydržela a zavolala jsem tam sama. Bylo mi sděleno že se probouzí a že už si pro ni mám přijet. Celou cestu na kliniku a pak i s pacientkou v přepravce jsem se usmívala jako blbec a jelikož byla přepravka velká a průhledná, byla pacientka studijním objektem pro cestující v metru. Doma jsem jí vyčistila ubikaci a hned jsem jí podstrčila krmení - jablko, rajče a hodně tvrdou zkoušku hned na začátek - granule. Ještě musím podotknout že paní doktorka mi líčila, že na první pohled taky nic neviděla - spodní čelist byla OK, ale ta horní byla špatná, Derchan měla křivě rostlé zuby tak že jí rozdíraly dáseň, takže ji to bolelo. Dostaly jsme ATB na deset dní a varování, že to při kousání bude ještě bolet a možná poteče krev.
Moc dobře si uvědomuji že jsme měli obrovské štěstí a že jsem nesmyslně dlouho čekala a doufala, že se to zlepší tím vykrmováním a proto chci tímto varovat, že když morče přestane jíst a začne hubnout a evidentně má problém s kousáním, nečekejte, aby to nenarostlo do tak hrozných rozměrů jako u nás. :-(
11.11.2005 12:36Angie
Vendula: také já mám radost, že morčinka přežila operaci a držím palce, aby byla brzy úplně fit a dohnala váhu!!! Je to dobrá zpráva, že existuje šance... A tímto Ti jako ex-vrchní administrátorce děkuji za to, že jsi mi kdysi povolila vstup na Chat a vytvoření alb, a že tady můžu být s vámi. Díky Vendulko!
rosnička01: gratuluji ke krásným Barbánčatům, opravdu nádherní mimísci!!!
Pettraska: krásní mimísci-gragulace :)
11.11.2005 12:40LenkaS
Vendula, Míša: bohužel ne všichni členové mohou dojet na schůzi do Prahy. Tím pádem nic neví. Jak to tedy bude. Mám vyplněný starý ev. list, kde komunikaci mám vyplněnou e-mailem a zpravodaj chodil poštou. Když teď budu platit bez zpravodaje, jak to bude.
Nikde jsem nenašla, že musíme všichni vyplnit nový ev. list, nebo jsem to přehlédla ??? Proč nás venkovany neinformovali aspoň tím meilem.
- - - - -
Vendulo sorry, tam měla být Vakance, sorry.
12.11.2005 11:08Salome
Ahojte...som spokojna so svojim odhadom ruje u mojej tedinky,Andromedy...dala som ich spolu s JoJoom,bielym samcekom 6.11. a ruju som odhadla na 9.,10.11....a moj priatel ich "pristihol"...prave toho 9....ja som sa rehotala,lebo uz kolko rokov mam skusenosti s morcatami a este ani raz sa mi nepodarilo vidiet morciatka parit sa...a moj priatel mal to stastie...takze,teoreticky,ked bolo vsetko ok, ocakavam malinke okolo 16.januara...drzte palceky...
Mimka:MAs nadherne morciatka...odkial si?Z Bratislavy,ak sa nemylim?Mohli by sme sa niekedy stretnut,ak by si chcela,aj ja mam morciatka Z Cavia Zahva
12.11.2005 17:01Vendy
Ahoj. V naší ch. s. byl dnes moc smutný den: Texlička Falbalka, maminka miminek z vrhu E, dnes ráno kolem osmé náhle umřela. Bohužel nevím příčinu. Po porodu byla úpně vpohodě. Včera večer jsem také z´jistila u texličky Vendy, že má zvětšené všechny mízní uzliny a že těžko dýchá. Veterinářka myslí, že by to mohla být celková infekce. Obě holky byly do včerejška spolu, tak nevím jestli to má souvislost, protože Falbalka byla ráno vpořádku(žrala, běhala, ..), ale za čtvrt hodiny uhynula. Pokusím se malé odchovat uměle.
13.11.2005 12:44Helinka
Ahojky, nevite nekdo kdy byva vystava morcat v Olomouci???
Pucik s Pucickou jsou uz druhy vikend spolu, jsou radi, ze se maj, jen me prekvapilo, ze ho Pucicka na sebe nechce pustit, chce si s nim jen hrat zato pucik ma jine chute, ale ma smulu, je to normalni??
13.11.2005 19:54amy
petra - proč tak ironicky,vím,co je glukopur a veterinář mi jej doporučil podávat preventivně po celou zimu,vím,že to není léčivo,umřela mi už dvě morčátka,ale zdravá morčata se jaksi léčit nedají.Prostě umřela zničehonic,ze dne na den.
Sasha - díky,morčátko mělo 3 měsíce,jaké vitamíny jsou vhodné a v jaké formě?dávám jim hlavně céčko a další ostatní v ovoci,zelenině a vit.směsích.
13.11.2005 22:28Petra
amy:
Omlouvám se, jestli to znělo ironicky, nemůžu tušit, co víš nebo ne, možná moc slovíčkařím, nemoc z povolání. Ale je fakt, jak píše Sasha, že vitamíny by byly možná taky dobré. Ještě mě napadlo, že bych jim zkusila dávat nějaké kokcidiostatikum, třeba Aldifal nebo Sulfadimidin.
Sanny, Mura:
Hotovo.
14.11.2005 08:18Šafka
Ahojky všem :-)
Tohle povídání jsem našla teprve před týdnem a musím říct, že je to moc fain místečko. Jsem chovatelkou jezevčíků malých rázů a jelikož mám 10ti letou dceru, která přišla před časem o svého morčecího miláčka - Stefinku, bylo u nás doma moc smutno. Zůstal nám jen Betík - zverimexové hladké morče, co si strašně rádo povídá, a tak jsem se rozhodla pořídit Kačce již morče s PP a tak splnit její sen o možnosti mít CHS a mít svůj chov. Co na tom, že to nejsou jezevčíci :-) morčátka má stejně ráda a potom, jak říká, bude to její chov :-) Tímto musím poděkovat paní Soně Olivové,od které máme naši první slečnu, coronetku Jůlinku celým jménem Angelina Gold Fox Britanica. Jůlinka zaplnila prázdné místo, které nám zůstalo po ztrátě Stefinky a stala se miláčkem celé rodiny. Nevěřila bych, že si morčata ochočí tolik i mě :-)
No a protože Julča byla sama, rozhodlo se u nás doma, že jí pořídíme kamarádku. Naplánovala jsem předání naší druhé holčičky na pátek, kdy ji majitelka předala v Brně mé kamarádce ,chovatelce jezevčíků a ta ji další den vzala do Prahy, na Národní výstavu psů, kde jsme obě vystavovaly.Takže, naše druhá slečna je Reina Atacama, coronetka ve zbarvení himalaya :-) Je báječná :-) Holky už si to vyříkaly, kdo že bude šéf a moje obavy z toho, že budu muset řešit bydlení pro každou zvlášť vzaly za své. Sedí u misky s jídlem, spolu u sena, spolu všude :-) a Betík, si má s kým od vedle pokecat :-)
Chystáme odkaz na našem webu
http://www.anamsunamon.com povídání a fotečky o našich morčátkách, takže dáme vědět, jak to bude :-) Přeji všem hodně štěstí v chovu, zdravá a krásná morčátka :-) a už se těšíme na náš nový přírustek do rodiny :-) tentokráte to bude černý texel kluk :-)
14.11.2005 08:37Holajda
Šafla tp mi povídej, koupila jsem si morčátko na mazlení, potom k němu kamarádku, a dnes již nedělám nic jiného než čtu všechno kolem morčat, dokonce i manžel řekl, že tolik zeleniny a vitamínů jsme doma nikdy neměli. Je to jako nemoc, ale krásná. Dokonce při těch pořadech co teď vysílají v televizi je to nejzábavnější sledovačka večera.
14.11.2005 08:56Šafka
Holajda: Jo, tak nějak.. já myslela, že můj život je rodina a naši jezevčíci.. výstavy, zkoušky, soutěže a víc se toho nedá zvládnout :-) ale jak koukám, dá.. a je to moc prima. Pořád vymejšlíme nějaké novinky, děda navrhuje bydlení, je to opravdu nemoc. Naštěstí to respektují i naši jezevčíci :-) což je fain. Kačka by holky pořád jen česala, až mám někdy pocit, aby jim taky něco z té srsti zůstalo. Nevěřila bych, jak dovedou být komunikativní :-) Stejně jako sedíme u štěňat, když se nám doma narodí vrh malých ježíků, sedíme teď u morčat...jenže, štěňata vypipláme,za 2 měsíce prodáme ,pokud nezůstane něco doma jako teď a práce co se nestihla se potom dohání.. nevím, jak to bude s prací teď :-) Bojím se, že je to nakažlivé...kamarádka od nás chce v budoucnu morčecí slečnu :-)
14.11.2005 09:22Šafka
Veronika: Jojo, mám :-) byla k mání, tak jsem neváhala a zamluvila si ji.Jsem moc ráda, že ji máme. Je báječná a miloučká. V září měla 5 miminek, tak jí teď v první řadě vykrmujeme vším možným, dopřáváme luxus, co to jen jde.. srst jí taky brzo doroste, je trošku okousaná na ježka, ale četla jsem, že to morčátka dělají. Věřím, že se jí u nás bude mít báječně :-) rozhodně pro to děláme vše, co jde.
14.11.2005 10:10Morgan
Šafka - koukám, že se to tady hemží nejen morčátkáři, ale i chovateli psů. Těm se věnuju už asi 20 let a protože jsem se už cítila vyhořelá, vrhla jsem se na morčátka. Dokážu si o nich povídat hodiny a neméně stejně dlouho surfovat po netu a vyhledávat informace. Taky jsem začínala s jedním, pak jsem si dala stoplimit - maximálně 5, nejsem přece blázen. No a dneska? Mám jich asi kolem 30 a od mého předsevzetí nepřestoupit " únosnou " mez neuplynulo ani půl roku. A protože jsem poznamenaná dlouholetým řízeným chovem psů, mám všechna morčátka jen s PP.
14.11.2005 10:32Šafka
Morgan
:-) :-) :-) musím se smát... asi stejná úchylka... jde mi také o chov s PP, první morčátko byla Stefinka, dcera ji dostala před lety z CHS Trias . Vyhlášená CHS jezevčíků.. kde měli jednu morčecí slečnu ze zverimexu a ta porodila.. a tak to začalo.. dceři tenkráte bylo asi 7,stejně jako jejich Kikče a s rodinou Nováků jsme přátelé :-) no, a já místo abych koupila za 4 pětky morče ve zverimexu, jelo se pro Stefinku do Prahy :-) pomyšlení, že by skončila ve zverimexu bylo strašné! Betík k nám přišel jako zachránění před zkrmením. Byl pořízen málem jako potrava pro hada a Kačka ho donesla bez mého vědomí.. nešlo ji vyhodit s morčetem v náručí a se slazama v očích.(Dnes už máme jasno v tom, jak se budou pro příště morčátka pořizovat, případně zachraňovat)
Musela jsem tomu dát směr a tak po úmrtí Stefinky, jsem vzala chov ze začátku do svých , tímto směrem nezkušených,rukou :-) Snažíme se tedy také o chov morčátek s PP, už kvůli zdraví :-) i když první vrh plánujeme až příští rok. :-) Co jsi měla za pejsky??
14.11.2005 10:58Petra
Vážení uživatelé!
Tato diskuze vznikla pro předávání rad a zkušeností mezi chovateli a milovníky morčat, ale prosím vás, nejsme tu veterinární poradna a nedáváme žádné zázračné rady, jak pomoci zvířeti, které evidentně potřebuje okamžitý zásah veterináře.
Takže na vás všechny apeluji, pokud vaše zvíře je apatické, naježené, ztrácí rovnováhu, teče mu z očí a nosu, má ochrnuté nohy, nežere víc než půl dne a trpí podobnými příznaky vážného onemocnění, nezdržujte se otázkami na diskuzi nebo na mail, nečekejte třeba hodinu, zda vám někdo odpoví (stejně by poradil jen jet k veterináři) a jeďte k veterináři sami a hned, může se jednat o minuty.
Tato diskuze může sloužit k výměně názorů na to, který veterinář je dobrý a který morčatům nejlépe rozumí, ale takové informace by si měl každý chovatel zajistit předem, aby v naléhavém případě věděl, kam se vydat.
Také budeme rádi, když se podělíte o zkušenosti s léčbou vašeho zvířete, ale udělejte to až v klidu a nenechte se internetem zdržovat od akce, která je v dané chvíli neodkladná.
14.11.2005 11:09Šafka
Pettraska: To mám pěkné vyhlídky :-) já sio taky říkala, koupíme si Jůlinku a bude to.. pak jsem začala číct co šlo.. vše jsem potřebovala vědět - to je asi úchalka - a narazila jem na inzerát, kde byla nabízena Reina, a bylo domluveno, že pořídíme druhou slečnu - vlastně paní - k Julince,aby nebyla sama, to se přeci musí..
No, a teď, aniž by Kačka cokoli věděla, plánuji k holkám kluka, kudrnatého černého texlíka a Kačce jako překvapení. Pochopila jsem, že to nejde jako u psů, že by se jelo krýt, ale že mít doma kluka je nutnost, pokud chceme chovat :-)
- - - - -
I tak bych se zeptala, půjčují si chovatelé mezi sebou "krycí kluky" ?? neznám výraz pro morčáka, co je chovný :-) Nebo se to dělá tak, jak jsem možná nesprávně pochopila tak, že se prostě kluci prodávají a kupují a zase prodávají..a kryjí, kde je zrovna potřeba..
14.11.2005 11:21Šafka
VlastaK
To je hrozný.. chudáček malej.. nedovedu si to představit. Moc držíme palce, aby mu "kokteil" chutnal a byl brzo fit!!!
- - - - -
.. takže u Vás pojem "krycí poplatek" není :-) jistě se ale sluší kuka alespoň na cestu vybavit když ne vlastním potomkem nějakou zásobou dobrotek, ne?? :-) Jéé, to nás čeká věcí... protože, je mi jasné, že až se nám morčátka narodí a bude tam holka, zůstane doma :-) a já pak budu asi muset řečit do budoucna její "krytí" - to asi není vhodný název u morčat, že? Tak tedy její připuštění?? :-) :-)
14.11.2005 12:52Jolana
Mura:
Na Klubu morčat si vyžádáš přepravní list (bez něj morče nejde poslat), zavoláš si na info na dráhy nebo najdeš na netu, které spojení Tobě jako odesílateli, ale především příjemci nejlépe vyhovuje, pak vezmeš morčounka, noviny nebo něco na dno, hobliny, seno, petrželku, mrkvičku a okurku, to vše dáš do vhodné krabice, pozor na výšku krabice, musí být opravdu přiměřeně velká, spíš větší než menší a už spěcháš na Spěšniny, kde odevzdáš krabici spolu s přepravním listem a vyplníš ještě 2 papíry a taky dobírkovou složenku. Poslání jako takové stojí 140,- , pokud je to na dobírku tak 160,- . Jo!! A do krabice po horním obvodě udělej díry.
Mám ve zvyku na krabici z obou stran nalepit velký papír s nápisem ŽIVÉ ZVÍŘE, aby bylo na první pohled jasno.
S posíláním drahou mám zatím dobré zkušenosti, zpoždění jsou mírná a morčátka to přežila vždycky bez úhony.
- - - - -
Petra:
Dovolím si malý komentář.
Představuju si, že na naší diskuzi zabloudí i úplně náhodný čtenář, milovník morčat a to proto, aby našel radu a pomoc..třeba je to školák o půl druhé odpoledne, kdy mamka je ještě v práci a on přišel domů a vidí naježené morčátko..neví, co mu je, co dělat, ale jako dítě své doby okamžitě koná, sedne na net a hledá.......prostě dělá, co se v danou chvíli dá.
Myslím, že pro každou radu a pomoc, i když se někomu ze zkušených chovatelů může zdát banální a jasná je naše dikuze dost dobrá.
Když sem zabloudí naprostý laik, který pouze zadal v úzkosti a strachu heslo Morče do vyhledávače, protože hledá 1. pomoc!!! neměli bychom se zdráhat mu radu a pomoc poskytnout.
14.11.2005 13:08Vendula
Jolano ale jakou pomoc? Když mu řekneme "jdi k veterináři" stejně k němu třeba nepůjde dokud se rodiče nevrátí a nedají mu peníze popřípadě s ním nepojedou. Takže je to prašť jak uhoď. :-( Nebo tady dokážeš vážný problém diagnostikovat a hned z rukávu vychrlit jaký lék na to má zabrat? Já teda osobně ne. Petra to napsala dobře, čím dřív, tím líp a bez vykecávání a ptaní se. Navíc je to reakce na stále omílané téma, pořád tu padají takové otázky a nikdo si nevšímá jestli nepadly už dřív. :-(
- - - - -
A mimochodem pokud jsou to běžné problémy jako co na nachlazení nebo škrábance nebo jak stříhat drápky, co dělat po porodu a tak, tak to myslím nikdo pomoc neodmítl.
- - - - -
Petra: Dostala jsem takový drobný nápad, možná je to uskutečnitelné, možná ne. Co kdybys to varování, co jsi napsala, dala pod červený odkaz jako třeba ty fotky ze speciálky? Návštěvník by to hned uviděl, klikl si a hned by věděl že má mazat k vetovi, kdyby teda dřív browsil než jednal. :-)
Třeba pod nadpis "Co dělat když je morčátku evidentně špatně?"
14.11.2005 13:13de Grande
Jolana: jistě máte pravdu, tato diskuze dokáže s méně akutními a závažnými případy mnoho pomoci, ale já osobně bych takovému člověku, jehož morče sedí naježené v koutě, rozhodně doporučila injekčně antibiotikum, roztok 5% glukózy,.... Myslíte si, že takový laik-školák toto bude mít doma?
- - - - -
Jolana: na druhou stranu, když se tady optá, může veterináři, který vidí morče poprvé v životě, alespoň trochu nastínit, o co by se mohlo jednat..... Myslím, že má pravdu jak Jolana tak i Petra a Vendula.
14.11.2005 13:19Míša
Výjimečně souhlasím s de Grande :)) Jednou jsem se tahkle obecným problémem "Morče je nažejené a nežere, co mám dělat" snažila pomoct na chatu jedné z těch mladších uživatelek, když z nějakého důvodu nemohla k veterináři - výsledek? Absolutně žádný! Glukopur samozřejmě doma nebyl, když jsme se shodli aspoň na netučném neslazeném jogurtu, zjistilo se, že doma není stříkačka nebo nic, čím by šel jogurt morčeti podat ... takže závěr? JEDINĚ K VETERINÁŘI a veškeré naše rady byly úplně k ničemu ...
- - - - -
Mimochodem píšu článek do Zpravodaje o morčecí lékárničce a první pomoci, tak ho pak můžeme dát třeba i sem ...
14.11.2005 13:22Petra
Jolana:
Samozřejmě jsme schopni poradit, pokud ho známe, dobrého veterináře v místě, kde dotyčný bydlí, ale to je asi pro akutní případ všechno. Pokud někdo ČEKÁ na diskuzi, až mu někdo odepíše, mohl by stejně tak dobře hledat na internetu veterinární pohotovosti a tam volat a ptát se, bylo by to účinnější. Navíc, často se stává, že někdo píše o víkendu na mail a představuje si, že mu někdo okamžitě odpoví. To když se to pak dočteš, říkáš si, že pokud s tím morčetem nikam nejeli, už je nejspíš po něm. Spíš si myslím, že lidi vkládají do internetu moc velké naděje a tomu bych se chtěla pokusit trošku zabránit.
A jak píše Vendula, v těch případech, které jsem jmenovala, nejsme schopni poradit nic jiného než "okamžitě k veterináři".
Vendula:
Možná spíš vytvořit odkaz První pomoc, kde by rovnou navazoval seznam veterinářů a veterinárních pohotovostí rozdělený podle lokality. Něco podobného tu už je, ale ne moc dobře vypracované.
14.11.2005 13:58Petra
Jolana:
Jasně, má to mnoho aspektů. Jen na vysvětlenou a doplnění, právě tento víkend jsem dostala mail, který jsem přirozeně četla až dnes. Kromě takového popisu stavu zvířete, že si myslím, že to morče nemohlo přežít, rozhodně ne bez pomoci veterináře, mě zarazila jedna jeho část, a to "prosím je to velmi naléhavé odpovězte co nejrychleji". Je mi z toho skoro smutno, proto jsem považovala za nutné tady upozornit, že nejsme všemocní a někdy se prostě na radu z netu dlouho čekat nemá.
14.11.2005 15:46Pettraska
LenkaS,bublinka::Gratuluji!!!Bubli,pěkné fotky,Lenkas,těším se na fotky:-)
Vivi::krásný peruánek!!
VlastK::To jsem moc,moc moc,ráda!!
- - - - -
mura:pěkné!
14.11.2005 16:05Jája
Šafka: Vítám Tě mezi cvoky přes morčata, já to mám celoživotně, co jsem si jako dítko školkou povinné přinesla první morče. Po přestávce jsme chtěli morče k vánocům, dnes máme tři a plánuju ještě jednu holčičku, to bytek rodiny neví a až k tomu přijdě, tak je asi klepne, ale já jsem silnější, však je to přejde. Mladší kluk na ně nadává, že se nevyspí, říká jim "ty ksichte", ale když si nedá pozor, tak je ho slyšet, jak na ně šišlá úplně stejně jako já. Sice to mám s přestávkou, zato opravdu na celý život. Tak ať Ti to vydrží, míšové jsou super. A mimča jsou lepší než televize.
14.11.2005 19:12Jája
Morgan: S tou ložnicí by mi to neprošlo, manžel by se bouřil. Ale fakt jsi mě rozesmála a po celodenní rachotě jsi mi zvedla náladu. Ještě že jsem zatím sama doma, určitě by si mysleli, že jsem se zbláznila, jak jsem se chechtala. Když si představím, že bych možnost stěhování doma navrhla, tak bych se stěhovala já, před barák. Už jsem měla návrh na odprodej nádherného morčecího paneláku, ale neprošlo to, protože by musel stát právě v ložnici a "hlava rodiny" by se nevyspala. Dokonce jsem navedla juniory, aby mě s vidinou, že se myšáků zbaví, podpořili, což se stalo velmi ochotněně. Bohužel nás manžel dost nevrle přehlasoval. Prý by se nevyspal, ale že se nevyspím já (chrápe), to mu nevadí. Tolik myšáky nemiluje, ale zase to s ním není tak zlé, protože na ně šišlá taky. Jen to nesmí omezit jeho pohodlí.
14.11.2005 19:25Morgan
Jája - jasně, jedině ženská se dokáže obětovat, chlapi jsou sobci, jsou roztomilí, jen když nic neohrozí jejich pohodlí. Na patře bydlím s mladším synem a jeho slečnou, takže jejich komnata a další společné prostory jsou bez morčat. Jen musí dávat pozor, kam šlapou - všude se motají psi a jsou děsně zvědaví, kam má kdo namířeno. Samozřejmě, že ho doprovázejí. Ale jínak jsme docela normální rodinka.
14.11.2005 19:40Jája
Morgan: Přesně jsi to trefila "jsou roztomilí, jen když nic neohrozí jejich pohodlí". Jasně že jste
docela normální rodinka, kdo nemá zvíře, neví o co přichází. A kdo má, tak mi dá za pravdu.
Pořádně jsem si prohlédla Tvé stránky, Tvoji myšáčci jsou fakt nádherní, je vidět, že si dovedeš vybrat a máš šťastnou ruku pro ty nejkásnější. Slintám nad nimi, že mám mokré triko. Dokonce mě z toho slintání přešel hlad (diskuze je přednější).
15.11.2005 07:02LenkaS
Děkuji všem za blahopřání k miminkům. Jsou tři, dva kluci a jedna holka. Holka je texel červeno bílá, kluci jsou texel zlatá aguti-bílá, a šeltík červeno bílý SG. Dokonce jsem chvilku uvažovala zda není satén, ten se tak leskne, ale tatínek nemá SG. Procentní zastoupení barev je v poho. Fotky ještě nejsou, ale o prázdninách zapracuju.
- - - - -
tak se nám začíná trochu vyrovnávat poměr holek a kluků ve vrzích. po tomto vrhu máme 12:6 (holky vedou!) :-)))
15.11.2005 11:28VlastaK
Novi: Držím moc palečky, aby se Alfonsek brzy uzdravil. Máme teď za sebou něco podobného, ale v oblasti varlátek. Připrav se na to, že morčátka mají poměrně tvrdou kůži. Až mu budeš píchat injekci s ATB, chce to vyvinout trošku víc síly, ale zase opatrně, aby jehla nejela moc hluboko. Měla jsem s tím při první injekci trošku problémy, ale u dalších jsem už věděla jak na to.
15.11.2005 15:53Jája
novi: Právě jsem se dostala k přečtení Tvého příspěvku. Chudimka malý, tak veliké bebíčko. Určitě do bude dobré, když papá, to je nejdůležitější, jakmile je zájem o jídlo, k uzdravení není daleko. Držím palce.
- - - - -
FeeBee: Máš moc hezké stránky, ale mrkni do teddíků, vloudila se Ti tam fešná koronetka Fionka.
16.11.2005 07:23LenkaS
Mura, Betty, koly, Pettráska: díky za blahopřání, díky, díky.
Petráska: ten jeden hyperaktivní prcek - Erwin bude mít SG, satén nebude, protože tatínek nemá nic, ani SG ani satén. A ti ostatní vypadají normálně, možná to trochu zkresluje blesk.
16.11.2005 07:42MMMoni
Missicka:
mno tady kazda rada draha ... nejlepe, kdybys je nechala bydlet samotne a poridila si treba jeste dve holcicky do jine klece a kdyz budes chtit samickam doprat miminka (a budes mit pro ne nove panicky), tak muzes jednoho ze samecku presunout k holkam. Ale ze bys dala holku bydlet ke dvema klukum .. nevim, ale dle praxe vim, ze to nefunguje ...
Pstrosak:
i tobe hezke rano ... dva samecky morciku se daji lehce zkamaradit, kdyz jim naprosto dokonale vycistis kotec (neboli klec) vcetne domecku, misek i napajecky. Pak tam vlozis na chvili noveho morcika a po hodce tam das stareho morcika .... a nemel by byt problem. Obecne se vi, ze dospely morcak dokaze akceptovat mladsiho samce. Vetsinou v tom nebyva problem.
16.11.2005 08:10novi
ahoj- injekci Alfonskovi s ATB jsem zvládla, ale se slzami v očích, moc se mu to nelíbilo, drén naštěstí drží, proplachovali jsme hypermanganem a vyprazdňovali mačkáním obsah- vůbec nepištěl- je velmi trpělivý, papá jako otesánek, ráno jsme to zase vymačkali a propláchli, odpoledne po práci to uděláme zase a večer jedeme na veterinu na kontrolu
16.11.2005 08:25Pštrosák
MMMoni: a když se malý zakousne? No jak sem to jednou zkusila, tak byli v jedne kupě a jak sem je oddělila, tak malý měl v hubě chlupy toho druheho, ale asi žadná krev, já nevím, jak moc se můžou pokousat či ne :-( Ja hlavně nechapu proč venku mužou byt spolu a furt za sebou lozi, protože jeden je bez druheho ztracen, ale jakmile jsou v akvarku, tak to ee, to jako žádná spolupráce.
16.11.2005 09:14DášaP
Missička: já s tím má zkušenost zcela jednoznačnou, jakmile samec někdy přičichnul k samici, případně dospěl do věku kolem 4-5 měsíců, tak jakékoliv kamarádství končí. Je ale pravda že mám zřejmě štěstí na bitkaře, protože od jiných chovatelů občas slýchám, že se jim samci snáší. Jediná výjimka co jsem měla byli dva kluci, kteří se snesli skoro až do jednoho roku toho mladšího, asi na něj přišla puberta trošku později:))
16.11.2005 09:24destenka
Tak se pridam do diskuze o samcich. Mam kluky, co se snesou i pote, co byli u samice, a mam kluky, co se nesnesou nikdy s nikym. Vzdycky, kdyz menim skupinky, tak zkousim pak uz kazdeho s kazdym, jestli si padnou do noty. A taky mam jedny ve vybehu rozdelenem pletivem-kdyz dam pletivo pryc, poperou se. Musi si byt proste sympaticti. Kdyz je malej takhle ctizadostivej, tak nevim.
Jinak prubezne aktualizuji stranky, uz mi chybi jen fotky, cili to nejdulezitejsi :-) velvet.ic.cz
16.11.2005 09:24Pštrosák
Ahoj, nemá někdo nějaký chytrý nápad, jak spřátelit dva kluky morčíky, aby spolu bydleli? Jednomu je půl roku, druhému 10 týdnů (nový). S MMMoni jsme už probraly úplné vyčištění bydlení, dání tam malého a až pak tam dát staršího......... nezabralo, poprali se, venku na volno se neperou, maximálně se pohoní, ale jakmile je dám do akvárka, tak sou v sobě. Teď je mám v oddělené pletivem - bez problémů. Prosím poraďte, chtěla bych, aby bydleli spolu....
16.11.2005 09:49Pštrosák
Vakance: já myslela, že se budou bít, jen když budou cítit samičky, ale ty ja nemám..... jsou to truhlíci, takže to asi nijak nepůjde, což???
Jackiela: No oni sou oba hladci, tak možna to je v povaze :-))
Desdenka: větší výběh a více domečků? To jako že by každý měl vůj barák? A nebránil by si pak každý ten svůj? To je přemístím do většího a nechám je celkově rozdělené ..... ale je to škoda, moc jim to spolu sluší :-(
16.11.2005 10:21missssicka
MMMoni,Vakance,DášaP:tak děkuju za rady:) asi kluky teda nechám tak jak jsou:),ale je mi to líto:)Uvidim co se stane postupem času:)třeba se pak nesnesou, jak vy tady píšete, a pak by už s tím nebyl žádný problém:)
16.11.2005 12:49Pštrosák
Sasha: no já jsem kapek dotčená, protože to mladé morče mělo být jako společník pro Rembrandta, ať není sám, ale netušila sem, že si vybereme takového divoška :-))Mám hold smůlu :-( ale možná si na sebe zvyknou, když jsou odděleni jen tím pletivem a furt je prohozuju, ať se jim míchají pachy a nemyslí si, že ta půlka je jen jeho
16.11.2005 13:13Pštrosák
Vakance: no jo, kdybych to měla brát dle knížek, tak soužití mělo být OK. Chtěla sem pro něho společnost bez toho, aby chudák Rembrandt musel pod nůž a neplodnou samici morčete stěží někde seženu.... Věděla sem, že to nemusí vyjít...... a paní chovatelka mi slíbila, že když se nepohodnou, tak můžu malého klidně vrátit. Ale tohle já nedělám, je to malé morče a ne věc. Takže si ho nechám, bude mít vlastní barák a výběh, budu se o něj starat, v tom problém není, jen sem chtěla vědět, jestli neexistuje nějaká záhadná možnost, jak docílit plánu A - to aby ta dvě morčákovitá jelita bydlela spolu
16.11.2005 13:38KatkaR
K tej kastracii, ja mam samceka 1,5 rocneho, vykastrovany je asi 3/4 roka a sprava sa v podstate rovnako ako predtym, ked ma samicka ruju, snazi sa na nu vyskocit. Inak jej stale neunavne dvori, hoci byva cely zivot s tou istou, este ho neomrzela a pokial nespi, neoddychuje alebo nepapa, vacsinou jej dvori.
16.11.2005 13:53Myšák
Pštrosák: Já chovám morčata už pět let, a jenom samce. Celkem jsem jich měla 8, chovám je stále spolu, největší skupinku jsem měla ze čtyřech klučíků. Až na jednu výjimku jsem s nimi neměla nikdy žádné problémy, snášejí se spolu výborně. Samozřejmě se taky snažili se poprat. Dlouho mi trvalo než jsem přišla na přijatelný způsob, jak tomu zamezit, ale funguje mi to. Když si na sebe zvykali, a cvakali na sebe zubama, ježili srst apod., seděla jsem u nich, a tomu, který si začal s vyhrožováním, jsem ji ťupla jednu za ucho, nebo přes zadek. Jemně samozřejmě, s patřičným zvukovým doprovodem (třeba fuj). V podstatě jako ve smečce psů, tam se taky snaží každý zaujmout pozici vůdce smečky. Tak jim vůdce smečky dělám já a je klid. Záleží samozřejmě taky na povaze, možná jsem měla víc štěstí než rozumu :-)
16.11.2005 14:32Dorota
Já mám kva klučíky spolu od jejich útlého věku a zpočátku na sebe bublali a tak jsem je nechala si to vyrikat, nastesti se nepoprali a dost dlouho to vypadalo, ze si rozumneji. Vcera jsme na ne vsak koukala, ze jeden z nich toho druho nechce pustit k jidlu a netvari se na nej moc kamaradsky. Je jim okolo půl roku, žeby puberta a konec kamaradství?
Chci si ted poridit dve holcinky a jak jsem z této diskuze pochopila, je mozne, ze se mi potom zacnou kluci opravdu prát, když je budu mít všechny 4 v jedné místnosti.
Jak to je se samičkama, ty se snesou i po pubertě?
Leda že bych dala poté jednu holku+kluka. Jen teda nevím, je nějaká morčecí antikoncepce?
16.11.2005 15:02destenka
Mne se nekteri samci snesou v pohode, i kdyz jsou kolem samice. Nekteri se trochu certili, kdyz mela specielne jedna samice riji. A nekteri se perou tak, ze kdybych je mela cvrnknout do nosu, tak se do me zakousnou. Uz takhle mam jednu jizvu na ruce. Takze je to asi hodne individualni. A často ani nezáleží na tom, jestli dám dohromady malé nebo velké kluky.
A se samicema mam docela problem. Nepoperou se sice jako samci, ale furt se okusujou a nektere vzteklejsi terorizujou ostatni. Takze taky kombinuju a kombinuju...
17.11.2005 12:29Salome
Beruskajana:To usko vyzera akoby "zalomene",nie je rovne,vyzera ako ked "prezehlis koselu" a nejde to narovnat...to je chyba standardu,morciatko by malo mat rovne uska,okruhle,sklopene,velmi blizko k hlave,nie odstavajuce...aspon tak som sa aj ja "naucila"...ale inak,ako ukazky zalomkovych usi su dokonca aj enjake internetove odkazy,aby si to mohla pozriet,len neviem na akej adrese...mozno Ti niektora zo skusenych bab z chatu poradi...papa.
17.11.2005 12:49MartinaP
Ahoj, prosim o radu:samice mi tesne po porodu zabrezla, chtela jsem tomu zabranit, ale bohuzel stalo se. Porod byl bez problemu, morcinka ho zvladla bezvadne, byla v kondici. Mela jen jedno morcatko, ted to vypada (6.-7. tyden - 1100g z puvodnich 850g), ze jich bude vic a bojim se, aby ji to moc nevycerpalo. Krome bohate stravy ji davam vitamin plus pro hlodavce od Sera. Mate nejaky tipy, jak zaridit, aby to byla pro ni co nejmensi zatez?Davate napr. jogurt, mleko apod.?Je mi lito, ze jsem je neuhlidala a nechci, aby na to morcinka doplatila. Dekuju!
17.11.2005 13:34Vakance
MartinaP: neboj, neboj, stalo se mi v létě přesně totéž, taky jsme měli napřed jednoho prcka a ted 5. Všechno proběhlo v pohodě, nijakou extra péči neměla, standartně bydlela s odtaníma holkama, dostávala hodně vitamínů z ovoce a zeleniny a pohyb.Akorát jí nech odpočinout po dalším porodu delší dobu. A taky jsem jí hned oddělila a už nepustila ani na krok k samci:o)))))
17.11.2005 19:39Annika
Ahoj lidi!
Představte si, co se mi stalo:
V úterý jsem na veterině koupila sušené mléko pro naše mimča, protože některé maminky nemají moc mléka. V lékárně jsem koupila ještě glukopur a večer jim to namíchala. Dala jsem to čtyřem mimčům. Strašně jim chutnalo, jako vždycky - tohle mléko mám vyzkoušené a vždycky s ním mám u mimíků úspěch. Najednou se první krmená samička začala klátit a dusit. Popadla jsem ji, v koupelně jí vypláchla tlamičku. Nepomohlo to, tak jsem ji začala oživovat - marně. Během dvaceti vteřin uhynula. Najednou mě volá mamka, že ostatní se taky začali kácet a dusit. Taky jsem jim vypláchla čumáčky, ale z těch čtyř přežili jen dva kluci. Jeden se vzpamatoval takřka hned, protože to vykašlal, ten druhý ještě půl hodiny lapal po dehcu a vypadal na umření. Přišla jsem o dvě holčičky. Jednu jsem spolu se vzorkem mléka poslala na rozbor... asi to byla alergická reakce na něco v tom mléce nebo cukru a následný šok. Bylo to strašné!
17.11.2005 20:30de Grande
Annika: To je mi moc líto. Je to hrozné! Je to nezodpovědnost toho, co to vyrobí. Teď si představ, že by něco takového bylo třeba v krmných granulých či seně, pak by člověk lehce přišel o celý chov. To je fakt horor. Budu držet palce, aby se narodila další taková krásná holčička.......
17.11.2005 21:48Morgan
Annika : je to děs, ale podobná nehoda se stala mně s dítětem - první balení mléčné stravy, které jsem na dokrmování koupila, bylo zkažené a já dítěti způsobila katar a následnou dehydrataci . Někdy z výroby se tam může pomnožit něco škodlivého a konce jsou pak fatální.
Douška : syn přežil, dnes je už otcem dvou synů.
Nevím,jak tě potěšit, jen s tebou soucítím, tu hrůzu znám.
17.11.2005 23:00Annika
No jo, nedá se nic dělat. Počkám na výsledky těch rozborů a kdyby jste chtěli, podělím se s vámi.. aby se to už nestalo. Jelikož jsem to mléko koupila na veterině, tak o tom vědí, takže zakročí, kdyby se zjistilo, že bylo něco špatného v tom mléce. Vypadalo to na alergickou reakci, takže v tom možná byly nějaké plísně nebo něco.
18.11.2005 10:32Angie
Annika: hrůzný zážitek, nevěřila bych, co všechno se může stát,, je mi to moc líto... :(
Eva: překrásní mimísci - všichni, gratulace!
Marga: super miminka - gratulace!
novi: krásní mimísci, škoda toho jednoho :(, gratuluji!
20.11.2005 13:38Holajda
Tak jsem zjistila, že moje představy, že morčátka budou s námi v obýváku navolno, jsou nesplnitelné, protože dělají jednu loužičku za druhou, a prokládají to bobkama, takže jsme spolu jen v kuchyni, kde máme lino a jen malý koberec, takže údržba je pro mě únosná. Ale jsou suproví a již se s nimi mazlí i manžel, je vyhráno. Teď v koupelně okolo komína budujeme koutek, kde si budou moct hrát a běhat, teoreticky to máme již vymyšlené, až budou fotky, ihned se podělím, zatím jdeme budovat.
20.11.2005 18:56Jája
Dominika: Nevadí, že je voříšek. Je opravdu moc hezká, koukla jsem se na ní. Důležité je, že Ti dělá radost. Ti moji také mají vadu na kráse, i když na první kuk to není vidět. Blonďáci mají paigment a peruánka má víry navíc, takže se nedají registrovat, jsou vlastně také voříšci, i když na to nevypadají.
22.11.2005 09:25Pštrosák
Ahoj!!! Prosím mohl by mi (zase) někdo poradit, co s morčičáčkem, kterému napuchla tlamička? Na levé straně blízko pusinky má takovou tvrdou bulku, no já laik bych i řekla, že má něco se zubem, je to hodně tvrdé, ale když mu na to šahám, tak nepiští, jen je takový otrávený (asi dva dny), neslintá, přední zuby má v poho, včera sem kontrolovala, jestli papká, mrkvičku, okurku i zrní pobaštil, sice ne nějak moc, ale přece. Potřebovala bych vědět, jestli to je akutní a musím s ním co nejdříve k veterináři nebo jestli to stačí nejprve léčit nějak doma a až pak v nejhorším toho veta navštívit.... předem díky........
22.11.2005 09:31Pštrosák
FeeBee - no uměle ne, dokud nenapadl sníh, tak sem mu každý den dávala 2x denně travičku, taky mrkvičku, okurku...doma mu taky pěstuju travičku, ale ta mu moc nechutná, tak ji ani nejí, na papání má normálně směs zrní a takové ty zelené granule pro hlodavce, a seno - myslela sem, že to stačí.....myslíš, že to může být tím????
22.11.2005 10:11Petra
Pštrosák:
Já bych s tou boulí šla rozhodně k veterináři, jak to popisuješ, řekla bych, že to je spíš nějaký novotvar, nebo zanícená čelist z nějakého zapíchnutého zbytku potravy, i když nevím, jestli by to bylo tak moc tvrdé. Vitamíny rozhodně nic nezkazíš a k vetovi co nejdřív zajdi, ale pokud je jinak úplně v pohodě, asi nemusíš běžet na pohotovost, spíš si vyber nějakého "morčatovitě" zkušeného.
Olí:
612 g na tříměsíčního výrostka mi připadá jako dost dobrá váha, když dospělá morčata mají mít mezi 800 a 1200 g :-)
22.11.2005 10:13Petra
Dáda:
Osobně si myslím, že bys dvouměsíční morče Arpalitem nastříkat mohla, ale stejně jako u dospělých musíš u něj chvíli počkat, aby mu srst uschla a neolízal si ji.
Co ostatní, myslíte si, že je pro Arpalit nějaké věkové omezení pro morčata (kromě malinkých miminek, samozřejmě)?
22.11.2005 10:27Pštrosák
Petra: A myslíš,že bych mohla, dejme tomu, do čtvrtka počkat, jestli se to nějak tím vitamínem nezlepší???Nebo samo od sebe.....Jsem totiž z Frýdku-Místku a neznám žádného morčákovitě správného veterináře, chodím k jednomu, co je specialista třeba na fretky a tak, ale nevím, jak je na tom s morčatama.......... Ať Rembrandta nedám do rukou nějakého řezníka..........
22.11.2005 10:36Petra
Pštrosák:
Třeba ti tu někdo poradí, jestli zná nějakého dobrého morčoveta z okolí FM. Já nevím, měla bys to sledovat, jestli se to nějak nezvětšuje, to by mohla být taky pro veta dobrá informace, jestli to roste a případně jak rychle. Ale moc dlouho bych to zase nenechávala, maximálně ty dva dny než si zjistíš veterináře. Být tebou bych teď hledala a obvolávala veteriny a třeba se přímo vyptávala, který jejich kolega se specializuje na morčata, pokud takový je.
Ale pokud je to tak tvrdé, nemyslím, že by zvýšený přísun vitamínů měl na to nějaký vliv, navíc když jak píšeš dáváš hodně zeleniny a donedávna i trávu. Ještě si zkus vzpomenout, od kdy to tam asi může mít.
22.11.2005 11:02MMMoni
Berta:
ahoj Berti, jak se vede? ;) doufam, ze nam taky ukazes svoje morcatka ;)) ta tvoje uzasna seltie cervenobila je nadherna!!! mam taky podobnou ;)))
Pstrosak:
tak to jsme rodaci, ja jsem taky z FM a znam tam jen jednoho dobreho veterinare ... ale jestli zna i morcata to netusim, ale jsem si jista, ze si poradi. Driv jsem k nemu chodila se psem a fakt byl suprovej i ty sestricky jsou tam moc mile. Ordinaci ma kousek od Frydecke nemocnice. Ma to primo v rodinnem baracku, ale bohuzel si nevzpomenu, jak se jmenuje :(
22.11.2005 11:44Berta
MMMoni:ahoj,zatím to jde,ale ta pekna šeltie je pí.Heráňové ze Lhotky ,Čakyho první nevěsta a mají moc roztomilé mimi,už se těším až Vám je ukáži,až dostanu povolení od Peti.Jsem ze všech těch plyšáků tady nadšená.Moje agutka Roza(nasla sem ji u popelnice s malyma ) mela tukový nador na spodní čelisti,hrozně rychle rostl a je už starší,tak jsem se bála narkozy,ale MVDr.Vítková ma fakt zlatý ruce,po všech zkušenostech(morčáky mám dvacet let) jsem u lepšího veterináře přes morčáky nebyla.Roza ma nador venku a dari se ji vyborne. Držim palce Pštrosáku a veřim že Dr. Pavouk :-) pomuže.
22.11.2005 12:04MMMoni
Pstrosak:
no vazne dle toho co popisujes to vypada na absces, ja osobne bych si na to asi netroufla, ale uz jsem to videla delat Petru a neni to nic tezkeho. jen to vypada nechutne :( Neboj, i kdyz je to divnej pavouk, ale se zviratama to umi. A absces neni zas tak nic tezkeho ... jen si zkus zavolat treba ty Vitkove, at ti doporuci spravne antibiotika, to reknes doktorovi ve FM a on ti je da .... ja to tak delam i snasim vetem, kdyz vim, ze by si nevedel rady, zjistim si to nekde jinde a jen mu reknu co potrebuju ...
22.11.2005 12:12MarkétaJ
Pstrosak: jedna moje samička měla na krku 2 abcesy vedle sebe, byli jsme s tim na veterině, doktor to rozřízl, vymačkal a dal dovnitř dren s antibiotiky a za 2 dny jsme byli na vyndání a od té doby je samička OK. sice jsme dostali varování, že se to může opakovat, ale (tuk,tuk,tuk) je to v pořádku.
22.11.2005 12:35Marcy
Pštrosák-
ví bůh z čeho to může být... Náš to měl asi od zubu, vyplivoval mrkev, jakoby mu to kousání dělalo problém. Ten hnis by se měl dostat ven, nebo se mu to může provalit někam kdovíkam, a je asi nutné, aby to píchl veterinář, protože morčata mají děsně tuhou kůži, a pak taky- píchej do morčete! To by jeden z té hrůzy dřív umřel! Asi to neni dobré odkládat, samo se mu to nerozežene. Držím palce!
22.11.2005 12:53Pštrosák
Marcy,MMMoni, MarkétaJ, Berta: Moc všem děkuju za rady, za chvilku běžím za Rembrandtem a jdu s ním k veterináři, tak uvidíme, doufám, že to bude dobré..... Když tak dám zítra vědět, jak jsme dopadli. Tak zatím ahoj a mějte se
23.11.2005 09:38Bernanda
Ahoj,
chtěla bych se zeptat, jak morčata snášejí převoz v zimě. Někdy zde čtu, že je posíláte poštou - po dráze, nemáte strach, že by mohla nastydnout ?
Další dotaz se týká toho, zda mohou jíst takové dobroty jako je brokolice, zelený špenát, petržel- kořen. Děkuji předem za odpověď a zdravím všechna morčátka.
23.11.2005 10:00Angie
Sasha: krásné stránky a super fotky morčáčků :)
RadanaZ: moc gratuluji k tolika miminkům, ať jsou všechna zdravá!!!
Sisi,zuzanaxy: můj Krteček též ohlodá mrkvičku jen kolem dokola a vnitřek nechává - je zmlsaný i jinak, Davísek mrkev baští komplet celou :)))
Bernanda: brokolici rozhodně dávat - má hodně vitamínů, špenát listy morčáci baští, petržel-kořen jsem nezkoušela dávat, pouze nať (má též vitamíny). Převozu morčat v zimě a možného nastydnutí bych se bála :(, bohužel nemám osobní zkušenost...
Evelyn: oba mí "kluci", crested Davísek i teddy Krteček mě každé ráno budí v 6,00h ukrutným řevem (překřikují se navzájem), sotva uslyší pípnutí budíku a zašustění peřinou :(, říkají si tak o snídani. Bohužel, "budík 6,00h" v sobě musejí mít nastavený, neboť řičí i o víkendech, což je dost nepříjemné....
23.11.2005 10:57Marťa
Sháníme pro modrooké bílé holky Deny a Dicky ženicha - nejlépe bílý modrooký, nebo tmavooký, popřípadě albín s tmavookými předky, ice cream s tmavookými předky ... (merino, texel, coronet, sheltie, nejlépe coronet)
- - - - -
Jinak všem, krásné opravdu krásné fotečky :-)
- - - - -
nebo krémový
23.11.2005 12:09Angie
Laky: Vlčice má nějaké vážné problémy s páteří a se zády, posílala mi SMSku, že jí její manžel doma píchá injekce Ketonal a MuscoRil, k tomu ještě bere nějaké léky Dolgit 800 a Dorsiflex 200 a Tramal 100, ale horší je, že má vysokou horečku :(. Je na neschopence a vypadá to na dlouho :(.
Šárka: krásné fotky, foťák se osvědčil :)
Evelyn: :)))
- - - - -
Ania: úžasní mimískové, gratulace!!! :)
23.11.2005 13:40Michala
Evelyn: Nechci tě nějak strašit, ale tohleto ptačí zpívání bývá často spojováno spíš se stresem nebo nějakým zdravotním problémem, když jsem to konzultovala s vrchní morčecí doktorkou Denisou Vítkovou, tak mi také říkala, že se s těmito zvuky setkala u morčat které něco trápilo.. i já mám morčici která takto párkrát zazpívala (a u žádného jiného mého morčete jsem to nikdy neslyšela), a našly se u ní cysty. Ale je jasné že to mohla být jen náhoda, ještě to nikdy nikdo nepotvrdil.
23.11.2005 14:44Jája
S. : Tak to mi připadá jako naprostá "somárina". Stejně tak se říká, že morče umí "vytáhnout" nemoc, z toho důvodu se také morčata dávala (možná i dnes dávají) k nemocným králíkům. Morče onemocní nemocí, co mají králíci a zemře, prostě nemá šanci. Je to pověra. Stejně tak to, co tvrdí Tvá známá, je určitě nesmyls. Nic takového jsem nikdy neslyšela, ani nečetla v knížkách o morčatech. Pro Tvůj klid Ti poradím, zeptej se na veterině nebo přímo emailem Dr. Vítkové, která sama má chovatelskou stanici morčat CAVIA BOHEMIA. Nalezneš jí na adrese
http://www.morcata.cz/cavia-bohemia , tam také je velmi rozsáhlý odborný popis nemocí morčat. Její stránky rozhodě stojí za to. Pokud jí zašleš e-mailem (
ynokis@seznam.cz ) dotaz, jistě Ti odpoví.
RadanaZ: Tomu říkám úroda, gratuluju.
Samozřejmě gratuluju i k ostatním miminkám.
23.11.2005 15:52de Grande
Olí: čestnou cenu dostanou morčata s nejvyším bodovým ohodnocením, nezávisle na tom, zda jsou v mladých, dospělých či jsou krátkosrstá nebo dlouhosrstá. Dostane to tolik morčat, kolik má pořadatel připraveno pohárků. V Lysé to myslím bylo 10.
23.11.2005 18:56Anája
S. - kamarádka, s která chovala morčátka otěhotněla a doktorka výslovně nařídila: po dobu těhotenství musí morčátka, kočka z domu, neuklízet na chalupě (mimo jiné kvůli bobkům od myší). Druhá kamarádka chová osmáky a dostala stejné nařízení. Odmítla dát mazlíky pryč, ale po celou dobu těhotenství se s nima nemazlila a nečistila klece. Jestli jsou nebezpeční nebo ne nevím, ale asi na tom něco bude. Na druhou stranu, je spousta chovatelek, které úspěšně porody zdravé a krásné děti a morčátek se nevzdaly.
23.11.2005 21:22Berta
kočky se očkuji na vzteklinu,kočičí rymu,panleukopenii atd. , ale myslim ,že na prvoky toxopla. ne.
Morče jí taky má asi málokdy,za prvé není masožravec,za druhé nežere bobky koček ,alespon doufam.
sisi: moc hezké šeltie,jdu všechny vykoupat v nork.oleji:-) začnu u sebe.
24.11.2005 09:02Marcela
Já dávám norkový olej i na coronetky, sice jsou lehce zplihlé, ale neožerou se, a hladké srsti výživa také prospějě.
- - - - -
A co se týče toho těhotenství, zvířátka bych nevyhazovala, ale jak píše Andrea, pokud možno bych je nečistila. Když já jsem byla těhotná, hlodavce jsme ještě neměli, jen psa. Ale je pravda, že jsem ho na tu dobu chudáka vyhodila z postele.
24.11.2005 10:11Pája
S.:
Taky jsem při prvním těhotenství dostala fóbii a obvolala snad všechny místní veterináře . Každý mi bez vyjímky řekl,že od morčat se nemám ničeho obávat . Ani gynekoložka nic nenamítala a to jsem měla obě těhotenství riziková,ale jiný důvod než zvířata. Takže jsem se v těhotenství vesele starala i muckala s morčaty . Když se oba synové začali batolit ,v nestřeženém okamžiku lezli do dolních ubikacích morčat,brali jim tvrdý chléb,jelikož to byla mňamka ... stavěli si mohylu z hoblin ... rychle jsem je to odnaučila,ale taky nic nechytli .
24.11.2005 10:21rosnicka01
ad debata o riziku morčat a psů pro těhotné: vážené dámy (těhotné), až vám lékař bude zakazovat chov zvířat, zeptejte se ho JAKÉ INFEKCE můžete od vašich mazlíčku chytit. Uvidíte že nebude schopen odpovědi, protože od řádně vakcinovaného a odčerveného psa, a od zdravých bezparazitních morčat se prostě nakazit NEMŮŽETE. To vám radí vaše veterinární lékařka Dagmar.
24.11.2005 10:40Soňa9
Když jsem čekala dceru měli jsme doma jezevčici a já do poslední chvíle chodila s NO na cvičák a jezdila po výstavách. Když už jsem byla s miminkem doma a přišla sestra na kontrolu (tuším, že to bylo za cca 3 dny po návratu z nemocnice), říkala jsem si, že dám Zorinku na chvíli ke tchyni, abych ev. nemusela poslouchat "ty řeči". Sestra přišla nečekaně, jen se zeptala - očkovaná? Odčervená? Samozřejmě ano. Pak už jen chvála krásného, zdravého miminka a ušaté jezevčice....
Dcera prodělala běžné dětské nemoce a nikdy nic od našich zvířat nechytila.
24.11.2005 13:20Šafka
Salome, Anika:
jojo, Betík, to je kačky mazánek.. on je strašně roztomilej.. Julinka je pěkný šídlo, pokud je puberta i u morčat, tak jí právě má. :-) je to princezna, se kterou šijou všichni čerti!! Dneska budeme podruhe natáčet srst.. to nemá ráda.. ale jinak e jí to cuchá a dělají se dredy :-( i když denně češeme.. má ji takovou moc jemnou.. tu srst.. ne jako Reina. Snad se to zlepší.
- - - - -
Ania: Ti peruánci s rozetou navíc jsou srandovní :-)
24.11.2005 14:10rosnicka01
Ania, Marcela: ještě k té toxoplazmóze od koček - když už jste to tu nakously. Je zajímavé, že doktoři straší těhotné s kočkama, ale vůbec jim neřeknou, že většina lidí se infikuje toxoplazmou ze SYROVÉHO MASA. Takže místo rad alá zbavte se všech zvířat by spíš těhotnou měli poučit aby neuždibovala při přípravě jídel nedostatečně tepelně opracované maso.
- - - - -
pardon, to mělo být pro Angie a Marcelu ;-)
24.11.2005 18:01Pulixx & Matulka
MartinaP :
AHoj ;) My sme nechali ocka pri mladatkach (samcek a samicka) a maminke od zaciatku ;) neboli tam problemy, dokonca spolu vychadzali velmi dobre a mlade sa od rodicov rychlo ucili ;)
Ale ak na seba samcekovia nie su zvyknuti, moze to mat krvave nasledky .... treba odsledovat prve momenty, ako sa budu znasat.
24.11.2005 20:04de Grande
Annika: je fakt úžasná. na první pohled bych řekla, že vypadá standartně :-) Jů, a který je to vrh?
- - - - -
Martina P: pokud mladé samce necháš nějakou dobu s dalšími kluky (než je dáš k samičce) většinou zůstanou již po celý život ke stejnému pohlaví snášenliví, ale jsou samozřejmě i výjimky. Malý prcek by určitě neměl problém, ale záleží na tom, jestli táta před tím, než kryl, bydlel sám nebo se samcem.
- - - - -
Káč: je hezoučký v typu, škoda, že je světlejší :-)
25.11.2005 00:49Anája
MISA: Já nevím, jak to gynekoložky myslely (jedna je z Brna a druhá z Hranic na Moravě). Jestli možnost alergie, nebo ohrožení těhotenství, nebo postižení dítěte,... Můžu se ale zeptat.
- - - - -
rosnicka01 : vážená dámo (netěhotná), osobně si vážím všech co něco umí, něco znají. Nebudu polemizovat o tom, zda jsou gynekologové tak neschopní, že by nedokázali odpovědět, jaké nebezpečí hrozí od zvířat. Nebudu se hádat, o tom, jestli mají pravdu nebo ne. Veterináři ví vše o zvířatech, gynekol. mimo jiné o těhotenství a vývoji lidského plodu. Tak jako Tvým cílem je zachránit život zvířete, tak je jejich cílem aby se dítě narodilo a aby bylo zdravé!!! Tak jak ty víš, že kočka onemocní ze syrového masa, tak oni znají ryzika v těhotenství. Ježiš, nevím proč do toho zabředávám, ale asi proto, že mne popudil příspěvek "vážené dámy" a jeho tón. Sama píšeš, že od zdravých bezparazitních morčat nebezpečí nehrozí. Jen malý dotaz: všechny morčátka jsou zdravá, bez parazitů a nemůžou onemocnět a získat nějakého parazitíka? Dovoluji si připomenout, že se tady nedávno řešila plíseň, kterou chytilo malé dítě od nemocného morčátka a léčilo se poměrně dlouhou dobu. A zpět ke gynekol.: pokud můžou morčátka onemocnět a zcela jistě existují nemoce morčátek, které jsou přenostné na člověka, jseš přesvědčena o tom, že nemůžou ublížit mimču? Omlouvám se, ale tady se opravdu přikláním k názoru odborníků na gynek. Osobně bych se zvířat nevzdala, ale zcela jistě bych se chovala jinak, než nyní. Myslím, že v těhotenství je opatrnost na místě. Ono to tisíckrát výjde a jednou ne. Ryskovat, že můj případ bude ten jeden z tisíce? A pak se budu trápit z případného potratu, nebo vychovávat postižené dítě? V zásadě jsem optimista, ale když vidíš dvouletou holčičku, která neslyší, nevidí a je mentálně postižená, její projev je na úrovni měsíčního dítěte. A to jen proto, že se její matka, která předtím i potom porodila zdravé děti, v těhotenství setkala s jakousi nemocí. Sama ani neonemocněla.... A spusta dalších případů, mohla bych psát hodiny, kdy se ani neví, proč se to vlastně stalo. Myslím, že nemocných a postižených dětí je spousta. A vůbec se nedivím gynekologům, jestli jsou opatrnější více než je třeba.
25.11.2005 07:45rosnicka01
Anája: nechci podceňovat gynekology, ale myslím že průměrný veterinář ví o infekcích přenosných ze zvířete na člověka poměrně dost. Tak se můžeš schválně svého gynekologa zeptat, jakou infekci může morče přenést na lidský plod :-) Odstranění zvířat z domácnosti kvůli těhotenství je samozřejmě na rozhodnutí každé ženy, já jsem jen chtěla přispět do diskuze a usnadit tak rozhodování.
25.11.2005 08:08Míša
Evelínka: přesně tak, navíc když si uvědomíme, jaké různé existence jezdí MHD ... V televizi vidíme zelené maso, na kterém si pak doma pomlaskáváme, nebo kolik různých myšiček ťapkalo a kakalo ve velkoskladech na potravinách, které pak dáváme na svůj stůl ... Taky plánuju v budoucnu rodinu a pokud nebudu mít nějaký objektivní podložený důvod, určitě morčata pryč nedám, vždyť by to musel být příšerný stres a ten těhotenství ohrožuje poměrně dost ...
25.11.2005 09:00Šafka
Míša, Evelínka a další:
Jak to tady čtu...
...chtěla bych říct jen jedno. Když jsem čekala Kačku, bylo to před 10ti lety, takže ne zase tak dlouho.... bylo důležité, aby byla "mamina" v pohodě, jedla "zdravě" takže spoustu ovoce a zeleniny, atd atd.a k tomu pohyb. Jelikož jsem jezdila parkur, o pohyb nebyla nouze, jen místo skákání jsem cca od 3tího měsíce dělala spíše lehkou práci. Jde o to, byla jsem dnes a denně ve styku s koňma, se psy - dva jsem měla doma, a i s kočkama a jedním jízdárenským morčetem Hubertem. Shodou okolností mou gynekoložkou je má kamarádka, kdysi jezdkyně a trenérka parkurového ježdění, a co mi kladla na srdce bylo: "Káčo, pokud budeš dodržovat základní hyg.pravidla a nebudeš muchlovat cizí zvířata, bude všechno v pohodě"... to znamenalo, nenechat se líbat od psů, nepusinkovat Huberta a Vivien - kobylka a pořád si mýt ruce... jenže jezevčice mě normálně vítala jako vždy, prostě mi toho hubana vrazila a nešlo ji za to vynadat. V Zásadě si myslím, že pokud je zvíře "zdravé" a dodržují se základní hyg.pravidla.. není se čeho bát a přikláním se k názoru, že asi více bude škodit jízda MHD a td.. nežli pohlazení domácího miláčka.. když si pak před jídlem prostě umyjete ruce. Opatrnost je samozřejmě namístě, každý gynekolog raději nařídí více zákazů a příkazů, nežli by něco povolil.. ale myslí to dobře. To mi věřte. je na každém, co si z toho vezme a co bude či nebude respektovat. V tomto případě bych použila "selský rozum" a tak i jednala. Ono, všeho moc škodí, ať je to přehnaná láska ke zvířatům, nebo naopak snaha být v těhotenství skoro ve "sterilním" prostředí.
Důležitá je pohoda, pohyb, zdravá strava a hygiena je samozřejmostí !!! A to mi věřte, to mimčo to vnímá opravdu moc a nervozním maminkám, co jsou ve stresu pak mimi pláčou, nespí.... a následky si nesou po celý život, což je fakt.
Zaplaťpánbůh, Kačka je jedna z těch, co jsou stále v pohodě :-) jako mimčo spala 2x denně do dvou let, ve školce ještě v 6ti letech po obědě na hodinku a nikdy jsem s ní neměla problém ani s výchovou. Jako mimi se nikdy nevztekala, ráda dělala všechno, co se po ní chtělo... teď sice zkouší různé fígle, ale bude jí 11 let :-) a puberta se asi hlásí :-)
Samozřejmě to může být jen náhoda, ale chci tím jen říct.. že i když jsem do 7 měsíce těhotenství jezdila na koni - krokem - báječná úleva od bolavých zad, a byla ve styku se zvířaty, nebyl to žádný problém. Je fakt, že cizí zvířata bych asi nehladila...(kočky), ale ty vlastní.. :-) proč ne, pokud je nebudu líbat "od hlavy k patě"
Ale je to jen můj názor na věc a nakonec si každá mamina musí udělat ten svůj, podle ní ten nej :-)
- - - - -
VAKANCE: To je mi MOC MOC líto!! Držím lapečky, ať to zvládnete!!!! Prďolkům přeju hoodně štěstí a sílu do života! i když bez mámy... :-(
26.11.2005 18:46Mia11
ahoj, chci se zeptat,jestli má někdo zkušenost s tím, když nechá morče běhat po bytě. To moje totiž kouše všechny kabely a mám strach, že by to jednou nemuselo přežít, dá se to nějak naučit, aby to nedělalo? Neboneznamená to třeba že mu něco chybí?...
Díky M.
27.11.2005 09:01MartinaP
ahoj, muj sedmilety samec ma problem s ocickama, dost mu tecou. Pomuze na to ophtalmoseptonex? Nebo se mam bat, ze je to znak neceho vaznejsiho?Zere normalne, obcas zpiva, coz muze byt znak toho, ze ho neco trapi. Diky moc predem.
27.11.2005 13:18Pettraska
Dorota:s náma můj taťka nebydlí a mamka říká,že je ještě větší blázen do nich než já:)A přátele??Já si myslím,že se na nás(mamku a mě) dívají jak na blázna,ale můj názor je::s náma nebydlí,tak jim to může být jedno..ale je to můj názor:)
- - - - -
Eva:Moc moc krásná miminka;)
28.11.2005 15:15Jája
Chrtice: Jímá mě bledá závist, zvlášť, když něco tak nádherného nikdy nebudu pro myšudky mít. Také jsem vyzkoušela dva druhy kočičí podestýlky (jak jsme se o tom bavily) a musím přiznat, že po počáteční nedůvěře mě naprosto dostala. Dávám jí pod hobliny, domeček je voňavý po celou dobu až do dalšího čistění, jsem s ní spokojená a doufám, že míšové taky.
Mišulka: moc hezká mimča, taťka je šikula, potlačil víry, krásné šeltie.
bobinka: Z Ebinky vyrostla krásná slečna.
29.11.2005 07:20Mišulka
Chrtice - kdyby to šlo, tak bych přední stěnu vyvýšila. Bohužel to nejde, kdyby byla přední stěna vyšší, bude se s morčíma špatně manipulovat a i vzduch by se mohl "kazit". Samečci mi přeskakují i 25 cm výšky, takže by přední stěna musela být alespoň 30 cm a to by se mi tam taky mohli udusit:(
Máme další miminka. Nestandardní rozetka Nedvědka porodila dnes v noci tři prcky. K mému údivu jsou to dvě holčičky - "rozetka" a hladká obyč. a jeden "rozetový" kluk. Všichni tři jsou celočerní. Fotky snad zítra.
- - - - -
FeeBee - gratuluji k miminkům, jsou nádherní, hlavně ten "stříbrňáček":))
29.11.2005 12:02Bonbónek
Nazdárek lidičky,tato internetová strana je fakt BOMBA, škoda jen, že tu neni fotogalerie.
Já se taky chystám poslat fotečku mejch dvou STRAŠNĚ mazaných a krásných morčátek. Mám Mišulku a Rozárku, já sem chtěla i samečka..., jenže znáteto. Můj strýc, měl samečka a samičku a už má asi 50 morčat (a to během roku).
29.11.2005 12:41chlupáčová
Chrtice: no to bydlení to je parááááda..My zbouchali Hugovi podobný pelech(tedy moje darhá polovička) ze staré skříňky (76,5cm x 45cm)a naprosto mne nadchlo pohovění si na látce,co máš na fotkách ohledně bydleníčka pro morčata.Z čeho jsi to udělala?Nějaký drát či co? A to na zavěšení je co?Do toho dáváš seno nebo trávu nebo co to je?Vypadá to úžasně. My máme doma zatím jen prázdné bydlení, protože Hugýs je zatím u maminky Indie z Caramby(nar.11.11.05) ,ale tohle bych chtěla udělat taky:-)))Poradíš mi prosím jak? Ze začátku mu to tam asi nedáme (ani to látkové houpání ani ten květináč jako "tunýlek", protože bych byla ráda, aby si na nás zvyknul a nechodil se schovávat:-))Pořídila jsem Huga holkám, zvláště tý starší, aby mě nenutila dát žáby do akvárka a necicmala se mi tu s nima (promiň rosničko 01:-)já vím, že žáby jsou vau,ale já je rozdýchávám:-)),ale když jsme se byli podívat na Huga, jak roste, tak mě naprosto dostal a těším se taky už jako cvrk s těma mýma cácorama:-)))Takže jistě chápeš, že hodlám Hugovi udělat to nejlepší bydleníčko a ta "látková pohovka", co mají tvoje morčí, to se mi zdá perfektní:-))i to zavěšený cos, co jsem podle fotek neidentifikovala:-))Díky za radu
29.11.2005 14:34Moni
ahojky, stalo se vám taky nekomu, ze vás v noci morce neustále rusilo, pobíhalo po kleci, kousalo ji, a delalo takový rachot, ze uz ste nemohli usnout? Nevite cim to je? co delate? Krom toho, ze ho dáte do jine mistnosti? dík
29.11.2005 19:34hela
ahoj, mam takovy problem. mam morce - kluka a nechci, aby byl sam. Jenze taky k nemu nechci samicku, abych pak nemela tech morcatek hodne. Je jedna moznost chovat ho dohromady s morcatkem moji sestrenice, jenze se bojim, ze se budou kousat... Nemate s tim nekdo zkusenost, zda mohou byt dva samci spolu. (nejsou sourozenci, ale ani jeden z nich nemel samicku...) A jak to mam udelat? Dekuju
29.11.2005 20:41vodník
hela: nezbývá, než to zkusit. Může to být od začátku úplně v pohodě, a když ne, nech je spolu na neutrální půdě, třeba při procházce, a uvidíš. Nesmí tě rozhodit, jestli po sobě vyjedou. Další finta je chovat je pár dní odděleně, ale tak, aby na sebe viděli a mohli na sebe pískat a brblat. Ono se to většinou poddá. to, že neměli samičku, je výhodou.
29.11.2005 21:05vodník
Chrtice: Tvoje - vlastně Kůňino a Kukýsovo - morčatárna je skvělá. Kéž bych já měl tak šikovnou ženu, jako ty máš muže. Jenže ta moje kromě opravy vypínačů, odpadů ve vaně a dřezu, termostatu u motoru auta, šuplíků u kuchyňský linky, děravých fuseklí, ucha u hrnce, pantů u venkovních dveří a otlučených rohů v obýváku nic pořádnýho neumí. Ještě tak uvařit snídani, oběd a večeři, ale to je už opravdu všechno. Mimochodem - copak to je za foxlíky, kteří s Kůňou a Kukýsem u vás bydlí?
29.11.2005 22:12Michala
hela: A jak jsou staří? Kdyby to byli mlaďasové, nebo alespoń jeden z nich, tak by to seznámení šlo raz dva. Ale ať je to jak je to, určitě to zkus, když to opravdu nepůjde, tak je prostě zase rozdělíš. Ale vzhledem k tomu že nikde neucítí žádné samice, tak tomu docela dávám naději.. radím zkusit je seznámit nejdříve na neutrálním území (třeba normálně na podlaze) a do klece (nebo kde by bydleli) je dát později. Tam je určitě dobré dát nějaké domečky nebo různé překážky, nejhorší je klec bez ničeho, kde by na sebe oba museli pořád civět. Já při seznamování morčat používám tuhle fintu: klec rozdělím kartonem na dvě půlky, v kartonu jsou na krajích dvě díry kterými můžou morčíci procházet, takže vzniknou takové dva pokojíky. Když se morčáci zrovna nechtějí bavit, každý může být v jedné ,,místnosti". Postupně si na sebe zvyknou. Docela se mi to osvědčilo.
- - - - -hela: jinak kdybys chtěla pro svého morčáka kamaráda úplně jiného, můžu ti darovat krásného angoráčka. Je to ještě dítě:) A bydlí se třemi dalšími kluky, tak je na pánskou společnost zvyklý. Tady si ho můžeš prohlídnout (teď už má srst o něco delší):
https://www.kralici.cz/morcata/alba.asp?a=2453- - - - -VŠEM: Představuji nová mimi!!! Morčíci k prodeji!!!
https://www.kralici.cz/morcata/alba.asp?a=2661hela: tam je fotka kloučka aktuálnější
30.11.2005 10:39Michala
Mišulka: gratuluju k černouškům, povedli se. Forejtka pozdravuje. Teď mě asi nemá moc ráda, protože jsem jí ještě chuděrku malou vyráchala v imaverolu a zítra jde na 2. injekci ivomecu. Silně uvažuju že jí ještě přeléčím enrofloxacinem, kdyby to bylo třeba bakteriálního původu, po té hrozné anabázi s lysajícím Tomíkem mě řídká srst na břiše dohání k šílenství:))) Ale jinak se má holčina fajn, i když je teda potvůrka o trošku vybíravější než většina mých morčat (ale vycházím jí vstříc, dostává přesně to co si přeje:))) příležitostně ti pošlu nějaké fotečky, teď mám tak příšerně zavirovaný počítač, že je ani nemohu vytáhnout z foťáku........ Ale budou!!
30.11.2005 10:55Míša
Angie i ostatní: včera jsem tyhle vzkazy na diskuzi promazala já, protože si myslím, že se jedná o čistě soukromou záležitost. Veřejná diskuze má sloužit všem, každý příspěvek by měl mít alespoň minimální informační hodnotu pro všechny. Typicky jednorázový příspěvek určený pouze jedinému uživateli sem podle mě prostě nepatří, to by se nám ta diskuze na chvíli zvrhla v absolutně nepřehledný vzkazník. Na domlouvání předání morčete používejte prosím email, sms, telefon, chat či jiné způsoby komunikace ...
A pro rýpače, mluvím jen o uzavřené komunikaci mezi dvěma uživateli o jednorázové akci typu předání morčete.
30.11.2005 13:23Radulina
Ahoj, mám takový dotaz. Včera jsme si se ségrou pořídily dvě morčecí samičky :) jsou nádherné a roztomilé, ale bohužel hrozně vyděšené. Vůbec nevim co s nima, od včerejška se nedotkli ani jídla ani pití. Jedly jen slámu. Při každém prudším pohybu nebo hlučnějším zvuku u jejich klece sebou mrsknou a začnou rychleji dýchat. Spraví se to časem, zvyknou si, nebo tohle není normální?
Ještě by mě zajímalo, co používáte jako podestýlku. My jsme na doporučení v zoocentru koupily takové granule (pro kočky, králíky...), ale dnes v noci jsem se skoro nevyspala, protože dělají hrozný hluk, když se morčátka hýbají. Piliny se prý nemají používat, protože by je mohly morčata vdechnout nebo se jim dostanou do očí. Koupily jsme teda hobliny, ty nebudou dělat v noci rachot, ale také tam jsou drobné kousky, stejně malé jako piliny, vadí to? Moc díky za všechny rady a odpovědi, jsem zoufalá z toho, jak jsou vyplašené
30.11.2005 13:41Míša
Radulina: nejdříve gratuluju k pořízení morčátek :) Že jsou vydivočené je normální ze začátku, navíc pokud pocházejí z nějakého většího chovu, kde na kontakt s lidmi nejsou zvyklé ... Pití bych neřešila vůbec, spousta morčat nepije ... pokud například ovoce nebo zeleninu nejí ale seno/slámu ano, tak je to spíš tím, že třeba tyto druhy zeleniny neznají a přijdou jim nachuť později. Doporučila bych dávat jim hodně sena, aby ho mohli použít i jako částečný úkryt - domečky ne, to by byly izolované úplně. Hodně na ně mluvit, brát je do ruky ikdyž budou protestovat ... časem se to určitě zlepší, uvidíš :)
A jako podestýlku s úspěchem používám hobliny, nikdy jsme s nimi neměli problémy ...
30.11.2005 13:56Jája
vodník: docela jsem se zasmála, máš talent, možná, kdybys měl napsat knihu, něco ve stylu "Život s mou nešikounou ženou". Máš super ženu, závidím Ti (ne že bych byla na holky), tu šikovnost. Můj manžel vykonává domácí práce ve stylu "rozděl a panuj", takže tak, aby pokud možno na něj nic nezbylo. Ještě, že mám doma levnou pracovní sílu. (dva kluky) PS: vyměním mého manžela za Tvou ženu. (to asi neprojde,že?)
- - - - -
Mišulka: Nádherná mimča, gratuluju.
30.11.2005 14:07Mayrin
Radulina: granulky na podestylani jsou super, ale chce to vyssi vrstvu a pri vetsim poctu morci by ses nedoplatila :-). Hobliny, ktere jsou zbavene prachu jsou vhodne, protoze se daji sehnat i u stolaru, kteri je davaj bud zadarmo nebo za maly peniz. Jinak ty granulky vylozene nezavrhuji, jsou vhodne pod hobliny do rozku, kam vetsinou budou holky chodit curat ;-)
A neboj, ony si zvyknou.
- - - - -
jo a piliny jsou jen jemny prach, tudiz proto se jimi nepodestyla.
30.11.2005 14:12Radulina
Míša, Mayrin: moc vám oboum děkuji za odpovědi :)
Já doufám, že si zvyknou, snad budou přítulné :) A díky z tipy :) Granule zatím budeme dávat dolů, dokud nedoděláme to, co jsme koupily a pak uvidíme, jak nám to bude vyhovovat.
Doufám, že naše morčecí slečny přestanou trucovat a budou se s námi chtít skamarádit, už se nemůžu dočkat, až přijdu domů :)
30.11.2005 17:53Jaane
Ahoj, asi před měsícem jsme si koupili dvě samičky morčátek a zažíváme samá překvapení:
1) Bublina je asi březí, protože je čím dál tím větší a tlustší.
2) Bobina je sice jako proutek, ale začínám mít podezření, že se ve zveráči spletli, a prodali nám kluka :-((( (Divně se i chová k Bublině, kolíbá se ze strany na stranu a při tom dělá takový ty bublavý drkotavý zvuky...nebo se takhle chovají i samice? Poraďte mi, prosím.)
Jestli se potvrdí, že je to sameček, museli bychom ho asi dát vykastrovat, z čehož mám docela strach. Máte s kastrací morčat někdo zkušenosti? Budu vděčná za vaše rady :-)) Bezradná morčecí začátečnice
30.11.2005 18:43Jaane
aha, Pettrasko, díky :-)) Na poohlaví jí koukám každou chvíli...a právě to nějak neumím dešifrovat. Je to ještě mrňous...no, spíš se to asi podobá tomu "Y" (kéž by!), a je taky možný, že by byla v říji. Je i taková dominantnější, tak možná to projevuje takhle :-) Tou kastrací bych HO (kdyby to nebyla ONA) nechtěla trápit...snad bych ho radši šla vyměnit za holku (což bych ale obrečela, protože jsme si na Bobinu už zvykli, je to taková skákací potvůrka, žádnej pecivál).
30.11.2005 20:26Petra
Jaane, Lenka:
Samičky se chovají jako samci právě v období říje, když jsou samy plodné. Ve skupinkách dvou a více samic je takové chování běžné a dá se podle toho také načasovat připouštění. Říje s typickým bubláním, kolébáním a naskakováním na ostatní samice trvá asi dva dny a pokud uvažujete někdo o připuštění, je to ideální doba, kdy odnést samičku k samci. Stačí hodinka a morčátka jsou na cestě. Zatím jsem to takhle praktikovala třikrát, i s pomocí kalendáře, a vypadá to, že i napotřetí se povedlo.